Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.322 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nee, ik ben die zwijger, daarom hoor je niets. :+

Maar ik hoop dat alle Tweak glasvezeltweakers binnenkort weer een goedwerkend geheel hebben. Dit soort problemen wens je niemand toe.

[ Voor 25% gewijzigd door MegaTronics op 25-06-2014 19:55 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
DAMAGE schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:10:
Ik zit nu al twee dagen zonder internet. Knap vervelend als je er gebruik van moet maken als freelancer. Gister veel lopen bellen en een workaround voor het 'glasvezel modem' proberen maar mocht niet baten. Vandaag weer twee keer gebeld en tot de conclussie gekomen dat toch mijn Genexis vervangen dient te worden. Morgen zouden ze contact met mij op gaan nemen maar ik denk dat ik zelf maar gewoon om 09.00 ga bellen met het bedrijf Guidion. Zij sturen dan hopelijk vrij snel een monteur langs. Probleem is dat mijn huidige Genexis het andere signaal van 500mbit niet 'snapt'. Ik kan dus niets. Je moet dus die nieuwe gigabit variant hebben.

Edit: Dacht dat ze al dicht waren maar werd net gebeld door dat bedrijf. Vrijdag ochtend komt er iemand langs om de FTU te vervangen. Morgen nog even een dagje behelpen dus helaas, maar dan vrijdag weer los.
Ik precies hetzelfde, er komt vrijdag iemand langs met ander modem. Dat in de tussentijd mijn oude verbinding niet werkt snappen ze niet, zou het gewoon moeten doen ;(

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Firesphere schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:52:
[...]

Ik bel morgenochtend de SD wel, vind ik (persoonlijk) makkelijker ;)
Wens ik je veel succes... ik heb het vandaag na 70 (!!) pogingen en dus ook 70 keer dat bandje "sorry het is te druk we verbreken de verbinding" opgegeven... kost me dus wel minimaal 7 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chimera666 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:13:
[...]

Wens ik je veel succes... ik heb het vandaag na 70 (!!) pogingen en dus ook 70 keer dat bandje "sorry het is te druk we verbreken de verbinding" opgegeven... kost me dus wel minimaal 7 euro...
Ik heb altijd binnen 5 minuten iemand aan de lijn gehad. Kwestie van timing denk ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Dan heb je blijkbaar vreselijk geluk... net nog een keer of 3 geprobeerd, maar geen doorkomen aan. Denk dat ik morgen na mijn werk maar naar het Stationsplein ga in Almere en dan daar persoonlijk op bezoek ga... en niet meer weg ga voordat ze mijn verbinding weer in de lucht geholpen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chimera666 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:24:
Dan heb je blijkbaar vreselijk geluk... net nog een keer of 3 geprobeerd, maar geen doorkomen aan. Denk dat ik morgen na mijn werk maar naar het Stationsplein ga in Almere en dan daar persoonlijk op bezoek ga... en niet meer weg ga voordat ze mijn verbinding weer in de lucht geholpen hebben!
Bij mij werkt alles nog prima, dus geen klachten hoor.

Ik wil alleen weten wanneer ik wordt overgezet, en ik vermoed dat de idiote verbinding er iets mee temaken heeft.

Daarnaast, timing is echt handig ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nou, nog 1 keer dan.
Als je al telefoondiensten van Tweak afneemt bel dan niet met het 0900 nummer.
Gebruik het 036 nummer vsn tweak.
Dan bel je gratis

[ Voor 4% gewijzigd door goldvinger op 25-06-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Niet als je verbinding er uit ligt he... en je dus niet anders kan dan mobiel te bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
goldvinger schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:31:
Nou, nog 1 keer dan.
Als je al telefoondiensten van Tweak afneemt bel dan niet met het 0900 nummer.
Gebruik het 036 nummer vsn tweak.
Dan bel je gratis
Chimera666 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:32:
Niet als je verbinding er uit ligt he... en je dus niet anders kan dan mobiel te bellen....
_O-
Dan heb je idd een internet verbinding nodig :7

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als je mobiel het 036 nummer belt, scheelt je ook de overhead van die 0900 troep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Firesphere schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:36:
Als je mobiel het 036 nummer belt, scheelt je ook de overhead van die 0900 troep ;)
Inderdaad.
Doe jullie voordeel er mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Killerbert schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:35:

[...]

_O-
Dan heb je idd een internet verbinding nodig :7
Wie heeft het over een internet verbinding? Als de verbinding eruit ligt doet niets het meer hoor... dus geen telefoon, geen tv, geen internet...
Firesphere schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:36:
Daar heb je dan wel weer gelijk in... het zal niet gratis zijn, maar vast wel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Chimera666 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:41:
[...]

Wie heeft het over een internet verbinding? Als de verbinding eruit ligt doet niets het meer hoor... dus geen telefoon, geen tv, geen internet...

[...]
Met tweak Blauw wordt er d.m.v. voip gewoon gecommuniceerd over de internet verbinding ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een lachertje zeg die mooie nagemaakte kunnen niet eens behoorlijk abn als je hun aankondiging leest op de tweak pagina kan ik nog lachen desondanks de woede die heerst.
zelfs het antwoord op mijn mail is nog gekker quote uit die mail"Geachte Klant,

Bedankt voor uw bericht. Het klopt dat uw migratie is uitgesteld. Inmiddels is uw nieuwe genexis vervangen.
Zodra de genexis is vervangen zal uw lijn op korte termijn worden gemigreerd.
U kunt tot die tijd gebruik maken van uw oude verbinding. U krijgt hier zo snel mogelijk verricht over.
Excuses voor de verwarring."
hoe kan het nou zijn dat de genexis vervangen is als niemand daarvoor bij mij langs is geweest om het uit te wisselen.
voor de gek houden is 1 ding maar toveren ho maar, WTF zijn ze daar mee bezig.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
DanielAlm schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:27:
En ja hoor nu ben ik boos:

"Geachte Klant,

Wij bieden alleen de zender discovery channel aan en die bieden wij in HD aan. Dit is anders dan de discovery channel HD zender.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Tweak"

Ik heb een antwoord teruggeschreven dat men maar even in overleg moet gaan met de grote baas. Ik vind dit absoluut onacceptabel en zelfs een vorm van "voor de gek houden". Oplichting wil ik het niet noemen maar dit kan toch niet! Als dit zo blijft ben ik weg, dat staat vast. Overigens zal dit Tweak-geintje ook voor de andere zenders gelden.

Gaat lekker zo Tweak!!!
Ja dit kan inderdaad niet. Als dit zo blijft dan ga ik ook afscheid nemen. Een SD stream aanbieden als HD is gewoon puur technisch gelijk hebben maar daarmee lever je nog geen HD kwaliteit beeld. Ik kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Gemakshalve ga ik er nog even van uit dat dit een groot misverstand is maar zo niet dan stap ik wel over. Zit niet meer vast aan een contract.

Discover en Nat. geo zijn voor mij de belangrijkste zenders. Alleen die wil ik in HD en hier wil ik voor betalen maar zo is het niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Niet online

Evi

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:21:
wat een lachertje zeg die mooie nagemaakte kunnen niet eens behoorlijk abn als je hun aankondiging leest op de tweak pagina kan ik nog lachen desondanks de woede die heerst.
zelfs het antwoord op mijn mail is nog gekker quote uit die mail"Geachte Klant,

Bedankt voor uw bericht. Het klopt dat uw migratie is uitgesteld. Inmiddels is uw nieuwe genexis vervangen.
Zodra de genexis is vervangen zal uw lijn op korte termijn worden gemigreerd.
U kunt tot die tijd gebruik maken van uw oude verbinding. U krijgt hier zo snel mogelijk verricht over.
Excuses voor de verwarring."
hoe kan het nou zijn dat de genexis vervangen is als niemand daarvoor bij mij langs is geweest om het uit te wisselen.
voor de gek houden is 1 ding maar toveren ho maar, WTF zijn ze daar mee bezig.
:?
Denk even het stukje " Inmiddels is uw nieuwe genexis vervangen." weg en de rest van het schrijven klopt; zodra de Genexis is vervangen gaan ze je op korte termijn migreren. Per ongeluk een extra zinnetje erin gezet, (grote kans dat het copy/paste is en een foute selectie bij het aanpassen van het bericht) kan helaas gebeuren.

PS: het is nog steeds aanzienlijk dichter bij ABN dan wat jij ervan weet te bakken.

[ Voor 0% gewijzigd door Evi op 25-06-2014 22:21 . Reden: Zelf ook een typo begaan, toch beter proeflezen :( @vince cat ]

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo evilplatypus wat ik ervan bak quote uit jouw reactie" Per ongelijk een extra zinnetje erin gezet"
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
JP1980 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:28:
[...]

Ja dit kan inderdaad niet. Als dit zo blijft dan ga ik ook afscheid nemen. Een SD stream aanbieden als HD is gewoon puur technisch gelijk hebben maar daarmee lever je nog geen HD kwaliteit beeld. Ik kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Gemakshalve ga ik er nog even van uit dat dit een groot misverstand is maar zo niet dan stap ik wel over. Zit niet meer vast aan een contract.

Discover en Nat. geo zijn voor mij de belangrijkste zenders. Alleen die wil ik in HD en hier wil ik voor betalen maar zo is het niet wat ik wil.
Misschien moet je dan naar KPN of Ziggo of UPC zie http://www.yourdiscovery....r-zenders/waar-te-vinden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Blijf liever op glas. Telfort ofzo. Is precies hetzelfde als wat ik nu heb geloof ik (blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik heb dat Sparqle geval ook binnen }:O Blijft hangen op "Geen verbinding mogelijk". Kon wel gewoon update uitvoeren, dus verbinding heeft ie wel. Harde reset op de box en op het modem mag ook niet baten.

Ik heb de KPN box er weer aangehangen, maar die blijft nu ook hangen op het laatste opstart scherm :/ Iemand tips?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
jd1987 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:35:
Ik heb dat Sparqle geval ook binnen }:O Blijft hangen op "Geen verbinding mogelijk". Kon wel gewoon update uitvoeren, dus verbinding heeft ie wel. Harde reset op de box en op het modem mag ook niet baten.

Ik heb de KPN box er weer aangehangen, maar die blijft nu ook hangen op het laatste opstart scherm :/ Iemand tips?
Ik had hetzelfde, maar na ook oude router er weer tussen hangen werkte ook Kpn box weer. Ik kijk later wel, als kpn box ermee kapt. Voor nu liggen de zaken weer in de kast. Had dinsdag omgezet moeten worden volgends de brief.

Overigens is het nieuwe modem identiek aan mijn oude, zit ook pas een half jaar bij tweak dus beetje zonde geld in mijn ogen, waarschijnlijk enkel voor wat configuratie zaakjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Knipperende power led van de zyxel heb ik ook gehad, hij zat in een continue reboot en was onbereikbaar na reset.

Ook bij mij is dit gebeurd na het aanmaken van een gasten wifi. De router is vlot vervangen door tweak.

Ik heb nu al over een stuk of vijf gevallen gelezen met hetzelfde probleem. Misschien is het een tip om dit te vermelden op de tweak site, het lijkt me dat in dit stadium het brikken van de router ongewenst is. Dus geen gasten wifi aanmaken. Als je dit wel gedaan hebt en je geen Internet access meer hebt vooral de router niet resetten. In plaats daarvan moet je een backup configuratie terug zetten. Een backup maken zolang die het doet is dus geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 13:12

Je dient een static route toe te voegen. Normaal dient je router dit zelf binnen te halen.

De gegevens zijn:

active: aanvinken:
Route name: 192.168.1.9
IP type: IPv4
Destination ip address: 185.6.48.0
IP subnet mask: 255.255.255.0
Use Gateway IP Address: disable
Gateway IP Address: 0.0.0.0
Use Interface : IPTV_ethernet/eth4.2

Dit is het bericht van Tweak:

5: VLAN configuratie bij gebruik eigen apparatuur

Klanten die graag eigen apparatuur gebruiken in plaats van de geleverde Zyxel-router zullen een aantal instellingen met de hand door moeten voeren op hun apparatuur. Het is belangrijk dat uw router alle onderstaande functies ondersteund en dat u weet hoe u deze zelf in kan stellen. Hoewel Tweak er geen bezwaar tegen heeft dat u eigen apparatuur gebruikt, is het schier onmogelijk om op al deze apparatuur support te bieden. Onderstaande instellingen zijn daarom op eigen risico.

Het IPTV-verkeer (de multicast streams) komen binnen op VLAN 4. Voor al het 'gewone' internet-verkeer wordt VLAN 34 gebruikt. U moet dus met 802.1q op de WAN-uplink-poort VLAN 34 configureren. Bij Experiaboxen werd destijds gebruik gemaakt van PPPoE, bij alle nieuwe verbindigen wordt er gebruik gemaakt van DHCP. VLAN 4 moet dus niet worden gebridged zoals voorheen de bedoeling was. Een extern IP statisch instellen werkt niet en wordt ten strengste afgeraden.

De router of modem van de klant moet wel DHCP'en op VLAN 4, net zoals er op VLAN 34 moet gebeuren. Het verschil is dat er geen default route gezet moet worden over VLAN 4.

De TV-ontvangers moeten kunnen communiceren met het TV-platform. Dit gaat niet over het normale internet, maar over VLAN 4. Derhalve moet verkeer over VLAN 4 geNAT worden. Daarnaast moet er een static route worden gezet naar 185.6.48.0/26 over VLAN 4. Ook moet er voor worden gezorgd dat de multicast streams in het normale LAN beschikbaar zijn. De meeste routers hebben daarvoor een optie genaamd IGMP snooping of IGMP proxying. IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4. Deze optie is noodzakelijk, omdat de STB's de multicast streams uit VLAN 4 binnen moeten kunnen halen (meer technische term: multicast group join).

Router moet DHCP'en op VLAN 4 (802.1q)
Default route mag nooit over VLAN 4 gaan (het internetverkeer van de klant zal dan stuk gaan)
Er moet NAT worden toegepast voor verkeer over VLAN 4
Er moet een static route worden gezet naar 185.6.48.0/26 over het op VLAN 4 verkregen gateway IP.
De STB's hangen in tegenstelling tot NSO en WMP in het normale LAN van de klant.
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4.

[ Voor 59% gewijzigd door isomis op 25-06-2014 23:05 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ook hier de nieuwe verbinding opgeleverd (Almere). Apparatuur is gek genoeg twee uur later pas geleverd, maar heb alles inmiddels goed werkend.

Nu vraag ik mij af: zijn de logingegevens van de nieuwsgroepen gewijzigd bij de overstap? Ik heb 0,0 aan logingegevens of soortgelijke informatie mogen ontvangen, maar de huidige gegevens lijken niet meer te werken.

Iemand een idee?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
JaFFoG schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:59:
Nu vraag ik mij af: zijn de logingegevens van de nieuwsgroepen gewijzigd bij de overstap?...
Bij mij zijn de gegevens niet gewijzigd. Je hebt als het klopt een brief gekregen met daarin alle gegevens, waarop ook de gegevens staan van activeren van Sparql TV en VoIP. Misschien dat ze bij jou wel gewijzigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JaFFoG, Bij mij is er ook niets gewijzigd, maar als het echt niet werkt kun je het op mijn.tweak.nl makkelijk zelf even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Laatst online: 22-11-2024
AirtjE schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 06:50:
[...]

Bij mij zijn de gegevens niet gewijzigd. Je hebt als het klopt een brief gekregen met daarin alle gegevens, waarop ook de gegevens staan van activeren van Sparql TV en VoIP. Misschien dat ze bij jou wel gewijzigd zijn?
Zoals gezegd heb ik geen enkele informatie ontvangen, maar omdat de apparatuur ook pas later is geleverd dan dat de lijn omgezet is wacht ik het nog wel even af. Misschien ligt die brief dan vanavond wel op de deurmat; zo niet dan log ik morgen nog wel even in. Het heeft geen haast. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roonienl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-05 19:21
Ik ben zelf een nieuwe klant bij tweak, in mei heb ik alles in 1 aangevraagd.
Tot op heden alleen een brief ter bevestiging gehad. Levering volgens het formulier zou op de 19e plaatsvinden.

Maandag een mail gestuurd naar Tweak met het volgende:
Hallo,

Ik zou volgens het formulier op jullie website rond de 19e deze maand aangesloten worden op internet. Tot op heden weinig van jullie vernomen.
Wel op tweakers gelezen dat jullie midden in een migratie zitten en daar ook nodige problemen hebben.
Toch zou ik willen weten wanneer ik wel een verbinding zou kunnen verwachten, aangezien ik geen internet, geen televisie en geen telefonie heb op dit moment (nieuwe verbinding ivm verhuizing).

mvg,
Gister avond de volgende reactie terug gekregen
Geachte Klant,

Bedankt voor uw bericht. Ik zie inderdaad dat de wensdatum op de 19e staat. Echter gaat dit niet lukken, u dient rekening te houden met een lever termijn van 3 tot 4 weken.
Wij hebben uw contract ontvangen op 5 juni dit houdt in dat wij u rond 5 juli zullen opleveren. U ontvangt op korte termijn hiervan nog een bevestiging met de daadwerkelijke datum.
Excuses voor de verwarring.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Toch lijkt me dat ze dit niet gaan redden, aangezien ze nog aan de migratie moeten beginnen in Enschede.
Ben benieuwd wanneer ik een verbinding krijg, aangezien ik op dit moment niets heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Gister eindelijk over naar de nieuwe diensten. Dit ging niet zonder slag of stoot; 1/2 dag zonder verbinding gezeten (KPN was te vroeg met het uitzetten van de oude verbinding). Maar de service en ondersteuning van Tweak was voortreffelijk!

Punten die me tot op heden zijn opgevallen:

- geweldig scherp beeld SPARQL (ja, zelfs in 720p)
- installatie SPARQL is supereenvoudig
- de remote moet goed gericht worden op de abox / mogelijk storingsvelden (wireless?) in de weg waardoor de abox moeilijk op de remote reageert

SPARQL staat in mijn beleving nog wel in de prille kinderschoenen, maar het belangrijkste werkt: TV. NED1 ervaartde regelmatig haperingen, maar dat kan ook de feed uit Brazilie zijn geweest. Andere zenders waren nagenoeg storingsvrij.

Voor de rest is het inderdaad nog wat beperkt zoals bijvoorbeeld Radio. De radiozenders doen het, maar een GUI er omheen zou de gebruiksvriendelijkheid aanzienlijk verbeteren. 'Zappen' met de remote naar andere radiozenders werkt niet; je moet eerst naar de gids om een andere zender te kunnen selecteren.. Ook werkt VOD nog niet helemaal. Verder zou ik graag de keuzemogelijkheiden voor Audio uitgebreid zien worden. Nu is alleen de keuze tussen Stereo en Digital AC3 mogelijk,

Voor de rest zijn me alelen nog de 'known issues' (zie Tweak website - Aankondigingen) opgevallen.

Tot op heden ben ik tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door OriginalDon op 26-06-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd of het goed gaat met de factuur voor juli. Ik heb namelijk met alles in een laten wijzigen naar internet + bellen. Dat dit niet voor 1 juli gerealiseerd kan worden is niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
nou hier is net wel even de nieuwe prijs afgeschreven van mijn rekening terwijl ik nog het oude spul heb draaien. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Weet iemand of je dan een creditering krijgt volgende maand of ben je gewoon de sjaak en moet je betalen?

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 20:28
Ik verwacht dat tweak door dit gepruts wel iedereen een maand kado gaat geven. dit is wel het minste wat ze ons als testers kunnen doen.

maar gelukkig kom je nooit zonder diensten te zitten. tenzij je na 14 juli overgaat. "tweak wees nu eens duidelijk en eerlijk tegen je klanten"

"Let op: u zult niet zonder diensten komen te zitten! Wij zullen uw migratie pas doorvoeren nadat wij zeker weten dat u alle werkzame apparatuur in huis heeft. Ook als uw migratie pas na 1 juli kan worden uitgevoerd zult u nooit zonder werkende verbinding komen te zitten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen tip maar ook ik heb exact hetzelfde als jij.
kan gelukkig nog wel tv kijken via itvonline van kpn, jij waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:38:
[...]

geen tip maar ook ik heb exact hetzelfde als jij.
kan gelukkig nog wel tv kijken via itvonline van kpn, jij waarschijnlijk ook.
Als je nog tv kan kijken via itvonline dan zit je volgens mij nog op het KPN netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
DanielAlm schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:27:
En ja hoor nu ben ik boos:

"Geachte Klant,

Wij bieden alleen de zender discovery channel aan en die bieden wij in HD aan. Dit is anders dan de discovery channel HD zender.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak"

Ik heb een antwoord teruggeschreven dat men maar even in overleg moet gaan met de grote baas. Ik vind dit absoluut onacceptabel en zelfs een vorm van "voor de gek houden". Oplichting wil ik het niet noemen maar dit kan toch niet! Als dit zo blijft ben ik weg, dat staat vast. Overigens zal dit Tweak-geintje ook voor de andere zenders gelden.
Gaat lekker zo Tweak!!!
Vandaag lees ik o.a.: "Discovery Channel HD is niet in alle gevallen goed ingesteld"

Geen idee wat deze cryptische boodschap moge betekenen, wellicht dat dit taalgebruik onderdeel is van het: " 'iteratieve' proces :? :? :? ".

Goed ik krijg het bijna niet uit de strot maar toch: Complimenten voor de update op de aankondingen-pagina maar ik, ik denk wij, verwachten wel actie en geen uitstel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
OriginalDon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:59:
Voor de rest is het inderdaad nog wat beperkt zoals bijvoorbeeld Radio. De radiozenders doen het, maar een GUI er omheen zou de gebruiksvriendelijkheid aanzienlijk verbeteren. 'Zappen' met de remote naar andere radiozenders werkt niet; je moet eerst naar de gids om een andere zender te kunnen selecteren.. Ook werkt VOD nog niet helemaal. Verder zou ik graag de keuzemogelijkheiden voor Audio uitgebreid zien worden. Nu is alleen de keuze tussen Stereo en Digital AC3 mogelijk,
Dat is ook weer een heel groot nadeel. Dan moet je in feite je TV aanhebben om naar de radio te luisteren? Zelf programmeer ik altijd de radiozenders in mijn harmony maar dat zal ook niet eenvoudig zijn als je eerst door menu's moet navigeren en dan weer terug. Hopelijk lossen ze dit snel op.

Edit : ok volgens Tweak wordt er aan gewerkt. Spannend. De voor mij belangrijke punten worden expliciet genoemd dus ik blijf hoop houden maar ben eigenlijk wel blij dat mijn migratie pas over een paar weken is.

[ Voor 10% gewijzigd door JP1980 op 26-06-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:25
Zou een van de mensen in Almere, die al een nieuwe aansluiting hebben, kunnen kijken, welke vezel (blauw of groen) daadwerkelijk in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Ben wel erg benieuwd wanneer ik nu over kan. Spullen binnen, brief binnen, wacht alleen nog op het Genexis verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
JP1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:55:
[...]

Dat is ook weer een heel groot nadeel. Dan moet je in feite je TV aanhebben om naar de radio te luisteren? Zelf programmeer ik altijd de radiozenders in mijn harmony maar dat zal ook niet eenvoudig zijn als je eerst door menu's moet navigeren en dan weer terug. Hopelijk lossen ze dit snel op.
Je kan de abox met een digital out glaskabeltje aan je surround set / stereo aansluiten. Dan hoeft de TV niet aan te staan om geluid te ervaren (geldt zowel voor Radio als TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Niet online

Evi

OriginalDon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:22:
[...]

Je kan de abox met een digital out glaskabeltje aan je surround set / stereo aansluiten. Dan hoeft de TV niet aan te staan om geluid te ervaren (geldt zowel voor Radio als TV).
Denk dat het probleem er meer in zit hoe je tussen radio zenders navigeert als je perse via het menu moet steeds ipv gewoon zappen/nummertje ingeven, wat je blind kan doen met je AB.

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De communicatie rond de overstap naar Sparql kan wat mij betreft wel wat beter (Enschede, Tweak Blauw): 4 weken geleden een mail gehad dat mijn formulier was ontvangen en dat ik binnen 4-6 weken te horen zou krijgen wat de volgende stappen zouden zijn. Gisteren maar even een mail gedaan of er al nieuws was. Enkele uren later word ik gebeld door een installateur om een afspraak te maken voor het vervangen van mijn Genexis (kan geen toeval zijn, zou ik zeggen).

Bij navraag bleek inderdaad dat ze pas net mijn gegevens doorgemaild hadden gekregen. Ok, prima, wanneer zou het dan kunnen? "Nou meneer, 11 juli, kan dat?" Eigenlijk niet, kan het de woensdag er op. "Ja, uh, dat kan wel, maar je 12e wordt het signaal omgezet en heb je dus geen TV meer." Whut? Kan het de 9e dan? "Uhm, nee, het kan eigenlijk alleen de 11e." 8)7

De afspraak dan toch maar op vrijdag neergezet, maar optimaal is het niet. Communiceren kan je leren en Tweak heeft nog veel leerwerk te doen. :X

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ja het was wel toeval !!
Maar je hebt gelijk ze kunnen wel meer informatie geven wanneer er delen van NL ongeveer aan de beurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Heeft iemand enig idee wat de standaard pin is van de abox?
Blijkt dat de geleverde zenders met p0rn direct onder zender 0 staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Don,

Pincode staat op de brief waar je ook je abonneenummer hebt gevonden. Overigens bij het uitproberen van de blokkade functie (ugh) blijkt dat je die bij elke start van de box opnieuw mag uitvoeren. Het is maar goed dat die p0rn zender kwalitatief dramatisch is, anders had ik me aan het kinderslot geergerd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

the_shadow schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:52:
Enkele uren later word ik gebeld door een installateur om een afspraak te maken voor het vervangen van mijn Genexis (kan geen toeval zijn, zou ik zeggen).
Wel toeval, iedereen in Enschede is gisteren volgens mij gebeld.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:31:
@Don,

Pincode staat op de brief waar je ook je abonneenummer hebt gevonden. Overigens bij het uitproberen van de blokkade functie (ugh) blijkt dat je die bij elke start van de box opnieuw mag uitvoeren. Het is maar goed dat die p0rn zender kwalitatief dramatisch is, anders had ik me aan het kinderslot geergerd.. :)
ah, die brief. Die heb ik nooit onvangen. 0000 en 1234 is het iig niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Laatst online: 09-05-2022
Aaargh! schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:37:
[...]

Helaas niet, ik en mijn collega nog niet. Heb zojuist ook de SD gebeld, maar die kon nog geen datum zeggen waarop we dan uiteindelijk wel gebeld/opgeleverd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

rob2011 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:15:
Ik verwacht dat tweak door dit gepruts wel iedereen een maand kado gaat geven. dit is wel het minste wat ze ons als testers kunnen doen.

maar gelukkig kom je nooit zonder diensten te zitten. tenzij je na 14 juli overgaat. "tweak wees nu eens duidelijk en eerlijk tegen je klanten"

"Let op: u zult niet zonder diensten komen te zitten! Wij zullen uw migratie pas doorvoeren nadat wij zeker weten dat u alle werkzame apparatuur in huis heeft. Ook als uw migratie pas na 1 juli kan worden uitgevoerd zult u nooit zonder werkende verbinding komen te zitten."
Dit is dus niet waar. Dit is al mijn derde dag zonder diensten. Morgen komt de monteur pas een nieuwe FTU plaatsen en zou ik weer internet hebben. Niet handig voor mij als freelancer. Kan nu dus eigenlijk vrij weinig doen. Ja, gelukkig kan ik nog tetheren... Maar ideaal is anders. Maar goed, het is helaas even niet anders.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Laatst online: 02-02 15:03
De communicatie rond de overstap naar Sparql kan wat mij betreft wel wat beter (Enschede, Tweak Blauw): 4 weken geleden een mail gehad dat mijn formulier was ontvangen en dat ik binnen 4-6 weken te horen zou krijgen wat de volgende stappen zouden zijn. Gisteren maar even een mail gedaan of er al nieuws was. Enkele uren later word ik gebeld door een installateur om een afspraak te maken voor het vervangen van mijn Genexis (kan geen toeval zijn, zou ik zeggen).

Bij navraag bleek inderdaad dat ze pas net mijn gegevens doorgemaild hadden gekregen. Ok, prima, wanneer zou het dan kunnen? "Nou meneer, 11 juli, kan dat?" Eigenlijk niet, kan het de woensdag er op. "Ja, uh, dat kan wel, maar je 12e wordt het signaal omgezet en heb je dus geen TV meer." Whut? Kan het de 9e dan? "Uhm, nee, het kan eigenlijk alleen de 11e." 8)7
Ook Harm van Connectica? :)

Ik zit nu al sinds mei met Tweak te prutsen voor de overzetting. Ik heb toen een nieuw contract naar hen opgestuurd. Ik zou meer horen. Vorige week eindelijk wat druk op de ketel gezet en 'och meneer, het is niet goed doorgegeven. Ik zie het contract in uw e-mail geschiedenis, dus ik zal het per direct aan de juiste persoon doorgeven'. Op dat punt is de e-mail geschiedenis met Tweak al een goede 10 e-mails lang, en ik heb per post nog niks gehoord... Afijn. Het duurde toen nog 5 dagen voordat ik eindelijk wat beweging zag...

... en op dinsdag rond 15.45 had ik geen internet meer. Bellen? Lukt niet, alles zit vol bij die servicedesk. Uiteindelijk woensdag gebeld tussen de middag. Twintig minuten in de rij, het meisje is vriendelijk maar kan binnen die twee a drie minuutjes dat ze er naar kijkt niet zien waar het aan ligt. Iemand meer technisch verstand zal mij in de middag dus even terugbellen. Leuk! Dat gebeurt natuurlijk... niet.

Op dit punt ben ik het zat. En ik bel nog een keer. Naar het 0800 nummer om precies te zijn; ik ben die wachtrijen en servicenummer kosten goed zat want ik kom er nergens mee. 'Nee meneer, u belt het verkeerde nummer en wij kunnen u niet helpen vanwege ons protocol'. Ja. Leuk. 'Houd je aan je afspraken en bel mij terug!' heb ik hem toen verteld.

Verrassing.. binnen vijf minuten had ik toen iemand aan de lijn... (Toeval?!)

Dit was ene Harm van Connectica die mij voor 11 juli wilde in plannen voor een bezoek van een monteur om de Genexis te vervangen, maar toen ik mijn verhaal aan hem uitlegde snapte hij meteen dat ik geen nieuw modem oid nodig heb. Hij nam de tijd en gaf een paar tips (mochten niet baten, helaas), maar het is stom dat een niet-Tweak-medewerker de eerste was die even echt meedacht. Voor de rest kon hij mij niet helpen.

Ik heb geen TV, en gezien de ramp in dit topic schakel ik voorlopig ook niet over op Sparql. Ik heb alleen internet, en het enige dat ik voor mijn internet wil is een IP-adres... en daar willen ze mij niet mee helpen.

Foutjes gebeuren. Het is druk bij Tweak vanwege de veranderingen. Dat snap ik best. Maar de hoeveelheid fouten en gebrek aan doeltreffendheid is lachwekkend. De enige passende oplossing die ik op dit moment nog kan verzinnen is https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg beluisteren... en misschien eens mijn mogelijkheden overwegen mbt een andere aanbieder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
[...]
Idem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Aaargh! schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:37:
[...]

Dan is het (1) toeval, of (2) ik heb het balletje aan het rollen gemaakt. Intuitie zegt 1, maar ik wil graag 2 denken :+

Ja, support technisch hebben ze nog wel wat te leren daar. :/

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben (nog) niet gebeld, maar ze blijven ook maar proberen op m'n vaste lijn ipv m'n draagbare geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2014

RG!

Zo. Aangezien ik bijna 1 week vrijwel ononderbroken geen TV heb kunnen kijken, heb ik TWEAK zojuist schriftelijk aangegeven dat ik mijn contract zal ontbinden. Heb ze nog wel een korte redelijke termijn gegeven, aangezien dit verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Laatst online: 21-09 00:07
Zojuist de nieuwe apparatuur aangesloten, hierbij mijn (voorlopige) ervaringen.

Het KPN signaal was al afgesloten voordat ik de nieuwe apparatuur binnen had. De service desk wist mij te vertellen dat dit echter onderweg was. Dat klopte, dus al met al heb ik slechts enkele uren zonder internet en TV gezeten.

Internet werkte direct nadat het(de?) nieuwe router was aangesloten, op naar de TV. Daar had ik een abonnementsnummer en activatiecode voor nodig die (nog) niet binnen was gekomen. Ook daar was de service desk weer snel en behulpzaam. TV werkt dus ook.

De Sparql box werkt best aardig, maar er zijn nog weinig instelmogelijkheden. Komt vast nog wel.
Wat ik echter wel vervelend vind is dat ik heb gekozen voor het Sparql Premium pakket, terwijl ik nu Sparql Basic heb. Ik vond het al vreemd dat ik zo veel zenders miste.

HD is... 720p, er is nog geen keuze voor 1080i/p maar dat komt blijkbaar nog.
Wat betreft geluid, er is de mogelijkheid om te kiezen tussen stereo en AC3 5.1, maar op geen enkele zender ontvangt mijn versterker via de optische ingang een 5.1 signaal.
Daarnaast vind ik het volume om te janken. Bij de KPN STB was het al nodig om het volume op de versterker aardig open te draaien, maar nu is het nog iets erger naar mijn idee.
Het volume voor radio lijkt overigens beter.

Zo nog maar eens kijken of ik de helpdesk weer kan bereiken om te zien hoe dat zit met mijn TV pakket, gezien dit nog niet is aan te passen met MijnTweak.
Al met al ben ik best tevreden. :>

Edit:
De volumeknop op de AB doet wonderen. Dat had ik aanvankelijk niet verwacht gezien deze op de KPN AB niets deed.
Volume is best OK zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Kipcorn op 26-06-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 22:35
@Kipcorn wat voor een merk en type versterker heb je?
Ik heb helaas 8)7 nog geen Sparql en mijn ervaring met het geluidsniveau van KPN was bij mij in orde (Pioneer VSX921K volume was wel wisselend per kanaal, aan gesloten via HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
B3v3r schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:27:
@Kipcorn wat voor een merk en type versterker heb je?
Ik heb helaas 8)7 nog geen Sparql en mijn ervaring met het geluidsniveau van KPN was bij mij in orde (Pioneer VSX921K volume was wel wisselend per kanaal, aan gesloten via HDMI)
Ik heb een Onkyo TX-SR307.
Overigens had ik niet het idee dat het volume veel wisselde per kanaal bij KPN. Het was gewoon matig laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 22:35
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:37:
[...]

Ik heb een Onkyo TX-SR307.
Overigens had ik niet het idee dat het volume veel wisselde per kanaal bij KPN. Het was gewoon matig laag.
Thx Kipcorn, ik zag overigens dat je het al had opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Over volume gesproken : hoe zit het met de volumeverschillen tussen de zenders? Met blauw zitten daar verschillen tussen waar je niet vrolijk van wordt als je daar niet van tevoren op anticipeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 22-09 10:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

hmm te vroeg het contract getekend en opgestuurd??

vandaag wel brief gekregen dat iemand mij gaat bellen

word al bijna bang kan niet langer dan 4 uur zonder internet ga maar vast een 3g dongle kopen

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Heb een leuk weetje voor jullie : Verhalen zijn ook te verkrijgen in papiervorm. Dat noemt men boeken. Papier is een stof die men vroeger gebruikte om teksten weer te geven. Tegenwoordig gaat dat met beeldschermen. Het handige aan boeken is dat deze geen downtime hebben. Heb je altijd wat vermaak bij de hand.

Merk toch wel dat er veel TV/internet verslaving is hier. Klinkt al bijna als een primaire levensbehoefte. Straks hebben we medio maart 2015 nog een geboortegolf onder tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door JP1980 op 26-06-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Internet IS een primaire levensbehoefte. Ik verdien er mijn geld mee en ik zit nu 3 dagen zonder fatsoenlijk internet. Voor mij is dit behoorlijk vervelend. Door een boek te lezen verdien ik mijn knaken niet helaas.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
DAMAGE schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:34:
Internet IS een primaire levensbehoefte. Ik verdien er mijn geld mee en ik zit nu 3 dagen zonder fatsoenlijk internet. Voor mij is dit behoorlijk vervelend. Door een boek te lezen verdien ik mijn knaken niet helaas.
Die discussie is hier al eens geweest. Vervelend ja dat snap ik. Maar zakelijk gezien heb je geen verhaal met een consumentenlijn. Daar heb je zakelijke lijnen voor met een degelijke SLA. Dan ben je redelijk verzekerd van uptime en schadevergoeding.

In de tussentijd is een internetcafé geen idee? Of even WIFI lenen van de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 22-09 10:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

boeken ?? ehh ereader is veel makkelijker hoor minder stoffig ook:-)
maar ik begrijp wat je bedoeld maar ik ga mee met damage

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
JP1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:38:
[...]

Die discussie is hier al eens geweest. Vervelend ja dat snap ik. Maar zakelijk gezien heb je geen verhaal met een consumentenlijn. Daar heb je zakelijke lijnen voor met een degelijke SLA. Dan ben je redelijk verzekerd van uptime en schadevergoeding.
Onzin. Dat is niet meer van deze tijd - steeds meer mensen gaan thuiswerken. Wil je dat iedereen die thuis werkt dan maar een redundant internetverbinding neemt en een zakelijk contract? Als ze een dag in de week thuiswerken?
Er zijn niet voor niets in de politiek al stemmen opgegaan om internet op gelijke voet te stellen met gas/water/electriciteit voor wat betreft consumentenbelang.
Sterker nog, in Duitsland is dat al zo, bij ons helaas nog niet:

http://www.bright.nl/duit...t-primaire-levensbehoefte

Ik snap dat het juridisch op dit moment nog geen hout snijdt maar zo lust ik er nog wel een paar - als we het op consumentenrecht steken blijft er ook nog genoeg ruimte tot klagen en consequenties binnen de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Laatst online: 02-02 15:03
JP1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:27:
Merk toch wel dat er veel TV/internet verslaving is hier. Klinkt al bijna als een primaire levensbehoefte. Straks hebben we medio maart 2015 nog een geboortegolf onder tweakers.
Een ding dat je over het hoofd ziet is dat internet meer is dan een dingetje voor webpaginas tegenwoordig. Televisie. Huistelefoon. Zaken die er vroeger niks mee te maken hadden gaan nu allemaal over het internet.

Tuurlijk, we hebben nog steeds licht. Maar ik kan je garanderen dat er een boel gefrustreerde mensen waren 20 jaar geleden wanneer de televisie of telefoon het niet deed, laat maar staan dat ze het allebei niet doen.

Het hoeft geen verslaving te zijn; bijna alles gaat om de een of andere manier via dat systeem tegenwoordig, en dan wordt het best frustrerend als niks het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Natuurlijk! Zelf zou ik ook balen. Maar eigenlijk baal ik er van dat ik daar ook van baal. 8)

Maar om er een primaire levensbehoefte van te maken, gelijkstellen met gas/water gaat mij eigenlijk wel te ver. Het resultaat zal zijn dat de gewone huisverbinding duurder wordt als je SLA hebt met hele grote uptime garantie.

Als je afhankelijk bent van de lijn en je hebt geen uitwijkmogelijkheden dan vind ik toch dat je maar gewoon een lijn moet nemen die daarvoor bedoeld is. Of een dubbele lijn is ook niet zo raar; kost je hooguit 20 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
JP1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:54:
Natuurlijk! Zelf zou ik ook balen. Maar eigenlijk baal ik er van dat ik daar ook van baal. 8)

Maar om er een primaire levensbehoefte van te maken, gelijkstellen met gas/water gaat mij eigenlijk wel te ver. Het resultaat zal zijn dat de gewone huisverbinding duurder wordt als je SLA hebt met hele grote uptime garantie.

Als je afhankelijk bent van de lijn en je hebt geen uitwijkmogelijkheden dan vind ik toch dat je maar gewoon een lijn moet nemen die daarvoor bedoeld is. Of een dubbele lijn is ook niet zo raar; kost je hooguit 20 euro per maand.
Bottom line is dat hetzelfde geldt als met elke "verzekering" - kosten versus risico.
Uitwijkmogelijkheden hebben de meesten wel. Hoe vaak gaat je internet langere tijd down? Zelden.
Dat maakt het nog niet minder vervelend. Ook al is je auto all risks verzekerd, dan nog is het irritant als hij total loss wordt verklaard.

Het is nu ook niet door een storing of onderhoud ofzo - er wordt een geplande wijziging doorgevoerd en daar komen de gevolgen uit voort. Dat mag je een bedrijf wel aanrekenen als ze beloven dat niemand z'n verbinding kwijtraakt totdat het nieuwe systeem werkend is opgeleverd.
Als vantevoren was aangekondigd dat internet down kon zijn hadden mensen misschien andere plannen gemaakt (of niet voor Tweak gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hoezo vind je dat ver gaan? Eigenlijk is dit topic niet bedoeld voor deze discussie denk ik. Maar ik vind dat helemaal niet ver gaan. Je belastingaangifte, alles omtrent je auto (RDW noem maar op) alles gaat tegenwoordig via Digid. Betalingen lopen via internet. Eigenlijk alle belangrijke dingen doe ik tegenwoordig via internet. Laat staan dat ik er - en met mij vele anderen - mijn geld mee verdien. Dat vind ik behoorlijk richting een eerste levensbehoefte gaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
DAMAGE schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:58:
Hoezo vind je dat ver gaan? Eigenlijk is dit topic niet bedoeld voor deze discussie denk ik. Maar ik vind dat helemaal niet ver gaan. Je belastingaangifte, alles omtrent je auto (RDW noem maar op) alles gaat tegenwoordig via Digid. Betalingen lopen via internet. Eigenlijk alle belangrijke dingen doe ik tegenwoordig via internet. Laat staan dat ik er - en met mij vele anderen - mijn geld mee verdien. Dat vind ik behoorlijk richting een eerste levensbehoefte gaan eigenlijk.
Helemaal mee eens. Denk ook dat het niet lang duurt voor het als "levensbehoefte" (juridisch dan toch) wordt bestempeld.
Zet maar eens op een rijtje voor welke dingen er van je wordt verwacht dat je op internet kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Rude-Dog schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:04:
[...]

Helemaal mee eens. Denk ook dat het niet lang duurt voor het als "levensbehoefte" (juridisch dan toch) wordt bestempeld.
A United Nations report said Friday that disconnecting people from the internet is a human rights violation and against international law.]Gaat al een tijdje die kant op.

[ Voor 12% gewijzigd door Aaargh! op 26-06-2014 17:20 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Je mag het Tweak ook wel aanrekenen maar de ernst is minder groot dan afsluiten van andere zaken zoals water, elektriciteit of zelf de hele voedselvoorziening. Je kan - niet zakelijk gezien - best overleven met een paar dagen geen TV en internet. De schade is dan ook - niet zakelijk gezien - heel beperkt.

En voor de mensen die er geld mee verdienen - nogmaals - hiervoor zijn speciale abonnementen verkrijgbaar.

Het VN rapport doelt denk ik niet op uptime garantie maar meer dat het recht op internet je niet ontzegt kan worden. Met downtime is nog niet je internetrecht opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Goed nieuws.
Vannacht wordt Discovery en Animal planet omgezet vsn SD naar Hd.
Het was een foutje van tweak zegt Tweak. (Zie ook op de tweak site)

[ Voor 89% gewijzigd door goldvinger op 26-06-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Tweak Update 26 juni 17:30
Bron: http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
1: Discovery Channel en Animal Planet

Van een aantal alerte gebruikers kregen wij te horen dat zij zowel Discovery Channel als Animal Planet niet in HD ontvingen. Na een test hebben wij ontdekt dat in sommige gebieden inderdaad een configuratie-fout is opgetreden. Wij hebben daar per ongeluk de SD kanelen en niet de HD-kanalen geconfigureerd. Daar is tijdens het testen in ons enthousiasme overheen gekeken en zodoende willen wij deze fout zo snel mogelijk oplossen. Iemand van onze technische dienst zal vannacht een update uitvoeren waarna de kanalen in HD te bewonderen moeten zijn. Dit kan vanzelfsprekend voor een kleine onderbreking van deze twee zenders zorgen.
Tweak Update 26 juni 17:00
Bron: http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
1: Oplevering HBO GO

Op dit moment is het nog niet mogelijk Sparql te selecteren in de HBO GO applicaties in zowel de App Store, Play Store en op internet. Wij hebben onze integratie getest en kwamen er achter dat de koppling nog enkele fouten bevatte, en om die reden is de implementatie voor het grote publiek uitgesteld. Wij verwachten dat u in de loop van komende week gebruik kunt maken van HBO GO in combinatie met Sparql.

[ Voor 25% gewijzigd door kmichael op 26-06-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus33
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-03-2022
Tweak,

de slechtse ISP ooit,
Nog nooit zo'n belabberde service gehad en nooit een goede oplossing.
Zelfs nu ik het heb opgezegd, krijg ik rekeningen terwijl ik hun dienst niet meer kan gebruiken vanaf 1 juli.
VOOR ALLE MENSEN WEES VERSTANDIG EN SLA DEZE ISP OVER. Het is de kopzorgen niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
minotaurus33 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:54:
Tweak, begin er niet aan.

Wat een bedrijf, beloven alles, komen niets na en hebben totaal geen klantenservice.....
Waarom ben je na bijna een jaar verder nog steeds bij Tweak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
JP1980 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:33:
Je mag het Tweak ook wel aanrekenen maar de ernst is minder groot dan afsluiten van andere zaken zoals water, elektriciteit of zelf de hele voedselvoorziening. Je kan - niet zakelijk gezien - best overleven met een paar dagen geen TV en internet. De schade is dan ook - niet zakelijk gezien - heel beperkt.
Ook dat is discutabel. Als jouw water wordt afgesloten heb je toch ook wel alternatieven? Je kan douchen op het werk misschien, of bij een sportclub ofzo...om te drinken kan je het kopen. Elektriciteit kan je ook wel omheen met kaarsen etc...Het is maar net hoever je het redelijke wilt oprekken.
Punt is dat voor internet net als voor deze zaken geldt dat het vet irritant is als je zonder zit.

Wat doe je als je je auto voor APK binnenbrengt bij een garage en door een foutje van hun moet 'ie daar 2 weken blijven staan, ga je dan fluitend lopen naar je werk? Moet je dan ook niet zeuren omdat het geen zakelijke leasebak is? Ik vind die scheiding zakelijk/consument echt onzin.

Voor alle thuiswerkers van diverse bedrijven die ik ken bestaat er een internetaansluiting die vanuit het werk wordt betaald en raad eens - da's een gewone consumentenaansluiting waar ze aan meebetalen.

En nogmaals - dit is geen onverwachte storing/overmacht van Tweak, dit is gewoon (gebrek aan) planning of bewust genomen risico.

[ Voor 21% gewijzigd door Rude-Dog op 26-06-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update van gisteren/vandaag heb ik ook weer tv.
ik heb dus effectief 2 dagen zonder tv gezeten hetgeen is volkomen acceptabel vind.

natuurlijk, sneller is leuker maar 2 dagen kan ik zeker wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Gisterenavond vlak voor 9 uur toch nog de helpdesk aan de lijn gehad, ook die verzekerde me dat ik niet omgezet was en of ik zowel modem als router maar eens 10 minuten uit liet staan... hielp niets natuurlijk...

Vanmorgen weer gebeld... en tot mijn verbazing werd ik nu verteld dat ik *wel* omgezet ben, maar (geen verassing) mijn Genexis omgewisseld moest worden. Laat maar komen vanmiddag dan en inderdaad om half 2 stond de monteur op de stoep. 10 minuutjes om modem om te wisselen, ik sluit daarna de Zyxel aan... en het werkt! :)

Internet doet het prima, net zoals ik al bij anderen lees is de download conform de afgesproken snelheid maar lijkt de upload veel sneller dan verwacht (zal -helaas ;)- was nog wel een keer aangepast worden). Ook de Sparql box aangesloten, ging allemaal heel makkelijk, maar ook ik heb heel regelmatig haperingen in het beeld. Hij is nog niet vastgelopen dus ik moet het positieve daar maar van inzien (persoonlijk vind ik TV toch niet zo belangrijk, kijk eigenlijk alleen live uitzendingen zoals nu voetbal).

Telefoon werkt helaas nog niet. Heb al een mailtje naar Helpdesk gestuurd (ook telefoon vind ik niet zo belangrijk dus heb niet zoveel haast dat ik daarvoor weer eindeloos ga proberen ze te pakken te krijgen). Heeft iemand toevallig al beschreven wat ik waar moet invullen om de telefoon aan de praat te krijgen?

Verder heb ik een heel raar issue dat sinds ik de Zyxel heb aangesloten, mijn Sidewinder3 media player niet meer opkomt. Die blijft bij opstarten hangen met een melding Wifi Plug-in met zo'n uitroepteken ernaast (terwijl wireless network gewoon uit staat op die box). Met de UTP kabel los komt hij wel normaal op. Zit dus iets raars in het signaal lijkt wel. Als ik de kabel er weer insteek als hij al op is, loopt hij ook binnen minuten vast... Iemand enig idee waar ik kan beginnen met troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
mfkne schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:16:
Zou een van de mensen in Almere, die al een nieuwe aansluiting hebben, kunnen kijken, welke vezel (blauw of groen) daadwerkelijk in gebruik is?
Almere hier. Net even voor je gekeken. Blauw en groen zitten achter elkaar gemonteerd, maar alleen de blauwe fiber wordt gebruikt.

--------------------

Weet iemand toevallig hoeveel data er doorheen gejaagd wordt met Sparql TV? Thuis heb ik in de woonkamer prima beeld. Maar boven lukt het niet. Dit komt door mijn brakke opstelling boven omdat ik simpelweg in 1 kamer boven geen WCD's heb en nog geen mogelijkheid gevonden heb daar iets aan te doen dus het loopt nog via de Powerline adapters. Dat ging goed met KPN TV (Tweak Groen).

Straks wordt bij mijn ouders thuis ook opgeleverd. Die komt in de meterkast binnen, maar geen loze behuizing, woonkamer/tv staat zo'n 10-15 meter verderop met veel kamers en muren er nog tussen. Huurwoning. Dus ik vrees het ergste. Iemand die het wel aan de praat heeft via powerline? Of via WiFi?

--------------------

Toen ik tekende voor verlenging van Tweak wist ik dat bij een nieuw product problemen kunnen zijn. Het is namelijk een product dat zij zelf op hebben gezet. Hoewel niet alles even vlekkeloos verlopen is, vind ik de communicatie netjes en medewerkers van Tweak erg vriendelijk geweest. Telefoon wordt aangenomen en goed geholpen, mail wordt snel beantwoord zij het niet wat kort soms. En ik zie dat ze goed luisteren naar de wensen van de klanten (natuurlijk kan niet de wens van iedereen vervuld worden maar ze luisteren in ieder geval en da's een goed teken).

Ik wens ze veel succes in de komende periode en hoop dat ze de producten (vooral Sparql TV) verbeteren en straks een goed volwassen product wordt.

[ Voor 73% gewijzigd door AirtjE op 26-06-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik woon in Enschede, vandaag weer contact gehad met de SD, ik ben nog niet ingeplant voor de verhuizing :(

Even voor iedereen die overgezet is, en de ervaringen, misschien een idee om je woonplaats er bij te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
En toen had ik geen TV meer bij Tweak groen...

Uitzending gemist deed het niet meer. STB van stroom af, weer aan en nu blijft de STB hangen op de config. Boven werkt TV nog wel, dus met het signaal is niets mis. Internet doet het ook nog. Maar blijkbaar vandaag iets bij Tweak veranderd waardoor uitzending gemist het niet meer doet en de STB zich ook niet meer kan aanmelden na een cold start. En de SD is telefonisch overbelast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama vanavond. Ondanks de updates is de blokvorming zo erg dat ik mijn mediaspeler maar aanzet. Wat een r&k service. Ik ga me melden bij tweak dat ze het abo geld mogen teruggeven totdat het goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:50:
Wat een drama vanavond. Ondanks de updates is de blokvorming zo erg dat ik mijn mediaspeler maar aanzet. Wat een r&k service. Ik ga me melden bij tweak dat ze het abo geld mogen teruggeven totdat het goed werkt
Precies hetzelfde hier. Het is echt dramatisch hoe onstabiel het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Kinderziektes oplossen door je klanten te laten prototypen. Hou ik wel van, living on te edge 8)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:50:
Beeld is soms best om te huilen inderdaad.
Maar vergeet niet dat het hele Sparql gebeuren nét nieuw is. Dit is te verwachten.
Ja, het is ruk, maar dat is elk nieuw product. Zoiets mag je best even de tijd geven.

Verder vind ik de service van Tweak nog steeds erg goed. Vandaag 3 keer de helpdesk gebeld, en al duurde het soms even voordat ik er doorkwam, ze stonden mij goed te woord, wisten mij goed te vertellen wat er mis was en de oplossingen waren ook vrij direct.

Al met al lees ik hier veel verschillende meningen over het nieuwe product en de service, maar volgens mij verwachten sommige mensen iets te veel.

Ik ben zelf een aantal jaar klant van Tweak, op twee verschillende adressen in Almere, en ik vind dat ze het knap doen voor zo'n kleine onderneming. :)

Geef deze migratie gewoon even de tijd, of stap over en stop met zeuren.

Edit:

Om toch nog iets te zeiken te hebben; ik mis mijn Discovery Science, History (HD), Animal Planet, NatGeoWild etc. en opname mogelijkheid. Dacht toch dat ik dat duidelijk had aangegeven.
Morgen komt dat goed, verzekerde de service desk dame mij.
Ik doe het er voor. :O

Oh, en ik wil DanceTrippin' TV ook wel. Maar dat is vast te veel gevraagd. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Kipcorn op 26-06-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:04:
[...]
Geef deze migratie gewoon even de tijd
Precies het zal niet niks zijn die overzet. Voor mij hebben ze nog heel wat krediet te gaan voordat ik ontevreden met ze ga worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Laatst online: 21:23
Vandaag is alles opgeleverd. om 9:00 de monteur heeft het nieuwe modem geinstaleerd. Vanmiddag kreeg ik een IP adres van Tweak. Alles draait naar tevredenheid. Nu vanavond wel de hele tijd artifacts in het beeld bij alle zenders?? even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OriginalDon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:59:
Gister eindelijk over naar de nieuwe diensten. Dit ging niet zonder slag of stoot; 1/2 dag zonder verbinding gezeten (KPN was te vroeg met het uitzetten van de oude verbinding). Maar de service en ondersteuning van Tweak was voortreffelijk!

Punten die me tot op heden zijn opgevallen:

- geweldig scherp beeld SPARQL (ja, zelfs in 720p)
- installatie SPARQL is supereenvoudig
- de remote moet goed gericht worden op de abox / mogelijk storingsvelden (wireless?) in de weg waardoor de abox moeilijk op de remote reageert

SPARQL staat in mijn beleving nog wel in de prille kinderschoenen, maar het belangrijkste werkt: TV. NED1 ervaartde regelmatig haperingen, maar dat kan ook de feed uit Brazilie zijn geweest. Andere zenders waren nagenoeg storingsvrij.

Voor de rest zijn me alelen nog de 'known issues' (zie Tweak website - Aankondigingen) opgevallen.

Tot op heden ben ik tevreden!
Wil je ook je beeld op 1920 X 1080 / 50 I ?????
Doe het volgende:
1) Haal de spanning van de stb af
2) Trek de netwerkstekker ( rj-45) uit de stb.
3) Stop de spanningsstekker weer terug en laat de stb opstarten.
4) Na een tijd begint deze een melding te geven dat er geen verbinding is.
5) Druk op de home toets ( huisje ) van de AB.
6) Ga naar settings en klik op oke.
7) Ga naar audio en Video.
8) Druk rechts en ga naar Videoresolutions, klik daar weer rechts totdat er 108I-50hz komt te staan.
9) Klik nu weer op de home toets.
10) bevestig de netwerkkabel weer.
11) Klik op oke, de stb zal opstarten.
12 Klaar het beeld is nu 1920 X 1080 / 50 I

Veel suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mijn geduld is ook nog niet op.
Ik heb nog wel steeds vertrouwen in Tweak.

Maar ik heb toch wel even een mail naar tweak gestuurd dat de beeld van vanavond echt om te huilen is.
Er is niet te bekijken.
Ook wij hebben maar een dvd opgezet.
Hopelijk lossen zij dit op zeer korte termijn op.
Mijn vrouw en kinderen zitten nu echt te mopperen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Ecco schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:12:
[...]

Precies het zal niet niks zijn die overzet. Voor mij hebben ze nog heel wat krediet te gaan voordat ik ontevreden met ze ga worden.
Het is inderdaad niet niks. En als je Tweak als provider hebt moet je wel tegen een kleine tegenslag kunnen, toch?

Daarbij ben je als bestaand klant (mits je een jaar of meer aangesloten bent?) vrij om weg te gaan als je het niets vindt.
Ik heb er zelf in elk geval geen moeite mee om de boel een beetje te testen. Ligt het er even uit? Ja, vervelend. Storing in het beeld, geen 5.1 geluid? Het is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:16:
[...]

Wil je ook je beeld op 1920 X 1080 / 50 I ?????
Doe het volgende:
1) Haal de spanning van de stb af
2) Trek de netwerkstekker ( rj-45) uit de stb.
3) Stop de spanningsstekker weer terug en laat de stb opstarten.
4) Na een tijd begint deze een melding te geven dat er geen verbinding is.
5) Druk op de home toets ( huisje ) van de AB.
6) Ga naar settings en klik op oke.
7) Ga naar audio en Video.
8) Druk rechts en ga naar Videoresolutions, klik daar weer rechts totdat er 108I-50hz komt te staan.
9) Klik nu weer op de home toets.
10) bevestig de netwerkkabel weer.
11) Klik op oke, de stb zal opstarten.
12 Klaar het beeld is nu 1920 X 1080 / 50 I

Veel suc6 :)
En dit werkt... waarom? Ik zal het zo eens gaan testen.
Je neemt ons toch niet in de zeik? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
goldvinger schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:18:
Mijn geduld is ook nog niet op.
Ik heb nog wel steeds vertrouwen in Tweak.

Maar ik heb toch wel even een mail naar tweak gestuurd dat de beeld van vanavond echt om te huilen is.
Er is niet te bekijken.
Ook wij hebben maar een dvd opgezet.
Hopelijk lossen zij dit op zeer korte termijn op.
Mijn vrouw en kinderen zitten nu echt te mopperen. :)
Ga even een spelletje spelen met de vrouw en kinderen.
Dat is in elk geval wat ik zou doen als ik ze had. Maar ik heb ze niet, dus ik vermaak me hier, terwijl ik af en toe naar storend beeld kijk en luister naar haperend geluid. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:22:
[...]

En dit werkt... waarom? Ik zal het zo eens gaan testen.
Je neemt ons toch niet in de zeik? 8)7
Mijn samsung geeft het echt aan ..........
of die moet liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:25:
[...]

Mijn samsung geeft het echt aan ..........
of die moet liegen.
Ik ga het zo eens testen. Eerst bier. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:27:
[...]

Ik ga het zo eens testen. Eerst bier. :>
d:)b drink ze ... en laat ff weten als het bij jouw ook gelukt is oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Kipcorn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:24:
[...]

Ga even een spelletje spelen met de vrouw en kinderen.
Dat is in elk geval wat ik zou doen als ik ze had. Maar ik heb ze niet, dus ik vermaak me hier, terwijl ik af en toe naar storend beeld kijk en luister naar haperend geluid. :'(
Ach, die zijn nu zo gefrustreerd dat ze daar geen zin in meer hebben :)

Ach, het zal wel goedkomen allemaal.
Maar dit moet geen weken duren natuurlijk.
Dit moet toch wel binnen een week opgelost kunnen zijn.
Tweak heeft tenslotte zelf aangegeven dat ze weten waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, heb het de procedure van Dwanker uitgevoerd en mijn Samsung TV zegt idd dat het nu 1080p is!

Was het niet dat het beeld zo veel ruis heeft (Almere-Buiten) dan was t top. Thx Dwanker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS Even ter verduidelijking, de ruis waarover ik het heb ligt niet aan de 1080p setting maar de blokv orming die vanavond wel extreem is (had dit in 720p ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:32:
Ha, heb het de procedure van Dwanker uitgevoerd en mijn Samsung TV zegt idd dat het nu 1080p is!

Was het niet dat het beeld zo veel ruis heeft (Almere-Buiten) dan was t top. Thx Dwanker!
Geen dank ....... ik kwam er toevallig achter.

Hoop dat iedereen er plezier aan beleeft en ja ook hier hapert het beeld best vaak.
Kijken of de QOS in de router hoger gezet kan worden.
hierover later meer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dat zijn nou eens goede tips Dwanker. :)

Op mijn Panasonic tv nu ook 1080P 60Hz.
Is het nu verstandiger om de instelling op 50Hz of om op 60Hz te zetten
Pagina: 1 ... 53 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.