Ook zojuist gebeld, het schijnt zo te zijn dat ze weer eens vertraging hebben. Wat mij wordt verteld is dat wanneer de verbinding met KPN verbreekt dan moet de portatie erdoor zijn en zou de Sparql box moeten gaan werken en tevens dan ook internet, dus ff geduld maar hebben
Heb je alle IR commando's geleerd of gekozen uit de lijst?goldvinger schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:57:
Ik heb hier alles werkend met mijn logitech harmony
Verder nog custom settings? Ik ben redelijk ervaren met Harmony remotes, maar wat ik ook doe ik krijg de Sparql box niet aan de praat.goldvinger schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:16:
Ik heb alles ingeleerd.
+1goldvinger schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:50:
Ondanks alles ben ik nog steeds blij met Tweak.
Het klopt dat niet alles van zijn leien dakje gaat.
Ik vind het alleen al geweldig dat ze het gevecht aan gaan met de grote/Starre jongens.
Internet en telefoon werkt bij mij goed.
Alleen televisie draait nog niet goed
Maar toen kpn met glasvezel begon was ook niet alles koek en ei.
Die hadden exact de zelfde problemen met televisie zoals tweak nu heeft.
Ik geef tweak graag de kans om de problemen op te lossen.
Tweak heeft mij nog nooit in de steek gelaten met hun diensten.
Ik ga er dan ook van uit dat dit opgelost gaat worden
Ik heb wel het èèn en ander aangepast.folker schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:23:
[...]
Verder nog custom settings? Ik ben redelijk ervaren met Harmony remotes, maar wat ik ook doe ik krijg de Sparql box niet aan de praat.
Zo en zo de vertragingstijd maar ook wat in de opdrachten.
Het is alleen lastig uitleggen
Als het goed is moet de harmony toch eenmaal door iemand ingesteld de configuratie delen?
Ik heb nog been abox, maar ik zie wel een avox M12 die je kunt kiezen. Heeft iemand een spelfout gemaakt?
Kijk maar eens in het programma van logitech. Nieuw apparaat toevoegen. Fabrikant Avox. Bij model intypen 'M12'.
Moet toch een fout zijn?
Ik heb nog been abox, maar ik zie wel een avox M12 die je kunt kiezen. Heeft iemand een spelfout gemaakt?
Kijk maar eens in het programma van logitech. Nieuw apparaat toevoegen. Fabrikant Avox. Bij model intypen 'M12'.
Moet toch een fout zijn?
Verwijderd
Sinds 10 minuten heb ik helemaal geen verbinding meer, geen tv telefoon en internet.
Hebben meer mensen hier last van ? Reset helpt ook niet...

Had ik vanmiddag ff. Kwam vanzelf weer goed.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:48:
Sinds 10 minuten heb ik helemaal geen verbinding meer, geen tv telefoon en internet.
Zou kunnen ik heb contact gehad met Logitech.JP1980 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:40:
Als het goed is moet de harmony toch eenmaal door iemand ingesteld de configuratie delen?
Moet toch een fout zijn?
Ze wouden mijn confrongatie hebben.
Maar omdat nog niet alles goed werkt, radio en opnemen ed. heb ik die gegevens nog niet aan hun gegeven.
Ze gingen dit ook doorgeven aan Amerika zodat zij hiermee aan de slag kunnen.
Maar dat kon nog wel even duren.
Er is trouwens ook een forum waar je heel goed geholpen wordt
Google maar een op logitech harmony forum
Op dat forum had ik ook al gepost. Ik denk dat er toch meer aan de hand moet zijn hier dan alleen de vertraging.. Morgen m'n hele afstandsbediening maar is resetten naar factory default en nieuwe config aanmaken.goldvinger schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:57:
[...]
Zou kunnen ik heb contact gehad met Logitech.
Maar omdat nog niet alles goed werkt, radio en opnemen ed. heb ik die gegevens nog niet aan hun gegeven.
Meer mensen die last hebben van een slechte upload? Ik heb Glas Groen 100, nog niet overgezet, en zit momenteel op een upload van 75kb. Download is ongeveer 2x zo snel als deze normaal gesproken is.
Verwijderd
Bij mij ligt alles er sinds half 9 uit (post dit via 3g). Reset etc helpt niet. De Zyxel heeft een gigabit glas verbinding maar krijgt geen ip. Gi voetbal issues en nu dit
Het vreemde is dat ik de Zyxel nog niet gebruik. Ik hoor bij de groep waarbij de Genexis misschien vervangen moet worden. Ik zit dus nog met de Experiabox. Verder qua hardware niks verandert hier.
RTL4 doet het hier niet meer
Hebben andere dit momenteel ook?
Hebben andere dit momenteel ook?
goldvinger schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:57:
[...]
Zou kunnen ik heb contact gehad met Logitech.
Maar iemand heeft toch dat avox profiel gemaakt? Kan uiteraard iemand zijn die hier niet op het forum zit. Wellicht kan iemand die configuratie testen? Helaas ga ik pas vanaf 8 juli over anders hand ik het wel even gedaan. Als die configuratie het nou wel doet dan zijn we allemaal geholpen.
Het kan toch niet anders dan dat hier abox bedoeld is omdat ook het modelnummer overeenkomt ..
Edit : Blijkt iets anders te zijn.
Hier werkt de Harmony one perfect. Heb hem onder de naam abox42-m12 geconfigureerd.
Heb je die ook gedeeld naar Logitech?S.Hawinkels schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:44:
Hier werkt de Harmony one perfect. Heb hem onder de naam abox42-m12 geconfigureerd.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja als het goed is wel. Heb handmatig alles geleerd en de vertraging ingesteld.
Vervallen. Vekeerd ingeschat
[ Voor 105% gewijzigd door goldvinger op 24-06-2014 22:53 ]
Hmmm ik ben in de war. Als je de logitech wizard verder laat lopen maakt hij daar de Avox YDIT10 van. Excusez moi.
Heb ik ook (ben wel al overgezet), ik heb de SD geïnformeerd per mail. net na de overzetting zat ik op ruim 900Mbit/s. Ik verwacht dat ze een en ander hebben ingeregeld, iets te enthousiast blijkbaar.bvk1983 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:17:
Meer mensen die last hebben van een slechte upload? Ik heb Glas Groen 100, nog niet overgezet, en zit momenteel op een upload van 75kb. Download is ongeveer 2x zo snel als deze normaal gesproken is.
Ik had Tweak Fiber Groen 100 alles-in-1
TV ervaring
Sparql menu is nog wat onwennig. Kan geen kwaliteit kiezen het blijft op 'HD' staan en de televisie en receiver zien het signaal via HDMI binnenkomen als 720p. Ik had gehoopt zelf de resolutie te kunnen instellen op bijv. 1080i / 1080p. De kleuren zijn helderder / levendiger dan KPN heb ik het idee, maar de resolutie is wisselend. De ene moment mooi scherp beeld, het ander moment wat ... 'sneeuwerig' cq minder scherp. Soms zelfs SD kwaliteit op HD-zenders. Ik heb het idee dat het geluid wel wat zachter is dan de KPN Motorola decoder.
Internet ervaring
Niet anders gewend, snel internet van Tweak. Speedtests die ik uitvoer geven 1-2ms aan. Download gemiddeld 239Mb/s, upload ver erboven.
Telefonie
Nog niet getest.
Logitech Harmony
Nog niet getest. Ga ik van het weekend doen.
- werkte via Managed Switch, waarbij enkel VLAN 6 (internet) naar router ging en weer terug voor LAN, VLAN4 direct voor TV met 2 decoders.
- werkte ook d.m.v. ASUS RT-AC66U direct op de Genexis met invullen van IPTV gegevens (Internet VLAN6, LAN3 VLAN4, LAN4 VLAN4), dan kan poort 1 en 2 gebruikt worden voor internet, en poort 3 en 4 gebruikt worden voor TV decoders.
- via de ASUS RT-AC66U alleen voor internet. Sparql decoder download wel updates, maar registreert niet. Komt omdat de dual-WAN met DHCP niet met default ASUS firmware of Merlin's ASUS firmware werkt. Default routes worden niet goed ingesteld.
- via Managed Switch, waarbij enkel VLAN 34 (internet) naar router gaat (ASUS RT-AC66U) en weer terug voor LAN. TV gaat direct via VLAN4 met 2 decoders die elk er aan hangen, hun eigen IP krijgen, geen extra DHCP of route settings. De ZyXEL router is ongebruikt en zit nog in doos.
TV ervaring
Sparql menu is nog wat onwennig. Kan geen kwaliteit kiezen het blijft op 'HD' staan en de televisie en receiver zien het signaal via HDMI binnenkomen als 720p. Ik had gehoopt zelf de resolutie te kunnen instellen op bijv. 1080i / 1080p. De kleuren zijn helderder / levendiger dan KPN heb ik het idee, maar de resolutie is wisselend. De ene moment mooi scherp beeld, het ander moment wat ... 'sneeuwerig' cq minder scherp. Soms zelfs SD kwaliteit op HD-zenders. Ik heb het idee dat het geluid wel wat zachter is dan de KPN Motorola decoder.
Internet ervaring
Niet anders gewend, snel internet van Tweak. Speedtests die ik uitvoer geven 1-2ms aan. Download gemiddeld 239Mb/s, upload ver erboven.
Telefonie
Nog niet getest.
Logitech Harmony
Nog niet getest. Ga ik van het weekend doen.
Bedankt voor de feedback AirtjE. Ik heb nagenoeg dezelfde setup als jij beschrijft, ga het ook via de managed switch proberen (die nu al aangesloten is). Wanneer ik word overgezet, that is
Ik werd vanmiddag nog gebeld door een mevrouw van Sparkle om te kijken waarom ik geen verbinding had omdat die al zou moeten werken. Na nog wat dingen geprobeerd te hebben lag het toch echt aan de lijn zelf. Ik hoor morgen meer.
Als tegengeluid op alle negativiteit over tweak hier: ik ben al vele jaren lid van tweak en ben altijd uitermate tevreden met ze geweest. Dit is een flinke overstap waarbij natuurlijk het een en ander mis kan gaan. Vervelend maar zo is het leven soms
Als tegengeluid op alle negativiteit over tweak hier: ik ben al vele jaren lid van tweak en ben altijd uitermate tevreden met ze geweest. Dit is een flinke overstap waarbij natuurlijk het een en ander mis kan gaan. Vervelend maar zo is het leven soms
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Denk dat 't van een paar dingen afhangt. Ik werk 90% vanuit huis, als ik 2 weken geen verbinding zou hebben zou ik enorm veel kosten moeten maken, los van het ongemak, en zou ik ook niet blij zijn.Ecco schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:43:
Communicatie is ook belangrijk; de website met aankondigingen is een goede move, maar denk dat veel mensen zich nog storen aan gebrekkige communicatie over hun specifieke situatie. Mijn oude setup werkt nog dus ik heb geen problemen, maar mij is in feite ook verteld dat "de komende weken" er meer nieuws volgt met betrekking tot het modem. Ze zaten al in de WK-periode, maar ze komen nou ook in de vakantieperiode terecht. Ik ben 3 weken pleite in Augustus, zal je net zien dat ze dan een KPN-monteur willen sturen.
Vandaar ook wat ik al eerder zei; vraag me af of ze niet beter gewoon monteurs rond hadden kunnen laten gaan met apparatuur aan boord, in plaats van alles versturen. Als je een simpele omplug-setup hebt is die monteur ook zo weer weg, die kan redelijk wat klanten op een dag doen, zeker in de regio Flevoland, waar een niet gering aantal klanten zich bevindt. En als het niet een eenvoudige omplugactie is had die monteur toch al langs moeten komen...
Vandaag de Zyxel modem gekregen. Aangesloten en het werkte een half uur. Toen was alles weg. Alleen power led knipperde.
Reset etc.
Gelukkig had een vriend nog een Zyxel liggen die terug moest naar Tweak. Deze aangesloten. Idem. Ook na een half uur knipperende power led
Allebei stuk lijkt het wel.
Helpdesk onbereikbaar
Reset etc.
Gelukkig had een vriend nog een Zyxel liggen die terug moest naar Tweak. Deze aangesloten. Idem. Ook na een half uur knipperende power led
Helpdesk onbereikbaar
Eigenlijk wil ik mijn eigen router blijven gebruiken. Maar deze werkt niet meer met de oude settings op de nieuwe verbinding.
Iemand die mij kan vertellen hoe ik deze moet instellen?
Draytek 2130 Vn
Iemand die mij kan vertellen hoe ik deze moet instellen?
Draytek 2130 Vn
[ Voor 5% gewijzigd door Herbie_65 op 25-06-2014 00:38 ]
Hier precies hetzelfde verhaal, ben dus niet de enige. Heb mijn oude Zyxel omgezet van DSL naar glas en draait nu al een week probleemloos.Herbie_65 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:36:
Vandaag de Zyxel modem gekregen. Aangesloten en het werkte een half uur. Toen was alles weg. Alleen power led knipperde.
Reset etc.
Helpdesk onbereikbaar
Zit te denken om 1gbit te nemen. Postcodecheck zegt dat het mogelijk is, en mooie aanbieding nu (14 euro korting bij alles in 1 met basic).
Heb er alleen nog nooit van gehoord (Tweak)
Zit nu nog bij ziggo met 180mbit.
Heb er alleen nog nooit van gehoord (Tweak)
Zit nu nog bij ziggo met 180mbit.
Zijn er nog meet mensen waarbij de nieuwe Zyxel alleen maar een knipperende power led heeft?
Lijkt er op dat wij de enige 2 zijn, overigens kan je de Zyxel wel weer de praat krijgen door hem een harde reset te geven en opnieuw in te stellen, dan werkt het weer een halfuurtje.Herbie_65 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:51:
Zijn er nog meet mensen waarbij de nieuwe Zyxel alleen maar een knipperende power led heeft?
Bij mij openbaarde het zich met het aanmelden van mijn Wifi apparatuur. Met alleen bedrade apparatuur ging het bij mij beter.(langer)
Ik heb zaterdag hetzelfde gehad na het instellen van een guest-wifi. Helpdesk gebeld: 10 minuten stroom eraf en daarna harde reset door reset pinnetje ongeveer 10s in te drukken. Daarna was het probleem nog steeds aanwezig. Wel de stroom erop laten staan en verbonden met modem. 2 uur later deed die het opeens weer.Herbie_65 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:51:
Bij mij was het inderdaad ook met questwifi aanzetten. Als het goed is sturen mij nog een derde exemplaar, ik probeer dan stap voor de router in te richten misschien kom ik er dan achter waar exact het probleem zit.webmasternick schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:22:
[...]
Ik heb zaterdag hetzelfde gehad na het instellen van een guest-wifi. Helpdesk gebeld: 10 minuten stroom eraf en daarna harde reset door reset pinnetje ongeveer 10s in te drukken. Daarna was het probleem nog steeds aanwezig. Wel de stroom erop laten staan en verbonden met modem. 2 uur later deed die het opeens weer.
Zelfde dus met mij gisteren: met ASUS RT-N66U/Merlin wel internet maar geen TV. Mijn kennis houdt hier dan wel even op, maar ben HEEL benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgtAirtjE schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:28:
Ik had Tweak Fiber Groen 100 alles-in-1Ik heb nu Tweak Fiber Sparql 250 alles-in-1
- werkte via Managed Switch, waarbij enkel VLAN 6 (internet) naar router ging en weer terug voor LAN, VLAN4 direct voor TV met 2 decoders.
- werkte ook d.m.v. ASUS RT-AC66U direct op de Genexis met invullen van IPTV gegevens (Internet VLAN6, LAN3 VLAN4, LAN4 VLAN4), dan kan poort 1 en 2 gebruikt worden voor internet, en poort 3 en 4 gebruikt worden voor TV decoders.
Zal van 't weekend eens verder uitzoeken. In theorie moet het ook werken met de ASUS router, dus zonder extra hardware.
- via de ASUS RT-AC66U alleen voor internet. Sparql decoder download wel updates, maar registreert niet. Komt omdat de dual-WAN met DHCP niet met default ASUS firmware of Merlin's ASUS firmware werkt. Default routes worden niet goed ingesteld.
- via Managed Switch, waarbij enkel VLAN 34 (internet) naar router gaat (ASUS RT-AC66U) en weer terug voor LAN. TV gaat direct via VLAN4 met 2 decoders die elk er aan hangen, hun eigen IP krijgen, geen extra DHCP of route settings. De ZyXEL router is ongebruikt en zit nog in doos.
Telefoon werkt momenteel weer niet bij mij aangezien onze portering gisteren afgerond is en de SIP instellingen nog verkeerd staan. Overigens zouden instellingen automatisch ingeladen moeten worden na een reset las ik ergens, werkt helaas ook (nog) niet. Maar even SD gemaild daarvoor.
Nadat die het bij mij weer deed heb ik mijn gewenste instellingen weer doorgevoerd (muv guest-wifi). Daarna direct een backup gemaakt van de instellingen. Daarna weer guest-wifi aangezet met als resultaat geen internet (dit gebeurde de eerste keer ook, na spanning eraf ging alleen power led aan). Toen de backup geüpload en na automatische reboot deed die het weer. Het probleem kan jij waarschijnlijk ook reproduceren. Vergeet niet om een backup te maken en te uploaden zodra het mis gaat.Lelyuser schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:28:
[...]
Bij mij was het inderdaad ook met questwifi aanzetten. Als het goed is sturen mij nog een derde exemplaar, ik probeer dan stap voor de router in te richten misschien kom ik er dan achter waar exact het probleem zit.
Als de nieuwe router binnen is maak ik eerst een backup als hij nog splinter nieuw is uit de doos.webmasternick schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:40:
[...]
Nadat die het bij mij weer deed heb ik mijn gewenste instellingen weer doorgevoerd (muv guest-wifi). Daarna direct een backup gemaakt van de instellingen. Daarna weer guest-wifi aangezet met als resultaat geen internet (dit gebeurde de eerste keer ook, na spanning eraf ging alleen power led aan). Toen de backup geüpload en na automatische reboot deed die het weer. Het probleem kan jij waarschijnlijk ook reproduceren. Vergeet niet om een backup te maken en te uploaden zodra het mis gaat.
Maar kon jij wel de router benaderen dan met alleen power led knipperend?
Ok ben benieuwd naar je bevindingen. In de knipperstand kon ik hem niet benaderen. Hij kwam overigens pas in die modus (soort boot-loop) nadat ik hem opnieuw had opgestart. De tweede keer had ik hem dus niet opnieuw gestart, maar direct de backup geïmporteerd.Lelyuser schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:49:
[...]
Als de nieuwe router binnen is maak ik eerst een backup als hij nog splinter nieuw is uit de doos.
Maar kon jij wel de router benaderen dan met alleen power led knipperend?
How kun je een backup terug zetten als alleen de power led knippert.....
Hehe dat heb ik met callvoip.nl icm een fritzbox. Callvoip heeft veel asterisk functies in een web interface gehangen. Ook voor consumenten met 1 sip nummerAaargh! schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:33:
[...]
Helemaal leuk is je eigen Asterisk server er tussen zetten compleet met telefoon-doolhof-menu voor inbellende telemarketers
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
NietHerbie_65 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:17:
How kun je een backup terug zetten als alleen de power led knippert.....
Bij mijn eerste poging merkte ik op dat het internet niet meer werkte na het activeren van een guest-wifi. Toen voerde ik toen een reboot uit, wat resulteerde in een knipperende power-led. Gelukkig is hij daar weer vanzelf uitgekomen na een reset (zie mijn eerdere posts).
Bij mijn tweede poging merkte ik weer op dat het internet niet meer werkte na het activeren van een guest-wifi. Toen geen reboot gedaan, maar direct de backup geïmporteerd. Toen werkte het internet weer.
Ik denk dat de ZyXel in een soort boot-loop komt als bijvoorbeeld een guest-wifi aan staat. Daardoor kan hij niet normaal opstarten. Het blijft wel vreemd waarom het minimaal een uur heeft geduurd voordat hij weer werkte na het uitvoeren van een reset.
Heeft er al iemand een VPN server (pptp) achter de zyxel werkend?
HTTP/Imap/Smtp geen probleem met portforwarding, maar PPTP server werkt niet.
Met de experia werkte het nog gewoon en intern ook.
HTTP/Imap/Smtp geen probleem met portforwarding, maar PPTP server werkt niet.
Met de experia werkte het nog gewoon en intern ook.
Object reference not set to an instance of an object
Zojuist een hele discussie gehad met de helpdesk van Tweak.
I.v.m. mijn vakantieplanning kan pas eind juli mijn glasvezelmodem worden vervangen. Aan Tweak gevraagd of ze dan wel z.s.m. de rest konden versturen, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn...
Ook geen garantie dat wanneer ik thuis kom van mijn vakantie dat het internet, tv en telefoon dan nog werkt, want Tweak vind dat wanneer zij in de centrale de lijn omzetten het nog steeds een werkende verbinding is. Dat de klant dan niets heeft ontvangen en het glasvezelmodem nog niet is omgezet en daardoor de klant geen verbinding meer heeft doet er niet toe.
Omzetten in de centrale is dus automatisch een werkende verbinding... Op die manier is het wel heel gemakkelijk voor Tweak om te garanderen dat de klant nooit zonder werkende verbinding zit...
Ook de bereikbaarheid van de helpdesk laat te wensen over. Drie keer werd de verbinding verbroken omdat het te druk was, de 4e keer (meteen na verbreken opnieuw gebeld) kwam ik er wel doorheen en was toen wachtende nummer 4. Hebben ze dan zo weinig mensen op de helpdesk zitten dat bij >4 wachtenden ze de lijn verbreken?
I.v.m. mijn vakantieplanning kan pas eind juli mijn glasvezelmodem worden vervangen. Aan Tweak gevraagd of ze dan wel z.s.m. de rest konden versturen, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn...
Ook geen garantie dat wanneer ik thuis kom van mijn vakantie dat het internet, tv en telefoon dan nog werkt, want Tweak vind dat wanneer zij in de centrale de lijn omzetten het nog steeds een werkende verbinding is. Dat de klant dan niets heeft ontvangen en het glasvezelmodem nog niet is omgezet en daardoor de klant geen verbinding meer heeft doet er niet toe.
Omzetten in de centrale is dus automatisch een werkende verbinding... Op die manier is het wel heel gemakkelijk voor Tweak om te garanderen dat de klant nooit zonder werkende verbinding zit...
Ook de bereikbaarheid van de helpdesk laat te wensen over. Drie keer werd de verbinding verbroken omdat het te druk was, de 4e keer (meteen na verbreken opnieuw gebeld) kwam ik er wel doorheen en was toen wachtende nummer 4. Hebben ze dan zo weinig mensen op de helpdesk zitten dat bij >4 wachtenden ze de lijn verbreken?
Hoe zit het nu eigenlijk in Enschede bij andere? Mijn Genexis is vervangen tijdje geleden, maar heb nog 0,0 aan nieuwe apparatuur ontvangen. Er moet sowieso dus een nieuwe TV box komen, maar komt er ook een nieuwe router? En gaat het signaal nog steeds op 1 juli over? Ik vraag me af of ik straks alleen geen TV heb, of ook geen internet.
Helpdesk is uiteraard onbereikbaar momenteel.
Of je een nieuwe modem / router nodig hebt weet ik niet. Voor de rest lees dit even:Sissors schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:19:
Hoe zit het nu eigenlijk in Enschede bij andere? Mijn Genexis is vervangen tijdje geleden, maar heb nog 0,0 aan nieuwe apparatuur ontvangen. Er moet sowieso dus een nieuwe TV box komen, maar komt er ook een nieuwe router? En gaat het signaal nog steeds op 1 juli over? Ik vraag me af of ik straks alleen geen TV heb, of ook geen internet.
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
[ Voor 6% gewijzigd door JP1980 op 25-06-2014 10:22 ]
Hier ook in Enschede (Glanerbrug) nog niets ontvangen aan apparatuur/brieven.
Wel is ook mijn Genexis twee weken geleden vervangen.
Mij is wel per mail verzekerd dat mijn huidige verbinding (Groen) pas komt te vervallen als alle nieuwe apparatuur geleverd en geplaatst is. Ook als dit na 1 juli is....
Wel is ook mijn Genexis twee weken geleden vervangen.
Mij is wel per mail verzekerd dat mijn huidige verbinding (Groen) pas komt te vervallen als alle nieuwe apparatuur geleverd en geplaatst is. Ook als dit na 1 juli is....
Zit hier ook in Enschede. Heb brief ontvangen dat monteur contact met me op gaat nemen, dat was 3 weken geleden. Tot op heden ook nog geen apparatuur ontvangen of nieuwe oplever datum te horen gekregen van Tweak.Sissors schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:19:
Aan de andere kant lijkt het mij bijzonder lastig en wellicht duur voor Tweak om de oude streams zo lang beschikbaar te houden. Verder is Tweak is maar een klein bedrijf de helpdesk is overbezet. Deze kan een piekmoment als deze maand niet aan en je snapt ook dat het erg lastig is om tijdelijk personeel voor een maand dit soort specialistisch werk te laten doen.Pocketware schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:17:
Zojuist een hele discussie gehad met de helpdesk van Tweak.
Die heb ik (uiteraard) gelezen, maar dat schiet niet echt op.JP1980 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:21:
[...]
Of je een nieuwe modem / router nodig hebt weet ik niet. Voor de rest lees dit even:
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Bijvoorbeeld wat relevant lijkt:
Echter ik heb geen enkele e-mail ontvangen. Dus dan krijg ik des te meer het idee dat het verkeerd loopt.2: Vertraagde levering apparatuur - Update
Afgelopen weekend hebben wij ontdekt dat de apparatuur van een kleine groep klanten per abuis niet op tijd is verzonden. Normaal gesproken houden wij een week tijd aan tussen het moment dat de apparatuur wordt verzonden en uw verbinding wordt omgezet, zodat u ruim de tijd heeft dit essentiële pakket in ontvangst te nemen. Omdat dit pakket helaas niet tijdig is verzonden hebben wij vandaag een spoedlevering laten uitvoeren door ons warenhuis, zodat het pakket morgen bij de getroffen klanten zal worden aangeboden. Als u getroffen bent door deze vertraging dan heeft u daar vandaag van ons per e-mail bericht over gekregen. In deze mail treft u nadere informatie.
Er staat verderop dan wel dat dienstverlening pas wordt overgezet als het nieuwe werkt, maar ik moet zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen erin heb dat tweak weet dat ik geen apparatuur heb ontvangen.
Maar iig goed om te horen dat ik niet de enige ben. Dan als de handel compleet verkloot wordt kunnen wel een lotgenoten groep starten
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 25-06-2014 10:27 ]
Je hoort van mij als ik de nieuwe router binnen hebt en aan de gang ga.webmasternick schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:55:
[...]
Ok ben benieuwd naar je bevindingen. In de knipperstand kon ik hem niet benaderen. Hij kwam overigens pas in die modus (soort boot-loop) nadat ik hem opnieuw had opgestart. De tweede keer had ik hem dus niet opnieuw gestart, maar direct de backup geïmporteerd.
Offtopic: Da's wel slecht, kabeltelevisie werd destijds toch landelijk aangekondigdMjB schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:23:
Hier ook in Enschede (Glanerbrug) nog niets ontvangen aan apparatuur/brieven.
Sorry kon 't niet laten
Tja over eventuele fouten die gemaakt worden in het logistieke proces daar kunnen wij ook niks over zeggen. Maar normaal gesproken blijft je verbinding behouden. Volgens mij krijg je ook nog een brief met activatiecodes e.d. dus dan zouden er al 2 dingen mis zijn gaan als je nog niets hebt ontvangen en plotseling is je lijn omgezet.Sissors schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:26:
[...]
Die heb ik (uiteraard) gelezen, maar dat schiet niet echt op.
Bijvoorbeeld wat relevant lijkt:
[...]
Echter ik heb geen enkele e-mail ontvangen. Dus dan krijg ik des te meer het idee dat het verkeerd loopt.
Er staat verderop dan wel dat dienstverlening pas wordt overgezet als het nieuwe werkt, maar ik moet zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen erin heb dat tweak weet dat ik geen apparatuur heb ontvangen.
Maar iig goed om te horen dat ik niet de enige ben. Dan als de handel compleet verkloot wordt kunnen wel een lotgenoten groep starten
Verwijderd
Ik heb inmiddels ook het pakket met decoder en Sparql box ontvangen, Paar dagen ervoor de brief met codes. Alles werkt nog gewoon via KPN glas groen. Nog geen bericht dat mijn verbinding omgezet gaat worden of iets dergelijks. Zijn er mensen die het gewoon hebben aangesloten en waarbij het in 1 keer werkt?
Ja Alles werkte in 1 keer nadat ik was omgezet. Geen issues tot op heden. Behalve natuurlijk het af en toe vast lopen van de Sparql box. Dan moetje gewoon wachten Box herstart zelf na 1 minuut of zo en gaat dan weer verder. (Iets wat ik gisteren niet heb gezien btw.)Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:36:
Ik heb inmiddels ook het pakket met decoder en Sparql box ontvangen, Paar dagen ervoor de brief met codes. Alles werkt nog gewoon via KPN glas groen. Nog geen bericht dat mijn verbinding omgezet gaat worden of iets dergelijks. Zijn er mensen die het gewoon hebben aangesloten en waarbij het in 1 keer werkt?
Ook mijn opnames van afgelopen Maandag zijn nog beschikbaar en kan ik terug zien. Wel leuk om te zien dat functionaliteit stap voor stap wordt toegevoegd. (alhoewel dat natuurlijk had moeten gebeuren voor de uitrol)
Enige grote probleem is de afstandsbediening en het gemis van Feedback als je de ontvanger weer aanzet. Zet de ontvanger nu elke avond uit met de knop op de ontvanger dan weet ik zeker dat de volgende dag iedereen de box weer aankrijgt (goed voor de WAF :-)
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Verwijderd
@Tha_Boog, ik zat in de eerste groep die overging (16-06). Gedurende de ochtend ging het licht uit op KPN Groen. In de avond de gereedstaande apparatuur aangesloten en alles werkte direct. (alhoewel ik zelf een foutje maakte met de sparql box en de activatie code)
Ik denk dat er nu vooral veel gedoe is met de variatie in genexis NTU's zoals gemeld door Tweak. Dit zorgt denk ik voor timing problemen op logistiek (CPE's en brieven met inlog gegevens) en aansluit momenten. Elke kleine hickup, zorgt weer voor een 'ripple effect' op volgende dagen.. Ik hoop dat ze bij Tweak voldoende capaciteit hebben om bij vertragingen nog wat extra in te halen.
Ik denk dat er nu vooral veel gedoe is met de variatie in genexis NTU's zoals gemeld door Tweak. Dit zorgt denk ik voor timing problemen op logistiek (CPE's en brieven met inlog gegevens) en aansluit momenten. Elke kleine hickup, zorgt weer voor een 'ripple effect' op volgende dagen.. Ik hoop dat ze bij Tweak voldoende capaciteit hebben om bij vertragingen nog wat extra in te halen.
Verwijderd
Ik heb de brief met codes en het pakket nog steeds niet ontvangen. En ik zou eigenlijk gisteren overgezet worden. Nu heb ik geen idee wanneer ik mijn pakket ontvang en geen idee wanneer ik overgezet ga worden. En bij de helpdesk wordt de verbinding verbroken vanwege de grote drukte.
Dat een zo een grote migratie veel van Tweak vraagt is begrijpelijk, maar ze hadden ook kunnen voorspellen dat het niet vlekkeloos zou verlopen. Wat extra capaciteit inzetten voor communicatie/helpdesk was geen overbodige luxe geweest. Dat zaken niet helemaal goed verlopen is begrijpelijk, maar dat je zo bar slecht geïnformeerd wordt is gewoon ondermaats. Ik begin inmiddels weer terug te verlangen naar de "Internet reuzen"
Dat een zo een grote migratie veel van Tweak vraagt is begrijpelijk, maar ze hadden ook kunnen voorspellen dat het niet vlekkeloos zou verlopen. Wat extra capaciteit inzetten voor communicatie/helpdesk was geen overbodige luxe geweest. Dat zaken niet helemaal goed verlopen is begrijpelijk, maar dat je zo bar slecht geïnformeerd wordt is gewoon ondermaats. Ik begin inmiddels weer terug te verlangen naar de "Internet reuzen"
Verwijderd
Was sinds gisterenavond half negen down (had voorheen een werkende verbinding). Router gereset, vervangen etc, maar geen werkende glasverbinding. Vanochtend om 9uur direct gebeld en iets na tienen stond er al iemand op de stoep. Heeft wat spullen vervangen maar het bleek uiteindelijk een issue met een switch bij Tweak te zijn. Sinds half elf weer up.
Moet zeggen dat deze service prima was. Zowel bij de helpdesk, de persoon die langs kwam als diegene die het uiteindelijk gefixt heeft. Er is soms een hoop frustratie als dingen niet werken, maar dit is heel netjes afgehandeld en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Moet zeggen dat deze service prima was. Zowel bij de helpdesk, de persoon die langs kwam als diegene die het uiteindelijk gefixt heeft. Er is soms een hoop frustratie als dingen niet werken, maar dit is heel netjes afgehandeld en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ook ik heb gisteren mijn nieuwe Zyxel modem (mét wireless a/c!) aangesloten, en de Sparql box in gebruik genomen. Na een kwartier had ik de boel draaiende.
Wat mij wel opviel bij het tv kijken is dat ik regelmatig artifacts/storingen in beeld had. Ik dacht eerst dat dit aan de voetbaluitzending lag, maar ik zag het ook bij de film Star Trek Nemesis op een ander kanaal.
Volgende week ga ik nog eens goed kijken, en als het dan nog speelt meld ik het even bij Tweak.
Het nieuwe modem heeft standaard een ip range van 192.168.1.2 tot .1.254
En laat mijn NAS nou net in de 192.168.2 range zitten... Jammer dat ik niet beide ranges kon instellen, maar misschien is dat hoe dan ook gewoon onmogelijk... Nog even prutsen dus!
Maar wel lekker die 250Mbit verbinding... Ik had na een eerste speedtest zelfs even een upstream van 1 gigabit, maar later bleek dit alweer gecorrigeerd jammer genoeg
Edit: regio Almere overigens.
Wat mij wel opviel bij het tv kijken is dat ik regelmatig artifacts/storingen in beeld had. Ik dacht eerst dat dit aan de voetbaluitzending lag, maar ik zag het ook bij de film Star Trek Nemesis op een ander kanaal.
Volgende week ga ik nog eens goed kijken, en als het dan nog speelt meld ik het even bij Tweak.
Het nieuwe modem heeft standaard een ip range van 192.168.1.2 tot .1.254
En laat mijn NAS nou net in de 192.168.2 range zitten... Jammer dat ik niet beide ranges kon instellen, maar misschien is dat hoe dan ook gewoon onmogelijk... Nog even prutsen dus!
Maar wel lekker die 250Mbit verbinding... Ik had na een eerste speedtest zelfs even een upstream van 1 gigabit, maar later bleek dit alweer gecorrigeerd jammer genoeg
Edit: regio Almere overigens.
Waar woon jij MattieM? Almere\Enschede zeker?Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:01:
Was sinds gisterenavond half negen down (had voorheen een werkende verbinding). Router gereset, vervangen etc, maar geen werkende glasverbinding. Vanochtend om 9uur direct gebeld en iets na tienen stond er al iemand op de stoep. Heeft wat spullen vervangen maar het bleek uiteindelijk een issue met een switch bij Tweak te zijn. Sinds half elf weer up.
Ik moet wel zeggen dat ze snel zijn bij Tweak hoor, ik heb binnen een half uur een reply op mijn mail:
Ik zou de volgende vragen dringend beantwoord zien:
1) Waarom ben ik niet gemigreerd en geïnformeerd?
2) Wat is er nodig om de migratie plaats te laten vinden?
(Ik ben zelf technisch genoeg en kan eventueel zelf wat uitvoeren)
3) Wanneer word ik WEL gemigreerd?
Antwoord:
Mijn collega heeft een e-mail verstuurd naar alle klanten waarvan de migratie is uitgesteld.
De reden dat u niet gemigreerd bent heeft te maken met de aanwezige Genexis router. Voor al
deze aansluitingen zijn wij aan het kijken hoe we toch de juiste dienstverlening kunnen leveren.
Het kan zijn dat het in het netwerk een technische aanpassing zal gebeuren of dat uw Genexis
router vervangen wordt.
Daar wordt op dit moment naar gekeken. We zorgen er echter voor dat u wel gewoon gebruik kunt
blijven maken van onze diensten.
U ontvang hier nog nader bericht over. Onze excuses voor het ongemak.
Jammer dat het 2e gedeelte van mijn eerste vraag niet beantwoord is, ach ja even afwachten dan maar
Ik zou de volgende vragen dringend beantwoord zien:
1) Waarom ben ik niet gemigreerd en geïnformeerd?
2) Wat is er nodig om de migratie plaats te laten vinden?
(Ik ben zelf technisch genoeg en kan eventueel zelf wat uitvoeren)
3) Wanneer word ik WEL gemigreerd?
Antwoord:
Mijn collega heeft een e-mail verstuurd naar alle klanten waarvan de migratie is uitgesteld.
De reden dat u niet gemigreerd bent heeft te maken met de aanwezige Genexis router. Voor al
deze aansluitingen zijn wij aan het kijken hoe we toch de juiste dienstverlening kunnen leveren.
Het kan zijn dat het in het netwerk een technische aanpassing zal gebeuren of dat uw Genexis
router vervangen wordt.
Daar wordt op dit moment naar gekeken. We zorgen er echter voor dat u wel gewoon gebruik kunt
blijven maken van onze diensten.
U ontvang hier nog nader bericht over. Onze excuses voor het ongemak.
Jammer dat het 2e gedeelte van mijn eerste vraag niet beantwoord is, ach ja even afwachten dan maar
Verwijderd
mail verstuurd met een postduif dan zeker ! ik wacht nog steeds op mail over hoe en wat grrr
Verwijderd
Ik heb de ZyXEL modem en de codes ontvangen. Ik heb, nadat de oude verbinding werd verbroken, geprobeerd de ZyXEL modem te installeren. Het internet lampje blijft helaas rood. Komt waarschijnlijk omdat de WAN instellingen niet automatisch zijn aangepast in de modem. Ik heb al veelvuldig geprobeerd te bellen met jullie klantenservice maar kom er niet door. Iemand een idee wat ik kan doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 11:41 ]
Vanochtend bij Tweak langs gegaan, ze zitten bij mij in Almere.
Nieuwe modem (Zyxel) gekregen.
Thuis aangesloten en werkt perfect.
Bij mij gingen de voorste 2 boxen ook op tilt na het aanmaken van een guest WiFi.
Dat doe ik voorlopig dus maar niet.
Sparql box ook prima.
Al met al goede service van Tweak.
Happy
Nieuwe modem (Zyxel) gekregen.
Thuis aangesloten en werkt perfect.
Bij mij gingen de voorste 2 boxen ook op tilt na het aanmaken van een guest WiFi.
Dat doe ik voorlopig dus maar niet.
Sparql box ook prima.
Al met al goede service van Tweak.
Happy
Kleine update n.a.v. eerdere berichtjes. Gisteren was mijn verbinding in Almere opgeleverd, maar zonder Genexis (had nog de oude 4 poorts). De hele dag is de helpdesk onbereikbaar geweest (ik heb ruim 30x gebeld door de dag heen, aldus telefoon log). Uiteindelijk heb ik 'savonds een helpdesk dame aan de lijn gekregen, die goede support heeft verleent. De support is dus goed als je ze te pakken kunt krijgen, maar als zo vaak de verbinding wordt verbroken als je de helpdesk belt overdag, neemt het geduld af en de frustratie toe.
Vanochtend is een monteur langsgekomen, die een nieuwe Genexis heeft geplaatst waarna de verbinding meteen werkte. Zoals andere mensen zeggen: ze doen zeer zeker hun best, maar hebben wellicht niet de juiste tooling of processen om de klanten van de juiste communicatie te voorzien.
Vanochtend is een monteur langsgekomen, die een nieuwe Genexis heeft geplaatst waarna de verbinding meteen werkte. Zoals andere mensen zeggen: ze doen zeer zeker hun best, maar hebben wellicht niet de juiste tooling of processen om de klanten van de juiste communicatie te voorzien.
Even los van alle perikelen die voor ons lastig zijn en de mate waarin het al dan niet aan Tweak ligt - ik heb toch ook wel medelijden met de mensen die deze dagen bij Tweak de telefoon moeten beantwoorden. Dat zijn niet de dikst betaalde banen, en je hebt echt geen leuke tijd nou.
Succes daar mannen/vrouwen
Succes daar mannen/vrouwen
STB die sinds 6 dagen niet meer werkt
Ik ben 18-6 over gegaan naar Tweak/Sparql. Sinds 5 dagen doet de STB het niet meer. Bij een harde reset lukt het meestal maar 2 of 3x per dag om de firmware daadwerkelijk te laden, alle overige keren krijgen ik fouten zoals:
- fout bij laden lijst
- unknown error
- geen fout / freeze van STB bij installeren update.
Ik heb 2 STBs gekregen en dit gedrag is identiek bij beide STBs. Er zijn 2 firmware versies beschikbaar voor de STB, wat op zich al erg raar is. Op de enkele keren op een dag dat het lukt om succesvol de firmware te installeeren, wordt de STB gereboot, Sparqle scherm zichtbaar, zwart scherm zichtbaar met 3 puntjes in de linkerbovenhoek ...... en daarna niets! Het scherm blijft zwart. Dit gebeurd echt iedere keer. Ik heb alle componenten of invloeden al uitgesloten, behalve 1, en dat is de FTU box.
Zijn er meer mensen die over zijn op Sparql en die dergelijke problemen hebben ?
Ik ben 18-6 over gegaan naar Tweak/Sparql. Sinds 5 dagen doet de STB het niet meer. Bij een harde reset lukt het meestal maar 2 of 3x per dag om de firmware daadwerkelijk te laden, alle overige keren krijgen ik fouten zoals:
- fout bij laden lijst
- unknown error
Ik heb 2 STBs gekregen en dit gedrag is identiek bij beide STBs. Er zijn 2 firmware versies beschikbaar voor de STB, wat op zich al erg raar is. Op de enkele keren op een dag dat het lukt om succesvol de firmware te installeeren, wordt de STB gereboot, Sparqle scherm zichtbaar, zwart scherm zichtbaar met 3 puntjes in de linkerbovenhoek ...... en daarna niets! Het scherm blijft zwart. Dit gebeurd echt iedere keer. Ik heb alle componenten of invloeden al uitgesloten, behalve 1, en dat is de FTU box.
Zijn er meer mensen die over zijn op Sparql en die dergelijke problemen hebben ?
Verwijderd
@RG! Bij eerste installatie van de STB kreeg ik ook de optie om te kiezen uit 2 firmwares, heb degene gekozen met de meeste recente datum / hoogste versie nummer. Hij was een tijdje bezig, installatie lukte prima, daarna geen nieuwe firmware updates gezien.
@hhuitema Bedankt voor je reactie
Het is me ook gelukt om de firmware te installeren enkele keren, maar daarna na de reboot en na het sparql scherm, blijft het scherm op zwart. Voor vrijdag j.l heb ik zelfs gedurende 2,5 dag enkele uren TV kunnen kijken, maar daarna is het echt niet meer gelukt.
In die 2,5 dag heb ik overigens zowel firmware van mei als van 12 juni geprobeerd:
- firmware van mei was in mijn ogen stablierer en levered minder freezes op, maar had ook zeer veel bugs:
waaronder geen TT, geen geluid bij HBO en enkere andere zenders, en maar enkele freezes per dag.
- firmware van juni had bij me zeer veel freezes. Eigenlijk elke keer als ik ging navigeren met de afstandbediening.
Vraag aan de community: kan het slechte signal in de STB een gevolg zijn van de FTU box (huidige is een kpn, packetfront mc901, 1gb, 1 port) en moet ik over naar de genexis box ?
Het is me ook gelukt om de firmware te installeren enkele keren, maar daarna na de reboot en na het sparql scherm, blijft het scherm op zwart. Voor vrijdag j.l heb ik zelfs gedurende 2,5 dag enkele uren TV kunnen kijken, maar daarna is het echt niet meer gelukt.
In die 2,5 dag heb ik overigens zowel firmware van mei als van 12 juni geprobeerd:
- firmware van mei was in mijn ogen stablierer en levered minder freezes op, maar had ook zeer veel bugs:
waaronder geen TT, geen geluid bij HBO en enkere andere zenders, en maar enkele freezes per dag.
- firmware van juni had bij me zeer veel freezes. Eigenlijk elke keer als ik ging navigeren met de afstandbediening.
Vraag aan de community: kan het slechte signal in de STB een gevolg zijn van de FTU box (huidige is een kpn, packetfront mc901, 1gb, 1 port) en moet ik over naar de genexis box ?
[ Voor 0% gewijzigd door RG! op 25-06-2014 14:04 . Reden: aanvulling FTU info ]
Voor zover ik weet wordt de initiele firmware eenmalig geladen, dus in geval van een koude start zit de firmware al in flash.(ik neem aan dat je de niewste firmware erop hebt gezet, ik dacht de bovenste van de twee)RG! schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:14:
- fout bij laden lijst
- unknown error
Zit er nog iets bijzonders tussen de STB en de Zyxel? Indien mogelijk zou je het nog eens kunnen proberen met een directe verbinding. Initieel had ik een soortgelijke ervaring, maar nadat ik mijn "intelligente switch" er tussen uit had gehaald werkte de installatie. Vervolgens heb ik de switch er weer tussen gezet en het werkt nog steeds. Later 2 extra STB’s geïnstalleerd (via dezelfde switch) zonder problemen. Geen idee wat het was.
Ik heb net nog eens een koude start geprobeerd en de LAN "disconnected", doosje start op en geeft na de 3 puntjes aan dat hij geen verbinding kan maken met .......
[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 25-06-2014 13:55 ]
Je kan de STB resetten door meteen nadat hij aangezet wordt, eerst 1x snel te de knop in te drukken en meteen daarna 1x 7 seconden de knop in te drukken. Enkele seconden hierna zal hij rebooten naar het Welcome scherm waar je opnieuw de firmware kan laden.Hans_18T schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:36:
[...]
Voor zover ik weet wordt de initiele firmware eenmalig geladen, dus in geval van een koude start zit de firmware al in flash.(ik neem aan dat je de niewste firmware erop hebt gezet, ik dacht de bovenste van de twee)
Zit er nog iets bijzonders tussen de STB en de Zyxel? Indien mogelijk zou je het nog eens kunnen proberen met een directe verbinding. Initieel had ik een soortgelijke ervaring, maar nadat ik mijn "intelligente switch" er tussen uit had gehaald werkte de installatie. Vervolgens heb ik de switch er weer tussen gezet en het werkt nog steeds. Later 2 extra STB’s geïnstalleerd (via dezelfde switch) zonder problemen. Geen idee wat het was.
Ik heb net nog eens een koude start geprobeerd en de LAN "disconnected", doosje start op en geeft na de 3 puntjes aan dat hij geen verbinding kan maken met .......
Fijn weetje 1RG! schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:14:
- fout bij laden lijst
- unknown error
Zoals aangegeven heb ik een FTU van KPN, Packetfront MC901, 1gb, single port.
De monteur heft aangegeven bij oplevering dat deze FTU NIET vervangen hoeft te worden door een Genexis FTU. 3 helpdesk medewerkers hebben over de telefoon geverifieerd dat dit correct is. Vandaag krijg ik te horen dat er toch een Genexis FTU geinstalleerd moet worden. Ondertussen zit ik al 6 dagen zonder TV
Fijn weetje 2
Ik heb zowel vorige week als deze week zelf mijn afspraken met de monteur moeten regelen door meerdere keren er achteraan te moeten bellen en zelfs met de 3de partij te moeten bellen die mogelijk een monteur levert.
Fijn weetje 3
- hbogo.nl werkt niet. Tweak staat er niet tussen als provider. Blijkbaar vind Tweak dit niet belangrijk aangezien hier niets over vermeld staat op hun pagina waar een overzicht van alle problemen vermeld staan....
Oh ja. Ik ben wel tevreden over de stabiliteit/snelheid van het internet en de Zyxcel router.
Fijn weetje 1: Dat kan absoluut niet kloppen. De MC901 is juist de NT die geen enkel probleem hoeft te geven. En een complete FTU vervangen voor een ouder model, alleen om Tweak te laten werken doet Reggefiber echt niet.
Eerder in dit topic ook foto's van iemand met een UFTU met daarop de groene MC901. Werkt prima, mede omdat deze zelfs niets doet, behalve omzetten van glas-naar koper. Iets dat niet helemaal opgaat voor de oudere Genexis NT's (FXP-100)
Eerder in dit topic ook foto's van iemand met een UFTU met daarop de groene MC901. Werkt prima, mede omdat deze zelfs niets doet, behalve omzetten van glas-naar koper. Iets dat niet helemaal opgaat voor de oudere Genexis NT's (FXP-100)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Ik heb ook mail gehad dat ik een batch zit waarbij ik uitgesteld ben vanwege het FTU issue. Ik heb echter wel een genexis 1gb hangen met 1 poort ( vrij recent model gok ik ). Dus lijkt mij dat dit gewoon overgezet kan worden.
Ik ga morgen over (26-06) en vandaag zoals aangegeven door de CS al mijn spullen binnen gehad via DPP. In mijn pakket zat 2x STB - 1x Zyxel router - Genexis 1 poorts Gb modem. Ik heb nu nog een 4 poorts hangen van reggefiber incl Coax aansluiting voor analoge/semi digitale TV. Morgen komt de monteur tussen 15:00 en 17:00 alles omzetten. Komt hij niet en valt mijn verbinding weg kan ik altijd zelf nog alles omprikken. Ik ga later mijn Harmony One prorammeren met de Avox - M12. Ik hou jullie op hoogte. Filmwijk - Almere
Hmmm kunnen de mensen die aangeven geen mail van Tweak te hebben ontvangen eens kijken op MijnTweak wat hun mailadres is? Vreemd genoeg stond daar bij mij een oud mailadres en hebben ze niet klakkeloos het tweak mailadres als standaard genomen.

Nope, gewoon een bestaand mailadres. Ik heb geen Tweak mailadres. Toch geen mail gehad, terwijl ik gister over zou...
[ Voor 14% gewijzigd door snarf op 25-06-2014 16:08 ]
Daar staat mijn huidige emailadres. Geen mail ontvangen....B3v3r schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:04:
Hmmm kunnen de mensen die aangeven geen mail van Tweak te hebben ontvangen eens kijken op MijnTweak wat hun mailadres is? Vreemd genoeg stond daar bij mij een oud mailadres en hebben ze niet klakkeloos het tweak mailadres als standaard genomen.![]()
![]()
Dat lijkt me wel zo logisch gezien volgens mij ISP mail adressen tegenwoordig steeds minder gebruikt worden. Ik kijk daar iig nooit.B3v3r schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:04:
Hmmm kunnen de mensen die aangeven geen mail van Tweak te hebben ontvangen eens kijken op MijnTweak wat hun mailadres is? Vreemd genoeg stond daar bij mij een oud mailadres en hebben ze niet klakkeloos het tweak mailadres als standaard genomen.![]()
![]()
Ik kan nu er niet inloggen, maar ik heb bijzonder recent dat laten wijzigen in mijn e-mail adres.
Ik woon sinds 2010 in Almere Buiten en sindsdien een Tweak Blauw abbo met TV en telefonie. Eigenlijk naar volle tevredenheid.
Sinds de brief van even geleden heb ik ook niets meer vernomen van Tweak. Ik ontvang welk de facturen per mail, maar een bericht dat de brief correct ontvangen is, of een update aangaande de migratie, zit er (nog) niet in.
Daarom heb ik zojuist per e-mail naar een update gevraagd, en ga ik zo de SD eens bellen voor toelichting.
Sinds de brief van even geleden heb ik ook niets meer vernomen van Tweak. Ik ontvang welk de facturen per mail, maar een bericht dat de brief correct ontvangen is, of een update aangaande de migratie, zit er (nog) niet in.
Daarom heb ik zojuist per e-mail naar een update gevraagd, en ga ik zo de SD eens bellen voor toelichting.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Ik ben net gebeld door iemand, om mijn Genexis te laten vervangen.
Enschede 10 Juli is de datum.
Ik kom van Tweak Blauw 200/200 ik heb al een 4 poort Gigabit Genexis.
10 Juli is de start datum voor Enschede (zei de mevrouw aan de telefoon)
Enschede 10 Juli is de datum.
Ik kom van Tweak Blauw 200/200 ik heb al een 4 poort Gigabit Genexis.
10 Juli is de start datum voor Enschede (zei de mevrouw aan de telefoon)
Vandaag telefonisch contact met mij op genomen. 10 juli wordt mijn NT vervangen. Zit in Rijssen, heb sinds 2008? een genexis met 2 telefoon stekkers, coax en 4 utp.
Ook ik heb vanmorgen een telefoontje gehad voor het vervangen van de Genexis.
Heb nu ook blauw met een 4 poorts Genexis en een afspraak voor Donderdag 10 Juli.
Tot zo ver de overeenkomsten, ik woon in Almere.
Het lijkt erop dat de uitrol al die tijd al landelijk plaats vindt en niet eerst Almere en Enschede zoals eerst werdt bevreesd.
Heb nu ook blauw met een 4 poorts Genexis en een afspraak voor Donderdag 10 Juli.
Tot zo ver de overeenkomsten, ik woon in Almere.
Het lijkt erop dat de uitrol al die tijd al landelijk plaats vindt en niet eerst Almere en Enschede zoals eerst werdt bevreesd.
Ik ken iemand in Almere die kwam van Tweak Groen, die is gister omgezet!
Verwijderd
update van tweak over standby van box ,staat op hun site nu
Update 25 juni 17:45
1: Oplossing voor 'standby' van de Sparql ontvanger - Update
Komende donderdagnacht, de nacht van de 26e op de 27e zullen wij een update uitvoeren die de problemen met standby voor het grooste deel op zullen lossen. De update die wij deze nacht uitvoeren zorgt ervoor dat uw ontvanger nadat deze uit standby komt direct weer beeld gaat geven. Op dit moment doet de box dit niet correct en dit zorgt voor een boel onnodige verwarring.
Een latere update moet ervoor gaan zorgen dat de box tevens een 'laadscherm' laat zien terwijl deze uit standby komt. Deze update zal later komen, maar het moment waarop is momenteel nog onbekend. Daarnaast zullen wij er op den duur voor zorgen dat de Sparql Box wanneer deze in standby staat een rood lampje zal laten zien, in plaats van een groen lampje.
verder weet ik nog steeds niets over hoe en wat helaas
Update 25 juni 17:45
1: Oplossing voor 'standby' van de Sparql ontvanger - Update
Komende donderdagnacht, de nacht van de 26e op de 27e zullen wij een update uitvoeren die de problemen met standby voor het grooste deel op zullen lossen. De update die wij deze nacht uitvoeren zorgt ervoor dat uw ontvanger nadat deze uit standby komt direct weer beeld gaat geven. Op dit moment doet de box dit niet correct en dit zorgt voor een boel onnodige verwarring.
Een latere update moet ervoor gaan zorgen dat de box tevens een 'laadscherm' laat zien terwijl deze uit standby komt. Deze update zal later komen, maar het moment waarop is momenteel nog onbekend. Daarnaast zullen wij er op den duur voor zorgen dat de Sparql Box wanneer deze in standby staat een rood lampje zal laten zien, in plaats van een groen lampje.
verder weet ik nog steeds niets over hoe en wat helaas
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 17:46 ]
Vorige week was mijn omzetting afgekapt (was iets niet goed maar geen idee wat). Vandaag om kwart over 12 ineens niks meer. Pogingen gedaan met de nieuwe Zyxel maar geen verbinding. Helpdesk gebeld (lukte zowaar na 5 pogingen) en blijkbaar was ik toch niet omgezet vandaag. Dus Experiabox weer teruggezet en gepoogd de helpdesk weer te bellen. Nu 70 pogingen verder kom ik er nog steeds niet doorheen... blijkbaar is men bij Tweak niet op het idee gekomen bij deze major wijziging wat meer servicedesk personeel neer te zetten...
Fijn... ben nog standby voor mijn werk ook vandaag, als ik nu gebeld wordt kan ik zelf dus ook niks... wat een gepruts... en natuurlijk kost elke belpoging je minimaal 10 cent...
Fijn... ben nog standby voor mijn werk ook vandaag, als ik nu gebeld wordt kan ik zelf dus ook niks... wat een gepruts... en natuurlijk kost elke belpoging je minimaal 10 cent...
[ Voor 4% gewijzigd door Chimera666 op 25-06-2014 17:57 ]
En ja hoor nu ben ik boos:
"Geachte Klant,
Wij bieden alleen de zender discovery channel aan en die bieden wij in HD aan. Dit is anders dan de discovery channel HD zender.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Tweak"
Ik heb een antwoord teruggeschreven dat men maar even in overleg moet gaan met de grote baas. Ik vind dit absoluut onacceptabel en zelfs een vorm van "voor de gek houden". Oplichting wil ik het niet noemen maar dit kan toch niet! Als dit zo blijft ben ik weg, dat staat vast. Overigens zal dit Tweak-geintje ook voor de andere zenders gelden.
Gaat lekker zo Tweak!!!
"Geachte Klant,
Wij bieden alleen de zender discovery channel aan en die bieden wij in HD aan. Dit is anders dan de discovery channel HD zender.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Tweak"
Ik heb een antwoord teruggeschreven dat men maar even in overleg moet gaan met de grote baas. Ik vind dit absoluut onacceptabel en zelfs een vorm van "voor de gek houden". Oplichting wil ik het niet noemen maar dit kan toch niet! Als dit zo blijft ben ik weg, dat staat vast. Overigens zal dit Tweak-geintje ook voor de andere zenders gelden.
Gaat lekker zo Tweak!!!
Dat is toch ook wat mij dwars zit. Geen Natgeo HD, geen Discovery HD, en helemaal geen Eurosport.
Snap niet waarom ze die niet bij het aanbod kunnen doen.
Ik heb net eens gekeken bij de kabelaars, ook daar is het niet duidelijk of je "Discovery of Discovery HD krijgt. Persoonlijk lig ik er niet al te wakker van daar de Discovery's veel te veel reclame voor zichzelf makenRude-Dog schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:42:
Dat is toch ook wat mij dwars zit. Geen Natgeo HD, geen Discovery HD, en helemaal geen Eurosport.
Hier snap ik niks van dit is niet netjes, de term belachelijk lijkt me beter op zijn plaats.
Dit is voor mij wel een afknapper.
Mede omdat ik afgelopen maandag zou zijn overgegaan, wat niet is gebeurd.....
De ene medewerker zegt mijn Genexis moet geen probleem zijn, de andere zegt dat ik misschien bij de gene hoor die wordt uitgesteld, vanwege de Genexis, maar daarvan zou ik een mail hebben ontvangen.... Niet dus.
We gaan het zien, maar met die onzin van Discovery er nog bij. Heb ik er steeds minder zin in en ga toch wat rondkijken.
Dit is voor mij wel een afknapper.
Mede omdat ik afgelopen maandag zou zijn overgegaan, wat niet is gebeurd.....
De ene medewerker zegt mijn Genexis moet geen probleem zijn, de andere zegt dat ik misschien bij de gene hoor die wordt uitgesteld, vanwege de Genexis, maar daarvan zou ik een mail hebben ontvangen.... Niet dus.
We gaan het zien, maar met die onzin van Discovery er nog bij. Heb ik er steeds minder zin in en ga toch wat rondkijken.
Ik zit nu al twee dagen zonder internet. Knap vervelend als je er gebruik van moet maken als freelancer. Gister veel lopen bellen en een workaround voor het 'glasvezel modem' proberen maar mocht niet baten. Vandaag weer twee keer gebeld en tot de conclussie gekomen dat toch mijn Genexis vervangen dient te worden. Morgen zouden ze contact met mij op gaan nemen maar ik denk dat ik zelf maar gewoon om 09.00 ga bellen met het bedrijf Guidion. Zij sturen dan hopelijk vrij snel een monteur langs. Probleem is dat mijn huidige Genexis het andere signaal van 500mbit niet 'snapt'. Ik kan dus niets. Je moet dus die nieuwe gigabit variant hebben.
Edit: Dacht dat ze al dicht waren maar werd net gebeld door dat bedrijf. Vrijdag ochtend komt er iemand langs om de FTU te vervangen. Morgen nog even een dagje behelpen dus helaas, maar dan vrijdag weer los.
Edit: Dacht dat ze al dicht waren maar werd net gebeld door dat bedrijf. Vrijdag ochtend komt er iemand langs om de FTU te vervangen. Morgen nog even een dagje behelpen dus helaas, maar dan vrijdag weer los.
[ Voor 14% gewijzigd door DAMAGE op 25-06-2014 19:59 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik ben net gebeld door iemand, om mijn Genexis te laten vervangen.
Enschede 31Juli is de datum. Echter op 14 juli stopt de dienst van Tweak ;-( Gezien ik volgende week reeds op vakantie ga en tweak niet eerder dan 10 juli kon zit ik tijdens mijn vakantie zonder verbinding. Geen nas toegang Wel betalen natuurlijk. Hopelijk werkt dan alles en ook het opneem pakket.
Dus vanaf 14-7-14 geen verbinding meer met tweak dark fiber ;-( Wordt ik mooi gestraft omdat ik met vakantie ga. Door gebrek aan planning moet ik me haasten !
net even een office 365 trail genomen met 1Tb disk space. Handig voor je vakantie foto's ;-)
Ik kom van Tweak Blauw ik heb ook een 4 poort Gigabit Genexis.
10 Juli is de start datum voor Enschede idem @kmichael
Enschede 31Juli is de datum. Echter op 14 juli stopt de dienst van Tweak ;-( Gezien ik volgende week reeds op vakantie ga en tweak niet eerder dan 10 juli kon zit ik tijdens mijn vakantie zonder verbinding. Geen nas toegang Wel betalen natuurlijk. Hopelijk werkt dan alles en ook het opneem pakket.
Dus vanaf 14-7-14 geen verbinding meer met tweak dark fiber ;-( Wordt ik mooi gestraft omdat ik met vakantie ga. Door gebrek aan planning moet ik me haasten !
net even een office 365 trail genomen met 1Tb disk space. Handig voor je vakantie foto's ;-)
Ik kom van Tweak Blauw ik heb ook een 4 poort Gigabit Genexis.
10 Juli is de start datum voor Enschede idem @kmichael
En ook hier in Enschede heb ik net telefoon van Tweak gehad dat ze de bestaande 4 poort Gigabit Genexis willen komen vervangen. Ik sta volgens de beste man ingeplanned op vrijdag 11 juli, tussen 13:00 en 17:00; hoef er niet eens voor vrij te nemen. Maak me er persoonlijk niet echt druk over want internet is altijd wel stabiel gebleven en ik blijf bij internet/telefoon only.
If you can't win fair, cheat!
Ik open net dit topic en de telefoon gaat. 14 juli word ik overgezet.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik wordt de afgelopen dagen telkens gebeld door een geheim nummer, maar hoor niets

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Sorry.Firesphere schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:44:
Ik wordt de afgelopen dagen telkens gebeld door een geheim nummer, maar hoor niets
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ah, jij bent die hijger?
Nou jongens, jullie hebben nog dik 2 weken om die STB te beta testen voordat ik over ga, doe je best
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
FF een tip ga in de Tweak IRC en vraag daar even of iemand dit na wil kijken of dat Tweak is die probeert te bellen!Firesphere schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:44:
Ik bel morgenochtend de SD wel, vind ik (persoonlijk) makkelijkerkmichael schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:51:
[...]
FF een tip ga in de Tweak IRC en vraag daar even of iemand dit na wil kijken of dat Tweak is die probeert te bellen!
Dit topic is gesloten.