Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.324 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:12
Ik zou vandaag overgaan, geen email gehad dat de glasvezel modem vervangen moet worden.
Dus ik ben benieuwd hoe laat ik over ga, als het maar niet tijdens het voetbal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
goldvinger schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:49:
Reactie van tweak over mijn opmerking dat Discovery en Mtv en Ngc geen hd zenders zijn

Geachte meneer ...........
Alle zenders die in HD uitgezonden meoten worden, zenden we ook in HD uit.
Wel kan het zo zijn dat een HD zender er voor kiest bepaalde programma's in SD kwaliteit uit te zenden. 

Ik ben toch ervan overtuigd dat dit niet het geval is
Bij tweak groen stond er namelijk altijd hd in het logo.
Ook aan de ondertiteling kan je goed het onderscheid zien.

Wat is jullie mening?
Zelfde mail ontvangen. Tweak in denial. Dat is een zeer slecht voorteken. Kan betekenen dat ze zich aan het opmaken zijn voor de strijd tegen de kwaadaardige consument. Gewoon alles ontkennen en/of gooien op overmacht. Daar is maar een wapen tegen bestand. Namelijk samen als consumenten optrekken. Dit ontkeningsgedrag is overigens niet uniek en hebben we al vaker gezien bij providers. Het is een absoluut vaststaand feit dat Discovery niet in hd wordt doorgegeven net als een aantal andere zenders. Het maakt mij zeer boos dat dit dus ontkend wordt.

Daarnaast kamp ik met een vastlopende ontvanger die het na ongeveer een uur nodig vindt om allemaal blokken te laten zien of zelfs volledig vast te lopen. Van de stroom af is de enige remedie. Naast het niet normaal uit en aan kunnen doen maakt dat de conclusie dat dit te gek voor woorden is gerechtvaardigd. Wederom meld ik weer dat we hier niet aan goede doelen doen maar dat we hier flink voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Hans_18T schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:59:
Afgezien van het logo wel of niet, de programma's Discovery en Discovery HD zijn toch verschillend?
ff in de Gids kijken, ik kan zelf nu ff niet kijken.
Is inderdaad (volgens de TV gids op het moment uitgezonden programma) de standard "Discovery Channel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
DanielAlm schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:23:
[...]

Daarnaast kamp ik met een vastlopende ontvanger die het na ongeveer een uur nodig vindt om allemaal blokken te laten zien of zelfs volledig vast te lopen. Van de stroom af is de enige remedie. Naast het niet normaal uit en aan kunnen doen maakt dat de conclusie dat dit te gek voor woorden is gerechtvaardigd. Wederom meld ik weer dat we hier niet aan goede doelen doen maar dat we hier flink voor moeten betalen.
Hiermee is tweak mee bezig. Morgen komt er een update.
Dit staat er op de twak site:

Update van encryptie-platform

Op dinsdag 24 juni zal in de ochtend tussen 07:00 en 09:00 onderhoud worden uitgevoerd aan onze encryptieserver. Dit onderhoud zal ongeveer een half uur duren en heeft geen invloed op televisie-ontvangers die op dat moment functioneren. Wanneer u binnen deze periode van onderhoud echter uw ontvanger herstart of voor het eerst aanmeld dan zult u geen correct weergegeven beeld ontvangen op alle kanalen.

Mocht u getroffen worden door dit onderhoud en geen TV meer kunnen kijken probeert u dan na 09:00 uur nogmaals uw ontvanger te herstarten. Deze zal dan opnieuw verbinding zoeken met ons platform en de juiste instellingen opnieuw ophalen. Hierna zal hij weer als vanouds moeten functioneren.

Onze excuses voor eventueel overlast.

Zouden we nu verlost zijn van haperende beelden en het vast lopen van de ontvangers?
Ik hoop het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Dat is in dit stadium ook wat heftig gesteld. Heb zelf ook wel eens tegen mijn klanten iets beweert wat achteraf niet klopte maar waarvan ikzelf wel overtuigd was. Dat zijn vaak de dingen die zo voor de hand lijken te zijn en die je dan vergeet te fact-checken. Daar kom je dan later op terug. Ietwat schoorvoetend.

[ Voor 4% gewijzigd door JP1980 op 23-06-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 22:17
Hans_18T schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:29:
[...]

Is inderdaad (volgens de TV gids op het moment uitgezonden programma) de standard "Discovery Channel"
Lijkt erop dat er wordt gezegd "we geven best beschikbare kwaliteit door".

Discovery channel is een beetje een vreemde eend in de bijt omdat ze 2 zenders hanteren met verschillende programmering, SD en HD. Wij willen de HD, Tweak geeft de SD door in "best beschikbare kwaliteit".
Zelfde met Natgeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hmm valt mij nu pas op dat animal planet en history channel niet worden doorgegeven in HD (staat niet in de lijst). Dat is wel weer erg jammer. Hoewel history channel dat was vroeger mijn meest favoriete zender maar tegenwoordig toch wel veel crap. Heel erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Of wachten ze tot na het WK om de teleurgestelde klanten niet nog meer teleurgesteld te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 21:46
Merkte vandaag wel dat ik kan opnemen in de Cloud. Let wel alleen Ned1 :)
Ik laat de opname van het voetbal dus even meelopen om te zien of het ook echt goed werkt.
De menu structuur heb ik wel kunnen bekijken van de opname functie en ziet er verder goed (lees simpel) uit. Alleen de kleine lettertjes (past er wel lekker veel op het scherm) zijn wat minder.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas net een flinke vastlopers tijdens het voetbal. De familie was not amused :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:23:
Helaas net een flinke vastlopers tijdens het voetbal. De familie was not amused :(
Troost je, je bent niet de enige. De wedstrijd is hier niet normaal te kijken. Frustratie alom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 22:51
troost je ik heb helemaal niets meer sinds vanochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:39:
[...]

Troost je, je bent niet de enige. De wedstrijd is hier niet normaal te kijken. Frustratie alom!
Via de NOS kan je streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Npo.nl voor de getroffenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 22:17
offtopic: MET Jack van Gelder \o/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb gelukkig ook een mailtje gehad over de tijdelijke uitstel. Daar ben ik erg blij mee aangezien ik morgen over zou gaan en nog steeds geen modem heb mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:39
Sinds zondag ochtend 8:30 staat de STB al aan. Nog geen enkele keer een vastloper gehad of blokjes gezien. ik durf de STB nu niet eens meer uit te zetten :P.

Ik moest ook ontzettend vaak de STB resetten afgelopen zondag ochtend voordat die eindelijk normaal wilde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Tarabass schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:58:
Of wachten ze tot na het WK om de teleurgestelde klanten niet nog meer teleurgesteld te maken? :P
Dat dacht ik ook :-)
Morgenvroeg is er ook een TV update, misschien dat ze die eerst afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is nu, na een week zonder internet tv en telefonie een monteur langsgekomen en constateert dat er bij mij geen verbinding binnenkomt. Terwijl ik al een jaar klant ben en dit ontstaan is sinds mn Genexis vervangen is. Het probleem is doorgegeven aan reggefiber en wordt binnen 5 werkdagen opgelost! Dus nog een week zonder. Wat ik niet begrijp is hoe een monteur dit kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:23:
Hier ook :(
Hopelijk is het morgen opgelost.
Vrouw en kids beginnen zich nu echt te irriteren. (en ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:27
Weet iemand wat Tweak doet met klanten die powerline (ethernet) adapters in gebruik hebben voor IPTV (tweak groen), worden deze vervangen? Moeten de oude terug gestuurd worden? Ik heb een kennis die binnenkort over gaat en hier gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ware het niet dat ook dat vast loopt (internet via draadje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang twee van de avond. Gelukkig was deze tijdens de nabeschouwingen, anders was het aloude kielhalen vast weer in de praktijk gebracht. Wat ook opviel dat de hele straat al aan het juichen was terwijl de bal er bij mij nog niet in lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Was bij IPTV van KPN ook altijd zo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik zou vandaag overstappen, maar nog niks gebeurd, nog meer mensen met hetzelfde "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Arjantje72 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:15:
Ik zou vandaag overstappen, maar nog niks gebeurd, nog meer mensen met hetzelfde "probleem"?
Bij mij hetzelfde ik zou ook vandaag over, maar nog niets gebeurd. Ik heb wel een genexis met 4 poorten maar ik heb geen mail ontvangen dat de overgang niet door zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier precies hetzelfde ,ik heb tweak gebeld maar daar wisten ze ook niet hoe en wat en daar zou ik over gebeld worden.........
thuisdigitaal schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:18:
[...]

Bij mij hetzelfde ik zou ook vandaag over, maar nog niets gebeurd. Ik heb wel een genexis met 4 poorten maar ik heb geen mail ontvangen dat de overgang niet door zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
[...]

Hier hetzelfde verhaal. 4 poort genexis geen mail en niet gemigreerd, stond wel in de brief. Overigens wel blij dat ik het voetbal gewoon heb kunnen kijken.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
[...]

Die Genexis heb ik ook, maar gisteren een antwoord gehad van Tweak, dat mijn modem niet viel onder de modems die vervangen moesten worden.
Ach zo erg is het niet, ik heb gewoon voetballen kunnen kijken en morgen krijgt de. Sparqle tv een update.
Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Kan iemand mij vertellen wat de correcte manier is om je sparql box uit standby te krijgen.

Als ik hem uit zet en een poos uit laat, led blijft groen zoals bekend dan krijg ik hem alleen maar meer aan door fysiek op de aan uit knop op de box zelf te drukken. Met de ab heb ik diverse volgordes geprobeerd, rode power knop, meer en minder lang wachten, kanaal proberen te kiezen, OK button, meerdere keren met lange tussen posen power button. Nog even en die hele sparql box vliegt het raam uit. Hij lijkt compleet vast te zitten. Motorola ' van KPN waren niet alles, maar dit kan er nog niet eens bij in de schaduw staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:08:
Bij mij is nu, na een week zonder internet tv en telefonie een monteur langsgekomen en constateert dat er bij mij geen verbinding binnenkomt. Terwijl ik al een jaar klant ben en dit ontstaan is sinds mn Genexis vervangen is. Het probleem is doorgegeven aan reggefiber en wordt binnen 5 werkdagen opgelost! Dus nog een week zonder. Wat ik niet begrijp is hoe een monteur dit kan veroorzaken.
Dat is niet moeilijk hoor. Als de monteur te ruw is omgegaan met het vervangen van de (kop van de ) Genexis kan hij makkelijk de connectoren hebben beschadigd waarin de vezels zijn afgewerkt. En dan heb je geen licht meer...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
rodebaron schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:34:
Kan iemand mij vertellen wat de correcte manier is om je sparql box uit standby te krijgen.

Als ik hem uit zet en een poos uit laat, led blijft groen zoals bekend dan krijg ik hem alleen maar meer aan door fysiek op de aan uit knop op de box zelf te drukken. Met de ab heb ik diverse volgordes geprobeerd, rode power knop, meer en minder lang wachten, kanaal proberen te kiezen, OK button, meerdere keren met lange tussen posen power button. Nog even en die hele sparql box vliegt het raam uit. Hij lijkt compleet vast te zitten. Motorola ' van KPN waren niet alles, maar dit kan er nog niet eens bij in de schaduw staan.
Gewoon even geduld hebben, ze zijn druk bezig.
Heb je dit al geprobeerd?

Het probleem met de standby (led) is niet zo vervelend meer als je door hebt hoe je er mee om moet gaan. Ik
zet de box in standby d.m.v. power button @ afstandsbediening. Led blijft groen, niet op letten. Bij het
aanzetten weer de power button @ afstandsbediening indrukken. Wacht ongeveer 3 seconden en zap d.m.v.P
toetsen of een cijfer. Door te zappen los je het probleem op dat hij de zender niet hervat bij het uit standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 20:28
Vertel dit een peuter die eerst gewoon een nummertjes drukt en kan kijken. Hoe moeilijk kan het zijn.
Testen heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friend
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 16:44
joop99 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:25:
Weet iemand wat Tweak doet met klanten die powerline (ethernet) adapters in gebruik hebben voor IPTV (tweak groen), worden deze vervangen? Moeten de oude terug gestuurd worden?
Die zijn jouw eigendom (zit dus geen garantie op anders dan fabrieksgarantie) en hoeven niet te worden teruggestuurd (in een nieuwe situatie kan je ze ook nog steeds nodig hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week gemigreerd naar de nieuwe omgeving, na wat aanloop problemen werkt alles nu best aardig. Zoals de meeste mensen wel de gewoonlijke artifacts met zappen en bij kijken. Als ze dat kunnen oplossen en de tablet app komt uit dan ben ik tevreden. Tijdens de wedstrijd 1x even 10 seconden zwart maar verder redelijk zonder problemen. Weet iemand trouwens of ze Cartoon Network ook in het Nederlands gaan aanbieden? Voor zover ik nu is er alleen een Engelse stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebeb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:29
In alle eerlijkheid kan ik voor alles wel begrip op brengen. Wat het alleen steeds moeilijker maakt is dat er geen enkele vorm van compenserende reactie wordt gegeven. Hoe zou het zijn als Tweak eens begint met de eerste maand geen tv abbo kosten door berekenen.

Alle genoemde klachten ondervind ik helaas. Gisteren zelfs weer wat nieuws, een hangende STB die vanuit stand-by wel het menu liet zien maar het beeld beperkt bleef tot een overijverige groot knipperend blok in de linker bovenhoek.

Even de check, klopt het dat er nog een aantal netten geen beeld geven?
Xite, AT5, en de 'natuur' zenders staan op zwart?

Never Grow Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Wellicht gaan ze dat wel doen maar kan mij voorstellen dat dit achteraf bekeken wordt. Alle hands nu aan dek om alles werkend te krijgen. Volgens mij hebben velen onterecht de indruk dat Tweak zo een blik mensen kan openmaken om capaciteit aan te vullen. Het is geen grote jongen zoals KPN die dat soort dingen wel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik kreeg vandaag ook mijn pakketje met nieuwe apparatuur binnen en tevens ook de mail over het Genexis modem. Als ik het goed begrijp is het Genexis-modem dus het kastje waar initieel je glasvezel in gaat en waar je UTP kabeltje weer uit komt om in je nieuwe Zyxel modem te prikken, toch?

Ben wel benieuwd hoe en wat. Nu kreeg ik namelijk laatst de brief dat ik 24-06-2014 over zou gaan. Dat zou dus morgen zijn geweest.

Heb net mijn nieuwe modem even geprobeerd aan te sluiten maar die werkt inderdaad nog niet. Morgen nog even proberen of het misschien toch wél werkt. Zou weer schelen. Hoor veel mensen over problemen tot dus ver, dat is dan wel weer jammer. Ik werk vanuit huis en kan dus echt niet zonder internet komen te zitten. Fingers crossed!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
rob2011 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:07:
Vertel dit een peuter die eerst gewoon een nummertjes drukt en kan kijken. Hoe moeilijk kan het zijn.
Testen heet dat.
Dit is een reactie die ik al verwacht had, en volledig belachelijk op een forum als dit. Ik heb duidelijk geschreven, dat ik alle variaties al geprobeerd heb. Het even wachten en kanaal wisselen doe ie als je hem kort ervoor uit gezet hebt. Als hij echter de hele nacht uitgestaan heeft dan werkt dit dus domweg niet.

Probeer dus volgende keer een paar woorden verder te lezen voor je oordeelt.

Tweak krijgt heus de kans om de boel te fixen, maar de lijst van mankementen is bovengemiddeld lang naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34
Ben zondagnacht teruggekomen van vakantie en toen bleek het pakketje van Tweak binnen te zijn. Maandagochtend twee brieven van Tweak geopend, waarvan eentje met de accountgegevens en eentje met de melding dat ik op 23-6 zou overgaan. 's Middags de router maar vast aangesloten, maar er was geen signaal en na een telefoontje naar tweak kreeg ik te horen dat ik voorlopig nog niet overga omdat er problemen met KPN zijn...op mijn vraag qua tijdsduur: onbepaalde tijd? WTF?
Ik zou vanzelf merken dat ik overgezet ben als er niks meer werkt...dat zou volgens de beste tweakmedewerker het signaal ;) voor mij moeten zijn dat ik de boel moet overzetten..

Pff...wat een service..

Maar goed, voorlopig dus maar gewoon afwachten wat er gaat gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik zou vandaag over gaan. Heb de hardware nog niet binnen, maar ben zo eigenwijs geweest om het netwerkapparatuur thuis om te zetten.

Asus RT-AC66U omzetten van VLAN6/PPPoE naar VLAN34/DHCP, TV VLAN4 blijft gelijk, VOIP nvt.
Daar achter hangt een managed switch. Op m'n PC die toen geen internet meer had een mailtje klaargezet naar m'n werk zodat ik een seintje krijg als internet werkt. Deze heb ik net binnen gekregen. Internet werkt dus. Speedtest is best nice. Haal de volle up/download. Maar dat was ik al niet anders gewend. Zal vanavond TV eens proberen en telefonie, mits apparatuur binnen is van Tweak.

[ Voor 25% gewijzigd door AirtjE op 24-06-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
@AirtjE
Hoe heb je dat ingesteld in je Asus? Zit zelf met mijn RT-N66U nu achter de Zyxel, heb het niet voor elkaar gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
@janneman1979v2
Het voor elkaar krijgen dat het werkt op de ASUS is pas sinds gisterenavond, toen ik toevallig op GoT en KPN forum zag dat er mensen waren die dat ook lukte.

Je kunt via LAN -> IPTV -> Manual, zelf de VLANs opgeven voor internet, en voor poort 3 en 4 van je router.
Je vult bij internet VLAN 34 in, prio 0. Voor poort 4 kun je bijv. VLAN4 instellen, prio1. Dan kan deze poort gebruikt worden voor TV. Heb je Tweak Groen nog, dan vul je bij internet VLAN 6 in. TV blijft gelijk.

Bij WAN instellingen kies je voor Automatic/DHCP in.
Heb je nog Tweak Groen, vul dan hier PPPoE in, je login gegevens (Login of MAC-adres, bijv. aa-bb-cc-dd-ee-ff@cambrium-access.nl, wachtwoord kpn).

Dit werkt prima met Tweak Groen, zowel TV, internet als VoIP. Of dit ook gaat werken op Tweak Fiber Sparql is nog niet bekend (in ieder geval internet wel blijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
AirtjE schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:12:
@janneman1979v2
Het voor elkaar krijgen dat het werkt op de ASUS is pas sinds gisterenavond, toen ik toevallig op GoT en KPN forum zag dat er mensen waren die dat ook lukte.

Je kunt via LAN -> IPTV -> Manual, zelf de VLANs opgeven voor internet, en voor poort 3 en 4 van je router.
Je vult bij internet VLAN 34 in, prio 0. Voor poort 4 kun je bijv. VLAN4 instellen, prio1. Dan kan deze poort gebruikt worden voor TV. Heb je Tweak Groen nog, dan vul je bij internet VLAN 6 in. TV blijft gelijk.

Bij WAN instellingen kies je voor Automatic/DHCP in.
Heb je nog Tweak Groen, vul dan hier PPPoE in, je login gegevens (Login of MAC-adres, bijv. aa-bb-cc-dd-ee-ff@cambrium-access.nl, wachtwoord kpn).

Dit werkt prima met Tweak Groen, zowel TV, internet als VoIP. Of dit ook gaat werken op Tweak Fiber Sparql is nog niet bekend (in ieder geval internet wel blijkt).
@AirtjE
Ah top! d:)b
Vanavond meteen even testen, ook met Sparql. Zal de Zyxel dan achter de Asus hangen zoals hier aangegeven (onderaan) en de resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Alphalorne schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:34:
[...]

@AirtjE
Ah top! d:)b
Vanavond meteen even testen, ook met Sparql. Zal de Zyxel dan achter de Asus hangen zoals hier aangegeven (onderaan) en de resultaten posten.
Als je toevallig een Gigaset draadloze telefoon gebruik kan je ook je basisstation vervangen door een Gigaset N300A IP, heb je de Zyxel niet nodig, scheelt weer een kastje.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Babysteps lol. Helaas heb ik niet zo'n toestel, maar is zeker het overwegen waard. Kosten zijn het iig niet. Prio is nu eerst zorgen dat alles werkt met eigen router (en de Zyxel erachter voor VOIP)

[ Voor 87% gewijzigd door Alphalorne op 24-06-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:51
Aaargh! schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:42:
[...]

Als je toevallig een Gigaset draadloze telefoon gebruik kan je ook je basisstation vervangen door een Gigaset N300A IP, heb je de Zyxel niet nodig, scheelt weer een kastje.
Kan ik bevestigen. Top ding. En ook nog gratis bellen als je moedert ook zo'n dinky heeft. Of via PBXES e.d. kan je ook gratis bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Ik heb een Cisco SPA thing, ben even nummer kwijt. En heb daarachter gewoon de bestaande vaste telefonie aan hangen en een non-VoIP DECT set. Werkt ook prima. Heb daar een nummer van voipdiscount aan hangen met lokaal telefoonnummer en op m'n 2e profiel Tweak nummer. Voordelig/gratis bellen naar veel landen. Maar dat boeit niet zo, want ik bel zelden. Bijna alles gaat tegenwoordig via mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

ervee schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:57:
[...]

Kan ik bevestigen. Top ding. En ook nog gratis bellen als je moedert ook zo'n dinky heeft. Of via PBXES e.d. kan je ook gratis bellen :)
Helemaal leuk is je eigen Asterisk server er tussen zetten compleet met telefoon-doolhof-menu voor inbellende telemarketers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ok dit is niet tof. Internet ligt er nu uit. Heb daarop besloten om de nieuwe Zyxel maar aan te sluiten en te kijken wat dat doet, maar niks dus. Moet je nog wat configureren aan de Zyxel of zou dat gewoon vervangen en gaan moeten zijn?

Hij doet het wel kan wel in het menu etc maar WAN komt niet up.

Ik kan nu dus gewoon niet werken.

[ Voor 10% gewijzigd door DAMAGE op 24-06-2014 11:49 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
DAMAGE schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:48:
Ok dit is niet tof. Internet ligt er nu uit. Heb daarop besloten om de nieuwe Zyxel maar aan te sluiten en te kijken wat dat doet, maar niks dus. Moet je nog wat configureren aan de Zyxel of zou dat gewoon vervangen en gaan moeten zijn?

Yep bij mij was het gewoon een kwestie van "oud down" Zyxel erop en werken maar. Ik was trouwens wel een half uur bezig, ik weet niet hoe lang men nodig heeft voor het omsteken.
Er moeten trouwens 3 Ledjes branden (enkel poorts Genexis, power en die twee daaronder.

[ Voor 6% gewijzigd door Hans_18T op 24-06-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

friend schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:13:
[...]

Die zijn jouw eigendom (zit dus geen garantie op anders dan fabrieksgarantie) en hoeven niet te worden teruggestuurd (in een nieuwe situatie kan je ze ook nog steeds nodig hebben).
Volgens mij is het gewoon bruikleen apparatuur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Volgens mij is het gewoon bruikleen apparatuur hoor.
Nee de homeplugs niet voor zover ik weet, die moest je gewoon aanschaffen. Daar betaalde je meen ik ook iets van € 75,- voor een setje, terwijl de borg voor het model maar iets van € 50,- was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb de homeplugs in bruikleen gekregen. Ik heb er niks voor betaald.
Ik gebruik ze alleen niet meer omdat net een kabel alles veel stabieler is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze maar weer een mail gestuurd ,zou gisteren overgezet worden ,nog steeds niet gebeurt
maar ook geen mail of wat dan ook ,heel slecht is dat !
en als je ze belt dan weten ze ook van niks .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Heeft er iemand al iets van de update gemerkt?
Wat is er verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
bvsteyn schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 07:54:
Ben zondagnacht teruggekomen van vakantie en toen bleek het pakketje van Tweak binnen te zijn. Maandagochtend twee brieven van Tweak geopend, waarvan eentje met de accountgegevens en eentje met de melding dat ik op 23-6 zou overgaan. 's Middags de router maar vast aangesloten, maar er was geen signaal en na een telefoontje naar tweak kreeg ik te horen dat ik voorlopig nog niet overga omdat er problemen met KPN zijn...op mijn vraag qua tijdsduur: onbepaalde tijd? WTF?
Ik zou vanzelf merken dat ik overgezet ben als er niks meer werkt...dat zou volgens de beste tweakmedewerker het signaal ;) voor mij moeten zijn dat ik de boel moet overzetten..

Pff...wat een service..

Maar goed, voorlopig dus maar gewoon afwachten wat er gaat gebeuren..
Zelfde verhaal hier, in Hilversum. Hoor blijkbaar bij de mensen waarbij de CPS (ja, zo heet zo'n ding... Niet NT/FTU) vervangen moet worden. Geen bericht van gehad.

Wordt wel moe van dat helpdesk volk. Heel lief meisje aan de lijn, maar geen idee waar ze het over heeft. Mijn ZyXEL deelt dus geen IP adressen uit, ik kan zowel via wifi als met een kabeltje geen verbinding krijgen. Beweert mevrouw dat dat komt omdat hij niet verbonden is met internet! Dit staat natuurlijk los van de internetverbinding, het ding doet gewoon DHCP en ik moet ook gewoon in de webinterface kunnen komen.

Ze wil hem ook niet vervangen tot de verbinding opgeleverd is. Ik ben dus gisteren thuisgebleven, moet een dag vrij nemen voor de monteur die de CPS komt vervangen en ik ben er vrij zeker van dat er dán nog een dag vrij moet komen voor de nieuwe ZyXEL!

Zucht... Wat een drama dit. Ik ga proberen of ik alsnog kan cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antwoord van tweak op mijn mail:

Geachte mevrouw

Bedankt voor uw reactie.

Als het goed is heeft u nog verbinding via uw oude router. Wij zijn er achtergekomen dat
sommige woningen nog beschikken over een Genexis met 4 poorten. Dat is wellicht bij u ook
het geval. De nieuwe verbinding werkt dan niet direct. We zijn bezig met een aanpassing in
het netwerk. Er bestaat een kans dat uw Genexis indien deze 4 poorten heeft vervangen wordt.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Denzell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Ik heb er hier gewoon een met een enkel poortje... Die zou ook vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit was mijn antwoord ,met foto erbij Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/a5kwboyzf/20140624_123054_Commissaris_van_Heemstrastraat.jpg

Deze hebben wij ,is dat dan de gene die vervangen moet worden ?

en ja ik heb nog verbinding via de oude ,maar vind het niet netjes dat we gewoon helemaal niks te horen krijgen over waarom wij gisteren nog niet overgezet waren en op de facturen het nieuwe abo ook staat op vanaf 23 ste ,en ik snap ook best dat zoiets als het overzetten van al jullie klanten niet soepel zal verlopen ,maar het zou wel zo netjes zijn om die zelfde klanten goed op de hoogte te houden
wat jullie bv ook heel makkelijk hier zouden kunnen doen Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2

vriendelijke groet
hettie

en nu maar weer afwachtte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Het Tweak pakket hebben we inmiddels ontvangen hoor ik net van mijn vrouw. Nu wachten op de nieuwe overzet datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WhiteDragon schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:38:
[...]

Zelfde verhaal hier, in Hilversum. Hoor blijkbaar bij de mensen waarbij de CPS (ja, zo heet zo'n ding... Niet NT/FTU) vervangen moet worden. Geen bericht van gehad.

Wordt wel moe van dat helpdesk volk. Heel lief meisje aan de lijn, maar geen idee waar ze het over heeft. Mijn ZyXEL deelt dus geen IP adressen uit, ik kan zowel via wifi als met een kabeltje geen verbinding krijgen. Beweert mevrouw dat dat komt omdat hij niet verbonden is met internet! Dit staat natuurlijk los van de internetverbinding, het ding doet gewoon DHCP en ik moet ook gewoon in de webinterface kunnen komen.

Ze wil hem ook niet vervangen tot de verbinding opgeleverd is. Ik ben dus gisteren thuisgebleven, moet een dag vrij nemen voor de monteur die de CPS komt vervangen en ik ben er vrij zeker van dat er dán nog een dag vrij moet komen voor de nieuwe ZyXEL!

Zucht... Wat een drama dit. Ik ga proberen of ik alsnog kan cancellen.
Zo'n ding heet toch echt een NT. Maar inderdaad: een andere term is CPE. Wat CPS moet betekenen weet ik ook niet. CPE staat voor Customer Premises Equipment. Een verzamelterm voor apparatuur bij de klant dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

WhiteDragon schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:38:
[...]

CPS (Consumer Premises System) of CPE (Consumer Premises Equipment) is een heel algemene term voor apparatuur die een ISP bij je thuis moet plaatsten om de verbinding mogelijk te maken. NT (Network Terminator) of FTU (Fiber Termination Unit) zijn specifiekere termen.

Een FTU is CPE, een Kabelmodem is ook CPE, maar een kabelmodem is geen FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Voor zover ik weet: een Fiber Termination Unit heeft over het algemeen geen poortjes en wordt gebruikt als naam voor het "kapje" dat initieel op de aansluiting zit. Bij aanvraag van van een verbinding wordt deze vervangen door een CPS (Consumer Premises Switch) dat inderdaad een stuk CPE is. NT is inderdaad ook een gangbare term maar komt, voor zover ik weet, toch uit de "oude" telefoniewereld.

EDIT: Dit wordt overigens ook bevestigd in de startpost.

[ Voor 7% gewijzigd door TimTimX op 24-06-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
DAMAGE schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:48:

Bij werkte hij meteen voor Internet & IPTV, wel nadat ik de OTN zelf had vervangen. Alleen SIP moest nog worden ingesteld, maar ik las eerder dat dat inmiddels verholpen zou moeten zijn en dat de Zyxel nu automatich instellingen ophaalt voor SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:44:
dit was mijn antwoord ,met foto erbij [afbeelding]

Deze hebben wij ,is dat dan de gene die vervangen moet worden ?

en ja ik heb nog verbinding via de oude ,maar vind het niet netjes dat we gewoon helemaal niks te horen krijgen over waarom wij gisteren nog niet overgezet waren en op de facturen het nieuwe abo ook staat op vanaf 23 ste ,en ik snap ook best dat zoiets als het overzetten van al jullie klanten niet soepel zal verlopen ,maar het zou wel zo netjes zijn om die zelfde klanten goed op de hoogte te houden
wat jullie bv ook heel makkelijk hier zouden kunnen doen Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2

vriendelijke groet
hettie

en nu maar weer afwachtte
Hier hetzelfde. Wel al de nieuwe verbinding in rekening gebracht maar nog geen omzetting ivm. oude Genexis. Ook maar een mail gestuurd met de vraag of dat recht gezet gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Hier vanuit Dordrecht:
Zowel ikzelf als mijn ouders zouden gisteren overgezet worden, echter GlasGroen doet het gewoon nog, geen enkel bericht van Tweak, service desk onbereikbaar i.v.m drukte, wat je volgens mij toch wel zou kunnen verwachten als je zo'n uitrol doe. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om even wat mensen erbij te zetten, apart keuze menu'tje voor migratie, zodat je de gewone problemen ook nog kan blijven behandelen.

Maar weer een mail gestuurd....

BTW: Ik vind het niet zo erg dat ik nog even op Glas Groen blijf, proven technology, second screen wat werkt (dus lekker op iPad of PC tv kijken als de vrouw wat anders dan voetbal wil zien ;) Ik neem alleen aan dat voor de periode dat Glas Groen geleverd wordt het abonnement van Glas Groen doorbelast zal worden i.p.v. het duurdere Sparql :P

[ Voor 26% gewijzigd door vincitori op 24-06-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppahop
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:37
Hier in Almere zou de monteur vandaag langskomen voor een Genexis wissel (telefonische afspraak), als wel de verlate apparatuur binnenkomen.

Monteur is vanochtend niet gekomen. Verbinding is inmiddels overgezet, nieuwe apparatuur wel ontvangen en aangesloten maar dat werkt niet op de oude Genexis. Dus geen internet, geen tv.

Niemand van de helpdesk bereikbaar i.v.m. drukte, dan maar mailtje. Heeft iemand toevallig het nummer van dat bedrijf dat de monteurs inpland? Ze belde mij steeds met een anoniem nummer.

In dit bericht geen verassingen t.o.v. andere berichten, ze doen vast hun best maar ik heb geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
@Hoppahop
Als je samen met de apparatuur ook de Genexis hebt ontvangen (zoals bij mij het geval), dan kun je dat ook zelf omzetten. Mits je dat ook aandurft natuurlijk. Ik kan je zeggen dat het mij verbaasde hoe gemakkelijk dat ging:
- stroom ontkoppelen
- Opbouw bestaat uit 2 delen, eerst het onderste deel loshalen.
- dan de glasvezelkabel(s) ontkoppelen, soort schuifsysteem is dat
- het bovenste gedeelte loshalen, de bodemplaat laten zitten (als je al een beige/grijze genexis had)
- nieuwe genexis plaatsen (bovenste deel)
- glasvezelkabel aansluiten
- onderste deel erop en stroom weer aansluiten
- Zodra er een link is, kan je de overige apperatuur aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppahop
Alphalorne schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:52:
@Hoppahop
Als je samen met de apparatuur ook de Genexis hebt ontvangen (zoals bij mij het geval), dan kun je dat ook zelf omzetten. Mits je dat ook aandurft natuurlijk. Ik kan je zeggen dat het mij verbaasde hoe gemakkelijk dat ging
Bedankt voor de tip, erg vriendelijk! Helaas heb ik zelf geen Genexis ontvangen, dus denk dat de monteur die meebrengt op zijn bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:05
Hoppahop schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:57:
[...]

Bedankt voor de tip, erg vriendelijk! Helaas heb ik zelf geen Genexis ontvangen, dus denk dat de monteur die meebrengt op zijn bezoek.
De monteur neemt naar mijn weten geen genexis mee, correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Momenteel heb ik nog een Ziggo zakelijk 150/20 mbit (kabel) pakket voor 85 euro p/m.
En dit vind ik te duur vergeleken met de nieuwe glasvezel pakketten.
Ik zat te twijfelen tussen vodafone en tweak aangezien er niet meer aanbieders zijn die 500mbit leveren.
Vandaag kwam ik er ineens achter dat vodafone toch niet 500mbit op mijn adres leverd.

Zojuist een bestelling geplaatst bij Tweak.
500mbit met Sparql basis.
Hierbij krijg ik 5 euro op internet en 9 euro op Sparql permanente korting aangezien zij een actie hebben bij glasvezel pakketten in Enschede.
Dit zal dan op 75 euro p/m komen dus ik ga er qua prijs/snelheid wel op vooruit.

Maar als ik de laatste pagina's van dit topic door lees ben ik wel bang voor de veel voorkomende leverings problemen.
Of zijn deze problemen meer van toepassing op migraties?
Het lijkt wel of er veel geklaagd wordt in elke provider topic op tweakers, dus het zal wel niet veel uitmaken om dat mee te nemen in mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Laatst online: 28-06 22:35
@ Realtec: Klagen is lekker Hollands toch :?
Ik zal normaal gezien vandaag overgezet worden (Uden, Groen 30 naar Glas100) maar weet dat bij mij een 4 ports Genexis 100 CPS :o hangt. Ik ben nu nog op het werk en denk dat ik niet overgezet zal zijn aan het eind van de dag.
Op zich geen probleem maar communicatief kan het beter. Voor mijn part duurt het nog een maand extra als men dit maar aangeeft.

Ik doe nooit een aanname dat het goed gaat, er zijn eerder problemen geweest met KPN\Tweak en ja we zien hier dat het niet vlekkeloos gaat. Maar gun ze het voordeel van eventuele twijfel.
Er is overigens niks mis als je niet meteen overgaat, je behoudt immers internet\telefoon\TV en het platform kan ik tussentijd verbeterd worden.
Voor de andere gevallen van nieuwe ABO of onvoorziene omstandigheden waardoor men wel zonder service zit... doorbijten maar niet opgeven. ;)

Ik ben er van overtuigd dat dit een heerlijk product wordt geef het even de tijd maar laat je stem wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@janneman thanks voor je reactie.

Ik keek vanmorgen op mijn Experia box en zag dat het internet lampje rood was. Ze hebben mij dus waarschijnlijk ook over geprikt op het nieuwe netwerk. Alleen nu heb ik dus een 4 poorts Genexis hangen en dan raad je het al: nieuwe spullen werken niet. Alles netjes aangesloten maar de Zyxel router kan geen verbinding maken met het internet.

Dat is knap vervelend aangezien ik als freelancer nu geen internet heb en inkomsten misloop. Bellen kan ook niet: de wacht tijd is niet reëel en de verbinding wordt verbroken. Ik heb al een mail gestuurd maar ik baal hier heel erg van. Zeker omdat ze mij laatst nog een mail gestuurd hebben dat ze inderdaad wisten dat er problemen zouden komen met mijn verbinding en me daarom niet over zouden zetten. Schijnbaar hebben ze dat nu dus toch gedaan. Zucht.

Alsof dat allemaal nog niet lullig genoeg is: tetheren via mijn mobiel knalt er ook steeds uit. Een of andere bug met een Samsung driver. Ben ik mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
DAMAGE schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:46:

Ik keek vanmorgen op mijn Experia box en zag dat het internet lampje rood was. Ze hebben mij dus waarschijnlijk ook over geprikt op het nieuwe netwerk. Alleen nu heb ik dus een 4 poorts Genexis hangen en dan raad je het al: nieuwe spullen werken niet. Alles netjes aangesloten maar de Zyxel router kan geen verbinding maken met het internet.

Dat is knap vervelend aangezien ik als freelancer nu geen internet heb en inkomsten misloop. Bellen kan ook niet: de wacht tijd is niet reëel en de verbinding wordt verbroken. Ik heb al een mail gestuurd maar ik baal hier heel erg van. Zeker omdat ze mij laatst nog een mail gestuurd hebben dat ze inderdaad wisten dat er problemen zouden komen met mijn verbinding en me daarom niet over zouden zetten. Schijnbaar hebben ze dat nu dus toch gedaan. Zucht.

Alsof dat allemaal nog niet lullig genoeg is: tetheren via mijn mobiel knalt er ook steeds uit. Een of andere bug met een Samsung driver. Ben ik mooi klaar mee.
Tweak heeft daar een workaround voor, gewoon ff de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppahop
verhaal met probleemomschrijving
hi Damage, dezelfde situatie hier. Heb jij wel een Genexis ontvangen? Volgens mij hebben ze niet helemaal inzichtelijk gehad waar de verouderde/niet werkende configuraties aanwezig waren, en hebben ze de lijnen wel overgezet.

Opzich allemaal behapbaar, maar het is vervelend dat die service desk onbereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014

Ik zit in precies hetzelfde schuitje, al kan ik gelukkig nog tetheren via mijn iphone. Ik had vanochtend meteen gebeld en kreeg toen wel iemand aan de telefoon, die vertelde me dat ik in het modem de 802.1q instelling op 6 moest zetten en dan moest wachten op verbinding. Of dit een uur zou kosten of een maand durfde hij niet te zeggen. Seriously wtf.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
@ DAMAGE en anderen met hetzelfde probleem;

Hans_18T heeft gelijk, "even" bellen met de SD. Uit een eerdere post:
4pp3l schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:20:
Ter verduidelijking, er zijn gister een aantal Glas Groen migraties geweest (buiten Almere en Enschede) die niet goed zijn gegaan. De oorzaak ligt waarschijnlijk in de genexis.

Deze genexis geeft vlan34 (welke Tweak gebruikt als 'internet-vlan') niet door. Voorheen ging internet bij deze klanten via vlan6. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen bij de 'meerpoorts'-type genexissen.

Al lijkt het misschien om erg veel klanten te gaan op basis van berichten in dit topic, het valt erg mee. De oplossing voor deze specifieke klanten (migratie welke gister is geweest, afkomstig van glas groen, genexis-type met meerdere poorten, geen werkende verbinding) is vooralsnog dat:

Tweak Technische Dienst wijzigt in het netwerk dat voor deze klant het internet via vlan6 gaat verlopen.
De klant wijzigt (met behulp van de helpdesk eventueel) het internet vlan in het modem van 34 naar 6.

Om dit te doen moet Tweak dus wel op de hoogte zijn dat er een probleem speelt. Je dient contact te hebben met de helpdesk, aangezien ook aan de kant van Tweak het vlan veranderd moet worden naar vlan6.

Nieuwe migraties waar dit probleem zou kunnen gaan spelen worden natuurlijk niet uitgevoerd voordat er een betere oplossing is. Migraties welke in dit scenario vallen en welke vandaag gedaan zouden worden zijn dan ook niet doorgegaan maar worden later uitgevoerd wanneer er een definitieve oplossing is.

Nogmaals, aangezien het relatief erg weinig klanten zijn en ook (zeer waarschijnlijk) niet meer voor zal komen, is het niet een 'standaard quick fix' om je vlan naar 6 te veranderen wanneer je geen internet hebt aangezien het normaal gesproken op vlan34 moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ecco, top dat je dit even door geeft in dit topic! Ik zal het straks ook eens proberen in te stellen. Kijken of dat werkt. De 802.1q instelling kan ik vinden bij die WAN adapter instellingen toch? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik ga er wel even mee stoeien. Nu toch genoeg tijd. LOL

@ Janneman, thx voor je post ook! Ik zal zo nog eens proberen te bellen. Heb al 20x gebeld maar kom er helaas niet door. Verbinding wordt steeds verbroken.

[ Voor 21% gewijzigd door DAMAGE op 24-06-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
@DAMAGE, Network Setting -> Broadband -> ETHWAN (klik edit icoontje) -> VLAN -> 802.1q

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Thanks voor jullie hulp! Ik had het inderdaad gevonden en aan kunnen passen. Toen 20x Tweak gebeld en toen kwam ik gelukkig op de wachtrij te staan. Ze hebben mij daar keurig netjes geholpen. Nu is het wachten tot de technischedienst de boel om zet en dan heb ik als het goed is weer internet. Even fingers crossed nog dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hmm, ik merk niet dat er een software update vanochtend is geweest.
Nog steeds soms blokjes/haperend beeld.
Ook het softwarenummer is niet gewijzigd.
Ik vermoed dat Tweak de update niet heeft doorgezet.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Laatst online: 03-09 12:52
Bij hoeveel klanten gaat het wel goed? Het is bekent als je problemen hebt, je een forum gaat bezoeken om je evt gal te spuien. Maar is dit werkelijk representatief voor de prestaties van Tweak??
Met andere woorden laten klanten zonder shit, ook iets van zich horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nee natuurlijk laten klanten die geen gezeik hebben veel minder iets horen. Dat lijkt me idd evident. Maar ik zal dat maar even doen dan, ik heb namelijk nu wel problemen, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets op Tweak aan te merken gehad. Altijd een goede stabiele verbinding. Ligt over het algemeen ook niet vaak down. Bijna nooit eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe dat in de nieuwe situatie gaat zijn als het straks weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben tweak al helemaal zat, ben misschien al meer dan 20euro aan bel kosten kwijt voor een sd waar ze zelfs niet eens weten hoe het voor staat.
zou op 23/6/2014 alles overzetten en ja nada noppes niks, sd gebeld en die hadden het over de ethwan instelling van 34 naar 6 in te stellen en ja raden nada noppes niks.
inmiddels zijn we een dag verder en nog steeds niks, in de ochtend opgebeld en zo'n wijs neus die mij verteld dat het in de loop van de ochtend helemaal in orde zou komen.
raden nada noppes niks want die keek met zijn beide ogen in zijn linker en rechter achter broekzakken.
inmiddels was het 17:00 effe gebeld naar de sd waar een dame mij vertelde dat de lijn nog steeds niet compleet was dus je raadt het al vandaag wordt het nada noppes niks.
WTF, die denken dat wij als klanten debiel zijn of zo en maar betalen voor BS die wordt aangeboden die je niet krijgt.
leuk spreekwoordje verkoop de huid van de beer niet eer je hem hebt geschoten, dat doet tweak wel.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ondanks alles ben ik nog steeds blij met Tweak.
Het klopt dat niet alles van zijn leien dakje gaat.
Ik vind het alleen al geweldig dat ze het gevecht aan gaan met de grote/Starre jongens.

Internet en telefoon werkt bij mij goed.
Alleen televisie draait nog niet goed
Maar toen kpn met glasvezel begon was ook niet alles koek en ei.
Die hadden exact de zelfde problemen met televisie zoals tweak nu heeft.

Ik geef tweak graag de kans om de problemen op te lossen.
Tweak heeft mij nog nooit in de steek gelaten met hun diensten.
Ik ga er dan ook van uit dat dit opgelost gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
goldvinger schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:50:
Ik vind het alleen al geweldig dat ze het gevecht aan gaan met de grote/Starre jongens.

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Waarom bel je niet het gratis tweak nummer. (036 nummer)
Tweak maar tweak bellers is namelijk gratis
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:46:
ik ben tweak al helemaal zat, ben misschien al meer dan 20euro aan bel kosten kwijt voor een sd waar ze zelfs niet eens weten hoe het voor staat.
zou op 23/6/2014 alles overzetten en ja nada noppes niks, sd gebeld en die hadden het over de ethwan instelling van 34 naar 6 in te stellen en ja raden nada noppesi niks.
inmiddels zijn we een dag verder en nog steeds niks, in de ochtend opgebeld en zo'n wijs neus die mij verteld dat het in de loop van de ochtend helemaal in orde zou komen.
raden nada noppes niks want die keek met zijn beide ogen in zijn linker en rechter achter broekzakken.
inmiddels was het 17:00 effe gebeld naar de sd waar een dame mij vertelde dat de lijn nog steeds niet compleet was dus je raadt het al vandaag wordt het nada noppes niks.
WTF, die denken dat wij als klanten debiel zijn of zo en maar betalen voor BS die wordt aangeboden die je niet krijgt.
leuk spreekwoordje verkoop de huid van de beer niet eer je hem hebt geschoten, dat doet tweak wel.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat had ik met tweak altijd al een goede service blalblabla,maar tegen woordig wordt je met alles afgescheept en dat er niet eens een eerlijk antwoord gegeven kan worden vindt ik als klant dat je dan moet schamen.
dat er problemen kunnen voort vloeien met het opstarten met het nieuwe gebeuren geeft allemaal niet.
maar dat je van kastje naar muur wordt gestuurd en radeloos personeel die je niet eens een antwoord kunnen geven.
ik vindt wees eerlijk met je klanten en je komt er met veel meer begrip vanaf dan die eindeloze om de tuin leiden praatjes en het zelf niet eens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
goldvinger schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:50:

Ik ben het met je eens, over een paar weken draait alles als een tierelier en zijn we het vergeten.

Dan is het ook tijd voor mij om over te stappen van CanalDigitaal naar Sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn sparql box gekregen en ook een nieuwe zyxel.
internet deed het meteen, de sparqlbox kon wel een update binnen halen maar verder houdt het helaas op
voorlopig nog geen tv voor mij, ik wacht morgen gewoon even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:39:
Ik heb vandaag mijn sparql box gekregen en ook een nieuwe zyxel.
internet deed het meteen, de sparqlbox kon wel een update binnen halen maar verder houdt het helaas op
voorlopig nog geen tv voor mij, ik wacht morgen gewoon even af
wat gaat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hans, ik krijg enkel het opstartlogo van sparql te zien.
daarna krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk.
De update kon echter wel worden binnen gehaald, vandaar dat het me bevreemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:48:
@hans, ik krijg enkel het opstartlogo van sparql te zien.
daarna krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk.
De update kon echter wel worden binnen gehaald, vandaar dat het me bevreemde
Als hij direct op de router is aangesloten dan zou dat idd niet moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:31
Helaas moet ik mij aansluiten met een paar posts hierboven, ben nu al helemaal klaar met Tweak.

Onlangs een huis gekocht, en wegens een ADSL verbinding ooit zonder problemen bij tweak, en extreme levertijden bij Vodafone een glasvezel verbinding via Tweak aangevraagd. Dit alles op 4 mei.

Welnu, we zijn bijna 2 maanden verder en ik heb nogsteeds niets. Geen inet, geen tv, en geen telefoonie, ook niet mobiel dankzij geen bereik.

Ondanks al mijn pogingen en verzoeken en geregel met reggefiber zelf, welke mij wou helpen door direct de verbinding over te zetten was tweak overtuigd dat de derde(!) aanvraag 3 weken zou duren. 3 weken voordat het de desk bij tweak verlaat en 4 uur voorsat reggefiber de kabel prikt ja.

4 weken terug dan bij tweak tijdens de derde aanvraag verzocht om de apparatuur toen al op te sturen zodat ik niet aangesloten zit met monteur zonder apparatuur. Ja dat zou geregeld worden (4 weken terug).

Welnu, morgen staat om 19:00 een monteur op de stoep en ii heb nog helemaal niks ontvangen. Als je belt wordt de verbinding verbroken. En als je mailt krijg je vrolijk bericht dat je binnen 5 dagen antwoord krijgt.

Dit komt mij de spuigaten uit. Het mailtje was dan ook niet bepaalt vriendelijk de deur uit gegaan.

Dit is gewoon diep triest, de mensen op die service desk liegen en bedriegen aan 1 stuk door.

Zovaak gebeld waarom het zo lang moest duren.

"ja meneer een aanvraag heeft een doorlooptojd van 3 weken, dat is bij alle providers zo.". Nee, ik heb zon beetje elke concurrent van je gesproken. Zij kunnen mij allemaal BINNEN 4 dagen aansluiten maar moeten 14 dagen wachten ivm wettelijk bedenktijd na ontvangst contract.

Tevens "uw aanvraag is al verstuurd hoor!" ok dan check ik reggefiber even. Reggefiber: niks van tweak ontvangen hoor, anders geeft u mij een nummer die ik kan bellen zonder wachtrij dan regelen we dit zo telefonisch af.
Tweak:" nee met verzonden bedoelen wij dat het op een afdeling staat die het 'afhandelt'".

Dit antwoord meerdere malen gekregen na 30 dagen na contract. Uiteindelijk een iemand aan het huilen gekregen toen ik m met de neus op de feite drukte en vroeg wat de laatste update van mijn aanvraag was, ja nika dus. Staat gewoon 10 werkdagen stil op een afdeling voordat t naar reggefiber gaat.

Echt, alles bij elkaar opgeteld: liegen, verkeerde informatie, simpelweg weigeren om de waarheid te vertellen of tegemoet te komen, beloftes maken en die niet nakomen, ik ben er HELEMAAL klaar mee

Over 4 dagen kan ik het contract ontbinden wegend gebreke van tweak. Het enige wat mij er van weerhoud om het direct te doen is dat ik dan zeker nog 16 dagen zonder een verbinding naar de buitenwereld in isolement woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
markisoke schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:07:
[...]
De monteur neemt naar mijn weten geen genexis mee, correct me if i'm wrong.
Dat doen ze hier wel in Almere, tenminste, bij mij wel. En bij m'n ouders ook. Alleen die dacht slimmer te zijn en heeft daar apparatuur dat niet van Tweak/KPN is allemaal losgehaald en kabels omgewisseld, dat terwijl er een netwerk ligt met VLANs etc. Kostte me wel weer een ritje op en neer en alles weer terug prikken zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:31
Heeft iemand de Sparql box al aan de praat met een Logitech Harmony afstandsbediening?
Ik heb een Harmony One, alles met de hand geleerd, maar hij reageert nergens op. Troubleshooting en alles al doorlopen. Infrarood is toch gewoon infrarood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb hier alles werkend met mijn logitech harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:31
Zojuist contact gehad met de SD.
Deze kon mij vertellen dat mijn pakket nog niet bij de leverancier de deur uit was gegaan.

Maar dat "de monteur" in iedergeval mijn genexis zou vervangen ivm 4 poorts ex KPN genexis. Hij ging toen de monteurs dienst bellen (Guidion telecom) of die wel inderdaad een genexis bij zich had, dan kon ik met een eigen router knutselen om verbinding te krijgen. Helaas werd de verbinding in de wacht verbroken na een minuut of tien. Nu wederom het bandje dat het erg druk is.

Beetje jammer dit.
Pagina: 1 ... 51 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.