Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D
Internet is prima tv is zeer slecht. Hier Filmwijk, Almere keurig bedraad aangesloten regelmatig blokken stilstaand beeld en net is die kl... box vastgelopen. Moest de stroom eraf en toen die het weer. En dat net na het scoren van Ghana. Dat beloofd wat...kmichael schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:48:
Voor de mensen die in Almere wonen en die al omgezet zijn naar het nieuwe netwerk, hoe bevalt het qua internet ?
Had jij het premiumpakket ook direct meebesteld? Ik heb nu alleen het basispakket en zit te wachten op het premiumpakket. Ik dacht dat komt later i.v.m. de problemen die Tweak op dit moment heeft met IPTV .r-jansen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:56:
2 sparql vragen:
Op 303 (History Channel) heb ik geen ondertitels. Iemand anders dit ook? Eventueel instellingen aanpassen oid?
Hoi,Jan Driebeen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:34:
[...]
Had jij het premiumpakket ook direct meebesteld? Ik heb nu alleen het basispakket en zit te wachten op het premiumpakket. Ik dacht dat komt later i.v.m. de problemen die Tweak op dit moment heeft met IPTV .
Ik heb het premiumpakket inderdaad meteen meebesteld.
Heb op meerdere zenders trouwens geen ondertitels:
Animal Planet HD
Nat Geo Wild HD
History Channel HD
E! Entertainment
Nog niet alles nagekeken, maar in ieder geval vanavond geen ondertitels.....
Via de AB kan je in het menu -> Instellingen -> Video en audio -> ondertiteling op nederlands zetten.r-jansen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:40:
[...]
Animal Planet HD
Nat Geo Wild HD
History Channel HD
E! Entertainment
Nog niet alles nagekeken, maar in ieder geval vanavond geen ondertitels.....
Weet niet of dit voor jou de oplossing is, maar misschien het proberen waard?
Wel gedaan, staat inderdaad op Nederlands, maar geen ondertitels...Jan Driebeen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:40:
[...]
Via de AB kan je in het menu -> Instellingen -> Video en audio -> ondertiteling op nederlands zetten.
Weet niet of dit voor jou de oplossing is, maar misschien het proberen waard?
Ze krijgen geen ip uit mijn eigen netwerk. Verwacht dat deze dan ook van tweak is. Ik ben alleen het ip adres niet tegengekomen in de settings van de stb[ash] schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42:
[...]
Dat is goed om te horen.
Zit hier nog te wachten op de apparatuur, maandag wordt het signaal omgezet dus ik hoop dat alles op tijd binnen is. Was wel benieuwd of jouw STB's nu netjes een IP adres van Tweak krijgen?
offtopic:
rjhilbrink heb jij in een ver verleden bij Vobis in Lelystad gewerkt? TD?
ja ook in Almere stad..
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Bij de eerste start halen de boxen ook al de software op. Ik kreeg deze alleen via vlan4 en niet via vlan34joop99 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 08:36:
[...]
Eigenlijk is hiermee de vraag wel interessant hoe Tweak de set-top boxen managed en wat er precies op het IPTV vlan zit:
Als het IPTV vlan echt alleen IPTV is en Tweak heeft de "cloud" versie voor het beheer van de set top boxen dan kon het wel eens noodzakelijk zijn dat je de zyxel (of een vergelijkbare vervanging daarvan) gebruikt om er voor te zorgen dat ze de boxen indien nodig van nieuwe software voorzien (en als ik de verhalen lees dan is dat nodig)
.
Merkte vandaag wel dat ik opeens een screensaver zag terwijl de box "uit" stond. Was me niet eerder opgevallen. Dus wie weet is tweak al bezig met kleine aanpassingen. Zie in de netwerk stats ook af en toe pieken op de stb poorten die ver boven de 10 Mbit uitschieten. Misschien is dat een software ding. Vandaag wel keurig een vierkant blokje in de grafieken lijkt wel of ze geen VBR meer gebruiken. Vandaag ook geen spontane reboot gehad.
In ieder geval vol goede hoop.
[ Voor 15% gewijzigd door rjhilbrink op 22-06-2014 02:58 ]
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Hetzelfde heb ik ook gehad, ook na een harde reset met opnieuw de instellingen invoeren deed hij het weer totdat je bij het wifi komt. Ik heb er zo 2 liggen die gaan retour. Uiteindelijk heb ik mijn oude zyxel geconfigureerd en zie het draait nu al een kleine week probleemloos.webmasternick schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:17:
[...]
Almere-Buiten, 1339. Daar worden de Sparql streams geleverd.
Mijn Zyxel heeft het een uurtje geleden begeven na het doorvoeren van een aantal wifi wijzigingen in de interface. Internet werkte niet meer, tv wel. Aantal minuten gewacht en daarna stroom eraf. Nu lijkt hij in een soort loop te komen, waarbij alleen het power ledje knippert en hij na een minuut weer herstart. PC ziet (tussen de restarts in) kort een UTP verbinding, maar krijgt geen IP. Helpdesk gebeld en advies gekregen om 10 minuten spanning eraf te laten en daarna een hard-reset te doen. Helaas biedt dat niet de oplossing![]()
Heeft iemand hier ervaringen mee? Vrees dat die omgeruild moet worden.
Goed nieuws, opeens werkte die weerWel weer mijn instellingen moeten doorvoeren door reset.
- Taal selecteren (wat 9 van de 10 keer niet lukt - er is geen interactie op het beeldscherm, soms gaat ie opeens door als ik op ok druk, de rest werkt niet).
- Als het lukt dan moet ik opnieuw gaan updaten.
- Tijdens het updaten loopt de abox weer vast.
En verder dan dit kom ik sinds gisteren avond niet.
ik denk dat ik straks maar naar de SD ga bellen
[ Voor 11% gewijzigd door The BounceR op 22-06-2014 07:58 ]
Verwijderd
Tweak schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:12:
[...]
Er bestaan een stuk of 9 specifieke scenario's van bronnetwerk naar doelnetwerk. In een deel van die scenario's moet de NT vervangen worden (Genexis), vaak de router (Zyxel) en in elk geval de set-top-box (Abox / Sparql Box). Het kan goed zijn dat je in een scenario valt waar de Genexis helemaal niet vervangen hoeft te worden. Dat heeft als het goed is dan ook niet in de brief gestaan.
Hoe kan ik dat zien?rjhilbrink schreef op zondag 22 juni 2014 @ 02:51:
[...]
Zie in de netwerk stats ook af en toe pieken op de stb poorten die ver boven de 10 Mbit uitschieten. Misschien is dat een software ding.
Daar ben ik nieuwsgierig naar.
En als ik daar dan een harde schijf op zet, komt die harde schijf dan ook in het netwerk?
Helaas werken de usb poorten nu niet.
Zou het net als de experiabox afgesloten zijn?
[ Voor 24% gewijzigd door goldvinger op 22-06-2014 11:20 ]
Staat File Sharing Service of Media server op Enabled (ZyXELL -> network setting -> USB service ?goldvinger schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:19:
Helaas werken de usb poorten nu niet.
Zou het net als de experiabox afgesloten zijn?
Dan zou je zelf je netwerk moeten monitoren. Ik houd netjes van alle poorten de belasting bij. Ik ben nog niet zover gegaan dat ik ook de netflows ga bijhouden. Maar ik kan wel zien welke bandbreedte de stb's gebruiken.goldvinger schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:57:
[...]
Hoe kan ik dat zien?
Daar ben ik nieuwsgierig naar.
Oke. Dat gaat mij iets te ver.rjhilbrink schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:13:
[...]
Dan zou je zelf je netwerk moeten monitoren. Ik houd netjes van alle poorten de belasting bij. Ik ben nog niet zover gegaan dat ik ook de netflows ga bijhouden. Maar ik kan wel zien welke bandbreedte de stb's gebruiken.
Hoeveel Mbit zijn de SD zenders?
HD zenders zitten dus ruim boven de 10 Mbit?
Ik dacht dat dat rond de 14 Mbit zou moeten zitten.
Ik zal vanavond kijken.Jan Driebeen schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:50:
[...]
Staat File Sharing Service of Media server op Enabled (ZyXELL -> network setting -> USB service ?
Mijn vrouwtje staat te trappelen om weg te gaan.
Daar zijn de meningen over verdeeld. De te gebruiken codecs worden steeds beter dus het kan met minder toe zonder dat iemand dat ziet. Maar laten we die discussie hier maar niet beginnen. En de streams buiten Almere en Enschede komen van KPN af dus die zullen voorlopig ook geen 14 Mbit zijn.goldvinger schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:24:
[...]
Oke. Dat gaat mij iets te ver.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Inderdaad. Kpn zit veel lager.Barre73 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:02:
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld. De te gebruiken codecs worden steeds beter dus het kan met minder toe zonder dat iemand dat ziet. Maar laten we die discussie hier maar niet beginnen. En de streams buiten Almere en Enschede komen van KPN af dus die zullen voorlopig ook geen 14 Mbit zijn.
Ach, 14 Mbit is maar een getal.
Het gaat er om wat je zelf van het beeldkwaliteit vind.
Ik ben meer dan te vreden.
Als de lopende problemen worden opgelost en dr beloofde hd zenders in hd worden weergeven dan ben ik zeer tevreden
Verwijderd
Ikzelf heb toch wel een aardige reeks mankeringen. Een opsomming:
Blokjes op tv en tijdens zappen.
Freezing van het systeem.
Een waardeloze audio, geen 5.1
Hd ready resolutie i.p.v. hd.
Kastje wat niet zichtbaar in de standby gaat.
Kastje wat soms niet meer uit de standby tre krijgen is, dus dan maar stekker eruit trekken.
Nog geen begin gemist functie
Nog geen tv app voor op de tablet.
En wie weet wat ik nog niet door heb......
Ik ben benieuwd hoe snel tweak dit inorde gaat maken, en of er een korting gaat komen voor het ongemak.
Morgen speelt Nederland weer, we kijken maar niet bij mij thuis want de vorige keer flipten we allemaal omdat het beeld 10 min. Bevroor!!!!!!
Mees12
Ik ben morgen pas laat thuis en nu moet mijn vriendin alles aansluiten.
Mijn vraag is : zijn het flexpoorten?
Dat is een stuk makkelijker om uit te leggen voor mij :-)
Geen idee wat flexpoort voor technische term is, maar als jouw vraag is of je de TV ontvanger in enige port kan steken dan is je antwoord ja.Arjantje72 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:07:
Even een snel vraagje, als het goed is ga ik morgen over.
Ik ben morgen pas laat thuis en nu moet mijn vriendin alles aansluiten.
Mijn vraag is : zijn het flexpoorten?
Dat is een stuk makkelijker om uit te leggen voor mij :-)
Heb het ook bij tweak proberen na te vragen maar kom er steeds niet door bij de helpdesk en mail reageren ze (nog) niet op...
[ Voor 22% gewijzigd door dumphlum op 22-06-2014 20:50 ]
Verwijderd
Ik zit nu dus een week zonder internet, tv en telefonie (hotspot dit maar even over 3g) en heb zojuist al m'n nieuwe apparatuur aangesloten, want ik had toch niets aan het oude spul. Maar omdat mijn verbinding spontaan weg is, heb ik een vermoeden dat maandag, wanneer m'n verbinding overgezet is, alsnog niets zal werken.
Hebben anderen hier ook na de vervanging van de Genexis glasvezelmodem hun verbinding verloren? Op mijn pakbon stond overigens ook dat ik een glasvezelmodem zou moeten ontvangen vandaag. Zat niet in de doos.
Heel mooi, bedankt.goldvinger schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:37:
Het zijn flexpoorten
Als je Tweak groen hebt/had dan had het na de vervanging van de Genexis gewoon weer als vanouds moeten werken. Welke LEDjes zie je branden/flikkeren. Welke Genexis heb je gekregen? Ik vermoed een enkele LAN poort versie.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:58:
Ik heb zojuist mijn modem en sparql box ontvangen, maar ik heb een vraag aan jullie over de Genexis. Deze is maandag bij mij vervangen door een monteur (toen ik niet thuis was) en sindsdien werkt mijn internet niet meer. Klantenservice gebeld en de 1e keer zeiden ze, klopt. Toen het bij een vriend wel bleef werken na de Genexis vervanging, weer gebeld. Weer een ander onduidelijk antwoord gekregen. Het was bekend en ze deden er alles aan, maar maandag gaat m'n verbinding toch al over, dus moest ik nog even volhouden vonden ze.
Ik zit nu dus een week zonder internet, tv en telefonie (hotspot dit maar even over 3g) en heb zojuist al m'n nieuwe apparatuur aangesloten, want ik had toch niets aan het oude spul. Maar omdat mijn verbinding spontaan weg is, heb ik een vermoeden dat maandag, wanneer m'n verbinding overgezet is, alsnog niets zal werken.
Hebben anderen hier ook na de vervanging van de Genexis glasvezelmodem hun verbinding verloren? Op mijn pakbon stond overigens ook dat ik een glasvezelmodem zou moeten ontvangen vandaag. Zat niet in de doos.
Verwijderd
Ik heb glas100 weet. niet of dat groen was. Ik heb inderdaad een enkele LAN genexis ontvangen van de 3 lampjes hier op branden alleen de bovenste (power) en de onderste (lan) middelste brandt niet. Op mijn modem brandt het internet lichtje roodHans_18T schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:27:
[...]
Als je Tweak groen hebt/had dan had het na de vervanging van de Genexis gewoon weer als vanouds moeten werken. Welke LEDjes zie je branden/flikkeren. Welke Genexis heb je gekregen? Ik vermoed een enkele LAN poort versie.
De Middelste LED is volgens mij de Fiber.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:53:
[...]
Ik heb glas100 weet. niet of dat groen was. Ik heb inderdaad een enkele LAN genexis ontvangen van de 3 lampjes hier op branden alleen de bovenste (power) en de onderste (lan) middelste brandt niet. Op mijn modem brandt het internet lichtje rood
Ik heb deze: Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Het zou kunnen dat de "monteur" vergeten is de blauwe connector omhoog te schuiven kmichael in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Ook zou het kunnen zijn dat er een probleem op de POP is.
Vreemd dat de monteur wegging zonder een werkende verbinding achter te laten.
Verwijderd
Ook bij mij zijn er twee optische connectoren, de genexis "termineerd" in mijn geval ook slechts "1", te weten de "dichtbijzijnste" de "achterste" is voor DVBC, in geval van "groen" nooit gebruikt (`Blauw` trouwens wel, gemakkelijk te herkennen aan een coax aansluiting rechts van de genexis)Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:47:
Bedankt voor je reacties trouwens. Na dat onduidelijkheid met de helpdesk heb ik zelf het e.e.a. Geprobeerd. Fiber stekkertje zit er goed in. Er zijn wel 2 stekkertjes die uit de 'grond' komen, waarvan er maar 1 het Genexis kastje ingaat. Heb geprobeerd het andere glas stekkertje er in te doen, gaf zelfde resultaat. Er is overigens maar 1 glaspoort in de genexis. Beide glas stekkers hebben een glasverbinding uit de vloer komen. Helpt dat wat?
Alles lijkt erop dat je geen verbinding hebt met de `POP`, lijkt me verstandig om morgen ff contact op te nemen met de SD van Tweak.
Zit Natgeo Wild er toch HD bij? Volgens het zenderoverzicht niet?r-jansen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:40:
[...]
Animal Planet HD
Nat Geo Wild HD
History Channel HD
E! Entertainment
Ben benieuwd.....
[ Voor 25% gewijzigd door rsvmark op 23-06-2014 08:02 ]
Heb alleen geen spullen ontvangen. Vriend van me gaat morgen ook over maar heeft wel zijn paket binnen. Wonen allebei in nijkerk.
Word wel krap allemaal
DHL Maar bij mij waren de spullen geleverd met een particuliere auto, niet zo'n gele bus.bvk1983 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:13:
Met welke vervoerder worden de spullen eigenlijk geleverd? Ze leveren namelijk niet allemaal op maandag.
Verwijderd
DHL for you of DHL Express? Ik hoop die eerste of DPD want ik ga echt niet naar Zwolle rijden om mijn pakketje op te halen.Domokoen schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:50:
De gebruiken DPD en DHL. Ja, ik heb afgelopen vrijdag een tweede pakket met alle apparatuur gehad (vraag me niet waarom, ik weet het niet).
Verwijderd
"Let op: Zenders kunnen vanwege rechtenkwesties aangeven dat bepaalde programma's niet kunnen worden opgenomen. Verder staat FOX ons niet toe dat er opnamen worden gemaakt van haar zenders. Zenders FOX, FOXlife, National Geographic, Nat Geo Wild en 24Kitchen zijn daarom in zijn geheel uitgesloten."
In eerdere communicatie van Tweak hadden ze wel aagegeven dat er issues zijn, maar ik vraag me af wat dit opname pakket nu echt brengt (toch 4,95 per maand). Zit bv HBO wel in het opname pakket?
Verwijderd
Verwijderd
Dat klinkt dan als DHL for you. Want dat is/was selectvrachtVerwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:25:
Bij stond er DHL op de doos (vlgs mij niet DHL Express) maar werd ie gebracht door een kerel die een selectvracht shirtje aan had. En inderdaad reed ie niet zo'n kanariegele bus..
Verwijderd
Dan mag je hopen dat het op het juiste adres word afgeleverd. Bij mij kan de bezorger geen huisnummers lezen en bezorgd het dan op een verkeerd nummer.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:26:
[...]
Dat klinkt dan als DHL for you. Want dat is/was selectvracht

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Ik ben toch niet thuis. Maar de afhaalpunten voor DPD en DHL for you zijn dichtbij. Voor DHL Express moet ik een hele provincie door.MegaTronics schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:30:
[...]
Dan mag je hopen dat het op het juiste adres word afgeleverd. Bij mij kan de bezorger geen huisnummers lezen en bezorgd het dan op een verkeerd nummer.
Ik heb gisteren nog de twee resterende Sparql boxen aangesloten, In mijn geval hangen de Sparql doosjes allemaal aan een GS108Ev2 switch (verbonden met poort 4 van de Zyxel) in een aparte VLAN Group. Veder heb ik geen IGMP of Broadcast filtering aanstaan waardoor mijn switch zich zou moeten gedragen als een domme switch.
Wat mij opviel is dat alle LEDjes in dezelfde regelmaat flikkeren terwijl de andere Sparql doosjes semi uit staan (Groene LED op de Sparql is "aan" beeld is zwart) Het lijkt er dus op dat Multicast rommel op je LAN komt als je de boel niet gescheiden houd.
Verwijderd
Ik snap de uitleg over retransmission techniek en dat dit allemaal is geimplementeerd, maar blijkbaar toch nog met bugs.
Maar de oorzaak waarom de retrans zo overduidelijk zichtbaar is vindt ik platgezegd kul.
<quote>Bij een glasvezelverbinding zou blokvorming tijdens het TV-kijken afwezig tot zeer sporadisch moeten zijn.</quote>
Hou toch effe op, alle hier aanwezige gebruikers hebben last van blokvorming, en allen make gebruik van een netwerk waarbij dit dus niet zou mogen voorkomen. Het verlies van data komt ergens vandaan, aangezien ik niemand hoor klagen over een traag netwerk, zal de oorzaak logischerwijs veel eerder bij het serverpark liggen. En stiekum durf ik nog wel de stelling aan dat Tweak bewust de HD zenders in 720P doorgeeft, omdat dit simpelweg de load op het platform vermindert.
Kortom ik heb zo'n vermoeden dat Tweak hier nog wel wat meer werk aan heeft dan alleen een kleine firmware upgrade.
Op de website van Tweak http://www.tweak.nl/aankondigingen.html staat bij 19 juni puntje 5:Hans_18T schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:46:
Om nog eens in te haken op Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Ik heb gisteren nog de twee resterende Sparql boxen aangesloten, In mijn geval hangen de Sparql doosjes allemaal aan een GS108Ev2 switch (verbonden met poort 4 van de Zyxel) in een aparte VLAN Group. Veder heb ik geen IGMP of Broadcast filtering aanstaan waardoor mijn switch zich zou moeten gedragen als een domme switch.
Wat mij opviel is dat alle LEDjes in dezelfde regelmaat flikkeren terwijl de andere Sparql doosjes semi uit staan (Groene LED op de Sparql is "aan" beeld is zwart) Het lijkt er dus op dat Multicast rommel op je LAN komt als je de boel niet gescheiden houd.
Het IPTV-verkeer (de multicast streams) komen binnen op VLAN 4.
Verwijderd
ik heb me pakket van dpd gehad ,vorige week donderdag gehad ,wij zouden vandaag overgaan (ook nijkerk)maar tot nu toe werkt het nog nietrobertobadjo schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:40:
* robertobadjo gaat morgen ook over.
Heb alleen geen spullen ontvangen. Vriend van me gaat morgen ook over maar heeft wel zijn paket binnen. Wonen allebei in nijkerk.
Word wel krap allemaal
ja een maat van me heeft vorige week ook zijn apperatuur ontvangen maar ik dus nog niks. vind het wel raar. zelfs geen briefje in de bus met we zijn langsgeweest. als ik vandaag niks gehad heb toch maar even bellen met ze. als ik morgen zonder zit zou wel jammer zijn.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:48:
[...]
ik heb me pakket van dpd gehad ,vorige week donderdag gehad ,wij zouden vandaag overgaan (ook nijkerk)maar tot nu toe werkt het nog niet
Ik kreeg mijn pakket pas de avond voordat ik overging. Maar RUIM op tijd dusVerwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:48:
[...]
ik heb me pakket van dpd gehad ,vorige week donderdag gehad ,wij zouden vandaag overgaan (ook nijkerk)maar tot nu toe werkt het nog niet
De overgang qua netwerk was pas rond 15:00 dus. Als je thuis bent beter pas de boel omwisselen als het netwerk wegvalt. Ik had dat in de ochtend al gedaan (rond 7 uur).
Schrok er zelf van dat ik rond 15:15 opeens allemaal email kreeg :-)
Sta gepland voor morgen en heb nog niets binnen (beverwijk Groen 100/100).
Volgens de medewerker moet ik het vandaag of morgen binnen hebben....
Vandaag ben ik thuis en morgen mijn moeder dus aan ons ligt het niet....
Hij stuurde me ook een mail met daarin de inloggegevens voor tv omdat ik deze ook nog niet had.
Ben benieuwd....
Verwijderd
rjhilbrink schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:54:
[...]
Ik kreeg mijn pakket pas de avond voordat ik overging. Maar RUIM op tijd dus![]()
De overgang qua netwerk was pas rond 15:00 dus. Als je thuis bent beter pas de boel omwisselen als het netwerk wegvalt. Ik had dat in de ochtend al gedaan (rond 7 uur).
Schrok er zelf van dat ik rond 15:15 opeens allemaal email kreeg :-)
Wat mij opvalt is dat:goldvinger schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:24:
[...]
Oke. Dat gaat mij iets te ver.
Ned: 14 Mbits
RTL4: 12 Mbtis
SD zenders 8 Mbits.
Alle dus hoger dan KPN. Het is ook best goed beeld. Jammer dat ik inderdaad maar op enkele zenders 5.1 geluid voorbij zie komen. Maar eens beter kijken. Kan ook best dat ik toevallig alleen tijdens de reclames langs zenders kom. en dat alleen de films in 5.1 worden uitgezonden.
Moet wel zeggen dat ik geen HBO wilde hebben maar in de afgelopen dagen al 6 Films op HBO heb bekeken.
Ja da's het idee van multicast he. Vandaar dat ook een switch met IGMP snooping wordt aangeraden.Hans_18T schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:46:
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Idd RUIM op tijd
Heb ik sinds een half jaar eindelijk mijn eigen apparatuur (mikrotik, TP-link) vlekkeloos draaien dankzij Netwerkje.com kan ik weer opnieuw beginnen
Eerst maar eens alles werkend met tweak apparatuur en dan maar weer wat avondjes besteden aan de eigen apparatuur...
[ Voor 37% gewijzigd door rsvmark op 23-06-2014 12:12 ]
ben benieuwd als ik straks thuiskom.
Waar op de site lees je dat? Dat is nogal een beperking. Kun je dan ook niet pauzeren of alleen niet opnemen? Voor zover ik weet zijn die beperkingen er zeker niet bij andere aanbieders. Vroeg de FOX groep teveel geld om dat ook te mogen?Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:24:
Zit net even op de site van Sparql te kijken en zie daar bij het opnemen pakket het volgende commentaar staan:
"Let op: Zenders kunnen vanwege rechtenkwesties aangeven dat bepaalde programma's niet kunnen worden opgenomen. Verder staat FOX ons niet toe dat er opnamen worden gemaakt van haar zenders. Zenders FOX, FOXlife, National Geographic, Nat Geo Wild en 24Kitchen zijn daarom in zijn geheel uitgesloten."
In eerdere communicatie van Tweak hadden ze wel aagegeven dat er issues zijn, maar ik vraag me af wat dit opname pakket nu echt brengt (toch 4,95 per maand). Zit bv HBO wel in het opname pakket?
Ook is het beperkt aantal HD zenders en beperkte doorgifte Dolby 5.1 nu een behoorlijk aandachtspunt om over stabiliteit van de decoders nog maar te zwijgen als ik het zo lees. Het is een begin, maar er is nog een hoop werk aan de winkel als ik het zo lees.
Weet ik maar op het forum was in het verleden een levendige discussie wat nu Flexpoorten zijn en dat je PC en IPTV gerust op een `domme switch` kunt gebruiken. Dit kan dus inderdaad maar wel met als gevolg dat je `rommel` op je netwerk krijgt. Ik kom van `Groen` en had in het verleden (en nog steeds) IPTV van mijn LAN gescheiden dmv een paar simpele VLAN switches.j.kappert schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:27:
[...]
Op de website van Tweak http://www.tweak.nl/aankondigingen.html staat bij 19 juni puntje 5:
Het IPTV-verkeer (de multicast streams) komen binnen op VLAN 4.
Het enige voordeel van Flexpoorten is dat je je IPTV op een willikeurige poort van de Zyxel aan kunt sluiten, maar daarna bij voorkeur niet LAN verkeer en IPTV verkeer over één domme switch laten lopen. En zeker niet in in geval van 100Mbit switches.
Nu heb ik deze:

Iemand die weet of deze nog vervangen moet worden?
Ah ik vroeg me al af waar het zooitje bleef... maar vandaag ben ik niet thuisVerwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:29:
Overigens is er een nieuwe aankondiging op de Tweak website, specifiek voor de mensen in Almere Tussen de vaarten Zuid. Er komt vandaag een koerier langs om de spullen te brengen. aangezien deze mensen gepland waren om vandaag te worden omgezet, dit wordt nu een dag uitgesteld.

Lekker bezig Tweak!
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Maar goed ben eigenlijk sinds ik bij Tweak zit niet anders gewend. M'n aansluiting duurde een maand (migratie KPN glas naar Tweak glas) en daarna had ik nog 2 maanden geen telefoon.. Niks veranderd in die 3 jaar tijd dus
Dat kan nog steeds. Geen PPOE en vlan 6 wijzigen in 34. Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb de Zyxel niet eens uitgepakt. Zie dat ie er best "mooi" uitziet.rsvmark schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:59:
Nou..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd RUIM op tijd
Heb ik sinds een half jaar eindelijk mijn eigen apparatuur (mikrotik, TP-link) vlekkeloos draaien dankzij Netwerkje.com kan ik weer opnieuw beginnen![]()
Eerst maar eens alles werkend met tweak apparatuur en dan maar weer wat avondjes besteden aan de eigen apparatuur...
Geachte Klant,
Bedankt voor uw bericht. In Almere en Enschede wordt dit modem inderdaad vervangen aangezien deze niet goed samen werken met het daar geleverd netwerk.
Bij uw verbinding is dit niet het geval. Uw genexis is dus het juiste type.
Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
De levering van uw verbinding wordt helaas uitgesteld.
Totdat wij zeker weten dat uw Genexis-modem correct funtioneert.
Geachte overstapper,
Onlangs heeft u aangegeven over te willen stappen op het nieuwe productaanbod van Tweak. Wij hebben uw levering tot nader order tijdelijk stopgezet. Tijdens vergelijkbare migraties hebben wij problemen geconstateerd die wij voor uw verbinding willen voorkomen.
Wij bieden sinds kort een vernieuwd aantal snelheden en hebben het aanbod uitgebreid met televisie van de nieuwe provider genaamd Sparql. U heeft hierop van ons een brief ontvangen waarin te lezen stond dat u deze week zou worden omgezet op uw nieuwe dienstverlening. Mogelijk heeft u zelfs van ons al een pakket met de nieuwe apparatuur ontvangen.
Recent ontdekten wij dat uw huishouden voor komt in een lijst met adressen waar mogelijk problemen zijn met het Genexis-modem dat voorheen in beheer was van onze netwerkleverancier KPN. Een aantal klanten met hetzelfde lijntype als op uw adres aanwezig is heeft problemen ervaren omdat dit Genexis-modem het verkeer van Tweak niet correct doorlaat. KPN heeft dit probleem als netwerkleverancier onderkent en zal waar nodig, kosteloos, de getroffen Genexis-modems vervangen.
Om er zeker van te zijn dat alle klanten na een migratie direct gebruik kunnen maken van hun nieuwe verbinding, hebben wij de levering van de groep klanten waar u onder valt tijdelijk uitgesteld. Dit doen wij om eerst goed te kunnen onderzoeken of uw Genexis-modem wel of niet vervangen moet worden. Indien dit het geval is dan zullen wij u dit laten weten en zal binnen enkele weken een monteur namens ons contact met u opnemen voor het maken van een afspraak om het modem te wisselen.
Als blijkt dat uw Genexis-modem niet vervangen hoeft te worden dan zullen wij u tevens op de hoogte brengen en per ommegaande uw migratie uitvoeren. Wij begrijpen dat u snel gebruik zult willen maken van uw nieuwe verbinding.
Let op: u zult niet zonder diensten komen te zitten! Wij zullen uw migratie pas doorvoeren nadat wij zeker weten dat u alle werkzame apparatuur in huis heeft. Ook als uw migratie pas na 1 juli kan worden uitgevoerd zult u nooit zonder werkende verbinding komen te zitten.
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Productmanager
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Verwijderd
Opzich wel netjes dat ze het zeker willen weten.
Apart wel want mijn modem is net 2 jaar oud. Maar goed we wachten geduldig af. Gelukkig blijft dan alles werken zoals bedoeld is.
Hier net ook dezelfde mail ontvangen over uitstellen van de migratie.rsvmark schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:28:
Net nog even de pakbon erbij gepakt en daar staat dat ook een modem bezorgd gaat worden..
Nu heb ik deze:
[afbeelding]
Iemand die weet of deze nog vervangen moet worden?
We wachten dus maar af....
Niet
Ik heb (nog) geen mail gehad, maar ben ook nog niet overgezet, dit zou vandaag gebeuren.
Ben benieuwd of ik vanavond voetbal kan kijken
Ik woon in Dordrecht
[ Voor 5% gewijzigd door TSS_Droopy op 23-06-2014 15:43 ]
"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"
(Misschien zelf korter, heb een half uur gewacht met het rebooten van de router)
Same here. We wachten rustig afTSS_Droopy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:42:
Ik heb een 4 poorts genexis (al jaren) met tweak groen.
Ik heb (nog) geen mail gehad, maar ben ook nog niet overgezet, dit zou vandaag gebeuren.
Ik woon in Dordrecht

Overigens - als KPN onderkent dat er issues zijn met sommige van hun Genexis modems zal KPN ook wel coulanter zijn met de datum van doorgiftestop.
Het klonk mij weer als een tekst waarin Tweak de schuld (opnieuw) bij iemand anders legt. Tot nu toe heeft iedereen het al verkeerd gedaan, behalve Tweak. Klinkt ook niet echt geloofwaardig meer imhoRude-Dog schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:53:
...
Overigens - als KPN onderkent dat er issues zijn met sommige van hun Genexis modems zal KPN ook wel coulanter zijn met de datum van doorgiftestop.
Och, dat vind ik wel een beetje erg alu-hoedje. Ze hebben regelmatig excuses aangeboden voor dingen die niet vlekkeloos verlopen.TSS_Droopy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:55:
[...]
Het klonk mij weer als een tekst waarin Tweak de schuld (opnieuw) bij iemand anders legt. Tot nu toe heeft iedereen het al verkeerd gedaan, behalve Tweak. Klinkt ook niet echt geloofwaardig meer imho
Dit soort dingen, zeker met een TV-dienst van scratch, is gewoon logistiek enorm complex. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden dat 't niet allemaal perfect zou verlopen vanaf dag 1.
Wij moeten gedwongen over, maar Tweak werd daar ook mee geconfronteerd.
Vraag me alleen af of ze niet beter overal een monteur heen hadden kunnen sturen, met de benodigde spullen bij zich, om mensen 1 voor 1 te migreren. Je hebt nu onduidelijkheid over de modems, logistieke problemen met de STB's enzovoort.
Hetzelfde hier maar dan in HilversumTSS_Droopy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:42:
Ik heb een 4 poorts genexis (al jaren) met tweak groen.
Ik woon in Dordrecht
Update 23 juni 15:50
1: Vertraagde levering vanwege Genexis-modem - Update
Recent ontdekten wij dat een groot aantal huishoudens voor komt in een lijst met adressen waar mogelijk problemen zijn met het Genexis-modem dat voorheen in beheer was van onze netwerkleverancier KPN. Een aantal klanten met hetzelfde lijntype als op deze adressen aanwezig is heeft problemen ervaren omdat dit Genexis-modem het verkeer van Tweak niet correct doorlaat. KPN heeft dit probleem als netwerkleverancier onderkent en zal waar nodig, kosteloos, de getroffen Genexis-modems vervangen.
Om er zeker van te zijn dat alle klanten na de migratie direct gebruik kunnen maken van hun nieuwe verbinding, hebben wij de levering van de groep klanten tijdelijk uitgesteld. Dit doen wij om eerst goed te kunnen onderzoeken of uw Genexis-modem wel of niet vervangen moet worden. Indien dit het geval is dan zullen wij deze klanten dit laten weten en zal binnen enkele weken een monteur namens ons contact met hen opnemen voor het maken van een afspraak om het modem te wisselen.
Indien u onderdeel uitmaakt van deze groep klanten dan heeft u vandaag een e-mail van ons ontvangen met nadere informatie. Als blijkt dat uw Genexis-modem niet vervangen hoeft te worden dan zullen wij u tevens op de hoogte brengen en per ommegaande uw migratie uitvoeren. Wij begrijpen dat u snel gebruik zult willen maken van uw nieuwe verbinding.
Let op: u zult niet zonder diensten komen te zitten! Wij zullen uw migratie pas doorvoeren nadat wij zeker weten dat u alle werkzame apparatuur in huis heeft. Ook als uw migratie pas na 1 juli kan worden uitgevoerd zult u nooit zonder werkende verbinding komen te zitten.
2: Vertraagde levering apparatuur - Update
Afgelopen weekend hebben wij ontdekt dat de apparatuur van een kleine groep klanten per abuis niet op tijd is verzonden. Normaal gesproken houden wij een week tijd aan tussen het moment dat de apparatuur wordt verzonden en uw verbinding wordt omgezet, zodat u ruim de tijd heeft dit essentiële pakket in ontvangst te nemen. Omdat dit pakket helaas niet tijdig is verzonden hebben wij vandaag een spoedlevering laten uitvoeren door ons warenhuis, zodat het pakket morgen bij de getroffen klanten zal worden aangeboden. Als u getroffen bent door deze vertraging dan heeft u daar vandaag van ons per e-mail bericht over gekregen. In deze mail treft u nadere informatie.
3: Update van encryptie-platform
Op dinsdag 24 juni zal in de ochtend tussen 07:00 en 09:00 onderhoud worden uitgevoerd aan onze encryptieserver. Dit onderhoud zal ongeveer een half uur duren en heeft geen invloed op televisie-ontvangers die op dat moment functioneren. Wanneer u binnen deze periode van onderhoud echter uw ontvanger herstart of voor het eerst aanmeld dan zult u geen correct weergegeven beeld ontvangen op alle kanalen.
Mocht u getroffen worden door dit onderhoud en geen TV meer kunnen kijken probeert u dan na 09:00 uur nogmaals uw ontvanger te herstarten. Deze zal dan opnieuw verbinding zoeken met ons platform en de juiste instellingen opnieuw ophalen. Hierna zal hij weer als vanouds moeten functioneren.
Onze excuses voor eventueel overlast.
4: Telefoongegevens worden weer automatisch beheerd
Onlangs berichtten wij dat telefoongegevens ten behoeven van VoiP niet meer automatisch verstrekt werden aan uw modem / router. Op dit moment is dit probleem verholpen en zou uw apparatuur weer automatisch voorzien moeten worden van de juiste instellingen. Mocht dit niet het geval zijn dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
Ik ben er nu eigenlijk al klaar mee... sorry voor de klaagmuur:kmichael schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:05:
Nieuwe Update: Bron http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Update 23 juni 15:50
[...]
1:
In de brief van Tweak die ik kreeg om over te stappen ontbrak de aanbieding voor Almere zoals deze op de website staat:
59,95 per maand, Sparql Basic, 250 Mbit en bellen
Nu woon ik in Almere, maar de enige optie die in de buurt komt om over te stappen is 63,95 per maand voor 100Mbit. 4 euro meer voor 150 Mbit minder...
Na contact met de helpdesk blijkt dat de aanbieding wel geldt voor Almere, maar precies niet in de straat waar ik in woon.
Prima, dan maar voor 63,95 akkoord gegeven..
2:
Na de belofte van TV opnemen en op iPad/Laptop kijken komt dan een week voor de levering (dus na het akkoord geven) de mail dat men op eens toch niet kan opnemen, en dat de app nog helemaal niet af is. Dus TV kijken op de iPad zit er ook niet in als de boel geleverd is.
Een leuke uitleg erbij, allemaal prachtig maar die had ik graag gehad voor de deadline..
3:
Vandaag zou ik over gaan, geen nieuwe apparatuur geleverd. Op de website een vaag verhaal dat om onbekende reden de levering niet verstuurd is. Dat geeft de burger moed! Gelukkig het pakket per koerier alsnog aangekomen vandaag bij de buren!
4:
Nog maar een mailtje, mijn modem is nu ineens misschien niet meer geschikt. Lekker op tijd, maar gelukkig sluiten ze me niet af.. zeggen ze. Ook als het tot na 1 juli gaat duren. Dat is mooi, want als het modem vervangen moet worden:
" Indien dit het geval is dan zullen wij u dit laten weten en zal binnen enkele weken een monteur namens ons contact met u opnemen voor het maken van een afspraak om het modem te wisselen."
Ach, dan kan ik in ieder geval de komende weken nog gewoon lekker TV kijken op mijn iPad en af en toe iets opnemen, als ze de KPN streams na 1 juli stiekem toch gewoon kunnen blijven doorgeven.
We gaan het meemaken
/rand
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Always look on the bright side of life... {man fluit} etc.Cidolfas schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:22:
[...]
Ik ben er nu eigenlijk al klaar mee... sorry voor de klaagmuur:
1:
In de brief van Tweak die ik kreeg om over te stappen ontbrak de aanbieding voor Almere zoals deze op de website staat:
59,95 per maand, Sparql Basic, 250 Mbit en bellen
Nu woon ik in Almere, maar de enige optie die in de buurt komt om over te stappen is 63,95 per maand voor 100Mbit. 4 euro meer voor 150 Mbit minder...
Na contact met de helpdesk blijkt dat de aanbieding wel geldt voor Almere, maar precies niet in de straat waar ik in woon.
Prima, dan maar voor 63,95 akkoord gegeven..
2:
Na de belofte van TV opnemen en op iPad/Laptop kijken komt dan een week voor de levering (dus na het akkoord geven) de mail dat men op eens toch niet kan opnemen, en dat de app nog helemaal niet af is. Dus TV kijken op de iPad zit er ook niet in als de boel geleverd is.
Een leuke uitleg erbij, allemaal prachtig maar die had ik graag gehad voor de deadline..
3:
Vandaag zou ik over gaan, geen nieuwe apparatuur geleverd. Op de website een vaag verhaal dat om onbekende reden de levering niet verstuurd is. Dat geeft de burger moed! Gelukkig het pakket per koerier alsnog aangekomen vandaag bij de buren!
4:
Nog maar een mailtje, mijn modem is nu ineens misschien niet meer geschikt. Lekker op tijd, maar gelukkig sluiten ze me niet af.. zeggen ze. Ook als het tot na 1 juli gaat duren. Dat is mooi, want als het modem vervangen moet worden:
" Indien dit het geval is dan zullen wij u dit laten weten en zal binnen enkele weken een monteur namens ons contact met u opnemen voor het maken van een afspraak om het modem te wisselen."
Ach, dan kan ik in ieder geval de komende weken nog gewoon lekker TV kijken op mijn iPad en af en toe iets opnemen...
/rand
I took the blue pill…
Ja het gaat ook nergens over, maak me er ook niet echt druk om. Maar netjes is anders vind ik zelf...FBTN schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:26:
[...]
Always look on the bright side of life... {man fluit} etc.
Maar goed betalende beta users is natuurlijk wel beter.
tja en hoe kan het nu zo zijn dat de opneem app nog niet klaar is. Je verkoopt een dienst! Cloud is ook geen roze wolk.
het is dat ik bijna op vakantie ga, ik hoop dat in Augustus alles nog gewoon werkt en dat ik hier een aantal positive post kan lezen hoe mooi het hier allemaal werkt.
Onbegrijpelijk.
Wel gekozen voor een 50/50 glas verbinding, alleen internet en bellen, kom van adsl.
Heb wel de nieuwe Zyxel router, ben al toe aan mijn derde exemplaar.
Ach ik weet precies hoe voelt als je zo'n actie moet uitvoeren, ik wens de mannen en de vrouwen veel sterkte daar op de helpdesk. En dat meen ik oprecht.
[ Voor 10% gewijzigd door Lelyuser op 23-06-2014 16:36 ]
Ik had ook zeker niet de verwachting dat alles vlekkeloos zou gaan, maar ik durf toch wel te zeggen dat de manier hoe het nu gaat alle vinkjes aantikt van hoe het niet moet.Rude-Dog schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:01:
[...]
Och, dat vind ik wel een beetje erg alu-hoedje. Ze hebben regelmatig excuses aangeboden voor dingen die niet vlekkeloos verlopen.
Dit soort dingen, zeker met een TV-dienst van scratch, is gewoon logistiek enorm complex. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden dat 't niet allemaal perfect zou verlopen vanaf dag 1.
Wij moeten gedwongen over, maar Tweak werd daar ook mee geconfronteerd.
Vraag me alleen af of ze niet beter overal een monteur heen hadden kunnen sturen, met de benodigde spullen bij zich, om mensen 1 voor 1 te migreren. Je hebt nu onduidelijkheid over de modems, logistieke problemen met de STB's enzovoort.
Ik heb het idee dat ze technisch best capabel zijn maar met betrekking tot planning/uitvoer en communicatie krijgen ze echt zwaar onvoldoende.
Niemand hoeft mij te vertellen hoe ik de STB en de router moet installeren in de standaard config maar als ik geen tweaker had geweest had ik wel graag een simpele how to in de doos gekregen hoe ik de stekkertjes moet prikken, mijn wifi moet instellen etc...ze maken het zichzelf echt onnodig lastig.
Ik hoop/verwacht dat we niet meer over gaan vandaag (zal wel aan een externe partij liggen
Als ze het maar niet in hun hoofd halen om het vanavond tijdens de wedstrijd te doen.
Geachte meneer ...........
Alle zenders die in HD uitgezonden meoten worden, zenden we ook in HD uit.
Wel kan het zo zijn dat een HD zender er voor kiest bepaalde programma's in SD kwaliteit uit te zenden.
Ik ben toch ervan overtuigd dat dit niet het geval is
Bij tweak groen stond er namelijk altijd hd in het logo.
Ook aan de ondertiteling kan je goed het onderscheid zien.
Wat is jullie mening?
Verwijderd
Discovery is bij mij ook SD, terwijl als je de zender selecteerd Tweak wel aan lijkt te geven dat het een HD zender is (zie echter niet het Discovery HD logo verschijnen).
Volgens de zenderlijst op http://sparql.nl/tabs.html zou discovery wel HD moeten zijn, dus ook dit is een grote tegenvaller als ze dit niet gaan corrigeren.
ff in de Gids kijken, ik kan zelf nu ff niet kijken.
Verwijderd
De zenderlijst geeft een wat rare combinatie aan:
Online HD
Discovery N Y
NatGeo Y N
Net als bij jou zijn dit voor mij de belangrijkste zenders en dat ziet er dus niet zo goed uit.
Wellicht kijkt een Tweak medewerker in de haast / stress alleen naar de doorgifte kwaliteit en niet welk kanaal nou daadwerkelijk wordt doorgeven. Je kunt een SD kanaal natuurlijk HD doorgeven maar daarmee heb je nog geen HD kwaliteit.
Dit topic is gesloten.