Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.335 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rsvmark: vlgs de website kost een extra box 4 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:55
Net met tweak aan de telefoon gezeten. Was toch benieuwd hoe laat vandaag de monteur zou komen. Helaas blijkt de brief van tweak met opleverdatum 11 juni een fout geweest te zijn. Hier zou donderdag al een correctie brief naar alle klanten die hier door getroffen waren verzonden zijn. Ik zelf heb deze niet ontvangen. Het vreemde is dat gisteren een helpdesk medewerker mijn afspraak met de monteur voor vandaag toch bevestigd heeft terwijl ik vandaag te horen kreeg dat de medewerkers dit niet kunnen in zien. Ze wisten wel te vertellen dat guidion binnen 3 dagen contact met mij gaat opnemen.

Heb eerst een telefoon nummer gehad van connexant monteurs(pin me hier niet op vast, tevens behandelen deze niet mijn regio!), maar van guidion kon ik geen nummer krijgen...

Ik snap dat het moeilijk is om de logistiek voor elkaar te krijgen bij een migratie naar een nieuwe dienst. Maar ik, als nieuwe klant heb toch wel een beetje spijt momenteel. Heb tweak begin mei aangevraagd en dus sinds begin juni geen UPC meer... Zit hier dus eigenlijk in een dood huis. Ik snap dat dit mijn eigen schuld is. Vervelend is ook dat ik vandaag voor niks een vrije dag heb opgenomen en de hele dag thuis heb door gebracht.

Was ik naar telfort/KPN of vodafone gegaan en tweak geen voordeel van de twijfel gegeven met sparql, had ik nu al lang en breed weer het web kunnen besurfen.

Dit alles geeft mij een beetje het vroege UPC gevoel zij als ISP tobben een beetje aan, en de klant is de ongelukkige dupe...

Benieuwd of Tweak mijn mening nog kan gaan veranderen.

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het zo snel niet kunnen vinden in dit topic (en ook niet geel goed gezocht) >:) ..

als je nu in omgeving Enschede zit en Tweak blauw hebt, krijg je dan straks via Sparql nog steeds de IPTV via de Glashart Media leverstraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Nee Enschede is net als in Almere Sparql . Hier hebben de TVstreams hogere bitrates waardes dan andere steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kmichael schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:11:
Nee Enschede is net als in Almere Sparql . Hier hebben de TVstreams hogere bitrates waardes dan andere steden.
Maar, lopen deze dan niet via GHM en dus via KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Deze lopen via een eigen netwerk van Tweak, geen KPN meer in Enschede en Almere (of er 100% dekking is weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:44
Heel simpel: Waar je met Tweak 1 Gbit internet kan krijgen, krijg je volledig eigen TV streams. Niet van KPN, noch GHM. Eigen apparatuur in de PoPs van Reggefiber namelijk.
Op alle andere plekken zijn het streams van KPN BCS. En in alle gevallen is het platform Sparql. Wat de bron van de streams ook is. Zo kan dat tegenwoordig dus. Je zit qua platform en decoders niet meer vast aan de leverancier van je streams. Dat zie je ook bij Vodafone en Online bijvoorbeeld.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Blijft ook nog aardig stil rond die Sparql app, eind mei is al weer een tijd geleden...

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Positief nieuws vanuit Nijkerk!

Vandaag brief ontvangen met de bemoedigende mededeling: 24/6 wordt uw lijn omgezet + de Zyxel en Sparql box zijn onderweg.

Levering stappen ter info:
Verstuurd op Omschrijving Status
2014-06-10 16:33:53 WBA FttH Line product planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB completed

Ik heb:
Groen 60/60

en ga naar 100/100 met Sparql basic.

Nu duimen :-)

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
volgens mijn vriendin die nu thuis is heb ik ook post van tweak. dus de stad nijkerk is aan de beurt *D

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 09:39
Net gebeld door guideon, as woensdag komt de monteur langs! Nu nog het materiaal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

robertobadjo schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:48:
volgens mijn vriendin die nu thuis is heb ik ook post van tweak. dus de stad nijkerk is aan de beurt *D
Ben benieuwd!

Woon ook in Nijkerk, maar denk niet dat ik een monteur nodig heb... (had al 100mbit, en ga niet hoger)

Hopelijk kan ik ook redelijk makkelijk mijn eigen router gebruiken. Ik zag gelukkig al wat details over bepaalde VLAN's langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amsterdam ook 26 Juni omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
Welke 8-poorts switch is geschikt om in de nieuwe Tweak opzet het netwerk door te geven? Let op dat ik een TV-ontvanger en PC op de switch wil aansluiten, want heb niet meer draden door het huis liggen. Ondersteunen de flexpoorten van de Zyxel dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ook ik heb de brief gehad. (Almere)
Op 16-6 wordt ik over gezet.
De apparatuur ontvang ik zeer binnenkort volgens de brief

[ Voor 3% gewijzigd door goldvinger op 12-06-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Net gebeld met de helpdesk, dat ik uiterst gister zou worden gebeld om een afspraak te maken wat niet is gebeurt, en dat ik nog helemaal niks heb gehoord geen brief , email , mijn Tweak of wat dan ook.
Ik zei er zijn nog maar 12 werkbare dagen in juni (doordeweekse dagen).

Hij zei hier is alles goed, geen zorgen het komt helemaal goed voor 1 Juli ben je over gezet. Niemand heeft nog internet via het Sparql netwerk (in ieder geval niet met hogere snelheden dan 100/100 mbit.)

(Ik heb Tweak Blauw nu en woon in Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
goldvinger schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:11:
Ik ook :) Verder geen updates gezien op "mijn tweak". (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
goldvinger schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:11:
Gelukkig wordt je niet morgen, vrijdag de 13e, overgezet. Stel je voor dat je het wk moet missen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Aaargh! schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:31:
Blijft ook nog aardig stil rond die Sparql app, eind mei is al weer een tijd geleden...
Misschien bedoelen ze eind mei 2015 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb ook de brief gekregen. Zo vanuit het niets een datum (24/6) en of ik straks zo vriendelijk wil zijn de rest retour te zenden naar een antwoordnummer. Begin er nu toch ook wel weer zin in te krijgen eerlijk gezegd. Ik zou zeggen, stuur maar op die router en stb's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
Het lijkt erop dat bij blauw klanten nog niets is gepland. Bij groen klanten lijkt nu alles in beweging. Hopelijk betekent dit dat ik als blauw klant zonder gedoe met monteurs over kan stappen op sparql.

[ Voor 12% gewijzigd door JP1980 op 12-06-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JP1980 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:03:
Het lijkt erop dat bij blauw klanten nog niets is gepland. Bij groen klanten lijkt nu alles in beweging. Hopelijk betekent dit dat ik als blauw klant zonder gedoe met monteurs over kan stappen op sparql.
Ik hoop met je mee, tot nu toe is alleen groen in beweging en staat blauw stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb nog niets gehoord sinds mijn Genexis is vervangen. Ook niets in Mijn Tweak.

Vanavond maar eens even bellen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:51
Hier gisteren ook de brief dat ik de 24ste omgezet wordt en dat de apparatuur onderweg is 8)
Gaat om tweak groen 100/100 in Beverwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Het lijkt erop dat bij blauw klanten nog niets is gepland.
Hoeft er bij blauw klanten dan toch niets vervangen te worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Aaargh! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:33:
[...]

Hoeft er bij blauw klanten dan toch niets vervangen te worden ?
Denk het wel, ik heb bijvoorbeeld nog een 100Mbit genesis en heb geupgrade naar 250. Ook vervalt de telefonie en coax poort.

Denk alleen dat de druk op het groene netwerk hoger ligt en dat die deadline echt belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Vorkie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:44:
[...]

Denk het wel, ik heb bijvoorbeeld nog een 100Mbit genesis en heb geupgrade naar 250. Ook vervalt de telefonie en coax poort.
Ik heb een gbit genexis, maar wel met de extra poorten, geen idee of het technisch uitmaakt maar je zou de extra poorten ongebruikt kunnen laten, de telefoon poorten b.v. worden ook niet gebruikt door Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Aaargh! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:28:
[...]

Ik heb een gbit genexis, maar wel met de extra poorten, geen idee of het technisch uitmaakt maar je zou de extra poorten ongebruikt kunnen laten, de telefoon poorten b.v. worden ook niet gebruikt door Tweak.
Nou, aangezien ik al heel lang glasvezel hebt zit mijn telefoon op de genesis ;-) dus wordt zeker wel zonder problemen gebruikt hier :)
Later zijn ze overgestapt naar een extra ding voor telefonie iig.

Maar we gaan het afwachten, heb altijd nog de UPC verbinding mocht alles uitvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Vorkie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:44:
[...]

Denk alleen dat de druk op het groene netwerk hoger ligt en dat die deadline echt belangrijk is.
Almere of Enschede zeker? Bij mij wordt maar tot 100 Mbit aangeboden. Dan volstaat wellicht nog de oude genexis.

Kortom je hebt globaal denk ik 4 migratie scenario's:
- groen almere / enschede
- blauw almere / enschede
- groen overig
- blauw overig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Volgens mij is er nog geen enkele blauw-klant omgezet of wel ? Dus die moeten allemaal om in de ~ 2 weken die er nog over zijn tot 1 juli. Beetje vreemd dat ze alles in zo' korte periode doen, en ook zo vlak voor de deadline. Ik vraag me af of dit wel gaat zoals geplanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Aaargh! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:02:
Volgens mij is er nog geen enkele blauw-klant omgezet of wel ? Dus die moeten allemaal om in de ~ 2 weken die er nog over zijn tot 1 juli. Beetje vreemd dat ze alles in zo' korte periode doen, en ook zo vlak voor de deadline. Ik vraag me af of dit wel gaat zoals geplanned.
Daarom vermoed ik ook dat er alleen maar een nieuwe STB komt bij blauw klanten (buiten Almere en Enschede dan). En een wijziging in de POP wellicht. In elk geval iets waarvoor geen massale inspanning nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hier Groen 100/100 in ZH. Ze komen 24 juni en de aparatuur incl. nieuwe modem komt eraan. Ben benieuwd!

Zijn er al eigenlijk mensen over? Hoe bevalt Sparql en de nieuwe STB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Jobbie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:31:
Zijn er al eigenlijk mensen over? Hoe bevalt Sparql en de nieuwe STB?
Volgens mij is er nog niemand over... dus hoe ze al die mensen gaan aansluiten in 2 weken is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Gisteren een brief gehad van Tweak dat 26-06 de lijn "overgaat" naar de nieuwe dienstverlening... Ben nu toch wel heul benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Waarom zou er voor Tweak blauw klanten iets veranderen dan? Heb geen enkele brief of e-mail ontvangen over een wijziging in de dienstverlening voor mij (Enschede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Aaargh! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:41:
[...]

Volgens mij is er nog niemand over... dus hoe ze al die mensen gaan aansluiten in 2 weken is me een raadsel.
Maar stoppen ze per 1 juli ook met GHM dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:48:
[...]

Maar stoppen ze per 1 juli ook met GHM dan?
Ja, GHM is toch ook KPN tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Aaargh! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:51:
[...]

Ja, GHM is toch ook KPN tegenwoordig.
Klopt, maar natuurlijk wel degelijk iets anders dan KPN iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
M-ThijZ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:46:
Waarom zou er voor Tweak blauw klanten iets veranderen dan? Heb geen enkele brief of e-mail ontvangen over een wijziging in de dienstverlening voor mij (Enschede).
Heb je alleen internet? Dan zou het kunnen dat er voor jou niets veranderd. Heb je ook TV dan moet je dringend bellen met Tweak. Als het goed is moet je dan in mei een brief hebben gehad met een contractswijziging. Als je daar niet op hebt gereageerd vervallen je Tweak diensten per 1 juli en zit je zonder TV, internet en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

M-ThijZ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:46:
Omdat Tweak z'n eigen apparatuur in de PoP's gaat plaatsen in Enschede, en ook z'n eigen TV dienst gaat aanbieden.

Voor zover ik weet (want Tweak geeft weinig informatie) wordt de nieuwe situatie vergelijkbaar met hoe KPN werkt: een NT met 1 poort waar VLAN-tagged ethernet frames uit komen, de router zorgt dan dat er op een v/d poorten lid is van het VLAN van de TV ontvanger en op het andere VLAN krijgt ie een routeerbaar IP en die verbinding wordt geNAT naar de rest v/d poorten.

Hierdoor is de NT die er nu gebruikt wordt voor Blauw zware overkill, het is me ook niet duidelijk of die überhaupt bruikbaar is in de nieuwe situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 13-06-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

M-ThijZ

Riding on Rails

JP1980 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Heb je alleen internet? Dan zou het kunnen dat er voor jou niets veranderd. Heb je ook TV dan moet je dringend bellen met Tweak. Als het goed is moet je dan in mei een brief hebben gehad met een contractswijziging. Als je daar niet op hebt gereageerd vervallen je Tweak diensten per 1 juli en zit je zonder TV, internet en telefoon.
Yes, alleen Internet & Bellen neem ik af. Geen iTV diensten.

Een brief van Tweak heb ook nooit ontvangen, ook niet met een advertentie om over te gaan naar Sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
M-ThijZ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:57:
[...]

Een brief van Tweak heb ook nooit ontvangen, ook niet met een advertentie om over te gaan naar Sparql.
Dan zit het denk ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

M-ThijZ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:57:
[...]

Ik zou toch eens op de website kijken of je je niet wilt aanmelden voor de nieuwe abonnementen, ze kunnen een stui goedkoper zijn dan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Aaargh! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:12:
[...]

Ik zou toch eens op de website kijken of je je niet wilt aanmelden voor de nieuwe abonnementen, ze kunnen een stui goedkoper zijn dan wat je nu hebt.
Of gewoon een paar maandjes wachten tot de grootste problemen die ongetwijfeld zullen komen over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bij mij hoeft er niks te veranderen behalve nieuwe setop box volgens de brief. Internet is voor mij veel belangrijker dan tv dus maak me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Gisteren ook de brief gehad, ga maandag over. Vandaag de brief ontvangen met de nieuwe inlogcodes. Nu alleen nog de stb's en het modem ontvangen.,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb een reactie op mijn mail gehad waarin staat dat de apparatuur morgen door DHL afgeleverd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb hier glasvezel van Tweak in Almere 50/50 internet/telef.
Nu wil ik een Fritzbox 7390 aansluiten op het glasvezel modem.

Weet iemand hoe ik de instellingen in het modem moet zetten ip/dns/gateway en vlan.

Heeft iemand dit mischien werkend en kan hij een screendump maken.

Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik denk dat er genoeg info te vinden is in dit topic, aangezien dit al meerdere keren besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
goldvinger schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:07:
Ik heb een reactie op mijn mail gehad waarin staat dat de apparatuur morgen door DHL afgeleverd wordt
Ik heb net de spullen ontvangen, het is me nog niet duidelijk hoe een en ander moet/mag worden aangesloten. (Flexpoorten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Wat de hell zijn 'flexpoorten', Tanenbaum's Computer Networks boek heeft er niks over.

Kunnen we alsjeblieft dingen gewoon met de normale namen benoemen en niet de marketing termen van KPN, want dat werkt extreem verwarrend. Ik heb geen flauw idee wat er met 'flexpoorten' bedoelt wordt, kan er ook weinig informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Flexpoorten zijn volgens mij poorten die zowel tv als internet uitzenden. Waar je vroeger alleen poort 3 kon gebruiken voor tv en de rest kon gebruiken voor internet, waardoor je en een ethernetkabel voor internet en een ethernetkabel voor tv moest trekken naar de woonkamer, kan je nu met één kabel en een switch zowel internet als tv gebruiken via deze ene kabel. Ongeacht in welke poort deze zit.

Iets met vlan's, maar ik ben bang dat je boek nog niet geüpdate is :P

Edit: Voor diegene die al apparatuur hebben ontvangen: PICS OR IT DIDN'T HAPPEN!

[ Voor 8% gewijzigd door Tarabass op 14-06-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Tarabass schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:49:
Flexpoorten zijn volgens mij poorten die zowel tv als internet uitzenden. Waar je vroeger alleen poort 3 kon gebruiken voor tv en de rest kon gebruiken voor internet, waardoor je en een ethernetkabel voor internet en een ethernetkabel voor tv moest trekken naar de woonkamer, kan je nu met één kabel en een switch zowel internet als tv gebruiken via deze ene kabel. Ongeacht in welke poort deze zit.
ja, zoveel kon ik ook vinden, maar totaal onduidelijk wat dat dan betekend.
Ja, handig, 'iets met vlans' :).

Enige wat ik me kan voorstellen is de poorten dan untagged membership hebben voor het internet vlan en tagged membership voor het IPTV VLAN. Maar daarvoor moet de STB dan wel met tagged ethernet frames om kunnen gaan.

Iemand die kan bevestigen dat dit het geval is ? En moet die STB dan per se tagged ethernet frames krijgen of accepteert ie ook untagged ?

Marketing mensen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hans_18T schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:31:
[...]

Ik heb net de spullen ontvangen, het is me nog niet duidelijk hoe een en ander moet/mag worden aangesloten. (Flexpoorten?)
Ja, het zijn flexpoorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Tarabass schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:49:

Edit: Voor diegene die al apparatuur hebben ontvangen: PICS OR IT DIDN'T HAPPEN!
Wikipedia: Virtual LAN (Dynamic VLANs ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Nee, volgens mij niet. Je schijnt op een 'flexpoort' gewoon een switch aan te kunnen sluiten waar je dan weer PC's en IPTV ontvangers in kan pluggen, als het puur poorten toekennen aan een VLAN op basis van het MAC adres was dan zou dat niet werken.

Het enige wat ik me kan voorstellen is tagged + untagged frames uit 1 poort waarbij gewone computers de tagged frames negeren. Iemand hier die zo'n 'flexpoort' setup heeft en ff met Wireshark kan kijken hoe 't zit ?

Dit zou overigens ook betekenen dat als je een simpele switch gebruikt zonder IGMP snooping je op je LAN bakken met multicast rommel langskrijg als je TV zit te kijken, niet heel cool.

[ Voor 12% gewijzigd door Aaargh! op 14-06-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Aaargh! schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Nee, volgens mij niet. Je schijnt op een 'flexpoort' gewoon een switch aan te kunnen sluiten waar je dan weer PC's en IPTV ontvangers in kan pluggen, als het puur poorten toekennen aan een VLAN op basis van het MAC adres was dan zou dat niet werken.

Het enige wat ik me kan voorstellen is tagged + untagged frames uit 1 poort waarbij gewone computers de tagged frames negeren. Iemand hier die zo'n 'flexpoort' setup heeft en ff met Wireshark kan kijken hoe 't zit ?

Dit zou overigens ook betekenen dat als je een simpele switch gebruikt zonder IGMP snooping je op je LAN bakken met multicast rommel langskrijg als je TV zit te kijken, niet heel cool.
Ik heb nog wat verder gekeken, Mikrotik kan het ook aan zie als voorbeeld : http://wiki.mikrotik.com/...S_examples#MAC_Based_VLAN Momenteel is bij mij thuis alles gescheiden vanwege Tweak Groen. Ik heb een router achter router vanwege de beperkte instel mogelijkheden van mijn TG789vn. Afhankelijk van de mogelijkheden van de Zyxel ga ik overwegen of ik de bestaande setup kan vereenvoudigen (IPSec eindpunt is mandatory). Ik zal moeten wachten tot maandag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:07:
Goldvinger, is DHL al langsgeweest bij jou?

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:08:
[...]

Ik heb nog wat verder gekeken, Mikrotik kan het ook aan zie als voorbeeld : http://wiki.mikrotik.com/...S_examples#MAC_Based_VLAN
Ik vraag me af of dat wel goed gaat icm DHCP e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Jan Driebeen schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:28:
[...]

Goldvinger, is DHL al langsgeweest bij jou?

Jan :)
Ja, Vanochtend om 10:00 stonden ze voor mijn deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Vanmorgen ook de spullen binnengekregen maar geen enkele specifieke info over het aansluiten. Met name of de TV op een specifieke poort moet. Ik had dit een maand geleden al eens bij Tweak nagevraagd, of TV en internet nu over dezelfde poorten gingen (en het dus niet meer uitmaakt) en het antwoord was toen:

"Vooralsnog loopt televisie en internet over verschillende poorten. Het is wel de bedoeling dat het straks mogelijk is om internet en televisie over eenzelfde poort te laten lopen, echter een garantie dat dit ook daadwerkelijk door gaat kan ik u momenteel nog niet geven."

Dus ben benieuwd maandag... als de boel omgezet gaat worden (ook handig dat ze er geen tijdstip bij zetten ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb net gebeld met Tweak servicedesk.

De doelstelling van Tweak is iedereen die voor 11 juni een overstap, danwel nieuwe aanvraag, heeft ingedient, krijgt de nieuwe apparatuur voor 1 juli.
Mocht dit niet lukken, wordt de wettelijke vergoeding voor verstek toegepast (ik geloof 11 euro per 24 uur?), maar ondertussen zou 90% van Almere in ieder geval klaar zijn om over te gaan.

Alles buiten Almere en Enschede, kan later omgezet worden, en heeft dus een beetje extra geduld nodig.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Ja, Vanochtend om 10:00 stonden ze voor mijn deur :)
Hier helaas niemand gezien. Ben benieuwd of ze maandag, de dag dat ook mijn lijn wordt overgezet, dan langskomen. Wil niets van het WK missen...heb ondertussen Tweak maar even gemaild....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Trouwens iemand van Tweak al wat gehoord over een app om ook op te tablet TV te kunnen kijken? Want dat is nou net iets wat ik nu met het WK veelvuldig gebruik. Ik zou er niet erg vrolijk van worden als ik vanaf maandag dus niet meer op mijn tablet TV kan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
Aaargh! schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:43:
[...]

Ik vraag me af of dat wel goed gaat icm DHCP e.d.
Dat moet goed kunnen gaan.

MAC en VLAN zitten op laag 2 en, mits de implementatie van Mikrotik goed is, zou dus ook echt alles van hetzelfde MAC naar het juiste VLAN toegestuurd moeten worden. DHCP zit gewoon op laag 3 netals het uiteindelijk IP dat als resultaat van DHCP komt .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Chimera666 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:14:
Trouwens iemand van Tweak al wat gehoord over een app om ook op te tablet TV te kunnen kijken? Want dat is nou net iets wat ik nu met het WK veelvuldig gebruik. Ik zou er niet erg vrolijk van worden als ik vanaf maandag dus niet meer op mijn tablet TV kan kijken...
Wellicht een idee om zelf eerst even te kijken? Op de website van Sparql dan wel te verstaan:

Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App en Sparql Online kijk je gewoon TV waar jij wil. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijk je eindeloos TV op elk apparaat.

Met het Basic-pakket is het mogelijk om ongeveer 40 geselecteerde zenders op je smartphone of tablet te bekijken. Welke zenders dit zijn staat binnenkort op onze website aangegeven.
Wanneer je kiest voor het Light-pakket zijn enkel de zenders van de NPO en VRT op het Second Screen beschikbaar. Dit zijn de zenders Nederland 1, 2 en 3, aangevuld met Een, Canvas en Ketnet / Op12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Chimera666 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:14:
Ja, volgens Sparql.nl is die er vanaf eind mei :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Firesphere schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:44:
Ik heb net gebeld met Tweak servicedesk.

De doelstelling van Tweak is iedereen die voor 11 juni een overstap, danwel nieuwe aanvraag, heeft ingedient, krijgt de nieuwe apparatuur voor 1 juli.
Mocht dit niet lukken, wordt de wettelijke vergoeding voor verstek toegepast (ik geloof 11 euro per 24 uur?), maar ondertussen zou 90% van Almere in ieder geval klaar zijn om over te gaan.
Ik zit in Enschede en daar zijn ze volgens mij nog niet eens begonnen, heb iig nog niets van ze gehoord en het wordt wel erg krap. Zeker als er ook nog een afspraak ingeplanned moet worden voor het vervangen van de NT, ook gezien dat er al mensen op vakantie zullen zijn, er is geen ruimte om daar omheen te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is hoe het met de KPN zit, die zijn bezig om Reggefiber over te nemen, als ze 60 procent in handen krijgen hebben ze volledige zeggenschap over het bedrijf.

Het lijkt mij dat ze niet blij zijn met wat Tweak uitspookt, KPN eruit, vanaf 1 juli snelheden boven de 100 Mb, wat KPN (nog) niet kan leveren.

nieuws: Marktwaakhond neemt overname Reggefiber door KPN onder de loep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
ALS de marktwaakhond het vergroten van het belang in / overnemen van Reggefiber toe staat, dan zullen ze daar echt wel voorwaarden aan stellen.

Zoals dat het huidige systeem van ODF toegang verplicht moet blijven en (hopelijk) ook dat ze niet de uitrol van glas mogen frustreren omdat ze toevallig net "nep glasvezel" (FttC) of een buitenring hebben uitgerold.

Maar in ieder geval ODF lijkt me een wezenlijke voorwaarde. Als dat niet blijft, dan heeft de ACM wat mij betreft voor goed haar geloofwaardigheid verspeeld.

Trouwens, KPN heeft hier niet blij of niet blij mee te zijn. Ze zijn zelf gestopt met het aanbieden van hun eigen KPN ITV product (+ agentuur) aan derden.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 15-06-2014 11:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Net weer bericht gehad van tweak.
De zyxel schijnt toch geen flexpoorten te hebben.
Dit kan je eventueel wel zelf instellen in de Zyxel vertelde tweak.

Wie weet hoe je dat zelf kan doen?
Heeft iemand daar al ervaring in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Barre73 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:07:
[...]

Wellicht een idee om zelf eerst even te kijken? Op de website van Sparql dan wel te verstaan:
Mja... daar staat dus wel dat het mogelijk zou moeten zijn, maar een Sparql Online website of een Sparql App zijn dus nog nergens te bekennen... en morgen wordt dus wel mijn verbinding omgezet. Dus vanaf morgen geen KPN iTV meer en die Sparql oplossing lijkt voorlopig nog vaporware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
goldvinger schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:34:
Net weer bericht gehad van tweak.
De zyxel schijnt toch geen flexpoorten te hebben.
Dit kan je eventueel wel zelf instellen in de Zyxel vertelde tweak.

Wie weet hoe je dat zelf kan doen?
Heeft iemand daar al ervaring in?
Hebben ze je nog verteld welke poort je moet gebruiken? (volgens de snelstart Gids is het LAN poort 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ze vertelde mij poort 3.
Maar ik wil flexpoorten hebben. En dat schijnt te kunnen echter moet je dit handmatig instellen.
Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk met de vraag of zij een stappenplan voor mij kunnen maken zodat ik weet hoe ik dit moet instellen in de Zyxel.
Zodra ik dit heb dan zal ik dit hier ook plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:34:
Wat ik me afvraag is hoe het met de KPN zit, die zijn bezig om Reggefiber over te nemen, als ze 60 procent in handen krijgen hebben ze volledige zeggenschap over het bedrijf.

Het lijkt mij dat ze niet blij zijn met wat Tweak uitspookt, KPN eruit, vanaf 1 juli snelheden boven de 100 Mb, wat KPN (nog) niet kan leveren.

nieuws: Marktwaakhond neemt overname Reggefiber door KPN onder de loep
Ik denk net als Eymey dat KPN geen keuze heeft en de boel open moet houden, de vraag is ook of dit een nadeel is voor KPN (en welke KPN dan). Kosten Tweak en Vodafone KPN echt klanten of valt dat wel mee? En weegt het verlies van die klanten misschien gewoon op tegen de glasvezels die wel in gebruik zijn en niet in de grond liggen weg te rotten? Ik denk dat KPN er meer baat bij heeft dat er echte alternatieven zijn die zorgen voor voldoende vraag zodat er op meer plaatsen glasvezel aangelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

JP1980 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:24:
[...]

Of gewoon een paar maandjes wachten tot de grootste problemen die ongetwijfeld zullen komen over zijn.
We hebben het hier over Tweak, ik zou gewoon vast aanmelden voor de nieuwe abonnementen, dan duurt het nog wel een paar maandjes voordat ze eraan beginnen je echt over te zetten en tegen die tijd hebben ze het internet deel vast wel onder de knie. :D

Ik heb ze iig laten weten dat ik mijn netwerk naar gigabit wil downgraden.

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
(jarig!)
Firesphere schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:44:
...de wettelijke vergoeding voor verstek toegepast (ik geloof 11 euro per 24 uur?)
Heb je hier een link van? Ik had vorig jaar nog 2maanden geen internet/tv/bellen bij tweak door een foutje na de verhuizing. Dan zou ik benieuwd zijn waar ik eigenlijk recht op had gehad volgens jouw stelling. Ik ken een dergelijke regeling namelijk niet.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
Is er al iemand die vanaf Tweak Blauw komt, die in z'n status overzicht op Mijn Tweak al regels ziet mbt. de overgang naar Sparql en de omzetting naar het nieuwe systeem? Bij mij (Tweak Blauw in Almere) is de meest recente entry nog altijd van 2012...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Haay:
Nope niks ook hier 2012 als laatst een update gekregen.
Het moet haast wel zo zijn dat het een deze dagen meer duidelijkheid komt. Het is allemaal wel op het laatste moment... nog minder dan 11 dagen tot 1 Juli (doordeweekse werkdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Haay schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:03:
Is er al iemand die vanaf Tweak Blauw komt, die in z'n status overzicht op Mijn Tweak al regels ziet mbt. de overgang naar Sparql en de omzetting naar het nieuwe systeem? Bij mij (Tweak Blauw in Almere) is de meest recente entry nog altijd van 2012...
Voor die dingen is een nieuw topic geopend, anders werd dit topic zo'n lange lijst van wie wat al had en niet had:

Tweak glasvezel status aanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
EvilPlatypus schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:55:
[...]
Ik heb ze iig laten weten dat ik mijn netwerk naar gigabit wil downgraden.
8)7

[ Voor 41% gewijzigd door JP1980 op 16-06-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Volgens Tweak is het een downgrade omdat het maandbedrag omlaag gaat van 200/200 naar 1000/1000, je betaald dan v.z.i.w. administratie kosten die je bij een upgrade niet betaald. (Dit geld niet voor de mensen die gedwongen overmoeten vanwege Sparql)

[ Voor 10% gewijzigd door Aaargh! op 16-06-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendino
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Wij hebben al vanaf het begin problemen met Tweak.
Maximaal 60 dagen aansluittijd. Daarna kon het contract kosteloos opgezegd worden. Ze deden er 4 maanden over, maar opzeggen kan niet.
We hebben continu problemen met internet en telefonie. Tja als internet wegvalt heb je ook geen telefoon bij Tweak. Oplossing: eigen router er tussen, dan maar geen telefoon.
Contact opnemen met Tweak zonder internet/telefonie. Met je mobiel: meer dan €50 kosten, tegemoetkoming in de kosten ho maar. Wil je je abonnement opzeggen op de "legale" datum. Verstuur je je brief op 20-04 (einddatum is 20-06). Daarna geef je aan dat je nog even wilt wachten op de nieuwe aansluitdatum. Definitieve datum (20-06) verstuurd op 22-05, verzetten ze je datum naar 30-06. Verwachten ze zelfs nog dat je doorbetaald ook. "Een opzegging gaat pas in op het moment dat deze is ingediend, niet op het moment dat wij gokken dat u niet content bent met onze diensten." Contact krijgen met management wordt niet toegestaan. Persoonlijk zou ik nooit meer met ze in zee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Is er op dit moment al iemand aktief om gezet van KPN naar nieuw netwerk ?

Ik sta gepland voor vandaag, ik heb de apparatuur binnen. Inmiddels is de boel plat (internet, telefoon en tv). Echter als ik de nieuwe modem aansluit heb ik aan de wan kant nog geen link.

Hoe lang duurt dat omsteken eigenlijk, moet ik voor de de internet connectie nog iets in de nieuwe modem instellen ? Er is vrijwel geen informatie over wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderhill
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2020
Zojuist contact gehad met Tweak. Ik heb zelf tweak blauw maar nog niks gehoord over wanneer mijn Sparql abonnement in gaat.

Er werd mij verteld dat de Tweak blauw (Glashart) aansluitingen ook na 1 juli omgezet kunnen worden en dat het Glashart signaal dan nog gewoon werkt. Daar hadden ze dus iets meer speling qua tijd.

Ik hoop maar dat deze meneer aan de telefoon gelijk heeft en dat mijn verbinding het gewoon blijft doen totdat ik word omgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rodebaron schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:18:

Ik sta gepland voor vandaag, ik heb de apparatuur binnen. Inmiddels is de boel plat (internet, telefoon en tv). Echter als ik de nieuwe modem aansluit heb ik aan de wan kant nog geen link.

Hoe lang duurt dat omsteken eigenlijk, moet ik voor de de internet connectie nog iets in de nieuwe modem instellen ? Er is vrijwel geen informatie over wat je moet doen.
Peter, kijk eens op de zgn pakbon. Daarin staat aangegeven dat de monteur contact op zal nemen. Zal vermoedelijk wel eerst omsteken en vervolgens langskomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

vanderhill schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:26:
Er werd mij verteld dat de Tweak blauw (Glashart) aansluitingen ook na 1 juli omgezet kunnen worden en dat het Glashart signaal dan nog gewoon werkt. Daar hadden ze dus iets meer speling qua tijd.
Ja, lekker is dat.

M'n huidige 200/200 abbo + HBO + HD + extra zenders is €30/maand duurder dan het nieuwe 1000/1000 sparql abbo, zoals het er nu naar uit ziet mag ik dus een tijdje lang extra blijven betalen voor een lagere snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Aaargh! schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:57:
[...]

Ja, lekker is dat.

M'n huidige 200/200 abbo + HBO + HD + extra zenders is €30/maand duurder dan het nieuwe 1000/1000 sparql abbo, zoals het er nu naar uit ziet mag ik dus een tijdje lang extra blijven betalen voor een lagere snelheid ?
Je hebt zelf getekend voor dat contract toen vond je dat nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

JP1980 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:59:
[...]

Je hebt zelf getekend voor dat contract toen vond je dat nog prima.
Uiteraard, maar ik heb ook getekend voor een omzetting met lagere prijs en hogere snelheid voor 1 juli. Als Tweak mij zo'n aanbieding doet dan moeten ze die wel nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hans_18T, Als je de brief leest, zul je zien dat een monteur alleen een afspraak zal maken als er in het pakket zowel een modem, router en evt TV-box aanwezig is.

Kortom ik verwacht voor een gemiddelde zending van de zyxel + sparql box geen enkele monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij is alles nu ook afgesloten vlg mijn dochter
Vanavond alles aansluiten en hopen dat alles werkt

Is er al iemand die alles werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Er is mij niets medegedeeld over een monteur, en die heb ik in principe ook niet nodig.

Maar ik moet wel een link op mijn Wan hebben, en ik had verwacht dat er niet al te lang tussen het omprikken zou zitten. Ik ben dus op zoek naar iemand die dit reeds ondergaan is om te weten na hoeveel tijd ik voorzichtig kan concluderen dat er iets anders aan de hand is.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hans_18T schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:47:
[...]

Peter, kijk eens op de zgn pakbon. Daarin staat aangegeven dat de monteur contact op zal nemen. Zal vermoedelijk wel eerst omsteken en vervolgens langskomen zijn.
Dat kan niet. Ompatchen mag niet door een Guidionmonteur namens Tweak gebeuren. Mag alleen door Reggefiber monteurs gedaan worden. Dit is een Actieve Operator Migratie. Afspraak daarbij is dat Reggefiber de patch omzet voor 12 uur op de betreffende dag. Dat is dus blijkbaar gedaan. Ik weet alleen niet waarom de NT dan geen WAN verbinding aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:37
vanderhill schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:26:
Zojuist contact gehad met Tweak. Ik heb zelf tweak blauw maar nog niks gehoord over wanneer mijn Sparql abonnement in gaat.

Ik hoop maar dat deze meneer aan de telefoon gelijk heeft en dat mijn verbinding het gewoon blijft doen totdat ik word omgezet!
Ik heb ook maar even gebeld om te kijken hoe het nu zit. Ik had 2 weken terug gebeld omdat ik nog niks gehoord had van hun. Daarop werd mij verteld dat er de volgende week (vorige week dus) contact met mij op genomen zou worden voor het maken van een afspraak met de monteur.

Er werd mij zojuist verteld dat in het systeem staat dat de huidige diensten per 1 juli stop gezet worden. Dat er voor die tijd nog mijn diensten om gezet zouden worden. Waarschijnlijk eind volgende week zou ik een afspraak krijgen.

Ps: tweak blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Barre73 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:09:
[...]

Dat kan niet. Ompatchen mag niet door een Guidionmonteur namens Tweak gebeuren. Mag alleen door Reggefiber monteurs gedaan worden. Dit is een Actieve Operator Migratie. Afspraak daarbij is dat Reggefiber de patch omzet voor 12 uur op de betreffende dag. Dat is dus blijkbaar gedaan. Ik weet alleen niet waarom de NT dan geen WAN verbinding aangeeft.
Ik zou vandaag ook omgezet worden, maar kan nog steeds genieten van de radio en kan nog internetten. (1316) Misschien zijn de buren nu hun signaal kwijt :)
Ik hoop toch dat ik vandaag overga, morgen kan ik niet thuisblijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Voor degene die zitten te denken aan een overstap naar een andere provider, ik zit te denken aan vodafone. Deze schijnt dus gewoon net als tweak aparte vlans te gebruiken voor data, iptv en voice. Daarnaast heb ik gehoord dat ze geen experiabox maar een draytek vigor 2930 er bij leveren. Qua prijs is het ook interessant, want ik kom een stuk lager uit dan mn 55 euro bij tweak. Ik kom op 47,50 uit met 100/100, tel en HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Al eens aan Telfort gedacht? Die levert een Genexis modem waar je een eigen router achter kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Dat kan bij tweak ook, een eigen router die vlan ondersteund!!!!

[ Voor 19% gewijzigd door kmichael op 16-06-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:51
Dagos schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:33:
Voor degene die zitten te denken aan een overstap naar een andere provider, ik zit te denken aan vodafone. Deze schijnt dus gewoon net als tweak aparte vlans te gebruiken voor data, iptv en voice. Daarnaast heb ik gehoord dat ze geen experiabox maar een draytek vigor 2930 er bij leveren. Qua prijs is het ook interessant, want ik kom een stuk lager uit dan mn 55 euro bij tweak. Ik kom op 47,50 uit met 100/100, tel en HD zenders.
Die €47,50 is wel de eerste 12 maanden.. Daarna €57,50..

Weet je ook iets over de kwaliteit van de hd streams in vergelijking met tweak?

[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 16-06-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
rodebaron schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:18:

Ik stond ook voor vandaag gepland. Om kwart voor 10 lag de verbinding eruit. Ik dus ook alles omgeprikt maar geen resultaat. Helpdesk gebeld en blijkbaar was de monteur van reggefiber "een probleem" tegengekomen en had hij de omzetting afgebroken. Alles zou weer teruggezet zijn, maar mijn oude router deed dus ook niks. Glasvezelmodem in de meterkast gaf ook aan dat er geen signaal was (WAN lampje uit). Helpdesk ging het voor me regelen en ik moest mijn Experia box aangesloten laten... die ging het om kwart voor 1 ook weer doen. Resultaat...bijna 3 uur zonder internet (handig als je thuis werkt) en nog niet omgezet.
Pagina: 1 ... 45 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.