Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.328 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Tweak schreef op "Informatie over hoe wij service bieden":
Onder een downgrade worden de volgende wijzigingen verstaan:
  • Een wijziging van de internet-snelheid naar een lagere snelheid
  • Een wijziging van het abonnement dat een lager maandbedrag tot gevolg heeft
  • Een overstap van een 'alles-in-1'-abonnement naar een 'internet en bellen'-abonnement.
Wanneer aan één of meerdere voorwaarden van een upgrade wordt voldaan, maar ook aan één of meerdere voorwaarden van een downgrade, dan behandelen wij de wijziging als downgrade.
En het geeft soms inderdaad wat vage blikken als je het zegt, maar het is niet mijn definitie (uiteraard).

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
goldvinger schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:06:
Bij mij is alles nu ook afgesloten vlg mijn dochter
Vanavond alles aansluiten en hopen dat alles werkt

Is er al iemand die alles werkend heeft?
Tv en internet werkt nadat Tweak persoonlijk even een STb en Zyxel kwam brengen om 1700u. Er was iets misgegaan met het verzenden van modem/STb. Telefoon zal later vanavond moeten werken en de overige stb's worden deze week nog geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier werkt het ook niet wachten nu op de monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soujah
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 16:58
Gister als nieuw abonnee zijnde mijn spullen zelf aangesloten gezien ik niet op een monteur wilde wachten. Alles ingeplugd en direct verbinding, bijna 20% meer snelheid dan waar ik voor betaal zelfs. Ik ben erg benieuwd wanneer hier ook gigabit beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik geloof dat de DNS van tweak overhoop ligt. Verschrikkelijk veel sites zijn (deels) onbereikbaar.

En in die &^%*(&&*) experiabox kun je natuurlijk geen DNS instellen :F

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 16-06-2014 18:33 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Jan Driebeen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:05:
[...]

Tv en internet werkt nadat Tweak persoonlijk even een STb en Zyxel kwam brengen om 1700u. Er was iets misgegaan met het verzenden van modem/STb. Telefoon zal later vanavond moeten werken en de overige stb's worden deze week nog geleverd.
Hoe bevalt SPARQL?

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 15:14
Firesphere schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:32:
Ik geloof dat de DNS van tweak overhoop ligt. Verschrikkelijk veel sites zijn (deels) onbereikbaar.

En in die &^%*(&&*) experiabox kun je natuurlijk geen DNS instellen :F
Hier ook, Tweakers/GoT is nauwelijks te bereiken + bijna alle populaire sites. Ene keer wel verbinding andere keer niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:38:
[...]

Hier ook, Tweakers/GoT is nauwelijks te bereiken + bijna alle populaire sites. Ene keer wel verbinding andere keer niet... :(
Hier hetzelfde, knap irritant kan soms amper bij mijn mail komen. :?
(Almere-Haven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hier werkt DNS ook van geen meter. Met andere DNS geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier net om naar het nieuwe netwerk. Internet werkt vooralsnog foutloos, Telefonie werkte alleen na handmatige configuratie in de router (vandaar ook de brieven inclusief SIP wachtwoorden)

Enig probleem bij mij tot dusver is dat Sparql niet door de registratie heenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Goed beeld, leuke afstandsbediening (tweezijdig, een met toetsenbord).Moet nog even kijken welke zenders ik nu allemaal heb (heb PremiumPakket besteld).
Internetsnelheid nu down 238 / up 932 (heb 250/250). Upload is iets teveel van het goede :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Jongens, even een dns van google of opendns instellen bij de internetopties van je lan-verbinding. Dan heb je nergens last meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:53
Jan Driebeen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:50:
[...]

Goed beeld, leuke afstandsbediening (tweezijdig, een met toetsenbord).Moet nog even kijken welke zenders ik nu allemaal heb (heb PremiumPakket besteld).
Internetsnelheid nu down 238 / up 932 (heb 250/250). Upload is iets teveel van het goede :*)
Kun de zenders zelf op volgorde zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tarabass schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:12:
Jongens, even een dns van google of opendns instellen bij de internetopties van je lan-verbinding. Dan heb je nergens last meer van..
Dat wil dus niet met de Experiabox, die vangt dat af.

Ja, dat ding is echt waardeloos.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 09:39
Firesphere schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:21:
[...]

Kan ook lokaal op je systemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pppppfffff Kwestie van of je steekt de stekker erin.. :-) Had activatie code en pin code verwisseld. Toch een beetje vreemd dat de box geen foutmelding geeft bij een verkeerde activatiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The BounceR schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:46:
[...]

Kan ook lokaal op je systemen ;)
Welk gedeelte van "De Experia vangt dat af" was er niet geheel duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Firesphere schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:50:
[...]

Wie verplicht je om de Xperia doos te gebruiken? :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Speedy-Andre schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:05:
[...]

Wie verplicht je om de Xperia doos te gebruiken? :P
Niemand, maar m'n Zyxel heeft kuren met wifi...

Maar ook met de zyxel krijg ik connectie-errors en time-outs. Tweak is duidelijk druk bezig het netwerk overhoop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 19:27
Ook de tv ligt er telkens uit grrr. Oud blauw netwerk Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 08:09
Hier in Hilversum ook problemen (tv signaal) provider XMSnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Firesphere schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:21:
[...]

Onzin. Ik heb zelf ook de EB en ik heb mijn lan-verbindingen (op mijn systemen zelf) ingesteld zodat ze de dns-servers van opendns gebruiken. Als ik die gebruik heb ik nergens last meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Welke EB heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
rsvmark schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:20:
[...]

Kun de zenders zelf op volgorde zetten???
Nee, je kan wel met favorieten werken. Standaard staat nu Ned1hd op 001, Ned2hd op 002 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

ZTE H220N..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 09:39
Firesphere schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:50:
[...]

Bij mn ouders staat ook een xperia van kpn, op mijn laptop staan de opendns servers ingesteld. En dit werkt gewoon prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebeb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:29
Poeh, was wel even een dingetje, zaterdag de hele handel binnen gekregen, zat op groen. Briefje erbij over de monteur... Vandaag 11:30, boem, alles plat. Maar even gaan bellen, "ja u stond geplant voor vandaag. En nee er komt geen monteur. In 45 minuten alles aangesloten, internet werken, STB's niet. Aansluiting omgezet naar port 4 op hun advies, werkte het nog niet, weer gebeld, intern probleem op de switches. Werd terug gebeld, zou verholpen moeten zijn. Kon wel inloggen maar kwam daar niet verder. Erg handig als er 2 activatiecodes op de brief staan, je moet dus 0000 hebben....
Eindelijk beeld en nu een avondje tv kijken verder.

Ik ben niet heel enthousiast. Beeld is goed maar vertoont vaak keuren, blijft hangen, vertraging. Heb zelfs de box al een keer moeten resetten. Afstandsbediening ziet er leuk uit maar is waardeloos. Reageert slecht. Ook meteen mijn logitech harmony touch proberen in te stellen, helaas wordt de abox42 niet herkent. Zelf leren dus maar, ook geen succes. Hier moet nog wel even tijd in gaan.

Voordelen:
- veel nieuwe zenders
- meer zenders in HD
- meer vrijheid en gemak van de zylex
- sneller kanalen wisselen (als hij reageert)
- mooie interface

Nadelen:
- Extra betalen voor opnemen (had nog een oude box met HDD), moet nu verplicht de Cloud van Sparql in
- geen SCART (tsja dochter heeft de oude tv... wordt dus nieuwe tv en €€€ armer)
- STB voelt niet af, volgens mij kan dat ding echt veel meer maar is nu tot op de basis beperkt
- nog geen iPad app

Zo mijn eerste bevindingen na een dagje Tweak op de nieuwe manier. 4x met de helpdesk moeten bellen maar we kunnen nu weer bijna alles.

Never Grow Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:12
@ebeb
Zou je zeer dankbaar zijn als je het logitech harmony profiel publiekelijk beschikbaar maakt. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door JP1980 op 16-06-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
ebeb schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:38:
Poeh, was wel even een dingetje, zaterdag de hele handel binnen gekregen, zat op groen. Briefje erbij over de monteur... Vandaag 11:30, boem, alles plat. Maar even gaan bellen, "ja u stond geplant voor vandaag. En nee er komt geen monteur. In 45 minuten alles aangesloten, internet werken, STB's niet. Aansluiting omgezet naar port 4 op hun advies, werkte het nog niet, weer gebeld, intern probleem op de switches. Werd terug gebeld, zou verholpen moeten zijn. Kon wel inloggen maar kwam daar niet verder. Erg handig als er 2 activatiecodes op de brief staan, je moet dus 0000 hebben....
Eindelijk beeld en nu een avondje tv kijken verder.
Ik ben niet heel enthousiast. Beeld is goed maar vertoont vaak keuren, blijft hangen, vertraging. Heb zelfs de box al een keer moeten resetten.
Ik herken dit, uiteindelijk werkte bij mij ook alles op poort4. Vervolgens liep de voetbalwedstrijd vast na pak hem beet 90 minuten. Harde reset van de Sparql en vervolgens weer na pak hem beet 90 minuten wederom een bevroren beeld. Op een en ander uit te sluiten heb ik maar een "domme" switch er tussen gehangen, tot op heden geen probleem (150 min+)
Afstandsbediening ziet er leuk uit maar is waardeloos. Reageert slecht.
Misschien helpt het om dat malle stickertje van de aan/uit knop (Sparql) te verwijderen. Ik heb zelf geen problemen.
Ook meteen mijn logitech harmony touch proberen in te stellen, helaas wordt de abox42 niet herkent. Zelf leren dus maar, ook geen succes. Hier moet nog wel even tijd in gaan.
Ken dat, ik moet zelf nog 2 van die Phillips dingen "learnen" (oeps waar is mijn manual, lang niet gedaan)
Upload schrikbarend, 948Mbit/s terwijl ik 100/100 zou moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
De speedtest hebben bij mij altijd al een te hoge upload aangegeven. Met mijn blauw 50mbit upload ik op speedtest.net altijd rond 2x te snel (90 mbit). Dit is een bug in de speedtest want de praktijk is nooit zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
om 23u bevriest mn tv beeld en rood internet lampje op experiabox. glaskastje lampjes groen.

:?

Pas Do 19 over naar Telfort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Vanochtend weer de televisie aan gehad
Ik ben teleurgesteld over het beeldkwaliteit
Zelfs mijn vrouw zegt dat zei het niet mooi vind
HD zenders zijn onscherp op mijn 55 inch tv
De overige zenders zit een soort ruis door heen
Hopelijk kan dit opgelost worden

Wat mij overgens op valt is dat als alles opstart het beeld 720P aangeeft
Dit moet toch 1080i zijn? (Full HD)

In de instellingen vsn de box staat wel onder resolutie HD

[ Voor 24% gewijzigd door goldvinger op 17-06-2014 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik heb tweakgroen en zou vandaag omgezet worden volgens een summiere brief van tweak..

Nieuwe modem aangesloten maar geen internet ..

Iemand een idee of ik nog iets anders moet doen? Ik hoop wel dat ik me ip hou voor Exchange servertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gisteren overgegaan naar Tweak/Sparql. Het lijkt wel of de wifi minder stabiel en minder snel is, terwijl we van 60 naar 100 zijn gegaan. Opstarten televisie duurt lang en kan iemand me in vredesnaam vertellen hoe je die box met de afstandsbediening weer uit standby haalt (nadat je hem met dezelfde afstandsbediening in standbye hebt gezet)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
wierni schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:49:
om 23u bevriest mn tv beeld en rood internet lampje op experiabox. glaskastje lampjes groen.

:?

Pas Do 19 over naar Telfort..
Hier ook, sinds 1.09 uur vanochtend (17 juni) geen internet meer...Rood lampje op experia box. Even de stroom van zowel modem als router heeft geen effect.

Vreemde is dat ik gewoon klant blijf bij Tweak, ik heb zelfs twee weken geleden al de nieuwe router ontvangen...Zo maar eens bellen.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hans_18T schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:29:
[...]
Upload schrikbarend, 948Mbit/s terwijl ik 100/100 zou moeten hebben :)
Je drukt ergens in 1 keer een netwerk buffer vol, mogelijk op de router, iig ergens voor de traffic-shaper.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:51:
Hier gisteren overgegaan naar Tweak/Sparql. Het lijkt wel of de wifi minder stabiel en minder snel is, terwijl we van 60 naar 100 zijn gegaan. Opstarten televisie duurt lang en kan iemand me in vredesnaam vertellen hoe je die box met de afstandsbediening weer uit standby haalt (nadat je hem met dezelfde afstandsbediening in standbye hebt gezet)????
Standby, met het rode knopje, aan zetten door een willekeurige zender te kiezen, bijv "1".
Eerste keer opstarten duurt enkele 10tallen seconds, daarna gaat het vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Ik ben gisteren omgezet, ik had aanvankelijk geen link op mijn WAN. Na thuiskomst Tweak gebeld en toen bleek dat ze mijn genesis nog voor een gigbit versie moesten uitwisselen. Ze hadden een monteur standy by en twee uur later stond deze aan mijn deur (20h) en was vijf minuten later mij Internet en niet heel veel later ook mijn TV operationeel. Rond negenen werd ik gebeld met de vraag of de monteur ook na negenen terecht kon, blijkbaar was mijn bezoek nog niet afgeboekt, maar ze gaan dus lang door om de klanten operationeel te krijgen. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt door te melden dat mijn voip nog niet werke, dat was een kwestie van poortje open zetten en remote is de boel gefixed.

En het werkt, moet nog wel een beetje aan die sparql box wennen.

Ik heb ook de Apps voor de sparql box en online mogelijheid nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een berichtje over mijn eerste ervaringen op het nieuwe netwerk.

Om te beginnen: Wat maakt tweak het zichzelf ontzettend lastig met deze omzetting. Hardware komt op het laatste moment aan, installatie handleidingen zijn niet aanwezig, Router is in te stellen in het engels.

De installatiedag zelf. : In de ochtend wordt de stekker eruit getrokken van de oude dienst. (was al gemeld in het forum, maar we kunnen het nu bevestigen.) Vrouwlief heeft het zelf niet aangedurfd om stekkers te pluggen, dus heb ik die schone taak genomen rond een uurtje of 7 in de avond.
Router krijgt vrijwel direct netwerk en middels wifi zijn alle mobiele apparaten lekker snel weer online.

Vaste telefoon inpluggen, geen verbinding. Alles nog even nagelopen, maar uiteindelijk biedt de Router de oplossing, want je moet de SIP instellingen (uit de brief) zelf opvoeren.
Let wel de router is een wonderschoon apparaat met ontzettend veel instellingen. Echter in het engels en voor niet techneuten lastig om doorheen te navigeren. (ik heb uiteindelijk mijn buren maar even geholpen)

Wat betreft de TV kan ik bevestigen dat het een Flex poort is. Ik heb dus nu (eindelijk) een enkel netwerk kabel lopen naar de TV-Hoek en middels een simpele switch zowel de SparQL doos, als mijn Sat-receiver en mijn mediastreamer aangesloten.
Installatie van het ding gaat vlot, nieuwe firmware, taal instellingen allemaal standaard. Echter bij invoeren activatie code voer ik met mijn slaperige kop mijn pincode in. Tja.. werkt natuurlijk niet, maar krijg ook geen foutmelding. uiteindelijk werkt het geheel.

Tot zover de installatie, Mijn eerste indruk op gebruik.
Internet snelheid is erg lekker. heb met een paar kleine testjes (bedraad) mijn lijn 100% vol gekregen. (250mbit) bij normaal gebruik, zoals surfen op een tablet loopt alles ook vlot door. Heb wel het idee dat het signaal sterkte van de zyxel wat onstabiel is. Vindt het wel jammer dat er geen dual band in zit, had graag van de 5ghz gebruik gemaakt. (telde 20 wifi APs allemaal op de 2.4ghz in mijn directe omgeving.)

Telefonie.. Tja hij doet het.. :-)

TV.
Persoonlijk vind ik de beeld kwaliteit in vergelijking met KPN een behoorlijke stap voorwaarts. in de avond waren er verschillende films te zien en die zagen er stuk voor stuk uitstekend uit. Heb een beetje gezapt langs discovery, BBC en de kinder kanalen en bij allen was de beeld kwaliteit strak en scherp.

De afstandsbediening is geen wondertje.. reageert niet altijd lekker
De bediening van het apparaat is wel een verademing (tov de kpn Prut) zelf favorieten lijsten maken, inclusief volgorde. Zonder vertraging door het menu kunnen scrollen.
Maar er zijn ook wel wat aandachtspunten.
1) de TV-gids is redelijk onleesbaar omdat ik niet kan zien wat de zender is. Er staat wel een icoon, maar die is moelijke herkenbaar en er is nergens een tekst beschrijving van de zender.
2) koude start van de box duurt erg lang
3) Naar standby verdwijnt het beeld, maar het lichtje op de box blijft groen. (confusing) Nogmaals op de standby knop drukken op de AB >> geen reactie. Pas als je een zender nummer toetst springt ie weer aan.
4) AB heeft geen TV controls >> erg onhandig was gewend om de TV aan en uit te kunnen zetten met 1 AB.
5) Instellingen navigatie verdient geen schoonheids prijs, kan alles met enige moeite vinden. Dat kan dus een stuk beter.

Tot zover mijn eerste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:14
Ik kan het niet zo terug vinden of er al ervaringen mee zijn,
Maar momenteel heb ik mijn Genexis vervangen voor een Vigor1000vn (router en modem in een)

Weet iemand of tweak nu alle gegevens nog steeds vrij geeft of moet ik weer terug naar een Genexis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebeb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:29
JP1980 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:17:
@ebeb
Zou je zeer dankbaar zijn als je het logitech harmony profiel publiekelijk beschikbaar maakt. O-)
Zou wel willen maar het werkt dus niet. Heb de hele 'self learning' doorgelopen... Nu druk op 6 krijg ik 666... }) (werkt ook zo (niet) met andere nummers).

Ontopic:
Stand-by is inderdaad verwarrend. Mis ook de mogelijkheid om meteen de tv te bedienen, zeker nu de harmony niet werkt.

Telefoon is een goeie, die doet het ook niet, blij dat ik dit hier las,. Had het nog niet getest :z

Heb ook meteen een vraag gesteld bij de Helpdesk van Sparql. iPad app wordt pas in juli verwacht.

Oh en nog 1 ding, mocht je ook nog een scart tv hebben, neem niet het risico om een transformer-box te kopen om het signaal om te zetten. Tweak heeft dit zelf wel getest met wisselend resultaat. Een nieuwe tv met HDMI is een betere investering, omvormer kost al snel €70,-.

[ Voor 16% gewijzigd door ebeb op 17-06-2014 09:22 ]

Never Grow Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Mr. Noodle schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:35:
Ik heb tweakgroen en zou vandaag omgezet worden volgens een summiere brief van tweak..

Nieuwe modem aangesloten maar geen internet ..

Iemand een idee of ik nog iets anders moet doen? Ik hoop wel dat ik me ip hou voor Exchange servertje
Was je oude signal al verdwenen? of heb je op voorhand je router vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hans_18T schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:42:
[...]

Was je oude signal al verdwenen? of heb je op voorhand je router vervangen?
Oude signaal was weg, daarna nieuwe router vervangen... Had eigen asus die voor mij goed werkte en net vervangen voor de zyxel

Krijgen we een ip6 ? Hoop het niet vind mijn Exchange niet leuk, provider ondersteund geen ip6....

Had wel wat beter geregeld mogen worden door tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:51:
Let wel de router is een wonderschoon apparaat met ontzettend veel instellingen. Echter in het engels en voor niet techneuten lastig om doorheen te navigeren. (ik heb uiteindelijk mijn buren maar even geholpen)
In het engels is juist een voordeel. Netwerk apparatuur in het Nederlands is totaal onbruikbaar omdat ze dan technische termen gaan vertalen en je de helft v/d tijd geen flauw idee hebt wat er bedoelt wordt.
Wat betreft de TV kan ik bevestigen dat het een Flex poort is. Ik heb dus nu (eindelijk) een enkel netwerk kabel lopen naar de TV-Hoek en middels een simpele switch zowel de SparQL doos, als mijn Sat-receiver en mijn mediastreamer aangesloten.
Prima natuurlijk als je dat wilt, maar bedenk wel dat je hiermee Tweak volledig toegang geeft tot je interne netwerk (Sparql kastje hangt direct in je netwerk, Tweak beheert de software op 't Sparql kastje). Ik zeg niet dat ze dit ook zullen doen, maar wel dat je er niet van uit mag gaan dat dit niet gebeurt (vertrouwen is goed, controle is beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik heb net gebeld en de brief die bij de Zyxel zat klopt dus blijkbaar niet. In de brief stond dat er nog een twee pakket moest komen waarna een monteur contact op zou nemen met mij. Net gebeld nadat internet eruit was gevlogen vanochtend, maar nu blijkt dat ik zelf de router moet vervangen en er geen aanvullende acties nodig zijn. Kwestie van even de router vervangen, zo zegt men nu op de helpdesk.

Ben erg benieuwd of dat gaat lukken, gaan we vanavond zien. Echt onduidelijke communicatie inderdaad.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr. Noodle,

Ben gisteren door de hele gui van de zyxel heen gelopen. Alle interfaces en settings zijn vooralsnog op IPv4 ingesteld. Volgens de techmanual kan de Zyxel makkelijk IPv6 aan.

Toekomstige update dus.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aaargh: Ik spreek zelf ook meer engels dan ik nederlands spreek. (moet zelfs meer moeite doen om in het nederlands te schrijven. ;-) Maar de gemiddelde gebruiker zal er toch echt wel moeite meer hebben. Kortom Doelgroep Hobby-ist & (Semi) professional zal blij zijn. De rest (vaak grotere groep) is het minder handig.

tuurtlijk zal die Sparql doos nu (in theorie) bij mijn nasje kunnen, maar ja als Tweak echt zou willen dan kunnen ze dat ook via de router wel doen. Ik neem hier even de modus aan dat ik niet iedereen als een gevaar zie en vooral niet een bedrijf die mijn diensten levert. Vooralsnog heb ik liever een devolo (cr@%!p ding) minder.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:10

Frenck

Home Assistant

Ik vraag me nog af... maakt die Zyxel een PPoE verbinding met Tweak? (alla KPN)

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:58:
@Aaargh: Ik spreek zelf ook meer engels dan ik nederlands spreek. (moet zelfs meer moeite doen om in het nederlands te schrijven. ;-) Maar de gemiddelde gebruiker zal er toch echt wel moeite meer hebben. Kortom Doelgroep Hobby-ist & (Semi) professional zal blij zijn. De rest (vaak grotere groep) is het minder handig.
Volgens mij is het voor iedereen minder handig als je Nederlands doet, simpelweg omdat de Nederlandse vertalingen haast on-googlebaar zijn. Zeker omdat vertalingen vaak niet consistent zijn.
tuurtlijk zal die Sparql doos nu (in theorie) bij mijn nasje kunnen, maar ja als Tweak echt zou willen dan kunnen ze dat ook via de router wel doen.
Dat is ook de reden dat ik de router van Tweak niet wil.
Ik neem hier even de modus aan dat ik niet iedereen als een gevaar zie en vooral niet een bedrijf die mijn diensten levert. Vooralsnog heb ik liever een devolo (cr@%!p ding) minder.. :-)
Ik doe het omgekeerde: alles buiten m'n interne netwerk is niet vertrouwd, alle niet door mij gekozen en geplaatste apparatuur is niet vertrouwd. Trust, but verify leuk dat Tweak beweert dat dingen veilig zijn en ze er geen rare dingen mee doen, maar ik heb dat liever zelf in de hand dan dat ik Tweak er op moet vertrouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aaargh! op 17-06-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Frenck schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:00:
Ik vraag me nog af... maakt die Zyxel een PPoE verbinding met Tweak? (alla KPN)
Volgens mij niet, zie ook hier:

https://tuxplace.nl/tutor...met-tweak-groen-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
De informatie die men in mijn ogen niet communiceerd wordt is dat als je voor de omzetting <=100Mbps hebt en na de omzetting >100Mbps naar allerwaarschijnlijkheid de modem in je meterkast ook naar een gigabit variant moet worden omgezet.

Dus als je signaal weg is en je op je nieuwe router geen link krijgt en je nieuwe abbo is >100Mbps (250Mbps bijvoorbeeld) dan zul je moeten bellen zodat er een monteur langs komt om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ze zijn juist heel druk bezig iedereen van een nieuwe genexis te voorzien, daar zou al een monteur voor langs moeten zijn geweest voordat je je modem ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Firesphere schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:55:
Ze zijn juist heel druk bezig iedereen van een nieuwe genexis te voorzien, daar zou al een monteur voor langs moeten zijn geweest voordat je je modem ontvangt.
Ik weet nog steeds niet of mijn Genexis vervangen moet of niet. Heb wel een Gbit model maar niet eentje met 1 poort maar eentje met 4x ethernet, 2x telefoon en COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat bij mij ook lekker, overstap van blauw naar 250/250 + sparql

1.5 week terug gebeld met de vraag wat de status was van de nieuwe verbinding.

Werd me verteld dat de week erop (vorige week dus) de apparatuur zou komen, en de week erop de monteur.... IK kwam toch zeker niet zonder internet verbinding te zitten...
Verassing: Niks gezien vorige week...

Zojuist weer gebeld, en daar werd mij verteld dat het nog minimaal 2 weken ging duren voordat de apparatuur verstuurd wordt....

En dus, als het per 1 Juli uit gaat, dan zit ik dus wel zonder internet verbinding...

Ik heb ze uitgelegd dat dat geen optie is....
Ook gevraagd om nu per e-mail en telefonisch een bevestiging te sturen... Ben benieuwd wat het wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:21:
Gaat bij mij ook lekker, overstap van blauw naar 250/250 + sparql

1.5 week terug gebeld met de vraag wat de status was van de nieuwe verbinding.

Werd me verteld dat de week erop (vorige week dus) de apparatuur zou komen, en de week erop de monteur.... IK kwam toch zeker niet zonder internet verbinding te zitten...
Verassing: Niks gezien vorige week...

Zojuist weer gebeld, en daar werd mij verteld dat het nog minimaal 2 weken ging duren voordat de apparatuur verstuurd wordt....

En dus, als het per 1 Juli uit gaat, dan zit ik dus wel zonder internet verbinding...

Ik heb ze uitgelegd dat dat geen optie is....
Ook gevraagd om nu per e-mail en telefonisch een bevestiging te sturen... Ben benieuwd wat het wordt....
Ik heb zo een vermoeden dat de blauwe klanten geen problemen krijgen na 1 juli, maar vooral de groene klanten.

Daardoor zie je ook dat iedereen met groen al overgezet wordt en je met blauw maar mondjesmaat de vernieuwingen ziet.

Maar ik hoop ook dat ze wat sneller gaan, is wel zo netjes als je iets zegt het ook waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:56
Groen 70/70 hier. Sinds vannacht geen internet meer, modem verwisselt en nog steeds geen internet. Genexis gereset, Zyxel modem gereset. WAN lampje op Genexis brandt, echter geen internet op het modem.

Tweak gebeld, blijkbaar is het een bekend probleem. Meer mensen hebben hier last van. Voorlopig niks aan te doen, Tweak gaf aan dat hun DHCP servers moeite hadden. Ik ben benieuwd wanneer ik weer internet heb.

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Gruson schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:36:
Tweak gebeld, blijkbaar is het een bekend probleem. Meer mensen hebben hier last van. Voorlopig niks aan te doen, Tweak gaf aan dat hun DHCP servers moeite hadden. Ik ben benieuwd wanneer ik weer internet heb.
Weird, je zou verwachten dat er qua DHCP niet veel meer load is dan normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 22:35
Voor degene die de ZyXEL VMG8324-B10A al binnen hebben en TV én Internet over 1 kabel willen laten lopen...

Tweak is hier niet heel erg behulpzaam, sterker nog, ik krijg het advies om 'gewoon maar een extra kabel naar de woonkamer te trekken'......... :). Ik probeer meer info te krijgen van Tweak meer dit gaat niet zo makkelijk, dan belt de persoon me zo terug, daarna zou die me emailen, afijn. Ik ben nog geen stap verder.

Ik heb gekeken naar 'LAN VLAN' onder 'Network Setting > Home Networking'. Wat ik begrijp is dat TV via een TAGGED VLAN meegegeven wordt.

Kan iemand bevestigen als ik onder 'LAN VLAN', alle poorten de TAG OPERATION op 'Remove' zet of je dan Internet + TV over 1 kabel hebt? Ik kan het helaas nu niet testen omdat ik zelf niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Vorkie schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Ik heb zo een vermoeden dat de blauwe klanten geen problemen krijgen na 1 juli, maar vooral de groene klanten.

Daardoor zie je ook dat iedereen met groen al overgezet wordt en je met blauw maar mondjesmaat de vernieuwingen ziet.

Maar ik hoop ook dat ze wat sneller gaan, is wel zo netjes als je iets zegt het ook waar te maken.
Klopt dit is ook al aan een aantal mensen hier bevestigd door Tweak.

[ Voor 30% gewijzigd door JP1980 op 17-06-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:55
Kan een van de personen die over is (het liefst degene met een eigen router) bevestigen wat de "nieuwe" VLANS zijn? Mijn navraag bij de helpdesk kwam niet verder als "Dat zal waarschijnlijk niet wijzigen" dus in mijn geval VLAN4,6,7

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Timothi: Ik heb TV + internet op 1 draad lopen. Kan op het moment ook niet bij de router, maar ik heb er niets voor hoeven aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Timothi schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:54:
Voor degene die de ZyXEL VMG8324-B10A al binnen hebben en TV én Internet over 1 kabel willen laten lopen...

Tweak is hier niet heel erg behulpzaam, sterker nog, ik krijg het advies om 'gewoon maar een extra kabel naar de woonkamer te trekken'......... :). Ik probeer meer info te krijgen van Tweak meer dit gaat niet zo makkelijk, dan belt de persoon me zo terug, daarna zou die me emailen, afijn. Ik ben nog geen stap verder.
Router van Tweak weggooien en je eigen router gebruiken. Je router instellen op het internet VLAN en tagged naar je switch sturen, het TV VLAN gewoon 1-op-1 doorsturen. Dan kan je op je switches de juiste VLAN's aan de juiste poorten toekennen.

Ik heb b.v. 1 switchje bij de TV liggen waar de STB, console, versterker, mediaspeler, etc. op zitten. Die hangt dan aan m'n core switch met 1 kabel waarbij aan beide kanten trunking op die poort aan staat (gaan VLAN-tagged ethernet frames overheen) de acces poorten ken je dan toe aan een specifiek VLAN. Op die manier hou je de STB gescheiden van je interne netwerk en heb je geen apparatuur van derden in je interne LAN.

[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 17-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 22:35
Aaargh! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:59:
[...]

Router van Tweak weggooien en je eigen router gebruiken. Je router instellen op het internet VLAN en tagged naar je switch sturen, het TV VLAN gewoon 1-op-1 doorsturen. Dan kan je op je switches de juiste VLAN's aan de juiste poorten toekennen.

Ik heb b.v. 1 switchje bij de TV liggen waar de STB, console, versterker, mediaspeler, etc. op zitten. Die hangt dan aan m'n core switch met 1 kabel waarbij aan beide kanten trunking op die poort aan staat (gaan VLAN-tagged ethernet frames overheen) de acces poorten ken je dan toe aan een specifiek VLAN. Op die manier hou je de STB gescheiden van je interne netwerk en heb je geen apparatuur van derden in je interne LAN.
In mijn situatie ligt het iets anders, ik heb geen managend switches. Ik heb op het moment een Airport Extreme in de woonkamer staan. Ik wil dus in de meterkast de ZyXEL ophangen en die rechtstreeks op de Airport Extreme koppelen. Vervolgens de Sparql box aan de Airport Extreme.

Hierdoor moet ik dus op een of andere manier beide VLANS tussen de ZyXEL en Airport pompen, ik weet alleen niet of ik de TV VLAN moet untaggen of Internet VLAN moet taggen (en hoe :P!)

Heb jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dan staat de repeater te hoog.Ga in de software naar ApparatenSettop-boxProblemen oplossenPVR reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten.Verlaag hier het cijfer. ( even uitproberen)
ebeb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:20:
[...]

Zou wel willen maar het werkt dus niet. Heb de hele 'self learning' doorgelopen... Nu druk op 6 krijg ik 666... }) (werkt ook zo (niet) met andere nummers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Timothi schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:07:
[...]

In mijn situatie ligt het iets anders, ik heb geen managend switches. Ik heb op het moment een Airport Extreme in de woonkamer staan. Ik wil dus in de meterkast de ZyXEL ophangen en die rechtstreeks op de Airport Extreme koppelen. Vervolgens de Sparql box aan de Airport Extreme.

Hierdoor moet ik dus op een of andere manier beide VLANS tussen de ZyXEL en Airport pompen, ik weet alleen niet of ik de TV VLAN moet untaggen of Internet VLAN moet taggen (en hoe :P!)

Heb jij een idee?
Beste oplossing, schaf een managed switch aan: Pricewatch, 1GBit managed switches. Toevallig net zelf een extra ProCurve 1810-8G V2 besteld. (Echt, koop nooit maar dan ook echt NOOIT netwerk apparatuur bedoelt voor de consumenten markt, geeft alleen maar gezeik).

Als die STB om kan gaan met VLAN-tagged frames dan kan je alleen het internet VLAN untaggen en de rest doorsturen. Nadeel is dat je STB dan in theorie ook bij je interne netwerk kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 17-06-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
@allemaal

Tweak leest mee heb ik begrepen van de helpdesk.
Mochten jullie graag verbeteringen zien laat het hier dan weten.
Dan kan het in een eventuele update meegenomen worden als er veel klachten zijn.

Misschien dat het handig is als Tweak verlopig weer in dit forum mee discuseerd/communiseerd?
Kom op tweak. Het mes snijd dan aan twee kanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
goldvinger schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:14:
Dan staat de repeater te hoog.Ga in de software naar ApparatenSettop-boxProblemen oplossenPVR reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten.Verlaag hier het cijfer. ( even uitproberen)

[...]
Bedankt voor dit soort oplossingen! Moet er niet aan denken om straks mijn Harmony niet te kunnen gebruiken. Dat zou voor mij een reden zijn om toch over te stappen. Al die afstandsbedieningen en apparatuur op zicht. brrrr..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

goldvinger schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:18:
@allemaal

Tweak leest mee heb ik begrepen van de helpdesk.
Mooi, ideeën zat.

Ik zou een SDK/API voor de STB erg leuk vinden, denk dat er genoeg Tweakers zijn die eigen custom toepassingen willen ontwikkelen voor de STB, misschien zelfs een soort van simpele 'app store' feature toevoegen.

Een 'pro' optie voor abbo's zou ook fijn zijn: geen router meeleveren maar alleen melden VLAN X voor internet, VLAN Y voor TV.

Oh, en VEEL duidelijkere communicatie vanuit Tweak, meer technische details, gedetailleerdere planning informatie. Wachten op dingen is minder vervelend als je weet hoe lang dingen gaan duren. Als je weet dat iets over 4 weken komt kan je je er op instellen ipv dat je die 4 weken lang elke dag zit te checken of je al een brief hebt.

Ook pro-actief zijn: als je weet dat je je planning niet gaat halen dan meld je dit DIRECT aan je klant zodra je dit weet, is gewoon een kwestie van professionaliteit.

[ Voor 31% gewijzigd door Aaargh! op 17-06-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
is het al bekend of je met de afstandsbediening van de sparqle box ook je tv mee kan bedienen.

op de slaapkamer heb ik nu dus de kpn afstandsbediening waarmee ik ook de tv bedien.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Nee. Dat gaat niet
Dit vind ik echt een gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

goldvinger schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:24:
Nee. Dat gaat niet
Say what!? Dat is echt niet meer van deze tijd hoor. Zolang als dat ik totaalpakketten (internet, tv, telefonie) afneem is dit altijd mogelijk geweest. Als dit echt niet mogelijk is wordt het kritiek voor tweak.

Mij is overigens via de mail verteld vanuit de helpdesk dat er flexpoorten op de router zitten. Als dat niet zo is, en ik moet een extra kabel trekken, dan flikker ik het er volgende maand nog uit (en leg tijdelijk wel even een losse kabel neer).

Lijkt allemaal nergens op. Ben erg benieuwd hoe snel ze dit wél mogelijk maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rjhilbrink schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:56:
Kan een van de personen die over is (het liefst degene met een eigen router) bevestigen wat de "nieuwe" VLANS zijn? Mijn navraag bij de helpdesk kwam niet verder als "Dat zal waarschijnlijk niet wijzigen" dus in mijn geval VLAN4,6,7
In de Zyxel staan nu 34 (Internet) en 4 (TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 16:48
Hoe zit het met de telefoon? Ik heb nu een tiptel sip-ata op vlan 7 wat perfect werkt. Echter had ik hem eerst achter mijn router hangen wat problemen gaf. Als er nog maar twee vlans zijn moet dat dus weer, of kan je op het internet vlan een 2e ip krijgen voor telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Weet iemand of de android APP of Second Screen al beschikbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:24:
Nee. Dat gaat niet
@goldvinger, zie jij in mijntweak al iets staan bij 'television beheer' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jan Beheer pagina is bij mij nog geheel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

dumphlum schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:26:
Hoe zit het met de telefoon? Ik heb nu een tiptel sip-ata op vlan 7 wat perfect werkt. Echter had ik hem eerst achter mijn router hangen wat problemen gaf. Als er nog maar twee vlans zijn moet dat dus weer, of kan je op het internet vlan een 2e ip krijgen voor telefoon?
Bij Tweak Blauw is er nooit een apart VLAN geweest voor SIP , ik heb een gigaset N300A IP en dat werkt foutloos.

Ik denk dat het bij jou gewoon mis ging omdat voice op een apart VLAN zat. Als je wilt kan je zelf intern een apart voice-VLAN instellen op je switch en daar QoS op zetten, maar met een normaal gigabit intern netwerk zou het niet nodig hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Tweak toch mee leest en suggesties / ideetjes wil hebben dan heb ik er nog wel een paar. ;)

Sparql box
- Doe aub iets aan de standby voorziening. (led kleurtje en activatie via Afstandsbediening)
- TV Gids Vervang de slecht zichtbare icoontjes door zender naam. (instelbaar?)
- Menu voor instellingen (navigatie) mag van mij wel full screen, huidige navigatie balk is weinig intuitief.

Telefonie
- Misschien is het handig om voor de niet nerds een handleiding met screenshots te maken hoe een SIP account in te stellen in de router

Internet
- Voor de mensen die interesse hebben in hobby praktijken is het misschien handig om een meer beschrijvend overzicht te geven van de Netwerk configuratie zodat ze hun eigen router apparatuur kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Laatst online: 17:23
Heeft iemand hier het toevallig al voor elkaar gekregen om internet werkend te krijgen op een Cisco ASA 5505 in combinatie met het nieuwe sparql internet van Tweak?

Ik heb de trunk vlan op 34 gezet in Interfaces/Switch ports en de pppoe gegevens weggehaald en op DHCP gezet in de Internet Interface (Ethernet0/0) en uiteraard ook de vlan daar op 34 gezet..

Maar ik krijg geen IP toegewezen vanuit tweak.

[ Voor 6% gewijzigd door Goldwing1973 op 17-06-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Goldwing1973 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:42:
Ik heb de trunk vlan op 34 gezet in Interfaces/Switch
Wut ?

De inkomende kant is een trunk poort, daar hoef je dan toch geen VLAN aan toe te kennen, alle inkomende packets zijn al tagged.

Ik ken die Cisco niet maar volgens mij zit het als volgt:

1) Inkomende poort is een trunk, hierop komen tagged frames binnen voor VLAN 34 (internet) en 4 (IPTV)
2) Je maakt een interface aan voor vlan34, hierop doe je DHCP voor je internet verbinding. (Geen idee hoe je dit doet in de Cisco wereld, in Linux kan je een virtuele ethernet interface maken waar het untagged vlan34 verkeer op komt)
3) VLAN 4 stuur je door naar je IPTV STB, het is me alleen niet duidelijk of deze nu tagged of untagged verkeer verwacht.

[ Voor 46% gewijzigd door Aaargh! op 17-06-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Aaargh! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:34:
[...]

Bij Tweak Blauw is er nooit een apart VLAN geweest voor SIP , ik heb een gigaset N300A IP en dat werkt foutloos.

Ik denk dat het bij jou gewoon mis ging omdat voice op een apart VLAN zat. Als je wilt kan je zelf intern een apart voice-VLAN instellen op je switch en daar QoS op zetten, maar met een normaal gigabit intern netwerk zou het niet nodig hoeven zijn.
Dat maakt niet uit. Voglens mij kun je vanuit het hele tweak netwerk inloggen op hun sip server. Dat het niet werkte achter mijn router is meer omdat het sip protocol problemen heeft met NAT. Er zijn wel wat work-arounds voor. Ga me daar maar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

dumphlum schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:56:
[...]

Dat maakt niet uit. Voglens mij kun je vanuit het hele tweak netwerk inloggen op hun sip server. Dat het niet werkte achter mijn router is meer omdat het sip protocol problemen heeft met NAT. Er zijn wel wat work-arounds voor. Ga me daar maar eens in verdiepen.
Hmm.... mijn cheap-ass low-budget Asus RT-N66U consumenten-prul (staat op de lijst voor vervanging) heeft er geen moeite mee. Als je een Linux doosje gebruikt, er zijn standaard NAT modules voor SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Iemand met groen en die op de 17de over ging al een werkende verbinding ?

Tweak heeft me wel netjes terug gebeld voor het Mac adres maar nog geen prink

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 17-06-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Goldwing1973 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:42:
Heeft iemand hier het toevallig al voor elkaar gekregen om internet werkend te krijgen op een Cisco ASA 5505 in combinatie met het nieuwe sparql internet van Tweak?

Ik heb de trunk vlan op 34 gezet in Interfaces/Switch ports en de pppoe gegevens weggehaald en op DHCP gezet in de Internet Interface (Ethernet0/0) en uiteraard ook de vlan daar op 34 gezet..

Maar ik krijg geen IP toegewezen vanuit tweak.
Gisteravond/nacht nog de monteur oner de vloer gehad, mis alleen nog telefonie wat vanavond ingesteld wordt. Zodra dat werkt, ga ik hier vanavond ook mee stoeien maar dan met een stock Asus RT-N66U, benieuwd of je eruit komt! Wellicht dat deze link helpt.

Suc6.

[ Voor 20% gewijzigd door Alphalorne op 17-06-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Laatst online: 17:23
Aaargh! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:43:
[...]

Wut ?

De inkomende kant is een trunk poort, daar hoef je dan toch geen VLAN aan toe te kennen, alle inkomende packets zijn al tagged.

Ik ken die Cisco niet maar volgens mij zit het als volgt:

1) Inkomende poort is een trunk, hierop komen tagged frames binnen voor VLAN 34 (internet) en 4 (IPTV)
2) Je maakt een interface aan voor vlan34, hierop doe je DHCP voor je internet verbinding. (Geen idee hoe je dit doet in de Cisco wereld, in Linux kan je een virtuele ethernet interface maken waar het untagged vlan34 verkeer op komt)
3) VLAN 4 stuur je door naar je IPTV STB, het is me alleen niet duidelijk of deze nu tagged of untagged verkeer verwacht.
Blijkbaar is er meer aan de hand, want met de bijgeleverde Zyxel modem heb ik ook geen internet.
Ik zit nu ook aan de lijn met de helpdesk van Tweak en het probleem is bekend, maar ze weten nog niet wat het probleem veroorzaakt en kunnen nog geen ETA geven wanneer het wel gaat werken.
.....lekker dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Aaargh! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:58:
[...]

Hmm.... mijn cheap-ass low-budget Asus RT-N66U consumenten-prul (staat op de lijst voor vervanging) heeft er geen moeite mee. Als je een Linux doosje gebruikt, er zijn standaard NAT modules voor SIP.
Heb dezelfde router maar dan met dd-wrt draaien. Ik heb me er toen nooit verder in verdiept omdat vlan 7 werkte. Tijd om dat nu wel te doen blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 09:36
Zojuist een mailing van tweak ontvangen dat er nog problemen zijn met het opnemen pakket en de second screen app...
Beperkte functionaliteit
Zo komt het dat wij tot het laatste moment voor oplevering altijd met de zenders in gesprek zijn gebleven over hoe onze dienstverlening er uiteindelijk uit zou komen te zien. Waar wij van plan waren elke zender zonder meer op te laten nemen, bleek dat wij sommige programma's, en zelfs complete zenders, domweg uit zullen moeten sluiten. Daardoor hebben wij pas heel recent exact inzicht in wat er allemaal mogelijk is met het 'Opnemen Pakket'. Mede daardoor hebben wij de laatste weken van ontwikkeling het 'Opnemen Pakket' niet de aandacht kunnen geven die het eigenlijk verdient.

Dan is er nog de kwestie 'Second Screen', of 'tweede scherm', of TV kijken op tablet en smartphone. Ook hier hebben wij lang met zenders onderhandeld over de mogelijkheid zenders thuis op een draagbaar apparaat te mogen kijken. De technische impact op deze vertraging was echter groter. De apps die wij gaan gebruiken functioneren, maar laten nog een en ander te wensen over. Wij willen de apps pas lanceren voor het grote publiek als wij tevreden zijn over de kwaliteit van deze apps. Ook hier vragen wij dus om uw extra geduld.

Om niet de illusie te wekken dat wij op de dag nauwkeurig kunnen plannen, willen wij hierbij aangeven dat beide missende functionaliteiten begin juli verwacht worden. Daarmee bedoelen wij wel vroeg in juli, maar een week later is niet uitgesloten. Wij hopen op uw begrip en danken u hartelijk voor het geduld.

Uiteraard zullen alle gefactureerde kosten voor niet werkende functionaliteit netjes gecrediteerd worden. Dit gebeurt automatisch, u hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

dumphlum schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:17:
[...]

Heb dezelfde router maar dan met dd-wrt draaien. Ik heb me er toen nooit verder in verdiept omdat vlan 7 werkte. Tijd om dat nu wel te doen blijkbaar ;)
Ik draai gewoon de stock firmware, en dat werkt naadloos, nooit iets voor hoeven instellen.

ff ingelogged op 't ding en deze modules zijn geladen m.b.t. SIP:
code:
1
2
nf_nat_sip              4448  0 
nf_conntrack_sip        8928  1 nf_nat_sip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:09:
Iemand met groen en die op de 17de over ging al een werkende verbinding ?

Tweak heeft me wel netjes terug gebeld voor het Mac adres maar nog geen prink
Bij mij werkt het nog niet, terwijl het wel zou moeten werken volgens de servicedesk. Kreeg te horen dat ik maar moet terug bellen als het na vandaag nog niet werkt.

En blijkbaar hoeft er bij mij toch geen monteur langs te komen met een nieuw modem.

'Supersnel internet zonder gezeur' - jaja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:34:
Als Tweak toch mee leest en suggesties / ideetjes wil hebben dan heb ik er nog wel een paar. ;)

Sparql box
- Doe aub iets aan de standby voorziening. (led kleurtje en activatie via Afstandsbediening)
- TV Gids Vervang de slecht zichtbare icoontjes door zender naam. (instelbaar?)
- Menu voor instellingen (navigatie) mag van mij wel full screen, huidige navigatie balk is weinig intuitief.

Telefonie
- Misschien is het handig om voor de niet nerds een handleiding met screenshots te maken hoe een SIP account in te stellen in de router

Internet
- Voor de mensen die interesse hebben in hobby praktijken is het misschien handig om een meer beschrijvend overzicht te geven van de Netwerk configuratie zodat ze hun eigen router apparatuur kunnen gebruiken.
Ik sluit me hier volledig bij aan, Verder:

- valt me op dat de Sparql box 720p signaal doorgeeft ipv 1080p. Niet in te stellen.
- Een goede toevoeging zou imo zijn een mozaiek van tv zenders van 3x4 zoals met Lijbrandt mogelijk is. Zapt echt heel prettig.
- Een (algemeen) stappenplan om de Zyxel achter een eigen router te hangen is wat mij betreft een must. Al lijken de medewerkers die ik heb gesproken aardig bereidwillig je in de goede richting te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:55
Hans_18T schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:20:
[...]

In de Zyxel staan nu 34 (Internet) en 4 (TV)
Dat klinkt goed. Dan kan ik a.s. donderdag ochtend alvast e.e.a. wijzigen in de Fritzbox. Hopen dat dan alles meteen werkt als ik omgeprikt wordt. (behalve de IPV6 tunnel naar Tweak/ reverse DNS en het vaste adres maar dat kan wel enkele uren wachten.)

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Over 2 a 3 weken komt er een update
Live pauzeren, standbyknop en teletekst en instellingen hd (kiezen tussen 720p of 1080p) worden aangepast cq werkbaar gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

suizer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:17:
Zojuist een mailing van tweak ontvangen dat er nog problemen zijn met het opnemen pakket en de second screen app...

[...]
Hier geen mailing gezien, misschien alleen naar de klanten gegaan die al zijn overgezet.

Wat betreft de Tablet app, als er iemand van Tweak zit mee te lezen: Ik ben toevallig iOS/Android developer van beroep en doe dit al de nodige jaartjes, mochten er specifieke issues zijn dan ben ik altijd bereid mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
goldvinger schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:40:
Over 2 a 3 weken komt er een update
Live pauzeren, standbyknop en teletekst en instellingen hd (kiezen tussen 720p of 1080p) worden aangepast cq werkbaar gemaakt
Mooi want 720p is natuurlijk niet aanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Je TV niet bedienen met de Sparql AB!? Dat moet haast een foutje zijn. Dat is nl. al jaren standaard op elk ander TV platform. Dacht dat het TV platform van Sparql en de AB juist een verbetering ging worden?

Functionaliteit die met de update ook nog toegevoegd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

snarf schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:52:
Je TV niet bedienen met de Sparql AB!? Dat moet haast een foutje zijn. Dat is nl. al jaren standaard op elk ander TV platform. Dacht dat het TV platform van Sparql en de AB juist een verbetering ging worden?
Ik denk dat dit allemaal heel snel opgetuigd moest worden, als je de documentatie van die STB bekijkt zit daar een uitgebreide SDK bij met allerlei mogelijkheden die er wat ik er nu van begrijp nu niet in zitten. Getuige ook het ontbreken van 1080p support.

Ik vermoed dat we de komende maandan dan ook de nodig updates (en kinderziektes) zullen gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soujah
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 16:58
Ik ben vandaag bezig geweest om mijn servertje van buitenaf bereikbaar te maken. Netjes de DMZ aangezet in de Zyxel 8324 echter blijf ik op de inlogpagina van Zyxel terecht komen wanneer ik via mijn extern ip adres mijn server probeer te benaderen.

Ik heb wat poorten gecheckt echter bleken deze lang niet allemaal open te staan wat zou betekenen dat de DMZ functie op de 8324 niet werkt. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Soujah schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:05:
Ik ben vandaag bezig geweest om mijn servertje van buitenaf bereikbaar te maken. Netjes de DMZ aangezet in de Zyxel 8324 echter blijf ik op de inlogpagina van Zyxel terecht komen wanneer ik via mijn extern ip adres mijn server probeer te benaderen.
Probeer je dit wel vanaf buiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Artjuh schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:27:
[...]

Bij mij werkt het nog niet, terwijl het wel zou moeten werken volgens de servicedesk. Kreeg te horen dat ik maar moet terug bellen als het na vandaag nog niet werkt.

En blijkbaar hoeft er bij mij toch geen monteur langs te komen met een nieuw modem.

'Supersnel internet zonder gezeur' - jaja...
Hier werk het ook nog niet ... Hoefde ook geen nieuwe modem... Lag aan KPN oid.. Vroeg alleen het Mac adres..

Ik hoop toch wel dat ze het vandaag oplossen...merk nu pas hoe afhankelijk ik ben geworden van Intertnet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Verstuurd op Omschrijving Status
0000-00-00 00:00:00 COA Line anchor planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines planned
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB planned
0000-00-00 00:00:00 Sparql STB planned
Ik ben benieuwd ...