Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.327 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 09:39
Mr. Noodle schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Hier werk het ook nog niet ... Hoefde ook geen nieuwe modem... Lag aan KPN oid.. Vroeg alleen het Mac adres..

Ik hoop toch wel dat ze het vandaag oplossen...merk nu pas hoe afhankelijk ik ben geworden van Intertnet... :(
Als je dan denkt dat sommige mensen al +2 maanden geen internet hebben, valt het misschien nog mee :p.

Ben afhankelijk van tethering op mn tel en het wifi netwerk op school, ben nog nooit zo vaak in me vrije tijd op school geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:51
Mr. Noodle schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:09:
Iemand met groen en die op de 17de over ging al een werkende verbinding ?

Tweak heeft me wel netjes terug gebeld voor het Mac adres maar nog geen prink
Ik (regio Uden) ben vandaag ook over gestapt van Groen 30/30 naar de nieuwe 50/50. Alleen Internet en Bellen.

Sinds 01:15 geen Internet meer.
07:30 Nieuwe Router aangesloten, geen verbinding.
09:00 Tweak gebeld, er zijn er meer met dit probleem, blablabla...
16:45 Tweak gebeld, euh, sja, zijn er nog mee bezig. ETA? Nee meneertje...

Als ik een Wireshark capture doe rechtstreeks op de Genexis komt er gewoon 0 komma nul, niets, nakkes uit de glasvezel, helemaal niets dus. Volgens mij is er ergens iemand vergeten VLAN 34 op een trunk te zetten :(

Waar-de-loos dit!

Oja, als klapper op de vuurpijl: Voor het overstappen heeft de Tweak SD mij tot 2 maal toe bevestigd dat de onderliggende verbinding technisch helemaal het zelfde zou blijven. VLAN's voor Internet/bellen, KPN, etc. Nou dikke sjaak dus! Internet VLAN is veranderd, geen VoIP VLAN meer en ook geen PPPOE meer. Hoe haalt die SD het in de kop om hun klanten zo achterlijk verkeerd te informeren? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Raar dat je om kwart over 1 snachts geen internet meer hebt.
Er waren trouwens algemene Problemen met TV en DHCP.

[ Voor 38% gewijzigd door kmichael op 17-06-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

kmichael schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:34:
Raar dat je om kwart over 1 geen internet meer hebt
Idd, klinkt haast als een toevallige samenloop van omstandigheden, denk niet dat er om 01:15 iemand mensen aan het migreren was.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:21
Ik heb zojuist bevesting gekregen van de SD dat VLAN 34 voor het internet gebruikt wordt, en VLAN 4 voor het IPTV.

Zoals ook al eerder is vermeld, maar nu 'officieel' door de servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Aaargh! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:35:
[...]

Idd, klinkt haast als een toevallige samenloop van omstandigheden, denk niet dat er om 01:15 iemand mensen aan het migreren was.
Dat gaat waarschijnlijk automatisch, net als met nummerporteringen.

Op dit moment is het zo druk bij de SD dat het bandje de spreekwoordelijke hoorn er op gooit :(

Ik zit dus nog steeds zonder Internet zoals een aantal anderen in dit draadje :(

[ Voor 22% gewijzigd door ervee op 17-06-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
Wat is een goede managed switch om te gebruiken icm met de nieuwe Zyxel routers?
En nu is de apparatuur geleverd, maar wat is het klantnummer/pincode voor in de Sparql box?

[ Voor 36% gewijzigd door Domokoen op 17-06-2014 20:13 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Ondertussen zit ik als velen al een dag zonder internet.
Aangezien ik een eenmanszaak heb kost dit me geld (en begin aub niet over zakelijke abbo's die zijn mijns inzien veels te duur)
Ik heb wel een Ziggo abbo afgesloten en krijg deze spullen vrijdag of maandag.
Ook heb ik tweak in gebreke gesteld en aangekondigd dat ik iedere dag dat ik geen internet heb een maand abbo kosten laat storneren bij de bank (dit kan tot 3 maanden).
Aangezien het bedrag wat er totaal teruggeboekt zal worden onder de €270,00 is, kan het mij maximaal €40,00 incassokosten kosten mocht tweak dit bij een rechter neerleggen wegens wanbetaling.
En ik hoop dat ik met dit schrijven andere mensen op een idee breng, en dit ook gaan doen.
Voor de duidelijkheid, ik ben pislink op tweak, en het is dat het nog niet mogelijk is om zonder downtime over te stappen naar een andere glasvezel provider anders was ik al veel langer geleden vertrokken.

En daarbij heeft tweak hun eigen algemene voorwaarden verbroken aangezien ik pas op 3 juni de aankondiging kreeg dat ze overgingen naar sparql. Dit hadden ze MINIMAAL 1 maand van te voren aan moeten kondigen. (Dit valt onder wijziging van algemene voorwaarden aangezien ik door deze migratie ongevraagd van 60mbit naar 50mbit ga)

Stelletje amateuristische knuppels daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Domokoen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:07:
Wat is een goede managed switch om te gebruiken icm met de nieuwe Zyxel routers?
Ik heb wel goede ervaringen met HP switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Domokoen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:07:
En nu is de apparatuur geleverd, maar wat is het klantnummer/pincode voor in de Sparql box?
Ik gebruik sinds jaar en dag Zyxel routers. Eigenlijk elke switch kan wel, maar als je't goed wilt doen, is HP of Dell wel the way to go.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een redelijk simpel Cisco small business 8 poort (gbit) switch, die doet het ook prima!
Wel met management webinterface dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even als Tip, pas op met het uitschakelen van je firewall... heb nu een ander IP adres gekregen met een nieuwe reverse DNS:

82-197-2xx-xx.fiber.tweak.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, da's wel ruk eigenlijk. Ik heb redelijk wat zaken die ik op zowel RSA als IP limiter heb staan. :/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Firesphere schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:42:
Ow, da's wel ruk eigenlijk. Ik heb redelijk wat zaken die ik op zowel RSA als IP limiter heb staan. :/
Ja ik dus ook :P

Gelukkig ook nog een UPC verbinding met 5 vaste IP adressen ;-)

Maar ik ben nog NIET over, heb Tweak Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 17:01
Ik hoop dat de overstap naar Sparql hier goed gaat, ik heb echt geen zin in gezeur...

Vandaag een mailtje gekregen dat Opnemen en TV kijken op de tablet/laptop ineens toch niet werkt als het spul aangesloten is. Fijn...

Als nu tijdens de overstap ook internet niet gaat werken ben ik weg bij ze. Ik kan er (net) mee leven dat ze overstappen naar een andere leverancier en me daar voor meer laten betalen, maar zorg dan in ieder geval dat je levert wat je beloofd en dat de boel gewoon zonder problemen werkt. Ze hebben immers zelf de deadline aan mij als klant gesteld.

Maar goed, ik heb nog ongeveer een week meen ik!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, tot op heden spijt als haren op mijn hoofd voor het kiezen van Sparql. Het lijkt wel of we weer Digitenne kijken. Steeds blokjes, bevriezing van het beeld en net ineens helemaal geen beeld meer. De ab werkt ook niet naar behoren, want eenmaal op standby gezet is de ontvanger niet meer aan te krijgen met de ab. Ook niet door het kiezen van een zendernummer zoals anderen aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:00
Zelf houd ik wel rekening mee met startup problemen. Volgens mij is dat bij elk nieuw systeem zo geweest in het verleden. Bovendien kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat deze operatie allemaal vrij snel beslist en uitgevoerd is / wordt. Maar ben wel blij dat ik niet als eerste aan de beurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 19:27
Zoals verwacht kinderziektes en wij zijn tegen betaling de test gebruikers. Ach je moet maar zo denken volgende maand telfort en alles werkt weer zo als het was , kost wat maar een les geleerd.

Pilots draai je met klanten maar niet al je klanten! Tenzij je er zat hebt. Met al deze ervaringen hier loop ik niet meer echt warm voor Tweak. Maar als je geen kennis of kennissen hebt dan heb je wel een probleem om weer te kunnen bellen en tv te kijken. Lijkt wel een KPN streek.

Jammer, ik ben gelukkig nog niet over maar dit zal wel op de laatste dag gebeuren en met vele storingen week downtime.

Zijn er al in Enschede sparql aansluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
rob2011 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:01:
Zoals verwacht kinderziektes en wij zijn tegen betaling de test gebruikers. Ach je moet maar zo denken volgende maand telfort en alles werkt weer zo als het was , kost wat maar een les geleerd.

Pilots draai je met klanten maar niet al je klanten! Tenzij je er zat hebt. Met al deze ervaringen hier loop ik niet meer echt warm voor Tweak. Maar als je geen kennis of kennissen hebt dan heb je wel een probleem om weer te kunnen bellen en tv te kijken. Lijkt wel een KPN streek.

Jammer, ik ben gelukkig nog niet over maar dit zal wel op de laatste dag gebeuren en met vele storingen week downtime.

Zijn er al in Enschede sparql aansluitingen ?
Eerst een pilot is natuurlijk ideaal. Helaas is de wereld niet altijd ideaal. Ironisch dat je KPN er bij haalt maar als een KPN een 'KPN streek' uithaalt die je bijna dwingt deze actie in 1x te doen? Nou ja dat is de lezing van Tweak en met die lezing heb ik ze het voordeel van de twijfel gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Goldwing1973 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:26:
Aangezien ik een eenmanszaak heb kost dit me geld (en begin aub niet over zakelijke abbo's die zijn mijns inzien veels te duur)
Ook heb ik tweak in gebreke gesteld en aangekondigd dat ik iedere dag dat ik geen internet heb een maand abbo kosten laat storneren bij de bank (dit kan tot 3 maanden).
Aangezien het bedrag wat er totaal teruggeboekt zal worden onder de €270,00 is, kan het mij maximaal €40,00 incassokosten kosten mocht tweak dit bij een rechter neerleggen wegens wanbetaling.
En ik hoop dat ik met dit schrijven andere mensen op een idee breng, en dit ook gaan doen.
Voor de duidelijkheid, ik ben pislink op tweak, en het is dat het nog niet mogelijk is om zonder downtime over te stappen naar een andere glasvezel provider anders was ik al veel langer geleden vertrokken.

En daarbij heeft tweak hun eigen algemene voorwaarden verbroken aangezien ik pas op 3 juni de aankondiging kreeg dat ze overgingen naar sparql. Dit hadden ze MINIMAAL 1 maand van te voren aan moeten kondigen. (Dit valt onder wijziging van algemene voorwaarden aangezien ik door deze migratie ongevraagd van 60mbit naar 50mbit ga)

Eenmanszaak? Met jou houding zo ik geen klant van je willen worden. Een beetje mopperen mag, maar om het forum te gebruiken om je niet inhoudelijke gal te spuwen gaat me wat te ver.
Gek genoeg ben je toch in staat om je reactie te versturen zonder internet aansluiting. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zodra je in je contract een regel kan vinden waar ze meer dan 99,5% uptime garanderen incl SLA, heb je iets om op te staan... (En 99,5% betekend nog steeds 2 dagen downtime per jaar)

Helaas zie je dat soort zaken alleen terug in zakelijke abo's... (En daar ook de reden waarom die duurder zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Goldwing1973 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:26:

Dit is precies de reden waarom er zakelijke abonnementen zijn. Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ze zullen met de vergoeding geen rekening houden met het zakelijk aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hans_18T schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:50:
[...]

Eenmanszaak? Met jou houding zo ik geen klant van je willen worden. Een beetje mopperen mag, maar om het forum te gebruiken om je niet inhoudelijke gal te spuwen gaat me wat te ver.
Gek genoeg ben je toch in staat om je reactie te versturen zonder internet aansluiting. 8)7
Internetten doe ik nu via 4g, en raar hé dat ik m'n gal spuw, dit geblunder van tweak kost me een hoop omzet per dag!
Maarja, jij bent aan je reactie te zien geen ondernemer, dus de impact van geen internet komt voor jou niet zo zwaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:17:
[...]

Internetten doe ik nu via 4g, en raar hé dat ik m'n gal spuw, dit geblunder van tweak kost me een hoop omzet per dag!
Maarja, jij bent aan je reactie te zien geen ondernemer, dus de impact van geen internet komt voor jou niet zo zwaar aan.
Ik ben een ZZP'er en doe veel zaken vanuit huis (monitoring voor klanten o.a), daarom heb ik, los van de speel verbinding van Tweak, dus een zakelijke UPC verbinding....

Ga aub niet zeuren over je omzet per dag omdat Tweak (een CONSUMENTEN ISP) bij jouw het niet doet en jij voor je eigen inkomstenverzekering geen zakelijke lijn hebt...

je kan nu hoogstens zeuren dat internet via tweak het niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
[...]

Een brand kost je omzet. Als het goed is ben je verzekerd. Autopech kost je omzet. Ja het is lullig hoor maar als ondernemer heb je nou eenmaal met dit soort dingen te maken. Wil je het niet? Zul je toch een duurder abbo moeten nemen. Of een dubbele abbo 1 via glasvezel en 1 via kabel. Praat je over een paar tientjes per maand hooguit. Als je ondernemer bent dan snap je dat je voor een paar tientjes per maand geen uitstekende SLA krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
RonnieB82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:13:
Zodra je in je contract een regel kan vinden waar ze meer dan 99,5% uptime garanderen incl SLA, heb je iets om op te staan... (En 99,5% betekend nog steeds 2 dagen downtime per jaar)

Helaas zie je dat soort zaken alleen terug in zakelijke abo's... (En daar ook de reden waarom die duurder zijn)
Als tweak netjes conform hun eigen algemene voorwaarden minimaal een maand van te voren dit had aangekondigd had ik geen probleem gehad.
Ik heb direct toen ik de brief kreeg ziggo gebeld om een verbinding aan te vragen als backup.
Door mijn ervaringen met tweak wist ik van te voren al dat dit een hele grote kans van falen had, en wederom had ik (helaas) gelijk.
Alleen omdat ziggo een levertijd heeft van 3 weken heb ik dus nu een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
[...]

Nee inderdaad ik werk voor een multinational, zit trouwens wel in dezelfde technologie, maar dan voor zakelijke klanten. Ik werk 2 dagen per week thuis en draai storingsdiensten 24/7. SLA's zijn normaal 4 uur (m.u.v kabelbreuken). Dus ja internet is voor mij "mandatory", mijn backup zijn mijn buren, 3G of naar de zaak rijden. Ik zit nu 4 jaar bij Tweak en heb misschien eens per jaar 8 uur downtime gehad (wilde schatting) dat is dus een uptime van meer dan 99.9% , niet slecht voor €50 per maand. De buurman of 3G brengt het dan naar 99.9999%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nou nou wat een reacties ... Een zzp'r die een tweak Prive als zakelijke abonnement neemt .... Sorry hoor maar jou reactie slaat echt helemaal nergens op ... Verlies omzet per dag.... Als je zoveel omzet verliest kan je ook een goede SLA nemen en back-up verbinding... Je reactie lijkt wel van een 20jarige die net voor zich zelf is begonnen ... Imo heb je nog een hoop te leren voordat je jezelf zzp'r kan noemen en klanten op een juiste manier kan bedienen..

Hier nog geen internet 24uur verder ... altijd nog beter dan 2 maanden ... Maar op de manier hoe tweak dit geregeld heeft heb ik geen goed woord over..
Ik kreeg een brief met de melding dat ik een nieuw modem nodig had omdat ze over gingen op ip6.. Dat hele verhaal klopt dus niks van..

Liggen alle groen verbindingen eruit? Iemand al een ETA of weet wat er loos is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Mr. Noodle schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 07:12:
Nou nou wat een reacties ... Een zzp'r die een tweak Prive als zakelijke abonnement neemt .... Sorry hoor maar jou reactie slaat echt helemaal nergens op ... Verlies omzet per dag.... Als je zoveel omzet verliest kan je ook een goede SLA nemen en back-up verbinding... Je reactie lijkt wel van een 20jarige die net voor zich zelf is begonnen ...
Je haalt me de woorden uit mijn mond!
Hij had ook gewoon een goedkope 2e internet lijn kunnen nemen DSL of Ziggo ofzo, als hij zo veel omzet heeft.

Maar goed ik denk dat we het beter weer over Tweak zelf kunnen hebben. :)

[ Voor 5% gewijzigd door kmichael op 18-06-2014 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritstop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:07
Ik heb lang getwijfeld of ik bij Tweak zou blijven, mede om de goede internetverbinding en de nieuwsgroepen, maar als ik dit zo allemaal lees dan ben ik blij dat ik morgen ga overstappen naar Telfort. Als de opstartproblemen en de problemen met TV/Sparql te lang aanhouden kon het wel eens slecht af gaan lopen met Tweak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31
Hmmz, ik wilde in augustus overstappen naar Tweak, maar ben zo maar in eens genezen zo te lezen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Tja begrijpbaar ... Vergeet niet dat gras altijd groener is bij de buren hè :)

Zelf tweak genomen ivm met poort 25 die bij de meeste providers dicht zit... Ongeveer 2 jaar nu en nooit problemen gehad... Bij ziggo regelmatig storing

Zijn goedkoop en hebben imo goede nieuwsgroepen ... Nu is het even wat minder ... Al 24 uur geen mail en geen porno :) ... Geloof niet dat ze er niks aan doen.. Kan wel wat sneller :)

het lijkt er hier op dat ze me verbinding gewoon hebben opgezegd er zit echt niks op de lijn helemaal dood.. Meestal kan je nog wel een in-training oid zien.. Niks nada noppes

[ Voor 24% gewijzigd door Slux op 18-06-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
@Mr. Noodle: Hier nog iemand met Tweak Groen (of liever, daar kom ik vandaan) met alleen Internet en Bellen. Gisteren gebeld omdat het internet er opeens uitleg, op verzoek van de helpdesk gisteravond de EB vervangen met de nieuwe router. Resultaat; geen internet. Dus opnieuw gebeld naar de helpdesk, daar gaf men aan dat ik in de settings van de Zyxel iets moest aanpassen (bij Broadband), waardoor er een tijdelijke oplossing gecreeërd wordt. Resultaat: ik heb nu weer internet!

Alleen de telefoon doet nog niets. Hopelijk komt dat later nog. Als ik naar mijn eigen nummer bel (met andere telefoon), hoor ik dat ik geen toegang heb tot dit nummer en ik naar 1200 moet bellen. Terwijl gisteren, toen de boel er nog uit lag, mensen de 'ingesprek-toon' hoorden.

Maar goed, de helpdesk vertelde dat het kwam doordat Kpn ze verkeerd had voorgelicht over de glasvezelmodems. Die moeten dus alsnog bij alle Groen-klanten vervangen worden. Eerst zijn ze nu aan het inventariseren om hoeveel klanten het gaat...

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pkopf schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:04:
@Mr. Noodle: Hier nog iemand met Tweak Groen (of liever, daar kom ik vandaan) met alleen Internet en Bellen. Gisteren gebeld omdat het internet er opeens uitleg, op verzoek van de helpdesk gisteravond de EB vervangen met de nieuwe router. Resultaat; geen internet. Dus opnieuw gebeld naar de helpdesk, daar gaf men aan dat ik in de settings van de Zyxel iets moest aanpassen (bij Broadband), waardoor er een tijdelijke oplossing gecreeërd wordt. Resultaat: ik heb nu weer internet!

Alleen de telefoon doet nog niets. Hopelijk komt dat later nog. Als ik naar mijn eigen nummer bel (met andere telefoon), hoor ik dat ik geen toegang heb tot dit nummer en ik naar 1200 moet bellen. Terwijl gisteren, toen de boel er nog uit lag, mensen de 'ingesprek-toon' hoorden.

Maar goed, de helpdesk vertelde dat het kwam doordat Kpn ze verkeerd had voorgelicht over de glasvezelmodems. Die moeten dus alsnog bij alle Groen-klanten vervangen worden. Eerst zijn ze nu aan het inventariseren om hoeveel klanten het gaat...
Wat moest je precies aanpassen onder broadband ? Zou wel blij zijn met ff prik al is het alleen om me mail que leeg toehalen

Makkelijkste oplossing iemand anders de schuld geven ... Zelfs iedereen hier (nou ja de meeste dan:) ) weten dat je eerst moet testen voordat je iets uitrolt helemaal bij KPN.. Tweak is volgens mij gewoon vergeten dat ze nog groen klanten hadden :z

[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 18-06-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mr. Noodle schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 07:49:
Tja begrijpbaar ... Vergeet niet dat gras altijd groener is bij de buren hè :)

Zelf tweak genomen ivm met poort 25 die bij de meeste providers dicht zit... Ongeveer 2 jaar nu en nooit problemen gehad... Bij ziggo regelmatig storing
Er zijn wel meerdere providers die alle poorten open hebben staan. Zo ga ik zodra de glasvezel hier actief is via Helden van Nu het Internet op. Die hebben ook alle poorten open staan, vast IP, ReverseDNS en je kunt je eigen PPPoE router gebruiken zonder VLAN geneuzel.

Tot die tijd moet ik nog even verder met mijn TweakDSL lijntje.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 18-06-2014 08:23 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:11

Wat moest je precies doen? Ook ik ben erg benieuwd, nog geen internet hier. Of bedoelen ze met het inventariseren dat ze een paar dagen wachten en dan iedereen die gebeld heeft een nieuw modem geven.. :+

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Gruson schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:38:
[...]

Wat moest je precies doen? Ook ik ben erg benieuwd, nog geen internet hier. Of bedoelen ze met het inventariseren dat ze een paar dagen wachten en dan iedereen die gebeld heeft een nieuw modem geven.. :+
Ik heb sinds c.a. 20:30 ook weer internet. Heb in de Router het VLAN van 34 naar 6 aan moeten passen. Maar aan de kant van Tweak moesten ze ook nog wat aanpassen om deze tijdelijke oplossing te laten werken. Een kwartiertje nadat ik opgehangen had met de SD werkte mijn Internet weer. Ik heb meteen mijn eigen Router weer aangesloten. Moraal van het verhaal: Bel met de Service Desk!

Voor de techneuten: Let wel dat er nu dus geen PPPoE meer nodig is, gewoon DHCP is voldoende. Je hoeft je eigen Router ook niet het MAC adres van de ZyXEL te geven.
Grappig dat mijn eigen Router van de DHCP Server gewoon het volgende nummertje kreeg zonder dat ik het IP op de ZyXEL gereseased had. Het zou best eens kunnen dat de DHCP Server van Tweak vurnerable is voor een DHCP starvation Attack >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Je weet dat je de gegevens zelf in moet voeren op de Zyxel. Ik had zelf een fout gemaakt bij de initieële invoering. Ik heb het scherm nu niet voor me, maar je moet "31<tel nr>" en "31<tel nr>" en Paswoord invoeren (zie brief tweak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Tweak Groen, in Amsterdam. In mijn brief stond als overstapdatum 24 juni. Hier werkt alles nog naar behoren. Dus niet heel Tweak Groen ligt eruit. Ik heb m'n nieuwe zyxel/sparql box overigens nog niet gehad. Begint wel spannend te worden nu ik de problemen hier lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:11
Net tweak gebeld, ik moest in broadband bij de entry iptv_ethernet het vinkje active weghalen, daarna bij ethwan de vlan van 34 naar 6 veranderen.

Maar de technische dienst moet die wijziging ook doorgegeven krijgen. Kreeg te horen dat het aan de Genexis modems lag, dat die ook al verschillende vlans proberen te splitsen.

Met een modem met 4 poorten hoor je bij de club waar een workaround voor is.

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 19:34
Gruson schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:35:
Weet iemand of het probleem zich voor zal doen bij een 1 port 1gbit Genexis uit januari 2013 (geleverd bij Tweak groen). Ik sta ingepland om donderdag over te gaan naar het nieuwe 100mbit abonnement + Sparql (Almere).

Een aantal weken geleden is een monteur langs geweest om de Genexis te vervangen. Deze heeft dat echter niet gedaan omdat ik reeds een 1gbit variant had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Gruson schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:35:
Bij mij hadden ze het ook specifiek over de Genexis met 4 poorten. Dus dat lijkt een voorwaarde voor de tijdelijke oplossing en mogelijk ook hele probleem juist...

Oja, ik heb nu dus ook nog steeds 30Mbit en geen 50 :'(
Oja 2, en IPv6 6rd via 217.19.16.16 krijg ik ook niet meer aan de praat :'( :'( Ja natuurlijk heb ik mijn prefixes opnieuw berekend e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door ervee op 18-06-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Bij mij is nu alles naar wens
Goede internet verbinding, nieuwsgroepen werk op volle snelheid en na wat problemen met het beeld kwaliteit is dat nu ook opgelost
Supper scherp beeld

De afstandsbediening vind ik wel ruk
Maar gelukkig heb ik een logitech harmonie
Niet alle functies werken nog.
Maar ik had ook niet anders verwacht bij een nieuw product .
Er komt binnenkort weer een update om het èèn en ander te repareren
En waarschijnlijk zullen er nog wel meer volgen
Tot nu toe ben ik nog te vreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

[...]

Ik denk niet dat je heel erg veel steun zult vinden hier... Als je een consumenten internetverbinding zakelijk gebruikt, dan moet je rekening houden met dit soort 'geblunder' van welke internet provider dan ook. Veel succes met je bedrijf!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

Als je geen zakelijke lijn, dus ook geen garanties en sla's kan afsluiten omdat het een te hoge prijs is, tsja.. Die prijs betaald zich nu terug met deze consumentenlijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
webmasternick schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:51:
[...]

Weet iemand of het probleem zich voor zal doen bij een 1 port 1gbit Genexis uit januari 2013 (geleverd bij Tweak groen). Ik sta ingepland om donderdag over te gaan naar het nieuwe 100mbit abonnement + Sparql (Almere).

Een aantal weken geleden is een monteur langs geweest om de Genexis te vervangen. Deze heeft dat echter niet gedaan omdat ik reeds een 1gbit variant had.
Je hebt vermoedelijk de juiste, zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Gruson schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:38:
[...]

ervee (de post na de jouwe) geeft het goed weer. Andere VLAN kiezen, en een nummertje aanpassen.

Er moet inderdaad nog iets aan de kant van Tweak omgezet worden, voordat het echt werkt, dus je moet echt eerst naar de helpdesk bellen.
Hans_18T schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:16:
[...]

Je weet dat je de gegevens zelf in moet voeren op de Zyxel. Ik had zelf een fout gemaakt bij de initieële invoering. Ik heb het scherm nu niet voor me, maar je moet "31<tel nr>" en "31<tel nr>" en Paswoord invoeren (zie brief tweak).
Kijk, dat wist ik inderdaad niet. Ik heb geen brief gekregen behalve de 'vrachtbrief' bij de Zyxel router. Daarop stond volgens mij dat ik vooral niet zelf met de router aan de slag moest, maar dat er nog een nieuw modem zou komen... Maar ik ga morgen even op onderzoek uit! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 19:34
Thanks. Iedereen met internet problemen na migratie heeft dus (nog) een 4 port Genexis die nog niet vervangen is? Hebben jullie al iets gehoord van Tweak hoe ze dit gaan oplossen? Zsm een monteur sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
webmasternick schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:56:
Thanks. Iedereen met internet problemen na migratie heeft dus (nog) een 4 port Genexis die nog niet vervangen is?
Daar lijkt het wel op, maar zeker weten doe ik het niet. Ook de Tweak SD heeft het mij niet zo expliciet verteld.
webmasternick schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:56:
Hebben jullie al iets gehoord van Tweak hoe ze dit gaan oplossen?
Nee, zoals gebruikelijk lijkt de communicatie vanuit Tweak zeer summier... Ik was ze aan het bellen om er achter te gaan komen maar het is te druk op de SD en ik heb nu echt even geen zin/tijd om aan de telefoon te gaan wachten.
Als ze geen andere oplossing in de infrastructuur kunnen vinden dan zal dat wel nodig zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door ervee op 18-06-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 22:34
Ter verduidelijking, er zijn gister een aantal Glas Groen migraties geweest (buiten Almere en Enschede) die niet goed zijn gegaan. De oorzaak ligt waarschijnlijk in de genexis.

Deze genexis geeft vlan34 (welke Tweak gebruikt als 'internet-vlan') niet door. Voorheen ging internet bij deze klanten via vlan6. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen bij de 'meerpoorts'-type genexissen.

Al lijkt het misschien om erg veel klanten te gaan op basis van berichten in dit topic, het valt erg mee. De oplossing voor deze specifieke klanten (migratie welke gister is geweest, afkomstig van glas groen, genexis-type met meerdere poorten, geen werkende verbinding) is vooralsnog dat:

Tweak Technische Dienst wijzigt in het netwerk dat voor deze klant het internet via vlan6 gaat verlopen.
De klant wijzigt (met behulp van de helpdesk eventueel) het internet vlan in het modem van 34 naar 6.

Om dit te doen moet Tweak dus wel op de hoogte zijn dat er een probleem speelt. Je dient contact te hebben met de helpdesk, aangezien ook aan de kant van Tweak het vlan veranderd moet worden naar vlan6.

Nieuwe migraties waar dit probleem zou kunnen gaan spelen worden natuurlijk niet uitgevoerd voordat er een betere oplossing is. Migraties welke in dit scenario vallen en welke vandaag gedaan zouden worden zijn dan ook niet doorgegaan maar worden later uitgevoerd wanneer er een definitieve oplossing is.

Nogmaals, aangezien het relatief erg weinig klanten zijn en ook (zeer waarschijnlijk) niet meer voor zal komen, is het niet een 'standaard quick fix' om je vlan naar 6 te veranderen wanneer je geen internet hebt aangezien het normaal gesproken op vlan34 moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:19
[...]

Jij bent hier toch echt wel de grootste blunder begaan als zzper. Zelfs ik als beginnend ondernemer kan wel verzinnen dat een backup internet verbinding nodig is als je afhankelijk ben van het internet.

Dat is dan ook de reden dat ik een backup verbinding heb.

Triest altijd om te zien dat er nog steeds mensen bestaan die op een isp afreageren door hun eigen onkunde.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Zullen we allemaal weer on topic gaan i.p.v. zzp'er bashen? Het is nu wel duidelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
ervee schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:37:
Zullen we allemaal weer on topic gaan i.p.v. zzp'er bashen? Het is nu wel duidelijk lijkt me.
Goed plan :)

Uit de post van 4pp3l maak ik op dat het maar om een klein aantal klanten gaat. Op zich bijzonder, maar het zou kunnen natuurlijk. Ik hoop het voor Tweak, kan me voorstellen dat deze migratie-problemen voor veel klanten 'de laatste druppel' vormt.

Toch bijzonder hoe rommelig dit loopt en hoe slecht de communicatie tot nu toe richting klanten gaat. Het is toch niet heel vreemd gedacht om bijvoorbeeld via Twitter of via hun eigen website (in de vorm van een migratie-blog oid) iets van statusupdates te geven? Ik denk dat er veel meer begrip bij de klant komt, wanneer Tweak uit zichzelf iets meer open kaart speelt. Doordat alle informatie binnen sijpelt via mensen die naar de helpdesk hebben gebeld, is het nogal 'ruis-gevoelig'. Bovendien is een helpdesk natuurlijk als communicatie-middel zwaar inefficient voor dit soort 'massacommunicatie'. Je staat eerst een kwartier in de wacht, voor een gesprekje van 3 minuten met een gestresste en eniszins gefrustreerde helpdeskmedewerker (die de hele dag alleen maar boze klanten te woord moet staan). Lijkt me nog wel een puntje voor de evaluatie bij Tweak. ik las ergens in dit topic dat Tweak mee las

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Denk dat je de vinger inderdaad op de gevoelige plek hebt hier. Maar als ik mij niet vergis is 4pp3l medewerker van Tweak dus hopelijk krijgen we vaker even een toelichting van hem. Twitter was idd beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze vraag zal waarschijnlijk al vele malen gesteld zijn, maar door de vele posts kom ik er niet helemaal meer uit.
Ik heb zelf Tweak Groen. Dus alleen internet en bellen (laatste gebruik ik nieteens).
De enige communicatie die ik van Tweak gehad heb is de brief van 3juni dat ik een nieuwe modem krijg (is ondertussen ook binnen), en dat per vandaag de lijn omgezet zou worden. Ik ga hier pas mee aan de slag als de verbinding daadwerkelijk echt weg is.

Maar begrijp ik nou goed dat ik van 60Mbit naar 50 ga? Want de website van Tweak zelfs is alles behalve duidelijk, en ik zie mijn eigen abbo nieteens meer staan.
Behoud ik mijn huidige abonnement, ga ik meer betalen, minder?? Ik snap er weinig meer van... :)

[ Voor 7% gewijzigd door fm77 op 18-06-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

Ik heb Tweak blauw met alleen internet en telefonie, onze modem en genexis blijven gewoon staan, geen informatie of wat gehad. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

pkopf schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:00:
[...]
Toch bijzonder hoe rommelig dit loopt en hoe slecht de communicatie tot nu toe richting klanten gaat. Het is toch niet heel vreemd gedacht om bijvoorbeeld via Twitter of via hun eigen website (in de vorm van een migratie-blog oid) iets van statusupdates te geven? Ik denk dat er veel meer begrip bij de klant komt, wanneer Tweak uit zichzelf iets meer open kaart speelt.
Precies, het is totaal begrijpelijk dat een project als dit uit kan lopen. We weten allemaal dat dat soort dingen gebeuren en hebben dit zelf vast ook wel eens gehad.

Als een klant-project uitloopt dan is dat iets dat je ONMIDDELLIJK meldt zodra dit bekend is, in mijn ervaring heeft een klant hier vrijwel altijd begrip voor. Waar klanten in mijn ervaring echter NOOIT begrip voor tonen is als je op de dag dat je had moeten opleveren pas laat horen dat het gaat uitlopen, en al helemaal niet als ze hier zelf achter moeten komen na navraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 18-06-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Tweak kan idd m.b.t. communicatie nog erg veel leren. De last van een storing, of een niet gehaalde deadline, wordt voor een klant veel erger wanneer dit niet netjes gecommuniceerd wordt. Tweak doet dat niet op tijd, en op het moment ze het doen proberen ze het vaak op een 3e partij af te schuiven. Zo was het bij de levering van de Xboxen ("MyCom levert niet op tijd"), bij de plotselingen overgang van KPN naar Sparql ("KPN trekt ineens de stekker er uit", wat bullshit is aangezien ze zelf in een mail aangeven al een jaar naar Sparql toe aan het werken zijn) en zo is het nu ook weer met dat opnemen pakket ("de zenders werken niet mee").

Afschuiven is niet nodig. Kom uit voor je tekortkomingen en je klanten zullen begrip tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hoe lang duurde het ongeveer dat de lijn werkte nadat je de helpdesk had gebeld?

Ik heb ze rond een uur of 11 gebeld maar helaas nog geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Mr. Noodle schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:48:
Hoe lang duurde het ongeveer dat de lijn werkte nadat je de helpdesk had gebeld?

Ik heb ze rond een uur of 11 gebeld maar helaas nog geen internet
Bij mij een kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-jansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ik ga morgen naar het nieuwe platform.

Maandag op eigen initiatief gebeld met de SD omdat ik niets had gehoord over de vervanging van mijn Genexis. Dinsdag netjes terug gebeld, en vanochtend door de monteur de Genexis vervangen door een gigabit (1 poort).

Sinds die tijd doe internet het niet meer via mijn eigen router.

Voor nu maar weer even de Experiabox teruggezet, en internet doet het weer. Wel vaag dat het via mijn eigen router niet meer werkt.... Maar goed, voor 1 dag kan ik wel leven met de Experiabox.

Moet natuurlijk nog wel even het ZyXEL modem binnenkomen. Zal wel vandaag niet meer zijn, want DHL reed net door de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Heb je de Vlan wel ingesteld op je eigen router.
Vlan34 als je een 1 poorts Genexis hebt.

Zitten er geen lampjes meer op de Genexissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
Het werkt eindelijk!!!!!!

Kom van Tweak ADSL internet en bellen, naar Tweak glasvezel 50/50 internet en bellen. Ben al een week bezig,(vanaf woensdag) om het nieuwe speciaal voor glas bijgeleverde Zyxel 8324 modem te installeren.
Het eerste modem startte onder toezicht van een Guidion monteur meteen al niet op. Dus weer een halve week wachten op een nieuw exemplaar na gebeld te hebben met de helpdesk.
Afgelopen zaterdag binnen en vol enthousiasme de boel inrichten. Ging allemaal goed totdat ik bij het Wifi gebeuren kwam. Op een bepaald moment met aanmelden van nieuwe wifi apparaten, het modem bleef hangen, dus ff de stroom eraf en dan weer vrolijk verder, dacht ik. Het ding niet meer aan de praat te krijgen zonder een keiharde reset en zo enkele keren achter elkaar en steeds maar opnieuw proberen. Inmiddels weer met de helpdesk gebeld, we sturen u wederom een nieuw exemplaar toe (nr.3). Moet ik overigens na 3 dagen nog steeds binnen krijgen.
Aan de helpdesk de vraag gesteld of ik mijn bestaande modem router de P-2812HNU-F1 niet kon gebruiken, was het antwoordt nee het nieuwe modem is veel beter en de bestaande is er niet geschikt voor????

Ik heb toch maar zitten klooien en zie hier, oude modem draait als een tierelier, hogere up en down snelheid en een sterker wifi signaal, telefoon doet het meteen en hoeft ook niet geporteerd te worden.

Vooralsnog ben ik blij, die zwarte mooie glimmende kastjes hoef ik ff niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
4pp3l schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:20:
Nieuwe migraties waar dit probleem zou kunnen gaan spelen worden natuurlijk niet uitgevoerd voordat er een betere oplossing is. Migraties welke in dit scenario vallen en welke vandaag gedaan zouden worden zijn dan ook niet doorgegaan maar worden later uitgevoerd wanneer er een definitieve oplossing
Helaas, maar dit is niet waar, in mijn omgeving zijn er al 2 die gewoon de migratie gehad hebben vandaag en waar het niet werkte, nadat ik ze geadviseerd had om de helpdesk te bellen om de "noodoplossing" aan te vragen was het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Ik heb net de Tweak SD aan de lijn gehad en gevraagd wat er nu verder gaat gebeuren. Genexis vervangen en toch weer naar VLAN 34 of ???

Nee zegt die beste jongen. Wij leveren Internet via VLAN 6 (voor mensen met een 4 poort Genexis en in een "Groen" regio denk ik er dan zelf maar even bij...?) en dat blijft zo. Dit is de eindstand, zo zal het blijven.

Ik zeg okay! Het draait nu. Niet meer aankomen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Mischien een niet zo slimme vraag hoe komen jullie aan user/password van de Genexis ? of staat die op de brief.
Ik wist overigens niet dat "wij/klant" hier op konden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
rob2011 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:35:
Mischien een niet zo slimme vraag hoe komen jullie aan user/password van de Genexis ? of staat die op de brief.
Ik wist overigens niet dat "wij/klant" hier op konden komen.
Je hoeft ook niks op de genexis aan te passen, maar je moet wel wat in de (Zyxel) router aanpassen.
De VLAN van ETHWAN van 34 naar 6 veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ik dacht dat dit op de Genexis was. ;-)
Duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ervee schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:31:
Ik heb net de Tweak SD aan de lijn gehad en gevraagd wat er nu verder gaat gebeuren. Genexis vervangen en toch weer naar VLAN 34 of ???

Nee zegt die beste jongen. Wij leveren Internet via VLAN 6 (voor mensen met een 4 poort Genexis en in een "Groen" regio denk ik er dan zelf maar even bij...?) en dat blijft zo. Dit is de eindstand, zo zal het blijven.

Ik zeg okay! Het draait nu. Niet meer aankomen! :P
Hmm ik krijg net de melding dat het niet bij iedereen blijkt te werken ... Waarvan ik er helaas 1 ben.... Ze gaan het uitzoeken... Bellen me terug.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
:F Sorry to hear Mr. Noodle. Suc7! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Weet iemand of IPv6 is aangeboden door de nieuwe verbinding van Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

dmitry schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:20:
Weet iemand of IPv6 is aangeboden door de nieuwe verbinding van Tweak?
Tijdje geleden aan de helldesk gevraagd en het antwoord was nee. Beetje raar IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beter laat dan nooit :P. Bij mij werkt de VLAN op 6 fix wel gelukkig. Top trouwens dat je die irritante lampjes op de Zyxel kan uitzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Heel af en toe slaat de sparql vast.
Om het weer werkend te krijgen moet de stroom eraf.
Gelukkig gebeurt het niet al te vaak.
Hebben meerdere hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
goldvinger schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:10:
Heel af en toe slaat de sparql vast.
Om het weer werkend te krijgen moet de stroom eraf.
Gelukkig gebeurt het niet al te vaak.
Hebben meerdere hier last van?
Ja alleen op een Netgear GS108Ev2. Ik heb het nog niet gezien op een "domme switch". (LAN kabel trekken is dan voldoende)

[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 18-06-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij bij zit de sparql met een lan kabel rechtstreeks op poort 3 van de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
goldvinger schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:19:
Bij bij zit de sparql met een lan kabel rechtstreeks op poort 3 van de Zyxel.
Dan heeft het vermoedelijk niets met mijn switch te maken, goed om te weten. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

pkopf schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:00:
Toch bijzonder hoe rommelig dit loopt en hoe slecht de communicatie tot nu toe richting klanten gaat. Het is toch niet heel vreemd gedacht om bijvoorbeeld via Twitter of via hun eigen website (in de vorm van een migratie-blog oid) iets van statusupdates te geven?
Dat is een goed plan. Bedankt voor de feedback en ziehier het resultaat: http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Aaargh! schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:01:
[...]

Precies, het is totaal begrijpelijk dat een project als dit uit kan lopen. We weten allemaal dat dat soort dingen gebeuren en hebben dit zelf vast ook wel eens gehad.

Als een klant-project uitloopt dan is dat iets dat je ONMIDDELLIJK meldt zodra dit bekend is, in mijn ervaring heeft een klant hier vrijwel altijd begrip voor. Waar klanten in mijn ervaring echter NOOIT begrip voor tonen is als je op de dag dat je had moeten opleveren pas laat horen dat het gaat uitlopen, en al helemaal niet als ze hier zelf achter moeten komen na navraag.
bvk1983 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:15:
Afschuiven is niet nodig. Kom uit voor je tekortkomingen en je klanten zullen begrip tonen.
Dat klopt allemaal en het valt niet mee om met een klein team bovenop de volledige gang van zaken te zitten. Het probleem met de Genexis-modems dat niet met de nieuwe situatie om kon gaan hebben wij domweg niet aan zien komen en het kwam ook niet bovendrijven tijdens onze tests.
We zijn daarop direct begonnen de problemen op te lossen in plaats van eerst diepgaand te communiceren en hebben inmiddels een oplossing die op korte termijn kan worden gerealiseerd. Voor zover wij weten zijn alle klanten met dit probleem in kaart of opgelost. De downtime is erg vervelend en had nooit mogen gebeuren, maar Murphy's law geldt onverbitterlijk. Hiervoor onze excuses.

We hebben er in dit specifieke scenario voor gekozen om dit niet direct aan het grote publiek te melden. Het gaat oprecht om tientallen klanten en de onrust die dit bij de grote groep los zou kunnen maken zal onnodig blijken nu alle problemen vooralsnog opgelost lijken te zijn. De komende tijd zullen we meer gebruik maken van de migratiepagina om lopende problemen aan te kaarten en zo nodig op te lossen.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zat al te kijken waar mijn nieuwe hardware bleef, aangezien ik volgens de brief 24 juni over zou gaan.
En heb al de eerste factuur van de nieuwe abonnement al betaald zag ik, dus ik kan niks anders doen dan wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic_Jack op 18-06-2014 18:51 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hier werkt het ook weer.. Zie net de lampjes online komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat de communicatie nu toch op gang komt. Ben Dinsdag aan de beurt. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
Ik mag mijn apparaten kosteloos opsturen, weet iemand of ook alle kabels erbij moeten zitten?
Op mijn slaapkamer had ik de tv met scart aangesloten (inmiddels wel een TV gekocht met hdmi)
Maar die hdmi kabel ben ik kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Arjantje72 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:30:
Ik mag mijn apparaten kosteloos opsturen, weet iemand of ook alle kabels erbij moeten zitten?
Op mijn slaapkamer had ik de tv met scart aangesloten (inmiddels wel een TV gekocht met hdmi)
Bij de KPN dozen zat geen HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 22:58
Ik ga over na internetten-only, dus ik ga de ontvanger terugzenden. Ik verwacht een lijstje van ze krijgen wat ze willen, anders krijgen ze alleen de ontvanger en afstandsbediening.
Geen idee wat er precies allemaal bijzat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:02
Heb vandaag al mijn apparatuur binnen gekregen! Morgen om 9 uur komt de monteur een bezoekje brengen. Zodra ik morgen internet heb zal ik eens wat foto's van de apparatuur gaan posten als daar belangstelling voor is.

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 20:09
Gifkikkertje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:39:
Heb vandaag al mijn apparatuur binnen gekregen! Morgen om 9 uur komt de monteur een bezoekje brengen. Zodra ik morgen internet heb zal ik eens wat foto's van de apparatuur gaan posten als daar belangstelling voor is.
Ik heb zeker belangstelling :) Altijd leuk om te zien wat voor apparatuur er geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Ik krijg na terugzetten van vlan 34 naar 6 wel weer internet, maar mijn telefoon werkt niet naar behoren. Ik hoor de andere kant niet praten.

Met tcpdump op mijn router zie ik de SIP communicatie op gang komen (de call zet zich ook op) maar RTP verkeer gaat alleen uit, maar er komt niets terug. Ik heb mijn Firewall rules nagekeken en ook het oude VoIP vlan 7 weer enabled met en zonder pppoe maar dat lijkt nergens heen te gaan.

Iemand met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:45:
.... De ab werkt ook niet naar behoren, want eenmaal op standby gezet is de ontvanger niet meer aan te krijgen met de ab. Ook niet door het kiezen van een zendernummer zoals anderen aangaven.
Hier het zelfde probleem. Als ik de ontvanger op stand-by zet met de grote afstandsbediening blijft het lampje groen branden. Als ik de ontvanger handmatig uitzet (op het knopje druk) wordt het lampje wel rood.
Opstarten duurt dan wel weer lang maar ja, om de ontvanger nu 24/7 aan te laten staan.... Als ik de ontvanger met zowel de grote als de kleine afstandsbediening uit zet krijg ik de ontvanger na een tijdje wel weer aan via een omweg: druk eerst op de OK knop, kies met de pijltjestoets een andere zender en druk dan weer op OK. Dit werkt bij mij met beide ab's.

Groeten,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gifkikkertje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:39:
Ik ben wel benieuwd! Ook screenshots of foto's van de interface zouden erg welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

ervee schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:02:
Met tcpdump op mijn router zie ik de SIP communicatie op gang komen (de call zet zich ook op) maar RTP verkeer gaat alleen uit, maar er komt niets terug. Ik heb mijn Firewall rules nagekeken en ook het oude VoIP vlan 7 weer enabled met en zonder pppoe maar dat lijkt nergens heen te gaan.
Heb je de juiste NAT modules voor SIP geladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
,Ik heb best wel veel last van freezing op mijn televisie. 
Het beeld staat dan een seconde of drie stil en je krijgt dan een raar beeld. (Erg blokkerig)
Het valt mij op dat je dit ook heel soms ziet als je schakelt van hd zender naar hd zender)
Dit probleem heb ik tot nu toe alleen gezien bij het kijken van een hd zender. (Vooral bij het kijken van de wk wedstrijd van nl)

Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 4% gewijzigd door goldvinger op 19-06-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

goldvinger schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:18:
,Ik heb best wel veel last van freezing op mijn televisie. 
Het beeld staat dan een seconde of drie stil en je krijgt dan een raar beeld. (Erg blokkerig)
Het valt mij op dat je dit ook heel soms ziet als je schakelt van hd zender naar hd zender)
Dit probleem heb ik tot nu toe alleen gezien bij het kijken van een hd zender. (Vooral bij het kijken van de wk wedstrijd van nl)

Hebben jullie hier ook last van?
Dit heb ik ook sinds een paar weken bij mijn oude groen-verbinding. Dit liep altijd vlekkeloos, maar de laatste tijd niet meer. En ik moet nog over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
@Tweak: goed dat jullie (ook hier) van je laten horen. Goed bericht over hoe het nou is gelopen. Dat lost het probleem niet direct op, maar het is beter dan niets horen.

Dan nog een ander puntje, telefonie. Ik krijg het niet aan de praat. @Hans_18T had je het over dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O6dK9P4l.png?1

En dan het vinkje aanzetten (enable SIP account) uiteraard. Username is blijkbaar je telefoonnummer, maar wat is het password? Is dat het algemene Tweak-password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Sip accountnumber en username is iets ala 31361234567 (landnummer zonder "0" + netnummer zonder "0" + abonnenummer.)
Het password is niet hetzelfde als op "mijn tweak" deze staat in een aparte brief die je van Tweak zou moeten hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Ok, bedankt. Ik heb geen aparte brief ontvangen. Even bellen met de SD straks dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
getver.. ben ik eindelijk over .. krijg ik een IP die echt op alle blocklists staat die je maar kan bedenken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mr. Noodle schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:27:
getver.. ben ik eindelijk over .. krijg ik een IP die echt op alle blocklists staat die je maar kan bedenken ...
Handig

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Aaargh! schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Heb je de juiste NAT modules voor SIP geladen ?
Hmm, ik gebruik OpenWRT en heb dat in het verleden volgens mij nooit expliciet hoeven doen. Ik zal het eens onderzoeken.

Ik gebruik een Gigaset SIP telefoon en die doet ook al iets met STUN. Zo ver mijn VoIP kennis gaat heb je dan toch geen intelligente SIP aware Router nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keebs
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-02-2023
Sprekend voor UPC moeten de kabels er bij zitten, maar ze doen er niet moelijk om als ze er niet bij zitten. Gewoon houden die handel.
Pagina: 1 ... 47 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.