Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.327 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
En gebeld met de SD, telefonie werkt weer. Nu nergens meer aankomen dus...

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Weet iemand al iets over hoe 'vast' je IP adres is? Ik las hierboven ergens dat iemand een refresh deed, en een ander IP adres kreeg?

Officieel is het natuurlijk nooit een vast IP geweest, en zou het soms kunnen wijzigen, maar in de 3 jaar dat ik tweak glas heb gehad, is ie altijd hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
goldvinger schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:10:
Heel af en toe slaat de sparql vast.
Om het weer werkend te krijgen moet de stroom eraf.
Gelukkig gebeurt het niet al te vaak.
Hebben meerdere hier last van?
Gisteren, vlak voor het 3e doelpunt van Nederland :( Hoorde de buren juichen terwijl ik met de stroom aan het K&$%*^ was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Voor alle apparatuur die teruggestuurd moet worden geldt dat wij ze het liefst zo compleet mogelijk ontvangen. Zolang echter het apparaat zelf gewoon in de doos aanwezig is zullen wij nooit moeilijk doen. De adapter zou nog gerefurbished kunnen worden, kabels zullen wij niet snel hergebruiken.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RonnieB82 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:46:
Weet iemand al iets over hoe 'vast' je IP adres is? Ik las hierboven ergens dat iemand een refresh deed, en een ander IP adres kreeg?

Officieel is het natuurlijk nooit een vast IP geweest, en zou het soms kunnen wijzigen, maar in de 3 jaar dat ik tweak glas heb gehad, is ie altijd hetzelfde gebleven.
Dat was ik, maar in de 3 en een half jaar Had ik hetzelfde ip adres, maar, gokje, Tweak heeft nieuwe DHCP servers of nieuwe scopes aangemaakt waardoor je bij de migratie een nieuw ip adres krijgt.

Doordat ik dus mijn firewall hebt herstart kreeg ik vanaf de nieuwe scope of server een ip adres met ook een andere reverse dns

Heb ooit begrepen dat ze op 2 plaatsen de DHCP bijhouden, een database en de dhcp server zelf, zodat je eigenlijk een semi vast ip adres hebt.

Kan tweak dit ook bij de nieuwe infrastructuur bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
@tweak

Hebben jullie al meerdere klachten ontvangen over het freezing vsn het beeld en dat af en toe de kastjes vastlopen.
Wordt dit snel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:02
Vandaag de monteur over de vloer gehad. Zit blijkbaar een fout in de wijkcentrale en geen glassignaal naar mijn ntu, KPN gaat er mee aan de gang en er is geen ETA voor de reparatie. Met andere woorden ik zit dus nog steeds zonder internet. Ik had graag iets positiefs voor tweak gedaan door de hardware te showen en de interface van de router en stb te screenen en testen in plaats van alleen de negativiteit van de migratie. Helaas kan ik nog niks online zetten...

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

goldvinger schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:18:
,Ik heb best wel veel last van freezing op mijn televisie. 
Het beeld staat dan een seconde of drie stil en je krijgt dan een raar beeld. (Erg blokkerig)
Het valt mij op dat je dit ook heel soms ziet als je schakelt van hd zender naar hd zender)
Dit probleem heb ik tot nu toe alleen gezien bij het kijken van een hd zender. (Vooral bij het kijken van de wk wedstrijd van nl)

Hebben jullie hier ook last van?
Jan Driebeen schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:06:
[...]

Hier het zelfde probleem. Als ik de ontvanger op stand-by zet met de grote afstandsbediening blijft het lampje groen branden. Als ik de ontvanger handmatig uitzet (op het knopje druk) wordt het lampje wel rood.
Opstarten duurt dan wel weer lang maar ja, om de ontvanger nu 24/7 aan te laten staan.... Als ik de ontvanger met zowel de grote als de kleine afstandsbediening uit zet krijg ik de ontvanger na een tijdje wel weer aan via een omweg: druk eerst op de OK knop, kies met de pijltjestoets een andere zender en druk dan weer op OK. Dit werkt bij mij met beide ab's.

Groeten,

Jan
Ja, deze beide problemen heb ik ook. Erg vervelend.

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Tweak schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:03:
Voor alle apparatuur die teruggestuurd moet worden geldt dat wij ze het liefst zo compleet mogelijk ontvangen. Zolang echter het apparaat zelf gewoon in de doos aanwezig is zullen wij nooit moeilijk doen. De adapter zou nog gerefurbished kunnen worden, kabels zullen wij niet snel hergebruiken.
Er zaten geen HDMI kabels bij de setop boxen, die heb je zelf aangeschaft.

Wat betreft het terugsturen, het lijkt me dat tweak hier uberhaupt niet moeilijk over kan gaan doen want je stuurt het naar een zwart gat. Je hebt geen inleverbewijs of niets, dit is zeer krakkemikig afgedekt. Dat is prima zolang men er geen punt van maakt. Wat terug komt bij tweak is overgeleverd aan de eerlijheid van de klant, wat er geconcludeerd wordt door tweak over wat er is ingelevered is afhankelijk van de eerlijkheid en zorgvuldigheid van Tweak. Maar wat er gebeurd als iemand bij ontvangst iets (administratief) kwijt maakt, of als het in de post zoek raakt is volstrekt onduidelijk. Dan wordt het een "zat er wel in" versus "zat er niet in" verhaal. En met de hoeveelheid apparatuur waar het hier omgaat zal dit gaan gebeuren. Ik zou veel liever op een centrale plaats per woonplaats het fysiek willen inleveren en een bewijs van inlevering in ontvangst nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk geen last van freezing, maar wel heb ik regelmatig 'bewegings' storing in het beeld. Vooral bij snel wisselende beelden of een snelle overgang, dan zie ik regelmatig fijne blokstoring in het beeld.
Dit gebeurt overigens vrijwel altijd bij een zenderwisseling (rechtstreeks kiezen of kanaal plus, bij selectie uit tv gids geen probleem)

Misschien heeft het een oorzaak in VBR codering in de datastream. Kan me voorstellen dat een snelle beeldovergang een kleine piek geeft in de stream, waarbij als er te kleine buffers zijn er zichtbare beeldstoringen kunnen optreden.. Maar ja ben geen (netwerk) techneut.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me toch een klein beetje zorgen te maken, bij de aankondiging abbo wijziging het formulier getekend en opgestuurd. Weken verder geen reactie. Gemaild naar tweak, "nee wij hebben niets ontvangen". Opnieuw uitgeprint, ingvuld, gescanned en gemaild. Correct ontvangen door tweak. Maar over 11 dagen (6 hele werkdagen) stopt het signaal zegt tweak. tot op heden nog geen brief, decoders of andere zaken ontvangen.

Vorige week nog gemaild naar de SD waar de spullen blijven maar die zou ik binnen 1 a 2 weken moeten ontvangen. Inmiddels een week verder en nog niks. Ik weet niet of er een monteur bij moet komen maar het wordt krap aan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:00
@Tha_Boog
Als je nu blauw hebt, maak je dan geen zorgen. Dat signaal blijft voorlopig nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:37:
Ik begin me toch een klein beetje zorgen te maken, bij de aankondiging abbo wijziging het formulier getekend en opgestuurd. Weken verder geen reactie. Gemaild naar tweak, "nee wij hebben niets ontvangen". Opnieuw uitgeprint, ingvuld, gescanned en gemaild. Correct ontvangen door tweak. Maar over 11 dagen (6 hele werkdagen) stopt het signaal zegt tweak. tot op heden nog geen brief, decoders of andere zaken ontvangen.

Vorige week nog gemaild naar de SD waar de spullen blijven maar die zou ik binnen 1 a 2 weken moeten ontvangen. Inmiddels een week verder en nog niks. Ik weet niet of er een monteur bij moet komen maar het wordt krap aan geloof ik.
En zoals in onze aankondiging is te lezen:
"5: Wordt op 1 juli mijn verbinding opgeheven?

Als u ervoor heeft gekozen niet van onze nieuwe diensten gebruik te willen maken dan zal uiterlijk 1 juli uw verbinding stoppen te werken. U wordt vanaf dat moment ook niet meer gefactureerd voor onze dienstverlening. Heeft u aangegeven dat u al eerder dan dat moment wil opzeggen, dan honoreren wij uiteraard uw zelfgekozen wens-datum.

Indien u ervoor heeft gekozen wel over te willen op onze nieuwe dienstverlening, waaronder Sparql, dan zal uw verbinding nooit worden opgeheven voordat uw nieuwe producten werkend zijn opgeleverd. Ook als dat betekent dat uw nieuwe diensten pas na 1 juli werken! Wij zullen geen lijnen opheffen van klanten die aan hebben gegeven bij ons klant te willen blijven."

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JP1980

Ik heb groen, dus maak mij wel een beetje zorgen nu. Je verwacht op zijn minst een brief met de gegevens van je nieuwe aansluiting, decodertjes, router etc. en een brief wanneer er evt. een monteur komt ( of niet, ook goed )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:40:
[...]

En zoals in onze aankondiging is te lezen:
"5: Wordt op 1 juli mijn verbinding opgeheven?

Als u ervoor heeft gekozen niet van onze nieuwe diensten gebruik te willen maken dan zal uiterlijk 1 juli uw verbinding stoppen te werken. U wordt vanaf dat moment ook niet meer gefactureerd voor onze dienstverlening. Heeft u aangegeven dat u al eerder dan dat moment wil opzeggen, dan honoreren wij uiteraard uw zelfgekozen wens-datum.

Indien u ervoor heeft gekozen wel over te willen op onze nieuwe dienstverlening, waaronder Sparql, dan zal uw verbinding nooit worden opgeheven voordat uw nieuwe producten werkend zijn opgeleverd. Ook als dat betekent dat uw nieuwe diensten pas na 1 juli werken! Wij zullen geen lijnen opheffen van klanten die aan hebben gegeven bij ons klant te willen blijven."

Ok maar na het kwijtraken van mijn eerste getekende brief heb ik hier een hard hoofd in. Dat is toch geen gekke gedachte toch? we gaan het zien, ik hoop dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Kunnen ze de gegevens ook voor de tijd via de mail door sturen?
Want als je wordt omgezet heb je geen telefoon om de sd te bellen voor je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

@Tweak

Krijgen klanten met Tweak Blauw (gbit genexis) ook een nieuwe NT of kan de huidige blijven zitten ?
Is het ook mogelijk om de Zyxel gewoon niet te laten leveren (was bij m'n oorspronkelijke aanmelding wel mogelijk)

[ Voor 34% gewijzigd door Aaargh! op 19-06-2014 11:57 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:43:
[...]

Ok maar na het kwijtraken van mijn eerste getekende brief heb ik hier een hard hoofd in. Dat is toch geen gekke gedachte toch? we gaan het zien, ik hoop dat het goed komt.
Het kan zijn dat de brief wel ontvangen maar niet verwerkt was. Er liggen hier immers behoorlijke stapels papier waar we simpelweg nog mee bezig zijn. Daarnaast zal elke klant, voordat deze definitief wordt opgezegd, altijd eerst een telefonisch gesprek met ons hebben om aan te geven dat diegene dan toch echt een andere provider zal moeten zoeken. Mochten wij niks horen voor de 1e van juli en de klant ook niet te pakken kunnen krijgen dan is dat het enige scenario dat wij een klant afsluiten waar wij niks van hebben vernomen.
Aaargh! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:56:
@Tweak

Krijgen klanten met Tweak Blauw (gbit genexis) ook een nieuwe NT of kan de huidige blijven zitten ?
Is het ook mogelijk om de Zyxel gewoon niet te laten leveren (was bij m'n oorspronkelijke aanmelding wel mogelijk)
Daar komt handwerk bij kijken en is administratief nogal lastig. Aan het (administratieve) feit dat je een dergelijk apparaat geleverd krijgt hangt namelijk tevens een stuk configuratie van de lijn vast. Het is waarschijnlijk slimmer het apparaat of direct terug te sturen of zolang in de kast te bewaren, anders is de kans op fouten in ons huidige proces helaas aanwezig.

[ Voor 51% gewijzigd door Tweak op 19-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
@Tweak:

Mensen nemen niet alles meer zomaar aan wat door Tweak wordt aangekondigd, er is al te vaak gebleken dat Tweak afspraken niet na kan komen. Neemt niet weg dat ik het jullie uiteraard van harte gun dat deze overstap zo soepel mogelijk zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:06:
Persoonlijk geen last van freezing, maar wel heb ik regelmatig 'bewegings' storing in het beeld. Vooral bij snel wisselende beelden of een snelle overgang, dan zie ik regelmatig fijne blokstoring in het beeld.
Dit gebeurt overigens vrijwel altijd bij een zenderwisseling (rechtstreeks kiezen of kanaal plus, bij selectie uit tv gids geen probleem)

Misschien heeft het een oorzaak in VBR codering in de datastream. Kan me voorstellen dat een snelle beeldovergang een kleine piek geeft in de stream, waarbij als er te kleine buffers zijn er zichtbare beeldstoringen kunnen optreden.. Maar ja ben geen (netwerk) techneut.. ;)
Precies wat ik bedoel
Misschien dat ik het verkeerd verwoord heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net door mijn Alarmdienst (securitas) gebeld dat mijn alarmcentrale geen status melding meer maakt. Dit zou een simpele beveiligde uitgaande 'ping' moeten zijn.. Heb voor omzetting nog de Experiabox bekeken of er poorten open moesten staan, maar was niet het geval..

Iemand een idee wat een uitgaande verbinding zou blokkeren?
Zag eerder ook mensen iets roepen over blocklists en hun nieuwe IP adres. Zou dat een mogelijkheid zijn? Follow up vraag is dan ook, waar kan ik dat checken?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:57:
[...]

Het kan zijn dat de brief wel ontvangen maar niet verwerkt was. Er liggen hier immers behoorlijke stapels papier waar we simpelweg nog mee bezig zijn.

[...]
Als iemand wekenlang geen reactie krijgt op een brief, dan hebben jullie de hoeveelheid post misschien een beetje onderschat? Tweak is de initiërende partij in deze hele zaak. Als het goed is wisten jullie precies hoeveel formulieren / brieven jullie te verwerken zouden krijgen in een korte periode.

Andere optie was een wat meer gefaseerde migratie, zodat er niet van die grote stapels onbeantwoorde post ontstaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

@Tweak, komt er ook een migratie voor klanten met TweakBlauw die enkel internet + telefonie hebben afgesloten? Aangezien ik nooit een brief of informatie heb gehad en er toch vanalles gaande is. Kan ik daar duidelijkheid over krijgen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
Zo probleem is opgelost en ik heb internet. Iemand een idee waar ik de actievatiecode van mijn sparql box kan vinden? Staat niet in de brieven die ik gehad heb.

Foto's van de hardware ben ik aan het uploaden!

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
actievatiecode kan je opvragen bij service desk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Je hebt een brief nodig waar de gegevens activatie/pincode etc t.b.v. sparqlbox instaan.

Hier staan ook de gegevens t.b.v. telefonie (SIP) en newsserver op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
ik had geen brief gekregen. Alle gegevens kreeg ik via mail, behalve SIP. SIP alleen via post, of zolas bij mij stond:

Kunt u svp remote management aanzetten zodat wij de sip gegevens in het modem kunnen plaatsen?

Dit kunt u doen via Maintenance -> Remote MGMT -> vervolgens de WAN enablen voor HTTP (80).
Graag ontvangen wij ook de admin wachtwoord, indien deze is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Ik heb met die sparql box overiges de hiervoor reeds vermelde problemen ook

- onduidelijke standby toestand (groen ledje)
- soms echt niet uit standby te krijgen, dan moet ie uit/aan
- ik heb sinds maandag drie keer een hang-up gehad, waarvan de laatste in de laatse 8 min van NL-AUS, enige remedie is dan poweren
- ik heb meerdere keren een situatie gehad dat na het kanaalwisselen het beeld op mijn 40inch tv een postzegel in de linkerbovenhoek van het scherm was, kwam weer goed door met de kanalen te schakelen.
- En met behoorlijke regelmaat is het beeld verstoord, ik kan mij met het onderhoud aan het netwerk daar echter wel iets bij voorstellen, en heb dus hoop dat dit wel zal stabiliseren.
- de AB reageerd matig, in het ene geval gebeurd er niets, in het andere geval staat er 111 als je naar zender 1 wilt. En ja ook als je dit met het nodige gevoel doet.
- Wat ik ook mis t.o.v. de motorola is een indicatie dat je TV nog aanstaat als je box in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tweak. Kan het zijn dat het zenderoverzicht op spaql.nl een beetje achterloopt op de werkelijkheid? Ik kan namelijk de zender animal planet niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
Foto gallerij hardware Tweak & Sparql

Dozen van ZyXEL en SPARQL BOX
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/5rswvuodz/IMG_20140618_104039.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/gtxzuaign/IMG_20140618_104112.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/lidzph7nb/IMG_20140618_104154.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/yy10exg53/IMG_20140618_104258.jpg
BIC pen ter vergelijking

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/cwaq4vvnb/IMG_20140618_104323.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/odr2wcbnb/IMG_20140618_104331.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/wkj2nx1pz/IMG_20140618_104534.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/4ac1y1913/IMG_20140618_104544.jpg
Sparql AB voor en achter

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/fla48nqif/IMG_20140618_104833.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/bg3t0hi47/IMG_20140618_104850.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/xtbjnaj1z/IMG_20140618_105814.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/a3m3ylkon/IMG_20140619_142301.jpg

Vanmiddag ga ik met de Router aan de slag en zal daar dan een paar screenshots van schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Wat heb jij een aparte ONT ontavngen.. Ik heb gewoon een grijs/beige Genexis Gigabit ontvangen om de oude Genexis 4P+Tel+coax te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Het lijkt net of bij die Zyxel de poorten vlak met de achterkant zitten. Moet je daar je kabels in vouwen of zo? Zal wel wat vertekend beeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Zitten 2 steunen bij:
1 die je langs de rand vlak onder de aansluitingen klikt om de Zyxel rechtop te laten staan (je steekt de kabels er dus recht in de achterkant erin).
1 soort U-vormige beugel die je halverwege de achterkan inschuift voor bevestiging aan de muur, geeft zo'n 3-4cm ruimte van de muur af om kabel in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
JP1980 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:10:
Het lijkt net of bij die Zyxel de poorten vlak met de achterkant zitten. Moet je daar je kabels in vouwen of zo? Zal wel wat vertekend beeld zijn.
Ze zitten zo:
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/wjoo0gphx/IMG_20140619_151232.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/wxq0029lh/IMG_20140619_151247.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Rietveld
  • Laatst online: 23-11-2022
Vandaag de Zyxel en de Sparql geinstalleerd;

-Brief met gegevens voor activatie van de Sparql box niet ontvangen, moest met de servicedesk bellen.
-Telefonie werkt niet > mail gestuurd naar de servicedesk > nog geen antwoord gekregen.
-Sparq box standby werkt niet goed, pas na minuten drukken op allerlei knopjes komt dat ding weer uit slaapstand.
-TV pauzeren werkt niet (zoals beloofd in de brief van Tweak)
- TV functionaliteit zit niet meer op de afstandsbediening (wel beloofd door Tweak) dus nu 2X ab gebruiken!
- Opstarttijd Sparql box is lang, loopt ook vaak vast na indrukken standby op de afstandsbediening.
- Internetsnelheid van 100 Mbit wordt niet behaald (+/- 92 Mbit) terwijl ik voorheen 60/60 haalde op de volle snelheid.
- Zenders via internet niet te bekijken.
- Nog geen apps beschikbaar voor TV op je telefoon/tablet.

Abonnement gaat op 1 Juli in, ik heb er een hard hoofd in of alles normaal gaat werken. Is opzeggen een optie om weer naar een normale provider over te stappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keebs
  • Laatst online: 06-02-2023
Bas Rietveld schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:23:
Vandaag de Zyxel en de Sparql geinstalleerd;

-Brief met gegevens voor activatie van de Sparql box niet ontvangen, moest met de servicedesk bellen.
-Telefonie werkt niet > mail gestuurd naar de servicedesk > nog geen antwoord gekregen.
-Sparq box standby werkt niet goed, pas na minuten drukken op allerlei knopjes komt dat ding weer uit slaapstand.
-TV pauzeren werkt niet (zoals beloofd in de brief van Tweak)
- TV functionaliteit zit niet meer op de afstandsbediening (wel beloofd door Tweak) dus nu 2X ab gebruiken!
- Opstarttijd Sparql box is lang, loopt ook vaak vast na indrukken standby op de afstandsbediening.
- Internetsnelheid van 100 Mbit wordt niet behaald (+/- 92 Mbit) terwijl ik voorheen 60/60 haalde op de volle snelheid.
- Zenders via internet niet te bekijken.
- Nog geen apps beschikbaar voor TV op je telefoon/tablet.

Abonnement gaat op 1 Juli in, ik heb er een hard hoofd in of alles normaal gaat werken. Is opzeggen een optie om weer naar een normale provider over te stappen ?
Als de beloftes door de provider niet worden nagekomen en je hebt het zwart op wit staan is het contractbreuk van de provider en zou in principe opgezegd mogen worden. Ik heb alleen geen ervaring met tweak.

Edit:
Het is natuurlijk aan jou en de provider om hierin een overeenkomst te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Keebs op 19-06-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Bedankt. Hopelijk gaat dat lukken. Meterkast bij mij is wat krap. De router hang op dit moment bij mij aan de binnenkant van de meterkast deur i.v.m. ruimtegebrek. De kabels scharnieren mee wanneer ik de deur open doe. We zullen zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thuisdigitaal schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:30:
ik had geen brief gekregen. Alle gegevens kreeg ik via mail, behalve SIP. SIP alleen via post, of zolas bij mij stond:

Kunt u svp remote management aanzetten zodat wij de sip gegevens in het modem kunnen plaatsen?

Dit kunt u doen via Maintenance -> Remote MGMT -> vervolgens de WAN enablen voor HTTP (80).
Graag ontvangen wij ook de admin wachtwoord, indien deze is gewijzigd.
Inloggen op remote management met jouw admin-account over HTTP. Brrrrrrrrrrrrr............
Mag hopen dat niet iedereen erbij kan dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een update vanuit tweak: http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Ik begin me wel af te vragen of ik er goed aan doe om bij Tweak te blijven. Ik heb best begrip voor wat problemen, maar het lijkt erop dat de komende tijd niks vlekkeloos werkt.

Misschien even een jaartje terug naar UPC en dan Tweak weer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Rietveld
Even de brief van Tweak erbij gepakt om je over te halen om met Sparql verder te gaan, daarin staat een interessante zin: "Want Sparql biedt u alles wat u gewend bent van interactieve televisie, en meer !"
Het lijkt er meer op dat de klanten van Tweak nu de proeftuin zijn van het nieuwe Sparql pretpark. Het is een herhaling van toen Tweak begon met diensten leveren. Slecht/niet informeren. Van alles beloven maar niet nakomen maar je mag wel gewoon betalen. Wellicht kan Tweak/Sparql aangeven of het abonnement gestopt kan worden, het is immers nog geen 1 Juli. Dan kunnen de ex klanten van Tweak weer gewoon terug naar de vertrouwde KPN waar wel alles werkt en de beloofde functionaliteiten ook gewoon aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Bas Rietveld schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:48:
Even de brief van Tweak erbij gepakt om je over te halen om met Sparql verder te gaan, daarin staat een interessante zin: "Want Sparql biedt u alles wat u gewend bent van interactieve televisie, en meer !"
Het lijkt er meer op dat de klanten van Tweak nu de proeftuin zijn van het nieuwe Sparql pretpark. Het is een herhaling van toen Tweak begon met diensten leveren. Slecht/niet informeren. Van alles beloven maar niet nakomen maar je mag wel gewoon betalen. Wellicht kan Tweak/Sparql aangeven of het abonnement gestopt kan worden, het is immers nog geen 1 Juli. Dan kunnen de ex klanten van Tweak weer gewoon terug naar de vertrouwde KPN waar wel alles werkt en de beloofde functionaliteiten ook gewoon aanwezig zijn.
Bas ik zie dat je sinds vandaag lid bent van tweakers.net. In het algemeen denken tweakers in de richting van oplossingen niet om leverancies af te z..ken. Misschien moet je even hierna kijken Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Beetje rare oplossing voor TV dragen ze daar aan, een IP krijgen op VLAN 4, je STB in je LAN hangen en dan gaan lopen NATen met een statische route ?

Waarom niet gewoon VLAN4 helemaal buiten je netwerk houden, de STB direct op het VLAN4 netwerk laten DHCPen met de DHCP server van Tweak en dan heb je het hele NAT gebeuren niet nodig EN je hebt het voordeel dat de STB niet in je LAN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Hans_18T schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:56:
[...]

Bas ik zie dat je sinds vandaag lid bent van tweakers.net. In het algemeen denken tweakers in de richting van oplossingen niet om leverancies af te z..ken. Misschien moet je even hierna kijken Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Het lijkt me dat iedereen, lang of kort lid, een mening mag geven of het presteren van een provider. Iedereen die hier reageert heeft er blijkbaar voor gekozen om met Tweak/Sparqle in zee te gaan. Een deel zal dat hebben gedaan n.a.v. teksten zoals geschreven in de brief die Tweak abonnees hebben ontvangen.

Die teksten worden alles behalve waargemaakt op dit moment. Dat kan, dat hoort bij een testfase, maar doorgaans is een testfase niet de fase waarin je massaal je klanten overzet. Een storing hier en daar moet geen issue zijn voor klanten, maar de kern moet werken. Dat doet het niet aan de reacties te zien, dus is het m.i. terecht dat mensen hier vraagtekens bij zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door bvk1983 op 19-06-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Laatst online: 09-05-2022
Aaargh! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:59:
[...]

Beetje rare oplossing voor TV dragen ze daar aan, een IP krijgen op VLAN 4, je STB in je LAN hangen en dan gaan lopen NATen met een statische route ?

Waarom niet gewoon VLAN4 helemaal buiten je netwerk houden, de STB direct op het VLAN4 netwerk laten DHCPen met de DHCP server van Tweak en dan heb je het hele NAT gebeuren niet nodig EN je hebt het voordeel dat de STB niet in je LAN zit.
Dat is precies zoals ik het ook van plan was. Zo werkte het bij mij ook met Telfort Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Aaargh! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:59:
[...]

Wellicht dat een aantal mensen met dergelijke kennis van zaken (Tweak en een aantal van hun klanten) wil assisteren met een wat specifiekere howto? Bv icm Tomato f/w. Zou dit graag willen doen, maar mis gewoon de kennis daarvoor. Maar stel mezelf wel graag beschikbaar om e.e.a. te testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:05
Hier even een positieve reactie. Na lang twijvelen om klant te worden vanwege borg en administratiekosten. Heb ik vorige week 's middags glasvezel aangevraagd. De volgende dag zat bij de post al de brief met de te onderteken contracten. Deze heb ik maandag op de post gedaan. En deze waren vanochtend al verwerkt.

Dat kan ik zien in mijn tweak omgeving. Ik vind dat ontzettend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Rietveld
Hans_18T schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:56:
[...]

Ik ben zelf een doorgewinterde techneut maar ik kan geen oplossingen voor Sparql doorzetten. Klanten moeten gewoon een werkend product krijgen ipv voor proefkonijn moeten spelen. Wellicht kan je dat gewoon respecteren. Het is nu eenmaal een juiste weergave van de werkelijkheid. Het feit dat jij niet bij deze provider bent aangesloten en er geen last van hebt doet er verder niet toe toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:26
Alphalorne schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:06:
Wat heb jij een aparte ONT ontavngen.. Ik heb gewoon een grijs/beige Genexis Gigabit ontvangen om de oude Genexis 4P+Tel+coax te vervangen.
Maar dan heb jij ook niet zo'n nieuwe UFTU maar een oude Genexis grondplaat.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Barre73 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:11:
[...]

Maar dan heb jij ook niet zo'n nieuwe UFTU maar een oude Genexis grondplaat.
Klopt idd. Ik vroeg me al af wat dat op de foto was, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
bvk1983 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:00:
[...]
Die teksten worden alles behalve waargemaakt op dit moment. Dat kan, dat hoort bij een testfase, maar doorgaans is een testfase niet de fase waarin je massaal je klanten overzet. Een storing hier en daar moet geen issue zijn voor klanten, maar de kern moet werken.
Volgens mij werkt de kern ook wel, immers internetten en bellen gaan goed. Het gedeelte wat wat minder loopt is het TV gedeelte.
Helaas is een testopstelling niet hetzelfde als een live netwerk, in een testopstelling simuleer je immers niet het gedrag van bijvoorbeeld 1000 of meer actieve klanten tegelijk
bvk1983 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:00:
[...]
Dat doet het niet aan de reacties te zien, dus is het m.i. terecht dat mensen hier vraagtekens bij zetten.
Ook als slecht functionerende zaken al openlijk erkend worden door Tweak. :?

@Bas Rietveld: Ik ben trouwens wel degelijk bij deze provider aangesloten. Ik ben afgelopen maandag over gegaan op het nieuwe netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Hans_18T schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:18:
[...]

Volgens mij werkt de kern ook wel, immers internetten en bellen gaan goed. Het gedeelte wat wat minder loopt is het TV gedeelte.
Helaas is een testopstelling niet hetzelfde als een live netwerk, in een testopstelling simuleer je immers niet het gedrag van bijvoorbeeld 1000 of meer aktieve klanten tegelijk

[...]

@Bas Rietveld: Ik ben trouwnes wel degelijk bij deze provider aangesloten. Ik ben afgelopen maandag over gegaan op het nieuwe netwerk.
Op het moment dat klanten zelf hun SIP gegevens in de Zyxel moeten zetten vind ik niet dat de kern van telefonie werkt. Nu zullen tweakers daar geen probleem mee hebben, maar naast tweakers zijn er nog een grote groep huis-tuin-keuken gebruikers zijn die daar totaal geen kaas van gegeten hebben.

TV dat "wat minder loopt" vind ik een understatement. Ook hier werkt de kern, normaal TV kijken zonder haperingen, niet. Nog los van de beloofde app die er niet is en een opnemen-pakket dat waarschijnlijk heel wat magerder is dan ons vooraf beloofd is. Dat laatste vind ik wel tekenend: eerst iets beloven en daarna pas kijken of je het waar kunt maken.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ze alles snel op de rit hebben, maar de problemen die nu naar boven komen getuigen m.i. niet van een behoorlijke voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:51
Quote: De router of modem van de klant moet wel DHCP'en op VLAN 4, net zoals er op VLAN 34 moet gebeuren. Het verschil is dat er geen default route gezet moet worden over VLAN 34.
Moet dit niet zijn:
De router of modem van de klant moet wel DHCP'en op VLAN 4, net zoals er op VLAN 34 moet gebeuren. Het verschil is dat er geen default route gezet moet worden over VLAN 4.?

Quote: Daarnaast moet er een static route worden gezet naar 185.6.48.0/26 over het gateway IP van het in VLAN 4 verkregen IP.
Kan dit niet beter zijn:
Daarnaast moet er een static route worden gezet voor 185.6.48.0/26 naar het gateway IP van het in VLAN 4 verkregen IP. En/of moet dat laatste ook niet VLAN 34 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
ervee schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:23:
[...]

Quote: De router of modem van de klant moet wel DHCP'en op VLAN 4, net zoals er op VLAN 34 moet gebeuren. Het verschil is dat er geen default route gezet moet worden over VLAN 34.
Moet dit niet zijn:
De router of modem van de klant moet wel DHCP'en op VLAN 4, net zoals er op VLAN 34 moet gebeuren. Het verschil is dat er geen default route gezet moet worden over VLAN 4.?
In de Zyxel is momenteel een default static route gedefinieerd naar de IPTV_Ethernet interface dus VLAN4. Tweaks omschrijving is wel niet correct maar misschien een beetje krom opgeschreven.

[ Voor 21% gewijzigd door Hans_18T op 19-06-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Hans_18T schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:37:
[...]

In de Zyxel is momenteel een default route gedefinieerd naar de IPTV_Ethernet interface dus VLAN4. Tweaks omschrijving is wel correct maar misschien een beetje krom opgeschreven.
Quote Tweak: Default route mag nooit over VLAN 4 gaan (het internetverkeer van de klant zal dan stuk gaan).

En in de Zyxel is momenteel een default route gedefinieerd naar de IPTV_Ethernet interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
ervee schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:49:
[...]

Quote Tweak: Default route mag nooit over VLAN 4 gaan (het internetverkeer van de klant zal dan stuk gaan).

En in de Zyxel is momenteel een default route gedefinieerd naar de IPTV_Ethernet interface?
Je hebt gelijk moet zijn static route 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 20:45
Hans_18T schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:18:
[...]

Helaas is een testopstelling niet hetzelfde als een live netwerk, in een testopstelling simuleer je immers niet het gedrag van bijvoorbeeld 1000 of meer actieve klanten tegelijk

[...]

@Bas Rietveld: Ik ben trouwens wel degelijk bij deze provider aangesloten. Ik ben afgelopen maandag over gegaan op het nieuwe netwerk.
De kern van een all-in-one pakket bestaat uit internet, telefonie en TV.
De rest zoals optionele pakketten en toevoegingen zoals opnemen e.d. zijn extra en kun je als het moet, eventjes missen.

Als TV dus niet goed werkt is er wel degelijk een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
Iemand die de HBO GO app al aan de gang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik geloof dat ik zojuist de Ziggo verkoper die lang de deur kwam overtuigd heb dat ie ook naar Tweak glasvezel moet, hij had iig wel oren naar een gbit verbinding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 22-09 20:15
Aaargh! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:49:
Ik geloof dat ik zojuist de Ziggo verkoper die lang de deur kwam overtuigd heb dat ie ook naar Tweak glasvezel moet, hij had iig wel oren naar een gbit verbinding :D
haha, ja zodra alles eenmaal flekkeloos werkt lag je iedereen uit :-)

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

FBTN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:50:
[...]

haha, ja zodra alles eenmaal flekkeloos werkt lag je iedereen uit :-)
Precies, het internet deel werkt sowieso al goed wat ik van mensen hier begrijp (ook nooit echt problemen mee gehad in de jaren dat ik bij Tweak zit, 1 keer een kapotte gbic in de PoP maar daar kan Tweak weinig aan doen) en TV komt uiteindelijk ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:18:
,Ik heb best wel veel last van freezing op mijn televisie. 
Het beeld staat dan een seconde of drie stil en je krijgt dan een raar beeld. (Erg blokkerig)
Het valt mij op dat je dit ook heel soms ziet als je schakelt van hd zender naar hd zender)
Hebben jullie hier ook last van?
Yep, klinkt heel bekend. Gisteravond ook paar keer stilstaand beeld, daarna zwart scherm. Na minuut of 2 dan weer bewegend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 19:27
Heeft er ook iemand het opneem packet ? hoe is hier de ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:31:
[...]

Yep, klinkt heel bekend. Gisteravond ook paar keer stilstaand beeld, daarna zwart scherm. Na minuut of 2 dan weer bewegend beeld.
Lijkt nu opgelost.
Ik heb vanavond geen stilstaand beeld meer en ook geen blokjes meer door het beeld
Ook tijdens het zappen is dit probleem er momenteel niet meer.
Of ben ik te voorbarig? :)
Toch maar even afkloppen

Hoe is jullie ervaring momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
rob2011 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:35:
Is pas in juli gereed zie tekst website Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
rob2011 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:35:
Opname pakket werkt momenteel nog niet.
Zie voor uitleg op de site van Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
goldvinger schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:40:
[...]

Lijkt nu opgelost.
Ik heb vanavond geen stilstaand beeld meer en ook geen blokjes meer door het beeld
Ook tijdens het zappen is dit probleem er momenteel niet meer.
Of ben ik te voorbarig? :)
Toch maar even afkloppen

Hoe is jullie ervaring momenteel?
Gebruik je de grote of de kleine ab voor het zappen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47477517/Photo%2018-06-14%2023%2030%2057.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Jan Driebeen op 19-06-2014 22:17 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik gebruik een logitech harmony.

Maar of de duivel er mee speelt
Ik zit nu nl 1 te kijken en de blokjes komen af en toe weer in het beeld.
Maar niet tijdens het zappen

Maar wat bedoel jij met groot of kleine afstandsbediening?

[ Voor 15% gewijzigd door goldvinger op 19-06-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lijkt het blok probleem ook onder controle. Zowel op hd als sd kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:03:
Hier lijkt het blok probleem ook onder controle. Zowel op hd als sd kanalen.
Ik dacht het ook.
Maar ben nu voetbal aan het kijken en het probleem doet zich weer voor.
Tijdens zappen geen probleem

Zal het te maken hebben met snelle beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:08:
[...]

Ik dacht het ook.
Maar ben nu voetbal aan het kijken en het probleem doet zich weer voor.
Tijdens zappen geen probleem

Zal het te maken hebben met snelle beelden?
Ook hier weer blokjes en stilstaand beeld. Dus probleem nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hey, mijn hostname van de (nu nog) groen verbinding is ineens S:0

Mooi klote, want nu kan ik niet meer bij m'n VPS systemen! :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
@Firesphere: Nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, ik kan morgen vanaf kantoor pas m'n firewall herconfigureren. Nieuwe hostname en IP betekend dat ik dingen moet fixen.
Probleem is niet Tweak, is puur hoe ik m'n firewalls heb ingesteld :)

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 19-06-2014 22:55 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Jan Driebeen schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:42:
[...]

Gebruik je de grote of de kleine ab voor het zappen?

[afbeelding]
Nu nog een domme vraag, hoe kom je aan de kleine AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
In één woord waardeloos. Waardeloze communicatie, waardeloze kwaliteit. Ziehier mijn eerste indruk van een provider met de grote mond die het allemaal even geweldig voor elkaar denkt te hebben en waarschijnlijk zich vergist in het feit dat we hier niet aan goede doelen doen. Het gaat hier om een puur commercieel bedrijf dat alla Chello (weten jullie nog?) met de mooie praatjes en de mooie bespiegelingen ons allen voor de gek houdt. Intenet gaat, dat Sparql is compleet bagger. Gewoon even dit: je kan het kastje met de ab niet uit en aan doen... Daar begint het en nog maar te zwijgen over de traagheid etc. Kortom zwaar teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
DanielAlm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:50:
In één woord waardeloos. Waardeloze communicatie, waardeloze kwaliteit. Ziehier mijn eerste indruk van een provider met de grote mond die het allemaal even geweldig voor elkaar denkt te hebben en waarschijnlijk zich vergist in het feit dat we hier niet aan goede doelen doen. Het gaat hier om een puur commercieel bedrijf dat alla Chello (weten jullie nog?) met de mooie praatjes en de mooie bespiegelingen ons allen voor de gek houdt. Intenet gaat, dat Sparql is compleet bagger. Gewoon even dit: je kan het kastje met de ab niet uit en aan doen... Daar begint het en nog maar te zwijgen over de traagheid etc. Kortom zwaar teleurgesteld.
Adem in - adem uit.

Lees even de aankondigingen op de website van Tweak. Daar staat uitleg over de led's en standby. Er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Ädem in adem uit” is leuk bedacht maar in het verleden heeft Tweak wel vaker aankondigingen gedaan die niet waargemaakt of zelfs nooit nagekomen zijn en geloof me ik spreek uit ervaring.
Persoonlijk (tweak blauw klant) steek ik hier geen energie in en wacht het rustig af.
In het verleden legio problemen met tweak gehad, na aansluiten heeft het pakket ruim een half jaar niet of nauwelijks gewerkt op de tv diensten na.
Tv zowel iptv als dvbc hebben vanaf het begin perfect met grandioos beeld gewerkt.
Internet was mager tot slecht en telefonie was bagger en heeft in die tijd nooit gefunctioneerd.

In die periode van alles geprobeerd en zelfs oplossingen aangedragen, …….mocht niet baten.
Het leek wel een soort van treiteren, onwilligheid, misschien wel incompetentie….. zeg het maar ik weet het niet.
Uiteindelijk nu ~4 maanden geleden eigen apparatuur gekocht en geïnstalleerd vanaf toen alles probleemloos werkend gekregen,……………………… en nu krijgen we dit weer.

Zelfs na alles wat er zich in het verleden heeft voorgedaan heb ik ze bij wijze van support
(onafhankelijke opstelling) het voordeel van de twijfel gegeven en me aangemeld voor het nieuwe “sparkle” .
En tot vandaag de dag geen email of brief mogen ontvangen dat mijn aanmelding in goede orde ontvangen is of wel in behandeling is genomen.
Kennissen van ons (tweak groen) zijn inmiddels over op “sparkle” en zo nieuwsgierig als ik ben zijn we natuurlijk een avondje voetbal wezen kijken.
Je gelooft het of niet maar dat was voor ons en de kennissen qua beeld kwaliteit vergeleken met tweak blauw wat ik nu nog heb een dikke teleurstelling, over de rest freezes en functioneren van de box
(gelukkig is inmiddels hier een update van tweak over gegeven) zullen we maar zwijgen.

Ik ga hier gezien mijn eerdere ervaringen totaal geen effort in steken, gaan we op tijd over prima, is het wat later ook prima. dat er problemen boven komen drijven kan ik ook in komen.
Bepalend voor mij is wanneer ,hoe snel en op welke manier de problemen opgelost worden en wat het uiteindelijk resultaat zal zijn of ze mij als klant mogen behouden of kwijtraken.
Dat moet uiteindelijk een ieder voor zich bepalen.
Feit is dat het een bijzonder amateuristische uitrol is, totaal onnodig en frustrerend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ben het hier echt niet mee eens.
Tweak durft tenminste het gevecht aan te gaan met de grote starre jongens
En inderdaad, niet alles werkt nog perfect. (Lees tv)
Maar achter de schermen wordt er echt wel hard gewerkt hoor
Deze week behoorlijk wat mails verstuurd en allemaal binnen 24 uur bevredigend beantwoord.
Ook bij de tv zie ik al vorderingen komen.
Geen blokjes meer tijdens zappen (helaas nog wel gisteravond tijdens voetbal) en live pauzeren werkt ook al, alleen nog niet zoals het hoort te zijn.
Maar ze zijn er wel mee bezig.
Geef ze even de tijd. Een nieuw product gaat nou èènmaal nooit in èèn keer goed.
Het is nu even door de zure appel bijten.

Tip: op de site van tweak staat een status update van alle problemen die zich voor doen en wat extra aandacht van Tweak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
goldvinger schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 06:48:
Ben het hier echt niet mee eens.
Tweak durft tenminste het gevecht aan te gaan met de grote starre jongens
En inderdaad, niet alles werkt nog perfect. (Lees tv)
Maar achter de schermen wordt er echt wel hard gewerkt hoor
Deze week behoorlijk wat mails verstuurd en allemaal binnen 24 uur bevredigend beantwoord.
Ook bij de tv zie ik al vorderingen komen.
Geen blokjes meer tijdens zappen (helaas nog wel gisteravond tijdens voetbal) en live pauzeren werkt ook al, alleen nog niet zoals het hoort te zijn.
Maar ze zijn er wel mee bezig.
Geef ze even de tijd. Een nieuw product gaat nou èènmaal nooit in èèn keer goed.
Het is nu even door de zure appel bijten.

Tip: op de site van tweak staat een status update van alle problemen die zich voor doen en wat extra aandacht van Tweak heeft.
Helemaal mee eens, je kan toch niet verwachten dat een compleet nieuwe opzet van het tv-platform meteen vlekkeloos werkt. Dan ben je behoorlijk naïef in mijn ogen.
In elk nieuw product op de markt zitten kinderziektes.

Kijk bijvoorbeeld bij Telfort, daar hebben ze de app om tv te kijken op je tablet, na jaren nog steeds niet onder controle.
Dat zijn pas prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand of je zelf het IP kan veranderen ?

ik blijf voor mij 'grote' problemen houden met spam .. IP staat op zoveel blacklists dat ik er echt al uren mee bezig ben ... sommige kom ik ook niet af .. iemand een idee hoe je er wel af komt ?

88.blocklist.zap
FBLW15
dnsbl.sorbs.net
dul.dnsbl.sorbs.net
dul.pacifier.net
ip.v4bl.org
l2.apews.org
safe.dnsbl.sorbs.net

Tweak heeft geen punten gescoord..
Eerst een brief dat ze overstappen naar IP6 en dat ik het modem moet vervangen... blijkt niets van waar..

ik begrijp dat tweak is overgenomen door fonq ?? geen enkel bericht over gehad..

Tweak gebruikt een aantal groen klanten als 'test' of te kijken of ze kunnen migreren .. gevolg 2 dagen geen internet.. (kan gebeuren maar geef het dan aan.. ga niet liegen!)

de helpdesk heeft me verschillende foutieve informatie gegeven m.b.t. de storing
ik zou terug gebeld worden .. ik wacht nog ...

rdns verdwenen terwijl ze duidelijk aan hebben gegeven dat komt goed... ik wacht nog ..

IP die op +/- 30 blacklists staat ...

geen reactie van hun ticket systeem..

Normaal klaag ik niet zo, maar wat tweak doet vind ik echt niet kunnen .. zo ga je niet met klanten om.
het lijkt wel een 1 mans zaak die daar zit..

komt er nog een vergoeding voor de mensen die als test zijn gebruikt voor groen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 20-06-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:49:
Extern MAC adres moet veranderen, dan krijg je een ander IP adres.
.....
Tweak heeft geen punten gescoord..
Eerst een brief dat ze overstappen naar IP6 en dat ik het modem moet vervangen... blijkt niets van waar..

Kan je die brief eens inscannen? Heb nergens gelezen dat ze overstappen naar IpV6.

ik begrijp dat tweak is overgenomen door fonq ?? geen enkel bericht over gehad..
Kan je eens een bron plaatsen?

Tweak gebruikt een aantal groen klanten als 'test' of te kijken of ze kunnen migreren .. gevolg 2 dagen geen internet.. (kan gebeuren maar geef het dan aan.. ga niet liegen!)
Tweak gebruik het niet als test, Tweak implementeerd eerst groen, omdat die partij (KPN) waarschijnlijk duurder is. Bij elke nieuwe grote implementatie gaan er dingen fout, ook al is je testplan nog zo goed, een live gaan van 1000den mensen geeft nou gewoon altijd wat onverwachte problemen

de helpdesk heeft me verschillende foutieve informatie gegeven m.b.t. de storing
ik zou terug gebeld worden .. ik wacht nog ...
Dat is niet netjes

rdns verdwenen terwijl ze duidelijk aan hebben gegeven dat komt goed... ik wacht nog ..
Ze hebben nu wel iets beters te doen, maar oke, niet netjes als ze iets zouden doen en nog niet gedaan hebben...

Bad luck...

geen reactie van hun ticket systeem..
Mail je vanuit je eigen mailserver naar Tweak? Ik kan vanuit het Tweak netwerk niet mailen naar ze, wel via UPC of Gmail.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Ik ben afgelopen maandag gemigreerd, dezelfde avond rond negenen is mijn genexis vervangen en sinds die tijd was ik operationeel. Ja, ik heb ook de kinderziektes met de sparql box en het kwaliteit van het beeld. Maar daar in tegen is het beeld haarscherp en over mijn 250Mbps verbinding ben ik ook uitermate tevreden. Issues met de sparql box moeten worden opgelost, en wat ik begrijp wordt daar ook aan gewerkt.

Wat ik zelf positief vind is dat er snel en adekwaat gereageerd wordt, de helpdesk is redelijk bereikbaar gezien de omstandigheden. Ik vind wel dat ze dit voorlopig even gratis hadden moeten maken, emailen lijkt me nu een mindere optie.

Edoch gisteren (donderdag) was het opeens gebeurd met de pret, vanaf 15:15 geen internet verbinding meer en geen TV. Tot 19h00 kon ik nog wel bellen vreemd genoeg, echter na een reset van de zyxel was ook dit gebeurd. Deze kwam niet meer in de benenen, ook reset naar factory default leverde niets op. Om 20h00 gemeld dat ik een dode zyxel had en om 21h00 had ik wederom een monteur in huis die een nieuwe geinstalleerd heeft. Deze heeft keurig geverifieerd of alle functies het deden. En het feest gaat weer verder.

Kortom, ja ook ik heb last van het feit dat niet alles perfect is. Maar ik zie dat ze hard hun best doen om de impact voor ons allen beperkt te houden.

Groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Denk dat je met een MAC wijziging wel een ander IP adres krijgt uit dezelfde range die dan nog steeds geblocked word.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Mr. Noodle schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:49:

ik blijf voor mij 'grote' problemen houden met spam .. IP staat op zoveel blacklists dat ik er echt al uren mee bezig ben ... sommige kom ik ook niet af .. iemand een idee hoe je er wel af komt ?

88.blocklist.zap
FBLW15
dnsbl.sorbs.net
dul.dnsbl.sorbs.net
dul.pacifier.net
ip.v4bl.org
l2.apews.org
safe.dnsbl.sorbs.net
Kun je niet tijdelijk even je e-mail versturen via de tweak mail server? Hierdoor voeg je wel een extra stap in het versturen van mail toe, maar dan kun je die blacklists even rustig de tijd geven om je ip te de-listen.

Mocht je postfix gebruiken, dan kun je dit doen door:
code:
1
relayhost = smtp.tweak.nl
toe te voegen aan je main.cf configuratie.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Extern MAC adres moet veranderen, dan krijg je een ander IP adres.
..... dank ga ik proberen

Kan je die brief eens inscannen? Heb nergens gelezen dat ze overstappen naar IpV6.
Brief heb ik weggegooid toen nieuwe modem kwam .. niet bij stil gestaan dat ik het misschien nog nodig had.. stond echt heel summier in dat het voor overstap naar IPV6 was ..daarom moest er een ander modem komen.

Kan je eens een bron plaatsen?

Tweak gebruik het niet als test, Tweak implementeerd eerst groen, omdat die partij (KPN) waarschijnlijk duurder is. Bij elke nieuwe grote implementatie gaan er dingen fout, ook al is je testplan nog zo goed, een live gaan van 1000den mensen geeft nou gewoon altijd wat onverwachte problemen

Zo lees ik het wel uit het bericht van tweak .. en een storing ja kan gebeuren .. geen probleem mee hoort erbij.. ik maar ook fouten .. maar communiceer het wel ...

Ze hebben nu wel iets beters te doen, maar oke, niet netjes als ze iets zouden doen en nog niet gedaan hebben...
ze hebben nu wel iets beters te doen ?? kom op zeg ik ben klant .. zo opmerking moet je bij mij niet maken :9 ... niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor .. _/-\o_ zorg dan voor een systeem waar de klant het zelf kan aanpassen zoals de meeste. en als je dat niet hebt zorg dan dat je genoeg mensen in dienst hebben om het wel te kunnen .. anders moet je het niet aanbieden ook.

Bad luck...

net als de migratie op de 17de bij alle groen klanten... nogmaals storing kan gebeuren maar op de manier hoe tweak het doet is imo pruts werk..

Mail je vanuit je eigen mailserver naar Tweak? Ik kan vanuit het Tweak netwerk niet mailen naar ze, wel via UPC of Gmail.
ik mail vanuit diverse want met het ip van tweak die geblacklist is kan ik ze niet mailen :)
krijg wel netjes een melding dat er een ticket is aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
trinite_t schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:04:
[...]

Kun je niet tijdelijk even je e-mail versturen via de tweak mail server? Hierdoor voeg je wel een extra stap in het versturen van mail toe, maar dan kun je die blacklists even rustig de tijd geven om je ip te de-listen.

code:
1
Sowieso moet je dat altijd doen als je een consumenten lijn gebruikt. Consumenten IP adressen worden vrijwel altijd geblokkeerd bij de grote ontvangers (Google, Mocrosoft, etc). Dus gewoon de Tweak SMTP Server als Smart Host gebruiken.

Ja ik weet het, TLS e.d. werkt dan allemaal niet meer, live with it of neem een zakelijke lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
trinite_t schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:04:
[...]

code:
1
das een goede dank!, ik gebruik exchange maar daar kan ik volgens mij wel een smarthost/relay aangeven .. dom niet aan gedacht ..

ik zie dat het ip sinds 02/2013 al op blacklists staat.. of de aangeven providers het ip er nog uithalen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ervee schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:06:
[...]

Sowieso moet je dat altijd doen als je een consumenten lijn gebruikt. Consumenten IP adressen worden vrijwel altijd geblokkeerd bij de grote ontvangers (Google, Mocrosoft, etc). Dus gewoon de Tweak SMTP Server als Smart Host gebruiken.

Ja ik weet het, TLS e.d. werkt dan allemaal niet meer, live with it of neem een zakelijke lijn.
Sorry maar dat is niet mijn ervaring.. er is geen verschil tussen een consumenten IP en bedrijfs IP .. een mail provider maakt daar ook geen onderscheid in. IP blijft IP het is de continuïteit, SLA, overboeking waar het verschil zakelijk/consumenten in zit.
ik heb ook vaak genoeg prive verbindingen omgezet naar zakelijk waar het ip niet veranderd.
je gaat toch geen eigen mail server draaien en dan de mail over smtp via een 3den laten gaan ? wat is het nut van een eigen mail servert dan ?

weet iemand waar en of je het mac adres van de zyxzel kan aanpassen ? de oplossing met firewall werkt bij mij niet

[ Voor 19% gewijzigd door Slux op 20-06-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
rodebaron schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:50:
Ik ben afgelopen maandag gemigreerd, dezelfde avond rond negenen is mijn genexis vervangen en sinds die tijd was ik operationeel. Ja, ik heb ook de kinderziektes met de sparql box en het kwaliteit van het beeld. Maar daar in tegen is het beeld haarscherp en over mijn 250Mbps verbinding ben ik ook uitermate tevreden. Issues met de sparql box moeten worden opgelost, en wat ik begrijp wordt daar ook aan gewerkt.

Wat ik zelf positief vind is dat er snel en adekwaat gereageerd wordt, de helpdesk is redelijk bereikbaar gezien de omstandigheden. Ik vind wel dat ze dit voorlopig even gratis hadden moeten maken, emailen lijkt me nu een mindere optie.

Edoch gisteren (donderdag) was het opeens gebeurd met de pret, vanaf 15:15 geen internet verbinding meer en geen TV. Tot 19h00 kon ik nog wel bellen vreemd genoeg, echter na een reset van de zyxel was ook dit gebeurd. Deze kwam niet meer in de benenen, ook reset naar factory default leverde niets op. Om 20h00 gemeld dat ik een dode zyxel had en om 21h00 had ik wederom een monteur in huis die een nieuwe geinstalleerd heeft. Deze heeft keurig geverifieerd of alle functies het deden. En het feest gaat weer verder.

Kortom, ja ook ik heb last van het feit dat niet alles perfect is. Maar ik zie dat ze hard hun best doen om de impact voor ons allen beperkt te houden.

Groet,

Peter
Mensen wakker worden. Mijn ervaring met Tweak is dat ze ongeloofelijk, stinkend hun best doen. Dat is absoluut niet het punt. Het punt is dat Tweak het nodig vond ons op het laatste moment te laten weten van hun plannen en alles zou geweldig zijn. Wij hebben daar niet om gevraagd en velen van ons hebben ook niet gevraagd om prijsverhogingen met als zoete saus HBO. En als je geld wilt doneren doe het dan alstublieft aan mij want ik weet er wel een goed doel voor.

Kortom, ik verwacht van mijn vrienden Tweak dat zij binnen nu en twee weken de zaakjes op orde hebben en anders ga ik er van uit dat er financiele compensatie komt en als het gezeur door blijft gaan zullen, denk ik, velen van ons wiens contract mag eindigen hun biezen pakken. Tweak is prima maar niet tot elke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
Mr. Noodle schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:12:
[...]

Sorry maar dat is niet mijn ervaring.. er is geen verschil tussen een consumenten IP en bedrijfs IP .. een mail provider maakt daar ook geen onderscheid in.
O ja zeker wel. Vele spamfilters nemen het IP adres mee in hun spam ratings. Maargoed, als het voor jou werkt dan werkt het, maar als je email naar gmail en outlook.com niet aan komt dan weet je waar het in zit.

Check hier http://www.fortiguard.com/static/webfiltering.html maar eens je IP adres. Deze geeft netjes aan user_type "residential". Veel RBL's vinken je af als DialUp.

edit:
En dit: http://www.netwinsite.com/surgemail/help/rbl.htm. DNSRBL: List of IP addresses of machines that are either direct SPAM sources or Dial-up (dynamic address) pools which would never be a source of non-spam messages.

[ Voor 15% gewijzigd door ervee op 20-06-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ervee schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:52:
[...]

O ja zeker wel. Vele spamfilters nemen het IP adres mee in hun spam ratings. Maargoed, als het voor jou werkt dan werkt het, maar als je email naar gmail en outlook.com niet aan komt dan weet je waar het in zit.

Check hier http://www.fortiguard.com/static/webfiltering.html maar eens je IP adres. Deze geeft netjes aan user_type "residential". Veel RBL's vinken je af als DialUp.
Als je dan de zakelijke verbinding neemt van UPC staat hier ook gewoon residential...

Nog mooier, de MX records van Tweakers zijn ook residential:
http://www.fortiguard.com...ex.php?data=213.239.154.8

Ook de MX records van HP zijn residential:
http://www.fortiguard.com/ip_rep/index.php?data=15.192.137.9

Daarom is het belangrijk een juiste RDNS te hebben en dat je mailserver dus goed communiceert.

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 20-06-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:32

servies

Veni Vidi Servici

ervee schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:52:
[...]

edit:
En dit: http://www.netwinsite.com/surgemail/help/rbl.htm. DNSRBL: List of IP addresses of machines that are either direct SPAM sources or Dial-up (dynamic address) pools which would never be a source of non-spam messages.
Gaap, ik draai ondertussen al meer dan 10 jaar een mailserver op een consumentenlijn (eerst bij UPC, toen bij XS4All en nu bij Lijbrandt) en ben nog nooit geblocked. Nog nooit problemen gehad met gmail, hotmail, outlook.com. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld UPC en Lijbrandt zelf... Je moet alleen goed weten waar je mee bezig bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
Arjantje72 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:33:
[...]

Helemaal mee eens, je kan toch niet verwachten dat een compleet nieuwe opzet van het tv-platform meteen vlekkeloos werkt. Dan ben je behoorlijk naïef in mijn ogen.
In elk nieuw product op de markt zitten kinderziektes.

Kijk bijvoorbeeld bij Telfort, daar hebben ze de app om tv te kijken op je tablet, na jaren nog steeds niet onder controle.
Dat zijn pas prutsers.
2 dingen:

1. Als je niet mag verwachten dat het vlekkeloos werkt, mag je dan ook verwachten dat je niet het volledige maand bedrag betaald? Je betaald gewoon 100% dan mag je 100% werking verwachten. Krijgen ze het niet voor elkaar om het 100% af te leveren, dan moet je ook zo netjes zijn om je klanten daar in tegemoet te komen. Communicatie laat veel te wensen over. 3 dagen geleden een mailtje gestuurd met de vraag wanneer er opgeleverd werd, gister een reactie gekregen met "We weten het niet", zonder daarbij excuses te maken voor het niet weten, of het laat leveren. Als ik dit forum topic niet had gevonden had ik helemaal niet geweten wat er aan de hand was. http://www.tweak.nl/aankondigingen.html bestaat ook pas 2 dagen.

2. Wat is er volgens jou mis met Telfort? Ik kom namelijk van Telfort en de TV app werkt prima. Voor het WK ben ik op dit moment zelfs afhankelijk van de Telfort app om TV te kijken. Sparql heeft nog niet eens een app.

Tot slot: Ik heb ruim een maand geleden borg betaald voor apparatuur die ik tot op heden nog niet heb ontvangen. Toen ik de klantenservice hier enkele dag na m'n factuur over belde kreeg ik te horen dat de apparatuur die week besteld zou worden bij hun leverancier. Beetje rare volgorde in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 24-09 15:56
gidogeek schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:07:
[...]

2 dingen:

1. Als je niet mag verwachten dat het vlekkeloos werkt, mag je dan ook verwachten dat je niet het volledige maand bedrag betaald? Je betaald gewoon 100% dan mag je 100% werking verwachten.
Nope, dat mag je niet als je een consumenten lijn hebt heb je al helemaal niets te zeggen. Lees de voorwaarden van je provider maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:10:
[...]

Nope, dat mag je niet als je een consumenten lijn hebt heb je al helemaal niets te zeggen. Lees de voorwaarden van je provider maar eens door.
Hij verwacht niet 100% up time.
Maar als je betaald voor bijvoorbeeld telefonie dat je ook daadwerkelijk kan bellen en gebeld kan worden. En niet dat je alleen maar gebeld kan worden. Dan is de aangeboden dienst gewoon niet compleet. Dat er 1 dag een storing is, dat is dan "normaal" en kan gebeuren. Maar dat een product de gehele looptijd maar half werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
Neyluzz schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:10:
[...]

Ja wettelijk gezien heb je gelijk, en ik verwacht ook geen 100% uptime garantie. Er is ook nog zoiets als fatsoen. Als je beloftes maakt en deze om wat voor reden dan ook niet na kan komen, dan is het vrij normaal dat je hier ten eerste persoonlijk over communiceert (niet gebeurd), je excuses maakt voor je fouten (niet gebeurd) en aangeeft hoe (en liefst ook wanneer) je het gaat oplossen (half gebeurd, heb nog steeds geen leverdatum of indicatie daarvan). En dat staat los van de kleine lettertjes.

Als IT-er weet ik als geen ander hoe moeilijk dit soort trajecten kunnen zijn, maar ik weet ook dat goede degelijke communicatie voor heel wat goodwill kan zorgen, en gebrek aan communicatie nooit de situatie verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:18:
[...]

Hij verwacht niet 100% up time.
Maar als je betaald voor bijvoorbeeld telefonie dat je ook daadwerkelijk kan bellen en gebeld kan worden. En niet dat je alleen maar gebeld kan worden. Dan is de aangeboden dienst gewoon niet compleet. Dat er 1 dag een storing is, dat is dan "normaal" en kan gebeuren. Maar dat een product de gehele looptijd maar half werkt niet.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 24-09 15:56
Ben ik met je eens, alleen werken providers niet zo. Problemen kunnen aan ontiegelijk veel factoren te wijten zijn.

Ik citeer uit de algemene voorwaarden van Tweak (geldig van 23 september 2013)

http://www.tweak.nl/manua...t_vanaf_29_april_2013.pdf
Artikel 6: Gebruiksregels

2. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de (correcte) werking van de Dienst.
14. De Klant krijgt geen teruggave van betaalde vergoedingen indien de Klant (tijdelijk) geen gebruik
heeft kunnen maken van een Dienst.
Artikel 8: Service en garantie

12.Schadevergoedingen zijn gemaximaliseerd tot het abonnementsbedrag op zich zelf.
Ze spreken zichzelf wel tegen natuurlijk. Maar de kans voor het toekennen van een schadevergoeding compensatie lijkt me klein.

[ Voor 3% gewijzigd door Neyluzz op 20-06-2014 10:24 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.