Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.039 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 15:37

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Nee, dat gaat inderdaad niet werken. Ik had zelf ook meer in gedachten, dat je die op je Packetforce zou gaan aansluiten en dan de packetforce als switch (met WiFi AP) gaan gebruiken (op de plaats van de router in je plaatje). Dan moet je wel je SIP-client in de packetforce handmatig configureren en je pfsense wijsmaken, dat hij het verkeer van en naar het IP van je SIP-client niet moet controleren en voorrang moet verlenen.
Ik ga er eens naar kijken... iig bedankt voor je hulp.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 17:20
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:17:
[...]

Ik neem aan, dat ze overstappen van een andere provider naar Tweak niet zullen ontmoedigen en ga er eigenlijk toch wel vanuit, dat hij die Xbox krijgt.

Het zou zakelijk gezien niet zo'n handige zet zijn, om nieuwe klanten - die nota bene van een directe concurrent willen overstappen naar jou - te gaan vertellen dat de aanbieding voor nieuwe klanten niet voor hen zou gelden....

Ze zullen waarschijnlijk bedoelen, dat je minstens 3 maanden geen klant mag zijn geweest bij Tweak Fiber.
Sterker nog, dit wordt gewoon letterlijk zo gezegd!
Tweak schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:12:
Het lijkt er op dat er onduidelijkheid bestaat over wanneer nieuwe klanten in aanmerking komen voor de Xbox. Toen we deze actie verzonnen zijn we met onze netwerkleverancier om de tafel gegaan om te kijken hoe we hierin samen konden werken. bla bla...
Dat kan allemaal best mooi zijn, alleen hoe leg je je klant uit (en dan hebben we het even niet over de X-box) dat wanneer deze al een 100mb verbinding heeft waar hij 67,- voor betaald (voor alleen internet), deze nog eens 20,- meer gaat betalen voor TV met in totaal dus een verschil van 31,- pm.! En nee, dan hebben we het idd even niet over de X-box gehad....

[ Voor 31% gewijzigd door Gearjunkie op 03-08-2012 15:31 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

inXs

known as inXs

Tweak schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:12:
Het lijkt er op dat er onduidelijkheid bestaat over wanneer nieuwe klanten in aanmerking komen voor de Xbox. Toen we deze actie verzonnen zijn we met onze netwerkleverancier om de tafel gegaan om te kijken hoe we hierin samen konden werken. Een Xbox cadeau geven is helaas alles behalve gratis. De samenwerking kwam er op neer dat wij samen veel marketingbudget overhebben voor het overhalen van klanten die nog geen glasvezel hebben.
Op adressen waar al glas aangesloten was trekken wij vanuit het perspectief van de netwerkleverancier geen nieuwe klant binnen en zouden wij de Xbox volledig uit eigen zak moeten betalen. Dat lukt ons in de huidige opstelling helaas niet omdat onze abonnementen daarvoor te gunstig geprijsd zijn. Die gunstige prijs hebben we nodig om glasvezel voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken dus we hebben ervoor gekozen om dan maar een Xbox cadeau te geven aan die klanten waar we wél kunnen samenwerken met onze leverancier.

We zouden iedereen die wij goed kunnen bedienen graag als klant hebben en we geloven dat we een behoorlijk competitief aanbod hebben. Het lukt ons helaas niet om het budget voor een Xbox compleet te maken voor klanten die al glasvezel hadden.
Helder antwoord, maar daarmee wordt een overstap voor mij vanaf XMS naar tweak groen wel een erg lastige. Ik zit namelijk met 4 weken downtime en dat vind ik best fors om eerlijk te zijn. Ik snap dat een xbox dan uit jullie eigen zak moet komen, maar het zou voor mij nou net wel dat laatste zetje zijn om die 4 weken dan maar voor lief te nemen!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:51

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:29:
[...]

De verhoging bij KPN geldt alleen voor nieuwe klanten. En alleen op verzoek voor bestaande klanten en dan ook bij sommige klanten ook met een nieuw jaarcontract tot gevolg. Persoonlijk was de verhoging naar 50 voor mij 5 euro per maand duurder. 70 euro voor 50 mbit + 2 ontvangers + onbeperkt bellen
Ik heb KPN en Tweak ff naast elkaar gelegd en bij KPN krijg je 100mbit voor €66 p.m. (1,51mbit per €) en Tweak 60mbit voor €50 (1,2mbit per €). Met KPN dan ook nog de eerste drie maanden €20 p.m. korting en gratis Spotify maakt overstappen wel weer aantrekkelijk.

Waarom is die verdubbeling van KPN ook niet bij Tweak doorgevoerd? Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jobbie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:47:
[...]

Ik heb KPN en Tweak ff naast elkaar gelegd en bij KPN krijg je 100mbit voor €66 p.m. (1,51mbit per €) en Tweak 60mbit voor €50 (1,2mbit per €). Met KPN dan ook nog de eerste drie maanden €20 p.m. korting maakt overstappen wel weer aantrekkelijk.

Omdat Tweak geen KPN is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:51

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Te simpel antwoord. Probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 09:55
Hoe is de tv kwaliteit bij tweak? Ik had gelezen dat de kwaliteit vorige maand verbeterd was, maar ik begreep dat niet iedereen dat merkte. Is dat slechts in delen van Nederland doorgevoerd of is het verschil minimaal? Ben erg benieuwd wat voor beeldkwaliteit ik krijg als ik me als nieuwe klant aanmeldt.

Op het moment hebben we nog digitenne. Is de kwaliteit bij tweak groen aanzienlijk beter?

[ Voor 14% gewijzigd door Chrizzly op 03-08-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Chrizzly schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:10:
Hoe is de tv kwaliteit bij tweak? Ik had gelezen dat de kwaliteit vorige maand verbeterd was, maar ik begreep dat niet iedereen dat merkte. Is dat slechts in delen van Nederland doorgevoerd of is het verschil minimaal? Ben erg benieuwd wat voor beeldkwaliteit ik krijg als ik me als nieuwe klant aanmeldt.

Op het moment hebben we nog digitenne. Is de kwaliteit bij tweak groen aanzienlijk beter?
Ik neem aan dat je het nu over glasvezel groen hebt. Kwaliteit is in ieder gevak stukken beter dan digitenne. Glasvezel blauw heeft nog betere tv kwaliteit.
Jobbie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:55:
[...]

Waarom zouden ze? Het product van Tweak is toch concurrerend?

[ Voor 60% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-08-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 08:32
indien mogelijk voor blauw gaan... KPN is toch vaak onderwerp van gesprek in dit topic (en niet omdat het zo goed gaat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445689

Jobbie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:55:
[...]

een simpele vraag, vraagt om een simpele antwoord...
Ik heb KPN en Tweak ff naast elkaar gelegd en bij KPN krijg je 100mbit voor €66 p.m. (1,51mbit per €) en Tweak 60mbit voor €50 (1,2mbit per €). Met KPN dan ook nog de eerste drie maanden €20 p.m. korting en gratis Spotify maakt overstappen wel weer aantrekkelijk.

als je even de 100mbit van tweak er bij had gepakt, dan had je gezien dat die maar 55,- kost.
wat neerkomt op 1.81mbit per euro, tegenover de 1.51mbit per euro van KPN. (los van actiekortingen e.d)
snap ook niet waarom je een 100mbit met een 60mbit verbinding vergelijkt.. niet echt logisch :F

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 445689 op 04-08-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-05 20:38
Anoniem: 445689 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:42:
[...]

een simpele vraag, vraagt om een simpele antwoord...

[...]

als je even de 100mbit van tweak er bij had gepakt, dan had je gezien dat die maar 55,- kost.
wat neerkomt op 1.81mbit per euro, tegenover de 1.51mbit per euro van KPN. (los van actiekortingen e.d)
snap ook niet waarom je een 100mbit met een 60mbit verbinding vergelijkt.. niet echt logisch :F
daarnaast zijn er nog een aantal wezenlijke verschillen tussen beide providers die ik in je verhaal niet zie terugkomen...
KPN levert bijv. standaard 2 ontvangers en een opnemen pakket, hetgeen bij Tweak extra €'s kost.
Ook telefonie is bij KPN gratis naar alle vaste nummers, bij Tweak moet je ook hiervoor extra betalen.
Tweak daarentegen heeft een (uitstekende!!) usenet server waar je gebruik van kan maken, KPN niet.
KPN levert Spotify, tweak niet.
Get the point?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walthervb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01 22:20
Heb inmiddels bijna een jaar tweak en tot 3 weken geleden weinig tot geen problemen
maar toen deed de telefoonpoorten op de packetforce het niet meer.
Gevolg eerst 2 dagen bellen met de helpdesk router opnieuw instellen ander toestel, bedrading etc (wat ik zelf ook allemaal al geprobeerd had maar ala werkte gewoon mee) terug bellen en je verhaal weer opnieuw doen omdat de knurften de logs van collega's niet lezen of geen log hebben achtergelaten. Foto's moeten mailen hoe ik de router had aangesloten!!, uiteindelijk ook hun conclusie poorten van de telefoon op router werkt niet meer, en ze zouden een nieuwe router sturen. Inmiddels 3 weken en tig telefoontjes verder maar geen router ondanks beloftes etc. Iemand idee welke voip router er goed met de genexis werken ? kan ik kijken of ik er zelf 1 2e hands op de kop kan tikken voor die 3 maanden dat ik er nog aan vast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

walthervb schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:59:
Heb inmiddels bijna een jaar tweak en tot 3 weken geleden weinig tot geen problemen
maar toen deed de telefoonpoorten op de packetforce het niet meer.
Gevolg eerst 2 dagen bellen met de helpdesk router opnieuw instellen ander toestel, bedrading etc (wat ik zelf ook allemaal al geprobeerd had maar ala werkte gewoon mee) terug bellen en je verhaal weer opnieuw doen omdat de knurften de logs van collega's niet lezen of geen log hebben achtergelaten. Foto's moeten mailen hoe ik de router had aangesloten!!, uiteindelijk ook hun conclusie poorten van de telefoon op router werkt niet meer, en ze zouden een nieuwe router sturen. Inmiddels 3 weken en tig telefoontjes verder maar geen router ondanks beloftes etc. Iemand idee welke voip router er goed met de genexis werken ? kan ik kijken of ik er zelf 1 2e hands op de kop kan tikken voor die 3 maanden dat ik er nog aan vast zit
Je kunt elke router gebruiken die VoIP ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinmanz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 20:29
Goedendag,

Ik ben net verhuist en zoek een goede ISP. Ik had in mijn oude huisje UPC internet + digitale tv en dit beviel mij goed. Nu ben ik verhuist en heb ik de mogelijkheid iets via glasvezel te nemen voor hetzelfde geld met sneller internet en telefonie. Ik ben nu opzoek naar iets van 45 euro per maand maximaal en ik bel nagenoeg nooit met de vaste telefoon. Aangezien XMS wordt afgekraakt dacht ik aan Tweak.

Wat is voor een student die veel op internet zit en goede tv wilt, liefst HD :), nu het beste, Tweak groen of blauw? Zitten er nog ergens verborgen extra kosten of als ik niet bel ben ik gewoon klaar met de 45 euro abo kosten? Een Xbox is leuk maar geen motivatie, die zou ik meteen doorverkopen, heb er namelijk al een :)

Mocht iemand nog een alternatief weten dan hoor ik het graag, zit in Dordrecht en heb genoeg keus wat betreft providers. Nog geen abo eerder via glasvezel gehad, ligt wel in het huis samen met een upc en kpn kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Muffinmanz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:00:
Goedendag,

Ik ben net verhuist en zoek een goede ISP. Ik had in mijn oude huisje UPC internet + digitale tv en dit beviel mij goed. Nu ben ik verhuist en heb ik de mogelijkheid iets via glasvezel te nemen voor hetzelfde geld met sneller internet en telefonie. Ik ben nu opzoek naar iets van 45 euro per maand maximaal en ik bel nagenoeg nooit met de vaste telefoon. Aangezien XMS wordt afgekraakt dacht ik aan Tweak.

Wat is voor een student die veel op internet zit en goede tv wilt, liefst HD :), nu het beste, Tweak groen of blauw? Zitten er nog ergens verborgen extra kosten of als ik niet bel ben ik gewoon klaar met de 45 euro abo kosten? Een Xbox is leuk maar geen motivatie, die zou ik meteen doorverkopen, heb er namelijk al een :)

Mocht iemand nog een alternatief weten dan hoor ik het graag, zit in Dordrecht en heb genoeg keus wat betreft providers. Nog geen abo eerder via glasvezel gehad, ligt wel in het huis samen met een upc en kpn kastje.
XMS mag dan wel afgekraakt worden, maar qua kwaliteit van de diensten zelf (Internet verbinding, IPTV enz) heb ik in ruim 4 jaar geen problemen gehad.
Internet werkt altijd evenals IPTV.
Dat ik nu ook aan het shoppen ben komt door andere zaken, zoals het beloven van een vast IP en het vervolgens niet waarmaken daarvan. Maar dat zijn dingen waar je als "gewone" gebruiker geen last van hebt.
Maar wil je in principe dezelfde kwaliteit maar niet naar XMS, dan zou ik voor Tweak Blauw gaan. Dat is het Glashart netwerk en geen KPN (iig vwbt IPTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinmanz
Maakt het dan niks uit dat dordrecht in het kpn gebied zit? geen gekke lijnhuurkosten zoals scarlet van kpn heeft?

Ik zag dat er bij blauw niet zo'n box zit voor de tv, zou een oude digitale tv box van upc werken?

en wat is de tv kwaliteit van blauw? want je kan ook upgraden naar digitaal maar van wat is lees is dit eigelijk geen upgrade meer van dvb-c signaal, of begrijp ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Muffinmanz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:07:
Maakt het dan niks uit dat dordrecht in het kpn gebied zit? geen gekke lijnhuurkosten zoals scarlet van kpn heeft?

Ik zag dat er bij blauw niet zo'n box zit voor de tv, zou een oude digitale tv box van upc werken?

en wat is de tv kwaliteit van blauw? want je kan ook upgraden naar digitaal maar van wat is lees is dit eigelijk geen upgrade meer van dvb-c signaal, of begrijp ik dit verkeerd?
Digitale TV bij glas blauw is IPTV en werkt icm Animo settopboxen. Kwaliteit is zeer goed. (Gladhart media)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinmanz
Volgens de tweak website is dvb-c niet in dordrechts beschikbaar, wss omdat deze lijn van kpn is, heb ik dan alleen analoog of klopt hun website gewoon niet?

te vinden op tweak.nl - fiber - televisie blauw - onderaan de pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
De website lijkt niet aktueel.
Ik woon ik dordrecht sterrenburg 3328. en heb tweak blauw en ook dvb-c tot mijn beschikking.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vraagje. Wij hebben sinds kort ook tweak glasvezel, internet werkt prima, snelheid haal je, goede ping, etc. Maar nu hebben we soms dat TV hapert (KPN IPTV) en ook niet bijzonder leuke geluiden maakt (ploppend, met hele irritante toon). Voornamelijk bij HD zenders, maar soms ook bij SD zenders. Soms werkt het prima, soms is het gewoon een grote haper bende.

Voordat ik een helpdesk waar ik weinig vertrouwen in heb bel (vroeger heeft tweak helpdesk weleens aardstralen de schuld gegeven van problemen...), heeft iemand hier daar ervaring mee? Verbinding is gewoon nagenoeg wat hij moet halen (60mbps), dus daar zou het probleem niet moeten liggen. Bij het inloggen op de experiabox begon het soms wel, maar denk dat het meer toeval is, gezien dat bij usenet op volle snelheid trekken geen probleem geeft.

De setopbox is wel via dia ethernet/lichtnet kastjes verbonden, maar voordat ik die vervang door een utp kabel wil ik liever eerst andere mogelijke problemen controleren, want dat zal heel gezeik zijn. Ze geven ook overigens gewoon een groen lampje voor snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinmanz
mrfatmen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:36:
De website lijkt niet aktueel.
Ik woon ik dordrecht sterrenburg 3328. en heb tweak blauw en ook dvb-c tot mijn beschikking.
en als je niet belt ben je dus ook gewoon klaar met de 45 euro per maand? geen lijnhuur, ptt kosten of andere verstopte kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Muffinmanz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:28:
Volgens de tweak website is dvb-c niet in dordrechts beschikbaar, wss omdat deze lijn van kpn is, heb ik dan alleen analoog of klopt hun website gewoon niet?

te vinden op tweak.nl - fiber - televisie blauw - onderaan de pagina
Is die lijn al wel vrij normaal duurt dat 4-6 weken na beëindigingen abonnement vorige bewoner?

Als je echt HD wilt moet je blauw kiezen 13-14 Mbit en 1:1 (groen tot nu toe nog steeds 7 Mbit heb zelf KPN)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 06-08-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinmanz
De lijn is vrij, nog nooit een abo op gehad, ook niet voor mij :)
Dus de conclusie is, ondanks de gratis xbox, toch voor tweak blauw alles in 1 voor 45 euro?
Hoe langs duurt t dan ongeveer vr dat k internet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

furby-killer schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:39:
Vraagje. Wij hebben sinds kort ook tweak glasvezel, internet werkt prima, snelheid haal je, goede ping, etc. Maar nu hebben we soms dat TV hapert (KPN IPTV) en ook niet bijzonder leuke geluiden maakt (ploppend, met hele irritante toon). Voornamelijk bij HD zenders, maar soms ook bij SD zenders. Soms werkt het prima, soms is het gewoon een grote haper bende.

Voordat ik een helpdesk waar ik weinig vertrouwen in heb bel (vroeger heeft tweak helpdesk weleens aardstralen de schuld gegeven van problemen...), heeft iemand hier daar ervaring mee? Verbinding is gewoon nagenoeg wat hij moet halen (60mbps), dus daar zou het probleem niet moeten liggen. Bij het inloggen op de experiabox begon het soms wel, maar denk dat het meer toeval is, gezien dat bij usenet op volle snelheid trekken geen probleem geeft.

De setopbox is wel via dia ethernet/lichtnet kastjes verbonden, maar voordat ik die vervang door een utp kabel wil ik liever eerst andere mogelijke problemen controleren, want dat zal heel gezeik zijn. Ze geven ook overigens gewoon een groen lampje voor snelheid.
UTP kabel trekken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dacht geen UTP kabel te hebben die lang genoeg was, maar blijkbaar was er een verrekt lange in de doos van de experiabox (of hij kwam uit een andere doos, zat er nu iig in). Voordat ik kabel ging trekken nog even kabeltje in andere poort van experiabox gestoken zodat hij gewoon internet werd, en mijn laptop erin gedaan, speedtestje: 3mbps. Dat verklaart een hoop. Toen ik daarna die lichtnet kastjes opnieuw liet starten weigerde ze uberhaupt te syncen, oftewel, w00t kruipruimte in.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 06-08-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Muffinmanz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:46:
De lijn is vrij, nog nooit een abo op gehad, ook niet voor mij :)
Dus de conclusie is, ondanks de gratis xbox, toch voor tweak blauw alles in 1 voor 45 euro?
Hoe langs duurt t dan ongeveer vr dat k internet heb?
Staat allemaal op de site van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walthervb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01 22:20
Dj-sannieboy schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:04:
[...]

Je kunt elke router gebruiken die VoIP ondersteuning heeft.
ok ga maar eens zoeken dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:22
Kan ik de Amino achter de Packetforce hangen? Ik had namelijk toen ik de kabel uit de Amino haalde, die in de Packetforce plugde en in de Genexis omplugde van poort 1 naar poort 2, of andersom, wel even beeld. De laptop liep vast, dus ik herstarten en toen niks meer... Maar heb dus wel gewoon beeld gehad. Vraag me af wat er nu gebeurde en waarom dat nu niet meer gebeurt... Heb de Amino reeds in de DMZ gezet, zodat wat voor poort er ook gewild is, die doorgestuurd word.

Ik heb Tweak Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:22
Probleem is al opgelost :) Ik had even een denkfout gemaakt en nu heb ik tv en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 20:48
Bassmaniac schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:20:
[...]

daarnaast zijn er nog een aantal wezenlijke verschillen tussen beide providers die ik in je verhaal niet zie terugkomen...
KPN levert bijv. standaard 2 ontvangers en een opnemen pakket, hetgeen bij Tweak extra €'s kost.
Ook telefonie is bij KPN gratis naar alle vaste nummers, bij Tweak moet je ook hiervoor extra betalen.
Tweak daarentegen heeft een (uitstekende!!) usenet server waar je gebruik van kan maken, KPN niet.
KPN levert Spotify, tweak niet.
Get the point?!
Hoe kom je er bij dat bellen bij KPN gratis is? Je betaald 9 cent p/m naar vast én mobiel en het starttarief is 10 cent. Bellen onbeperkt naar vast/mobiel avond/weekend kost €7.5 p/maand.
Bij Tweak Groen kom je op 2 cent p/m naar vast en voor mobiel 15,4 cent p/m. Starttarief is resp. 3 en 4 cent p/m. Bellen onbeperkt naar vast (mobiel komen kosten bij) avond/weekend kost hier dan €5 p/m.

Welke van de twee je kiest is dus afhankelijk van o.a. belgedrag. Buiten het feit of je meerdere tv's thuis hebt staan, interesse hebt in Spotify/newsserver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
VinceLW schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:58:
De overstap van Lijbrandt naar Tweak gaat nogal moeizaam... Vrijdag zou het abo om worden gezet. Je moet op de dag van de overzetting zelf bellen als je geen signaal van je oude provider meer hebt. Dat heb ik dus direct gedaan. Op vrijdagavond werkte het nog niet, dus de helpdesk maar weer gebeld. Blijkbaar ben je dan al een gewone klant en kom je in het reguliere storing circuit terecht. Er is een storing voor me aangemeld en ze zullen er naar gaan kijken. Op zaterdag helaas nog niets, gebeld, er is een nieuwe storing voor me aangemeld. Op zondag helaas nog steeds niets, er is geen nieuwe storing aangemeld. Het signaal van Tweak is er helaas pas op maandagochtend succesvol opgezet, dus we hebben het een weekendje zonder tv, internet of telefoon moeten doen. Alles werkte, behalve de telefoon. Daar moet je blijkbaar ook weer zelf voor bellen (handig zonder telefoon), dus maar even de GSM van de zaak gebruikt. Ze zouden het modem direct in gaan stellen. Helaas na een paar uur nog steeds geen werkende telefoon. Gebeld met de helpdesk, ze hebben er een storing voor aangemeld. Op dinsdag nog geen telefoon, dus maar weer gebeld. Ze waren vergeten het modem in te stellen, zouden ze direct even doen. Dinsdagavond maar weer even gebeld, ze waren het vergeten, dus woensdag zouden ze het modem in gaan stellen. Zucht... Vandaag maar weer bellen om even een herinnering doorgeven denk ik.
Sinds onze overstap naar Tweak op 27-07 hebben we helaas nog steeds geen werkende verbinding, dus geen internet, geen tv en geen telefoon. Nu zou de Genexis glasvezelmodem defect zijn en Reggefiber vervangt hem alsmaar niet. Wat een waardeloze toestand en wat hebben wij ontzettend veel spijt..

/edit: Wat een verrassing. Ze zijn weer eens vergeten om contact met me op te nemen. Als ik om 15 uur nog niets heb gehoord, gaan ze kijken of ze iets voor me kunnen gaan doen. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door VinceLW op 07-08-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Laatst online: 22-11-2024
Na een 2½ jaar KPN Glasvezel klant te zijn denk ik er nu ook over om over te stappen naar Tweak (Glas Alles-in-1). Volgens de helpdesk duurt het overstappen ongeveer zes weken. Best lang, maar ik heb er geen moeite mee, omdat dit blijkbaar de enige manier is om geen downtime te hebben.

In het verleden heb ik jaren ADSL van Tweak gehad in Lelystad en Deventer (woon nu in Almere-Stad, 1313) en dat is mij altijd bijzonder goed bevallen: betrouwbare verbinding en snelle service.

Heb inmiddels contact gehad met Tweak en nu blijkt dat ik niet in aanmerking kom voor de XBOX-actie omdat één van de voorwaarden is dat je de drie maanden voorafgaand aan je aanvraag geen actieve glasvezelverbinding mag hebben gehad. Beetje jammer.

Ook lees ik dat iTV niet zou werken via Tweak, waarbij de oorzaak bij KPN zou liggen. Dat is erg jammer, want wij maken er thuis regelmatig gebruik van op de iPad en laptop (en sinds kort werkt het ook in de iPhone KPN app, erg handig). Dat maakt het overstappen ook al minder aantrekkelijk.

Bij KPN Glasvezel is het onbeperkt bellen een aantal maanden terug gewijzigd waarbij nu ook onbeperkt naar mobiele nummers kan worden gebeld, voor € 15,- per maand. Jammer dat dit bij Tweak niet mogelijk is, maar ik denk er aan om deze optie maar helemaal te laten varen, omdat er ook gratis alternatieven zijn.

Al met al zit ik nog in dubio, maar probeer mij gerust te overtuigen. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:47
Ja dat niet werken van iTV (lees opnames kijken en opnemen met iPad of iPhone) is voor mij ook een reden om te kiezen voor KPN.
De xbox en nieuwsserver van tweak zijn weer pluspunten van Tweak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
rsvmark schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:33:
Ja dat niet werken van iTV (lees opnames kijken en opnemen met iPad of iPhone) is voor mij ook een reden om te kiezen voor KPN.
Bedoel je hiermee dat live TV kijken wel mogelijk is? Het opnemen pakket gebruiken wij nu niet dus dat is niet zo erg: wij kunnen opnemen op de STB's (Motorola). Heb overigens nog niet uitgezocht welke STB's er worden geleverd door Tweak.
Zoals gezegd kom ik niet in aanmerking voor de XBOX, maar de nieuwsserver is absoluut een groot pluspunt voor mij. Scheelt toch weer € 7,50 per maand.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
JaFFoG schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

Bedoel je hiermee dat live TV kijken wel mogelijk is? Het opnemen pakket gebruiken wij nu niet dus dat is niet zo erg: wij kunnen opnemen op de STB's (Motorola). Heb overigens nog niet uitgezocht welke STB's er worden geleverd door Tweak.

[...]

Zoals gezegd kom ik niet in aanmerking voor de XBOX, maar de nieuwsserver is absoluut een groot pluspunt voor mij. Scheelt toch weer € 7,50 per maand.
Nee dat bedoel ik niet, ik zit zelf nu bij Ziggo alles in een maar wil graag naar 100mb up/down.
Ik zit zelf te twijfelen tussen KPN en Tweak en het remote kunnen opnemen vind ik een groot pluspunt van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:43
JaFFoG schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:32:
Na een 2½ jaar KPN Glasvezel klant te zijn denk ik er nu ook over om over te stappen naar Tweak (Glas Alles-in-1). Volgens de helpdesk duurt het overstappen ongeveer zes weken....

Al met al zit ik nog in dubio, maar probeer mij gerust te overtuigen. :)
Ik zit er juist over te denken om van Tweak Alles in 1 over te stappen naar KPN glasvezel. Voordeel KPN: iTV Online, Spotify, hogere snelheid internet ( betaal nu 55 euro voor 50/50) en het opnemenpakket ( op alle kastjes je opname kunnen bekijken) Nadeel: geen Usenet van Tweak, onbeperkt bellen is duurder. Het is dus maar waar je interesses naar uitgaan.

Groeten

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Jan Driebeen schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:24:
[...]

Ik zit er juist over te denken om van Tweak Alles in 1 over te stappen naar KPN glasvezel. Voordeel KPN: iTV Online, Spotify, hogere snelheid internet ( betaal nu 55 euro voor 50/50) en het opnemenpakket ( op alle kastjes je opname kunnen bekijken) Nadeel: geen Usenet van Tweak, onbeperkt bellen is duurder. Het is dus maar waar je interesses naar uitgaan.

Groeten

Jan :)
Het opname pakket heeft tweak toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bij Tweak kun je ook gewoon het opnemen pakket afnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:50:
Bij Tweak kun je ook gewoon het opnemen pakket afnemen :)
Excuses, dat klopt, bij een nieuw abonnement kan je dit afnemen, ik zit nu nog aan een oud contract vast met 3 tv-kastjes die een hd bezitten om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Heb zojuist Tweak besteld :P
De nieuwsserver toegang, goedkoper abbo en xbox hebben me overtuigd!
Nu afwachten hoe eea afgehandeld wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
rsvmark schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:33:
Ik vind dit bij Tweak helemaal geen pluspunt, regelmatig incomplete posts die wel compleet zijn op een pay server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
VinceLW schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:32:
[...]

Sinds onze overstap naar Tweak op 27-07 hebben we helaas nog steeds geen werkende verbinding, dus geen internet, geen tv en geen telefoon. Nu zou de Genexis glasvezelmodem defect zijn en Reggefiber vervangt hem alsmaar niet. Wat een waardeloze toestand en wat hebben wij ontzettend veel spijt..

/edit: Wat een verrassing. Ze zijn weer eens vergeten om contact met me op te nemen. Als ik om 15 uur nog niets heb gehoord, gaan ze kijken of ze iets voor me kunnen gaan doen. |:(
Om 15 uur kreeg ik te horen dat ze toch niet met Reggefiber gaan bellen, want nu bellen is ineens geen optie meer. Ze willen eerst nog een paar dagen afwachten. Hier gaan we niet mee akkoord en via de rechtsbijstand hebben we het wel voor elkaar gekregen dat Reggefiber het modem is komen vervangen. We hebben in ieder geval weer een deels werkende aansluiting.

Jammer genoeg is de nummerportatie niet goed gegaan en zitten we nu al bijna twee weken zonder telefoon en willen ze het eerst nog weer een dagje afwachten. Misschien gaat het spontaan wel werken namelijk!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 08:24
Gearjunkie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:22:
[...]

Ik vind dit bij Tweak helemaal geen pluspunt, regelmatig incomplete posts die wel compleet zijn op een pay server.
Ik ken dat, edoch indien dat voorkwam en haalde vervolgens de *.NZB van bijvoorbeeld NZBindex ipv NZBClub dan was Tweak ineens wel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Hans_18T schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:00:
[...]

Ik ken dat, edoch indien dat voorkwam en haalde vervolgens de *.NZB van bijvoorbeeld NZBindex ipv NZBClub dan was Tweak ineens wel compleet.
Dat is ook mijn ervaring. Ook wordt er regelmatig bij een post een NZB meegepost, naast de eigenlijke bestanden (RAR, PAR, etc). Als je eerst die NZB van usenet download en dié vervolgens gebruikt om de post binnen te halen, dan krijg je vaak ook een veel completere post. Dit heb ik ook bij payservers gehad.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:50
Na een jaar of 3 gebruik te hebben gemaakt van Tweak 30 vandaag mijn abo opgezegd vanwege een overstap naar Concepts ICT. Volgens Concepts gaat de migratie gepaard met 1 dag downtime, ik ben heel erg benieuwd of dat gaat lukken maar we zullen het zien.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Hans_18T schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:00:
[...]

Meestal kan ik wel met dezelfde nzb alles binnenhalen via xlned, maar ja dat kost weer een maandje abo en daar neem ik geen "gratis" nieuwsserver voor.
IceM schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:18:
Na een jaar of 3 gebruik te hebben gemaakt van Tweak 30 vandaag mijn abo opgezegd vanwege een overstap naar Concepts ICT. Volgens Concepts gaat de migratie gepaard met 1 dag downtime, ik ben heel erg benieuwd of dat gaat lukken maar we zullen het zien.
Ik heb vandaag ook van Tweak de bevestiging van mijn opzegging gekregen, we gaan nu eens rondkijken naar een alternatief.

[ Voor 36% gewijzigd door Gearjunkie op 08-08-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Gearjunkie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:04:
[...]
Meestal kan ik wel met dezelfde nzb alles binnenhalen via xlned, maar ja dat kost weer een maandje abo en daar neem ik geen "gratis" nieuwsserver voor.
Wat ik probeerde aan te geven is dat blijkbaar de inhoud van de NZB files verschillend is. Voor zover ik weet zijn de *.par files juist om gemiste of verloren berichten kunnen compenseren. Om nu te stellen dat de tweak servers niet alle berichten heeft gaat me derhalve wat ver.
Als het nog eens voorkomt dan zal ik voor de grap nogmaals de zelfde NZB file "runnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Ik heb gisteren ook Tweak besteld: Alles-in-1 Groen met een extra settop box en 60 mbit. Scheelt me straks ongeveer € 300,- per jaar. Het enige wat ik hierbij inlever is onbeperkt gratis bellen naar vast en mobiel binnen Nederland, maar daar maakt mijn vrouw alleen gebruik van; die gaat straks maar lekker Skypen. :> Oha, en iTV, maar dat komt vast wel beschikbaar binnen niet al te lange tijd. En is ook niet zo belangrijk, als we die andere settop box hebben geïnstalleerd. Maarja, dat vind ik niet tegenover die € 300,- staan, zeker niet als je bedenkt dat mijn snelheid verdubbelt.

Ben benieuwd of de aangegeven anderhalve maand overstaptijd gehaald wordt en, belangrijker, of alles probleemloos verloopt. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 44% gewijzigd door JaFFoG op 09-08-2012 09:14 . Reden: Wat meer details over nieuwe t.o.v. huidige situatie ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 07-07 01:09
Vandaag de overstap van Tweak naar KPN gemaakt. Van te voren goede afspraken gemaakt met zowel Tweak als KPN om zo weinig mogelijk downtime te hebben. Hulde aan Tweak want ze zijn hun afspraken keurig nagekomen. Om 08:08 vanmorgen stopte tweak met leveren. Ze hebben meteen de lijn vrijgegeven en 08:15 had ik weer volledig internet en TV van KPN. Daarna even alle diensten bij KPN geactiveerd en alle apparatuur omgeruild en een uurtje later was ik helemaal klaar.

Misschien ga ik dus ooit weer over naar Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 16:31

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb nu ook tweak, met de Motorola VIP1963. Door een verhuizing, en iets te veel opruimen, hebben we per ongeluk de adapter van de settopbox weggegooid. Iemand een idee hoe hier weer aan te komen is, en wat de kosten zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:41
greatgonzo schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:34:
Ik heb nu ook tweak, met de Motorola VIP1963. Door een verhuizing, en iets te veel opruimen, hebben we per ongeluk de adapter van de settopbox weggegooid. Iemand een idee hoe hier weer aan te komen is, en wat de kosten zullen zijn?
Je kunt het natuurlijk bij tweak vragen maar ik denk dat een universele goedkoper zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 16:31

greatgonzo

schit-te-rend!

db I Delirium schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:48:
[...]

Je kunt het natuurlijk bij tweak vragen maar ik denk dat een universele goedkoper zal zijn...
helaas, er zit in de ingang een pin met nog een pin in het midden, daar gingen de universele adapters niet op werken zij de knakker van de plenty parts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Vandaag het contract in tweevoud ontvangen. Wat ik verwarrend vind is dat er in vette letters op het contract staat dat voor een snelle afhandeling, alle pagina's moeten worden geretourneerd. Ik neem aan maar één van de twee contracten en dat het andere contract voor mijn eigen administratie is. Maarja, als dat niet klopt dan vertraagt de boel alleen maar meer natuurlijk.

We zien 't wel! :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JaFFoG schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:55:
Vandaag het contract in tweevoud ontvangen. Wat ik verwarrend vind is dat er in vette letters op het contract staat dat voor een snelle afhandeling, alle pagina's moeten worden geretourneerd. Ik neem aan maar één van de twee contracten en dat het andere contract voor mijn eigen administratie is. Maarja, als dat niet klopt dan vertraagt de boel alleen maar meer natuurlijk.

Uiteraard is één kopie van het contract voor jou bedoeld, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
VinceLW schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Om 15 uur kreeg ik te horen dat ze toch niet met Reggefiber gaan bellen, want nu bellen is ineens geen optie meer. Ze willen eerst nog een paar dagen afwachten. Hier gaan we niet mee akkoord en via de rechtsbijstand hebben we het wel voor elkaar gekregen dat Reggefiber het modem is komen vervangen. We hebben in ieder geval weer een deels werkende aansluiting.

Jammer genoeg is de nummerportatie niet goed gegaan en zitten we nu al bijna twee weken zonder telefoon en willen ze het eerst nog weer een dagje afwachten. Misschien gaat het spontaan wel werken namelijk!?
Vandaag begonnen we de dag zonder een digitaal TV signaal. Dat bleek een brede storing te zijn en is inmiddels opgelost.

De telefoon werkt ook eindelijk!! Helaas is bij het vervangen van de defecte Genexis het analoge TV signaal teruggeschroefd, want dit was te hoog, waardoor we geen bruikbaar analoog signaal meer over hebben gehouden (ja, we hebben nog coax TV's boven ;)). Ook hier hebben we maar weer een ticket voor aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Gearjunkie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:22:
[...]

Ik gebruik al 2.5 jaar de newsserver van tweak en ik heb nog nooit incomplete posts gehad. Het is gewoon een hele goede newsserver die absoluut niet onder doet t.o.v. de betaalde servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe internetprovider. Eigenlijk heb ik alleen behoefte aan tv en internet, maar goed. Nu heb ik een vraag over ontvanger die geleverd wordt voor de tv. Heeft deze ook een component en scart uitgang? De tv waar de box op wordt aangesloten heeft namelijk geen hdmi.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
wilmundo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:22:
Ik ben op zoek naar een nieuwe internetprovider. Eigenlijk heb ik alleen behoefte aan tv en internet, maar goed. Nu heb ik een vraag over ontvanger die geleverd wordt voor de tv. Heeft deze ook een component en scart uitgang? De tv waar de box op wordt aangesloten heeft namelijk geen hdmi.
Ik heb een 1850 ontvanger staan (kpn groen) en die heeft een hdmi en een scart aansluiting.
Als je tweak blauw hebt dan heb je een animo ontvanger en daar weet ik niet wat voor aansluitingen daarop zitten. Maar ongetwijfeld ook een scart aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Laatst online: 03-07 20:30
Even een vraagje, aangezien de helpdesk van Tweak me maar niet terugmailt: weet één van jullie toevallig de instellingen voor SSL bij de e-mailservice van Tweak? Volgens de telefonische helpdesk biedt Tweak wel deze mogelijkheid, maar op de website kan ik geen instellingen vinden en ook aan de telefoon moesten ze het uitzoeken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 10:48
wilmundo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:22:
Heb zelf, via Tweak Blauw, de Amino A140 hier staan.
De aansluiting zijn:
- Analogue AV output (de ronde links, met 10 pin mini DIN)
- RF Modulater output
- HDMI output
- RF output
- USB
- Ethernet
- Optical S/PDIF

De Analoge Av output in een ´non-standard connector´.
Bij Amicon.com is wel een converter te vinden 10pin mini DIN to SCART, wat dat moet kosten en waar het te krijgen is? Geen idee.
Afbeeldingslocatie: http://www.tvdigital.ru/img/a140small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

KlaasKlaas schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:06:
[...]

De aansluiting zijn:
- RF Modulater output
- HDMI output
- RF output
- USB
- Ethernet
- Optical S/PDIF

Bij Amicon.com is wel een converter te vinden 10pin mini DIN to SCART, wat dat moet kosten en waar het te krijgen is? Geen idee.
[afbeelding]
Bij XMS kun je volgens mij kiezen welke aansluiting je wil. Dus misschien dat dat bij Tweak ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

KlaasKlaas schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:06:
[...]

De aansluiting zijn:
- RF Modulater output
- HDMI output
- RF output
- USB
- Ethernet
- Optical S/PDIF

[afbeelding]
Even mailen naar de servicedesk voor een SCART kabel voor je Animo STB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:49:
[...]

Ik gebruik al 2.5 jaar de newsserver van tweak en ik heb nog nooit incomplete posts gehad. Het is gewoon een hele goede newsserver die absoluut niet onder doet t.o.v. de betaalde servers
Hier ook nooit last van incomplete Posts via Tweak. Toen ik nog geen Tweak Glas-alles-in-een had gebruikte ik al de (betaalde) usenetdienst van Tweak. Nu is dit dus in het Glasabonnement inbegrepen en werkt het perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
JaFFoG schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:55:

Gistermiddag het contract opgestuurd, dus zal volgende week wel weer bericht krijgen.

Verder contact gezocht met de KPN en gevraagd om advies te geven hoe de migratie zo goed en snel mogelijk kan gaan. Zij geven het advies contact op te nemen met Tweak en wilden zelfs graag weten of ze in overleg met mij een aanbod kunnen doen om mij te laten blijven. Niet dus. :)

Tweak geeft zelf aan dat het huidige abonnement zelf opgezegd dient te worden, dus dit koppel ik maar weer terug aan KPN maar heb toch even gemaild. Wie weet is de overstap van KPN naar Groen toch makkelijker dan verwacht/eerder gecommuniceerd. Vragen kan geen kwaad.

Dat sommige dingen nog zoveel tijd en energie vergen voor zoiets ogenschijnlijk simpels.

Wat mij trouwens opvalt is dat er nu ineens de mogelijkheid is een aanbod te krijgen om te blijven, terwijl bij de standaard snelheidverhogingen ik, en vermoeddelijk alle bestaande klanten met een "oud" abonnement, zijn genegeerd. Dat gebeurt vaker natuurlijk, maar netjes is het natuurlijk niet echt. Maar dat is al vaker ter sprake gekomen in dit topic. :)

[ Voor 18% gewijzigd door JaFFoG op 11-08-2012 15:19 . Reden: Even wat aanvullende info. ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Jan Driebeen schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:58:
[...]Hier ook nooit last van incomplete Posts via Tweak. Toen ik nog geen Tweak Glas-alles-in-een had gebruikte ik al de (betaalde) usenetdienst van Tweak. Nu is dit dus in het Glasabonnement inbegrepen en werkt het perfect voor mij.
Regelmatig incomplete posts, maar wat ik echt jammer vind, is dat je regelmatig een melding krijgt 'Server too busy - please try later' en dan kun je gewoon niets, behalve wachten tot je weer toegang krijgt. Ok, het is gratis, maar ze weten wel wat ze weggeven. Maar ik had niet anders verwacht van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
VinceLW schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:05:
[...]

Regelmatig incomplete posts, maar wat ik echt jammer vind, is dat je regelmatig een melding krijgt 'Server too busy - please try later' en dan kun je gewoon niets, behalve wachten tot je weer toegang krijgt. Ok, het is gratis, maar ze weten wel wat ze weggeven. Maar ik had niet anders verwacht van Tweak.
Ook ik heb wel eens een paar lijntjes die rood worden met de melding server to busy.
Maar omdat je 40 lijntjes hebt merk ik daar tijdens het downloaden helemaal niks van.
De andere werkende lijntjes nemen het gewoon over.

Ik haal dan altijd de volle snelheid en nooit een incomplete post gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Voelt het fijn om zo negatief te zijn en af te geven hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Laatst online: 03-07 20:30
Maakt niemand van jullie gebruik van de e-maildiensten van Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
[...]

Dat heb ik ook regelmatig. Daarnaast zakt de snelheid ook vaak in. Iets wat overigens "normaal" is bij een gratis newsserver, vandaar dat het voor mij dus ook geen toegevoegde waarde is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
In de TS zie ik het volgende staan:
Heeft u binnen 8 weken nadat wij het contract ondertekend hebben ontvangen nog geen telefoontje gehad van de monteur om een oplevering te plannen, dan kunt u uw contract ontbinden. U krijgt dan natuurlijk uw borg gewoon retour.
Heeft iemand ervaring met deze situatie bij het aansluiten van blauw? Bovenstaande tekst komt namelijk niet terug in de voorwaarden en ik ben benieuwd of dit een bekend fenomeen is en hoe de afhandeling is gegaan bij anderen.

Ik ben inmiddels bij week 5 aanbeland en na contact met de helpdesk bellen ze me na een dag netjes terug om mijn telefoonnummer te bevestigen. Dan zou binnen 2 werkdagen een installatiebedrijf moeten bellen, maar gebeurt niet. Poging #3 duurt nu alweer een week dus dat bemoedigd me niet. Gelukkig heb ik Ziggo nog niet laten afsluiten :+

Het gaat trouwens om een bestaande kabel in huis met FTU die nog nooit is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
Een probleem waar ik al een tijdje mee rondloop en waar ik hoop dat jullie een antwoord op hebben:

Ik heb een Tweak 30/30 abo. Nu wil ik graag de EB die standaard geleverd wordt er tussen uit halen en vervangen voor mijn Dell Powerconnect 2816 managed switch. Netjes de betreffende VLAN goed ingesteld voor IPTV en bij het opstarten van het tv kastje krijgt deze ook netjes een ip toegewezen van de IPTV DHCP. Ik heb zelfs 30 seconden beeld gehad de eerste keer. Dat viel weg en daar is het ook bij gebleven. De instellingen voor de VLAN zitten dus wel goed. Opstartproces liep elke volgende poging door totdat het laden van de programmagids start. Dan eindigt het na een minuut of 10 in een 'netwerk storing'.

De vraag: Wat gaat er verkeerd?

Aangezien er netjes een ip wordt uitgedeeld is het VLAN volgens mij wel goed ingested. Ik zit meer richting een foute instelling rondom IGMP snooping of multicast forwarding (zie ook de manual in de link hierboven). Of wordt er ook gekeken naar een MAC adres? Kan iemand daar iets slims over roepen? Of zijn er mensen die ervaring hebben met het instellen van een dergelijke switch voor IPTV?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Vandaag een telefoontje van Tweak gekregen over de XBOX-actie. Ze attenderen mij er nogmaals op dat voor mij de actie niet van toepassing is omdat ik reeds een actieve glasvezelverbinding heb. Als ik hierdoor mijn aanvraag wil annuleren dan kunnen ze dit direct doen. Anders zetten ze 'm door.

Ik was hiervan al op de hoogte en vind het wel jammer, maar geen dealbreaker. Maar wel erg netjes dat ze mensen hier nog even extra attent op maken. Het heeft mij ook een beetje uitzoekwerk gekost om hier vooraf achter te komen en ik kan mij voorstellen dat er ook mensen zijn die nóg minder goed lezen dan ik. :P

[ Voor 28% gewijzigd door JaFFoG op 14-08-2012 11:57 . Reden: Even wat aanvulling. ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:39

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zoek me een ongeluk, maar weet iemand waar de instellingen staan zodat ik m'n Zyxel 2612 kan configureren voor Tweak en IPTV?

De backup van de 2812 vreet'ie niet, en die config doorlezen is nogal ehm... onbruikbaar. Echte settings kan ik er niet uit halen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Hollie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:02:
Een probleem waar ik al een tijdje mee rondloop en waar ik hoop dat jullie een antwoord op hebben:

Ik heb een Tweak 30/30 abo. Nu wil ik graag de EB die standaard geleverd wordt er tussen uit halen en vervangen voor mijn Dell Powerconnect 2816 managed switch. Netjes de betreffende VLAN goed ingesteld voor IPTV en bij het opstarten van het tv kastje krijgt deze ook netjes een ip toegewezen van de IPTV DHCP. Ik heb zelfs 30 seconden beeld gehad de eerste keer. Dat viel weg en daar is het ook bij gebleven. De instellingen voor de VLAN zitten dus wel goed. Opstartproces liep elke volgende poging door totdat het laden van de programmagids start. Dan eindigt het na een minuut of 10 in een 'netwerk storing'.

De vraag: Wat gaat er verkeerd?

Aangezien er netjes een ip wordt uitgedeeld is het VLAN volgens mij wel goed ingested. Ik zit meer richting een foute instelling rondom IGMP snooping of multicast forwarding (zie ook de manual in de link hierboven). Of wordt er ook gekeken naar een MAC adres? Kan iemand daar iets slims over roepen? Of zijn er mensen die ervaring hebben met het instellen van een dergelijke switch voor IPTV?
Een tijdje terug was er een soortgelijke discussie op het KPN Glasvezel net topic ([KPN] Glasvezel)
Het grootste verschil dat ik zie in jou opstelling en die van anderen is dat zij wel de EB voor IPTV blijven gebruiken, dus de switch als VLAN splitter gebruiken. Daarnaast had de netgear GS105E precies hetzelfde gedrag, Na een SW update lijkt het nu te werken.
Ik zou verwachten dat indien je instellingen als "block unknown multicast" en "IGMP snooping" op disabled zet het altijd moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Even terugkomen op de veranderingen in "RTL gemist" op Glas Blauw.
Een paar punten irriteren mij een beetje:

1. De berichtgeving op de website van Tweak is nogal een understatement. Ze stellen het daar net alsof er een extra content bijgekomen is, maar dat voor die extra content "een gering bedrag" betaald moet worden. Maar dat is helemaal niet waar. Een heleboel content, die voorheen gewoon gratis terug te kijken was, is ineens betaald geworden. Als ik eens ga uitrekenen, wat het ons gaat kosten als we ons normale kijkpatroon zouden aanhouden, dan val je gewoon van je stoel af. Je betaalt dan gewoon bijna 2 keer zoveel voor je TV dan voorheen. Ik reken dan even - heel simpel - 10 euro als prijs voor analoge TV (het prijsverschil tussen "Internet + bellen" en "Alles-in-1"), 5 euro voor IPTV en 5 euro voor het HD-pakket.

1 euro betalen voor een stokoude, al 3 keer herhaalde aflevering van "de Pfaffs" terug te kijken, gaat gewoon aardig in de richting van diefstal.

2. Ik ben gekke Henkie niet en ga dus geen cent uitgeven aan "RTL gemist". Sinds de wijziging draait onze M540 dus overuren en overweeg ik om een PC in te gaan richten, om meerdere streams tegelijk op te kunnen nemen. Voordeel is dan meteen, dat de opnames ook op de PC terug te kijken zijn en eventueel meegenomen kunnen worden op bijvoorbeeld de laptop. Wat mij nu opvalt, is dat de TV-gids bij RTL echt heel erg slecht is. Je mist regelmatig de laatste minuten van een programma / film en de informatie in de gids klopt ook lang niet altijd. Zo heb ik vorig weekend, volgens de TV-gids, 2 afleveringen van RTL Travel opgenomen..... Nou, die opnamen konden direct de prullenbak in; er was helemaal geen RTL Travel op die tijdstippen. :( Gelukkig heb ik hier een ongebruikte A140 staan, waarvan ik de gegevens kan gebruiken om een PC werkend te krijgen op het IPTV netwerk.

Maar deze puinhoop is commercieel gezien natuurlijk alleen maar goed: zo dwing je mensen om toch je betaalde gemist-dienst te gebruiken.

Wat vindt de rest hier nou van? Ik hoor er relatief weinig over. Moet ik daaruit opmaken:
- dat "RTL gemist" toch nauwelijks gebruikt wordt?
- dat de overige Tweakende Tweak klanten er het geld wel voor over heeft?
- dat veel mensen 2 recorders of meer in huis hebben en nu alles gewoon opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Na het eerdere contact vanmorgen ben ik zojuist gebeld voor de installatieafspraak. De 31e is het geworden. Veel sneller dan verwacht, niks te klagen dus. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
JaFFoG schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:26:
Na het eerdere contact vanmorgen ben ik zojuist gebeld voor de installatieafspraak. De 31e is het geworden. Veel sneller dan verwacht, niks te klagen dus. :)
Dus de 10e opgestuurd en na 4 dagen een belletje voor de afspraak.
Ben benieuwd, ik heb het contract de 9e opgestuurd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
rsvmark schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:53:
[...]

Dus de 10e opgestuurd en na 4 dagen een belletje voor de afspraak.
Ben benieuwd, ik heb het contract de 9e opgestuurd.......
En je bent nog niet gebeld? Dat is wel jammer ja.

Ik geloof dat jij ook in een KPN-gebied zit, right? Dan vermoed ik dat het te maken heeft met het feit dat ik al een actieve glasvezellijn heb, wat e.e.a. eenvoudiger maakt voor de installateur en/of minder administratie vergt. Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten want zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
JaFFoG schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:47:
[...]

En je bent nog niet gebeld? Dat is wel jammer ja.

Ik geloof dat jij ook in een KPN-gebied zit, right? Dan vermoed ik dat het te maken heeft met het feit dat ik al een actieve glasvezellijn heb, wat e.e.a. eenvoudiger maakt voor de installateur en/of minder administratie vergt. Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten want zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van. :)
Nee nog niet gebeld maar om nu al zelf te gaan bellen :P
Ik zit idd in het KPN gebied dus Alles In Een Groen 100mbit
Glasvezel ligt al wel tot in mijn meterkast sinds een paar maanden dus kan volgens mij redelijk snel geregeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand die ervaring heeft met de Zyxel P-2612HW-F1? (of een variant daar van).

Verbinding maken lukt me zonder problemen, maar het TV-signaal doorsluizen naar ETH4 lukt me niet :/
Tot nu toe kom ik zo ver, dat ik kan kiezen:
TV of Internet, niet allebei tegelijk.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Vanmiddag gebeld door Tweak: de eerder gemaakte installatieafspraak gaat niet door: hij is niet nodig omdat ik al een actieve lijn heb. De ExperiaBox van KPN kan ik houden en gebruiken bij mijn abonnement van Tweak.

Nu wachten tot de lijn opgeleverd wordt.

Bla

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:41
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:24:
...

Wat vindt de rest hier nou van? Ik hoor er relatief weinig over. Moet ik daaruit opmaken:
- dat "RTL gemist" toch nauwelijks gebruikt wordt?
- dat de overige Tweakende Tweak klanten er het geld wel voor over heeft?
- dat veel mensen 2 recorders of meer in huis hebben en nu alles gewoon opnemen?
Voor mij geld optie 1 als ik echt perse wil zien en het niet kan kijken heb ik mn server met tvheadend.
Ik denk dat het de meeste Tweakers hier niet zoveel interesseert en dus geen gebruik maakt van gemist en ook niet opneemt ;)

Anoniem: 39993

db I Delirium schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:58:
[...]

Voor mij geld optie 1 als ik echt perse wil zien en het niet kan kijken heb ik mn server met tvheadend.
Ik denk dat het de meeste Tweakers hier niet zoveel interesseert en dus geen gebruik maakt van gemist en ook niet opneemt ;)
Nou kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar het gemiddelde huishouden bestaat natuurlijk niet uit alleen die ene Tweaker. Mijn vrouw kijkt naar hele andere programma's en daar zitten best wel wat RTL programma's tussen. Ik ben zelf niet zo van het "volgen" van een programma. Ik zap gewoon wat rond als ik TV wil kijken en als er "live" niets interessants te vinden is, dan ga ik pas naar de "gemist" lijst.

Maarja, er is ook een positief punt: Mijn vrouw baalt hier natuurlijk flink van, want ze moet nu elke zondag zorgen dat al "haar" programma's opgenomen worden de week daarna. En als er dan toevallig eens 2 programma's tegelijk komen, dan kunnen we er maar 1 opnemen. Toen ik haar vertelde, dat ik daar in de toekomst wel iets aan kon doen met een servertje stond ze ineens een stuk positiever tegenover het begrip "server" dan voorheen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
JaFFoG schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:26:
Ook hier de 31ste om 8:00 8)
Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Klopt het dat je een borg van 189 + 99 euro moet betalen voor settopbox + router? Ik zag dit in de algemene voorwaarden staan maar vind het erg hoge bedragen.

Edit: Veel te snel gelezen, borg is 50 euro. De andere bedragen zijn voor als de apparatuur stuk gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Chrizzly op 25-08-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Chrizzly schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:09:
Klopt het dat je een borg van 189 + 99 euro moet betalen voor settopbox + router? Ik zag dit in de algemene voorwaarden staan maar vind het erg hoge bedragen.
In het verleden was dat 50 euro (Groen) (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
50 euro borg zou ik geen problemen mee hebben.

Nog een vraagje, waarschijnlijk al heel vaak gevraagd maar wil graag zekerheid:
Op de aansluitplaatjes zie je vaak dat ze 1 kabel voor tv gebruiken en 1 voor internet. Stel ik wil 1 kabel naar de tv laten lopen die ik of voor tv gebruik of voor een gameconsole/mediaplayer, dus bijna nooit tegelijk, raden jullie dat af? Of is het helemaal niet mogelijk om dat de signalen in de modem al gesplitst worden?

(Het gaat mij vooral om Tweak Groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hans_18T schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:35:
[...]

In het verleden was dat 50 euro (Groen) (dacht ik)
Klopt. En hou er rekening mee dat wanneer je de apparatuur weer terug wilt sturen vanwege beëindiging van je abonnement of verlenging waarbij je nieuwe apparatuur krijgt je zelf de verzendkosten moet betalen. Tweak heeft geen antwoordnummer voor het retourneren van je apparatuur in deze gevallen. Stuur je het toch naar hun antwoordnummer dan kost het je €25 administratiekosten.

In gevallen van defecten zal dit anders zijn vermoed ik.

Je krijgt dus niet je hele borg terug omdat je de verzendkosten er ook nog eens af moet halen, op dit moment 6,75 bij PostNL. Omdat ze een postbus hebben kun je NIET met DHL4You verzenden, die €2 goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Chrizzly schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:34:
50 euro borg zou ik geen problemen mee hebben.

Nog een vraagje, waarschijnlijk al heel vaak gevraagd maar wil graag zekerheid:
Op de aansluitplaatjes zie je vaak dat ze 1 kabel voor tv gebruiken en 1 voor internet. Stel ik wil 1 kabel naar de tv laten lopen die ik of voor tv gebruik of voor een gameconsole/mediaplayer, dus bijna nooit tegelijk, raden jullie dat af? Of is het helemaal niet mogelijk om dat de signalen in de modem al gesplitst worden?

(Het gaat mij vooral om Tweak Groen)
Lees eerst ff de volgende discussie [KPN] Glasvezel
Voor jou zijn er twee oplossingen, of je splitst de ethernet kabel (Cat 5e heeft 4 paren voor 100mb gebruik je twee) of je plaatst een switch bij de TV voor TV/Gameconsole/media player.
Zoals je het nu aangeeft wil je eigenlijk 3 doosjes aansluiten, Ik zou gaan voor de switch (5 poorts/Gigabit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Naar aanleiding van mijn overstap naar Tweak en het onderlinge contact tussen Tweak en KPN heb ik afgelopen vrijdag een brief gekregen van KPN. Hierin wordt geïnformeerd over het feit dat ik binnenkort een telefoontje krijg om het overstappen te bevestigen.

Wat wel aardig is, is dat er ook zelf gebeld kan worden naar een gratis nummer, als je niet graag wacht. Heb ik nog niet gedaan, maar doe ik morgen als ik dan nog niet gebeld ben.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Vandaag de settop boxen en verbindingssets ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pilcrow.nl/wp-content/uploads/20120821-224253.jpg

Het is helaas niet gelukt te bellen vandaag en ik heb ook nog geen telefoontje mogen ontvangen van KPN, dus ik ga morgen maar eens bellen.

Ben trouwens wel blij met die nieuwe settop boxen: die oude van twee-en-een-half jaar geleden zijn zo nu en dan enorm traag.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die verbind-via-stopcontact dingen vind ik maar niks, ik trek liever een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470351

Kan iemand bevestigen dat ik zonder lange downtime kan overstappen van KPN Glasvezel (WGA) naar Tweak Blauw (WGDO)? Volgens de Tweak helpdesk is er sinds kort een verbetering in het migratieproces.
Zie ook mijn topic: Onduidelijkheid downtime Glasvezel migratie

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
Hans_18T schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:49:
[...]

Een tijdje terug was er een soortgelijke discussie op het KPN Glasvezel net topic ([KPN] Glasvezel)
Het grootste verschil dat ik zie in jou opstelling en die van anderen is dat zij wel de EB voor IPTV blijven gebruiken, dus de switch als VLAN splitter gebruiken. Daarnaast had de netgear GS105E precies hetzelfde gedrag, Na een SW update lijkt het nu te werken.
Ik zou verwachten dat indien je instellingen als "block unknown multicast" en "IGMP snooping" op disabled zet het altijd moet werken.
Inmddels heb ik het werkend gekregen zonder de EB: Internet/DHCP via Experiabox router op vlan switch

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:29
Wat is WGA?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
JaFFoG schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:55:
Vandaag de settop boxen en verbindingssets ontvangen:

[afbeelding]

Het is helaas niet gelukt te bellen vandaag en ik heb ook nog geen telefoontje mogen ontvangen van KPN, dus ik ga morgen maar eens bellen.

Ben trouwens wel blij met die nieuwe settop boxen: die oude van twee-en-een-half jaar geleden zijn zo nu en dan enorm traag.
We lopen aardig synchroon, heb ook vandaag de settop boxen en verbindingsets ontvangen.
Nog een goede week en we gaan over op glasvezel :P

• JaFFoG
Zojuist gebeld met de helpdesk van KPN Glasvezel, naar aanleiding van de vorige week ontvangen brief. Ik kan vanaf 23 september mijn contract daar laten beëindigen. Enige punt is dat ik van Tweak nog geen datum heb doorgekregen, dus ik weet niet wanneer de lijn omgezet wordt.

Het later doorgeven van die datum is geen probleem volgens de helpdesk van KPN: in het systeem staat nu dat ik vandaag heb gebeld en ook als ik die datum - bij wijze van spreken - pas op 22 september zou doorgeven, dan nog kan mijn contract bij KPN per 23 september stoppen omdat ze zien dat ik vandaag hierover gebeld heb. Erg netjes! :)
rsvmark schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:49:
[...]

We lopen aardig synchroon, heb ook vandaag de settop boxen en verbindingsets ontvangen.
Nog een goede week en we gaan over op glasvezel :P
We lopen inderdaad aardig synchroon. Alleen heb ik al glasvezel: ik verander alleen van provider. ;)

Bla

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:29

The Wizard

Moderator Mobile
Dat zal wel WBA moeten zijn, de G en B zitten dicht bij elkaar ;)....

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
Ik zit er ook over te denken om naar tweak groen over te stappen maar ik zie vooralsnog de bomen door het bos niet.
Ik heb nu lijbrandt glasvezel(via KPN netwerk) waarbij van de modem(genexis ftu) een kabeltje gaat naar mijn eigen router (d-link dir-655)
Maar nu lees ik dus dat je bij tweak een experia krijgt .
Dus hier mijn vragen:

-Wat zijn de nadelen precies van een experia t.o.v je eigen router?

-Kan ik mijn eigen router gebruiken bij tweak voor telefonie internet en tv? ik lees dat telefonie via een packetforce moet gaan? betekent het dat er dan 2 apparaten komen te staan voor intenet en telefonie?

- Komt bij de aansluiting alleen €50 borg bij of ook nog verzendkosten, aansluitkosten etc.

- Bied Tweak een eigen "overstap service" service? want ik zie het nergens op de site staan. ik bedoel hierbij dus nummerportering en automatisch afzeggen van vorige provider.

- Op de site van Tweak staat dat er kans is op "downtime", geld dit ook voor mensen die van een ander provider afkomen maar wel dezelfde kpn netwerk hebben?(dus wba->wba).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
De kosten voor een nieuwe aansluiting zijn 50 euro borg + 25 euro aansluitkosten. Deze worden bij het aanmelden nog apart genoemd.
Het is mogelijk je oude telefoonnummer te behouden. Als je dit wilt dan moet je deze bij het aanmelden invullen. Er wordt ook gevraagd van welke provider je komt.
Zover ik weet wordt het bestaande abonnement niet automatisch opgezegd.

Op je andere vragen heb ik geen antwoord.
Pagina: 1 ... 4 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.