Tence schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:58:
Ik zit er ook over te denken om naar tweak groen over te stappen maar ik zie vooralsnog de bomen door het bos niet.
Ik heb nu lijbrandt glasvezel(via KPN netwerk) waarbij van de modem(genexis ftu) een kabeltje gaat naar mijn eigen router (d-link dir-655)
Maar nu lees ik dus dat je bij tweak een experia krijgt .
Dus hier mijn vragen:
-Wat zijn de nadelen precies van een experia t.o.v je eigen router?
-Kan ik mijn eigen router gebruiken bij tweak voor telefonie internet en tv? ik lees dat telefonie via een packetforce moet gaan? betekent het dat er dan 2 apparaten komen te staan voor intenet en telefonie?
- Komt bij de aansluiting alleen €50 borg bij of ook nog verzendkosten, aansluitkosten etc.
- Bied Tweak een eigen "overstap service" service? want ik zie het nergens op de site staan. ik bedoel hierbij dus nummerportering en automatisch afzeggen van vorige provider.
- Op de site van Tweak staat dat er kans is op "downtime", geld dit ook voor mensen die van een ander provider afkomen maar wel dezelfde kpn netwerk hebben?(dus wba->wba).
Als eerste: "wba" bestaat niet meer

. Het heet nu WMP (wat Tweak middels de groene abonnementen aanbiedt) of WMP+ (wat Lijbrandt en Vodafone op KPN netwerk aanbieden).
Juist overstap van KPN naar KPN is nog steeds drama (net zo'n drama als toen ik eind 2010/begin 2011 van Tweak Groen naar Lijbrandt ging). De enige leverstraat die op dit moment een bijna vlekkeloze overstap mogelijk maakt, is van het vroegere WGDO naar een ander bij WGDO (bv. XMS naar Tweak blauw, of Tweak Blauw naar concepts).
De 'nadelen' van Tweak Groen en de Experia:
* Je hebt geen analoog, fm en onversleuteld dvb-c signaal meer (dus IPTV only)
* Je krijgt standaard de Experia, waaraan nagenoeg niets zelf in te stellen is.
Experia vervangen kan wel, maar je apparatuur moet om kunnen gaan met (tagged) VLAN's en je moet weten hoe dit werkt. Telefonie gaat alleen via een packetforce bij het "blauwe" abonnement. Bij "groen" gaat het gewoon via de Experia.
Toen ik in 2010 nog bij Tweak zat was je eigen apparatuur voor telefonie gebruiken mogelijk, mits je dit bij de servicedesk aanvroeg.
Nope. Reggefiber heeft hier niets (meer) mee te maken. Die hebben alleen nog te maken met de aanleg van het fysieke netwerk.
Het 'opereren' op het netwerk is, nu Reggefiber Wholesale en Glashart Media ook onderdeel van KPN zijn geworden, dus helemaal aan KPN ITNS. Afhankelijk van welke provider je neemt heb je dus te maken met monteurs van KPN zelf, of Guideon of bv. Schuuring.
[
Voor 12% gewijzigd door
eymey op 28-08-2012 11:02
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk