Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.043 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445689

Tence schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:58:
Ik zit er ook over te denken om naar tweak groen over te stappen maar ik zie vooralsnog de bomen door het bos niet.
Ik heb nu lijbrandt glasvezel(via KPN netwerk) waarbij van de modem(genexis ftu) een kabeltje gaat naar mijn eigen router (d-link dir-655)
Maar nu lees ik dus dat je bij tweak een experia krijgt .
Dus hier mijn vragen:

-Wat zijn de nadelen precies van een experia t.o.v je eigen router?

-Kan ik mijn eigen router gebruiken bij tweak voor telefonie internet en tv? ik lees dat telefonie via een packetforce moet gaan? betekent het dat er dan 2 apparaten komen te staan voor intenet en telefonie?

- Komt bij de aansluiting alleen €50 borg bij of ook nog verzendkosten, aansluitkosten etc.

- Bied Tweak een eigen "overstap service" service? want ik zie het nergens op de site staan. ik bedoel hierbij dus nummerportering en automatisch afzeggen van vorige provider.

- Op de site van Tweak staat dat er kans is op "downtime", geld dit ook voor mensen die van een ander provider afkomen maar wel dezelfde kpn netwerk hebben?(dus wba->wba).
indien je 'blauw' afneemt kan je inderdaad je eigen apparatuur inzetten.
voordelen daarvan lijkt mij duidelijk, meer vrijheid (dhcp range, services draaien etc).
tweak zegt trouwens administratief jouw oude provider niet op, dit dien je zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
Even een tijdje niet gereageerd, maar inmiddels heb ik het allemaal werkend :D Alle instellingen opnieuw ingesteld en het werkt uiteindelijk. Kritiek punt is dat ik niet van mijn interne netwerk mijn externe site's kan benaderen. Lastig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:38

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ook blauw aangevraagd (200/200) ben benieuwd hoe lang het duurt. Nadat Ai1e voor de zoveelste keer overgeslagen is bij snelheids verhogingen ben ik Ziggo wel zat.

Hoe bevalt jullie de STB die meegeleverd wordt ? Hoe is de zapsnelheid ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
We zitten nu al drie weken met een heel slecht analoog TV signaal (ja, we hebben nog meer TV's in huis ;) ) nadat de Genexis is vervangen. Na deze tijd heeft Tweak het probleem zogenaamd gevonden. In mijn coax kabel moet wel een knik zitten. Hoe dat dan is ontstaan in de pvc buizen in de muur, daar kan ik met mn verstand niet bij. Conclusie; weer een storing niet opgelost. Ook de 10 dagen zonder werkende internet-, tv- en telefoonaansluiting worden voorlopig niet gecompenseerd. We tellen af, we zitten nog 338 dagen met Tweak opgescheept... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:55
en ik neem aan dat je zelf al hebt geprobeerd om rechtstreeks een coax aan te sluiten op je tv?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:36
Zojuist Ziggo byebye gezegd en Tweak groen AIO 30/30 aangevraagd (met XBOX360) :) Die Xbox ga ik proberen te verpatsen (iemand interesse?), meestal toch geen tijd voor games en dan game ik liever op de pc. Maar wel een nette service voor een goede prijs; bijna 4x zo snelle download en 40x upload voor een paar euro meer per maand, een stuk betere newsservice en nog wat meer kleine dingetjes :)
Alleen nog even kijken hoe ik onze 2e tv aansluit, ik denk gewoon op de 2e scart aansluiting met een scartkabel van +-10m (ter info: beide tv's zijn nog toeters zonder HDMI, 2e tv staat in slaapkamer aangrenzend aan de woonkamer).
Nog even een vraag: klopt het dat, zover ik tot nog toe ben gekomen in de betreffende topics, het met Tweak groen niet mogelijk is om (IP)TV (interactief niet nodig!) via een HTPC af te spelen? Anders zet ik in de woonkamer een HTPC neer en de STB in de slaapkamer...

edit @hieronder: dat is vooralsnog idd het voornaamste probleem wat ik ook tegenkwam. Maar met een scartkabel gaat het ook wel goedkomen :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Thedr op 27-08-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Bied Tweak blauw trouwens ook native IPv6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Thedr schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:59:
Zojuist Ziggo byebye gezegd en Tweak groen AIO 30/30 aangevraagd (met XBOX360) :) Die Xbox ga ik proberen te verpatsen (iemand interesse?), meestal toch geen tijd voor games en dan game ik liever op de pc. Maar wel een nette service voor een goede prijs; bijna 4x zo snelle download en 40x upload voor een paar euro meer per maand, een stuk betere newsservice en nog wat meer kleine dingetjes :)
Alleen nog even kijken hoe ik onze 2e tv aansluit, ik denk gewoon op de 2e scart aansluiting met een scartkabel van +-10m (ter info: beide tv's zijn nog toeters zonder HDMI, 2e tv staat in slaapkamer aangrenzend aan de woonkamer).
Nog even een vraag: klopt het dat, zover ik tot nog toe ben gekomen in de betreffende topics, het met Tweak groen niet mogelijk is om (IP)TV (interactief niet nodig!) via een HTPC af te spelen? Anders zet ik in de woonkamer een HTPC neer en de STB in de slaapkamer...
Voor zover ik weet is Tweak Groen KPN en KPN codeerd zijn streams, dus helaas (nog) geen mogelijkheid voor een HTPC.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:40
slacksoff schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:39:
.....
Gelukkig heb ik Ziggo nog niet laten afsluiten :+
.....
Even een update: Na poging #3 ben ik vorige week vrijdag (6 weken en 4 dagen na bevestiging) gebeld en is er een afspraak gemaakt voor vanmorgen. Geschoven op mijn werk om thuis te zijn, en de monteur komt niet opdagen (Klus liep uit, maar had hij niet doorgegeven). Toen zijn we telefonisch maar gaan schuiven naar eind middag. Zit ik weer voor niks (Eerder weg van werk) want hij kwam weer niet. De man achter de telefoon bij het monteursbedrijf ging er iets na 17.00 nog wel vanuit dat hij zou komen. Ik nu niet meer inmiddels.

Leuk, een halve ochtend en een halve middag voor niks thuis gebleven. Nog een week en dan zitten we aan de 8 en kan de annulering de deur uit. Zojuist heb ik trouwens bij de helpdesk te horen gekregen dat 60 dagen de termijn is in dit soort gevallen.

Overigens ga ik er een beetje vanuit dat dit gedoe met afspraken en monteurs een Reggefiber feestje is... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
Tence schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:58:
Ik zit er ook over te denken om naar tweak groen over te stappen maar ik zie vooralsnog de bomen door het bos niet.
Ik heb nu lijbrandt glasvezel(via KPN netwerk) waarbij van de modem(genexis ftu) een kabeltje gaat naar mijn eigen router (d-link dir-655)
Maar nu lees ik dus dat je bij tweak een experia krijgt .
Dus hier mijn vragen:

-Wat zijn de nadelen precies van een experia t.o.v je eigen router?

-Kan ik mijn eigen router gebruiken bij tweak voor telefonie internet en tv? ik lees dat telefonie via een packetforce moet gaan? betekent het dat er dan 2 apparaten komen te staan voor intenet en telefonie?

- Komt bij de aansluiting alleen €50 borg bij of ook nog verzendkosten, aansluitkosten etc.

- Bied Tweak een eigen "overstap service" service? want ik zie het nergens op de site staan. ik bedoel hierbij dus nummerportering en automatisch afzeggen van vorige provider.

- Op de site van Tweak staat dat er kans is op "downtime", geld dit ook voor mensen die van een ander provider afkomen maar wel dezelfde kpn netwerk hebben?(dus wba->wba).
Als eerste: "wba" bestaat niet meer :). Het heet nu WMP (wat Tweak middels de groene abonnementen aanbiedt) of WMP+ (wat Lijbrandt en Vodafone op KPN netwerk aanbieden).

Juist overstap van KPN naar KPN is nog steeds drama (net zo'n drama als toen ik eind 2010/begin 2011 van Tweak Groen naar Lijbrandt ging). De enige leverstraat die op dit moment een bijna vlekkeloze overstap mogelijk maakt, is van het vroegere WGDO naar een ander bij WGDO (bv. XMS naar Tweak blauw, of Tweak Blauw naar concepts).

De 'nadelen' van Tweak Groen en de Experia:
* Je hebt geen analoog, fm en onversleuteld dvb-c signaal meer (dus IPTV only)
* Je krijgt standaard de Experia, waaraan nagenoeg niets zelf in te stellen is.

Experia vervangen kan wel, maar je apparatuur moet om kunnen gaan met (tagged) VLAN's en je moet weten hoe dit werkt. Telefonie gaat alleen via een packetforce bij het "blauwe" abonnement. Bij "groen" gaat het gewoon via de Experia.

Toen ik in 2010 nog bij Tweak zat was je eigen apparatuur voor telefonie gebruiken mogelijk, mits je dit bij de servicedesk aanvroeg.
slacksoff schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:15:
[...]

Overigens ga ik er een beetje vanuit dat dit gedoe met afspraken en monteurs een Reggefiber feestje is... Iemand een idee?
Nope. Reggefiber heeft hier niets (meer) mee te maken. Die hebben alleen nog te maken met de aanleg van het fysieke netwerk.

Het 'opereren' op het netwerk is, nu Reggefiber Wholesale en Glashart Media ook onderdeel van KPN zijn geworden, dus helemaal aan KPN ITNS. Afhankelijk van welke provider je neemt heb je dus te maken met monteurs van KPN zelf, of Guideon of bv. Schuuring.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 28-08-2012 11:02 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 18:45
Heb afgelopen weekend een DM gestuurd naar het Tweak account, maar nog geen reactie ontvangen. Ik zie nu net dat het laatste bericht van Tweak van begin augustus is. Weet iemand of Tweak hier nog actief blijft/is?

Ik heb onder andere deze vragen gesteld:
- Zijn extra diensten als een pluspakket, kidspakket e.d. maandelijks opzegbaar?
- Welk modem wordt er nu geleverd? Is dat de Experiabox 789?
- Welke settopbox wordt er geleverd?

[ Voor 34% gewijzigd door Postmen op 29-08-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
Vraag ik me ook al af.

Ik had ze gevraagd of ze ook nog een keer KPN WMP+ gaan aanbieden (zelfde inhoud als "blauw", maar dan op KPN netwerk). O.a. Lijbrandt en Vodafone leveren op die manier ook.

Aangezien ze nog steeds aan de weg timmeren (ook met "glasoperator") ben ik hier benieuwd naar.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
Als eerste: "wba" bestaat niet meer :). Het heet nu WMP (wat Tweak middels de groene abonnementen aanbiedt) of WMP+ (wat Lijbrandt en Vodafone op KPN netwerk aanbieden).

Juist overstap van KPN naar KPN is nog steeds drama (net zo'n drama als toen ik eind 2010/begin 2011 van Tweak Groen naar Lijbrandt ging). De enige leverstraat die op dit moment een bijna vlekkeloze overstap mogelijk maakt, is van het vroegere WGDO naar een ander bij WGDO (bv. XMS naar Tweak blauw, of Tweak Blauw naar concepts).

De 'nadelen' van Tweak Groen en de Experia:
* Je hebt geen analoog, fm en onversleuteld dvb-c signaal meer (dus IPTV only)
* Je krijgt standaard de Experia, waaraan nagenoeg niets zelf in te stellen is.

Experia vervangen kan wel, maar je apparatuur moet om kunnen gaan met (tagged) VLAN's en je moet weten hoe dit werkt. Telefonie gaat alleen via een packetforce bij het "blauwe" abonnement. Bij "groen" gaat het gewoon via de Experia.

Toen ik in 2010 nog bij Tweak zat was je eigen apparatuur voor telefonie gebruiken mogelijk, mits je dit bij de servicedesk aanvroeg.
Okey bedankt, het is nu wat duidelijker. :)
Heb even de klantenservice van Tweak gebeld en volgens hun is er een kans dat ze de lijn via een migratie kunnen claimen wat dan voor maximaal een dag downtime zorgt.
Onduidelijk is nu of ik dan eerst zelf de lijn moet opzeggen en zij de migratie automatisch gaan opvragen op migratiedatum, of dat ik zelf aan lijbrandt moet gaan aangeven dat ik de lijn nog intact wil hebben tot migratiedatum. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 07-07 17:29

The Wizard

Moderator Mobile
Postmen schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:56:
Heb afgelopen weekend een DM gestuurd naar het Tweak account, maar nog geen reactie ontvangen. Ik zie nu net dat het laatste bericht van Tweak van begin augustus is. Weet iemand of Tweak hier nog actief blijft/is?

Ik heb onder andere deze vragen gesteld:
- Zijn extra diensten als een pluspakket, kidspakket e.d. maandelijks opzegbaar?
- Welk modem wordt er nu geleverd? Is dat de Experiabox 789?
- Welke settopbox wordt er geleverd?
Probeer gewoon de helpdesk te mailen, mijn ervaring is dat ze binnen 24 uur antwoorden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 09:55
Ik heb voor de zekerheid nagevraagd hoe nummerbehoud in zijn werk gaat. Blijkbaar wordt eerst de verbinding gerealiseerd en daarna wordt het nummerbehoud geregeld. Voordat het nummerbehoud helemaal rond is moet de oude verbinding actief blijven. Dan moet je dus tijdelijk voor 2 abonnementen tegelijk betalen? En het porteren van het telefoonnummer duurt normaal 5-10 dagen, maar kan dus langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Monteur belde 7:50 netjes dat hij onderweg was en er over 10 minuten zou zijn.
Netjes als je tussen 8:00 en 10:00 een afspraak hebt _/-\o_
Helaas bleek hij geen glasvezel modem bij zich te hebben en is deze nu bij een collega op aan het halen (over een uurtje terug..)

Wel gaf hij aan dat het nog wel 2 dagen kan duren voordat de verbinding actief wordt, iemand hier ervaring mee? Of is het een kwestie van even wachten en aan de slag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:14
rsvmark schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:22:
Helaas bleek hij geen glasvezel modem bij zich te hebben en is deze nu bij een collega op aan het halen (over een uurtje terug..)

Wel gaf hij aan dat het nog wel 2 dagen kan duren voordat de verbinding actief wordt, iemand hier ervaring mee? Of is het een kwestie van even wachten en aan de slag??
Bij mij was slechts de telefoon nog niet actief, de rest werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Klopt :P

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/c68.0.403.403/p403x403/399658_376692402401360_1177653737_n.jpg

Nu de tv instellen!

[ Voor 9% gewijzigd door rsvmark op 31-08-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

henri8096

BIM is not a software!

Wij hebben inmiddels ook tweakfiber (groen 30/30 en 2 HD ontvangers) besteld.
Ik zit met een aantal vraagjes waar ik niet direct antwoord op heb kunnen vinden.

Ik zag dat de ZTE slechts 100mbit LAN heeft daar moet dan gelijk maar een Gbit switch achter.
(hoop dat we de arcadyan krijgen)
Echter kan TV en internet over 1 switch?
We hebben nu 1 UTP kabel bij de TV voor de PS3, heb ik een extra UTP nodig voor TV?

Wordt er een switch voor TV meegeleverd? (bij mijn zus was dit wel zo maar die heeft kpn en geen tweak)
Zo niet: kan TV met een 100mbit switch of moet die ook een gbit switch hebben?

Ik wil alles een beetje klaar hebben kwa kabels en switches als die monteurs komen om
de boel aan te sluiten (basis installatie)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:18
Vraag; Ik heb Tweak Groen 100/100, en krijg slechts 30/30 als resulaat bij speedtest.net via wifi. Ik zit echter náást mijn router, en heb een splinternieuwe laptop. De boel verloopt via Wifi-n, dus m.i. zou dat niet de bottleneck moeten zijn. Mijn iTV settopbox is wel aangesloten, dat schijnt ook wat bandbreedte te gebruiken, maar 70 Mbit? Is dit normaal? -O-

[ Voor 44% gewijzigd door Torrentus op 03-09-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat zegt de wired-connectie?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Aw... Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2157412428.png

Dat verlies door WiFi is wel normaal voor een Experiabox dus? Ik heb het ook al met de 'verbindingsset' geprobeerd, maar krijg dan helaas ook 'slechts' 30/30. Zelfde als via Wifi. Direct met ethernet op de router werkt dus wel, maar ik woon in een woning zonder data-aansluitingen. Dus elke keer naast de router gaan zitten is ook niet echt een optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Torrentus schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:32:
[...]

Aw... [afbeelding]

Dat verlies door WiFi is wel normaal voor een Experiabox dus? Ik heb het ook al met de 'verbindingsset' geprobeerd, maar krijg dan helaas ook 'slechts' 30/30. Zelfde als via Wifi. Direct met ethernet op de router werkt dus wel, maar ik woon in een woning zonder data-aansluitingen. Dus elke keer naast de router gaan zitten is ook niet echt een optie :(
De Experiabox noem ik by default "hell experience box"
Het is gewoon een kloteding. Bel de helpdesk, laat weten dat je A & B van techniek weet en met wat doorzeuren krijg je een Zyxel ;) Daar kun je tenminste wat mee, WiFi signaal is veel sterker en stabieler.

En de Zyxel ziet er gewoon veel beter uit :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Firesphere schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:38:
[...]

Het is gewoon een kloteding. Bel de helpdesk, laat weten dat je A & B van techniek weet en met wat doorzeuren krijg je een Zyxel ;) Daar kun je tenminste wat mee, WiFi signaal is veel sterker en stabieler.

De ZTE en voornamelijk de V8 werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 18:45
In hoeverre kan je meer met de Zyxel als met de V8? Kan je met die Zyxel wel zelf je DHCP scope e.d. bepalen? Of is die Zyxel alleen voor blauw abonnees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Firesphere schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:38:
[...]

Dat het me nog gebeurd, mensen die vrijwillig kiezen voor een Zyxel. Want een ondingen zijn dat, als je meer vrijheid wilt kan ik begrijpen dat je liever geen Experiabox hebt, maar mijn ervaringen met Zyxels zijn ook niet geweldig (voornamelijk het gebruik van CPUs die veel te traag zijn voor wat ze moeten doen, en een NAT feature die voor geen meter werkt, al kan dat ondertussen verbeterd zijn).

Maar heb even speedtest hier op 60/60 verbinding gedraaid, een Experiabox die wel op een paar laagjes beton afstand staat, en een laptop die paar jaartjes oud is, en daar haal ik 50mbit mee (heb weleens hoger gehaald op wireless, wired haal ik consistent 58.5mbit ofzo). Dus dat is significant sneller dan wat jij haalt.

Ik zal wel eerlijk toegeven dat hier ook een bijna 10 jaar oude 54g belkin staat als backup voor wireless, wanneer die van Experiabox weer eens aan het kutten is en ik verbinding ermee verlies schakelt laptop daarnaar over. Maar bij mijn afgelopen zyxel routers beide keren snel besloten om hem als enige wireless te laten zenden gezien dat wireless van zyxels ook bagger was. Je zou toch verwachten dat dat ondertussen goed moet kunnen werken, maar enige wireless waar ik nooit problemen mee heb is van een 10 jaar oude router. Waarvan ook nog eens ondertussen de instellingen zo verkloot zijn dat hij onmogelijk nog remote te bereiken is, maar aangezien hij bridged staat met wifi aan maakt dat niks uit.

(Trouwens het is niet per definitie zo dat sterker signaal altijd beter is voor je snelheid).

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 03-09-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Echt?
Ik heb beter signaal van m'n zyxel, verder bereik, stabielere verbinding en betere doorgifte. Apart dat jij zo ongeveer het tegenovergestelde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Firesphere schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:26:
Echt?
Ik heb beter signaal van m'n zyxel, verder bereik, stabielere verbinding en betere doorgifte. Apart dat jij zo ongeveer het tegenovergestelde hebt.
Dat waren wel andere Zyxels als dat jij hebt he, dus misschien hebben ze het wel sterk verbeterd hoor, zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57
Inmiddels is bekend geworden dat HBO ook op 25 september beschikbaar komt bij Glashart media zie ook:
Glashart media site, HBO site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Laatst online: 22-11-2024
rsvmark schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:22:
Dat komt natuurlijk omdat hij een extra groot gat in z'n agenda had die dag: hij hoefde immers niet meer bij mij langs. :P
Anyway, je hebt me dus ingehaald. Wel lekker hoor, zo snel!

Ben benieuwd wanneer mijn migratie zal plaatsvinden. Ik verwacht binnen nu en twee weken, aangezien ze mij hebben laten weten vóór de aanvraag dat een migratie zoals die van mij (KPN Glasvezel » Tweak Fiber Groen) ongeveer zes weken zou duren.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:53
Migratie van Tweak naar Concepts voltooid :-). Eindelijk van die experiabox en overige KPN troep af! Overstappen ging zonder enige problemen, vanmorgen oude FTU vervangen voor een nieuwe en een paar uur later weer online.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Tweak levert (straks) ook HBO, maar is dat ook alleen in HD zoals bij XMS, of ook SD?
Op de site staat namelijk dat HBO ook in HD uitzendt. Of lees ik dat verkeerd?
Daarom zendt HBO ook in HD uit.

[ Voor 64% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2012 18:46 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Grrr... kreeg zojuist telefoon om een afspraak te maken om hier de glasvezel aan te sluiten; 29 oktober pas :/
Dan dus ons abonnement bij Ziggo even met nog een maandje verlengen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Thedr schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:39:
Grrr... kreeg zojuist telefoon om een afspraak te maken om hier de glasvezel aan te sluiten; 29 oktober pas :/
Welke regio zit je ?

Ik heb ruim een week geleden besteld, gister de bevestigingsbrief dat het contract binnen is, maar nog geen telefoontje om een afspraak te maken. Kan haast niet wachten om Ziggo de deur uit te trappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Aaargh! schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:12:
[...]

Welke regio zit je ?

Ik heb ruim een week geleden besteld, gister de bevestigingsbrief dat het contract binnen is, maar nog geen telefoontje om een afspraak te maken. Kan haast niet wachten om Ziggo de deur uit te trappen...
Woon in Veghel. Heb de bevestigingsbrief maandag volgens mij binnen gekregen. Zag bij mijn gegevens op tweak.nl wel al ons nieuwe telefoonnumer van de vaste lijn. Kan idd ook haast niet wachten op Ziggo byebye te zeggen.

edit: Hier ligt ook al (bijna) alles gereed, alleen het glasvezeleindkastje moet nog aangesloten worden. De kabel ligt al hier binnen.

editedit: Hmm, zojuist bellen ze van Volker-Wessels telecom om voor 20 september een afspraak te maken. Verwacht dat wellicht de glasvezel zelf nog niet naar binnen is getrokken ofzo. Denk dat ze die dan dus 29 oktober komen activeren :?

[ Voor 24% gewijzigd door Thedr op 06-09-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Thedr schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:39:
Kreeg vandaag ook telefoon voor een afspraak, ze konden op hun vroegst pas op 31 oktober :( Imho belachelijk lange levertijd al begreep ik dat het niet aan tweak zelf ligt (iets met signaal naar mijn huis dat in clusters gedaan wordt, precies weet ik het niet meer maar vind het wel apart aangezien alles er al ligt)

[ Voor 7% gewijzigd door Clithopias op 05-09-2012 23:01 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09
31 oktober is wel heel lang.. Wat ze bedoelen is dat er in de wijkcentrale nog een monteur een kabel moet patchen van de Reggefiberkant naar de actieve kant van KPN. Zodra dat gedaan is is er 1 doorgaande actieve verbinding naar jouw huis. Maar dat mag hooguit 5 dagen duren om in te plannen, geen 55...
Is die wijkcentrale al wel klaar voor dienstenlevering dan? Heb je buren die al wel glasvezeldiensten gebruiken?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Zojuist Tweak gebeld over tegenvallende WiFi-prestaties van de v8. Moest een screenshot mailen van de resultaten van hun eigen speedtest (http://speedtest.tweak.nl). Laat meer weten als ik antwoord heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Nog steeds geen telefoontje om een installatie afspraak in te plannen. Hoe lang na de bestelling duurde dit bij jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Zo ook maar Tweak Glas Groen 50/50 besteld, nu las ik erbij dat er een retentie van 900 dagen op de newsservers zit. Is Tweak hier een beetje goed in of kan ik er beter een ander abbo bijnemen? (of bij mijn torrentjes blijven)

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Aaargh! schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:00:
Nog steeds geen telefoontje om een installatie afspraak in te plannen. Hoe lang na de bestelling duurde dit bij jullie ?
Volgens recente ervaringen beschreven in dit topic (ondergetekende: 10 aug besteld, 14 aug gebeld voor afspraak | rsvmark: 9 aug besteld, 17 aug gebeld voor afspraak) ligt deze tijd rond één week. De tijd die vervolgens nodig is om de installatie/migratie te doen is van verschillende factoren afhankelijk, maar lijkt volgens de laatste berichten in dit topic op te lopen.

Wat betreft mijn eigen bestelling: het ziet ernaar uit dat vanmorgen de migratie is uitgevoerd, want na wat downtime vanmorgen zitten we nu op het domein van Cambrium. Wat ik wel merkwaardig vind is dat dit niet is aangekondigd: ik verwacht ten minste wel een telefoontje met de melding wanneer de migratie plaats gaat vinden, maar ik ben niet gebeld. Ook geen brief of zelfs maar een (automatische) e-mail, helemaal niks.

Zodra ik thuis ben draai ik even wat testjes en ga ik die nieuwe settop boxen maar eens uitproberen. Kijken of ze sneller zijn dan die oude meuk.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
bartijn2 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:31:
Zo ook maar Tweak Glas Groen 50/50 besteld, nu las ik erbij dat er een retentie van 900 dagen op de newsservers zit. Is Tweak hier een beetje goed in of kan ik er beter een ander abbo bijnemen? (of bij mijn torrentjes blijven)
Die 900 dagen is alweer van even terug. Volgens mij zitten ze nu reeds op bijna 1100 dagen. Dat is volgens mij aardig up to par (pun fully intended) met andere nieuwsaanbieders. Ik denk dat ik naast de toegenomen snelheid daar ook erg blij mee ga zijn; Ziggo heeft volgens mij een krappe 250 dagen retentie.
Ter info; ik heb op 27 augustus besteld, week later contract teruggestuurd. Paar dagen daarna werd ik 2x gebeld; 1 afspraak voor volgende week donderdag voor aansluiten glasvezel(eindkastje) en 1 voor 29 oktober :'( om te activeren verwacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Thedr op 11-09-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik wacht al veel langer. Ik heb de 28e de papieren teruggestuurd. Tot op heden geen telefoontje, wel een bevestigingsbrief van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Aaargh! schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:27:
[...]

Ik wacht al veel langer. Ik heb de 28e de papieren teruggestuurd. Tot op heden geen telefoontje, wel een bevestigingsbrief van Tweak.
Misschien is het, gezien de toegenomen drukte, op die manier te verklaren. Ik zou het deze week nog even aankijken en dan volgende week gaan bellen als je nog niks gehoord hebt.

Voor wat betreft mijn verbinding: ik had vanavond alleen tijd om via WiFi te testen. Verbinding laptop > Experia Box, ~6m met een laag beton ertussen. Onderstaand het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2173809165.png

Vind het lang niet slecht voor een WiFi verbinding. :9

Bla

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Barre73 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:07:
31 oktober is wel heel lang.. Wat ze bedoelen is dat er in de wijkcentrale nog een monteur een kabel moet patchen van de Reggefiberkant naar de actieve kant van KPN. Zodra dat gedaan is is er 1 doorgaande actieve verbinding naar jouw huis. Maar dat mag hooguit 5 dagen duren om in te plannen, geen 55...
Is die wijkcentrale al wel klaar voor dienstenlevering dan? Heb je buren die al wel glasvezeldiensten gebruiken?
Denk dat ze dat bedoelde ja, toen ik vroeg waarom het patchen zolang duurde werd mij verteld dat ze dat in clusters doen oid. Maar ik kreeg, volgens mij vorige week donderdag, een telefoontje en dat gaan ze nu morgen doen dus :D Moet nog even naar tweak bellen met de vraag of ze de installatie een heel stuk naar voren willen schuiven.

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
Aaargh! schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:27:
[...]

Dan heb je al meer dan ik. :P
Ik heb 31 Augustus het contract verzonden. Deze week een brief dat ik nog niet het contract had verzonden.... Tweak gebeld en daar bleek dat in het systeem stond dat het contract wél was ontvangen en ingescanned in het systeem stond. Nog géén bevestigingsbrief ontvangen....

Ik heb het gevoel alsof ik het beste er nog even achteraan kan bellen of het wel goed gaat. :P

p.s. Glasvezel kastje is gewoon in de meterkast aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door -Splash- op 13-09-2012 16:03 ]

• Aaargh!

Aaargh!

-Splash- schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:03:
[...]

Dan heb je al meer dan ik. :P
-snip-
Ik heb het gevoel alsof ik het beste er nog even achteraan kan bellen of het wel goed gaat. :P
Ik heb ze gemailed en kreeg reactie terug dat het 3-5 weken duurt voor blauw en dat ik binnenkort een telefoontje ga krijgen.

Zal allemaal wel goedkomen dan, ik had alleen verwacht dat die afspraak verder van te voren zou worden ingeplanned.

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:43
Voor de Tweak Groen abonnees:
er zijn weer zenderwijzigingen voor het HD-pakket door KPN doorgevoerd, zie
http://www.kpn.com/prive/...-tv/Zenderwijzigingen.htm

Groeten

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:59
Dj-sannieboy schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:09:
[...]

De ZTE en voornamelijk de V8 werken prima.
Gewoon op DMZ zetten en je eigen router er achter plaatsen. Werkt het beste! _/-\o_

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
Zijn er mensen met ervaring van het meeverhuizen van een Tweak abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:59
Weet iemand hoe je kunt zien of je in aanmerking komt voor de gratis xbox voor nieuwe leden? Wij krijgen morgen hopelijk ons blauw 100mbit opgeleverd. In de voorwaarden staat dat de xbox verzonden word na het betalen van de tweede factuur, en dat je tenminste 3 maanden geen tweak-klant geweest mag zijn. Nu is dit voor ons het geval omdat we nieuwe afnemers zijn, maar na bellen met tweak blijken we geen recht te hebben omdat de vorige bewoners van het huis glasvezel zouden hebben gehad (maar dit was van XMS!).

Is het nu dat een glasvezel lijn tenminste 3 maanden 'vrij' moet zijn, of klopt het wat op de website staat dat men 3 maanden geen klant van tweak geweest mag zijn? Heb een beetje het idee namelijk dat de klantenservice eronderuit probeert te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb thuis (Dordrecht) Blauw 35/35 alles in een. Over het algemeen erg tevreden. Maar... sinds een maand ongeveer heb ik een probleem met het analoge tv-signaal. Boven in de slaapkamer gebruiken we dat signaal nog bij een oude 4:3 beeldbuis tv. Nu wordt bij 16:9 uitzendingen, wat tegenwoordig vrijwel alles is, normaal gesproken boven en onder zwarte balken weergegeven, echter is het nu fullscreen uitgerekt. Dit is op elke zender het geval. Ik heb alles geprobeerd bij de tv om het beeld aan te passen, maar dat is niet mogelijk.
Uiteindelijk komt het er op neer dat het beeld anamorfisch is. Net als bij DVD's, alleen kun je bij de DVD-speler instellen watvoor tv je hebt en die zou in dit geval dus het beeld aanpassen door zwarte balken toe te voegen.

Ik heb meerdere malen contact gehad met de servicedesk van Tweak. Maar die bleven volhouden dat het aan de tv zou liggen. Uiteindelijk heb ik iemand weten te overtuigen dat het toch echt in het signaal zit, maar dat heeft ook niet tot een oplossing geleid. Ik heb gevraagd om het probleem voor te leggen bij Glashart/Reggefiber. Daarop kwam terug dat zij geen invloed hebben op het signaal, zij krijgen het zo binnen en het wordt zo doorgegeven.

Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit probleem ervaren. Verder ben ik wel benieuwd naar hoe dat signaal precies binnenkomt bij Glashart en hoe dat verder verwerkt/doorgepassd wordt. Zijn er tweakers die deze inside info hebben en dit zouden willen delen? Ik word een beetje scheel van die uitgerekte beelden.

Ik moet wel zeggen dat ik sterk het gevoel heb gekregen dat de servicedesk mij niet snel serieus nam. Zeker omdat ik redelijk technisch onderlegd ben voelde het meerdere malen alsof ik werd afgescheept en dat ik niet serieus werd genomen.

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

darkliquid schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:10:
Weet iemand hoe je kunt zien of je in aanmerking komt voor de gratis xbox voor nieuwe leden? Wij krijgen morgen hopelijk ons blauw 100mbit opgeleverd. (...)
Die XBox was toch alleen bij groen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Waarom hebben sommigen een gratis internet upgrade gekregen bij het Alles-in-1 Blauw pakket van 35/35 naar 50/50 toen de prijs is verlaagd van E 50 naar E 45? Ik heb er ook om gevraagd bij de servicedesk, maar dan kennen ze deze regeling ineens niet meer. Ik betaal dus nog steeds E 50 voor een Alles-in-1 pakket met 35/35 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:47:
[...]

Voelt het fijn om zo negatief te zijn en af te geven hier op het forum?
Zeker. Als ik me beter had ingelezen, was ik nooit op Tweak overgestapt. Maar dat is mijn eigen schuld. Daarentegen moet ik toegeven, binnen 7 weken na de oplevering hebben ze toch nog alles aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
VinceLW schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:44:
Waarom hebben sommigen een gratis internet upgrade gekregen bij het Alles-in-1 Blauw pakket van 35/35 naar 50/50 toen de prijs is verlaagd van E 50 naar E 45? Ik heb er ook om gevraagd bij de servicedesk, maar dan kennen ze deze regeling ineens niet meer. Ik betaal dus nog steeds E 50 voor een Alles-in-1 pakket met 35/35 mbit.
Als je eerste jaar voorbij is kun je een nieuw jaar contract afsluiten voor de nieuwe tarieven.
Ik heb glas blauw (3328JG). En heb onlangs ook mijn contract vernieuwd wat mij per maand ruim 30 euro scheelt.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:59
Aaargh! schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:50:
[...]

Die XBox was toch alleen bij groen ?
Volgens mij heb je gelijk.

Toch hebben we wel groen. In eerste instantie keek ik bij de regio's op de site, en nu blijkt dat mijn woonplaats zowel blauw als groen heeft. De postcodecheck geeft aan dat we toch groen krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Valigarmanda op 18-09-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

darkliquid schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:09:
[...]

Volgens mij heb je gelijk.

Toch hebben we wel groen. In eerste instantie keek ik bij de regio's op de site, en nu blijkt dat mijn woonplaats zowel blauw als groen heeft. De postcodecheck geeft aan dat we toch groen krijgen.
Als je in jouw regio beide kan dan heb je een v/d twee moeten kiezen bij het aanvragen, ik neem aan dat je zelf wel weet welke je gekozen hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dope-E schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:17:
Ik heb thuis (Dordrecht) Blauw 35/35 alles in een. Over het algemeen erg tevreden. Maar... sinds een maand ongeveer heb ik een probleem met het analoge tv-signaal. Boven in de slaapkamer gebruiken we dat signaal nog bij een oude 4:3 beeldbuis tv. Nu wordt bij 16:9 uitzendingen, wat tegenwoordig vrijwel alles is, normaal gesproken boven en onder zwarte balken weergegeven, echter is het nu fullscreen uitgerekt. Dit is op elke zender het geval. Ik heb alles geprobeerd bij de tv om het beeld aan te passen, maar dat is niet mogelijk.
Uiteindelijk komt het er op neer dat het beeld anamorfisch is. Net als bij DVD's, alleen kun je bij de DVD-speler instellen watvoor tv je hebt en die zou in dit geval dus het beeld aanpassen door zwarte balken toe te voegen.

Ik heb meerdere malen contact gehad met de servicedesk van Tweak. Maar die bleven volhouden dat het aan de tv zou liggen. Uiteindelijk heb ik iemand weten te overtuigen dat het toch echt in het signaal zit, maar dat heeft ook niet tot een oplossing geleid. Ik heb gevraagd om het probleem voor te leggen bij Glashart/Reggefiber. Daarop kwam terug dat zij geen invloed hebben op het signaal, zij krijgen het zo binnen en het wordt zo doorgegeven.

Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit probleem ervaren. Verder ben ik wel benieuwd naar hoe dat signaal precies binnenkomt bij Glashart en hoe dat verder verwerkt/doorgepassd wordt. Zijn er tweakers die deze inside info hebben en dit zouden willen delen? Ik word een beetje scheel van die uitgerekte beelden.

Ik moet wel zeggen dat ik sterk het gevoel heb gekregen dat de servicedesk mij niet snel serieus nam. Zeker omdat ik redelijk technisch onderlegd ben voelde het meerdere malen alsof ik werd afgescheept en dat ik niet serieus werd genomen.
Het analoge signaal komt bij Glashart Media vandaan, Tweak of Reggefiber doen hier verder niets mee. Het wordt gewoon 'as it is' doorgegeven. Het lijkt me dat je TV de beeldverhouding moet kunnen aanpassen. Sluit eens een andere TV aan en kijk hoe het daarop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zou eens proberen een SD decoder voor DVB-C aan te sluiten op die oude TV. Daar kan je de beeldverhouding wel op aanpassen namelijk. En zoals je wellicht weet komt er zowel een analoog signaal als een DVB-C digitaal signaal door die kabel.Geeft nog scherper beeld ook nog.
Er zijn er vele (vooral uit Ziggo gebied) die goed werken. Kijk eens op MP. Voor een paar tientjes heb je 'em zo en via SCART aan te sluiten op jouw TV. Scart zal 'ie wel hebben naar ik aanneem?

• JaFFoG
darkliquid schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:10:
Weet iemand hoe je kunt zien of je in aanmerking komt voor de gratis xbox voor nieuwe leden? (...)

Is het nu dat een glasvezel lijn tenminste 3 maanden 'vrij' moet zijn, of klopt het wat op de website staat dat men 3 maanden geen klant van tweak geweest mag zijn? (...)
Om voor de XBOX in aanmerking te komen mag er op het adres van de aanvraag in de drie voorgaande maanden geen actieve glasvezelverbinding zijn geleverd, ongeacht welke provider/leverancier. Deze actie is van meet af aan al een bron van miscommunicatie en onduidelijkheid zoals ook blijkt uit reacties in dit topic.

Ook ik kwam niet in aanmerking, omdat ik van KPN Glasvezel kwam. Helaas dus.

Bla

• Thedr
Grrr... zojuist de Motorola STB ontvangen, had gehoopt dat er 2 scart aansluitingen op zouden zitten om een 2e tv aan te kunnen sluiten. Niet dus: dan maar een splitter ertussen :(

edit @ hieronder:
Volgens de specs zouden er ook 2 op moeten zitten. Of dat de specs danwel het modelnummer wat ik gevonden heb wellicht onjuist zijn weet ik niet. Ik heb 2 analoge tv's (woonkamer en slaapkamer) die ik aan wil sluiten op de STB (straks waarschijnlijk de enige beschikbare bron van analoog tv signaal). Veel andere mogelijkheden dan 2x via scart zie ik niet, buiten een extra STB huren waar ik geen zin in heb.

[ Voor 54% gewijzigd door Thedr op 19-09-2012 20:19 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Thedr schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:06:
Grrr... zojuist de Motorola STB ontvangen, had gehoopt dat er 2 scart aansluitingen op zouden zitten om een 2e tv aan te kunnen sluiten. Niet dus: dan maar een splitter ertussen :(
Waarom zou je dat willen?'

(Overigens kon je de specs van de settopbox gewoon op de site van bijv. KPN vinden)

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-09-2012 20:07 ]

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Net de KPN monteur langs gehad voor de basis installatie . . . . . kabelbreuk :X
Moet eerst reggefiber de kabel gaan controleren wat 2 weken kan gaan duren.
Hopenlijk is het voor die tijd geregeld want onze kabelabbo loopt ook af over 2 weken :F

Hopenlijk gaat dit allemaal goed met betrekking tot nummerportatie enzo.
Maar krijg zon onderbuik gevoel ;w

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik kreeg trouwens itt wat er in de topicstart staat de packet-force bij tweak groen, dus geen genexis.

[ Voor 16% gewijzigd door henri8096 op 20-09-2012 11:30 ]

• Thedr
henri8096 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:08:
Hopenlijk is het voor die tijd geregeld want onze kabelabbo loopt ook af over 2 weken :F

Ik kreeg trouwens itt wat er in de topicstart staat de packet-force bij tweak groen, dus geen genexis.
Weet niet bij welke kabelaar je nu zit, maar bij Ziggo kan je tot 2 dagen voor de einddatum van je contract nog verlengen (als je dus al opgezegd hebt). Goeie kans dat dat bij andere kabelaars ook kan. 't Is natuurlijk zuiver een administratief iets volgens mij.

Zojuist hier de tv-kast aan de kant getrokken en even de stofbende opgeruimd, zo dadelijk komt hier als het goed is Volker-Wessels langs om (wat ik verwacht) de FTU te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Thedr op 20-09-2012 12:24 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Ondertussen nog steeds geen telefoontje voor een afspraak... Als het idd. 3-5 weken duurt dan kan er maar beter heel weinig tijd zitten tussen het telefoontje en de daadwerkelijke aansluiting.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

henri8096 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:08:
Net de KPN monteur langs gehad voor de basis installatie . . . . . kabelbreuk :X
Moet eerst reggefiber de kabel gaan controleren wat 2 weken kan gaan duren.

Hopenlijk gaat dit allemaal goed met betrekking tot nummerportatie enzo.
Maar krijg zon onderbuik gevoel ;w

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Een packetforce bij groen? Dan is er iets mis gegaan, want bij groen krijg je een experiabox. Bij blauw krijg je een packetforce.

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:39:
[...]

Een packetforce bij groen? Dan is er iets mis gegaan, want bij groen krijg je een experiabox. Bij blauw krijg je een packetforce.
Ik bedoel dit ding, die kwam in ieder geval uit een doos waar packet-force op stond.
Afbeeldingslocatie: http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Bovenste lampje en onderste lampje zijn bij mij groen, middelste lampje is uit :(

Heb gewoon de Arcadyan High-End erbij

[ Voor 8% gewijzigd door henri8096 op 20-09-2012 14:51 ]

• Thedr
Haha, zoals ik al had verwacht: complicaties :P
Monteur kwam binnen en zei dattie de modem aan kwam sluiten. Ik vroeg of ie niet beter eerst een FTU aan kon sluiten... vond ie een goed plan, maar hij had de benodigde spullen niet bij. Morgenvroeg komt 'ie terug, om hopelijk de FTU én de modem aan te sluiten. Zou betekenen dat ik al veel sneller dan eind oktober over m'n glasverbinding kan beschikken *O*

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46
henri8096 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:49:
[...]

Ik bedoel dit ding, die kwam in ieder geval uit een doos waar packet-force op stond.
[afbeelding]

Bovenste lampje en onderste lampje zijn bij mij groen, middelste lampje is uit :(

Ah, da's de nieuwe NT/FT(U). In plaats van de unit die er nu zit kan er bijv ook een DrayTek Vigor1000(Vn) geplaatst worden gebaseerd op OpenWRT.
Vraag me af of ze dat ook toestaan aan consumenten om eigen apparatuur te gebruiken.

specs

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

henri8096 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]

Ah je bedoelde de NT. Ik had het over de router. Is dat geen Packet Front NT?

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-09-2012 17:23 ]

• Barre73
Thedr schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:04:
Haha, zoals ik al had verwacht: complicaties :P
Monteur kwam binnen en zei dattie de modem aan kwam sluiten. Ik vroeg of ie niet beter eerst een FTU aan kon sluiten... vond ie een goed plan, maar hij had de benodigde spullen niet bij. Morgenvroeg komt 'ie terug, om hopelijk de FTU én de modem aan te sluiten. Zou betekenen dat ik al veel sneller dan eind oktober over m'n glasverbinding kan beschikken *O*
De FTU zit toch neem ik aan al in je meterkast? Dat is de grondplaat van Reggefiber met twee witte of oranje kappen erop.
De NT is die grijze/donkergroene die in de plaats van 1 van de twee kappen komt. De linker om precies te zijn. Modem=NT

En voor Tweak geldt dan nog een extra ding, namelijk de Experia Box.

• Thedr
Barre73 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:25:
[...]

De FTU zit toch neem ik aan al in je meterkast? Dat is de grondplaat van Reggefiber met twee witte of oranje kappen erop.
De NT is die grijze/donkergroene die in de plaats van 1 van de twee kappen komt. De linker om precies te zijn. Modem=NT

En voor Tweak geldt dan nog een extra ding, namelijk de Experia Box.
Nope. Het enige wat hier aan glasvezelspul aanwezig is, is een oranje kabel/slang die nu gewoon opgerold in een hoek van de kamer ligt. That's it.

edit@ hieronder: Ik weet dus overigens ook absoluut niet of er ook daadwerkelijk een glasvezel in zit. Zie morgen wel wat die monteur allemaal komt doen. Het is hier destijds in de hele buurt tegelijk aangelegd: volgens mij eerst overal de kabel naar binnen, en ze zouden later terugkomen om de boel af te monteren. Dat laatste is nooit meer gebeurd omdat m'n vriendin het niet nuttig vond om er voor thuis te blijven (ik had destijds nog niks met haar; anders was dat waarschijnlijk wel zo geweest ;)).

Plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext9596.png

@barre: DM verstuurd.

[ Voor 36% gewijzigd door Thedr op 20-09-2012 21:00 ]

• Barre73
Dat is lekker dan. Dat mag nooit gebeuren. Als een glasvezelkabel inhuis wordt gebracht meot deze altijd direct worden afgelast op de grondplaat.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Barre73 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:38:
Dat is lekker dan. Dat mag nooit gebeuren. Als een glasvezelkabel inhuis wordt gebracht meot deze altijd direct worden afgelast op de grondplaat.
yup, het ging hier ook in 1 2 3 fase zo gaat het meestal.