Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.044 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

Topicstarter
Aaargh! schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:11:
Ze hebben een verzoek naar Reggefiber gestuurd om met spoed contact op te nemen ...
Betreft dit het blauw of groen product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 20:07

bdu

De Tv-zedders in het basispakket bevatten toch ook HD-zender?

Dit overzicht is niet geheel duidelijk, gaat om Groen (KPN). De PDF sluit niet helemaal aan op de tabel, http://www.tweak.nl/consument/fiber/zenderoverzicht.html

Wat is nu correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
-Splash- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:05:
Update:

De beloofde (ivm mijn werk) 3 weken worden nu 6 weken..... Ik probeer begrip te tonen... maar het lukt nog niet erg.... zeker niet omdat er totaal niet gecommuniceerd wordt en het proces bol staat van de fouten bij Tweak. Erg jammer en zwaar teleurgesteld. Ik hoop niet dat dit een voorteken is voor de rest van de looptijd van het contract.
Ben bang dat dit wel een voorteken is voor de rest van de looptijd van het contract. Heb het idee dat communicatie tussen Tweak en leveranciers zeer moeizaam verloopt en dat klanten zeer slecht op de hoogte gehouden worden.

Zolang er geen problemen zijn is Tweak een prima provider, maar zodra er problemen zijn die in combinatie met de glasleverancier opgelost moet worden kan daar een lange tijd over heen gaan. Ik heb dit zelf ondervonden na een verhuizing. Door aanvankelijk verkeerde patching heb ik 5 weken zonder diensten gezeten. Je wordt als klant constant afgescheept met: "We hebben het bij de leverancier aangegeven, we nemen contact op zodra we meer weten", maar vervolgens wordt er geen contact opgenomen.

Dit is ook een van de redenen waarom medewerkers van de glasvezelwinkels van Reggefiber mensen afraden op Tweak te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:38

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:55:
[...]

Betreft dit het blauw of groen product?
Blauw

Ik vraag me af of ik misschien de eerste Tweak gebruiker ben op dit PoP en dat daar nog apparatuur geplaatst moet worden o.i.d.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hovemt schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:00:
[...]
Dit is ook een van de redenen waarom medewerkers van de glasvezelwinkels van Reggefiber mensen afraden op Tweak te nemen.
Tweak is hier echter de enige die snelheden boven de 100Mbit aanbied (en ook heeft aangegeven naar Gbit te gaan).

Groot probleem bij alle ISP's is wat mij betreft het angstvallig geheim houden van hun roadmap. Je wilt toch als klant weten waar je aan toe bent en wat de plannen zijn qua snelheids verhogingen voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 12:59
Aaargh! schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:26:
Hier ook nog steeds geen telefoontje.. vrijdag is het een maand sinds ik de papieren heb opgestuurd.

Ik snap dat het even duurt om het e.a. aan te sluiten, maar het inplannen ervan zou toch niet meer moeten zijn dan even een agenda opentrekken en kijken wanneer je tijd hebt ?
Bij ons helaas hetzelfde. In juni hebben wij alles aangevraagd, maar zitten nu nog zonder aansluiting. Ons woongebied is ook niet makkelijk.... Tweak als provider besteedt de aansluiting uit aan KPN, welke afhankelijk is van Reggefiber vanwege het niet hebben van de juiste FTU. Reggefiber besteedt op hun beurt het plaatsen hiervan weer uit aan een lokaal telecombedrijf, welke het uitbesteed heeft aan een aannemer.

Uiteindelijk moet het bij ons dus via tweak naar kpn, naar reggefiber, naar v&w telecom, naar lokale aannemer, en dan is het logisch dat er hier en daar iets misgaat. Mijn tip is om vooral bij elke partij aan te dringen op een telefoonnummer van de verantwoordelijke, want zo heb ik uiteindelijk van alle partijen een direct plannings-nummer weten te bemachtigen. Heb het nu dus allemaal zelf kunnen regelen (wat tweak niet eens lukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aaargh! schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:50:
[...]

Blauw

Ik vraag me af of ik misschien de eerste Tweak gebruiker ben op dit PoP en dat daar nog apparatuur geplaatst moet worden o.i.d.
De Reggefiber winkel in jouw omgeving kan je verder informeren over de status van de PoP en eventueel ook contact opnemen met de lokale aannemer.

Overigens, als je 200Mbit hebt besteld, word je eerst 100Mbit geleverd daarna moet de aannemer weer langs komen (Hier gaat nog een aantal weken overheen) waarna de 200Mbit word opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:48:
Overigens, als je 200Mbit hebt besteld, word je eerst 100Mbit geleverd daarna moet de aannemer weer langs komen (Hier gaat nog een aantal weken overheen) waarna de 200Mbit word opgeleverd.
Huh ? Wat is dat voor vage constructie. Enig idee wat hier de reden voor is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:05
Aaargh! schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:32:
[...]

Huh ? Wat is dat voor vage constructie. Enig idee wat hier de reden voor is ?
Waarschijnlijk is dat zo op plekken waar al apparatuur geplaatst is of tekort is. Je mag toch aannemen dat ze bij een compleet nieuwe aansluiting direct de geschikte apparatuur plaatsen, anders is monteur duurder dan het apparaat.

specs

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 17:09
Nee dus. Standaard krijg je een max 100mbit modem geplaatst en aan de andere kant in de PoP zit ook een 100Mbit router. Alles op voorhand vervangen terwijl 95% van de klanten niet meer afneemt dan 100Mbit is geld weggooien.
Maar wat Stormed zegt klopt ook niet. Als je van niets naar 200 Mbit gaat dan krijg je meteen een gigabit modem. Alleen in de PoP moet nog wel een Gigabit router geplaatst worden.
Je bent zeker niet de eerste WGDO klant in een PoP aangezien er al een jaar geen WGDO PoPs meer gebouwd worden (WGDO is het netwerk van Tweak blauw)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:06:
Nee dus. Standaard krijg je een max 100mbit modem geplaatst en aan de andere kant in de PoP zit ook een 100Mbit router. Alles op voorhand vervangen terwijl 95% van de klanten niet meer afneemt dan 100Mbit is geld weggooien.
Beetje rare situatie. Een glasvezel netwerk aanleggen en dan overal 100Mbit routers neerzetten is ook wat vreemd, kan je een paar jaar later al je apparatuur nogmaals vervangen. Dan zouden Gbit routers dusdanig veel duurder moeten zijn (en over een paar jaar hard goedkoper worden) dat het uit kan om nu 100Mbit te kopen en die straks allemaal te moeten vervangen door Gbit apparatuur.

• Barre73
Dit gaat alleen over WGDO netwerken en toen deze utigerold werden was het prijsverschil tussen 100Mbit en 1 Gbit routers (in de PoP dus) dermate groot dat het economisch verantwoorder was om het zo te doen.
Dat zou nu maar zo anders kunnen zijn, maar dat maakt niet meer uit. WGDO wordt niet meer uitgebouwd.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:06:
Maar wat Stormed zegt klopt ook niet. Als je van niets naar 200 Mbit gaat dan krijg je meteen een gigabit modem. Alleen in de PoP moet nog wel een Gigabit router geplaatst worden.
Je bent zeker niet de eerste WGDO klant in een PoP aangezien er al een jaar geen WGDO PoPs meer gebouwd worden (WGDO is het netwerk van Tweak blauw)
Wellicht dat je nu wel direct een Gbit Genexis krijgt, voorheen was dat namelijk niet zo.

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:10:
[...]

Wellicht dat je nu wel direct een Gbit Genexis krijgt, voorheen was dat namelijk niet zo.
Nee, het is nog steeds zo dat er bij 200Mbit 2x een aannemer moet langs komen.

Dit heeft er mee te maken, dat WGDO het niet toelaat dat er gelijk een 200Mbit product word besteld, de systemen laten 200Mbit alleen toe vanuit een upgrade.

@Barre73

Dit is niet zo. Je kan niet van niks direct naar een 200Mbit verbinding, dat is nog steeds niet veranderd zover ik weet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 26-09-2012 22:40 ]

• Barre73
Ik zal het eens navragen. Ik dacht van wel maar ik bemoei me nog zelden met WGDO sinds dat over is naar KPN-ITNS.

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 11:49
Ik heb vandaag contact gehad met de helpdesk van Tweak. Het blijkt dat men niet meer werkt met vast IP adressen; de info in de openingspost klopt dus helaas niet meer.

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 419977 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:38:
[...]

Dit heeft er mee te maken, dat WGDO het niet toelaat dat er gelijk een 200Mbit product word besteld, de systemen laten 200Mbit alleen toe vanuit een upgrade.
Ik neem aan dat ik dan pas abbo moet betalen vanaf het moment dat de bestelde 200/200 daadwerkelijk geleverd is ?

Topicstarter
Aaargh! schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:25:
[...]

Ik neem aan dat ik dan pas abbo moet betalen vanaf het moment dat de bestelde 200/200 daadwerkelijk geleverd is ?
Tot er 200/200 geleverd is, word er 100/100 gefactureerd.

• Aaargh!

Aaargh!

En toen stond de status op "planned", niet dat ik ooit ben gebeld ...

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
De status 'planned' betekend dat Tweak het bij de leverancier heeft neergelegd. Dit betekend meestal dat je binnen een week gebeld wordt door een aannemer.

Topicstarter
hovemt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:47:
De status 'planned' betekend dat Tweak het bij de leverancier heeft neergelegd. Dit betekend meestal dat je binnen een week gebeld wordt door een aannemer.
Niet correct, de status planned betekent:

De aannemer heeft een plandatum afgegeven. Dit houdt in dat de aannemer
contact heeft gehad met de consument, en dat daarmee een afspraak is
gemaakt voor het uitvoeren van werkzaamheden bij de consument thuis.

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 419977 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:55:
[...]

Niet correct, de status planned betekent:

De aannemer heeft een plandatum afgegeven. Dit houdt in dat de aannemer
contact heeft gehad met de consument, en dat daarmee een afspraak is
gemaakt voor het uitvoeren van werkzaamheden bij de consument thuis.
Als desbetreffende consument kan ik zeggen dat er absoluut geen contact is geweest met mij :)

Topicstarter
Aaargh! schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:57:
[...]

Als desbetreffende consument kan ik zeggen dat er absoluut geen contact is geweest met mij :)
Wat je kan doen, is contact opnemen met jouw lokale Reggefiber winkel of met RF Customer HQ, om het nummer van de aannemer te krijgen, dan kan je zelf een afspraak maken.

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 419977 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:12:
[...]

Wat je kan doen, is contact opnemen met jouw lokale Reggefiber winkel of met RF Customer HQ, om het nummer van de aannemer te krijgen, dan kan je zelf een afspraak maken.
Ik had een brief in de bus met daarop een datum + tijdstip en een URL waar ik e.v.t de afspraak zou kunnen verzetten naar een andere datum/tijd.

Stond trouwens niets in over eerst 100/100 en later pas de 200/200. Tegelijk een brief van Tweak met m'n telefoon nr. en login gegevens en ook daarin niets over een tweetrapsraket.

We zullen zien, volgende week donderdag komen ze langs.

• Barre73
Je hebt een brief gekregen met een afspraakvoorstel welke je zelf kan aanpassen via een URL. Dat noem ik wel "planned" hoor..

Topicstarter
Aaargh! schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:30:
[...]

Ik had een brief in de bus met daarop een datum + tijdstip en een URL waar ik e.v.t de afspraak zou kunnen verzetten naar een andere datum/tijd.

Stond trouwens niets in over eerst 100/100 en later pas de 200/200. Tegelijk een brief van Tweak met m'n telefoon nr. en login gegevens en ook daarin niets over een tweetrapsraket.

Dan klopt de status planned, wel idd.

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:40:
Je hebt een brief gekregen met een afspraakvoorstel welke je zelf kan aanpassen via een URL. Dat noem ik wel "planned" hoor..
Ja, maar ik wist nog niet dat ik die brief had, zag ik pas toen ik thuiskwam uit 't werk. Ik was in de veronderstelling dat ik gebeld zou worden voor een afspraak ipv een brief.

[ Voor 11% gewijzigd door Aaargh! op 27-09-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
Update #3: Met tweak gebeld. Natuurlijk wéér niet gebeld. Uitgelegd dat ik midden volgende week weer bel als ik nog steeds niet ben opgebeld voor een afspraak en dat we dan gaan praten over het storneren van de al wel betaalde factuur (wat blijkbaar wel goed werkt) en het opzeggen van het contract wegens niet geleverde diensten.

Gemuts ook... dat je 3 keer in 2.5 week moet bellen en dat er beloofd wordt dat je opgebeld zal worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 07-07 17:29

The Wizard

Moderator Mobile
Aaargh! schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:30:
[...]

Ik had dezelfde manier van werken, werd meerdere keren door de helpdesk verteld, eerst 100/100 (incl. tijdelijke wijziging facturatie), na het vervangen van het modem 200/200.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

The Wizard schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Ik had dezelfde manier van werken, werd meerdere keren door de helpdesk verteld, eerst 100/100 (incl. tijdelijke wijziging facturatie), na het vervangen van het modem 200/200.
Vreemd, mij is hier niets over gemeld, in geen enkele communicatie met Tweak heb ik hier iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben een tijdje terug verhuisd naar mijn nieuwbouwwoning en wacht inmiddels ook al een eeuwigheid op mijn glasvezelverbinding. Bij de aanvraag is me verteld dat ik binnen 2 a 3 weken aangesloten zou zijn. Na mijn aanvraag hoor ik niets meer van tweak, dus ik bel er zelf maar achteraan om te horen wat de status nou precies is. Het enige dat ik te horen krijg is dat alles in behandeling is en dat ik moet wachten tot ik gebeld wordt.

Uiteindelijk wordt ik 4 weken na mijn aanvraag gebeld door KPN voor een monteursafspraak. De monteur is vorige week bij mij langs geweest om mij aan te sluiten. Nou blijkt dus dat ik per post een pakket had moeten ontvangen met modem en dergelijke. De monteur had toevallig wel een NT en een modem bij zich, maar kon daar alsnog niets mee, omdat de verbinding nog niet actief was en hij in zijn systeem ook geen opdracht terug kon vinden om deze te laten activeren. 8)7

Dus ik bel met de tweak helpdesk. Nu zien ze opeens in hun systeem dat er bij de aanvraag die zij bij KPN hebben ingeschoten iets fout is gegaan, waardoor KPN dus niets over de aanvraag af weet. Vaag verhaal, want als KPN niet van de aanvraag weet hoe kan het dan dat ik door KPN gebeld wordt voor een monteursafspraak? :?

Maar goed, het zou dus twee dagen duren om de aanvraag te corrigeren en de verbinding te laten activeren. Vervolgens zou ik gebeld moeten worden voor een nieuwe monteursafspraak. Twee dagen later uiteraard nog niet teruggebeld. Dus afgelopen maandag zelf maar weer gebeld met de tweak helpdesk. Nu krijg ik opeens te horen dat mijn verbinding waarschijnlijk voor 5 oktober actief zal zijn. En zo schuift de datum steeds verder op. Ik zit nu al bijna anderhalve maand zonder internet/televisie/telefonie en heb echt super spijt dat ik niet gewoon mijn UPC abo heb verhuisd naar mijn nieuwe woning.

Overigens zou mijn televisie-ontvanger ook al verzonden moeten zijn en had ik ondertussen al ontvangen moeten hebben, wat ook niet is gebeurd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Het is opgeleverd, het is inderdaad 100/100, maar volgens de helldesk hoeft er niets omgewisseld te worden en zou de 200/200 later vanzelf actief worden (waarom er dan niet direct een 200/200 beschikbaar is, is mij niet duidelijk).

Verder nog geen STB ontvangen (en geen router maar dat ding hoef ik toch niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 04-10-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Nog steeds geen internet hier. En IK moet Tweak telkens bellen. Elke keer dat ze mij beloven terug te bellen gebeurd dat niet. Wat een butt-bedrijf zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390981

Anoniem: 419977 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:38:
[...]

@Barre73

Dit is niet zo. Je kan niet van niks direct naar een 200Mbit verbinding, dat is nog steeds niet veranderd zover ik weet.
Wat een onzin. Een ISP kan aangeven welke aansluitingen 200/200 moeten worden en deze worden dan direct als 200/200 opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 390981 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:52:
[...]

Wat een onzin. Een ISP kan aangeven welke aansluitingen 200/200 moeten worden en deze worden dan direct als 200/200 opgeleverd.
Hier apparently niet, tenminste: het is vandaag opgeleverd en ik haal echt maar 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaargh! schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

Hier apparently niet, tenminste: het is vandaag opgeleverd en ik haal echt maar 100/100.
Dan heeft de ISP dus niet aangegeven dat het om een 200/200 aansluiting ging.
Beetje jammer omdat er nu opnieuw een monteur heen moet.
Tenzij het wel een Gbit verbinding is maar er nog een 100nb dienst op staat.

Heb het even nagekeken. Tweak heeft wel de 200mb dienst wel op de lijn gezet maar de lijn waar je op zit is 100mb. Er is ook nog geen aanvraag voor ombouw dus Tweak even bellen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 390981 op 04-10-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 390981 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:01:
[...]
Heb het even nagekeken. Tweak heeft wel de 200mb dienst wel op de lijn gezet maar de lijn waar je op zit is 100mb. Er is ook nog geen aanvraag voor ombouw dus Tweak even bellen. :)
Hoe kan je dit zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk in de mail en nope nog geen verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 390981 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

Dan heeft de ISP dus niet aangegeven dat het om een 200/200 aansluiting ging.
Beetje jammer omdat er nu opnieuw een monteur heen moet.
Tenzij het wel een Gbit verbinding is maar er nog een 100nb dienst op staat.

Afaik doen ze eerst een aanvraag voor 100Mbit en daarna voor 200Mbit, omdat 200Mbit niet direct mogelijk is. Apparatuur in de pop moet Gbit zijn en uiteraard ook de Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:25:
[...]

Afaik doen ze eerst een aanvraag voor 100Mbit en daarna voor 200Mbit, omdat 200Mbit niet direct mogelijk is. Apparatuur in de pop moet Gbit zijn en uiteraard ook de Genexis.
200mb is wel direct mogelijk en wel al sinds vorig jaar. De ISP moet hiervoor alleen een andere procedure volgen dan bij 100mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 390981 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:30:
[...]

200mb is wel direct mogelijk en wel al sinds vorig jaar. De ISP moet hiervoor alleen een andere procedure volgen dan bij 100mb.
Moet er aan de kant van reggefiber een 100mbit interface vervangen worden door een gbit variant oid ?

Hoe lang duurt zoiets nadat verzoek bij jullie binnen is ?

[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 04-10-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaargh! schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:37:
[...]

Moet er aan de kant van reggefiber een 100mbit interface vervangen worden door een gbit variant oid ?

Hoe lang duurt zoiets nadat verzoek bij jullie binnen is ?
In de pop is al gbit aanwezig. De patch van jou aansluiting moet in de pop omgezet worden naar een gbit aansluiting en de NT bij jou thuis moet de NT worden vervangen door een gbit exemplaar.
Nadat de aanvraag binnen is gekomen krijgt een monteur de nieuwe gegevens voor de gbit aansluiting en een gbit NT. Daarna gaat hij een afspraak maken met de klant om de omwisseling te doen.
Ongeveer 1 à 2 weken afhankelijk van de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 07-07 17:29

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb 6 weken moeten wachten op de Gbit wissel. Is ondertussen al weer 7 maanden geleden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Wat een bagger bedrijf is Tweak. Als ik zo met mijn klanten om zou gaan zou ik héél snel falliet zijn. Ze lachen je nog net niet uit over de telefoonlijn. Onder tussen heb ik zoveel begrip gekregen dat ik bijna een standbeeld zou verwachten. Elke dag bellen helpt geen zier na 5 weken wachten tot ik zou worden opgebeld. Het énige wat hoeft te gebeuren is een lijn activatie. Alles hangt er. Waar gaat het mis: Ik word niet opgebeld door de monteur voor een afspraak. En daar wacht ik nu al 5 weken op en ik bel ook al 5 weken. Kansloos bedrijf zonder follow up systeem.

En als ik nou zelf op de hoogte word gehouden... nee, ondanks dat ze beloven mij te bellen gebeurd dit NOOIT en moet ik er zelf achteraan jagen. Mocht iemand twijfelen om naar Tweak te gaan, ik kan het hierbij afraden. Mocht ik ooit een verbinding opgeleverd krijgen, ik hoop écht dat ik nooit een storing krijg.... alleen de gedachte al *brrr*.

(Sorry voor het slechte verhaal, maar ik ben al een beetje ver over het stukje 'aardig blijven heen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 390981 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:49:
[...]

In de pop is al gbit aanwezig. De patch van jou aansluiting moet in de pop omgezet worden naar een gbit aansluiting en de NT bij jou thuis moet de NT worden vervangen door een gbit exemplaar.
Nadat de aanvraag binnen is gekomen krijgt een monteur de nieuwe gegevens voor de gbit aansluiting en een gbit NT. Daarna gaat hij een afspraak maken met de klant om de omwisseling te doen.
Ongeveer 1 à 2 weken afhankelijk van de drukte.
Ik begrijp hieruit dat je bij Reggefiber werkt?
Voorheen las ik altijd dat een 200Mbit aansluiting altijd in 2 stappen, maar blijkbaar heeft Reggefiber dit dus veranderd.
-Splash- schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:16:
Wat een bagger bedrijf is Tweak. Als ik zo met mijn klanten om zou gaan zou ik héél snel falliet zijn. Ze lachen je nog net niet uit over de telefoonlijn. Onder tussen heb ik zoveel begrip gekregen dat ik bijna een standbeeld zou verwachten. Elke dag bellen helpt geen zier na 5 weken wachten tot ik zou worden opgebeld. Het énige wat hoeft te gebeuren is een lijn activatie. Alles hangt er. Waar gaat het mis: Ik word niet opgebeld door de monteur voor een afspraak. En daar wacht ik nu al 5 weken op en ik bel ook al 5 weken. Kansloos bedrijf zonder follow up systeem.

En als ik nou zelf op de hoogte word gehouden... nee, ondanks dat ze beloven mij te bellen gebeurd dit NOOIT en moet ik er zelf achteraan jagen. Mocht iemand twijfelen om naar Tweak te gaan, ik kan het hierbij afraden. Mocht ik ooit een verbinding opgeleverd krijgen, ik hoop écht dat ik nooit een storing krijg.... alleen de gedachte al *brrr*.

(Sorry voor het slechte verhaal, maar ik ben al een beetje ver over het stukje 'aardig blijven heen')
Tweak is voor zover ik weet afhankelijk van de planner (aannemer), aangezien ze zelf geen monteurs inplannen. Overigens heeft elke dag bellen bij de meeste helpdesks geen zin, maargoed dat ter zijde.

Ben je wel bereikbaar op het opgegeven nummer? Kan natuurlijk gebeuren dat de planner net elke keer probeert te bellen op momenten dat het jou niet uitkomt?

[ Voor 19% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-10-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Tweak is voor zover ik weet afhankelijk van de planner (aannemer), aangezien ze zelf geen monteurs inplannen. Overigens heeft elke dag bellen bij de meeste helpdesks geen zin, maargoed dat ter zijde.

Ben je wel bereikbaar op het opgegeven nummer? Kan natuurlijk gebeuren dat de planner net elke keer probeert te bellen op momenten dat het jou niet uitkomt?
Dat weet en snap ik. Maar ze mogen er best meer op zitten als het zo lang duurt. Hoe lang moet het duren om een agenda afspraak te maken. Wekelijks bellen heeft ook geen zin, maar ik ben het wachten zat. Het zou minder erg zijn als Tweak haar eigen afspraken nakomt en wat proactiever zou zijn. Ben al aan het shoppen bij XS4all om te kijken of ik daar geen contract kan aansluiten.

De hele wereld kan mij bereiken, behalve dan nét die ene planner. Dat zou pech zijn. ;) Dus nee, daar ligt het niet aan. Ik zie dan een gemiste oproep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

-Splash- schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
De hele wereld kan mij bereiken, behalve dan nét die ene planner. Dat zou pech zijn. ;) Dus nee, daar ligt het niet aan. Ik zie dan een gemiste oproep.
Ik ben ook niet gebeld, ik kreeg een brief met een datum + tijd en een URL waar ik e.v.t een andere tijd zou kunnen inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-07 23:03

Erw

Ik ben al meer dan 3 weken bezig met Tweak om een afspraak gemaakt te krijgen voor een monteur, iedere keer valse beloftes en leugens.

Probleem is dat zij met een extern bedrijf werken en iedere keer zij dit bedrijf mij vragen te bellen, maar dit gebeurt alsmaar niet. Vandaag weer gebeld en de persoon zou meteen de afdeling bellen en mij weer terug bellen, niet terug gebeld dus, ik bel weer krijg dezelfde persoon en er word me verteld dat ze de afdeleing heeft gesproken en dat ik vandaag nog zal worden gebeld, je raadt het al, weer niet gebeld. Leugens!!

Hoe moet ik TweakDSL in gebreke stellen? Kan ik van het contract af uberhaubt?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is bij jullie de settop box ook zo langzaam? (Amino 130m), scrollen door het menu of andere actief gaat zooo traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Erw schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:44:
Ik ben al meer dan 3 weken bezig met Tweak om een afspraak gemaakt te krijgen voor een monteur, iedere keer valse beloftes en leugens.

Probleem is dat zij met een extern bedrijf werken en iedere keer zij dit bedrijf mij vragen te bellen, maar dit gebeurt alsmaar niet. Vandaag weer gebeld en de persoon zou meteen de afdeling bellen en mij weer terug bellen, niet terug gebeld dus, ik bel weer krijg dezelfde persoon en er word me verteld dat ze de afdeleing heeft gesproken en dat ik vandaag nog zal worden gebeld, je raadt het al, weer niet gebeld. Leugens!!

Hoe moet ik TweakDSL in gebreke stellen? Kan ik van het contract af uberhaubt?
Voor zover ik weet gaat het als volgt: Tweak neemt contact op met KPN of Reggefiber, welke contact opneemt met de planner (aannemer). Het is vervolgens aan de planner om contact op te nemen met de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Juist, klopt, is mij ook al meerder keren verteld door de servicedesk, alleen word ik als maar niet gebeld, ondanks beloftes dat ik vandaag gebeld zou worden, zij zijn nu dus al bijna 3 weken in gebreke. Het lijkt mij niet moeilijk om mij te bellen, ben altijd bereikbaar maar er word gewoon niet gebeld. Ik heb nu dus geen internet+TV+telefoon op dit moment meer om dat mijn andere contract afgelopen is.

Is er een mogelijkheid om van TweakDSL af tekomen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Erw schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:40:
Juist, klopt, is mij ook al meerder keren verteld door de servicedesk, alleen word ik als maar niet gebeld, ondanks beloftes dat ik vandaag gebeld zou worden, zij zijn nu dus al bijna 3 weken in gebreke. Het lijkt mij niet moeilijk om mij te bellen, ben altijd bereikbaar maar er word gewoon niet gebeld. Ik heb nu dus geen internet+TV+telefoon op dit moment meer om dat mijn andere contract afgelopen is.

Is er een mogelijkheid om van TweakDSL af tekomen denken jullie?
Vervelend inderdaad, maar als KPN/Reggefiber contact met de planner heeft opgenomen en die zeggen dat ze gaan bellen, dan moet Tweak daar ook maar vanuit gaan natuurlijk.

Je hebt het over TweakDSL, maar je bedoeld gewoon Tweak neem ik aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-10-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Vervelend inderdaad, maar als KPN/Reggefiber contact met de planner heeft opgenomen en die zeggen dat ze gaan bellen, dan moet Tweak daar ook maar vanuit gaan natuurlijk.

Www.tweak.nl :) . Tweak is mijn contact persoon, verder heb ik niks te maken met derden, ben ook geen contract aangegaan met derden, ga maandag mijn rechtsbijstands verzekering bellen en kijken wat ik kan doen om van deze boevenbende af tekomen. Wel leuk is dat de borg van de apparatuur al wel is afgeschreven, maar er is nog een apparatuur geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Dit verhaal snap ik en dat is ook erg vervelend voor Tweak. Ik denk dat ik ook even iets wil rechttrekken.
Ik ben niet pissed off omdat er 5 weken geen hol lijkt te gebeuren voor mij als gebruiker (ook al is dat misschien niet zo bij Tweak, maar hey... ik ben de gebruiker en zie dat niet). Ik ben pissed off omdat Tweak mij nog nooit heeft gebeld, en dan ook nog nooit. Terwijl ze het wel elke keer beloven. Elke keer kost het mij weer geld om een update te vragen, terwijl een belletje of een mailtje zo is gedaan. Ik moest zelfs mijn contract status achterna jagen.

Ik werk zelf ook in een service organisatie en bedrijven als Tweak zijn voor mij een goede benchmark van hoe het niet moet. Geen follow-up systeem, slechte communicatie naar de klant toe, geen overzicht voor de klant van waar het proces blijft haken, etc.. etc..

Ligt het aan het feit dat ze te klein zijn? Ben ik verwend omdat ik van XS4all af kom? Als ik heel eerlijk zou zijn zou ik nu liever weer meer voor XS4all betalen en internet hebben (en toegang tot een professionele helpdesk) dan deze puinzooi waar ik nu in zit. (en omdat ik soms thuis moet werken is mijn werkgever ook al niet amused)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 16:13
Jammer genoeg (ik heb ook ervaring met Tweak) is het bij hun heel wisselend. In het voorjaar van 2010, toen ze als eerste naast KPN glasvezel konden aanbieden, was de service best goed! Goede tracking van issues bij de servicedesk, mensen van Tweak die hier mee postten, etc.

Jammer om te zien dat het nu zo is afgegleden. Ik ben eind dat jaar over gestapt naar Lijbrandt (omdat ik graag een aanbieder wilde waar ook het CATV signaal beschikbaar was) en zelfs toen ben ik uiterst goed geholpen door Tweak om het 'afbreken' van de verbinding zo planmatig mogelijk te doen zodat Lijbrandt deze zo snel mogelijk over kon pakken.

Qua service niveau was Lijbrandt helaas wel een hele grote stap terug: Een servicedesk waar je iedere keer weer je hele verhaal moest doen, die ook niet proactief optrad als er problemen voorzien werden, etc. Het begon bv. al in het aanlooptraject toen ik glasvezel bij ze had aangevragd: De order stond 'on hold' omdat er nog een provider op de lijn zat 8)7. Ja duh, ik had ze daar ook al div. keren over gemaild en verzocht om met een advies te komen hoe hiermee om te gaan. Maar als ik ze nooit zelf had gebeld, dan hadden ze dit nooit aan me gemeld.

Any way, precies wat jij nu omschrijft bij Tweak, dus.

Ik denk eerder dat Tweak nog steeds niet in staat blijkt om qua organisatie mee te groeien met het aantal abonnees dat ze nu hebben / kunnen krijgen nu ze op bijna ieder netwerk van Reggefiber glasvezel kunnen aanbieden.....

Bij Lijbrandt heb ik nu gelukkig wel het voordeel dat er een webteam actief is hier op GoT en dat er ook andere 'ingewijden' binnen Reggefiber / KPN INTS regelmatig hun gezicht laten zien. Maar het Tweak webteam zie ik hier eigenlijk nooit meer en 'gewone' niet-tweakende consumenten hebben er natuurlijk al helemaal geen z*** aan.

Jammer dat aanbieders zoals Lijbrandt en Tweak hier zulke kansen laten liggen. Vooral omdat glasvezel zich juist nog moet bewijzen en dit soort verhalen reeds in de 'gewone' wereld door dringen en moeilijkheden geven in vraagbundelingen (mensen die toch maar zich door UPC laten blijven naaien omdat glasvezelaanbieders op dit moment zeer lijken op het UPC van 10 jaar terug).

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 06-10-2012 11:14 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402311

Zijn er mensen hier die glas blauw hebben en ook veel problemen hebben met de IMAP server van Tweak in combinatie met Outlook 2010? Via Tweak Webmail heb ik geen problemen, maar via Outlook krijg ik constant meldingen als:

-Verbroken
-Fout bij verzenden/ontvangen

Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via gebruikersnaam@subdomein.tweak.nl... rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via gebruikersnaam@subdomein.tweak.nl. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

De servicedesk kan mij niet helpen en zegt dat ik mijn instellingen moet nakijken. Maar die instellingen staan volgens mij gewoon goed:

Inkomende mail: imap.tweak.nl
Uitgaande mail: smtp.tweak.nl
Wachtwoord onthouden: AANgevinkt
Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: UITgevinkt
Geavanceerd - IMAP poort: 143 / Versleutelde verbinding: Geen
Geavanceerd - SMTP poort: 25 / Versleutelde verbinding: Geen

Het uitzetten van Windows Firewall en ESET NOD32 anti-virus (v. 4.2.64.12) helpt niet.

Iemand nog tips om dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:42
Hoi Wouter,

Zelfde problemen hier met Thunderbird.
Thunderbird geeft laatste week vaak melding 'server niet gevonden of off-line',
maar soms werkt het ook gewoon goed.
Tot vorige week duurde leide het ophalen van mijn mail soms dat een 'connection time-out'
Sinds vorige week vaak gelijk melding 'server niet gevonden of off-line'.

Volgens Tweak moet ik mijn account uit Thunderbird verwijderen en daarna weer invoeren.
Eerst maar eens gevraagt wat ze daar mee denken te bereiken. Aangezien het soms
gewoon goed werkt lijkt het mij niet dat het mijn instellingen zijn. Maar goed op die vraag
na 3 dagen nog geen antwoord gehad.

Heb zelf het idee dat het op rustige tijdstippen wel goed gaat. En op de wat drukkere
heel erg vaak verkeerd. (Maar dat zonder precies te weten wat de drukke en rustige tijden
zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

200 mbit verbinding kan pas geleverd worden als de 100 mbit verbinding in goede staat is opgeleverd. Wij zullen ons netwerk leverancier erop aansturen om z.s.m. 200 mbit bij u te laten leveren. U krijgt van ons of ons netwerkleverancier te horen wanneer er meer bekend is hierover.
Ik ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren.

Over de 100/100 die al geleverd is ben ik overigens wel tevreden, snelheid wordt gehaald in beide richtingen en pingtijden zijn erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 402311 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:18:
Zijn er mensen hier die glas blauw hebben en ook veel problemen hebben met de IMAP server van Tweak in combinatie met Outlook 2010? Via Tweak Webmail heb ik geen problemen, maar via Outlook krijg ik constant meldingen als:
Ik had op mijn router ingesteld dat tweak ook voor SMTP gebruikt dient te worden, echter is het versturen daarvan de afgelopen dagen ontbetrouwbaar en ben uitgeweken naar Gmail voor uitgaande mail.

[ Voor 47% gewijzigd door Loekie op 06-10-2012 17:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Loekie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:23:
[...]

Ik had op mijn router ingesteld dat tweak ook voor SMTP gebruikt dient te worden, echter is het versturen daarvan de afgelopen dagen ontbetrouwbaar en ben uitgeweken naar Gmail voor uitgaande mail.
Ik heb nog nooit in mijn mailbox van Tweak gekeken. Ik gebruik geen provider-mail, omdat ik niet aan een provider vast wil zitten. Een telefoonnummer heb je zo geporteerd naar een andere provider, maar een mailadres raak je na een overstap gewoon kwijt.

Wij hebben gewoon een domeinnaam + hosting. Kost tegenwoordig toch geen drol. Volgens mij betaal ik iets van 2 euro per maand voor domein + hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Op de site van Tweak:
Vacature
Servicedesk-medewerker (m/v)
De regel is wel leuk..
Je hebt bij voorkeur kennis van internet, internetdiensten en computers.
Met name het woordje voorkeur

[ Voor 7% gewijzigd door falcon2001 op 06-10-2012 21:41 ]

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Ik heb nog nooit in mijn mailbox van Tweak gekeken. Ik gebruik geen provider-mail, omdat ik niet aan een provider vast wil zitten. Een telefoonnummer heb je zo geporteerd naar een andere provider, maar een mailadres raak je na een overstap gewoon kwijt.

Wij hebben gewoon een domeinnaam + hosting. Kost tegenwoordig toch geen drol. Volgens mij betaal ik iets van 2 euro per maand voor domein + hosting.
SMTP, mij kan die mailbox ook weinig boeien...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

SMTP, mij kan die mailbox ook weinig boeien...
Ah, OK. Die gebruik ik ook eigenlijk nooit. Ik mail eigenlijk altijd via de webmail van m'n hosting provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

falcon2001 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:40:
Op de site van Tweak:
Vacature
Servicedesk-medewerker (m/v)
De regel is wel leuk..
Je hebt bij voorkeur kennis van internet, internetdiensten en computers.
Met name het woordje voorkeur
Maar zo werkt het in de praktijk wel. Een servicedesker heeft in eerste instantie meer aan goede communicatieve vaardigheden. Daarna is het eigenlijk een kwestie van vaste procedures volgen. De te doorlopen stappen komen automatisch op het scherm te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje voor de Tweak Blauw gebruikers met interactieve TV.

1 van onze nichtjes was zo vriendelijk om gisterenavond 3x een betaal-PIN in te toetsen op de Amino (in de videotheek). De betaal-PIN is nu geblokkeerd. Nu heb ik net ingelogd op de website om even de betaal-PIN te resetten, want we willen een film huren. Ik kan de optie om de code te resetten nergens vinden. Misschien zoek ik op de verkeerde plek ofzo.

Iemand enig idee, hoe ik dat doe? Ik ga er even vanuit, dat het mogelijk zou moeten zijn om zelf je PIN te resetten. Als dat niet kan, zou dat natuurlijk niet zo goed zijn voor de business. Ik wil namelijk NU een film huren en niet morgen als de servicedesk weer bereikbaar is.

Edit:
Meevallertje: de servicedesk werkt ook op zondag.
Je kunt blijkbaar niet zelf de code resetten, maar de servicedesk kan dat direct voor je doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 07-10-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 16:13
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Maar zo werkt het in de praktijk wel. Een servicedesker heeft in eerste instantie meer aan goede communicatieve vaardigheden. Daarna is het eigenlijk een kwestie van vaste procedures volgen. De te doorlopen stappen komen automatisch op het scherm te staan.
Inderdaad. Er is geen "end all, be all" recept voor hoe je een service organisatie inricht maar in de meeste gevallen dient de 1e lijn (de persoon die je aan de telefoon krijgt) juist om aan de hand van procedures/scripts de beller te filteren, eventueel verder te helpen met 'obvious' oplossingen als het gaat om technische problemen en om simpele handelingen zoals aanpssingen in een abonnement door te voeren.

In zo'n geval kan het alleen maar storend werken als div. servicedeskmedewerkers aan de hand van hun eigen technische inzicht (Of het gebrek daaraan) klanten gaan lopen adviseren.

Je hebt veel meer aan:

* Goede communicatieve vaardigheden
* Goed inzicht en de juiste tools om aan de hand van de vraag van de klant de juiste processen en/of personen in de organisatie te 'kietelen'
* Een goed CRM- en ticketsysteem waarin ook lopende issues duidelijk te traceren zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ze komen morgenochtend het modem al omwisselen voor een gbit model. Valt me 100% mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 20:18
Heb inmiddels een nieuwe router ontvangen van Tweak omdat de v8 hier een maximale snelheid van 30 mBit over WiFi haalde, Het gaat om een H220N van een voor mij onbekend merk.. (ZTE?).

Helaas is er weinig verandert aan de snelheid. Als ik náást de router zit nog steeds 30 Mbit maximaal. In InSSIDer wordt de snelheid op '130 Mbit' geschat, in tegenstelling tot vele andere routers die veel verder weg zitten, meer ruis hebben en nog wél een snelheid van 300 Mbit vertonen.

Heeft er iemand nog een idee om een nórmaal werkende WiFi-verbinding te krijgen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Zit je op 2.4Ghz ? Er zitten vaak zoveel AP's op die frequentie dat je geen hoge snelheden gaat halen.

Voor een theoretische 300Mbit heb je een 2x2 802.11n router nodig, als je router geen MIMO ondersteund haal je max 150 (max, theoretisch, niet daadwerkelijke throughput).

Als je enige snelheid wilt halen kan je vaak beter op 5Ghz zijn omdat het daar minder druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaargh! schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:03:
Zit je op 2.4Ghz ? Er zitten vaak zoveel AP's op die frequentie dat je geen hoge snelheden gaat halen.

Voor een theoretische 300Mbit heb je een 2x2 802.11n router nodig, als je router geen MIMO ondersteund haal je max 150 (max, theoretisch, niet daadwerkelijke throughput).

Als je enige snelheid wilt halen kan je vaak beter op 5Ghz zijn omdat het daar minder druk is.
Maar dan heb je wel mogelijk weer meer last van obstakels. 5GHz is daar wat gevoeliger voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:42:
[...]

Maar dan heb je wel mogelijk weer meer last van obstakels. 5GHz is daar wat gevoeliger voor.
Klopt.

Ik heb m'n AP op de bovenverdieping staan (omdat ik daar m'n bureau heb waar ik zit te werken) en daar haal ik op 5Ghz netjes ~200Mbit. In de woonkamer zakt dit in en is 2.4Ghz een stuk sneller dan 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

En ondertussen is de gbit modem geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2230358542.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaargh! schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:53:
En ondertussen is de gbit modem geplaatst
[afbeelding]
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Nu is 't wachten alleen nog op de STB :P , waar ik eigenlijk 't meest om zit te springen want het Ziggo-kastje wat ik nu heb is nogal buggy. (elke 10-20 minuten gaat 't beeld een seconde of 10 op zwart, ontzettend storend)

We zijn er bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Ik zou graag op 5 Ghz gaan zitten, maar volgens mij ondersteunen geen van beide routers dat, of wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Torrentus schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:50:
Ik zou graag op 5 Ghz gaan zitten, maar volgens mij ondersteunen geen van beide routers dat, of wel? :)
Gewoon zelf een Asus RT-N66U aanschaffen. Dat ding van Tweak blijft lekker in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 20:30
Loekie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:23:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met de SMTP-server. Vandaag maar een mailtje naar de servicedesk gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 20:30
Nou, vandaag alweer antwoord. Het probleem is bekend en ze zijn er mee bezig. Het aanpassen van het wachtwoord zou tijdelijk helpen, maar dat was bij mij niet het geval. Wel typisch trouwens dat dit niet als storing op de website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeonzor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 08:49
Kun je nu eigenlijk met het Glas groen Alles-in-één abbonement ook gebruik maken van internet tv(gezien kpn de IPTV regelt, vroeg ik mij dit af)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
Toen tweak als eerste naast KPN glasvezel konden aanbieden ben ik lid geworden.
abbo van 57 euro in de maand. (50mbit).

ik zie nu dat je gratis een xbox krijgt, en dat de prijs van het abonnement naar beneden is gegaan.

erg jammer (en zeker een gemiste kans) dat tweak dit niet doorvoert richting de bestaande klanten (abbo kosten) die al vanaf het begin lid zijn.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
xeonzor schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:20:
Kun je nu eigenlijk met het Glas groen Alles-in-één abbonement ook gebruik maken van internet tv(gezien kpn de IPTV regelt, vroeg ik mij dit af)?
Ja, je krijgt gewoon de KPN i-TV decoder en kijkt gewoon 'kpn iptv' ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeonzor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 08:49
Torrentus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:10:
[...]

Ja, je krijgt gewoon de KPN i-TV decoder en kijkt gewoon 'kpn iptv' ;-)
Ik denk dat je mijn vraag verkeert begrepen hebt.

Ik ben er van op de hoogte dat ik gewoon Interactieve TV ontvang van KPN, maar wat ik mij nu afvraag is of dat ook geld voor TV via de PC of Tablet/ phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
xeonzor schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:14:
[...]

Ik ben er van op de hoogte dat ik gewoon Interactieve TV ontvang van KPN, maar wat ik mij nu afvraag is of dat ook geld voor TV via de PC of Tablet/ phone.
Naar wat ik begreep: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Zit hier nog steeds te wachten op m'n IPTV ontvanger die "zo spoedig mogelijk" opgestuurd zou worden. Nu weet ik niet welke pakketdienst ze gebruiken maar normaliter is het zo dat als je vandaag verstuurd ie morgen in huis is. Zouden ze moeilijk leverbaar zijn oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
xeonzor schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:14:
[...]

Aha, sorry, inderdaad verkeerd begrepen. Het antwoord daarop is inderdaad nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Is er een officieel tweak standpunt tov de KPN OnlineTV app of website?

Voorheen kon ik met de android app inloggen en opnames instellen en wissen. Sinds de update die TV kijken mogelijk maakt kan ik niet meer inloggen, het lijkt erop alsof dit bewust uitgeschakelt is.

Mogelijk wil tweak deze streams niet over hun IP netwerk en heeft KPN dit beter voor elkaar (in-house)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aaargh! schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:18:
Zit hier nog steeds te wachten op m'n IPTV ontvanger die "zo spoedig mogelijk" opgestuurd zou worden. Nu weet ik niet welke pakketdienst ze gebruiken maar normaliter is het zo dat als je vandaag verstuurd ie morgen in huis is. Zouden ze moeilijk leverbaar zijn oid ?
Ze worden in ieder geval met PostNL verstuurd. Zou even een mailtje naar de servicedesk sturen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Ze worden in ieder geval met PostNL verstuurd. Zou even een mailtje naar de servicedesk sturen ;).
Heb zaterdag al gebeld met de helldesk, er is idd een leveringsprobleem met die dingen.

Heb ook de hele dag lopen kloten om Asterisk draaiend te krijgen; inkomende telefoongesprekken werkten niet, alleen uitgaand ging goed. Ik alles geprobeerd qua firewall/forwarding settings, etc .etc. Blijkt achteraf dat ik wel login had voor VoIP, en ook bij uitgaande gesprekken de juiste called-id, maar m'n nummer was helemaal nog niet geporteerd :+ (blijkbaar is dat dus losgekoppeld van uitgaand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aaargh! schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:18:
[...]

Heb zaterdag al gebeld met de helldesk, er is idd een leveringsprobleem met die dingen.

Heb ook de hele dag lopen kloten om Asterisk draaiend te krijgen; inkomende telefoongesprekken werkten niet, alleen uitgaand ging goed. Ik alles geprobeerd qua firewall/forwarding settings, etc .etc. Blijkt achteraf dat ik wel login had voor VoIP, en ook bij uitgaande gesprekken de juiste called-id, maar m'n nummer was helemaal nog niet geporteerd :+ (blijkbaar is dat dus losgekoppeld van uitgaand).
Ah oke :D. Normaal worden ze iig z.s.m. opgestuurd vanuit Cambrium, bij mij was het destijds toen ik nog klant was bij Tweak 1 dag na oplevering.

@Killerbert
Tweak koopt je lijn tegen een bepaalde prijs in bij de netwerkleverancier, ook Tweak heeft naar de netwerkleverancier een contract voor 1 Jaar. Op bestaande lijnen verlaagt de leverancier de prijzen veelal niet, en daardoor worden de huidige prijzen niet doorberekend naar bestaande klanten.

Wanneer je verlengt voor 1 Jaar valt er met Tweak vaak wel te onderhandelen om gebruik te maken van de huidige propositie.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 16-10-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:33:
[...]

Ah oke :D. Normaal worden ze iig z.s.m. opgestuurd vanuit Cambrium, bij mij was het destijds toen ik nog klant was bij Tweak 1 dag na oplevering.
Volgens de Tweak website zou je de apparatuur de week voor de oplevering moeten ontvangen.

Heb al doorgegeven dat ze de router lekker mogen houden, het wachten is dus alleen op de STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aaargh! schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Volgens de Tweak website zou je de apparatuur de week voor de oplevering moeten ontvangen.

Heb al doorgegeven dat ze de router lekker mogen houden, het wachten is dus alleen op de STB.
Router bij 200/200 is overigens wel een prima ding ;), wide-open. Alles valt in te stellen (Zyxel P-2812HNU-51C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:04:
[...]

Router bij 200/200 is overigens wel een prima ding ;), wide-open. Alles valt in te stellen (Zyxel P-2812HNU-51C).
Heb al een Asus RT-N66U, lekker hackable, stanaard al toegang tot de linux shell en uitgerust met package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 12:39
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen op Tweak. Nu zie ik op de website die actie met de XBOX360 staan, maar ik kan nergens meer vinden dat je in de afgelopen drie maanden geen glasvezel mag hebben gehad. Heeft iemand enig idee of dit op de website van Tweak heeft gestaan of nog steeds staat en waar ik het dan kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0ooo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:49
Voor de mensen die willen overstappen naar tweak vanwege de gratis xbox360, in de actievoorwaarden staat dat het recht op de xbox komt te vervallen als je in de afgelopen drie maanden al een glasvezelabonnement hebt gehad, zelfs van een andere provider.
Ik wilde dus overstappen van KPN naar Tweak, maar ben blij dat ik de actievoorwaarden nog even las voordat ik het contact zou opsturen (op het contract staat zelfs dat het om een migratie gaat, en dat je een xbox krijgt, maar in de actievoorwaarden staat dus dat dit recht komt te vervallen).

Beetje jammer dat ze dit op deze manier doen, ben redelijk teleurgesteld (in Tweak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Marc0ooo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:46:
Voor de mensen die willen overstappen naar tweak vanwege de gratis xbox360, in de actievoorwaarden staat dat het recht op de xbox komt te vervallen als je in de afgelopen drie maanden al een glasvezelabonnement hebt gehad, zelfs van een andere provider.
Ik wilde dus overstappen van KPN naar Tweak, maar ben blij dat ik de actievoorwaarden nog even las nadat ik het contact zou opsturen (op het contract staat zelfs dat het om een migratie gaat, en dat je een xbox krijgt, maar in de actievoorwaarden staat dus dat dit recht komt te vervallen).

Beetje jammer dat ze dit op deze manier doen, ben redelijk teleurgesteld (in Tweak).
Ik heb nu op de site wel gevonden dat je op het moment van bestellen geen actieve glasvezel verbinding mag hebben, maar dat ze het zo opzetten en het dan op de website zo klein vermelden slaat natuurlijk nergens op. Ze adverteren zelfs met "Stap nu over op Tweak en je krijgt een gratis XBOX360!". Het slaat natuurlijk nergens op. Beetje mensen lekker maken met een actie maar de mensen die van een andere aanbieder komen voor de gek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rickjehh schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

Ik heb nu op de site wel gevonden dat je op het moment van bestellen geen actieve glasvezel verbinding mag hebben, maar dat ze het zo opzetten en het dan op de website zo klein vermelden slaat natuurlijk nergens op. Ze adverteren zelfs met "Stap nu over op Tweak en je krijgt een gratis XBOX360!". Het slaat natuurlijk nergens op. Beetje mensen lekker maken met een actie maar de mensen die van een andere aanbieder komen voor de gek houden.
Aan acties hangen nu eenmaal altijd voorwaarden.
Tweak heeft al duidelijk aangegeven waarom deze voorwaarden er zijn
Tweak schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:12:
Het lijkt er op dat er onduidelijkheid bestaat over wanneer nieuwe klanten in aanmerking komen voor de Xbox. Toen we deze actie verzonnen zijn we met onze netwerkleverancier om de tafel gegaan om te kijken hoe we hierin samen konden werken. Een Xbox cadeau geven is helaas alles behalve gratis. De samenwerking kwam er op neer dat wij samen veel marketingbudget overhebben voor het overhalen van klanten die nog geen glasvezel hebben.
Op adressen waar al glas aangesloten was trekken wij vanuit het perspectief van de netwerkleverancier geen nieuwe klant binnen en zouden wij de Xbox volledig uit eigen zak moeten betalen. Dat lukt ons in de huidige opstelling helaas niet omdat onze abonnementen daarvoor te gunstig geprijsd zijn. Die gunstige prijs hebben we nodig om glasvezel voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken dus we hebben ervoor gekozen om dan maar een Xbox cadeau te geven aan die klanten waar we wél kunnen samenwerken met onze leverancier.

We zouden iedereen die wij goed kunnen bedienen graag als klant hebben en we geloven dat we een behoorlijk competitief aanbod hebben. Het lukt ons helaas niet om het budget voor een Xbox compleet te maken voor klanten die al glasvezel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0ooo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:49
Ik vind het vooral misleidend en kwalijk dat je expliciet aangeeft dat het om een migratie gaat (dat vink je aan), maar dat dat niet resulteert in het verdwijnen van de xbox in de bestelprocedure of op het contract. Als je het contract alleen even 'scant' ipv leest dan lijkt alles keurig te kloppen. Nare verkoopmethodes zijn dit.

-edit-
@Dj-sannieboy prima verhaal van Tweak natuurlijk, maar communiceer dat dan ook op de website.

[ Voor 13% gewijzigd door Marc0ooo op 17-10-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Marc0ooo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:57:
Ik vind het vooral misleidend en kwalijk dat je expliciet aangeeft dat het om een migratie gaat (dat vink je aan), maar dat dat niet resulteert in het verdwijnen van de xbox in de bestelprocedure of op het contract. Als je het contract alleen even 'scant' ipv leest dan lijkt alles keurig te kloppen. Nare verkoopmethodes zijn dit.

-edit-
@Dj-sannieboy prima verhaal van Tweak natuurlijk, maar communiceer dat dan ook op de website.
Precies. Ik vind het gewoon een misleidende manier van verkopen. Wanneer het niet geldt voor bestaande glasvezel klanten, vermeld dat dan ook op de website. Dat zou een hoop gedonder schelen. Nu wordt iedereen getriggered door deze ogenschijnlijk fantastische aanbieding terwijl het in feite gewoon een misselijkmakend staaltje verkooptechniek is en het pas bij het contract in de kleine lettertjes vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wij hebben hier een gemengde ervaring met Tweak. Enerzijds een goede verbinding, anderzijds vervelende upsellingtechnieken en een matige helpdesk en tenslotte leverden zij bij ons een onding van een router.

De verbinding geeft doorgaans de gevraagde snelheid (50/50, was eerst 30/30)
Soms is sprake geweest van een langzaam momentje waarop opeeens voor een tijdje er maximaal ca 10 à 15 mbit beschikbaar was, maar dat is de laatste tijd niet meer voorgekomen. (groeiprobleempje ofzo?)
Na een maand of 1½ werden wij geupgrade naar 50/50, maar nu blijkt dat we daar vanaf volgend jaar gewoon wel voor gaan betalen en dat downgraden €25,- gaat kosten. Dat is natuurlijk bagger.

De helpdesk is heel aardig maar technisch incapabel. Voor de minste of geringste technische vraag moet de 2e lijn worden geconsulteerd om het antwoord op te vragen. De bezetting is ook nog eens te laag om snel een telefonist aan de lijn te krijgen, mijn gemiddelde wachttijd is 10 minuten. Dit komt neer op een kostenpost van €3,- om überhaupt verbinding te leggen. Doordat de telefoonist doorgaans ook niet van wanten weet kan men dit doorgaans minimaal verdubbelen. Onacceptabel wat mij betreft.

Als laastse wil ik zeker nog even mijn gal spuwen over de afgrijselijke router (Packetforce 4014) die wordt meegeleverd. Ik weet niet of dit een maandagmorgenmodel is, maar het ding heeft continu problemen met het in stand houden van WiFi verbindingen en de doorvoer van de WiFi is ook tergend langzaam op zijn best. Daarnaast heeft deze router op de SSL verbinging met de management console een ander stuk software draaien waarvan ze niet willen zeggen wat het is. Ik vermoed een stukje management software, maar dit voorkomt wel dat ik mijn router goed kan beveiligen, laat staan dat ik met vertrouwen de remote management faciliteit aan kan zetten. De meegeleverde router krijgt van mij dus een dikke vette onvoldoende. (Als je het doet, doe het dan goed. Doe het anders niet)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Bel het 036 nummer.
Dat is gratis. Want een tweak naar een tweak verbinding is gratis.
Zo doe ik het altijd en dan maakt het iets langer wachten ook niet meer uit.
Ik vind dat een zeer goede service van tweak.
Pagina: 1 ... 6 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.