Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.149 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21

renedepe

wheeeeelp!!!

Na wat ruzie met ziggo zit ik erover te denken om over te stappen naar Tweak Fiber alles in 1 groen. Ik zit echter nog met een aantal vragen:

1-Is het onbezorgd opnemen pakket gewoon hetzelfde wat kpn biedt? Dus max 6 programma's tegelijk, opnames terug kijken op alle ontvangers in huis onafhankelijk via welke je hebt opgenomen?
2-Hoe is de zapsnelheid bij tweak fiber groen?
3-Zijn de televisie ontvangers van tweak een beetje zuinig met energie?
4-Bij ziggo zitten de HD kanalen automatisch op 1,2,3,4.....enz. Is dit bij tweak ook zo? Of kan je dit anders zelf zo instellen??

Alvast dank!

[ Voor 12% gewijzigd door renedepe op 21-10-2012 12:38 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

renedepe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:53:
Na wat ruzie met ziggo zit ik erover te denken om over te stappen naar Tweak Fiber alles in 1 groen. Ik zit echter nog met een aantal vragen:

-Is het onbezorgd opnemen pakket gewoon hetzelfde wat kpn biedt? Dus max 6 programma's tegelijk, opnames terug kijken op alle ontvangers in huis onafhankelijk via welke je hebt opgenomen?
-Hoe is de zapsnelheid bij tweak fiber groen?
-Zijn de televisie ontvangers van tweak een beetje zuinig met energie?
-Bij ziggo zitten de HD kanalen automatisch op 1,2,3,4.....enz. Is dit bij tweak ook zo? Of kan je dit anders zelf zo instellen??

Alvast dank!
Er wordt gewoon interactieve TV van KPN geleverd bij Tweak groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06
Idd. En daar zitten de HD kanalen dus niet automatisch op 1, 2, 3, 4, etc......

@renedepe: Als ik jou was zou ik op www.eindelijkglasvezel.nl eens kijken naar evt. andere aanbieders. De aanbieders die TV van Glashart Media leveren hebben wel 1, 2, 3, 4, etc. op de HD versie.

Zelfs UPC kan het tegenwoordig met de Horizon box.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Dank voor de reactie's. Als ik ze enigzins goed begrijp kan ik dus concluderen dat vraag 1 (opnamemanier) een ja is? Voor wat betreft vraag 4 worden de HD zenders dus niet automatisch op 1,2,3,4 geplaatst. En dit is dus ook niet op te lossen met Favorieten of iets dergelijks?

@eymey: Glashart televisie heb ik zeker ook naar gekeken. Echter vinden mijn vriendin en ik het opnemen gebeuren zoals het bij tweak/kpn is zo fijn. Nu hebben we ziggo met ook een opname box beneden maar vaak lopen we er dan toch tegen aan dat we in een andere kamer verder willen kijken. En dat gaat dus niet.... Vandaar dat we eigenlijk zo gecharmeerd zijn van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

renedepe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:53:

1-Is het onbezorgd opnemen pakket gewoon hetzelfde wat kpn biedt? Dus max 6 programma's tegelijk, opnames terug kijken op alle ontvangers in huis onafhankelijk via welke je hebt opgenomen? Ja
2-Hoe is de zapsnelheid bij tweak fiber groen? Ik zou het niet snel willen noemen, maar ook zeker niet traag.
3-Zijn de televisie ontvangers van tweak een beetje zuinig met energie? Je ontvangt een Motorla VIP1853. Verbruikt 5.4W with DB option volgens Motorola.
4-Bij ziggo zitten de HD kanalen automatisch op 1,2,3,4.....enz. Is dit bij tweak ook zo? Of kan je dit anders zelf zo instellen?? HD kanalen beginnen op kanaal 700.
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20
Na nu een jaar gebruik te hebben gemaakt van een aanbieding van glas blauw ben ik blij dat ik weer kan vertrekken bij Tweak want het is mij nogal tegengevallen;
  • De start van het abonnement liep gespreid omdat het proteren van het telefoonnummer om een of andere reden pas 2 week later dan de internet aansluiting gerealiseerd kon worden. Ik sluit alles dan ook pas aan als alle diensten geleverd zijn, de factuur begint echter zodra je internet geleverd hebt gekregen. Na vrij veel zeuren dat ik het niet vond kloppen wordt me 2,50 gecreditreerd (1/2 maand telefonie). Misschien theorethisch correct, bepaald niet iets om tevreden mee te zijn.
  • Enorm veel problemen met telefonie; zoals al vermeld moet je om de buren te bellen altijd het kengetal toevoegen, als je dat niet doet krijg je de 'in gesprek' toon. Eerst denk je nog dat dat ook zo is, maar na een tijdje waag je (in je onnozelheid) er maar eens een mail aan naar de helpdesk. Daarvan krijg ik dan een heel bot antwoord dat het toch logisch is dat het kengetal er bij moet... Ik ben dan ook nog zo'n zeikerd die de persoon van de helpdesk aanspreekt op zijn gebrek aan inlevingsvermogen.... Niet doen, ze begrijpen niet wat je bedoelt, klantgericht denken kennen ze niet daar.
  • Problemen met telefonie #2; ca 40% van de pogingen dat we iemand bellen gaat, na het invoer van het nummer, de telefoon niet over. Na even geduld te hebben gehad probeer je het nogmaals om dan wel ineens de telefoon te horen overgaan. Wat blijkt; de persoon aan de andere kant had je de eerste keer ook al opgenomen en hoorde gewoon dat jij zat te mopperen op de niet werkende telefoon.... Hilarisch voor de ander misschien, zelf kan ik het wat minder waarderen.
  • Door de problemen met de telefonie maar eens telefonisch contact opgenomen met de helpdesk. Dan moet je natuurlijk eerst het hele rideltje van 'correct aangesloten', 'correcte instellingen' etc af. Vooruit, dat wil ik wel een keertje doen. Uiteindelijk 'zou alles goed moeten zijn' maar natuurlijk doet mijn telefoon het een dag later alweer niet goed meer. Nogmaals gebelt, en weer het 'alles correct ingesteld/aangesloten' verhaal, irritatie begint. Nou ja, je snapt het wel, bij belletje 3 naar de helpdesk is het geduld op en wordt een mens wat kribbig, verrassend genoeg helpt dat en wordt je direct afgewimpelt naar de tweede lijn. Die overigens het probleem ook niet op kon lossen. In telefoontje #4 vraag ik dan maar eens om een andere router of nieuwe firmware. De eerste hebben ze niet (willen ze niet geven?) en nieuwe firmware is in de maak (AHA, er is wel wat loos, ik ben niet gek). Gevraagd wanneer de nieuwe firmware komt wordt me verteld dat het niet urgent is, ik kan immers wel bellen. (ja, als de wind de goede kant op waait...)
  • Uiteindelijk heb ik drie maand met een slecht werkende telefoon gezeten waarna ik per mail een zeer triomfantelijk bericht kreeg dat er nieuwe firmware is. Direct geinstalleert en nu werkt de telefoon nog niet goed. Nu gaat ca.20% van alle belletjes fout....
  • Digitale televisie gebruik ik niet, ik heb een 1e generatie plasma TV staan die helaas geen HDMI had. Ik heb dus ook geen ruk aan de digitale tuner. Ik heb bewust voor een glas aanbieder gekozen die ook een signaal via COAX aanbood.
  • Internet is werkt prima verder. Er is me 35Mbit verkocht, maar ik krijg 50Mbit, daar klaag ik helemaal niet over. Goede newsserver er bij is ook mooi, maar ik had via IPV6 al toegang tot andere goede news servers.
Vreemd eigenlijk dat ik er nu voornamelijk weg wil omdat telefonie zo'n probleem is, ik vind dat niet eens het belangrijkste. We hebben onderhand min of meer geaccepteerd dat de telefonie nooit goed zal worden maar de ergernis van het begin is zo blijven hangen dat ik met liefde de problemen en kosten van het overstappen ga accepteren.
Waarschijnlijk ga ik weer terug naar Ziggo, of dat een vooruitgang gaat worden betwijfel ik ten zeerste, maar dat ik vertek bij Tweak staat vast.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hommer schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:05:
Na nu een jaar gebruik te hebben gemaakt van een aanbieding van glas blauw ben ik blij dat ik weer kan vertrekken bij Tweak want het is mij nogal tegengevallen;
  • De start van het abonnement liep gespreid omdat het proteren van het telefoonnummer om een of andere reden pas 2 week later dan de internet aansluiting gerealiseerd kon worden. Ik sluit alles dan ook pas aan als alle diensten geleverd zijn, de factuur begint echter zodra je internet geleverd hebt gekregen. Na vrij veel zeuren dat ik het niet vond kloppen wordt me 2,50 gecreditreerd (1/2 maand telefonie). Misschien theorethisch correct, bepaald niet iets om tevreden mee te zijn.
  • Enorm veel problemen met telefonie; zoals al vermeld moet je om de buren te bellen altijd het kengetal toevoegen, als je dat niet doet krijg je de 'in gesprek' toon. Eerst denk je nog dat dat ook zo is, maar na een tijdje waag je (in je onnozelheid) er maar eens een mail aan naar de helpdesk. Daarvan krijg ik dan een heel bot antwoord dat het toch logisch is dat het kengetal er bij moet... Ik ben dan ook nog zo'n zeikerd die de persoon van de helpdesk aanspreekt op zijn gebrek aan inlevingsvermogen.... Niet doen, ze begrijpen niet wat je bedoelt, klantgericht denken kennen ze niet daar.
  • Problemen met telefonie #2; ca 40% van de pogingen dat we iemand bellen gaat, na het invoer van het nummer, de telefoon niet over. Na even geduld te hebben gehad probeer je het nogmaals om dan wel ineens de telefoon te horen overgaan. Wat blijkt; de persoon aan de andere kant had je de eerste keer ook al opgenomen en hoorde gewoon dat jij zat te mopperen op de niet werkende telefoon.... Hilarisch voor de ander misschien, zelf kan ik het wat minder waarderen.
  • Door de problemen met de telefonie maar eens telefonisch contact opgenomen met de helpdesk. Dan moet je natuurlijk eerst het hele rideltje van 'correct aangesloten', 'correcte instellingen' etc af. Vooruit, dat wil ik wel een keertje doen. Uiteindelijk 'zou alles goed moeten zijn' maar natuurlijk doet mijn telefoon het een dag later alweer niet goed meer. Nogmaals gebelt, en weer het 'alles correct ingesteld/aangesloten' verhaal, irritatie begint. Nou ja, je snapt het wel, bij belletje 3 naar de helpdesk is het geduld op en wordt een mens wat kribbig, verrassend genoeg helpt dat en wordt je direct afgewimpelt naar de tweede lijn. Die overigens het probleem ook niet op kon lossen. In telefoontje #4 vraag ik dan maar eens om een andere router of nieuwe firmware. De eerste hebben ze niet (willen ze niet geven?) en nieuwe firmware is in de maak (AHA, er is wel wat loos, ik ben niet gek). Gevraagd wanneer de nieuwe firmware komt wordt me verteld dat het niet urgent is, ik kan immers wel bellen. (ja, als de wind de goede kant op waait...)
  • Uiteindelijk heb ik drie maand met een slecht werkende telefoon gezeten waarna ik per mail een zeer triomfantelijk bericht kreeg dat er nieuwe firmware is. Direct geinstalleert en nu werkt de telefoon nog niet goed. Nu gaat ca.20% van alle belletjes fout....
  • Digitale televisie gebruik ik niet, ik heb een 1e generatie plasma TV staan die helaas geen HDMI had. Ik heb dus ook geen ruk aan de digitale tuner. Ik heb bewust voor een glas aanbieder gekozen die ook een signaal via COAX aanbood.
  • Internet is werkt prima verder. Er is me 35Mbit verkocht, maar ik krijg 50Mbit, daar klaag ik helemaal niet over. Goede newsserver er bij is ook mooi, maar ik had via IPV6 al toegang tot andere goede news servers.
Vreemd eigenlijk dat ik er nu voornamelijk weg wil omdat telefonie zo'n probleem is, ik vind dat niet eens het belangrijkste. We hebben onderhand min of meer geaccepteerd dat de telefonie nooit goed zal worden maar de ergernis van het begin is zo blijven hangen dat ik met liefde de problemen en kosten van het overstappen ga accepteren.
Waarschijnlijk ga ik weer terug naar Ziggo, of dat een vooruitgang gaat worden betwijfel ik ten zeerste, maar dat ik vertek bij Tweak staat vast.
Waarom geen simpele VoIP telefoon kopen of een eigen router met VoIP ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20
Dj-sannieboy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Waarom geen simpele VoIP telefoon kopen of een eigen router met VoIP ondersteuning?
Heb ik serieus over zitten denken in het begin want het stomme is dat je heel goed weet dat het gewoon goed kan werken.
Ik vind dat als een bedrijf een dienst aanbied het ook zeker de mogelijkheid moet krijgen om het goed op te lossen. Echter, rond belletje #3/#4 werd mij wel duidelijk dat ik telkens met kluitje het riet in werd gestuurd; immers alles werkte wel en ik kon niet aantonen dat het niet werkte want zij zagen geen problemen in hun logging.
Als klant voel je je dan bepaald niet serieus genomen, bij mij sloeg dat al vrij snel om naar; ik vertrek zsm en daarmee verdwijnt dan ook de bereidheid te investeren in een werkende oplossing.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Iemand een tip wat te doen bij een devolo set die steeds wisselend groen/oranje knippert.

Volgens de beschrijving van de sets ligt het aan bijvoorbeeld een dimmer of andere electra in de buurt, maar ik heb alleen electra in de devolo ingeplugged. Deze zit er niet naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

greatgonzo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:34:
Iemand een tip wat te doen bij een devolo set die steeds wisselend groen/oranje knippert.

Volgens de beschrijving van de sets ligt het aan bijvoorbeeld een dimmer of andere electra in de buurt, maar ik heb alleen electra in de devolo ingeplugged. Deze zit er niet naast.
UTP kabel trekken en geen devolo's gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heeft iemand de gratis xbox al ontvangen?
Ik heb zelf sinds augustus een tweak abonnement maar elke keer als ik over de xbox bel wordt me iets anders verteld. Zo kreeg ik 3 weken geleden te horen dat de xbox er zo snel mogelijk aan zou komen, maar vandaag werd me verteld dat de xbox nog besteld moet worden en dat ik deze binnen 3 weken kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Dj-sannieboy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

Ik wil toch ook de devolo's vervangen door een kabel.
Omdat ik nog een oude experiabox heb moet ik dus een switch gebruiken om mijn overige drie televisies te kunnen aansluiten.

Nou zie ik een heleboel types switches met verschillende prijzen.
Een sweex kost bijv. €14,95 en een linksys €52,95

Welke kan je nu het beste nemen?
En als je een switch gebruikt, kunnen alle televisies dan ook tegelijk aan of krijg je dan een IP conflict?
Of kan je geen IP conflicten krijgen met switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldvinger schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:50:
[...]

Ik wil toch ook de devolo's vervangen door een kabel.
Omdat ik nog een oude experiabox heb moet ik dus een switch gebruiken om mijn overige drie televisies te kunnen aansluiten.

Nou zie ik een heleboel types switches met verschillende prijzen.
Een sweex kost bijv. €14,95 en een linksys €52,95

Welke kan je nu het beste nemen?
En als je een switch gebruikt, kunnen alle televisies dan ook tegelijk aan of krijg je dan een IP conflict?
Of kan je geen IP conflicten krijgen met switches?
Ik zou persoonlijk voor een Gigabit switch gaan, dan weet je vrijwel zeker dat het goed zit. Zijn over het algemeen iets duurder dan 100Mbit switches. Volgens mij maakt het merk niet zo gek veel uit, intern zullen de meeste gewoon een Realtek netwerkkaartje hebben. Je kunt zonder problemen meerdere settopboxen aansluiten op een switch, daar is het juist voor bedoeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-10-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Dj-sannieboy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

als ik die optie had, had ik het al lang gedaan..... maar het is mijn enige optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:34:

Electra in de buurt betekend in het gehele huis zelfs is het mogelijk dat de verstoring van buiten komt (buren die op de zelfde face zitten)
Het beste is dat de devolo in dezelfde groep zit als de meterkast
De devolo dienen alleen in wandcontactdoos in de muur te zitten
De zender (normaal meterkast) kan op op andere plaats zitten als je eerst een deel met utp kunt bereiken
Verwjder maar eens tijdelijk de electra uit de devolo en kijk of dit effect heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dj-sannieboy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:03:
[...]

Ik zou persoonlijk voor een Gigabit switch gaan, dan weet je vrijwel zeker dat het goed zit. Zijn over het algemeen iets duurder dan 100Mbit switches. Volgens mij maakt het merk niet zo gek veel uit, intern zullen de meeste gewoon een Realtek netwerkkaartje hebben. Je kunt zonder problemen meerdere settopboxen aansluiten op een switch, daar is het juist voor bedoeld.
Oke, dan ga ik maar eens aan de gang.
In iedergeval goed om te weten dat er geen conflicten kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Oke, dan ga ik maar eens aan de gang.
In iedergeval goed om te weten dat er geen conflicten kunnen ontstaan.
deze 3 jaar geleden van KPN gekregen (staan nog op marktplaats)
http://nl.hardware.info/p...-switch#tab:specificaties

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
En wat mag het kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Vandaag is ons oude telefoonnummer geporteerd naar het nieuwe Tweak abonnement. Helaas staan de instellingen van het tijdelijke nummer nog in de modem (ZTE H220n). Iemand een idee hoe je dit moet wijzigen? De handleiding die ik kan vinden leggen alleen uit hoe je de kabels aan moet sluiten en op de site van Tweak kan ik ook niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Iemand enig idee of de A140 overweg kan met meerdere audio kanalen. B.v. Switchen tussen engels/nederlands op eurosport ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chrizzly schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:58:
Vandaag is ons oude telefoonnummer geporteerd naar het nieuwe Tweak abonnement. Helaas staan de instellingen van het tijdelijke nummer nog in de modem (ZTE H220n). Iemand een idee hoe je dit moet wijzigen? De handleiding die ik kan vinden leggen alleen uit hoe je de kabels aan moet sluiten en op de site van Tweak kan ik ook niets vinden.
Tweak Servicedesk bellen, Tweak moet dit (bij Groen) op afstand provisionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer 10 euro (nieuwprijs was tussen de 25 en 30 euro)

http://kopen.marktplaats....postcode=&distance=&ts=on

https://tweakers.net/pricewatch/160693/3com-switch-5.html

http://kopen.marktplaats....postcode=&distance=&ts=on

Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

Ik gebruik zelf een 8 ports Sitecom 1 GB voor internet kan eventueel mocht het nodig zijn wel testen op ITV

http://www.sitecom.com/switches

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
technofreak1 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:21:
Heeft iemand de gratis xbox al ontvangen?
Ik heb zelf sinds augustus een tweak abonnement maar elke keer als ik over de xbox bel wordt me iets anders verteld. Zo kreeg ik 3 weken geleden te horen dat de xbox er zo snel mogelijk aan zou komen, maar vandaag werd me verteld dat de xbox nog besteld moet worden en dat ik deze binnen 3 weken kan verwachten.
Ben hier ook wel benieuwd naar. De xbox is één van de weinige redenen om Tweak boven KPN zelf te verkiezen (naast de nieuwsserver dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Ik kan nergens terugvinden of RTL gemist (vrouw wil GTST terug kunnen kijken) bij Tweak groen gratis is. Bij Blauw is het betaald, maar als ik me niet vergis is het bij KPN gratis. Iemand praktijkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
BIj mijn weten is het nergens gratis omdat die prijs niet door de provider wordt bepaald maar door RTL zelf.

Maar ik heb geen KPN dus ik kan alleen voor Glashart Media streams via WMP+ spreken..

EDIT: even twee dingen onderscheiden. Een abonnement op uitzending gemist van RTL is wel gratis bij KPN (of zit bij je abonnement in..) maar RTL gemist is de enige die voor het daadwerkelijke kijken ook nog eens geld rekent. Verschilt per programma maar voor GTST betaal je geloof ik iets van 1,99 per keer.
En dat is dus overal hetzelfde, bij welke provider je ook bent aangesloten.

Van de website van Tweak:
Bij elk Glasvezel-abonnement van het type Glas Alles-in-1 Groen krijgt u in ieder geval de volgende onderdelen:

Een ontvanger met hdmi-aansluiting
Draadloze verbindingsset
Populaire Nederlandse zenders in HD
Uitzending Gemist

[ Voor 67% gewijzigd door Barre73 op 26-10-2012 16:38 . Reden: Aanvulling ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Net als bij KPN krijg je uitzending gemist van de publieke omroepen tot 1 dage terug bij het basis pakket. Voor uitzending gemist van de commerciële zenders (RTL, SBS, NET5, Veronica) en tot 10 dagen terug moet je het plus pakket nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Iemand een idee hoe je ondertitels uitzet bij glas blauw ?

Op kanalen zoals b.v. Discovery Science zijn de subtitles gigantisch, op een zwarte achtergrond en in een font waar een 8-bit Nintendo zich voor zou schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:17
Ik loop tegen een vervelend probleem op dat nu al langere tijd bestaat. Ik ben in het bezit van de H220N en heb Groen.

Probleem is dat de aangesloten comps (zowel bedraad als wifi) regelmatig geen ip adres gevoerd krijgen. Pas na een minuut of zo, of inschakelen uitschakelen netwerkadapter, krijgt de comp een adres toegewezen. Mijn idee is dat het te maken heeft met de dhcp van het modem of bv beveiliging in het modem of i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Doet je router/switch aan STP ? Dat kan nl. wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Aaargh! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:32:
Doet je router/switch aan STP ? Dat kan nl. wel ff duren.
Ik gebruik geen switch en/of router enkel alleen de H220N oftewel de H220N als router switch

[ Voor 7% gewijzigd door DanielAlm op 28-10-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:29:
Net als bij KPN krijg je uitzending gemist van de publieke omroepen tot 1 dage terug bij het basis pakket. Voor uitzending gemist van de commerciële zenders (RTL, SBS, NET5, Veronica) en tot 10 dagen terug moet je het plus pakket nemen.
Klopt, ik had ook iets duidelijker moeten zijn. Dat ik voor uitzending gemist van de commerciële zenders het plus pakket moet nemen wist ik. Het schijnt alleen dat het terugkijken van de daadwerkelijke afleveringen bij sommige providers (ik meende Ziggo en KPN te hebben gehoord) daar gratis is, iets waarvoor we nu bij UPC vlot € 0,99 of € 1,50 per aflevering moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotofreaknl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-03 19:12
Ik snap werkelijk niet waarom Tweak nu niet eens besluit die Experiabox ook vooruit te sturen naar de klant, net als de settopboxen. Ik heb nu al een paar keer op dit forum gelezen dat de KPN monteurs deze niet standaard bij zich hebben.
Afgelopen vrijdag bij mij dus ook weer het geval. Voor noppes een dag vrij genomen en zitten wachten. Tevens zit ik door deze domme fout dus weer een maand extra vast aan UPC. Je zou zeggen dat Tweak hier nu wel eens een keer van zou moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Komende donderdag komt de monteur (hopelijk) langs om bij mij het modem te installeren voor Tweak Groen. Ik heb echter nog niets via de post ontvangen qua settopboxen of andere apparatuur. Moet ik me al zorgen gaan maken? Ik heb de vraag ook gemaild naar de Tweak helpdesk maar heb daar na eerdere ervaringen niet veel vertrouwen in.

Ik begrijp dat normaal gesproken ongeveer een week voordat de monteur langskomt de settopbox per post wordt verstuurd, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotofreaknl
Nikel schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:06:
...
Ik begrijp dat normaal gesproken ongeveer een week voordat de monteur langskomt de settopbox per post wordt verstuurd, klopt dat?
Bij mij was alle andere hardware ruim op tijd binnen via de post. Naar ik mij herinner ongeveer 1,5 week van te voren. In het pakket (Tweak Groen) zouden de settopbox(en) en de draadloze verbindingsset (de Devolo's) moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Zojuist toch maar even met de helpdesk gebeld. Een op zich vriendelijke mevrouw wist mij te vertellen dat de settopbox vandaag of morgen wordt verstuurd.

Ook wist ze me te vertellen dat het in het verleden voor is gekomen dat de monteur niet de juiste spullen bij zich had, maar heeft me verzekerd dat dat tegenwoordig allemaal goed geregeld is.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotofreaknl
Als het goed is, zou ik vandaag teruggebeld worden door de planning van KPN om een nieuwe afspraak te maken met een monteur. Hopelijk komt het allemaal nog goed, maar ze hebben bij mij al niet echt veel vertrouwen gewekt na deze valse start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
Nou ben eens benieuwd... Als het goed is zou binnen nu en een half uur een KPN monteur op de stoep moeten staan en heb ik vanaf vandaag eindelijk beschikking over een glasvezelverbinding :)

Edit: monteur stond iets voor vijven op de stoep. Blijkt dus dat ik een experiabox opgestuurd gekregen had moeten hebben... niet dus. Gelukkig had de monteur die wel een bij. Een kleine 15 min later werkte alles naar behoren en inmiddels aan het genieten van 30/30 glasvezel :7
Kwam er bij het neuzen in de Experiabox achter dat de 2 USB poorten aan de zijkant kunnen fungeren als Samba/FTP share. Prettig!
Nu alleen nog ff aan het klooien met de SIP instellingen, krijg het zo 123 niet aan de gang op m'n Nokia. Iemand toevallig een idee hoe dat precies ingesteld moet worden? De instellingen zoals verzorgd door tweak zjin wat magertjes...

Wat mijn bedoeling is van dit laatste; volgens mij moet het mogelijk zijn om mijn Nokia (C6-01, S^3) als VOIP handset te gebruiken. Dus als iemand mijn vaste nummer belt ik deze kan beantwoorden op mijn mobiel. Kan natuurlijk zijn dat ik weer eens wat te exotische ideeën heb 8)

[ Voor 77% gewijzigd door Thedr op 29-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Thedr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:24:
Nou ben eens benieuwd... Als het goed is zou binnen nu en een half uur een KPN monteur op de stoep moeten staan en heb ik vanaf vandaag eindelijk beschikking over een glasvezelverbinding :)

Edit: monteur stond iets voor vijven op de stoep. Blijkt dus dat ik een experiabox opgestuurd gekregen had moeten hebben... niet dus. Gelukkig had de monteur die wel een bij. Een kleine 15 min later werkte alles naar behoren en inmiddels aan het genieten van 30/30 glasvezel :7
Kwam er bij het neuzen in de Experiabox achter dat de 2 USB poorten aan de zijkant kunnen fungeren als Samba/FTP share. Prettig!
Nu alleen nog ff aan het klooien met de SIP instellingen, krijg het zo 123 niet aan de gang op m'n Nokia. Iemand toevallig een idee hoe dat precies ingesteld moet worden? De instellingen zoals verzorgd door tweak zjin wat magertjes...
SIP op je Nokia? Lijkt mij niet geheel de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ook ervaring met Tweak sinds vanochtend. Ik heb dus ook geen experiabox gekregen terwijl dit volgens de monteur wel de bedoeling was. Daarnaast heeft Tweak de glasvezel verbinding nog niet opgeleverd en heb ik op dit moment nog geen internet.
De monteur probeerde te regelen met het veel bellen dat ze de glasvezel verbinding vandaag nog konden opleveren maar dat mocht niet omdat het niet hun wijk centrale is. Ik moet nu dus max. 8 dagen wachten tot de andere partij mij in de wijkcentrale heeft ingepatched.

Al met al komt het een beetje amateuristisch over. Ik wacht nu nog even op het belletje van Tweak om de afspraak te maken voor het inpatchen...
Thedr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:24:

Wat mijn bedoeling is van dit laatste; volgens mij moet het mogelijk zijn om mijn Nokia (C6-01, S^3) als VOIP handset te gebruiken. Dus als iemand mijn vaste nummer belt ik deze kan beantwoorden op mijn mobiel. Kan natuurlijk zijn dat ik weer eens wat te exotische ideeën heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Subz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:40:
Ook ervaring met Tweak sinds vanochtend. Ik heb dus ook geen experiabox gekregen terwijl dit volgens de monteur wel de bedoeling was. Daarnaast heeft Tweak de glasvezel verbinding nog niet opgeleverd en heb ik op dit moment nog geen internet.
De monteur probeerde te regelen met het veel bellen dat ze de glasvezel verbinding vandaag nog konden opleveren maar dat mocht niet omdat het niet hun wijk centrale is. Ik moet nu dus max. 8 dagen wachten tot de andere partij mij in de wijkcentrale heeft ingepatched.

Al met al komt het een beetje amateuristisch over. Ik wacht nu nog even op het belletje van Tweak om de afspraak te maken voor het inpatchen...

[...]
Het patchen van de verbinding is de taak van Reggefiber. KPN is netwerkleverancier en die geeft de order voor het patchen door aan Reggefiber. Dit gebeurd gewoon in de wijkcentrale dus daarvoor zul je niet gebeld worden.

Heeft de monteur wel een glasvezel modem geplaatst? Dan hoeft er namelijk alleen nog een experiabox opgestuurd te worden en werkt je verbinding zodra deze gepatched is.

Had de monteur trouwens geen experiabox in z'n auto liggen die hij kon aansluiten?
Meestal hebben ze er wel een aantal bij zich.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-10-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Ik heb inderdaad een experiabox van de monteur gekregen en reggefiber heeft schijnbaar een handtekening nodig voordat het opleveren klaar is. De glasvezel modem zat al in de woning maar die was niet werkend. Dus nu is het wachten op Reggefiber om de verbinding in de wijkcentrale te patchen.
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:56:
[...]

Het patchen van de verbinding is de taak van Reggefiber. KPN is netwerkleverancier en die geeft de order voor het patchen door aan Reggefiber. Dit gebeurd gewoon in de wijkcentrale dus daarvoor zul je niet gebeld worden.

Heeft de monteur wel een glasvezel modem geplaatst? Dan hoeft er namelijk alleen nog een experiabox opgestuurd te worden en werkt je verbinding zodra deze gepatched is.

Had de monteur trouwens geen experiabox in z'n auto liggen die hij kon aansluiten?
Meestal hebben ze er wel een aantal bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De tweakmonteur had helemaal niet moeten komen voordat Reggefiber die patch in de wijkcentrale gereed had gemeld. Sorry voor de overlast, maar dit is toch echt de fout van Tweak zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:01:
De tweakmonteur had helemaal niet moeten komen voordat Reggefiber die patch in de wijkcentrale gereed had gemeld. Sorry voor de overlast, maar dit is toch echt de fout van Tweak zelf.
Tweak plant zelf geen monteurs in, dit doet KPN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:04:
[...]

Dat zegt hij ook niet, hij zegt dat dat tweak eerst Reggefiber had moeten aansturen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Nou, na wat antwoorden hier toch maar tweak aangevraagd en ziggo de deur uitgedaan. Ben benieuwd...

Di 23okt - aanvraag ingediend via internet
Woe 24okt - contract ontvangen en ondertekend teruggestuurd
Vrij 26okt - ik wordt gebeld voor een monteursafspraak. Ingepland voor 9 november
Di 30okt - een groot pakket voor de deur mat daarin 2 Motorola ontvangers.

Verder nog geen experiaboxen en/of devolo's.... Tot nu toe gaat het wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

Dat zegt hij ook niet, hij zegt dat dat tweak eerst Reggefiber had moeten aansturen.
Nee, dat zei ik ook niet... Door het plaatsen van een bestelling en het doorlopen van de hele orderstraat wordt automatisch Reggefiber aangestuurd om een patch te maken in de PoP. Pas na terugmelden daarvan aan Tweak zou Tweak een monteur moeten aansturen om de aansluiting bij de klant thuis te voltooien. Of KPN dat doet of Tweak zelf, doet even niet ter zake.
Er vanuit gaande dat de aannemer van Reggefiber niet zomaar iets heeft afgemeld dat niet klaar was, was die monteur dus gewoon te vroeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
renedepe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:22:
Nou, na wat antwoorden hier toch maar tweak aangevraagd en ziggo de deur uitgedaan. Ben benieuwd...

Di 23okt - aanvraag ingediend via internet
Woe 24okt - contract ontvangen en ondertekend teruggestuurd
Vrij 26okt - ik wordt gebeld voor een monteursafspraak. Ingepland voor 9 november
Di 30okt - een groot pakket voor de deur mat daarin 2 Motorola ontvangers.

Verder nog geen experiaboxen en/of devolo's.... Tot nu toe gaat het wel snel
Heh, dan gaat het sneller dan hier; 27 augustus aangevraagd, gisteren opgeleverd -O- Die Xbox verwacht ik het komende half jaar maar niet, misschien dat het dan niet zo tegenvalt :+

Maar toch, sinds gisteren:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2274841255.png
Iig beter dan Ziggo 8/0.8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Sinds 2 weken hebben wij Tweak Groen en ik zal mijn eerste ervaringen met jullie delen, in de hoop dat er anderen mee kan helpen. Zelf kon ik niet echt antwoorden op mijn vragen vinden voor ik de overstap naar Tweak maakte.

De installatie:
Wij hadden nummerportering aangevraagd. Dit kun je nergens teruglezen totdat alles aangesloten is en de porteringsprocedure begint. Dan krijg je ineens een mailtje dat ze ermee gaan beginnen. Voor die tijd kan de helpdesk alleen melden dat alles wel goed zal komen. De portering duurde bij ons ongeveer een week en in de tussentijd heb je een tijdelijk telefoonnummer. Helaas was na de portering het nummer in de modem nog niet veranderd maar na een mailtje werd dit de volgende dag gedaan.

Ruim voordat we over zouden gaan op Tweak werd ik gebeld door de monteur voor een afspraak. Hij vroeg wanneer hij langs moest komen, 's morgens of 's middags en ik zei doe maar zo vroeg mogelijk ivm mijn werk. 8 uur 's morgens afgesproken met dezelfde monteur.
Een week van tevoren een pakketje ontvangen met 2 homeplugs en een Motorola 1853 settopbox.

Op de dag zelf tussen 8 en 9 zitten wachten en om 9.00 de helpdesk gebeld die om 9.00 pas wakker wordt. Precies toen ik de telefoon in mijn handen had werd er aangebeld en stond de monteur voor de deur. Toen ik opmerkte dat ik al een uur zat te wachten zei hij dat zijn planning uit de computer komt rollen en dat die in de laatste week nog meerdere keren kan veranderen. Er zou die dag daarvoor ook al een afspraak bij ons geweest zijn??? Toen ik zei dat ik door de monteur zelf gebeld was zei hij dat dat niet kon en dat dit waarschijnlijk een van de vele leugens van Tweak was. De KPN monteur was erg negatief over Tweak en dit heb ik als erg onprettig ervaren.
Meteen bleek dat Tweak een modem op had moeten sturen. Op de website staat dat de monteur deze bij zich moet hebben. Weer een leugen van Tweak volgens de monteur. Natuurlijk had hij er nog wel een in de auto en die heb ik gewoon gekregen. Geef deze dan gewoon en uit je ontevredenheid dan bij je baas of bij Tweak en niet bij de klant.
Hele aansluiten duurde bij ons ongeveer een half uurtje omdat we al een actieve verbinding hadden. Even een genexis er op schroeven, modem aansluiten en inloggen op de modem was alles.
Het VOIP lampje ging niet meteen aan. "Zal Tweak wel weer een fout gemaakt hebben. Bel de helpdesk maar." Gelukkig ging deze na ongeveer 10 minuten vanzelf aan toen de monteur alweer weg was. Al met al leek het alsof de monteur eigenlijk alleen 'echte' KPN klanten wilde helpen.

Het TV-kastje instellen moet je ook zelf doen, dat hoort niet bij de basisinstallatie maar is zo gebeurd. Even klantnummer en pincode in het menu invullen en wachten tot de zenders opgehaald zijn.
Ik dacht dat ik de motorola STB in kon stellen voordat de monteur langskwam (op de oude internet verbinding) zodat ik het meteen kon testen wanneer de monteur er was, maar dat was niet zo. De melding dat het interne netwerk niet gevonden kan worden wil niet zeggen dat je kabels verkeerd zijn. Hij kan gewoon nog niet aangemeld worden totdat de verbinding volledig actief is.

Verdere ervaringen:
Verbinding is als beloofd (100/100 in mijn geval) en stabiel.
De Motorola 1853 kan niet uitgezet worden maar moet in standby blijven. Zet je hem uit dan moet hij de volgende keer eerst weer de zenders op gaan halen en dit duurt wel even.
De HD zenders zitten niet op 1-10 maar op 701-710 en 715. Wij hadden hiervoor Digitenne en de zenders 1-10 waren al veel beter dan we gewend waren, maar het kon blijkbaar nog beter.
De beeldkwaliteit is erg goed, al waren we niet heel veel gewend, namelijk Digitenne op een 42" tv. Wel merk ik dat er bij snelle bewegingen soms nog wat blokjes te zien zijn door compressie. Maar dan neem ik voor lief.
Het komt soms voor dat er na het zappen ineens geen geluid meer is. Nog een keer van zender wisselen en het werkt weer. Dit is al 3x voorgekomen. Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik die graag!
Ook kun je het geluid niet regelen op de Motorola zelf. Dit moet via de TV, anders dan wat we bij Digitenne gewend waren waar je het geluid op de settopbox regelde. Probleem hierbij is dat onze TV nu op geluidsniveau 4 staat en vroeger altijd op 15-20. Als ik een muziekzender opzet en ik wil de muziek alleen als achtergrond geluid dan is stand 1 of 2 zelfs al teveel. Dit is natuurlijk erg persoonlijk, ik zet de tv wel vaker wat zachter dan een ander, maar stand 1-4 is voor mij ook wel erg laag.
Sommige zenders zijn veel luider dan andere. Dit is goed te merken bij het zappen. (Ik ben hier misschien iets te gevoelig voor, misschien hebben anderen er geen last van)
Het zou mogelijk moeten zijn om de AB van de motorola in te stellen zodat je tv met die AB bediend kan worden. Dit werkte bij onze LG niet en we hebben dus 2 zappers nodig om TV te kijken. Gelukkig werkt onze Logitech Harmony remote ook met beide apparaten.
Als je in het menu van de Motorola gaat rommelen en je zelf het beeld op 1080p ipv 720p dan duurt het zappen veel langer. Qua beeld verbetert er niet heel veel. Inkomend signaal is namelijk ook 720p? En de TV kan vaak beter zelf upscalen. Mocht het zappen te traag gaan dan kun je controleren of deze instelling nog goed staat.
Internetten op volle snelheid en tegelijk TV kijken of bellen is geen probleem. Bij onze oude ADSL verbinding begon VOIP namelijk te stotteren als je heel de bandbreedte gebruikte.
Nieuwsservers zijn sneller als je de volledig aantal threads gebruikt. Deze staan op de site van tweak genoemd. Ik dacht eerst dan 10 voldoende zou zijn, maar bij 30-40 is de snelheid pas volledig. Binaries zijn niet altijd compleet. Minder vaak dan ik bij Eweka gewend was.
Bij de nieuwsservers kun je niet met SSL connecten. Geen ramp, maar ik dacht dat dat wel zou kunnen. Als je een los nieuwsserver abonnement neemt kan dit namelijk wel en het wordt ook genoemd op de website.
Met VOIP nog geen problemen gehad hopelijk blijft dat zo :).
De homeplugs zitten nog in de doos dus daar kan ik weinig over zeggen.
Bij de modem heb ik geen handleiding gekregen. Ik weet niet of je die wel hoort te krijgen, maar ik heb hem niet van de monteur gekregen. Deze is wel op internet te vinden.
Handleiding die je via de website van Tweak vindt komen rechtstreeks van de KPN site en zitten vol met KPN inlog instellingen die of niet mogelijk zijn voor Tweak klanten of die je moet vervangen door Tweak instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:32:
[...]

Nee, dat zei ik ook niet... Door het plaatsen van een bestelling en het doorlopen van de hele orderstraat wordt automatisch Reggefiber aangestuurd om een patch te maken in de PoP. Pas na terugmelden daarvan aan Tweak zou Tweak een monteur moeten aansturen om de aansluiting bij de klant thuis te voltooien. Of KPN dat doet of Tweak zelf, doet even niet ter zake.
Er vanuit gaande dat de aannemer van Reggefiber niet zomaar iets heeft afgemeld dat niet klaar was, was die monteur dus gewoon te vroeg..
Afaik plant KPN de monteurs in en helaas gebeurd het wel eens dat er een monteur komt terwijl er nog geen licht is. Je hebt nu eenmaal met meerdere partijen te maken.
Chrizzly schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:05:
Als je in het menu van de Motorola gaat rommelen en je zelf het beeld op 1080p ipv 720p dan duurt het zappen veel langer. Qua beeld verbetert er niet heel veel. Inkomend signaal is namelijk ook 720p? En de TV kan vaak beter zelf upscalen. Mocht het zappen te traag gaan dan kun je controleren of deze instelling nog goed staat.
Streams zijn 1080i, dus dit kun je het best instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstork
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 15:44
Ik zit al een tijdje met dit issue, ik heb een ander WiFi point maar ik wil eigenlijk wel die van de PacketForce 4014 gaan gebruiken. Ik heb dan wel internet, maar helaas kom ik niet op mijn eigen LAN. Dat zou wel handig zijn met mijn Popcorn NMT enzo.
De WiFi devices krijgen gewoon van de 4014 DHCP een ip adres in het juiste range, alles zit dus in hetzelfde subnet, maar het lijkt alsof dat niet zo is.
De config is redelijk default, alleen wat aanpassingen aan de firewall en DHCP. Iemand een idee? De handleiding brengt mij niet verder en met de telnet toegang kom ikzelf niet verder zonder uitgebreide handleiding (die er niet is voor dit gedeelte).

https://dirteam.com/dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:04:
[...]

Toen ik vorige week werd gebeld door iemand va Tweak voor het inplannen van de monteur was ik ook verbaasd dat dit door Tweak zelf ingepland werd. Ik heb dat op dat moment ook nagevraagd hoe dat zit. Het antwoord was dat dat voorheen inderdaad niet door Tweak zelf werd gedaan, maar tegenwoordig wel.

Inmiddels heb ik nog geen Settopbox of andere apparatuur ontvangen. Morgenochtend staat de monteur hier als het goed is op de stoep. Ik geef het zo'n 80 procent kans dat er daadwerkelijk een monteur gaat zijn en zo'n 60 dat als er een monteur langskomst ik daarna een werkende internetverbinding heb.

De opsomming van mijn ervaringen met Tweak en hun servicedesk tot nu toe schrijf ik misschien later nog op (tegenstrijdige berichten, afspraken niet nakomen). Voor nu wil ik er mee volstaan een ieder die dit leest ten zeerste af te raden voor Tweak te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dmstork schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:42:
Ik zit al een tijdje met dit issue, ik heb een ander WiFi point maar ik wil eigenlijk wel die van de PacketForce 4014 gaan gebruiken. Ik heb dan wel internet, maar helaas kom ik niet op mijn eigen LAN. Dat zou wel handig zijn met mijn Popcorn NMT enzo.
De WiFi devices krijgen gewoon van de 4014 DHCP een ip adres in het juiste range, alles zit dus in hetzelfde subnet, maar het lijkt alsof dat niet zo is.
De config is redelijk default, alleen wat aanpassingen aan de firewall en DHCP. Iemand een idee? De handleiding brengt mij niet verder en met de telnet toegang kom ikzelf niet verder zonder uitgebreide handleiding (die er niet is voor dit gedeelte).
Leg eerst eens even uit hoe je je huidige WiFi(AP?) hebt geconfigureerd. Dat wordt niet goed duidelijk uit je verhaal. Sowieso zou ik die packetforce dumpen als het even kan, het is een onding. (naar mijn mening)

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 31-10-2012 22:33 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstork
ocf81 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:32:
[...]

Leg eerst eens even uit hoe je je huidige WiFi(AP?) hebt geconfigureerd. Dat wordt niet goed duidelijk uit je verhaal. Sowieso zou ik die packetforce dumpen als het even kan, het is een onding. (naar mijn mening)
Mja, ben er ook niet tevreden over, maar ik wil de voordat ik ging vervangen wel even verder de WiFi testen.

Hier de config:

*Basic*
Enable Wireless = yes
Hide Access Point = no
Clients Isolation = no
Disable WMM Advertise = no
Enable Wireless Multicast Forwarding (WMF) = no
Max. Clients: 16
Geen virtual APs

*Security*
Enable WPS = Disabled
Network Auth. = WPA2-PSK
WPA Group Rekey interval = 0
WPA/WAPI Encryption = TKIP+AES
WEP Encryption = Disabled

*MAC Filter*
Mac Restrict mode = Disabled

*Wireless Bridge*
AP Mode = Access point
Bridge Restrict = Disabled

*Advanced*
Band: 2.4Ghz
Channel: Auto (Current: 1 (interference: acceptable))
Auto Channel Timer(min): 0
802.11n/EWC: Auto
Bandwidth: 20MHz Only (Current: 20MHz)
Control Sideband: Greyed out (Current: None)
802.11n Rate: Auto
802.11n Protection: Auto
Support 802.11n Client Only: Off
RIFS Advertisement: Off
OBSS Co-Existance: Enable
RX Chain Power Save: Disable (Power Save status: Full Power)
RX Chain Power Save Quiet Time: Greyed out
RX Chain Power Save PPS: Greyed out
54g™ Rate: Greyed out
Multicast Rate: Ayto
Basic Rate: Default
Fragmentation Threshold: 2346
RTS Threshold: 2347
DTIM Interval: 1
Beacon Interval: 100
Global Max Clients: 16
XPress™ Technology: Disabled
Transmit Power: 100%
WMM(Wi-Fi Multimedia): Enabled
WMM No Acknowledgement: Disabled
WMM APSD: Enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik dacht eigenlijk dat je huidige setup niet aan de praat kreeg met een extra WiFi AP, maar dit is het wireless menu van de 4014 met de default settings. Kan je een diagram geven van je setup?

[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 01-11-2012 00:26 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
De monteur is wel degelijk langsgeweest vanochtend, en ik heb nu werkend internet.

Wat dan wel weer jammer was, was dat er erg veel tijd en overredingskracht vab mijn kant voor nodig was om dit voor elkaar te krijgen. De monteur had in principe geen spullen bij zich en zei dat Tweak deze vooruit had moeten sturen. Na veel bellen, heen en weer lopen naar de auto en terug, apparaten aan en uit zetten, dingen proberen, heb ik nu wel werkend internet. Volgens de monteur met KPN apparatuur terwijl dit eigenlijk niet de bedoeling was, ik vraag me af of er Tweak-specifieke apparatuur bestaat, ik denk het eigenlijk niet.

Ik moet nog even uitzoeken hoe het komt dat ik op de verschillende speed tests op internet een down- en uploadsnelheid haal van rond de 60 mbit, dat lijkt me voor een 100 mbit lijn toch wel erg laag.

Ook wel frappant is dat de monteur me vertelde een stomme keus te hebben gemaakt door voor Tweak te kiezen (stel je even voor dat als je nieuwe Lexus wordt afgeleverd de chauffeur die hem aflevert je vertelt dat je een Mercedes had moeten kiezen...).

Verder heeft Tweak me via de mail toegezegd de kosten voor de televisie aansluiten te crediteren tot het moment waarop ik de settopbox heb.

Over de huidige snelheid van de lijn moet ik met Tweak nog contact opnemen. Welke snelheid mag ik verwachten? Wat is redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Nikel schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:27:
Over de huidige snelheid van de lijn moet ik met Tweak nog contact opnemen. Welke snelheid mag ik verwachten? Wat is redelijk?
Gezien de stand van de techniek zou je zeker wel mogen verwachten dat je op rustige momenten van de dag de 100 Mbit moet kunnen ontvangen over een bedraad intern netwerk (ervan uitgaande dat je overal minimaal 100 mbit hebt liggen natuurlijk, maar dat is geen onredelijke aanname aangaande ethernet netwerken in deze tijd). Maar helaas is dat WiFi een ander verhaal. Zelfs met een 802.11n router haal je vaak niet meer dan 50 à 60 Mbit. Als je over WiFi meer wil moet je een betere router kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 01-11-2012 11:48 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Uiteraard test ik dat bedraad, rechtstreeks aan de Experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmstork schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:42:
Ik heb hier zelf ook last van, maar nog geen tijd gehad om er eens naar te kijken.

Ik heb 2 WiFi AP's:
- die in de Packetforce router
- die in een linksys WRT router (die alleen als switch+AP gebruikt wordt)

Zodra ik met mijn laptop verbinding heb met het AP van de linksys router, kan ik netjes printen naar mijn netwerkprinter. Maar zodra ik beneden aan de eettafel zit, maakt mijn laptop verbinding met de AP van de Packetforce router en kan ik niet printen. :)

Zal wel ergens een optie zijn om geen verkeer van wireless devices naar wired devices toe te staan, welke aan staat op de Packetforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Was gisteren even aan het spelen op de webinterface van de Experiabox met m'n mobiele telefoon: dan krijg ik ineens een hoop opties erbij :S Ik kon bijvoorbeeld 3 extra SSID's instellen (bijvoorbeeld een voor gasten ofzo, met een ander wachtwoord). Beetje vreemd IMHO dat er via verschillende clients verschillende opties zijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door Thedr op 01-11-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als overal tomato of DD-Wrt op zou draaien zou het wat makkelijker zijn. Dan zou je over al die instellingen wat te zeggen hebben. Helaas maakt de 4014 de meest cruciale keuzes voor jou.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 22:50
Begrijpt iemand iets van het upgradeverhaal in de nieuwsbrief van KPN (zie site tweak)? Wanneer wordt de upgrade voor een 1963 settopbox nu gepland :?

Groeten

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstork
ocf81 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:23:
Ik dacht eigenlijk dat je huidige setup niet aan de praat kreeg met een extra WiFi AP, maar dit is het wireless menu van de 4014 met de default settings. Kan je een diagram geven van je setup?
Genexis <=> PacketForce <=> Switch <=> Computers, Popcorn etc..

Intern 172.16.0.0/24, idem wifi van de PacketForce, ik zie ook netjes dat de DHCP server van de PacketForce IP's uitdeelt aan devices in de goede range. Die devices hebben dan wel internet, maar komen dus niet verder. Die switch is unmanaged, dus zeer onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstork
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:50:
[...]
Zal wel ergens een optie zijn om geen verkeer van wireless devices naar wired devices toe te staan, welke aan staat op de Packetforce.
Zou je haast denken, maar ik heb hem nog niet gevonden... misschien in de CLI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Het gezeik is nog niet voorbij. Ik heb vandaag weer eens gebeld met Tweak omdat er mij maandag is beloofd dat het voor vrijdag opgelost zou zijn. Dit is dus niet het geval. De persoon aan de telefoon kon mij vertellen dat er iets mis was gegaan, maar het zou niet lang niet meer duren voordat het probleem opgelost zou zijn.
Vervolgens krijg ik een half uur later een mail dat er waarschijnlijk een fout is in de centrale en het nog maar maximaal 5 werkdagen zou gaan duren... 8)7 Voorlopig nog niet echt een positieve ervaring hier.
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:34:
[...]

Afaik plant KPN de monteurs in en helaas gebeurd het wel eens dat er een monteur komt terwijl er nog geen licht is. Je hebt nu eenmaal met meerdere partijen te maken.

[...]

Streams zijn 1080i, dus dit kun je het best instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Subz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:08:
Het gezeik is nog niet voorbij. Ik heb vandaag weer eens gebeld met Tweak omdat er mij maandag is beloofd dat het voor vrijdag opgelost zou zijn. Dit is dus niet het geval. De persoon aan de telefoon kon mij vertellen dat er iets mis was gegaan, maar het zou niet lang niet meer duren voordat het probleem opgelost zou zijn.
Vervolgens krijg ik een half uur later een mail dat er waarschijnlijk een fout is in de centrale en het nog maar maximaal 5 werkdagen zou gaan duren... 8)7 Voorlopig nog niet echt een positieve ervaring hier.

[...]
Ik neem aan dat je nog geen glasvezel had en je vorige provider nog niet hebt opgezegd?
Altijd zorgen voor overlap bij een overstap, aangezien er altijd iets mis kan gaan natuurlijk.
Het blijft vervelend, maar als er iets mis is in de pop kan Tweak daar weinig aan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-11-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jan Driebeen schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:09:
Begrijpt iemand iets van het upgradeverhaal in de nieuwsbrief van KPN (zie site tweak)? Wanneer wordt de upgrade voor een 1963 settopbox nu gepland :?

Groeten

Als je de nieuwsbrief leest dan zou dit Q2 of Q4 2013 kunnen zijn, aangezien het een KPN planning betreft zou ik hem niet te serieus nemen en gewoon afwachten.
  • Als het echt Q4 2013 is dan moet er ongetwijfeld nog aardig wat ontwikkeld en getest worden (waarbij heel veel fout kan gaan) en dan moet je het naar mijn idee beschouwen als een belofte van een politicus in verkiezingstijd.
  • Als e.a. wel al af is dan zal er binnen niet al te lange tijd wel uitgerold worden en dan zou het kunnen zijn dat er zoveel 1963 boxen uitgerold zijn dat e.a. tussen Q2 2013 en Q4 2013 plaatsvindt (ik denk dat ze heel voorzichtig uitrollen omdat anders de service desk de afhandeling van bricked boxen niet aan kan).
Ik ben wel heel benieuwd wat dit voor de opname mogelijkheid betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Iemand ervaring met Tweak + verhuizingen? Ik blijf in Enschede wonen maar ga wel verhuizen, enig idee hoe lang dat duurt?

(Via mijn werk kan ik ook FTTH leveren, en daar duurt zoiets minimaal 3 werkdagen en kan het op de dag nauwkeurig ingepland worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Niemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jan Driebeen schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:09:

Groeten

Ik heb n.a.v. bovenstaand bericht maar even de vraag bij Tweak ingediend of de opname mogelijkheid in de set top box gehandhaafd blijft, antwoord is dat dit op dit moment niet bekend is. Voor 1963 zou de juiste datum trouwens Q2 2013 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
xost schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:19:
Iemand ervaring met Tweak + verhuizingen? Ik blijf in Enschede wonen maar ga wel verhuizen, enig idee hoe lang dat duurt?

(Via mijn werk kan ik ook FTTH leveren, en daar duurt zoiets minimaal 3 werkdagen en kan het op de dag nauwkeurig ingepland worden)
De verhuizing moet in ieder geval op tijd worden aangegeven. Bij een verhuizing maken ze in principe gewoon een nieuwe aanvraag aan. Je krijgt dus ook een nieuw klantnummer voor het nieuwe adres. Dit betekend dus dat je ongeveer dezelfde tijd als voor een nieuwe aansluiting aan moet houden.

Ik heb zelf dit traject doorlopen, maar doordat de aanvraag bij Tweak was blijven liggen duurde het toch allemaal wat langer, zeker nadat door verkeerde patching bij het aansluiten ik bijna een maand zonder internet heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 22:50
joop99 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 06:15:
[...]

Ik heb n.a.v. bovenstaand bericht maar even de vraag bij Tweak ingediend of de opname mogelijkheid in de set top box gehandhaafd blijft, antwoord is dat dit op dit moment niet bekend is. Voor 1963 zou de juiste datum trouwens Q2 2013 moeten zijn.
Bedankt voor je antwoorden Joop99,

Groeten

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Momenteel ben ik bezig mijn H220N te vervangen door een Netgear WNDR3700. Dat gaat prima, op dit moment heb ik LAN en IPTV werkend over mijn eigen router.

Echter heeft de H220N een leuke "feature". Hoewel er in de handleidingen staat dat IPTV en LAN verkeer gescheiden zijn is dat in de praktijk niet zo. Als ik de IPTV out port aan een switch hang kan ik daar prima over TV kijken en internetten. Evenals met een LAN port.

Mijn vraag is hoe dat kan. Ik zie de settopboxen niet terug in mijn DHCP server leases op de H220N dus ik voorzie ze niet van een IP. Wie dan wel? Krijgen de settopboxen na activatie een publiek IP?

Mijn doel is om dezelfde feature te gebruiken op mijn eigen router.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cidolfas schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:07:
Momenteel ben ik bezig mijn H220N te vervangen door een Netgear WNDR3700. Dat gaat prima, op dit moment heb ik LAN en IPTV werkend over mijn eigen router.

Echter heeft de H220N een leuke "feature". Hoewel er in de handleidingen staat dat IPTV en LAN verkeer gescheiden zijn is dat in de praktijk niet zo. Als ik de IPTV out port aan een switch hang kan ik daar prima over TV kijken en internetten. Evenals met een LAN port.

Mijn vraag is hoe dat kan. Ik zie de settopboxen niet terug in mijn DHCP server leases op de H220N dus ik voorzie ze niet van een IP. Wie dan wel? Krijgen de settopboxen na activatie een publiek IP?

Mijn doel is om dezelfde feature te gebruiken op mijn eigen router.
De ZTE en V8 experiaboxen hebben flex poorten en voor zover ik weet kijken ze naar het MAC adres van de aangesloten apparaten of het een STB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verhuizing aangevraagd bij Tweak voor 4 januari, dat moet lukken toch? :P Voor de zekerheid maar een ADSL verbinding aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Nog meer mensen met verbindingsproblemen? Alles ligt hier er compleet uit, www.tweak.nl is ook onbereikbaar via een alternatieve (UMTS) verbinding.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Hier ook. Verbinding is weg. Telefoonnummer van tweak is onbereikbaar en de site ligt inderdaad ook plat. Vrij grote storing lijkt mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik krijg deze melding van tweak

Foutmelding

Uw computer is aangesloten op het netwerk van Tweak. Helaas wordt u echter niet herkend als klant.

Neem alstublieft contact op met de helpdesk om het probleem te verhelpen.

Telefoonnummer: 0900-tweakhd (0900-8932543)

nog andere hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 17:34
Hier hetzelfde, zit nu op internet via mijn mobiel. Lijkt inderdaad op een grote storing.
@Mr. Noodle; krijg inderdaad ook dezelfde melding, televisie lijkt wel gewoon te werken.

Omgeving Nijkerk trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Xpoint op 08-11-2012 09:16 . Reden: Omgeving toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Xpoint schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:14:
Hier hetzelfde, zit nu op internet via mijn mobiel. Lijkt inderdaad op een grote storing.
@Mr. Noodle; krijg inderdaad ook dezelfde melding, televisie lijkt wel gewoon te werken.
Hier Almere: idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Die melding ken ik niet. Tweak lijkt gewoon helemaal plat te liggen.
Lijkt me ook landelijk. Dus zal weinig zin hebben om hier regios te plaatsen. De site en telefoon van tweak ligt er ook uit.
Handig van tweak om zelf hun site te hosten. Nu zijn ze dus compleet afgesloten van de buitenwereld en kunnen ze hun klanten niet van de storing op de hoogte brengen.

[ Voor 68% gewijzigd door Dysmael op 08-11-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ook via tweak groen?
me buurman heeft nergens last van met kpn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hebben de groen klanten nog wel een verbinding? Lijkt me stug, maar misschien worden die op een andere manier gerouteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
Wij hebben "Glas Groen Alles-in-1 60 Mbit", dus die ligt er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:16:
Hebben de groen klanten nog wel een verbinding? Lijkt me stug, maar misschien worden die op een andere manier gerouteerd.
ik zit op groen met tel en internet beide plat

blij dat ik nog een onbeperkt internet dongeltje van kpn heb liggen

[ Voor 11% gewijzigd door Slux op 08-11-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
Website van Tweak doet het hier nu weer (via mobiel internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Idd, de verbinding helaas nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 22:34
: Netwerkstoring Tweak
Op dit moment kampen wij met een netwerkstoring op één van onze netwerklocaties. Hierdoor is er een onderberking in de dienstverlening van klanten met verbinding via DSL, Glas Blauw en TweakNews.

Wij verwachten dat we deze storing gedurende deze ochtend op kunnen lossen. Onze techneuten zijn inmiddels ter plaatse.

Volgens de website

[ Voor 3% gewijzigd door bdevogt op 08-11-2012 09:34 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
bdevogt schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:33:
: Netwerkstoring Tweak
Op dit moment kampen wij met een netwerkstoring op één van onze netwerklocaties. Hierdoor is er een onderberking in de dienstverlening van klanten met verbinding via DSL, Glas Blauw en TweakNews.

Wij verwachten dat we deze storing gedurende deze ochtend op kunnen lossen. Onze techneuten zijn inmiddels ter plaatse.

Volgens de website
Ik hoop dat ze Glas Groen niet vergeten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Bij mij doet internet het alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
Bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik kan weer naar huis SSH-en maar de DNS lijkt nog niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alles werkt weer op volle snelheid,

Moet zeggen dat het heel lang geleden is dat Internet er bij mij uitlag bij Tweak,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
En hier ook weer verbinding :) Snel opgelost wat mij betreft (heb hier een goeie 30 mijn geen internet gehad) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
Ja, hier doet ie het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnekort ga ik glas aanvragen, mijn ADSL abo loopt bijna af. Zit nog te twijfelen tussen Tweak en KPN, tevens ga ik alleen voor Internet plus Bellen. Dus geen TV. Waarom hebben mensen hier gekozen voor Tweak?

Als ik zo nu en dan wat reacties van jullie lees, valt het me iet wat tegen. Omtrent de oplevering, routers die later geleverd worden, monteurs die onbegrip uiten van keuze voor Tweak. Niet dat ik bijv. in het XMS topic op dit moment veel positieve reacties zie. Maar toch, zouden jullie iemand Tweak aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Doet bij jullie echt alles het weer? Ik heb sinds vandaag een gekke foutmelding bij mijn e-mail in Outlook. Hij geeft een 'filesystem notification initialization error' (kort samengevat). Het lijkt erop dat het aan de mailserver van Tweak ligt. Klopt dat, voor zover jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:58:
Binnekort ga ik glas aanvragen, mijn ADSL abo loopt bijna af. Zit nog te twijfelen tussen Tweak en KPN, tevens ga ik alleen voor Internet plus Bellen. Dus geen TV. Waarom hebben mensen hier gekozen voor Tweak?

Als ik zo nu en dan wat reacties van jullie lees, valt het me iet wat tegen. Omtrent de oplevering, routers die later geleverd worden, monteurs die onbegrip uiten van keuze voor Tweak. Niet dat ik bijv. in het XMS topic op dit moment veel positieve reacties zie. Maar toch, zouden jullie iemand Tweak aanbevelen?
Ik heb voor Tweak gekozen vanwege de prijs/snelheid verhouding en het feit dat je toegang krijgt tot nieuwsgroepen op de volle snelheid van je lijn. Dat scheelt weer ruim een tientje per maand om een 100mbit usenet account te hebben. Wat betreft het opleveren moet je wel wat geduld en een dikke huid hebben inderdaad. Het duurde bij mij ruim 1,5 maand tot het opgeleverd werd. De helpdesk reageerde per mail wel erg snel dus dat is wel weer lekker. De vertraging zat in het plannen van de oplevering door KPN is mij verteld. Kan best kloppen, want zodra ik KPN planning belde over de stand van zaken wisten ze precies waar ik het over had. Zodra de lijn eenmaal is opgeleverd zijn er verder geen problemen meer geweest bij mij. Ik heb een erg stabiele lijn die ik vol tevredenheid en met plezier gebruik. Ik raad mensen bij mij in de omgeving aan om Tweak te nemen als dat mogelijk is.

Ik heb trouwens een 100mbit glas groen abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:58:
Tweak kan op mijn adres de snelste verbinding leveren (200Mbit) en heeft plannen voor uitrol gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Aaargh! schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:26:
[...]

Tweak kan op mijn adres de snelste verbinding leveren (200Mbit) en heeft plannen voor uitrol gbit.
Is er ergens iets te vinden over die gbit plannen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:26:
[...]

dat zijn geen plannen meer hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2300056357.png >:)
Pagina: 1 ... 7 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.