Heb inmiddels bijna 3 facturen betaald maar nog geen teken van een Xbox....
Morgen maar eens bellen!
Morgen maar eens bellen!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:39:
[...]
dat zijn geen plannen meer hoor![]()
[afbeelding]
Volgens mij wordt de xbox binnen 3 weken na het betalen van de 2e factuur verstuurd. (Factuur voor borg en administratiekosten niet meegerekend)rsvmark schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:45:
Morgen maar eens bellen!
Wat betaal je hier nu voor? Ik betaal 85,- bij Tweak voor 200 Mbit.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:39:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 98% gewijzigd door Mars Warrior op 11-11-2012 21:16 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Nice!Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:39:
[...]
[afbeelding]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Nou dat zou dan deze week moeten zijnDj-sannieboy schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:24:
[...]
Volgens mij wordt de xbox binnen 3 weken na het betalen van de 2e factuur verstuurd. (Factuur voor borg en administratiekosten niet meegerekend)
Nee dat klopt gewoon. Zelfs als zou je een Gbit Genexis hebben blijft de link 100Mbit.Dagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:40:
Een kleine vraag, misschien dat iemand dit zo weet. Ik heb tweak alles in een groen en wat me opvalt is dat de link tussen de ZTE (inmiddels vervangen door een Vigor 2130n) op 100mb staat. Mijn abbo is 100 mb, ik haal dus ook maar 80 max. En met iTV erbij gaat er nog eens 13 mb af. Zodra ik iTV uitzet gaat mijn snelheid weer omhoog. Nu kan je nooit 100mb halen als de link naar de genix ook maar 100mbs is. Heb ik een verkeerd type genix geinstalleerd gekregen (Zou ik geen gig link moeten hebben)?
Oke, en klopt het dan ook dat iTv box van je snelheid afgaat? Ik heb er nu 1, maar stel dat ik er nog 2 bij wil, betekend dat de snelheid zon 40 mb naar benden gaat?Dj-sannieboy schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:56:
[...]
Nee dat klopt gewoon. Zelfs als zou je een Gbit Genexis hebben blijft de link 100Mbit.
Pas zodra ook de apparatuur in de pop Gbit is zal de link Gbit worden.
Er wordt bandbreedte gereserveerd voor TV. HD zenders Zijn ongeveer 8Mbit en SD zenders ongeveer 5Mbit. Zoveel gaat er dus niet vanaf.Dagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:01:
[...]
Oke, en klopt het dan ook dat iTv box van je snelheid afgaat? Ik heb er nu 1, maar stel dat ik er nog 2 bij wil, betekend dat de snelheid zon 40 mb naar benden gaat?
Het heeft een dag gewerkt, maar nu kan ik niet meer connecten via SSL. Zonder SSL werkt het wel gewoon.Chrizzly schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:08:
Toevallig zag ik op de website dat SSL nu wel ondersteund wordt bij alle newsservers. Een week geleden kon dit nog niet voor adsl en fiber klanten. Ik heb het getest en het werkt inderdaad.
Verwijderd
Telefoon is gewoon SIP, ik kon er zonder veel moeite een Asterisk server aan knopen.Binnenkort ff een Gigaset N300A aanschaffen en dan zou ik gewoon moeten kunnen telefoneren.Dagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:07:
Ja dat kan, alleen telefonie is wat tricky volgens mij. Ik heb de vigor2130n, deze kan sowieso internet en iptv aan.
En als de Vigor 2130Vn koopt zit er ook nog een RJ11 poortje op voor ouderwetse telefoonDagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:07:
Ja dat kan, alleen telefonie is wat tricky volgens mij. Ik heb de vigor2130n, deze kan sowieso internet en iptv aan.
Wel even goed instellen die N300, en niet de 072 firmware installeren. Die's verrot maar weigert gigaset terug te nemenAaargh! schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:06:
[...]
Telefoon is gewoon SIP, ik kon er zonder veel moeite een Asterisk server aan knopen.Binnenkort ff een Gigaset N300A aanschaffen en dan zou ik gewoon moeten kunnen telefoneren.
[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 14-11-2012 21:12 ]
Verwijderd
Op dit moment is de gemiddelede bitrate (CBR) KPN / Tweak groenDj-sannieboy schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:15:
[...]
Er wordt bandbreedte gereserveerd voor TV. HD zenders Zijn ongeveer 8Mbit en SD zenders ongeveer 5Mbit. Zoveel gaat er dus niet vanaf.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 20:05 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Jan Driebeen op 16-11-2012 10:53 ]
Momenteel hebben wij een storing op een aantal onderdelen binnen ons netwerk, waaronder telefonie. Meer info volgt
[ Voor 99% gewijzigd door misthafalls op 17-11-2012 01:57 ]
Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/
Weet je toevallig ook hoe de uitrol hiervan in z'n werk gaat ? Moet je dit aanvragen of wordt je door Tweak benaderd zodra het beschikbaar is ?Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:39:
[...]
[afbeelding]
Dit is op het netwerk van GlasOperator. Niet beschikbaar bij het Tweak Blauw/WGDO-netwerk. Daar is 200Mbit de max en er is ook nog geen teken dat deze binnenkort op WGDO omhoog zal gaan.Aaargh! schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:38:
[...]
Weet je toevallig ook hoe de uitrol hiervan in z'n werk gaat ? Moet je dit aanvragen of wordt je door Tweak benaderd zodra het beschikbaar is ?
Verwijderd
Mooi, ik zit nu op blauw 200/200 (zit dus aan gbit in het PoP) dus hopen dat dat straks met een config update aan de kant van Tweak te upgraden valtVerwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:58:
Ik doe mee aan een soort van try-out vandaar...
En tevens is dit op het Tweak Blauw/WGDO-netwerk dus wat stormed verklaart klopt niet
Dit hangt dan ook puur af van de variant van Tweak die je hebtVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:29:
[...]
Op dit moment is de gemiddelede bitrate (CBR)
SBS6 SD - 3,2
SBS6 HD - 7,2
live gemeten met WiresharkPortable ( flexpoorten hebben ook nog andere voordelen)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Um, maar dit is voorlopig -uitsluitend- via de diensten van "Glasoperator".Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:39:
[...]
[afbeelding]
OK..... blijft nog wel de vraag, waarom de try-out juist op die netwerken wordt uitgevoerd....Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:58:
Ik doe mee aan een soort van try-out vandaar...
En tevens is dit op het Tweak Blauw/WGDO-netwerk dus wat stormed verklaart klopt niet
[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 18-11-2012 19:39 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Geldt die bitrate ook voor de HD zenders (IPTV) die na de overname van GHM door KPN zijn zijn toevoegd?eymey schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:31:
[...]
Bij Tweak Blauw (alleen beschikbaar op Reggefiber WGDO wat verder nergens meer wordt uitgerold) zijn de HD-streams rond de 13 mbit en met alle informatie die er door zender/omroep in is gestopt (dus ook surround audio tracks). SD is dan 8 mbit, gemiddeld.
[ Voor 11% gewijzigd door vincitori op 18-11-2012 23:18 ]
Dat ligt ook nog aan de vorige bewonders, als die al glasvezel hadden, dan krijg je geen xbox... Precieze voorwaarden staan ergens in dit topic ook...xost schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:16:
...
Als ik het op naam van m'n vriendin zet krijg ik een gratis XBOX ofniet?
als je iets anders hebt gelezen (met bron) is dat natuurlijk mooi, zeker hier vermeldenVerwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:03:
[...]
Geldt die bitrate ook voor de HD zenders (IPTV) die na de overname van GHM door KPN zijn zijn toevoegd?
Ik heb al iets anders gelezen namelijk en niet alleen bij HD.
Je kan ook eens op www.eindelijkglasvezel.nl kijken wat je nog meer kan krijgen naast Tweak. Het feit dat je bij Tweak alleen nog maar groen kan krijgen betekent nog niet dat je aan alleen maar providers met Experiabox en Motorola spul vast zit.xost schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:16:
Ik zit nu op WGDO (denk ik, ik kan in ieder geval alles kijken zonder te betalen) maar ik moet binnenkort overstappen naar KPN denk ik. Ik kan alleen nog maar groen krijgen op het nieuwe adres, en geen blauw.
Als ik het op naam van m'n vriendin zet krijg ik een gratis XBOX ofniet?
[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 19-11-2012 10:14 ]
Maar hoe weet ik dat dan? Ik wil graag niet gecodeerde televisie ivm mediacentereymey schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:12:
[...]
Je kan ook eens op www.eindelijkglasvezel.nl kijken wat je nog meer kan krijgen naast Tweak. Het feit dat je bij Tweak alleen nog maar groen kan krijgen betekent nog niet dat je aan alleen maar providers met Experiabox en Motorola spul vast zit.
Ook in gebieden waar alleen Groen beschikbaar is bij Tweak kan je vaak gewoon providers met Glashart Media krijgen. Alleen dan wel via de WMP+ infra van KPN.
Tweak doet (helaas) nog niets over WMP+......
Verwijderd
Dat kan alleen via WGDO gebied. In KPN / WMP+ gebied zijn alle IPTV streams van KPN, de enige manier is dan DVB-C van provider die TV aanbied van Glashart Media met alleen NL1,2,3 HD en RTV Oost HD.xost schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:56:
[...]
Maar hoe weet ik dat dan? Ik wil graag niet gecodeerde televisie ivm mediacenterzodat ik stiekem alle zenders kan kijken
Bij welke paketten van welke providers is dat (nog) mogelijk?
Verwijderd
Dat kan.eymey schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:12:
[...]
als je iets anders hebt gelezen (met bron) is dat natuurlijk mooi, zeker hier vermelden. Wie weet komen we er dan nog een keer achter waar het heen gaat
.
Ik gok echter dat, zolang een netwerk nog WGDO is, alles ook in WGDO-stijl zal blijven gebeuren (dus nieuwe HD-zenders origineel vanaf de sat of de multicast-cloud van Technicolor.
Als je op je nieuwe adres alleen Groen kan krijgen, zit je bijna 100% zeker op een POP waar alleen WBA, WMP of WMP+ van KPN actief is.xost schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:56:
[...]
Maar hoe weet ik dat dan? Ik wil graag niet gecodeerde televisie ivm mediacenterzodat ik stiekem alle zenders kan kijken
Bij welke paketten van welke providers is dat (nog) mogelijk?
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 19-11-2012 23:03 ]
Afgelopen vrijdag toch maar een mailtje gestuurd en zaterdag netjes antwoord gehad.rsvmark schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:45:
Morgen maar eens bellen!
Volgens mij is dit nog in ontwikkeling, als ik bijvoorbeeld bij de tv pakketten probeer te kijken dan krijg ik een error. Lijkt me wel handig als ze een aantal zaken met self-service regelen.Jan Driebeen schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:54:
Tweak wordt modern
Ze hebben nu ook een ' mijn tweak' site: http://mijn.tweak.nl
Staat echter nog niet bij de nieuwsberichten van Tweak
Als je daarmee bedoelt dat de combinatie met een htpc bijna onmogelijk wordt gemaakt begrijp ik wel wat je bedoelt.xost schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:08:
Ik word wel een beetje verdrietig van al jullie reacties
Dit dus. Dan toch maar voor de XBOX gaan?rsvmark schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:18:
[...]
Als je daarmee bedoelt dat de combinatie met een htpc bijna onmogelijk wordt gemaakt begrijp ik wel wat je bedoelt.
Ben zelf ook al aardig wat jaartjes htpc gebruiker maar ben onlangs toch overgestapt op tweak groen voor de internet snelheid.
Aangezien opnemen nu via de stb's van tweak gaat en erg goed werkt heb ik deze functie niet meer nodig in de htpc en wordt het een veredelde media player (die voor een media player nogal wat stroom verbruikt...).
Binnenkort stop ik er dus helemaal met de htpc hobby komt er in de woonkamer ook een mediaplayer (of de xbox uit de tweak actie moet een redelijke mediaplayer blijken te zijn..)
Je hebt er waarschijnlijk nog een router tussen zitten? Waarschijnlijk staan de poorten voor RTP dicht, makkelijkst is om dit automatisch d.m.v. upnp open te laten zetten of handmatig portforwarding aan te maken naar de poorten die je ingesteld hebt op de S450IP.snarf schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:11:
Ik heb Tweak glas blauw met telefonie. De PacketForce router die erbij kwam is een ramp. Nou wil ik de Tweak SIP op de S450IP instellen om de PacketForce er tussenuit te halen, maar dat werkt niet. Ik kan wel bellen en gebeld worden (gaat over en kan opnemen), maar ik hoor geen spraak over de lijn![]()
Ik heb de instellingen uit de PacketForce overgenomen in de S450IP webtool en ook gebruiker/wachtwoord goed ingevuld. S450IP webtool toont ook dat VOIP is aangemeld. Al zitten spelen met instellingen onder geluid en geavanceerd (zendinstellingen), maar krijg het niet aan de praat. Welke instellingen moet ik nog meer doen om spraak op de S450IP wel werkende te krijgen?
Mij bevalt het in ieder geval prima.xost schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:56:
[...]
Dit dus. Dan toch maar voor de XBOX gaan?dat verzacht de pijn nog enigzins
Daar heb je toch uitzending gemist/newsgroups voorrsvmark schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:11:
[...]
Mij bevalt het in ieder geval prima.
Enige wat ik mis is remote een opname plannen (kon met de htpc wel). Dit is bij kpn wel maar bij tweak (nog) niet mogelijk.
Als het goed is krijg ik volgende week de xbox binnen dus weet ik binnen een paar dagen of de xbox ook mediaplayer wordt of dat ik een player aanschaf (bv mede8er zoals op de slaapkamerThedr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:17:
[...]
Daar heb je toch uitzending gemist/newsgroups voorEn dat dan streamen naar je Xbox en klaar! Dat is iig hoe ik het wil gaan doen als die Xbox binnen is...
Sinds vandaag staat er een berichtje op tweak, ze willen graag van gebruikers feedbackjoop99 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:49:
[...]
Volgens mij is dit nog in ontwikkeling, als ik bijvoorbeeld bij de tv pakketten probeer te kijken dan krijg ik een error. Lijkt me wel handig als ze een aantal zaken met self-service regelen.
Geachte heer Bakker ,
Het Tweak blauw pakket wordt geleverd met Reggefiber TV.
Op dit moment zijn wij bezig de wijkcentrales te migreren in Enschede Zuid,
zodat providers die gebruik maken van de Reggefiber aansluiting kunnen leveren.
De planning is dat de wijkcentrale, welke van toepassing is op uw woning, uiterlijk 28 november actief gezet wordt.
Vanaf die datum kan Tweak in theorie leveren. Of zij inderdaad gaan leveren kunnen wij u niet vertellen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Enschede
Medewerker Customer Service
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik zou even een brief per post sturen of een tweede bericht sturen, eventueel nadat het modem omgeruild is. Ik heb wel vaker meegemaakt dat de helpdesk pas de tweede keer begrijpt wat het issue is. Het heeft ook even geduurd voor Tweak door had dat de facturering van mijn extra set-top box over de maanden oktober en november niet correct was. Tot nu toe ben ik er uiteindelijk altijd met hun uitgekomen ook al kost dat af en toe wat moeite. De prijzen zijn tot nu toe scherp en in tegenstelling tot KPN kan ik met wat geknutsel eigen apparatuur gebruiken als ik dat wil.-Splash- schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:41:
....
Alles leuk en aardig, was bijna blij met Tweak... tot ze mij mailden dat ze graag een track&trace hadden gekregen zodra ik hem verstuurd heb. Ik dus een mail verstuurd om te vragen wie de kosten van deze verzending dan zou betalen. Krijg ik antwoord terug: "Als het modem defect is zijn de kosten van ons".
Dus omdat het bij Tweak een chaos is en ze slecht hun werk doen moet ik extra kosten maken (net als alle kosten die ik heb moeten maken met nabellen etc?). Ik vind het ook een beetje zonde om het modem te mollen om onder de kosten uit te komen (). Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door joop99 op 24-11-2012 14:31 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 21:54 ]
Verwijderd
Dan heb je volgens mij geen switch nodigbartvk schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:02:
Ja het liefst wel. 2 TV's en en 1 PC.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 22:22 ]
Ik hoor zojuist dat hij het probleem ook heeft met andere mensen. Dat bleek vanavond ineens. Heel apart. Firewalls enzo zijn ook allemaal al uit geschakeld. Blijkt dat hij soms ook wel eens verbinding verliest met een server als hij bijvoorbeeld Battlefield 3 speelt. Dus het lijkt ook niet echt een probleem te zijn dat alleen met Skype te maken heeft.xost schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 09:28:
Zitten jullie IP adressen binnen hetzelfde subnet?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
De situatie is dat ik beneden 1 TV heb, boven 1TV en boven staat ook de (bedrade) pc. Zou ik met de bijgeleverde homeplugs TV en internet samen naar boven kunnen brengen en daar met een gigabit switch kunnen splitsen? Belangrijk is dat die 2 nooit samen gebruikt worden, dus of ik ben aan het downloaden, of ik kijk TV. Anders moet ik 2 homeplugs naast elkaar gebruiken, wat ook werkt maar liever niet.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:20:
[...]
Dan heb je volgens mij geen switch nodig
poort 1 - TV 1
poort 2 - TV 2
poort 3 - PC
poort 4 - nog vrij
Vroeger kon je maar 1 tv aansluten op poort 3 en bij twee of meer tv's had je switch nodig maar met flex poorten hoeft dat niet meer.
Verre van ideaal en zeker niet aan te raden. Beste is gewoo een UTP kabel trekken.bartvk schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:37:
[...]
De situatie is dat ik beneden 1 TV heb, boven 1TV en boven staat ook de (bedrade) pc. Zou ik met de bijgeleverde homeplugs TV en internet samen naar boven kunnen brengen en daar met een gigabit switch kunnen splitsen? Belangrijk is dat die 2 nooit samen gebruikt worden, dus of ik ben aan het downloaden, of ik kijk TV. Anders moet ik 2 homeplugs naast elkaar gebruiken, wat ook werkt maar liever niet.
Ik heb 2 dagen met de homeplugs gewerkt en ik had veel last van wegvallende of trage verbinding (bij gebruik van 1 TV).bartvk schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:54:
UTP kabel zou ook mijn eerste keus zijn maar dat gaat helaas niet.
Ideaal is het inderdaad niet, maar zou het überhaupt werken? Mij lijkt dat als het niet gelijktijdig gebruikt wordt het redelijk zou kunnen werken, toch?
Hier idem, na 2 dagen al UTP getrokkenrsvmark schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 07:20:
[...]
Ik heb 2 dagen met de homeplugs gewerkt en ik had veel last van wegvallende of trage verbinding (bij gebruik van 1 TV).
[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 27-11-2012 08:32 ]
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Het zou kunnen werken maar waarschijnlijk werkt het niet goed. Kabeltje trekken moet toch wel lukken? Of mag je niet boren?bartvk schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:54:
UTP kabel zou ook mijn eerste keus zijn maar dat gaat helaas niet.
Ideaal is het inderdaad niet, maar zou het überhaupt werken? Mij lijkt dat als het niet gelijktijdig gebruikt wordt het redelijk zou kunnen werken, toch?
Jawel, mag wel boren. Glasvezel komt binnen in de woonkamer, en vanuit daar lopen geen leidingen naar de slaapkamer. De slaapkamer zit helaas ook niet boven de woonkamer maar boven de keuken.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:28:
[...]
Het zou kunnen werken maar waarschijnlijk werkt het niet goed. Kabeltje trekken moet toch wel lukken? Of mag je niet boren?
Verwijderd
Dan trek je toch een UTP-kabel (netjes in een PVC buisje) door de kruipruimte naar de meterkast? Heb ik bij mij thuis ook gedaan. Iets andere situatie: bij mij hangt de Genexis in de meterkast, maar er loopt een leiding naar boven vanuit het ISRA-punt (KPN) en die zit in de woonkamer. Het ISRA-punt ligt inmiddels goed verpakt los in de kruipruimte en door die leiding gaat nu UTP, coax en telefoon naar boven.bartvk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:57:
[...]
Jawel, mag wel boren. Glasvezel komt binnen in de woonkamer, en vanuit daar lopen geen leidingen naar de slaapkamer. De slaapkamer zit helaas ook niet boven de woonkamer maar boven de keuken.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 14:00 ]
Staat het SIP account wel aangemeld in de router?respawn123 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:36:
Ik kan sinds een paar weken geen uitgaande oproepen meer maken en sinds gister kan ik ook niet meer gebeld worden... Als ik mijn huisnummer probeer te bellen, hoor ik dat het nummer nu niet bereikbaar is. Als ik zelf iemand wil bellen dan hoor je steeds die toon wanneer iemand bezet is. Iemand een idee?
Hier gewoon coax vervangen door UTP.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:48:
[...]
Dan trek je toch een UTP-kabel (netjes in een PVC buisje) door de kruipruimte naar de meterkast? Heb ik bij mij thuis ook gedaan. Iets andere situatie: bij mij hangt de Genexis in de meterkast, maar er loopt een leiding naar boven vanuit het ISRA-punt (KPN) en die zit in de woonkamer. Het ISRA-punt ligt inmiddels goed verpakt los in de kruipruimte en door die leiding gaat nu UTP, coax en telefoon naar boven.
[ Voor 29% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-11-2012 13:53 ]
Verwijderd
Door die leiding loopt bij mij nu 2x UTP (1x LAN en 1x IP-TV, beide voor de TV) en 1x telefoon.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:52:
[...]
Staat het SIP account wel aangemeld in de router?
[...]
Hier gewoon coax vervangen door UTP.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 13:57 ]
Ik heb geen VoIP account aangemeld en nooit gedaan ook. Kon daarvoor gewoon bellen maar ik zal het zo wel even proberen.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:52:
[...]
Staat het SIP account wel aangemeld in de router?
[...]
Hier gewoon coax vervangen door UTP.
Heb je een Experiabox? Waarschijnlijk brand het voice lampje nu niet. Even Experiabox herstarten en als dat niet werkt even resetten m.b.v. de reset knop of via de webinterface.respawn123 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:19:
[...]
Ik heb geen VoIP account aangemeld en nooit gedaan ook. Kon daarvoor gewoon bellen maar ik zal het zo wel even proberen.
Ik heb een packet force. Heb hem al gereset met het knopje maar nog steeds doet telefonie het niet...Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:27:
[...]
Heb je een Experiabox? Waarschijnlijk brand het voice lampje nu niet. Even Experiabox herstarten en als dat niet werkt even resetten m.b.v. de reset knop of via de webinterface.
Als je de packetforce hebt gereset dan is het VoIP account er uit. Je zult Tweak even moeten bellen, zodat ze deze weer voor je kunnen instellen.respawn123 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:21:
[...]
Ik heb een packet force. Heb hem al gereset met het knopje maar nog steeds doet telefonie het niet...
Verwijderd
Of je stelt het zelf in. Volgens mij heb je de gegevens per post ontvangen. Maar Tweak kan het ook op afstand voor je doen.Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:01:
[...]
Als je de packetforce hebt gereset dan is het VoIP account er uit. Je zult Tweak even moeten bellen, zodat ze deze weer voor je kunnen instellen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 07:58 ]
Die krijg je toch alleen als je die specifiek opvraagt bij de helpdesk?Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:57:
[...]
Of je stelt het zelf in. Volgens mij heb je de gegevens per post ontvangen. Maar Tweak kan het ook op afstand voor je doen.
De Packetforce hoef je eigenlijk alleen maar een keer uit en weer aan te zetten als je telefoon het niet doet. Dan werkt het na 2 minuten allemaal weer.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb bij aanvang van het contract netjes een brief gehad met de voip gegevens, zonder erom te moeten vragen.The Wizard schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:01:
Klopt, die krijg je niet standaard. Moet je aanvragen.
Verwijderd
Volgens mij heb ik die ook ontvangen. (Mijn contract is begin mei ingegaan.) Mocht ik vanavond toevallig achter de PC belanden, dan zal ik het wel even controleren in mijn archief.snarf schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:21:
[...]
Ik heb bij aanvang van het contract netjes een brief gehad met de voip gegevens, zonder erom te moeten vragen.
Ik heb hier ook een brief liggen met mijn VoIP account gegevens. Gebruikersnaam en password ingevoerd maar doet het nog steeds niet.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:57:
[...]
Of je stelt het zelf in. Volgens mij heb je de gegevens per post ontvangen. Maar Tweak kan het ook op afstand voor je doen.
De Packetforce hoef je eigenlijk alleen maar een keer uit en weer aan te zetten als je telefoon het niet doet. Dan werkt het na 2 minuten allemaal weer.
Je moet volgens mij ook nog de voip profile invullen. Bel anders de SD even, dan weet je het toch direct?respawn123 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:32:
[...]
Ik heb hier ook een brief liggen met mijn VoIP account gegevens. Gebruikersnaam en password ingevoerd maar doet het nog steeds niet.
http://imageshack.us/f/404/packetforce.png/
Je hebt 0000 onder account staan. Als je de laatste firmware hebt geïnstalleerd op de packetforce, moet je onder account ook de gebruikersnaam invullen. (http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html)respawn123 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:32:
[...]
Ik heb hier ook een brief liggen met mijn VoIP account gegevens. Gebruikersnaam en password ingevoerd maar doet het nog steeds niet.
http://imageshack.us/f/404/packetforce.png/
[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-11-2012 17:27 ]
Hij doet het! Bedankt man!Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:25:
[...]
Je hebt 0000 onder account staan. Als je de laatste firmware hebt geïnstalleerd op de packetforce, moet je onder account ook de gebruikersnaam invullen. (http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html)
Call waiting zou ik ook uitvinken. Daarnaast moet je onder VoIP Line Map het account nog aan een telefoonpoort toewijzen. (Uiteraard moet VoIP Profile ook ingevuld zijn. SIP server is sip.tweakphone.nl)
Ik vrees het niet. Ik heb al meerdere keren achter de aan mij beloofde Xbox aangebeld, tot nu toe niks meer dan excuses voor dat hij nog niet is geleverd, maar geen oplossing. En blijkbaar staat er sinds kort dit op hun site:rsvmark schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:31:
Gisteren een pakketje aan de deur misgelopen....
Zou het de xbox zijn
1
2
3
4
5
6
7
| Leveringsproblemen Xbox 360 4GB Slim Uit gesprekken met onze leverancier is gebleken dat er momenteel vanuit producent Microsoft leveringsproblemen zijn wat betreft de Xbox 360 Slim 4GB. Dit is het welkomstcadeau dat nieuwe klanten krijgen bij het afsluiten van een Glas Groen Alles-in-1 30 Mbit abonnement van de tot 15 december 2012 lopende Xbox-actie. Klanten die getroffen worden door dit probleem krijgen een brief toegestuurd vanuit onze leverancier om de situatie uit te leggen. Het zou namelijk kunnen gebeuren dat de levering van de Xbox 360 Slim 4GB nog even op zich laat wachten. Mocht u één van de getroffen klanten zijn dan willen wij bij deze onze welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak. We betreuren het ten zeerste dat onze leverancier leveringsproblemen ervaart maar vertrouwen erop dat deze partij spoedig met een oplossing zal komen.. We hopen dat de onvoorziene leveringsproblemen spoedig zullen worden opgelost en dat u uw welkomstcadeau zo snel mogelijk in ontvangst zal kunnen nemen. Geplaatst op: 27-11-2012 |
Dus nog 2 maanden wachten als zoiets er staatHet zou namelijk kunnen gebeuren dat de levering van de Xbox 360 Slim 4GB nog even op zich laat wachten.
Welke ontvanger en welk pakket? Blauw/Groen?TrailBlazer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:11:
is het mogelijk om de ontvanger gewoon te kopen bij tweak. Ik heb geen zin om elke maand te lappen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq