Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
Heb inmiddels bijna 3 facturen betaald maar nog geen teken van een Xbox....
Morgen maar eens bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:39:
[...]

dat zijn geen plannen meer hoor ;)

[afbeelding] >:)
:9~ stiekem helemaal niet zo praktisch, maar toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rsvmark schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:45:
Morgen maar eens bellen!
Volgens mij wordt de xbox binnen 3 weken na het betalen van de 2e factuur verstuurd. (Factuur voor borg en administratiekosten niet meegerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
[...]

Wat betaal je hier nu voor? Ik betaal 85,- bij Tweak voor 200 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

...

[ Voor 98% gewijzigd door Mars Warrior op 11-11-2012 21:16 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

[...]

Nice!

Ben benieuwd wanneer we in Enschede aan de beurt zijn....

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Dj-sannieboy schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:24:
[...]

Volgens mij wordt de xbox binnen 3 weken na het betalen van de 2e factuur verstuurd. (Factuur voor borg en administratiekosten niet meegerekend)
Nou dat zou dan deze week moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Toevallig zag ik op de website dat SSL nu wel ondersteund wordt bij alle newsservers. Een week geleden kon dit nog niet voor adsl en fiber klanten. Ik heb het getest en het werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Een kleine vraag, misschien dat iemand dit zo weet. Ik heb tweak alles in een groen en wat me opvalt is dat de link tussen de ZTE (inmiddels vervangen door een Vigor 2130n) op 100mb staat. Mijn abbo is 100 mb, ik haal dus ook maar 80 max. En met iTV erbij gaat er nog eens 13 mb af. Zodra ik iTV uitzet gaat mijn snelheid weer omhoog. Nu kan je nooit 100mb halen als de link naar de genix ook maar 100mbs is. Heb ik een verkeerd type genix geinstalleerd gekregen (Zou ik geen gig link moeten hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:40:
Een kleine vraag, misschien dat iemand dit zo weet. Ik heb tweak alles in een groen en wat me opvalt is dat de link tussen de ZTE (inmiddels vervangen door een Vigor 2130n) op 100mb staat. Mijn abbo is 100 mb, ik haal dus ook maar 80 max. En met iTV erbij gaat er nog eens 13 mb af. Zodra ik iTV uitzet gaat mijn snelheid weer omhoog. Nu kan je nooit 100mb halen als de link naar de genix ook maar 100mbs is. Heb ik een verkeerd type genix geinstalleerd gekregen (Zou ik geen gig link moeten hebben)?
Nee dat klopt gewoon. Zelfs als zou je een Gbit Genexis hebben blijft de link 100Mbit.
Pas zodra ook de apparatuur in de pop Gbit is zal de link Gbit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
Dj-sannieboy schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:56:
[...]

Nee dat klopt gewoon. Zelfs als zou je een Gbit Genexis hebben blijft de link 100Mbit.
Pas zodra ook de apparatuur in de pop Gbit is zal de link Gbit worden.
Oke, en klopt het dan ook dat iTv box van je snelheid afgaat? Ik heb er nu 1, maar stel dat ik er nog 2 bij wil, betekend dat de snelheid zon 40 mb naar benden gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik zie verschillende mensen die de tweak router de deur gewezen hebben.
Nu zou ik dat ook graag doen omdat ik problemen heb met het portforwarden naar mijn server maar kan dit wel als je Internet, telefoon en tv van tweak afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
Ja dat kan, alleen telefonie is wat tricky volgens mij. Ik heb de vigor2130n, deze kan sowieso internet en iptv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:01:
[...]

Oke, en klopt het dan ook dat iTv box van je snelheid afgaat? Ik heb er nu 1, maar stel dat ik er nog 2 bij wil, betekend dat de snelheid zon 40 mb naar benden gaat?
Er wordt bandbreedte gereserveerd voor TV. HD zenders Zijn ongeveer 8Mbit en SD zenders ongeveer 5Mbit. Zoveel gaat er dus niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 22:50
Hier werkt ftp niet (meer) :? Zijn er nog meer mensen waar dit niet meer werkt? Ik gebruik o.a. FileZilla om bestanden te uppen naar ftp.tweak.nl

Groeten

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Chrizzly schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:08:
Toevallig zag ik op de website dat SSL nu wel ondersteund wordt bij alle newsservers. Een week geleden kon dit nog niet voor adsl en fiber klanten. Ik heb het getest en het werkt inderdaad.
Het heeft een dag gewerkt, maar nu kan ik niet meer connecten via SSL. Zonder SSL werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de FTU (in dit geval een packetfront) aangesloten zijn voor een nieuwe glas aanvraag?
Heb de stroom er al een jaar vanaf en het bovenste gedeelte van de packetfront heb ik ontkoppeld. Waarom? Uuh eigenlijk omdat ik het niet gebruikte en de ruimte nodig had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Dagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:07:
Ja dat kan, alleen telefonie is wat tricky volgens mij. Ik heb de vigor2130n, deze kan sowieso internet en iptv aan.
Telefoon is gewoon SIP, ik kon er zonder veel moeite een Asterisk server aan knopen.Binnenkort ff een Gigaset N300A aanschaffen en dan zou ik gewoon moeten kunnen telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Dagos schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:07:
En als de Vigor 2130Vn koopt zit er ook nog een RJ11 poortje op voor ouderwetse telefoon ;) mocht je de boel toch willen vervangen koop dan een C610 bundeltje (Basis+handset), lekker goedkoop.
Aaargh! schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:06:
[...]

Telefoon is gewoon SIP, ik kon er zonder veel moeite een Asterisk server aan knopen.Binnenkort ff een Gigaset N300A aanschaffen en dan zou ik gewoon moeten kunnen telefoneren.
Wel even goed instellen die N300, en niet de 072 firmware installeren. Die's verrot maar weigert gigaset terug te nemen :F

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 14-11-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:15:
[...]

Er wordt bandbreedte gereserveerd voor TV. HD zenders Zijn ongeveer 8Mbit en SD zenders ongeveer 5Mbit. Zoveel gaat er dus niet vanaf.
Op dit moment is de gemiddelede bitrate (CBR) KPN / Tweak groen

SBS6 SD - 3,2
SBS6 HD - 7,2

live gemeten met WiresharkPortable ( flexpoorten hebben ook nog andere voordelen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 20:05 ]

• Jan Driebeen
Tweak wordt modern :)
Ze hebben nu ook een ' mijn tweak' site: http://mijn.tweak.nl
Staat echter nog niet bij de nieuwsberichten van Tweak :?

[ Voor 8% gewijzigd door Jan Driebeen op 16-11-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Gezien het vertrouwen in Tweak en de glasvezelverhuizing toch maar een ADSL verbinding aangevraagd, die wordt een weekje eerder opgeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Usenet stopte er mee en ik zie het volgende op de site staan:
Momenteel hebben wij een storing op een aantal onderdelen binnen ons netwerk, waaronder telefonie. Meer info volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 16:28
*nvm*

[ Voor 99% gewijzigd door misthafalls op 17-11-2012 01:57 ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

[...]

Weet je toevallig ook hoe de uitrol hiervan in z'n werk gaat ? Moet je dit aanvragen of wordt je door Tweak benaderd zodra het beschikbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh! schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:38:
[...]

Weet je toevallig ook hoe de uitrol hiervan in z'n werk gaat ? Moet je dit aanvragen of wordt je door Tweak benaderd zodra het beschikbaar is ?
Dit is op het netwerk van GlasOperator. Niet beschikbaar bij het Tweak Blauw/WGDO-netwerk. Daar is 200Mbit de max en er is ook nog geen teken dat deze binnenkort op WGDO omhoog zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe mee aan een soort van try-out vandaar... :)

En tevens is dit op het Tweak Blauw/WGDO-netwerk dus wat stormed verklaart klopt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:58:

En tevens is dit op het Tweak Blauw/WGDO-netwerk dus wat stormed verklaart klopt niet :)
Mooi, ik zit nu op blauw 200/200 (zit dus aan gbit in het PoP) dus hopen dat dat straks met een config update aan de kant van Tweak te upgraden valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:29:
[...]

Op dit moment is de gemiddelede bitrate (CBR)

SBS6 SD - 3,2
SBS6 HD - 7,2

live gemeten met WiresharkPortable ( flexpoorten hebben ook nog andere voordelen)
Dit hangt dan ook puur af van de variant van Tweak die je hebt :)

Groen = KPN en de bitrates die jij noemt.

Ookal wordt her en der beweerd dat bij KPN de streams nu ook ge-upgrade zijn, het is gewoon nog steeds wat jij schrijft (en bv. ook nog geen dolby digital surround geluid bij de NL publieke en commerciele zenders, ookal adverteert KPN met " sluit je surround set aan " ).

Bij Tweak Blauw (alleen beschikbaar op Reggefiber WGDO wat verder nergens meer wordt uitgerold) zijn de HD-streams rond de 13 mbit en met alle informatie die er door zender/omroep in is gestopt (dus ook surround audio tracks). SD is dan 8 mbit, gemiddeld.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Um, maar dit is voorlopig -uitsluitend- via de diensten van "Glasoperator".

Op infra's van Reggefiber is het snelst haalbare op WGDO 200 mbit en bij KPN WMP of WMP+ 500 mbit (in nieuwe gebieden).
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:58:

OK..... blijft nog wel de vraag, waarom de try-out juist op die netwerken wordt uitgevoerd....

WGDO is dood. Wordt niet meer verder uitgerold en sinds de overname van Reggefiber Wholesale door KPN wellicht zelfs ooit uitgefaseerd (ten faveure van KPN WMP+ )......

Goed, dat laatste is speculatie maar het zou iig inhouden dat een relatief klein deel van de mensen met een FttH verbinding van Reggefiber hiervan zou kunnen gaan profiteren....

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 18-11-2012 19:39 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:31:
[...]

Bij Tweak Blauw (alleen beschikbaar op Reggefiber WGDO wat verder nergens meer wordt uitgerold) zijn de HD-streams rond de 13 mbit en met alle informatie die er door zender/omroep in is gestopt (dus ook surround audio tracks). SD is dan 8 mbit, gemiddeld.
Geldt die bitrate ook voor de HD zenders (IPTV) die na de overname van GHM door KPN zijn zijn toevoegd?

Ik heb al iets anders gelezen namelijk en niet alleen bij HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik zit nu op WGDO (denk ik, ik kan in ieder geval alles kijken zonder te betalen :+ ) maar ik moet binnenkort overstappen naar KPN denk ik. Ik kan alleen nog maar groen krijgen op het nieuwe adres, en geen blauw.

Als ik het op naam van m'n vriendin zet krijg ik een gratis XBOX ofniet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik heb een Tweak Groen 100/100 met de beroemde / beruchte KPN experia box.

Omdat ik op die experia box ook met een KPN account moet inloggen vroeg ik mij af of je als Tweak abonnee (die toch via KPN verbinding maak) niet ook gebruik zou kunnen maken van de interactieve TV op je PC / iPad etc van KPN? Ik heb deze vraag wel eens bij Tweak neergelegd, maar daar kreeg ik niet het goede antwoord (nee, dat heeft u niet :-))

Weet een van jullie misschien of die interactieve TV binnen het Tweak groen abo mogelijk is?

Trouwens nog een heel andere vraag: Ik krijg op dit moment via Spotnet / Tweaknews geen headers meer binnen. Is dit bij meerdere het geval?

Gr,
André

[ Voor 11% gewijzigd door vincitori op 18-11-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:38
xost schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:16:
...
Dat ligt ook nog aan de vorige bewonders, als die al glasvezel hadden, dan krijg je geen xbox... Precieze voorwaarden staan ergens in dit topic ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt hem wel als er een jaar lang geen glas actief is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:03:
[...]

Geldt die bitrate ook voor de HD zenders (IPTV) die na de overname van GHM door KPN zijn zijn toevoegd?

Ik heb al iets anders gelezen namelijk en niet alleen bij HD.
als je iets anders hebt gelezen (met bron) is dat natuurlijk mooi, zeker hier vermelden ;). Wie weet komen we er dan nog een keer achter waar het heen gaat :).

Ik gok echter dat, zolang een netwerk nog WGDO is, alles ook in WGDO-stijl zal blijven gebeuren (dus nieuwe HD-zenders origineel vanaf de sat of de multicast-cloud van Technicolor.
xost schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:16:
Ik zit nu op WGDO (denk ik, ik kan in ieder geval alles kijken zonder te betalen :+ ) maar ik moet binnenkort overstappen naar KPN denk ik. Ik kan alleen nog maar groen krijgen op het nieuwe adres, en geen blauw.

Je kan ook eens op www.eindelijkglasvezel.nl kijken wat je nog meer kan krijgen naast Tweak. Het feit dat je bij Tweak alleen nog maar groen kan krijgen betekent nog niet dat je aan alleen maar providers met Experiabox en Motorola spul vast zit.

Ook in gebieden waar alleen Groen beschikbaar is bij Tweak kan je vaak gewoon providers met Glashart Media krijgen. Alleen dan wel via de WMP+ infra van KPN.

Tweak doet (helaas) nog niets over WMP+......

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 19-11-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:12:
[...]

Je kan ook eens op www.eindelijkglasvezel.nl kijken wat je nog meer kan krijgen naast Tweak. Het feit dat je bij Tweak alleen nog maar groen kan krijgen betekent nog niet dat je aan alleen maar providers met Experiabox en Motorola spul vast zit.

Ook in gebieden waar alleen Groen beschikbaar is bij Tweak kan je vaak gewoon providers met Glashart Media krijgen. Alleen dan wel via de WMP+ infra van KPN.

Tweak doet (helaas) nog niets over WMP+......
Maar hoe weet ik dat dan? Ik wil graag niet gecodeerde televisie ivm mediacenter :9 zodat ik stiekem alle zenders kan kijken ;) Bij welke paketten van welke providers is dat (nog) mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xost schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:56:
[...]

Maar hoe weet ik dat dan? Ik wil graag niet gecodeerde televisie ivm mediacenter :9 zodat ik stiekem alle zenders kan kijken ;) Bij welke paketten van welke providers is dat (nog) mogelijk?
Dat kan alleen via WGDO gebied. In KPN / WMP+ gebied zijn alle IPTV streams van KPN, de enige manier is dan DVB-C van provider die TV aanbied van Glashart Media met alleen NL1,2,3 HD en RTV Oost HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:12:
[...]

als je iets anders hebt gelezen (met bron) is dat natuurlijk mooi, zeker hier vermelden ;). Wie weet komen we er dan nog een keer achter waar het heen gaat :).

Ik gok echter dat, zolang een netwerk nog WGDO is, alles ook in WGDO-stijl zal blijven gebeuren (dus nieuwe HD-zenders origineel vanaf de sat of de multicast-cloud van Technicolor.
Dat kan.

- In het XMS topic van vandaag

fast-server in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

- Ook in XMS topic enkele weke geleden dat de Amino A110 de nieuwe SD zenders Ginx (303) / Focuz TV (918) niet weer kon geven omdat de stream in mpeg4 was.

zie zenderlijst GHM http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

- bij de reacties
http://www.glasvezelbreed...pn-weinig-vertrouwen.html

http://www.glasvezelbreed...ordt-grotendeels-kpn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan lijkt het vrij duidelijk te worden ja :).

Ook het feit dat er bij Lijbrandt allemaal mede-GoT'ers worden gemigreerd naar KPN address space (met de nodige bijkomende problemen) stemt niet vrolijker.

Nou ja, als het CATV signaal van GHM en het Amino platform maar blijven bestaan... kortom, de WMP+ levermethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
xost schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:56:
[...]

Als je op je nieuwe adres alleen Groen kan krijgen, zit je bijna 100% zeker op een POP waar alleen WBA, WMP of WMP+ van KPN actief is.

En dan kan je die ongecodeerde IPTV vergeten.

Maar zoals hier ook al eerder aangegeven door mijn boven buurman(nen), alle providers die televisie van Glashart Media aanbieden, bieden iig ook nog ongecodeerde DVB-C. Jammer genoeg alleen bij Ned. 1, 2 en 3 en TV-oost ook in HD, maar ook de SD streams zijn goed genoeg.

En tsja, HTPC.... bereid je er maar alvast psychisch op voor dat dit ooit uberhaupt helemaal afgelopen kan zijn. Bij UPC kan je het vergeten, bij KPN Interactieve TV kan je het vergeten en als het aan de content industrie ligt is straks ook alle televisie onderhevig aan DRM (en dat kan je alleen bereiken met gesloten access systemen zoals Verimatrix op IPTV of CI+ bij dvb-c/-s/-t )

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 19-11-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:45:
Morgen maar eens bellen!
Afgelopen vrijdag toch maar een mailtje gestuurd en zaterdag netjes antwoord gehad.
Als het goed is krijg ik de xbox ongeveer de 27ste van deze maand :P
Weet iemand of er al iets van een game bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik word wel een beetje verdrietig van al jullie reacties ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Jan Driebeen schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:54:
Tweak wordt modern :)
Ze hebben nu ook een ' mijn tweak' site: http://mijn.tweak.nl
Staat echter nog niet bij de nieuwsberichten van Tweak :?
Volgens mij is dit nog in ontwikkeling, als ik bijvoorbeeld bij de tv pakketten probeer te kijken dan krijg ik een error. Lijkt me wel handig als ze een aantal zaken met self-service regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Ik heb Tweak glas blauw met telefonie. De PacketForce router die erbij kwam is een ramp. Nou wil ik de Tweak SIP op de S450IP instellen om de PacketForce er tussenuit te halen, maar dat werkt niet. Ik kan wel bellen en gebeld worden (gaat over en kan opnemen), maar ik hoor geen spraak over de lijn :?

Ik heb de instellingen uit de PacketForce overgenomen in de S450IP webtool en ook gebruiker/wachtwoord goed ingevuld. S450IP webtool toont ook dat VOIP is aangemeld. Al zitten spelen met instellingen onder geluid en geavanceerd (zendinstellingen), maar krijg het niet aan de praat. Welke instellingen moet ik nog meer doen om spraak op de S450IP wel werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
xost schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:08:
Ik word wel een beetje verdrietig van al jullie reacties ;w
Als je daarmee bedoelt dat de combinatie met een htpc bijna onmogelijk wordt gemaakt begrijp ik wel wat je bedoelt.
Ben zelf ook al aardig wat jaartjes htpc gebruiker maar ben onlangs toch overgestapt op tweak groen voor de internet snelheid.
Aangezien opnemen nu via de stb's van tweak gaat en erg goed werkt heb ik deze functie niet meer nodig in de htpc en wordt het een veredelde media player (die voor een media player nogal wat stroom verbruikt...).
Binnenkort stop ik er dus helemaal met de htpc hobby komt er in de woonkamer ook een mediaplayer (of de xbox uit de tweak actie moet een redelijke mediaplayer blijken te zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

rsvmark schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:18:
[...]

Als je daarmee bedoelt dat de combinatie met een htpc bijna onmogelijk wordt gemaakt begrijp ik wel wat je bedoelt.
Ben zelf ook al aardig wat jaartjes htpc gebruiker maar ben onlangs toch overgestapt op tweak groen voor de internet snelheid.
Aangezien opnemen nu via de stb's van tweak gaat en erg goed werkt heb ik deze functie niet meer nodig in de htpc en wordt het een veredelde media player (die voor een media player nogal wat stroom verbruikt...).
Binnenkort stop ik er dus helemaal met de htpc hobby komt er in de woonkamer ook een mediaplayer (of de xbox uit de tweak actie moet een redelijke mediaplayer blijken te zijn..)
Dit dus. Dan toch maar voor de XBOX gaan? :9 dat verzacht de pijn nog enigzins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
snarf schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:11:
Ik heb Tweak glas blauw met telefonie. De PacketForce router die erbij kwam is een ramp. Nou wil ik de Tweak SIP op de S450IP instellen om de PacketForce er tussenuit te halen, maar dat werkt niet. Ik kan wel bellen en gebeld worden (gaat over en kan opnemen), maar ik hoor geen spraak over de lijn :?

Ik heb de instellingen uit de PacketForce overgenomen in de S450IP webtool en ook gebruiker/wachtwoord goed ingevuld. S450IP webtool toont ook dat VOIP is aangemeld. Al zitten spelen met instellingen onder geluid en geavanceerd (zendinstellingen), maar krijg het niet aan de praat. Welke instellingen moet ik nog meer doen om spraak op de S450IP wel werkende te krijgen?
Je hebt er waarschijnlijk nog een router tussen zitten? Waarschijnlijk staan de poorten voor RTP dicht, makkelijkst is om dit automatisch d.m.v. upnp open te laten zetten of handmatig portforwarding aan te maken naar de poorten die je ingesteld hebt op de S450IP.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
xost schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:56:
[...]

Dit dus. Dan toch maar voor de XBOX gaan? :9 dat verzacht de pijn nog enigzins ;)
Mij bevalt het in ieder geval prima.
Enige wat ik mis is remote een opname plannen (kon met de htpc wel). Dit is bij kpn wel maar bij tweak (nog) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
rsvmark schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:11:
[...]

Mij bevalt het in ieder geval prima.
Enige wat ik mis is remote een opname plannen (kon met de htpc wel). Dit is bij kpn wel maar bij tweak (nog) niet mogelijk.
Daar heb je toch uitzending gemist/newsgroups voor ;) En dat dan streamen naar je Xbox en klaar! Dat is iig hoe ik het wil gaan doen als die Xbox binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Thedr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:17:
[...]

Daar heb je toch uitzending gemist/newsgroups voor ;) En dat dan streamen naar je Xbox en klaar! Dat is iig hoe ik het wil gaan doen als die Xbox binnen is...
Als het goed is krijg ik volgende week de xbox binnen dus weet ik binnen een paar dagen of de xbox ook mediaplayer wordt of dat ik een player aanschaf (bv mede8er zoals op de slaapkamer 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

KPN paketten zijn wel goedkoper, dus dan maar voor het pakket gaan waar ik de Kinect bij krijg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
joop99 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:49:
[...]

Volgens mij is dit nog in ontwikkeling, als ik bijvoorbeeld bij de tv pakketten probeer te kijken dan krijg ik een error. Lijkt me wel handig als ze een aantal zaken met self-service regelen.
Sinds vandaag staat er een berichtje op tweak, ze willen graag van gebruikers feedback :)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Positief nieuws, Reggefiber geeft aan toch te kunnen leveren vanaf eind november in Enschede-Zuid :) Tweak zelf was hier nog niet van op de hoogte, maar nu wel ;) Ff duimen en hopen dat Tweak gewoon meewerkt ;)
Geachte heer Bakker ,

Het Tweak blauw pakket wordt geleverd met Reggefiber TV.
Op dit moment zijn wij bezig de wijkcentrales te migreren in Enschede Zuid,
zodat providers die gebruik maken van de Reggefiber aansluiting kunnen leveren.
De planning is dat de wijkcentrale, welke van toepassing is op uw woning, uiterlijk 28 november actief gezet wordt.
Vanaf die datum kan Tweak in theorie leveren. Of zij inderdaad gaan leveren kunnen wij u niet vertellen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Enschede
Medewerker Customer Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 07:22
Tweak blijft mij verbazen! :)

Helaas niet zo positief als ik mij net uitdrukte. Eerst duurde het 8! weken om mij aan te sluiten (terwijl ik niet werd teruggebeld en constant aan de telefoon moest hangen).... toen kwam de monteur langs en had ik van Tweak een modem gehad moeten hebben. Dus de monteur wou weer naar huis gaan zonder iets gedaan te hebben tot dat ik mijn hem vroeg of hij niet een modem in zijn bus had liggen. Na veel overtuigingswerk een oude experiabox in bruikleen kunnen krijgen (in overleg met Tweak en zij zouden dan later een nieuw modem sturen).

Alles leuk en aardig, was bijna blij met Tweak... tot ze mij mailden dat ze graag een track&trace hadden gekregen zodra ik hem verstuurd heb. Ik dus een mail verstuurd om te vragen wie de kosten van deze verzending dan zou betalen. Krijg ik antwoord terug: "Als het modem defect is zijn de kosten van ons".

Dus omdat het bij Tweak een chaos is en ze slecht hun werk doen moet ik extra kosten maken (net als alle kosten die ik heb moeten maken met nabellen etc?). Ik vind het ook een beetje zonde om het modem te mollen om onder de kosten uit te komen ( ;) ). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Briefje erbij doen: erge brandlucht uit modem.

Werkte bij ziggo altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb een vraagje voor de mensen die hier die ook wel eens Skype gebruiken met andere mensen die ook Tweak hebben:

Ik heb sinds dat mijn maatje -op aanraden van mij- ook Tweak heeft via glas, problemen met Skype. Als ik met een ander bel in Skype, of hij belt met een ander in Skype die geen Tweak heeft, zijn er geen problemen. Maar als wij elkaar bellen in Skype, dan hebben we constant connectie drops na een tijdje. De verbinding valt dan random weg, en komt na zeggen 30 seconden weer terug. Is hier een oplossing tegen? Ik heb al gegoogled, en daar staan wat dingen die je zou kunnen doen, zoals het uitvinken van de poorten die Skype gebruikt, maar dat werkt niet. Ook heb ik zijn complete netwerk gecheckt of er problemen zijn bij hem, maar dat is ook niet zo. Heel vaag dit... Vroeg me af of er meer mensen zijn met dit zelfde probleem?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Zitten jullie IP adressen binnen hetzelfde subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
-Splash- schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:41:

....
Alles leuk en aardig, was bijna blij met Tweak... tot ze mij mailden dat ze graag een track&trace hadden gekregen zodra ik hem verstuurd heb. Ik dus een mail verstuurd om te vragen wie de kosten van deze verzending dan zou betalen. Krijg ik antwoord terug: "Als het modem defect is zijn de kosten van ons".

Dus omdat het bij Tweak een chaos is en ze slecht hun werk doen moet ik extra kosten maken (net als alle kosten die ik heb moeten maken met nabellen etc?). Ik vind het ook een beetje zonde om het modem te mollen om onder de kosten uit te komen ( ;) ). Iemand een idee?
Ik zou even een brief per post sturen of een tweede bericht sturen, eventueel nadat het modem omgeruild is. Ik heb wel vaker meegemaakt dat de helpdesk pas de tweede keer begrijpt wat het issue is. Het heeft ook even geduurd voor Tweak door had dat de facturering van mijn extra set-top box over de maanden oktober en november niet correct was. Tot nu toe ben ik er uiteindelijk altijd met hun uitgekomen ook al kost dat af en toe wat moeite. De prijzen zijn tot nu toe scherp en in tegenstelling tot KPN kan ik met wat geknutsel eigen apparatuur gebruiken als ik dat wil.

[ Voor 4% gewijzigd door joop99 op 24-11-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Vanwege de waarschuwingen hier maar eens gebeld toen ik alleen mijn decoders binnen kreeg. Na het telefoontje 2 dagen later ook het modem, dus de monteur kan a.s. vrijdag aan de slag. Telefonisch werd aangegeven dat mijn modem waarschijnlijk op alle poorten internet+tv gaf, maar de handleiding geeft aan alleen poort 3 voor TV. Dan moet ik dus een switch gaan gebruiken. Is iedere gigabit switch hiervoor geschikt? Heb namelijk geen zin om daar kapitalen aan uit te gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het modem zit vermoedelijk een oude handleiding waarbij flex poorten niet zijn meegenomen.

Maar wat wil je aansluiten decoders + pc's bedraad ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Ja het liefst wel. 2 TV's en en 1 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvk schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:02:
Ja het liefst wel. 2 TV's en en 1 PC.
Dan heb je volgens mij geen switch nodig

poort 1 - TV 1
poort 2 - TV 2
poort 3 - PC
poort 4 - nog vrij

Vroeger kon je maar 1 tv aansluten op poort 3 en bij twee of meer tv's had je switch nodig maar met flex poorten hoeft dat niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Ok. Dan hoop ik dat het modem inderdaad op alle poorten zowel tv als internet ondersteunt, dan zou het inderdaad geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

xost schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 09:28:
Zitten jullie IP adressen binnen hetzelfde subnet?
Ik hoor zojuist dat hij het probleem ook heeft met andere mensen. Dat bleek vanavond ineens. Heel apart. Firewalls enzo zijn ook allemaal al uit geschakeld. Blijkt dat hij soms ook wel eens verbinding verliest met een server als hij bijvoorbeeld Battlefield 3 speelt. Dus het lijkt ook niet echt een probleem te zijn dat alleen met Skype te maken heeft.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:20:
[...]

Dan heb je volgens mij geen switch nodig

poort 1 - TV 1
poort 2 - TV 2
poort 3 - PC
poort 4 - nog vrij

Vroeger kon je maar 1 tv aansluten op poort 3 en bij twee of meer tv's had je switch nodig maar met flex poorten hoeft dat niet meer.
De situatie is dat ik beneden 1 TV heb, boven 1TV en boven staat ook de (bedrade) pc. Zou ik met de bijgeleverde homeplugs TV en internet samen naar boven kunnen brengen en daar met een gigabit switch kunnen splitsen? Belangrijk is dat die 2 nooit samen gebruikt worden, dus of ik ben aan het downloaden, of ik kijk TV. Anders moet ik 2 homeplugs naast elkaar gebruiken, wat ook werkt maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:37:
[...]

De situatie is dat ik beneden 1 TV heb, boven 1TV en boven staat ook de (bedrade) pc. Zou ik met de bijgeleverde homeplugs TV en internet samen naar boven kunnen brengen en daar met een gigabit switch kunnen splitsen? Belangrijk is dat die 2 nooit samen gebruikt worden, dus of ik ben aan het downloaden, of ik kijk TV. Anders moet ik 2 homeplugs naast elkaar gebruiken, wat ook werkt maar liever niet.
Verre van ideaal en zeker niet aan te raden. Beste is gewoo een UTP kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
UTP kabel zou ook mijn eerste keus zijn maar dat gaat helaas niet.

Ideaal is het inderdaad niet, maar zou het überhaupt werken? Mij lijkt dat als het niet gelijktijdig gebruikt wordt het redelijk zou kunnen werken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
bartvk schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:54:

Ideaal is het inderdaad niet, maar zou het überhaupt werken? Mij lijkt dat als het niet gelijktijdig gebruikt wordt het redelijk zou kunnen werken, toch?
Ik heb 2 dagen met de homeplugs gewerkt en ik had veel last van wegvallende of trage verbinding (bij gebruik van 1 TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

rsvmark schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 07:20:
[...]

Ik heb 2 dagen met de homeplugs gewerkt en ik had veel last van wegvallende of trage verbinding (bij gebruik van 1 TV).
Hier idem, na 2 dagen al UTP getrokken :/ zelfs met een normale SD stream van pak 'm beet 10 mbit al problemen. En dan moeten die homeplugs zogenaamd 200mbps kunnen leveren.

Pingtijden varierend van 10 t/m 700ms en met ongeveer 25% packetloss, goed spul die homeplugs >:)

[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 27-11-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik heb de homeplugs werkend en gebruik die om mijn 2e router ergens anders in huis te kunnen plaatsen. Op 802.11 N haal ik op mijn 100/100 gewoon nog steeds 75mbit/s up en down! Ik zal vanavond nog een keer testen zowel bedraad als wireless. Kan zijn dat het pairen niet goed is gegaan of misschien dat het iets te maken heeft de fases!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:54:

Het zou kunnen werken maar waarschijnlijk werkt het niet goed. Kabeltje trekken moet toch wel lukken? Of mag je niet boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:28:
[...]

Het zou kunnen werken maar waarschijnlijk werkt het niet goed. Kabeltje trekken moet toch wel lukken? Of mag je niet boren?
Jawel, mag wel boren. Glasvezel komt binnen in de woonkamer, en vanuit daar lopen geen leidingen naar de slaapkamer. De slaapkamer zit helaas ook niet boven de woonkamer maar boven de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik kan sinds een paar weken geen uitgaande oproepen meer maken en sinds gister kan ik ook niet meer gebeld worden... Als ik mijn huisnummer probeer te bellen, hoor ik dat het nummer nu niet bereikbaar is. Als ik zelf iemand wil bellen dan hoor je steeds die toon wanneer iemand bezet is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:57:
[...]

Jawel, mag wel boren. Glasvezel komt binnen in de woonkamer, en vanuit daar lopen geen leidingen naar de slaapkamer. De slaapkamer zit helaas ook niet boven de woonkamer maar boven de keuken.
Dan trek je toch een UTP-kabel (netjes in een PVC buisje) door de kruipruimte naar de meterkast? Heb ik bij mij thuis ook gedaan. Iets andere situatie: bij mij hangt de Genexis in de meterkast, maar er loopt een leiding naar boven vanuit het ISRA-punt (KPN) en die zit in de woonkamer. Het ISRA-punt ligt inmiddels goed verpakt los in de kruipruimte en door die leiding gaat nu UTP, coax en telefoon naar boven.

In de meterkast zat ook een loze leiding (nouja, loos..... de dikke groene coax van Ziggo liep erdoor en die ligt nu netjes verpakt los in de kruipruimte) en daardoor heb ik de kabels netjes de meterkast in gebracht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

respawn123 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:36:
Ik kan sinds een paar weken geen uitgaande oproepen meer maken en sinds gister kan ik ook niet meer gebeld worden... Als ik mijn huisnummer probeer te bellen, hoor ik dat het nummer nu niet bereikbaar is. Als ik zelf iemand wil bellen dan hoor je steeds die toon wanneer iemand bezet is. Iemand een idee?
Staat het SIP account wel aangemeld in de router?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:48:
[...]

Dan trek je toch een UTP-kabel (netjes in een PVC buisje) door de kruipruimte naar de meterkast? Heb ik bij mij thuis ook gedaan. Iets andere situatie: bij mij hangt de Genexis in de meterkast, maar er loopt een leiding naar boven vanuit het ISRA-punt (KPN) en die zit in de woonkamer. Het ISRA-punt ligt inmiddels goed verpakt los in de kruipruimte en door die leiding gaat nu UTP, coax en telefoon naar boven.
Hier gewoon coax vervangen door UTP.

[ Voor 29% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-11-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:52:
[...]

[...]

Door die leiding loopt bij mij nu 2x UTP (1x LAN en 1x IP-TV, beide voor de TV) en 1x telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:52:
[...]

[...]

Ik heb geen VoIP account aangemeld en nooit gedaan ook. Kon daarvoor gewoon bellen maar ik zal het zo wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

respawn123 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:19:
[...]

Ik heb geen VoIP account aangemeld en nooit gedaan ook. Kon daarvoor gewoon bellen maar ik zal het zo wel even proberen.
Heb je een Experiabox? Waarschijnlijk brand het voice lampje nu niet. Even Experiabox herstarten en als dat niet werkt even resetten m.b.v. de reset knop of via de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:27:
[...]

Heb je een Experiabox? Waarschijnlijk brand het voice lampje nu niet. Even Experiabox herstarten en als dat niet werkt even resetten m.b.v. de reset knop of via de webinterface.
Ik heb een packet force. Heb hem al gereset met het knopje maar nog steeds doet telefonie het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

respawn123 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:21:
[...]

Ik heb een packet force. Heb hem al gereset met het knopje maar nog steeds doet telefonie het niet...
Als je de packetforce hebt gereset dan is het VoIP account er uit. Je zult Tweak even moeten bellen, zodat ze deze weer voor je kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:01:
[...]

Als je de packetforce hebt gereset dan is het VoIP account er uit. Je zult Tweak even moeten bellen, zodat ze deze weer voor je kunnen instellen.
Of je stelt het zelf in. Volgens mij heb je de gegevens per post ontvangen. Maar Tweak kan het ook op afstand voor je doen.

De Packetforce hoef je eigenlijk alleen maar een keer uit en weer aan te zetten als je telefoon het niet doet. Dan werkt het na 2 minuten allemaal weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:57:
[...]

Of je stelt het zelf in. Volgens mij heb je de gegevens per post ontvangen. Maar Tweak kan het ook op afstand voor je doen.

De Packetforce hoef je eigenlijk alleen maar een keer uit en weer aan te zetten als je telefoon het niet doet. Dan werkt het na 2 minuten allemaal weer.
Die krijg je toch alleen als je die specifiek opvraagt bij de helpdesk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, die krijg je niet standaard. Moet je aanvragen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
The Wizard schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:01:
Klopt, die krijg je niet standaard. Moet je aanvragen.
Ik heb bij aanvang van het contract netjes een brief gehad met de voip gegevens, zonder erom te moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snarf schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:21:
[...]

Ik heb bij aanvang van het contract netjes een brief gehad met de voip gegevens, zonder erom te moeten vragen.
Volgens mij heb ik die ook ontvangen. (Mijn contract is begin mei ingegaan.) Mocht ik vanavond toevallig achter de PC belanden, dan zal ik het wel even controleren in mijn archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:57:
[...]

Ik heb hier ook een brief liggen met mijn VoIP account gegevens. Gebruikersnaam en password ingevoerd maar doet het nog steeds niet.

http://imageshack.us/f/404/packetforce.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Misschien hebben ze het beleid aangepast dit jaar, moest er expliciet om vragen bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
respawn123 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:32:
[...]

Ik heb hier ook een brief liggen met mijn VoIP account gegevens. Gebruikersnaam en password ingevoerd maar doet het nog steeds niet.

Je moet volgens mij ook nog de voip profile invullen. Bel anders de SD even, dan weet je het toch direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

respawn123 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:32:
[...]

Je hebt 0000 onder account staan. Als je de laatste firmware hebt geïnstalleerd op de packetforce, moet je onder account ook de gebruikersnaam invullen. (http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html)
Call waiting zou ik ook uitvinken. Daarnaast moet je onder VoIP Line Map het account nog aan een telefoonpoort toewijzen. (Uiteraard moet VoIP Profile ook ingevuld zijn. SIP server is sip.tweakphone.nl)

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-11-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
Dj-sannieboy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:25:
[...]

Je hebt 0000 onder account staan. Als je de laatste firmware hebt geïnstalleerd op de packetforce, moet je onder account ook de gebruikersnaam invullen. (http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html)
Call waiting zou ik ook uitvinken. Daarnaast moet je onder VoIP Line Map het account nog aan een telefoonpoort toewijzen. (Uiteraard moet VoIP Profile ook ingevuld zijn. SIP server is sip.tweakphone.nl)
Hij doet het! Bedankt man! _/-\o_

• rsvmark
Gisteren een pakketje aan de deur misgelopen....
Zou het de xbox zijn :P

Kan iemand al zeggen of er een game bij zit?
Anders haal ik er straks een :)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

't schiet maar niet op hé ;)

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
rsvmark schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:31:
Gisteren een pakketje aan de deur misgelopen....
Zou het de xbox zijn :P
Ik vrees het niet. Ik heb al meerdere keren achter de aan mij beloofde Xbox aangebeld, tot nu toe niks meer dan excuses voor dat hij nog niet is geleverd, maar geen oplossing. En blijkbaar staat er sinds kort dit op hun site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Leveringsproblemen Xbox 360 4GB Slim    
Uit gesprekken met onze leverancier is gebleken dat er momenteel vanuit producent Microsoft leveringsproblemen zijn wat betreft de Xbox 360 Slim 4GB. Dit is het welkomstcadeau dat nieuwe klanten krijgen bij het afsluiten van een Glas Groen Alles-in-1 30 Mbit abonnement van de tot 15 december 2012 lopende Xbox-actie.

Klanten die getroffen worden door dit probleem krijgen een brief toegestuurd vanuit onze leverancier om de situatie uit te leggen. Het zou namelijk kunnen gebeuren dat de levering van de Xbox 360 Slim 4GB nog even op zich laat wachten.

Mocht u één van de getroffen klanten zijn dan willen wij bij deze onze welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak. We betreuren het ten zeerste dat onze leverancier leveringsproblemen ervaart maar vertrouwen erop dat deze partij spoedig met een oplossing zal komen.. We hopen dat de onvoorziene leveringsproblemen spoedig zullen worden opgelost en dat u uw welkomstcadeau zo snel mogelijk in ontvangst zal kunnen nemen.
Geplaatst op: 27-11-2012

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Het zou namelijk kunnen gebeuren dat de levering van de Xbox 360 Slim 4GB nog even op zich laat wachten.
Dus nog 2 maanden wachten als zoiets er staat :P

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is het mogelijk om de ontvanger gewoon te kopen bij tweak. Ik heb geen zin om elke maand te lappen.

• rsvmark
In dat nieuwsbericht hebben ze het wel specifiek over de xbox 360 slim 4GB.
Ik heb het 100 mBit abbo met de Xbox 360 Slim 250GB + Kinect .
Kleine hoop dus dat het nog goed komt.
Ben er wel achter dat het pakketje van gisteren niet de xbox was maar een oplader voor in de auto ..... :'(
Afwachten dus....

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
TrailBlazer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:11:
is het mogelijk om de ontvanger gewoon te kopen bij tweak. Ik heb geen zin om elke maand te lappen.
Welke ontvanger en welk pakket? Blauw/Groen?

Bij blauw kun je willekeurig een Amino kopen, mits deze glashart geschikt is, dus geen Tele2 versie.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

groene pakket.
Pagina: 1 ... 8 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.