7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kan in principe wel bij groen door een willekeurige Motorola van bv Marktplaats te kopen (ik adviseer de Motorola 1963), deze is stukken beter dan het laatste model de Motorola 1853.The Wizard schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:27:
Bij groen weet ik het niet, daar kan vast iemand wel antwoord op geven.
Dit was het antwoord over de xbox.
Geachte heer/mevrouw,
De X-box is 20 november besteld en ik verwacht dat deze binnen de komende 2 weken bij u is. Er staat vanaf de bestel datum namelijk uiterlijk 3 werk weken voor de levering van het apparaat.
Hier zijn geen leveringsproblemen mee bekend. Excuses voor de schrik, echter zullen wij altijd de informatie zo accuraat mogelijk meldden. In dit geval geld het echt allen voor de 4 GB variant.
Nog even wachten dus....
Klopt, dat mag nietThedr schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:20:
Ik probeerde hier op de uni zojuist om via de tweak newsserver (news.tweak.nl, instellingen werken thuis prima) wat te downloaden, maar dat gaat dus schijnbaar niet. Denk dat er een soort ip filter ofzo voor zit? Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van de tweak newsservice op een andere locatie?
[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 30-11-2012 11:23 ]
De postcode check van Tweak voert gewoon een check bij KPN (WMP) en Reggefiber (WGDO) uit.xost schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:00:
Zucht, nog steeds drama. Wil Tweak Blauw behouden, maar Tweak zegt dat de Reggefiber postcodecheck aangeeft dat ze niet kunnen leveren. Reggefiber zegt op hun beurt dat het komt omdat Tweak zelf hun postcodecheck niet heeft geupdated....heerlijk, gaat weer een drama worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-11-2012 15:49 ]
Hmmm das jammer dan. VPN had ik idd ook al aan gedacht, maar heb 'maar' een 30/30 abo. Hoopte juist hier op de TU de volle 100mbit vol te kunnen trekkenxost schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:22:
[...]
Klopt, dat mag nietik heb wel een truukje, en dat is om het via de VPN tunnel van thuis te laten lopen. 50 Mbit upload dus dat gaat prima
gewoon externe gateway aanvinken bij je VPN settings (Onder Windows) en dan routeert ie alles over de VPN
En dat is het juist, ik wéét dat het bij Reggefiber vandaan komt die check (ik lever bijna dagelijks FTTH voor m'n werkDj-sannieboy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:47:
[...]
De postcode check van Tweak voert gewoon een check bij KPN (WMP) en Reggefiber (WGDO) uit.

Ik denk dat je het gewoon niet moet willen om een internetverbinding te bestellen die niet in de leveringsprocessen van je ISP past, dat is vragen om moeilijkheden (ook al kan het technisch). Dus zelfs als je voorbij de "helpdeskmutsen" komt dan denk ik dat er nog vele hobbels zijn tot daadwerkelijke levering.xost schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:52:
[...]
En dat is het juist, ik wéét dat het bij Reggefiber vandaan komt die check (ik lever bijna dagelijks FTTH voor m'n werk) en dus hoe het achterliggende netwerk in elkaar steekt alleen krijg dat er maar eens in bij die helpdeskmutsen
De POP is er klaar voor, maar administratief nog nietjoop99 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:48:
[...]
Ik denk dat je het gewoon niet moet willen om een internetverbinding te bestellen die niet in de leveringsprocessen van je ISP past, dat is vragen om moeilijkheden (ook al kan het technisch). Dus zelfs als je voorbij de "helpdeskmutsen" komt dan denk ik dat er nog vele hobbels zijn tot daadwerkelijke levering.

Technisch ongetwijfeld niet, maar voordat alle frontends ge-update zijn....xost schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:52:
[...]
De POP is er klaar voor, maar administratief nog nietzo moeilijk kan het toch niet zijn, om exact dezelfde dienst op een andere pop en poortje te leveren?
Ach, we zullen zien. Ik heb geen haast, dat is het voordeelLoekie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:50:
[...]
Technisch ongetwijfeld niet, maar voordat alle frontends ge-update zijn....
- Interactieve TV vereist een pincode en abonnementsnummer. Deze heb ik niet per post ontvangen, niet per e-mail en in het portal zijn ze ook niet zichtbaar. Ik heb al gelezen dat meer mensen hier problemen mee hadden. Slechte zaak, moet toch niet zo moelijk zijn om dit goed in te regelen.
- SABnzb krijg ik niet aan de gang. Een keur aan foutmeldingen, waarbij enkele o.a. aangeven dat Tweak de node niet vrij heeft gegeven o.i.d.? Met/zonder SSL, verschillende poorten, het helpt allemaal niet. Iemand een idee? Ik heb hier met ExtremeUseNet namelijk nooit probleme mee gehad.
Daarnaast blijken de homeplugs van nog slechtere kwaliteit als ik al dacht, al was ik daar natuurlijk al voor gewaarschuwd. Direct aan het modem zit ik tegen de 100mbps aan, zoals het hoort. Via de homeplugs is dit maximaal 23 down, up is nog lager. Tegen even de mogelijkheden van een UTP kabel naar boven weer gaan bekijken, want dit wordt geen succes.
[ Voor 3% gewijzigd door bartvk op 01-12-2012 21:58 ]
Het is een DNS probleem, 8.8.8.8 werkt wel.
[ Voor 17% gewijzigd door 6killer op 02-12-2012 01:45 ]
Momenteel kan ik wel alles bereiken, maar het lijkt er wel op alsof de DNS server erg traag reageert.6killer schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:20:
Zijn er meer mensen die problemen hebben? Oa geen buitenlandse sites kunnen bereiken of waar plaatjes niet laden.
Zo te zien is DNS niet in experiabox te wijzigen, moet je het dus voor elke computer apart doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 02-12-2012 10:23 ]
Enkele dagen (misschien al een goede week geleden) klaagde mijn vriendin over 'traag internet'. DNS aangepast en problem solved. Tweak DNS heeft de laatste tijd wel vaker problemen.6killer schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:20:
Zijn er meer mensen die problemen hebben? Oa geen buitenlandse sites kunnen bereiken of waar plaatjes niet laden.
Verwijderd
http://www.grc.com/dns/benchmark.htmfurby-killer schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:17:
[...]
Momenteel kan ik wel alles bereiken, maar het lijkt er wel op alsof de DNS server erg traag reageert.
Zo te zien is DNS niet in experiabox te wijzigen, moet je het dus voor elke computer apart doen.
https://4.79.142.202/dns/benchmark.htm
(eventueel de door EB gebruikte DNS server handmatig toevoegen om direct te testen)
Ja de EB is helaas niet te wijzingen zit niks anders op of iedere pc enz aan te passen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 11:48 ]
Hij laadt de site niet met tweak DNS serverVerwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:36:
[...]
http://www.grc.com/dns/benchmark.htm (eventueel de door EB gebruikte DNS server handmatig toevoegen om direct te testen)

Met googles DNS server werkt het wel weer.
Verwijderd
zitten alle 2 routers dan op hetzelfde kanaal?bartvk schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:47:
Nu lijkt het draadloze gedeelte van de Experiabox ook niet 100%. Krijg er maar geen verbinding mee, wachtwoord een aantal keer gecontroleerd. De monteur had hiervoor al gewaarschuwd omdat er nog een router tbv UPC naast staat. Ik dacht dat dat geen invloed op het connectoren met de Experiabox zou hebben. Heb ik het fout?
kanaal 1, 6 of 11
http://www.metageek.net/products/inssider/
http://mobileoffice.about...Your-Wireless-Network.htm
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 12:06 ]
Al moet ik zeggen dat ook mijn Experiabox niet probleemloos zijn draadloos doet, net als eigenlijk elke router die ik laatste jaren heb gezien, het lukt ze gewoon niet een stabiel draadloos netwerk te maken. Oftewel ik heb hier een hele oude belkin 54g router staan die als accesspoint speelt, naast de experiabox. Experiabox is sneller, maar als die weer eens problemen geeft schakelt laptop automatisch over naar de belkin.
Wellicht zijn de ITV gegevens bij KPN nog niet gegenereerd? Even de Tweak servicedesk bellen of mailen lijkt mij het handigst.bartvk schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:57:
Monteur is inmiddels geweest om de boel aan te sluiten. Nu eigenlijk meteen al 2 tegenvallers:
- Interactieve TV vereist een pincode en abonnementsnummer. Deze heb ik niet per post ontvangen, niet per e-mail en in het portal zijn ze ook niet zichtbaar. Ik heb al gelezen dat meer mensen hier problemen mee hadden. Slechte zaak, moet toch niet zo moelijk zijn om dit goed in te regelen.
- SABnzb krijg ik niet aan de gang. Een keur aan foutmeldingen, waarbij enkele o.a. aangeven dat Tweak de node niet vrij heeft gegeven o.i.d.? Met/zonder SSL, verschillende poorten, het helpt allemaal niet. Iemand een idee? Ik heb hier met ExtremeUseNet namelijk nooit probleme mee gehad.
Daarnaast blijken de homeplugs van nog slechtere kwaliteit als ik al dacht, al was ik daar natuurlijk al voor gewaarschuwd. Direct aan het modem zit ik tegen de 100mbps aan, zoals het hoort. Via de homeplugs is dit maximaal 23 down, up is nog lager. Tegen even de mogelijkheden van een UTP kabel naar boven weer gaan bekijken, want dit wordt geen succes.
Heb je wel je gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevoerd en de juiste server?(news.tweak.nl)
Hier is het inderdaad hetzelfde liedje. Heb daar de laatste tijd wel vaker last van. Misschien toch eens overschakelen op de Google dns.6killer schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:20:
Hmm... met de google dns vliegt alles weer als nooit tevoren. Denk dat ik die maar eens een tijdje aan blijf houden, dan kunnen ze bij tweak het eea rustig fixen.
[ Voor 16% gewijzigd door Thedr op 02-12-2012 13:21 ]
Het wireless gedeelte van de Experiabox is echter waar-de-loos. Verbinding dit constant wegvalt, en als er een verbinding met de Experiabox zelf is blijft het internet signaal achter. Omdat ik iets te rigoureus was met de UPC apparatuur weg te halen zit ik nu zelfs noodgewongen op een open netwerk in de buurt.
Heeft iemand tips om de wireless verbinding te verbeteren? Zowel op een Samsung SIII, iPhone 4 en 2 laptops is de verbinding het zelfde.
Tijdens het gesprek met de helpdesk bleek dat er een ander wachtwoord voor de nieuwsserver was. Dit wachtwoord stond niet in de brieven of e-mails die ik van Tweak ontvangen heb.Dj-sannieboy schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:08:
[...]
Heb je wel je gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevoerd en de juiste server?(news.tweak.nl)
Waarschijnlijk teveel draadloze routers in de buurt op hetzelfde kanaal. Even handmatig het kanaal aanpassen dus.bartvk schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:22:
iTV werkt inmiddels prima. Zelfs boven, met de homeplugs, is het beeld goed. Is overigens geen 1080p TV, misschien scheelt dat.
Het wireless gedeelte van de Experiabox is echter waar-de-loos. Verbinding dit constant wegvalt, en als er een verbinding met de Experiabox zelf is blijft het internet signaal achter. Omdat ik iets te rigoureus was met de UPC apparatuur weg te halen zit ik nu zelfs noodgewongen op een open netwerk in de buurt.
Heeft iemand tips om de wireless verbinding te verbeteren? Zowel op een Samsung SIII, iPhone 4 en 2 laptops is de verbinding het zelfde.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Voor die tijd wil ik mijn netwerk in orde hebben.
Vraag:
Gezien de ervaringen wil ik de TV's via een netwerkkabel aansluiten. Maar moet ik nu een gescheiden netwerk maken voor zowel TV als Internet, of kan dit over hetzelfde netwerk met standaard unmanaged gbit switches?
Situatie:
Mijn adsl modem staat nu in de studeerkamer en vanuit daar lopen er netwerkkabels naar de rest van het huis. Echter is er nog geen kabel naar de meterkast. Maar daar komt nu wel de fiberaansluiting binnen.
Ik kan gelukkig een kabel trekken naar de meterkast vanaf de studeerkamer. Maar moet ik nu 2 kabels naar de meterkast trekken (1 voor TV en 1 voor Internet) en vanuit daar dus eigenlijk ook weer 2 kabels naar de woonkamer (internet + tv) en idem voor andere ruimtes via 2 switches (1 voor TV netwerk en 1 voor internet netwerk).
Of kan ik slechts 1 kabel naar de studeerkamer trekken vanaf de meterkast en daar zowel TV als Internet kabels op dezelfde switch verbinden?
Verwijderd
Volgens mij hebben de modems die KPN bij Tweak groen gebruikt tegenwoordig ook "flex poorten" en dan is een gescheiden netwerk niet meer nodig. De meeste gbit switches zouden normaal voor het multicast signaal van TV geen probleem zijn.barber schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:15:
Ik heb ook TweakFiber Groen 100/100 besteld. De monteur komt volgende week vrijdag.
Vraag:
Gezien de ervaringen wil ik de TV's via een netwerkkabel aansluiten. Maar moet ik nu een gescheiden netwerk maken voor zowel TV als Internet, of kan dit over hetzelfde netwerk met standaard unmanaged gbit switches?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Iemand enig idee?
In de handleiding staat netjes hoe je de afstandsbediening op je TV afstelt, als je geen hokkie-tokkie TV's hebt zou dat prima moeten werken.bartvk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:08:
Inmiddels werkt alles naar behoren op één ding na: de volumeregeling. Ik kan namelijk met de meegeleverde afstandsbediening niet het volume regelen. Dit probleem heb ik bij beide decoders. Nu moet ik dus mijn volume wijzigen op de TV of Home Cinema Set, maar dat wil ik niet.
Iemand enig idee?
Omdat het sinterklaas is
[ Voor 8% gewijzigd door Loekie op 05-12-2012 12:57 ]
Dank jeLoekie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:56:
[...]
In de handleiding staat netjes hoe je de afstandsbediening op je TV afstelt, als je geen hokkie-tokkie TV's hebt zou dat prima moeten werken.
Omdat het sinterklaas is
Al was dat niet direct de bedoeling, ik wil best 2 afstandsbediening gebruiken (KPN ab mist een aantal functies t.o.v. mijn Samsung ab). Ik wil alleen dat de volumeknop op de KPN ab doet waarvoor ie gemaakt is
Dat is ook zo'n beetje het enige wat die AB kan(mute en source ook btw).bartvk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:35:
[...]
Dank je![]()
Al was dat niet direct de bedoeling, ik wil best 2 afstandsbediening gebruiken (KPN ab mist een aantal functies t.o.v. mijn Samsung ab). Ik wil alleen dat de volumeknop op de KPN ab doet waarvoor ie gemaakt is
Dat klopt, alleen de mijne dus nietLoekie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:39:
[...]
Dat is ook zo'n beetje het enige wat die AB kan(mute en source ook btw).
De werking van de KPN ab op de KPN decoder staat toch los van mijn TV? Ik wil alleen dat de volumeknop werkt op de decoder, wat ie nu niet doet.Loekie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:43:
Je kunt afstellen met die 2-cijferige code, anders met de 3-cijferige. Beide werken niet? Bij ouders met een Solara(?) TV moest die 2e methode gebruikt worden.
Je bedient het volume van de TV, de STB heeft maar 1 volumelevel.bartvk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:59:
[...]
De werking van de KPN ab op de KPN decoder staat toch los van mijn TV? Ik wil alleen dat de volumeknop werkt op de decoder, wat ie nu niet doet.
Dus stel je AB af, dan kun je het volume bedienen.
Nog beter (misschien): Op je glasvezelaansluiting komt een simpele unit waarbij 1 kabel wordt doorgezet naar je Experia Box. Dat is een UTP kabel. Standaard adviseert Tweak (lees KPN) om die max anderhalve meter te maken maar dat is ook standaard onzin. UTP kan rustig 50 meter zijn en dan merk je nog niets.barber schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:15:
Ik heb ook TweakFiber Groen 100/100 besteld. De monteur komt volgende week vrijdag.
Situatie:
Mijn adsl modem staat nu in de studeerkamer en vanuit daar lopen er netwerkkabels naar de rest van het huis. Echter is er nog geen kabel naar de meterkast. Maar daar komt nu wel de fiberaansluiting binnen.
Ik kan gelukkig een kabel trekken naar de meterkast vanaf de studeerkamer. Maar moet ik nu 2 kabels naar de meterkast trekken (1 voor TV en 1 voor Internet) en vanuit daar dus eigenlijk ook weer 2 kabels naar de woonkamer (internet + tv) en idem voor andere ruimtes via 2 switches (1 voor TV netwerk en 1 voor internet netwerk).
Of kan ik slechts 1 kabel naar de studeerkamer trekken vanaf de meterkast en daar zowel TV als Internet kabels op dezelfde switch verbinden?
Dus 1 UTP kabel van meterkast naar studeerkamer en je zet de Experia Box in je studeerkamer. Kan je vanaf daar alle apparatuur aansluiten. Of je dan een switch wil gebruiken is aan jou (zie ook andere antwoorden op je vraag).
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Het is trouwens 2 weken nadat wij de 2e factuur ontvangen hebben, maar er is nog geen teken van een xbox (deze zou bij de 2e factuur komen). Het was leuk geweest als hij er voor sinterklaas was. Dit weekend maar eens vragen hoe het zit.
2e reguliere factuur? Op de site van Tweak staat trouwens dat de levering van de 4GB vertraging heeft.Chrizzly schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:02:
Ik heb zelf ook bij tweak goren 1 kabel naar de woonkamer lopen naar een switch voor de tv, gameconsole en mediaspeler. Dit gaat zonder problemen. Voor de zekerheid heb ik wel de tv in de QoS poort van de switch gestoken zodat deze voorrang krijgt.
Het is trouwens 2 weken nadat wij de 2e factuur ontvangen hebben, maar er is nog geen teken van een xbox (deze zou bij de 2e factuur komen). Het was leuk geweest als hij er voor sinterklaas was. Dit weekend maar eens vragen hoe het zit.
Bij mij gaat het ook om de 250GB+Kinect.Chrizzly schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:25:
2e reguliere factuur inderdaad. Het gaat om een 250gb met kinect bij 100/100. Geen ramp als het iets vertraagd is, maar een berichtje zou wel netjes zijn. Voor kerst hopen we dan maar
Kreeg als antwoord waar hij bleef te horen dat hij de 20ste november besteld is en er max drie werkweken over kan doen.
Zit nu in die derde werkweek..... te wachten......
Die vertraging geldt trouwens alleen voor de 4GB versie!!
[ Voor 5% gewijzigd door rsvmark op 06-12-2012 15:18 ]
Ow, dat is zeker een optie om nog te bekijken/testen. Bedankt voor het antwoord!Barre73 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:45:
[...]
Nog beter (misschien): Op je glasvezelaansluiting komt een simpele unit waarbij 1 kabel wordt doorgezet naar je Experia Box. Dat is een UTP kabel. Standaard adviseert Tweak (lees KPN) om die max anderhalve meter te maken maar dat is ook standaard onzin. UTP kan rustig 50 meter zijn en dan merk je nog niets.
Dus 1 UTP kabel van meterkast naar studeerkamer en je zet de Experia Box in je studeerkamer. Kan je vanaf daar alle apparatuur aansluiten. Of je dan een switch wil gebruiken is aan jou (zie ook andere antwoorden op je vraag).
Er is een reggefiber app voor iPad.Wolfensteijn schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:19:
Is er trouwens al iets bekend of (indien ja, wanneer) Tweak ook iptv via computer/laptop/tablet/telefoon aan gaat bieden. Dus in principe dezelfde dienst die KPN nu al een tijdje biedt bij hun eigen abbonementen.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ter volledigheid, ik maak gebruik van Tweak groen, dus KPN netwerk en iptv.
Nee, iTV online is niet beschikbaar voor Tweak klanten.Wolfensteijn schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:01:
[...]
Ter volledigheid, ik maak gebruik van Tweak groen, dus KPN netwerk en iptv.
Filesystem Notification Initialization Error
Kennen jullie deze melding? Ik heb al een paar keer contact gehad met de helpdesk hierover, maar die lijken het probleem niet te kunnen oplossen.
En voor een zeer select aantal Android tabs. Nexus 7 bijvoorbeeld niet
Dat weet ik, de vraag is of Tweak plannen heeft om dat wel beschikbaar te stellen?Dj-sannieboy schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:35:
[...]
Nee, iTV online is niet beschikbaar voor Tweak klanten.
Volgens mij is dat al eerder besproken en wilt Tweak het wel beschikbaar stellen, alleen is het niet aan Tweak maar aan KPN om het beschikbaar te stellen.Wolfensteijn schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:48:
[...]
Dat weet ik, de vraag is of Tweak plannen heeft om dat wel beschikbaar te stellen?
En 27 december komt de monteur langs, werd wel tijd.
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Statisch ip, 100/100 lijn, ik host zelf mijn eigen development omgevingen en *nix omgevingen waar ik vaak remote op bezig ben.
Telefoon gaat niet gebruikt worden
Bij XMS lees ik veel problemen met oplevering van de verbinding, storingen en slechte support. XMS valt dus af.
Nu kijk ik naar een alternatief: Tweak en KPN twijfel ik tussen
Wat is jullie ervaring met oplevering?
Qua televisie aanbod, gaat daar alles lekker mee? (Kreeg indruk dat zender aanbod zelfde is als KPN, word dit ook door KPN allemaal afgehandeld?)
Is statisch ip een mogelijkheid? Kan daar echt niets over vinden.
Wat is jullie ervaring met beschikbaarheid/storingen regio het Gooi?
[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 11-12-2012 12:04 ]
Ik kan via m'n werk wel een echt statisch IP leveren (zonder televisie en telefoon) maar dan betaal je iets meer dan als consument
[ Voor 38% gewijzigd door WoBBeL op 11-12-2012 13:46 ]
Maar na 10 min. uitleg aan de telefoon hebben we een nieuw nummer gekregen.
Reactie via mail gaat snel!
En het wachten op de Xbox zal nog wel even duren... ;-)
Op een gegeven moment (waar dit door getriggert wordt ben ik nog niet achter, maar m'n computer zelf kan ik bijna wel uitsluiten nu) gebeurt er wat raars: in m'n event logs krijg ik te zien dat mijn IP lease niet geaccepteerd wordt door de DHCP server 82.197.196.66: dit is de DHCP server van Cambrium. Op dat moment is er geen netwerkverkeer meer mogelijk. Na een tijd verloopt de (orginele) 192.168.1.x lease, en krijgt m'n computer een Cambrium IP adres. Op dat moment besluit hij dat de default gateway toch maar weer 192.168.1.1 moet worden (m'n PacketForce), die op zijn beurt weer het Cambrium IP adres weigert. Na een tijdje herstelt zich dit weer (het blijft even heen en weer switchen, hoe het weer goed komt mag Joost weten) en heb ik weer verbinding (DHCP lease van m'n router in de 192.168.1.0/24 range).
Het rare is dat ik dit probleem nooit heb gehad (of heb) met apparaten die via WLAN zijn verbonden.
Ik krijg dus deze melding in m'n eventviewer (Event ID 1002):
En niet veel later:The IP address lease 192.168.1.2 for the Network Card with network address [adres] has been denied by the DHCP server 82.197.196.66 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message).
Ter verduidelijking: het IP adres wat m'n computer toegewezen krijgt door de DHCP servers van Cambrium is niet gelijk aan het outbound IP adres van m'n router. Wel krijgt hij iedere keer het zelfde adres toebedeeld. Ik heb geen DMZ, of zelfs maar port forwards aan staan. Heeft iemand enig idee hoe ik verder kan met deze ongein debuggen? Ik vind helemaal niets terug in de logs van m'n router hier over? De router is compleet gereset geweest, nieuwste firmware en standaard profielen. Zoals altijd: it should work.The IP address lease 84.245.x.x for the Network Card with network address [adres] has been denied by the DHCP server 192.168.1.1 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Vandaag weer gemailt omdat we inmiddels bijna 4 weken verder zijn.....rsvmark schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:18:
[...]
Bij mij gaat het ook om de 250GB+Kinect.
Kreeg als antwoord waar hij bleef te horen dat hij de 20ste november besteld is en er max drie werkweken over kan doen.
Zit nu in die derde werkweek..... te wachten......
Die vertraging geldt trouwens alleen voor de 4GB versie!!
Kreeg als antwoord dat ze nu de 4GB versies aan het klaarmaken waren voor verzenden
Weer gemailt dat ik wacht op de 250GB versie en kreeg toen te horen dat die vandaag de deur uit ging dus morgen of begin volgende week binnen zou moeten zijn...
Ben benieuwd....
Wat ik me kan bedenken heb je misschien 2 aparaten met hetzelfde mac adres? (router en pc) door mac cloning..the_shadow schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:44:
Ik loop tegen een wat apart probleem aan met de PacketForce (RVSG-4014) die ik bij m'n blauw abo heb: ik heb sinds kort 1 van m'n computers via een van de ethernet poorten aangesloten (was voorheen WLAN, maar de stabiliteit en kwaliteit daarvan was niet echt om over naar huis te schrijven) en ik loop nu tegen DHCP problemen aan. M'n computer krijgt netjes een IP adres (in de 192.168.1.0/24 range, gewoon standaard dus).
..........................................
Heb bij de instellingen van Internet Protocol (pc) alles op Automatisch laten toewijzen staan?
Als dat niet werkt zou je nog kunnen proberen om bij Internet Protocol je pc handmatig een ip te geven.
Ik heb eenzelfde probleem ooit gehad. Bij mij bleek toen dat de DHCP pool te klein was op de DHCP server.the_shadow schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:44:
Ik loop tegen een wat apart probleem aan met de PacketForce (RVSG-4014) die ik bij m'n blauw abo heb: ik heb sinds kort 1 van m'n computers via een van de ethernet poorten aangesloten (was voorheen WLAN, maar de stabiliteit en kwaliteit daarvan was niet echt om over naar huis te schrijven) en ik loop nu tegen DHCP problemen aan. M'n computer krijgt netjes een IP adres (in de 192.168.1.0/24 range, gewoon standaard dus).
Op een gegeven moment (waar dit door getriggert wordt ben ik nog niet achter, maar m'n computer zelf kan ik bijna wel uitsluiten nu) gebeurt er wat raars: in m'n event logs krijg ik te zien dat mijn IP lease niet geaccepteerd wordt door de DHCP server 82.197.196.66: dit is de DHCP server van Cambrium. Op dat moment is er geen netwerkverkeer meer mogelijk. Na een tijd verloopt de (orginele) 192.168.1.x lease, en krijgt m'n computer een Cambrium IP adres. Op dat moment besluit hij dat de default gateway toch maar weer 192.168.1.1 moet worden (m'n PacketForce), die op zijn beurt weer het Cambrium IP adres weigert. Na een tijdje herstelt zich dit weer (het blijft even heen en weer switchen, hoe het weer goed komt mag Joost weten) en heb ik weer verbinding (DHCP lease van m'n router in de 192.168.1.0/24 range).
Het rare is dat ik dit probleem nooit heb gehad (of heb) met apparaten die via WLAN zijn verbonden.
Ik krijg dus deze melding in m'n eventviewer (Event ID 1002):
[...]
En niet veel later:
[...]
Ter verduidelijking: het IP adres wat m'n computer toegewezen krijgt door de DHCP servers van Cambrium is niet gelijk aan het outbound IP adres van m'n router. Wel krijgt hij iedere keer het zelfde adres toebedeeld. Ik heb geen DMZ, of zelfs maar port forwards aan staan. Heeft iemand enig idee hoe ik verder kan met deze ongein debuggen? Ik vind helemaal niets terug in de logs van m'n router hier over? De router is compleet gereset geweest, nieuwste firmware en standaard profielen. Zoals altijd: it should work.
Wat het eventueel ook gewoon kan zijn is een duplicate IP Address zijn, in dat geval kun je kijken wat er gebeurd met een simpele ipconfig /release, ipconfig /renew in dos prompt
Alles wordt automatisch toegewezen. MAC cloning lijkt me sterk, dan zou ik niet de eerste met dit probleem moeten zijn. Wat ik zo apart vind is dat de router op een gegeven moment denkt dat het handiger zou zijn als m'n PC (als het ware) buiten het netwerk zou staan.kmichael schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:32:
[...]
Wat ik me kan bedenken heb je misschien 2 aparaten met hetzelfde mac adres? (router en pc) door mac cloning..
Heb bij de instellingen van Internet Protocol (pc) alles op Automatisch laten toewijzen staan?
Als dat niet werkt zou je nog kunnen proberen om bij Internet Protocol je pc handmatig een ip te geven.
Een release en renew fixt het probleem op zo'n moment inderdaad. Een te kleine DHCP pool lijkt me sterk, in totaal heb ik 4-5 apparaten online.AssA92 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:57:
[...]
Ik heb eenzelfde probleem ooit gehad. Bij mij bleek toen dat de DHCP pool te klein was op de DHCP server.
Wat het eventueel ook gewoon kan zijn is een duplicate IP Address zijn, in dat geval kun je kijken wat er gebeurd met een simpele ipconfig /release, ipconfig /renew in dos prompt
Ik heb nu de DHCP lease korter gezet, misschien als hij regelmatiger renewt dat ik of het probleem verder kan pin-pointen, of dat het probleem zich oplost. To be continued.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
De Xbox 250GB + Kinect kwam bij mij met 3 spellen: Dance Central 2, Kinect Adventures en Kinect Sports.
Of er spellen bij zouden zitten wist ik niet zeker, dus ik ben er erg tevreden mee.
Hopelijk heeft de rest die zit te wachten hem ook snel binnen.
Ik had alleen wel verwacht dat er getekend zou moeten worden voor een pakketje van >200 euro, maar ach.
Same here.Chrizzly schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:28:
Ik was vandaag op een ander pakketje aan het wachten en ineens stond er een bezorger van PostNL aan de deur met een doos van Tweak.
De Xbox 250GB + Kinect kwam bij mij met 3 spellen: Dance Central 2, Kinect Adventures en Kinect Sports.
Of er spellen bij zouden zitten wist ik niet zeker, dus ik ben er erg tevreden mee.![]()
Hopelijk heeft de rest die zit te wachten hem ook snel binnen.
Ik had alleen wel verwacht dat er getekend zou moeten worden voor een pakketje van >200 euro, maar ach.
vanmorgen om 10:00 pakket met xbox ontvangen
Nu kijken wat ik er naast gamen mee kan.
Iemand een WII kopen?
Hij heeft de spullen in de meterkast aangesloten (basis installatie) en ik had de rest van het huis al aangesloten op het netwerk inclusief de motorola kastjes. Dus het was snel te testen.
Hij bleef ook nog even wachten terwijl ik de wifi, televisie en telefoon teste. Ik kreeg ook nog even uitleg over de afstandbediening van hem
Alles werkte gelijk
Een aangename ervaring tot nu toe (hoewel het ook anders kan zijn als ik dit topic verder lees)
Nu nog even wachten tot de nummerportering rond is. O, en de xbox natuurlijk
Neemt de monteur zelf een modem mee?
Ik heb het installatie pakket ontvangen namelijk en daar zitten alleen de homplugs en tv kastjes in..
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Hij had eerst een 100MBit Genexis gepakt, maar wisselde die even om voor een gigabit versie toen hij zag dat het maar 100MBit was, zodat ik klaar was voor de toekomst mocht ik ooit gaan upgraden. Dat is dan toch wel meedenkend van hem
Verwijderd
Zijn er tweakers die dezelfde ervaring en/of een oplossing hiervoor hebben ?
Vervangen door een goed stukje hardware? De experia box die Tweak mij leverde (TG789vn) heb ik vervangen door een TP-Link wr1043nd met OpenWRT erop zodat ik gebruik kan maken van de vlan opties. Enige wat ik mis is de telefonie welke ik toch niet gebruik en mijn wifi is maximaal 130mbit vanwege max 20MHz kanaal inplaats van de 40MHz. Maar dat vind ik prima, aangezien ik het meeste toch bedraad doeVerwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:48:
Vandaag heeft een monteur bij mij de Arcadyan VGV7519 geplaatst, nu blijkt tot mijn grote verbazing dat WPS standaard actief is: opzich niet een probleem zou je denken alleen zie ik geen mogelijkheid om WPS te deactiveren. (ivm bijv http://code.google.com/p/reaver-wps/)
Zijn er tweakers die dezelfde ervaring en/of een oplossing hiervoor hebben ?
Telefonie is trouwens ook nog wel te regelen, maar ik bel al heel weinig, en dat kan ik prima af met mijn mobiele telefoon, dus daar mis ik echt niets aan
Ik had nog wel een Linksys E2000 staan (die had ik nog van mn Vodafone glasvezelabo), die bleek niet goed te werken: kreeg soms geen DHCP lease, soms wel, en meestal was er na een aantal minuten geen verkeer naar buiten meer (waarna op een gegeven moment de dhcp-lease ook verloopt). Vervolgens er een dd-wrt firmware opgeflasht, die leek het eerst wel te doen, maar nu weer dezelfde problemen als met de oude firmware.
Het rare is dat als ik m'n laptop direct aan de genexismodem hang dat het dan wel goed gaat, ik zie met wireshark ook geen rare packetjes.
Geen idee wat ik moet doen nu. Vervelende is dat ik de komende weken ook aan huis gekluisterd ben en internet best hard nodig heb. Ben benieuwd of ik de enige ben met deze problemen.
Nu ligt hier de verbinding er uit, volgens mij al sinds gisteravond. Servicedesk is nog gesloten, maar ben benieuwd hoe druk het daar zometeen wordtAaargh! schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:14:
Iemand een idee wat er aan de hand is bij Tweak ? Vandaag al 2 keer m'n verbinding weg. Van een ISP gericht op tweakers verwacht ik eigenlijk wat gedetailleerdere info dan "een tijdelijke storing in één van onze kern-netwerkcomponenten".
Ik ben er immiddels achter, en heb meteen een idee voor het diner van woensdag. Het konijn van 'dinnetje gaat de komende dagen Flappie heten
[ Voor 18% gewijzigd door Thedr op 22-12-2012 18:06 ]
Helaas is het bij HBO dus ook niet mogelijk om ondertiteling uit te schakelen, valt me erg tegen voor een premium zender waar je toch €15/maand voor moet betalen. Dit is w.m.b. net zo hinderlijk als dat het geluid in mono zou zijn of het beeld in zwart-wit. Jammer.
thunderbird zegt: 'Login to SMTP server failed'
Mail ontvangen gaat (meestal) wel goed. En ik heb geen wachtwoorden of andere
instellingen gewijzid.
Inloggen op webmail lukt lukt niet met mijn 'normale' mail adres, wel met een 'marktplaats
adres.
Vorige week met 2x Tweak gebeld. Zowaar 8 dagen na mijn 2e telefoontje reactie.
'Wij zien op het moment geen storingen op de servers waardoor u geen email zou
kunnen versturen. Wilt u ons even melden op het moment dat het probleem nog speelt ? '
Maar terug gemaild dat het probleem nog steeds een probleem is.
Iemand deze problemen ook (gehad)? Of een idee voor een oplossing?
Het heeft ruim een half jaar goed gewerkt maar sinds een week of drie kan ik via deze telefoon niet meer mailen. Ik krijg gebruikersnaam/wachtwoord fout. Ik heb echter niks veranderd.
Inkomende mails krijg ik wel gewoon. Het probleem zit in het mail versturen.
Ik kan nogwel mailen via mijn hotmail adres?
Ik heb hier nog niet over gebeld. Ik zou dat maar eens gaan doen
[ Voor 10% gewijzigd door goldvinger op 24-12-2012 11:04 ]
Probeer je dit vanuit het tweaknetwerk, of toevallig vanuit een ander netwerk?KlaasKlaas schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:08:
Kan al bijna 2 weken geen mail versturen via mijn mail client & tweak mail adressen.
Vanuit het tweak netwerkHans_18T schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:04:
[...]
Probeer je dit vanuit het tweaknetwerk, of toevallig vanuit een ander netwerk?
ook hier al div weken dezelfde klachten als jij ondervind echter heeft de helpdesk mij wel laten weten dat er problemen zijn.KlaasKlaas schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:08:
Kan al bijna 2 weken geen mail versturen via mijn mail client & tweak mail adressen.
instellingen gewijzid.
Inloggen op webmail lukt lukt niet met mijn 'normale' mail adres, wel met een 'marktplaats
adres.
kunnen versturen. Wilt u ons even melden op het moment dat het probleem nog speelt ? '
Geachte klant ,
Er zijn e- mail problemen en er word hard gewerkt om deze nu opgelost te krijgen .
Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Adaja
in de ochtend en late avond werkt het vreemd genoeg meestal wel.
we gaan nu de 3e week in van deze problemen en je mag rustig zeggen dat dit krankzinnig is dat het nog steeds niet is opgelost.
dat deze provider niet in staat is om een basic behoefte als email goed werkend te krijgen is van de zotte.
en ook de aankondigen pagina vermeld zoals gewoonlijk helemaal niets.
ik ken div mensen met een tweak abbo en stom genoeg heeft ong de helft wel last en de ander helemaal niet.
Ik had deze problemen al sinds eind september en ben toen geswitched naar een andere SMTP, bijna grappig hoe lang het dan duurt...monterey schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:30:
we gaan nu de 3e week in van deze problemen en je mag rustig zeggen dat dit krankzinnig is dat het nog steeds niet is opgelost.

Ik kies voor het abonnement Glas Groen Alles-in-1 met 100 Mbit
Daarnaast neem ik 2 extra ontvangers en kies ik voor "Onbezorgd opnemen"
Kan ik met mijn smartphone Samsung S3 dan ook op afstand programma's opnemen en middels een app in huis op mijn telefoon tv kijken? Is dit de app van KPN of van Glashart? Of kan dit alleen voor een tablet de mogelijkheid om op afstand opnames in te stellen?
Tweak Groen maakt altijd gebruik van de diensten van KPN. Geen idee of de app van KPN voor je tablet ook werkt/beschikbaar is. Zou even de Tweak klantenservice mailenpoortvliet schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:47:
Ik heb op dit moment Ziggo en ga overstappen naar Tweak.
Ik kies voor het abonnement Glas Groen Alles-in-1 met 100 Mbit
Daarnaast neem ik 2 extra ontvangers en kies ik voor "Onbezorgd opnemen"
Kan ik met mijn smartphone Samsung S3 dan ook op afstand programma's opnemen en middels een app in huis op mijn telefoon tv kijken? Is dit de app van KPN of van Glashart? Of kan dit alleen voor een tablet de mogelijkheid om op afstand opnames in te stellen?
edit @ hieronder: dat dus
[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 28-12-2012 08:44 ]
zie: Dj-sannieboy in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"Thedr schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:21:
[...]
Tweak Groen maakt altijd gebruik van de diensten van KPN. Geen idee of de app van KPN voor je tablet ook werkt/beschikbaar is. Zou even de Tweak klantenservice mailen
Ik wil bij tweak blauw mijn eigen router gebruiken en ben dus op zoek naar de instellingen die ik hiervoor moet gebruiken.
Krishly
Klopt, stond inderdaad in het forum, excuus!Thedr schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:21:
[...]
Tweak Groen maakt altijd gebruik van de diensten van KPN. Geen idee of de app van KPN voor je tablet ook werkt/beschikbaar is. Zou even de Tweak klantenservice mailen
edit @ hieronder: dat dusWas me even ontschoten dat het al eens voorbij was gekomen. Had de vrager natuurlijk zelf ook tegen moeten komen bij het doorspitten van dit topic
Klantenservice Tweak meldt:
De app is van KPN bij het Glas Groen pakket. Momenteel is de app
niet beschikbaar voor ons. Dit veranderd echter in 2013. De exacte datum is nog niet bekend
maar het komt wel.
Wat wil je instellen dan? Je kan gewoon een willekeurige router er achter hangen en dan heb je internet...Krishly schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:43:
Het zal allicht een keer langs gekomen zijn maar google heeft mij dit keer niet geholpen.
Ik wil bij tweak blauw mijn eigen router gebruiken en ben dus op zoek naar de instellingen die ik hiervoor moet gebruiken.
Krishly
Je hoeft dus in je eigen router geen PPoE in te stellen voor de wan, gewoon op dhcp zetten?kmichael schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:15:
[...]
Wat wil je instellen dan? Je kan gewoon een willekeurige router er achter hangen en dan heb je internet...
En hoe zit het de voip instellingen?
Nee, bij glasvezel blauw wordt geen PPPoE gebruikt dus je kunt gewoon een router aansluiten. VoIP instellingen kun je bij Tweak opvragen.Krishly schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:40:
[...]
Je hoeft dus in je eigen router geen PPoE in te stellen voor de wan, gewoon op dhcp zetten?
En hoe zit het de voip instellingen?
Dankjewel.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:55:
[...]
Nee, bij glasvezel blauw wordt geen PPPoE gebruikt dus je kunt gewoon een router aansluiten. VoIP instellingen kun je bij Tweak opvragen.
Verwijderd
probeer eens authenticatie uit te schakelen voor uitgaande mail (smtp).KlaasKlaas schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:08:
instellingen gewijzid.
adres.
lijkt erop dat je inlogt met een user/pass combinatie, wat eigenlijk niet hoeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 18:40 ]
Authenticatie uitgezet en nu werkt het weer.
Hebben blijkbaar bij Tweak intern wat veranderd waardoor het met authenticatie niet meer werkt.
Maar goed, ik kan weer mailen.
Dit topic is gesloten.