Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.155 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Sinds enige tijd heb ik Tweak Glasvezel 30/30 Groen inclusief KPN interactieve TV. Bij dit pakket kreeg ik twee devolo's meegeleverd om 2 digitale tv decoders aan te sluiten. Nu loop ik tegen het probleem aan dat soms de verbinding wordt verbroken tussen de twee devolo's. Aan de reacties op dit forum te lezen is dit een bekend probleem en is er eigenlijk maar een oplossing en dat is deze 2 devolo's eruit halen. Ik begreep dat sinds enige tijd de experiabox flexporten heeft waardoor het mogelijk is om de decoderboxen direct aan te sluiten.

Ik vroeg me af wat dit precies inhoudt. Biedt dit de mogelijkheid om 1 netwerk in huis te hebben waar zowel internet op wordt geleverd als tv? Ik heb namelijk een decoder op het normale netwerk aangesloten. De tv werkt daarmee vlekkeloos, echter krijgen sommige apparaten vanaf dat moment geen IP adres meer van de DHCP server van de experiabox. Als ik deze een handmatig ip geef werkt het weer wel. Als ik de decoder verwijder werkt alles weer zoals voorheen. DHCP wil ik toch graag blijven gebruiken voor smartphones van gasten enzo.

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om van de devolo's af te komen zonder een volledig seperaat netwerk door het huis heen te leggen. Dit is iets wat ik eigenlijk probeer te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Janus2700 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:48:
Sinds enige tijd heb ik Tweak Glasvezel 30/30 Groen inclusief KPN interactieve TV. Bij dit pakket kreeg ik twee devolo's meegeleverd om 2 digitale tv decoders aan te sluiten. Nu loop ik tegen het probleem aan dat soms de verbinding wordt verbroken tussen de twee devolo's. Aan de reacties op dit forum te lezen is dit een bekend probleem en is er eigenlijk maar een oplossing en dat is deze 2 devolo's eruit halen. Ik begreep dat sinds enige tijd de experiabox flexporten heeft waardoor het mogelijk is om de decoderboxen direct aan te sluiten.

Ik vroeg me af wat dit precies inhoudt. Biedt dit de mogelijkheid om 1 netwerk in huis te hebben waar zowel internet op wordt geleverd als tv? Ik heb namelijk een decoder op het normale netwerk aangesloten. De tv werkt daarmee vlekkeloos, echter krijgen sommige apparaten vanaf dat moment geen IP adres meer van de DHCP server van de experiabox. Als ik deze een handmatig ip geef werkt het weer wel. Als ik de decoder verwijder werkt alles weer zoals voorheen. DHCP wil ik toch graag blijven gebruiken voor smartphones van gasten enzo.

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om van de devolo's af te komen zonder een volledig seperaat netwerk door het huis heen te leggen. Dit is iets wat ik eigenlijk probeer te vermijden.
Met de ZTE of V8 experiabox is er geen specifieke ethernetpoort meer voor TV. Je kunt dus elke willekeurige poort gebruiken. Wij hebben hier KPN glasvezel met een V8 experiabox, daarachter een switch waar zonder problemen zowel PC's als STB's op aangesloten zijn. (Geen gescheiden netwerk meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 31 december 2012 @ 08:41:
[...]

Met de ZTE of V8 experiabox is er geen specifieke ethernetpoort meer voor TV. Je kunt dus elke willekeurige poort gebruiken. Wij hebben hier KPN glasvezel met een V8 experiabox, daarachter een switch waar zonder problemen zowel PC's als STB's op aangesloten zijn. (Geen gescheiden netwerk meer.)
Klopt, de oudere Experiabox'en hadden een specifiek poort voor ITV. Tegenwoordig kan men willekeurig poort gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Bedankt voor jullie reacties! Dat had ik dus ook zo echter leverde dit dhcp problemen op voor met name Apple apparaten. Ik heb een ZTE modem dus dit zou ook bij mij moeten kunnen! Ik ga even verder proberen. Zal mijn ervaringen posten voor t nageslacht ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Janus2700 op 31-12-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reality check....

Ik meende toen ik een paar dagen geleden aan dit topic begon zowel hier als op de tweak website te lezen dat het pakket alles-in-1 incl. interactieve TV was....

Zojuist wilde ik gaan bestellen en blijkt standaard alleen het analoog pakket (incl dvb-c?) nog in het pakket te zitten..

Wanneer is dat gebeurt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:39:
Even een reality check....

Ik meende toen ik een paar dagen geleden aan dit topic begon zowel hier als op de tweak website te lezen dat het pakket alles-in-1 incl. interactieve TV was....

Zojuist wilde ik gaan bestellen en blijkt standaard alleen het analoog pakket (incl dvb-c?) nog in het pakket te zitten..

Wanneer is dat gebeurt dan?
Ben je niet in de verwarring met het Groene en Blauwe pakket ? Analoog TV word namelijk alleen geleverd over Glas Blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweak.nl/consument/fiber/images/tweak/fiber/glas-landingspage-tv-blauw.jpg

Digitale interactieve televisie optioneel...

Overigens is de borg verlaagd van 50EUR naar 25EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Vziw was ITV bij blauw altijd optioneel en tegen meerprijs, daarom(en omdat ik geen zin in iptv had) heb ik ook alleen het basispakket.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 09:02
Ben nu geruime tijd klant bij tweak maar sta nu echt op het punt om er bij weg te gaan, ik heb ooit voor hun gekozen vanwege imap en de newsserver. En hoewel ik tevreden ben over de internetverbinding, televisie en newsserver heb ik er onderhand wel genoeg van omwille van de volgende redenen:

1) Ooit contract afgesloten voor 50/50 voor bepaalde prijs, met veel bombarie werd 1 jan 2012 prijsdaling dan wel meer bandbreedte aangekondigd, ik kon niet over omdat mijn 12mnd nog liepen. Echter toen die termijn verstreken was kon ik alleen voor de verhoging van 100/100 die je momenteel voor de prijs die ik voor 50/50 betaalt in aanmerking komen als ik een nieuw contract van 12mnd afsluit. Dat heb ik bij andere providers nooit meegemaakt.

2) Reeds sinds oktober is de imap service zwaar beneden pijl, performance is slecht en vaak uitval. Iederkeer moet je maar weer aantonen dat het niet bij jezelf zit maar dat tweak zijn zaken niet voor elkaar heeft.

3) Ik zit zelf in de techniek dus heb er zeker begip voor als eens iets uitvalt. Echter ondanks dat ik het al diverse keren heb aangekaart zet dit bedrijf nooit uitzich zelf een storings melding op hun website. Op dit moment ook weer, je kunt hun niet bereiken omdat ze door telefoontjes over email problemen oversteplt worden. Je krijg het verzoek om het later nog eens te proberen, maar niemand komt op het idee om de storing gewoon te melden zodat je weet dat je niet meer hoeft te bellen.

Door 1 voel ik mij bestolen cq te kort gedaan, en 2 en 3 is typisch de reden dat ik niet een nieuw 12mnd contract aan wil gaan zodat ik nu over een maantje weg kan. Wat ik best betreur want in de basis is hun pakket best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
rodebaron schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:59:
Ben nu geruime tijd klant bij tweak maar sta nu echt op het punt om er bij weg te gaan, ik heb ooit voor hun gekozen vanwege imap en de newsserver. En hoewel ik tevreden ben over de internetverbinding, televisie en newsserver heb ik er onderhand wel genoeg van omwille van de volgende redenen:

1) Ooit contract afgesloten voor 50/50 voor bepaalde prijs, met veel bombarie werd 1 jan 2012 prijsdaling dan wel meer bandbreedte aangekondigd, ik kon niet over omdat mijn 12mnd nog liepen. Echter toen die termijn verstreken was kon ik alleen voor de verhoging van 100/100 die je momenteel voor de prijs die ik voor 50/50 betaalt in aanmerking komen als ik een nieuw contract van 12mnd afsluit. Dat heb ik bij andere providers nooit meegemaakt.
In het verleden hebben ze mij wel aangepast van 50/50 naar 60/60 (einde 12 mnd contract, nieuw contract aangegaan, ergens in April/Mei 2012) Ook in mijn geval ging het meer over de prijs dan over de snelheid.
rodebaron schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:59:
2) Reeds sinds oktober is de imap service zwaar beneden pijl, performance is slecht en vaak uitval. Iederkeer moet je maar weer aantonen dat het niet bij jezelf zit maar dat tweak zijn zaken niet voor elkaar heeft.
Verwijderd in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monterey schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:30:
[...]

ook hier al div weken dezelfde klachten als jij ondervind echter heeft de helpdesk mij wel laten weten dat er problemen zijn.

Geachte klant ,

Er zijn e- mail problemen en er word hard gewerkt om deze nu opgelost te krijgen .

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk
Adaja

in de ochtend en late avond werkt het vreemd genoeg meestal wel.

we gaan nu de 3e week in van deze problemen en je mag rustig zeggen dat dit krankzinnig is dat het nog steeds niet is opgelost.

dat deze provider niet in staat is om een basic behoefte als email goed werkend te krijgen is van de zotte.
en ook de aankondigen pagina vermeld zoals gewoonlijk helemaal niets.
ik ken div mensen met een tweak abbo en stom genoeg heeft ong de helft wel last en de ander helemaal niet.
blijkbaar heb je een config fout.
je moet authenticatie voor de uitgaande server (SMTP) uitschakelen, dan werkt het weer zoals van ouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Ik wil mijn huidige jaarcontract laten verlengen met hetzelfde pakket, alleen tegen de huidige tarieven. (200 Mbit Blauw).

Krijg ik deze reactie:
Indien u uw abonnement wilt wijzigen vragen we u om akkoord te gaan met een nieuw jaarcontract.
Hierbij wordt er ook eenmalig EUR 25,- downgrade/administratiekosten in rekening gebracht.
Indien u hiermee akkoord gaat verzoeken we u om een ondertekend akkoord op te sturen.
Ik moet 25 euro betalen voor een downgrade/administratiekosten?!? Lekkere klantenbinding. Ten eerste is het geen downgrade, blijf bij hetzelfde pakket, en het omzetten is 1 minuut werk.

Ik ga toch maar eens kijken naar een andere provider, blijkbaar zijn ze bij Tweak liever klanten kwijt dan rijk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik heb ook 200 Mbit mijn jaarcontract was ook afgelopen (oud tarief liep door)
Ik kon wel 200 Mbit tegen nieuw tarief krijgen, maar moest ik wel een nieuwe jaar contract afsluiten.
Dit heb ik gedaan hierbij had ik GEEN! administratie kosten.

(3 maand geleden ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
kmichael schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:10:
Ik heb ook 200 Mbit mijn jaarcontract was ook afgelopen (oud tarief liep door)
Ik kon wel 200 Mbit tegen nieuw tarief krijgen, maar moest ik wel een nieuwe jaar contract afsluiten.
Dit heb ik gedaan hierbij had ik GEEN! administratie kosten.

(3 maand geleden ofzo)
De 25 euro betaal je bij een downgrade, anders kun je zonder kosten naar het nieuwe tarief i.c.m. het afsluiten van een nieuw jaarcontract. Het staat allemaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Waarom zou het vervelend zijn om zonder kosten naar het nieuwe tarief te gaan? 25 euro voor een simpele administratieve handeling is belachelijk en totaal niet klantvriendelijk.

Je sluit zelfs een nieuw jaarcontract af, wat een pluspunt is voor het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag jullie hulp bij het volgende.
Ik heb Glas Groen en sinds een paar maanden ook dat vermaledijde Packetforce modem om het telefonieprobleem van Tweak op te lossen. Wij hadden al een compleet netwerk aangelegd rond de Sitecom WL-309 gaming router. Hierin zit ook een NAS die vanaf het internet bereikbaar was.

Ik heb geprobeerd mijn Sitecom achter de PF aan te sluiten en dat lukt maar ten dele. We kunnen wel het internet op maar vanaf het internet kom ik met geen mogelijkheid bij de NAS uit. Ik heb de Sitecom al in de DMZ gezet en dat heeft niet geholpen. Wanneer ik naar mijn eigen site ga, kom ik hoe dan ook uit in de webserver van de PF. Ik kom er maar niet voorbij. Tweak weigert ondersteuning omdat ze het aansluiten van een router achter de PF afraden en alleen service bieden aan hun eigen apparatuur. Dat ik door Tweak in deze situatie ben terecht gekomen, laat ze volledig koud: de arrogantie ten top.

Ten einde raad heb ik op het Genexis modem en nieuw aangeschafte switch aangesloten en mijn beide routers daarmee verbonden. Twee stroomvretende apparaten extra om de oude situatie te herstellen!

Inmiddels heb ik van Tweak vernomen dat de PF oplossing de definitieve oplossing is geworden. Daarvoor werd steeds verteld dat het een tijdelijke zou zijn. Met dit gegeven wil ik opnieuw mijn installatie tegen het licht houden en proberen met minder apparaten de boel aan de praat te krijgen. Mijn vragen aan de deskundigen hier:
1) hoe moet ik het PF modem instellen zodat deze volledig transparant werkt voor mijn Sitecom netwerk?
2) hoe sluit ik het beste de Sitecom op de PF aan? Met de WAN poort van de Sitecom op een Lan poort van de PF of Lan poort op Lan poort?
3) Zijn er nog andere oplossingen denkbaar en zo ja welke?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 08:31:
Graag jullie hulp bij het volgende.
Ik heb Glas Groen en sinds een paar maanden ook dat vermaledijde Packetforce modem om het telefonieprobleem van Tweak op te lossen. Wij hadden al een compleet netwerk aangelegd rond de Sitecom WL-309 gaming router. Hierin zit ook een NAS die vanaf het internet bereikbaar was.

Ik heb geprobeerd mijn Sitecom achter de PF aan te sluiten en dat lukt maar ten dele. We kunnen wel het internet op maar vanaf het internet kom ik met geen mogelijkheid bij de NAS uit. Ik heb de Sitecom al in de DMZ gezet en dat heeft niet geholpen. Wanneer ik naar mijn eigen site ga, kom ik hoe dan ook uit in de webserver van de PF. Ik kom er maar niet voorbij. Tweak weigert ondersteuning omdat ze het aansluiten van een router achter de PF afraden en alleen service bieden aan hun eigen apparatuur. Dat ik door Tweak in deze situatie ben terecht gekomen, laat ze volledig koud: de arrogantie ten top.

Ten einde raad heb ik op het Genexis modem en nieuw aangeschafte switch aangesloten en mijn beide routers daarmee verbonden. Twee stroomvretende apparaten extra om de oude situatie te herstellen!

Inmiddels heb ik van Tweak vernomen dat de PF oplossing de definitieve oplossing is geworden. Daarvoor werd steeds verteld dat het een tijdelijke zou zijn. Met dit gegeven wil ik opnieuw mijn installatie tegen het licht houden en proberen met minder apparaten de boel aan de praat te krijgen. Mijn vragen aan de deskundigen hier:
1) hoe moet ik het PF modem instellen zodat deze volledig transparant werkt voor mijn Sitecom netwerk?
2) hoe sluit ik het beste de Sitecom op de PF aan? Met de WAN poort van de Sitecom op een Lan poort van de PF of Lan poort op Lan poort?
3) Zijn er nog andere oplossingen denkbaar en zo ja welke?

Alvast bedankt!
Waarom wil je persé die Sitecom behouden? Alleen de PF is toch ook prima? Je kunt ook een eigen SIP/VoIP telefoon kopen en alleen de Sitecom als router gebruiken of je koopt een degelijker router met VoIP functionaliteit.
The Wizard schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:52:
Waarom zou het vervelend zijn om zonder kosten naar het nieuwe tarief te gaan? 25 euro voor een simpele administratieve handeling is belachelijk en totaal niet klantvriendelijk.

Je sluit zelfs een nieuw jaarcontract af, wat een pluspunt is voor het bedrijf.
Je betaald geen administratie kosten, dat wordt hier ook al door verschillende mensen gezegd. Zie de link die Joop in zijn bericht heeft staan.

[ Voor 67% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-01-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Echt, mensen die een KPN product afnemen en dan verbaast zijn dat 't allemaal niet werkt :')

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[b]Dj-sannieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:52:

Je betaald geen administratie kosten, dat wordt hier ook al door verschillende mensen gezegd. Zie de link die Joop in zijn bericht heeft staan.
Even lezen, er worden wel administratiekosten in rekening gebracht. Dat zegt Joop ook.

Volgens de helpdesk:
Volgens ons service voorwaarden gaat het om een downgrade als u met de prijs lager gaat. Daardoor worden er 25 euro administratie kosten in rekening gebracht.
Volgens de website:
Onder een downgrade worden de volgende wijzigingen verstaan:
Een wijziging van de internet-snelheid naar een lagere snelheid
Een wijziging van het abonnement dat een lager maandbedrag tot gevolg heeft
Een overstap van een 'alles-in-1'-abonnement naar een 'internet en bellen'-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The Wizard schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:10:
[...]

Even lezen, er worden wel administratiekosten in rekening gebracht. Dat zegt Joop ook.

Volgens de helpdesk:

[...]

Volgens de website:

[...]
Ah, je gaat naar een lager maandbedrag dan is het inderdaad een downgrade en betaal je administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:35
Per 24 januari wijzigt KPN het zenderpakket (o.a. bij Tweak Groen). RTLgemist is vanaf dat moment niet meer gratis, zie Zenderwijzingen KPN

Groeten

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Weet iemand hoe het kan dat ik via Lijbrandt wel via het netwerk van Glashart een abonnement kan aanvragen en bij Tweak niet? Ik kan namelijk alleen het Groene pakket aanvragen en niet de Blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Zijn er meer mensen die geen internet hebben in Enschede? Is waarschijnlijk gerelateerd aan de stroomstoring van vandaag maar die zou grotendeels verholpen moeten zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:52:
Waarom wil je persé die Sitecom behouden? Alleen de PF is toch ook prima? Je kunt ook een eigen SIP/VoIP telefoon kopen en alleen de Sitecom als router gebruiken of je koopt een degelijker router met VoIP functionaliteit.
Er zijn een aantal redenen waarom ik de Sitecom WL-309 wil behouden:
- de PF ondersteunt geen WIFI-n, heeft maar 2 antennes ipv 4, heeft geen gigabit Lan, ondersteunt niet Dual-band en zo kan ik nog wel even doorgaan. De PF legt het in alles af tegen deze Sitecom.
- de Sitecom heb ik gekocht en geïnstalleerd vlak voordat ik overstapte naar Tweak.
- Een belangrijke overweging om naar Tweak over te stappen was het gebruik van eigen apparatuur.

Kortom, je advies om de Sitecom de deur uit te doen en de PF maar te gaan gebruiken of een 'degelijker' router te kopen geeft aan dat je niet echt weet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
RolfLobker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:31:
Zijn er meer mensen die geen internet hebben in Enschede? Is waarschijnlijk gerelateerd aan de stroomstoring van vandaag maar die zou grotendeels verholpen moeten zijn nu.
Internet doet het hier (7532) nu weer sinds 11:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 08:38:
[...]

Er zijn een aantal redenen waarom ik de Sitecom WL-309 wil behouden:
- de PF ondersteunt geen WIFI-n, heeft maar 2 antennes ipv 4, heeft geen gigabit Lan, ondersteunt niet Dual-band en zo kan ik nog wel even doorgaan. De PF legt het in alles af tegen deze Sitecom.
- de Sitecom heb ik gekocht en geïnstalleerd vlak voordat ik overstapte naar Tweak.
- Een belangrijke overweging om naar Tweak over te stappen was het gebruik van eigen apparatuur.

Kortom, je advies om de Sitecom de deur uit te doen en de PF maar te gaan gebruiken of een 'degelijker' router te kopen geeft aan dat je niet echt weet waar je het over hebt.
Voor zover ik weet ondersteund de Packet Force wel degelijk 802.11 N, tot max 130Mbit.

Tweak belemmerd je verder niet in het gebruik van je eigen apparatuur.
De Sitecom router die jij hebt heeft echter geen VoIP ondersteuning.
Daarom gaf ik aan dat je een VoIP telefoon kunt aanschaffen of een router kunt kopen die wel VoIP ondersteuning heeft.
Ted_W schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:46:
Weet iemand hoe het kan dat ik via Lijbrandt wel via het netwerk van Glashart een abonnement kan aanvragen en bij Tweak niet? Ik kan namelijk alleen het Groene pakket aanvragen en niet de Blauwe.
Lijbrandt bied diensten aan via WMP+. Tweak bied diensten aan via WMP (Groen) en WGDO (Blauw).

[ Voor 57% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-01-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:44
Nou ik heb ook probelemen met mijn telefoon, constant werkt hij niet. Heb nu een nieuwe PF gehad als dit niet werkt ben ik er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Dj-sannieboy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:50:

Lijbrandt bied diensten aan via WMP+. Tweak bied diensten aan via WMP (Groen) en WGDO (Blauw).
Idd. Ik heb Tweak al div. keren gemaild of zij ook nog van plan zijn om WMP+ te gaan doen (zeker om er weer een niet-KPN wmp+ partij bij te hebben als Lijbrandt, Concepts en KickXL straks Telfort heten).

Maar Tweak neemt nieteens de moeite om te antwoorden.

Dus ach.... dan moet ik mezelf sowieso afvragen of ik dar nog wel klant wil zijn want dan geniet ik dezelfde 'service' en non-communicatie als nu bij Lijbrandt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:09:
[...]

Idd. Ik heb Tweak al div. keren gemaild of zij ook nog van plan zijn om WMP+ te gaan doen (zeker om er weer een niet-KPN wmp+ partij bij te hebben als Lijbrandt, Concepts en KickXL straks Telfort heten).

Dus ach.... dan moet ik mezelf sowieso afvragen of ik dar nog wel klant wil zijn want dan geniet ik dezelfde 'service' en non-communicatie als nu bij Lijbrandt.
Misschien hebben ze een goeie deal ofzo voor WMP. Ze bieden daarnaast ook natuurlijk nog aan via WGDO. (Helaas is WGDO slecht een klein gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
eymey schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:09:
[...]

Vreemd, Ik sta juist versteld van de snelle reacties op mijn mail (al zijn dat er niet veel...)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag mijn opzegging verstuurd. Ga lekker naar Tele2, aangezien Tweak mij elke keer weigert te updaten over de status van mijn wijkcentrale terwijl dit wel elke keer beloofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

rsvmark schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Vreemd, Ik sta juist versteld van de snelle reacties op mijn mail (al zijn dat er niet veel...)!
Er is een verschil tussen een technische vraag die iemand van de helpdesk zo kan beantwoorden en een vraag over de strategie/richting van Tweak's dienstverlening waar het management mogelijk nog niet eens een besluit over heeft genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Aangezien Tweak in tegenstelling tot KPN wel de SIP gegevens vrijgeeft vraag ik me af of er mensen zijn die erin geslaagd zijn om buiten de experiabox om een telefoon aan te sluiten.
En zo ja hoe?

Ik ben bijna zover dat ik voor internet en tv een eigen router inzet (een mikrotik) en zou graag de hele experiabox bij het grofvuil neerzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Volgens de thomson lijkt er een externe SIP UA registererd te zijn met als gebruikersnaam:
31201234567 (telefoonnummer)

Misschien kan je wireshark tussen experiabox en glasvezelunit zetten en sip IP en password uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
jnr24 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:09:
Volgens de thomson lijkt er een externe SIP UA registererd te zijn met als gebruikersnaam:
31201234567 (telefoonnummer)

Misschien kan je wireshark tussen experiabox en glasvezelunit zetten en sip IP en password uitzoeken?
Ik heb alle gegevens al (die krijg je gewoon bij tweak) maar nu is mijn vraag hoe ik een telefoon aansluit.
Met andere woorden: kan ik nu bv een gigaset N300A IP met handset (C610) aansluiten op de router die ik nu gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

rsvmark schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Ik heb alle gegevens al (die krijg je gewoon bij tweak) maar nu is mijn vraag hoe ik een telefoon aansluit.
Met andere woorden: kan ik nu bv een gigaset N300A IP met handset (C610) aansluiten op de router die ik nu gebruik?
Ik heb een gigaset N300A IP gekoppeld aan m'n Asus RT-N66U en dat gaat prima. (Tweak Blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Aaargh! schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:33:
[...]

Ik heb een gigaset N300A IP gekoppeld aan m'n Asus RT-N66U en dat gaat prima. (Tweak Blauw)
Vul je dan de sip gegevens in de gigaset in?
Ik heb tweak groen maar daar werkt telefonie hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rsvmark schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:41:
[...]

Je kunt gewoon de SIP gegevens invullen in een VoIP geschikt apparaat, bijvoorbeeld een VoIP telefoon zoals de Gigaset. (Uiteraard niet tegelijk ook de Experiabox aansluiten, want daar staan de SIP gegevens ook in geconfigureerd)

[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-01-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

[...]

Yep.
Geen idee, 't blijft KPN he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Ook bij KPN werkt dat gewoon.
Weet alleen niet de instellingen precies voor een Gigaset, maar je moet er wel voor zorgen dat die het externe IP gebruikt om in te loggen.

Anders kan je hele monologen houden, niemand zal je dan tegen spreken namelijk.

In Mijn Tweak kan je dat ook zien door de telefonie gegevens te bekijken, daar staat dan Aangemeld door, als dit een intern IP is, dan kan je gewoon bellen, maar zal je diegene die je belt nooit horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tweak en KPN verschillen wel degelijk.

Tweak heeft z'n eigen telefonieplatform (onafhankelijk van KPN). Tweak geeft ook SIP gegevens vrij zodat je je eigen SIP client (bv. een IP DECT apparaat zoals Siemens of Fritz!box kan gebruiken).

Bij KPN krijg je ook per definitie je SIP gegevens niet dus kan je alleen de Experiabox gebruiken voor telefonie, zelfs al regel je internet en TV via je eigen apparatuur.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Erg blij met m'n ZyXEL P-2812HNU-51c... MAAR, ik heb 1 probleempje. Ik zie geen andere devices in mijn netwerk. Specifiek, ik zie ze niet over LAN. WLAN ziet WEL andere apparaten.

Iemand die toevallig ook met een dergelijke modem dit probleem ondervindt?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfensteijn schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:14:
[...]

Vervangen door een goed stukje hardware? De experia box die Tweak mij leverde (TG789vn) heb ik vervangen door een TP-Link wr1043nd met OpenWRT erop zodat ik gebruik kan maken van de vlan opties. Enige wat ik mis is de telefonie welke ik toch niet gebruik en mijn wifi is maximaal 130mbit vanwege max 20MHz kanaal inplaats van de 40MHz. Maar dat vind ik prima, aangezien ik het meeste toch bedraad doe :)

Telefonie is trouwens ook nog wel te regelen, maar ik bel al heel weinig, en dat kan ik prima af met mijn mobiele telefoon, dus daar mis ik echt niets aan :)
Bedankt voor de tip! Ik heb een TP-Link TL-WDR4300 gekocht en hier OpenWRT op geinstalleerd, ik krijg alleen nog geen verbinding... hieronder mijn /etc/config/network: zie ik iets over het hoofd ?

config interface 'loopback'
option ifname 'lo'
option proto 'static'
option ipaddr '127.0.0.1'
option netmask '255.0.0.0'

config interface 'lan'
option ifname 'eth0.1'
option type 'bridge'
option proto 'static'
option ipaddr '192.168.1.1'
option netmask '255.255.255.0'
option stp '1'
option defaultroute

config interface 'wan'
option ifname 'eth0.2'
option proto 'pppoe'
option password 'kpn'
option macaddr '50:7E:5D:2F:80:ED'
option username '50-7E-5D-2F-80-ED@direct-adsl'
option defaultroute '1'
option peerdns '1'

config switch
option name 'eth0'
option reset '1'
option enable_vlan '1'

config switch_vlan
option device 'eth0'
option vlan '1'
option ports '0t 2 3 4 5'

config switch_vlan
option device 'eth0'
option vlan '2'
option ports '0t 1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik zit er aan te denken om van mijn langzame 20 Mbit ADSL (werkelijk 10 Mbit wegens afstand) à €25,- over te stappen naar Tweak Fiber blauw, met dus 35 Mbit à €35,-

Betekend dit ook dat ik af kan stappen van mijn Astraweb usenet account omdat Tweak News een vergelijkbare (betere?) dienst aanbiedt? Wat is jullie ervaring met Tweak News vergeleken met andere usenet providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tweak News is vergelijkbaar met de andere Usenetproviders. Ik haal altijd mijn volledige snelheid (200 Mbit), en de retentie is ook goed (> 1100 dagen).

Met Takedowns zijn ze een stuk trager dan Eweka, dat is dus voor veel mensen een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Firesphere schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:19:
Erg blij met m'n ZyXEL P-2812HNU-51c... MAAR, ik heb 1 probleempje. Ik zie geen andere devices in mijn netwerk. Specifiek, ik zie ze niet over LAN. WLAN ziet WEL andere apparaten.

Iemand die toevallig ook met een dergelijke modem dit probleem ondervindt?
Gebruik je de switch van je router, zo ja kan het zijn dat poort 1=VLAN1 poort 2=VLAN2 etc... Ik weet edoch niet of je erbij kunt. Alle apparaten via een aparte switch zou het probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
Hehe... Xbox360 binnen hier. Heeft even geduurd, maar ach (contract ondertekend in augustus) :) Heb er zelf toch geen plannen mee, dus ik zet em mooi op marktplaats.

[ Voor 11% gewijzigd door Thedr op 15-01-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:58:
Aangezien Tweak in tegenstelling tot KPN wel de SIP gegevens vrijgeeft vraag ik me af of er mensen zijn die erin geslaagd zijn om buiten de experiabox om een telefoon aan te sluiten.
En zo ja hoe?

Ik ben bijna zover dat ik voor internet en tv een eigen router inzet (een mikrotik) en zou graag de hele experiabox bij het grofvuil neerzetten....
Nou het is gelukt 8)
De experiabox gaat de deur uit!!!
Ik heb nu een mikrotik router (RB2011UAS-2HnD-IN).
Deze heeft:
5 Gbit poorten - WAN - Home server - Media player slaapkamer - Media player woonkamer - PC Zolder
5 100Mb poorten - 2x iptv decoders - Siemens Gigaset - Youless energiemeter - vrij.

Alles dus in eigen hand en 1 apparaat in de meterkast ipv 3 :P

EDIT:
OEPS iets te vroeg gejuigd......
Als ik naar buiten bel horen ze mij wel maar ik de ander niet :?
Vanavond maar weer even zoeken.
Iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door rsvmark op 16-01-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komt mijn vraag wel voor in dit topic, maar das zoveel lezen.
Sorry als dit zo is.

Maar het volgende zou ik willen weten.

Ik woon in Amersfoort, en heb een Packetfront modem hangen.
Nu wil ik dus overstappen naar Tweak groen.
De postcode checker geeft aan dat dit mogelijk is.
Maar is dit wel echt zo...
omdat Tweak werkt met Genexis modems.
En kan er wel een Genexis modem geplaatst worden in een Packetfront gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
rsvmark schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:59:
[...]

Nou het is gelukt 8)
De experiabox gaat de deur uit!!!
Ik heb nu een mikrotik router (RB2011UAS-2HnD-IN).
Deze heeft:
5 Gbit poorten - WAN - Home server - Media player slaapkamer - Media player woonkamer - PC Zolder
5 100Mb poorten - 2x iptv decoders - Siemens Gigaset - Youless energiemeter - vrij.

Alles dus in eigen hand en 1 apparaat in de meterkast ipv 3 :P

EDIT:
OEPS iets te vroeg gejuigd......
Als ik naar buiten bel horen ze mij wel maar ik de ander niet :?
Vanavond maar weer even zoeken.
Iemand tips?
Heb je wel poorten voor de gespreksdata open staan? std doet de Siemens dat middels RTP over poorten 5004 en hoger, maar kun je vastzetten.
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:48:
omdat Tweak werkt met Genexis modems.
En kan er wel een Genexis modem geplaatst worden in een Packetfront gebied?
Vziw werkt Tweak tegenwoordig ook met packetfronts en hebben ze die een tijd terug ook aan klanten geleverd met telefonieproblemen over blauw. Weet echter niet of dat een NT of echt een router achter de fiberunit is. Hier een 100Mbit Genexis zonder enig probleem en verwacht dat ze geen apparatuur gaan vervangen in de fiber aansluiting, alleen achter de aansluiting.
Is blauw niet leverbaar? Zou mijn voorkeur hebben als ik kon kiezen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tweak gebruikt zowel voor Groen als Blauw Genexis.

Bij Groen wordt telefonie door de Experiabox van KPN afgehandeld. Bij blauw leveren ze een losse "packetforce" mee omdat hun telefonieplatform blijkbaar niet compatible is met de VOIP module van Genexis, die door de overige WGDO/WMP+ providers gebruikt wordt.

Als ze ook blauw leveren in gebieden waar packetfront NT's gebruikt worden (Portaal, Edutel gebieden), dan neem ik aan dat men daar uiteraard ook die NT"s gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 16-01-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn postcode is alleen Groen leverbaar.

Er is mij namelijk ooit eens verteld dat er geen genexis modem geplaatst kan worden in een Packetfront gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik heb zelf een genexis en geen probleem met telefonie(meer).
Ik vermoed zomaar dat je nu tegen het verschil in NT en (voice)router aanloopt, als ik eymey begrijp levert tweak evt een losse voicerouter mee voor blauw. Bij groen zul je aan een experiabox vastzitten.
NT wordt vziw alleen door netwerkbeheerder(reggefiber oid) gewisseld, maar zijn voor fiber in principe gewoon transparant en te vergelijken met een ISRA bij ADSL.
NT zit in/op de fiber-unit en kan uit 1 te onderscheiden onderdeel bestaan, of 2 modules naast elkaar, 1 voor FiberTerminatie(FT) en ander voor NetwerkTerminatie(NT). Waarschijnlijk heb je het 1e type.

[ Voor 19% gewijzigd door Loekie op 16-01-2013 14:12 . Reden: verduidelijking. ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

M-ThijZ

Riding on Rails

Dan lijkt Tweak de goedkoopste glasvezel aanbieder te zijn als je alleen op zoek bent naar een internetaansluiting. Toegang tot usenet is ook mooi meegenomen.

Wat is jullie ervaring met de overstap vanaf ADSL? Glasvezelaansluiting loopt al tot in de meterkast, kan ik na afsluiten van een abo, Telfort meteen opzeggen? (maand opzegtermijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
M-ThijZ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:23:
Dan lijkt Tweak de goedkoopste glasvezel aanbieder te zijn als je alleen op zoek bent naar een internetaansluiting. Toegang tot usenet is ook mooi meegenomen.

Wat is jullie ervaring met de overstap vanaf ADSL? Glasvezelaansluiting loopt al tot in de meterkast, kan ik na afsluiten van een abo, Telfort meteen opzeggen? (maand opzegtermijn)
Ik zou wachten tot je een werkende aansluiting hebt.
Ik zat toentertijd in een nieuw gebied in Enschede en was dus afhankelijk van plaatsing van een POP en meewerking van reggefiber, dat zal je in Amersfoort ws niet meer hebben.
Als je het kunt missen, zou ik gewoon wachten tot het werkt en dan pas opzeggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Geen internet @ 7532
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
2802BJ geen internet.

Interne netwerk Tweak bereikbaar . Uitgaand verkeer niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Hier heb ik helemaal geen internetconnectiviteit. Led op de Genexis blijft ook uit. Wel TCP verkeer op de aansluiting voor IP-TV (heb het mediading niet aangesloten maar ziet er naar uit dat dat wel zou werken) en ook analoge TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RolfLobker schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:38:
Hier heb ik helemaal geen internetconnectiviteit. Led op de Genexis blijft ook uit. Wel TCP verkeer op de aansluiting voor IP-TV (heb het mediading niet aangesloten maar ziet er naar uit dat dat wel zou werken) en ook analoge TV.
Even verderop 7521 werkt het wel, maar af en toe vertraging, kan komen door google DNS die ik net gebruik voor ipv4 en 6.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
EDIT

Laat maar al gevonden 8)

Kunnen beide phone poorten op de experiabox eigenlijk gebruikt worden voor hetzelfde nummer?
Heb nu twee verschillende telefoons aangesloten (gigaset en een samsung set) en alleen set een gaat over terwijl in de experiabox beide poorten als geregistreerd staan??

[ Voor 8% gewijzigd door rsvmark op 19-01-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Ik heb vandaag last van langzaam ladende websites op mijn 100/100 tweak groen verbinding. Youtube bijvoorbeeld. Speedtest geeft nu ook 84/32 aan als snelheid, maar dit kan ook langer al zo zijn.

Problemen zijn vanzelf verdwenen, snelheid is nu 92/66.

[ Voor 15% gewijzigd door Chrizzly op 20-01-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Sinds een aantal dagen veel problemen met Wifi van de Experiabox. Kan wel connectie maken maar bij het verkrijgen van een IP adres lijkt het steeds verkeerd te gaan. Aan/uit zetten helpt wel maar dat moet niet nodig zijn. Telefoon wilde ook niks meer doen, telefoontje naar Tweak en een kwartier later werkte het (na wederom een herstart) weer.

Het valt me overigens op dat bijna alles wat ik op dit moment via Usenet binnen haal niet compleet is. Heb ik nooit zo'n last van gehad, ook niet bij eerdere aanbieders. Meer mensen met die problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hans_18T schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:54:
[...]

Gebruik je de switch van je router, zo ja kan het zijn dat poort 1=VLAN1 poort 2=VLAN2 etc... Ik weet edoch niet of je erbij kunt. Alle apparaten via een aparte switch zou het probleem moeten oplossen.
Ja, de ingebouwde switch + router inderdaad, maar de eerste 3 poorten zijn allemaal op hetzelfde VLAN. Alleen de 4e is anders, maar die gebruik ik voor televisie.

Via een aparte switch lost het inderdaad op, maar heeft apsoluut niet mijn voorkeur. Een extra apparaatje om een verder werkende routing functie op te lossen is mij een beetje onzinnig eigenlijk...

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:56:
Sinds een aantal dagen veel problemen met Wifi van de Experiabox. Kan wel connectie maken maar bij het verkrijgen van een IP adres lijkt het steeds verkeerd te gaan. Aan/uit zetten helpt wel maar dat moet niet nodig zijn. Telefoon wilde ook niks meer doen, telefoontje naar Tweak en een kwartier later werkte het (na wederom een herstart) weer.

Het valt me overigens op dat bijna alles wat ik op dit moment via Usenet binnen haal niet compleet is. Heb ik nooit zo'n last van gehad, ook niet bij eerdere aanbieders. Meer mensen met die problemen?
Ander wifi kanaal getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Heb meteen een vast kanaal ingesteld na installatie door de monteur. Dat kwam de verbinding inderdaad ten goede. Vreemde is dat het nu 2 maanden zo goed als probleemloos heeft gewerkt, en nu ineens kuren begint te vertonen.

Telefonie heeft overigens al vaker storing gehad. Meestal alleen problemen met inkomende gesprekken maar gisteren dus ook ineens uitgaande gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik overweeg om een Tweak Alles-in-1 Groen abbo af te sluiten (Amsterdam Oost), maar er is mij nog wat onduidelijkheid mbt de aansluiting van de experiabox aan de TV. Ik heb vanuit meterkast 1 UTP kabel liggen naar TV/PS3/Mediacenter en geen ruimte voor een 2e kabel.

Ik las dat de nieuwste experiaboxen van KPN (v8?) zogenaamde flexpoorten heeft waardoor er over 1 UTP kabel zowel internet als TV verkeer gaat. Klopt dit? Werkt dit ook bij Tweak?

Anders overweeg ik Lijbrandt ivm DVB-C (of moet ik met ofwel devolo's óf de kabel splitsen in 2x 4 aders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
brokenp schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:38:
Ik overweeg om een Tweak Alles-in-1 Groen abbo af te sluiten (Amsterdam Oost), maar er is mij nog wat onduidelijkheid mbt de aansluiting van de experiabox aan de TV. Ik heb vanuit meterkast 1 UTP kabel liggen naar TV/PS3/Mediacenter en geen ruimte voor een 2e kabel.

Ik las dat de nieuwste experiaboxen van KPN (v8?) zogenaamde flexpoorten heeft waardoor er over 1 UTP kabel zowel internet als TV verkeer gaat. Klopt dit? Werkt dit ook bij Tweak?

Anders overweeg ik Lijbrandt ivm DVB-C (of moet ik met ofwel devolo's óf de kabel splitsen in 2x 4 aders...)
Levert sowieso geen probleem op; ervan uitgaande dat je NTU in de meterkast zit. Je kunt dan met die ene UTP kabel naar de Experiabox in de woonkamer, en vanaf de Experiabox natuurlijk naar de Settopbox/PS3/TV/HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Daarnaast kwam ik erachter dat (waarschijnlijk door een nieuwere firmware) er nu ook internet gaat over port 3 en televisie over andere porten. Ik heb nu de settopbox boven aan poort 2 hangen, en poort 3 loopt naar de woonkamer waar de settopbox en de PS3 dmv een switch aan hangen. Ik praat hier over de ZTE experiabox. Hiermee was dat eerder niet mogelijk :)

Die devolo's, vergeet die maar. Daar heb ik nog nooit fatsoenlijk wat overheen kunnen trekken. Lopen vast, instabiel, noem maar op. Idee een 9, uitvoering een 2..

[ Voor 18% gewijzigd door Tarabass op 21-01-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:09:
[...]

Heb meteen een vast kanaal ingesteld na installatie door de monteur. Dat kwam de verbinding inderdaad ten goede. Vreemde is dat het nu 2 maanden zo goed als probleemloos heeft gewerkt, en nu ineens kuren begint te vertonen.

Telefonie heeft overigens al vaker storing gehad. Meestal alleen problemen met inkomende gesprekken maar gisteren dus ook ineens uitgaande gesprekken.
Er kunnen router in de omgeving bij zijn gekomen of de buren zijn wellicht van kanaal veranderd.
Tarabass schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:58:
Daarnaast kwam ik erachter dat (waarschijnlijk door een nieuwere firmware) er nu ook internet gaat over port 3 en televisie over andere porten. Ik heb nu de settopbox boven aan poort 2 hangen, en poort 3 loopt naar de woonkamer waar de settopbox en de PS3 dmv een switch aan hangen. Ik praat hier over de ZTE experiabox. Hiermee was dat eerder niet mogelijk :)

Die devolo's, vergeet die maar. Daar heb ik nog nooit fatsoenlijk wat overheen kunnen trekken. Lopen vast, instabiel, noem maar op. Idee een 9, uitvoering een 2..
De ZTE en V8 hebben flexpoorten, maakt dus niet meer uit op welke van de 4 ethernet poorten je de STB aansluit. (Dit is altijd al zo geweest bij de ZTE en V8) Ook kun je gewoon een switch op een van de poorten aansluiten en hier zowel PC's als STB's op aansluiten. (Apart netwerken zijn dus niet meer nodig, maar dit wordt officieel niet ondersteund geloof ik)

[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-01-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Tarabass schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:58:
Niet helemaal waar. Qua downloadsnelheid is het een enorme beperking inderdaad, maar mijn TV signaal wordt er prima mee doorgegeven. Vastlopers en instabiliteit heb ik nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

bartvk schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Niet helemaal waar. Qua downloadsnelheid is het een enorme beperking inderdaad, maar mijn TV signaal wordt er prima mee doorgegeven. Vastlopers en instabiliteit heb ik nog niet meegemaakt.
sd-zenders trekt hij inderdaad, maar als ik een hdzender eroverheen trek loopt de devolo helemaal vast totdat alle lampjes rood gaan branden. Ik heb met wat tooljtes van devolo de firmware geflashed en getest, en de doorvoersnelheid is echt om te huilen. Ik zit in een nieuwbouwwoning, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Misschien is hij gewoon stuk, wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Die devolos zijn een leuke oplossing zolang je niet tegen storingsbronnen aanloopt, bij mijn ouders waren er 2 bronnen van storing en had ik bijna elke avond m'n pa aan de lijn hangen. Bleek dat huis verdeeld was in verschillend fases(koken op stroom) en daarnaast afstand(ca 30m hemelsbreed) en ook adapter van 1853, zodra die gestart werd, klapte devolo direct op oranje/rood. Electricien ethernet laten trekken door aanwezige loze leiding en nu hoor ik nooit meer wat :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Devolo's kunnen best een goede doorvoersnelheid hebben, maar het gaat om de stabiliteit. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat er storingen optreden en bij IPTV merk je dat direct. (Haperend/stilstaand beeld/geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
bartvk schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Same here. Devolo sets heb ik hier ook liggen. Degene die standaard meegeleverd zijn van KPN/Tweak, daar trekt hij nog net een HD signaal mee, heeeel soms hapert hij heel kort maar over algemeen prima. Doorvoersnelheid komt ook niet boven de 10-12 Mbit/s uit.

Heb ook een Zyxel 500 Mbit/s variant liggen. Met deze haal ik afwisselend snelheden tot 40 Mbit/s. HD televisie kijken zonder problemen. Ga ik echter een HD film kijken die vanaf het netwerk geladen wordt, 1080p met bitrates van 20-30 Mbit/s, dan hapert het om de minuut.

Redelijk nieuwbouw hier. Getest met een set dat op verschillende stroomgroepen hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:30
Kan iemand mij toevallig uitleggen wat de gratis basis installatie precies inhoudt?
Ik wil graag glasvezel bij tweak (reggefiber was net te laat voor de xbox actie...) maar ik heb geen stopcontact in de meterkast en aangezien het om een huur huis gaat ben ik niet echt happig om die zelf aan te leggen...

Ik weet dat ik waarschijnlijk beter de klantenservice kan bellen, maar ik dacht ik vraag het eerst hier voor ik een duur 0900 nummer ga bellen ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Spekkie88 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51:
Kan iemand mij toevallig uitleggen wat de gratis basis installatie precies inhoudt?
Ik wil graag glasvezel bij tweak (reggefiber was net te laat voor de xbox actie...) maar ik heb geen stopcontact in de meterkast en aangezien het om een huur huis gaat ben ik niet echt happig om die zelf aan te leggen...

Ik weet dat ik waarschijnlijk beter de klantenservice kan bellen, maar ik dacht ik vraag het eerst hier voor ik een duur 0900 nummer ga bellen ;)
Er moet al een functionele Genexis aanwezig zijn, en binnen 1 meter van de Genexis een vrij stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:30
Firesphere schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:57:
[...]

Er moet al een functionele Genexis aanwezig zijn, en binnen 1 meter van de Genexis een vrij stopcontact.
De kabel en het dummy kastje zijn aanwezig... Alleen moet ik dus nog wat gaan verzinnen op het stopcontact dan... Dank voor je reactie in ieder geval :D

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Spekkie88 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05:
[...]

De kabel en het dummy kastje zijn aanwezig... Alleen moet ik dus nog wat gaan verzinnen op het stopcontact dan... Dank voor je reactie in ieder geval :D
De dummy is vermoedelijk niet genoeg. Dat zou ik even checken. Er moet een koppelbare aansluiting zijn.

Soms is die aanwezig in de dummy, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Firesphere schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:18:
[...]

De dummy is vermoedelijk niet genoeg. Dat zou ik even checken. Er moet een koppelbare aansluiting zijn.

Soms is die aanwezig in de dummy, maar niet altijd.
Ik weet niet wat je bedoelt met een koppelbare aansluiting maar dat wat de meeste mensen een dummy noemen is in werkelijkheid de FTU. En daar komt een NT (ook wel modem) op.. In het geval van Tweak een simpele halve versie die daarna in 1 keer doorgaat met een UTP kabel naar de Experia Box.

Je bent in de war met de oude aansluitingen waarbij die FTU van Genixis was. Uit zijn verhaal maak ik op dat het een nieuwe aansluiting is endaarmee zeer waarschijnlijk zal zijn voorzien van de UFTU, die met 2 lege witte of oranje stofkappen erop.En die is niet van Genexis maar van Tyco. En functioneel is dat natuurlijk nooit echt aangezien het een passieve afwerking is van de glasvezels.

Maar goed: Als je de EB in de meterkast wil houden en het netjes wil doen moet je een dubbele wandcontactdoos aanbrengen in de meterkast.
Ook al is dat een huurwoning, je verhuurder zal daar geen bezwaar tegen maken mits het gebeurt door een erkende installateur. En dat kost je ca 50 euro schat ik.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 17:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Spekkie88 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51:
http://www.stopcontactindemeterkast.nl