Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.156 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:24
Pogostokje schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:22:
@Thedr ... zie hier: http://netwerkje.com/telefonie

Je mist het magische wachtwoord van KPN, namelijk "kpn". Dat LIJKT ook te werken op de Tweak aansluitingen. Kun je dat eens proberen?
Helaas, ook even zoals in je link de verbinding naar UDP gezet. Telefoon geeft nog steeds 'registratie mislukt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 07:52:
[...]

Helaas, ook even zoals in je link de verbinding naar UDP gezet. Telefoon geeft nog steeds 'registratie mislukt'.
Bij mij ook, zodra ik een wachtwoord gebruik krijg ik de melding "Authentication Failed". Wachtwoord lijkt dus niet juist voor tweak? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:10
Je kunt ook eens kijken naar bijvoorbeeld http://www.mijnvoipcentrale.nl waar je kunt doorschakelen naar meerdere nummers (ook mobiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Mja, dat laatste is natuurlijk wel makkelijk (dat kan bij mijn provider, Callvoip.nl, ook). Maar volgens mij kost dat wel gesprekskosten en zo, terwijl de methode via Experiabox of Fritz!box gratis is. Zeker als het acceptabel is dat je vaste nummer alleen op je mobiel binnen komt als je ook thuis bent :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanavond eens rustig kijken of het mogelijk is met de experiabox.
Anders gaan we voor een andere modem of idd voor de Voip server.
Volgens mij draait asterisk ook op een Raspberry, vanavond even testen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Wat voor EB heb je dan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokkiedip
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06-2024
Tweakers,

Ik ben in het bezit van een draytek vigor 2130vn.
Ik heb glas blauw (glashart) bij tweak
Telefoon gaat ook via tweak middels de packetforce
graag zou ik mijn telefonie via de vigor 2130vn willen ik krijg dit echter niet voor elkaar is er hier iemand die dit wel is gelukt. dit zijn mijn instellingen

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/sip%20account.png

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/viop%20telefoon.png

Wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ZXV10 H220N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dan zou het moeten werken volgens eymey, ben volgende week pas bij ouders om dat te checken.
Bij Tweak zou proxy zelfde werken als bij KPN.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké Thanks alvast.
Ga het vanavond allemaal testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loekie schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Dan zou het moeten werken volgens eymey, ben volgende week pas bij ouders om dat te checken.
Bij Tweak zou proxy zelfde werken als bij KPN.
Met die slag om de arm dat ik het ook alleen maar uit het KPN Glasvezel topic heb ;).

Wedeom info van o.a. Pogostokje en andere:

Pogostokje in "[KPN] Glasvezel"

De 'vorige' pagina gaat er ook nog een beetje over, sommige posts.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
Vandaag zojuist aangesloten op tweak groen. dus ik dacht meteen even tweaknews uitproberen maar als ik via SSL met SAB wil connecten krijg ik foutcode 502 acces denied to your node?
heb netjes alle gegevens ingevuld zoals:

news.tweak.nl
Poort 563
gebruikersnaam TK*********
wachtwoord *********

als ik poort 119 zonder SSL gebruik werkt het echter wel... ik las ergens dat SSL waarschijnlijk alleen voor tweaknews klanten is en niet voor glasvezel, maar uit sommige reacties in dit topic blijkt dat het wel gewoon werkt voor glasvezel klanten... heel vaag.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toen ik er nog klant was, was het credo:

Als je ook internet via Tweak hebt (zowel ADSL als glas) en je maakt gebruik van de 'internetklanten-newsserver', dan moet je GEEN SSL gebruiken (is in dat geval ook helemaal niet nodig omdat alles toch binnen het tweak netwerk gebruikt)

Klanten die elders internetten maar een Tweaknews abonnement hebben gebruiken een andere newsserver als ingang en dan werkt SSL wel.

Bottom line: SSL uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb glas en bij mij werkt het wel via SSL.
Ik heb Spotnet gebruikt om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
eymey schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:01:
Toen ik er nog klant was, was het credo:

Als je ook internet via Tweak hebt (zowel ADSL als glas) en je maakt gebruik van de 'internetklanten-newsserver', dan moet je GEEN SSL gebruiken (is in dat geval ook helemaal niet nodig omdat alles toch binnen het tweak netwerk gebruikt)

Klanten die elders internetten maar een Tweaknews abonnement hebben gebruiken een andere newsserver als ingang en dan werkt SSL wel.

Bottom line: SSL uitzetten.
Ja er zit niks anders op dan gewoon uitzetten dan.
Maar wel heel vaag dat het voor sommige mensen gewoon wel werkt?
Heb even rondgekeken en een tweak medewerker had in maart in dit forum gepost dat het een configuratiefout was bij hun en dat sommige glasvezel ip's geen toegang hadden tot SSL, wat toen was opgelost.
Waarom zouden ze dat zeggen als ze vanaf het begin al SSL blokkeren?
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:16:
Ik heb glas en bij mij werkt het wel via SSL.
Ik heb Spotnet gebruikt om het te testen.
Krijg hier bij Spotnet gewoon hetzelfde acces denied to your node...

[ Voor 17% gewijzigd door Tence op 24-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas krijg mijn telefoon niet geconnect met de modem.
Heb dezelfde instellingen nodig als Thedr.
Ik heb dit geprobeerd maar dat werkt niet. http://forum.kpn.com/t5/T...-SIP-telefoons/td-p/18037

Net tweak gebeld en een wachtwoord gekregen maar ook dat werkt niet en na 15min. in de wacht had ik geen zin om verder te vragen :-s

Oh en als ID gaf de servicedesk medewerker het 31*** nummer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:49:
Helaas krijg mijn telefoon niet geconnect met de modem.
Heb dezelfde instellingen nodig als Thedr.
Ik heb dit geprobeerd maar dat werkt niet. http://forum.kpn.com/t5/T...-SIP-telefoons/td-p/18037

Net tweak gebeld en een wachtwoord gekregen maar ook dat werkt niet en na 15min. in de wacht had ik geen zin om verder te vragen :-s

Oh en als ID gaf de servicedesk medewerker het 31*** nummer.
Er lopen nu 2 zaken door elkaar, je schijnt een SIP-phone aan te kunnen melden op de ZTE H220N van KPN/Tweak, daarvoor meld je je aan op je gateway/cpe.
Tweak heeft je nu gegevens gegeven voor het sipaccount van tweak zelf, dus idd een +31-nr + apart ww.

Op de box heb je een combo van nr(103-109 als ik zo snel zag) + een password nodig(ws kpn of gelijk aan user).
Komende week ben ik ws even bij ouders, zal daar even testen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik al. Maar had geen zin meer om alles uit te leggen.
*103
kpn
werkt in ieder geval niet, misschien gelijk aan user ga het even proberen. (werkt ook niet)

Ik wacht wel even, misschien dat jij het zo gevonden hebt.
Alvast bedankt.

EDIT: Ik heb het, in ieder geval ik ben verbonden met de EB. Je username is *103 niet 31***
Ik kan nog niet bellen maar volgens mij is mijn telefoonnummer nog niet gepord.
Met dank aan de website en topic die al eens hier voorbij is gekomen en die ik dus toch niet goed heb gelezen 8)7
http://netwerkje.com/telefonie

Username / Accound: *103 (of een andere SIP poort naar keuze)
Server / Domain name: 192.168.2.254 (Het IP adres waarop de Experiabox bereikbaar is in je netwerk)
Password: kpn (kleine letters)
Display Name: Maakt niet uit
Authorization name: niet nodig
Send outbound via domain/sip proxy: vaak niet nodig, bij sommige clients dien je hier weer dat IP adres van de experiabox in te vullen.
Port number: 5060 (standaard SIP poort)
Transport Type: UDP (RTP streams gaan over UDP, niet TCP)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tence schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:16:
[...]

Ja er zit niks anders op dan gewoon uitzetten dan.
Maar wel heel vaag dat het voor sommige mensen gewoon wel werkt?
Heb even rondgekeken en een tweak medewerker had in maart in dit forum gepost dat het een configuratiefout was bij hun en dat sommige glasvezel ip's geen toegang hadden tot SSL, wat toen was opgelost.
Waarom zouden ze dat zeggen als ze vanaf het begin al SSL blokkeren?

[...]

Krijg hier bij Spotnet gewoon hetzelfde acces denied to your node...
Wat heeft het btw voor zin om SSL aan te zetten als je Tweak klant bent en je vanaf de Tweak newsservers download?

SSL zou wel moeten werken overigens: http://www.tweak.nl/consument/usenet/faq.html

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-01-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:07:
[...]

Wat heeft het btw voor zin om SSL aan te zetten als je Tweak klant bent en je vanaf de Tweak newsservers download?
Volgens mij is een groot deel v/d infrastructuur van Tweak gehuurd/uitbesteed.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waar haal je dat vandaan? Tweak is onderdeel van Cambrium en voor zo ver ik weet is alles gewoon van hen.

Alleen de access van jou naar Tweak loopt naar KPN via een PPP tunnel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:58:

EDIT: Ik heb het, in ieder geval ik ben verbonden met de EB. Je username is *103 niet 31***
Ik kan nog niet bellen maar volgens mij is mijn telefoonnummer nog niet gepord.
Met dank aan de website en topic die al eens hier voorbij is gekomen en die ik dus toch niet goed heb gelezen 8)7
http://netwerkje.com/telefonie
Weet je zeker dat je verbonden bent? Want ook als je nummer nog niet geport is, moet je kunnen bellen en telefoontjes ontvangen met je tijdelijk nummer. Je zou ook de andere telefoons in je netwerk moeten kunnen bellen door *101 te bellen bijvoorbeeld.

Ik heb meerdere SIP clients geprobeerd en krijg met allemaal een "403 Forbidden" als ik een wachtwoord gebruik (ongeacht wat ik als wachtwoord gebruik). Als ik het wachtwoord leeg laat krijg ik als reactie een "401 Unauthorized"

Ik heb als gebruikersnaam *103 gebruikt (ook *104, *105, etc.)
En wachtwoord ook van alles geprobeerd: kpn, *103, mac adres, admin password, etc.
Aan de network trace te zien praat de SIP client ook gewoon met de EB, dus protocollen en firewall lijken goed te staan. Maar het wachtwoord lijkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Da's simpel te testen door *101 of *102 te bellen met aangesloten telefoontoestel op phone 1 of 2.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Welke VoIP/VIP client gebruiken jullie voor Android?

Wat ik ook probeer, bij mij blijft hij "transaction terminated" teruggeven. Precies zo ingesteld zoals hier gezegd wordt. Ik zit even met de handen in het haar. }:O

[ Voor 62% gewijzigd door Tarabass op 25-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barber schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:05:
[...]

Weet je zeker dat je verbonden bent? Want ook als je nummer nog niet geport is, moet je kunnen bellen en telefoontjes ontvangen met je tijdelijk nummer. Je zou ook de andere telefoons in je netwerk moeten kunnen bellen door *101 te bellen bijvoorbeeld.
Oké dat moet ik dan proberen. Mijn app geeft aan On Hook en hiervoor gaf die dezelfde errors als die jij hebt.

Ik gebruik 3CXPhone op mijn Android. Maar las net in het KPN topic dat ze daar de standaard Android instellingen gebruiken.
Ga naar Instellingen --> Bellen --> Accounts (Zelf nog niet geprobeerd)

EDIT: Naar buiten bellen lukt niet. Ik kan wel naar *101 bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
Ik heb zelf een iphone en bij mij lukt het wel om met de gegevens van tweak direct bij tweak in te loggen en dus via tweak te bellen. Het lukt me echter niet om op de experiabox in te loggen waardoor ik intern zou kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
rsvmark schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:20:
Ik heb zelf een iphone en bij mij lukt het wel om met de gegevens van tweak direct bij tweak in te loggen en dus via tweak te bellen. Het lukt me echter niet om op de experiabox in te loggen waardoor ik intern zou kunnen bellen.
Als je met je iphone ingelogd ben bij tweak, kan je dan ook nog met een analoge telefoon via de EB bellen? Of kan er maar 1 device ingelogd zijn bij tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
barber schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:46:
[...]

Als je met je iphone ingelogd ben bij tweak, kan je dan ook nog met een analoge telefoon via de EB bellen? Of kan er maar 1 device ingelogd zijn bij tweak?
Heb het net even getest.
Ingelogd met de iphone (zichtbaar op de tweak site) kan ik gewoon bellen met de huistel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

rsvmark schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:33:
[...]

Heb het net even getest.
Ingelogd met de iphone (zichtbaar op de tweak site) kan ik gewoon bellen met de huistel!
En dan heb je dus het tweakphone domain gebruikt? En waar heb je je wachtwoord vandaan? Of heb je het zo gedaan als al eerder genoemd is in dit topic?

Ik krijg het geeneens voor mekaar om met de EB te connecten. Met tweakphone wil wel maar dan heb ik verkeerde inloggegevens zegt 'ie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
rsvmark schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:33:
[...]

Heb het net even getest.
Aha, mooi. Dan ga ik het ook zo doen. Ik dacht dat je maar met 1 device gelijk bij Tweak kon aanmelden. Ik zal de SIP gegevens weer opvragen bij de tweak helpdesk.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik ook en dat zeiden ze ook bij Tweak.
Het is of de EB modem of je SIP telefoon.
Vandaar dat ik mijn smartphone via het interne netwerk wil verbinden.

Hier de gegevens voor SIP. (van de tweak site afgehaald)

Telefonie instellingen (SIP/VoIP) Waardes
Domain sip.tweakphone.nl
Proxy sip.tweakphone.nl
SIP register server sip.tweakphone.nl
SIP Port 5060
Accountname altijd internationaal telefoonnummer, dus '31...'
Password password, welke tijdens oplevering in de brief wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Tarabass schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:18:
[...]

En dan heb je dus het tweakphone domain gebruikt? En waar heb je je wachtwoord vandaan? Of heb je het zo gedaan als al eerder genoemd is in dit topic?

Ik krijg het geeneens voor mekaar om met de EB te connecten. Met tweakphone wil wel maar dan heb ik verkeerde inloggegevens zegt 'ie..
Klopt.
Inlog is je tel nr
Wachtwoord heb ik van de tweak helpdesk
Domain sip.tweakphone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

ik heb sinds twee dagen met Tweak groen, alles in 1 problemen met de motorola iTV ontvanger. Het apparaat blijft hangen in menuschermen worden opgehaald. Op het display staat 880. Heb al van alles gereset, instellingen, fabrieksinstellingen etc, maar niets helpt. Iemand een idee? Het probleem is ontstaan na een spaningsonderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dagos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:36:
Hallo,

ik heb sinds twee dagen met Tweak groen, alles in 1 problemen met de motorola iTV ontvanger. Het apparaat blijft hangen in menuschermen worden opgehaald. Op het display staat 880. Heb al van alles gereset, instellingen, fabrieksinstellingen etc, maar niets helpt. Iemand een idee? Het probleem is ontstaan na een spaningsonderbreking.
Software al compleet verwijderd? (http://www.hulp4all.com/i...853-software-verwijderen/)
STB bekabeld aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Meer mensen in Enschede zonder TV? Ineens klapt digitaal er compleet uit :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Loekie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:07:
Meer mensen in Enschede zonder TV? Ineens klapt digitaal er compleet uit :/
Check, en analoog is inmiddels ook grotendeels foetse. En dat terwijl E01 van nieuwe serie Top Gear net begon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Fuzzillogic schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:07:
[...]

Check, en analoog is inmiddels ook grotendeels foetse. En dat terwijl E01 van nieuwe serie Top Gear net begon :(
tnx voor de reminder, bijna vergeten!

*zapt naar BBC2*

IPTV werkt nog prima, 't is alleen dvb-c wat eruit ligt hier (8072)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hier (7545) idem, geen DVB-C, analoog alleen NED2 en NED3.
nu maar wachten op de torrent voor Topgear E01 :'(

Zo te zien bij XMS en Lijbrandt hetzelfde probleem...

[ Voor 20% gewijzigd door gerritjan op 27-01-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
gerritjan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:19:
Hier (7545) idem, geen DVB-C, analoog alleen NED2 en NED3.
nu maar wachten op de torrent voor Topgear E01 :'(

Zo te zien bij XMS en Lijbrandt hetzelfde probleem...
Torrent? Je kunt gratis zonder verdere kosten gebruikmaken van de complementaire tweak news service. Sneller en legaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 27-01-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:20
Top Gear is live te kijken via www.filmon.tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
we're back....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is er iets bekend op dit moment over een storing? Ik heb sinds een half uurtje ineens geen enkele dienst meer in Almere.

Power lampje van de genesix staat ook te knipperen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Welke versie van Tweak heb je? :).

Hier in 1325 doet WMP+ van KPN (o.a. Lijbrandt) het iig wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Klopt het dat je de IP range op de Experia box niet kan aanpassen?? Ben overgestapt van UPC, en nu heeft mijn NAS een IP adres dat buiten de range valt. Nu kan ik op die box alleen de laatste cijfers van mijn IP range wijzigen, de rest is greyed out.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn??

Edit: De helpdesk van Tweak meldt dat het niet kan. Lekker dan. IK ben de baas over mijn netwerk verdorie. Hier baal ik echt van...

[ Voor 18% gewijzigd door Nyarlathotep op 28-01-2013 18:29 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:08:
Klopt het dat je de IP range op de Experia box niet kan aanpassen?? Ben overgestapt van UPC, en nu heeft mijn NAS een IP adres dat buiten de range valt. Nu kan ik op die box alleen de laatste cijfers van mijn IP range wijzigen, de rest is greyed out.

Edit: De helpdesk van Tweak meldt dat het niet kan. Lekker dan. IK ben de baas over mijn netwerk verdorie. Hier baal ik echt van...
Had je natuurlijk van te voren kunnen weten als je dit had opgezocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daarom heb ik een eigen modem, ZyXEL 2812HNU-51c (ziet er ook nog eens mooier uit).

Zeer aan te raden. Fijne apparaten, alles in te stellen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
En ja dvb-c werkt weer niet meer. Ondertussen top gear maar downloaden :P

[edit] oh dat viel mee. Denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Fuzzillogic op 28-01-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:08:

Pikt die nas niet automatisch de range op waarbinnen hij valt als je hem aangesloten hebt? En baas over je eigen netwerk omdat het ip van je eigen nas niet te veranderen is? Weet niet goed waar nou de zwaarste tekortkoming ligt, maar ik neig naar de nas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had mijn NAS een vast IP-adres gegeven ;)

Inmiddels draait de hele boel. Ik vind het gewoon debiel van KPN (want daar is die Experia box van) dat ze bepaalde zaken afschermen. Ik ga er morgen ook een telefoontje aan wagen in hun richting, om eens te vragen waarom dit zo is ingericht.

Alleen tv moet ik nog configureren, beeld springt nu elke seconde op groen. Probleem met de HDMI kabel of versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:31

Pogostokje

* twiet *

Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:47:
Inmiddels draait de hele boel. Ik vind het gewoon debiel van KPN (want daar is die Experia box van) dat ze bepaalde zaken afschermen. Ik ga er morgen ook een telefoontje aan wagen in hun richting, om eens te vragen waarom dit zo is ingericht.
Pssssst: http://netwerkje.com/experiabox

KPN zoekt de weg van de minste weerstand, een systeem wat helemaal dicht zit kun je immers ook niet per ongeluk onklaar maken wat ze veel support scheelt.
Alleen tv moet ik nog configureren, beeld springt nu elke seconde op groen. Probleem met de HDMI kabel of versterker...
Typisch HDMI probleem inderdaad, vaak helpt het al een andere kabel te pakken.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had dus echt meer vooronderzoek moeten doen... Het leek allemaal zo mooi.
Heeft die Experiabox ook nog eens ouderwetse 100Mbit LAN poorten. Officieel is het voor mij nu een waardeloos apparaat.
Morgen KPN bellen en om opheldering vragen, en anders maar een gigabit switch ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:55:
Heeft die Experiabox ook nog eens ouderwetse 100Mbit LAN poorten. Officieel is het voor mij nu een waardeloos apparaat.
Morgen KPN bellen en om opheldering vragen, en anders maar een gigabit switch ertussen...
Dat gaat KPN in de vorm van de helpdesk je echt niet vertellen.
Maar check zeker de link van pogostokje eens, kun je met een beetje kennis toch je eigen apparatuur inzetten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
(jarig!)
Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:55:
de enige KPN experia box die gbit lan heeft is de V8 box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jopoh schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:48:
[...]

de enige KPN experia box die gbit lan heeft is de V8 box
Maar die levert Tweak officieel (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:11:
[...]

Maar die levert Tweak officieel (nog) niet.
* MED-iC- heeft anders wel een V8 gekregen van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik wel benieuwd naar, of die V8 nu wel of niet geleverd wordt door Tweak. Op hun site kan ik in ieder geval geen handleiding van de V8 vinden. Ik denk er ook over om over te stappen van Telfort ADSL naar Tweak Glasvezel, maar ik heb intern nu alles op 1Gbps draaien en dat wil ik graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:43:
Daar ben ik wel benieuwd naar, of die V8 nu wel of niet geleverd wordt door Tweak. Op hun site kan ik in ieder geval geen handleiding van de V8 vinden. Ik denk er ook over om over te stappen van Telfort ADSL naar Tweak Glasvezel, maar ik heb intern nu alles op 1Gbps draaien en dat wil ik graag zo houden.
Gigabit switch achter de experiabox en daar je apparaten op aansluiten. :)
MED-iC- schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:28:
[...]

* MED-iC- heeft anders wel een V8 gekregen van Tweak.
Ik zei dan ook officieel, want jij hebt die V8 waarschijnlijk van een (KPN) monteur gekregen.

[ Voor 46% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-01-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:43:
Je kan gewoon een gbit switchje (E25,-?) achter je EB hangen, en dan 1 kabeltje van je EB naar de switch en de rest van je network op switch. Intern draait alles dan Gbit, behalve verkeer naar/van internet, maar als je TweakFiber groen hebt is dat toch al maximaal 100 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Net maar eens gebeld wanneer ik de XBox ongeveer kan verwachten. Week geleden de 2e volledige maandfacturatie voldaan, dus je zou zeggen over ongeveer een week. Medewerker meldt echter dat "in de loop van deze of volgende week" de XBox besteld wordt. Kan dus nog makkelijk 2 tot 4 weken duren.

Nou is dat natuurlijk niet echt een groot probleem of een wanprestatie, maar het had me fatsoenlijk geleken als ze dit soort zaken gewoon op de afgesproken tijd zouden leveren. Het draagt wel bij aan het algehele beeld wat ik in de loop van tijd heb gekregen van Tweak, dat veel zaken het net-niet zijn. Ik twijfel daarom nu al of ik het jaarcontract wel ga verlengen.

[ Voor 16% gewijzigd door bartvk op 29-01-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:27:
[...]

Gigabit switch achter de experiabox en daar je apparaten op aansluiten. :)

[...]

Ik zei dan ook officieel, want jij hebt die V8 waarschijnlijk van een (KPN) monteur gekregen.
nouja, ik heb net mijn verbinding verhoogt naar 100mbit. Gek genoeg krijgen buren van KPN dan direct de nieuwste router omdat ze pretenderen dat de zte niet voldoet aan de snelheden. En dat is ook gebleken. Ik kom niet boven de 10500kb. Waarom krijgt een KPN klant wel de nieuwe router, maar een tweak klant niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voorop gesteld: Een router met een gigabit WAN poort heeft uberhaupt alleen zin als je in een gebied woont waar de verbindingen tussen NT en PoP ook al gigabit zijn.

Maar hoe je het formuleert m.b.t. je buren suggereert dat dat waar jij woont mogelijk al het geval is.

Ik gok dat KPN gewoon eerst een voorraad aan de Wholesale klanten probeert te slijten :P.

Maarehm 10500 kb.... die snap ik niet? Of bedoel je KB ? Dan nog, op die laatste 1,5 megabyte per seconde na die je bij 100 mbit maximaal kan halen is dat toch nog steeds best een goede score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tarabass schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:26:
[...]
nouja, ik heb net mijn verbinding verhoogt naar 100mbit. Gek genoeg krijgen buren van KPN dan direct de nieuwste router omdat ze pretenderen dat de zte niet voldoet aan de snelheden. En dat is ook gebleken. Ik kom niet boven de 10500kb. Waarom krijgt een KPN klant wel de nieuwe router, maar een tweak klant niet?
Omdat KPN alleen de ZTE levert WMP klanten? (Tweak) De ZTE heeft een Gigabit WAN poort (afaik) en 100Mbit lan poorten, dus een 100Mbit verbinding moet geen probleem zijn. (KPN levert de V8 nog niet heel erg lang en daarvoor hadden ze ook al 100Mbit verbindingen, waarbij dus de ZTE geleverd werd.)
bartvk schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:03:
Net maar eens gebeld wanneer ik de XBox ongeveer kan verwachten. Week geleden de 2e volledige maandfacturatie voldaan, dus je zou zeggen over ongeveer een week. Medewerker meldt echter dat "in de loop van deze of volgende week" de XBox besteld wordt. Kan dus nog makkelijk 2 tot 4 weken duren.

Nou is dat natuurlijk niet echt een groot probleem of een wanprestatie, maar het had me fatsoenlijk geleken als ze dit soort zaken gewoon op de afgesproken tijd zouden leveren. Het draagt wel bij aan het algehele beeld wat ik in de loop van tijd heb gekregen van Tweak, dat veel zaken het net-niet zijn. Ik twijfel daarom nu al of ik het jaarcontract wel ga verlengen.
Dacht gelezen te hebben dat de XBOX binnen 3 weken na betaling van 3e factuur wordt verstuurd?

[ Voor 30% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-01-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het grappige is dat ik van de monteur wél een gigabit modem heb gehad. Zo een zonder afdekkapje. En dat terwijl ik een 100Mbit abbo heb.
De monteur meldde overigens dat er al een nieuwe Xperia box is, maar die wordt door KPN (zij leveren deze boxen, niét Tweak) nog niet uitgeleverd. Die beschikt dan naar alle waarschijnlijkheid wél over gigabit LAN poorten.
Ik vind het gewoon stom dat mijn 3 jaar oude D-Link wél Gigabit LAN poorten heeft, en die Experia box niet...

Nu weet ik dat ik mijn D-Link als switch kan gebruiken, maar ik vind het zo zinloos. Extra apparaat inzetten voor functionaliteit die gewoon door de provider geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:11:
Het grappige is dat ik van de monteur wél een gigabit modem heb gehad. Zo een zonder afdekkapje. En dat terwijl ik een 100Mbit abbo heb.
De monteur meldde overigens dat er al een nieuwe Xperia box is, maar die wordt door KPN (zij leveren deze boxen, niét Tweak) nog niet uitgeleverd. Die beschikt dan naar alle waarschijnlijkheid wél over gigabit LAN poorten.
Ik vind het gewoon stom dat mijn 3 jaar oude D-Link wél Gigabit LAN poorten heeft, en die Experia box niet...

Nu weet ik dat ik mijn D-Link als switch kan gebruiken, maar ik vind het zo zinloos. Extra apparaat inzetten voor functionaliteit die gewoon door de provider geleverd kan worden.
De V8 heeft gigabit lan poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

eymey schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:32:
Voorop gesteld: Een router met een gigabit WAN poort heeft uberhaupt alleen zin als je in een gebied woont waar de verbindingen tussen NT en PoP ook al gigabit zijn.

Maar hoe je het formuleert m.b.t. je buren suggereert dat dat waar jij woont mogelijk al het geval is.

Ik gok dat KPN gewoon eerst een voorraad aan de Wholesale klanten probeert te slijten :P.

Maarehm 10500 kb.... die snap ik niet? Of bedoel je KB ? Dan nog, op die laatste 1,5 megabyte per seconde na die je bij 100 mbit maximaal kan halen is dat toch nog steeds best een goede score?
Ik bedoel Kb inderdaad. Het is inderdaad een goede score, en het is ook geen klacht :P, maar blijf het vreemd vinden dat bij KPN klanten de ZTE wel wordt vervangen voor een V8..

Een V8 zou voor mij betekenen dat ik een switch minder nodig heb in de meterkast. Maar goed, wil binnenkort toch een eigen router neerzetten, dus dan is alles opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tarabass schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Ik bedoel Kb inderdaad. Het is inderdaad een goede score, en het is ook geen klacht :P, maar blijf het vreemd vinden dat bij KPN klanten de ZTE wel wordt vervangen voor een V8..

Een V8 zou voor mij betekenen dat ik een switch minder nodig heb in de meterkast. Maar goed, wil binnenkort toch een eigen router neerzetten, dus dan is alles opgelost :)
Ik denk overigens niet dat KPN standaard bij iedereen met een 100Mbit verbinding een V8 gaat vervangen. (Ja, elke nieuwe klant krijgt standaard wel een V8 afaik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik eventueel mijn huidige Zyxel P-2812HNU-F1 kunnen gebruiken om methode 2 zoals beschreven op http://netwerkje.com/node/5 in te richten? Als ik de specificaties lees ondersteund dat apparaat VLAN's en PPPoE, maar in principe is het een ADSL modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:31:
[...]

Ik denk overigens niet dat KPN standaard bij iedereen met een 100Mbit verbinding een V8 gaat vervangen. (Ja, elke nieuwe klant krijgt standaard wel een V8 afaik.)
Zover ik weet krijgt iedereen bij een upgrade naar 100mbit ook de nieuwe V8 bij KPN. Of het kan toeval zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik eindelijk mijn smartphone gekoppeld aan mijn EB moest ik hem resetten i.v.m het pushen van mijn SIP gegevens naar de EB via KPN voor mijn vaste DECT toestel.
Nadat ik dit heb gedaan werkt het helaas niet meer. :(
Nog erger is dat ze mijn huis nummer bij Ziggo weg hebben gehaald en dat KPN mijn nummer niet kan aanmelden op het tweak netwerk dus zit nu al 2 dagen zonder telefoon. :(
En KPN mag er vanaf nu nog max. 2 dagen over doen om het probleem op te lossen.
Pff nu merk ik toch dat ik meer met KPN te maken heb dan ik hoopte. (Dacht in eerste instantie ook dat ik het via glashardmedia zou krijgen omdat ik Reggefiber heb.)
Jammer dat er geen druk van mijn kant opgezet kan worden omdat het niet bij Tweak zit maar bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hier ligt de verbinding er uit (7521), meer mensen die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Aaargh! schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:36:
Zelfde PC kein problem. blauw.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
We zijn bijna buren blijkbaar (ook zelfde pc) maar geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Volgens de HD geen licht op mijn lijn. Hopen dat 't iets simpels is en geen kabelbreuk oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aaargh! schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:36:
Ook zo'n beetje de buurman, ook gewoon internetz

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tweak een mail gestuurd en antwoord gekregen. Ik moet denk ik morgen maar eens KPN gaan bellen.
Die afgeschermde settings is door KPN zo geregeld, en Tweak kan mij ook geen andere router leveren.
Ik wil hoe dan ook een andere... Ik kan verdorie niet eens tegelijk downloaden en films streamen vanaf mijn NAS. Dat noem ik een ondeugdelijk produkt.

Eens kijken of KPN mij hierbij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gaan ze niet (kunnen) doen, je bent klant bij tweak en niet KPN.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nyarlathotep schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:10:
Tweak een mail gestuurd en antwoord gekregen. Ik moet denk ik morgen maar eens KPN gaan bellen.
Die afgeschermde settings is door KPN zo geregeld, en Tweak kan mij ook geen andere router leveren.
Ik wil hoe dan ook een andere... Ik kan verdorie niet eens tegelijk downloaden en films streamen vanaf mijn NAS. Dat noem ik een ondeugdelijk produkt.

Eens kijken of KPN mij hierbij kan helpen...
Hoef je niet op te rekenen.

Het beste wat je kunt doen is een goede kwaliteit WAN-modem kopen, en daar de boel op instellen. Tweak zal je daar vrolijk mee helpen als het moet.

(Ik heb nog een Zyxel 2600 series liggen, mag je tegen onkosten + wat jij er voor over hebt overnemen, heeft bij mij een half jaar perfect gewerkt, tot ik m'n 2812 kocht. Maar geen advertenties, dus dat terzijde).

Ik gebruik zelf een ZyXEL 2812HNU_51-c, ideaal. Alles zelf in te stellen, etc. Bij KPN gaan ze dit niet doen, Tweak geeft je gewoon een settings-bestand of vraagt of ze even remote kunnen inloggen om de boel te fixen voor je (inclusief VLAN settings voor TV etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ondertussen bijna 17 uur geen verbinding en nog geen enkele status update vanuit Tweak. Ik snap dat het maar een consumenten lijn is maar elke 2-4 uur een telefoontje met de stand van zaken lijkt me toch niet te veel gevraagd ?

Ik mag hopen dat ze na 17 uur wel weten wat er mis is en hoe lang het gaat duren, had ik graag geweten zodat ik m'n plannen daar op kan aanpassen, erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Doorgaans kun je op een consumentenliujn een oplostijd van 1-14 dagen rekenen afhankelijk van ISP, alleen bij zakelijke aansluitingen met bijbehorende prijs kun je elke 2-4 uur een update verwachten. Maar dat zullen ze ws alleen middels SMS doen, anders kost het te veel tijd die nuttiger besteed kan worden aan oplossen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Loekie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:16:
Doorgaans kun je op een consumentenliujn een oplostijd van 1-14 dagen rekenen afhankelijk van ISP, alleen bij zakelijke aansluitingen met bijbehorende prijs kun je elke 2-4 uur een update verwachten. (...)
Van de Tweak website: "Het netwerk van Tweak kent een 99.9% beschikbaarheid en maximaal 4 uur hersteltijd. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Aaargh! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:11:
Ondertussen bijna 17 uur geen verbinding en nog geen enkele status update vanuit Tweak. Ik snap dat het maar een consumenten lijn is maar elke 2-4 uur een telefoontje met de stand van zaken lijkt me toch niet te veel gevraagd ?

Ik mag hopen dat ze na 17 uur wel weten wat er mis is en hoe lang het gaat duren, had ik graag geweten zodat ik m'n plannen daar op kan aanpassen, erg slecht.
Elke 2-4 uur een status telefoontje? Dan houden ze geen tijd over om je probleem op (laten) te lossen ;)

Waarschijnlijk is er een ticket ingeschoten om de patch te laten controleren en indien nodig te herstellen.
Tweak zal dus moeten wachten tot ze terugkoppeling hebben van Reggefiber.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-01-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Aaargh! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:21:
[...]

Van de Tweak website: "Het netwerk van Tweak kent een 99.9% beschikbaarheid en maximaal 4 uur hersteltijd. "
Het staat niet onder kopje verbindingen waar dit thuis zou horen m.i., maar het netwerk is een laagje hoger als waar jouw probleem lijkt te zitten :/
Overigens staat direct aan het begin:
Binnen Tweak kennen wij voor verschillende stukken dienstverlening, verschillende service niveaus. Hieronder staat in het kort beschreven, welke herstel en responsetijden wij proberen na te streven.
en aan het eind:
Uitsluitingen

Uitgesloten van de hersteltijden en de SLA zijn:

het doorgraven van KPN verbindingen.
het doorgraven of breken van glasvezelverbindingen onder de grond.
onderhouds windows.
Hoop tekst met volgende strekking: we proberen het zo snel mogelijk op te lossen, u mag de gestelde tijden verwachten echter zijn wij er niet op vast te pinnen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Dj-sannieboy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:02:
[...]

Elke 2-4 uur een status telefoontje? Dan houden ze geen tijd over om je probleem op (laten) te lossen ;)

Waarschijnlijk is er een ticket ingeschoten om de patch te laten controleren en indien nodig te herstellen.
Tweak zal dus moeten wachten tot ze terugkoppeling hebben van Reggefiber.
Ik heb vaak het idee dat de communicatie tussen Reggefiber en Tweak alles behalve soepel verloopt. Het zal me niets verbazen als dit een aantal dagen gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

hovemt schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:22:
[...]

Ik heb vaak het idee dat de communicatie tussen Reggefiber en Tweak alles behalve soepel verloopt. Het zal me niets verbazen als dit een aantal dagen gaat duren.
De dingen die vaak misgaan bij Tweak zijn ook vaak te verwijten aan KPN. Helaas communiceert Tweak dit erg slecht naar haar klanten. Ze zijn afhankelijk, en alle klanten weten dat, alleen kiest Tweak er voor dit niet kenbaar te maken. M.i. zouden ze juist extra goed en veel moeten communiceren om zo de minder bewuste klanten ook tevreden te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Loekie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Het staat niet onder kopje verbindingen waar dit thuis zou horen m.i., maar het netwerk is een laagje hoger als waar jouw probleem lijkt te zitten :/
Het netwerk van Tweak begint bij het modem, vanaf dat punt naar buiten valt alles onder beheer van Tweak. Als daar een 3e partij tussen zit is dat Tweaks probleem, ik heb een contract met Tweak en niet met iemand anders.
(...)
Hoop tekst met volgende strekking: we proberen het zo snel mogelijk op te lossen, u mag de gestelde tijden verwachten echter zijn wij er niet op vast te pinnen.
Logisch dat het langer kan duren, zeker als er een kabel is doorgegraven. Mijn probleem is niet zo zeer de tijd dat het duurt maar het gebrek aan communicatie. Hoe moeilijk is het om even te bellen met "Hey, er is een kabel kapot en we hebben voor morgenochtend een monteur ingeplanned om het te gaan repareren".

Je zou denken dat ze na ong. 19 uur wel weten wat er precies aan de hand is en hoe lang het ongeveer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Tarabass schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:40:
[...]

De dingen die vaak misgaan bij Tweak zijn ook vaak te verwijten aan KPN. Helaas communiceert Tweak dit erg slecht naar haar klanten. Ze zijn afhankelijk, en alle klanten weten dat, alleen kiest Tweak er voor dit niet kenbaar te maken. M.i. zouden ze juist extra goed en veel moeten communiceren om zo de minder bewuste klanten ook tevreden te houden..
Ik denk dat ze dat juist niet moeten doen. Klanten hebben een overeenkomst met Tweak, niet met KPN. Uiteraard kunnen ze aangeven dat het probleem in de infrastructuur zit bijvoorbeeld, maar specifiek KPN als veroorzaker van de problemen noemen vind ik not-done.

Zo vond ik de melding dat de leveringen van de Xbox Slim 4GB vertraging opliepen door MyCom ook not-done. Wat maakt mij het nou uit waar je die dingen inkoopt? Je zorgt ervoor dat ze er op tijd zijn, en als ze er niet op tijd kunnen zijn meld je dat. Alleen niet met naam en toenaam. Altijd maar met je vinger wijzen is verre van professioneel, ook al ligt het probleem bij een ander.

[ Voor 4% gewijzigd door bartvk op 31-01-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

bartvk schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat ze dat juist niet moeten doen. Klanten hebben een overeenkomst met Tweak, niet met KPN. Uiteraard kunnen ze aangeven dat het probleem in de infrastructuur zit bijvoorbeeld, maar specifiek KPN als veroorzaker van de problemen noemen vind ik not-done.
Helemaal mee eens. Je hebt een deal met Tweak en daar hebben zij zich aan te houden, als zij een deel daarvan uitbesteden aan een 3e partij dan dienen zij er voor te zorgen dat ze een partij kiezen die betrouwbaar is en de beloftes die Tweak maakt kan waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

bartvk schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Zo vond ik de melding dat de leveringen van de Xbox Slim 4GB vertraging opliepen door MyCom ook not-done. Wat maakt mij het nou uit waar je die dingen inkoopt? Je zorgt ervoor dat ze er op tijd zijn, en als ze er niet op tijd kunnen zijn meld je dat. Alleen niet met naam en toenaam. Altijd maar met je vinger wijzen is verre van professioneel, ook al ligt het probleem bij een ander.
Ik zeg ook niet dat ze KPN de schuld moeten geven omdat ze dozenschuiver van KPN zijn. Ik zeg juist dat wij bewuste klanten dat weten, maar vele klanten niet. Ik zeg nergens dat ze met naam en toenaam moet communiceren, maar juist extra alert moeten zijn op goede communicatie. Wat ik bedoel is dat ze afhankelijk zijn van derden op veel vlakken, en dat ze dat wat ze wel in de hand hebben extra moeten benadrukken. Dit geeft ons een reden om voor tweak te blijven kiezen, en niet over te stappen naar bijv. KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Aaargh! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:44:
[...]

Het netwerk van Tweak begint bij het modem, vanaf dat punt naar buiten valt alles onder beheer van Tweak. Als daar een 3e partij tussen zit is dat Tweaks probleem, ik heb een contract met Tweak en niet met iemand anders.
Vermoed zomaar dat tweak pas vanaf netwerklaag rekent en niet de fysieke verbinding tussen jouw NT en POP, fiber zou ik ook onder het kopje verbindingen scharen en een termijn van 5 dagen vind ik redelijk.
Logisch dat het langer kan duren, zeker als er een kabel is doorgegraven. Mijn probleem is niet zo zeer de tijd dat het duurt maar het gebrek aan communicatie. Hoe moeilijk is het om even te bellen met "Hey, er is een kabel kapot en we hebben voor morgenochtend een monteur ingeplanned om het te gaan repareren".

Je zou denken dat ze na ong. 19 uur wel weten wat er precies aan de hand is en hoe lang het ongeveer gaat duren.
Je zou dus graag een verwachting gecommuniceerd willen krijgen, logisch. We zitten echter niet bij een premium aanbieder met bijbehorend case-management. Ik werk zelf ook in een service-georienteerde bedrijf, maar dergelijke service is heel prijzig zeker als je iets niet van A-Z in eigen beheer hebt is dat niet te doen.

Persoonlijk ben ik het met je eens dat het fijn zou zijn, echter ga ik daar niet 5-10 euro meer voor betalen en ben ik best tevreden met Alles in 1 met 50 Mbit voor 45 euro. Een weekje uitval overleef ik dan ook wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Loekie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:27:
Je zou dus graag een verwachting gecommuniceerd willen krijgen, logisch. We zitten echter niet bij een premium aanbieder met bijbehorend case-management.
We zitten bij een relatief kleine aanbieder die zich specifiek richt op techneuten en hardcore users. Mensen waarvan je weet dat ze hun verbinding dagelijks gebruiken en nodig hebben. Tweak profileert zich wel degelijk als premium aanbieder.
Persoonlijk ben ik het met je eens dat het fijn zou zijn, echter ga ik daar niet 5-10 euro meer voor betalen en ben ik best tevreden met Alles in 1 met 50 Mbit voor 45 euro. Een weekje uitval overleef ik dan ook wel.
Ik betaal €145.16 in de maand aan Tweak, daarvoor verwacht ik toch het e.a. aan service. Als dat niet kan voor deze prijs dan moeten ze dit aangeven en als optie bieden, ik zou hier probleemloos 5-10 euro per maand meer voor betalen.

Een weekje uitval is totaal onacceptabel, ik zit met 1 dag uitval al in de knoei. Een klant moet een paar GB aan video aanleveren wat nu niet mogelijk is. In het beste geval wordt de verbinding morgen gerepareerd en ben ik dus gewoon m'n hele weekend kwijt met inhalen van werk. In het slechtste geval mis ik een deadline en dan wordt het helemaal vervelend.

De reden waarom ik voor Tweak heb gekozen is de snelheid, het feit dat ze zich op techneuten richten (verwacht ik dan ook een deskundige helpdesk voor) dat zij als een v/d weinigen een SLA publiceren op hun website. Hier betaal ik flink voor, beetje jammer als ze dit dan niet nakomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Aaargh! op 31-01-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Ook al is de helpdesk nog zo deskundig, ze zijn 100% afhankelijk van netwerkbeheerders als Reggefiber en KPN. Ik snap uberhaupt niet waarom zij durven dingen te roepen over een netwerk dat niet van hen is. Zij hebben een contract met KPN Wholesale om diensten te laten transporteren over KPN lijnen (tot de cityPoP) en daarna verder over Reggefiber glasvezel tot de FTU/modem.
Dat Reggefiber netwerk heeft SLA's die voor de consumentenmarkt bedoeld zijn.
Als nou een Reggefiber kabel is doorgegraven dan moet Reggefiber dat (na constatering) doorgeven aan KPN/KPN-ITNS (de operator) en die zou het aan de aangesloten providers moeten doorgeven die dan de klant moeten bellen? Succes daarmee...

Het open netwerk is echt fantastisch maar als er iets fout gaat heb je ook meerdere schijven waar het overheen moet. Tweak doet net alsof ze zelf alles in de grond hebben liggen en zet klanten daarmee wel degelijk op het verkeerde been. Zelfs hier op Tweakers zie ik nu reacties waaruit blijkt dat men niet weet hoe het in elkaar zit wat betreft de fysieke structuur. Maakt ook verder niet uit. Ik weet niet hoe het qua IP netwerk, AMS-IX en dat soort dingen werkt. Maar het geeft maar even aan hoe lastig het soms is om dingen duidelijk te vertellen. En dan kies je er as bedrijf maar te vaak voor om het veel te simpel voor te stellen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:08:
Ook al is de helpdesk nog zo deskundig, ze zijn 100% afhankelijk van netwerkbeheerders als Reggefiber en KPN. Ik snap uberhaupt niet waarom zij durven dingen te roepen over een netwerk dat niet van hen is. Zij hebben een contract met KPN Wholesale om diensten te laten transporteren over KPN lijnen (tot de cityPoP) en daarna verder over Reggefiber glasvezel tot de FTU/modem.
Dat Reggefiber netwerk heeft SLA's die voor de consumentenmarkt bedoeld zijn.
Als nou een Reggefiber kabel is doorgegraven dan moet Reggefiber dat (na constatering) doorgeven aan KPN/KPN-ITNS (de operator) en die zou het aan de aangesloten providers moeten doorgeven die dan de klant moeten bellen? Succes daarmee...

Het open netwerk is echt fantastisch maar als er iets fout gaat heb je ook meerdere schijven waar het overheen moet. Tweak doet net alsof ze zelf alles in de grond hebben liggen en zet klanten daarmee wel degelijk op het verkeerde been. Zelfs hier op Tweakers zie ik nu reacties waaruit blijkt dat men niet weet hoe het in elkaar zit wat betreft de fysieke structuur. Maakt ook verder niet uit. Ik weet niet hoe het qua IP netwerk, AMS-IX en dat soort dingen werkt. Maar het geeft maar even aan hoe lastig het soms is om dingen duidelijk te vertellen. En dan kies je er as bedrijf maar te vaak voor om het veel te simpel voor te stellen.
Tweak doet alsof ze alles in de grond hebben liggen? Volgens mij is toch algemeen bekend dat ze via WMP en WGDO leveren en dat dit niet hun netwerk is en zodoende vaak KPN of Reggefiber moeten aansturen om problemen op te laten lossen.
Aaargh! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:38:
[...]

We zitten bij een relatief kleine aanbieder die zich specifiek richt op techneuten en hardcore users. Mensen waarvan je weet dat ze hun verbinding dagelijks gebruiken en nodig hebben. Tweak profileert zich wel degelijk als premium aanbieder.

[...]

Ik betaal €145.16 in de maand aan Tweak, daarvoor verwacht ik toch het e.a. aan service. Als dat niet kan voor deze prijs dan moeten ze dit aangeven en als optie bieden, ik zou hier probleemloos 5-10 euro per maand meer voor betalen.

Een weekje uitval is totaal onacceptabel, ik zit met 1 dag uitval al in de knoei. Een klant moet een paar GB aan video aanleveren wat nu niet mogelijk is. In het beste geval wordt de verbinding morgen gerepareerd en ben ik dus gewoon m'n hele weekend kwijt met inhalen van werk. In het slechtste geval mis ik een deadline en dan wordt het helemaal vervelend.

De reden waarom ik voor Tweak heb gekozen is de snelheid, het feit dat ze zich op techneuten richten (verwacht ik dan ook een deskundige helpdesk voor) dat zij als een v/d weinigen een SLA publiceren op hun website. Hier betaal ik flink voor, beetje jammer als ze dit dan niet nakomen.
Waar maak jij uit op dat Tweak zich op techneuten richt? De naam? Qua prijs lijkt mij dat iig niet het geval.

[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-01-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:08:
Ook al is de helpdesk nog zo deskundig, ze zijn 100% afhankelijk van netwerkbeheerders als Reggefiber en KPN. Ik snap uberhaupt niet waarom zij durven dingen te roepen over een netwerk dat niet van hen is.
Alle bedrijven hebben voor de levering van hun diensten/producten afhankelijkheden van 3e partijen. Daarom maak je goede afspraken met je leveranciers over levertijden en service en leg je deze vast in een SLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:11:
[...]

Waar maak jij uit op dat Tweak zich op techneuten richt? De naam? Qua prijs lijkt mij dat iig niet het geval.
Staat zelfs op de website:
Tweak is oorspronkelijk ontstaan in samenwerking met Nederlands grootste technologie-website Tweakers.net. Ons productaanbod was speciaal voor én door techneuten ontwikkeld (...)
Het is de hele reden dat Tweak bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, die laatste uitspraak heeft uberhaupt al weinig waarde meer.

Het is eigenlijk al fout gegaan op het moment dat ze afhankelijk bleken te zijn van KPN om glasvezel te kunnen gaan bieden aan hun 'tweakers'. Toen bleek namelijk de KPN Wholesale structuur met VLAN's, PPPoE en zaten ze dus min of meer vast aan het leveren van de Experiabox van KPN, waar heel veel 'tweakers' ook niet blij mee zijn en waar constant KPN provisioning problemen mee waren icm. VOIP van Tweak.

In de tijd dat ik hier klant was (2010) werd er wel ge-pilot met Zyxel routers (die ook VLAN's ondersteunen en PPPoE) maar helaas, die bleken ook weer niet stabiel genoeg.

De enige reden dat ze hun uitspraak "voor techneuten" nog enigszins overeind kunnen houden is dat ze je ook niet in de weg gaan lopen als je toch je eigen apparatuur wil gebruiken en zo. Maar in de standaardconfiguratie is het gewoon een 13 in dozijn product dat zwaar leunt op wat KPN Wholesale voorschrijft.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 01-02-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik heb tweak blauw dus geen gezeik met experiaboxen enzo. KPN komt er hier ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, Tweak Blauw is voor 80% van de huidige Reggefiber netwerken geen oplossing omdat het simpelweg niet verkrijgbaar is (wgdo wordt niet meer verder uitgerold).

Bovendien, "KPN komt er hier niet in": Zeg dat niet te snel. De kans is groot dat je er (althans op korte of middellange) termijn niets van zal gaan merken, maar ook jouw dienst komt tegenwoordig voor 70% bij een KPN dochter (KPN ITNS BV) vandaan.

Reggefiber Wholesale (dus wgdo ) is tegenwoordig van KPN, Glashart Media is tegenwoordig van KPN, etc.

Gelukkig voor jou is er dan wgdo waardoor je idd gewoon je eigen router op je NT kan aansluiten zonder frills. En op KPN netwerken is daar ook een variant voor (WMP+) maar daar doet Tweak dus helemaal niets mee. Anders hadden ze ook "blauw" kunnen aanbieden in de overige Reggefiber netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Aaargh! schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:17:
[...]

Staat zelfs op de website:

[...]

Het is de hele reden dat Tweak bestaat.
Met de nadruk op was ;) Volgens mij richten ze zich tegenwoordig redelijk op gewone consumenten.

En zoals eymey als zegt heb je wel degelijk met KPN te maken, aangezien WGDO nu o.a. onder KPN-ITNS valt.

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-02-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:10:
[...]

Met de nadruk op was ;) Volgens mij richten ze zich tegenwoordig redelijk op gewone consumenten.

En zoals eymey als zegt heb je wel degelijk met KPN te maken, aangezien WGDO nu o.a. onder KPN-ITNS valt.
Volgens mij is Reggefiber grotendeels eigendom van KPN, maar heeft KPN er niets over te zeggen. Dat was een v/d voorwaarden die gesteld werd door de NMa toen KPN zo'n aandeel nam.

Zie: nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber

Dat KPN er aandelen van heeft maakt me niet uit, zolang ze er maar niks over te zeggen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 01-02-2013 12:17 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.