Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.161 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

TVL

Ik wilde best Tweak Blauw hebben maar ze bieden alleen maar Groen aan hier in Houten (waar ik woon tenminste).
Heb nog niet de perfecte glasvezel aanbieder gevonden er is met allemaal wel wat mis gezien mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Aaargh! schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:17:
[...]

Volgens mij is Reggefiber grotendeels eigendom van KPN, maar heeft KPN er niets over te zeggen. Dat was een v/d voorwaarden die gesteld werd door de NMa toen KPN zo'n aandeel nam.

Zie: nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber

Dat KPN er aandelen van heeft maakt me niet uit, zolang ze er maar niks over te zeggen hebben.
Dat zijn twee dingen door elkaar. Reggefiber WGDO is daadwerkelijk voor 100% overgenomen door KPN, samen met Glashart Media en Lijbrandt. Dat is nu volledig eigendom van KPN en de bewuste medewerkers zijn ook verhuisd (deels) en hebben KPN als werkgever.

Daarnaast heeft KPN inderdaad 51% van de aandelen van Reggefiber waarmee ze meerderheidsaandeelhouder zijn wat in de praktijk niet veel betekent, dat klopt. Maar jouw geliefde WGDO (en terecht) is voor 100% eigendom van KPN en die zouden kunnen besluiten om dat op moment X te stoppen en iedereen over te zetten op WMP+ of zoiets..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Firesphere schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:23:
[...]

Hoef je niet op te rekenen.

Het beste wat je kunt doen is een goede kwaliteit WAN-modem kopen, en daar de boel op instellen. Tweak zal je daar vrolijk mee helpen als het moet.

(Ik heb nog een Zyxel 2600 series liggen, mag je tegen onkosten + wat jij er voor over hebt overnemen, heeft bij mij een half jaar perfect gewerkt, tot ik m'n 2812 kocht. Maar geen advertenties, dus dat terzijde).

Ik gebruik zelf een ZyXEL 2812HNU_51-c, ideaal. Alles zelf in te stellen, etc. Bij KPN gaan ze dit niet doen, Tweak geeft je gewoon een settings-bestand of vraagt of ze even remote kunnen inloggen om de boel te fixen voor je (inclusief VLAN settings voor TV etc.)
Als ik dit had geweten...

Tweak zegt dus dat ik mijn eigen router kan gebruiken in plaats van die Experiabox. Maar die box splitst toch het signaal naar internet/tv/telefonie?? Of kan ik mijn D-Link router daar ook voor in (laten) stellen...

Ik vind het nog steeds van de zotte dit... Beetje eigen (extra) apparatuur moeten aansluiten om het netwerk volledig te kunnen benutten.
En waarom krijg ik niet die nieuwe V8?
Ik ga KPN tóch mailen en wacht het af. Nu zal ik ophouden met zeuren :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:37:
[...]

Als ik dit had geweten...

Tweak zegt dus dat ik mijn eigen router kan gebruiken in plaats van die Experiabox. Maar die box splitst toch het signaal naar internet/tv/telefonie?? Of kan ik mijn D-Link router daar ook voor in (laten) stellen...

Ik vind het nog steeds van de zotte dit... Beetje eigen (extra) apparatuur moeten aansluiten om het netwerk volledig te kunnen benutten.
En waarom krijg ik niet die nieuwe V8?
Ik ga KPN tóch mailen en wacht het af. Nu zal ik ophouden met zeuren :P
Je moet helemaal niets natuurlijk ;) De experiabox zal voor 99% van de gebruikers prima doen wat het moet doen. Zoals al eerder aangeven levert KPN de V8 officieel nog niet voor WMP.

Wil je meer, dan zal je een eigen router moeten aanschaffen die met VLANs en PPPoE overweg kan. (Of een managed switch voor je router plaatsen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:49:
[...]

Je moet helemaal niets natuurlijk ;) De experiabox zal voor 99% van de gebruikers prima doen wat het moet doen. Zoals al eerder aangeven levert KPN de V8 officieel nog niet voor WMP.

Wil je meer, dan zal je een eigen router moeten aanschaffen die met VLANs en PPPoE overweg kan. (Of een managed switch voor je router plaatsen.)
klopt, de PPPOE gegevens om een verbinding op te zeten over Glas Groen zijn al langer bekend.
voor de huis-en-tuin gebruiker totaal overbodig, maar degene die meer met zijn LAN netwerk wil kan daarmee prima uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Aaargh! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:38:
...
De reden waarom ik voor Tweak heb gekozen is de snelheid, het feit dat ze zich op techneuten richten (verwacht ik dan ook een deskundige helpdesk voor) dat zij als een v/d weinigen een SLA publiceren op hun website. Hier betaal ik flink voor, beetje jammer als ze dit dan niet nakomen.
KPN biedt zijn wholesale verbindingen in verschillende smaken met verschillende SLA's aan. Misschien dat Tweak als je het via hun zakelijke variant probeert een verbinding met harde SLA kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

joop99 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:11:
[...]

KPN biedt zijn wholesale verbindingen in verschillende smaken met verschillende SLA's aan. Misschien dat Tweak als je het via hun zakelijke variant probeert een verbinding met harde SLA kan aanbieden.
Heb ze al een mailtje gestuurd hierover.

Wat ik eigenlijk zou willen is een soort van 'prosumer' SLA, iets gericht op mensen die veel telewerken e.d. Ik hoeft niet dezelfde uptime garanties en responsetijden als een zakelijke lijn en overleef best een dag zonder internet maar ik zit nu ruim 4 dagen zonder en dat is gewoon veel te lang. Gewoon de garantie dat de dag na de melding er iemand mee bezig gaat i.c.m. betere communicatie zou al heel wat zijn.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Inmiddels 5 dagen zonder verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Sinds 2 dagen grote problemen met de nieuwsserver, download van max. 1mb terwijl deze rond de 10 hoort te liggen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:44:
Sinds 2 dagen grote problemen met de nieuwsserver, download van max. 1mb terwijl deze rond de 10 hoort te liggen. Meer mensen hier last van?
Grote problemen? Zo belangrijk zijn nieuwsgroepen nou toch ook weer niet en het is niet zo dat het helemaal niet werkt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Tweak begint een beetje op Ziggo te lijken. Als 't werkt is 't allemaal prima maar zodra de boel stuk is heb je een enorm probleem.

Ik heb het vermoeden dat er na 5 dagen nog niet eens iemand begonnen is aan het oplossen van mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Dj-sannieboy schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:45:
[...]

Grote problemen? Zo belangrijk zijn nieuwsgroepen nou toch ook weer niet en het is niet zo dat het helemaal niet werkt. :X
Als iets op 10% van de normale capaciteit functioneert noem ik dat een redelijk groot probleem. Voor jou zijn ze misschien niet belangrijk, voor mij wel. En ik betaal er voor dus mag ook verwachten dat het naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werken de nieuwsservers anders helemaal naar behoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:03:
[...]

Als iets op 10% van de normale capaciteit functioneert noem ik dat een redelijk groot probleem. Voor jou zijn ze misschien niet belangrijk, voor mij wel. En ik betaal er voor dus mag ook verwachten dat het naar behoren werkt.
Als je nieuwsgroepen gebruikt voor het downloaden van films en muziek, kan het toch nooit echt belangrijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Als je nieuwsgroepen gebruikt voor het downloaden van films en muziek, kan het toch nooit echt belangrijk zijn?
Nogmaals, dat het voor jou geen probleem is wil niet zeggen dat het voor een ander ook geen probleem is.

Iets wat op 10% presteert vind ik een groot probleem. Of dat groot probleem op de gehele (Tweak) dienst ook een groot probleem is, is een 2e maar aangezien ik er veel gebruik van maak weegt het bij mij zwaar.

[ Voor 23% gewijzigd door bartvk op 05-02-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:50:
[...]

Nogmaals, dat het voor jou geen probleem is wil niet zeggen dat het voor een ander ook geen probleem is.

Iets wat op 10% presteert vind ik een groot probleem. Of dat groot probleem op de gehele (Tweak) dienst ook een groot probleem is, is een 2e maar aangezien ik er veel gebruik van maak weegt het bij mij zwaar.
Dat klopt, maar ik vraag me af hoe dat daadwerkelijk een probleem kan zijn. (Het downloaden van films en muziek met een langere snelheid)
Bij henk009 werkt het wel prima, dus wellicht dat het een lokaal probleem is?

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Aaargh! schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:01:
Tweak begint een beetje op Ziggo te lijken. Als 't werkt is 't allemaal prima maar zodra de boel stuk is heb je een enorm probleem.

Ik heb het vermoeden dat er na 5 dagen nog niet eens iemand begonnen is aan het oplossen van mijn probleem.
Het kan nog wel eens helpen om contact op te nemen met de servicewinkel van Reggefiber. De mensen daar kunnen je misschien meer vertellen. Ze kunnen je in ieder geval vertellen of het vanuit Tweak al doorgeschoten is naar Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hovemt schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Het kan nog wel eens helpen om contact op te nemen met de servicewinkel van Reggefiber. De mensen daar kunnen je misschien meer vertellen. Ze kunnen je in ieder geval vertellen of het vanuit Tweak al doorgeschoten is naar Reggefiber.
Ik denk niet dat ze dat weten, aangezien ze daar afaik alleen maar verkopen en vragen/klachten doorschuiven naar de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:54:
[...]

Dat klopt, maar ik vraag me af hoe dat daadwerkelijk een probleem kan zijn. (Het downloaden van films en muziek met een langere snelheid)
Bij henk009 werkt het wel prima, dus wellicht dat het een lokaal probleem is?
Je moet ergens ergens bijna een factor 10 langer op wachten. 10 Minuten wordt ruim anderhalf uur. Een half uur wordt 5 uur. Dat vind ik een probleem ja.

Ik verwacht ook dat het lokaal is, sterker nog, ik verwacht dat het iets in de Experiabox is. Dat ding geeft naar mijn idee (te) veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:02:
[...]

Je moet ergens ergens bijna een factor 10 langer op wachten. 10 Minuten wordt ruim anderhalf uur. Een half uur wordt 5 uur. Dat vind ik een probleem ja.

Ik verwacht ook dat het lokaal is, sterker nog, ik verwacht dat het iets in de Experiabox is. Dat ding geeft naar mijn idee (te) veel problemen.
Wat voor problemen dan?
Hier een V8 en totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:03:
[...]

Wat voor problemen dan?
Hier een V8 en totaal geen problemen.
Niet draadloos kunnen connecten (wel "verbinding" maar geen uitgifte van IP) naar laptops en smartphones (verschillende merken en OS-en) ongeveer eens in de week, reset is dan het enige wat helpt. Telefonie die tot nu toe (2 maanden) al enkele keren geen uitgaande en inkomende + uitgaande gesprekken kon voeren. Belletje naar Tweak helpt dan wel, maar ik heb Tweak nu al vaker moet bellen dan UPC in de 5 jaar daarvoor.

edit: plus daarbij nog de nieuwsserver perikelen.

[ Voor 7% gewijzigd door bartvk op 05-02-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:05:
[...]

Niet draadloos kunnen connecten (wel "verbinding" maar geen uitgifte van IP) naar laptops en smartphones (verschillende merken en OS-en) ongeveer eens in de week, reset is dan het enige wat helpt. Telefonie die tot nu toe (2 maanden) al enkele keren geen uitgaande en inkomende + uitgaande gesprekken kon voeren. Belletje naar Tweak helpt dan wel, maar ik heb Tweak nu al vaker moet bellen dan UPC in de 5 jaar daarvoor.

Welke experiabox heb je?
Verschillende WiFi kanalen getest?
Over UPC zijn ook zat negatieve verhalen te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:56:
[...]

Ik denk niet dat ze dat weten, aangezien ze daar afaik alleen maar verkopen en vragen/klachten doorschuiven naar de ISP.
Het heeft mij toen wel geholpen toen ik met problemen met een verhuizing zat. Ze kunnen daar bij de servicewinkel ook kijken naar de tickets die door de ISP's naar Reggefiber worden geschoten.
En een poging wagen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hovemt schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Vorige week al gedaan en daar wordt het niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
bartvk schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:05:
[...]

ZTE zeker, daar hebben ze bij KPN ook een bug mee die exact dit beschrijft.
Herstart zou dan overigens voldoende zijn, vreemd genoeg hebben mijn ouders nergens last van.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Gister ochtend is de boel weer gerepareerd. Ik was er zelf niet bij maar het er zijn 2 monteurs wel een aantal uur bezig geweest, 't scheen een lastig probleem te zijn.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er nu precies aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Wederom problemen met telefonie. We kunnen niet gebeld worden (mensen krijgen wel een gewone beltoon maar hij gaat bij ons niet over), en we kunnen zelf niet bellen (ook in-gesprek toon). Tweak gebeld en die lijken het probleem niet 1-2-3 op te kunnen lossen. Voice lampje brandt gewoon.

Vraag me of hoe lang en hoe vaak zoiets mag voorkomen voor je een vergoeding o.i.d. kunt gaan eisen. We moeten nu steeds gebruik maken van mobiele telefoons. Ik ben al die problemen met Tweak nu al beu, en ik moet nog een maand of 10.

[ Voor 7% gewijzigd door bartvk op 08-02-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

bartvk schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:47:
Wederom problemen met telefonie. We kunnen niet gebeld worden (mensen krijgen wel een gewone beltoon maar hij gaat bij ons niet over), en we kunnen zelf niet bellen (ook in-gesprek toon). Tweak gebeld en die lijken het probleem niet 1-2-3 op te kunnen lossen. Voice lampje brandt gewoon.

Vraag me of hoe lang en hoe vaak zoiets mag voorkomen voor je een vergoeding o.i.d. kunt gaan eisen. We moeten nu steeds gebruik maken van mobiele telefoons. Ik ben al die problemen met Tweak nu al beu, en ik moet nog een maand of 10.
Ik heb dit de eerste drie maanden gehad, en daarna nog regelmatig. Na een vergoeding gevraagd te hebben kreeg ik te horen dat het niet vergoed kon worden omdat het een gratis dienst is (zoals op de factuur staat aangegeven). Echt belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:31

Pogostokje

* twiet *

Tarabass schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:02:
[...]
dat het niet vergoed kon worden omdat het een gratis dienst is (zoals op de factuur staat aangegeven). Echt belachelijk!
Dat houdt juridisch vast geen stand. Als je het niet als losse diensten mag zien, is het volgens diezelfde redenatie dus 1 dienst (internet en bellen, zo staat het zelfs ook op de tweak website) die dus maar voor de helft werkt. Dan zou Tweak nog veel slechter af zijn als het gaat om restitutie wegens niet functioneren. Bovendien is het natuurlijk een bijzonder on-professionele en bijna kinderachtige opmerking. Het is bijna te leuk om hier niet je rechtsbijstand op te zetten. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Tarabass schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Ik heb dit de eerste drie maanden gehad, en daarna nog regelmatig. Na een vergoeding gevraagd te hebben kreeg ik te horen dat het niet vergoed kon worden omdat het een gratis dienst is (zoals op de factuur staat aangegeven). Echt belachelijk!
Is het bij jou uiteindelijk wel opgelost?

Het slechte vind ik dat ze niet eens heel heel erg hun best lijken te doen om het probleem op te lossen. Meer een houding van "ja jammer dan weet ik het ook niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben ik de enige met slecht ladende youtube video's? Met mijn vorige verbinding van ziggo had ik nooit problemen maar het lijkt bij Tweak alsof het gethrottled word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Hallo mensen,

Ik heb dit topic doorgelezen en ik zie dat een aantal mensen hier een tabel hebben gepost met stappen uit het leveringsproces (bijv. op p.1). Nu vraag ik mij of ik dat ook kan zien? En waar kan ik dat vinden? Ik heb afgelopen maandag tweak groen aangevraagd en donderdag het contract ontvangen en gelijk teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Subz schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:09:
Ben ik de enige met slecht ladende youtube video's? Met mijn vorige verbinding van ziggo had ik nooit problemen maar het lijkt bij Tweak alsof het gethrottled word.
Tweak 'throttled' 0,0.

Vergelijken op basis van maar 1 dienst en dan suggereren dat Ziggo niets kneep en Tweak wel lijkt me dan ook wat voorbarig.

Overigens heb ik de afgelopen dagen op div. (social) media wel meer mensen zien klagen over Youtube.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Doofus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:51:
Hallo mensen,

Ik heb dit topic doorgelezen en ik zie dat een aantal mensen hier een tabel hebben gepost met stappen uit het leveringsproces (bijv. op p.1). Nu vraag ik mij of ik dat ook kan zien? En waar kan ik dat vinden? Ik heb afgelopen maandag tweak groen aangevraagd en donderdag het contract ontvangen en gelijk teruggestuurd.
Inloggen "https://mijn.tweak.nl"
menu (rechts) "Usenet Account"
Product Properties "Overview"
Access "edit/view"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Pogostokje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Dat houdt juridisch vast geen stand. Als je het niet als losse diensten mag zien, is het volgens diezelfde redenatie dus 1 dienst (internet en bellen, zo staat het zelfs ook op de tweak website) die dus maar voor de helft werkt. Dan zou Tweak nog veel slechter af zijn als het gaat om restitutie wegens niet functioneren. Bovendien is het natuurlijk een bijzonder on-professionele en bijna kinderachtige opmerking. Het is bijna te leuk om hier niet je rechtsbijstand op te zetten. ;)
Ik zit even door mijn correspondentie te lezen met Tweak (Denzell) en het is echt lachwekkend. Restitutie niet mogelijk omdat het een gratis dienst is, mijn EB die verouderd zou zijn (toen nieuwste model) en die omgeruild zou worden, EB anderhalve maand later nog niet omgeruild maar plots een mailtje dat alles zou moeten werken, ga zo maar door. En dan heb ik het nog geeneens over de schokkende televisie gehad, die vanaf het begin al niet goed is en waarover ik contact heb gehad. Het ligt aan alles, en vooral aan mezelf, maar niet aan tweak. Ik heb inmiddels zelf een ontvanger gekocht en die geeft geen problemen. De oude ontvanger is verhuist naar boven en, je raadt het al, problemen. Als ik de mailcorrespondentie hier zou posten zouden we ondanks de ellende met zijn allen in een deuk liggen. Maar nu ik alles door vooral eigen initiatief goed heb draaien kom ik er niet meer aan en vind ik het wel best. Er zijn ook positieve kanten, en de negatieve kanten zijn vooral de communicatie tussen kpn en tweak en vaak dingen die ook bij kpn zelf fout gaan. Al zal hun afhandeling professioneler zijn. Of dat een goed iets moet zijn weet ik niet. Maar zoals eerder vermeldt in dit topic, als ik zo afhankelijk zou zijn van kpn als tweak zijnde zou ik dat wat ik zelf in de hand heb (klantbinding, communicatie, etc) vooral aandikken en optimaliseren. Een monteur beloven die nog moet komen past daar niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Subz schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:09:
Hier KPN glasvezel en YouTube is de laatste tijd niet vooruit te branden, waar het normaal altijd erg snel was.
Tarabass schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:37:
[...]

Ik zit even door mijn correspondentie te lezen met Tweak (Denzell) en het is echt lachwekkend. Restitutie niet mogelijk omdat het een gratis dienst is, mijn EB die verouderd zou zijn (toen nieuwste model) en die omgeruild zou worden, EB anderhalve maand later nog niet omgeruild maar plots een mailtje dat alles zou moeten werken, ga zo maar door. En dan heb ik het nog geeneens over de schokkende televisie gehad, die vanaf het begin al niet goed is en waarover ik contact heb gehad. Het ligt aan alles, en vooral aan mezelf, maar niet aan tweak. Ik heb inmiddels zelf een ontvanger gekocht en die geeft geen problemen. De oude ontvanger is verhuist naar boven en, je raadt het al, problemen. Als ik de mailcorrespondentie hier zou posten zouden we ondanks de ellende met zijn allen in een deuk liggen. Maar nu ik alles door vooral eigen initiatief goed heb draaien kom ik er niet meer aan en vind ik het wel best. Er zijn ook positieve kanten, en de negatieve kanten zijn vooral de communicatie tussen kpn en tweak en vaak dingen die ook bij kpn zelf fout gaan. Al zal hun afhandeling professioneler zijn. Of dat een goed iets moet zijn weet ik niet. Maar zoals eerder vermeldt in dit topic, als ik zo afhankelijk zou zijn van kpn als tweak zijnde zou ik dat wat ik zelf in de hand heb (klantbinding, communicatie, etc) vooral aandikken en optimaliseren. Een monteur beloven die nog moet komen past daar niet bij..
Vervangen van een stb of experiabox doen ze volgens mij totaal niet moeilijk om.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-02-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Ik twijfel om over te stappen naar Tweak, maar er is nog een ding waar ik niet uit kom.

Als ik het Tweak-groen alles in een pakket neem met 60Mb internet, krijg ik daarbij 1 HD decoder waarmee ik ook op kan nemen.

Krijg ik dan ook gewoon signaal op mijn analoge aansluiting zodat ik op mijn andere tvs in huis (aangesloten via Coax) gewoon signaal houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Nef schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:36:
Krijg ik dan ook gewoon signaal op mijn analoge aansluiting zodat ik op mijn andere tvs in huis (aangesloten via Coax) gewoon signaal houdt?
Nee, dat krijg je alleem bij blauw vziw

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nef schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:36:
Ik twijfel om over te stappen naar Tweak, maar er is nog een ding waar ik niet uit kom.

Als ik het Tweak-groen alles in een pakket neem met 60Mb internet, krijg ik daarbij 1 HD decoder waarmee ik ook op kan nemen.

Bij Groen krijg je een Motorola VIP1853. Voor opnemen heb je Onbezorg Opnemen pakket nodig. Analoog signaal Zit alleen bij Blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
kmichael schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:57:
[...]

Inloggen "https://mijn.tweak.nl"
menu (rechts) "Usenet Account"
Product Properties "Overview"
Access "edit/view"
In mijn menu rechts heb ik geen "usenet account" staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Doofus schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:43:
[...]

In mijn menu rechts heb ik geen "usenet account" staan
Je hebt afgelopen donderdag het contract teruggestuurd?
Ik vind het niet vreemd dat er nog geen diensten actief staan, vind het al heel wat dat je blijkbaar een login gekregen hebt. Hier gingen die zaken pas op moment van oplevering in.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Dj-sannieboy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:56:
[...]

Hier KPN glasvezel en YouTube is de laatste tijd niet vooruit te branden, waar het normaal altijd erg snel was.

[...]

Vervangen van een stb of experiabox doen ze volgens mij totaal niet moeilijk om.
Ja ik ervaar dit inderdaad ook :'( met Tweak Blauw 100/100 @ Enschede.
Internet en downloads gaan zoals normaal maar Youtube buffert als een malle.

Hij stalt en vervolgens moet ik door de video klikken wil hij zijn buffer gaan vullen?
Er zijn vast meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Loekie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:01:
[...]

Ik vind het niet vreemd dat er nog geen diensten actief staan, vind het al heel wat dat je blijkbaar een login gekregen hebt. Hier gingen die zaken pas op moment van oplevering in.
De login stond op de brief die kreeg bij het contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
[...]

Staat er nu wel:)

2013-02-11 10:52:08 wegaid.create completed
2013-02-11 10:54:10 Engineer once for access product installation accepted
0000-00-00 00:00:00 KPN Line anchor new
0000-00-00 00:00:00 KPN FTTH 30/30 Mbit new
0000-00-00 00:00:00 KPN router new
0000-00-00 00:00:00 KPN iTV Basic FTTH new
0000-00-00 00:00:00 KPN iTV gratis HD FTTH new
0000-00-00 00:00:00 KPN Set Top Box Low End new
0000-00-00 00:00:00 Devolo Basic Duo set new
0000-00-00 00:00:00 KPN VoIP FTTH new
0000-00-00 00:00:00 equipment.create new
0000-00-00 00:00:00 equipment.update new
0000-00-00 00:00:00 KPN Fiber NT new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
[...]

@Lookie: heb jij toevallig ook issues met Youtube etc. ? Dit omdat ik weet dat u bij mij in de buurt woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik woon ook in Enschede (Glanerbrug) ik heb Tweak Blauw 200/200
Ik heb tot zover geen last met Youtube.
Einde van de middag getest en om 22:28.
Ik heb getest: een muziek clip SD en HD 1080P
Trailer: "The Hobbit 4K Trailer" in 4K (origineel) en in 1080P.
De video buffer loopt prima vooruit.

ik had afgelopen vrijdag ook al even Youtube getest en had ook gereageerd op "Subz" maar mijn berichtje hier was verdwenen :?

[ Voor 17% gewijzigd door kmichael op 11-02-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@Thestiffmeister: Hier geen probleem met youtube op tablets en PC.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Loekie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:55:
@Thestiffmeister: Hier geen probleem met youtube op tablets en PC.
Ehm, inmiddels heb ik het hier ook niet meer (net idd. wat van die 4K film geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
In de TS staat dat verhuizen 50 euro kost, maar deze kosten zijn 90 euro tegenwoordig.

Helaas gaat een verhuizing niet altijd even soepel heb ik gemerkt. Op de verhuisdag is een monteur van KPN langs gekomen. De verbinding werkte, al bleek bij het activeren dat het geregistreerde rekeningnr niet overeenkwam met mijn rekening nummer. Bleek nog van de vorige bewoners. 4 dagen later begint de kermis, internet werkt niet. Nu meer dan 4 weken later helaas nog steeds niet. Er wordt constant verwezen naar KPN maar daarmee heb ik nog geen datum dat ik wel internet heb en dat het werkt.

Hoe moeilijk kan het zijn als het werkte op de dag van oplevering. Ook al is het dan via de verbinding nog van de vorige bewoners...

Als het vrijdag niet werkt ga ik kijken of ik een andere internet leverancier kan nemen (kabel of ADSL). Fijn als het werkt, maar je beseft pas hoe afhankelijk je bent van internet als je het niet meer hebt.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Is het nou mogelijk om een DVB-T of C signaal te ontvangen van Groen zodat je een Smartcard in je tv kan proppen en je niet zit met een irritant extra kastje?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Nee

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope. Bij Groen kan dat -niet-. Uitsluitend IPTV.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waardeloos dus...dan maar alleen internet als ik voor deze provider kies. Wat een horken dat KPN dat niet ondersteunt. Niet iedereen wil met zo een extra kastje zitten...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

kmichael schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:38:
Ik woon ook in Enschede (Glanerbrug) ik heb Tweak Blauw 200/200
Ik heb tot zover geen last met Youtube.
Einde van de middag getest en om 22:28.
Ik heb getest: een muziek clip SD en HD 1080P
Trailer: "The Hobbit 4K Trailer" in 4K (origineel) en in 1080P.
De video buffer loopt prima vooruit.

ik had afgelopen vrijdag ook al even Youtube getest en had ook gereageerd op "Subz" maar mijn berichtje hier was verdwenen :?
Hier (KPN glasvezel) ook geen problemen meer.
Volgens de test video van YouTube streamt deze met 48,5Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JT schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:48:
Waardeloos dus...dan maar alleen internet als ik voor deze provider kies. Wat een horken dat KPN dat niet ondersteunt. Niet iedereen wil met zo een extra kastje zitten...
Kies dan een andere provider die wel DVB-C levert. Nou gebruiken ze die term nooit. Maar als ze aangeven dat ze ook analoge TV leveren, dan is het ook DVB-C. Zit in hetzelfde signaal. Genoeg keuze (meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Je ziet ook dat Telfort, dat vanaf maart glasvezel gaat aanbieden (en waar ook Lijbrandt, XMS, Concepts en Kick in op gaan), heel duidelijk het voordeligste alles in 1 pakket positioneert met de CATV vezel (coax aansluiting met analoog, FM en DVB-C op je NT) als standaardpakket en IPTV als extra optie.

Gewoon om ook weer een alternatief te vormen voor o.a. KPN en XS4ALL (en dus ook Tweak Groen) die heel duidelijk IPTV als hoofdproduct zien. Overigens zie je hetzelfde als Telfort ook bij Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Barre73 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:53:
[...]

Kies dan een andere provider die wel DVB-C levert. Nou gebruiken ze die term nooit. Maar als ze aangeven dat ze ook analoge TV leveren, dan is het ook DVB-C. Zit in hetzelfde signaal. Genoeg keuze (meestal).
Volgens mij werd er aangegeven dat dat via het KPN netwerk niet mogelijk is, of zie ik dat nou verkeerd?

Telfort en XMS is hier helaas niet te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 12-02-2013 23:53 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Net gebeld om een afspraak te maken voor een monteur, ze komen 27 februari:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JT schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:48:
[...]

Volgens mij werd er aangegeven dat dat via het KPN netwerk niet mogelijk is, of zie ik dat nou verkeerd?

Telfort en XMS is hier helaas niet te krijgen.
Ik weet niet waar "hier" is en van wanneer je laatste info stamt, maar op bijna ieder netwerk waar KPN operator is (o.a. in grote plaatsen als Almere en Leeuwarden en bijna alles wat in/na 2011 is aangelegd) bestaat sinds eind 2010 al het KPN WMP+ product, waarop IPTV van Glashart Media en DVB-C, analoog en FM van Glashart Media wordt geleverd (en eventueel internet via ISP Fabriek).

Sinds begin en eind 2012 valt Glashart Media, ISPFabriek en Reggefiber Wholesale ook onder KPN (in KPN ITNS BV).

Providers XMS, Lijbrandt, Concepts en KickXL gaan op in Telfort. Het klopt inderdaad dat Telfort nu alleen nog in een beperkt aantal plaatsen een positieve postcodecheck geeft maar aangezien men voornemens is dat eind dit jaar de 4 genoemde providers zijn opgegaan in Telfort kan het niet anders dan dat Telfort straks in alle KPN gebieden, waar ook CATV vezel beschikbaar is, leverbaar wordt. XMS kan je op dit moment inderdaad vrijwel alleen maar op WGDO krijgen (waar je ook Tweak Blauw kan krijgen) maar Lijbrandt, dat eigenlijk hetzelfde biedt als XMS, is al sinds de introductie van KPN WMP+ beschikbaar.

Grof gezegd kan je zeggen dat, als je nu Lijbrandt of Vodafone kan krijgen (die laatste levert ook alle in KPN WMP+ geboden diensten op wholesale basis), je straks ook Telfort kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 13-02-2013 22:23 ]

Verwijderd

Ik ben van XMS overgestapt naar Tweak, ik had vroeger met ADSL geen problemen bij Tweak. Bij XMS gingen ze de server of iets upgrade, en het was niet meer mogelijk om vaste ip te krijgen. Maar voor bestaande klanten, konden wel over naar vaste ip. Het rare is ik moet moeite doen om bij hun aan te melden dat ik vaste ip wil. Ik heb tenslote 25 euro voor betaald. Nou 20 minuten aan de telefoon wou ik op de lijst komen van Vaste IP. Toen is er switch geweest, ik heb gebeld en gevraagd heb ik nog de vaste ip ?Ze hebben met, Ja beantwoord. Weekje later doet mij internet het niet meer, dus ik de modem aan en uit gezet, bleek dat ik geen vaste ip meer had. Heen en weer gemaild, ik kreeg vast ip niet terug en ook niet mijn geld. Het was mijn verantwoordelijkheid om het te regelen. Nou ik heb ze per e-mail goed uitgescholden, zo netjes ben ik dan wel weer. Ik heb direct XMS aflaten sluiten. Vervolgens actie bij Tweak gezien, ik heb me direct bij hun aangemeld. Het heeft misschien wel 2 maanden geduurd, maar ik ben blij dat ik van die prutsers af ben.

• eymey
Vaste IP's worden ook gewoon steeds moeilijker. Sinds de migratie van InterNL naar ISPFabriek (nu KPN ITNS) door XMS zijn vaste IP's inderdaad officieel niet meer mogelijk (behalve dan nog voor klanten die dit al hadden maar, zoals je zelf hebt gemerkt, waren hier idd wat moeilijkheden mee. Overigens, was je gebleven, dan waren nu alle problemen opgelost geweest als ik het XMS topic zo lees).

In ieder geval: KPN ITNS heeft al IP space van KPN Retail moeten lenen vanwege een te kort. En steeds meer providers (incl. Tweak/Cambrium en XS4ALL, etc.) zullen hier last van gaan krijgen.

• Barre73
eymey schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:21:
[...]

Ik weet niet waar "hier" is en van wanneer je laatste info stamt, maar op bijna ieder netwerk waar KPN operator is (o.a. in grote plaatsen als Almere en Leeuwarden en bijna alles wat in/na 2011 is aangelegd) bestaat sinds eind 2010 al het KPN WMP+ product, waarop IPTV van Glashart Media en DVB-C, analoog en FM van Glashart Media wordt geleverd (en eventueel internet via ISP Fabriek).
Let op Eymey: In grote nieuwbouwgebieden is nog altijd vaak alleen KPN/XS4all te krijgen en dus geen provider met analoge TV, omdat er geen CATV vezel is aangelegd. Ook in Almere (Poort) is dat nog het geval, alhoewel dat hopelijk gaat veranderen.

• eymey
Oh ja, thanks for reminding @Barre73.

Dat sucks dus eigenlijk best wel (en maakt het er ook niet duidelijker op voor consumenten).

• JT

JT

VETAK y0

eymey schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:21:
[...]

Sinds begin en eind 2012 valt Glashart Media, ISPFabriek en Reggefiber Wholesale ook onder KPN (in KPN ITNS BV).

Providers XMS, Lijbrandt, Concepts en KickXL gaan op in Telfort. Het klopt inderdaad dat Telfort nu alleen nog in een beperkt aantal plaatsen een positieve postcodecheck geeft maar aangezien men voornemens is dat eind dit jaar de 4 genoemde providers zijn opgegaan in Telfort kan het niet anders dan dat Telfort straks in alle KPN gebieden, waar ook CATV vezel beschikbaar is, leverbaar wordt. XMS kan je op dit moment inderdaad vrijwel alleen maar op WGDO krijgen (waar je ook Tweak Blauw kan krijgen) maar Lijbrandt, dat eigenlijk hetzelfde biedt als XMS, is al sinds de introductie van KPN WMP+ beschikbaar.

Grof gezegd kan je zeggen dat, als je nu Lijbrandt of Vodafone kan krijgen (die laatste levert ook alle in KPN WMP+ geboden diensten op wholesale basis), je straks ook Telfort kan krijgen.
Het duizelt me nu een beetje...kan ik hieruit concluderen dat DVB-C met een smartcard in je tv wél mogelijk is op het KPN netwerk? "Hier" is Elburg.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Iemand nog last van storing op het gehele pakket? Of is mijn configuratie bij Tweak weer verkeerd ingeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Geen internet hier in Almere. Tv en telefoon niet gechecked, maar op de Experia box was alleen het Internet ledje oranje...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Oké ik heb dan blauw maar woon wel in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

the-spawn

.: Dark Storm :.

Hierbij ook enkele meldingen van meerdere mensen in/uit Almere met algehele storing. Zodadelijk de HD maar eens bellen.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JT schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:58:
[...]

Het duizelt me nu een beetje...kan ik hieruit concluderen dat DVB-C met een smartcard in je tv wél mogelijk is op het KPN netwerk? "Hier" is Elburg.
DVB-C met een smartcard sowieso niet. Het DVB-C pakket van Glashart Media is onversleuteld (en ook alleen de basiszenders). Je hebt dus uberhaupt geen smartcard nodig.

Kijk even op www.eindelijkglasvezel.nl (postcodecheck) of op 1 van de providers zoals Lijbrandt of Solcon (want de postcodecheck van eindelijkglasvezel wil het op KPN netwerken nog wel eens fout hebben.

Op www.glashartmedia.nl, http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69 , staat Elburg er wel tussen met een zenderlijst in analoog en dvb-c. Ook kan ik in Almere sinds kort de lokale omroep van Elburg en Omroep Gelderland ontvangen (wat erop duidt dat de CATV feed voor Elburg vanuit de headend in Flevoland komt).

Oftewel, er moeten dus providers zijn die in Elburg naast IPTV ook analoog en dvb-c kunnen leveren. Als de postcodecheck van Tweak Blauw echter niets geeft (alleen Tweak Groen) kan je dus niet bij Tweak terecht.

Iig, analoog en dvb-c kan dus zeker op veel KPN netwerken maar, zoals Barre73 al zegt, in sommige plaatsen (waar bv. geen koperlijn van KPN meer is gelegd maar alleen glasvezel bij nieuwbouw) weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

the-spawn

.: Dark Storm :.

the-spawn schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:59:
Hierbij ook enkele meldingen van meerdere mensen in/uit Almere met algehele storing. Zodadelijk de HD maar eens bellen.
Zojuist de HD gesproken en ze bevestigen dat er een algemene storing is in Almere. Een aankondiging op de site volgt en men verwacht het rond 11:00 opgelost te hebben.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vorkie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 07:54:
Iemand nog last van storing op het gehele pakket? Of is mijn configuratie bij Tweak weer verkeerd ingeladen?
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:26:
Geen internet hier in Almere. Tv en telefoon niet gechecked, maar op de Experia box was alleen het Internet ledje oranje...
Er is in ieder geval wel -iets- fout gegaan in Almere.

Ik maak weer gebruik van een andere variant ( ThaNetRunner zit bij Tweak Blauw, dus op de enige Citypop in Almere Buiten waar WGDO beschikbaar is, en ik lees Experiabox dus Nyarlathotep zit op KPN WMP ).

Ik maak gebruik van de variant "KPN WMP+" bij Lijbrandt, postcode 1325 (Filmwijk). Hier deden vanochtend, in ieder geval rond 7:30 - 7:45 internet en IPTV het gewoon. Ook geen sporen gezien dat dit er hier uit heeft gelegen.

Maar hier lag wel de CATV (analoog, fm en dvb-c) eruit. Ik kwam daar achter toen ik de radio aan wilde zetten. Lampje op de Genexis was uit. Nadat ik de Genexis een powerflip had gegeven deed CATV het ook weer.

Er is dus wel iets geweest...... Wie weet heeft dat er toe geleid dat een verbinding met Tweak niet meer up is gekomen? :)

edit: OK.... een kennis van me in Regenboog sms'te me dat ook hij geen internet heeft (zit bij XMS ). Oftewel, het is iig niet Tweak specifiek.

Blijkbaar ligt er dan gewoon een hele citypop uit. In ieder geval in de citypop voor Almere Stad (gelukkig) geen problemen, behalve dat de CATV module een powerflip nodig had.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 15-02-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier in Almere danswijk werkt alles en we hebben ook geen problemen gehad. (Tweak groen)

Ik zie nu op de tweak site dat het alleen om tweak blauw gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door goldvinger op 15-02-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, iemand hierboven meldde dat hij met z'n Experiabox (dus Tweak Groen) ook problemen had.

Het kan ook zo zijn dat slechts 1 citypop (die waar toevallig ook Blauw op leverbaar is) problemen had. Gezien de aantallen aansluitingen per typische wijkpop of citypop moet Almere van die laatste wel meerdere hebben.... dus het kan sowieso heel goed dat je in het ene deel wel problemen hebt en in het andere niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Nog steeds geen diensten. Doch hun voorspelden dat het om 11:00 opgelost zou zijn.

We wachten het af...

/update
Stroomstoring is opgelost, er is nu een lijnkaart defect, ETA 13:15 zal monteur deze vervangen

/update2
Sinds 5 minuten weer online! (kwamen gelijk een zooi mailtjes binnen op de server en mijn telefoon bleef trillen ;-) )

Heeft dus vanaf vanmorgen geduurd...

[ Voor 61% gewijzigd door Vorkie op 15-02-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JT schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:58:
[...]

Hèt KPN netwerk bestaat niet. KPN is operator op Reggefiber netwerken en in 98% van de plaatsen leveren zij via de providers twee soorten pakketten. Providers die geen analoog leveren (KPN Glasvezel, XS4all) en providers die dat wel leveren (zie hieronder)
In Elburg zijn een groot aantal providers actief die DVB-C meeleveren. Volgens de PC-check van Tweak die net niet. In Elburg levert Tweak alleen "Groen" en dat is exact hetzelfde als wat KPN Glasvezel levert, dus zonder analoge/DVB-C televisie en met "slechte" SD streams en "matige" HD streams.

Wat Elburg betreft: Concepts, KickXL, Lijbrandt, Solcon, Scarlet en Vodafone leveren hier DVB-C. Bedenk wel dat dit niet alle zenders zijn. het zijn er ca 45 waarvan Ned 1, 2 en 3 in HD. De rest in (goede) SD.

Die smartcard is alleen bedoeld om UPC coderingen te decoderen. De DVB-C die door al die providers wordt meegestuurd over de glasvezel (en van dezelfde bron komt) is ongecodeerd. Dus alleen de coaxkabel vanaf het glasmodem naar je TV, in je TV stoppen, op je TV het networK-ID en de frequentie instellen, en zenders laten zoeken. Dat is alles. Voor Elburg:

DVB-C
Netwerk ID: 8200
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6875 kBd
Modulatie: QAM-64

Meer info over DVB-C vindt je bij Glashart media op de site:
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Je kan bij Tweak Blauw ook niet meer kiezen voor een 200/200 Mbit verbinding,
alles is nu maximaal 100/100. Iemand enig idee waarom?

Of komen er binnen kort snellere verbindingen voor een leuke prijs... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Verrek, je hebt gelijk. Dan wordt mijn verbinding een uitstervend iets :).

Misschien mogen ze die niet meer aanbieden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Met tweak groen hebben we de laatste tijd soms last van dat tv zenders uit sync lopen, voornamelijk bij discovery HD. Hij loopt soms wel een volle seconde uit sync, en dat is echt zender specifiek, een andere zender doet hij dan wel prima.

Iemand enig idee wat de oorzaak daarvan is en of het op te lossen is? Plan B is de tweak helpdesk mailen maar daar ben ik nog nooit van onder de indruk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
furby-killer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:44:
Met tweak groen hebben we de laatste tijd soms last van dat tv zenders uit sync lopen, voornamelijk bij discovery HD. Hij loopt soms wel een volle seconde uit sync, en dat is echt zender specifiek, een andere zender doet hij dan wel prima.

Iemand enig idee wat de oorzaak daarvan is en of het op te lossen is? Plan B is de tweak helpdesk mailen maar daar ben ik nog nooit van onder de indruk geweest.
Heb ik ook regelmatig. Wat de oorzaak is weet ik niet, andere zenders hebben er bij mij ook wel eens last van. TV pauzeren en meteen weer van pauze afhalen werkt bij mij prima. Hij lijkt dan beeld en geluid weer te matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
2013-02-11 10:52:08 wegaid.create completed
2013-02-11 10:54:10 Engineer once for access product installation planned
2013-02-13 20:22:11 KPN Line anchor completed
2013-02-14 02:17:42 KPN FTTH 30/30 Mbit completed
2013-02-14 02:17:49 KPN router rejected
2013-02-14 02:17:56 KPN iTV Basic FTTH completed
2013-02-14 02:29:20 KPN iTV gratis HD FTTH completed
2013-02-14 02:29:26 KPN Set Top Box Low End completed
2013-02-14 02:39:20 Devolo Basic Duo set completed
2013-02-14 02:18:02 KPN VoIP FTTH completed
2013-02-18 13:43:11 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 equipment.update new
2013-02-14 02:18:12 KPN Fiber NT rejected
2013-02-14 02:17:49 KPN router pending_fix
2013-02-14 02:18:12 KPN Fiber NT pending_fix

Jullie enig idee waarom de router en Fiber NT in eerste instantie geweigerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:21
Doofus schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:49:

Jullie enig idee waarom de router en Fiber NT in eerste instantie geweigerd zijn?
Geen idee, maar was hier ook zo. Is allemaal goed gekomen verder. Gewoon ff afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Wat dien je allemaal te ontvangen bij Tweak groen voordat de monteur langskomt? Ik heb een motorala kastje ontvangen en de devolo set. De router neemt de monteur mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:21
Doofus schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:30:
Wat dien je allemaal te ontvangen bij Tweak groen voordat de monteur langskomt? Ik heb een motorala kastje ontvangen en de devolo set. De router neemt de monteur mee toch?
Volgens de monteur zou je die meestal zelf moeten ontvangen... maar ze hebben em meestal wel bij en dan krijg je hem dus van de monteur (meestal vergezeld van een vloek op tweak :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Thedr schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Volgens de monteur zou je die meestal zelf moeten ontvangen... maar ze hebben em meestal wel bij en dan krijg je hem dus van de monteur (meestal vergezeld van een vloek op tweak :+)
En heb ik dan verder alles ontvangen?

• bartvk
Afgelopen maandag maar eens gebeld waar de Xbox bleef. "Afgelopen vrijdag verstuurd meneer". Ik had er al een hard hoofd in, maar goed, maar even afwachten. Zoals verwacht nog steeds geen Xbox. Vandaag weer gebeld. "Mijn collega heeft een foutje gemaakt meneer, hij bedoelde de 250GB. De 250GB + Kinect wordt pas volgende week vrijdag verstuurd". Wat een lulkoek weer.

Hoe moelijk kan het zijn om een abonnee die in november aangesloten is in februari zijn welkomstcadeau te versturen? Waarschijnlijk komt het welkomstcadeau tegen de tijd dat het abonnement is afgelopen en ik weer fijn kan overstappen naar een provider die zijn zaken wel op orde heeft. Dan heb ik het overigens absoluut niet alleen over het versturen van die Xbox, maar het is wel kenmerkend voor Tweak.

• Siliakus
  • Laatst online: 09-09 15:33
Doofus schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:30:
Wat dien je allemaal te ontvangen bij Tweak groen voordat de monteur langskomt? Ik heb een motorala kastje ontvangen en de Devolo set. De router neemt de monteur mee toch?
Ik zou voor de zekerheid even bellen met de helpdesk. Ik ben afgelopen maandag gemigreerd van een andere provider naar Tweak, zonder dat er een monteur langs kwam of een Experiabox te hebben gekregen. Kortom ik heb nu het Motorola kastje en de Devolo set, maar geen modem. Kan ik alsnog niet tv kijken of internetten.

Bleek dat iemand tijdens het inplannen van de migratie de bestelling voor de Experiabox geannuleerd te hebben omdat tegenwoordig nieuwe klanten van de provider waar ik weg ben er eentje krijgen. Nu wacht ik sinds maandag op een Experiabox...

• Doofus
Siliakus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:48:
[...]

Ik zou voor de zekerheid even bellen met de helpdesk. Ik ben afgelopen maandag gemigreerd van een andere provider naar Tweak, zonder dat er een monteur langs kwam of een Experiabox te hebben gekregen. Kortom ik heb nu het Motorola kastje en de Devolo set, maar geen modem. Kan ik alsnog niet tv kijken of internetten.

Bleek dat iemand tijdens het inplannen van de migratie de bestelling voor de Experiabox geannuleerd te hebben omdat tegenwoordig nieuwe klanten van de provider waar ik weg ben er eentje krijgen. Nu wacht ik sinds maandag op een Experiabox...
Ik ben geheel nieuw voor glasvezel en er is al een afspraak gemaakt voor een monteur. Als het goed neemt de monteur de modem mee. (volgens de site van tweak, maar de reacties hier zijn niet veelbelovend..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Is het 200/200 abbo verdwenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Blijkbaar. Ik heb een zeldzame verbinding gekregen :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat niet alle poplocaties zijn voorzien van gigabit apparatuur, zijn de oplevertijden ook erg lang. Denk dat daardoor de 200/200 verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:54:
[...]

Doordat niet alle poplocaties zijn voorzien van gigabit apparatuur, zijn de oplevertijden ook erg lang. Denk dat daardoor de 200/200 verdwenen is.
Beetje raar aangezien Tweak al heeft aangegeven dit jaar 1000/1000 verbindingen te gaan leveren. Misschien dat deze het 200/200 abbo gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Denk eerder dat Tweak dit gaat doen op Tweak Groen. En dan alleen in de gebieden waar KPN Wholesale de Gigabit apparatuur heeft geplaatst (sinds een paar maanden dus). Dat is overal waar KPN nu 500 Mbit abonnementen kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij zijn die 1000/1000 verbindingen vooralsnog alleen maar in gebieden van "Glasoperator", waar ze nu ook mee samen werken.

KPN heeft volgens mij nog nieteens gigabit in het wholesale portfolio zitten (alleen maximaal 500 mbit).

WGDO wordt niet meer verder uitgerold (en zal in de toekomst misschien zelfs gaan verdwijnen? Weet niet hoe lang die wholesale contracten met bv. Tweak Blauw lopen? :+ ). Ik gok dat KPN ITNS bv (waar Reggefiber Wholesale en dus WGDO nu onder valt) ook niet meer in die infra gaat investeren door switches te upgraden naar gigabit. En dat daarom dus de optie om 200/200 te orderen er dus ook niet meer is.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 22-02-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Laatst online: 21:54
bartvk schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:35:
Afgelopen maandag maar eens gebeld waar de Xbox bleef. "Afgelopen vrijdag verstuurd meneer". Ik had er al een hard hoofd in, maar goed, maar even afwachten. Zoals verwacht nog steeds geen Xbox. Vandaag weer gebeld. "Mijn collega heeft een foutje gemaakt meneer, hij bedoelde de 250GB. De 250GB + Kinect wordt pas volgende week vrijdag verstuurd". Wat een lulkoek weer.

Hoe moelijk kan het zijn om een abonnee die in november aangesloten is in februari zijn welkomstcadeau te versturen? Waarschijnlijk komt het welkomstcadeau tegen de tijd dat het abonnement is afgelopen en ik weer fijn kan overstappen naar een provider die zijn zaken wel op orde heeft. Dan heb ik het overigens absoluut niet alleen over het versturen van die Xbox, maar het is wel kenmerkend voor Tweak.
Wij hebben ook in november 2012 een abbo afgesloten bij Tweak en ontvingen half februari de Xbox (de 4GB versie). Ineens was hij er, zonder aankondiging van Tweak. In de tussentijd hadden we al eens een mail gestuurd met de vraag waar de Xbox bleef en hun reactie was dat hij ongeveer 3 weken na de tweede reguliere betaling wordt verstuurd. Klopte natuurlijk nog steeds niet helemaal met de werkelijkheid, maar hij was er dus uiteindelijk wel. Hoop voor je dat hij snel komt.

Voor de rest loop ons groene abbo prima. Vrijwel nooit problemen, alleen jammer dat KPN slamTV eruit heeft gegooid zonder dat wij een aankondiging kregen. Was wel een fjine zender om op de achtergrond aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Laatst online: 21:54
Doofus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:22:
[...]

Ik ben geheel nieuw voor glasvezel en er is al een afspraak gemaakt voor een monteur. Als het goed neemt de monteur de modem mee. (volgens de site van tweak, maar de reacties hier zijn niet veelbelovend..)
Hier kwam een KPN monteur en die wist niet zoveel van Tweak af. Toen ik aangaf dat we geen modem hadden ontvangen pakte hij er eentje uit zijn busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:44:
Volgens mij zijn die 1000/1000 verbindingen vooralsnog alleen maar in gebieden van "Glasoperator", waar ze nu ook mee samen werken.

KPN heeft volgens mij nog nieteens gigabit in het wholesale portfolio zitten (alleen maximaal 500 mbit).

WGDO wordt niet meer verder uitgerold (en zal in de toekomst misschien zelfs gaan verdwijnen? Weet niet hoe lang die wholesale contracten met bv. Tweak Blauw lopen? :+ ). Ik gok dat KPN ITNS bv (waar Reggefiber Wholesale en dus WGDO nu onder valt) ook niet meer in die infra gaat investeren door switches te upgraden naar gigabit. En dat daarom dus de optie om 200/200 te orderen er dus ook niet meer is.
Ik wist niet eens dat Tweak met Glasoperator werkte??

In dat geval heb je wss gelijk ja. Dat er geen Gigabit in het portfolio van Wholesale zit zegt niet zo heel veel, Het ging over later dit jaar namelijk en ik weet net zo min als jij wat Wholesale gaat doen met haar portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Fyodor schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:40:
[...]

Hier kwam een KPN monteur en die wist niet zoveel van Tweak af. Toen ik aangaf dat we geen modem hadden ontvangen pakte hij er eentje uit zijn busje.
Dan gaat het vast goedkomen!

De monteur komt morgen langs. :*)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Fyodor schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:38:
[...]

Wij hebben ook in november 2012 een abbo afgesloten bij Tweak en ontvingen half februari de Xbox (de 4GB versie). Ineens was hij er, zonder aankondiging van Tweak. In de tussentijd hadden we al eens een mail gestuurd met de vraag waar de Xbox bleef en hun reactie was dat hij ongeveer 3 weken na de tweede reguliere betaling wordt verstuurd. Klopte natuurlijk nog steeds niet helemaal met de werkelijkheid, maar hij was er dus uiteindelijk wel. Hoop voor je dat hij snel komt.

Voor de rest loop ons groene abbo prima. Vrijwel nooit problemen, alleen jammer dat KPN slamTV eruit heeft gegooid zonder dat wij een aankondiging kregen. Was wel een fjine zender om op de achtergrond aan te hebben.
Ik blijf ze nu gewoon om de paar dagen stalken. Ik snap dat ze waarschijnlijk prijsafspraken hebben met een bepaalde leverancier, maar als die zijn verplichtingen niet na kan komen hoor je in mijn ogen het belang van de klant voorop te stellen. Overigens kan MyCom, die eerder door Tweak als leverancier werd genoemd, gewoon de volgende dag leveren volgens hun webshop. Heb al aangegeven dat ze het bedrag ook mogen crediteren zodat ik er zelf één kan kopen maar daar gaan ze (begrijpelijk) niet op in.

Overigens gisteren weer Wifi problemen met de Experiabox. Zowel de Galaxy SII van mijn vrouw als mijn SIII kregen weer geen IP adres. Voor de vorm maar weer van kanaal verandert, hopelijk dat het dit keer wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:11:
[...]

Ik wist niet eens dat Tweak met Glasoperator werkte??

In dat geval heb je wss gelijk ja. Dat er geen Gigabit in het portfolio van Wholesale zit zegt niet zo heel veel, Het ging over later dit jaar namelijk en ik weet net zo min als jij wat Wholesale gaat doen met haar portfolio.
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=177 (ik moest het ook even uit hun nieuws archief opduikelen).

En je hebt ook gelijk idd, je weet nooit wat KPN met Wholesale gaat doen. Maar het gigabit gebeuren bij Tweak is dus echt aan Glasoperator gekoppeld, vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
Doofus schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:16:
[...]

Dan gaat het vast goedkomen!

De monteur komt morgen langs. :*)

Ben benieuwd!
Hij is langs geweest en internet doet het nu :D
Tv helaas nog niet, het lampje op de experiabox brandt niet.:(

Tv-ontvanger aangesloten via utp-kabel en via devolo's beide werkt niet.
Tv-ontvanger geeft een foutmelding f-12 aan..

[ Voor 16% gewijzigd door Doofus op 27-02-2013 12:10 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.