Dan is hij nog niet aangemeldDoofus schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:45:
[...]
Hij is langs geweest en internet doet het nu
Tv helaas nog niet, het lampje op de experiabox brandt niet.:(
Tv-ontvanger aangesloten via utp-kabel en via devolo's beide werkt niet.
Tv-ontvanger geeft een foutmelding f-12 aan..
Hoe kom ik aan de inloggegevens van mijn kpn? Ik heb namelijk alleen inloggegevens van Tweak.
Ik zou gewoon even Tweak bellen. Ik miste ook behoorlijk wat inloggegevens, die zouden in een brief moeten staan die ik nooit gehad heb.Doofus schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:39:
[...]
Hoe kom ik aan de inloggegevens van mijn kpn? Ik heb namelijk alleen inloggegevens van Tweak.
Verwijderd
ow oeps... verkeerde forumDoofus schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:39:
[...]
Als het klopt moet je dat ook kunnen doen in "mijn tweak".
Anders even de klantenservice contacten op 036-5460089
F12 is geen verbinding naar TV-netwerk, kan komen doordat je geen contact met EB maar wel met Devolo hebt, of verkeerde poort EB(tegenwoordig zijn alle poorten goed bij witte EB) of je verbinding is niet gekoppeld voor TV(wat je wellicht via mijn tweak kan uitvogelen).Doofus schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:45:
[...]
Hij is langs geweest en internet doet het nu
Tv helaas nog niet, het lampje op de experiabox brandt niet.:(
Tv-ontvanger aangesloten via utp-kabel en via devolo's beide werkt niet.
Tv-ontvanger geeft een foutmelding f-12 aan..
Zowel bij KPN als bij Tweak werkt de internetverbinding na plaatsing van de NT direct op 50Mbit. Dat moet ook wel want fase 2 is: via internet inloggen om alle diensten te activeren. Dus TV, bellen en je permanente internetverbinding. Als die laatste ook een 50/50 was verandert er dus niks daarna.
Dus als je niets van Tweak hebt ontvangen... bellen!
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bij Tweak hoef je geen diensten te activeren en het standaard profiel is 30Mbit. (Als de FttH order nog niet is voltooid.) Het TV lampje op de experiabox zegt overigens erg weinig, maar dat terzijde. Je kunt via MijnTweak zien of alle orders gereed zijn. Als je nog geen abonneenummer en pincode hebt ontvangen is de ITV order waarschijnlijk nog niet gereed.Barre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:12:
Zowel bij KPN als bij Tweak werkt de internetverbinding na plaatsing van de NT direct op 50Mbit. Dat moet ook wel want fase 2 is: via internet inloggen om alle diensten te activeren. Dus TV, bellen en je permanente internetverbinding. Als die laatste ook een 50/50 was verandert er dus niks daarna.
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-02-2013 15:47 ]
Abonneenummer en pincode heb ik ontvangen. Ook op mijntweak zie ik bij tv pakketten een groenvinkje achter het basispakket staan.Dj-sannieboy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:45:
[...]
Bij Tweak hoef je geen diensten te activeren en het standaard profiel is 30Mbit. (Als de FttH order nog niet is voltooid.) Het TV lampje op de experiabox zegt overigens erg weinig, maar dat terzijde. Je kunt via MijnTweak zien of alle orders gereed zijn. Als je nog geen abonneenummer en pincode hebt ontvangen is de ITV order waarschijnlijk nog niet gereed.
Verwijderd
Hallo ik ben nieuw hier, sinds deze week ook Tweak 100/100 op glas en bij mij werkt alles perfect. Ook de correspondentie ging goed en de levering van de spullen snel. Niks anders dan lof. Wel heb ik gelijk die Experiabox er tussen uit gehaald. wat een onding.
Naar aanleiding van de posts van Pogostokje een gigabit router via marktplaats geregeld (WNR3500v2) en tomato firmware erop gezet van shibby. Vlan instellingen zoals Pogostokje zei en gaan. werkt als een trein.
Ook kan ik weer fatsoenlijk gamen met de PS3 online.
Wat ik me alleen nog afvroeg is omdat de KPN ITVonline app niet werkt voor tweak klanten mbt het kijken van TV of je VLAN 4 untagged niet door moet zetten op de bridge van de wifi. Ik vermoed dat die app dit vlan gebruikt in jou wifi netwerk.
Naar aanleiding van de posts van Pogostokje een gigabit router via marktplaats geregeld (WNR3500v2) en tomato firmware erop gezet van shibby. Vlan instellingen zoals Pogostokje zei en gaan. werkt als een trein.
Ook kan ik weer fatsoenlijk gamen met de PS3 online.
Wat ik me alleen nog afvroeg is omdat de KPN ITVonline app niet werkt voor tweak klanten mbt het kijken van TV of je VLAN 4 untagged niet door moet zetten op de bridge van de wifi. Ik vermoed dat die app dit vlan gebruikt in jou wifi netwerk.
KPN standaardprofiel was ook altijd 30 Mbit maar is sindskort naar 50Mbit gebracht. Kan me niet voorstellen dat dat voor Tweak anders is.Dj-sannieboy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:45:
[...]
Bij Tweak hoef je geen diensten te activeren en het standaard profiel is 30Mbit. (Als de FttH order nog niet is voltooid.) Het TV lampje op de experiabox zegt overigens erg weinig, maar dat terzijde. Je kunt via MijnTweak zien of alle orders gereed zijn. Als je nog geen abonneenummer en pincode hebt ontvangen is de ITV order waarschijnlijk nog niet gereed.
Dat van dat activeren wist ik niet. Ik meende dat het hetzelfde werkte.
Tweak gebeld..wordt binnen één of twee dagen opgelost..Doofus schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:55:
[...]
Abonneenummer en pincode heb ik ontvangen. Ook op mijntweak zie ik bij tv pakketten een groenvinkje achter het basispakket staan.
Wat is nou het voordeel van Tweak te nemen boven KPN zelf? Setup lijkt hetzelfde (groen), echter zoals ik hierboven lees werkt ITVonline bijv. niet...
Bij tweak mag en kun je servers draaien etc
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Zo, Tweak verbinding is per vandaag ook niet meer actief en de borg is ook overgemaakt (ik was al verhuist en de spullen waren al opgestuurd). Heb nog wel TweakNews actief, de overstap naar Tele2 was snel gemaakt met het prijsverschil
[ Voor 15% gewijzigd door WoBBeL op 27-02-2013 21:30 ]
Voor mij was de gratis nieuwsserver (toch ook een waarde van 7,50 - 10,00 per maand) de doorslag om Tweak boven KPN te verkiezen.Martijn schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:35:
Wat is nou het voordeel van Tweak te nemen boven KPN zelf? Setup lijkt hetzelfde (groen), echter zoals ik hierboven lees werkt ITVonline bijv. niet...
En de Xbox die destijds beloofd werd hielp natuurlijk ook wel.

Mag bij KPN ook toch?fast-server schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:42:
Bij tweak mag en kun je servers draaien etc
En wat verstaan ze onder 'servers'? Als ik mijn NAS eraan wil hangen, is dat al een server? Of enkel als ik websites (betaald) ga hosten ofzo...? ;0
Wat werkt er verder anders als je de KPN dienst vergelijkt met Groen, enkel die iPad app die niet werkt? Is de dienst verder exact hetzelfde, en worden verbeteringen op de KPN dienst dan ook direct overgenomen door Tweak (denk aan wellicht betere HD streams in de toekomst, of wijzigingen in het 'Opnemen' pakket).
[ Voor 26% gewijzigd door Martijn op 27-02-2013 22:26 ]
Dat zou kunnen, hoewel KPN natuurlijk geen 30Mbit abonnementen heeft en de laagste snelheid dus 50Mbit is en Tweak (Wholesale) nog wel 30Mbit levertBarre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:22:
[...]
KPN standaardprofiel was ook altijd 30 Mbit maar is sindskort naar 50Mbit gebracht. Kan me niet voorstellen dat dat voor Tweak anders is.
Dat van dat activeren wist ik niet. Ik meende dat het hetzelfde werkte.
Als je die hebt ontvangen is de ITV order in ieder geval gereed. Vraag mij dan wel af waarom TV dan nog niet werkt.Doofus schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:55:
[...]
Abonneenummer en pincode heb ik ontvangen. Ook op mijntweak zie ik bij tv pakketten een groenvinkje achter het basispakket staan.
Ja dat vraag ik me ook af. Klantenservice gaf nog aan om de software van de ontvanger te verwijderen. Maar helaas nog steeds niks. Krijg wss een nieuwe ontvanger.Dj-sannieboy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:12:
[...]
Dat zou kunnen, hoewel KPN natuurlijk geen 30Mbit abonnementen heeft en de laagste snelheid dus 50Mbit is en Tweak (Wholesale) nog wel 30Mbit levert
[...]
Als je die hebt ontvangen is de ITV order in ieder geval gereed. Vraag mij dan wel af waarom TV dan nog niet werkt.
Kan iemand mij exact uitleggen wat nu de verschillen zijn tussen 'Alles in 1 Groen' van Tweak en het gewone Alles in 1 pakket van KPN zelf...
- Ik zie dat ik gewoon een Experia Box krijg...
- Kan ik ook dmv de VLANs te scheiden zelf aan de gang met een router?
- Werken alle KPN diensten gewoon exact hetzelfde (opnemen enzo), en is alleen het KPN logotje vervangen door Tweak ofzo?
- Blokkeert Tweak ook poorten zoals KPN, zo ja, welke?
- Kun je ook op je PC of iPad TV kijken met het 'Groen' pakket van Tweak?
Alvast veel dank!!
- Werken alle KPN diensten gewoon exact hetzelfde (opnemen enzo), en is alleen het KPN logotje vervangen door Tweak ofzo?
Alvast veel dank!!
STB al eens direct met een van de korte kabels op poort 3 van de Experiabox aangesloten? Als het dan nog niet werkt is er iets mis met de config in de EB of het profiel zelf is niet ok. Reset van EB heb je als het goed is al gedaan, meer kun je dan niet doen.Doofus schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:44:
[...]
Ja dat vraag ik me ook af. Klantenservice gaf nog aan om de software van de ontvanger te verwijderen. Maar helaas nog steeds niks. Krijg wss een nieuwe ontvanger.
Martijn schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:59:
Klopt
Ja
Het is gewoon interactieve TV van KPN, dus precies hetzelfde. (Alleen iTV Online werkt niet voor Tweak klanten)
Nee
Nee
[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-03-2013 10:27 ]
Dank u!
Wat betreft VoIP, kan ik een eigen voip kastje gebruiken (Linksys PAP bijv.) of moet ik echt de ExperiaBox gebruiken? Ik begreep dat KPN de VoIP gegevens niet vrijgeeft namelijk...
Ik wil het liefst zo ver als mogelijk van die ExperiaBox weg blijven...
Wat betreft iTV online, plannen of dit gaat komen ofzo, of is dit gewoon jammer maar helaas?
KPN doet dat niet, Tweak deed dat altijd wel, heb hier volgens mij nog nooit gelezen dat dat veranderd is...Martijn schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:58:
[...]
Dank u!
Wat betreft VoIP, kan ik een eigen voip kastje gebruiken (Linksys PAP bijv.) of moet ik echt de ExperiaBox gebruiken? Ik begreep dat KPN de VoIP gegevens niet vrijgeeft namelijk...
Toen ik bij tweak zat heb ik ook een Linksys PAP en een asterisk server gebruikt...
Ook geprobeerd, maar zonder resultaat. Ze sturen mij nu een nieuwe ontvanger. Hoop dat het probleem oplost.Loekie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:16:
[...]
STB al eens direct met een van de korte kabels op poort 3 van de Experiabox aangesloten? Als het dan nog niet werkt is er iets mis met de config in de EB of het profiel zelf is niet ok. Reset van EB heb je als het goed is al gedaan, meer kun je dan niet doen.
Hoe kan het trouwens dat je op sommige adressen wel Groen maar niet Blauw geleverd kan krijgen? De klantenservice kon me daar niet goed antwoord op geven... Op mijn adres zie ik enkel Groen, echter kan een andere Glashart provider wel leveren op mijn adres... 
Wel vertelden ze me dat er voor de 'Groen' pakketten in april/mei een iTV app komt waarmee je ook je TV kan bedienen etc...
Wel vertelden ze me dat er voor de 'Groen' pakketten in april/mei een iTV app komt waarmee je ook je TV kan bedienen etc...
Is hier in dit topic al veeeeeele malen aan bod gekomen. Maar goed, in het kort:Martijn schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:16:
Hoe kan het trouwens dat je op sommige adressen wel Groen maar niet Blauw geleverd kan krijgen? De klantenservice kon me daar niet goed antwoord op geven... Op mijn adres zie ik enkel Groen, echter kan een andere Glashart provider wel leveren op mijn adres...
Groene pakketen zijn op basis van het Wholesale Multi Play (WMP) pakket van KPN. Blauwe pakketten zijn op basis van het Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO) product van Reggefiber Wholesale.
WGDO is slechts in een beperkt aantal plaatsen uitgerold (meestal nog van voor de tijd dat Reggefiber een Joint-Venture en later een overname aan ging met KPN). In sommige plaatsen is beide te vinden (heel beperkt). Maar het grootste deel is dus KPN en dus alleen Groen.
Overigens IS het wel mogelijk om dezelfde diensten als bij Blauw ook over KPN netwerken te leveren (WMP+ heet dat), dus met eigen router zonder vlan, glashart media, analoog, etc.
Daar heb ik Tweak ook al meerdere malen op gewezen. Maar ze doen er niks mee.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ah, thx, zie soms door de bomen het bos niet meereymey schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:53:
[...]
Is hier in dit topic al veeeeeele malen aan bod gekomen. Maar goed, in het kort:
Groene pakketen zijn op basis van het Wholesale Multi Play (WMP) pakket van KPN. Blauwe pakketten zijn op basis van het Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO) product van Reggefiber Wholesale.
WGDO is slechts in een beperkt aantal plaatsen uitgerold (meestal nog van voor de tijd dat Reggefiber een Joint-Venture en later een overname aan ging met KPN). In sommige plaatsen is beide te vinden (heel beperkt). Maar het grootste deel is dus KPN en dus alleen Groen.
Overigens IS het wel mogelijk om dezelfde diensten als bij Blauw ook over KPN netwerken te leveren (WMP+ heet dat), dus met eigen router zonder vlan, glashart media, analoog, etc.
Daar heb ik Tweak ook al meerdere malen op gewezen. Maar ze doen er niks mee.
Dus Lijbrandt, Vodafone etc. leveren allemaal WMP+?
Yep. Alle providers die de diensten van Glashart Media kunnen leveren in KPN-only gebieden gebruiken in principe WMP+.
Er is een handje vol plaatsen waar enkele providers zelf apparatuur plaatsen in de PoP locaties (Solcon in Dronten, Onsbrabantnet/Edutel in enkele brabantse plaatsen) maar de TV alsnog van Glashart Media betrekken, maar providers als Lijbrandt, Vodafone en straks Telfort doen WMP+.
Er is een handje vol plaatsen waar enkele providers zelf apparatuur plaatsen in de PoP locaties (Solcon in Dronten, Onsbrabantnet/Edutel in enkele brabantse plaatsen) maar de TV alsnog van Glashart Media betrekken, maar providers als Lijbrandt, Vodafone en straks Telfort doen WMP+.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik krijg momenteel geen verbinding met de usenet server. Zowel SSL als zonder SSL werken niet. De instellingen zijn bij mij niet veranderd. Hebben anderen ook problemen?
Edit: En het werkte weer even
Edit 2: Blijft proberen geven.
[ Voor 15% gewijzigd door Chrizzly op 03-03-2013 11:37 ]
Nee, in 8081 geen problemenChrizzly schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:48:
Ik krijg momenteel geen verbinding met de usenet server. Zowel SSL als zonder SSL werken niet. De instellingen zijn bij mij niet veranderd. Hebben anderen ook problemen?
Heb er ook last van gehad, het probleem loste zichzelf binnen een uur op bij mij.Chrizzly schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:48:
XBox wordt een gebed zonder eind. Voor de 3e keer verkeerde informatie gekregen over de verzenddatum. Van eind januari naar half februari naar begin maart wordt het nu "zeker deze maand". Voorgesteld dat ze maar geen facturen meer sturen tot hij geleverd is. Ben er nu wel een beetje klaar mee.
Heeft iemand van jullie ervaring met het overstappen vanuit Tweak naar een andere glasvezelprovider? Mijn contract bij Tweak is per 28 februari beëindigd, maar mijn nieuwe provider geeft aan dat ze nog niks kunnen doen aangezien Tweak de lijn nog bezet houdt. Als ik in mijn meterkast kijk, dan branden alle lampjes ook nog inderdaad (al werkt telefoon en televisie niet meer).
Vanochtend heb ik de helpdesk van Tweak hierover gebeld, maar (zoals ook wel verwacht) snappen ze er daar volgens mij helemaal niks van. Eerst gaven ze aan dat ze er al af waren, aangezien mijn contract immers beëindigd was. Nadat ik aangaf dat mijn nieuwe provider iets anders zegt, zou het er ineens vandaag af zijn.
Wat kan ik nu doen om ervoor te zorgen dat Tweak fysiek van de lijn gaat, afgezien dan wat ik al heb gedaan?
Vanochtend heb ik de helpdesk van Tweak hierover gebeld, maar (zoals ook wel verwacht) snappen ze er daar volgens mij helemaal niks van. Eerst gaven ze aan dat ze er al af waren, aangezien mijn contract immers beëindigd was. Nadat ik aangaf dat mijn nieuwe provider iets anders zegt, zou het er ineens vandaag af zijn.
Wat kan ik nu doen om ervoor te zorgen dat Tweak fysiek van de lijn gaat, afgezien dan wat ik al heb gedaan?
Hen bellen en aangeven dat ze met spoed een ophef order inschieten bij hun operator. Of, als ze dat al gedaan hebben, checken of deze al doorgerold is naar Reggefiber.
Die opheforder is nodig om de lijn te depatchen (letterlijk dus) zodat er een nieuwe order kan worden ingeschoten.
Dan ga ik maar even vanuit dat jouw nieuwe provider niet een Actieve Operator Migratie heeft ingeschoten. Dan zou je namelijk op de dag van opheffing ook weer geactiveerd worden via de nieuwe provider. En dat lijkt niet gebeurd te zijn dus..
Die opheforder is nodig om de lijn te depatchen (letterlijk dus) zodat er een nieuwe order kan worden ingeschoten.
Dan ga ik maar even vanuit dat jouw nieuwe provider niet een Actieve Operator Migratie heeft ingeschoten. Dan zou je namelijk op de dag van opheffing ook weer geactiveerd worden via de nieuwe provider. En dat lijkt niet gebeurd te zijn dus..
Kan er een tijd zitten tussen het doorrollen naar Reggefiber en het daadwerkelijk depatchen?
Dat bellen heb ik uiteraard al gedaan, maar volgens mij ziet Tweak het belang niet, of (erger nog) willen ze voor voormalige klanten daar niets meer in betekenen.
Dat bellen heb ik uiteraard al gedaan, maar volgens mij ziet Tweak het belang niet, of (erger nog) willen ze voor voormalige klanten daar niets meer in betekenen.
Ik ben eind 2010 / begin 2011 overgestapt van Tweak Groen (WMP) naar Lijbrandt (WMP+, toen nog WBA+ geheten). In die tijd was er nog helemaal niets geregeld.
Echter, bij Tweak waren toen nog wat mensen ook erg actief hier op GoT en die hebben in coördinatie met mijn nieuwe provider (Lijbrandt) toen de downtime nog heel erg weten te beperken (totaal ong. 2 weken). Tweak was zelfs bereid om ruim voor mijn maand opzegtermijn al een "breek de lijn af" order in te schieten bij KPN (mits ik natuurlijk nog wel netjes de maand uit betaalde).
Maar goed, als ik nu zie hoe weinig er nog vanuit Tweak gecommuniceerd wordt en dat, zelfs nu er in veel gevallen overstapprocedures zijn, de servicedesk hier nog steeds niets van af weet.....
Echter, bij Tweak waren toen nog wat mensen ook erg actief hier op GoT en die hebben in coördinatie met mijn nieuwe provider (Lijbrandt) toen de downtime nog heel erg weten te beperken (totaal ong. 2 weken). Tweak was zelfs bereid om ruim voor mijn maand opzegtermijn al een "breek de lijn af" order in te schieten bij KPN (mits ik natuurlijk nog wel netjes de maand uit betaalde).
Maar goed, als ik nu zie hoe weinig er nog vanuit Tweak gecommuniceerd wordt en dat, zelfs nu er in veel gevallen overstapprocedures zijn, de servicedesk hier nog steeds niets van af weet.....
@Rhodez Waarom heeft je nieuwe provider geen migratie opgestart?
Geen idee DJ-sannieboy. Solcon (die nieuwe provider) gaf aan dat als je van een provider als Tweak, waar slechts één fiber wordt gebruikt, over wilt stappen naar hen je rekening moest houden met een downtime van gemiddeld 4 weken. Zolang Tweak die lijn bezet houdt gaat het volgens mij alleen maar langer duren...
Verwijderd
Te triest voor woorden: 4 weken voor een overstap van de ene naar de andere provider. OK, dat het soms niet binnen 1 dag te regelen valt, daar kan ik nog wel inkomen. Maar 4 weken, daar is maar 1 woord voor: middeleeuws gepruts.Rhodez schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:51:
Geen idee DJ-sannieboy. Solcon (die nieuwe provider) gaf aan dat als je van een provider als Tweak, waar slechts één fiber wordt gebruikt, over wilt stappen naar hen je rekening moest houden met een downtime van gemiddeld 4 weken. Zolang Tweak die lijn bezet houdt gaat het volgens mij alleen maar langer duren...
Het kan overigens wel snel hoor. Bij mijn overstap vorig jaar, was alles (behalve de portering van mijn vaste nummer) binnen 8 uur geregeld. Maar dat was een WGDO -> WGDO overstap van XMS naar Tweak.
Op de een of andere manier lijkt het allemaal een stuk langer te moeten duren, zodra KPN in beeld komt. Dat merken wij hier op de zaak ook. Even een poortuitbreiding op een zakelijke glasvezelaansluiting: 2 f*cking maanden!
Verwijderd
Als je van Tweak groen / KPN naar een WMP+ provider gaat mag je nooit zelf opzeggen. Want dan gaat het veel langer duren i.p.v 1 a 2 dagen.Rhodez schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:51:
Dat is inderdaad de manier.Dj-sannieboy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:48:
@Rhodez Waarom heeft je nieuwe provider geen migratie opgestart?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 14:37 ]
Bij mij gaat de migratie ook niet helemaal goed. Ik heb paar weken geleden Tweak Groen aangevraagd, ik zit nog bij KPN glasvezel. Als opleverdatum is 12 maart bekend, beloofde downtime is 1 minuut.
KPN heeft de lijn al vrijgegeven waardoor bij Tweak automatisch de nummerporting is doorgevoerd. Gelukkig biedt Tweak de mogelijkheid om via SIP te registeren. Met mijn Gigaset S675IP heb ik er een SIP registratie ingezet en ben nu in ieder geval weer bereikbaar.
Zonet KPN gesproken, zij melden mij dat ik al ben afgesloten. Maar het kan zijn dat zolang het modem blijft aanstaan dat het signaal erop blijft zitten.
Waarschijnlijk heeft KPN te vroeg, tegen de afspraken de lijn al vrijgegeven/opgezegd. Tweak kan echter de boel ook niet versnellen, vertelden zij mij zonet.
Hoop nu maar dat de PPP sessie bij KPN actief blijf tot en met de 12e...
KPN heeft de lijn al vrijgegeven waardoor bij Tweak automatisch de nummerporting is doorgevoerd. Gelukkig biedt Tweak de mogelijkheid om via SIP te registeren. Met mijn Gigaset S675IP heb ik er een SIP registratie ingezet en ben nu in ieder geval weer bereikbaar.
Zonet KPN gesproken, zij melden mij dat ik al ben afgesloten. Maar het kan zijn dat zolang het modem blijft aanstaan dat het signaal erop blijft zitten.
Waarschijnlijk heeft KPN te vroeg, tegen de afspraken de lijn al vrijgegeven/opgezegd. Tweak kan echter de boel ook niet versnellen, vertelden zij mij zonet.
Hoop nu maar dat de PPP sessie bij KPN actief blijf tot en met de 12e...
Zoals Barre73 aangeeft, hadden ze een Actieve Operator Migratie kunnen starten.Rhodez schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:51:
Hmmm. Solcon is nooit begonnen over een dergelijke migratie. Ze gaven zelfs expliciet aan dat ik zelf mijn contract bij Tweak op moest zeggen. Wel zit ik te denken, na het antwoord van theobe, dat het modem van Tweak bij mij thuis nog altijd aan staat. Dit heb ik express gedaan om te testen of de lijn inderdaad eraf ligt. Maar als dit volgens KPN de reden kan zijn dat het signaal erop blijft moet ik die er vanavond maar eens af halen en voor de zekerheid ook de stroom van de genexis afhalen.
[ Voor 9% gewijzigd door Rhodez op 04-03-2013 16:20 ]
Ik weet niet of dat het echt is. Volgens mij moet Tweak gewoon echt actief de line laten disconnecten, eventueel in de context van een Actieve Operator Migratie.
Valt me overigens wel tegen van Solcon dat ze die procedure niet kennen.... het schijnt dat die voor WMP+ -> WMP+ migraties uberhaupt nog niet werkt maar van WMP naar WMP+ zou moeten kunnen dacht ik....?
Valt me overigens wel tegen van Solcon dat ze die procedure niet kennen.... het schijnt dat die voor WMP+ -> WMP+ migraties uberhaupt nog niet werkt maar van WMP naar WMP+ zou moeten kunnen dacht ik....?
Fijn, de ene servicemedwerker geeft aan dat ik een nieuwe tv-ontvanger krijg opgestuurd(begin van deze week) en de ander dat het aan het signaal ligt en geen nieuwe ontvanger opgestuurd krijg.. Goede communicatieDoofus schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:34:
[...]
Ook geprobeerd, maar zonder resultaat. Ze sturen mij nu een nieuwe ontvanger. Hoop dat het probleem oplost.
En nu dan?Doofus schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:36:
[...]
Fijn, de ene servicemedwerker geeft aan dat ik een nieuwe tv-ontvanger krijg opgestuurd(begin van deze week) en de ander dat het aan het signaal ligt en geen nieuwe ontvanger opgestuurd krijg.. Goede communicatie
Het offline halen van experiabox en genexis staat helemaal los van de ophef order. Zodra de ophef order is ingediend, zal er vervolgens iemand van Reggefiber nog naar de pop moeten om de patch te verwijderen. Het WAN lampje op de Genexis zal dan ook uit gaan. Ongeacht of er nog wat aangesloten is of niet.Rhodez schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:19:
Hmmm. Solcon is nooit begonnen over een dergelijke migratie. Ze gaven zelfs expliciet aan dat ik zelf mijn contract bij Tweak op moest zeggen. Wel zit ik te denken, na het antwoord van theobe, dat het modem van Tweak bij mij thuis nog altijd aan staat. Dit heb ik express gedaan om te testen of de lijn inderdaad eraf ligt. Maar als dit volgens KPN de reden kan zijn dat het signaal erop blijft moet ik die er vanavond maar eens af halen en voor de zekerheid ook de stroom van de genexis afhalen.
Tweak zal eerst alle diensten moeten opheffen, voordat ze de ophef van de lijn (depatchen) kunnen indienen.
[ Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-03-2013 17:28 ]
De technische dienst en de netwerkbeheerder kijken erna en dan hoor (voor) morgen hoe en wat.Dj-sannieboy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:25:
[...]
En nu dan?
[...]
Het offline halen van experiabox en genexis staat helemaal los van de ophef order. Zodra de ophef order is ingediend, zal er vervolgens iemand van Reggefiber nog naar de pop moeten om de patch te verwijderen. Het WAN lampje op de Genexis zal dan ook uit gaan. Ongeacht of er nog wat aangesloten is of niet.
Tweak zal eerst alle diensten moeten opheffen, voordat ze de ophef van de lijn (depatchen) kunnen indienen.
Ik vraag me af of het volgende probleem herkend wordt door anderen, moet volgens mij aan het modem of de router liggen:
- Het downloaden van bestanden lukt niet. Bijvoorbeeld iTunes, AMD driver en .NET framework.
- Soms lukt het wel, maar meestal blijft het op 0% of meer steken.
- Grootte van het bestand lijkt niet uit te maken.
- Foto's laden werkt ook niet goed. Op http://www.skyscrapercity...=100861730&postcount=2434 worden foto's meteen helemaal, of helemaal niet gedownload.
- YouTube video's laden geeft ook regelmatig problemen.
- Usenet van Tweak werkt probleemloos.
- Websites openen gaat probleemloos.
- Probleem doet zich voor op W7+IE/Opera browser (LAN) en Android 4x+Stock/Opera browser (GS2, WLAN).
- Zelfde probleem met andere pc hardware.
- Probleem doet zich niet voor via de Ziggo verbinding van m'n ouders.
De Experia H22N router gebruikt de standaard instellingen en de W7 en Android installaties zijn ook allemaal standaard. Heb Tweak Groen.
Ik begin hier echt een punthoofd van te krijgen
.
- Het downloaden van bestanden lukt niet. Bijvoorbeeld iTunes, AMD driver en .NET framework.
- Foto's laden werkt ook niet goed. Op http://www.skyscrapercity...=100861730&postcount=2434 worden foto's meteen helemaal, of helemaal niet gedownload.
- Probleem doet zich voor op W7+IE/Opera browser (LAN) en Android 4x+Stock/Opera browser (GS2, WLAN).
De Experia H22N router gebruikt de standaard instellingen en de W7 en Android installaties zijn ook allemaal standaard. Heb Tweak Groen.
Ik begin hier echt een punthoofd van te krijgen

Kijk eens naar Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1" en probeer de volgende file eens te downloaden: http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txtArtjuh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:59:
Ik vraag me af of het volgende probleem herkend wordt door anderen, moet volgens mij aan het modem of de router liggen:
Ik begin hier echt een punthoofd van te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Hans_18T op 04-03-2013 19:13 ]
Bedankt voor de tip, ik zal die testfile eens proberen als ik weer thuis ben.Hans_18T schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:32:
[...]
Kijk eens naar Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1" en probeer de volgende file eens te downloaden: http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
Edit:
Dat bestandje kan ik nu downloaden. Maar alle andere bestanden die ik probeer werken nu ook, afgezien van de eerste twee pogingen. Alleen zo'n webpagina laden met 40 foto's a ~224KB werkt nog net zo slecht.
Ik heb niets aangepast. Ben alleen zo'n 48 uur weg geweest, waarbij de router/modem gewoon aan is blijven staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Artjuh op 06-03-2013 18:49 ]
Geachte heer/mevrouw,
Het probleem wordt veroorzaakt door het modem dat u heeft. U heeft namelijk een KPN zakelijke Experiabox.
Dit type modem ondersteund helaas niet alle diensten van ons. Er wordt vandaag een nieuw modem naar u
verstuurd. We verzoeken u om die aan te sluiten. Alle diensten moeten daarna werken.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Het probleem wordt veroorzaakt door het modem dat u heeft. U heeft namelijk een KPN zakelijke Experiabox.
Dit type modem ondersteund helaas niet alle diensten van ons. Er wordt vandaag een nieuw modem naar u
verstuurd. We verzoeken u om die aan te sluiten. Alle diensten moeten daarna werken.
Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Het is dat het zo lang duurt, anders was het grappig te noemen. I feel ur pain...
Welk model heb je gekregen dan? Een Thomson oid?
Gewoon een experiabox v8Loekie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:01:
Het is dat het zo lang duurt, anders was het grappig te noemen. I feel ur pain...
Waarschijnlijk heeft de monteur een verkeerde experiabox aangesloten. Zal wel een andere configuratie in zitten, check de firmware versie eens.
[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-03-2013 15:15 ]
Het "AAAAAAAAAAA" probleem was destijds permanent, dus niet soms wel soms niet. Het lijkt er dus op dat jij een ander probleem hebt.Artjuh schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:50:
[...]
Bedankt voor de tip, ik zal die testfile eens proberen als ik weer thuis ben.
Edit:
Dat bestandje kan ik nu downloaden. Maar alle andere bestanden die ik probeer werken nu ook, afgezien van de eerste twee pogingen. Alleen zo'n webpagina laden met 40 foto's a ~224KB werkt nog net zo slecht.
Ik heb niets aangepast. Ben alleen zo'n 48 uur weg geweest, waarbij de router/modem gewoon aan is blijven staan.
Yeah nieuwe modem binnen heb eindelijk tvDoofus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:53:
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Heerlijk, gister 4x mijn PacketForce moeten rebooten omdat de verbinding er zonder reden uit klapt.
Vandaag maar eens bellen om een ander merk router te krijgen, ben nu wel flauw van dat rotapparaat.
Vandaag maar eens bellen om een ander merk router te krijgen, ben nu wel flauw van dat rotapparaat.
Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
Verwijderd
Hopenlijk kan iemand mij hier helpen:
Ik probeer een Cisco SG200-8 te configureren voor gebruik met glasvezel van KPN.
De benodigde VLAN's zijn aangemaakt, maar ik zit met het probleem dat op poort 1 ik de volgende gegevens heb staan: 1U, 4T, 6T, 7T.
Nu had ik begrepen dat het zo niet gaat werken.
Hoe krijg ik die 1U uitgeschakeld bij poort 1?
Ik heb geloof ik werkelijk al vanalles geprobeerd
Ik probeer een Cisco SG200-8 te configureren voor gebruik met glasvezel van KPN.
De benodigde VLAN's zijn aangemaakt, maar ik zit met het probleem dat op poort 1 ik de volgende gegevens heb staan: 1U, 4T, 6T, 7T.

Verwijderd
Er zijn momenteel geen andere merken modems voor dat pakket..exepti0n schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:28:
Heerlijk, gister 4x mijn PacketForce moeten rebooten omdat de verbinding er zonder reden uit klapt.
Je zou wel zelf een modem kunnen inzetten om het voip gedeelte op te pakken.
Ik meen mij te herinneren dat Tweak ook Zyxels levert, weliswaar bij duurdere abonnementen maar toch.
-- Net uitgesproken met de zeer behulpzame ( not
) mevrouw van de helpdesk.
Het was maar moeilijk om een nieuwe router te krijgen, eerst moest van alles uitgesloten worden want mijn laatste melding was toch alweer een tijd geleden.
Ik krijg nu een nieuwe router, geen idee wat voor een want daar kon ze geen uitspraken over doen "dat is afhankelijk van het magazijn en uw abonnement" en dan moet ik maar zien of die het volhoudt.
De huidige kon ik terugsturen, moet ik wel eerst zelf de verzendkosten betalen. Als ze hem dan gecontroleerd hadden en het bleek dat er toch wat mis mee was dan kreeg ik de kosten vergoed. Maar als het probleem door de aangesloten apparatuur veroorzaakt werd kon ik daar geen aanspraak op maken.
-- Net uitgesproken met de zeer behulpzame ( not

Het was maar moeilijk om een nieuwe router te krijgen, eerst moest van alles uitgesloten worden want mijn laatste melding was toch alweer een tijd geleden.
Ik krijg nu een nieuwe router, geen idee wat voor een want daar kon ze geen uitspraken over doen "dat is afhankelijk van het magazijn en uw abonnement" en dan moet ik maar zien of die het volhoudt.
De huidige kon ik terugsturen, moet ik wel eerst zelf de verzendkosten betalen. Als ze hem dan gecontroleerd hadden en het bleek dat er toch wat mis mee was dan kreeg ik de kosten vergoed. Maar als het probleem door de aangesloten apparatuur veroorzaakt werd kon ik daar geen aanspraak op maken.
[ Voor 78% gewijzigd door exepti0n op 12-03-2013 20:29 . Reden: Telefoongesprek gehad ]
Dit is het Tweak Glasvezel topic, niet het KPN glasvezel topicVerwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:58:
[afbeelding]
Die Zyxel werdt enkel bij 200Mbit geleverd vanwege de Gigabit lan poorten.exepti0n schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:09:
Ik meen mij te herinneren dat Tweak ook Zyxels levert, weliswaar bij duurdere abonnementen maar toch.
-- Net uitgesproken met de zeer behulpzame ( not) mevrouw van de helpdesk.
Verder niet zo vreemd dat ze eerst zoveel mogelijk willen uitsluiten voor ze nieuwe router toesturen.
Een beetje Tweaker koopt trouwens zelf gewoon een VoIP geschikte router.
Kun je zelf bepalen wat voor router en welke specificaties, bijvoorbeeld 5Ghz WLAN en Gigabit poorten.
Of gewoon een goede router met losse VoIP telefoon.
[ Voor 26% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-03-2013 21:48 ]
Verwijderd
Geen idee wat je probeert te bereiken, maar je poort 1 functioneert nu zo:Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:58:
[afbeelding]
- untagged verkeer gaat naar VLAN1.
- verkeer met een VLAN tag gaat naar het VLAN nummer in de tag.
Als jij een PC aansluit op poort 1 en verder niets bijzonders configureert op de PC, dan zal deze dus in VLAN1 zitten. Laat je de PC een VLAN tag meesturen voor VLAN 4, 6 of 7, dan zit je PC in dat VLAN.
Kan iemand mij uitleggen hoe je voip van tweak groen werkend krijgt op de mobiel? Ik heb al een aantal sip/voip cliënts geprobeerd, maar ik snap het niet helemaal
Heeft iemand hier het al voor elkaar om de ZTEH220N met een USB stick als ftp server te laten functioneren zodat het ook van buitenaf toegankelijk is? Heb er een USB stick in zitten die ik nu binnen het eigen netwerk kan benaderen, bij Port Forwarding de FTP poort geforward naar het adres van de FTP server, maar kan er niet bij van buitenaf
Wederom geen telefoon verbinding. Experiabox geherstart maar dat helpt ook niet, Voice lampje blijft uit. Heel fijn dat Tweak in het weekend pas vanaf 12 uur te bereiken is...
Meer mensen snelheidsproblemen met Tweak blauw (200) in Enschede ?
Download blijft al enkele dagen steken op 60Mbit, de upload is wel gewoon in de buurt van de 200.
Download blijft al enkele dagen steken op 60Mbit, de upload is wel gewoon in de buurt van de 200.
[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 16-03-2013 14:35 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Hier in Almere (1339) met T blauw is het nog steeds planken op het web
[ Voor 25% gewijzigd door swiebert op 16-03-2013 19:22 ]
Totaal geen problemen.
Dit is trouwens wel draadloos, vandaar die iets lagere snelheden, de upload is lager door de server die ook nog loopt (rond de 50/60 Mbit atm).
Dit is trouwens wel draadloos, vandaar die iets lagere snelheden, de upload is lager door de server die ook nog loopt (rond de 50/60 Mbit atm).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Iemand ervaring met het overstappen van Tweak naar KPN?
Ik wacht nu al een half jaar op ondersteuning van iTV (voor TV kijken op de tablet/PC) en telkens moet ik "nog even geduld hebben". Op zich jammer want alles werkt perfect, maar TV kijken op de tablet is zo langzamerhand wel een must aan het worden.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt, zit je een tijdje zonder dekking?
Ik wacht nu al een half jaar op ondersteuning van iTV (voor TV kijken op de tablet/PC) en telkens moet ik "nog even geduld hebben". Op zich jammer want alles werkt perfect, maar TV kijken op de tablet is zo langzamerhand wel een must aan het worden.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt, zit je een tijdje zonder dekking?
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Ik kom momenteel niet verder dan dit:
Het lijkt wel alsof de download geknepen wordt op 100Mbit.

Die ping van 32ms lijkt me toch ook niet de bedoeling.Aaargh! schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:10:
Ik kom momenteel niet verder dan dit:
[afbeelding]
Verwijderd
Is best aan de hoge kant ja, maar ping heeft nooit voorrang op een consumer netwerk van een ISP.Fuzzillogic schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:18:
[...]
Die ping van 32ms lijkt me toch ook niet de bedoeling.
Dat. Als de "ping" van speedtest.net gewoon gebruik maakt van ICMP messages, dan is deze sowieso niet zo veel zeggend.
Ook weet je niet hoe veel mensen er nog meer een speedtest uitvoeren op dezelfde server als jijzelf. Zeker bij een 200 mbps abbo is het maar zeer de vraag of de speedtest.net mirror jou zulke snelheden wel kan leveren, aangezien er ook steeds meer mensen komen die zulke snelheden vragen.
Dat je upload wel 200 mbps aan geeft kan redelijk eenvoudig verklaard worden door het feit dat het aantal mensen met een hoge upload nog relatief gering is....
Ook weet je niet hoe veel mensen er nog meer een speedtest uitvoeren op dezelfde server als jijzelf. Zeker bij een 200 mbps abbo is het maar zeer de vraag of de speedtest.net mirror jou zulke snelheden wel kan leveren, aangezien er ook steeds meer mensen komen die zulke snelheden vragen.
Dat je upload wel 200 mbps aan geeft kan redelijk eenvoudig verklaard worden door het feit dat het aantal mensen met een hoge upload nog relatief gering is....
Weinigzeggend of niet, 32ms is 10x zo lang als dat je mag verwachten met dit abo. Samen met de "trage" download geeft het wel aan dat ergens iets niet lekker zit, imo. Het kan tijdelijk zijn, wegens drukte. Maar als dit structureel is en/of latencies naar andere servers in NL zijn ook zo traag dan is het een belletje naar 0900TWEAKHD waard.
Mijn 50Mbit abo, 7521, met router waarvan ik weet dat hij eigenlijk te traag is voor NAT op glas:
Come to think of it: kan de speedtest ueberhaupt pingen met ICMP vanuit Flash? (Ondersteunt Flash dat?) Of is het juist speednet die terugpingt? Of wordt er daadwerkelijk een verbinding opgezet en data heen en weer gestuurd?
Mijn 50Mbit abo, 7521, met router waarvan ik weet dat hij eigenlijk te traag is voor NAT op glas:
code:
1
2
3
4
| PING tweakers.net (213.239.154.20) 56(84) bytes of data. 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_req=1 ttl=56 time=4.91 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_req=2 ttl=56 time=4.33 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_req=3 ttl=56 time=4.39 ms |
Come to think of it: kan de speedtest ueberhaupt pingen met ICMP vanuit Flash? (Ondersteunt Flash dat?) Of is het juist speednet die terugpingt? Of wordt er daadwerkelijk een verbinding opgezet en data heen en weer gestuurd?
[ Voor 13% gewijzigd door Fuzzillogic op 17-03-2013 16:46 ]
De ping is alleen bij deze speedtest server zo hoor, bij andere servers is ie wel normaal. Ik zie echter hierboven een speedtest staan op dezelfde server die wel een lage ping heeftFuzzillogic schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:18:
[...]
Die ping van 32ms lijkt me toch ook niet de bedoeling.
Normaliter haal ik met Speedtest.net sowieso ruim boven de 100Mbit, meestal zo rond de 150, en op een enkele server die 't aankan haal ik de 200.
Test op een andere server:

Ik krijg het idee dat andere testservers veel te kleine testfiles gebruiken en daarom geen goed beeld geven op een 200/200 verbinding. Ook de upload hoger dan 200Mbit doet vermoeden dat dit niet de daadwerkelijke transfer snelheid is maar dat ik gewoon ergens onderweg een buffertje voldruk.
[ Voor 20% gewijzigd door Aaargh! op 17-03-2013 17:08 ]
Ik heb ook Tweak 200/200 (Enschede) ik gebruik zelf Speedtest.net niet!
Ik gebruik zelf:
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
http://speedtest.ziggo.nl/
of
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/ < Deze is wat trager met het testen van de upload
Bij alle 3 heb ik de ping tussen 5 en 7 ms Down en Upload tussen de 185 en 195 Mbit/s.
Bij elke keer testen heb ik een afwijking van ongeveer 7 Mbit/s
Ik gebruik zelf:
http://speedtest.ziggo.nl/
of
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/ < Deze is wat trager met het testen van de upload
Bij alle 3 heb ik de ping tussen 5 en 7 ms Down en Upload tussen de 185 en 195 Mbit/s.
Bij de reggefiber speedtest krijg ik dit:kmichael schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:50:
Ik heb ook Tweak 200/200 (Enschede) ik gebruik zelf Speedtest.net niet!
Ik gebruik zelf:
(..)

De rest heeft vergelijkbare resultaten
De beta Amsterdam van Speedtest.net is wel betrouwbaar, de anderen niet (met snelle verbindingen). De Reggefiber versie is ook altijd wel betrouwbaar.
Maar hier zit je ping ook weer aan de hoge kant, ik haal hier altijd 3 ms, ongeacht het tijdstip.
Heb je de NTU al een keer van de stroom afgehaald? Anders moet je gewoon even bellen met de helpdesk. Ik ben ook al eens een keer zomaar teruggezet naar 100 Mbit zonder reden.
Maar hier zit je ping ook weer aan de hoge kant, ik haal hier altijd 3 ms, ongeacht het tijdstip.
Heb je de NTU al een keer van de stroom afgehaald? Anders moet je gewoon even bellen met de helpdesk. Ik ben ook al eens een keer zomaar teruggezet naar 100 Mbit zonder reden.
Hier haalde ik altijd al een hoge ping, ook toen de snelheid goed was..The Wizard schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:38:
De beta Amsterdam van Speedtest.net is wel betrouwbaar, de anderen niet (met snelle verbindingen). De Reggefiber versie is ook altijd wel betrouwbaar.
Uiteraard, helldesk 2 dagen geleden gemailed enngisger ochtend gebeld, ze gaan het uitzoeken ...Heb je de NTU al een keer van de stroom afgehaald? Anders moet je gewoon even bellen met de helpdesk. Ik ben ook al eens een keer zomaar teruggezet naar 100 Mbit zonder reden.
Ik heb sinds begin dit jaar een Tweak abbo, maar ik heb nog niks gehoord over de Xbox 360.
Heeft iemand hier dat ding al ontvangen? Ik weet dat ze niet leverbaar waren, maar dat moet nu toch wel eens opgelost zijn?
Heeft iemand hier dat ding al ontvangen? Ik weet dat ze niet leverbaar waren, maar dat moet nu toch wel eens opgelost zijn?
Verwijderd
Iemand hier ook problemen met tweak voip? het porteren van mijn nummer naar tweak is een drama. Ik zit nu al 18 dagen zonder telefoon. Ook als je de servicedesk krijgt heb je 9 van de 10 een iemand aan de lijn die totaal geen verstand heeft van computers/netwerken ed.
Ze wachten eerst 2 facturen af, bestellen dan dat ding en dat kost dan ook weer een paar weken.Nyarlathotep schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:46:
Ik heb sinds begin dit jaar een Tweak abbo, maar ik heb nog niks gehoord over de Xbox 360.
Ik heb sinds 20 December Tweak Groen 100mbit en kreeg vorige week donderdag de xbox slim 250GB + Kinect. Dus bijna 3 maanden verder.
Is het eigenlijk mogelijk om met elke willekeurige VIP 1963 via Fiber tv te kijken? Ze worden voor redelijke prijzen tweedehands aangeboden en ik huur nu een tweede voor € 4 per maand.
Beetje op de kleintjes letten...
[ Voor 11% gewijzigd door SqueakyClean op 18-03-2013 22:02 ]
Vrijdag ochtend een mail gestuurd over de te lage download snelheid, zondag ochtend nog over gebeld .. maar het blijft weer akelig stil van de kant van Tweak.
Communicatie is duidelijk niet hun sterke punt.
Communicatie is duidelijk niet hun sterke punt.
Verwijderd
Lijkt me wel, je moet m dan wel ff resetten en dan weer met je abbo nummer en pincode dat ding aanmelden als je hem aanzet.Jobbie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:02:
Is het eigenlijk mogelijk om met elke willekeurige VIP 1963 via Fiber tv te kijken? Ze worden voor redelijke prijzen tweedehands aangeboden en ik huur nu een tweede voor € 4 per maand.
Als de STB gekoppeld is kun je resetten wat je wilt, maar dat helpt niet. Pas als KPN 'm ontkoppeld kun je 'm pas koppelen aan je eigen account.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:11:
[...]
Lijkt me wel, je moet m dan wel ff resetten en dan weer met je abbo nummer en pincode dat ding aanmelden als je hem aanzet.
De snelheden lijken nu weer normaal te zijn, alhoewel de pingtijden nog aan de hoge kant zijn.
Geen woord van Tweak gehoord hierover nog.
Geen woord van Tweak gehoord hierover nog.
Je kan zeggen wat je wilt, maar op Twekkelerveld heb ik altijd de beste glasvezelverbinding gehad. Lage ping en altijd volle polle...dat heb ik op de wesselerbronx nietFuzzillogic schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:42:
Weinigzeggend of niet, 32ms is 10x zo lang als dat je mag verwachten met dit abo. Samen met de "trage" download geeft het wel aan dat ergens iets niet lekker zit, imo. Het kan tijdelijk zijn, wegens drukte. Maar als dit structureel is en/of latencies naar andere servers in NL zijn ook zo traag dan is het een belletje naar 0900TWEAKHD waard.
code:
1 2 3 4 PING tweakers.net (213.239.154.20) 56(84) bytes of data. 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_req=1 ttl=56 time=4.91 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_req=2 ttl=56 time=4.33 ms 64 bytes from tweakers.net (213.239.154.20): icmp_req=3 ttl=56 time=4.39 ms

En zijn STBs uit de doos al gekoppeld, of gebeurt dat bij het eerste aansluiten, ofwel als mensen 'm testen?Dj-sannieboy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:47:
[...]
Als de STB gekoppeld is kun je resetten wat je wilt, maar dat helpt niet. Pas als KPN 'm ontkoppeld kun je 'm pas koppelen aan je eigen account.
Dat zou betekenen dat je nooit blind een tweedehands STB kan kopen. Hoe hebben jullie dit gedaan? huren jullie ook net als ik een tweede of meer?
Compleet andere vraag: kan je op een 1963 switchen van geluidspoor? Sport1 schijnt twee geluidsporen te hebben, maar switchen kan ik niet vinden...
Thanks!
Vorige week telefonisch contact gehad en een toezegging gekregen dat een nieuwe router opgestuurd zou worden.
Eergister een mail van een andere medewerker dat er toch nog wat vragen zijn.
Vragen die ik via de telefoon ook al beantwoord had
Tot op heden nog geen nieuwe router ontvangen, zal me niks verbazen dat er niks is opgestuurd.
Lekkere service

Tot op heden nog geen nieuwe router ontvangen, zal me niks verbazen dat er niks is opgestuurd.
Lekkere service

Nee, dat gebeurd pas nadat er abonneenummer en pincode zijn ingevoerd bij de eerste keer opstarten.Jobbie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:50:
[...]
En zijn STBs uit de doos al gekoppeld, of gebeurt dat bij het eerste aansluiten, ofwel als mensen 'm testen?
Om mijzelf nog maar eens te quoten:exepti0n schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:16:
Vorige week telefonisch contact gehad en een toezegging gekregen dat een nieuwe router opgestuurd zou worden.
Lekkere service
Is dat geen optie voor je? (Ik zou het wel weten wanneer ik in een WGDO gebied zat.)Die Zyxel werdt enkel bij 200Mbit geleverd vanwege de Gigabit lan poorten.
Verder niet zo vreemd dat ze eerst zoveel mogelijk willen uitsluiten voor ze nieuwe router toesturen.
Een beetje Tweaker koopt trouwens zelf gewoon een VoIP geschikte router.
Kun je zelf bepalen wat voor router en welke specificaties, bijvoorbeeld 5Ghz WLAN en Gigabit poorten.
Of gewoon een goede router met losse VoIP telefoon.
[ Voor 17% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-03-2013 14:47 ]
Je moet geen betaalbare kopen maar gewoon een goeie.exepti0n schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:12:
Welke betaalbare router raadt je dan aan?
Ik heb een Asus RT-N66U werkt perfect. Voor VoIP gebruik ik een Gigaset met een N300A IP VoIP basis station.
Ik kon geen Tweak WGDO krijgen omdat de wijkcentrale niet in orde was, maanden gewacht...heb ik eindelijk Tele2 aangevraagd, is 2 weken later ineens WGDO leverbaar op m'n postcode. Zucht
Iemand enig idee wat de status is van het hele gbit verhaal ? Dat zou in 2013 komen maar het blijft akelig stil van de kant van Tweak.
Lijkt mij inderdaad een ideale combi!Aaargh! schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:12:
[...]
Je moet geen betaalbare kopen maar gewoon een goeie.
Ik heb een Asus RT-N66U werkt perfect. Voor VoIP gebruik ik een Gigaset met een N300A IP VoIP basis station.
Zal je altijd zien.. helaas kan Tweak daar niets aan doen. Daar voor moet je bij Reggefiber (KPN-ITNS) zijn.xost schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:04:
Ik kon geen Tweak WGDO krijgen omdat de wijkcentrale niet in orde was, maanden gewacht...heb ik eindelijk Tele2 aangevraagd, is 2 weken later ineens WGDO leverbaar op m'n postcode. Zucht
Begrijp ik, maar volgens Tweak moest ik elke dag maar bellen met Reggefiber, en reggefiber stuurde mij elke dag naar de installateur die de wijkcentrale moest voorbereidenDj-sannieboy schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:31:
[...]
Zal je altijd zien.. helaas kan Tweak daar niets aan doen. Daar voor moet je bij Reggefiber (KPN-ITNS) zijn.

Lijkt erop dat de komende tijd nog niet komt, als ze zelfs al de 200 Mbit variant eruit hebben gegooid...Aaargh! schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:05:
Iemand enig idee wat de status is van het hele gbit verhaal ? Dat zou in 2013 komen maar het blijft akelig stil van de kant van Tweak.
Dit topic is gesloten.