Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Da's niet zo mooi, het was juist een v/d redenen om voor Tweak te kiezen en voordat ik m'n abbo afsloot werd me ook verteld dat dit er aan ging komen en dat het mogelijk was om binnen de 1-jaar contract periode over te stappen als ik maar voor een jaar zou bijtekenen.The Wizard schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:10:
[...]
Lijkt erop dat de komende tijd nog niet komt, als ze zelfs al de 200 Mbit variant eruit hebben gegooid...
[ Voor 13% gewijzigd door Aaargh! op 22-03-2013 16:17 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Daar heeft Reggefiber dus niks meer mee te maken. Is nu allemaal KPN-ITNS geworden en die zitten niet meer bij Reggefiber.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:31:
[...]
Lijkt mij inderdaad een ideale combi!
[...]
Zal je altijd zien.. helaas kan Tweak daar niets aan doen. Daar voor moet je bij Reggefiber (KPN-ITNS) zijn.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Daarom had ik het er ook tussen haakjes achter gezetBarre73 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:33:
[...]
Daar heeft Reggefiber dus niks meer mee te maken. Is nu allemaal KPN-ITNS geworden en die zitten niet meer bij Reggefiber.
Wij hebben thuis een alles-in-één Blauw abbonnement afgesloten. De monteur is langs geweest en heeft een 'hoedje' op ons glasvezelkastje gezet. Een paar dagen later hadden kregen we per post een router. Die doet het prima, alleen hij geeft aan dat er nog geen DSL-signaal is. Is dat normaal en moeten we nog even wachten? Hoe lang duurde dat bij jullie? Op de website kan ik niets vinden namelijk.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Als het goed is kan er geen ethernet kabel (RJ45 connector, 8 aders) passen in de DSL aansluiting (RJ11 connector, 4 aders); dat is namelijk een telefoonaansluiting. Vraag me af hoe je dat fysiek überhaupt hebt klaargekregenEgocentrix1 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:55:
De monteur heeft een Genexis-unit geplaatst, de ontvangen router is een PacketForce. Ik heb een kabel gelegd van de LAN-uitgang van de genexis naar de DSL-ingang van de packetforce. Het DSL-lampje op de packetforce blijft nu knipperen. Ik kan wel verbinden met de router en kan intern overal bij, maar er is geen internetsignaal.
De netwerkkabel(!) moet lopen van de Genexis naar de WAN ingang op je router. Die routers worden ook geleverd aan klanten die via hun telefoonlijn (DSL) internet afnemen, en in dat geval zou je dus de DSL ingang moeten gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door Thedr op 24-03-2013 01:27 ]
Verwijderd
Je moet Lan 1 met E1 van de Genexis verbinden. Maak de utp verbinding pas op het moment dat de packetforce volledig opgestart is. Wanneer men de packetforce start met de kabel al verbonden richting de Genexis, zal de verbinding niet tot stand komen.Egocentrix1 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:55:
De monteur heeft een Genexis-unit geplaatst, de ontvangen router is een PacketForce. Ik heb een kabel gelegd van de LAN-uitgang van de genexis naar de DSL-ingang van de packetforce. Het DSL-lampje op de packetforce blijft nu knipperen. Ik kan wel verbinden met de router en kan intern overal bij, maar er is geen internetsignaal.
zoals KlaasKlaas al aangeeft is de firmware aangepast, zodat een van de ethernet poorten op de PF als WAN poort dient.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 11:37 ]
Zat er geen brief bij dan?Egocentrix1 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:16:
Kijk! zo komen we er. Mijn huisgenoot had inderdaad een telefoonkabel getrokken van de Genexis-ethernet naar de dsl-poort. Dat van die WAN-poort wist ik niet, dat ga ik zo proberen. Wel een beetje jammer dat we nergens een handleiding van hebben gekregen...
Verder lijkt het mij nogal logisch dat er gewoon een UTP kabel (RJ45) vanaf de Genexis naar de router gaat en geen telefoonkabel (RJ11)

Dat je dan niet weet dat LAN poort 1 als WAN poort is geconfigureerd oké, maar dan bel je toch ff met de servicedesk?
(Handleiding van de Packet Force staat trouwens ook op de site van Tweak, al staat denk ik niet in dat LAN 1 als WAN is geconfigureerd.)
[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-03-2013 12:23 ]
Ik ben sinds 21 maart overgestapt naar Tweak glasvezel groen, ik kom over van KPN glasvezel. Alles werkte gelijk goed behalve telefonie. Telefonie doet het nog steeds niet en ik lees net dat ik niet de enige ben met problemen. Tweak klantenservice heeft blijkbaar heel veel tijd nodig om dit op te lossen.
Weet iemand wat ik het beste kan doen want ik heb het gevoel dat het niet snel opgelost gaat worden?
Sinds kort krijg je geen foutmelding meer bij het inloggen. De app werkt echter nog niet.
Jan
Verwijderd
Tweak kwam met het verhaal dat ik dan gepatched ben op een 100 Mbit poort op de POP.
Voor zover ik weer ben ik helemaal niet gepatched op een POP maar op een DSLAM in de wijk maar dan kan ik er nog inkomen dat dat een 100 Mbit poort zou zijn.
De vraag is of dat slim is bij een 100/100 verbinding, maar wat mij verder opviel is dat als ik download zeg maar met 50Mbit/sec dat ik dan nog maar 50 aan upload overhoudt. Het is dus niet eens fullduplex!?
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Ik kan nergens echt achterhalen hoe deze VDSL verbindingen over glas in elkaar steken.
Je hebt, als je Tweak Groen hebt, gewoon een pure FttH verbinding op basis van KPN Wholesale MultiPlay (WMP). Via die vorm (er bestaat namelijk ook nog WMP+, waar Tweak niets mee doet) word je door KPN verbonden met Tweak via een PPPoE tunnel die weer dmv. een VLAN tag wordt onderscheiden van de telefonie en IPTV.
KPN gebruikt in bijna alle gebieden (behalve de nieuwere netwerken) optics voor 100 mbit in de PoP's. Het verhaal van Tweak klopt dus.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Wat ik heb gelezen is dat de NT Genexis max 140-160 mbit kan halen (up en down)
Verwijderd
En het feit dat je een PPPoE sessie opzet duidt er ook op dat het op een VDSL verbinding gaat.
Ik zou zeggen, bespreek het eens met jouw directeur
[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-04-2013 10:50 ]
Verwijderd
Dat klopt bij KPN, Tweak Groen, XS4ALL, Tele 2 wil je dat niet dan moet je voor een WMP+ provider kiezenVerwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:45:
En het feit dat je een PPPoE sessie opzet duidt er ook op dat het op een VDSL verbinding gaat.
Verwijderd
wellicht voor de toekomst
200Mbit was alleen leverbaar als Glas Blauw en dat is geen WMP maar WGDO. Totaal ander netwerk dus en ja daarvoor moet je op een Gigabit poort gepatched worden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:55:
Ok thanks, ik weet iig dat het verhaal over de patchings nu klopt. Wel vreemd dat je op een 100 Mbit poort gepatched wordt terwijl je 100/100 afneemt. Ik vraag me af wat er was gebeurd als ik 200/200 had genomen
wellicht voor de toekomst
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-04-2013 10:57 ]
Verwijderd
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:56:
[...]
200Mbit was alleen leverbaar als Glas Blauw en dat is geen WMP maar WGDO. Totaal ander netwerk dus en ja daarvoor moet je op een Gigabit poort gepatched worden.
En daar zit dus de kern van het probleem...Je kan het nog zo mooi opzetten in de PoP's, maar uiteindelijk komt het gewoon in de telefooncentrale uit op een DSLAM... Zo jammer dit..Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:45:
Ik bedoel met VDSL over glas dat de glasverbinding die je hebt in feite gewoon 'VDSL' is maar dan over glas aangeboden ipv via koper (telefoonlijn) Vandaar dat je ook een arcadyan of ZTE krijgt die je ook bij een VDSL verbinding krijgt. De verbinding komt toch echt van een DSLAM af lijkt me. Ik werk zelf bij KPN core (wholesale) en daar wordt echt niets gedaan op de POP's zelf met fiber naar huizen. IPTV en telefonie ed. worden bij KPN gewoon geschakeld op de DSLAM's en niet op de POP's. de DSLAM's hangen wel aan een pop met 1 of meerdere Gigabit poten.
Maar KPN plaatst wel degelijks DSLAMS (al heten het dan eigenlijk ISAMS) in de PoPs. En die zijn rechtstreeks verbonden met de huizen via een patching naar de ODF kant. Maar zoals ik nu hoor is het corenetwerk niet aangepast.
Verwijderd
Er misschien verwarring omtrent de PoP's Ik noem een PoP de coreswitch (MC-MB of MA node) meestal alcatel. maar een PoP kan je ook zien als Huisje waarin de Coreswitch staat en evt een DSLAM. Echter de DSLAM kan ook heel ergens anders staan.Barre73 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:41:
[...]
En daar zit dus de kern van het probleem...Je kan het nog zo mooi opzetten in de PoP's, maar uiteindelijk komt het gewoon in de telefooncentrale uit op een DSLAM... Zo jammer dit..
Maar KPN plaatst wel degelijks DSLAMS (al heten het dan eigenlijk ISAMS) in de PoPs. En die zijn rechtstreeks verbonden met de huizen via een patching naar de ODF kant. Maar zoals ik nu hoor is het corenetwerk niet aangepast.
Opzich allemaal prima maar het gekke is dat ik met een 100 Mbit Abbo op een 100 Mbit poort zit op de DSLAM. gezien de overhead (zeker met PPPoE) haal je nooit de gevraagde snelheid.
Ik in december, netjes alles betaald, maar nog geen XBOX.Nyarlathotep schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:46:
Ik heb sinds begin dit jaar een Tweak abbo, maar ik heb nog niks gehoord over de Xbox 360.
Heeft iemand hier dat ding al ontvangen? Ik weet dat ze niet leverbaar waren, maar dat moet nu toch wel eens opgelost zijn?
Ik ga nog maar een mail sturen.
Niet
Verwijderd
Voor zover ik me kan herinneren, zat er bij mij gewoon een briefje met installatie-instructies bij het installatiepakket.Egocentrix1 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:16:
Kijk! zo komen we er. Mijn huisgenoot had inderdaad een telefoonkabel getrokken van de Genexis-ethernet naar de dsl-poort. Dat van die WAN-poort wist ik niet, dat ga ik zo proberen. Wel een beetje jammer dat we nergens een handleiding van hebben gekregen...
Tot nu toe ben ik trouwens niet echt tevreden over de Packetforce router. Het ding komt over als een apparaat met uitgebreide mogelijkheden, maar:
- ik vind de interface niet echt leek-bestendig
- er zit geen help-functie in de interface
- basale dingen (zoals de mogelijkhed om verkeer tussen wireless en wired clients toe te staan) zijn niet (of niet snel genoeg) terug te vinden in de interface
Daarnaast hebben wij de laatste 2 weken veel "vastlopers" gehad op de Packetforce. Ik heb daarom op 2e Paasdag maar eens een firmware upgrade uitgevoerd. De firmware is gewoon te downloaden vanaf de website van Tweak, maar dan krijg je firmware van 31-5-2012 en dat is natuurlijk alweer bijna een jaar oud.
Na de upgrade hadden we alleen geen telefoon. Nou heb ik dat met wat zoeken ook wel weer werkend kunnen krijgen, maar echt soepel ging het allemaal niet.
Bij het telefonie-product heb ik overigens vanaf het begin al mijn bedenkingen:
- als ik een lokaal gesprek wil voeren, moet ik gewoon het 10-cijferige telefoonnummer intoetsen. Alleen het abonneenummer intoetsen werkt niet. (Volgens Tweak was hier niets aan te doen.)
- vooral bij wat langere gesprekken komt het vaak voor, dat de verbinding gewoon ineens verbroken wordt. Kwestie van opnieuw bellen en je kunt weer verder, maar irritant is het zeker wel.
Over iets meer dan een maand loopt mijn jaarcontract af. Ik ben dus weer aan het zoeken naar een leuke aanbieding ter vervanging van Glas Blauw, maar de laatste tijd is er niet zoveel interessants te vinden. Tweak lijkt op dit moment vooral te stunten met Glas Groen, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op de KPN diensten. Dan kan ik namelijk mijn Amino HD-recorder niet meer gebruiken en dat is een strop van 250 euro (ding is nog geen 2 jaar oud).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 07:49 ]
Gewoon glas blauw houden en een eigen router kopen geen optie? Eventueel een VoIP telefoon als je een router zonder VoIP functionaliteit koopt.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:42:
[...]
Voor zover ik me kan herinneren, zat er bij mij gewoon een briefje met installatie-instructies bij het installatiepakket.
Tot nu toe ben ik trouwens niet echt tevreden over de Packetforce router. Het ding komt over als een apparaat met uitgebreide mogelijkheden, maar:
- ik vind de interface niet echt leek-bestendig
- er zit geen help-functie in de interface
- basale dingen (zoals de mogelijkhed om verkeer tussen wireless en wired clients toe te staan) zijn niet (of niet snel genoeg) terug te vinden in de interface
Daarnaast hebben wij de laatste 2 weken veel "vastlopers" gehad op de Packetforce. Ik heb daarom op 2e Paasdag maar eens een firmware upgrade uitgevoerd. De firmware is gewoon te downloaden vanaf de website van Tweak, maar dan krijg je firmware van 31-5-2012 en dat is natuurlijk alweer bijna een jaar oud.
Na de upgrade hadden we alleen geen telefoon. Nou heb ik dat met wat zoeken ook wel weer werkend kunnen krijgen, maar echt soepel ging het allemaal niet.
Bij het telefonie-product heb ik overigens vanaf het begin al mijn bedenkingen:
- als ik een lokaal gesprek wil voeren, moet ik gewoon het 10-cijferige telefoonnummer intoetsen. Alleen het abonneenummer intoetsen werkt niet. (Volgens Tweak was hier niets aan te doen.)
- vooral bij wat langere gesprekken komt het vaak voor, dat de verbinding gewoon ineens verbroken wordt. Kwestie van opnieuw bellen en je kunt weer verder, maar irritant is het zeker wel.
Over iets meer dan een maand loopt mijn jaarcontract af. Ik ben dus weer aan het zoeken naar een leuke aanbieding ter vervanging van Glas Blauw, maar de laatste tijd is er niet zoveel interessants te vinden. Tweak lijkt op dit moment vooral te stunten met Glas Groen, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op de KPN diensten. Dan kan ik namelijk mijn Amino HD-recorder niet meer gebruiken en dat is een strop van 250 euro (ding is nog geen 2 jaar oud).
Een mail gestuurd, echter met dit antwoord;Radjesh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:06:
[...]
Ik in december, netjes alles betaald, maar nog geen XBOX.
Ik ga nog maar een mail sturen.
Antwoord waar niemand wat aan heeft die nog op zijn XBOX zit te wachtenGeachte heer/mevrouw,
Het lever problemen is opgelost.
Echter hebben wij helaas wel een vertraging opgelopen.
Tot slot wil ik u vermelden dat u conform de voorwaarden 3 reguliere facturen heeft voldaan.
De borg en administratie kosten zijn geen reguliere facturen.
Onze excuses voor het ongemak.
In vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Tweak
Sana
Niet
Verwijderd
Zolang ik geen leuke aanbieding tegenkom, blijf ik hoe dan ook gewoon Glas Blauw houden. Sinds de firmware upgrade hebben we ook geen last meer gehad van een vastlopende Packetforce (al is dat pas 2 dagen). Als de Packetforce weer problemen gaat geven, gaat hij gewoon retour naar Tweak en dan zal Tweak wel een nieuwe leveren, gok ik zo.Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:56:
[...]
Gewoon glas blauw houden en een eigen router kopen geen optie? Eventueel een VoIP telefoon als je een router zonder VoIP functionaliteit koopt.
Alleen was mijn abonnement een aanbieding (eerste jaar met korting) en ik vrees dat Tweak met de normale prijs niet zo interessant meer is. Voor zover ik kan zien, is bijvoorbeeld XMS dan voordeliger. Overstappen naar Solcon zou me netto nauwelijks meer kosten en Solcon heeft toch wel wat meer naam.
Onze mail loopt bij een hosting-provider, een telefoonnummer is in een week geporteerd en overstappen naar een andere WGDO provider kan binnen 1 dag geregeld zijn. Overstappen is dus niet zo'n hoge drempel.
Edit:
Hmm, net even wat dingen nagerekend. Ik laat het HD-pakket vervallen, want daar zitten nog maar een paar zenders in die we toch niet bekijken. Dan zou Solcon me, om precies te zijn, 2,18 euro per maand meer gaan kosten dan Tweak. Echter.... ik krijg dan weer de eerste 6 maanden 5 euro korting. Ik moet dan alleen wel 10,17 euro verzendkosten voor de router betalen. Netto krijg ik dan dus 19,83 korting en dat komt neer op ongeveer 1,65 per maand (gerekend over 12 maanden). Solcon zou in mijn geval dus 53 cent per maand duurder zijn. XMS kost 3,55 euro per maand minder dan Tweak en ook daar krijg je de eerste 6 maanden 5 euro korting. XMS zou dus ongeveer 6 euro per maand goedkoper zijn, maar dat is dan wel zonder router waardoor het voordeel direct ook weer weg is.
Ik wacht de eerste factuur van Tweak zonder korting even af en dan ga ik mijn keuze maken. Ik zal wel alvast het HD-pakket eraf laten gooien.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 09:47 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb het zelfde probleem de afgelopen 1,5 maand. Ik hang nu weer aan de telefoon om eens een normaal antwoord te krijgen. Als ze problemen hebben/hadden via mycom waarom kun je ze dan wel daar online bestellen.Radjesh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:57:
[...]
Een mail gestuurd, echter met dit antwoord;
[...]
Antwoord waar niemand wat aan heeft die nog op zijn XBOX zit te wachten
Net contact gehad met de servicedesk, maar hier word je dus ook niet vrolijk van. Medewerker gaf aan dat ze het uitleveren van de xbox nu zelf regelen en dat er hierdoor vertraging is opgelopen. De medewerker zou een papiertje bij de persoon die de uitlevering verzorgt neerleggen en dan zou de xbox met de volgende lichting verzonden moeten worden. Ik ben benieuwd

[ Voor 28% gewijzigd door DutchHawk op 03-04-2013 20:27 . Reden: extra info na telefonisch contact ]
Ligt denk ik eerder aan KPN-ITNS, die de apparatuur in de POP's niet wilt upgraden naar Gigabit.The Wizard schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:26:
Ik heb (gelukkig) nog een 200 Mbit (nieuw tarief na een jaar actie tarief) af kunnen sluiten, enkele weken later was deze verdwenen. Het is jammer dat providers niet meer zo actief zijn met abbo's boven de 100 Mbit, helemaal niet in WDGO gebieden. Gelukkig zit ik nu op een 1 Gbit poort, dus als ik weer terug ga naar 100 Mbit heb ik in ieder geval geen last van "IPTV snoept bandbreedte af" probleem.
Ik kan nu inderdaad op http://www.itvonline.nl/ inloggen.Jan Driebeen schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:36:
Zou binnenkort iTV Online van KPN beschikbaar worden voor de glas-groen-klanten?
Sinds kort krijg je geen foutmelding meer bij het inloggen. De app werkt echter nog niet.
Jan
Krijg dan wel het volgende te zien (vanaf mijn thuisnetwerk):
Maar dat opnemen lukt dan weer welEr is geen verbinding met uw thuisnetwerk. U kunt dit programma alleen opnemen
Daar ben ik al blij mee, dan ik van afstand mijn opnames kan starten.
Verwijderd
Precies wat ik ook gedaan heb. Ik had al een Linksys EA4500 en heb daarnaast een Siemens Gigaset N300A met bijbehorende handset gekocht. Die router is geen probleem, werkt als een zonnetje. Beter, sorry, vééél beter dan de PacketForce.Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:56:
[...]
Gewoon glas blauw houden en een eigen router kopen geen optie? Eventueel een VoIP telefoon als je een router zonder VoIP functionaliteit koopt.
Die Gigaset was niet zo eenvoudig. De helpdesk wist er niet veel vanaf, en met de standaardinstellingen die je van Tweak krijg ben je er nog niet. Na een hoop getelefoneer met zowel Siemens als Tweak (die elkaar de bal toespelen) bleek proefondervindelijk dat je in de settings van de N300A ook de STUN server moet activeren. De helpdeskmedewerker van Tweak had geen idee wat een STUN server was (ik ook niet) maar toen dat vinkje was gezet werkte de zaak.
Resultaat: geen PacketForce, wel prima internet/Wifi én telefonie
Idem maar dan met een Asus RT-N66U, fijn apparaat.Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:53:
[...]
Precies wat ik ook gedaan heb. Ik had al een Linksys EA4500 en heb daarnaast een Siemens Gigaset N300A met bijbehorende handset gekocht. Die router is geen probleem, werkt als een zonnetje. Beter, sorry, vééél beter dan de PacketForce.
Ik heb na de bestelling Tweak gebeld en ze verteld dat ze hun router mogen houden, ding is dus niet eens geleverd. De meuk die ISP's je aansmeren moet je niet eens aan willen beginnen.
Verwijderd
Heb je dat ook zwart op wit? Ik heb hier ook een A140 in bruikleen van Tweak, ongebruikt in de doos. Maar je betaalt wel borg voor de apparatuur en ik wil achteraf geen welles-nietes discussie over of ik nou wel of niet dat ding ontvangen heb.Aaargh! schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:42:
[...]
Idem maar dan met een Asus RT-N66U, fijn apparaat.
Ik heb na de bestelling Tweak gebeld en ze verteld dat ze hun router mogen houden, ding is dus niet eens geleverd. De meuk die ISP's je aansmeren moet je niet eens aan willen beginnen.
De Packetforce heeft deze week overigens geen vastlopers meer gegeven.
Ik overweeg nu alleen wel om een jaar naar Ziggo te gaan. Aangezien ik mijn abo per 8 juni - als ik me niet vergis - op kan zeggen en Ziggo nu een aantrekkelijkere actie heeft dan de WDGO providers, zou dat financieel gezien een strakke zet zijn: Eenmalig 49 euro voor een HD-recorder en dan de eerste 6 maanden 30 euro voor alles-in-1 (geen bijkomende kosten of borg o.i.d.). Daarna 53,95 per maand voor 60Mb (6 up) of 63,95 voor 120Mb (10 up). En eerlijk gezegd is die hoge upload van glasvezel voor mij puur luxe en totaal niet noodzakelijk.
Toch maar eens even met de vrouw overleggen. Een coax-kabeltje is zo getrokken natuurlijk.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 11:11 ]
Ik heb sinds een half jaar Tweak Blauw, met een tweede telefoon lijn. De telefonie valt af en toe uit en de WIFI kant stopt er zo nu en dan mee, beide problemen soms meerdere malen per dag. De TV kant is redelijk, soms een blue-out van enkele seconden maar nog geen serieuze storingen. Af en toe is een opgenomen programma verdwenen wat dan weer op magische wijze terug verschijnt.
De problemen met de Packetforce hebben me al een aantal keren tot razernij gedreven. Soms doet het Wifi het aan de LAN kant wel maar is er geen koppeling met internet. De genoemde problemen met de telefoon uiten zich vooral in langere tijd zonder verbinding zitten, soms is het nodig om een password op nieuw in te stellen voor één van de lijnen.
Tweak heeft me tot tweemaal toe een andere Packetforce gestuurd, deze deden het beide niet.
Ik ben nu aan het shoppen maar als ik wat in de rondte lees zijn zo'n beetje alle internetproviders van dit nivo. Aangezien de meeste problemen zich bundelen rondom de Packetforce, zou het wellicht een idee zijn om een eigen router van een bekend/bestaand merk te kopen.
De vragen die ik hier over heb;
- zijn er ervaringen met een eigen router (degelijke wifi, voip en een fatsoenlijke LAN switch)? Welke zou je aanraden?
- Of zou je aanraden net zolang packetforcen te laten sturen tot ik een goeie heb
Andere tips (desnoods een echt goed alternatief voor Tweak) zijn welkom.
tx., El
De meeste routers doen het beter dan de Packetforce en daarvoor is het gewoon een kwestie van welk budget je er aan wil spenderen.
Routers met VOIP ingebakken zijn er wel, maar niet talrijk en zijn over het algemeen prijziger dan een losse router en ATA.
[ Voor 8% gewijzigd door hovemt op 05-04-2013 19:18 ]
Heb sinds het begin van mijn glasavontuur een fritzbox als router eerst de 7270 maar na d eupgrade naar 100Mb was die te beperkt wardoor ikd e volle bandbreedte niet kon egbruiken. Heb nu een 7390 staan als router, dect centrale en vpn server voor de iphone. Werk perfect. Wel een beetje duur alleen van een hoop gezeik af. De duitstalige versie is bij amazon.de het goedkoopst btw. (en deze is niet in het Engels om te zetten-da's dan wel weer het nadeel). De packetforce ligt ongebruikt in de meterkast (mag je zo van me hebben :-) )El Rudo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:49:
Hi, even ...... te kopen.
De vragen die ik hier over heb;
- zijn er ervaringen met een eigen router (degelijke wifi, voip en een fatsoenlijke LAN switch)? Welke zou je aanraden?
- Of zou je aanraden net zolang packetforcen te laten sturen tot ik een goeie heb
Andere tips (desnoods een echt goed alternatief voor Tweak) zijn welkom.
tx., El
[ Voor 4% gewijzigd door swiebert op 05-04-2013 21:16 ]
vragen...
[ Voor 10% gewijzigd door El Rudo op 05-04-2013 21:57 ]
Aha zelfde geschiedenis als ik. Mijn Zyxel ligt naast de Packetforce te verstoffen. Vraag me af of het gaat lukken omdat de inkomende poort een adsl ingang is. Je kunt hem natuurlijk wel als switch gebruiken en of die snel genoeg is.... KBAEl Rudo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:47:
nee haha ik heb een klein stapeltje packetforcen liggen... En nu herinner ik my een ZyxelPrestige 2602HW-61C series Adsl voip router van een Telfort avontuur in mn vorige woning van een paar jaar terug, zou die het doen? Ik had daar nooit problemen mee, behalve het prehistorische wifi gedeelte....
vragen...
Of het snel genoeg is, is inderdaad de vraag.
[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-04-2013 16:59 ]
Nog een vraagje blijft knagen, welke Asus routert? Het liefst alles in één, wifi + voip + switch zou mooi zijn...
Inderdaad. De Fritz!box 7270 kon bij mij, toen ik bij Tweak Groen zat, netaan 30/30 routeren met traffic prioritisation aan maar dat ging dan ook maar net goed. Een VOIP gesprek erbij deed hem over z'n nek gaan.Fuzzillogic schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:25:
Die 2602 heeft geen configureerbare WAN. Het ding staat mede daarom hier bij mij nu ook te verstoffen. De vraag is of je er blij van zou worden als-ie het wel had: de FB 7270 uit hetzelfde tijdperk heeft al grote moeite met 50Mbit. Bij een vrij recente update (voor dat oude beestje!) hebben ze nog een forse snelheidsverbetering (20%) eruit weten te persen en nu haal ik tegen de 6MiB/s aan op 50Mbit lijn. Ik had niet het idee dat Zyxel zulke goede support en updates had op hun routers...
De Fritz!box 7390 die ik nu heb haalt in ieder geval de 50/50 die ik nu via Lijbrandt heb op z'n dooie gemak.
Ik lees (en ook hier net boven) goede verhalen over de Asus RT-N66u (ofzoietsEl Rudo schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:15:
welaan, wat een bruikbare info! Zo kom ik er wel uit, tx!
Nog een vraagje blijft knagen, welke Asus routert? Het liefst alles in één, wifi + voip + switch zou mooi zijn...
Routers met VOIP ingebouwd zie je tegenwoordig helaas erg weinig meer. Div. ZyXEL modellen hebben het, maar dan houdt het ook wel een beetje op.
De enige all in one oplossing (of die er het dichtst bij komt) wordt door AVM gemaakt, met de hier ook besproken Fritz!boxen. Flink aan de prijs, maar bv. de 7390 biedt:
* Wifi (5 ghz. en 2,4 ghz. gelijktijdig te gebruiken)
* DECT basisstation
* VOIP support
* 2 analoge poorten voor ouderwetse telefoons
* 1 ISDN s0 bus voor ISDN apparaten.
* 4 ethernetpoorten (waarbij er bij glas eentje 'verloren' gaat omdat je die dan als WAN gebruikt).
Verder kan de Fritz!box niet out of the box overweg met Tweak Groen (vanwege het VLAN gebeuren van de KPN WBA/WMP dienst). De box kan dit in principe wel (want het is ook de 'huisrouter' van XS4ALL, ook voor glasvezel) maar tenzij je het XS4ALL profiel kiest kan je niets met vlan's instellen.
Het enige nadeel van de Fritz!box is dat ik de wifi matig vind presteren. Voor mij (met alleen wat androids en incidenteel een laptop) overigens goed genoeg.
Als je een Fritz!box (om wat voor reden dan ook) geen optie vindt, dan is je tweede beste keus dus een deftige router met een Siemens gigaset systeem met basisstation dat ook op VOIP kan.
[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 08-04-2013 21:54 ]
En daarnaast een los VOIP kastje? er zitten ook twee RJ11 poortjes op de Genexis, zouden die niet te configureren zijn?
tjonge ik blijf maar vragen.
De mooiste oplossing is echter, zoals iemand hierboven ook al oppert, een Siemens gigaset IP set ( Siemens N300A IP ). Voordeel daarvan is dat dan je hele weg van DECT toestel naar de SIP server van Tweak digitaal is.
Maar goed, dit is allemaal info die in posts hierboven ook al door anderen is gegeven.....
RJ11 op Genexis kan je als eindgebruiker niets mee doen. Deze dienen door Tweak danwel de netwerk operator te worden ge-provisioned. De VOIP software in de Genexis schijnt ook niet compatible te zijn met het telefonie platform van Tweak. Daarom heeft men ook ooit die packetforce zooi geintroduceerd. Overigens zijn er tot op de dag van vandaag ook nog steeds problemen met telefonie bij Tweak Groen icm. de Experiaboxen.
Je zou haast denken dat er wat mis moet zijn met het telefonieplatform van Tweak.....
Any way: succes met verder knutselen. Nu zou je wel genoeg info moeten hebben.... bedenk verder ook dat Tweak (tenminste toen ik daar nog klant was) weliswaar bereid is om je de logingegevens van SIP te geven, maar dat ze het in het geval van de fiber producten niet actief gaan ondersteunen om dat op allerlei zelf gekozen apparatuur aan de praat te krijgen. Enige kennis van zaken wordt in deze gewoon verwacht, eventueel met wat zetjes van anderen op dit forum (en anders dat je de door Tweak aangeboden apparatuur gebruikt ).
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 09-04-2013 00:11 ]
Wat ook leuk is, is om een Asterisk server te draaien, tweak VoIP lijm gebruik je dan als trunk en intn kan je er via zo'n N300A IP toestellen op aansluiten maar ook een software VoIP telefoon op je mobiel of laptop. Kan je ook als je niet thuis bent gebruik maken van je vaste nummer.
Verwijderd
Het lijkt me op zich wel leuk om eens wat met Asterisk te gaan doen. Ik zat dan zelf te denken aan een zo goedkoop en zuinig mogelijke server, waarop ik bijvoorbeeld ESXi zou kunnen draaien en daar dan een Asterisk VM en een NAS VM op te gaan draaien. Maar helaas heb ik voorlopig geen tijd/geld om er echt iets leuks van te gaan maken.Aaargh! schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:14:
Ik heb zo'n gigaset N300A IP, het instellen daarvan is echt peanuts. Ik heb er nog geen problemen mee gehad, moet wel zeggen dat ik vrijwel nooit bel.
Wat ook leuk is, is om een Asterisk server te draaien, tweak VoIP lijm gebruik je dan als trunk en intn kan je er via zo'n N300A IP toestellen op aansluiten maar ook een software VoIP telefoon op je mobiel of laptop. Kan je ook als je niet thuis bent gebruik maken van je vaste nummer.
Aangezien ik me niet vast wil pinnen op een bepaalde provider of een bepaald koppelvlak m.b.t. telefonie, zou ik eerst eens moeten gaan kijken of er betaalbare FXO/FXS kaarten te krijgen zijn. Om een analoge netlijn en een analoog toestel te kunnen koppelen heb je een kaart met 1 FXO module en 1 FXS module nodig. Voor VoIP heb je alleen een NIC nodig natuurlijk. En dan is het natuurlijk de vraag: kun je zo'n kaart in ESXi toewijzen aan de Asterisk VM..... Ik heb weleens kort gezocht naar zulke kaarten en kaarten met 4 modules gevonden, maar die waren nogal prijzig (+200 euro).
MIsschien een leuk projectje voor in de toekomst.
Echter, de Fritz!box heeft gemaakt dat ik die wens niet meer heb. Deze kan alle usecases die Aaargh! beschrijft en is met ongeveer 200 euro ong. net zo duur als de div. modules die je voor Asterisk moet komen voor dezelfde functionaliteit.
Fritz!box kan bv. ook VOIP clients als 'extension' gebruiken. Alleen van buitenaf een VOIP client aanmelden is nog geen sinecure....
Asterisk is echter wel weer leuker als je er ook echt van wil leren.... (als je de tijd daarvoor hebt
[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 09-04-2013 08:42 ]
Met die kanttekening dat het bij mij via de Genexis gewoon werkt, ik heb misschien rond die testperiode met packetforce een week geen goed werkende telefonie gehad. Verder geen enkel probleem en prima te gebruiken voor inkomende telefonie en gratis nummers.eymey schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:08:
RJ11 op Genexis kan je als eindgebruiker niets mee doen. Deze dienen door Tweak danwel de netwerk operator te worden ge-provisioned. De VOIP software in de Genexis schijnt ook niet compatible te zijn met het telefonie platform van Tweak. Daarom heeft men ook ooit die packetforce zooi geintroduceerd. Overigens zijn er tot op de dag van vandaag ook nog steeds problemen met telefonie bij Tweak Groen icm. de Experiaboxen.
Je zou haast denken dat er wat mis moet zijn met het telefonieplatform van Tweak.....
Begreep verder wel dat Tweak bij nieuwe aansluitingen telefonie direct via SIP aanbiedt, dat kan een aantal voordelen opleveren waarbij je wat flexibeler kan zijn.
Tja, ik zou niet weten waarom je in 2013 nog een analoog pad in je telefonie zou willen, vrijwel alle VoIP providers gebruiken gewoon SIP. Als je dit los ziet van je internet aansluiting dan zijn er verschillende aanbieders waaruit je kan kiezen. Qua kosten hoeft je 't ook niet te laten, dit vergt allemaal zo weinig power, je kan dit als je wilt op een Raspberry Pi draaien.Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:52:
[...]
Aangezien ik me niet vast wil pinnen op een bepaalde provider of een bepaald koppelvlak m.b.t. telefonie, zou ik eerst eens moeten gaan kijken of er betaalbare FXO/FXS kaarten te krijgen zijn.
Verwijderd
"Vanaf vandaag kunnen alle klanten met iTV van KPN gebruik maken van iTVonline. Klanten met een alles-in-1 verbinding waarvan interactieve televisie van KPN deel uit maakt kunnen voortaan televisie kijken via de pc, laptop, tablet en smartphone."Jan Driebeen schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:36:
Zou binnenkort iTV Online van KPN beschikbaar worden voor de glas-groen-klanten?
Jan
Verwijderd
http://www.itvonline.nl/Na een lang en zwaar traject is KPN er eindelijk in geslaagd om WebTV beschikbaar te maken voor klanten die via Tweak KPN iTV afnemen. Als klant van Tweak Alles-in-1 met interactieve digitale televisie van KPN neemt u een televisieproduct af van KPN, dat Tweak voor u factureert en support. Toch heeft KPN er erg lang over gedaan om voor haar eindklanten die een verbinding afnemen via Tweak iTVonline beschikbaar te maken. Wij betreuren dat dit zo lang geduurd heeft en zijn erg blij dat KPN de langlopende zaak nu heeft afgehandeld.
Verwijderd
Omdat ik gewoon een alles-in-1-pakket van een willekeurige provider wil kunnen afsluiten. En er zijn nog genoeg providers die telefonie alleen op een analoge poort afleveren en je geen SIP-gegevens verstrekken om met andere apparatuur te verbinden.Aaargh! schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:49:
[...]
Tja, ik zou niet weten waarom je in 2013 nog een analoog pad in je telefonie zou willen, vrijwel alle VoIP providers gebruiken gewoon SIP. Als je dit los ziet van je internet aansluiting dan zijn er verschillende aanbieders waaruit je kan kiezen. Qua kosten hoeft je 't ook niet te laten, dit vergt allemaal zo weinig power, je kan dit als je wilt op een Raspberry Pi draaien.
Voor ik bij Tweak (Blauw) zat, had ik bij XMS de telefonie gewoon op de analoge poort van de Genexis. Het mag dan wel een VoIP-dienst zijn, maar je zat gewoon vast aan een analoog koppelvlak. Mocht ik dit weekend besluiten om een jaar naar Ziggo te gaan, dan krijg ik daar mijn telefonie ook gewoon op een analoog koppelvlak.....
Ik wil thuis mijn infrastructuur uiteindelijk zo uitgevoerd hebben, dan ik moeiteloos kan switchen van provider. Helaas is dat, voor een technisch onderlegde consument, dé manier om je diensten voor de beste prijs af te nemen. Na 1 jaar ben je bestaande klant en mag je de hoofdprijs gaan betalen, terwijl je bij een andere provider als nieuwe klant een veel betere deal krijgt.
Ik heb nu in 2,5 jaar dus 2 glasvezelproviders gehad:
- eerst anderhalf jaar XMS
- nu ben ik ruim 11 maanden bij Tweak
- per 8 juni ga ik naar...... nog onbekend.
De kans dat ik bij Tweak blijf, is helaas niet zo heel groot. Wat ik zo snel gezien heb, is het aanbod voor Tweak Blauw (ik wil nog even geen KPN-diensten) niet heel interessant. Voor een paar centen per maand extra kan ik naar Solcon en XMS levert me zelfs een redelijke besparing op. Zelfs Ziggo lijkt me goedkoper te kunnen voorzien van een alles-in-1-pakket inclusief HD-recorder.... Maar dat ga ik dit weekend dus eens rustig doorrekenen en de voor- en nadelen afwegen.
Edit:
@hieronder: Die Fritz!box 7390 lijkt op het eerste oog ook interessant. Is wel prijzig, maar je lijkt wel een compleet product te krijgen. Daar zal ik me, als ik zover ben, ook eens in gaan verdiepen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 09:46 ]
Met de Fritz!box out of the box, met Asterisk met wat extra hardware, kan je onafhankelijk van je 'trunk' je infra in huis hetzelfde houden (via dect, voip, isdn s0, analoog, etc. ) .
Alles-in-1 vind ik daarom dus juist ook geen goed idee: ik betaal nu nog wel voor telefonie bij tweak... Juist losse gestandaardiseerde diensten maakt overstappen een stuk makkelijker. Dat "gestandaardiseerde" is dan ook belangrijk: ik heb geen enkele behoefte om voor tv-aanbieder X weer andere "kastjes" of CAM te moeten aanschaffen dan die ik al had voor aanbieder Y. Of dat je voor telefoonaanbieder Z een speciaal dingetje nodighebt zodat VoIP op mobiel niet meer mogelijk is
In dat licht (hah) is het ook jammer dat glasvezelmodem op de huidige aansluitingen weer zo star geregeld is; een FB kopen met standaard glasvezelmodem kan dus niet, wat voor ADSL en kabel wel kan. Overstappen van glasaanbieder is alleen al daarom meer gedoe dan overstappen van ADSL-aanbieder.
Tja, voor mij is de internet snelheid de doorslaggevende factor, en Tweak kan hier de snelste verbinding leveren. (Tweak Blauw 200).Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:08:
[...]
De kans dat ik bij Tweak blijf, is helaas niet zo heel groot. Wat ik zo snel gezien heb, is het aanbod voor Tweak Blauw (ik wil nog even geen KPN-diensten) niet heel interessant.
Verwijderd
Heb je nog geluk: die leveren ze nu niet meer.Aaargh! schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:57:
[...]
Tja, voor mij is de internet snelheid de doorslaggevende factor, en Tweak kan hier de snelste verbinding leveren. (Tweak Blauw 200).
Vind ik trouwens opvallend: bij de meeste providers wordt de maximale snelheid steeds hoger, terwijl bij Glas Blauw de laatste ontwikkeling is dat de maximale snelheid gehalveerd is. Het zal me niet verbazen als WDGO in zijn geheel opgedoekt gaat worden. En dat vind ik snel, want bij ons in de buurt ligt het glas nu een jaar of 3-4 in de grond.
Hier is WGDO sinds 2 maanden eindelijk beschikbaar gemaaktVerwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:03:
[...]
Heb je nog geluk: die leveren ze nu niet meer.
Vind ik trouwens opvallend: bij de meeste providers wordt de maximale snelheid steeds hoger, terwijl bij Glas Blauw de laatste ontwikkeling is dat de maximale snelheid gehalveerd is. Het zal me niet verbazen als WDGO in zijn geheel opgedoekt gaat worden. En dat vind ik snel, want bij ons in de buurt ligt het glas nu een jaar of 3-4 in de grond.
Ha, de SPA112 en RT-N66U zijn binnen, en meteen voelt alles aan het internet anders. Goed!Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:53:
[...]
Precies wat ik ook gedaan heb. Ik had al een Linksys EA4500 en heb daarnaast een Siemens Gigaset N300A met bijbehorende handset gekocht. Die router is geen probleem, werkt als een zonnetje. Beter, sorry, vééél beter dan de PacketForce.![]()
Die Gigaset was niet zo eenvoudig. De helpdesk wist er niet veel vanaf, en met de standaardinstellingen die je van Tweak krijg ben je er nog niet. Na een hoop getelefoneer met zowel Siemens als Tweak (die elkaar de bal toespelen) bleek proefondervindelijk dat je in de settings van de N300A ook de STUN server moet activeren. De helpdeskmedewerker van Tweak had geen idee wat een STUN server was (ik ook niet) maar toen dat vinkje was gezet werkte de zaak.
Resultaat: geen PacketForce, wel prima internet/Wifi én telefonie
Ben nu bezig met de telefoon lijnen, En zoals te doen gebruikelijk heet ieder item in de interface van de SPA112 net even anders dan in de packetforce.
Ik zie ook een STUN server staan, daar kan je een adres onder in vullen, heb jij dat gedaan?
Ik nu namelijk nog geen telefonie (geen toon), wel al het poortje 5060:5080 opengezet en naar 5060 van de SPA gedirigeerd, en alle andere instellingen goed ingesteld.
Update: net een sessie van bijna een uur met een NL sprekende Cisco dame in Bulgarije, die heeft van alles en nog wat zitten doen via de webex interface en nu werkt het. Kwam van alles uit de diepste krochten van de netwerkelarij voorbij, niet geschikt voor N00bs like me.
Voor de aspirant Cisco SPA112 VOIP box aanschaffers:
Hier een screenshot van de LINE instelling van de SPA112, en hier van de SIP. In Audio Configuration van de Line pagina kan je nog als preferred compression codec instellen G711a, als 2nd G729 en als 3rd G711u, dit is volgens opgaven van Tweak zelf. Het werkt echter bij mij als als in het plaatje.
Zelfs de kwaliteit van de telefoongesprek is hoorbaar beter met het nieuwe setje, en tot nu blaast die Asus router alle buurnetwerken van de kaart, ik heb m maar op kanaal 13 geparkeerd anders zou het flauw zijn voor de buren
[ Voor 26% gewijzigd door El Rudo op 13-04-2013 10:21 ]
Heeft iemand dit werkend? Ik krijg op alle devices (iOS, Android en PC) de melding "U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk.". Uiteraard werkt mijn glasverbinding verder prima en ook TV (en telefoon) werken prima via glas (groen).Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:49:
https://www.tweak.nl/nieuws.html&item=195
Na een lang en zwaar traject is KPN er eindelijk in geslaagd om WebTV beschikbaar te maken voor klanten die via Tweak KPN iTV afnemen.
[...]
http://www.itvonline.nl/
Heb de servicedesk gebeld, maar daar bleek nog geen kennis van dit onderwerp te zijn. Jammer!
Thank God for the Internet
Hier werkt het prima (groen alles-in-1), zowel op PC als op tablets (iOs/Android). Lukt het inloggen wel?Roo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:41:
[...]
Heeft iemand dit werkend? Ik krijg op alle devices (iOS, Android en PC) de melding "U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk.". Uiteraard werkt mijn glasverbinding verder prima en ook TV (en telefoon) werken prima via glas (groen).![]()
Heb de servicedesk gebeld, maar daar bleek nog geen kennis van dit onderwerp te zijn. Jammer!
Groeten
Jan
Dank voor je reactie. Ja, inloggen werkt wel, codes gecontroleerd samen met de servicedesk. Alles lijkt dus goed te staan, maar vooralsnog geen beeld.Jan Driebeen schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:17:
[...]
Hier werkt het prima (groen alles-in-1), zowel op PC als op tablets (iOs/Android). Lukt het inloggen wel?
Groeten
Jan
Even afwachten maar, zal wel kinderziekte zijn...
Thank God for the Internet
Ook hier werkt het prima, ik hoef edoch niet in te loggen.Jan Driebeen schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:17:
[...]
Hier werkt het prima (groen alles-in-1), zowel op PC als op tablets (iOs/Android). Lukt het inloggen wel?
Groeten
Jan
Verwijderd
Bij KPN zelf moet je alleen buitenshuis inloggen, via je eigen verbinding gaat dat automatische.Hans_18T schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:55:
[...]
Ook hier werkt het prima, ik hoef edoch niet in te loggen.
Verwijderd
Misschien wordt je ip adres niet herkend.Roo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:41:
[...]
Heeft iemand dit werkend? Ik krijg op alle devices (iOS, Android en PC) de melding "U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk.". Uiteraard werkt mijn glasverbinding verder prima en ook TV (en telefoon) werken prima via glas (groen).![]()
Je kunt in mijn tweak toch de status van de orders zien? Is de order voor iTV gereed?Roo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:37:
[...]
Dank voor je reactie. Ja, inloggen werkt wel, codes gecontroleerd samen met de servicedesk. Alles lijkt dus goed te staan, maar vooralsnog geen beeld.
Even afwachten maar, zal wel kinderziekte zijn...
[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-04-2013 21:27 ]
Straks dus even een mailtje opstellen en eens kijken hoe dat gaat verlopen. Als ik 'Onbezorgd opnemen' afneem kan ik toch nog wel gewoon via de decoder opnames inschakelen en plannen? En hoe zit het met het 10 dagen terug kunnen kijken op uitzendinggemist? Want ik heb het idee dat dat niet meer kan, terwijl dit eerst wel in het standaard pakket zat van Tweak.
Opnames kun je ook gewoon via de STB's regelen. Je kunt alleen geen tijdopnames meer doen, dat is een beperking van het opnemen pakket. Uitzending gemist tot 10 dagen terug kan enkel als je het plus pakket hebt.Tarabass schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:33:
Ik heb even gebeld met tweak en ik moet even in een e-mail aangeven dat ik 'Onbezorgd opnemen' wil in laten schakelen en dat ik de huur voor de settopbox wil opzeggen. Als consument zou ik verwachten dat, omdat ik nu ook al een hd-recorder huur, ik nu automatisch het 'Onbezorgd opnemen' pakket zou krijgen.
Straks dus even een mailtje opstellen en eens kijken hoe dat gaat verlopen. Als ik 'Onbezorgd opnemen' afneem kan ik toch nog wel gewoon via de decoder opnames inschakelen en plannen? En hoe zit het met het 10 dagen terug kunnen kijken op uitzendinggemist? Want ik heb het idee dat dat niet meer kan, terwijl dit eerst wel in het standaard pakket zat van Tweak.
Wel weer typisch Tweak. Totaal geen communicatie, moet op tweakers lezen dat alles veranderd is en dat bepaalde functionaliteit verdwenen is achter een paywall en dat andere functionaliteit nu op een andere manier aangeboden gaat worden (het opnemen verhaal). Het enige voordeel om nu voor tweak te kiezen is de nieuwsgroepen volgens mij, het nadeel is dat als KPN wat uitrolt het maanden kan duren voordat ik dat als consument ook kan gebruiken..
In eerste instantie was ik blij dat itv nu eindelijk werkt, maar zoals ik er nu tegenaan kijken ben ik alleen maar slechter af. Als ik nu ook uitzendinggemist erbij wil hebben ben ik ruim een tientje meer kwijt in de maand..
Bij mij werkt het op de ipad prima (zonder in te loggen thuis) maar zodra ik de app op mijn iphone installeer loopt deze kompleet vast. Alleen door deze via itunes te verwijderen kan ik mijn iphone weer gebruiken.Roo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:41:
[...]
Ik dacht dat een jailbreak de oorzaak was (schijnt ook bij de ziggo app te zijn) maar mijn ipad is tevens gejailbreaked en deze werkt goed.
Voor zover ik weet was uitzending gemist met het standaard pakket altijd alleen de publieke omroep en tot 1 dag terug. Alleen bij het pluspakket tot 10 dagen terug en ook commerciële en zenders. Tweak levert gewoon interactieve tv van KPN, dus wijzigingen moeten ze het ook gewoon mee doen.Tarabass schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:53:
Toch vreemd dat ze uitzending gemist dan uit het standaard pakket hebben gegooid. Daar moet nu een tientje voor betaald worden, en dat van de één op de andere dag. Mag dat zomaar? Ik kan nu alleen nog maar rtl zenders terugkijken.
Wel weer typisch Tweak. Totaal geen communicatie, moet op tweakers lezen dat alles veranderd is en dat bepaalde functionaliteit verdwenen is achter een paywall en dat andere functionaliteit nu op een andere manier aangeboden gaat worden (het opnemen verhaal). Het enige voordeel om nu voor tweak te kiezen is de nieuwsgroepen volgens mij, het nadeel is dat als KPN wat uitrolt het maanden kan duren voordat ik dat als consument ook kan gebruiken..
In eerste instantie was ik blij dat itv nu eindelijk werkt, maar zoals ik er nu tegenaan kijken ben ik alleen maar slechter af. Als ik nu ook uitzendinggemist erbij wil hebben ben ik ruim een tientje meer kwijt in de maand..
pin is zelfde als voor instellingen of films huren, vaak gelijk.Wolfensteijn schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:17:
Waar kan ik trouwens de gegevens vinden om van buiten mijn huis op itv online in te kunnen loggen? Iets met een klantnummer en een pincode, maar vooral die pincode kan ik mij niet herinneren ooit gekregen te hebben.
Nee hoor, uitzendinggemist was altijd (inderdaad alleen voor de publieke omroep) gratis en voor tien dagen terug. Dit zat in het standaard pakket. Dit weet ik zeker omdat wij veel gebruik maakte van deze dienst en dit (naast de gratis nieuwsgroepen) één van de redenen was om voor tweak te kiezen. Ik heb het nagevraagd bij de hepdesk en zij bevestigen dat deze gratis dienst vanaf nu dus 10 euro kost. Om dus na de overstap naar itv van een paar dagen geleden gebruik te maken van dezelfde diensten als voorheen moet er ineens, en wederom zonder communicatie, €10,- meer betaald worden..Dj-sannieboy schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:03:
[...]
Voor zover ik weet was uitzending gemist met het standaard pakket altijd alleen de publieke omroep en tot 1 dag terug. Alleen bij het pluspakket tot 10 dagen terug en ook commerciële en zenders. Tweak levert gewoon interactieve tv van KPN, dus wijzigingen moeten ze het ook gewoon mee doen.
Wie kan mij advies geven.
Ik ben op zoek naar een niet al te dure Glasvezel en zag tweak als de goedkoopste en een 60Mbit lijn inc nieuwsgroepen etc.
Mag ik jullie advies of ik tweak zal nemen of een andere en waarom
Ik heb ook nog ziggo gezien met een mooie actie.
MVG
Taxcoid

Voor zover ik weet is het bij iTV van KPN altijd al zo geweest dat uitzending gemist alleen de publieke omroep was tot 1 dag terug. Bij het pluspakket krijg je uitzending gemist tot 10 dagen terug en commerciële zenders.Tarabass schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:46:
[...]
Nee hoor, uitzendinggemist was altijd (inderdaad alleen voor de publieke omroep) gratis en voor tien dagen terug. Dit zat in het standaard pakket. Dit weet ik zeker omdat wij veel gebruik maakte van deze dienst en dit (naast de gratis nieuwsgroepen) één van de redenen was om voor tweak te kiezen. Ik heb het nagevraagd bij de hepdesk en zij bevestigen dat deze gratis dienst vanaf nu dus 10 euro kost. Om dus na de overstap naar itv van een paar dagen geleden gebruik te maken van dezelfde diensten als voorheen moet er ineens, en wederom zonder communicatie, €10,- meer betaald worden..
Zo staat het ook op de site van KPN:
Programma Gemist in het Basispakket
Door die verjaardag ben je net te laat om De klusjesmannen te kijken. Je wilt dit programma terugkijken, maar wel in goede kwaliteit en niet van achter de laptop.
Gelukkig heb je met Interactieve TV standaard Programma Gemist op je tv. Zo kun je een selectie van recent uitgezonden programma’s van Nederland 1, 2 en 3 van gisteren en vandaag in perfecte kwaliteit terugzien op je tv.
Meer Programma Gemist in het Pluspakket
10 dagen Programma Gemist
Met het Pluspakket kun je maar liefst tot 10 dagen na uitzending een selectie van programma’s terugkijken. Niet alleen programma's op Nederland 1, 2 en 3, maar ook op RTL 4, 5, 7 en 8, SBS 6, NET5 en Veronica. En dat natuurlijk altijd in de hoogste digitale kwaliteit.
http://www.kpn.com/prive/...lant/programma-gemist.htm
Welkom op GoTtaxcoid schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:58:
Hoi allemaal
Wie kan mij advies geven.
Ik ben op zoek naar een niet al te dure Glasvezel en zag tweak als de goedkoopste en een 60Mbit lijn inc nieuwsgroepen etc.
Mag ik jullie advies of ik tweak zal nemen of een andere en waarom
Ik heb ook nog ziggo gezien met een mooie actie.
MVG
Taxcoid![]()
Maar zelf wat meer moeite doen mag ook wel hoor, hier......
Waarom verwacht je van mensen hier dat zij jou gaan vertellen wat jij moet nemen?
Er is in de div. glas topics, topics die over Ziggo (ongetwijfeld) te vinden zijn en op de websites van de providers zelf genoeg info over eigenschappen om op te vergelijken. Het helpt bijvoorbeeld al enorm om voor je zelf te bepalen hoe graag je die hoge upload wil. Voor de rest is het grotendeels 1 pot nat. Behalve dat je bij het "groene" Tweak abonnement geen analog tv/radio meer hebt. Mss. ook handig om mee te nemen, mocht je dat nog veel gebruiken .
Verder hoeft een afsluiting met "MVG" hier niet, en zeker niet op deze manier
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 15-04-2013 08:55 ]
Klopt, bij KPN is dit altijd zo geweest. Juist bij Tweak was dit niet zo, en kon je tot tien dagen terug. Dat was dus een voordeel tov KPN, en mede een reden om voor Tweak te kiezen ipv KPN.Dj-sannieboy schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:44:
Voor zover ik weet is het bij iTV van KPN altijd al zo geweest dat uitzending gemist alleen de publieke omroep was tot 1 dag terug. Bij het pluspakket krijg je uitzending gemist tot 10 dagen terug en commerciële zenders.
Tweak klanten hadden dus tot voor kort uitzendinggemist voor de publieke omroep met tien dagen retentie. Na de migratie van Tweak naar het 'echte' iTV van KPN (want itv werkte eerst niet voor tweak klanten) is dit niet meer zo, en moet je voor de dienst die eerst standaard in het pakket van Tweak zat €10,- extra betalen

Vreemd want Tweak levert gewoon interactieve TV van KPN. Exact hetzelfde product als dat KPN en haar dochter providers (XS4ALL en Telfort) leveren. Alleen werkt iTV online nu sinds kort ook voor Tweak klanten.Tarabass schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:07:
[...]
Klopt, bij KPN is dit altijd zo geweest. Juist bij Tweak was dit niet zo, en kon je tot tien dagen terug. Dat was dus een voordeel tov KPN, en mede een reden om voor Tweak te kiezen ipv KPN.
Tweak klanten hadden dus tot voor kort uitzendinggemist voor de publieke omroep met tien dagen retentie. Na de migratie van Tweak naar het 'echte' iTV van KPN (want itv werkte eerst niet voor tweak klanten) is dit niet meer zo, en moet je voor de dienst die eerst standaard in het pakket van Tweak zat €10,- extra betalen
Ik vraag vor adveies van tweak en niet dat iemand me verteld wat ik moet nemen.eymey schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:52:
[...]
Welkom op GoT
Maar zelf wat meer moeite doen mag ook wel hoor, hier......
Waarom verwacht je van mensen hier dat zij jou gaan vertellen wat jij moet nemen?
Er is in de div. glas topics, topics die over Ziggo (ongetwijfeld) te vinden zijn en op de websites van de providers zelf genoeg info over eigenschappen om op te vergelijken. Het helpt bijvoorbeeld al enorm om voor je zelf te bepalen hoe graag je die hoge upload wil. Voor de rest is het grotendeels 1 pot nat. Behalve dat je bij het "groene" Tweak abonnement geen analog tv/radio meer hebt. Mss. ook handig om mee te nemen, mocht je dat nog veel gebruiken .![]()
Verder hoeft een afsluiting met "MVG" hier niet, en zeker niet op deze manier
Heb hoop gelezen over de tweak in deze topic.Er is nergens recente informatie over tweak, want het kan zijn dat ze nu een stuk beter zijn dan afgelopen twee jaar. Het kan zijn dat iemand sinds kort een abbo heeft van tweak en die mij kan vertellen of het bevalt of niet.
ALs jij mij geen advies wilt geven waarom spreek je voor andere
Het is misschien verstandiger degene(n) die je om advies vraagt niet tegen de schenen te schoppen, tweakers is een community die eigen inzet waardeert. Je toont niet je beweegredenen om glasvezel te nemen en ook niet hoe je wat wil gebruiken, er zijn genoeg vergelijkingsites waar je het een en ander tegen elkaar af kan zetten.taxcoid schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:27:
[...]
Ik vraag vor adveies van tweak en niet dat iemand me verteld wat ik moet nemen.
Heb hoop gelezen over de tweak in deze topic.Er is nergens recente informatie over tweak, want het kan zijn dat ze nu een stuk beter zijn dan afgelopen twee jaar. Het kan zijn dat iemand sinds kort een abbo heeft van tweak en die mij kan vertellen of het bevalt of niet.
ALs jij mij geen advies wilt geven waarom spreek je voor andere
Dus, hoe en wat wil je exact gebruiken, ga je bijv een hoge upload nodig hebben of niet. Wil je interactieve TV of is een simpel TV-pakket voldoende? Probeer dat eerst helder te krijgen en dan kunnen we je met die info vast verder helpen.
Succes!
HoiLoekie schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:00:
[...]
Het is misschien verstandiger degene(n) die je om advies vraagt niet tegen de schenen te schoppen, tweakers is een community die eigen inzet waardeert. Je toont niet je beweegredenen om glasvezel te nemen en ook niet hoe je wat wil gebruiken, er zijn genoeg vergelijkingsites waar je het een en ander tegen elkaar af kan zetten.
Dus, hoe en wat wil je exact gebruiken, ga je bijv een hoge upload nodig hebben of niet. Wil je interactieve TV of is een simpel TV-pakket voldoende? Probeer dat eerst helder te krijgen en dan kunnen we je met die info vast verder helpen.
Succes!
Alleen internet en telefonie fiber groen. Maar mijn vraag is of tweak zijn afspraken nakomt (Advies). Vaak lees ik dat tweak zijn afspraken niet nakomt maar dat is allemaal geen recente informatie.
Heeft er iemand sinds kort een abbo genomen bij tweak en heeft tweak zij afspraken nagekomen.
Waarom zou Tweak geen afspraken nakomen? Natuurlijk lees je dat soort berichten op internet, maar die lees je over elke provider aangezien mensen hun gal nu eenmaal makkelijk op internet kunnen spuwen.taxcoid schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:46:
[...]
Hoi
Alleen internet en telefonie fiber groen. Maar mijn vraag is of tweak zijn afspraken nakomt (Advies). Vaak lees ik dat tweak zijn afspraken niet nakomt maar dat is allemaal geen recente informatie.
Heeft er iemand sinds kort een abbo genomen bij tweak en heeft tweak zij afspraken nagekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-04-2013 20:32 ]
Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de helpdesk voor vragen over leveringen e.d. om zo een goede keuze voor ISP te kunnen maken.
Of laat ik het anders zeggen: ze hebben in ieder geval de intentie!
Zoals anderen ook zeggen: Natuurlijk wordt er op fora meer geklaagd over een provider dan dat er positieve verhalen worden verteld. En bij Tweak is ook zeker niet alles goed. Sterker nog, ik heb nog steeds de indruk (wat ik 3 jaar terug ook al had) dat door het hele glasvezel gebeuren en het succes van Tweak, er een grote druk ligt op hun service organisatie en dat dat ertoe leidt dat er nogal eens wat fout gaat.
Aan de andere kant is Tweak wel 1 van de weinige glas ISP's waarbij ik de indruk heb dat men alles goed -wil- regelen. Dat zie je bijvoorbeeld al aan het hele domme feit dat zij in hun aanmeldproces een veldje hebben waar je kan aangeven of je al klant bent van een andere glas ISP. Met daarbij de mededeling dat je die 'latende' ISP nog niet op moet zeggen tot Tweak de lijn heeft over genomen.
Dat houdt in dat Tweak in ieder geval op de hoogte is van het feit dat er uberhaupt een overstapprocedure bestaat. Terwijl Lijbrandt, Vodafone, etc. je gewoon het bos in sturen en Solcon, toch ook geen slechte provider, ook nog steeds aangeeft altijd weken downtime te moeten verwachten.....
Een voorbeeld, itv is bij tweak net ingeschakeld. Dit draait al ruim een half jaar bij KPN
ITV online bedoel jeTarabass schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:44:
Als de gratis nieuwsgroepen en het kleine prijsverschil niet belangrijk voor je zijn zou ik voor KPN kiezen. Er zijn weinig voordelen om voor een derde partij te kiezen, en zult bij nieuwe functionaliteit altijd langer moeten wachten. Ook zal tweak men in the middle zijn. Jouw probleem meldt je bij tweak, tweak zet het door en wacht op kpn (die vaak niet heel hard lopen voor derden), kpn koppelt het terug en tweak weer terug naar jou.
Een voorbeeld, itv is bij tweak net ingeschakeld. Dit draait al ruim een half jaar bij KPN
Als ik het mag weten, wat is de reden dat je niet meer klant bent?eymey schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:48:
Over het algemeen, maar ik ben 'slechts' van voorjaar 2010 tot eind 2010 klant geweest bij Tweak, komen ze zeker hun afspraken na.
Of laat ik het anders zeggen: ze hebben in ieder geval de intentie!
Zoals anderen ook zeggen: Natuurlijk wordt er op fora meer geklaagd over een provider dan dat er positieve verhalen worden verteld. En bij Tweak is ook zeker niet alles goed. Sterker nog, ik heb nog steeds de indruk (wat ik 3 jaar terug ook al had) dat door het hele glasvezel gebeuren en het succes van Tweak, er een grote druk ligt op hun service organisatie en dat dat ertoe leidt dat er nogal eens wat fout gaat.
Aan de andere kant is Tweak wel 1 van de weinige glas ISP's waarbij ik de indruk heb dat men alles goed -wil- regelen. Dat zie je bijvoorbeeld al aan het hele domme feit dat zij in hun aanmeldproces een veldje hebben waar je kan aangeven of je al klant bent van een andere glas ISP. Met daarbij de mededeling dat je die 'latende' ISP nog niet op moet zeggen tot Tweak de lijn heeft over genomen.
Dat houdt in dat Tweak in ieder geval op de hoogte is van het feit dat er uberhaupt een overstapprocedure bestaat. Terwijl Lijbrandt, Vodafone, etc. je gewoon het bos in sturen en Solcon, toch ook geen slechte provider, ook nog steeds aangeeft altijd weken downtime te moeten verwachten.....
Tweak kan die abonnementen ook leveren, maar alleen op de netwerken waar Reggefiber Wholesale de netwerk access en transport beheert ( WGDO ). Ik woon in KPN gebied.
Eind 2010 introduceerde KPN samen met ISP-fabriek, Glashart Media en Lijbrandt (die toen nog dochter van Reggefiber waren) het WMP+ levermodel zodat je ook op KPN netwerken o.a. dat signaal kan krijgen. Dus vandaar dat ik nu bij Lijbrandt zit.
Maar qua service zou ik het liefst weer naar Tweak gaan, ookal is daar lang niet alles rozengeur en maneschijn.
Het werd weer tijd voor verlenging, maar er zijn nog wel wat haken en ogen die ik graag opgelost wilde hebben.
Ik dus even een mail gestuurd met een verzoek om een leuk aanbod bij verlenging, krijg ik een mail terug dat mijn abonnement al verlengd is. Vreemd, ik ging er maar vanuit dat het voor onbepaalde tijd was en heb dus nog eens uitgelegd dat ik graag met een jaar wilde verlengen.
Toen kreeg ik dus per mail bevestigd dat de "automatische verlenging" al voor een jaar was. Tweak lapt dus gewoon de Wet van Dam aan zijn laars!
Voor een bedrijf dat over het algemeen service redelijk hoog in het vaandel heeft staan, vond ik dat toch wel heel erg stuitend en bedroevend. Misschien toch maar overstappen...
Lijkt me een vergissing van de betreffende medewerker?WhiteDragon schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:41:
Oeiiii... Zojuist toch wel heel erg teleurgesteld door Tweak.
Het werd weer tijd voor verlenging, maar er zijn nog wel wat haken en ogen die ik graag opgelost wilde hebben.
Ik dus even een mail gestuurd met een verzoek om een leuk aanbod bij verlenging, krijg ik een mail terug dat mijn abonnement al verlengd is. Vreemd, ik ging er maar vanuit dat het voor onbepaalde tijd was en heb dus nog eens uitgelegd dat ik graag met een jaar wilde verlengen.
Toen kreeg ik dus per mail bevestigd dat de "automatische verlenging" al voor een jaar was. Tweak lapt dus gewoon de Wet van Dam aan zijn laars!
Voor een bedrijf dat over het algemeen service redelijk hoog in het vaandel heeft staan, vond ik dat toch wel heel erg stuitend en bedroevend. Misschien toch maar overstappen...
http://www.tweak.nl/consument/support/service.html
Dit topic is gesloten.