Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.171 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ik kan daar nergens terugvinden dat het abonnement, na aflopen, niet automatisch verlengd wordt. Alleen dat er een up- of downgrade gedaan kan worden.

Sterker nog, een downgrade kost na aflopen van het contract nog steeds geld (eenmalig 25e administratiekosten). Dat is toch nergens op te baseren? Je contract is immers afgelopen en je zou vrije keuze moeten hebben om over te stappen naar eender welk abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

WhiteDragon schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:10:
Ik kan daar nergens terugvinden dat het abonnement, na aflopen, niet automatisch verlengd wordt. Alleen dat er een up- of downgrade gedaan kan worden.

Sterker nog, een downgrade kost na aflopen van het contract nog steeds geld (eenmalig 25e administratiekosten). Dat is toch nergens op te baseren? Je contract is immers afgelopen en je zou vrije keuze moeten hebben om over te stappen naar eender welk abonnement.
Van de website:
Jaarabonnementen
Bij het tekenen van een contract gaat u altijd een jaarabonnement aan, tenzij anders vermeld bij het abonnement. Dat betekent dat u minimaal een jaar gebruik maakt van onze diensten, waarna het u vrij staat over te stappen op een ander abonnement of het abonnement per die datum te beëindigen.
en
Tenzij anders aangegeven, heeft u altijd een maand opzegtermijn bij uw abonnement. Na uw contractsperiode kunt u dus maandelijks opzeggen.
Met andere woorden, na contractperiode (1 jaar, tenzij anders overeengekomen) per maand opzegbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-04-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:27:
[...]

Van de website:

[...]

en

[...]

Met andere woorden, na contractperiode (1 jaar, tenzij anders overeengekomen) per maand opzegbaar.
Inderdaad. Zo is het mij ook verkocht: 1 jaarcontract, daarna voor onbepaalde tijd en per maand opzegbaar.

8 mei loopt het jaarcontract af en ik heb besloten om per 8 juni te stoppen en voor 1 jaar naar Ziggo te gaan. Daarna zie ik wel weer verder. Volgende week even met Ziggo bellen om ervoor te zorgen dat de overstap soepeltjes gaat verlopen. (Tenzij Ziggo natuurlijk de huidige actie laat stoppen voor ik e.e.a. geregeld heb, dan kan het zo weer anders worden.)

Reden van vertrek: In 13 maanden geen snelheidsverhoging of wat voor ontwikkeling dan ook mogen meemaken. Tweak Blauw lijkt redelijk dood. De enige echt grote ontwikkeling was het invoeren van "betalen voor RTL-gemist" en daar zaten wij natuurlijk helemaal niet op te wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat Tweak gaat doen op het gebied van "Tweak Blauw". Dit abonnement zal nooit meer in nieuwe gebieden beschikbaar komen en het is nog maar de vraag hoe lang KPN ITNS nog WGDO orders blijft accepteren/ondersteunen.

Ik heb ze al div .keren via div. kanalen geprobeerd te vragen wanneer men ook op WMP+ gaat orderen maar helaas, OF Tweak is ook bijna dood OF ze hebben het zo druk met service requests en andere zaken dat er geen tijd meer is om hier, via mail of via sociale media te reageren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
eymey schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat Tweak gaat doen op het gebied van "Tweak Blauw". Dit abonnement zal nooit meer in nieuwe gebieden beschikbaar komen en het is nog maar de vraag hoe lang KPN ITNS nog WGDO orders blijft accepteren/ondersteunen.

Ik heb ze al div .keren via div. kanalen geprobeerd te vragen wanneer men ook op WMP+ gaat orderen maar helaas, OF Tweak is ook bijna dood OF ze hebben het zo druk met service requests en andere zaken dat er geen tijd meer is om hier, via mail of via sociale media te reageren.
Ik hoop dat ze het bij het huidige laten, ben best tevreden met mijn tweak blauw aansluiting die laatst kostenloos van 35 naar 50Mbit is gezet, als ze ermee stoppen(of zelfs bestaande aansluitingen omzetten) ga ik naar andere aanbieder.
Als CATV er compleet uitgehaald wordt in WGDO-gebieden, stap ik wel over op netwerk van baas. + losse Ziggo oid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb een glasvezel verbinding 100/100 van concepts. Nu haal ik bekabeld gewoon prima de snelheid.

Draadloos hangt het vaak tussen de 40 en 70 Mbps . Heb zelfs al geprobeerd met een andere router 300Mbit en een 300Mbit Ontvanger van TP-Link. ( met nog geen 1 meter er tussen )

Dan gaat de upload wel gewoon richting de 100mbit maar de download blijft dan rond de 40mbit schommelen.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:01:
[...]
Reden van vertrek: In 13 maanden geen snelheidsverhoging of wat voor ontwikkeling dan ook mogen meemaken. Tweak Blauw lijkt redelijk dood. De enige echt grote ontwikkeling was het invoeren van "betalen voor RTL-gemist" en daar zaten wij natuurlijk helemaal niet op te wachten.
Daar mag je denk ik eerder KPN-ITNS en RTL voor bedanken.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:40:
Mensen,

Ik heb een glasvezel verbinding 100/100 van concepts. Nu haal ik bekabeld gewoon prima de snelheid.

Draadloos hangt het vaak tussen de 40 en 70 Mbps . Heb zelfs al geprobeerd met een andere router 300Mbit en een 300Mbit Ontvanger van TP-Link. ( met nog geen 1 meter er tussen )

Dan gaat de upload wel gewoon richting de 100mbit maar de download blijft dan rond de 40mbit schommelen.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
Verkeerde topic.
eymey schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:06:

Waarom zouden ze via WMP+ aanbieden? Ze bieden nu al via WMP en WGDO aan, m.a.w. redelijk aanbod. Ik denk niet dat ze zomaar even WMP+ erbij kunnen gaan aanbieden. Kost denk ik aardig wat tijd en geld om dat mogelijk te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-04-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:27:
[...]

Van de website:

[...]

en

[...]

Verrek, overheen gekeken!

Inmiddels, "bij wijze van uitzondering", al opgelost via een omweg. Maar ik ga ze toch even op hun eigen voorwaarden wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:40:
[...]

Daar mag je denk ik eerder KPN-ITNS en RTL voor bedanken.
Dat is voor mij, als consument, niet zo interessant. Tweak heeft het als nieuwtje gepubliceerd en Tweak schrijft maandelijks geld van mijn rekening af. Kijk maar eens naar het nieuws op de website: je vind over de tijdspan van meer dan een jaar eigenlijk maar 3 of 4 nieuwsberichtjes over Tweak Blauw, de rest gaat allemaal over Tweak Groen. Waar het mij om gaat, is dat er - even niet alleen kijkend naar Tweak maar naar alle WGDO-providers (en het maakt mij niet uit wie hun leveranciers zijn) - een hele hoop beloftes zijn gedaan toen er glasvezel uitgerold werd, waar in mijn beleving helemaal niet zoveel van waargemaakt is. Eigenlijk is de situatie nog steeds zoals die in de beginfase was: je hebt 1 voordeel en dat is een hogere upload.

Strikt genomen zijn de diensten zelfs uitgekleed: geen vaste IP-adressen meer en extra betalen om programma's van RTL terug te kijken.

Als ik over 2 maanden bij Ziggo zit, kan ik gewoon precies hetzelfde als nu bij Tweak (of een jaar geleden bij XMS), alleen is de upload lager. En aangezien KPN een steeds grotere vinger in de pap heeft in glasvezelland, vrees ik dat het op korte of middellange termijn niet beter (eerder slechter) zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:40:

Waarom zouden ze via WMP+ aanbieden? Ze bieden nu al via WMP en WGDO aan, m.a.w. redelijk aanbod. Ik denk niet dat ze zomaar even WMP+ erbij kunnen gaan aanbieden. Kost denk ik aardig wat tijd en geld om dat mogelijk te maken.
Waarom ze WMP+ zouden gaan aanbieden? Omdat er van alles mis is met het huidige aanbod.

Omdat WGDO slechts in een kleine 20% (grof geschat) van de door Reggefiber verglaasde gebieden actief is en, al helemaal sinds de overname en integratie in KPN ITNS, niet meer verder uitgerold zal worden (en mogelijk in de toekomst zelfs afgebroken).

Omdat, in de gebieden waar geen WGDO beschikbaar is (het overgrote deel dus) nu alleen Tweak Groen (WMP) beschikbaar is en je in die gebieden dus alleen maar Tweak abonnementen kan afsluiten zonder het CATV signaal en IPTV van Glashart Media/ITNS .

Omdat WMP+ dus de 'nieuwe' WGDO is (op herkomst van de streams na) waardoor je ook in KPN-gebieden internet kan krijgen zonder Experiabox of VLAN gedoe en met o.a. het analoge en (onversleutelde) dvb-c signaal.
Loekie schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:33:
[...]

Ik hoop dat ze het bij het huidige laten, ben best tevreden met mijn tweak blauw aansluiting die laatst kostenloos van 35 naar 50Mbit is gezet, als ze ermee stoppen(of zelfs bestaande aansluitingen omzetten) ga ik naar andere aanbieder.
Als CATV er compleet uitgehaald wordt in WGDO-gebieden, stap ik wel over op netwerk van baas. + losse Ziggo oid.
Dat is dus ook het antwoord op jouw bezorgdheid :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:12:
[...]

Waarom ze WMP+ zouden gaan aanbieden? Omdat er van alles mis is met het huidige aanbod.

Omdat WGDO slechts in een kleine 20% (grof geschat) van de door Reggefiber verglaasde gebieden actief is en, al helemaal sinds de overname en integratie in KPN ITNS, niet meer verder uitgerold zal worden (en mogelijk in de toekomst zelfs afgebroken).

Omdat, in de gebieden waar geen WGDO beschikbaar is (het overgrote deel dus) nu alleen Tweak Groen (WMP) beschikbaar is en je in die gebieden dus alleen maar Tweak abonnementen kan afsluiten zonder het CATV signaal en IPTV van Glashart Media/ITNS .

Omdat WMP+ dus de 'nieuwe' WGDO is (op herkomst van de streams na) waardoor je ook in KPN-gebieden internet kan krijgen zonder Experiabox of VLAN gedoe en met o.a. het analoge en (onversleutelde) dvb-c signaal.
Wat is er precies mis aan het huidige aanbod? Lijkt mij dat Tweak goede redenen heeft om geen WMP+ aan te bieden. Als iedereen zo graag zonder Experia box, VLANs en met GHM streams zou willen, dan zou bijna niemand dus meer het Groen abonnement afnemen van Tweak. Ik heb nu niet echt het idee dat dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je stelt bijna precies dezelfde vraag als voor mijn reactie in je quote. Ik kan wel weer opnieuw precies hetzelfde schrijven maar dat schiet niet zo op.....

Ik zou niet weten of wat jij noemt een goede reden is voor Tweak, of niet. Als Tweak WMP+ zou gaan aanbieden en er daardoor minder groene abonnementen verkocht zouden worden en meer WMP+, dan zal dat wel een reden hebben (en bewijst dat mijn punt alleen maar).

Volgens jou neemt nu iedereen het Groen abonnement van Tweak af omdat men dat blijkbaar prima vindt. Ik zie dat anders. Als je naar Tweak wil kan je namelijk ook bijna niet anders, aangezien Blauw dus bijna nergens te krijgen is.

Ik ken in ieder geval zelf legio mensen die zo Tweak mee zouden nemen in hun overweging voor een provider als men het aanbod van Blauw ook zou gaan aanbieden in de "groene" gebieden.

In jouw logica had Tweak uberhaupt nooit aan Blauw hoeven beginnen, "want het Groene aanbod is toch prima?". Toch hebben ze dat ook ooit gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 21-04-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:13:
Je stelt bijna precies dezelfde vraag als voor mijn reactie in je quote. Ik kan wel weer opnieuw precies hetzelfde schrijven maar dat schiet niet zo op.....

Ik zou niet weten of wat jij noemt een goede reden is voor Tweak, of niet. Als Tweak WMP+ zou gaan aanbieden en er daardoor minder groene abonnementen verkocht zouden worden en meer WMP+, dan zal dat wel een reden hebben (en bewijst dat mijn punt alleen maar).

Volgens jou neemt nu iedereen het Groen abonnement van Tweak af omdat men dat blijkbaar prima vindt. Ik zie dat anders. Als je naar Tweak wil kan je namelijk ook bijna niet anders, aangezien Blauw dus bijna nergens te krijgen is.

Ik ken in ieder geval zelf legio mensen die zo Tweak mee zouden nemen in hun overweging voor een provider als men het aanbod van Blauw ook zou gaan aanbieden in de "groene" gebieden.

In jouw logica had Tweak uberhaupt nooit aan Blauw hoeven beginnen, "want het Groene aanbod is toch prima?". Toch hebben ze dat ook ooit gedaan.
Groen is blijkbaar prima voor de meeste mensen. Ik gok dat 90% van de mensen niet eens weet wat GHM is. Laat staan als we het over PPPoE en VLANs gaan hebben.

Ik begrijp best waar je naar toe wilt, aangezien ik weet dat GHM streams beter zijn en ik heb liever ook gewoon ethernet over glas i.p.v. PPPoE.

Tweak zal heus wel gekeken hebben naar het kosten baten plaatje en blijkbaar is WMP+ dus niet interessant genoeg. (WMP+ is een volledig andere leverstraat en daar moet Tweak zich wel op aan kunnen sluiten.)

Dat ze WGDO is prima, omdat ze zo toch nog een andere groep mensen kunnen/konden aanspreken. Vraag me alleen af hoe lang WGDO nog overeind blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Dj-sannieboy schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:21:
[...]

Groen is blijkbaar prima voor de meeste mensen. Ik gok dat 90% van de mensen niet eens weet wat GHM is. Laat staan als we het over PPPoE en VLANs gaan hebben.

Ik begrijp best waar je naar toe wilt, aangezien ik weet dat GHM streams beter zijn en ik heb liever ook gewoon ethernet over glas i.p.v. PPPoE.

Tweak zal heus wel gekeken hebben naar het kosten baten plaatje en blijkbaar is WMP+ dus niet interessant genoeg. (WMP+ is een volledig andere leverstraat en daar moet Tweak zich wel op aan kunnen sluiten.)

Dat ze WGDO is prima, omdat ze zo toch nog een andere groep mensen kunnen/konden aanspreken. Vraag me alleen af hoe lang WGDO nog overeind blijft.
Het is wel een beetje naïef te denken dat Tweak hierover wat te vertellen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hoe zo? Tweak heeft hier prima wat over te vertellen.

Ze kunnen zich op ieder telecomnetwerk waarop Wholesale diensten af te nemen zijn aansluiten, als ze willen.

Op netwerken van Reggefiber dus op WGDO, WMP of WMP+ (of eventueel gewoon kaal WBA, zoals ze via ADSL doen/deden). Op netwerken van glasoperator kan dat bv. bij Glasoperator zelf (wat ze dus ook aangekondigd hebben).

Maar ik ben het wel met DJ-sannieboy eens dat ze ook naar het kosten-baten plaatje moeten kijken. Want iedere wholesale leverstraat waarop ze abonnementen willen kunnen aanbieden moet ook in hun eigen orderprocessen ingepast worden.

Any way: een beetje hopen mag toch wel? Ze zijn al aangesloten op WMP, WGDO, Glasoperator, etc. Dit zou gewoon een perfecte aanvulling zijn en een grote doelgroep aanspreken.

Want op KPN netwerken is er straks, als Lijbrandt, XMS, Concepts en KickXL op gaan in Telfort, ineens een stuk minder keus als je bijvoorbeeld ook CATV dienst wil. En als WGDO op termijn ook nog verdwijnt, dan zullen ze sowieso wel moeten. Maar dat hangt er natuurlijk ook van af hoe lang zo'n Wholesalecontract nog duurt.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 21-04-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik geef toe dat het leuk zou zijn als ze WMP+ gaan doen, maar ik denk niet dat dit zomaar zal gebeuren. Ik zou ook graag zien dat KPN de bitstream eens verhoogd, want 4 en 8 Mbit is gewoon niet glasvezel waardig. Daarnaast zou ethernet over glas natuurlijk heerlijk zijn, maar verwacht niet dat KPN dit ooit zal gaan aanbieden aan hun eigen klanten.

Zelf zou ik trouwens niet terug willen naar CatTV. Hier zijn alle coax kabels vervangen door UTP.

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-04-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, bij WMP+ zijn de SD bitstreams helaas ook maar 4 mbit. Maar HD is in ieder geval 13 mbit. En met WMP+ biedt KPN dus juist wel ethernet over glas (zoals jij het noemt).

Bij DVB-C over CATV is het trouwens met enige regelmaat 17 mbit voor Ned 1, 2, 3, afhankelijk van de uitzending.

CATV is bij mij gewoon een vereiste. Aangezien ik geen zin heb om voor simpel radio luisteren meerdere apparaten in te moeten schakelen. Dit moet gewoon op een FM ontvanger kunnen (die in bijna ieder toestel in iedere kamer zit). En qua TV wil ik gewoon geen afscheid nemen van mijn mediacenter oplossing (onversleuteld DVB-C). Ik zou zelfs nog overwegen om terug te gaan naar UPC (aangezien die het basispakket nu ook onversleuteld in DVB-C aanbieden).

Oftewel, voldoende redenen voor mij om CATV te willen. Maar goed, dat is dus persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:51:
Tsja, bij WMP+ zijn de SD bitstreams helaas ook maar 4 mbit. Maar HD is in ieder geval 13 mbit. En met WMP+ biedt KPN dus juist wel ethernet over glas (zoals jij het noemt).

Bij DVB-C over CATV is het trouwens met enige regelmaat 17 mbit voor Ned 1, 2, 3, afhankelijk van de uitzending.

CATV is bij mij gewoon een vereiste. Aangezien ik geen zin heb om voor simpel radio luisteren meerdere apparaten in te moeten schakelen. Dit moet gewoon op een FM ontvanger kunnen (die in bijna ieder toestel in iedere kamer zit). En qua TV wil ik gewoon geen afscheid nemen van mijn mediacenter oplossing (onversleuteld DVB-C). Ik zou zelfs nog overwegen om terug te gaan naar UPC (aangezien die het basispakket nu ook onversleuteld in DVB-C aanbieden).

Oftewel, voldoende redenen voor mij om CATV te willen. Maar goed, dat is dus persoonlijk.
Hier gewoon STB op receiver aangesloten via HDMI, werkt perfect i.c.m. Logitech Harmony.

Zie persoonlijk het voordeel van DVB-C boven IPTV niet. (Behalve in dit geval dan hogere bitrate, maar wordt ook dezelfde codec gebruikt als voor IPTV?)

Hier zou dan overal weer COAX neergelegd moeten worden en tevens zijn niet alle TV's in huis DVB-C geschikt. Daarnaast kun je via DVB-C enkel de basiszenders ontvangen en kun je met alleen een DVB-C geschikte TV niet opnemen. Daar zul je dan een DVB-C decoder met HDD voor moeten hebben. (of een externe schijf voor moeten aansluiten op een DVB-C geschikte TV?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, zoals ik al zei, persoonlijke afwegingen dus.

Natuurlijk kan je je STB op een receiver aansluiten en alles makkelijk bedienen met een Harmony. De IPTV ontvanger van Glashart Media (Lijbrandt) hangt ook aan de receiver en een Harmony hebben we ook.

Maar dat is geheel naast mijn punt. Het gaat mij erom dat ik meer vertrekken in huis heb waar gewoon coax ligt, dat FM op bijna ieder bij de mediamarkt verkrijgbaar apparaat zit en de mogelijkheid om de IPTV of IPRadio streams van KPN te ontvangen niet. Sterker nog, KPN maakt het gebruiken van de streams op andere dan z'n eigen apparatuur in het geheel, volledig, 100%, onmogelijk en beperkt ook nog het aantal boxen dat je kan aansluiten.
KPN helpt er dus ook niet aan mee dat uiteindelijk meer hi-fi sets en televisies met IP kunnen gaan werken.

Overigens MOET je niets (in jouw geval) als er een WMP+ vorm zou komen en je daarvoor zou kiezen. Ook de providers die met Glashart Media werken hebben gewoon nog een IPTV box voor het uitgebreide pakket, opnemen en de interactieve diensten. Met DVB-C, analoog en fm als mooie service voor iedereen die nog apparatuur heeft die hij/zij ook wil kunnen blijven gebruiken.

Bij DVB-C zoals Glashart Media dat doorgeeft worden de meeste SD zenders in mpeg2 doorgegeven (bitrate tussen de 7 en 9 mbit, afhankelijk van de bron want er wordt niet gesleuteld aan de streams). Sommige lokale SD zenders worden in mpeg4 doorgegeven. HD is hetzelfde als bij IPTV, dus ook mpeg4. Verder kan je met DVB-C dus alle kanten op:

* Steeds meer TV's van tegenwoordig kunnen opnemen en timeshiften op een aangesloten harddisk
* Van Samsung en Panasonic zijn er tegenwoordig bluray-hdd recorders met dual dvb-c tuner.
* Ongecodeerd, dus je kan ook zo veel tuners als je wil in een HTPC of home server hangen. Hier thuis heb ik met een "hdhomerun dvb-c" op meer apparaten (ongecodeerde) IPTV via wifi of UTP dan wat je met het gesloten systeem van KPN kan ontvangen. Zonder dat het van mijn internet bandbreedte af gaat.

Zo lang KPN en Glashart Media het verrekken om bijvoorbeeld het opnemen van meerdere zenders tegelijk mogelijk te maken (behalve als je in the cloud opnemen 'pikt') of om de streams onversleuteld door te geven, of zolang je nog niet eens op basis van tijd, datum, herhaling, etc. kan opnemen (wat met iedere ouderwetse VHS recorder wel kan), dan is dvb-c nog niet zo gek.

Voorlopig zie ik IPTV vooral als onderontwikkelde aanvulling op het basispakket met halfbakken kwaliteit, settopboxen die qua mogelijkheden en flexibiliteit nog nieteens het niveau van een VHS recorder of fatsoenlijke losse analoge of dvb-c recorder halen, etc.

Die 'ouderwetse' coax met onversleutelde DVB-C, analoog en FM biedt mij dus voorlopig veel meer genot van een dienst dan het 'moderne' iptv. Zelfs UPC snapt dat nu. Weliswaar wel alleen een basispakket, maar eerlijk gezegd kijk ik zelfs daarvan meer dan 80% nog niet.

Any way, ik denk niet dat wij het 100% met elkaar eens gaan worden. Jij vindt de (beperkte en proprietary) KPN dienst voor jouw gebruik blijkbaar voldoende. Is verder ook in het geheel niets mis mee. Het 1 of het ander hoeft elkaar ook niet uit te sluiten. Een provider kan, mits de wil en de resources er zijn, prima zowel WMP als WMP+ aanbieden.

Maar goed, Tweak biedt het nou eenmaal niet. Dus ik kijk gewoon lekker verder. Desnoods naar een internet only en dan basistv bij UPC ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 22-04-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ein-de-lijk iTV op tablet en pc voor Tweak Groen zag ik zojuist! Volgens mij al sinds 10 april oid, maar heb er geen mailing over gezien.

Goed bezig daar!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00
Cidolfas schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:41:
Ein-de-lijk iTV op tablet en pc voor Tweak Groen zag ik zojuist! Volgens mij al sinds 10 april oid, maar heb er geen mailing over gezien.

Goed bezig daar!
Fijn inderdaad; vooral vanwege dat !@#@#$ Silverlight wat er gebruikt wordt; als je Linux draait heb je er dus nog niks aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fijn he, en dat bij een provider die "Ultimate freedom" belooft. ;)

Met onversleutelde IPTV streams (wat helaas noch bij WMP, noch bij WMP+ het geval is) of met onversleuteld DVB-C basispakket (wat je met WMP+ en UPC wel zou hebben) kan je tenminste op ieder apparaat TV kijken. Ondersteuning voor codec en de processorkracht zijn dan de enige beperkingen. Maar in ieder geval niet Silverlight DRM en andere proprietary crap.

Zeker als je het signaal 'aan de poort', bv. met een "hdhomerun" omzet naar IP.

Maar goed, ik houd nu op met zeuren. Maar het is wel 'leuk' om weer even met een praktijkvoorbeeld gewezen te worden op de beperkingen die die 'geweldig moderne' KPN dienst en IPTV hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 23-04-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
eymey schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:36:

Met onversleutelde IPTV streams (wat helaas noch bij WMP, noch bij WMP+ het geval is) of met onversleuteld DVB-C basispakket (wat je met WMP+ en UPC wel zou hebben) kan je tenminste op ieder apparaat TV kijken. Ondersteuning voor codec en de processorkracht zijn dan de enige beperkingen. Maar in ieder geval niet Silverlight DRM en andere proprietary crap.

Maar goed, ik houd nu op met zeuren. Maar het is wel 'leuk' om weer even met een praktijkvoorbeeld gewezen te worden op de beperkingen die die 'geweldig moderne' KPN dienst en IPTV hebben.
Helemaal mee eens!
An sich zou het niet zo'n ramp hoeven zijn als ik ook gewoon over CATV signaal zou hebben; ik zou graag in de slaapkamer ook TV willen kijken (met een ouderwetse beeldbuis) zonder daar €4,- in de maand voor hoeven te betalen of perse windows te moeten draaien :| Er zijn wel andere oplossingen maar die kosten net zo veel of meer geld, wat ik niet bereid ben om te betalen :+ (ben nog heel even student...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:36:

En toch werkt het gewoon goed op een Windows bak en op mobiele apparaten werkt de app prima. Voor 90% van de mensen werkt het dus gewoon goed. Enige minpunt voor mij van KPN iTV is de lage bitrate. STB zou wat mij betreft ook sneller mogen, maar geloof dat er maar weinig snel werkende STB's zijn bij digitale TV.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-04-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mijn TV zapt sneller door de (ongecodeerde) DVB-C streams heen dan eender welke IPTV box die ik heb gezien (hoewel de Amino's van Glashart Media het behoorlijk snel doen). En als ik vanuit mijn XBMC installaties (waarmee ik platform-onafhankelijk TV kan kijken icm. de "hdhomerun") tussen zenders wissel gaat dat ook in minder dan een kwart seconde (en misschien een halve als de tuner moet afstemmen op een andere frequentie).

Ik geloof best dat het huidige product van KPN goed werkt voor 90% van de mensen (dat blijkt ook uit het immer toenemende aantal IPTV abonnementen).

Daar gaat het echter niet alleen maar om. Tweak claimt een provider te zijn met "ultimate freedom" en speciaal voor tweakers. Feit is en blijft dat het KPN-Groen (WMP) pakket daar nauwelijks iets van laat merken.

edit:

Overigens moet ik nog wel even terug komen op mijn eerdere bewering dat WGDO ondervertegenwoordigd is:

https://www.kpn-wholesale...televisie/w/wmp-plus.aspx

Uit de informatie hier maak ik op dat het bereik aan WGDO (wat KPN nu WMP plus - blauw noemt) ongeveer 570.000 aansluitingen is, 70.000 meer dan WMP plus - groen.

De vraag is wel hoe lang dit nog duurt. Bij alle nieuwe uitrol wordt al sinds ong. 1-2 jaar geen WGDO meer uitgerold en bij KPNWholesale kan je ook alleen nog maar op aanvraag informatie krijgen over WGDO.

Maar goed, op dit moment heeft Tweak dus gewoon grofweg een bereik van 1 miljoen FttH aansluitingen. En dat zullen ze waarschijnlijk inderdaad voorlopig wel best vinden. Zeker als je op het "Groene" pakket af en toe leuke acties doet met XBOX'en en zo.

Maar voor de tweakers die meer flexibiliteit willen, zoals ik, zullen ze dus helaas verder af doen.

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 23-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn eruit: per 8 juni gaan we Tweak voor minimaal een jaar verlaten. Vanmorgen aangemeld bij Ziggo en vanavond de overstapgegevens (voor opzeggen door Ziggo + overname telefoonnummer) doorgeven aan Ziggo. Ik laat het Ziggo abonnement 2 weken voor het einde van het contract met Tweak ingaan. Dat betekent dus ook, dat ik nog wel even de gelegenheid heb om even wat vergelijkende testjes te doen.

We zitten een jaar aan Ziggo vast, omdat we gebruikmaken van de actie. Na dat jaar zie ik wel weer verder. Als het in glasvezelland dan een stuk mooier geworden is, komen we misschien wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Meer mensen last dat via tweak blauw het internet dan wel, dan niet werkt? Dit geval tweak blauw Enschede.
Sinds gisteravond plots alle apparaten zonder internet, dan weer wel internet. Heb al even kabels vervangen etc, maar dat mocht niet baten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Even een vraagje,
ben je nu verplicht zo'n decoder te huren?
of mag je die gewoon kopen op marktplaats?

en tweak levert ze niet met harddisk,
als ik nu zo'n vip 1853 met harddisk koop op marktplaats, werkt dat dan allemaal gewoon? (zonder gedonder met tweak of kpn te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Rebels schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:41:
Even een vraagje,
ben je nu verplicht zo'n decoder te huren?
of mag je die gewoon kopen op marktplaats?

en tweak levert ze niet met harddisk,
als ik nu zo'n vip 1853 met harddisk koop op marktplaats, werkt dat dan allemaal gewoon? (zonder gedonder met tweak of kpn te krijgen)
Ik neem aan dat je het over Alles-in-1 Groen hebt. Voor zover ik weet is de eerste decoder "gratis". Daarnaast kan je eventueel zo'n ding kopen op marktplaats, maar let dan wel op dat hij nooit gebruikt is. In geval van een gebruikte zit je vast aan het abbonement van de vorige gebruiker. (of dit een probleem is weet ik niet)
Bedenk dat de verkoper niet de eigenaar is van de VIP hij zou hem eigenlijk niet mogen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
En er is geen VIP1853 op NL markt met een harde schijf, alleen een Flash-module van 8 GB. Daar kun je dan geen opnames op doen, dat is in firmware afgeschermd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Loekie schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:08:
En er is geen VIP1853 op NL markt met een harde schijf, alleen een Flash-module van 8 GB. Daar kun je dan geen opnames op doen, dat is in firmware afgeschermd.
ah ok
wat kun je er dan wel mee? :P
op marktplaats verkoopt iemand 'm namelijk voor kpn netwerk met 8gb 'harde schijf'

en welke decoder levert kpn dan als je die harddiskrecorder/decoder besteld bij kpn glasvezel?
tweak doet alleen 'online' opnemen

[ Voor 16% gewijzigd door Rebels op 25-04-2013 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
KPN levert ook geen decoder meer met harde schijf. Alleen nog opnemen in de cloud. Ik heb zelfs begrepen dat klanten die er wel eentje hadden die werkte na een firmware update de harde schijf (van 320Gb) niet meer kunnen gebruiken...

Die 8 Gb flash is bedoeld voor live pauzeren en live terugspoelen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De 8 GB flash module wordt alleen gebruikt als lokale buffer voor timeshifting, "tv terug spelen", dat soort dingen.

Er bestaan geen "harddiskrecorders" meer. Bij KPN is alles ook "online"

edit: bijna tegelijk met mijn bovenbuurman :+

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 25-04-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ga Tweak straks maar eens mailen... Na vier facturen nog geen Xbox in zicht :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:06:
KPN levert ook geen decoder meer met harde schijf. Alleen nog opnemen in de cloud. Ik heb zelfs begrepen dat klanten die er wel eentje hadden die werkte na een firmware update de harde schijf (van 320Gb) niet meer kunnen gebruiken..
Dat is alleen als je het opnemen pakket activeert. Heb je die niet kun je gewoon nog opnemen met een VIP1960/1963.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 15:31

mwa

Barre73 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:06:
KPN levert ook geen decoder meer met harde schijf. Alleen nog opnemen in de cloud. Ik heb zelfs begrepen dat klanten die er wel eentje hadden die werkte na een firmware update de harde schijf (van 320Gb) niet meer kunnen gebruiken...

Die 8 Gb flash is bedoeld voor live pauzeren en live terugspoelen.
Ik heb twee maal de 1963 hier en kan gewoon opnemen op de interne HD, zonder een opname pakket of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
dialmformark schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:11:
[...]

Ik heb twee maal de 1963 hier en kan gewoon opnemen op de interne HD, zonder een opname pakket of iets dergelijks.
Juist, maar als je nu iets dergelijks aanvraagt kan je niet om opname pakket heen. Zou jij het opnemen pakket afnemen, dan worden nieuwe opnames op het netwerk geplaatst en bestaande opnames blijven op schijf staan en kunnen bekeken worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

eymey schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:07:
De 8 GB flash module wordt alleen gebruikt als lokale buffer voor timeshifting, "tv terug spelen", dat soort dingen.

Er bestaan geen "harddiskrecorders" meer. Bij KPN is alles ook "online"

edit: bijna tegelijk met mijn bovenbuurman :+
volgens mij niet, ik heb nu die vip1853 zonder module en kan gewoon een uur timeshiften en pauzeren
jullie spreken elkaar allemaal tegen :?
er zit een harddisk slot onder in de vip1853, wat nu leeg is
en ik zie op marktplaats dat ze de vip1853 verkopen 'gevuld' met 8gb

werkt dat dan? de 1 zegt ja en de ander zegt nee, niemand die ooit een 2de decoder gekocht ipv te huren bij KPN of Tweak?

wat als ik nu 8gb in dat lege slot duw?
dus met die 8gb kan ik gewoon opnemen als ik niet thuis ben? onafhankelijk van welk abbo?

maar m'n voornamelijkse vraag is of ik die gewoon nieuw in doos kan kopen van marktplaats, zonder problemen
ipv huren, aangezien het zonder smartcard werkt en ik gewoon abbo nummer en pin in moet voeren
dat het misschien kan snap ik, maar is het legaal? daar kan ik nergens iets over terugvinden bij KPN of Tweak

die ze tekoop nieuw in doos aanbieden (met of zonder 8gb) zijn dus eigenlijk gewoon illegaal?
ze zijn nergens te koop? alleen in bruikleen?
krijg ik dan een probleem (ivm met serienummer of unieke code ofzo) of de verkoper?

[ Voor 54% gewijzigd door Rebels op 26-04-2013 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Rebels schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 05:46:
[...]

werkt dat dan? de 1 zegt ja en de ander zegt nee, niemand die ooit een 2de decoder gekocht ipv te huren bij KPN of Tweak?
Zie mijn eerdere post Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Ik heb zelf een 1960 en een 1903 "nieuw" gekocht, dwz ik moest zelf mijn abbo nog invullen.
Indien KPN en of Tweak een bijgehouden heeft welke MAC adressen ze aan wie hebben uitgegeven, dan is de verkoper in overtreding, technisch gezien zou KPN beide dozen van mij kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rebels schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 05:46:
[...]

volgens mij niet, ik heb nu die vip1853 zonder module en kan gewoon een uur timeshiften en pauzeren
jullie spreken elkaar allemaal tegen :?
er zit een harddisk slot onder in de vip1853, wat nu leeg is
en ik zie op marktplaats dat ze de vip1853 verkopen 'gevuld' met 8gb

wat als ik nu 8gb in dat lege slot duw?
dus met die 8gb kan ik gewoon opnemen als ik niet thuis ben? onafhankelijk van welk abbo?

maar m'n voornamelijkse vraag is of ik die gewoon nieuw in doos kan kopen van marktplaats, zonder problemen
ipv huren, aangezien het zonder smartcard werkt en ik gewoon abbo nummer en pin in moet voeren
dat het misschien kan snap ik, maar is het legaal? daar kan ik nergens iets over terugvinden bij KPN of Tweak

die ze tekoop nieuw in doos aanbieden (met of zonder 8gb) zijn dus eigenlijk gewoon illegaal?
ze zijn nergens te koop? alleen in bruikleen?
krijg ik dan een probleem (ivm met serienummer of unieke code ofzo) of de verkoper?
Voor zover ik weet zit er altijd 8GB flash geheugen in de VIP1853, voor live tv pauzeren. Opnemen met de VIP1853 kan alleen icm het opnemen pakket.

KPN levert STBs alleen in bruikleen, officieel is het dus ook niet mogelijk deze te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-04-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Laatst online: 21:54
Even een vraag over onze downloadsnelheid:

Sinds december hebben we Alles in 1 Groen (30mbit). Dit werkte tot voor kort prima, nooit problemen met TV of internet. Sinds een tijdje (ik schat een week) komt onze maximale downloadsnelheid niet meer boven de 2MB/sec, terwijl voorheen 3 tot 3.5MB/sec gebruikelijk was (usenet). Hij schommelt tussen de 1.5 en 2MB/sec. Ik heb een speedtest op o.a. de site van Tweak gedaan (groot bestand binnenhalen) en daar hetzelfde verhaal en ook torrents op een prive tracker komen niet boven de 2MB/sec. Hierdoor is ook het surfen langzamer dan voorheen.

Voor zover ik weet hebben we echt niets aan instellingen of wat dan ook veranderd (zo technisch ben ik trouwens toch niet :P ) . De stekker uit de Experiabox halen bood ook geen soelaas.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

even samengevat:

er zit 8gb flash in sowieso

los van het lege ssd/harddisk slot onderin waar ook toevallig 8gb ingaat?

en verkoop los is niet mogelijk/legaal in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Ik probeer mijn Cisco 7912 telefoon aan de praat te krijgen, maar op een of andere manier lukt het niet helemaal. Ik heb de telefoon geflashed met een firmware die ook SIP doet. Het was even wat geklooi want tftpd64 op Windows deed het niet helemaal lekker waarna ik op mijn Debian draaiende NAS tftp heb geïnstalleerd. Na de telefoon te hebben verteld waar hij de nieuwe firmware kon vinden ging dat als een zonnetje.

De nodige instellingen gewijzigd en de inloggegevens van tweak in geklopt. Nu kom ik een eindje maar ben er nog niet helemaal en hoop dat er hier iemand is met een 7912 die me de juiste instellingen kan vertellen.

Wat de telefoon tot nu toe kan is bellen naar buiten en dan hoort de persoon aan de andere kant mij wel maar ik die persoon niet. Ik zit achter een router dus dacht dat dit het probleem zou zijn .. helaas, als ik de telefoon rechtstreeks aan de Genexis hang heb ik hetzelfde probleem. Bellen naar de vast lijn werkt niet, de telefoon gaat niet over. Wanneer de telefoon aanstaat komen erop de telefooninfo pagina van mijn.tweak.nl geen informatie te staan dat de telefoon is aangemeld.

Vervolgens op mijn Android telefoon een SIP client geinstalleerd om te kijken of dat wel werkt. Ook daarmee heb ik alleen uitgaande audio, ik kan de andere kant niet horen, zij mij wel. Deze keer komen er wel inloggegevens in de telefoonpagina van mijn.tweak.nl te staan. Als ik bel met het VOIP nummer gaat de telefoon over en nadat ik oppak heb ik alleen geen uitgaande audio. Het geheel loopt dan via de router (DIR655 A4 firmware 1.21EU) en daarop heb ik een port forward ingesteld van de UPD 5060-5061,10000-20000 naar de andriod telefoon. (ik heb nog meer instellingen gewijzigd http://myowntelco.net/shared/DLINK_DIR655_Setup.pdf maar dat mocht niet baten.)

Zet ik de telefoon in de DMZ van de DIR655, dan blijft hij op configuring IP staan en er komt niks op de telefoonpagina van tweak.nl te staan.

Iemand hier die wat licht op de zaak zou kunnen schijnen?

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Laatst online: 21:54
Fyodor schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:04:
Even een vraag over onze downloadsnelheid:

Sinds december hebben we Alles in 1 Groen (30mbit). Dit werkte tot voor kort prima, nooit problemen met TV of internet. Sinds een tijdje (ik schat een week) komt onze maximale downloadsnelheid niet meer boven de 2MB/sec, terwijl voorheen 3 tot 3.5MB/sec gebruikelijk was (usenet). Hij schommelt tussen de 1.5 en 2MB/sec. Ik heb een speedtest op o.a. de site van Tweak gedaan (groot bestand binnenhalen) en daar hetzelfde verhaal en ook torrents op een prive tracker komen niet boven de 2MB/sec. Hierdoor is ook het surfen langzamer dan voorheen.

Voor zover ik weet hebben we echt niets aan instellingen of wat dan ook veranderd (zo technisch ben ik trouwens toch niet :P ) . De stekker uit de Experiabox halen bood ook geen soelaas.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Inmiddels opgelost, het enige wat ik nog niet gedaan had was de fabrieksinstellingen herstellen en gelukkig werkt het sindsdien weer als vanouds... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ik heb probleempje met de experiabox

het blauwe upgrade lampje blijft non stop branden
en ik kreeg bericht van Tweak dat de telefoon gegevens niet ingeladen konden worden (wat automatisch gaat)
en of ik de experiabox even een harde reset kon geven

en kan dus ook niet bellen nog, internet en tv werken wel gewoon

nu heb ik al 4 keer een reset gedaan
(pen in reset gaatje duwen en wachtern tot 'power' rood gaat branden en dan gewoon wachten tot alles 1 voor 1 weer aangaat toch?)
wachtwoord en wifi instellingen staan weer op 0, dus lijkt me dat dat een fabrieksreset is toch?

maar dat blauwe lampje gaat gewoon niet uit, brandt al een week, ik vermoed dat de experiabox gewoon kapot is?

[ Voor 21% gewijzigd door Rebels op 01-05-2013 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rebels schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 03:10:
ik heb probleempje met de experiabox

het blauwe upgrade lampje blijft non stop branden
en ik kreeg bericht van Tweak dat de telefoon gegevens niet ingeladen konden worden (wat automatisch gaat)
en of ik de experiabox even een harde reset kon geven

en kan dus ook niet bellen nog, internet en tv werken wel gewoon

nu heb ik al 4 keer een reset gedaan
(pen in reset gaatje duwen en wachtern tot 'power' rood gaat branden en dan gewoon wachten tot alles 1 voor 1 weer aangaat toch?)
wachtwoord en wifi instellingen staan weer op 0, dus lijkt me dat dat een fabrieksreset is toch?

maar dat blauwe lampje gaat gewoon niet uit, brandt al een week, ik vermoed dat de experiabox gewoon kapot is?
Update lampje hoort inderdaad niet te blijven branden. Ik denk niet de Experiabox defect is, aangezien je aangeeft dat internet en TV gewoon werken. (Telefonie is een apart verhaal, SIP gegevens moeten ingeladen worden en daarvoor moet de Experiabox gekoppeld zijn. Waarschijnlijk lukt dat (nog) niet.) Meld het bij de servicedesk, lijkt mij het best.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Dj-sannieboy schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:46:
[...]

Update lampje hoort inderdaad niet te blijven branden. Ik denk niet de Experiabox defect is, aangezien je aangeeft dat internet en TV gewoon werken. (Telefonie is een apart verhaal, SIP gegevens moeten ingeladen worden en daarvoor moet de Experiabox gekoppeld zijn. Waarschijnlijk lukt dat (nog) niet.) Meld het bij de servicedesk, lijkt mij het best.
heb al 4 keer gemeld nou
na de 3de keer kreeg ik een losstaande email dat ze de gegevens niet on konden laden

(mja dat had ik ook al door, daarom meldde ik het)

enige wat ik terug krijg is de vraag of ik even precies wil omschrijven hoe ik de reset uitvoer

maar ik weet gewoon zeker dat er ergens een defect zit (mede door dat dat blauwe upgrade lampje nu al 2 weken nonstop brandt)

reset ingedrukt houden tot powerlampje rood gaat branden is toch de enige harde reset die je kunt doen?
alle settings zijn dan gewist iig
maar wat me wel opvalt (in de handleiding staat dat dat 30 minuten kan duren) maar het lijkt of ie na de reset gewoon opstart en alles werkt weer na 30 seconden, niks half uur
maar de settings zijn wel allemaal gereset

[ Voor 17% gewijzigd door Rebels op 02-05-2013 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 15:32
Rebels schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 04:50:
[...]

heb al 4 keer gemeld nou
na de 3de keer kreeg ik een losstaande email dat ze de gegevens niet on konden laden

enige wat ik terug krijg is de vraag of ik even precies wil omschrijven hoe ik de reset uitvoer

maar ik weet gewoon zeker dat er ergens een defect zit (mede door dat dat blauwe upgrade lampje nu al 2 weken nonstop brandt)

reset ingedrukt houden tot powerlampje rood gaat branden is toch de enige harde reset die je kunt doen?
maar wat me wel opvalt (in de handleiding staat dat dat 30 minuten kan duren) maar het lijkt of ie na de reset gewoon opstart en alles werkt weer na 30 seconden, niks half uur
Dat opstarten gaat inderdaad vrij snel, anders moet je zeggen dat je een brandlucht ruikt van je modem. Krijg je meteen een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rebels schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 04:50:
[...]

heb al 4 keer gemeld nou

Dat is inderdaad de goede manier om een reset naar fabrieksinstellingen te doen. Een nieuwe Experiabox zal het probleem denk ik niet oplossen, telefoonnummer zal gewoon in het modem geladen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij vrienden van me in Almere Buiten (zijn eind vorig jaar overgestapt van KPN Glasvezel naar Tweak Groen) hangt het nu ook nog op de telefonie.

En ze klagen zich suf bij Tweak (en inmiddels ook bij het Almere team van Reggefiber) maar helaas, no dice.

Wel triest dat men het telefonieplatform en de provisioning procedure bij KPN niet op 1 lijn krijgt...... en dit was al een probleem toen ik 3 jaar terug klant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:12:
[...]

Dat is inderdaad de goede manier om een reset naar fabrieksinstellingen te doen. Een nieuwe Experiabox zal het probleem denk ik niet oplossen, telefoonnummer zal gewoon in het modem geladen moeten worden.
ja, maar het stoort me dat ie dat niet automatisch doet
KPN heeft vanacht handmatig de sip ingevoerd op afstand

ik dacht vanochtend oh misschien is dat met het blijvend brandend upgrade lampje ook wel opgelost als ik nu een reset doe

dus ik resetten en weer geen telefoon, lol

en blauwe lampje blijft nog steeds branden,
ik ben ook bang dat de ZTE dan niet automatisch updates in kan laden, daarom wil ik het gewoon opgelost hebben en niet dat er handmatig iets wordt aangepast en ik maar moet leven met een blauw upgrade lampje

en de dlna dms server doet het ook maar half volgens mij
speelt video's gewoon af via de usb opslag, maar foto's weigert ie gewoon,
krijg geen 1 foto werkend, welk formaat ik het ook maar opsla

kan er niet gewoon kapotte software inzitten? ik vertouw dat ding voor geen meter meer

[ Voor 14% gewijzigd door Rebels op 02-05-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rebels schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:55:
[...]

ja, maar het stoort me dat ie dat niet automatisch doet
KPN heeft vanacht handmatig de sip ingevoerd op afstand

ik dacht vanochtend oh misschien is dat met het blijvend brandend upgrade lampje ook wel opgelost als ik nu een reset doe

dus ik resetten en weer geen telefoon, lol

en blauwe lampje blijft nog steeds branden,
ik ben ook bang dat de ZTE dan niet automatisch updates in kan laden, daarom wil ik het gewoon opgelost hebben en niet dat er handmatig iets wordt aangepast en ik maar moet leven met een blauw upgrade lampje

en de dlna dms server doet het ook maar half volgens mij
speelt video's gewoon af via de usb opslag, maar foto's weigert ie gewoon,
krijg geen 1 foto werkend, welk formaat ik het ook maar opsla

kan er niet gewoon kapotte software inzitten? ik vertouw dat ding voor geen meter meer
Waarschijnlijk blijft het update lampje gewoon branden tot er een nieuwe software update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Waarschijnlijk blijft het update lampje gewoon branden tot er een nieuwe software update is.
dat klinkt goed, maar waarom laadt ie dan niet gewoon de sip en gegevens in als ik een reset doe?

ik kreeg dus een email eerst dat ze de gegevens niet in konden laden en of ik een reset wilde doen

vervolgens was dat niet de oplossing en kreeg ik weer mail ofdat ik serienummer van de ZTE ff door kon geven

en toen de volgende nacht stond er dus een sip1 telefoonnummer in

dus volgens mij hebben ze dat handmatig gedaan,
maar na een reset zit ik dus weer met hetzelfde probleem

[ Voor 38% gewijzigd door Rebels op 03-05-2013 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rebels schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 04:41:
[...]

dat klinkt goed, maar waarom laadt ie dan niet gewoon de sip en gegevens in als ik een reset doe?

ik kreeg dus een email eerst dat ze de gegevens niet in konden laden en of ik een reset wilde doen

vervolgens was dat niet de oplossing en kreeg ik weer mail ofdat ik serienummer van de ZTE ff door kon geven

en toen de volgende nacht stond er dus een sip1 telefoonnummer in

dus volgens mij hebben ze dat handmatig gedaan,
maar na een reset zit ik dus weer met hetzelfde probleem
Geen idee, ik zou gewoon even rust afwachten en dat ding niet steeds resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:05:
[...]

Geen idee, ik zou gewoon even rust afwachten en dat ding niet steeds resetten :)
Het probleem zit niet in dat ik niet kan bellen, het probleem is dat ie z'n upgrades niet op kan halen en abo gegevens in kan laden
dat ze met plakband de boel werkend willen maken pik ik gewoon niet

ik kreeg weer een e-mail van Tweak
(dus niet op een klacht of vraag van mij)

of ik de modem even kon resetten want ze kunnen de abo gegevens niet inladen
(doh!)

met nogmaals een instructie hoe ik dat ding moet resetten

en ik maar blijven uitleggen dat die experia box gewoon niet goed is

(inmiddels 1 week zonder telefoon)

en ik blijf maar roepen dat dat blauwe upgradelampje uit moet na het eerste halfuur dat je 'm inplugged
dat ding haalt gewoon de gegevens niet op

gewoon na 12 e-mails heen en weer krijg ik maar te horen (maakt niet uit wat ik allemaal typ) dat ik even een reset moet uitvoeren

ik weet ergens wel waar het probleem zit
toen de KPN monteur hier kwam met de glasvezelunit en de ZTE
toen sloot ie alles aan, maar zag dat het glaslampje niet brandde, toen ging ie bellen met KPN,
en trok nadat ie 30 seconden in het stopcontact zat de Experiabox uit het stop contact "we hebben toch geen glaslicht"
terwijl ik in de handleiding zie dat je nooit de opstart procedure van de experiabox mag onderbreken,
hij heeft gewoon daarmee de software vernaaid

iets zegt me, dat met een nieuwe experiabox alles is verholpen en dat ik 'm gewoon zelf aansluit ipv die incompetente monteurs

(die gast zei ook dat ik 2 netwerken moest aanleggen, 1 voor tv en 1 voor internet apart en absoluut geen hubs kan gebruiken, nou ik heb alles werkend met een hub en alles over 1 kabel, hij zei dat ik 4 nieuwe kabels moest leggen voor 3 tv, 3 pc's en dat ik alleen poort 3 voor TV kon gebruiken
goed, dat je weet hoe je glasvezel aan moet leggen ala!, maar over netwerken had ie 0,0 verstand)

[ Voor 43% gewijzigd door Rebels op 05-05-2013 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rebels schreef op zondag 05 mei 2013 @ 06:21:
[...]

Het probleem zit niet in dat ik niet kan bellen, het probleem is dat ie z'n upgrades niet op kan halen en abo gegevens in kan laden

(doh!)

en ik blijf maar roepen dat dat blauwe upgradelampje uit moet na het eerste halfuur dat je 'm inplugged

gewoon na 12 e-mails heen en weer krijg ik maar te horen (maakt niet uit wat ik allemaal typ) dat ik even een reset moet uitvoeren

toen sloot ie alles aan, maar zag dat het glaslampje niet brandde, toen ging ie bellen met KPN,
en trok nadat ie 30 seconden in het stopcontact zat de Experiabox uit het stop contact "we hebben toch geen glaslicht"
terwijl ik in de handleiding zie dat je nooit de opstart procedure van de experiabox mag onderbreken,

iets zegt me, dat met een nieuwe experiabox alles is verholpen en dat ik 'm gewoon zelf aansluit ipv die incompetente monteurs

(die gast zei ook dat ik 2 netwerken moest aanleggen, 1 voor tv en 1 voor internet apart en absoluut geen hubs kan gebruiken, nou ik heb alles werkend met een hub en alles over 1 kabel, hij zei dat ik 4 nieuwe kabels moest leggen voor 3 tv, 3 pc's en dat ik alleen poort 3 voor TV kon gebruiken
goed, dat je weet hoe je glasvezel aan moet leggen ala!, maar over netwerken had ie 0,0 verstand)
Volgens mij doet Tweak niet moeilijk over het vervangen van apparatuur, dus als je het netjes vraagt doen ze dat vast wel. Maar persoonlijk denk ik niet dat 't jouw probleem oplost.

Wat betreft 2 netwerken, dit was het geval met de Thomson Experiabox. Met de ZTE en V8 is dat niet meer nodig, aangezien die flexpoorten hebben. Maar in de handleidingen staat nog steeds dat je de STB's moet aansluiten op poort 3, dus zo gek vind ik het niet dat de monteur zegt dat je twee netwerken moet hebben. Ze (KPN) zullen vast geen ondersteuning bieden op TV en internet over 1 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb momenteel de experiabox van thomson TG789vn.

Omdat mijn zoon de laatste tijd veel met zijn PS3 online games doet, heeft hij het probleem dat hij zijn vrienden niet kan joinen. Het spel zegt dat de beveiliging op "strict" staat terwijl bij zijn vrienden, die upc hebben, de beveiliging op "open" staat.
Ik heb de experiabox al een tijd terug op NAT 2 gezet zodat hij wel gewoon kan online gamen.
Maar kleine jongetjes worden groot en die stellen steeds meer eisen >:)

Maar goed, ik heb tweak gemaild en nu krijg ik van hun een ZTE experiabox opgestuurd zodat deze problemen opgelost zijn. (tenminste, dat hoop ik)

Maar nu krijg ik het warm natuurlijk. Alles draaid momenteel bij mij goed en ik zie de bui al hangen. Geen werkende telefoon meer e.d.

Aan jullie de vraag of jullie bekend zijn met de ZTE experiabox.
Is het probleem dan echt opgelost met joinen?
En hoe is jullie telefoon ervaring met de ZTE experiabox?
En is de ZTE experiabox echt een verbetering t.o.v. de experiabox van thomson TG789vn?

Ik hoor graag jullie bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldvinger schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:35:
Ik heb momenteel de experiabox van thomson TG789vn.

Omdat mijn zoon de laatste tijd veel met zijn PS3 online games doet, heeft hij het probleem dat hij zijn vrienden niet kan joinen. Het spel zegt dat de beveiliging op "strict" staat terwijl bij zijn vrienden, die upc hebben, de beveiliging op "open" staat.
Ik heb de experiabox al een tijd terug op NAT 2 gezet zodat hij wel gewoon kan online gamen.
Maar kleine jongetjes worden groot en die stellen steeds meer eisen >:)

Maar goed, ik heb tweak gemaild en nu krijg ik van hun een ZTE experiabox opgestuurd zodat deze problemen opgelost zijn. (tenminste, dat hoop ik)

Maar nu krijg ik het warm natuurlijk. Alles draaid momenteel bij mij goed en ik zie de bui al hangen. Geen werkende telefoon meer e.d.

Aan jullie de vraag of jullie bekend zijn met de ZTE experiabox.
Is het probleem dan echt opgelost met joinen?
En hoe is jullie telefoon ervaring met de ZTE experiabox?
En is de ZTE experiabox echt een verbetering t.o.v. de experiabox van thomson TG789vn?

Ik hoor graag jullie bevindingen
UPnP aanzetten op de ZTE is genoeg voor NAT type 2 en OPEN nat. Ook met de TG789VN kun je 'm OPEN krijgen, maar dan moet je echt de juiste poorten forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik ben het hele weekend hiermee al bezig geweest. Veel gegoogeld maar ik krijg helaas geen OPEN nat.
Ik heb handleidingen gevolgd e.d. maar helaas.
Heb jij misschien nog een link over hoe je de poorten moet forwarden voor de ps3.
Ik heb al heel wat poorten open gezet zonder resultaat helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

goldvinger schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:37:
Ik ben het hele weekend hiermee al bezig geweest. Veel gegoogeld maar ik krijg helaas geen OPEN nat.
Ik heb handleidingen gevolgd e.d. maar helaas.
Heb jij misschien nog een link over hoe je de poorten moet forwarden voor de ps3.
Ik heb al heel wat poorten open gezet zonder resultaat helaas
Is op de PS3 alles wel goed ingesteld qua netwerkmogelijkheden? Ik draai hier ook met een PS3, maar heb daarvoor nooit iets in hoeven te stellen op de ZTE.

Als je zeker wilt weten of het toch iets met de ZTE te maken heeft, dan zou je tijdelijk DMZ aan kunnen zetten en laten verwijzen naar het ip van de PS3. Maar nogmaalt, out-of-the-box zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb het nu over de Thomson TG789VN.
Daar lukt het forwarden van de poorten niet.
Ik krijg van tweak deze week de ZTE.
Ik hoop dat het daarmee wel lukt.

Maar ik kan het niet uitstaan dat het me niet lukt op de TG789VN.
Ik ben nog steeds aan het stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:22:

Eerst fabriekinstellingen laden en dan opnieuw instellen bij mij werkte dat altijd (wel met andere poorten).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldvinger schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:22:

Het is mij destijds gelukt, zowel met de TG789VN, ZTE als nu met de V8.
Zal eens kijken voor een handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik baal er echt van waarom het mij niet lukt.
Mocht je nog een handleiding vinden dan zou ik erg blij zijn.
Het liefst hou ik namelijk mijn eigen vertrouwde oude experiabox.

Met een nieuwe experiabox ben ik toch bang dat ik weer problemen krijg met bijvoorbeeld de telefonie.

Tweak heeft mij trouwens gemaild dat ik de ZTE H220n experiabox krijg.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Staan de poorten daar wel in open?
En hebben jullie nog problemen gehad met de telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

goldvinger schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:22:
Ik baal er echt van waarom het mij niet lukt.
Mocht je nog een handleiding vinden dan zou ik erg blij zijn.
Het liefst hou ik namelijk mijn eigen vertrouwde oude experiabox.

Met een nieuwe experiabox ben ik toch bang dat ik weer problemen krijg met bijvoorbeeld de telefonie.

Tweak heeft mij trouwens gemaild dat ik de ZTE H220n experiabox krijg.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Staan de poorten daar wel in open?
En hebben jullie nog problemen gehad met de telefonie?
Zoals eerder gezegd, ik heb met de ZTE geen poorten hoeven open te zetten. Het was, wbd playstation, plug & play. Waarschijnlijk heb je deze link al gelezen, maar geef hem toch even:

http://www.psx-sense.nl/f...peria-Box-Thomson-TG789vn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hoi Tarabass,

Ik denk dat wij met elkaar een spraakverwarring hebben. :*)

Met mijn ps3 kan ik gewoon internet op en online games doen.
De ps3 geeft ook aan dat NAT 2 staat ingesteld ipv NAT 3.
Tot zover gaat het dus goed.

Het probleem die nu speelt is als ik de verbinding test als ik Call Of Duty Black ops ga spelen dan staat er nog steeds bij NAT: Strict ?
Om te kunnen joinen of hosten moet er bij NAT: Open staan.

Omdat mijn zoon met zijn vrienden samen wilt gamen moet hij en zijn vrienden elkaar joinen.
En daar zit het probleem.
Omdat er bij ons NAT: Strict staat worden zijn vrienden geblokkeerd. 8)7
Bij zijn vrienden (die hebben UPC) staat bij NAT: Open. En zijn vrienden kunnen dus wel met elkaar gamen en mijn zoon valt dan buiten de boot omdat bij NAT: Strict staat.

Dus ik ben aan het uitvinden hoe ik de experiabox moet instellen on de NAT: Open te krijgen.

Een lastig verhaal dus.

En ik ben bang dat ik dit met mijn nieuwe box dit ook niet gaat lukken.
Kpn heeft zoals bekend hun boxeb aardig dichtgetimmerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

goldvinger schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:01:
Hoi Tarabass,

Ik denk dat wij met elkaar een spraakverwarring hebben. :*)

Met mijn ps3 kan ik gewoon internet op en online games doen.
De ps3 geeft ook aan dat NAT 2 staat ingesteld ipv NAT 3.
Tot zover gaat het dus goed.

Het probleem die nu speelt is als ik de verbinding test als ik Call Of Duty Black ops ga spelen dan staat er nog steeds bij NAT: Strict ?
Om te kunnen joinen of hosten moet er bij NAT: Open staan.

Omdat mijn zoon met zijn vrienden samen wilt gamen moet hij en zijn vrienden elkaar joinen.
En daar zit het probleem.
Omdat er bij ons NAT: Strict staat worden zijn vrienden geblokkeerd. 8)7
Bij zijn vrienden (die hebben UPC) staat bij NAT: Open. En zijn vrienden kunnen dus wel met elkaar gamen en mijn zoon valt dan buiten de boot omdat bij NAT: Strict staat.

Dus ik ben aan het uitvinden hoe ik de experiabox moet instellen on de NAT: Open te krijgen.

Een lastig verhaal dus.

En ik ben bang dat ik dit met mijn nieuwe box dit ook niet gaat lukken.
Kpn heeft zoals bekend hun boxeb aardig dichtgetimmerd
We hebben het gedeeltelijk over hetzelfde. Ik ken de problemen met het nat-type en deze zijn bij de zte opgelost (als je UPnP aanzet). Als dan op de playstation alles al goed staat ingesteld is het plug & play. Een oplossing voor je huidige router heb ik niet, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je deze problemen niet hebt met de zte. Ik heb op de zte niets open hoeven zetten om toch een open nat verbinding op te zetten. Ik kan gewoon joinen en ik word gezien als iemand met een open nat. Hopelijk zijn (vooral voor je zoon) de problemen opgelost met de ZTE :)

Ondersteunt je huidige router DMZ, en heb je al gerpobeerd de playstation als DMZ host in te stellen? Hiermee zet je alle poorten open voor de playstation en kun je testen of het een poort-probleem is. Niet vergeten weer uit te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Goed om te horen dat het gaat werken op de ZTE
Zodra de box binnen is ga ik aan de slag .

Heb jij nog problemen gehad met telefonie?
Of is dat nu allemaal opgelost ?

In iedergeval bedankt voor je reacties die je hebt gegeven op mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldvinger schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:49:
Goed om te horen dat het gaat werken op de ZTE
Zodra de box binnen is ga ik aan de slag .

Heb jij nog problemen gehad met telefonie?
Of is dat nu allemaal opgelost ?

In iedergeval bedankt voor je reacties die je hebt gegeven op mijn probleem
Waarom zo bang voor telefonie problemen? Er zijn voor zover ik weet geen telefonie problemen met de ZTE. Sinds de ZTE de Thomson heeft vervangen krijgt iedereen bij Tweak een ZTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dj-sannieboy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:11:
[...]

Waarom zo bang voor telefonie problemen? Er zijn voor zover ik weet geen telefonie problemen met de ZTE. Sinds de ZTE de Thomson heeft vervangen krijgt iedereen bij Tweak een ZTE.
Hmm, wij hebben 3 maanden zonder telefoon gezeten in het begin. Niet heel gek dat daar naar gevraagd wordt. Het gaat nu voor een hele lange tijd goed, helaas kraakt de telefoon wel af en toe, maar of dit aan ons toestel ligt weet ik niet. Ik heb nu alles een jaar goed draaiend, dus kom nergens meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Hey Tweak Tweakers, ik heb een hele andere niet technische vraag tussendoor. Maar het gaat over ervaringen :).
Op de site staat nu een actie voor alles in 1 glasvezel. Je krijgt een gratis tablet bij de snelhden 60mbit en 100mbit. Deze actie is geldig vanaf 1 mei 2013.

Afgelopen vrijdag 3 mei is bij ons de glasvezel aangesloten (10 april aangevraagd). Volgens Tweak kan ik niet deelnemen aan de actie, omdat mijn aanvraag datum 10 april was, en de actie enkel via internet aan te vragen is.

Mijn vraag nu of dit juist is, en kan ik hier nog iets aan doen? Ik heb sowieso toch een bedenktijd van minimaal 7 dagen of?
Momenteel hebben we 30mbit, en dan wil ik wel naar 100mbit. Ik dacht dat doen we wel voor me, omdat ik na 1 mei geleverd heb gekregen en toen pas het contract in ging. Beetje jammer :(.

Wellicht dat er meer mensen in dezelfde situatie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
SpeciesXX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:28:
Hey Tweak Tweakers, ik heb een hele andere niet technische vraag tussendoor. Maar het gaat over ervaringen :).
Op de site staat nu een actie voor alles in 1 glasvezel. Je krijgt een gratis tablet bij de snelhden 60mbit en 100mbit. Deze actie is geldig vanaf 1 mei 2013.

Afgelopen vrijdag 3 mei is bij ons de glasvezel aangesloten (10 april aangevraagd). Volgens Tweak kan ik niet deelnemen aan de actie, omdat mijn aanvraag datum 10 april was, en de actie enkel via internet aan te vragen is.

Mijn vraag nu of dit juist is, en kan ik hier nog iets aan doen? Ik heb sowieso toch een bedenktijd van minimaal 7 dagen of?
Momenteel hebben we 30mbit, en dan wil ik wel naar 100mbit. Ik dacht dat doen we wel voor me, omdat ik na 1 mei geleverd heb gekregen en toen pas het contract in ging. Beetje jammer :(.

Zou zeggen lees even de kleine letters bij de actie door. Maar het gaat doorgaans om de datum van ontvangst (bij Tweak) van het ondertekende contract, niet de aansluitdatum. Wellicht kan je proberen er een los te peuteren door je abbo te laten upgraden; doorgaans doen ze dat dus niet omdat die acties alleen gelden voor nieuwe klanten (staat er meestal ook netjes bij; je mag meestal een jaar geen klant zijn geweest). Je bedenktijd gaat voor zover ik weet in na ontvangst van het ondertekende contract. Ik denk dat die dus inmiddels ook ruim voorbij is.
Veel succes, maar ik vrees dat dit een lastige gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sesmar
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 21:30
Beste mensen,

Ik zou hierbij even mijn ervaringen met "tweak" delen.. Misschien dat dit voor anderen zou kunnen helpen.

10 April
Ik heb me op de site van tweak aangemeld voor Glas Groen 100mbit (zonder tv). Er stond aangegeven dat dit wellicht een aantal weken kon duren.

Rond 15 April
Brief opgestuurd met identiteitsbewijs en ondertekeningen. En toegang tot mijn.tweak

18 April
We kregen een telefoontje van de monteur voor een afspraak (2 mei)

20 April
Na wat speuren kwam ik allerlei meningen tegen van mensen die ook bij kpn of tweak zitten. Ik had de servicedesk gemaild met een aantal vragen over de verbinding.
Maar nu komt het vreemde gedeelte. volgens de servicedesk wordt er een monteur gestuurd op 2 mei. Maar omdat ik op WMP+ zat (vodafone) moet ik eerst worden overgepatched op 8 mei . Opzich geen probleem maar dat kon nog een extra week duren. Ze zeiden ook dat ze een experiabox en een NT modem zouden sturen.

29 April
De benodigde spullen zijn binnen ( een ZTE EB en een Genexis NT ). Tevens heb ik de ZTE alvast aangesloten en vastgemaakt aan de muur.

2 Mei
De monteur kwam langs maar hij had andere apparatuur beschikbaar en zei dat tweak de verkeerde genexis en EB had gestuurd. De monteur had namelijk zelf ander apparatuur mee ( Arcadyan VGV en Genexis gigabit ). Dit vond ik uiteraard ook geen probleem aangezien het apparatuur gratis kon worden teruggestuurd.

Nadat de monteur alle kastjes had vervangen zei hij dat ik geen internetverbinding had, er komt wel licht door de vezel maar geen data. Na een aantal telefoontjes zei hij dat het vreemd was dat tweak eerst een monteur stuurt en daarna pas patched. Nu moet er nog een afspraak worden gemaakt voor 9 mei. Nadat de verbinding gepatched is.

Benieuwd ben ik naar de afhandeling van dit hele gebeuren. Ik zal vrijdag de boel nog even updaten.

Status bestelling
Verstuurd op Omschrijving Status
2013-04-10 14:09:09 wegaid.create completed
2013-04-10 14:10:09 Engineer once for access product installation planned
2013-04-10 15:20:34 KPN Line anchor planned
2013-04-10 22:11:09 KPN FTTH 100/100 Mbit buffered
2013-04-10 22:11:14 KPN router rejected
2013-04-10 22:11:18 KPN VoIP FTTH buffered
2013-04-19 14:48:28 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 equipment.update new
2013-04-20 14:13:27 KPN Fiber NT rejected
2013-04-10 22:11:14 KPN router pending_fix
2013-04-20 14:13:27 KPN Fiber NT pending_fix
MVG :)

[ Voor 13% gewijzigd door sesmar op 07-05-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tarabass schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:21:
[...]

Hmm, wij hebben 3 maanden zonder telefoon gezeten in het begin. Niet heel gek dat daar naar gevraagd wordt. Het gaat nu voor een hele lange tijd goed, helaas kraakt de telefoon wel af en toe, maar of dit aan ons toestel ligt weet ik niet. Ik heb nu alles een jaar goed draaiend, dus kom nergens meer aan ;)
Je zegt zelf 'in het begin' dus dat klinkt vrij lang geleden. De ZTE wordt al een tijd geleverd door Tweak en als er een structureel probleem was met telefonie en de ZTE dan zou je dat bijvoorbeeld hier wel lezen lijkt mij.
SpeciesXX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:28:

Ik snap dat je ook een gratis tablet wilt, maar zo gaat dat nu eenmaal met acties. Als jij besteld terwijl ze geen actie hebben en later hebben ze ineens wel een actie, dan heb je gewoon pech.
sesmar schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:33:
Beste mensen,

Ik zou hierbij even mijn ervaringen met "tweak" delen.. Misschien dat dit voor anderen zou kunnen helpen.

10 April
Ik heb me op de site van tweak aangemeld voor Glas Groen 100mbit (zonder tv). Er stond aangegeven dat dit wellicht een aantal weken kon duren.

Rond 15 April
Brief opgestuurd met identiteitsbewijs en ondertekeningen. En toegang tot mijn.tweak

18 April
We kregen een telefoontje van de monteur voor een afspraak (2 mei)

20 April
Na wat speuren kwam ik allerlei meningen tegen van mensen die ook bij kpn of tweak zitten. Ik had de servicedesk gemaild met een aantal vragen over de verbinding.
Maar nu komt het vreemde gedeelte. volgens de servicedesk wordt er een monteur gestuurd op 2 mei. Maar omdat ik op WMP+ zat (vodafone) moet ik eerst worden overgepatched op 8 mei . Opzich geen probleem maar dat kon nog een extra week duren. Ze zeiden ook dat ze een experiabox en een NT modem zouden sturen.

29 April
De benodigde spullen zijn binnen ( een ZTE EB en een Genexis NT ). Tevens heb ik de ZTE alvast aangesloten en vastgemaakt aan de muur.

2 Mei
De monteur kwam langs maar hij had andere apparatuur beschikbaar en zei dat tweak de verkeerde genexis en EB had gestuurd. De monteur had namelijk zelf ander apparatuur mee ( Arcadyan VGV en Genexis gigabit ). Dit vond ik uiteraard ook geen probleem aangezien het apparatuur gratis kon worden teruggestuurd.

Nadat de monteur alle kastjes had vervangen zei hij dat ik geen internetverbinding had, er komt wel licht door de vezel maar geen data. Na een aantal telefoontjes zei hij dat het vreemd was dat tweak eerst een monteur stuurt en daarna pas patched. Nu moet er nog een afspraak worden gemaakt voor 9 mei. Nadat de verbinding gepatched is.

Benieuwd ben ik naar de afhandeling van dit hele gebeuren. Ik zal vrijdag de boel nog even updaten.

Status bestelling
Verstuurd op Omschrijving Status
2013-04-10 14:09:09 wegaid.create completed
2013-04-10 14:10:09 Engineer once for access product installation planned
2013-04-10 15:20:34 KPN Line anchor planned
2013-04-10 22:11:09 KPN FTTH 100/100 Mbit buffered
2013-04-10 22:11:14 KPN router rejected
2013-04-10 22:11:18 KPN VoIP FTTH buffered
2013-04-19 14:48:28 equipment.create planned
0000-00-00 00:00:00 equipment.update new
2013-04-20 14:13:27 KPN Fiber NT rejected
2013-04-10 22:11:14 KPN router pending_fix
2013-04-20 14:13:27 KPN Fiber NT pending_fix
MVG :)
Waarschijnlijk is de migratie nog niet afgerond. Je komt van Vodafone, dus je verbinding zal in de pop omgepatched moeten worden. (Vodafone levert via WBA (WMP+) dus vandaar dat er een monteur moet komen om de Genexis te vervangen. Je hebt nu nog licht van Vodafone, zodra Reggefiber je omgepatched heeft, zal je verbinding pas werken. Uit je verhaal merk ik op dat dit morgen zal zijn.

Wel apart dat de monteur je een V8 heeft gegeven, aangezien Tweak officieel enkel de ZTE levert.

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-05-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sesmar
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 21:30
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Wel apart dat de monteur je een V8 heeft gegeven, aangezien Tweak officieel enkel de ZTE levert.
Onlangs heb ik dus 2 NT modems gekregen, enige verschil zijn de poorten. De NT modem die ik van tweak heb gekregen heeft 4 ethernet poorten RJ-45 geen telefonie RJ-11. En van de monteur maar 1 RJ-45 (ook geen RJ-11) en daar staat ook "gigabit" op, deze gaat direct naar de EB.

Maakt het uit of ik de V8 gebruik ipv ZTE? Ik heb ze namelijk beide nog liggen. Wat is bij een 100mbit verbinding eigenlijk het beste? En ja, ik ben nogal een downloader. Wel vreemd dat er voor de 2e keer een monteur moet komen, NT kast en router zijn al aangesloten.

Ben benieuwd of ik morgen al internet heb of dat ik tot donderdag moet wachten op de monteur.

Met vriendelijke groet,

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sesmar schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Onlangs heb ik dus 2 NT modems gekregen, enige verschil zijn de poorten. De NT modem die ik van tweak heb gekregen heeft 4 ethernet poorten RJ-45 geen telefonie RJ-11. En van de monteur maar 1 RJ-45 (ook geen RJ-11) en daar staat ook "gigabit" op, deze gaat direct naar de EB.

Maakt het uit of ik de V8 gebruik ipv ZTE? Ik heb ze namelijk beide nog liggen. Wat is bij een 100mbit verbinding eigenlijk het beste? En ja, ik ben nogal een downloader. Wel vreemd dat er voor de 2e keer een monteur moet komen, NT kast en router zijn al aangesloten.

Ben benieuwd of ik morgen al internet heb of dat ik tot donderdag moet wachten op de monteur.

Met vriendelijke groet,

:)
Gigabit NT is enkel functioneel als je ook op een Gigabit poort in de pop bent gepatched. Aangezien de meeste pop's slechts 100Mbit apparatuur hebben, maakt het in de meeste gevallen niets uit. KPN levert de V8 niet aan Tweak, enkel de ZTE. KPN zelf levert alleen nog de V8, persoonlijk zou ik die gebruiken aangezien de V8 over Gigabit ethernet poorten beschikt en de ZTE niet.

Als de NT en Experiabox zijn aangesloten, hoeft er geen monteur meer bij jou thuis langs te komen. Er moet nog wel een Reggefiber monteur naar de pop op de verbinding om te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Je zegt zelf 'in het begin' dus dat klinkt vrij lang geleden. De ZTE wordt al een tijd geleverd door Tweak en als er een structureel probleem was met telefonie en de ZTE dan zou je dat bijvoorbeeld hier wel lezen lijkt mij.
Dat klopt, en dat geef ik ook aan. Dat is bijna een jaar geleden. Maar dat ze je, terwijl mijn buren toen al normaal konden bellen via KPN (lees: KPN als provider), daarmee 3 maanden laten zitten is opmerkelijk. En ook iets wat je terug gaat vinden in de topics hier. Vandaar dat ik de vraag niet uit de lucht vind vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tarabass schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:19:
[...]
Dat klopt, en dat geef ik ook aan. Dat is bijna een jaar geleden. Maar dat ze je, terwijl mijn buren toen al normaal konden bellen via KPN (lees: KPN als provider), daarmee 3 maanden laten zitten is opmerkelijk. En ook iets wat je terug gaat vinden in de topics hier. Vandaar dat ik de vraag niet uit de lucht vind vallen :)
Vervelend, maar betreft natuurlijk een uitzondering. Die heb je overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb van dag de ZTE ontvangen. Morgen ga ik alles aansluiten.
Ik heb vertrouwen erin dat alles goed gaat verlopen.
Ik zal jullie laten weten of het NAT probleem is opgelost en of alles gelijk werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:49:
[...]

Vervelend, maar betreft natuurlijk een uitzondering. Die heb je overal.
Niet dat ik m'n gelijk wil halen, maar misschien moet je eens een search doen op het vorige deeltje. Maar goed, werkt nu wel dus een beetje oude koeien enzo..

@Goldvinger
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tarabass schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:08:
[...]

Niet dat ik m'n gelijk wil halen, maar misschien moet je eens een search doen op het vorige deeltje. Maar goed, werkt nu wel dus een beetje oude koeien enzo..

@Goldvinger
Succes!
In ieder geval is het iets uit het verleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Oke, even een update.

De ZTE is nu aangesloten.
De playstation staat nu open in NAT 2. (Mijn zoon weer blijgemaakt :))

Telefoon ging wat moeilijker maar dit was meer een kwestie van geduld hebben. Ook de telefonie werkt nu.

Nog wel een vraag aan jullie (hopelijk de laatste :))

Kan je de IP adressen van de apparaten een vast IP adres geven?
Ik heb wat lopen googlen maar dat gaat niet zo simpel als bij mijn oude modem. (Dat was een kwestie van een vinkje neerzetten)
Op google heb ik wel wat gevonden maar dan moet ik stoeien met mac adressen.
Kan dit echt niet simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Nee, je zult de mac-adressen moeten binden aan een ip. Maar als de dhcp-server eenmaal een ip heeft toegewezen kun je op de pagina dhcpserver het macadres kopiëren en op de pagina dhcp binding instellen :)

Mooi dat het gelukt is met de open nat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Rebels schreef op zondag 05 mei 2013 @ 06:21:
[...]

(doh!)

Sinds afgelopen maandag heb ik ook Tweak Groen, en bij mij blijft ook het upgrade lampje continu blauw branden. Vandaag gebeld, maar degene die ik kreeg zei alleen maar dat ik langer moest wachten.
Mijn telefoon doet het (nog) niet, maar nummerportering vind ook pas volgende week woensdag plaats. Zou het lampje daarna niet vanzelf uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Domokoen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Sinds afgelopen maandag heb ik ook Tweak Groen, en bij mij blijft ook het upgrade lampje continu blauw branden. Vandaag gebeld, maar degene die ik kreeg zei alleen maar dat ik langer moest wachten.
Mijn telefoon doet het (nog) niet, maar nummerportering vind ook pas volgende week woensdag plaats. Zou het lampje daarna niet vanzelf uitgaan?
Werkt telefonie nu wel dan? (tijdelijk nummer)
Anders even mailtje sturen of bellen met de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ik kan nog steeds niet bellen en upgrade brand nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rebels schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:32:
ik kan nog steeds niet bellen en upgrade brand nog steeds
Nieuwe aansluitingen Interactieve TV en InternetPlusBellen niet beschikbaar

Begintijd: 2013-05-10 08:00
Als gevolg van een storing kunnen nieuw (vanaf 10 mei) geleverde aansluitingen op de diensten Interactieve TV en InternetPlusBellen niet geleverd worden. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2013-05-10 08:00 Eindtijd: onbekend

http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

===

Heeft er wellicht iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Domokoen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:35:
[...]

is bij jou ook de stroom van de ZTE gegaan toen ie de eerste keer in het stopcontact was?

je tijdelijke nieuwe nummer zou gewoon moeten werken

(ik denk echt dat dat bij mij het probleem is, staat toch dikgedrukt in de handleiding dat de stroom het eerste halfuur er absoluut niet af mag en die monteur trok 'm na 2 minuten gewoon uit het stopcontact)

[ Voor 3% gewijzigd door Rebels op 12-05-2013 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ok, bij mij is alles opgelost nou

ik werd gebeld door KPN dat telefoon nou zou moeten werken (ja lol ik neem toch op!)

Maar ik vertrouwde het nog niet omdat het blauwe upgrade lampje nog steeds brandde, dus ik vragen of ik 'm nou ook gewoon normaal kan resetten en dat ie dan de abo gegevens ophaalt, dat moest ik maar even proberen zei KPN, ze zouden wel even aan de lijn blijven, ookal kon dat even duren

Dus ik resetten met die man aan de lijn, experiabox start opnieuw op, upgrade na 30 seconden uit! yesssss
en meteen ging de telefoon weer diezelfde man van KPN die vraagt of alles werkt
yessss! dank u!!!
en hij legde uit dat er al die tijd een fout in hun systeem zat

Dus je had gelijk Dj-sannieboy, er was niks mis met de ZTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:59
Klopt het dat ik mijn usenet access alleen maar kan gebruiken op het tweak netwerk?
Ik probeer vanaf mijn werk even wat binnen te halen, maar ik mag de server niet op.
"502 news.tweak.nl: Access denied to your node - info@tweak.nl"
Heb poorten 119, 80 en 583 geprobeerd

Ik meen me te herinneren dat dit vroeger wel mocht. Is dit nieuw?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mrfatmen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:14:
Klopt het dat ik mijn usenet access alleen maar kan gebruiken op het tweak netwerk?
Ik probeer vanaf mijn werk even wat binnen te halen, maar ik mag de server niet op.
"502 news.tweak.nl: Access denied to your node - info@tweak.nl"
Heb poorten 119, 80 en 583 geprobeerd

Ik meen me te herinneren dat dit vroeger wel mocht. Is dit nieuw?
Zover ik weet is dat altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad.

Sowieso gebruiken 'externe' gebruikers (die geen internet bij Tweak hebben maar wel een usenet abonnement) een andere 'ingang'.

news.tweak.nl is alleen bereikbaar vanaf een Tweak verbinding (en ik geloof ook niet via SSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Rebels schreef op zondag 12 mei 2013 @ 02:20:
[...]

is bij jou ook de stroom van de ZTE gegaan toen ie de eerste keer in het stopcontact was?

je tijdelijke nieuwe nummer zou gewoon moeten werken

(ik denk echt dat dat bij mij het probleem is, staat toch dikgedrukt in de handleiding dat de stroom het eerste halfuur er absoluut niet af mag en die monteur trok 'm na 2 minuten gewoon uit het stopcontact)
Ik sluit niet uit dat ik binnen een half uur een tweede keer de reset knop heb ingedrukt. Zou het dan nu bij mij ook opgelost zijn? Ik kan het vanavond proberen te resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Hier voor de zoveelste keer problemen met telefonie. Voice lampje brandt weer niet en de lijn is dood. Straks weer even mobiel naar de servicelijn bellen en hoogstwaarschijnlijk weer het advies krijgen een hard reset te geven...

In december weer lekker terug naar UPC. Dat was ook niet foutloos, maar de storingen die we nu in 5 maanden tijd hebben gehad bij Tweak hebben we in de 5 jaar daar voor niet eens bij UPC gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Iemand enig idee waar dat supersnel internet blijft van glasvezel? 300, 500 ... 1000... Mbit
Nog even dan is buiten de hogere upload snelheid van glasvezel om, het interessanter om gewoon weer kabelinternet te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja, succes met de kabel.

Waar zelfs anno nu (ookal willen de kabelbedrijven je anders willen doen geloven) je nog steeds 1 downstreamkanaal van 400 mbit ( 8 frequenties down, 4 frequenties up ) deelt met de andere huizen in je straat.

1 of 2 buren die ook zo'n "super snel" abbo afnemen en je bent gewoon weer lekker de downstream met elkaar aan het delen.

Wat overigens niet weg neemt dat ik het idd ook super iritant zou vinden, die telefonie bij Tweak. Het is gewoon duidelijk dat de apparatuur van KPN niet goed werkt met het telefonieplatform van Tweak. Kennisen van mij met Tweak Groen in Almere Buiten hebben ook alleen maar gezeik met telefonie, terwijl ze hiervoor bij KPN Glasvezel jaren lang geen enkel storinkje hebben gehad.

Wat betreft de super snelheden:
http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over

Heeft ook op de frontpage gestaan. De club van Wiericke snapt wel de kracht en potentie van glas en Vodafone wil duidelijk iets sterks gaan neerzetten waarbij ze niet meer afhankelijk zijn van wat KPN Wholesale kan (en vooral niet kan) bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

kmichael schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:19:
Iemand enig idee waar dat supersnel internet blijft van glasvezel? 300, 500 ... 1000... Mbit
Nog even dan is buiten de hogere upload snelheid van glasvezel om, het interessanter om gewoon weer kabelinternet te nemen...
Ik heb hier vorige week nog over gemailed met Tweak, waar de aangekondigde gbit service blijft, uit hun reactie:
Wij zijn momenteel nog bezig om de 1Gbit diensten live te krijgen.
Onze excuses dat wij daar niets meer over hebben laten horen, dit kwam ook mede door de nieuwe actie die wij momenteel aanbieden.
Zodra er een update is rondom de 1Gbit verbinding, zal er een nieuwsitem geplaatst worden op de website.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dan nog is het de vraag op welke 1 gbit dienst ze doelen.

Op de KPN WMP en WMP+/WGDO dienstverlening is er geen enkel gigabit aanbod en zelfs de gebieden waarin 500 mbit beschikbaar is (lees: gigabit tussen NT thuis en de PoP) zijn nog beperkt.

Oftewel, 1 gigabit op een gemiddeld netwerk van Reggefiber kan je voorlopig gewoon helemaal op je buik schrijven. Als je daar je adem voor gaat inhouden ben je gegarandeerd dood. Of KPN moet op de achtergrond bezig zijn hieromtrent.

De enige partij waarmee Tweak bezig is met 1 gbps is "Glasoperator" ( http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=177 ). Heel toevallig onderdeel van Wiericke, dat nu is overgenomen door Vodafone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Tja, ik heb nu en 200/200 aansluiting, dit gaat gewoon met een gbit modem, ik neem aan dat deze ergens geknepen wordt op 200Mbit. Technisch gezien zou 't een kwestie moeten zijn van het weghalen van de traffic shaper.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Technisch gezien wel ja.

Echter, het feit dat jij 200 mbps afneemt impliceert dat jij een een WGDO gebied zit. Toen WGDO nog van Reggefiber Wholesale was, werden die abbo's inderdaad aangeboden.

Nu WGDO onder KPN Wholesale en ITNS valt worden volgens mij die 200 mbps abbo's ook niet meer 'verkocht'.

Ook heb ik, toen destijds XMS en Tweak Blauw begonnen met het aanbieden van 200 mbps abbo's, begrepen dat er in de POP's slechts beperkt capaciteit was gereserveerd qua gigabit aansluitingen.

Wil KPN op grote schaal 200 mbps, 500 mbps of meer kunnen gaan aanbieden, dan moet men fors gaan investeren.

Misschien dat de hete adem van de kabelaars ze daar wel toe gaat dwingen, maar anderszijds zit KPN ook niet echt ruim in de slappe was.

Verder blijf ik met 50/50 ook dik tevreden. Ik heb liever een enigszins gegarandeerde down- EN upload dan de matige upload van UPC en een download die afhangt van het abonnementstype en verbruikspatroon van mijn buren.

Pagina: 1 ... 15 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.