Beste mensen,
Al een tijd lees ik mee op dit erg informatieve forum en vandaag heb ik besloten om mij toch maar eens te registreren.
Ik overweeg om over te stappen van KPN Glasvezel naar een Reggefiber aanbieder, omdat ik niet tevreden ben over de Experiabox en de digitale TV ontvangers. In diverse topics lees ik dat het overstappen van een WGA aanbieder een een WGDO aanbieder voor veel downtime zorgt. Hierop heb ik Tweak en Concepts ICT gemaild en de volgende reacties gehad, die tegenstrijdig zijn met wat ik op GoT lees:
Tweak
Zij reageerden als volgt:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
// Edit:
Mijn woonplaats is overigens Dordrecht.
Al een tijd lees ik mee op dit erg informatieve forum en vandaag heb ik besloten om mij toch maar eens te registreren.
Ik overweeg om over te stappen van KPN Glasvezel naar een Reggefiber aanbieder, omdat ik niet tevreden ben over de Experiabox en de digitale TV ontvangers. In diverse topics lees ik dat het overstappen van een WGA aanbieder een een WGDO aanbieder voor veel downtime zorgt. Hierop heb ik Tweak en Concepts ICT gemaild en de volgende reacties gehad, die tegenstrijdig zijn met wat ik op GoT lees:
Tweak
Hierop heb ik gevraagd of dit zowel geldt voor de overstap op Tweak Groen (WGA) als Tweak Blauw (WGDO). De Tweak helpdesk antwoordde hierop bevestigend. Omdat ik zeker wilde weten dat ik bij een overstap niet lang zonder internet kom te zitten, heb ik Tweak nogmaals om bevestiging gevraagd waarop een andere helpdesk medewerker het volgende antwoordde:Bedankt voor uw bericht en interesse in Tweak. Het was voorheen niet mogelijk om gemakkelijk
over te stappen. Daar is echter verandering ingekomen. Er bestaat sinds een paar maanden een
migratie proces. Dit zorgt ervoor dat u vrijwel zonder problemen kunt overstappen. Het kan
zijn dat u een paar uur zonder komt te zitten. Het is echter wel van belang dat u bij ons een
migratie aanvraagt voordat KPN uw huidige lijn heeft opgezegd. Loopt het net andersom dan is
de kans wel groot dat niet zo soepel gaat.
Concepts ICTHuidig hebben we verbetering in het overstapproces, wij kennen huidig vanuit KPN glasvezel een mogelijk tot Migratie. Dit houd in dat u geen opzegging doet bij KPN maar aangeeft dat er een migratie aankomt. Wanneer er bekend is vanuit ons kunt u nogmaals contact opnemen met KPN om te zorgen dat er inderdaad per die datum een migratie plaats vindt.
Er moet geen opzegging worden gedaan, gezien dan de lijn wordt weggehaald, en wij een compleet nieuwe aanvraag moeten inschieten. Dan heeft u inderdaad te maken met een lange downtime.
Zij reageerden als volgt:
Tweak en Concepts ICT geven dus aan dat het overstappen naar een andere glasvezelaanbieder een kwestie is van enkele uren, terwijl ik in diverse topics lees dat dit enkele weken kan kosten. Kan iemand mij vertellen of er daadwerkelijk -eindelijk- een migratietraject is van WGA naar WGDO, of dat het overstappen nog steeds veel downtime oplevert?Als u op dit moment ook bij een glasvezel provider zit zoals u aangeeft bij KPN dan speelt de volgende werkwijze.
Onze aannemer haalt het modem van KPN eraf en hangt een modem van ons op.
Die zelfde dag zal ook meteen een monteur bij u langs komen om alles meteen aan te sluiten deze datum kan ook niet verplaatst worden omdat alles op 1 dag moet gebeuren het kan echter enkele uren duren dat u weer diensten heeft omdat er misschien 2 uur tussen de aannemer en de monteur zit dat hij langs komt. Dit betekent ook dat de datum die op krijgt dat wij u aansluiten kan niet verplaatst worden.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
// Edit:
Mijn woonplaats is overigens Dordrecht.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 470351 op 21-08-2012 21:32 . Reden: Woonplaats vergeten toe te lichten ]