Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@ DJ-sannieboy dat vroeg ik mij dus ook al af, wanneer doen ze dat eigenlijk. Slaat toch nergens op dat ze dat dan niet kunnen leveren bij Tweak? Wat is het verschil. iTV is iTV. Dan zou je jou iTV ook online moeten kunnen checken. Beetje flauw dat ze dat nog niet geregeld hebben. Ik heb het laatst aan de Tweak helpdesk gevraagd en ze zijn er wel druk mee bezig wisten ze mij te vertellen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DAMAGE schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:22:
@ DJ-sannieboy dat vroeg ik mij dus ook al af, wanneer doen ze dat eigenlijk. Slaat toch nergens op dat ze dat dan niet kunnen leveren bij Tweak? Wat is het verschil. iTV is iTV. Dan zou je jou iTV ook online moeten kunnen checken. Beetje flauw dat ze dat nog niet geregeld hebben. Ik heb het laatst aan de Tweak helpdesk gevraagd en ze zijn er wel druk mee bezig wisten ze mij te vertellen.
Zoals ik al zei, KPN moet dat aanbieden aan wholesale klanten. Tweak is dus afhankelijk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:41
db I Delirium schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:55:
[...]

Wel jammer van het (initieel) beperkte zenderaanbod, en van de meerprijs natuurlijk, bij KPN krijg je het er gratis bij.

[...]

Ik moet wachten op de Android update, dan zal ik kijken of ik een lijstje kan samenstellen...
De Android update is beschikbaar, hier wat meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38528092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 419977 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:50:
[...]

De live TV app van glashart media werkt bij Tweak Blauw wel, maar dt werkt niet bij Tweak Groen, omdat daar gebruik word gemaakt van KPN BroadCasting, die de app niet voor wholesale klanten beschikbaar stelt.
De Live TV App van Glashart werkt wel, maar is nog redelijk in de ontwikkelfase. Gisteren mijn A540 opnieuw gekoppeld aan de iPad (na een overstap naar een andere provider moet je hem opnieuw koppelen) en eens naar dat Live gedeelte gekeken. Werkt hartstikke leuk, maar je hebt maar een paar zenders: een stuk of 7/8 geloof ik, waaronder NL 1,2,3, Journaal 24 en nog een paar zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 18:34
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:03:
[...]

De Live TV App van Glashart werkt wel, maar is nog redelijk in de ontwikkelfase. Gisteren mijn A540 opnieuw gekoppeld aan de iPad (na een overstap naar een andere provider moet je hem opnieuw koppelen) en eens naar dat Live gedeelte gekeken. Werkt hartstikke leuk, maar je hebt maar een paar zenders: een stuk of 7/8 geloof ik, waaronder NL 1,2,3, Journaal 24 en nog een paar zenders.
Met Tweak Groen? Ik krijg hem niet eens aan mijn Motorola 1963 gekoppeld :'(

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Cidolfas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:06:
[...]

Met Tweak Groen? Ik krijg hem niet eens aan mijn Motorola 1963 gekoppeld :'(
Nee, alleen Blauw, met Groen moet je wachten tot KPN en Tweak een dealtje sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 20:30
Krijg ik gisteren een folder van Tweak in mijn bus, was speciaal gericht op almere, leuke aanbieding van een gratis xbox 360 erbij, dus ik helemaal blij dat ik eindelijk kon overstappen op glasvezel. Ik dus naar de site, en wat blijkt, is er helemaal geen glasvezel in almere poort, en is dit dus helemaal niet voor mij beschikbaar.

Snap dan ook niet waarom ze dan folders gaan verspreiden in gebieden waar dit helemaal niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

Topicstarter
bones schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:27:
Krijg ik gisteren een folder van Tweak in mijn bus, was speciaal gericht op almere, leuke aanbieding van een gratis xbox 360 erbij, dus ik helemaal blij dat ik eindelijk kon overstappen op glasvezel. Ik dus naar de site, en wat blijkt, is er helemaal geen glasvezel in almere poort, en is dit dus helemaal niet voor mij beschikbaar.

Snap dan ook niet waarom ze dan folders gaan verspreiden in gebieden waar dit helemaal niet mogelijk is.
Was dit een adres-specifieke folder? Of tussen een reclameblad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

greatgonzo

schit-te-rend!

we hebben hier Tweak groen, met een experia box V8

Ik heb regelmatig (zeker één keer per twee dagen, vandaag al 3 keer) last van signaalverlies op de devolo set. Waardoor dus de tv-settopbox geen verbinding meer kan maken.

Wie weet wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

greatgonzo schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:05:

Ik heb regelmatig (zeker één keer per twee dagen, vandaag al 3 keer) last van signaalverlies op de devolo set. Waardoor dus de tv-settopbox geen verbinding meer kan maken.

UTP kabel trekken/leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 01:09
Deze week Tweak groen alles in een opgezegd. Ik ga de overstap naar KPN maken. In februari was mijn contract afgelopen en na een telefoontje vertelden ze me dat ze met een aanbod zouden komen. Dat aanbod heb ik nooit gehad. Aangezien ik nog €75,- p/m betaalde voor 50mbit en huur van twee Motorola 1960's en ik bij KPN de dubbel snelheid voor €66,- p/m kan krijgen incl. Spotify en TV op PC en iPad, nieuwe aparatuur en FTU ga ik begin augustus overstappen. Het vreemde was dat de helpdesk me vertelde alleen per kalendermaand te kunnen opstappen terwijl in hun algemene voorwaarden iets anders stond. Dat is gelukkig opgelost.

Nu nog afwachten of ze me na einde contract op 8 augustus, de lijn voor 9 augustus 13:00 uur vrijgeven. Ze zeggen van wel maar ik heb al wat vervelende ervaringen met de helpdesk achter de rug. Ik hoop maar op het beste, misschien krijgen ze me dan over een jaar wel weer als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 07:50
greatgonzo schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:05:

Inderdaad UTP trekken. Ik heb bij mij thuis twee UTP kabels aan de COAX kabel geknoopt en in een keer de COAX vervangen door 2xUTP. Werkt als een trein en niet meer dat gezeur met die Devolo's. COAX gebruik ik toch niet meer. Wel de kabel bewaard in de meterkast voor het geval eventuele volgende bewoners van dit huis weer COAX willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001

greatgonzo

schit-te-rend!

tja, maar dan moet ik door de vloerverwarming heen boren (router zit in de meterkast) en door de kruipruimte. Daar zat ik nu net niet op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Iemand hier het VOIP account aan een asterisk (freepbx) hangen?

Ben op zoek naar de volgende instellingen:

PEER details:

disallow=all
allow=g722&ulaw
canreinvite=yes
context=from-pstn
dtmfmode=inband
fromdomain=sip.tweakphone.nl
fromuser=31#########
host=sip.tweakphone.nl
insecure=very
nat=yes
qualify=yes
username=31#########
secret=#########
srvlookup=yes
type=peer

USER details:

secret=#########
type=friend
context=from-trunk
host=sip.tweakphone.nl

Op dit moment krijg ik geen inkomende gesprekken. Ook in de logging kom ik niets tegen. Sluit ik een hard-phone aan dan werkt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
Ander vraagje trouwens.

Bij de aanvraag van tweak-fiber, iets meer dan een jaar geleden, groen moeten kiezen wegens het "wholesale" contract met KPN?

Laatst de reggefiber winkel ingestapt met de vraag of zij binnenkort ook mogen leveren.

Het antwoord was: Ja, na 2 jaren groen mag je naar blauw.

Kan iemand dat bevestigen?

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

greatgonzo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:21:
tja, maar dan moet ik door de vloerverwarming heen boren (router zit in de meterkast) en door de kruipruimte. Daar zat ik nu net niet op te wachten
Devolo's rechstreeks in wandcontactdoos aansluiten. Resetten? Opnieuw syncen. Andersom in stopcontact steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lekkerbek schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:14:
Ander vraagje trouwens.

Bij de aanvraag van tweak-fiber, iets meer dan een jaar geleden, groen moeten kiezen wegens het "wholesale" contract met KPN?

Laatst de reggefiber winkel ingestapt met de vraag of zij binnenkort ook mogen leveren.

Het antwoord was: Ja, na 2 jaren groen mag je naar blauw.

Kan iemand dat bevestigen?

Martijn
Klinkt als onzin. Als het geen WGDO gebied is, zal blauw niet leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
WGDO gebied...

Reggefiber levert wel, dat had ik al gevonden vóór ik bij tweak aan het groen haakte.

Reggefiber levert alleen niet via tweak hier in Amersfoort (3813KG).

Bij het navragen aan de helpdesk van tweak krijg ik slechts een korte "nee" terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Datzelfde probleem kennen we in Hilversum ook. tweak kan wel groen leveren maar geen blauw, terwijl ik toch heel graag die overstap wil maken van XMS naar TWEAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
KNIP, verkeerde topic...

[ Voor 95% gewijzigd door db I Delirium op 09-07-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:43
Plurk. schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:09:
Deze week Tweak groen alles in een opgezegd. Ik ga de overstap naar KPN maken. In februari was mijn contract afgelopen en na een telefoontje vertelden ze me dat ze met een aanbod zouden komen. Dat aanbod heb ik nooit gehad. Aangezien ik nog €75,- p/m betaalde voor 50mbit en huur van twee Motorola 1960's en ik bij KPN de dubbel snelheid voor €66,- p/m kan krijgen incl. Spotify en TV op PC en iPad, nieuwe aparatuur en FTU ga ik begin augustus overstappen. Het vreemde was dat de helpdesk me vertelde alleen per kalendermaand te kunnen opstappen terwijl in hun algemene voorwaarden.........
Naar welke Usenet provider ga je overstappen? Of blijf je hiervoor bij Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lekkerbek schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:09:
WGDO gebied...

Reggefiber levert wel, dat had ik al gevonden vóór ik bij tweak aan het groen haakte.

Reggefiber levert alleen niet via tweak hier in Amersfoort (3813KG).

Bij het navragen aan de helpdesk van tweak krijg ik slechts een korte "nee" terug.
Dan is het waarschijnlijk een Packet Front gebied, net als Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Nog iemand in Almere buiten die vanaf gisteren middag geen DVB-C of analoog TV signaal meer heeft?
Het TV signaal Led op de Genexis is uit, Internet access werkt gewoon nog wel.
De helpdesk heeft vanochtend nog geen oplossing,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In Zeewolde gisteravond de hele avond geen tv gehad via DVB-C :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Same here, ook geen analoge TV, maar als je het Lijbrandt draadje bekijkt zie je dat het een algemene storing was voor Almere en Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Dukejohn schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:15:
Nog iemand in Almere buiten die vanaf gisteren middag geen DVB-C of analoog TV signaal meer heeft?
Het TV signaal Led op de Genexis is uit, Internet access werkt gewoon nog wel.
De helpdesk heeft vanochtend nog geen oplossing,...
Ja, idem hier (ook Almere Buiten). Tot en met gisteravond (vanochtend niet meer gecontroleerd) geen analoog TV signaal op de coax-uitgang. Wel digitale TV en Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
We zijn weer in de lucht met DVB-C en analoog TV, dit hebben we in Mei ook al een keer gehad.
Tweak is wel erg stil over dit soort storingen, een vermelding op de website zou best wel op zijn plaats zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 07-07 01:09
Jan Driebeen schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Naar welke Usenet provider ga je overstappen? Of blijf je hiervoor bij Tweak?
Ik gebruik geen usenet. Ben al heel lang lid van een torrentsite met RSS feeds. Maximale downloadsnelheid en ik hoef niets te doen omdat ik ze automatisch download via de RSSfeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nou dat was interesant, KPN monteur kwam vanochtend langs om glasvezel te installeren.

Begon er uiteraard al mee dat we nog geen Experiabox binnen hadden, maar dat schijnt bij ons in de omgeving wel vaker te gebeuren sinds dat PostNL verhuist is (daar zijn ze niet bepaald sneller door geworden). Gelukkig had hij reserve modems mee, dus die kon hij gebruiken, moest hij enkel nog even met KPN kortsluiten.

Klein detail, KPN kon ons niet vinden in hun systeem. Bleek uiteindelijk dat ons huisnummer miste in hun administratie, altijd een goed idee. Het was toen ook blijkbaar zo dat KPN het helemaal niet hoorde te doen, maar dat tweak een eigen monteur had moeten sturen. Niet geheel verrassend omdat KPN ons huisnummer niet had, er stond geen signaal op de glasvezel verbinding.

Monteur in zijn busje gesprongen en naar het glasvezel verdeelpunt gereden, daar heeft hij nog onze andere kant aangesloten, weer terug gekomen, nog een hoop rondgebeld, en uiteindelijk deed hij het. Rekening gemaakt voor tweak met de melding erbij dat ze het zelf moesten betalen en niet op de klant afschuiven, dus ben benieuwd of ik daar nog een factuur van krijg.

Voor ik naar mijn werk toch maar moest nog even speedtest gedraaid, 60/60 abbo, krijg 58.5 down, 30 up, 3ms ping. Die up is vreemd, maar zit nog wel een eigen redelijk verouderde router in bridged mode tussen, oftewel vanavond maar hopen dat de hele handel aan tv, usenet, etc geactiveerd kan worden.

Oftewel hartstikke blij met de monteur die het alsnog heeft weten te regelen, maar het zal ook een keer allemaal in 1x kloppend zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 13-07-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

furby-killer schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:09:
Nou dat was interesant, KPN monteur kwam vanochtend langs om glasvezel te installeren.

Begon er uiteraard al mee dat we nog geen Experiabox binnen hadden, maar dat schijnt bij ons in de omgeving wel vaker te gebeuren sinds dat PostNL verhuist is (daar zijn ze niet bepaald sneller door geworden). Gelukkig had hij reserve modems mee, dus die kon hij gebruiken, moest hij enkel nog even met KPN kortsluiten.
Monteur hoort de Experiabox gewoon mee te nemen, die wordt niet opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:35:
[...]

Monteur hoort de Experiabox gewoon mee te nemen, die wordt niet opgestuurd.
Tegenwoordig wel ;), experiabox en Genexis word vooruit opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 419977 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Tegenwoordig wel ;), experiabox en Genexis word vooruit opgestuurd.
Nee, dat is alleen bij KPN retail en niet bij KPN wholesale. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:50:
[...]

Nee, dat is alleen bij KPN retail en niet bij KPN wholesale. ;)
Hmm.. Collega bij Tweak Groen, had de Genexis en de EB in het installatiepakket zitten, vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saboteur
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06-2020
Kan iemand mij hier vertellen wanneer Utrecht ook onder het dekking gebied van Reggefiber/Tweak gaat vallen?
Ik zit nu bij XMS en zou heel graag over willen stappen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 419977 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:51:
[...]

Hmm.. Collega bij Tweak Groen, had de Genexis en de EB in het installatiepakket zitten, vorige week.
Dat is dan een uitzondering, hoort namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Leuk nieuwtje op Tweak.nl
Tweak gaat tot 1 Gbit leveren in samenwerking met GlasOperator
Tweak, één van Nederlands laatste onafhankelijke internetproviders, staat aan de vooravond van een memorabele gebeurtenis. Het in Almere gevestigde bedrijf zal vanaf oktober 2012 in samenwerking met netwerkleverancier GlasOperator namelijk van start gaan met unieke glasvezelabonnementen voor zowel consumenten als zakelijke klanten met een snelheid tot maar liefst 1 Gbit! Een dergelijke snelheid is tot op heden nog niet eerder leverbaar geweest en hiermee maakt Tweak haar reputatie als "snelste provider van Nederland" andermaal waar.

In eerste instantie zullen de nieuwe abonnementen leverbaar zijn in postcodegebieden in onder andere Rotterdam en Alphen aan den Rijn, waarna het product in samenwerking met GlasOperator steeds verder zal worden uitgerold in Nederland. Heeft u interesse in dit product en zijn bij u de abonnementen nog niet leverbaar? Neemt u dan contact op via info@tweak.nl onder vermelding van uw postcode en huisnummer. Wij zullen bij de uitrol van nieuwe gebieden prioriteit geven aan postcodes waar veel interesse is in het nieuwe product.

De nieuwe abonnementen zullen in de welbekende Internet + Bellen en Alles-in-1 pakketten beschikbaar komen. Zoals u van ons gewend bent leveren wij snel en betrouwbaar internet en kraakheldere telefonie tegen zeer voordelige tarieven.

Mocht u na het lezen van dit bericht vragen en/of opmerkingen hebben dan horen wij dat vanzelfsprekend graag. Onze helpdesk is op werkdagen bereikbaar van 9:00u tot 21:00u en in het weekend van 12:00u tot 20:00u op het telefoonnummer 0800-TWEAKHD (8932543) en via mail op info@tweak.nl.
Geplaatst op: 16-07-2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

The Wizard

Moderator Mobile
Het is al soms moeilijk om de 200 Mbit vol te krijgen, laat staan 1 Gbit :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
laten we hopen dat het dan ok goedkoper word.
ik wil einde van het jaar overstappen op glas hier in almere dus lagere prijzen zijn wel meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Wizard schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:15:
Het is al soms moeilijk om de 200 Mbit vol te krijgen, laat staan 1 Gbit :).
Inderdaad, krap aan haalt mijn PC de 200 Mbit, 1 Gbit is wel wat overkill, maar goed als je hem dicht wil trekken met meerdere PC's kan ik het nog begrijpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:55

WoBBeL

*zwaai*

welke router kan 1 gbit aan? de vigor 2130 haalt maximaal 600mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416516

kmichael schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:44:
Leuk nieuwtje op Tweak.nl

[...]
Wisper kan dat toch ook leveren? In ieder geval in deze regio
Echter als particulier lijkt het me een overkill.
De prijs is ook vrij oninteressant. Nu voor 40eu 200/200 Inc telefonie
47,50 600/600 eb iets van 140 voor 1024/1024.

Ben wel benieuwd naar de tweak prijzen. Helaas leveren ze niet in mijn regio. (meteen goede nieuwsserver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-07 16:46
heeft iemand wel eens een DMZ ingesteld op zijn experiabox?

ik ben daar nu mee bezig maar op het moment dat ik dmz aanzet en naar mijn pc laat gaan dan word de pc maar gecapped op 15mbit :?

heeft iemand dat hier ook?

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:22
Weet iemand hoe je de portforward regelt op de Packetforce? Ik wil wat grote fotobestanden naar familie sturen. Dropbox heb ik maar 2Gb (en hoef ook niet meer) en mail wil maar 10Mb. Dus nu wil ik een rechtstreekse link naar m'n NAS mailen naar degenen die het betreft, zodat ze de foto's zelf kunnen downloaden.

Ik heb al geprobeerd poort 8080 te forwarden naar m'n laptop, dat werkt wel. Zal dus in m'n NAS zitten...

[ Voor 14% gewijzigd door Miglow op 22-07-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Anoniem: 416516 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:15:
[...]

Wisper kan dat toch ook leveren? In ieder geval in deze regio
Echter als particulier lijkt het me een overkill.
De prijs is ook vrij oninteressant. Nu voor 40eu 200/200 Inc telefonie
47,50 600/600 eb iets van 140 voor 1024/1024.

Ben wel benieuwd naar de tweak prijzen. Helaas leveren ze niet in mijn regio. (meteen goede nieuwsserver)
kelere 40 euro voor 200/200 ?
daar heb je hier bij kpn 50 mbit en bij tweak 60 mbit voor en dat is dan ook het volledige aanbod vor 40 euro de rest is allemaal duurder!
almere is gewoon duur met het glas netwerk ten opzichte vaaan de rest van nederland. :(
ze neme niet eens de moeite om te concureren met upc voor hetzelfde ben je gewoon even veel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 08:24
Miglow schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:27:
Weet iemand hoe je de portforward regelt op de Packetforce? Ik wil wat grote fotobestanden naar familie sturen. Dropbox heb ik maar 2Gb (en hoef ook niet meer) en mail wil maar 10Mb. Dus nu wil ik een rechtstreekse link naar m'n NAS mailen naar degenen die het betreft, zodat ze de foto's zelf kunnen downloaden.

Ik heb al geprobeerd poort 8080 te forwarden naar m'n laptop, dat werkt wel. Zal dus in m'n NAS zitten...
Hoe zit het met je tweak "home page" in mijn geval 10 Gb, samen met irfan view bak je simpel een homepagina in elkaar. Om niet alles publiek te laten zien gewoon een directe link van je "hidden" folder naar je familie sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Mijn ervaring met Tweak na 8 maanden was nagenoeg probleemloos. Ik heb 1x uitval van 2 a 3 uur gehad. Verder wel redelijk stabiel. De upload blijft echter wel achter t.o.v. download. Echter, met stomheid ben ik geslagen hoe men reageert op mij vraag of ik ook gebruik kan maken van de huidige 55,- aanbieding van Glas Groen 100mb alles in 1. Voor de duidelijkheid, ik heb nu Glas groen internet 100mb en telefoon voor 67,- Daar wil ik dus TV bij voor de aanbieding prijs. Helaas, dat gaat dus niet. Neem ik er TV bij ga ik de TV kosten er nog extra bij betalen! Wanneer het jaarcontract is afgelopen, kun je van de dan geldende aanbieding gebruik maken. Ik vind de houding t.o.v. de huidige klanten niet echt klantvriendelijk en heb dan ook besloten de handel per einde contract datum op te zeggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Gearjunkie op 24-07-2012 15:10 . Reden: 100mb glas verbinding omschreven ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Als ik jou was zou ik nog een keer bellen met je vraag of je gebruik kunt maken van de nieuwe prijzen door per direct een nieuw jaar contract te nemen.

Mijn ervaring is dat de ene medewerker maar wat uit zijn nek zwamt de andere helpt wel normaal en correct!

Je hebt wel een Contract afgesloten voor 67,- pm ze zijn niet verplicht om deze vroegtijdig om te zetten.
Mocht je een upgrade aanvragen dan is dit wel vroegtijdig mogelijk. (is mij verteld door een medewerker die wel netjes en correct was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
De medewerker was wel netjes en correct, sterker nog hij heeft navraag gedaan, en werd nog eens gecorrigeerd door iemand die mee luisterde met het gesprek, om duidelijk uit te leggen dan Tweak een bepaalde huur voor de lijnen betaal...bla bla verhaal. Ik heb zelfs nog gevraagd waar ik een schriftelijk klacht kon deponeren. Dan had weinig zin volgens de beste man. Het gaat er natuurlijk helemaal niet om of men wel of niet verplicht is. Het gaat om behoud en waardering van je klant. En dat je daar niets voor kunt compenseren is op z'n zachts gezegd nogal ongeloofwaardig. Inmiddels is de opzegging al onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Gearjunkie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:09:
Mijn ervaring met Tweak na 8 maanden was nagenoeg probleemloos. Ik heb 1x uitval van 2 a 3 uur gehad. Verder wel redelijk stabiel. De upload blijft echter wel achter t.o.v. download. Echter, met stomheid ben ik geslagen hoe men reageert op mij vraag of ik ook gebruik kan maken van de huidige 55,- aanbieding van Glas Groen 100mb alles in 1. Voor de duidelijkheid, ik heb nu Glas groen internet 100mb en telefoon voor 67,- Daar wil ik dus TV bij voor de aanbieding prijs. Helaas, dat gaat dus niet. Neem ik er TV bij ga ik de TV kosten er nog extra bij betalen! Wanneer het jaarcontract is afgelopen, kun je van de dan geldende aanbieding gebruik maken. Ik vind de houding t.o.v. de huidige klanten niet echt klantvriendelijk en heb dan ook besloten de handel per einde contract datum op te zeggen.
pffff, ik snap je houding niet helemaal. Je hebt een contract, die je wilt uitbreiden wat blijkbaar kan volgens tweak. Daarnaast wil je van je huidige contract af om voor een lagere prijs in aanmerking te komen :? Gaat het om de lagere prijs of om de TV?
Bedenk dat niet alleen tweak zo handelt, informeer maar eens bij T-Mobile, KPN, Vodafone, XMS, UPC etc.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik snap zijn houding wel. Wij zitten nu nog bij UPC en overwegen een overstap naar bv. Tweak. Bij UPC zijn ze op dit punt erg klantvriendelijk. We zijn al meerdere keren overgestapt naar een aanbieding. Dat dat bij Tweak moeilijk gaat is voor mij een reden om voorlopig even verder te zoeken

Het overstappen bij UPC was trouwens wel altijd een upgrade. Ik verwacht dat ze een downgrade niet zullen goedkeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door PaPa op 25-07-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
PaPa schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:13:
Ik snap zijn houding wel. Wij zitten nu nog bij UPC en overwegen een overstap naar bv. Tweak. Bij UPC zijn ze op dit punt erg klantvriendelijk. We zijn al meerdere keren vergestapt naar een aanbieding. Dat dat bij Tweak moeilijk gaat is voor mij een reden om voorlopig even verder te zoeken.
Welnu, in het verleden had ik wel een discussie met UPC, waarbij ik als klant aan het kortste eind trok (buiten contractuele jaar) als gevolg ben ik destijds overgestapt naar Canal Digital en later naar tweak. Afgezien van het feit dat ze je aan het jaarcontract houden, heb ik geen (echte) negatieve ervaringen met tweak. Er komen immers altijd nieuwe aanbiedingen om klanten te binden aan een nieuw contract, gelukkig heb ik al een Xbox (huidige actie) en gelukkig had ik al een netbook (voorgaande actie?). Alleen jammer dat ze geen analoog signaal bieden bij tweak groen, Maar goed misschien komt dat ooit nog :) Voorlopig gebruik ik meerdere STB's en maak dankbaar gebruik van het usenet. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ze mogen toch al geen jaarcontract meer doen ivm nieuwe wetgeving? Of was dat voor verlengen per jaar?

[ Voor 21% gewijzigd door WoBBeL op 26-07-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
xost schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:41:
Ze mogen toch al geen jaarcontract meer doen ivm nieuwe wetgeving? Of was dat voor verlengen per jaar?
Ja hoor, ze mogen alleen niet verlengen met een jaar. Dat mag alleen met lengte betaaltermijn, m.a.w. 1 maand per keer. Dit geldt voor zo'n beetje elk abonnement.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Miglow schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:27:

Joh, hou het simpel gebruik lekker wetransfer.com Daar kun je tot 2GB "mailen" naar diverse mensen. Je krijgt zelfs een berichtje wanneer iemand het gedownload heeft.

Verder: welke nas heb je:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
sypie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:51:
[...]

Joh, hou het simpel gebruik lekker wetransfer.com Daar kun je tot 2GB "mailen" naar diverse mensen. Je krijgt zelfs een berichtje wanneer iemand het gedownload heeft.

Verder: welke nas heb je:
Ja, snap ik, maar ik stuur nog wel eens verschillende foto's naar verschillende mensen. Ik heb een MyBookLive 1TB met featurepackmanager en geupgrade Twonkyserver, zodat ik m'n mkv's ook kan streamen. Dat werkt allemaal perfect, alleen die webserver... Inmiddels heb ik de 8080 poort wel voor elkaar. Ik kan gewoon niet van binnen mijn netwerk het buitenip opvragen. Als ik met m'n telefoon via 3g het buitenip opvraag met :8080, krijg ik wel de Hello World boodschap. https doet dan nog steeds niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Miglow schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:54:
[...]

Ja, snap ik, maar ik stuur nog wel eens verschillende foto's naar verschillende mensen. Ik heb een MyBookLive 1TB met featurepackmanager en geupgrade Twonkyserver, zodat ik m'n mkv's ook kan streamen. Dat werkt allemaal perfect, alleen die webserver... Inmiddels heb ik de 8080 poort wel voor elkaar. Ik kan gewoon niet van binnen mijn netwerk het buitenip opvragen. Als ik met m'n telefoon via 3g het buitenip opvraag met :8080, krijg ik wel de Hello World boodschap. https doet dan nog steeds niks...
voor HTTPS poort 443 toch wel open gezet? ;) Ik kom het wel vaker met routers tegen dat WANIP:POORT niet te benaderen is vanaf intern, maar wel van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Hans_18T schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:03:
[...]

pffff, ik snap je houding niet helemaal........
Misschien ga je het wel snappen als je zelf ineens 20,- per maand meer moet betalen dan iemand die nieuw als klant binnen komt en deze ook nog eens een XBOX erbij krijg voor de exact zelfde dienst? En dat op basis van 1 jaar contract... 8)7

Andere providers bieden op basis van een contract verlenging een alternatief.

[edit]
Nog even voor de duidelijkheid, ik wil niet van mijn contract af, deze mag zelfs worden verlengd. Tweak bied echter geen alternatief. Het is alleen mogelijk per einde contract datum van de dan geldende aanbieding gebruik te maken. Wil ik dus nu een nieuwe dienst erbij (TV) dan ga ik voor het totale pakket veel meer betalen dan een nieuwe klant die dezelfde dienst afneemt.

[ Voor 28% gewijzigd door Gearjunkie op 27-07-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
Gearjunkie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:32:
[...]

Misschien ga je het wel snappen als je zelf ineens 20,- per maand meer moet betalen dan iemand die nieuw als klant binnen komt en deze ook nog eens een XBOX erbij krijg voor de exact zelfde dienst? En dat op basis van 1 jaar contract... 8)7

Andere providers bieden op basis van een contract verlenging een alternatief.

[edit]
Nog even voor de duidelijkheid, ik wil niet van mijn contract af, deze mag zelfs worden verlengd. Tweak bied echter geen alternatief. Het is alleen mogelijk per einde contract datum van de dan geldende aanbieding gebruik te maken. Wil ik dus nu een nieuwe dienst erbij (TV) dan ga ik voor het totale pakket veel meer betalen dan een nieuwe klant die dezelfde dienst afneemt.
Feitelijk zit je bij Tweak (maar dat geldt ook voor andere aanbieders) tot het einde van je eerste contractjaar vast aan het tariefplan op het moment van afsluiten. Niet heel vreemd in mijn ogen, als je had gewacht tot het einde van het contract dan waren er op dat moment vast aantrekkelijke aanbiedingen geweest, ik heb zelf per 1 april met een jaar verlengd en de aanbieding deed niet onder voor nieuwe abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Gearjunkie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:32:
[...]

[edit]
Ik zou verwachten dat als je een extra dienst afneemt, de komende 4 maanden het oude tarief betaald + kosten TV, om vervolgens na de 4 maanden over te gaan op de dan geldende 'aanbieding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 22:27
Jammer dat de Xbox aanbieding niet geldig is bij verlenging van bestaande abonnementen...

Weer een bedrijf dat laat zien dat als je eenmaal klant bent je weinig meer voorstelt.
Ben verder tevreden over Tweak (geweest), maar dit soort uitsluitingen doen het slecht bij mij. Ben nu dus aan rondkijken naar andere aanbieders.
Gemiste kans helaas.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oktopus schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:20:
Jammer dat de Xbox aanbieding niet geldig is bij verlenging van bestaande abonnementen...

Weer een bedrijf dat laat zien dat als je eenmaal klant bent je weinig meer voorstelt.
Ben verder tevreden over Tweak (geweest), maar dit soort uitsluitingen doen het slecht bij mij. Ben nu dus aan rondkijken naar andere aanbieders.
Gemiste kans helaas.
Zeker in glasvezelland lijkt dat tot nu toe de beste strategie. En dan heb ik het over het "Glasvezel Blauw" gebied van Tweak. Ik heb me nooit verdiept in het "Groen" (KPN) gebied, aangezien ik in een Blauw-only gebied woon. Maar gezien jouw opmerking, lijkt het erop dat het er in de "Groen" gebieden niet anders aan toegaat.

Ik heb eerst een tijd bij XMS gezeten. XMS werd toen ingehaald door Tweak qua prijs-kwaliteit en dus ben ik overgestapt naar Tweak. Mijn jaarcontract loopt nog tot begin mei 2013 en dan ga ik gewoon weer opnieuw rondkijken. Komt Tweak met een aantrekkelijk aanbod, dan blijf ik natuurlijk gewoon klant. Maar dan zal het aanbod natuurlijk wel net zo interessant moeten zijn als de "nieuwe-klant-aanbiedingen" van de concurrerende aanbieders.

Wij gebruiken daarom ook bewust niet de maildienst van onze provider. Voor mail hebben we gewoon een eigen domein en een webhosting-pakket bij een provider (kost nog geen 3 tientjes per jaar). Overstappen wordt dan een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
xost schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:06:
[...]

voor HTTPS poort 443 toch wel open gezet? ;) Ik kom het wel vaker met routers tegen dat WANIP:POORT niet te benaderen is vanaf intern, maar wel van buitenaf.
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Je kunt de router ook van buitenaf benaderen en als je WANIP ingeeft, kom je in de router terecht. Doe je https://WANIP, kom je ook in de router. Heb in overleg met de Helpdesk de poorten veranderd naar resp 81 en 82 en dan gaat het beter. Het is een aparte router in ieder geval. Maar 1 ding scheelt, ooit komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:37:
[...]

Ik heb eerst een tijd bij XMS gezeten. XMS werd toen ingehaald door Tweak qua prijs-kwaliteit en dus ben ik overgestapt naar Tweak. Mijn jaarcontract loopt nog tot begin mei 2013 en dan ga ik gewoon weer opnieuw rondkijken. Komt Tweak met een aantrekkelijk aanbod, dan blijf ik natuurlijk gewoon klant. Maar dan zal het aanbod natuurlijk wel net zo interessant moeten zijn als de "nieuwe-klant-aanbiedingen" van de concurrerende aanbieders.
Hoe lang zat je zonder internet (en TV?) bij je laatste overstap?

Ik zelf heb Tweak Groen, het enige wat ik eigenlijk mis is het analoge TV signaal. (Ik gebruik nu meerdere setop boxen, deels gehuurd en deels van marktplaats:)

Ik ben ooit overgestapt binnen Tweak van 30/30 naar 50/50 de eerste 6 maanden waren destijds voor 50% van de prijs (55 euro) daarna overgestapt op 60/60 voor 50 euro. Persoonlijk boeit het niet echt of ik 30/30 heb of 60/60, maar ja het verschil was 'slechts' 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hans_18T schreef op zondag 29 juli 2012 @ 08:47:
[...]

Hoe lang zat je zonder internet (en TV?) bij je laatste overstap?
Niets van gemerkt. Ik had op mijn router een portforward gemaakt naar de webinterface van mijn printservertje en vanuit de zaak regelmatig gekeken of mijn XMS-lijn down was. Zodra die down was, heb ik meteen met Tweak gebeld om alle diensten te laten provisionen. Toen ik thuis kwam, had ik meteen al IPTV en toen ik de Packetforce router aangesloten had, was ik ook meteen online. Even gebeld met Tweak om de telefonie te laten configureren in de Packetforce router en toen kon ik ook weer bellen. Het enige, waar we vrij lang op hebben moeten wachten, was de portering van het vaste nummer. Dat duurde ongeveer een week.

Maar ik heb dus Tweak Blauw. Bij Groen zal e.e.a. helemaal anders werken waarschijnlijk.
Ik zelf heb Tweak Groen, het enige wat ik eigenlijk mis is het analoge TV signaal. (Ik gebruik nu meerdere setop boxen, deels gehuurd en deels van marktplaats:)

Ik ben ooit overgestapt binnen Tweak van 30/30 naar 50/50 de eerste 6 maanden waren destijds voor 50% van de prijs (55 euro) daarna overgestapt op 60/60 voor 50 euro. Persoonlijk boeit het niet echt of ik 30/30 heb of 60/60, maar ja het verschil was 'slechts' 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
joop99 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:04:
[...]

Feitelijk zit je bij Tweak (maar dat geldt ook voor andere aanbieders) tot het einde van je eerste contractjaar vast aan het tariefplan op het moment van afsluiten. Niet heel vreemd in mijn ogen, als je had gewacht tot het einde van het contract dan waren er op dat moment vast aantrekkelijke aanbiedingen geweest, ik heb zelf per 1 april met een jaar verlengd en de aanbieding deed niet onder voor nieuwe abonnees.
Klopt helemaal, dit is ook exact wat ik al reeds had opgemerkt, alleen bij andere providers kun je WEL gebruik maken van de lopende actie ook al is je huidige contract nog niet verlopen. Je huidige contract wordt dan namelijk gewoon verlengd met 1 jaar.... (heb ik b.v. bij UPC reeds 3x gehad...)
Hans_18T schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:51:
[...]

Ik zou verwachten dat als je een extra dienst afneemt, de komende 4 maanden het oude tarief betaald + kosten TV, om vervolgens na de 4 maanden over te gaan op de dan geldende 'aanbieding'.
Dat doe ik ook, maar niet meer bij Tweak. Want die zijn blijkbaar niet zo blij met hun huidige klanten.
Oktopus schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:20:

Gemiste kans helaas.
Inderdaad! _/-\o_

[edit]
Nog even een leuk weetje:
Om gebruik te maken van deze kortingsactie mag u 3 maanden geen actieve glasvezelverbinding hebben gehad. Uit de voorwaarden van de tweak actie.

[ Voor 44% gewijzigd door Gearjunkie op 30-07-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 08:14

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik: "Hoi, mijn Zyxel hangt in een bootloop"
Helpdesk: "Ehh, bel Zyxel, hier kan ik weinig aan doen. Moch Zyxel je niet kunnen helpen, bel ff, schiet ik een ticket in voor een nieuwe Zyxel. Hoe lang heeft u deze al?"
Ik: "Ehhh, paar maand, amper. Geen idee, maar vrij recent in ieder geval"
Helpdesk: "Waaraan ziet u dat?"
Ik: "De bovenkant is nog niet verstoft/vergeeld"
Helpdesk: "Ok, we proberen nog even een ander stopcontact, maar dit klinkt bricked. Zyxel zal de snelste hulp kunnen bieden. Een nieuwe aanvragen kost een paar weken. En zo lang wilt u niet met een experia zitten"
Helpdesk: "Niet dat ik denk dat u stom bent hoor, maar er zit toch echt een reset-knop op de achterkant"
Ik: "Ah, ja, die is makkelijk te missen dus. Kan die niet groter?"
Helpdesk: "Uitboren mag, maar dan vervalt de garantie wel"

_O_

Tweak blijft toch de leukste helpdesk die er is.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
De overstap van Lijbrandt naar Tweak gaat nogal moeizaam... Vrijdag zou het abo om worden gezet. Je moet op de dag van de overzetting zelf bellen als je geen signaal van je oude provider meer hebt. Dat heb ik dus direct gedaan. Op vrijdagavond werkte het nog niet, dus de helpdesk maar weer gebeld. Blijkbaar ben je dan al een gewone klant en kom je in het reguliere storing circuit terecht. Er is een storing voor me aangemeld en ze zullen er naar gaan kijken. Op zaterdag helaas nog niets, gebeld, er is een nieuwe storing voor me aangemeld. Op zondag helaas nog steeds niets, er is geen nieuwe storing aangemeld. Het signaal van Tweak is er helaas pas op maandagochtend succesvol opgezet, dus we hebben het een weekendje zonder tv, internet of telefoon moeten doen. Alles werkte, behalve de telefoon. Daar moet je blijkbaar ook weer zelf voor bellen (handig zonder telefoon), dus maar even de GSM van de zaak gebruikt. Ze zouden het modem direct in gaan stellen. Helaas na een paar uur nog steeds geen werkende telefoon. Gebeld met de helpdesk, ze hebben er een storing voor aangemeld. Op dinsdag nog geen telefoon, dus maar weer gebeld. Ze waren vergeten het modem in te stellen, zouden ze direct even doen. Dinsdagavond maar weer even gebeld, ze waren het vergeten, dus woensdag zouden ze het modem in gaan stellen. Zucht... Vandaag maar weer bellen om even een herinnering doorgeven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, en dat was einde RTL gemist.
We mogen tegenwoordig dus gaan betalen om een oude aflevering terug te kijken. En niet een paar centen.... nee meestal 1 euro of meer.

Nou RTL: vergeet het maar. Ik ga echt geen 1,50 euro betalen om een al 3x herhaalde aflevering van de Pfaffs van vrijdag terug te mogen zien hoor. |:(

Verzoek aan Tweak: kan de RTL gemist uit het menu gehaald worden? Ik download de hele series wel, als ik wat terug wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 20:15

inXs

known as inXs

Zo net een tweak fiber 100mbit alles in 1 order geplaats! Ik kom van XMS en ga de overstap wagen, vanwege de goede prijs, betere tv en uiteraard de xbox ;). Ik ga dus voor tweak groen, met kpn samen. Ik woon op dit moment in vathorst, waar blauw ook mogelijk zou moeten zijn, maar toch voor groen gekozen. Sinds kpn het nieuwe signaal voor de tv heeft ben ik toch wel onder de indruk.

Nog wel even een vraag, wellicht heeft hier iemand ervaring mee. De helpdesk gaf in eerste instantie aan, stel dat mijn contract stopt op 1 september en xms haalt het signaal van de lijn, dan kan tweak daarna hun signaal starten. Nu lees ik in de startpost van dit topic:

Indien dit het WGDO netwerk is (Waar o.a. oplevert XMS, Lijbrandt, KickXL, Concepts) kan je probleemloos overstappen naar Tweak Blauw, wil je over naar Groen komt hier downtime bij kijken. Neem contact op met de Tweak Servicedesk.

Nu heb ik wel al een mail gestuurd naar ze, maar ben toch nieuwsgierig, wat is de ervaring met de downtime bij jullie?

edit: ze reageren wel erg snel bij de helpdesk, ik krijg te horen, 3 tot 4 weken downtime! Dat moet ik er dan maar voor over hebben zeg maar.

[ Voor 6% gewijzigd door inXs op 01-08-2012 20:37 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@inXs

"Indien u in de afgelopen drie maanden al eerder een actieve glasvezelverbinding had, komt de gratis Xbox te vervallen."

Welk deel van bovenstaande voorwaarde was je niet duidelijk :) ?
Kwa tv ga je trouwens achteruit als je nu iptv via xms hebt (directe glashart media streams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Idd, bij overstap WDGO --> WBA/WMP(+) (hoe het beestje heet :)) wordt/moet de lijn daadwerkelijk "gesloopt" worden. Waarom de monteur niet de glasvezeltje direct kan overprikken is mij ook een raadsel. Het moet toch allemaal gemakkelijk kunnen?

Een downtime is dus helaas aanwezig. Waarom ben je toch voor groen gegaan? Die waardeloze experia box zou mij al tegenhouden.

TV maakt niets meer uit, de TV signalen voor DSL en Glasvezel zijn tegenwoordig gescheiden. Er zit nog wel een andere compressie op (MPEG4 ipv MPEG2 dacht ik) dan bij de Glashart Media streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sergej schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:06:
@inXs

"Indien u in de afgelopen drie maanden al eerder een actieve glasvezelverbinding had, komt de gratis Xbox te vervallen."

Kwa tv ga je trouwens achteruit als je nu iptv via xms hebt (directe glashart media streams).
Ik neem aan, dat ze overstappen van een andere provider naar Tweak niet zullen ontmoedigen en ga er eigenlijk toch wel vanuit, dat hij die Xbox krijgt.

Het zou zakelijk gezien niet zo'n handige zet zijn, om nieuwe klanten - die nota bene van een directe concurrent willen overstappen naar jou - te gaan vertellen dat de aanbieding voor nieuwe klanten niet voor hen zou gelden....

Ze zullen waarschijnlijk bedoelen, dat je minstens 3 maanden geen klant mag zijn geweest bij Tweak Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:47
Ik sta op het punt over te stappen van Ziggo (kabel) naar glasvezel.
Hoewel ik super tevreden ben met ziggo blijft de snelheid mijn aandacht trekken.....
Op dit moment heb ik een HTPC bij de tv waarin 2 anysee tuners in zitten om middels mediaportal te kunnen kijken en opnemen. Dit werkt prima maar vergt veel tijd en geduld om het draaiend te houden (zeker voor de vrouw...). Ook betekend dit veel uren waarin de htpc niet goed in standby gaat en dus stroom verbruikt.

Voordelen glasvezel:
Snel :9
Online opnemen (leuke bijkomstigheid is beneden opnemen boven kijken)
Gebruiksvriendelijker voor mijn vriendin in vergelijking met de htpc
Energieverbruik daalt tov htpc

Nadelen:
Geen analoog signaal meer
Lagere bitrate van de streams (al lees ik dat dit omhoog zou moeten gaan binnenkort..)
Geen dts in de geleverde streams (meeste films kijk ik toch als downloads..)
Minder hd kanalen dan het standaard ziggo pakket

Op mijn postcode (1948CE) wordt bij de meeste postcode checks KPN, XS4ALL en Fieber genoemd.
Nu kwam ik er toevallig vandaag achter dat ook tweak bij ons glasvezel levert.
Het gaat mij om een alles in een pakket met 100mb up/down en verder geen extra's als zender pakketten en belbundels.
Het verschil tussen kpn en tweak komt dan neer op 2 euro per maand (afgezien van de xbox :P )
Kan iemand mij nog voor of nadelen van tweak tov kpn vertellen (als ze er zijn..)?
Zijn er voor of nadelen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
inXs schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:30:
Zo net een tweak fiber 100mbit alles in 1 order geplaats! Ik kom van XMS en ga de overstap wagen, vanwege de goede prijs, betere tv en uiteraard de xbox ;). Ik ga dus voor tweak groen, met kpn samen. Ik woon op dit moment in vathorst, waar blauw ook mogelijk zou moeten zijn, maar toch voor groen gekozen. Sinds kpn het nieuwe signaal voor de tv heeft ben ik toch wel onder de indruk.

Nog wel even een vraag, wellicht heeft hier iemand ervaring mee. De helpdesk gaf in eerste instantie aan, stel dat mijn contract stopt op 1 september en xms haalt het signaal van de lijn, dan kan tweak daarna hun signaal starten. Nu lees ik in de startpost van dit topic:

Indien dit het WGDO netwerk is (Waar o.a. oplevert XMS, Lijbrandt, KickXL, Concepts) kan je probleemloos overstappen naar Tweak Blauw, wil je over naar Groen komt hier downtime bij kijken. Neem contact op met de Tweak Servicedesk.

Nu heb ik wel al een mail gestuurd naar ze, maar ben toch nieuwsgierig, wat is de ervaring met de downtime bij jullie?

edit: ze reageren wel erg snel bij de helpdesk, ik krijg te horen, 3 tot 4 weken downtime! Dat moet ik er dan maar voor over hebben zeg maar.
InXs, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met overstappen van XMS naar Tweak. Ik ben namelijk hetzelfde van plan, woon ook in Vathorst. Verbaasde me trouwens dat we hier niet naar tweak blauw kunnen maar dat terzijde :)

Of je de xbox krijgt weet ik niet. Volgens de letterlijke tekst in de voorwaarden niet, maar ik kan me ergens niet voorstellen dat ze bedoelen dat overstappen vanaf een concurrent uitsluitsel betekend. Hou ons op de hoogte svp! :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Sergej schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:06:
@inXs

Uhmmm, dat was even een moment van onscherpte. Toen ik die tekst las, las ik eigenlijk dat ermee te maken heeft als je al een verbinding hebt bij tweak en dat je dan de boel niet opzegt en opnieuw aanmeld. Ik heb even een mail de deur uitgedaan, mocht het inderdaad zo zijn dat ik die xbox niet krijg, dan vind het ik het die 4 weken downtime niet waard.

Overigens over KPN tv (tweak groen): http://www.totaaltv.nl/ni...eit_KPN_op_glasvezel.html

Het is vooral goedkoper (in mijn geval dan), om het te nemen via tweak en je hebt gratis HD kanalen.
The Wizard schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:12:
Idd, bij overstap WDGO --> WBA/WMP(+) (hoe het beestje heet :)) wordt/moet de lijn daadwerkelijk "gesloopt" worden. Waarom de monteur niet de glasvezeltje direct kan overprikken is mij ook een raadsel. Het moet toch allemaal gemakkelijk kunnen?

Een downtime is dus helaas aanwezig. Waarom ben je toch voor groen gegaan? Die waardeloze experia box zou mij al tegenhouden.

TV maakt niets meer uit, de TV signalen voor DSL en Glasvezel zijn tegenwoordig gescheiden. Er zit nog wel een andere compressie op (MPEG4 ipv MPEG2 dacht ik) dan bij de Glashart Media streams.
Ik ben voor groen gegaan, omdat ik juist TV wilde via KPN, via reggefiber zou ik precies hetzelfde hebben als bij XMS (qua tv dan). En bij blauw zit geen xbox ;) ... Over de xperia box hoor ik verschillende verhalen, maar heb er zelf geen ervaringen mee. Ik begrijp vooral dat het een stuk flexibiliteit wegneemt, maar die heb ik zelf niet zo nodig. Zijn er nog andere nadelen die wellicht belangrijk zijn dan? Ik neem aan dat ik er gewoon utp kabels in kan stoppen? Voor mijn PS3 bijvoorbeeld.
Wilde schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:22:
[...]

InXs, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met overstappen van XMS naar Tweak. Ik ben namelijk hetzelfde van plan, woon ook in Vathorst. Verbaasde me trouwens dat we hier niet naar tweak blauw kunnen maar dat terzijde :)

Of je de xbox krijgt weet ik niet. Volgens de letterlijke tekst in de voorwaarden niet, maar ik kan me ergens niet voorstellen dat ze bedoelen dat overstappen vanaf een concurrent uitsluitsel betekend. Hou ons op de hoogte svp! :)
Nog een punt inderdaad, tweak blauw ging niet lukken. Wel gek, via de site van reggefiber is een overstap namelijk wel mogelijk!

Ik zal jullie hier op de hoogte houden, de eerste contacten met de helpdesk via de mail zijn positief. 3x gemaild nu (oa. over downtime) vanaf 19:00 en tot 21:00 is er al 3x gereageerd.

Verder is nog een reden van overstap voor mij de goede news server. Ik heb nu een pay server van 7 euro p/m, die komt ook te vervallen en speelt dus ook mee in het kostenplaatje!

[ Voor 56% gewijzigd door inXs op 01-08-2012 23:38 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Nog even een laatste reactie, nog even contact gehad met de mensen van tweak en inderdaad, de xbox actie geldt alleen maar als je niet van glasvezel afkomt. Als je al een ander product op glasvezel hebt, zoals XMS, dan krijg je geen xbox. Ofwel ik krijg geen xbox. Dan vind ik het om eerlijk te zijn de downtime van 4 weken ook niet waard en ga ik nog even rustig afwachten en mijzelf beroepen op de wet kopen op afstand ;)

Edit: nog even antwoord gekregen op de vraag waarom glasvezel klanten deze xbox niet krijgen: "
Wij dienen voor deze klanten kosten te maken, kosten die we voor "niet-glasvezel klanten" niet hoeven te maken. Waardoor wij dus voor die klanten een XBOX kunnen aanschaffen. "

[ Voor 24% gewijzigd door inXs op 02-08-2012 13:24 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inXs schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:43:
Nog even een laatste reactie, nog even contact gehad met de mensen van tweak en inderdaad, de xbox actie geldt alleen maar als je niet van glasvezel afkomt. Als je al een ander product op glasvezel hebt, zoals XMS, dan krijg je geen xbox. Ofwel ik krijg geen xbox. Dan vind ik het om eerlijk te zijn de downtime van 4 weken ook niet waard en ga ik nog even rustig afwachten en mijzelf beroepen op de wet kopen op afstand ;)

Edit: nog even antwoord gekregen op de vraag waarom glasvezel klanten deze xbox niet krijgen: "
Wij dienen voor deze klanten kosten te maken, kosten die we voor "niet-glasvezel klanten" niet hoeven te maken. Waardoor wij dus voor die klanten een XBOX kunnen aanschaffen. "
Da's bijzonder twijfelachtig. Ik zie niet in, welke extra kosten ze zouden moeten maken voor een overstapper ten opzichte van een nieuwe klant. Helemaal als je van het ene naar het andere netwerk (WGDO naar WMP+) overstapt en dus moet wachten tot je oude provider de lijn helemaal heeft laten slopen.En ik zie ook niet in, waarom ze die kosten na 3 maanden niet meer zouden hoeven te maken.

En dan kan ik je keuze, om niet met Tweak in zee te gaan, goed begrijpen. 2 euro per maand besparen is natuurlijk niets, als je ziet hoeveel gedoe het je gaat opleveren. Toen ik overstapte (WGDO naar WGDO), was mijn voordeel toch wel iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:14:
[...]

Da's bijzonder twijfelachtig. Ik zie niet in, welke extra kosten ze zouden moeten maken voor een overstapper ten opzichte van een nieuwe klant. Helemaal als je van het ene naar het andere netwerk (WGDO naar WMP+) overstapt en dus moet wachten tot je oude provider de lijn helemaal heeft laten slopen.En ik zie ook niet in, waarom ze die kosten na 3 maanden niet meer zouden hoeven te maken.

En dan kan ik je keuze, om niet met Tweak in zee te gaan, goed begrijpen. 2 euro per maand besparen is natuurlijk niets, als je ziet hoeveel gedoe het je gaat opleveren. Toen ik overstapte (WGDO naar WGDO), was mijn voordeel toch wel iets groter.
Daarom, vooral de 4 weken downtime, mag best wat tegenover staan. Ik zie ook niet echt in welke extra kosten het kunnen zijn, alles zit al aangesloten, dus dat zou dan puur softwarematig anders zijn dan wanneer er mensen van adsl komen?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:37

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Beste mede Tweakers,

Ik zit nu bij XMS, maar ben een beetje klaar met die mensen. Ik ben dus op zoek naar een evt andere glasvezel ISP. Nu ben ik druk aan het lezen en heb bij Tweak(fiber) wat vragen.

Ik zit nu in een Reggefiber/Glashart (WGDO ?) gebied (Veenendaal), heb een Genexis v2 glasvezelmodem en de volgende diensten:
Analoge radio/tv
Interactieve digitale radio/tv (IPTV)
Telefonie
100/100Mb internet

Als ik het zo bekijk zou ik dus voor een "Glas Alles-in-1 Blauw - 100Mbit" kunnen gaan.
Maar nu heb ik dus een aantal vragen waar ik geen 100% antwoord op kan vinden.

Ik lees in de TS dat Tweak standaard een vast IP levert, maar op de tweak.nl site kan ik hier niets over vinden. Nu adverteerde XMS daar ook mee, maar ondertussen ben ik mooi naar een range gemigreerd waarbij dit ineens niet meer mogelijk is en nu heb ik geen vast IP meer.
De vraag is dus of ik bij Tweak idd dan een vast IP krijg. Iemand die hier 100% antwoord op kan geven?

Daarnaast word ik niet echt wijs uit de zenderlijst voor digitale tv. Het lijkt erop dat de lijst op de tweak.nl site gericht is op KPN aansluitingen? En ik vind nou niet echt duidelijk wat nou het basis pakket is, en wat bv de zenders zijn welke in het "Meer zenders" pakket zitten.
Heeft iemand hier een duidelijk(er) overzicht van?

Ook heb ik nu een Amino110 voor IPTV. Is deze ook nog te gebruiken op de evt nieuwe Tweak aansluiting?

En tenslotte zou ik graag willen weten of bij een "Blauw" abonnement het IPTV signaal gecodeerd is of niet.
Nu zijn de zenders (muv Eén HD en Canvas HD) bij XMS niet gecodeerd en kan ik gewoon IPTV kijken op mijn HTPC. Dit zou ik bij Tweak uiteraard willen blijven doen.

groet,
een misschien toekomstig Tweak abonnee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 02-08-2012 18:45 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Thasaidon schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:38:
Ik lees in de TS dat Tweak standaard een vast IP levert, maar op de tweak.nl site kan ik hier niets over vinden. Nu adverteerde XMS daar ook mee, maar ondertussen ben ik mooi naar een range gemigreerd waarbij dit ineens niet meer mogelijk is en nu heb ik geen vast IP meer.
De vraag is dus of ik bij Tweak idd dan een vast IP krijg. Iemand die hier 100% antwoord op kan geven?
Het is net zo'n vast IP adres als bij XMS. Bij XMS zijn naar een andere leverancier gegaan, vandaar de IP verandering. Bij Tweak krijg je een ander IP adres wanneer er een andere computer/router aan de modem wordt aangesloten. Het is dus MAC based, tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb nu sinds 1 feb 2012 Tweak (200 Mb), ook na een WDGO -- WDGO overstap, en mijn IP is nog niet gewijzigd geweest, behalve bij een tijdelijke wissel van de router, maar bij het aansluiten van mijn oude router had ik mijn oude IP adres weer terug.
Daarnaast word ik niet echt wijs uit de zenderlijst voor digitale tv. Het lijkt erop dat de lijst op de tweak.nl site gericht is op KPN aansluitingen? En ik vind nou niet echt duidelijk wat nou het basis pakket is, en wat bv de zenders zijn welke in het "Meer zenders" pakket zitten.
Heeft iemand hier een duidelijk(er) overzicht van?
Kijk hier eens: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=44
Ook heb ik nu een Amino110 voor IPTV. Is deze ook nog te gebruiken op de evt nieuwe Tweak aansluiting?
Ja, ik heb hier een A110 en een M532, bij het opstarten na de overstap was het Tweak logo zichtbaar ipv XMS, hier hoef je geen actie voor te ondernemen, behalve als je het algemene Glashart logo krijgt, dan moet je even resetten en/of software opnieuw laden, en als dat niet helpt, de helpdesk even bellen.
En tenslotte zou ik graag willen weten of bij een "Blauw" abonnement het IPTV signaal gecodeerd is of niet.
Nu zijn de zenders (muv Eén HD en Canvas HD) bij XMS niet gecodeerd en kan ik gewoon IPTV kijken op mijn HTPC. Dit zou ik bij Tweak uiteraard willen blijven doen.
Bij blauw (WDGO) veranderd er niets op TV gebied, de leverancier is en blijft Glashart, je kunt gewoon van dezelfde diensten gebruik blijven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

The Wizard schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:20:
Het is net zo'n vast IP adres als bij XMS. Bij XMS zijn naar een andere leverancier gegaan, vandaar de IP verandering. Bij Tweak krijg je een ander IP adres wanneer er een andere computer/router aan de modem wordt aangesloten. Het is dus MAC based, tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb nu sinds 1 feb 2012 Tweak (200 Mb), ook na een WDGO -- WDGO overstap, en mijn IP is nog niet gewijzigd geweest, behalve bij een tijdelijke wissel van de router, maar bij het aansluiten van mijn oude router had ik mijn oude IP adres weer terug.
Dat is dus niet zo vast als dat ik dacht. Bij XMS was het vóór de omzetting naar de nieuwe range echt een vast IP. Ik kon aan mijn verbinding hangen wat ik wilde, maar kreeg altijd hetzelfde IP. Ik denk dat ze dat dus anders gedaan hadden dan op MAC basis. Maar nu ik ben gemigreerd, zit ik in een range dat ik zomaar een ander IP kan krijgen. En dat is nou net niet wat ik wil.
Dank je, die ken ik ja, want daar word ik vanuit XMS ook naartoe gestuurd.
Ik haal daar alleen niet uit wat dan bij Tweak het "Meer zenders" pakket inhoud. Glashart heeft een Plus pakket (wat ik nu ook heb), maar ik weet niet of dat dus hetzelfde is als het "Meer zenders" pakket.
Ja, ik heb hier een A110 en een M532, bij het opstarten na de overstap was het Tweak logo zichtbaar ipv XMS, hier hoef je geen actie voor te ondernemen, behalve als je het algemene Glashart logo krijgt, dan moet je even resetten en/of software opnieuw laden, en als dat niet helpt, de helpdesk even bellen.

Bij blauw (WDGO) veranderd er niets op TV gebied, de leverancier is en blijft Glashart, je kunt gewoon van dezelfde diensten gebruik blijven maken.
Dat is goed om te horen, dan gaat die A110 naar m'n dochter, de A140 naar de slaapkamer en kan ik gewoon de HTPC beneden houden.

Dank je voor je antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Volgens mij is blauw tweak exact hetzelfde als XMS en is groen het KPN pakket en dus anders.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
inXs schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:11:
[...]

Daarom, vooral de 4 weken downtime, mag best wat tegenover staan. Ik zie ook niet echt in welke extra kosten het kunnen zijn, alles zit al aangesloten, dus dat zou dan puur softwarematig anders zijn dan wanneer er mensen van adsl komen?
Het punt is niet dat ze extra kosten maken, het punt is dat ze geen extra korting krijgen. Als je afgaat op de informatie die je over wholesale lijnen kunt krijgen van KPN wholesale WBA (dat is overigens niet de variant die Tweak groen gebruikt) dan zie je dat daar regelmatig acties zijn. Kennelijk is er hier een "wholesale" actie aan de gang om het aantal actieve lijnen hoger te krijgen wat Tweak dan vertaald in een Xbox. Het mag duidelijk zijn dat de operator belang heeft bij een zo hoog mogelijk aantal actieve lijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door joop99 op 03-08-2012 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Thasaidon schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:05:

Dank je, die ken ik ja, want daar word ik vanuit XMS ook naartoe gestuurd.
Ik haal daar alleen niet uit wat dan bij Tweak het "Meer zenders" pakket inhoud. Glashart heeft een Plus pakket (wat ik nu ook heb), maar ik weet niet of dat dus hetzelfde is als het "Meer zenders" pakket.
Volgens mij zijn er alleen de Glashart Plus pakketten, dus het maakt niet uit bij welke provider je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Wizard schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:30:
[...]

Volgens mij zijn er alleen de Glashart Plus pakketten, dus het maakt niet uit bij welke provider je zit.
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van XMS naar Tweak Blauw. De TV-dienst is exact gelijk: dezelfde zenders en dezelfde mogelijkheden. De enige verschillen zijn het logo en de kleur van de interface (oranje in plaats van rood).

Edit: En je STB's van XMS kun je gewoon gebruiken bij Tweak. Ik had net een M540, dus die gebruik ik nu nog steeds. De A140, die ik van Tweak heb, staat nu nog ongebruikt boven. Daar heb ik alleen nog maar wat mee getest op een PC-monitor (met een HDMI-DVI omvormertje). Maar dat is nog een daverend succes.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-08-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:33:
[...]

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van XMS naar Tweak Blauw. De TV-dienst is exact gelijk: dezelfde zenders en dezelfde mogelijkheden. De enige verschillen zijn het logo en de kleur van de interface (oranje in plaats van rood).

Edit: En je STB's van XMS kun je gewoon gebruiken bij Tweak. Ik had net een M540, dus die gebruik ik nu nog steeds. De A140, die ik van Tweak heb, staat nu nog ongebruikt boven. Daar heb ik alleen nog maar wat mee getest op een PC-monitor (met een HDMI-DVI omvormertje). Maar dat is nog een daverend succes.
Ging je van WGDO naar WGDO? En hoe lang duurde de omzetting bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thasaidon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:22:
Iedereen bedankt voor de antwoorden.

[...]

Ging je van WGDO naar WGDO? En hoe lang duurde de omzetting bij jou?
Ja, anders had ik natuurlijk geen Amino STB gehad. (Correctie: ik lees net ook verhalen over Amino's op WMP+.)
Hoe de overstap is verlopen, kun je teruglezen in het XMS-topic en in dit topic. Kort samengevat: probleemloos. (Ik ging 's ochtends naar de zaak als XMS-klant en kwam thuis als Tweak-klant.)

Hou er alleen wel even rekening mee, dat de Packetforce router een paar eigenaardigheidjes heeft. Zo kun je, voor zover bij mij bekend (ook terug te vinden in dit topci), niet de IP-range van je LAN wijzigen in de Packetforce en zit je dus vast aan 192.168.1.0/24. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen router gebruiken en voor de telefonie een andere SIP-client.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-08-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:54:
[...]

Ja, anders had ik natuurlijk geen Amino STB gehad.
Hoe de overstap is verlopen, kun je teruglezen in het XMS-topic en in dit topic. Kort samengevat: probleemloos. (Ik ging 's ochtends naar de zaak als XMS-klant en kwam thuis als Tweak-klant.)

Hou er alleen wel even rekening mee, dat de Packetforce router een paar eigenaardigheidjes heeft. Zo kun je, voor zover bij mij bekend (ook terug te vinden in dit topci), niet de IP-range van je LAN wijzigen in de Packetforce en zit je dus vast aan 192.168.1.0/24. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen router gebruiken en voor de telefonie een andere SIP-client.
Ik had ondertussen je overstap ervaring gelezen ja, dank je :)

Ook dacht ik al te lezen dat ik een andere router zou krijgen, maar wist het niet zeker of ik die er ook gewoon tussenuit kon laten.
Ik kan dus niet mijn rj11 (tel) aangesloten houden op de Genexis? Daar moet dus die Packetforce tussen.
En het liefst hou ik mijn pfsence bak er ook gewoon tussen (tussen LAN en Inet).
Ik zal zo eens kijken of ik ergens de volledige installatie handleiding kan opsnorren, want die staat voor Blauw niet op de site (alleen Groen).

Voor de liefhebbers... Dit is mijn huidige setup (welke ik eigenlijk qua functionaliteit ook zo wil houden dus ;) )
http://thasaidon.net/lan-iptv.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 03-08-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thasaidon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

Ik had ondertussen je overstap ervaring gelezen ja, dank je :)

Ook dacht ik al te lezen dat ik een andere router zou krijgen, maar wist het niet zeker of ik die er ook gewoon tussenuit kon laten.
Ik kan dus niet mijn rj11 (tel) aangesloten houden op de Genexis? Daar moet dus die Packetforce tussen.
En het liefst hou ik mijn pfsence bak er ook gewoon tussen (tussen LAN en Inet).
Ik zal zo eens kijken of ik ergens de volledige installatie handleiding kan opsnorren, want die staat voor Blauw niet op de site (alleen Groen).

Voor de liefhebbers... Dit is mijn huidige setup (welke ik eigenlijk qua functionaliteit ook zo wil houden dus ;) )
http://thasaidon.net/lan-iptv.jpg
Nee, de telefoon gaat niet in de Genexis.

Je kunt de Packetforce router overigens ook gewoon helemaal zelf configureren hoor. Je zou dus waarschijnlijk (vraag het wel even na bij Tweak) gewoon je huidige router kunnen vervangen door de Packetforce en gewoon de SIP-client van de Packetforce kunnen gebruiken. Je zult alleen in je firewall wel wat moeten aanpassen voor VoIP. Je wil namelijk zeker geen extra vertraging in je gesprekken, dus je zult iets met QoS moeten doen en het is vrij zinloos om je firewall bijvoorbeeld packet-inspection te laten doen op je VoIP-verkeer.

Maar dan zou ik niet al teveel meer verwachten van de Servicedesk van Tweak. Je wijkt dan namelijk wel aardig af van de gemiddelde klant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:44:
[...]

Nee, de telefoon gaat niet in de Genexis.

Je kunt de Packetforce router overigens ook gewoon helemaal zelf configureren hoor. Je zou dus waarschijnlijk (vraag het wel even na bij Tweak) gewoon je huidige router kunnen vervangen door de Packetforce en gewoon de SIP-client van de Packetforce kunnen gebruiken. Je zult alleen in je firewall wel wat moeten aanpassen voor VoIP. Je wil namelijk zeker geen extra vertraging in je gesprekken, dus je zult iets met QoS moeten doen en het is vrij zinloos om je firewall bijvoorbeeld packet-inspection te laten doen op je VoIP-verkeer.

Maar dan zou ik niet al teveel meer verwachten van de Servicedesk van Tweak. Je wijkt dan namelijk wel aardig af van de gemiddelde klant. :)
Mmm... dan moet ik eens kijken of ik SIP überhaupt wel kan gebruiken op mijn pfsence bak... Of ik moet hem achter de Packetforce hangen, maar dan heb ik dubbel NAT en wéér een extra apparaat in de meterkast. Ook niet handig.

Ik kan overigens geen volledige installatie handleiding vinden voor Tweak Blauw.
Kan ik er van uit gaan dat analoge tv gewoon op de Coax van de Genexis aangesloten blijft?
De Packetforce en mijn IPTV STB aangesloten worden op de RJ45 poorten op de Genexis.
En ik vervolgens mijn LAN en telefonie weer op het Packterforce aansluit?
(Dus alleen de telefoon gaat van de Genexis aansluiting naar de Packetforce aansluiting en de rest blijft zoals het is).

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 03-08-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:51

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Weet iemand hier hoe het nou zit met de verdubbeling van de snelheid van glasvezel van Tweak? KPN heeft dit een aantal maanden doorgevoerd, maar op de website van tweak zie ik alleen een kleine verhoging van 10 mbit op een 50 mbit lijn.KPN levert wel voor de prijs van 50mbit nu een 100mbit lijn.

Binnenkort loopt mijn eerste jaar abonnement bij Tweak af en ik meen me te herinneren dat de discussie was dat je dan bij Tweak moest doorgeven dat je de verhoging wilt. Die 10 mbit is natuurlijk altijd meegenomen, maar ik zat te hopen op een extra 50mbit!

Iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445689

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:17:
[...]

Ik neem aan, dat ze overstappen van een andere provider naar Tweak niet zullen ontmoedigen en ga er eigenlijk toch wel vanuit, dat hij die Xbox krijgt.

Het zou zakelijk gezien niet zo'n handige zet zijn, om nieuwe klanten - die nota bene van een directe concurrent willen overstappen naar jou - te gaan vertellen dat de aanbieding voor nieuwe klanten niet voor hen zou gelden....

Ze zullen waarschijnlijk bedoelen, dat je minstens 3 maanden geen klant mag zijn geweest bij Tweak Fiber.
nope, je mag 3 maanden geen glasvezel hebben gehad. dus de XBOX actie vervalt dan sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jobbie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:53:
Weet iemand hier hoe het nou zit met de verdubbeling van de snelheid van glasvezel van Tweak? KPN heeft dit een aantal maanden doorgevoerd, maar op de website van tweak zie ik alleen een kleine verhoging van 10 mbit op een 50 mbit lijn.KPN levert wel voor de prijs van 50mbit nu een 100mbit lijn.

Binnenkort loopt mijn eerste jaar abonnement bij Tweak af en ik meen me te herinneren dat de discussie was dat je dan bij Tweak moest doorgeven dat je de verhoging wilt. Die 10 mbit is natuurlijk altijd meegenomen, maar ik zat te hopen op een extra 50mbit!

Iemand die weet hoe dit zit?
Ze hebben de prijzen van de groene abonnementen een tijd geleden wel verlaagd, zie http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=160
Thasaidon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

Ik kan overigens geen volledige installatie handleiding vinden voor Tweak Blauw.
Kan ik er van uit gaan dat analoge tv gewoon op de Coax van de Genexis aangesloten blijft?
De Packetforce en mijn IPTV STB aangesloten worden op de RJ45 poorten op de Genexis.
En ik vervolgens mijn LAN en telefonie weer op het Packterforce aansluit?
(Dus alleen de telefoon gaat van de Genexis aansluiting naar de Packetforce aansluiting en de rest blijft zoals het is).
Klopt helemaal!

[ Voor 40% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-08-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Het lijkt er op dat er onduidelijkheid bestaat over wanneer nieuwe klanten in aanmerking komen voor de Xbox. Toen we deze actie verzonnen zijn we met onze netwerkleverancier om de tafel gegaan om te kijken hoe we hierin samen konden werken. Een Xbox cadeau geven is helaas alles behalve gratis. De samenwerking kwam er op neer dat wij samen veel marketingbudget overhebben voor het overhalen van klanten die nog geen glasvezel hebben.
Op adressen waar al glas aangesloten was trekken wij vanuit het perspectief van de netwerkleverancier geen nieuwe klant binnen en zouden wij de Xbox volledig uit eigen zak moeten betalen. Dat lukt ons in de huidige opstelling helaas niet omdat onze abonnementen daarvoor te gunstig geprijsd zijn. Die gunstige prijs hebben we nodig om glasvezel voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken dus we hebben ervoor gekozen om dan maar een Xbox cadeau te geven aan die klanten waar we wél kunnen samenwerken met onze leverancier.

We zouden iedereen die wij goed kunnen bedienen graag als klant hebben en we geloven dat we een behoorlijk competitief aanbod hebben. Het lukt ons helaas niet om het budget voor een Xbox compleet te maken voor klanten die al glasvezel hadden.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Jobbie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:53:
De verhoging bij KPN geldt alleen voor nieuwe klanten. En alleen op verzoek voor bestaande klanten en dan ook bij sommige klanten ook met een nieuw jaarcontract tot gevolg. Persoonlijk was de verhoging naar 50 voor mij 5 euro per maand duurder. 70 euro voor 50 mbit + 2 ontvangers + onbeperkt bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thasaidon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

Mmm... dan moet ik eens kijken of ik SIP überhaupt wel kan gebruiken op mijn pfsence bak... Of ik moet hem achter de Packetforce hangen, maar dan heb ik dubbel NAT en wéér een extra apparaat in de meterkast. Ook niet handig.
Tuurlijk kan dat wel. VoIP is gewoon netwerkverkeer. Je moet alleen zorgen dat je firewall dat verkeer niet gaat vertragen door er allerlei controles op uit te voeren. Sterker nog, je firewall moet dat verkeer voorrang geven (QoS) op het overige verkeer. Dat gebeurt onder water ook al bij je XMS-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:42:
[...]

Tuurlijk kan dat wel. VoIP is gewoon netwerkverkeer. Je moet alleen zorgen dat je firewall dat verkeer niet gaat vertragen door er allerlei controles op uit te voeren. Sterker nog, je firewall moet dat verkeer voorrang geven (QoS) op het overige verkeer. Dat gebeurt onder water ook al bij je XMS-verbinding.
Ik bedoelde meer in de zin van hoe dit dan allemaal aangesloten moet worden etc...
Mijn Dect telefoon zomaar aansluiten op een netwerk interface op m'n pfsence machine zal niet werken schat ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thasaidon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:47:
[...]

Ik bedoelde meer in de zin van hoe dit dan allemaal aangesloten moet worden etc...
Mijn Dect telefoon zomaar aansluiten op een netwerk interface op m'n pfsence machine zal niet werken schat ik zo :P
Nee, dat gaat inderdaad niet werken. Ik had zelf ook meer in gedachten, dat je die op je Packetforce zou gaan aansluiten en dan de packetforce als switch (met WiFi AP) gaan gebruiken (op de plaats van de router in je plaatje). Dan moet je wel je SIP-client in de packetforce handmatig configureren en je pfsense wijsmaken, dat hij het verkeer van en naar het IP van je SIP-client niet moet controleren en voorrang moet verlenen.
Pagina: 1 ... 3 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.