Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.035 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:55

WoBBeL

*zwaai*

Leuk, heb ik 50 Mbit download...maar m'n nieuwsgroepen willen niet hoger dan 3,7 Mbyte/s :P connecties al hoger gezet.

Moet Tweak dat ook nog aanpassen ofzo? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 01-06-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
xost schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:36:
Leuk, heb ik 50 Mbit download...maar m'n nieuwsgroepen willen niet hoger dan 3,7 Mbyte/s :P connecties al hoger gezet.

Moet Tweak dat ook nog aanpassen ofzo? 8)7
Nop, kwam hier ook direct met 5,5 MB/s binnen, moest eerder al eens threads ophogen bij TWEAK newsserver.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167683

nu een paar dagen draaiend

normaal poorten forwarden werkt

geen haperende verbinding meer

normaal met mijn ps3 online kunnen gamen

wat bij de experiabox voor geen meter werkte

bedankt tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167683

oeps foutje bedankt

heb dus nu een zte H220N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-07 15:05
Sinds 31 mei is mijn downloadsnelheid gezakt van 50Mb naar circa 15Mb. (ping en uploadsneldheid zijn niet veranderd). Meer mensen hier last van (Alles-in-1-Groen Almere 1326) :?
Resetten van modem op alle mogelijke manieren helpt niet.

Edit 3-6-2012: Downloaden (30 Threads) m.b.v. SABnzbd+ gaat met gemiddeld 5,6 MB/s (=45Mb/s). Toch raar dat elke speedtest maar 15Mb (=1,8MB/s) aangeeft. Zou mijn probleem iets te maken kunnen hebben met de wijzigingen van de abo's bij TweakNews of TweakFiber? Ik zal de vraag ook bij Tweak neerleggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1986730965.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1988255043.png

[ Voor 37% gewijzigd door Jan Driebeen op 03-06-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier werkt alles nog op volle snelheid. (groen 60/60 postcode 1326)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 06:51:
[...]

Dan zit je dus niet in een WGDO gebied en levert Lijbrand via WMP+.
Dat heeft meer te maken met het verschil tussen WMP en WMP+, toch? Als de 'blauwe' niet verkrijgbaar is, dan woon je in een KPN-only WMP gebied denk ik. Omdat ik in een WMP+ gebied woont, die blauwe is wel verkrijgbaar.

Aan de andere kant, omdat Lijbrandt wel analoog TV kan leveren zie ik geen reden waarom Tweak dit ook niet kunt doen.

[ Voor 12% gewijzigd door floepie05 op 03-06-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
floepie05 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Dat heeft meer te maken met het verschil tussen WMP en WMP+, toch? Als de 'blauwe' niet verkrijgbaar is, dan woon je in een KPN-only WMP gebied denk ik. Omdat ik in een WMP+ gebied woont, die blauwe is wel verkrijgbaar.

Aan de andere kant, omdat Lijbrandt wel analoog TV kan leveren zie ik geen reden waarom Tweak dit ook niet kunt doen.
Omdat Tweak afhankelijk is van KPN.
En KPN is twee jaar geleden gestopt met analoge TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

floepie05 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Blauw is alleen in WGDO gebieden beschikbaar. Groen in het WMP (KPN) gebied. Lijbrand levert in die gebieden ook analoog omdat ze WMP+ afnemen bij KPN. Tweak neemt gewoon WMP af dus incl. KPN interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Ah, OK. Ik dacht dat Blauwe verkrijgbaar was in alle gebieden waarin een analoog signaal naast de digitaal kan ontvangen worden, dus WMP+, en de Groene in gebieden waarin KPN/XS4ALL de enige providers zijn maar dat is blijkbaar niet zo. Bedankt voor het verduidelijking.

[ Voor 14% gewijzigd door floepie05 op 03-06-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1987689871.png

Download snelheid is wel omhoog gegaan van 35 Mbit naar (bijna) 50 Mbit, maar de upload snelheid lijkt wel afgeknepen te worden...

(Tweak Blauw, Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Heb je een upgrade aangevraagd of ging dit vanzelf en heb je Glas Blauw of Groen?

[ Voor 22% gewijzigd door kmichael op 03-06-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Dj-sannieboy schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:46:
[...]

Blauw is alleen in WGDO gebieden beschikbaar. Groen in het WMP (KPN) gebied. Lijbrand levert in die gebieden ook analoog omdat ze WMP+ afnemen bij KPN. Tweak neemt gewoon WMP af dus incl. KPN interactieve TV.
Jammer dat Tweak er niet voor kiest ook analoog te willen aanbieden in 'groene gebieden'. Maar bedankt voor je uitleg. Het is nu helder hoe het zit, en zie nu ook dat er weinig kans dat Tweak hier analoog gaat aanbieden. Nog één vraag; als ik over zou stappen op lijbrandt, betekent dit dat de hd-zenders van mindere kwaliteit zijn?

Ik heb net nog een speedtest gedaan, maar helaas zijn de snelheden voor groen niet verhoogt. Ik betaal nu dus echt teveel in vergelijking met andere abonnementen/afnemers van Tweak en helemaal als ik kijk naar wat andere aanbieders hier aanbieden. Het is natuurlijk absurd dat de één een 100mbit upgrade krijgt (incl. analoge lijn) en de ander 50mbit (zonder analoge lijn), en dat voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

Topicstarter
Tarabass schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:37:
[...]
Jammer dat Tweak er niet voor kiest ook analoog te willen aanbieden in 'groene gebieden'. Maar bedankt voor je uitleg. Het is nu helder hoe het zit, en zie nu ook dat er weinig kans dat Tweak hier analoog gaat aanbieden. Nog één vraag; als ik over zou stappen op lijbrandt, betekent dit dat de hd-zenders van mindere kwaliteit zijn?

Ik heb net nog een speedtest gedaan, maar helaas zijn de snelheden voor groen niet verhoogt. Ik betaal nu dus echt teveel in vergelijking met andere abonnementen/afnemers van Tweak en helemaal als ik kijk naar wat andere aanbieders hier aanbieden. Het is natuurlijk absurd dat de één een 100mbit upgrade krijgt (incl. analoge lijn) en de ander 50mbit (zonder analoge lijn), en dat voor dezelfde prijs.
De source van de ipTV beelden in WMP+ gebieden waar Lijbrandt levert is KPN Broadcast. Zij hebben voor hun WholeSale afnemers de HD Beelden haast gelijk getrokken aan die in WGDO gebieden. De HD-Beelden bij Lijbrandt zijn dus van goede kwaliteit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haay schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:39:
[afbeelding]

Download snelheid is wel omhoog gegaan van 35 Mbit naar (bijna) 50 Mbit, maar de upload snelheid lijkt wel afgeknepen te worden...

(Tweak Blauw, Almere)
Zou je is een speedtest willen doen via http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet25
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-01 22:51
even offtopic maar wel handig om te weten;

heb zelf eenglasvezel 200/200 verbinding via tweak lopen.
Hier voor heb ik een Zyxel P-2812HNU-51c (gigabit) voor gekregen (voor het stukje voice)
Deze router komt met firmware1.02(BLL.0)
Op de Zyxel website is firmware 1.02(BLL.2)C0 te downloaden.
Ik heb deze geïnstalleerd met als gevolg dat de Zyxel blijft opstarten en uitvallen.
De Zyxel komt dus nooit meer online.

In 1e instantie deed hij het prima na firmware update maar zodra de stroom er 1x af is geweest blijft bij booten zonder online te komen.

Ik krijg nu een nieuwe Zyxel P-2812HNU-51c toegestuurd omdat dit probleem niet te verhelpen is voor een eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Zijn hier toevallig ook Glas Blauw gebruikers, met Packetforce RVSG-4014, die gebruik maken van het Sonos-systeem?

Zo'n 2 maanden geleden heb ik hier een Packetforce ontvangen om te VoIP-problemen op te lossen.
Aansluiten was zo geregeld alleen nu is het zo dat wanneer ik mijn Sonos ZP90 via ethernet aansluit op de Packetforce deze alle externe verbindingen verliest.

Zowel internet als telefonie ligt plat en zijn alleen te herstellen door de Sonos af te sluiten van de router en de router te resetten.

De helpdesk van Sonos zegt dat het niet aan de Sonos kan liggen omdat die enkel een IP ophaalt via DHCP en de verbinding voor updates en internetverkeer gebruikt. Wel geven ze aan UPnP en STP (Spanning Tree protocol) beschikbaar moet zijn.
UPnP inschakelen op de PF heeft geen resultaat gehad en over STP op de PF kan ik nergens iets terugvinden.

De helpdesk van Tweak zegt dat het probleem niet aan hun kant ligt omdat alles prima werkt totdat ik de Sonos aansluit.

Het frappante is dat voordat ik de Packetforce aangesloten had, ik 2 jaar een Airport Extreme op de FTU had aangesloten en het Sonos-systeem het daar probleemloos op heeft gedaan.

DHCP-server uitschakelen op de PF en alles handmatig een IP toe laten wijzen heeft niets geholpen. Ook niet door het Sonos-component via MAC-adres in de PF toe te voegen.

Andere kabels tussen de apparaten, andere poorten gebruiken op de PF, een switch tussen de PF en de ZP90, de Airport Extreme in Bridge-mode tussen de PF en de ZP90, een ZonePlayer S5 in plaats van de ZP90 aansluiten op de PF, niks van dit alles heeft geholpen.

Zodra ik de kabel van het Sonos component in de PF druk klapt internet en telefonie er uit.

Bouw ik het netwerk weer om naar de situatie voor de PF (dus met een Airport Extreme) dan draait het Sonos-systeem weer zonder problemen, alleen heb ik dan geen VoIP.

Tweak zegt
Zoals gezegd gaat het onze expertise al voorbij. Nu heeft u al eens contact met Sonos gehad hier over en wij hebben inderdaad gelezen dat zij ontkennen dat hun apparatuur iets blokkeert. Maar het probleem treed pas op als de Sonos word aangesloten. De Packetforce is al helemaal doorgelicht. Door proces van eliminatie komen we dan uit op de Sonos.
Dus nogmaals de vraag: Is hier iemand die gebruik maakt van Sonos in combinatie met de Packetforce RVSG-4014 en dit wel werkend heeft?

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Via die test krijg ik als resultaat:
Download Speed: 46 Mbit/sec
Upload Speed: 10 Mbit/sec
Ping: 6ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Iemand enig idee wat Tweak met IPv6 doet? Zou graag e.e.a. gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:01
exepti0n schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:34:
Zijn hier toevallig ook Glas Blauw gebruikers, met Packetforce RVSG-4014, die gebruik maken van het Sonos-systeem?

Zo'n 2 maanden geleden heb ik hier een Packetforce ontvangen om te VoIP-problemen op te lossen.
Aansluiten was zo geregeld alleen nu is het zo dat wanneer ik mijn Sonos ZP90 via ethernet aansluit op de Packetforce deze alle externe verbindingen verliest.

Zowel internet als telefonie ligt plat en zijn alleen te herstellen door de Sonos af te sluiten van de router en de router te resetten.

De helpdesk van Sonos zegt dat het niet aan de Sonos kan liggen omdat die enkel een IP ophaalt via DHCP en de verbinding voor updates en internetverkeer gebruikt. Wel geven ze aan UPnP en STP (Spanning Tree protocol) beschikbaar moet zijn.
UPnP inschakelen op de PF heeft geen resultaat gehad en over STP op de PF kan ik nergens iets terugvinden.

De helpdesk van Tweak zegt dat het probleem niet aan hun kant ligt omdat alles prima werkt totdat ik de Sonos aansluit.

Het frappante is dat voordat ik de Packetforce aangesloten had, ik 2 jaar een Airport Extreme op de FTU had aangesloten en het Sonos-systeem het daar probleemloos op heeft gedaan.

DHCP-server uitschakelen op de PF en alles handmatig een IP toe laten wijzen heeft niets geholpen. Ook niet door het Sonos-component via MAC-adres in de PF toe te voegen.

Andere kabels tussen de apparaten, andere poorten gebruiken op de PF, een switch tussen de PF en de ZP90, de Airport Extreme in Bridge-mode tussen de PF en de ZP90, een ZonePlayer S5 in plaats van de ZP90 aansluiten op de PF, niks van dit alles heeft geholpen.

Zodra ik de kabel van het Sonos component in de PF druk klapt internet en telefonie er uit.

Bouw ik het netwerk weer om naar de situatie voor de PF (dus met een Airport Extreme) dan draait het Sonos-systeem weer zonder problemen, alleen heb ik dan geen VoIP.

Tweak zegt

[...]

Dus nogmaals de vraag: Is hier iemand die gebruik maakt van Sonos in combinatie met de Packetforce RVSG-4014 en dit wel werkend heeft?
Geweldig iemand die eenzelfde probleem als mij heeft, alleen in mijn geval was het een bridge maken tussen twee netwerk devices in Windows... Packetforce is hier gewoon het probleem, want eigen router + nog 2 andere routers werken wel gewoon.

Probleem kon Tweak uiteindelijk niet oplossen dus heb ikzelf maar een oplossing gemaakt :). Ik heb namelijk mijn packetforce achter een geisoleerd vlan network geplaatst via een openwrt router, waarnaar de openwrt router de VoIP packets doorverwijst naar de packetforce ;). Heel smerige omweg, maar het werkt wel :D

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 16:48

Scraper

ErikJ

Ik heb ook de Packetforce ontvangen om het VOIP probleem op telossen en na 60 sec. valt de Packetforce weg wanneer ik deze op mijn netwerk aansluit. Na een zoektocht komt het erop neer dat de Packetforce niet overweg kon met LLDP (welke om de 30 sec wordt uitgezonden door mijn ProCurve, dus bij de 2e transmit viel de Packetforce weg).

Nadat ik LLDP uit heb gezet op de betreffende poort van de switch blijft de Packetforce draaien. Ik weet niet of mensen van een dergelijke configuratie gebruik maken, maar zo ja, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:27
Ik had het kunnen weten. Ik denk ruim op tijd Tweak aan te vragen want ik verhuis naar adres met glasvezel. Ik vraag nog of het problemen gaat geven. Nee hoor, geen problemen. Wat blijkt? De oude bewoner heeft KPN glasvezel en mijn aanvraag is rejected omdat onze vrienden van Tweak pas een aanvraag kunnen indienen op het moment dat het oude abonnement er vanaf is. Vervolgens duurt het dan nog minstens twee weken voordat de zaak werkend wordt. Oplossing? Geen. Ja jammer meneer als u meteen gezegd had dat er een ander abonnement op zat (heb ik gedaan maar bewijs dat maar) dan hadden we een migratie kunnen aanvragen. Geen TV, geen internet en geen telefoon voor de eerstkomende tijd. Geweldige service maar niet heus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DanielAlm schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:44:
Ik had het kunnen weten. Ik denk ruim op tijd Tweak aan te vragen want ik verhuis naar adres met glasvezel. Ik vraag nog of het problemen gaat geven. Nee hoor, geen problemen. Wat blijkt? De oude bewoner heeft KPN glasvezel en mijn aanvraag is rejected omdat onze vrienden van Tweak pas een aanvraag kunnen indienen op het moment dat het oude abonnement er vanaf is. Vervolgens duurt het dan nog minstens twee weken voordat de zaak werkend wordt. Oplossing? Geen. Ja jammer meneer als u meteen gezegd had dat er een ander abonnement op zat (heb ik gedaan maar bewijs dat maar) dan hadden we een migratie kunnen aanvragen. Geen TV, geen internet en geen telefoon voor de eerstkomende tijd. Geweldige service maar niet heus.
Kan Tweak weinig aan doen. Order wordt gewoon geweigerd als er nog een andere provider op de lijn zit. Helaas is dit gewoon nog de realiteit met glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kreeg gisteren een reactie van Tweak mbt. mijn achterblijvende upload. Medewerker had aan hun kant mijn verbinding gecontroleerd en volgens hem stond alles goed. Dus nog maar eens nader mijn kan gaan controleren. Met laptop en UTP kabel op diverse plaatsen in mijn LAN ingeprikt tot ik constateerde dat het probleem in mijn Linksys router zat. Die harde reset gegeven en meteen ook maar de firmware ervan geupdate. Daarna was mijn upload probleem ook verholpen. Dus nu fijn 50/50 Mbit/s aansluiting. Kudos voor Tweak voor de snelle en professionele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

DanielAlm schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:44:
Tweak is ook gewoon afhankelijk van de netwerk leverancier. Zelfde geld voor ADSL hoor ;) (tenzij je meer aders hebt, maar dat is een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 21:11
En weer een nieuw IP-adres nadat het glasvezelmodem even van de stroom af is geweest. Is een beetje vervelend!

Tweak: is het niet mogelijk om gewoon een vast IP-adres aan een verbinding toe te wijzen, net als jullie bij ADSL doen?

Maar, wel een gratis upgrade naar 100mbit! :)

[ Voor 9% gewijzigd door NovapaX op 07-06-2012 11:44 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

NovapaX schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:44:
En weer een nieuw IP-adres nadat het glasvezelmodem even van de stroom af is geweest. Is een beetje vervelend!

Tweak: is het niet mogelijk om gewoon een vast IP-adres aan een verbinding toe te wijzen, net als jullie bij ADSL doen?

Vast IP is voor zover ik weet niet mogelijk op glas, maar volgens mij zal je IP adres in praktijk nauwelijks wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-07 22:32

Dennisb1

VCDS 058

Vast ip adres niet mogelijk zeg je?
Ik heb al 8 maanden het zelfde IP adres bij KPN glasvezel.
Modem is al eens vervangen (2x) en ook het NT kastje en nog steeds het zelfde IP, dus het is zeer zeker wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Bij KPN verbindingen is het IP aan de lijn/poort gekoppeld zie ook >klik< je hebt daar dus altijd een vast IP.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Dj-sannieboy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:45:
[...]

Vast IP is voor zover ik weet niet mogelijk op glas, maar volgens mij zal je IP adres in praktijk nauwelijks wijzigen.
Dit dus :) je hebt meestal een static DHCP lease zoals wij dat zo mooi noemen. Ik heb al hetzelfde adres sinds ik ben aangesloten, inmiddels al ruim 'n jaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik bedoel niet in het algemeen op glas, maar bij Tweak. Zelf KPN glas hierzo en voor zover ik weet inderdaad altijd al hetzelfde IP adres. (Niet echt op gelet eigenlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-06-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
NovapaX schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:44:

Heb je Glas Groen of Blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 20:30
Heren en dames,

de afgelopen dagen is de beeldkwaliteit van HD-zender bij mij aanzienlijk verbeterd (Glas Groen). Ik heb nu weer dezelfde kwaliteit als ik bij de kabel hiervoor gewend was. Echt heel prettig! Weet iemand of dit nu alleen bij Tweak is geregeld, of zal dit bij KPN zelf nu ook zijn verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 20:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Rhodez schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:01:
Heren en dames,

de afgelopen dagen is de beeldkwaliteit van HD-zender bij mij aanzienlijk verbeterd (Glas Groen). Ik heb nu weer dezelfde kwaliteit als ik bij de kabel hiervoor gewend was. Echt heel prettig! Weet iemand of dit nu alleen bij Tweak is geregeld, of zal dit bij KPN zelf nu ook zijn verbeterd?
Alle HD zenders ????
Begin deze week waren NL1 HD en Discovery nog gewoon 7 Mbit bij KPN zelf

Ik zal morgen even opnieuw kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bron is Vodafone maar zij gebruiken voor ik weet de Glashart media HD+ streams van KPN deze zijn zins december 2011 al in hoge bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Nou, NL1 HD zeker, vandaag ziek thuis, maar wel genoten van het mooie beeld van Roland Garros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

The Wizard

Moderator Mobile
Hmm, website van Tweak plat?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Laatst online: 28-06 08:24
Niet alleen de website, ook geen E-mail en mijn eigen website :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
website plat? Ik merk niks.

Verbinding Tweak Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Laatst online: 28-06 08:24
misthafalls schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:24:
website plat? Ik merk niks.

Verbinding Tweak Blauw
Doet het weer, zie ook storingsmelding, handmatige overschakeling was noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
Inderdaad ach het was tenminste geen uren storing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rhodez schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:59:
Nou, NL1 HD zeker, vandaag ziek thuis, maar wel genoten van het mooie beeld van Roland Garros.
Alle HD zenders zijn 7,2 Mbit hier in Haaksbergen via KPN glas.

Dus nog niks veranderd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Hoe kun je dit testen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf veel problemen het afgelopen jaar gehad met het Thomson modem/router.
PPPOE disconnects, vastslaan router en random resets. Veel ellende dus.
Dit menig keer aangegeven bij de helpdesk.

Hierop toen een eigen router neergezet met vlan opties, om van de ellende af te zijn.
De router heeft het een jaar prima gedaan, totdat hij stuk ging.

Dus de Thomson weer aangesloten, update gedaan ...maar geen soelaas ... weer dezelfde ellende.
Hierdoor erbij Tweak op aangedrongen om een oplossing ... gevolg toezending ZTE modem router.

Deze heb ik gemakshalve maar niet aangesloten, dit door de overige reacties hier in deze topic.
Dus opnieuw er voor gekozen om zelf apparatuur(welke werkt) aan te sluiten.
Deze apparatuur werkt nu weken achtereen als een zonnetje.

Nu wil tweak de oude thomson terug, geen probleem .. maar mag ik zelf de verzendkosten betalen.
Hmmmm......
Op zijn minst mag je dan qua service verwachten dat je apparatuur kosteloos bij klanten omgeruild ...

Het gaat me niet eens om de € 7,- verzendkosten, maar vindt op zijn minst dat tweak mij hierin tegemoet mag komen. Mede door de ellende die dit heeft veroorzaakt.

Op deze manier draai ik financieel op voor de problemen die tweak zelf maakt.
Hier krijg ik als klant een vreemde smaak van.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Apparatuur retourneren is voor eigen rekening. In dit geval heb je een ZTE gekregen om de Thomson te vervangen en zal je de Thomson dus moeten retourneren. Dat jij de ZTE niet gebruikt is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:35:
Apparatuur retourneren is voor eigen rekening. In dit geval heb je een ZTE gekregen om de Thomson te vervangen en zal je de Thomson dus moeten retourneren. Dat jij de ZTE niet gebruikt is je eigen keuze.
Inmiddels een mail van Tweak gekregen met toch het verzoek om te retourneren.
E.e.a. is inmiddels opgelost door tweak, ook wel weer netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 20:34
In deel 1 van de topic heb ik verschillende posts gevonden over het gebruik van een HTPC ipv de 1960's voor het ontvangen van de IPTV. Conclusie was toen dat dit onmogelijk is vanwege versleuteling van KPN. Omdat deze berichtjes inmiddels twee jaar oud zijn, ben ik aan het wishful thinking gegaan en vraag mij af; is het nog steeds onmogelijk een HTPC te gebruiken voor ontvangen van TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
darkliquid schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:44:
In deel 1 van de topic heb ik verschillende posts gevonden over het gebruik van een HTPC ipv de 1960's voor het ontvangen van de IPTV. Conclusie was toen dat dit onmogelijk is vanwege versleuteling van KPN. Omdat deze berichtjes inmiddels twee jaar oud zijn, ben ik aan het wishful thinking gegaan en vraag mij af; is het nog steeds onmogelijk een HTPC te gebruiken voor ontvangen van TV?
Ja, als je ITV van/via KPN hebt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:22
Heb hier ook 100/100 gekregen van Tweak. Had even gemaild en het is een gratis upgrade. Haal wel de download van 90+, alleen de upload blijft ergens rond de 75 hangen. Kan dit komen door de Packetforce? Neem aan dat het niet bij m'n switch zit, die ramt er iets van 430Mbit door naar de aangesloten NAS.

Had het trouwens nog niet gemerkt, omdat ik veel met de laptop doe en die niet harder wil dan een Mbit of 25.

Upload tikt net geen 60Mbit aan nu. Welke server testen jullie het snelst bij? Ik pak Solcon in Dronten, maar de upload lijkt ie haast niet aan te kunnen. Toen ik 50/50 had, zaten de resultaten ook zo rond de 55Mbit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2004629847.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Lees de eerste post!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Miglow schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:48:
Heb hier ook 100/100 gekregen van Tweak. Had even gemaild en het is een gratis upgrade. Haal wel de download van 90+, alleen de upload blijft ergens rond de 75 hangen. Kan dit komen door de Packetforce? Neem aan dat het niet bij m'n switch zit, die ramt er iets van 430Mbit door naar de aangesloten NAS.

Had het trouwens nog niet gemerkt, omdat ik veel met de laptop doe en die niet harder wil dan een Mbit of 25.

Upload tikt net geen 60Mbit aan nu. Welke server testen jullie het snelst bij? Ik pak Solcon in Dronten, maar de upload lijkt ie haast niet aan te kunnen. Toen ik 50/50 had, zaten de resultaten ook zo rond de 55Mbit.

[afbeelding]
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ (Hoewel die het niet altijd werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-06 14:50
Tweak blauw Enschede lijkt er uit te liggen. Bij wie weer?

Update: DHCP linkt er uit te liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door daanski82 op 12-06-2012 19:27 ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ok, heb je contact gehad met de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
daanski82 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:23:
Tweak blauw Enschede lijkt er uit te liggen. Bij wie weer?
Hier (7545MR) idem. Gateway (82.197.205.225) is nog wel te pingen, primary DNS-server (82.197.196.182) niet.
Via een andere wifi in de buurt is het omgekeerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Alles van Tweak ligt eruit, ook de DSL verbindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
IPTV doet het gelukkig nog wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
The Wizard schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:31:
Alles van Tweak ligt eruit, ook de DSL verbindingen...
grmbl:

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

: Storing Tweak netwerk
Op dit moment is een grote storing gaande waardoor er nauwlijks tot geen gebruik van diensten mogelijk is. Dit betreft zowel usenet als internet en telefonie. Analoog RTV en interactieve TV ondervindt hierdoor geen hinder, deze diensten moeten operationeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nog een stukje quote van de Tweak site:

Oorzaak is deels bekend, monteur(en) is richting locatie. Het is nog onbekend wanneer oplossing volgt. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 12-06-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 21:31
gerritjan schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:38:
[...]

grmbl:

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

: Storing Tweak netwerk
Op dit moment is een grote storing gaande waardoor er nauwlijks tot geen gebruik van diensten mogelijk is. Dit betreft zowel usenet als internet en telefonie. Analoog RTV en interactieve TV ondervindt hierdoor geen hinder, deze diensten moeten operationeel zijn.
Inderdaad Tweak Blauw Enschede (Twekkelerveld) ligt er nu behoorlijk uit... Gisteravond was er ook al wat te merken... Moest mijn Genexis resetten. (lang leve tethering :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Hier in Dordrecht ook problemen op meerdere aansluitingen.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-06 14:50
ik ben weer in de lucht :-D.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ik ook weer

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

En weer uit de lucht. (Dordrecht)

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Was snel opgelost gister, op het moment dat ik weer DHCP kreeg heb ik even de Google DNS ingesteld en ik kon weer internetten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-07 07:04
Ik ben aan het kijken om op glas over te stappen (heb nu de basis IPB van KPN). Nu was mijn plan om bij KPN te blijven, aangezien ik daar via een mailrelay een eigen mailserver kan draaien.

Nu zag ik net alleen de tweak fiber abonnement (Glas Internet en Bellen Blauw is beschikbaar) voor Euro 37,50. (dit is paar euro goedkoper dan KPN en eerste jaar ook nog 12,50 p/m goedkoper).

Mijn vragen:
1. Is het ook mogelijk om bij tweak een eigen mailserver te draaien? (mailrelay of poort 25 open?)
2. Hoe zit het met het overnemen van mijn huidge vaste lijn nummer?
3. Geeft tweak vaste ip adressen uit of is dit dynamisch?
4. Hoe is de stabiliteit van tweak, is dit vergelijkbaar met kpn? (99.96% available over twee jaar volgens cacti)

Alvast bedankt.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
1) Ja, alle poorten staan (voor zover ik weet) open.
2) Geen probleem, standaard procedure.
3) Semi-statisch, je krijgt een IP adres uitgedeeld door de DHCP server, die veranderd in principe niet vaak (lees: bijna nooit).
4) Vergelijkbaar met alle andere providers, toevallig gisteren een storing van 3 kwartier, maar daarvoor eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

exepti0n schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:34:

... ...
Nadat ik het weekend besteed had om een router met VLAN's in te stellen om die tussen de Genexis en de PF te zetten komt Tweak met dit bericht:
Beste heer,

Langs deze weg willen we nog terugkomen op het probleem wat u ervaart met de Packet Force en Sonos.
Er blijkt inderdaad een zeldzaam protocol te zijn welke de Sonos gebruikt waarop de Packet Force vastloopt.
Er is een nieuwe firmware voor de Packet Force welke dit probleem oplost.
U kunt per telefoon contact met ons opnemen voor de update, of deze zelf uitvoeren.
Indien u deze zelf uit wilt voeren, bij deze de instructies:

=========================================
Het uitvoeren van de update graag bedraad uitvoeren. Niet over Wi-Fi.

- Graag eerst vooraf de firmware downloaden.
De firmware kunt u vinden op: http://www.tweak.nl/consu...&pagefile=firmware&fid=24

- Logt u vervolgens in op de Packet Force router.

- Ga vervolgens naar:
* Management>Update software>Browse
* Bladeren naar de zojuist opgelagen 1.00.04.RVSG-4014.PF.A.120531.img bestand, deze selecteren en "Update Software" kiezen.

Mocht hierna telefonie niet werken, dan naar *VoIP>VoIP Account>Edit

Onder het veld account 0000 vervangen door uw eigen nummer en op save/apply drukken.
=========================================
Update gedraaid, mijn probleem opgelost :F

Beetje jammer dat ik hier bijna 3 maanden op heb moeten wachten |:(

Wel netjes van Tweak om op mijn probleem terug te komen nadat ik te horen kreeg dat "door proces van eliminatie" ze de vinger naar Sonos wezen.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12
Vandaag is de verbinding hier opgeleverd (Blauw 35Mbit). Halve dag bezig geweest om die PacketForce aan het draaien te krijgen, maar niet gelukt (IP-adressen WAN/LAN worden correct uitgedeeld en ontvangen, maar internet werkt niet). Ook niet met ondersteuning van de helpdesk en ook niet na een firmware-upgrade. Nu dus m'n eigen router maar rechtstreeks op de Genexis aangesloten. Draait als een zonnetje :). Telefonie ga ik niet (actief) gebruiken, dus ik heb in feite ook geen reden om de PacketForce aan te sluiten. Volgens de helpdesk zou telefonie op de Genexis ook wel moeten werken maar zouden er issues kunnen optreden. Voor mij persoonlijk geen probleem. Wel gaan ze m'n probleem verder uitzoeken en krijg ik wellicht een nieuwe PacketForce.

Volgens Speedtest.net haal ik rond de 33Mbit down en rond de 68Mbit up. Vooralsnog tevreden :).

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 19-06-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de Tweak Blauw klanten is nu ook de LiveTV-dienst beschikbaar via de Tablet :), je kan de App downloaden via de PlayStore (Word binnen 3 Weken voor Android gelanceerd), en reeds werkend via de iPad.

Meer informatie staat ook hier: http://glashartmedia.nl/b...V_App_met_LiveTV_site.pdf en nu ook in de TS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Anoniem: 419977 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:43:
Voor de Tweak Blauw klanten is nu ook de LiveTV-dienst beschikbaar via de Tablet :), je kan de App downloaden via de PlayStore (Word binnen 3 Weken voor Android gelanceerd), en reeds werkend via de iPad.

Meer informatie staat ook hier: http://glashartmedia.nl/b...V_App_met_LiveTV_site.pdf en nu ook in de TS :).
Ik heb geen iOS noch Android-device. Mijn mobiel accepteert echter wel zo ongeveer elk gangbaar mediaformaat, dus speciale apps heb ik niet nodig. Kan iemand een lijstje produceren met links naar de streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:41
Anoniem: 419977 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:43:

Wel jammer van het (initieel) beperkte zenderaanbod, en van de meerprijs natuurlijk, bij KPN krijg je het er gratis bij.
Fuzzillogic schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:57:
[...]

Ik heb geen iOS noch Android-device. Mijn mobiel accepteert echter wel zo ongeveer elk gangbaar mediaformaat, dus speciale apps heb ik niet nodig. Kan iemand een lijstje produceren met links naar de streams?
Ik moet wachten op de Android update, dan zal ik kijken of ik een lijstje kan samenstellen...

[ Voor 26% gewijzigd door db I Delirium op 21-06-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Miglow schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:48:

[afbeelding]
Hier in Enschede Twekkelerveld heb ik i.p.v. 50/50 (waarvoor ik betaal) ineens ook 100/100 :?
Merkte het gister met mijn server met Debian dist-upgrade... Stroom alles ineens met 10.5 MB/s binnen.
Tis me nooit opgevallen en wellicht heb ik het al een tijdje?

Nu de vraag? Hoezo is dit gratis?? Heb hiervan niets gehoord maar kennelijk heb ik het nu ineens ook.
speedtest.net geeft hetzelfde aan bij diverse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
thestiffmeister schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:30:
[...]

Hier in Enschede Twekkelerveld heb ik i.p.v. 50/50 (waarvoor ik betaal) ineens ook 100/100 :?
Merkte het gister met mijn server met Debian dist-upgrade... Stroom alles ineens met 10.5 MB/s binnen.
Tis me nooit opgevallen en wellicht heb ik het al een tijdje?

Nu de vraag? Hoezo is dit gratis?? Heb hiervan niets gehoord maar kennelijk heb ik het nu ineens ook.
speedtest.net geeft hetzelfde aan bij diverse servers.
Zal zelfde upgrade zijn die anderen vanaf 35 mbit gehad hebben. Ik kreeg er een brief over.
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!" :D

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Op welke internet verbinding hebben jullie deze upgrade gekregen, Glas Groen of Glas Blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 19:37
Fuzzillogic schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:57:
[...]

Zinloos, er zit een sleutel op.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
kmichael schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:17:
Op welke internet verbinding hebben jullie deze upgrade gekregen, Glas Groen of Glas Blauw?
Blauw, Groen heeft deze al gehad toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik zie net in de wholesale prijslijsten van KPN wholesale (de versies die 15 juni en 4 juli ingaan) twee nieuwe opties staan voor FttH:
  • New line (including WSO - WSO) migrations)
  • Telco-Telco migration
Zou dan toch het moment daar zijn waarop er normale migraties tussen glasvezel ISP's ondersteund gaan worden?

Zie verder ook dat de 30 mbit abonnementen eruit gaan (staan niet meer in de prijslijst)

[ Voor 13% gewijzigd door joop99 op 21-06-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:41
joop99 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:05:
Ik zie net in de wholesale prijslijsten van KPN wholesale (de versies die 15 juni en 4 juli ingaan) twee nieuwe opties staan voor FttH:
  • New line (including WSO - WSO) migrations)
  • Telco-Telco migration
Zou dan toch het moment daar zijn waarop er normale migraties tussen glasvezel ISP's ondersteund gaan worden?

Zie verder ook dat de 30 mbit abonnementen eruit gaan (staan niet meer in de prijslijst)
Dat is bij sommige providers al lang mogelijk, mijn migratie van Tweak groen naar OnsBrabantNet vorig jaar juni ging binnen 1 dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-07 16:46
gisteren ook aangesloten op glas bij tweak.

maar ging niet van een lijen dakje zeg.de monteur van kpn kwam bij mij langs en wou zo weer weggaan omdat hij geen modem en fth unit bij zich had. daar ging ik maar niet mee akkoord want gaat dan weer 5 werkdagen overheen.

heeft hij voor mij gebeld en een paketje opgehaald bij een collega vlakbij. kan nu eindelijk snel downloaden met 11.23mb/s vanuit de nieuwsgroepen.

I love it *O*

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gisteren tweak groen besteld, dus benieuwd hoe lang dat duurt en hoe het verloopt. Hoe lang heeft het bij andere geduurd tussen bestellen en aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Loekie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Zal zelfde upgrade zijn die anderen vanaf 35 mbit gehad hebben. Ik kreeg er een brief over.
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!" :D
Zo net de postcode check op mijn adres gedaan en inderdaad zijn alle abonnementsvormen gewijzigd.
Ik betaalde altijd inderdaad voor 50/50 Glas Alles-in-blauw 50 euro p. maand (feitelijk minder door kortingsactie --> 35 euro p. maand voor IPTV(tvheadend)+telefoon+news+50/50 >:)).

Nu krijg je voor 55 euro p. maand ineens 100/100. Het verschil tussen 50/50 en 100/100 is maar 5 euro p. maand en voor mij persoonlijk kost het nu niets extra.... (met wat ik voorheen betaalde). Overigens 5 euro p. maand voor een lijnverdubbeling vind ik bijzonder acceptabel!

Dus ik klaag zeker niet... Maar het woord "gratis" zonder verrassingen komt altijd over op mij als iets wat te mooi is om waar te zijn (dus zoek ik dat ff uit, voor niks gaat de zon op namelijk ;))...

Edit: Ben al 30 mei 2012 overgezicht (zonder dat ik het merkte) .....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bestelling voor 'Glas Alles-in-1 Blauw'
Bedankt voor uw bestelling. Uit onze postcode checker is gebleken dat het product leverbaar is op postcode en huisnummer . Hieronder kunt u aangeven welke opties u bij uw abonnement zou willen selecteren.
Internet
Selecteer welke snelheid u zou willen hebben bij dit abonnement:
     Internet 35 Mbit    € 45,00 p/m
     Sneller internet 50 Mbit    € 50,00 p/m
     Sneller internet 100 Mbit   € 55,00 p/m
     Sneller internet 200 Mbit   € 90,00 p/m

Overzicht my Tweak

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2011-11-08 10:21:51 Reggefiber Line anchor  completed
2011-11-21 08:18:08 Reggefiber FTTH 50/50 Mbit  completed
2011-11-21 08:18:15 Reggefiber analogue TV transport    completed
2011-11-21 08:18:19 Reggefiber IP TV transport  completed
0000-00-00 00:00:00 Glashart TV Digitaal Interactief    completed
2012-01-09 11:24:12 Reggefiber VoIP service completed
2011-11-29 15:33:09 Reggefiber VoIP service completed
2012-01-09 11:18:12 Reggefiber VoIP service completed
2012-02-27 19:09:05 Reggefiber VoIP service completed
2012-05-30 11:21:08 Reggefiber FTTH 100/100 Mbit    completed

[ Voor 22% gewijzigd door thestiffmeister op 22-06-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
furby-killer schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:54:
Gisteren tweak groen besteld, dus benieuwd hoe lang dat duurt en hoe het verloopt. Hoe lang heeft het bij andere geduurd tussen bestellen en aansluiten?
bij mij een week of 3 a 4. maar had ook te maken omdat de monteur gewoon niet altijd kon op mijn tijden met de afspraak maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19
Ik zie dat een hoop mensen een 'gratis' upgrade gehad hebben.
Van 35 naar 50 en van 50 naar 100. Is er ook bekend wat de mensen krijgen die 100mbit hadden/hebben?

Ik betaal nu nog 75 euro per maand voor alleen de 100mbit verbinding binnen een alles in 1 blauw abo.
Terwijl als je nu lid word je maar 55 euro betaald. Lijkt met niet helemaal netjes.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrfatmen schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:58:
Ik zie dat een hoop mensen een 'gratis' upgrade gehad hebben.
Van 35 naar 50 en van 50 naar 100. Is er ook bekend wat de mensen krijgen die 100mbit hadden/hebben?

Ik betaal nu nog 75 euro per maand voor alleen de 100mbit verbinding binnen een alles in 1 blauw abo.
Terwijl als je nu lid word je maar 55 euro betaald. Lijkt met niet helemaal netjes.
Is je contract al verlopen? Anders even een mailtje of telefoontje naar de servicedek, na 100Mbit bij Blauw volgt 200/200, echter verwacht ik niet dat je hier gratis naar word omgezet. Hierbij moet je namelijk worden omgepatched in de wijkcentrale en moet de Genexis worden vervangen. Tevens ligt de prijs hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19
Ja, het contract is al verlopen. Vorige maand nog een mailtje gestuurt of ik niet een nieuw contract kon krijgen met de nieuwe prijzen was niet mogelijk werdt mij toen vertelt. Van de upgrade wist ik toen nog niks.

Had deze vraag uiteraard ook opnieuw uitstaan bij de helpdesk.
Het antwoord komt kort hierop neer.

Als je 100mbit had krijg je geen upgrade (ivm hardware kosten) en je abo wordt niet gewijzigt zelfde prijs dus.
Als je lagere snelheid had ben je 1 stap omhoog gegaan en de ook hier wordt abo niet gewijzigd zelfde prijs.

Als het contract afgelopen is kan je wel opnieuw een jaar contract aangaan voor de nu geldende tarieven.

[ Voor 50% gewijzigd door mrfatmen op 26-06-2012 15:19 ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
maw als je downgrade zit je er een jaar aan vast.
Andere ISP's hebben geloof ik ook iets met prijs gedaan voor het oude snelste pakket.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrfatmen schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:42:
Ja, het contract is al verlopen. Vorige maand nog een mailtje gestuurt of ik niet een nieuw contract kon krijgen met de nieuwe prijzen was niet mogelijk werdt mij toen vertelt. Van de upgrade wist ik toen nog niks.

Had deze vraag uiteraard ook opnieuw uitstaan bij de helpdesk.
Het antwoord komt kort hierop neer.

Als je 100mbit had krijg je geen upgrade (ivm hardware kosten) en je abo wordt niet gewijzigt zelfde prijs dus.
Als je lagere snelheid had ben je 1 stap omhoog gegaan en de ook hier wordt abo niet gewijzigd zelfde prijs.

Als het contract afgelopen is kan je wel opnieuw een jaar contract aangaan voor de nu geldende tarieven.
Klopt is bij meeste ISP's zo. Als je voor een jaar bijtekend, kan je wel de nieuwe prijzen krijgen. Dat dit niet standaard word gedaan is omdat dit idd als een 'downgrade' word beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

mrfatmen schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:42:
[...]

[...]
Ik ben sinds mei abonnee en heb, voor zover mij bekend, nog geen upgrade gehad. Ben pas net een paar dagen terug van vakantie (heb de glasvezel niet gemist op curacao) en haal nog steeds niet mee rdan 50Mb. Gisteren toevallig vanaf mijn desktop nog een speedtest gedaan en kwam nog steeds niet boven de 50Mb uit.

Zal morgen maar weer eens inloggen op de website om eens te kijken of ik de upgrade al gehad zou moeten hebben. Mijn desktop is aan de oude kant, maar 100Mb moet hij toch nog wel kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Laatst online: 11-06 10:13
Kan iemand mij vertellen welke tv decoder er geleverd wordt bij Tweak Groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 18:34
Whatsek schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:28:
Kan iemand mij vertellen welke tv decoder er geleverd wordt bij Tweak Groen?
Ik kreeg de Motorola VIP1963 een maandje terug.

Toch wel jammer dat KPN iTV niet werkt bij Tweak en ze ook niet mee doen met de live TV over de Glashart Media app :(

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cidolfas schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Toch wel jammer dat KPN iTV niet werkt bij Tweak en ze ook niet mee doen met de live TV over de Glashart Media app :(
De live TV app van glashart media werkt bij Tweak Blauw wel, maar dt werkt niet bij Tweak Groen, omdat daar gebruik word gemaakt van KPN BroadCasting, die de app niet voor wholesale klanten beschikbaar stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Zijn er nog meer mensen met 200/200 verbinding waarvan de piek bij het starten van een download niet boven de 200 komt? eerder was de piek tot wel 800~900 Mbit bij de eerste paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat ligt aan de browser, de verbinding is gewoon gecapped op 200/200. Ik heb nog nooit een piek gezien voorbij de 200 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Nee niet alleen de Browser ook Usenet en Torrent verkeer.
De router geeft dit ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
gisteren gebeld door tweak of alles naar wens was opgeleverd en of het werkte.

dat heb ik nog nooit meegemaakt. is dat nieuw soms want de eneco belde me ook al op die manier op _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Laatst online: 11-06 10:13
Cidolfas schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 18:34
Anoniem: 419977 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:50:
[...]

De live TV app van glashart media werkt bij Tweak Blauw wel, maar dt werkt niet bij Tweak Groen, omdat daar gebruik word gemaakt van KPN BroadCasting, die de app niet voor wholesale klanten beschikbaar stelt.
Dus ik moet bij KPN klagen eigenlijk? :)

Nou ja eigenlijk is Tweak Groen het allemaal net niet qua dat soort features. Wel KPN streams, geen iTV. Wel Glashart, geen Media App. Helaas kon ik niet voor Blauw kiezen anders had ik dat zeker gedaan.

Over 10 maandjes nog maar eens bekijken of ik wil blijven. Misschien kan ik dan wel Blauw nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cidolfas op 28-06-2012 14:47 ]

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als toen Blauw niet leverbaar was, dan zal het in de toekomst ook niet zijn, Blauw is WDGO en die netwerken worden niet meer aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cidolfas schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Dus ik moet bij KPN klagen eigenlijk? :)

Nou ja eigenlijk is Tweak Groen het allemaal net niet qua dat soort features. Wel KPN streams, geen iTV. Wel Glashart, geen Media App. Helaas kon ik niet voor Blauw kiezen anders had ik dat zeker gedaan.

Over 10 maandjes nog maar eens bekijken of ik wil blijven. Misschien kan ik dan wel Blauw nemen.
Tweak groen levert helemaal geen glashart media maar gewoon KPN iTV, dat ze geen iTV online leveren ligt aan KPN. Die moet het voor wholesalers beschikbaar maken.
Pagina: 1 2 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.