Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iemand ooit gemeten aan douchewarmtewisselaar (DWTW)?

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:17
gitaarwerk schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:55:
[...]

De easydrain is wel erg groot. De verkoper vertelde me, wat denk ik niet geheel onwaar is, dat wanneer je deze plaatst, je vloer echt een stuk omhoog meot (het ding was wel +12cm hoog). En dan moet je leidingwerk heen en terug nog gaan. Nu is de verdieping van de badkamer nog geen 2m40 hoog. Dus het kannibaliseerd snel van de hoogte. Daarnaast, als je de filmpjes bekijkt van de Joelia (over hoe je deze schoon maakt)... vraag ik em af hoeveel rendament er over blijft tov het werk.

Verder zit ik in dezelfde situatie als jou. Ik denk er over om het lekker te laten zitten. Eigenlijk zijn die dingen belachelijk duur. Als je kijkt dat het enkel een paar koperen pijpjes zijn. De bak moet redelijk vollopen.
Ik lees toch dat het rendement van zo'n Joulia best groot is (50+ procent). In ons zelfbouwhuis hebben we gekozen voor twee badkamers. We hebben nu nog kids van 5 + 6 maar straks als ze groter zijn gaan er dus 4 personen 's morgens allemaal douchen. Ik weet niet of ik het red met een 200-300 liter vat met warm water. Ik dacht dus te besparen op warm water gebruik met zo'n douchegoot wtw.

Waarom denk je dat er niet veel rendement over blijft tov het werk ? Schoonmaken ziet er toch makkelijk uit en dat hoeft niet na elke douchebeurt neem ik aan ?

Ik zie wel weer een probleem als je zo'n ding wilt gebruiken met een douchebak.. Of gaat dat wel werken ?

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:35

Wuursj

want worst is al bezet

Hallo,

Ik wil, nu ik toch ga beginnen aan een grondige verbouwing van mijn huis, ook een DWTW instaleren. Ik heb er al eentje liggen (nieuwe uit oude voorraad Itho Daalderop DWTW P-DDS want goedkoop op marktplaats). We krijgen straks twee douche gelegenheden, douche op 2e verd. en een bad op 1e verd.

Nu snap ik dat bij het bad als bad gebruiken een DWTW in de meeste gevallen geen enkel nut zal hebben maar in dat bad zal dan ook vele vaker gedouched worden dan gebadderd en dan heeft het wel zin.

Echter zegt de handleiding dit:

Zijn ze bang dat het ding te heet wordt als er wel ~35 graden water door heen gaat en geen koud water er tegen gaat om te koelen? Ik kan geen andere technische reden verzinnen waarom dit niet mag. Of zou het puur een indek ding zijn voor als iemand per ongeluk een bad van 80 graden of iets anders extreems laat leeglopen.

Een 3 weg klep monteren voor het badderen is ook weer zo wat :/

Oja: bad ook daar vervangen voor een douche: helemaal mee eens. Maar de vrouwen in huis hé.. ik moet wat verbouw-goodwill creëren.

[Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 14-04-2020 21:28]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 02-06 23:35
Wuursj schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:23:
Hallo,

Ik wil, nu ik toch ga beginnen aan een grondige verbouwing van mijn huis, ook een DWTW instaleren. Ik heb er al eentje liggen (nieuwe uit oude voorraad Itho Daalderop DWTW P-DDS want goedkoop op marktplaats). We krijgen straks twee douche gelegenheden, douche op 2e verd. en een bad op 1e verd.

Nu snap ik dat bij het bad als bad gebruiken een DWTW in de meeste gevallen geen enkel nut zal hebben maar in dat bad zal dan ook vele vaker gedouched worden dan gebadderd en dan heeft het wel zin.

Echter zegt de handleiding dit:
[Afbeelding]

Zijn ze bang dat het ding te heet wordt als er wel ~35 graden water door heen gaat en geen koud water er tegen gaat om te koelen? Ik kan geen andere technische reden verzinnen waarom dit niet mag. Of zou het puur een indek ding zijn voor als iemand per ongeluk een bad van 80 graden of iets anders extreems laat leeglopen.

Een 3 weg klep monteren voor het badderen is ook weer zo wat :/

Oja: bad ook daar vervangen voor een douche: helemaal mee eens. Maar de vrouwen in huis hé.. ik moet wat verbouw-goodwill creëren.
De enige echte reden is legionella. Stilstaand water wat opgewarmd wordt.

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Dan moet het bad inderdaad heel heet zijn. Dit voorschrift heb ik gemist bij mijn technea DWTW.
Als ik het bad laat leeglopen (30-36gr) merk ik geen verschil in mijn douchewater temperatuur, die met een thermostaatkraan geregeld wordt.

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

DopdeDouwer schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:48:
Dan moet het bad inderdaad heel heet zijn. Dit voorschrift heb ik gemist bij mijn technea DWTW.
Misschien is het verschil dat de mijne een PVC buitenmantel heeft en daardoor minder tegen warmte kan dan eentje die geheel van koper is? Niet zozeer het PVC zelf maar misschien de verbinding met het koperen binnendeel.
Goof2000 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:47:
[...]
De enige echte reden is legionella. Stilstaand water wat opgewarmd wordt.
Als dat de reden is, maak ik me niet zo'n zorgen. Doorgaans spoel je je toch nog even af na het badderen en is dat water weer ververst.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:48
Kan een WTW wel gevaarlijke temperaturen leveren? Aangezien hij met rioolwater van 40 graden niet warmer wordt dan 28 graden drinkwater? Een bad van 65 graden laten leeglopen (heter lijkt me niet realistisch met kraanwater) zal dus max. 45-50 graden geven door de koudwaterleiding, niet echt voldoende voor echt gevaarlijke situaties lijkt me (of je moet geen gevoel hebben in je lichaam).

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• timovd
  • Registratie: maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

@Sjoerdfoto, ik heb deze inderdaad in het beton gegoten bij het verbouwen van de badkamer. Er was flink wat breekwerk voor nodig.
Als je regelmatig het filtertje schoonmaakt, loopt alles goed door.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

@Jim423 Mij ook niet. De WP boiler gaat ook in de anti-legionella-stand maar tot 60 graden. Zelfs als je daarmee een bad vult en even later weeg leeg laat, zijn toch al wat graadjes van de 60 af voor ie de WTW bereikt.
Dus ik hang hem maar ook gewoon aan het bad denk ik.

Iemand nog andere bezwaren tegen twee douche gelegenheden op één DWTW?
Met twee spaardouchekoppen ga ik net niet over de max 12,5 l/m heen die de handleiding als max geeft.

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 07:46
Jim423 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:17:
Kan een WTW wel gevaarlijke temperaturen leveren? Aangezien hij met rioolwater van 40 graden niet warmer wordt dan 28 graden drinkwater? Een bad van 65 graden laten leeglopen (heter lijkt me niet realistisch met kraanwater) zal dus max. 45-50 graden geven door de koudwaterleiding, niet echt voldoende voor echt gevaarlijke situaties lijkt me (of je moet geen gevoel hebben in je lichaam).
Ik neem aan dat je dit theoretisch bedoelt. Hier is het badwater maximaal 36 a 37 graden, heter is echt geen pretje.......

• kaasmakert
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-05 10:27
Hier ook sinds een jaar tevreden gebruiker van een Douche WTW (1.7m buis versie). Scheelt enorm in het warmwater verbruik. Hierdoor zelfs een maat kleinere WP boiler kunnen aanschaffen, dus het geld zeker waard.

Enige puntje wat ik heb is dat bij het starten van de douche de WTW nog koud is, tevens is de aanvoerleiding van het warme water ook koud. Opwarmen van de WTW duurt een tijdje, maar op het moment dat de warmwater leiding echt heet water begint te leveren, schiet de temperatuur van de aanvoer-koudwater leiding (door de WTW) ook omhoog. Op dat punt lijkt het alsof de douche mengkraan niet snel genoeg kan regelen en komt er behoorlijk heet water uit de kraan. Dat stabiliseert daarna wel snel, maar het is niet echt goed voor de WAF. De mengkraan is een nieuwe Grohe, die ik goed ingesteld/gekalibreerd heb. Is dit een probleem wat bekend voorkomt?

Gasloos sinds 03-2018 | 7kW Panasonic Monoblock | Atlantic Explorer V3 | 4.1kWp PV

• DopdeDouwer
  • Niet online
kaasmakert schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:55:
Hier ook sinds een jaar tevreden gebruiker van een Douche WTW (1.7m buis versie). Scheelt enorm in het warmwater verbruik. Hierdoor zelfs een maat kleinere WP boiler kunnen aanschaffen, dus het geld zeker waard.

Enige puntje wat ik heb is dat bij het starten van de douche de WTW nog koud is, tevens is de aanvoerleiding van het warme water ook koud. Opwarmen van de WTW duurt een tijdje, maar op het moment dat de warmwater leiding echt heet water begint te leveren, schiet de temperatuur van de aanvoer-koudwater leiding (door de WTW) ook omhoog. Op dat punt lijkt het alsof de douche mengkraan niet snel genoeg kan regelen en komt er behoorlijk heet water uit de kraan. Dat stabiliseert daarna wel snel, maar het is niet echt goed voor de WAF. De mengkraan is een nieuwe Grohe, die ik goed ingesteld/gekalibreerd heb. Is dit een probleem wat bekend voorkomt?
Ja. Behalve de WAF. F doucht namelijk behoorlijk warm, ik kan daar niet onder staan, zij zet de douche nu wel iets kouder (bij ons blijft hij continue iets warmer (aangesloten op koudwaterleiding). Ik kan onder de 38" beveiliging blijven nu eerst iets daarboven.
Kraan is ook een grohe (wave dacht ik, met cold touch).

• woeta
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 00:41
Dag allen,

Ik zit al een tijdje hier te lezen, en ook op de websites van de fabrikanten, maar ik zie nog niet helemaal voor me hoe de douche wtw mooi gecombineerd kan worden met een zonneboiler.

Voor een (nog te bouwen) nieuwbouwhuis wil ik zeker een douche wtw integreren. Het sww komt uit een buffervat (met zonnespiraal), waarna het door een doorstroomverwarmer gaat.

Misschien denk ik te simpel, maar eigenlijk zie ik alleen een schema voor me van warm water dat het koude instromende water verwarmt, maar dan zit je al vrij dicht bij de douche. Hoe "weten" de doorstroomverwarmer en zonneboiler dit, en sturen zij kouder water die kant op?

Is er een slimmere manier om de uitgaande warmte te benutten? Opzich hou ik wel van simpele oplossingen...

Veel dank alvast!

Wouter

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom zou je zonneboiler dit moeten weten? Het koude water wordt door de DWTW voorverwarmd voor je mengkraan. Het gevolg daarvan is dat je mengkraan minder warm water gaat vragen van je zonneboiler.

Als je dan de WTW ook aansluit op de inkomende ingang van je zonneboiler dan komt ook daar voorverwarmd water binnen (levert weet een paar procent extra rendement op).

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:56

Proton_

Team Welles

@woeta Zoals gezegd: de intelligentie zit in de thermostaatkraan en monteren.
Zowel het koud water naar de douchethermostaatkraan als het koud water naar de boileringang gaat het beste via de DWTW. Vervolgens gaat besparen vanzelf.

1. Het 'koude' water wordt warmer, dus wordt er minder 'heet' bijgemengd => je kunt langer douchen met dezelfde hoeveelheid heet water.

2. De boiler wordt gevuld met warmer water, dus de boiler is eerder 'heet' genoeg om van te douchen.

Fictief rekenvoorbeeld * :
Koudwater 10 graden, heetwater 70 graden, gewenst is 10 liter van 40 graden: 5 liter 'koud', 5 liter 'heet'.
Koudwater 30 graden, heetwater 70 graden, gewenst is 10 liter van 40 graden: 7.5 liter 'koud', 2.5 liter 'heet' => je doucht 2x zo lang met dezelfde hoeveelheid koud water

Stel van 10 graden naar 70 graden duurt 60 minuten
Dan duurt van 30 graden naar 70 graden nog maar 40 minuten.

Een korte opklaring verhoogt de temperatuur van je zonneboiler met 20 graden **.
Zonder dwtw: van 10 naar 30 graden: de naverwarmer moet aan
Met dwtw: van 30 naar 50 graden: de naverwarmer blijft uit.

* 30 graden uit een DWTW is erg optimistisch maar rekent makkelijk. In dit topic is na een minuut douchen de DWTW-uit ca 23-25 graden.
** ook vereenvoudigd: bij hogere temperatuur is het rendement van een zonneboiler wat lager dan bij lage temperatuur.

'19 Kona na '15 Zoe, douchen met wtw en Auer Edel Eau

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woeta
Veel dank @Glashelder en @Proton_, dit heldert een groot deel al op, het is voornamelijk de thermostaatkraan die de boel hier regelt natuurlijk.

Interessant idee van het "dubbel" gebruiken van de restwarmte, namelijk aan de koudwaterleiding vlak voor de douche, en ook nog voor de leiding die de zonneboiler ingaat. Dit klinkt echter wel als een complexere installatie, en als ik een plaatje van een (verticale) douche-wtw zie, begrijp ik niet helemaal hoe daar 2 verschillende koudwaterleidingen op aangesloten kunnen worden.. Excuses als dit een beetje een noobie vraagje is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

In veel huizen is er onder de badkamer een koof waar de koudwaterleiding doorheen gaat voor douche + CV. Met een DWTW kan je dus twee dingen doen:

Je zet de DWTW tussen deze koudwaterleiding. Als er dan gedouched wordt, dan is het ‘koude’ water in huis op je eerste en bovenliggende verdiepingen altijd afkomstig vanuit de DWTW. CV, wasmachine (als ie boven staat :p) tijdens een douchebeurt krijgen ze allemaal opgewarmd water.

Optie twee is vanaf de DWTW een aparte leiding naar de koudwaterinvoer van je mengkraan aanleggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:15
gitaarwerk schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:26:
[...]

wij zijn gaan kijken voor een nieuwe badkamer en deze WTW. De badkamerontwerper zei dat dit niet zo heel efficient ding is en veel ruimte/werk kost bij inbouwen. Is dit zo?
Beetje laat commentaar, maar ik zou geen easydrain kopen. Die werd mij ook eerst aangeboden, maar toen ik wat ging zoeken zag ik een filmpje hoe het ding schoon te maken.

Ik woon met 3 dames met lange haren hier en zag me niet wekelijks de wtw te moeten ontharen met een borsteltje.
We hebben een ACO, gelijk model aan de gelinkte julia. Die is makkelijk schoon te maken, bovenste sierklep eraf en je ziet de bak waar de koperen buizen doorlopen.
Haren valt achteraf wel mee, het is meer een drab van resten conditioner, huidschilfers etc. die ik elke maand verwijder.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:56

Proton_

Team Welles

@woeta

In plaats van ketel, kan je de boiler denken.

'19 Kona na '15 Zoe, douchen met wtw en Auer Edel Eau

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02-06 23:46
woeta schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:34:
Veel dank @Glashelder en @Proton_, dit heldert een groot deel al op, het is voornamelijk de thermostaatkraan die de boel hier regelt natuurlijk.

Interessant idee van het "dubbel" gebruiken van de restwarmte, namelijk aan de koudwaterleiding vlak voor de douche, en ook nog voor de leiding die de zonneboiler ingaat. Dit klinkt echter wel als een complexere installatie, en als ik een plaatje van een (verticale) douche-wtw zie, begrijp ik niet helemaal hoe daar 2 verschillende koudwaterleidingen op aangesloten kunnen worden.. Excuses als dit een beetje een noobie vraagje is...
Huh? Dat is gewoon een knietje T-stuk.
Glashelder schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:22:
[...]

Optie twee is vanaf de DWTW een aparte leiding naar de koudwaterinvoer van je mengkraan aanleggen.
Dan wordt de koudwaterflow door je DWTW lager en het totaal aan teruggewonnen warmte kleiner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kabeltjekabel schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:55:
[...]
Dan wordt de koudwaterflow door je DWTW lager en het totaal aan teruggewonnen warmte kleiner.
Dat weet ik, had ik ook al aangegeven. Het verschil in rendement is echter niet zó groot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02-06 23:46
Glashelder schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:18:
[...]

Dat weet ik, had ik ook al aangegeven. Het verschil in rendement is echter niet zó groot
Ook omdat je, afhankelijk van het traject minder leidingverliezen hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woeta
Mooi gifje :D Helemaal helder, dankjulliezeer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
jacovn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:12:
[...]

Beetje laat commentaar, maar ik zou geen easydrain kopen. Die werd mij ook eerst aangeboden, maar toen ik wat ging zoeken zag ik een filmpje hoe het ding schoon te maken.

Ik woon met 3 dames met lange haren hier en zag me niet wekelijks de wtw te moeten ontharen met een borsteltje.
We hebben een ACO, gelijk model aan de gelinkte julia. Die is makkelijk schoon te maken, bovenste sierklep eraf en je ziet de bak waar de koperen buizen doorlopen.
Haren valt achteraf wel mee, het is meer een drab van resten conditioner, huidschilfers etc. die ik elke maand verwijder.
Ik heb toevallig een easydrain. Was zonder mijn weten geplaatst. Haren zijn redelijk vervelend ja. Er zit een "spin" in het gootje die een redelijk gedeelte afvangt. Heel soms zit het intern dicht en met wat noodgrepen krijg ik het dan door. Ik ga nog eens met een flessen borstel proberen en kijken of dat makkelijker gaat.

pv:4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Glashelder schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:18:
[...]

Vind je? Ik vind het wel een verschil dat de moeite waard is:

(bron: handleiding van de mijne)

Nr. 1 is zoals in die Gif hier boven.

[Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 04-05-2020 09:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:03

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

woeta schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:36:
Dag allen,

Ik zit al een tijdje hier te lezen, en ook op de websites van de fabrikanten, maar ik zie nog niet helemaal voor me hoe de douche wtw mooi gecombineerd kan worden met een zonneboiler.

Voor een (nog te bouwen) nieuwbouwhuis wil ik zeker een douche wtw integreren. Het sww komt uit een buffervat (met zonnespiraal), waarna het door een doorstroomverwarmer gaat.

Misschien denk ik te simpel, maar eigenlijk zie ik alleen een schema voor me van warm water dat het koude instromende water verwarmt, maar dan zit je al vrij dicht bij de douche. Hoe "weten" de doorstroomverwarmer en zonneboiler dit, en sturen zij kouder water die kant op?

Is er een slimmere manier om de uitgaande warmte te benutten? Opzich hou ik wel van simpele oplossingen...
Ik heb een doucheWTW + zonneboiler en dat werkt prima. Ik heb meteen na mijn doucheWTW twee leidingen.

1. Gaat meteen richting de koud water inlaat van de douchemengkraan.
2. Deze gaat naar boven toe waar die zich met een T-Stuk weer splitst. waarbij:

1. Meteen naar de koude inlaat van de zonneboiler ( onderin de boiler )
2. Naar de koudwaterinlaat van het mengventiel meteen na de CV ketel.

Deze laatste hoeft niet perse, hier kan je ook gewoon koud water voor gebruiken maar het was voor mij makkelijker installeren boven.

Mocht je interesse hebben in foto's of meer informatie laat het weten.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wuursj schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Vind je? Ik vind het wel een verschil dat de moeite waard is:
[Afbeelding]
(bron: handleiding van de mijne)

Nr. 1 is zoals in die Gif hier boven.
Geloof dat het bij de mijne 1,5% scheelde ofzo.. En zoals @kabeltjekabel terecht opmerkte kan je er ook gewoon op achteruit gaan afhankelijk van het leidingstraject naar je ketel. Die hoeft bij mij niet opgewarmd te worden. Als je dan heel kort onder de douche staat.. :)

Soms moet je ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Nu online
Misschien dat iemand in dit topic mij kan helpen, sinds een lange tijd heb ik problemen met het juist regelen van de douche temperatuur en is de straal redelijk zwak.

Situatie:
Stortdouche 30cm
WTW systeem verticaal geplaatst in de meterkast

Wanneer ik een bad laat vollopen heb ik nergens last van, dan blijft de douche op temperatuur en de straal redelijk hard. Wanneer ik ga douchen en de WTW wordt warm dan begint het geduvel, temperatuur is niet meer constant en de straal is redelijk zwak.
Als ik meer warmte ga vragen door de wastafel erbij aan te zetten dan reageert de douche weer normaal.

Zou het zo kunnen zijn dat de WTW niet juist meer werkt? de eerste paar jaar dat we hier woonden was er namelijk niks aan de hand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Douchekop verkalkt? Wellicht vraag je te weinig warm water waardoor ee ketel ahw uitvalt.
Wat ook wel van belang kqn zijn voor het juist beantwoorden is of je hem aan koudwater invoer van de mengkraan of ketel hent gehangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
@SmoothTweaker wat is de tapdrempel van de cv ketel? Bij mijn calenta is het 1,2l/minuut

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Nu online
BarryH schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:44:
@SmoothTweaker wat is de tapdrempel van de cv ketel? Bij mijn calenta is het 1,2l/minuut
Zie onderstaande specificaties.
Betreft een Intergas kompakt HRE 36/30

Warmtapwatercapaciteit bij 60 °C l/min 9
Warmtapwatercapaciteit bij 40 °C l/min 15
Tapdrempel l/min 1,50

• O_Tiby
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-05 18:51
AUijtdehaag schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:59:
@fabstar81 Als je dat wilt, dan zou dat kunnen.
Maar geen metingen van de situatie "voor" helaas...

[Afbeelding]

Nog ff lijmen. >:)
Isoleren van de WTW mag toch niet? (Staat in de handleiding?)
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True