Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
Ik heb via de beta.swype.com er maar een beta op gezet. Zij geven aan als je swype preinstalled hebt meegekregen dan lukt het installeren van de beta niet. Ik heb gewoon de beta zonder problemen kunnen installeren. Dat betekent dus dat Swype dus mij helemaal foetsie was na de upgrade. Ik snap niet hoe dit kan...stokkom schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:05:
[...]
ik was Swype ook even kwijt, tot ik een berichtje kreeg over het kiezen van invoermethoden. Daar kun je aangeven dat je Swype wilt gebruiken in plaats van het standaard toetsenbord.
Een paar posts terug heb ik wel gewaarschuwd dat alles wat je Swypet, wordt doorgegeven aan de makers van deze app...
Ik kan in ieder geval weer swypen, echter het microfoontje wat altijd op het toetsenbord zat, zit niet in de beta versie, daar zit nu voor in de plaats de 'dragon go' knop.... Dat vind ik wel jammer... ik sprak veel in met name in de auto, en corrigeerde met swype. Nu moet ik via het samsung toesenbord inspreken helaas.
Maar in ieder geval bedankt voor je reply.
Edit:
Het schiet me net te binnen dat je de optie van het doorgeven van info aan swype volgens mij kan uitzetten met een vinkje.. Ik check het even, thanks voor de waarschuwing.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 08:47 ]
Dat rooten is enkel nodig zodat de update de juiste CSC kan installeren. Als je mijn stappenplan volg eindig je met een telefoon zonder root.elninja schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:20:
[...]
Tnx!
Die had ik gemist, omdat ik vrolijk zat te flashen
Anyway, rooten nog even niet op m'n SGS2. Pas met een CM9 release. Overigens boeit het geen zak die 'KOR', al mijn settings kloppen gewoon.
Edit: *#1234# geeft de CSC-versie van de firmware. Dit is niet noodzakelijk gelijk aan de CSC-versie van de telefoon. De code *#272*[IMEI-nummer]# geeft de wel de juiste CSC-versie aan die op je telefoon geïnstalleerd staat.
[ Voor 22% gewijzigd door FezzFest op 13-04-2012 08:53 ]
Ik kan niet meer mobiel internetten sinds ICS erop staat, alles is ingesteld zoals de Tele2 website het aangeeft maar ik blijf doodleuk de melding krijgen:
"Roaming, De gegevensverbinding is verbroken omdat u buiten het thuisnetwerk bent en roaming is uitgeschakeld."
Wat er met dat eerste bedoeld word zou ik van god niet weten maar roaming staat gewoon ingeschakeld, net als mobiele data. De telefoon is al 100x opnieuw gestart, probleem blijft. Simkaart erin en eruit, probleem blijft.
Als iemand een oplossing heeft, graag
Nou, dat mappen issue is dus opgelost. Je moet gewoon in de mappen lijst op de map postvak in 'tappen'. Dan klapt hij uit (niet de naam tappen, maar het icoontje: er zit een verborgen + symbool onder . . .). Dus dat is gefixt (of nu dus goed uitgezochtralfbosz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:10:
[...]
Ik heb het geprobeerd met de Poolse rom om connectie te maken met een exchange-server. Dat ging opzich prima, maar ik kon in tegenstelling tot op mijn Gingerbread ROM geen mappen zien met de ingebouwde client. Dus ik ben bang dat dit probleem bij Samsung ligt (die hebben in de ROM hun eigen exchange gezet).
Tegenwoordig zijn we verplicht om touchdown te gebruiken, dus je zou het daar mee kunnen proberen, maar om eerlijk te zijn is het een k*t produkt, maar ja het synct wel.
Echter: het sync probleem heb ik dus nog steeds. Vannacht heb ik vier mailtjes gehad. Twee daarvan heeft mijn sgs2 wel gesynct, en de andere twee weer niet . . . Ook mails die ik verwijderd heb in mijn Outlook client blijven staan op de sgs2.
Als ik de account helemaal weg gooi en opnieuw aanmaak dan synct hij initiëel alles in één keer goed. Daarna gaat het weer fout . . .
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network
De bluetooth audio blijkt niet (fatsoenlijk) te werken in 4.0.1 t/m 4.0.3 (heb 4.0.3)
Het geluid komt niet over de bluetooth maar "plopjes", voor begrek aan een beter omschrijving
Nu nog even bedenken of ik terug ga naar 2.3.4 en daarna wacht op 4.0.4 of op deze versie blijf hangen...
User Error -- Please Replace User
Is al eerder besproken, blijkbaar update van bepaald BT protocol. Is je autoradio een oldy?Ikke_Niels schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:24:
Ik heb net nog een vervelende bug gevonden...
De bluetooth audio blijkt niet (fatsoenlijk) te werken in 4.0.1 t/m 4.0.3 (heb 4.0.3)
Het geluid komt niet over de bluetooth maar "plopjes", voor begrek aan een beter omschrijving
Nu nog even bedenken of ik terug ga naar 2.3.4 en daarna wacht op 4.0.4 of op deze versie blijf hangen...
Enige minpuntje so far is dat ik het idee heb dat sommige apps wat lelijker zijn geworden omdat er een font ontbreekt ofzo.
Opnieuw flashen met Odin, geen cache wissen niks nadarubw87 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:58:
[...]
Heb ik idd ook last van heb em via odin gelfashed en kan e instelling niet vinden, het rare is dat ik geen qertz had met de LPS Poolse versie... en nu ineens wel XD
iemand een idee hoe dat terug te zetten is naar QWERTY?
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Verwijderd
Dan verander je dat veegpatroon toch, is die tekst ook weg.sfinx schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:32:
Hier gister ook zonder problemen via Kies (op Mac) geupgrade naar 4.0.3. Lijkt allemaal aardig te werken. Standaard lockscreen is nu wel erg lelijk trouwens met die tekst 'Veeg over scherm om te ontgrendelen' altijd in beeld..
Gloednieuwe auto en navi systeem (nog geen eens 3 maanden) dus oldy sowiso nietn00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:26:
[...]
Is al eerder besproken, blijkbaar update van bepaald BT protocol. Is je autoradio een oldy?
Ik had gelezen dat in 4.0.4 een update zat die het eea zou moeten verhelpen... dus wie weet
[ Voor 13% gewijzigd door Ikke_Niels op 13-04-2012 09:41 ]
User Error -- Please Replace User
KPN heeft hem al, alle 2 de S2's van mn ouders van KPN zijn geupdate.Exterminator schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:25:
[...]
Dan vraag ik me af wanneer KPN er mee op de proppen komt
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Niet dat ik zo 1 2 3 weet. Wel zijn er (custom) ROMs die wel zo dicht als mogelijk bij de stock Android komen. Cyanogenmod 9 is daar een van, maar dan kun je beter [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware even doornemen, want dat hoort niet hier.pwghost schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:39:
bedankt nu snap ik eht weer iets beter ! is het ook mogelijk om die stock rom van samsung weg te halen en dan stock rom van android te doen hoef al die troep van samsung niet !
Ik gebruik liever niet dat patroon (staat nu op 'Picogram'), daar krijg je de tekst niet bij weg helaas...Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:34:
[...]
Dan verander je dat veegpatroon toch, is die tekst ook weg.
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Widgetlocker er op, 1000x meer mogelijkheden, all problems solved.sfinx schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:42:
Ik gebruik liever niet dat patroon (staat nu op 'Picogram'), daar krijg je de tekst niet bij weg helaas...
Nickname does not reflect reality
Denk alleen dat het dan custom wordtIkke_Niels schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:41:
[...]
Gloednieuwe auto en navi systeem (nog geen eens 3 maanden) dus oldy sowiso niet
Ik had gelezen dat in 4.0.4 een update zat die het eea zou moeten verhelpen... dus wie weet
Met de Nederlandse release van gisteren werkt het bij mij nu eindelijk goed. dwz. A2DP + AVRCP 1.3. Ik heb eerst moeten re-pairen, maar nu werkt het.n00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:54:
[...]
Denk alleen dat het dan custom wordtmaar ik denk dat ik sowieso als ik weet dat dit gedeelte goed werkt overga naar 4.04 custom.
Ik heb een Prius 3 met Navi enzo. Ik weet met 100% zekerheid te zeggen dat AVRCP 1.3 nog niet werkt met CM9 nightly build. Dit test ik met mijn SGS.
Sinds wanneer? Hier nog niets hoor...lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:41:
[...]
KPN heeft hem al, alle 2 de S2's van mn ouders van KPN zijn geupdate.
Bij mij ook niets
dit vond ik trouwens op twitter als meest recentelijke bericht:

De ouders van lanerios hebben unbranded toestellen ontvangen, net zoals ik trouwens. Niet dat het mij verder heel veel kan schelen welke CSC er staat/stondAberai schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:37:
[...]
Bij mij ook niets
dit vond ik trouwens op twitter als meest recentelijke bericht:
[afbeelding]
Ik bedoel is dit nou een tweakers forum of zijn we echt op het Libelle niveau belandt hier?

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 13-04-2012 10:43 ]
Ik heb wel hele episode van reboots door toetsenbordproblemen gehad, en laucher pro lijkt niet meer vloeiend te lopen en scrolled soms de verkeerde kant op, wat nogal irritant is.
Daarnaast zie ik in alle 4.0 feature opsommingen camera effecten staan die ik niet terug kan vinden... ik vermoed door de Touchwiz schil... klopt dat?
Dan zit je hier blijkbaar in het verkeerde topicn00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:42:
Waarom zou je in hemelsnaam als je al een foeilelijke branded toestel hebben, wachten op zo een bloatware-rom? gooi gewoon de officiele NL stock of EU rom met odin erop!
Ik bedoel is dit nou een tweakers forum of zijn we echt op het Libelle niveau belandt hier?

[ Voor 97% gewijzigd door mefjoew op 13-04-2012 11:01 ]
En dat bepaal jij? IMHO is dit topic voor het bespreken van verschillen en ervaringen met de ICS update. Het is idd een ontzettende zooi aan het worden met al het gezeur en problemen rond kies, maar dat lijkt me toch absoluut de strekking niet van het topic.frankivo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:48:
[...]
Dan zit je hier blijkbaar in het verkeerde topic
Sterker nog, er is al een modbreak over geweest.
er zijn al DIVERSE modbreaks over geweest
janvanduschoten in "Het Grote Galaxy S II ICS update topic"
En omdat het _weer_ volloopt, herhaal ik hem nog maar even
Dit topic is NIET voor problemen met Kies! Maak daarvoor een apart topic.
[ Voor 32% gewijzigd door Henk op 13-04-2012 10:54 ]
[ Voor 3% gewijzigd door kreator op 13-04-2012 10:50 ]
Ik krijg bij KIES alleen het volgende scherm, als ik firmware upgrade probeer te doen dan krijg ik 'Initialisatie niet ondersteund' zoals je ook op het plaatje ziet. Ik heb dit geprobeerd op 3 netwerken, mijn werk netwerk, mijn werk zijn guest netwerk (minder poort restricties) en mijn thuis ziggo netwerk.

Flashen via odin verhoogt je flashcounter niet zolang je gebruik maakt van originele samsung roms.mtlife schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:54:
Ik kan nog steeds niet updaten via KIES, en nee ik wil niet via odin omdat dan de flashcounter omhoog gaat en ik moet hem waarschijnlijk nog terugsturen vanwege de usb/battery high voltage bug, maar ik heb gehoord dat ICS dat bij sommige mensen oplost.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 13-04-2012 10:57 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Deze stappen hielpen bij mij. Zelf had ik een KPN toestel en nu XEN. KIES herkent hem nu ook weer als een XEN toestel en heb nu de nieuwste firmware.mtlife schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:54:
Ik kan nog steeds niet updaten via KIES, en nee ik wil niet via odin omdat dan de flashcounter omhoog gaat en ik moet hem waarschijnlijk nog terugsturen vanwege de usb/battery high voltage bug, maar ik heb gehoord dat ICS dat bij sommige mensen oplost.
Ik krijg bij KIES alleen het volgende scherm, als ik firmware upgrade probeer te doen dan krijg ik 'Initialisatie niet ondersteund' zoals je ook op het plaatje ziet. Ik heb dit geprobeerd op 3 netwerken, mijn werk netwerk, mijn werk zijn guest netwerk (minder poort restricties) en mijn thuis ziggo netwerk.
[afbeelding]
Ik heb de SpeedMod Kernel K3-9 geflashed via Odin. Vervolgens heb ik vanuit de recovery een factoryreset gedaan. Daarna heb ik via Odin de firmware XWLP7 (XEN dus voor Nederland) geflashed. Telefoon laten opstarten. Terug uitgezet en dezelfde firmware nog een keer geflashed met Odin. Dan vanuit de opgestarte gsm alles terug gereset (Instellingen -> back-up maken en terugzetten -> Standaardgegevens herstellen). Op die manier heb ik mijn CSC terug op XEN gekregen en word de SII correct geïdentificeerd door Kies. Merk op dat het truukje met *#272*IMEI-nummer# bij mij niet werkte om de CSC te veranderen, vandaar het gedoe met flashen.
[ Voor 5% gewijzigd door Snoll3bulk op 13-04-2012 11:06 ]
Nova Launcher ff op de S2 met 4.0 getest, geweldig.
[ Voor 64% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2012 11:10 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Hoe heb je hem geflashed? Als je gewoon de stock rom via Odin hebt geflashed, heb je geen rootscorpio schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:16:
ff vraagje, heb nu toch maar de NL originele nieuwe stock rom erop gezet, maar hoe unroot ik hem nu?
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Euh... je wilt juist rooten dus? Geen geel driehoekje betekent originele rom, en TB gebruiken kan alleen met rootscorpio schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:18:
via odin idd , maar zie geen geel driehoekje meer (dus rooted) en kan system tuner of titanium niet gebruiken , vanddar dat ik wil unrooten
Er staat een guide voor CF-root in het XDA-forum 'Galaxy SII Original Android Development'. En tevens het custom-rom/root topic voor de SII hier op GoT
Edit @ hieronder: Anders toon je even eigen inzet.
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 13-04-2012 11:26 ]
FF makkelijk antwoord kun je zelf ook vinden, het forum is geen helpdesk voor luie users
[ Voor 124% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2012 11:46 ]
Ik bepaal uiteraard niets hier.
Maar die Libelle kreten voegen wat mij betreft alleen maar ergenis toe in een topic waar mensen gewoon willen updaten zonder gezeur met Odin en dergelijke.
[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2012 11:47 ]
[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2012 11:45 ]
Misschien eens een full wipe/factory settings, en toch goed de settings van Tele2 nagaan?
[ Voor 51% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2012 11:48 ]
-= Very annoying forum person =-
Weet je zeker dat het niet verhoogt? De links in dit topic naar de nederlandse firmware zijn veilig?Henk schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:54:
[...]
Flashen via odin verhoogt je flashcounter niet zolang je gebruik maakt van originele samsung roms.
Nu valt het me op dat het toontje en trillen als de batterij opgeladen is, het niet meer doen (weet iemand of die nog ergens in te schakelen zijn)
En....ik maakte gebruik van bookmark Sort & Backup, maar die is niet compatible met ICS (Is er een alternatief bekend)
En ja.....ik heb gezocht op de market, en in dit topic
[ Voor 4% gewijzigd door TifKag op 13-04-2012 11:49 ]
Verwijderd
Het trillen als de accu vol is werkt bij mij met ICS nog steeds, maar dat toontje heb ik nog nooit gehoord.TifKag schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:47:
Via KIES de update gedaan, toch waren de homescreens, en een aantal instellingen weg, dus toen maar een factory reset gedaan, en via KIES de contacten, agenda en SMS teruggezet, en weer alle apps geinstalleerd. (So far so good) !
Nu valt het me op dat het toontje en trillen als de batterij opgeladen is, het niet meer doen (weet iemand of die nog ergens in te schakelen zijn)
En....ik maakte gebruik van bookmark Sort & Backup, maar die is niet compatible met ICS (Is er een alternatief bekend)
En ja.....ik heb gezocht op de market, en in dit topic
Op je andere vragen heb ik geen antwoord.
Voorheen kon ik op persoon zoeken en waren alle netwerken hieraan gekoppeld. Nu zie ik alleen nog de google contactinfo die ik zelf heb ingevoerd en wordt daar niet automatisch het whatsapp account aan gekoppeld? Al deze accounts heb ik wel op synchroniseren staan, maar het lijkt alsof hij daar niets mee doet.
Mochten er mensen mede-TS willen worden om er een mooie topicstart van te maken dan hoor ik het graag per DM
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Onze Europese GSII modellen hebben geen NFC chip. Dus helaas.....yinx84 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:46:
Weet iemand hoe je Beam kan activeren? Dit zou via Settings > More... moeten gaan, maar zie nergens de optie. Heeft de S2 eigenlijk wel de techniek hiervoor?
Daarnaast zie ik in alle 4.0 feature opsommingen camera effecten staan die ik niet terug kan vinden... ik vermoed door de Touchwiz schil... klopt dat?
Vervolgens de keyboard indeling op Swype gezet, weer flash gedaan, keyboard indeling weer naar Samsung en indeling is nog steeds QwertZ.
Heeft iemand dus een oplossing voor mij?
Rooten -> 2x XEN I9100XWLP7 flashen in Odin -> Standaardinstellingen herstellen -> Klaar (je houdt een ongeroot toestel over met CSC XEN en dus het QWERTY-toetsenbord).n00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:43:
Ik had dus na de LP7 (XEN I9100XWLP7) update via Odin weer QwertZ indeling. Opnieuw erop geflashed en nog steeds QwertZ.
Vervolgens de keyboard indeling op Swype gezet, weer flash gedaan, keyboard indeling weer naar Samsung en indeling is nog steeds QwertZ.
[ Voor 7% gewijzigd door FezzFest op 13-04-2012 12:47 ]
Ik heb dit probleem ook, maar ik zie het nut van het rooten niet in deze stappen.....? Er wordt geen app of iets bijzonders gedaan en rooten heeft niks met keyboard indeling te makenFezzFest schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:46:
[...]
Rooten -> 2x XEN I9100XWLP7 flashen in Odin -> Standaardinstellingen herstellen -> Klaar (je houdt een ongeroot toestel over met CSC XEN en dus het QWERTY-toetsenbord).
"I work to live and will never live to work"
Even kijken naar de landinstellingen (moet op Nederland staan ipv Belgie), en naar de instellingen van je toetsenbord (evt wisselen tussen android toetsenbord en swype). Als beide QWERTZ weergeven kan je altijd nog een ander toetsenbord installeren waarmee je het handmatig kan instellen.n00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:43:
Ik had dus na de LP7 (XEN I9100XWLP7) update via Odin weer QwertZ indeling. Opnieuw erop geflashed en nog steeds QwertZ.
Ik heb dit probleem elke keer met flashen gehad, maar na 2e flashen was normaal het probleem weg. Nu bij LP7 dus niet. Iemand die het probleem niet heeft en link naar LP7 (misschien toch iets anders in CSC)rubw87 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:55:
[...]
Ik heb dit probleem ook, maar ik zie het nut van het rooten niet in deze stappen.....? Er wordt geen app of iets bijzonders gedaan en rooten heeft niks met keyboard indeling te maken
Keyboard heeft te maken met de CSC-versie van je telefoon. Typ in je Galaxy SII *#272*[IMEI-nummer]# en je zal zien dat jouw CSC-versie niet XEN is, vandaar dat je geen QWERTY-toetsenbord hebt. Om een reden mij onbekend wordt tijdens het flashen van de firmware in Odin de CSC-versie niet aangepast, ook al zit er in de firmware een andere CSC-versie. Proefondervindelijk (heeft me een namiddagje tijd gekost) heb ik ondervonden dat als je Galaxy SII eerst geroot is, de CSC-versie wel correct wordt aangepast (en je dus het juiste toetsenbord krijgt). Echter als je na het rooten slechts 1 keer de nieuwe firmware flasht via Odin, blijven er soms nog resten over van het geroote toestel (bv. een superuser-app die niets doet). Door nogmaals te flashen wordt de overschot verwijderd.rubw87 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:55:
[...]
Ik heb dit probleem ook, maar ik zie het nut van het rooten niet in deze stappen.....? Er wordt geen app of iets bijzonders gedaan en rooten heeft niks met keyboard indeling te maken
Vraag me niet om dit technisch te onderbouwen en/of te verklaren, deze methode werkt voor mij en dat is wat mij betreft voldoende
Ik had dit overigens voor jouw posting gecontroleerd. in De lijst staat enkel XEN. Als ik die aanvink en op install druk, krijg ik een melding: MUST BE THREE CHARFezzFest schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:06:
[...]
Keyboard heeft te maken met de CSC-versie van je telefoon. Typ in je Galaxy SII *#272*[IMEI-nummer]# en je zal zien dat jouw CSC-versie niet XEN is, vandaar dat je geen QWERTY-toetsenbord hebt. Om een reden mij onbekend wordt tijdens het flashen van de firmware in Odin de CSC-versie niet aangepast, ook al zit er in de firmware een andere CSC-versie. Proefondervindelijk (heeft me een namiddagje tijd gekost) heb ik ondervonden dat als je Galaxy SII eerst geroot is, de CSC-versie wel correct wordt aangepast (en je dus het juiste toetsenbord krijgt). Echter als je na het rooten slechts 1 keer de nieuwe firmware flasht via Odin, blijven er soms nog resten over van het geroote toestel (bv. een superuser-app die niets doet). Door nogmaals te flashen wordt de overschot verwijderd.
Vraag me niet om dit technisch te onderbouwen en/of te verklaren, deze methode werkte voor mij en dat is wat mij betreft voldoende.
? XEN is 3 chars en je kan niks wijzigen... dus lijkt me een bug.
Overigens is Swype wel keer op keer in Qwerty en wil zelf geen ander keyboard instellen omdat ik het Samsung model erg fijn vindt.
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 13-04-2012 13:11 ]
Zelf ben ik van 2.3.6. xen naar de 1e Poolse ICS gegaan, toen naar de 2e Poolse versie (LPS) en vervolgens naar de NL versie (LW7). Telkens via odin geflashed.n00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:04:
[...]
Ik heb dit probleem elke keer met flashen gehad, maar na 2e flashen was normaal het probleem weg. Nu bij LP7 dus niet. Iemand die het probleem niet heeft en link naar LP7 (misschien toch iets anders in CSC)
Ik heb zelf LW7 hier gedownload
en dat komt uit deze tread van xda.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
XENFezzFest schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:13:
@n00bs Wat staat er in het witte veld als je *#272*[IMEI-nummer]# intoetst?
edit: @pcfreak52: Geen idee. Ik zat ook op de LUX firmware en toe ik de XEN firmware flashte via Odin herkende Kies mijn Galaxy SII als een LUX versie. Door te rooten en te flashen heb ik dit opgelost. Misschien had ik gewoon geluk of heb ik een handeling uitgevoerd die ik vergeten ben? I.i.g heb ik geen antwoord op jouw vraag...
[ Voor 67% gewijzigd door FezzFest op 13-04-2012 13:27 ]
En als je een factory reset doet en daarna opnieuw flashed?
Verwijderd
Weet jij dan misschien ook waarom er bij mij na het flashen met Odin van ICS XEN de CSC Unknown aangeeft, er stond daarvoor ICS LUX op en de CSC gaf toen keurig LUX aan.FezzFest schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:06:
[...]
Vraag me niet om dit technisch te onderbouwen en/of te verklaren, deze methode werkt voor mij en dat is wat mij betreft voldoende.
Dit deed ik middels *#1234#
Heb nu ook ff *#272*[IMEI-nummer]# gedaan, en dan staat er DBT
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 13:37 ]
ja maar kijk SALES code is XEN, maar optie die je kan aanvinken is leeg.FezzFest schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:17:
Hmm, dat klopt mijn theorie niet. Toetsenbord staat dan blijkbaar los van CSC?!
Dus dat is het probleem.
*#06# gives your IMEI number
*#272*IMEI# gives the CSC Code (you change the CSC code you'll get a factory reset)
*#1234# gives the CSC version
[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 13-04-2012 13:39 ]
Ik had dus wel last van dat geluidje en ben blij dat ie eraf is. Rotgeluid.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:51:
[...]
Het trillen als de accu vol is werkt bij mij met ICS nog steeds, maar dat toontje heb ik nog nooit gehoord.
Op je andere vragen heb ik geen antwoord.
Ja ik had er zelfs een appje voor om dat geluid te onderdrukken. Ik werd er wakker van als ik 'm 's nachts aan de lader legde. Heel irritant.mcpswijnenburg schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:55:
[...]
Ik had dus wel last van dat geluidje en ben blij dat ie eraf is. Rotgeluid.
Het hele toetsenboord is op de schop gegaan. Zo zitten het uitroepteken en de getallen op een andere plek. Eigenlijk zijn bijna alle symbolen van plaats verwisseld. Mijn eerste berichten waren over de whatsapp ook niet te lezenSahi_NL schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:49:
Woow.. de OK knop (voor invoeren pin / blokkeer code) zit voortaan rechts (was altijd links onder de 8!).. Dat gaat wennen worden!

Ik beschik over een KPN toestel/csc. Is het mogelijk om deze CSC aan te passen (via die imei truc werkt niet), zodat ik een XEN CSC krijg en in de toekomst gewoon kan updaten via Kies en nu dan eenmalig flash via Odin?
Je hoeft de CSC niet aan te passen om de XEN versie met Odin te flashen.Exterminator schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:52:
Aangezien ik door de vele (verschillende) reacties hier even door de bomen het bos niet meer zie even de volgende vraag:
Ik beschik over een KPN toestel/csc. Is het mogelijk om deze CSC aan te passen (via die imei truc werkt niet), zodat ik een XEN CSC krijg en in de toekomst gewoon kan updaten via Kies en nu dan eenmalig flash via Odin?
Daarna ik gewoon van een andere S2 die CSC folder kopieren en neem ik aan dat het na een reboot moet werken.
ps: kan ik gelijk de host file aanpassen om van al die pauper reclame af te zijn.
OF heeft iemand een losse CSC file voor mij?
[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 13-04-2012 15:29 ]
Dat snap ik, maar ik kan dan vervolgens niet meer via Kies updaten in de toekomst (wat ik prefereer). krijg ik eigenlijk wel of niet die gele driehoek als ik 'm.gewoon flash? En hoe zit 't met die counter? Moet de stock kernel ook geflashed worden?gwystyl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:59:
[...]
Je hoeft de CSC niet aan te passen om de XEN versie met Odin te flashen.
Daarna loop je gewoon met XEN KIES mee, en je krijgt geen drie hoek en je counter gaat ook niet omhoog. Maar is nog niet behandeld op de afgelopen 50 pagina's...Exterminator schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:13:
[...]
Dat snap ik, maar ik kan dan vervolgens niet meer via Kies updaten in de toekomst (wat ik prefereer). krijg ik eigenlijk wel of niet die gele driehoek als ik 'm.gewoon flash? En hoe zit 't met die counter? Moet de stock kernel ook geflashed worden?
Verwijderd
Welke optie selecteerde je daar toen dat gebeurde, kunnen we het misschien reproduceren.Albert020 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:29:
Heb ik toch ineens met de nieuwe ICS een vastloper gehad bij instellingen!
Verwijderd
Ik heb namelijk een probleempje met mijn GS2. Gister geupdate via Kies. Gister deed alles het nog goed. Sinds vanmiddag loopt touchwiz soms vast. Hij zegt dan “Touchwiz nu sluiten” met als enige optie “ok”. Maar het probleem is, ik ga nu rechtstreeks vanuit werk door een weekendje weg. En nu zit ik dus tot en met maandag met een telefoon die het niet echt doet. Met een andere Launcher gaat wel oke. Maar vind ik niet echt fijn. Als ik een computer heb kom ik er wel weer uit maar het gaat vooral om de komende dagen. Ik denk dat het helpt als ik het dalvic cahe wis. Maar wat verwijderd hij precies? Volgens mij geen belangrijke data?
Werkt
*#272*IMEI# gives the CSC Code (you change the CSC code you'll get a factory reset)
Kan ik intypen maar gebeurt niet, en ja ik vul de imei code in tussen de velden
PDA: I9100WLP7
PHONE: I9100XXLPS
CSC: Unknown
en die CSC unknown verbaast me, omdat ik hiervoor de Poolse LPS erop had en wel de XEN CSC gewoon kon zienhad.
"I work to live and will never live to work"
Verwijderd
(Ter info: ik heb de XEN ICS firmware geflasht via Odin)
Met *#1234# zie ik: CSC: I9100XENLP3
Met *#272*[IMEI-nummer]# zie ik: Sales Code TNL
Kies ziet het ook als TNL, waardoor updaten via Kies niet ondersteund wordt.
Ik heb overigens geprobeerd om via *#272*[IMEI-nummer]# de CSC te wijzigen naar XEN, maar dan krijg ik de foutmelding: "Must be THREE chars."
Klopt het dat dit alleen opgelost kan worden dmv rooten?
Verwijderd
Klopt je kunt het niet direct intypen, ik heb de tekst ergens getypt, toen gekopieerd en geplakt.rubw87 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:13:
Probeerde dit en het volgende ging er:
Werkt
Kan ik intypen maar gebeurt niet, en ja ik vul de imei code in tussen de velden
PDA: I9100WLP7
PHONE: I9100XXLPS
CSC: Unknown
en die CSC unknown verbaast me, omdat ik hiervoor de Poolse LPS erop had en wel de XEN CSC gewoon kon zienhad.
Maar nu geen 3g netwerk meer, iemand enig idee?
Heb alle instellingen uiteraard uitgevoerd.
Het is dus helaas en over. Samsung keyboard werkt niet meer correct omdat de CSC niet herkend wordt, die folder wordt ook helemaal niet meer aangemaakt in de System dir.
Batterij optieVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:31:
[...]
Welke optie selecteerde je daar toen dat gebeurde, kunnen we het misschien reproduceren.
Ik had het gister met Taal en Invoer, zodra ik dat aanklikte bleef het scherm zwart, je zag wel de notificatie balk en deze kon je ook gewoon naar beneden halen. Vervolgens na ~10-20 seconden ging die terug naar het homescreen met de melding dat Instellingen niet meer reageerde o.i.d.
Sinds vannochtend heb ik het probleem niet meer.
Ik heb overigens nog steeds geen mobiel internet/3G e.d. @ de officiele Samsung ICS versie van KIES.
[ Voor 3% gewijzigd door Dylan93 op 13-04-2012 16:55 ]
ICS-ROM XENLP3Dylan93 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:45:
[...]
Ik had het gister met Taal en Invoer, zodra ik dat aanklikte bleef het scherm zwart, je zag wel de notificatie balk en deze kon je ook gewoon naar beneden halen. Vervolgens na ~10-20 seconden ging die terug naar het homescreen met de melding dat Instellingen niet meer reageerde o.i.d.
Sinds vannochtend heb ik het probleem niet meer.
Ik heb overigens nog steeds geen mobiel internet/3G e.d.
Had hier dus het zelfde maar dan bij de batterij optie
P.S.
De accuduur is er volgens mij ook niet beter op geworden, als je aan het browsen bent,
zie je de batterij haast leeg lopen, had hier niet zo erg veel last van met 2.3.5
Nog een paar van dit soort geintjes en ik flash PLS weer terug... !
[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 13-04-2012 17:54 ]
er zijn zoveel mensen met poolse luxermburgse etc.. ik ga nu die van mij gewoon origineel via KIES updaten maar als ik dit zo allemaal lees is 't niet echt een upgrade.. maar meer andere rom vol bugs....
ik kan ook het programma csc select downloaden vanuit de play store hiermee kan je ook je csc aanpassen.n00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:25:
Net weer LPS erop geflashed, 2x maar keyboard blijft nu ook QWERTZ.
Het is dus helaas en over. Samsung keyboard werkt niet meer correct omdat de CSC niet herkend wordt, die folder wordt ook helemaal niet meer aangemaakt in de System dir.
Het werkte ook feilloos op mijn samsung galaxy tab 10.1

Mijn boefje is liev!
Gebeurde ook bij mijn update van 2.3.6 NL naar 4.0.3 Pools via Odin. Is blijkbaar normaal. Maar het zuigt wel.JB schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:04:
WTF waarom is alles weer stock na de firmware update van Kies...Alle apps staan er nog gewoon op maar mijn inrichting zoals homescreen enz is allemaal weer standaard. Doe ik iets fout of is dit normaal want dit zuigt echt.
Nou verschrikkelijk hoor, oh oh oh toch, al die instellingen, moet je weer helemaal van voor af aan beginnen.JB schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:04:
WTF waarom is alles weer stock na de firmware update van Kies...Alle apps staan er nog gewoon op maar mijn inrichting zoals homescreen enz is allemaal weer standaard. Doe ik iets fout of is dit normaal want dit zuigt echt.
Of het hoort weet ik niet maar ik had het ook. Heb alles gewoon opnieuw ingesteld en klaar. Ik kwam van 2.3.5. Het zou vermoedelijk te maken kunnen hebben met het grote verschil (lees: grote stap) van versienummers.
Succes met het opnieuw inrichten van je homescreens (en als je toch bezig bent, gelijk apex erop, ben je van TW af, want dat 'zuigt' pas echt).
Vind apex wel mooi, alleen jammer dat je dan niet meer de 4 standaard iconen(onderaan) in je app drawer hebt, zoals je die bij TW wel hebt.mcpswijnenburg schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:27:
[...]
Succes met het opnieuw inrichten van je homescreens (en als je toch bezig bent, gelijk apex erop, ben je van TW af, want dat 'zuigt' pas echt).
zeker als je even zit te browsen, heeft iedereen dit met deze rom ?
Dan zul je nog wel meer vreemde dingen tegenkomen,(zoals een android icoontje met de naam com.samsung.mmm) waardoor de TW launcher stopt, en mogelijk een hoge battery drain.JB schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:04:
Heb ik dus ook gehad, en daarna een Factory Reset gedaan.
Lekker opschonen en opnieuw beginnen !!
Ik heb vandaag ook wel gemerkt dat ie snel leeg was ja, maar is vooral omdat je in het begin veel er mee zit te spelen. Heb je een factory reset gedaan? Of gewoon over je bestaande versie heen geflashed? Factory defaults wil nogal eens helpen.Albert020 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:44:
Vindt de accuduur echt waanzinnig verslecht na ICS-ROM XENLP3 er op gezet te hebben,
zeker als je even zit te browsen, heeft iedereen dit met deze rom ?
Heb een een factory reset gedaan, toen de nieuwe ICS NL erop gezet, kwam van 4.03 PLSmcpswijnenburg schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:50:
[...]
Ik heb vandaag ook wel gemerkt dat ie snel leeg was ja, maar is vooral omdat je in het begin veel er mee zit te spelen. Heb je een factory reset gedaan? Of gewoon over je bestaande versie heen geflashed? Factory defaults wil nogal eens helpen.
Wat wel gebeurde toen ik die full wipe had gedaan het toestel opnieuw opstarten en die ouwe eerst ging reseten toen heb ik pas de nieuwe er op gezet, dit kan een probleem zijn of kan dat niet ?
Of kan ik het beste nu nog een keer een wipe date factory reset uitvoeren met de nieuwe versie ?
[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 13-04-2012 20:29 ]
Verder valt het me op dat het unlocken in 4.0.3 een stuk langzamer gaat. Ik gebruik de pattern lock en die was na het drukken op de knop altijd direct zichtbaar. Nu lijkt het bijna een seconde te duren voordat het scherm oplicht.
Over het algemeen verder erg tevreden over de update.
Verwijderd
Dan zet je ze zelf toch neer zoals je ze wilt hebben?jeroendh schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:37:
[...]
Vind apex wel mooi, alleen jammer dat je dan niet meer de 4 standaard iconen(onderaan) in je app drawer hebt, zoals je die bij TW wel hebt.
Dat kan gelukkig
Dat is hetzelfde als je doet met de code + imei en werkt dus nietMegapaul schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:44:
[...]
ik kan ook het programma csc select downloaden vanuit de play store hiermee kan je ook je csc aanpassen.
Het werkte ook feilloos op mijn samsung galaxy tab 10.1
Heb nu in ieder geval root via deze methode (die zoals standaard met die files in de OP staat niet werkt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719
host file aangepast dus reclame banners weg. Nu ga ik zelf handmatig kijken of ik de system files dusdanig van een goedwerkende LP7 rom kan samenvoegen dat die taalinstellingen wel correct wordt gezien. + deinstallatie vele onnodige bloatware apps... telefoon is nu veel smoother
[update]
Pak de champagne maar! probleem opgelost samen met een maat zijn S2.
In de root van de telefoon dan System, misten:
CSC <dir>
T9DB <dir>
CSCFiles.txt
CSCVersion.txt
SW_Configuration.xml
Dit via ES File explorer met superuser naar de System folder gekopieerd. Toestel reboot en voila! Qwerty Keyboard
*#1234# geeft nu ipv unknown: I9100XENLP3
[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 13-04-2012 23:42 ]
Dat is een Android 4.0 "feature" en zal je dus in alle ICS roms vinden. Ze hebben de tijd dat de foon uit deep sleep komt blijkbaar verhoogd.jellydaddy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:57:
Verder valt het me op dat het unlocken in 4.0.3 een stuk langzamer gaat. Ik gebruik de pattern lock en die was na het drukken op de knop altijd direct zichtbaar. Nu lijkt het bijna een seconde te duren voordat het scherm oplicht.
yep superwipe is awesome. it wipes system, boot, and cache and it does that three times and the it also wipes your temp files and does that 3x. do not rely on it though. make sure that you are still doing a full wipe. most people here wipe everything but the sd card, but you need to do a minimum of dalvik cache, cache and data. after that then you run the superwipe then you flash the rom.
Dit topic is gesloten.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.