Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

mcpswijnenburg schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:27:
[...]

Nou verschrikkelijk hoor, oh oh oh toch, al die instellingen, moet je weer helemaal van voor af aan beginnen.

Of het hoort weet ik niet maar ik had het ook. Heb alles gewoon opnieuw ingesteld en klaar. Ik kwam van 2.3.5. Het zou vermoedelijk te maken kunnen hebben met het grote verschil (lees: grote stap) van versienummers.

Succes met het opnieuw inrichten van je homescreens (en als je toch bezig bent, gelijk apex erop, ben je van TW af, want dat 'zuigt' pas echt).
Dat vind ik zeer slecht van een update ja, als zoiets gebeurt dient dit gemeld te worden bij de update zodat je eventueel screenshots kunt maken. Dat jij er geen waarde aan hecht dat kan, maar doe niet zo dom ja.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:18
Merk toch dat ICS-ROM XENLP3 bij mi niet echt lekker loopt.
Moet af en toe wel 3x drukken voor het scherm reageert en vanmiddag,
liep hij helemaal vast toen ik even bij instellingen/batterij ging kijken.
en de accu is toch zeer verslechterd is na de update.

Zou het iets kunnen uitmaken als een "wipe date factory reset" uitvoeren met de nieuwe versie ?

*** edit ***

Heb een "wipe date factory reset" uitgevoerd, morgen maar even de apps opnieuw installeren,
en kijken hopen dat het probleem is opgelost....

[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 13-04-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
met ics is de browser vernagelt vind ik :(
oke dat moest ik effe zegge, over en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Net geupdate van KPN (KJ1) naar XEN ICS.

Niet dat ik het gebruikte, maar werkt bij jullie dat 'spraakbesturing' ook niet ? Als ik dubbel tik op de home toets wordt het scherm zwart .. en na een tijdje zegt ie dat spraak gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:19:
met ics is de browser vernagelt vind ik :(
oke dat moest ik effe zegge, over en uit.
Chrome Beta. Klaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ja eerste applicatie die ik geïnstalleerd had maar die browser kan niet zo goed omgaan met flash ( anime addict)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Weet iemand waarom ICS de kleuren van het "film" schermmodus zo paars/blauw heeft gemaakt? En weet iemand hoe ik dat kan veranderen? Ik vind "dynamisch" en "standaard te koud". Op 2.3.5 was "film" perfect, lekker warme kleuren, nu is het echt vreselijk.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:58
n00bs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:49:
[...]

Dat is hetzelfde als je doet met de code + imei en werkt dus niet ;) CSC is gewoon niet geinstalleerd wat ik ook doe.

Heb nu in ieder geval root via deze methode (die zoals standaard met die files in de OP staat niet werkt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719
host file aangepast dus reclame banners weg. Nu ga ik zelf handmatig kijken of ik de system files dusdanig van een goedwerkende LP7 rom kan samenvoegen dat die taalinstellingen wel correct wordt gezien. + deinstallatie vele onnodige bloatware apps... telefoon is nu veel smoother

[update]

Pak de champagne maar! probleem opgelost samen met een maat zijn S2.
In de root van de telefoon dan System, misten:
CSC <dir>
T9DB <dir>
CSCFiles.txt
CSCVersion.txt
SW_Configuration.xml

Dit via ES File explorer met superuser naar de System folder gekopieerd. Toestel reboot en voila! Qwerty Keyboard _/-\o_ _/-\o_

*#1234# geeft nu ipv unknown: I9100XENLP3
Mooi om te horen dat het gelukt is. Toch wel vaag eigenlijk ik kwam ook van de poolse ics af en ik heb geen problemen gehad dat ik telkens 2x moet flashen. Heb je wel een backup nu? ;) :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na de ICS XEN update mijn S2 uitgezet om op te laden, toen ik hem weer aanzette had ik ook plots een QWERTZ toetsenbord :(
XEN weer geflasht maar nog hetzelfde, LUX er overheen en helaas idem, toen een full wipe en wederom XEN geflasht maar helaas. De taal staat gewoon op NL / NL.
Er moet toch een simpeler manier zijn dan wat "n00bs" gedaan heeft om dat goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:14:
Ik heb na de ICS XEN update mijn S2 uitgezet om op te laden, toen ik hem weer aanzette had ik ook plots een QWERTZ toetsenbord :(
XEN weer geflasht maar nog hetzelfde, LUX er overheen en helaas idem, toen een full wipe en wederom XEN geflasht maar helaas. De taal staat gewoon op NL / NL.
Er moet toch een simpeler manier zijn dan wat "n00bs" gedaan heeft om dat goed te krijgen.
lees anders nog die optie van superwipe in mijn laatste oosting.

wel vreemd dat het dus bij meerdere mensen zo is als bij mij met lp7. vraag me ook af of dit kan gebeuren met een kies update...

in ieder geval is mijn optie erg simpel om na te doen kan eventueel die files in dropbox gooien en met ook nog aanpassing host file en verwijderen overbodige apps die na root mogelijk zijn is die wel stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:32:
[...]

lees anders nog die optie van superwipe in mijn laatste oosting.

wel vreemd dat het dus bij meerdere mensen zo is als bij mij met lp7. vraag me ook af of dit kan gebeuren met een kies update...

in ieder geval is mijn optie erg simpel om na te doen kan eventueel die files in dropbox gooien en met ook nog aanpassing host file en verwijderen overbodige apps die na root mogelijk zijn is die wel stuk sneller
Ik neem aan dat je dit bedoelt;
yep superwipe is awesome. it wipes system, boot, and cache and it does that three times and the it also wipes your temp files and does that 3x. do not rely on it though. make sure that you are still doing a full wipe. most people here wipe everything but the sd card, but you need to do a minimum of dalvik cache, cache and data. after that then you run the superwipe then you flash the rom.
/quote

Kun je hier wat uitleg over geven want ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Na toch een "wipe date factory reset" uitgevoerd te hebben met ICS-ROM XENLP3
Lijkt het allemaal toch wat soepeler te lopen, tot nu toe geen problemen meer ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:41:
[...]

Ik neem aan dat je dit bedoelt;
yep superwipe is awesome. it wipes system, boot, and cache and it does that three times and the it also wipes your temp files and does that 3x. do not rely on it though. make sure that you are still doing a full wipe. most people here wipe everything but the sd card, but you need to do a minimum of dalvik cache, cache and data. after that then you run the superwipe then you flash the rom.
/quote

Kun je hier wat uitleg over geven want ik snap er niets van.
google even erop en zoek de links op xda. weet in ieder geval dat mijn methode met root en copy goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
iemand die hier iets op weet?

Heb de nieuwe officiële rom erop en ben best tevreden , maar nu zie ik dat hij mijn hotmail en home mail dubbel heeft staan.
elke dubbele accounts update niet en er staat dus ook geen mail in, hoe krijg ik die weg want hij probeert wel mail te halen voor ze en krijgt niets .
Als ik zo'n account aanklik en er dingen wil doen freezed hij waar na een tijdeje de melding email gestopt verschijnt.
:X

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:19:

Heb de nieuwe officiële rom erop en ben best tevreden , maar nu zie ik dat hij mijn hotmail en home mail dubbel heeft staan.
elke dubbele accounts update niet en er staat dus ook geen mail in, hoe krijg ik die weg want hij probeert wel mail te halen voor ze en krijgt niets .
Als ik zo'n account aanklik en er dingen wil doen freezed hij waar na een tijdeje de melding email gestopt verschijnt.
Dit soort problemen had ik dus ook, nu niet meer, zie paar berichten boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
thnx , ga dus wipen en overnieuw ;)

[ Voor 80% gewijzigd door scorpio op 14-04-2012 10:23 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het is een beetje werk, maar dan heb je wel een goed werkend toestel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:19:

menu, instellingen ,apps ,email, gegevens wissen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:24:
[...]

Alleen het freeze van sommige instellingen of apps gaat daar niet van weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:24:
[...]

Al geprobeerd, maar inderdaar hij freezed dan nog
|k ga nu wipen en rom er opnieuw op, maar twijfel of ik nog wel een app restore via titanium moet doen of alles opnieuw installeren , misschien wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:27:
|k ga nu wipen en rom er opnieuw op, maar twijfel of ik nog wel een app restore via titanium moet doen of alles opnieuw installeren , misschien wel beter
Restore via TB gaat prima, mits je uiteraard weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:27:
[...]

Al geprobeerd, maar inderdaar hij freezed dan nog
Is wel het meeste werk, maar dan ben je daarna weer tevreden met een schoon toestel zonder freeze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:15:
[...]

google even erop en zoek de links op xda. weet in ieder geval dat mijn methode met root en copy goed werkt
Ik ga morgen de stoute schoenen aantrekken en het op jouw manier proberen via root, ik heb CWM.zip geDL en moet deze op mijn sd-kaartje zetten en de stappen volgen zoals op XDA staat;
•Reboot to recovery.
•Choose apply update from external storage.
•Choose CWM.zip and wait until CWM recovery appear.
•Choose install zip from sdcard or external SD
•Choose and Install SU-Busybox-Installer.zip
•Reboot
•You are done and now your device is Rooted

Dan die "ES File explorer" installeren en de bestanden/mappen in de System map kopieren en herstarten.
Die superuser is ws een optie in ES File explorer?
Gaat dit zo werken?
Rest mij nog om die mappen/bestanden van jou te ontvangen, zou je die misschien ergens neer kunnen zetten, ik neem aan dat ik daar niets aan hoef te veranderen en ze zo daar neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon Chainfire flashen via Odin gaat toch ook even gemakkelijk? Klik, klik, rooted en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:47:
Gewoon Chainfire flashen via Odin gaat toch ook even gemakkelijk? Klik, klik, rooted en klaar.
Zal best, maar het duizelt me nu al, ik snap nu een beetje wat n00bs gedaan heeft en wil dat ook gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:52:
Zal best, maar het duizelt me nu al, ik snap nu een beetje wat n00bs gedaan heeft en wil dat ook gaan uitvoeren.
Is prima, maar makkelijker dan via Odin kan niet. Ieder zijn ding though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb voor de gein nog eens XWKK2 (Android 2.3.6) geflashed en ik moet toegeven dat die firmware veel smoother werkt. Ook ligt de UI van gingerbread mij meer dan die van ice cream sandwich. Ik heb besloten om voorlopig om op XWKK2 te blijven (van reboots heb ik nooit last gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Afgelopen donderdag vroeg in de middag via KIES de officiele ICS erop gezet en ik heb, zonder tussendoor opladen, nu nog 25% batterij over (de originele batterij). Het valt me op dat ik vooral 's-nachts zeer weinig verlies (<10%).

De Wifi implementatie werkt nu zoals het zou moeten, ik kan tijdens download acties Wifi gewoon in of uitschakelen en het gaat gewoon door. Ook een hele nacht met Wifi aan heeft geen enkel probleem opgeleverd (ook <10% batterij drain in 8 uur).

Spraak input is een enorme verbetering met de GB implementatie (heb het voornamelijk in google navigatie getest).

Natuurlijk zijn er ook dingen die anders werken als in GB, maar ik ben tot nu toe uitermate tevreden met ICS.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Ik heb hem gister ook maar geupdate via Kies, ben er nog niet helemaal tevreden over, zo duurt het soms erg lang voordat hij reageert, of dat apps opstarten, het scrollen gaat ook nog niet helemaal soepel.
Van de week maar eens factory reset doen, kijken of dat wat helpt.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:45:
[...]

Ik ga morgen de stoute schoenen aantrekken en het op jouw manier proberen via root, ik heb CWM.zip geDL en moet deze op mijn sd-kaartje zetten en de stappen volgen zoals op XDA staat;
•Reboot to recovery.
•Choose apply update from external storage.
•Choose CWM.zip and wait until CWM recovery appear.
•Choose install zip from sdcard or external SD
•Choose and Install SU-Busybox-Installer.zip
•Reboot
•You are done and now your device is Rooted

Dan die "ES File explorer" installeren en de bestanden/mappen in de System map kopieren en herstarten.
Die superuser is ws een optie in ES File explorer?
Gaat dit zo werken?
Rest mij nog om die mappen/bestanden van jou te ontvangen, zou je die misschien ergens neer kunnen zetten, ik neem aan dat ik daar niets aan hoef te veranderen en ze zo daar neer kan zetten.
Voor de duidelijkheid je krijgt hiermee ROOT zonder dat je een insecure kernel erop zet! er wordt dus niets aangepast op je phone en krijgt dus ook niet die ellende met het gele uitroepteken

Als het dus niet lukt op een andere manier, dan root verkrijgen zoals op XDA staat, echter pak deze nieuwere files dan wat in de openingspost staat, anders gaat het niet werken :+

1) http://download.clockwork...work-4.0.1.5-galaxys2.zip
kopieer deze op een geheugenkaartje die in je telefoon gaat
2) Download Super User busybox: http://dl.dropbox.com/u/34053267/SU-Installer-signed.zip
kopieer deze op je intern geheugen van je telefoon

3) reboot telefoon in recovery mode (power+home+volume omhoog... dit allen ingedrukt houden tot je in feite voor 2e maal je i9100 logo ziet dan loslaten)

4) Selecteer apply update from external storage, browse naar de recovery-clockwork en selecteer deze. Nu heb je tijdelijk de clockwork recovery modus (die de meesten met custum rom sowieso default erin bakken)

5) Selecteer nu install zip from sdcard
6) Selecteer choose zip from sdcard
7) Selecteer SU-Installer-signed.zip
8) reboot en klaar :)

9) Install ES File Explorer en stel in de settings het volgende in:
(super user toestaan, voor eigen veiligheid zou ik de settings niet op onthouden zetten)
Settings: Omhoog naar root aan,
Root Verkenner aan, Laad bestandssysteem aan, backup optie kan aan.

10) browse omhoog naar root vanuit SD en ga naar de System Dir, controleer of de files en mappen die ik stuurde aanwezig zijn (waarschijnlijk niet).

11) Zo niet kopieer de files uit het ZIP bestand dat in de System dir zitten in de System dir op je telefoon.http://dl.dropbox.com/u/54146276/System.zip
Dus de 2 Dirs en 3 losse files uit mijn system folder, rechtstreeks naar jouw system folder kopieren

12) telefoon rebooten en check CSC: *#1234#
Deze zou op LP3 moeten staan. Als dit zo is heb je ook gewoon weer QwertY layout :) _/-\o_

Nu kan je met je stock root ook nog je host file aanpassen, handmatig of via AD FREE uit de market. Bespaard je weer accutijd en lelijke banners overal ;)
Met Root Uninstaller of Titanium Backup kan je nu ook nog overbodige system apps verwijderen (bv google+, dagboek, reader hub, game hub)

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 14-04-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Henk schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:20:
[...]

.. Geen geel driehoekje betekent originele rom, en TB gebruiken kan alleen met root :P
Niet helemaal. Geen geel driehoekje betekent geen aangepaste kernel. Als je wilt rooten moet je inderdaad een insecure kernel gebruiken, maar na het rooten kun je gewoon een originele stock kernel flashen. De rootrechten zijn immers al verkregen. Het gele driehoekje is dan met de stock kernel weg.
TifKag schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:47:
[...]

Dan zul je nog wel meer vreemde dingen tegenkomen,(zoals een android icoontje met de naam com.samsung.mmm) waardoor de TW launcher stopt, en mogelijk een hoge battery drain.

Heb ik dus ook gehad, en daarna een Factory Reset gedaan.
Lekker opschonen en opnieuw beginnen !!
Ik had ook een aantal vage icoontjes in de app drawer, ook in de trant van '.com..' etc. Na een herstart van het toestel begon het toestel een aantal bestanden te updaten. Net zoals na de firmware update zelf. De vage icoontjes waren of weg of geïnstalleerd als app.
kreator schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:27:
Enige minpuntje so far is dat ik het idee heb dat sommige apps wat lelijker zijn geworden omdat er een font ontbreekt ofzo.
Wat mij is opgevallen is dat sommige apps die een compleet zwarte achtergrond hadden, zoals TBP, een "black to ICS blue" gradient hebben gekregen. Ik prefereer een compleet zwarte achtergrond i.c.m met het amoled scherm. Dit omdat de pixels eigenlijk zijn uitgschakeld en dus geen energie verbruiken.

Ik lees dat sommige Tweakers (2?) klagen over grote lettertypes. Ik zie dat echter niet terug bij mij.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aurora schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:21:
[...]
Wat mij is opgevallen is dat sommige apps die een compleet zwarte achtergrond hadden, zoals TBP, een "black to ICS blue" gradient hebben gekregen. Ik prefereer een compleet zwarte achtergrond i.c.m met het amoled scherm. Dit omdat de pixels eigenlijk zijn uitgschakeld en dus geen energie verbruiken.
Verander background_holo_dark.png in framework-res.apk/res/drawable-nodpi in een geheel zwarte png.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:27:
[...]

Verander background_holo_dark.png in framework-res.apk/res/drawable-nodpi in een geheel zwarte png.
Top, bedankt voor je tip! Ga ik proberen!

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
@Albert020 ,

klaar,opgestart in recovery mode, alles gewiped, niet opnieuw geflashed maar gewoon opgestart.
Wel titanium laten recoveren, finishing touch, instellingen en tweaks (sd en cpu), klaar .
Happy now 8) :+ 8)

Loopt smooth nu , reageert snel en accuraat en alles staat er op.
heb het idee dat NAS benaderen via 3g sneller gaat nu.
Nice :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
Een aantal dagen geleden via KIES de officiële update uitgevoerd. Toestel draait gewoon stock ROM.

Ervaring tot nu toe:

- Gisteren liep 'ie tijdens het navigeren met Waze vast tijdens het herprogrammeren van de route. Pas na lang indrukken van de home-button kwam er weer leven in. Nu kan je met ICS vrij makkelijk het toestel een reset geven en na deze reset bleef die het wel doen, ook toen Waze weer moest herprogrammeren. Ben benieuwd of er ook meer mensen zijn die dit herkennen.
- Het valt me op dat bij het bekijken van YouTube filmpjes het verbruik van de batterij erg hard gaat. Vanochtend trok ik 'm vol van de lader en na ongeveer drie kwartier stond de batterijteller op 76%. Statistieken heb ik zo niet bij de hand maar gevoelsmatig ging het bij GB 2.3.6 niet zo hard. Wellicht dat ouderdom van de batterij een rol kan spelen?

Ik ben tenminste van die vervelende reboots af :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:17:
[...]

Voor de duidelijkheid je krijgt hiermee ROOT zonder dat je een insecure kernel erop zet! er wordt dus niets aangepast op je phone en krijgt dus ook niet die ellende met het gele uitroepteken

KNIP
Bedankt, heb alles binnen en ga het proberen, je hoort nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Mijn ervaringen tot nu toe met de XEN en de UK (O2) rom die ik daarvoor heb gebruikt:
- scrollen werkt in beide niet super vloeiend. Goed voorbeeld is de contactenlijst. Als je naar beneden gaat hikt hij alsware. Geen lag, maar alsof er een rem op zit. Van beneden naar boven scrollen is iets beter maar alsnog het gevoel alsof de telefoon de rem er op heeft. Ik wil gewoon dat de hele lijst rete snel naar beneden/boven gaat als ik er een zwiep aan geef.

- Google Chrome is een heerlijke browser, maar toch een paar kleine dingetjes:
- scrollen bij paginas met veel plaatjes gaat niet altijd vloeiend (bijv. m.9gag.com);
- Weergave van webpagina's is soms nogal vreemd. Zoals de frontpage van tweakers.net. De poll heeft dan een veel groter lettertype dan de andere elementen.

- Erg jammer dat Spotify constant crasht, maar dit is natuurlijk te wijten aan Spotify, neit aan Samsung;

- Verbinden met een 'Eduroam' wifi-netwerk (802.11x) wilt me niet meer lukken (op de HAN). Ik gebruikte eerst de Eduroamfixer uit de Market, deze is ge-update, maar werkt gewoon niet. Krijg geen verbinding. Hebben hier meer mensen last van?

- De Apexlauncher is toch fijner dan de Novalauncher in mijn ogen. Meer instel mogelijkheden (zoals het verbergen van apps) terwijl dit bij de Novalauncher alleen in de betaalde versie kan.

Al met al wel tevreden, maar hoop dat bovenstaande punten snel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:28:
@Albert020 ,

klaar,opgestart in recovery mode, alles gewiped, niet opnieuw geflashed maar gewoon opgestart.
Wel titanium laten recoveren, finishing touch, instellingen en tweaks (sd en cpu), klaar .

welke tweaks heb je toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:02
Hier 3 dagen geleden met Kies de officiele ics lp7 geinstalleerd. Ging prima en mijn S2 loopt helemaal top met ics.
Het menu is wat uitgebreider en hoop hier wat meer naar eigen hand te kunnen zetten, maar wil niet echt zoals ik het wil.
We willen allemaal dat de accu zo lang mogelijk meegaat, dus de apps die je toch niet gebruikt, wil ik niet geactiveerd hebben.
Dan ga je naar: instellingen, apps, tabje actief.
Hier staat bij mij 2x social hub en oa maps. Deze kun je hier uitschakelen.
Als je helemaal onder op het scherm kijkt, staat daar processen in cache tonen. Dit is bedoeld om android een app weer te laten starten, als deze gecrasched is.
Hier kun je ook oa, hub uitschakelen. We mogen dan aannemen dat hub dan niet meer actief is. Doe je daarna een herstart van de S2, dan staan deze er weer gewoon in. Dit is jammer, omdat dit weer ten kostte gaat van de stroom. Heeft iemand een idee hoe je dit permanent kunt uitschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aloysxda schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:52:
Heeft iemand een idee hoe je dit permanent kunt uitschakelen ?
Al die hubs en andere onzin apps freezen dan wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:53:
[...]

Waar moet je zijn om deze te verwijderen, omdat dit niet kan zoals geinstalleerde apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aloysxda schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:54:
Waar moet je zijn om deze te verwijderen, omdat dit niet kan zoals geinstalleerde apps ?
Rooten, dan met Titanium Backup, SystemApp Remover, Root Explorer o.i.d. de rest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:55:
[...]

Rooten, dan met Titanium Backup, SystemApp Remover, Root Explorer o.i.d. de rest doen.
Bedankt Brad, maar omdat ik hier lees dat er regelmatig problemen zijn met gerootte toestellen, wil ik dit liever niet. Zou er geen andere mogelijkheid zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aloysxda schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:56:
Zou er geen andere mogelijkheid zijn ?
Die zijn er niet. Die (/system) apps zijn niet zonder te rooten te freezen dan wel te verwijderen. Een geroote telefoon heeft trouwens nul problemen als de user een beetje weet wat 'ie aan het doen is.

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 14-04-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:57:
[...]

Die zijn er niet. Die (/system) apps zijn niet zonder te rooten te freezen dan wel te verwijderen. Een geroote telefoon heeft trouwens nul problemen als de user een beetje weet wat 'ie aan het doen is.
Jammer. In alle Windows versies kun je bijvoorbeeld in het register komen of alle verborgen bestanden zichtbaar maken. Misschien is er nog ooit een keer iemand zo handig om voor android een verkenner te bouwen, waarmee je ook bij de systeem mappen kunt om alles er handmatig uit te kunnen knikkeren (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:28:
@Albert020 ,

Dat bedoel ik, beetje werk maar dan is je phone wel goed :)
Mickroz schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:08:
Ik heb hem gister ook maar geupdate via Kies, ben er nog niet helemaal tevreden over, zo duurt het soms erg lang voordat hij reageert, of dat apps opstarten, het scrollen gaat ook nog niet helemaal soepel.
Van de week maar eens factory reset doen, kijken of dat wat helpt.
Gewoon doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:53:
[...]

let op dat de social Hub en invoegtoepassingen zoals twitter etc gekoppeld zitten aan je contact app en launcher... hoorde van een vriend dat zijn samsung launcher daarna crashte. installeer dus van te voren een andere launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:06:
let op dat de social Hub en invoegtoepassingen van frituren etc gekoppeld zitten aan je contact app en launcher... hoorde van een vriend dat zijn samsung launcher daarna crashte. installeer dus van te voren een andere launcher
Alle hubs altijd meteen verwijderd, geen enkel probleem. Die vriend zal wel meer hebben verwijdererd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:07:
[...]

Alle hubs altijd meteen verwijderd, geen enkel probleem. Die vriend zal wel meer hebben verwijdererd.
heb je ook die invoegtoepassingen verwijderd (sns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:09:
heb je ook die invoegtoepassingen verwijderd (sns)
Alles wat met SNS begon of in de naam had staan ook ja. Waren er nogal wat :P Maar goed, beter inderdaad voorzichtig zijn natuurlijk dus een tweede Launcher van tevoren er op zetten kan helemaal geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Aloysxda schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:00:
[...]

Jammer. In alle Windows versies kun je bijvoorbeeld in het register komen of alle verborgen bestanden zichtbaar maken. Misschien is er nog ooit een keer iemand zo handig om voor android een verkenner te bouwen, waarmee je ook bij de systeem mappen kunt om alles er handmatig uit te kunnen knikkeren (8>
Er zijn verschillende file explorers die verborgen bestanden kunnen laten zien. /System is niet verborgen, kan je met diverse explorers bekijken en met root access kan je er ook nog iets mee doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ n00bs
De 1e 7 stappen zijn gelukt, maar in "ES file explorer" (NL-taal) kan ik in instellingen de optie "super user" niet vinden, of heet dat iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:14:
@ n00bs
De 1e 7 stappen zijn gelukt, maar in "ES file explorer" (NL-taal) kan ik in instellingen de optie "super user" niet vinden, of heet dat iets anders?
Dat heet "root"

En vink je ook de mogelijkheid daar onder aan, zodat je ook kan schrijven in de root? Anders kan je alleen maar lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-04-2012 12:16 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:09
Kan het zijn dat de standaard browser in de XEN LP7 firmware nogal raar zoomt? De layout van diverse sites die ik bezoek zijn heel anders dan met de 2.3.6 firmware. En nee heb de desktop site optie niet aan staan. Heb nu ook Chrome beta geinstalleerd, die werkt best goed, als die nog wat gepolished wordt stap ik over denk ik. Hoe wipe je trouwens je android toestel? Gewoon factory reset doen in het Settings menu? Want heb hem nu al een hele tijd, en al diverse firmwares gehad, misschien heeft het zin om eens te wipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:10:
[...]

Alles wat met SNS begon of in de naam had staan ook ja. Waren er nogal wat :P Maar goed, beter inderdaad voorzichtig zijn natuurlijk dus een tweede Launcher van tevoren er op zetten kan helemaal geen kwaad :)
Maar ook hier in het ergste geval, moet je weer je rom er opnieuw opzetten, weer rooten en de apps weer verwijderen. Mensen hoeven dus niet al te bang te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:15:
[...]

Dat heet "root"

En vink je ook de mogelijkheid daar onder aan, zodat je ook kan schrijven in de root? Anders kan je alleen maar lezen.
Als ik "root verkenner" wil aanzetten krijg ik éénmalig de melding dat het niet toegestaan is oid, is er tijdens de 1e 7 stappen dan toch iets misgegaan?
Kan ik die stappen overnieuw uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gisteren de Nederlandse ICS erop gezet. Werkt allemaal prima, op een ding na.

Ik heb nu enorme battery drain. Vannacht is hij teruggelopen van 70% naar 30% zonder dat ik hem gebruikt heb. Volgens het batterijoverzicht is hij bijna continu wakker geweest. Herkent iemand dit? Zou een algehele reset helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:22:
[...]

Als ik "root verkenner" wil aanzetten krijg ik éénmalig de melding dat het niet toegestaan is oid, is er tijdens de 1e 7 stappen dan toch iets misgegaan?
Kan ik die stappen overnieuw uitvoeren?
kijk eens in je applicatielijst, zie je SUPERUSER er tussen staan?
Zoniet, toch ff opnieuw nog een keer, stap per stap. Als vanuit Clockwork die SU... file correct installeert en geen foutmelding oid is, dan moet je na een reboot, root access hebben. En moet die superuser app ook aanwezig zijn. Die bepaald welke app wel en niet root access mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het Leoh-Paard schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:26:
Gisteren de Nederlandse ICS erop gezet. Werkt allemaal prima, op een ding na.

Ik heb nu enorme battery drain. Vannacht is hij teruggelopen van 70% naar 30% zonder dat ik hem gebruikt heb. Volgens het batterijoverzicht is hij bijna continu wakker geweest. Herkent iemand dit? Zou een algehele reset helpen?
Dat zou waarschijnlijk wel een oplossing kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:42:
[...]

welke tweaks heb je toegepast?
Via system tuner pro, sd tweak qua mem toekenning en cpu qua min en max performance, minimaal als weinig draait en max als gevraagd wordt, scheelt batterij verbruik., zijn nog meer , maar moet ik nog uitzoeken of en hoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi, Ik probeer de ICS update binnen te krijgen maar no luck so far. Laatste versie van kies e.d.

Ik krijg te zien dat ik PDA:KI4 / PHONE:KI1 / CSC:KH1 (CPW) heb en dat dat de laatste versie is. Vreemd gezien ik het toestel in NL als unlocked apparaat heb gekocht.

Na wat zoeken blijkt dit de CarphoneWarehouse rom te zijn. Identiek aan de normale rom maar voor een engelse leverancier die waarschijnlijk niet de moeite neemt om het te updaten (gezien hun onbehulpzame reacties....welke debiel verzint het om een identieke rom te maken).

Ik weet nu niet echt hoe ik verder moet...kan ik een basis versie van de 9100ics update downloaden en zelf installeren? Welke moet ik hebben (welke heeft engelse EN nederlandse taal)? Hoe werkt dit? Ik heb hier in deze thread al het eea over gelezen maar die waren voor andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:27:
[...]

kijk eens in je applicatielijst, zie je SUPERUSER er tussen staan?
Zoniet, toch ff opnieuw nog een keer, stap per stap. Als vanuit Clockwork die SU... file correct installeert en geen foutmelding oid is, dan moet je na een reboot, root access hebben. En moet die superuser app ook aanwezig zijn. Die bepaald welke app wel en niet root access mag hebben.
FF later lukte het wel ;)

En idd, in de System dir ontbraken precies die 5 bestanden / mappen, vervolgens ze erheen gekopieert, gereboot ennnnnnnnnnn JAWEL, heb QWERTY terug en *#1234# geeft CSC: i9100XENLP3 _/-\o_

Hartelijk dank voor je hulp.
Maar nu zou ik die root weer ongedaan willen maken, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:53:
[...]

En idd, in de System dir ontbraken precies die 5 bestanden / mappen, vervolgens ze erheen gekopieert, gereboot ennnnnnnnnnn JAWEL, heb QWERTY terug en *#1234# geeft CSC: i9100XENLP3 _/-\o_

Yes dat kan ook, zie ff dat XDA topic in mijn posting. Maar goed ik persoonlijk zou de apps eruit halen die je niet nodig hebt en reclame zoveel mogelijk uitbannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
actionInvoke schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:52:
Hoi, Ik probeer de ICS update binnen te krijgen maar no luck so far. Laatste versie van kies e.d.

Ik krijg te zien dat ik PDA:KI4 / PHONE:KI1 / CSC:KH1 (CPW) heb en dat dat de laatste versie is. Vreemd gezien ik het toestel in NL als unlocked apparaat heb gekocht.

Na wat zoeken blijkt dit de CarphoneWarehouse rom te zijn. Identiek aan de normale rom maar voor een engelse leverancier die waarschijnlijk niet de moeite neemt om het te updaten (gezien hun onbehulpzame reacties....welke debiel verzint het om een identieke rom te maken).

Ik weet nu niet echt hoe ik verder moet...kan ik een basis versie van de 9100ics update downloaden en zelf installeren? Welke moet ik hebben (welke heeft engelse EN nederlandse taal)? Hoe werkt dit? Ik heb hier in deze thread al het eea over gelezen maar die waren voor andere roms.
SamMobile --> XEN LP7 --> Odin, lees je kwartiertje in en over half uur draai je ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Vandaag weer een poging gedaan.

Eerst m'n telefoon geflashed naar I9100XWKK2_I9100XENKJ1_XEN
Daarna kernel Kernel_I9100XWKJ3 erop gezet zodat kies werkt.
Tot hier kan ik nog gewoon bellen met m'n telefoon

Via Kies heb ik m'n telefoon geupdate naar ICS XWLP7
*#1234# geeft het volgende:

PDA I9100XWLP7
Phone I9100XXLPS
CSC I9100XENLP3

*#06# geeft gewoon mijn IMEI nr

na de installatie van ICS via kies kan ik niet meer bellen.
Netwerken zijn wel te selecteren maar kan geen verbinding maken.

Heb na de installatie ook weer geset naar factory settings (home + power + Vol up)
Ook dat heeft niet geholpen.

Telefoon heb ik destijds bij Typhone gekocht dus wie weet waar hij vandaan komt.
Carrier = T-mobile

Iemand een idee ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:55:
[...]

Yes dat kan ook, zie ff dat XDA topic in mijn posting. Maar goed ik persoonlijk zou de apps eruit halen die je niet nodig hebt en reclame zoveel mogelijk uitbannen :)
Je bedoelt deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719 bij Unroot?
En lukt het dan met dat bestand die daar staat of heb ik daar een andere voor nodig?

Of kan het eigenlijk geen kwaad dat hij geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik heb inmiddels 2.3.6 weer terug geflashed gister, telefoon werkt weer prima en stabiel zonder battery drain EN ik heb weer mobiel internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi updaters,

Heeft iemand enig idee wanneer er via Kies de ICS beschkbaar komt
voor firmware versie PDA:KI4/PHONE:KI1/CSC:KI2 (EUR) ?

Groet........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:30:
Hoi updaters,

Heeft iemand enig idee wanneer er via Kies de ICS beschkbaar komt
voor firmware versie PDA:KI4/PHONE:KI1/CSC:KI2 (EUR) ?

Groet........ :(
23 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Razer schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:56:
[...]

SamMobile --> XEN LP7 --> Odin, lees je kwartiertje in en over half uur draai je ICS
Thx, heb nu alles binnen.

Zit de handleiding door te lezen maar daar wordt gezegd dat ik het PIT, PDA, PHONE EN CSC bestand moet laden. Ik heb alleen het PIT bestand dat bij odin zat en de firmware file. Waar moet ik die vandaan halen?

Moet ik ze überhaupt gebruiken? XDA heeft een post die zegt dat ik ze juist niet moet gebruiken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Gister de update vanaf 2.3.6.

Erg stabiel is hij niet, loopt vast en voelt stroperiger aan. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
STIMPPYYY schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:21:
Gister de update vanaf 2.3.6.

Erg stabiel is hij niet, loopt vast en voelt stroperiger aan. Meer mensen hier last van?
Heb je wel een "wipe date factory reset" uitgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:35:
Heb je wel een "wipe date factory reset" uitgevoerd ?
Wel grappig, van zoiets naar de tips van nu ;) En het is "data", trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:59:
[...]

Wel grappig, van zoiets naar de tips van nu ;) En het is "data", trouwens :P
Dat was met LPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja dat is waar. Alleen met LP7 kan je problemen krijgen als je niet wiped, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Weet iemand hoe je die tekst "veeg over scherm om te ontgrendelen" uit zet?

[ Voor 7% gewijzigd door Aslanboy1905 op 14-04-2012 15:07 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Striptease schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:05:
Weet iemand hoe je "veeg over scherm om te ontgrendelen" uit zet?
Instellingen -> Beveiliging natuurlijk. Ook niet echt een update vraag...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:04:
[...]

Oh ja dat is waar. Alleen met LP7 kan je problemen krijgen als je niet wiped, my bad.
Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat met LPS alles goed was in 1x en in LP7 was het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ibmos2warp schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:06:
[...]

Instellingen -> Beveiliging natuurlijk. Ook niet echt een update vraag...
Ik wil die schermvergrendeling behouden maar nu komt er een tekst boven dat verteld wat ik moet doen en voor de update had ik dat niet..

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Striptease schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:10:
Ik wil die schermvergrendeling behouden maar nu komt er een tekst boven dat verteld wat ik moet doen en voor de update had ik dat niet..
Zonder te rommelen krijg je die melding niet weg. Je kan wel een app als Widgetlocker installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Fuck. Probeer nu de update via odin te doen maar hij blijft op 0% hangen.... wat te doen? Kan ik hem unpluggen of brickt hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:19:
[...]

Zonder te rommelen krijg je die melding niet weg. Je kan wel een app als Widgetlocker installeren.
Of een echt patroon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begreep dat hij een veeg-scherm wilde behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:27:
[...]

Begreep dat hij een veeg-scherm wilde behouden.
Tja het is of het 1 of het ander, de keuze is aan hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 19:12
ICS via Kies geïnstalleerd.
Daarna factory reset + format USB opslag
Alles opnieuw geïnstalleerd maar bij nieuwe whatsappberichten gaat het toestel niet meer trillen.
In whatsapp heb ik trillen wel aangevinkt.
Meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:37:
Alles opnieuw geïnstalleerd maar bij nieuwe whatsappberichten gaat het toestel niet meer trillen.
Bij de "normale" systeem instellingen staat trillen wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:53:
[...]

Aanvulling;
Als ik nu *#272*IMEI# intik, zie ik nu ook XEN staan i.pv. DBT wat er eerst stond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:40:
[...]

Bij de "normale" systeem instellingen staat trillen wel aan?
Het vinkje bij Trillen en Bellen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:42:
Het vinkje bij Trillen en Bellen bedoel je?
Bedoelde eigenlijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-14-15-43-33.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Yup die staat op Full

Vinkje bij Trillen en Bellen staat blijkbaar standaard uit, deze nu aan en trillen in whatsapp werkt ook weer.
Wel een beetje vage instelling maar goed

[ Voor 22% gewijzigd door Dennis-L op 14-04-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 22:38
ik heb een nieuwe S2 en vroeg me af heb stock 2.3.5 wanneer ik aan de beurt ben voor een upgrade

[ Voor 82% gewijzigd door dj.verhulst op 14-04-2012 16:53 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markklok schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:03:
Vandaag weer een poging gedaan.

Eerst m'n telefoon geflashed naar I9100XWKK2_I9100XENKJ1_XEN
Daarna kernel Kernel_I9100XWKJ3 erop gezet zodat kies werkt.
Tot hier kan ik nog gewoon bellen met m'n telefoon

Via Kies heb ik m'n telefoon geupdate naar ICS XWLP7
*#1234# geeft het volgende:

PDA I9100XWLP7
Phone I9100XXLPS
CSC I9100XENLP3

*#06# geeft gewoon mijn IMEI nr

na de installatie van ICS via kies kan ik niet meer bellen.
Netwerken zijn wel te selecteren maar kan geen verbinding maken.

Heb na de installatie ook weer geset naar factory settings (home + power + Vol up)
Ook dat heeft niet geholpen.

Telefoon heb ik destijds bij Typhone gekocht dus wie weet waar hij vandaan komt.
Carrier = T-mobile

Iemand een idee ?
Hallo,

Ik heb exact het zelfde probleem. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat mijn IMEI nummer niet meer klopt met de sticker achter de batterij.
Het lijkt er op dat mijn telefoon terug moet naar Samsung omdat mijn IMEI is veranderd in een heel vreemd nummer nl 004999010640000.

Het enige wat werkt bij mij is terug naar oude versie 2.3.3 en dan heb ik wel verbinding met het netwerk.
Ook mijn IMEI nummer blijft dan het verkeerde rare nummer wat ik hierboven heb genoemd.

Ben benieuwd of jouw IMEI nummer ook is veranderd.

Kortom de oplossing heb ik niet, misschien is er iemand die hiervoor wel een oplossing weet zonder de telefoon naar Samsung terug te hoeven sturen en een vette rekening te krijgen.
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
dj.verhulst schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:52:
ik heb een nieuwe S2 en vroeg me af heb stock 2.3.5 wanneer ik aan de beurt ben voor een upgrade
Lees je eerst even in over wat CSC betekend, en waar je die kunt vinden, en je zult te weten komen of je update er al is via de officiele (KIES) manier !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Wat is eigenlijk dat samung account dat ICS ineens aan wil maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Van welke versie ICS is deze screenshot?
Lijkt mij niet de Samsung Touchwiz, maar een custom versie van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
Soundwork schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:10:
[...]

Van welke versie ICS is deze screenshot?
Lijkt mij niet de Samsung Touchwiz, maar een custom versie van ICS.
Dat is niet de standaard ICS van Samsung maar een custom rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

ICS kan mij nog niet bekoren. De mailclient werkt niet lekker, de Samsung hubs lopen vast en nog meer onhebbelijkheden. De werking van de diverse apps is ook niet meer zoals het was. Deze jongen gaat weer lekker terug naar Lite'ning Rom v6.1 in afwachting van een beter werkende ICS rom. ;)

En ja ik heb een full wipe etc. allemaal uitgevoerd. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Ik heb afgelopen dagen alles bijgehouden wat er aan ervaringen is gepubliceerd. Conclusie: ik blijf lekker op 2.3.6. Ik heb helemaal nergens last van, ook niet van reboots. I wacht wel op een stabiele ROM. En Kies heeft al 3x mijn telefoon gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Dylan93 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:40:
[...]

Dat is niet de standaard ICS van Samsung maar een custom rom :)
OK :*)
Is bekend welke rom versie dit is en hoe functioneert deze op de SII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Heb sinds de dag dat de officiele update uitgerold is door Samsung in Nederland ICS erop staan, en het werkt op zich allemaal prima. Het ziet er allemaal wel goed uit en dingen als die beveiliging dmv gezichtsherkenning vind ik goed werken (overdags; niet dat ik het gebruik, maar ik vind het een leuke toevoeging). Ook heb ik het idee dat GPS en Wi-fi hier thuis veel beter werkt dan voorheen. Echter vind ik het allemaal net niet zo strak werken als 2.3.6. Ik merk aan veel dingen dat ie beetje traag doet (google maps), en de nieuwe swype versie is vrij belabberd (al aantal bugs gezien die ik hier niet op ga sommen omdat het anders erg lang verhaal wordt).

Heb ik spijt van de update? Niet echt. Tevreden? Ook niet echt. Ik hoop dat Samsung vrij snel met nieuwe (mini) updates komt om het allemaal weer net ff wat vlotter te maken :)

Ik heb overigens geen last van spontane reboots of andere rare fouten die sommige gebruikers hier melden. Moet ik er wel bij vermelden dat ik op deze Galaxy nog nooit custom roms gezet heb en dat ik voordat ik de update gedaan heb alles hersteld had naar fabrieksinstellingen + formats van zowel interne als "externe" SD kaarten.
Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.