Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:45:
[...]
Ik ga morgen de stoute schoenen aantrekken en het op jouw manier proberen via root, ik heb CWM.zip geDL en moet deze op mijn sd-kaartje zetten en de stappen volgen zoals op XDA staat;
•Reboot to recovery.
•Choose apply update from external storage.
•Choose CWM.zip and wait until CWM recovery appear.
•Choose install zip from sdcard or external SD
•Choose and Install SU-Busybox-Installer.zip
•Reboot
•You are done and now your device is Rooted
Dan die "ES File explorer" installeren en de bestanden/mappen in de System map kopieren en herstarten.
Die superuser is ws een optie in ES File explorer?
Gaat dit zo werken?
Rest mij nog om die mappen/bestanden van jou te ontvangen, zou je die misschien ergens neer kunnen zetten, ik neem aan dat ik daar niets aan hoef te veranderen en ze zo daar neer kan zetten.
Voor de duidelijkheid je krijgt hiermee ROOT zonder dat je een insecure kernel erop zet! er wordt dus niets aangepast op je phone en krijgt dus ook niet die ellende met het gele uitroepteken
Als het dus niet lukt op een andere manier, dan root verkrijgen zoals op XDA staat, echter pak deze nieuwere files dan wat in de openingspost staat, anders gaat het niet werken
1)
http://download.clockwork...work-4.0.1.5-galaxys2.zip
kopieer deze op een
geheugenkaartje die in je telefoon gaat
2) Download Super User busybox:
http://dl.dropbox.com/u/34053267/SU-Installer-signed.zip
kopieer deze op je
intern geheugen van je telefoon
3) reboot telefoon in recovery mode (power+home+volume omhoog... dit allen ingedrukt houden tot je in feite voor 2e maal je i9100 logo ziet dan loslaten)
4) Selecteer apply update from external storage, browse naar de recovery-clockwork en selecteer deze. Nu heb je tijdelijk de clockwork recovery modus (die de meesten met custum rom sowieso default erin bakken)
5) Selecteer nu install zip from sdcard
6) Selecteer choose zip from sdcard
7) Selecteer SU-Installer-signed.zip

reboot en klaar
9) Install ES File Explorer en stel in de settings het volgende in:
(super user toestaan, voor eigen veiligheid zou ik de settings niet op onthouden zetten)
Settings: Omhoog naar root aan,
Root Verkenner aan, Laad bestandssysteem aan, backup optie kan aan.
10) browse omhoog naar root vanuit SD en ga naar de System Dir, controleer of de files en mappen die ik stuurde aanwezig zijn (waarschijnlijk niet).
11) Zo niet kopieer de files uit het ZIP bestand dat in de System dir zitten in de System dir op je telefoon.http://dl.dropbox.com/u/54146276/System.zip
Dus de 2 Dirs en 3 losse files uit mijn system folder, rechtstreeks naar jouw system folder kopieren
12) telefoon rebooten en check CSC: *#1234#
Deze zou op LP3 moeten staan. Als dit zo is heb je ook gewoon weer QwertY layout
Nu kan je met je stock root ook nog je host file aanpassen, handmatig of via AD FREE uit de market. Bespaard je weer accutijd en lelijke banners overal

Met Root Uninstaller of Titanium Backup kan je nu ook nog overbodige system apps verwijderen (bv google+, dagboek, reader hub, game hub)
[
Voor 3% gewijzigd door
n00bs op 14-04-2012 11:25
]