Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-04 18:12
Sinds ik mijn galaxy s2 heb geflasht naar android 4.0.3 LP7 en LPD werkt mijn Wifi niet helemaal goed meer. Het probleem is dat het soms/vaak voorkomt dat de wifi niet meer wil inschakelen. Het wifi logo blijft gedimd van kleur, via instellingen kan ik de wifi ook niet ingeschakeld krijgen. Zijn er meer mensen met dit probleem of ben ik de enige?

[Voor 11% gewijzigd door Nikostweak op 21-05-2012 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 20:21

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja Nikostweak, ik heb dit ook een paar keer gehad sinds de update. De wifi reageert dan niet meer, lijkt wel of hij tijdens het inschakelen vanuit sleep dan niet goed activeert. Mijn oplossing is even de vliegtuigmode aan en weer uit, dan doet hij het weer. Erger me er eerlijk gezegd niet zo erg aan...

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nikostweak
Ik heb ook al een paar keer gehad dat die ging rebooten, daar erger ik me wel aan. De vliegtuigmode is niet altijd de oplossing.
Wokkels schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:01:
Ja Nikostweak, ik heb dit ook een paar keer gehad sinds de update. De wifi reageert dan niet meer, lijkt wel of hij tijdens het inschakelen vanuit sleep dan niet goed activeert. Mijn oplossing is even de vliegtuigmode aan en weer uit, dan doet hij het weer. Erger me er eerlijk gezegd niet zo erg aan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Reboot heb ik 1 keer gehad. Maar ik heb dan ook nog niet gewiped na de update, wat heel veel problemen kan oplossen. Jij wel toevallig?

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 21:31
ivo1969 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:48:
Vandaag dus melding via kies dat er een nieuwe update is : PDA:LPD / PHONE:LPW / CSC:LP5(XEN)

Nu heb ik nog de PDA:LD7 / PHONE:LPS / CSC:LP3(XEN) deze heb ik via BC van kpn erop gekregen.

Is de laatse versie beter dan die ik er nu op heb staan? Hoe is bijvoorbeeld het batterij verbruik in de nieuwe versie, want met de versie die ik nu heb kan ik 1,5 dag tot gemiddeld 2 dagen met mijn batterij doen

Dus wel of niet updaten naar de PDA:LPD/PHONE:LPW/CSC:LP5(XEN) versie?
Niemand hier die op mijn vraag een antwoord kan geven??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:37
ivo1969 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 02:08:
Niemand hier die op mijn vraag een antwoord kan geven??
Als je geen klachten hebt zou ik niet upgraden, kan alleen maar minder worden. Lijkt erop dat jou telefoon al naar behoren werkt.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivo1969
Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 versies?
Het gaat volgens mij beide om android 4.03

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 18:24
ivo1969 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:34:
Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 versies?
Het gaat volgens mij beide om android 4.03
Gooi hier nou niet zo maar een vraag neer die je hier in deze thread of op de site van samsung op kunt zoeken, je mag er zelf ook wel wat moeite voor doen.

Lees onderaan de pagina eerst eens de blauwe tekst.

[Voor 7% gewijzigd door TifKag op 22-05-2012 11:22]

Yeah..... right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 10:38
Ik ben zelf zeer tevreden met l9100XXLPW
buildnr IML74K.XWLPD
deze update kreeg ik Binnen via mijn telefoon (ota) met kpn.
dit is ook android 4.0.3

rvl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:14
Een dezer dagen zal ik een losse S2 kopen (nadat mn huidige S2 in het water was gevallen, geen reparatie, gevalletje inboedelverzekering). Naar alle waarschijnlijkheid zal daar 2.3.6. opstaan. Als ik direct update naar ICS en het bevalt niet ivm bugs etc. Kan ik dan nog terug naar 2.3.6. zonder flashen?

Ik heb nooit problemen met 2.3.6. gehad en ik vond dat prima werken. Als ICS wel de kans op problemen vergroot dan wacht ik liever even met updaten namelijk.

Canon, Apple & Samsung spul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TifKag
nadroJ schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:31:
Naar alle waarschijnlijkheid zal daar 2.3.6. opstaan. Als ik direct update naar ICS en het bevalt niet ivm bugs etc. Kan ik dan nog terug naar 2.3.6. zonder flashen?
Je kunt niet met KIES terug naar een lagere versie, je zult dan met Odin een oudere ROM moeten flashen !

[Voor 27% gewijzigd door TifKag op 22-05-2012 11:34]

Yeah..... right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivo1969
TifKag schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:22:
[...]

Gooi hier nou niet zo maar een vraag neer die je hier in deze thread of op de site van samsung op kunt zoeken, je mag er zelf ook wel wat moeite voor doen.

Lees onderaan de pagina eerst eens de blauwe tekst.
o sorry dat ik het hier gevraagd heb, mijn nederige excuses.
Verder heb ik dus op internet het verschil gezocht, maar zelf heb ik dat niet gevonden.

Dus ga niet zeggen dat ik er geen moeite voor heb gedaan.

[Voor 16% gewijzigd door ivo1969 op 22-05-2012 12:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 06:57
Ok, in lekentaal. Ik had een ICS update gedaan en had enorm last van battery-drain, die per dag erger werd.

Gisteren een factory reset gedaan op mijn toestel. Dus al m'n apps en contacten zouden worden gedelete (is wipen het juiste woord?). Vooraf een backup van mijn contacten gemaakt (via het optie menu in je contacten lijst) op mijn SD-kaart.

Daarna begon Android (nadat ik me weer met hetzelfde gmail adres had geregistreerd) automatisch al m'n Apps die ik had, opnieuw te installeren. Geen idee hoe je dat moet instellen.

En vannacht slechts 4% batterij verloren, ipv de 60-70% van de afgelopen dagen. Hoera!

Klacht 1 richting Samsung - Waarom krijg ik uberhaupt een battery-drain na een upgrade en moet ik een factory reset doen?
Klacht 2 richting Samsung - Waarom word dit nergens uitgelegd, nu ik het heb gedaan is het vrij simpel.

Dit is de eerste keer sinds mijn overgang van iOS naar Android dat ik Android echt 2/3 stappen achter zie lopen. Zowel klacht 1 en 2 zijn voor de leek (en mij, de leek die af en toe op tweakers kijkt) echt onacceptabel. Tegenvaller dit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-04 21:15
Stpan schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:29:
Ok, in lekentaal. Ik had een ICS update gedaan en had enorm last van battery-drain, die per dag erger werd.

Gisteren een factory reset gedaan op mijn toestel. Dus al m'n apps en contacten zouden worden gedelete (is wipen het juiste woord?). Vooraf een backup van mijn contacten gemaakt (via het optie menu in je contacten lijst) op mijn SD-kaart.

Daarna begon Android (nadat ik me weer met hetzelfde gmail adres had geregistreerd) automatisch al m'n Apps die ik had, opnieuw te installeren. Geen idee hoe je dat moet instellen.
Dat is de functie van google dat alles wordt gebackupped naar/van je account, kies je voor bij de setup ;)
En vannacht slechts 4% batterij verloren, ipv de 60-70% van de afgelopen dagen. Hoera!

Klacht 1 richting Samsung - Waarom krijg ik uberhaupt een battery-drain na een upgrade en moet ik een factory reset doen?
Omdat deze upgrade zoiets is als de stap van windows XP naar windows 7 x64. Er verandert gewoon teveel, en al je oude settings meenemen kan dit gewoon als gevolg hebben, veel mensen hebben nergens last van. Maar nogmaals, ICS is niet alleen kwa uiterlijk anders, maar onderhuids echt radicaal nieuw.

Nogmaals; als het al mogelijk zou zijn om van XP naar 7x64 te upgraden, zou je geupgrade install ook hard zuigen ;)
Klacht 2 richting Samsung - Waarom word dit nergens uitgelegd, nu ik het heb gedaan is het vrij simpel.
Dat is kwalijk ja ;)
Dit is de eerste keer sinds mijn overgang van iOS naar Android dat ik Android echt 2/3 stappen achter zie lopen. Zowel klacht 1 en 2 zijn voor de leek (en mij, de leek die af en toe op tweakers kijkt) echt onacceptabel. Tegenvaller dit!
Ik vind het niet echt achterlopen tbh.. dat het niet lekker gedocumenteerd is, is kwalijk, maar de ontwikkeling die android doormaakt is gigantisch als je dat vergelijkt met het statische systeem waar iOS eigenlijk al sinds het begin op teert. Ik zeg daarmee niet dat android perfect is, of iOS slecht, maar juist de ontwikkeling vind ik een ontzettend positief punt op android tov iOS ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TifKag
ivo1969 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:11:
[...]

o sorry dat ik het hier gevraagd heb, mijn nederige excuses.
Verder heb ik dus op internet het verschil gezocht, maar zelf heb ik dat niet gevonden.
Nergens voor nodig om zo sarcastisch te reageren, ik vertelde je alleen maar wat de regels op het forum zijn.

Maar op Twitter stond alleen dat het een maintenance release is en voor deze maintenance release is de Cell Broadcast functie aangezet.

Yeah..... right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 274613
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
als ik een factory reset doe op mijn telefoon, ben ik dan alle voorgang en scores kwijt in spellen?
Apps en data maak ik wel een backup van, de contacten staan in mijn google account.

alleen dat kom ik niet achter.
Alles word gewist dus ik zou zeggen ja (als ik de app verwijder en opnieuw installeer is ook alles weg..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:03
Ik krijg morgen mijn S2 (los toestel) binnen. Is het aan te raden om na de ICS update hem voor de zekerheid compleet te wipen? Of maakt dat in mijn geval niks uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcfreak52
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-02-2017

pcfreak52

Make love not war.

PBP schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:55:
Ik krijg morgen mijn S2 (los toestel) binnen. Is het aan te raden om na de ICS update hem voor de zekerheid compleet te wipen? Of maakt dat in mijn geval niks uit.
Ja, compleet wipen, er staat toch nog niets op dus je raakt ook niets kwijt en je begint dan iig schoon.

Had een Galaxy S2, overwoog een Nexus-5 maar is toch een Galaxy S3 geworden. Toen een Honor-6. Nu een Galaxy S6.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:34
Anoniem: 274613 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:45:
als ik een factory reset doe op mijn telefoon, ben ik dan alle voorgang en scores kwijt in spellen?
Apps en data maak ik wel een backup van, de contacten staan in mijn google account.

alleen dat kom ik niet achter.
Alles word gewist dus ik zou zeggen ja (als ik de app verwijder en opnieuw installeer is ook alles weg..)
Die ben je inderdaad kwijt. De enige manier om deze te behouden is je telefoon rooten, en met Titanium Backup (of een vergelijkbaar tooltje, ze hebben allemaal root nodig) een backupje te maken van je spellen, en ze na de factory reset/reflash weer terug te zetten. Meestal werkt dit zelfs als je van de ene rom naar de andere custom rom gaat (bijvoorbeeld CM9->MIUI).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk
eBait schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:10:
[...]

Die ben je inderdaad kwijt. De enige manier om deze te behouden is je telefoon rooten, en met Titanium Backup (of een vergelijkbaar tooltje, ze hebben allemaal root nodig) een backupje te maken van je spellen, en ze na de factory reset/reflash weer terug te zetten. Meestal werkt dit zelfs als je van de ene rom naar de andere custom rom gaat (bijvoorbeeld CM9->MIUI).
Ik zat te verzinnen, volgens mij kan mybackup pro het zonder root... of ik heb al te lang root :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TifKag
PBP schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:55:
Ik had al de eerste 4.0.3 XEN officiele Rom, en heb deze afgelopen vrijdag geupdate.

Maar....zelfs na deze update heb ik een factory reset gedaan, omdat de batterij veel sneller leeg ging, na de reset weer normaal batterij verbruik.

[Voor 68% gewijzigd door TifKag op 22-05-2012 15:42]

Yeah..... right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stpan
  • Laatst online: 14-05 06:57
Henk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:40:
Dat is de functie van google dat alles wordt gebackupped naar/van je account, kies je voor bij de setup ;)
Thanks! Dit was het positieve punt gisteren na alle negatieve punten.
Omdat deze upgrade zoiets is als de stap van windows XP naar windows 7 x64. Er verandert gewoon teveel, en al je oude settings meenemen kan dit gewoon als gevolg hebben, veel mensen hebben nergens last van. Maar nogmaals, ICS is niet alleen kwa uiterlijk anders, maar onderhuids echt radicaal nieuw.

Nogmaals; als het al mogelijk zou zijn om van XP naar 7x64 te upgraden, zou je geupgrade install ook hard zuigen ;)
Hmmm, vooruit. De upgrade naar iOS 4 was ook geen al te fijne kan ik me herinneren.
Ik vind het niet echt achterlopen tbh.. dat het niet lekker gedocumenteerd is, is kwalijk, maar de ontwikkeling die android doormaakt is gigantisch als je dat vergelijkt met het statische systeem waar iOS eigenlijk al sinds het begin op teert. Ik zeg daarmee niet dat android perfect is, of iOS slecht, maar juist de ontwikkeling vind ik een ontzettend positief punt op android tov iOS ;)
Hmm. Maar als 'simpele' eindgebruiker vind ik het wel storend dat deze upgrade (imho) niet fatsoenlijk is getest door Samsung. Het lijkt mij niet al te moeilijk om de upgrade zo te programmeren dat hij automatisch een factory reset doet, en ook automatisch de apps weer opnieuw downloaden en installeren. Ik zou me daar veel minder aan ge-ergerd hebben dan een 3 weken durende 'onverklaarbare' battery-drain.

En ook vind ik het vreemd dat ik hier (door mij, maar ook door anderen) meerdere klachten hoor over een battery drain sinds de upgrade. Maar de whipe methode (en hoe je dit precies doet) is nog lang niet als routine geaccepteert door de Tweakers community. Misschien bij deze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hpahpa
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11-2018
Ik meld het nog maar eens....Motorola ziet af van het uitbrengen van ICS, omdat ze hun klanten geen verbetering kunnen beloven. Op fora waar Android-toestellen van Sony, Sony Ericsson en HTC onderwerp zijn, kom je erg veel problemen en zelfs hele boze postings tegen. Kortom, met ICS is het nog lang niet hosanna.

De gemiddelde gebruiker - niet de Tweakers hier - komt op zeker moment de OTA-update mogelijkheid tegen. Vervolgens zit hij met een toestel, dat niet beter en waarschijnlijk zelfs minder werkt dan met GB. Want...waarom zit er niet een standaard wipe, factory reset of hoe je het verder ook wilt noemen ingebakken in deze update.

Nu zit de gemiddelde klant met voor hem onoplosbare problemen na een update. Weet hij veel wat ODIN,enz. is..... De fora spreken boekdelen, net als alle gemelde problemen op dit forum. Samsung zit hier fout en komt hopelijk met een volgende ICS-update waarin wel een automatische factory reset en vervolgens herstel van alle apps, etc. is verwerkt. Het overgrote deel van de gebruikers van de SG2 bestaat niet uit Tweakers. En zelfs die lopen tegen problemen aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hier met ICS en SGS2 geen batterij-problemen :)

2000mAh-batterij, geen push-mail, wel whatsapp. Weinig gebruikt afgelopen tijd :P

XEN ROM 4.0.3 LP7 (gewoon de eerste officiele ICS-rom van Samsung voor NL unbranded)

[Voor 29% gewijzigd door woekele op 22-05-2012 20:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 15:11

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zit met het volgende probleem, mijn schoonvader heef teen SII die hij recent een update heeft gegeven naar ICS (2x een update gekregen Via KIES).
Nu loopt hij tegen de volgende problemen aan, hij kan niet meer connecten met de PC, geen usb menu of standaard massa opslag verbinding zonder KIES. (Hij word gewoon niet herkend)
Het tweede probleem is dat er geen geluid meer komt via de audio jack (koptelefoons boxen etc werken allemaal niet meer) gewoon bellen en de speaker wel.
Kunnen deze problemen liggen bij de update naar ICS of zijn dit echt hardware matige problemen?

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
woekele schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:30:
Hier met ICS en SGS2 geen batterij-problemen :)

[afbeelding]
[afbeelding]

2000mAh-batterij, geen push-mail, wel whatsapp. Weinig gebruikt afgelopen tijd :P
Dat is wel lekker ja! Ik heb net vandaag doe 2000 mAh batterij ontvangen. Ben benieuwd of hij nu 2 dagen mee gaat..

Heb je nog wat meer gegevens? Welke rom heb je bijvoorbeeld draaien? Thanks voor de info. Ik heb cyanogenmod 9 nightly draaien en ik heb 3 email accounts en whatsapp synched, een paar keer bellen maar verder weinig gebruik..en ik heb een battery drain van 2% per uur. Dus theoretisch zou hij 50uur mee moeten gaan.. Ik wacht het af. :)

[Voor 19% gewijzigd door voil op 23-05-2012 18:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18
Ook hier draait sinds vandaag de XEN firmware die je nu ook op KPN / Hi toestellen krijgt. Draait lekker vlotjes, doet het prima. Wel warm en batterij gaat snel leeg, maar ik gebruik m nu ook vrij actief.

XEN is trouwens ook de firmware die op unbranded toestellen draait.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-04 07:46
Richh schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:47:
Ook hier draait sinds vandaag de XEN firmware die je nu ook op KPN / Hi toestellen krijgt. Draait lekker vlotjes, doet het prima. Wel warm en batterij gaat snel leeg, maar ik gebruik m nu ook vrij actief.

XEN is trouwens ook de firmware die op unbranded toestellen draait.
Ik heb ook de stock xen rom maar dan met de speedmod kernel, werkt al stukken beter zonder dat hij warm wordt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 21:51
Ik heb het idee dat de batterij bij mij wel gewoon normaal is zoals het hoort, nu ik de reset heb gedaan. Maar hij blijft nog steeds heel warm. Gisteren avond toen ik hem uitzetten was hij zelfs heel erg warm. Het rare was dat het scherm warmer was dan de achterkant (dit kan komen omdat ik sinds gister een hoesje om de achterkant heb).

Mijn vraag is nu. Is er iets aan die warmte te doen. Zo, nee is dit een fout van Samsung? En kan het het kwaad dat die zo heet wordt. Ik vind het namelijk niet echt fijn, zowel het idee dat hij steeds heel erg warm is, als gewoon het gevoel. Vooral nu in de zomer, is het fijn als je mobiel niet warmer is dan het weer.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 00:56
pyro-tukker schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:18:
Vooral nu in de zomer, is het fijn als je mobiel niet warmer is dan het weer.
offtopic:
Het weer is 'mooi' of 'slecht' en dergelijke. Warmer dan 'het weer' dat kan natuurlijk niet ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• reyals
pyro-tukker schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:18:

Mijn vraag is nu. Is er iets aan die warmte te doen. Zo, nee is dit een fout van Samsung? En kan het het kwaad dat die zo heet wordt. Ik vind het namelijk niet echt fijn, zowel het idee dat hij steeds heel erg warm is, als gewoon het gevoel.
zal ermee te maken hebben dat ics meer gebruik maakt van de GPU/CPU, maar prettig is anders in elk geval.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• pcfreak52

pcfreak52

Make love not war.

reyals schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:40:
[...]

zal ermee te maken hebben dat ics meer gebruik maakt van de GPU/CPU, maar prettig is anders in elk geval.
Het is iig niet iets algemeens, want die van mij is in slaapstand gewoon "steenkoud", hij wordt alleen bovenaan wel wat warmer bij gebruik van video of een game.

Had een Galaxy S2, overwoog een Nexus-5 maar is toch een Galaxy S3 geworden. Toen een Honor-6. Nu een Galaxy S6.

• Ruud0511
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06-2020
Ik heb me suf gezocht en diverse keren contact gehad met mijn ISP en daar ligt het probleem niet. Uitleg: de standaard e-mailapp wil mijn niet meer verwijderen van de server. Ik kan hem als gelezen of ongelezen markeren, maar de optie die ik in 2.3.6 had om de optie 'verwijderen van server als ik verwijder van mijn telefoon' is in 4.0 ineens weg! Is er iemand met hetzelfde problem en hoe kan dit opgelost worden?

• AllSeeyinEye
Ruud0511 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:18:
Ik heb me suf gezocht en diverse keren contact gehad met mijn ISP en daar ligt het probleem niet. Uitleg: de standaard e-mailapp wil mijn niet meer verwijderen van de server. Ik kan hem als gelezen of ongelezen markeren, maar de optie die ik in 2.3.6 had om de optie 'verwijderen van server als ik verwijder van mijn telefoon' is in 4.0 ineens weg! Is er iemand met hetzelfde problem en hoe kan dit opgelost worden?
Geen idee wat voor server het hier om zou moeten gaan, maar met onze Exchange 2010 server werkt alles gewoon naar behoren...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Ruud0511
IMAP van Hostnet. Ik heb het getest met een aantal andere apps, maar daar doen mijn push notificaties het niet (er zijn zo weinig goeie e-mail apps te vinden). Na lang over en weer gemail met Hostnet, bleek het aan de standaard mail app van Samsung te liggen. Hoe krijg ik nu dat synchronisatieprobleem opgelost (zonder te rooten o.i.d.).
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:24:
[...]

Geen idee wat voor server het hier om zou moeten gaan, maar met onze Exchange 2010 server werkt alles gewoon naar behoren...

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:31
Ruud, ik kan je niet helpen met Samsung mail, maar ik gebruik al een tijd naar volle tevredenheid Maildroid. Ik weet niet of je die al hebt geprobeerd, maar deze werkt (voor mij) uitstekend met push en ook Exchange. Enige nadeel vind ik de afschuwelijkverschrikkelijk lelijke icoontjes.
Als iemand nog een app weet om die icoontjes in de notificatiebalk ook te wijzigen is 't helemaal perfect.

[Voor 8% gewijzigd door SamPatterson op 23-05-2012 14:42]

• Ruud0511
Haha! Dat was ook mij opgevallen. Die heb ik om die reden ook weer verwijderd. Zou tijdelijk een oplossing zijn, maar de standaard mail app is toch het mooiste (vind ik persoonlijk)... ;)
SamPatterson schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:41:
Ruud, ik kan je niet helpen met Samsung mail, maar ik gebruik al een tijd naar volle tevredenheid Maildroid. Die werkt uitstekend met push en ook Exchange. Enige nadeel vind ik de afschuwelijkverschrikkelijk lelijke icoontjes.
Als iemand nog een app weet om die icoontjes in de notificatiebalk ook te wijzigen is 't helemaal perfect.

• pyro-tukker
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:30:
[...]

offtopic:
Het weer is 'mooi' of 'slecht' en dergelijke. Warmer dan 'het weer' dat kan natuurlijk niet ;)
Klopt, het was misschien een beetje slecht geformuleerd.

Maar weet iemand of het mogelijk is om wat te doen tegen die warmte. Is er niks dat kan zorgen dat het niet via de gpu gaat?

• AllSeeyinEye
pyro-tukker schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:03:
[...]

Klopt, het was misschien een beetje slecht geformuleerd.

Maar weet iemand of het mogelijk is om wat te doen tegen die warmte. Is er niks dat kan zorgen dat het niet via de gpu gaat?
Ik zie een telefoon als computer. En met een computer heb ik liever dat grafische weergave door de gpu dan door de cpu gedaan worden. Daarom heb ik 2D rendering ook geforceerd naar de gpu, om zo de processorkracht te sparen voor de echt belangrijke taken.

Ik weet overigens niet (en nu geen zin/tijd om te zoeken) waar in het toestel de gpu geplaatst is, maar warmte bovenin naast de cameralens komt van de cpu vandaan ;)

[Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-05-2012 16:34]

• pyro-tukker
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:33:
[...]

Ik zie een telefoon als computer. En met een computer heb ik liever dat grafische weergave door de gpu dan door de cpu gedaan worden. Daarom heb ik 2D rendering ook geforceerd naar de gpu, om zo de processorkracht te sparen voor de echt belangrijke taken.

Ik weet overigens niet (en nu geen zin/tijd om te zoeken) waar in het toestel de gpu geplaatst is, maar warmte bovenin naast de cameralens komt van de cpu vandaan ;)
Ja ik heb dat hij altijd heel erg warm wordt naast de camera, dus waarschijnlijk komt dat van de cpu.

Dus jij zegt dat ik bij dat ontwikkelaarsopties aan moet vinken van gpu weergave forceren?

• NoSII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-01-2017
Ruud0511 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:18:
Ik heb hier met Yahoo mail ook last van. Irritant... Work around is je te verwijderen mail niet te deleten met het prullenbakknopje, maar te verplaatsen naar de map Prullenbak. Dan is de mail wel ook op de server verwijderd.

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-04 21:18
Edit: stond al hierboven... 8)7

Ik wordt een beetje scheel van die verdomde examens XD

[Voor 90% gewijzigd door Durazno op 23-05-2012 20:43]

• SamPatterson
Bijna afgelopen toch al? Of moet je nog een week?

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-04 21:18
Helaas nog een week :(( mja kan ik wel eindelijk naar een uni :D

Iemand nog meer last van dat de stock browser de accu zo snel leeg trekt, zowel op wifi als 3G.... Ik kan langer films kijken 8)7
Iemand nog een goede/lichte browser afgezien van opera en bijvoorbeeld dolphin?

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:45
Heb zojuist ook de laatste firmware geinstalleerd, maar krijg nu steeds de melding "email is gestopt" en vervolgens er achteraan "exchange service is gestopt"

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[Voor 17% gewijzigd door Exterminator op 24-05-2012 08:00]

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 16:51
Heb ook net de nieuwe firmware van Kies gekregen .Heb er verder geen problemen mee werkt prima .heb wel een Samsung Go icoontje erbij gekregen straks even kijken wat dat nu weer is.. ;)

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 15:41
diquan2001 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:24:
Heb ook net de nieuwe firmware van Kies gekregen .Heb er verder geen problemen mee werkt prima .heb wel een Samsung Go icoontje erbij gekregen straks even kijken wat dat nu weer is.. ;)
Hier net zo .. Ben benieuwd

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Durazno schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:55:

Iemand nog een goede/lichte browser afgezien van opera en bijvoorbeeld dolphin?
Chrome: Google Play: Chrome (bèta)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Anoniem: 205325

Gisteravond geupdate en nog steeds afentoe een vastlopend toetsenbord, met name bij whatsapp. Ik kan dan niet meer typen en het toetsenbord wisselt automatisch een paar keer naar nummeriek. Soms helpt het om tijdelijk te wisselen naar het Samsung toetsenbord, maar niet altijd. Ik ben het erg zat. Voor zo'n klap geld verwacht ik een werkende en stabiele telefoon, niet dit soort gezemel. Ik las ergens iets over een factory reset, is dat de moeite waard?

Niet alle bugs zijn eruit gehaald. Zo blijft bij mij zichtbaar dat ik email heb, terwijl ik die al lang gelezen heb.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 24-05-2012 10:39]

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 21:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Chrome is wel leuk, alleen heb ik te vaak dat het Samsung toetsenbord ineens is gestopt. Meestal bij invullen van een invoerveld, zoals hier op Tweakers of ergens om een loginnaam in te geven.
Verder werkt het wel handig met die gedeelde favorieten.

Maar anders zou ik voor nu Opera aanraden als de standaard browser niet bevalt.

Gadgets FTW!

Anoniem: 460120

Ik heb een Galaxy S2 XEN versie met Vodafone als provider. In april heb ik mijn toestel ge-update naar ICS:

PDA: I9100XWLP7
CSC: I9100XENLP3

Tot zover geen klachten. Alles liep soepel en deed met gemiddeld gebruik en een donker scherm ruim 2 dagen met de standaard batterij van 1650. De build kwam van 3 april.
Een paar dagen geleden kwam er OTA weer een update uit van 18 MB. Heb deze toen vrij achteloos gewoon maar geinstalleerd, zoals de gemiddelde smartphone gebruiker zou doen. Deze versie kwam uit mei en had een PDA eindigend op LP5. Veranderingen: Samsung MMM was weggehaald en daarvoor in de plaats kwam Samsung GO, waar je niks mee kan.
Ik raad aan deze update NIET te installeren, want hij vreet je batterij echt veel sneller leeg. Normaal gaat mn batterij met ongeveer 4% naar beneden na een nacht slapen, na de update was het niveau van mn batterij na 8u op stand-by staan gedaald met 25%!! Nogal een verschil dus! Bij het gebruiken van je mobiel blijft het stroomgebruik echter ongeveer hetzelfde, dus als je je telefoon de hele dag gebruikt, zal je het verschil niet zo snel merken. Als je telefoon echter veel op stand-by staat, zoals de mijne, dan is deze update echt SLECHT en kan je beter de versie van april houden.
Natuurlijk kon ik zelf de update niet meer verwijderen, aangezien ik geen expert ben in rooten en flashen met ODIN etc. Maar gelukkig zijn de mensen van het Vodafone service point vrij bekwaam. Heb mn telefoon daar ingeleverd en een paar uur later kon ik hem ophalen met de oude versie van ICS, die hierboven staat genoemd. En inderdaad: mn telefoon wordt nu niet meer met 25% in 8u leeggetrokken in de stand-by stand. Echt jammer dat Samsung updates uitrolt die in de praktijk minder goed zijn dat hun voorgangers.

• Henk
@Jorrit84: Het kan zoveel oorzaken hebben, dat het niet helemaal terecht is om de LP5 als schuldige aan te wijzen ;) Welke wakelocks zijn er bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de drain?

dat deze update het voor jou specifiek niet beter heeft gemaakt, wil namelijk niet zeggen dat het dat voor anderen ook doet. Andersom had je bijvoorbeeld al 'geluk' dat je zonder wipe deze batterystats kon halen, veel mensen die je dat niet na deden ;)

[Voor 43% gewijzigd door Henk op 24-05-2012 12:49]

Ik zie geen andere mogelijkheid dan dat die LP5 versie de problemen veroorzaakt, aangezien mn instellingen precies hetzelfde zijn als daarvoor. Ook heb ik na de LP5 update een fabrieksreset gedaan, om zeker te zijn dat de update goed zou werken. Niet dus.

• Henk
Anoniem: 460120 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:49:
Ik zie geen andere mogelijkheid dan dat die LP5 versie de problemen veroorzaakt, aangezien mn instellingen precies hetzelfde zijn als daarvoor. Ook heb ik na de LP5 update een fabrieksreset gedaan, om zeker te zijn dat de update goed zou werken. Niet dus.
Hmmm, dat is wel vreemd dan, dat zou niet moeten. Dan zou ik me er toch maar aan wagen om met odin de LP3 terug te flashen. Wil je dat niet, dan kun je er mee naar een vodafone servicepunt om je garantie te claimen, wat in dit geval betekent, de software te laten fixen...

[Voor 4% gewijzigd door Henk op 24-05-2012 12:51]

Heb zoals gezegd de oude versie al terug laten zetten door Vodafone (mijn complimenten!). En merk meteen dat de batterij weer veel langer meegaat. :-)

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Heeft er iemand last van reboots? Met lps en lp7 had ik er geen last van maar sinds lpd weer 2 gehad.

• Eelco1054
  • Laatst online: 01-08-2019
Samsung GalaxyS2 via KPN, na update naar "verbeterde" van android 4.0. Batterij schandalig snel leeg, telefoon voelt erg warm aan! Wat kan ik doen??

• AllSeeyinEye
Eelco1054 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:44:
Samsung GalaxyS2 via KPN, na update naar "verbeterde" van android 4.0. Batterij schandalig snel leeg, telefoon voelt erg warm aan! Wat kan ik doen??
Begin nou eerst eens met het lezen van dit topic. Jouw vraag is namelijk al een aantal maal langs gekomen.

• nadroJ
Vandaag m'n losse S2 binnen gehad met ICS pre-installed. Klein beetje wennen. De telefoon wordt inderdaad erg warm. Ik moet nog zien of de batterij veel minder lang meegaat. Even de boel aankijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exterminator
  • Laatst online: 07:45
Heeft iemand toevallig het email.apk en exchange.apk bestand voor me van de laatste XEN update?

[Voor 4% gewijzigd door Exterminator op 25-05-2012 08:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 20:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand controleren in de actieve apps/services of iemand: secphone en syncML-DS heeft draaien of dat deze uberhaupt in de telefoon voorkomt? (of waarvoor het is)

Zit nog steeds af en toe met hoge data usage en ben steeds meer services blocken en verwijderen...

[Voor 6% gewijzigd door n00bs op 25-05-2012 09:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcfreak52

pcfreak52

Make love not war.

n00bs schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:30:
Kan iemand controleren in de actieve apps/services of iemand: secphone en syncML-DS heeft draaien of dat deze uberhaupt in de telefoon voorkomt? (of waarvoor het is)

Zit nog steeds af en toe met hoge data usage en ben steeds meer services blocken en verwijderen...
Bij mij zijn "secphone en syncML-DS" idd actief.
Ik werk hoofdzakelijk via wifi, maar heb ter test vorige week G3 aangezet om te kijken wat er gebruikt werd als ik geen wifi bereik had.
Dit resulteerde in +/- 500 kB per dag waarbij alleen Gmail sync aan stond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
pcfreak52 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:57:
[...]

Bij mij zijn "secphone en syncML-DS" idd actief.
Ik werk hoofdzakelijk via wifi, maar heb ter test vorige week G3 aangezet om te kijken wat er gebruikt werd als ik geen wifi bereik had.
Dit resulteerde in +/- 500 kB per dag waarbij alleen Gmail sync aan stond.
Moet je voor de gein eens op 3G met auto sync het volgende aanzetten:

- gmail
- exchange push
- google foto's
- facebook/friendcaster/etc
- Picasa met 12 GB aan foto's in albums

Op wifi sync ik ongeveer 100 tot 200 Mb / dag.
Op 3G (als ik geen / weinig wifi bereik heb) sync ik zo'n 50 Mb / dag

Ik heb een limiet van 250 Mb/maand, zakelijk. Dus eroverheen is kassa....

Een auto sync toggle is voor mij onmisbaar: de deur uit = auto sync uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcfreak52

pcfreak52

Make love not war.

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:17:
[...]

Moet je voor de gein eens op 3G met auto sync het volgende aanzetten:

- gmail
- exchange push
- google foto's
- facebook/friendcaster/etc
- Picasa met 12 GB aan foto's in albums

Op wifi sync ik ongeveer 100 tot 200 Mb / dag.
Op 3G (als ik geen / weinig wifi bereik heb) sync ik zo'n 50 Mb / dag

Ik heb een limiet van 250 Mb/maand, zakelijk. Dus eroverheen is kassa....

Een auto sync toggle is voor mij onmisbaar: de deur uit = auto sync uit.
Ik heb een bundeltje van 200 MB en G3 gebruik ik alleen als ik persé iets online wil/moet doen en geen wifi bereik heb, ik laat dat testje ff aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:21
Het is trouwens alweer een poosje terug, maar ik heb de telefoon van mn vrouw voorzien van een unbranded ICS. Gewoon stock rom, nix geks. Vastlopers, excessief batterijgebruik, uitvallers. Alles opgelost.

Prutsters bij KPN met die update bah.

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nadroJ
Wokkels schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:01:
Nikostweak schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:22:
Ik heb ook al een paar keer gehad dat die ging rebooten, daar erger ik me wel aan. De vliegtuigmode is niet altijd de oplossing.
[...]
Ik heb hier met mijn nieuwe S2 ook last van. ICS was dus pre-installed (gisteren binnen gekregen) en wilde net wifi inschakelen, maar het logo bleef gedimd en ook in de instellingen was het niet te fixen. Vliegtuig modus werkte niet, dus maar opnieuw opgestart.

Kan er voor nu mee leven, maar het is verre van ideaal.

Voor de volledigheid:
ICS 4.0.3
I9100XXLPS
3.0.15-I9100XWLP7-CL340913

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 15:41
De Samsung Go app geprobeerd:

Ik vind het er een beetje budget uitzien. (te vroeg uitgebracht ??)

Nieuws, Muziek, Sport, Tweets in een 3d Scroller.

Voor mij een compleet overbodige app. Maar misschien gaan ze het in de toekomst nog verbeteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nikostweak
nadroJ, ik hoop dat de update naar android 4.0.4, die we binnenkort krijgen de oplossing is voor deze bug en dat de levensduur van de batterij verlengt wordt.

[Voor 26% gewijzigd door Nikostweak op 25-05-2012 17:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikvandinteren
Bron?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TifKag
Nikostweak schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:27:
nadroJ, ik hoop dat de update naar android 4.0.4, die we binnenkort krijgen de oplossing is voor deze bug en dat de levensduur van de batterij verlengt wordt.
Officiele Release ????
Zo ja, Waar haal je die wijsheid vandaan ???

Yeah..... right

• RedShift
  • Laatst online: 02-05 13:29
Ik heb er nu de XWLPD versie op draaien, een update die zonet uitgebracht is, maar is nog Android 4.0.3. Tot zover draait hij goed, heb er wel opnieuw voor gekozen om een volledige factory reset te doen (had last van battery drain door Exchange, na een uur schermtijd mocht ik al weer naar de oplader). Batterijduur lijkt weer in orde (nog 71% na 1u 8m schermtijd). Nog geen onverwachte reboots gehad.

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Heb 2 dagen geleden een update voor 4.0.3 gehad:

De reden was "Increased Stability" ofzo. Heb daarna al twee of 3 random reboots gehad :')
Ik heb na de OTA update naar ICS nooit een full wipe gedaan ofzo. Geen zin om mn data kwijt te raken.
Wellicht dat het daar aan ligt.

It's always DNS...

• rikvandinteren
Heb je nu dan lpd? Bij mij zijn de reboots ook weer terug sinds de nieuwste update. Wanneer fixen ze dat nou eens goed.

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

LPD? Le wut?

En over dat fixen, tja, ik heb geen idee. Ik weet ook totaal niet hoe het development proces er bij Samsung uit ziet, maar er kunnen vast en zeker wel dingen beter aan.
1 ding weet ik wel, na mn SGS2 koop ik voorlopig geen toestel van Samsing meer. Mooie hardware maar matige software. Meh. Inb4 "rooten+cfw"

It's always DNS...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 16:22
Gisteren S2 binnengekregen en geupdate. Iemand een idee hoe het komt dat er geen 1024 MB geheugen is (zoals in asus tf300) maar +- 830 mb? OS lijkt me sterk want zonder software is er al 300mb in gebruik, dus dat moet dan OS zijn.

Nog een vraagje, zie dat wifi constant aan staat. Is het mogelijk om met ICS de wifi de 10 minuten even te laten connecten voor syncs oid?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TifKag
sdk1985 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:33:

Nog een vraagje, zie dat wifi constant aan staat. Is het mogelijk om met ICS de wifi de 10 minuten even te laten connecten voor syncs oid?
Alleen met een extra app.............bv deze

Yeah..... right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
TifKag schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:34:
[...]

Alleen met een extra app.............bv deze
Vreemd dat het niet standaard er in zit. Maargoed ik zie apps genoeg inderdaad bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedShift
sdk1985 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:33:
Gisteren S2 binnengekregen en geupdate. Iemand een idee hoe het komt dat er geen 1024 MB geheugen is (zoals in asus tf300) maar +- 830 mb? OS lijkt me sterk want zonder software is er al 300mb in gebruik, dus dat moet dan OS zijn.
*knip*
Geen ICS probleem, dit was onder 2.3 ook al zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk
sdk1985 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Vreemd dat het niet standaard er in zit. Maargoed ik zie apps genoeg inderdaad bedankt voor de tip.
Waarom zou je het willen? Je telefoon gebruikt op wifi afaik niet meer dan op 3g?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 312949

Eerder schreef ik het volgende:

Mijn telefoon werkt prima op oude android versies. Alleen ICS geeft geen verbinding met de provider.
Ik ben er ondertussen achter gekomen dat mijn IMEI nummer niet meer klopt met de sticker achter de batterij.
Het lijkt er op dat mijn telefoon terug moet naar Samsung omdat mijn IMEI is veranderd in een heel vreemd nummer nl 004999010640000.

Het enige wat werkt bij mij is terug naar oude versie 2.3.3 en dan heb ik wel verbinding met het netwerk.
Ook mijn IMEI nummer blijft dan het verkeerde rare nummer wat ik hierboven heb genoemd.

Ondertussen is de telefoon opgestuurd via One Mobility (GSM daar niet gekocht overigens).
Na 2 1/2 week kwam hij gerepareerd terug met het orginele IMEI nummer.
Ik verwachtte een gepeperde rekening, maar het kostte helemaal niets.

Misschien heeft iemand met hetzelfde probleem er iets aan.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 312949 op 27-05-2012 23:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
Henk schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:06:
[...]

Waarom zou je het willen? Je telefoon gebruikt op wifi afaik niet meer dan op 3g?
Het is toch niet nodig een verbinding op te bouwen en te onderhouden (afaik constant een locatie update doorsturen) terwijl je uberhaupt niks doet met je verbinding...

3g staat thuis etc lekker uit.

Met Autfo Wifi kon ik het overigens perfect instellen. Per uur kun je instellen hoe vaak er even verbonden wordt en hij disdabled ook de wifi als je buiten het bereik van een known netwerk zit (in de auto etc). Ideaal.

[Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 27-05-2012 17:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedShift
RedShift schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:56:
Ik heb er nu de XWLPD versie op draaien, een update die zonet uitgebracht is, maar is nog Android 4.0.3. Tot zover draait hij goed, heb er wel opnieuw voor gekozen om een volledige factory reset te doen (had last van battery drain door Exchange, na een uur schermtijd mocht ik al weer naar de oplader). Batterijduur lijkt weer in orde (nog 71% na 1u 8m schermtijd). Nog geen onverwachte reboots gehad.
+1 op de onverwachte reboot teller :-(. Als hij het nog eens doet dan flash ik er de kernel op van de vorige release, want daar had ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar stap dan gewoon over op een custom ROM als CM9. Heb ik laatst ook gedaan en nog nul problemen met reboots, haperende WIFI of andere problemen gehad, terwijl ik daarvoor ook reboots e.d. had...
* Wokkels is tevens erg gelukkig zonder TW. :)

[Voor 7% gewijzigd door Wokkels op 28-05-2012 17:21]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• egelim
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
heb sinds paar weken de lp8 versie erop gezet met odin.
pda: lp8
phone: lps
csc: lp4
(na het drukken van *#1234# )

werkt goed (na een full wipe overigens).
maar heb een probleem: swypen in een andere taal dan engels gaat niet. voorlopig opgelost door slide it te gebruiken. is er een manier om toch meerdere talen onder swype te installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 20:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Henk schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:06:
[...]

Bij de S2 is WiFi zelfs zuiniger dan 3G! plus het is sneller... dus lekker WiFi zoveel mogelijk gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Saillant detail: na de XEN LP7 ICS update uit april was er in mei een update van 18 MB die op LP5 eindigt (waarbij het Samsung GO gebeuren erop werd gezet) Had zelf al ervaren dat deze versie slechter is dan de ICS versie uit april en wat blijkt... sinds kort is de LP5 update weggehaald door Samsung!!! Tot voor kort gaf mn toestel nl steeds aan dat er een update beschikbaar was en sinds een paar dagen zegt ie ineens dat het toetsel helemaal up to date is met mn LP7 versie. Maw: Samsung heeft weer eens een update uitgerold die achteraf niet goed blijkt te werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcfreak52

pcfreak52

Make love not war.

Anoniem: 460120 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:01:
Saillant detail: na de XEN LP7 ICS update uit april was er in mei een update van 18 MB die op LP5 eindigt (waarbij het Samsung GO gebeuren erop werd gezet) Had zelf al ervaren dat deze versie slechter is dan de ICS versie uit april en wat blijkt... sinds kort is de LP5 update weggehaald door Samsung!!! Tot voor kort gaf mn toestel nl steeds aan dat er een update beschikbaar was en sinds een paar dagen zegt ie ineens dat het toetsel helemaal up to date is met mn LP7 versie. Maw: Samsung heeft weer eens een update uitgerold die achteraf niet goed blijkt te werken?
Als die update werkelijk niet goed blijkt te zijn, dan moet het voor Samsung toch eenvoudig zijn om een update uit te brengen die de update van LP5 terug draait naar LP7 om zo de eventuele problemen voor degenen die hem reeds hadden op te lossen, of zie ik dat te simpel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

pcfreak52 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:15:
[...]

Als die update werkelijk niet goed blijkt te zijn, dan moet het voor Samsung toch eenvoudig zijn om een update uit te brengen die de update van LP5 terug draait naar LP7 om zo de eventuele problemen voor degenen die hem reeds hadden op te lossen, of zie ik dat te simpel?
Je zou denken dat het zo werkt idd. Of het echt zo simpel is weet ik niet. Vind het alleen "vreemd" dat de LP5 update ineens nu niet meer beschikbaar is. Maar ik had de LP7 update er trouwens alweer op staan, dus of de mensen met LP5 nu weer een "update" hebben en dan weer LP7 krijgen, kan ik niet zeggen. Misschien is dat al wel gebeurd. :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doopie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07-2019
Vorige week een update van Samsung gehad ik heb toch echt geen LP5 maar een LPD versie van ze gekregen.

Ik moet alleen wel zeggen dat ik gestoord word van het toetsenbord. ipv een spatiebalk krijg ik een kleine spatiebalk en links er van een .COM toets. Na overschakelen naar numeriek toetsenbord en weer terug is het weg ..maar toch irritant.

De internetbrowser loopt ook constant vast.

Misschien toch maar weer terug naar een custom rom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een LPD versie gekregen afgelopen weekend. Eerst accu in een dag leeg omdat Swype continue blijf draaien.

Vandaag accu opeens leeg, Facebook 62% van de batterij gebruikt! En zo vaak gebruik ik de facebook applicatie ook weer niet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk
jongetje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:44:
Ik heb een LPD versie gekregen afgelopen weekend. Eerst accu in een dag leeg omdat Swype continue blijf draaien.

Vandaag accu opeens leeg, Facebook 62% van de batterij gebruikt! En zo vaak gebruik ik de facebook applicatie ook weer niet..
Dat laatste heeft alles te maken met een gare Facebook app die in de achtergrond lekker je cpu door blijft stoken. Dat zie je niet alleen bij de SII, maar ook bij andere ICS-devices.

[Voor 6% gewijzigd door Henk op 29-05-2012 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TifKag
Anoniem: 460120 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:01:
Update April: GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3
Update Mei: GT-I9100_XEN_I9100XWLPD_I9100XXLPW_I9100XENLP5

Yeah..... right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3 en als ik de ingebouwde updater gebruik, gaat hij 18MB-update downloaden. Ik voer het vooralsnog niet uit (huidige versie bevalt prima).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedShift
Wokkels schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:21:
Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar stap dan gewoon over op een custom ROM als CM9. Heb ik laatst ook gedaan en nog nul problemen met reboots, haperende WIFI of andere problemen gehad, terwijl ik daarvoor ook reboots e.d. had...
* Wokkels is tevens erg gelukkig zonder TW. :)
Daarvoor hebben we het S II custom ROM topic, dit gaat over de officiële ICS update van Samsung zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
RedShift schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:45:
[...]

Daarvoor hebben we het S II custom ROM topic, dit gaat over de officiële ICS update van Samsung zelf.
Waar lees je dat? We een aantal topics voor de S2:

S2 Topic - voor alle officiele fw en algemene zaken
S2 Custom - voor alle custom ROM's etc
S2 Accessoires - de naam zegt genoeg
Samsung Kies - voor problemen met Kies
S2 ICS - voor alle ICS fw

Zoals je ziet zit hierin een overlap. Met name tussen ICS en custom en tussen ICS en S2 algemeen.

In het onderhavige topic, S2 ICS, kan m.i. alles wat met ICS te maken heeft qua updaten behandeld worden. En ook custom ICS roms horen daar dus bij, is immers S2, ICS, update etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reyals
.

[Voor 99% gewijzigd door reyals op 31-05-2012 14:42. Reden: nieuw software topic]

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 09:26
Wat ik wel merk met Android 4 ,, dat de push mail vaak niet werkt, hij geeft verbinding problemen, maar kan niet echt iets vinden wat een log is (waarom), en het andere moment doet ie het gewoon wel.

en af en toe heb ik het idee dat de batterij in een aantal uur leeg loopt,, heb wel zo'n spaar programma aan gezet, maar om steeds BT en WiFi uit en weer aan te zetten.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SamPatterson
Misschien een beetje domme vraag, maar mijn FOTA update wil niet installeren. Downloaden ging wel, maar ik krijg een foutmelding dat ik via Kies moet updaten of naar een Samsung servicepunt moet gaan. Ik kan me goed voorstellen dat dit komt omdat mijn telefoon is geroot, maar zou hier graag uitsluitsel over willen. Zijn er mensen met geroote S2 die wel via FOTA kunnen updaten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic begint behoorlijk wat overlap te vertonen met het firmwaretopic. Omdat bij de meeste mensen de update wel binnen is, ga ik dit topic op slot gooien.
-Voor ervaringen kun je terecht in het ervaringentopic.
-Voor prutsen met de firmware kun je in het firmware-topic terecht, ook als je, op niet-officiële wijze, officiële firmware wilt flashen.
-Voor problemen met de ICS-update, of andere zaken, kun je zoals gewoonlijk een nieuw topic openen.
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee