Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 14:12
sdk1985 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Vreemd dat het niet standaard er in zit. Maargoed ik zie apps genoeg inderdaad bedankt voor de tip.
Waarom zou je het willen? Je telefoon gebruikt op wifi afaik niet meer dan op 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312949

Eerder schreef ik het volgende:

Mijn telefoon werkt prima op oude android versies. Alleen ICS geeft geen verbinding met de provider.
Ik ben er ondertussen achter gekomen dat mijn IMEI nummer niet meer klopt met de sticker achter de batterij.
Het lijkt er op dat mijn telefoon terug moet naar Samsung omdat mijn IMEI is veranderd in een heel vreemd nummer nl 004999010640000.

Het enige wat werkt bij mij is terug naar oude versie 2.3.3 en dan heb ik wel verbinding met het netwerk.
Ook mijn IMEI nummer blijft dan het verkeerde rare nummer wat ik hierboven heb genoemd.

Ondertussen is de telefoon opgestuurd via One Mobility (GSM daar niet gekocht overigens).
Na 2 1/2 week kwam hij gerepareerd terug met het orginele IMEI nummer.
Ik verwachtte een gepeperde rekening, maar het kostte helemaal niets.

Misschien heeft iemand met hetzelfde probleem er iets aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 312949 op 27-05-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:34
Henk schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:06:
[...]

Waarom zou je het willen? Je telefoon gebruikt op wifi afaik niet meer dan op 3g?
Het is toch niet nodig een verbinding op te bouwen en te onderhouden (afaik constant een locatie update doorsturen) terwijl je uberhaupt niks doet met je verbinding...

3g staat thuis etc lekker uit.

Met Autfo Wifi kon ik het overigens perfect instellen. Per uur kun je instellen hoe vaak er even verbonden wordt en hij disdabled ook de wifi als je buiten het bereik van een known netwerk zit (in de auto etc). Ideaal.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 27-05-2012 17:59 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
RedShift schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:56:
Ik heb er nu de XWLPD versie op draaien, een update die zonet uitgebracht is, maar is nog Android 4.0.3. Tot zover draait hij goed, heb er wel opnieuw voor gekozen om een volledige factory reset te doen (had last van battery drain door Exchange, na een uur schermtijd mocht ik al weer naar de oplader). Batterijduur lijkt weer in orde (nog 71% na 1u 8m schermtijd). Nog geen onverwachte reboots gehad.
+1 op de onverwachte reboot teller :-(. Als hij het nog eens doet dan flash ik er de kernel op van de vorige release, want daar had ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar stap dan gewoon over op een custom ROM als CM9. Heb ik laatst ook gedaan en nog nul problemen met reboots, haperende WIFI of andere problemen gehad, terwijl ik daarvoor ook reboots e.d. had...
* Wokkels is tevens erg gelukkig zonder TW. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wokkels op 28-05-2012 17:21 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelim
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
heb sinds paar weken de lp8 versie erop gezet met odin.
pda: lp8
phone: lps
csc: lp4
(na het drukken van *#1234# )

werkt goed (na een full wipe overigens).
maar heb een probleem: swypen in een andere taal dan engels gaat niet. voorlopig opgelost door slide it te gebruiken. is er een manier om toch meerdere talen onder swype te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Henk schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:06:
[...]

Bij de S2 is WiFi zelfs zuiniger dan 3G! plus het is sneller... dus lekker WiFi zoveel mogelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460120

Saillant detail: na de XEN LP7 ICS update uit april was er in mei een update van 18 MB die op LP5 eindigt (waarbij het Samsung GO gebeuren erop werd gezet) Had zelf al ervaren dat deze versie slechter is dan de ICS versie uit april en wat blijkt... sinds kort is de LP5 update weggehaald door Samsung!!! Tot voor kort gaf mn toestel nl steeds aan dat er een update beschikbaar was en sinds een paar dagen zegt ie ineens dat het toetsel helemaal up to date is met mn LP7 versie. Maw: Samsung heeft weer eens een update uitgerold die achteraf niet goed blijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Anoniem: 460120 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:01:
Saillant detail: na de XEN LP7 ICS update uit april was er in mei een update van 18 MB die op LP5 eindigt (waarbij het Samsung GO gebeuren erop werd gezet) Had zelf al ervaren dat deze versie slechter is dan de ICS versie uit april en wat blijkt... sinds kort is de LP5 update weggehaald door Samsung!!! Tot voor kort gaf mn toestel nl steeds aan dat er een update beschikbaar was en sinds een paar dagen zegt ie ineens dat het toetsel helemaal up to date is met mn LP7 versie. Maw: Samsung heeft weer eens een update uitgerold die achteraf niet goed blijkt te werken?
Als die update werkelijk niet goed blijkt te zijn, dan moet het voor Samsung toch eenvoudig zijn om een update uit te brengen die de update van LP5 terug draait naar LP7 om zo de eventuele problemen voor degenen die hem reeds hadden op te lossen, of zie ik dat te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460120

Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:15:
[...]

Als die update werkelijk niet goed blijkt te zijn, dan moet het voor Samsung toch eenvoudig zijn om een update uit te brengen die de update van LP5 terug draait naar LP7 om zo de eventuele problemen voor degenen die hem reeds hadden op te lossen, of zie ik dat te simpel?
Je zou denken dat het zo werkt idd. Of het echt zo simpel is weet ik niet. Vind het alleen "vreemd" dat de LP5 update ineens nu niet meer beschikbaar is. Maar ik had de LP7 update er trouwens alweer op staan, dus of de mensen met LP5 nu weer een "update" hebben en dan weer LP7 krijgen, kan ik niet zeggen. Misschien is dat al wel gebeurd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 09:57
Vorige week een update van Samsung gehad ik heb toch echt geen LP5 maar een LPD versie van ze gekregen.

Ik moet alleen wel zeggen dat ik gestoord word van het toetsenbord. ipv een spatiebalk krijg ik een kleine spatiebalk en links er van een .COM toets. Na overschakelen naar numeriek toetsenbord en weer terug is het weg ..maar toch irritant.

De internetbrowser loopt ook constant vast.

Misschien toch maar weer terug naar een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09
Ik heb een LPD versie gekregen afgelopen weekend. Eerst accu in een dag leeg omdat Swype continue blijf draaien.

Vandaag accu opeens leeg, Facebook 62% van de batterij gebruikt! En zo vaak gebruik ik de facebook applicatie ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 14:12
jongetje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:44:
Ik heb een LPD versie gekregen afgelopen weekend. Eerst accu in een dag leeg omdat Swype continue blijf draaien.

Vandaag accu opeens leeg, Facebook 62% van de batterij gebruikt! En zo vaak gebruik ik de facebook applicatie ook weer niet..
Dat laatste heeft alles te maken met een gare Facebook app die in de achtergrond lekker je cpu door blijft stoken. Dat zie je niet alleen bij de SII, maar ook bij andere ICS-devices.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 29-05-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11-2024
Anoniem: 460120 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:01:
Update April: GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3
Update Mei: GT-I9100_XEN_I9100XWLPD_I9100XXLPW_I9100XENLP5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb GT-I9100_XEN_I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3 en als ik de ingebouwde updater gebruik, gaat hij 18MB-update downloaden. Ik voer het vooralsnog niet uit (huidige versie bevalt prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Wokkels schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:21:
Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar stap dan gewoon over op een custom ROM als CM9. Heb ik laatst ook gedaan en nog nul problemen met reboots, haperende WIFI of andere problemen gehad, terwijl ik daarvoor ook reboots e.d. had...
* Wokkels is tevens erg gelukkig zonder TW. :)
Daarvoor hebben we het S II custom ROM topic, dit gaat over de officiële ICS update van Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 23:15
RedShift schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:45:
[...]

Daarvoor hebben we het S II custom ROM topic, dit gaat over de officiële ICS update van Samsung zelf.
Waar lees je dat? We een aantal topics voor de S2:

S2 Topic - voor alle officiele fw en algemene zaken
S2 Custom - voor alle custom ROM's etc
S2 Accessoires - de naam zegt genoeg
Samsung Kies - voor problemen met Kies
S2 ICS - voor alle ICS fw

Zoals je ziet zit hierin een overlap. Met name tussen ICS en custom en tussen ICS en S2 algemeen.

In het onderhavige topic, S2 ICS, kan m.i. alles wat met ICS te maken heeft qua updaten behandeld worden. En ook custom ICS roms horen daar dus bij, is immers S2, ICS, update etc.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door reyals op 31-05-2012 14:42 . Reden: nieuw software topic ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
Wat ik wel merk met Android 4 ,, dat de push mail vaak niet werkt, hij geeft verbinding problemen, maar kan niet echt iets vinden wat een log is (waarom), en het andere moment doet ie het gewoon wel.

en af en toe heb ik het idee dat de batterij in een aantal uur leeg loopt,, heb wel zo'n spaar programma aan gezet, maar om steeds BT en WiFi uit en weer aan te zetten.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 12:40
Misschien een beetje domme vraag, maar mijn FOTA update wil niet installeren. Downloaden ging wel, maar ik krijg een foutmelding dat ik via Kies moet updaten of naar een Samsung servicepunt moet gaan. Ik kan me goed voorstellen dat dit komt omdat mijn telefoon is geroot, maar zou hier graag uitsluitsel over willen. Zijn er mensen met geroote S2 die wel via FOTA kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic begint behoorlijk wat overlap te vertonen met het firmwaretopic. Omdat bij de meeste mensen de update wel binnen is, ga ik dit topic op slot gooien.
-Voor ervaringen kun je terecht in het ervaringentopic.
-Voor prutsen met de firmware kun je in het firmware-topic terecht, ook als je, op niet-officiële wijze, officiële firmware wilt flashen.
-Voor problemen met de ICS-update, of andere zaken, kun je zoals gewoonlijk een nieuw topic openen.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.