Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Sinds ics heb ik een battery drain door exchange. Vannacht helemaal opgeladen en laten liggen. 9 uur later is er 60% accu verdwenen.
Met betterbatterystats en de standaard app zie ik dat er periodiek de wifi wordt aangezet en enige tijd actief blijft.
Kan helaas ff geen screenshot plaatsen...
Alle mail staat op push en mn wifi gaat uit als het scherm uit staat, al geloof ik daar nu niet veel meer van.
Heb het idee dat sommige instellingen visueel op de ene manier staan ingesteld maar onder water op een andere manier.
Iemand ook deze ervaring?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:12:
OK :*)
Is bekend welke rom versie dit is en hoe functioneert deze op de SII?
Dat is WanamLite, meer over te lezen in dit topic :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo G2 gebruikers,

Ik heb de installatie kunnen uitvoeren naar ics via de officiële KIES manier, daar is het mee gezegd...
Na de vorige update naar 2.3... kreeg ik spontane reboots en nu moet ik de reboots maar handmatig uitvoeren via de nieuwe knop (bijzonder dat deze erbij gekomen is voor een "stabiel" os).

Hier kleine opsomming van frustratie:
- De Samsung is traag geworden.
- Soms loopt toetsenbord vast (ik gebruik Swype) en wordt de telefoon heel erg warm.
- Batterij loopt binnen 5 uur naar 40% (of zelfs sneller) zonder actief met toestel te werken.
- Mail staat niet meer in afzonderlijke mappen bij aanvangscherm en zeer onoverzichtelijk geworden.
- Icoontjes zijn "hard" en hoekig.
- Lettertypes worden niet goed ondersteunt, moet zelfs weer op standaard font zetten anders zijn sommige letters niet te lezen.
- Sommige (eigen) Samsung Apps lopen vast.
- Nu hou ik maar op!

Ik zou zelfs heeeel graag mijn telefoon terug willen zetten naar oorspronkelijke versie....maar dat kan niet via KIES

Advies: Niet updaten naar Android ICS

Ik hoor graag reacties van medegebruikers met zelfde problemen en die er een oplossing voor hebben.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:44:
Advies: Niet updaten naar Android ICS
ICS is the bomb.
Ik hoor graag reacties van medegebruikers met zelfde problemen en die er een oplossing voor hebben.
Zou gewoon lekker full wipen en vanaf "nul" beginnen. Schone install, lekker snel en stabiel, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:44:
Ik zou zelfs heeeel graag mijn telefoon terug willen zetten naar oorspronkelijke versie....maar dat kan niet via KIES
Even zoeken in dit topic et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Ben nu voor een kennis ICS aan het uppen maar het gaat even niet volgens plan.
Als ik een wipe data facory reset heb uitgevoerd met 2.3.5 wil ik dat het toestel daarna,
niet weer opstart, druk ik op restart scherm gaat uit, hou down/home/power knoppen ingedrukt
en kom niet in down mode maar start gewoon weer 2.3.5 op, hoe kan ik dit voorkomen, wil gelijk
met Odin aan de slag na het wipen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik zie echt nog te veel ICS problemen in dit topic. Dood irritant, dat ze niet gewoon een werkende versie kunnen uitrollen :( geeft me wel hoop dat de TNL versie misschien iets beter zal draaien.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

duurt dat full wipen lang? hij is hier nu al 40 minuten bezig, en zoveel had ik er niet op staan volgens mij...

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mickroz schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:16:
duurt dat full wipen lang? hij is hier nu al 40 minuten bezig, en zoveel had ik er niet op staan volgens mij...
Duurt paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

hmm, dan gaat het niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Nou, ik snap alle negatieve berichten over ICS hier niet hoor. En ik betwijfel of de mensen die deze problemen hebben een wipe hebben uitgevoerd, die de meeste problemen gewoon oplost.
Ik heb vrijdag gewoon geupdate via KIES en heb er een vloeiend werkende, snelle en stabiele telefoon voor teruggekregen. Accudrain is er niet: gisteren de hele dag normaal mee gewerkt en gebeld (roaming zelfs, zit in Praag) en had gisteravond nog 60% over. Ook vind ik de Gmail app er veel beter uitzien (ok, het is soms even zoeken naar de functies als je de oude versie gewend bent).

Het enige minpuntje is imho het font. De klok bovenin is echt wel vrij lelijk. Ook kan je niet het weer op je lockscreen zetten als je een pattern gebruikt. Jammer, maar niet onoverkomelijk :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 14:58

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Ik heb een S2 TNL telefoon, nu heb ik de LPS rom een week of wat geleden op mijn S2 gezet.
Maar ik heb mijn telefoon verkocht en nu wil ik terug naar de laatste officiële TNL rom die ook werkt met KIES.

Ik heb dit topic al wat doorgelezen, maar kan niet echt vinden waar ik de stock TNL roms kan vinden.
Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:12
Wat betreft het batterij verhaal.
Dit had ik ook na de update, toestel werd ook heel warm en batterij vloog leeg.
Ik heb toen het toestel uitgezet, batterij er een minuut of 10 uitgelaten daarna de batterij terug en telefoon aangezet.
Geen last meer gehad van een snel leeglopende batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Mickroz schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:16:
Heb je het vanuit de telefoon zelf gedaan of via de vol-up+home+power toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

via vol up+home+power, heb het nog maar een keer gedaan, nu ging het wel goed, en alles loopt weer heerlijk soepel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een paar dagen ICS lopen on mijn samsung s2, maar veel rare bugs.
***Het wifi icoon is weg in de notificatie balk, ik krijg zowel met gebruik van wifi en 3g hetzelfde 3g icoontje. Kan dus de signaal sterkte niet meer zien van wifi.
Wifi valt ook vaak uit, heb in de settings gekeken onder advanced en wifi altijd aan staan, zelfs dan af en toe schakelt deze nog uit, met gingerbread nooit problemen mee.

***Alles draait in het algemeen wat langzaam hier, moet 3 keer klikken om een app geopend te krijgen, sommige apps lopen vast, moet dan de hele foon restarten, viber had geen geluid ( kan zijn dat deze nog op ics aangepast moeten worden, dat weet ik niet.
Soms na een reboot ben ik ineens al mijn icoontjes kwijt op het homescreen.

Heb ics geupdate via kies, en daarna toch maar voor de zekerheid een factory reset gedaan en cache wipe. en opnieuw begonnen met instellen, maar dat heeft ook niet kunnen baten. Nu ben ik best een NOOB met dit alles, die cache wipe dat is toch dat alle data media van je interne opslag verwijdered word? Alle foto's en video's blijven gewoon staan na dat process.

Heb geen geroot toestel btw alles origineel.
Iemand anders deze bugs ook met ics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:18:
...
Nu ben ik best een NOOB met dit alles, die cache wipe dat is toch dat alle data media van je interne opslag verwijdered word? Alle foto's en video's blijven gewoon staan na dat process.
....
Nee dat doet de cache wipe niet :)
Als je dat wil moet je vanuit je telefoon gaan naar
Instellingen -> Back-up maken en terugzetten -> Standaard gegevens herstellen en daar dan ook onderaan het vinkje zetten bij "Formateer USB-opslag"
Dan is hij weer leeg en is ook je interne opslag leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik draai zelf ook nog 2.3.6 nadat ik enkele ICS roms heb geprobeerd. 2.3.6 (checkrom HD v6) werkt naar mijn gevoel nog steeds het snelst. Ik mis op dit moment dan ook nog niks wat in ICS wel zit (enkel misschien de chrome browser).

Gelukkig lees ik dat er meer mensen zijn die er last van hebben. Ik wacht een goede custom rom af(die een beetje doorontwikkeld is) en dan probeer ik ICS nog wel een keer...

Zo niet, dan de S3 maar ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ewivis schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:33:
Gelukkig lees ik dat er meer mensen zijn die er last van hebben. Ik wacht een goede custom rom af(die een beetje doorontwikkeld is) en dan probeer ik ICS nog wel een keer...
Die zijn er al weken uiteraard. Draait allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Vraag me af hoelang Samsung nu gaat wachten met 4.0.4 voor de S2.
De Nexus is inmiddels al aan het updaten naar 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:30
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:18:
Heb nu een paar dagen ICS lopen on mijn samsung s2, maar veel rare bugs.
***Het wifi icoon is weg in de notificatie balk, ik krijg zowel met gebruik van wifi en 3g hetzelfde 3g icoontje. Kan dus de signaal sterkte niet meer zien van wifi.
Wifi valt ook vaak uit, heb in de settings gekeken onder advanced en wifi altijd aan staan, zelfs dan af en toe schakelt deze nog uit, met gingerbread nooit problemen mee.

***Alles draait in het algemeen wat langzaam hier, moet 3 keer klikken om een app geopend te krijgen, sommige apps lopen vast, moet dan de hele foon restarten, viber had geen geluid ( kan zijn dat deze nog op ics aangepast moeten worden, dat weet ik niet.
Soms na een reboot ben ik ineens al mijn icoontjes kwijt op het homescreen.

Heb ics geupdate via kies, en daarna toch maar voor de zekerheid een factory reset gedaan en cache wipe. en opnieuw begonnen met instellen, maar dat heeft ook niet kunnen baten. Nu ben ik best een NOOB met dit alles, die cache wipe dat is toch dat alle data media van je interne opslag verwijdered word? Alle foto's en video's blijven gewoon staan na dat process.

Heb geen geroot toestel btw alles origineel.
Iemand anders deze bugs ook met ics?
Ik herken dit, nadat ik met Kies mijn telefoon had bijgewerkt was die traag en veel werkte niet lekker.
De oplossing voor mij was een factory reset door het volgende in te geven *2767*3855#
Let op dit wist alles op de telefoon, maak een backup voortijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:31:
[...]

Hallo,

Ik heb exact het zelfde probleem. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat mijn IMEI nummer niet meer klopt met de sticker achter de batterij.
Het lijkt er op dat mijn telefoon terug moet naar Samsung omdat mijn IMEI is veranderd in een heel vreemd nummer nl 004999010640000.

Het enige wat werkt bij mij is terug naar oude versie 2.3.3 en dan heb ik wel verbinding met het netwerk.
Ook mijn IMEI nummer blijft dan het verkeerde rare nummer wat ik hierboven heb genoemd.

Ben benieuwd of jouw IMEI nummer ook is veranderd.

Kortom de oplossing heb ik niet, misschien is er iemand die hiervoor wel een oplossing weet zonder de telefoon naar Samsung terug te hoeven sturen en een vette rekening te krijgen.
Ronald
Hoi DJRK,

Het rare is.. Mijn IMEI is gewoon goed te zien (gelijk aan met de sticker op mijn telefoon.)
Ik vermoed wel dat ze de sticker bij Typhone van telefoon hebben verwisseld.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
Brad Pitt schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:35:
[...]

Die zijn er al weken uiteraard. Draait allemaal prima.
Die zijn er naar mijn idee nog niet. Heb ook dezelfde roms als jij geprobeerd, maar die zijn naar mijns inziens niet echt snappy genoeg.
Wel mooi dat jij het allemaal prima vindt draaien verder hoor ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ewivis schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:55:
Die zijn er naar mijn idee nog niet. Heb ook dezelfde roms als jij geprobeerd, maar die zijn naar mijns inziens niet echt snappy genoeg.
Dan kun je lang gaan wachten want veel beter dan dit wordt ICS echt niet meer hoor.
Wel mooi dat jij het allemaal prima vindt draaien verder hoor ;)
Ben niet de enige gelukkig :) Een goed geconfigureerde ICS Rom is gewoon prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGLAdmin schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:43:
[...]

Ik herken dit, nadat ik met Kies mijn telefoon had bijgewerkt was die traag en veel werkte niet lekker.
De oplossing voor mij was een factory reset door het volgende in te geven *2767*3855#
Let op dit wist alles op de telefoon, maak een backup voortijd.
Dank je, ik ga het zometeen proberen, maar had jij ook dat wifi icoon probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:09:
[...]

Dank je, ik ga het zometeen proberen, maar had jij ook dat wifi icoon probleem?
Het WiFi en GPRS/UMTS symbool zijn min of meer samen gevoegd, na de update had ik daar niet direct een probleem mee, de signaal sterkte werd goed aangegeven.
Bij mij was het vooral apps niet meer lekker werkten, ik vermoed dat de cache voor de apps en TouchWiz niet goed verwijderd is, wat allerlei rare problemen veroorzaakt.
Een voorbeeld is dat de bol app er nog op stond en niet verwijderbaar was, deze app zit niet meer als standaard in de firmware.

Na de factory reset heb ik geen vage problemen meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGLAdmin schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:27:
[...]

Het WiFi en GPRS/UMTS symbool zijn min of meer samen gevoegd, na de update had ik daar niet direct een probleem mee, de signaal sterkte werd goed aangegeven.
Bij mij was het vooral apps niet meer lekker werkten, ik vermoed dat de cache voor de apps en TouchWiz niet goed verwijderd is, wat allerlei rare problemen veroorzaakt.
Een voorbeeld is dat de bol app er nog op stond en niet verwijderbaar was, deze app zit niet meer als standaard in de firmware.

Bij mij is het volgende met wifi opgevallen;
Wifi schakelt automatisch uit als ik het scherm uit zet wat ik zo ingesteld heb, met 2.3.6 gebeurde dat na +/- 15 min, Met ICS gebeurt dat pas na een paar uur.
Als ik het scherm met ICS weer activeer duurt het 1 tot 2 min voordat wifi weer werkt, met 2.3.6 was dit binnen 5 sec weer actief.
Is er ergens nog wat in te stellen wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:39:
[...]

Wifi schakelt automatisch uit als ik het scherm uit zet wat ik zo ingesteld heb, met 2.3.6 gebeurde dat na +/- 15 min, Met ICS gebeurt dat pas na een paar uur.
Als ik het scherm met ICS weer activeer duurt het 1 tot 2 min voordat wifi weer werkt, met 2.3.6 was dit binnen 5 sec weer actief.
Daar heb ik geen problemen mee gezien, wil niet zeggen dat ze er niet waren, ik heb vrij snel naar het installeren van ICS de reset uitgevoerd.
Ik heb geen parameters kunnen vinden waarmee de timers voor het uitschakelen van wifi tijdens het sluimeren ingesteld kunnen worden, alleen de opties voor wat te doen tijdens sluimeren zijn in te stellen volgens mij. Bij mij komt Wifi gelijk weer bij na het sluimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGLAdmin schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:27:
[...]

Dank je voor je hulp zover, net reset gedaan, maar de foon blijft een beetje langzaam, als ik bv de standaard widgets van samsung verwijder die grote dan duurt het even met verslepen en het berekenen naar de prullebak lol.
heb het gevoel dat de snappyness een beetje weg is tov van gingerbread, maar ja dat is nu te laat, en wil niet gaan rooten vanwege de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
Onderstaande om buiten het geklaag om ook nog wat goed nieuws mbt ICS te horen...

Ik heb verschillende versies van ICS geprobeerd en moet zeggen dat ik niet veel verschil merk. Wel dat bij elke installatie de batterij wat harder ging ondanks een data wipe.
Ik heb een full factory reset gedaan, usb storrage verwijderd en dus begonnen met een telefoon die volledig gereset is met ICS NL versie er op.
Wat een zonnetje, wat een frisse wind, geen wolkje aan de lucht. Alles gaat soepel en lekker vlotjes. De batterij gaat in Idle < 2 % per uur en dat vind ik niet verkeerd. Hierbij staat wifi nonstop aan en word mail iedere 5 minuten gesynct. Wordfeud en schaken doen ook om de x minuten(?) een controle of ik al aan de beurt ben.

Kortom, wat een feest tov de rebootende 2.3.6

Edit: Toestel is geroot zodat ik o.a. de advertenties kan omzeilen wat gunstiger is voor batterij verbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door diet op 15-04-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Social hub (3x) en paar SNS files verwijderd en idd TW Launcher crasht! dus geen aanrader... kon gelukkig nog gmail openen dus ff snel andere launcher gemaild.

Mobiel opsporen werkt nu ook niet meer... dus het hangt blijkbaar aan veel meer apps.

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 15-04-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,
Ik heb een kpn branden toestel,en ik dacht als ik hem nu flash met odin naar de xen 2.3.6 dan kan ik hem daarna aan de pc hangen en dan zal kies aangeven dat ik een update heb.
Maar nu zegt kies:Uw apparaat ondersteund geen softwareupgrades via kies.
Hoe kan dit?
Is er een manier dat ik hem xen maak en dan laat updaten naar ics via kies?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:31
n00bs schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:35:
Social hub (3x) en paar SNS files verwijderd en idd TW Launcher crasht! dus geen aanrader... kon gelukkig nog gmail openen dus ff snel andere launcher gemaild.

Mobiel opsporen werkt nu ook niet meer... dus het hangt blijkbaar aan veel meer apps.
Ik heb ze alleen maar gefreezed, en heb nergens last van.
Of je ze nou freezed of verwijderd is toch hetzelfde. behalve dat het een klein beetje geheugen inneemt(APK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:39:
[...]

Daar lijk ik ook last van te hebben. De tip om 10 minuten de accu te verwijderen heeft iig niet gewerkt. Ik denk dat ik maar eens een schone installatie ga doen...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu met odin de officiele xen versie van 4.0.3 geinstalleerd,kies geeft nu ook weer netjes aan dat dit de nieuste update is.
Werkt hij nu dus gewoon weer met kies?
Ook heb ik nu geen garantie verspeelt bij samsung zelf,want heb hem dus niet geroot of dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Ursamajor schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:28:
Sinds ics heb ik een battery drain door exchange. Vannacht helemaal opgeladen en laten liggen. 9 uur later is er 60% accu verdwenen.
Met betterbatterystats en de standaard app zie ik dat er periodiek de wifi wordt aangezet en enige tijd actief blijft.
Kan helaas ff geen screenshot plaatsen...
Alle mail staat op push en mn wifi gaat uit als het scherm uit staat, al geloof ik daar nu niet veel meer van.
Heb het idee dat sommige instellingen visueel op de ene manier staan ingesteld maar onder water op een andere manier.
Iemand ook deze ervaring?
Ik had na de ics update ook een flinke battery drain met exchange push sync en ben daarom gisteren avond helemaal opnieuw begonnen, dus een full wipe, clear cache en format en heb vooralsnog nergens last meer van.

Ook ben ik overgestapt van launcherpro naar go launcher ex omdat launcher pro bij mij vaakhed onder ics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:57:
Werkt hij nu dus gewoon weer met kies?
In theorie wel, maar het blijft Kies ;)
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:57:
Ook heb ik nu geen garantie verspeelt bij samsung zelf,want heb hem dus niet geroot of dergelijks?
Nee, als je een officiele rom flasht gaat de custom counter niet lopen en hoef je je dus geen zorgen te maken om je garantie. Voor de zekerheid kan je even naar download modus gaan en links bovenin kijken of je teller nog op 0 staat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:02:
[...]
In theorie wel, maar het blijft Kies ;)

[...]
Nee, als je een officiele rom flasht gaat de custom counter niet lopen en hoef je je dus geen zorgen te maken om je garantie. Voor de zekerheid kan je even naar download modus gaan en links bovenin kijken of je teller nog op 0 staat.
Thnx,hij staat inderdaar nog op 0 en official.
Maar debranden is ook verboden eigenlijk toch,dus via kpn zal ik dan geen garantie hebben maar wel samsung zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:45:
Hoi mensen,
Ik heb een kpn branden toestel,en ik dacht als ik hem nu flash met odin naar de xen 2.3.6 dan kan ik hem daarna aan de pc hangen en dan zal kies aangeven dat ik een update heb.
Maar nu zegt kies:Uw apparaat ondersteund geen softwareupgrades via kies.
Hoe kan dit?
Is er een manier dat ik hem xen maak en dan laat updaten naar ics via kies?
Als je toch met ODIN gaat flashen kan je net zo goed 4.0.3 via odin flashen...

Wel raar dat ie niet werkt trouwens, maar ik zou gewoon ICS via Odin flashen :)

edit: mensen die snachts vinden dan exchange te veel verbruikt, doe een reset (ja kut ik weet het maar verhelpt 9/10 problemen) verder kan je natuurlijk zorgen dat ie snacht niks doet of om het uur checkt ipv push of om de 5 minuten.

[ Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 15-04-2012 17:18 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
watercoolertje schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:10:
[...]

Als je toch met ODIN gaat flashen kan je net zo goed 4.0.3 via odin flashen...

Wel raar dat ie niet werkt trouwens, maar ik zou gewoon ICS via Odin flashen :)
Heb hier het zelfde, maar dan met T-mobile
2.3.5 geflasht naar 4.03 en kan nu ook niet meer via Kies uppen,
maar vindt dat zelf niet erg, Odin is veel sneller ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 15-04-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:05:
Thnx,hij staat inderdaar nog op 0 en official.
Maar debranden is ook verboden eigenlijk toch,dus via kpn zal ik dan geen garantie hebben maar wel samsung zelf?
Lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat dat een probleem is, dat heb ik nog nooit gehoord. Ik denk ook niet dat KPN juridisch een poot heeft om op te staan als ze dat beweren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

jeroendh schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:46:
[...]

Ik heb ze alleen maar gefreezed, en heb nergens last van.
Of je ze nou freezed of verwijderd is toch hetzelfde. behalve dat het een klein beetje geheugen inneemt(APK)
Naja heb alle cache verwijderd opnieuw LP7 erop gedaan en voila weer QwertZ... echt heel bizar. Dit natuurlijk allemaal gecorrigeerd en weer die overbodige apps verwijderd. Social Hub er maar in laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-09 23:17
Heb een auto met een bluetooth carkit die alleen met RSAP werkt.

Maar helaas ondersteunt Android 4 geen rSAP... 2.3.6 doet dat wel...

Dus voor mij geen update... sterker nog. Als ik update kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken voor mijn werk.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
DutchBee schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:20:
Heb een auto met een bluetooth carkit die alleen met RSAP werkt.

Maar helaas ondersteunt Android 4 geen rSAP... 2.3.6 doet dat wel...

Dus voor mij geen update... sterker nog. Als ik update kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken voor mijn werk.

Iemand een oplossing?
Wellicht: http://www.android-rsap.com/ ? (Derde hit op google als je zoekt op 'rsap')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Weet iemand toevallig hoe je een screen capture doet met ICS?

De gebruikelijke home+power werkt niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Knamix schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:18:
Weet iemand toevallig hoe je een screen capture doet met ICS?

De gebruikelijke home+power werkt niet bij mij
Volume Down en power is het geworden in ICS. Precies tegelijkertijd indrukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is Swype niet meer beschikbaar in 4.0.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 16:30
Christian schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:53:
Is Swype niet meer beschikbaar in 4.0.3?
Jazeker is die wel beschikbaar, staat gewoon tussen de toestenbordinstellingen. Vanwaar die vraag?

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Jochemp schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:55:
[...]

Jazeker is die wel beschikbaar, staat gewoon tussen de toestenbordinstellingen. Vanwaar die vraag?
Omdat het bij mij niet tussen de toetsenbordinstellingen staat.
Ik heb mijn telefoon zojuist geupdate via ODIN. Is het ook mogelijk om een full wipe te doen via ODIN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
thobe schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:23:
[...]

top! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Christian schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:09:
[...]

Omdat het bij mij niet tussen de toetsenbordinstellingen staat.
Ik heb mijn telefoon zojuist geupdate via ODIN. Is het ook mogelijk om een full wipe te doen via ODIN?
Dus onder Intellingen -> Taal en Invoer
staat niet de mogelijkheid om een vinkje te plaatsen bij Swype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Dennis-L schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:20:
[...]

Dus onder Intellingen -> Taal en Invoer
staat niet de mogelijkheid om een vinkje te plaatsen bij Swype?
Nee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
thobe schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:23:
[...]

Blijkbaar hebben ze liever niet dat je screenshots maakt ofzo...
Ik heb het nu 20 keer geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ingedrukt houden tot ie meldt dat de schermafbeelding is opgeslagen. Maar je was vast al zo slim om dat te proberen dus is er een ander probleem...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Dennis-L schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:24:
[...]

Blijkbaar hebben ze liever niet dat je screenshots maakt ofzo...
Ik heb het nu 20 keer geprobeerd...
Naast het tegelijkertijd indrukken moet je hem ook heel eventjes vasthouden.

In dit filmpje zie je dat duidelijk: YouTube: How to take ScreenShot on Android 4.0 Ice cream Sandwich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ursamajor schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:36:
Ingedrukt houden tot ie meldt dat de schermafbeelding is opgeslagen. Maar je was vast al zo slim om dat te proberen dus is er een ander probleem...
OMG!
Ik las het verkeerd |:(
Nevermind...bla bla bla

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis-L op 15-04-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Bij mij werkt Spotify weer. Voor mensen die er ook last van hebben deel ik even mijn uitgevoerde handelingen. Misschien dat het voor diegene ook werkt!

1. Wifi en 3G verbinding verbreken
2. Spotify openen, nu heb je de tijd om uit te loggen;
3. Toestel in vliegtuigmodus zetten
4. Spotifty openen;
5. Nu krijg je het inlogscherm, druk op de menu toets en kies er voor om de instellingen te resetten. Hij geeft een waarschuwing maar je kunt gewoon doorgaan.
6. Verwijder spotify, ik heb toen het toestel ook even een reboot gegeven;
7. Vliegtuigmodus uitschakelen, daarna vanuit Google Play Spotify opnieuw installeren;
8. Inloggen, nu doet hij het. Heb 1 crash gehad sindsdien, maar nu heeft hij keurig alles gesynchroniseerd en draait stabiel nu.

[ Voor 4% gewijzigd door thobe op 15-04-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Bij mij werkt ICS (origineel via Kies) best lekker. Sommige Apps resulteren soms in een zwart scherm. Die verwijder ik dan even en installeer het opnieuw. Daarna doet ie het wel. Ik heb wel de cache gecleared na de update. Een full wipe heb ik niet gedaan. Ik geloof best dat dat wel verstandig is, maar weet je hoeveel tijd het me kost om alles weer in dezelfde staat te krijgen?

Battery gaat idd iets sneller leeg dan met 2.3.6, maar een dag kan ik nog steeds makkelijke redden. De temperatuur wordt niet altijd geüpdate op het lock screen. Het icoontje lijkt wel goed, maar de temp staat vaak op 0,0 C

Ik gebruik overigens de Nova Launcher. Maar APEX en Go Launcher EX staan er ook nog op. Die laatste gebruikte ik op 2.3.6, die loopt echter minder soepel dan Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via kies kan ik nog steeds niet upgraden? Duurt de uitrol in nederland dan zo lang of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:01:
Via kies kan ik nog steeds niet upgraden? Duurt de uitrol in nederland dan zo lang of is er iets anders aan de hand?
Wat geeft hij bij jou aan als huidige firmware en dan vooral wat staat er tussen de () op het eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TNL en VDF (vodafone?) hebben nog geen updates. Nog maar 5 weken te gaan zegt hun business service desk.

Wees blij, als je beetje door pagina's hier scrolled zie je probleem na probleem met ICS. Wat een drama :(

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 16-04-2012 08:20 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
lanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:20:
TNL en VDF (vodafone?) hebben nog geen updates. Nog maar 5 weken te gaan zegt hun business service desk.

Wees blij, als je beetje door pagina's hier scrolled zie je probleem na probleem met ICS. Wat een drama :(
Dat valt reuze mee hoor, als je maar goed update, dus eerst je toestel naar fabrieksinstellingen terug zet incl usb geheugen wissen, daarna opnieuw starten dan gelijk herstarten en Up/Home/Power knoppen ingedruk houden,
en kiezen voor factory data reset daarna restart, dan gelijk Down/Home/Power ingedrukt houden,
En daarna pas met Odin de nieuwe ICS-Rom er op zetten, als je het op deze manier doet kan het niet fout gaan,
en zul je ook geen problemen ondervinden, hoogstens dat je 1x extra moet flashen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Alleen mensen met problemen melden zich.
Ik heb meerdere telefoons geupdate naar ICS (via Odin en KIES). Geen van de gebruikers meldt problemen en zijn zeer tevreden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:46
Ik ben zelf ook erg tevreden met de ICS update vanuit Samsung. Hij draait lekker. De accu gaat bij mij nu ook langer mee, heb het al 2 1/2 dag volgehouden met nog prik over (toen ik hem net had was dit één dag max, geef toe, toen werd hij wel meer gebruikt). Wat bij mij ook enorm de accu leeg zoog was whatsapp, deze is inmiddels verwijderd. Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Eigenlijk is de update een farce met behoudt van je instellingen. Ik begrijp dus dat er sowieso een fullwipe moet plaatsvinden. :X

Ik heb zelf last van dat hij totaal niet snappy reageert, bewegingen verkeerd registreert (bv. in teletekst app of tussen homescreens) en je moet vaak meerdere keren drukken om een app te openen. Dit kwam pas één/twee dagen na de update. Ook is de batterijtijd geen topper (en ik heb nog wel de 2k mAh accu).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18

Zo blij zou ik er niet om zijn... ICS is echt een gigantische verbetering die de SII (IMHO) op alle vlakken de iphone 4S voorbij laat streven. De paar problemen die je hier ziet zijn overwegend te wijten aan gezeik met kies, wat nukkige apps die gewoon nog neit helemaal ICS ready zijn en andere kleine probleempjes. Het is een upgrade waar je 'u' tegen zegt, ga het eerst gebruiken voor je roept ;)

Over het wipen van instellingen; ik ben vanaf factory 2.3.3 gekomen, heb vervolgens via odin en CWM diverse roms over elkaar heen gegooid, nog nooit een wipe-knop ingedrukt en heb tot nog toe echt 0 problemen. Mijn SII is net zo snel als ieder ander, en ik wacht even tot alle modbouwers klaar zijn voor de puzzelstukjes die ik nodig heb, om vervolgens de voor mij ultieme LP7 te bouwen en pas dan een wipe te doen. Hetzelfde voor andere telefoons van o.a. mijn broers en kennissen, die ik allemaal op dezelfde manier heb geflashed. 0,0 problemen en alleen maar awesomness :)

[/tegengeluid]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:02:
[...]

Wat geeft hij bij jou aan als huidige firmware en dan vooral wat staat er tussen de () op het eind
Dit: PDA:kI4 / PHONE:KI1 / CSC:KH2 (XEU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:11:
[...]

Zo blij zou ik er niet om zijn... ICS is echt een gigantische verbetering die de SII (IMHO) op alle vlakken de iphone 4S voorbij laat streven. De paar problemen die je hier ziet zijn overwegend te wijten aan gezeik met kies, wat nukkige apps die gewoon nog neit helemaal ICS ready zijn en andere kleine probleempjes. Het is een upgrade waar je 'u' tegen zegt, ga het eerst gebruiken voor je roept ;)

Over het wipen van instellingen; ik ben vanaf factory 2.3.3 gekomen, heb vervolgens via odin en CWM diverse roms over elkaar heen gegooid, nog nooit een wipe-knop ingedrukt en heb tot nog toe echt 0 problemen. Mijn SII is net zo snel als ieder ander, en ik wacht even tot alle modbouwers klaar zijn voor de puzzelstukjes die ik nodig heb, om vervolgens de voor mij ultieme LP7 te bouwen en pas dan een wipe te doen. Hetzelfde voor andere telefoons van o.a. mijn broers en kennissen, die ik allemaal op dezelfde manier heb geflashed. 0,0 problemen en alleen maar awesomness :)
[/tegengeluid]
Als je zonder te wipen nog nooit tegen een probleem bent aangelopen met flashen, waarom zou je dat met die "ultieme LP7" dan wel doen?
Een aantal hebben dan problemen (waaronder ikzelf) met een QWERTZ toetsenbord wat niet zonder ingrepen te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:20:
[...]

Als je zonder te wipen nog nooit tegen een probleem bent aangelopen met flashen, waarom zou je dat met die "ultieme LP7" dan wel doen?
Voor het gevoel :+ De LP7 is een rom waar ik wel even op wil blijven draaien, dan draai ik er gewoon even een wipe overheen, om er zeker van te zijn.
Nandroid backups zijn ook helemaal geweldig om die reden, zeker nu App Extractor bestaat :)
Een aantal hebben dan problemen (waaronder ikzelf) met een QWERTZ toetsenbord wat niet zonder ingrepen te verhelpen is.
Misschien heb ik die ook wel, maar ik gebruik al een hele tijd smart keyboard pro uit de market met NL toetsenbord. Ik heb een broertje dood aan swype/stock sammy tobo, dat was een van de weinige dingetjes waarvan ik vond dat HTC het echt een stuk beter bekeken had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:24:

[...]

Misschien heb ik die ook wel, maar ik gebruik al een hele tijd smart keyboard pro uit de market met NL toetsenbord. Ik heb een broertje dood aan swype/stock sammy tobo, dat was een van de weinige dingetjes waarvan ik vond dat HTC het echt een stuk beter bekeken had ;)
OK, ik ben niet zo'n tweaker en dus tevreden met het standaard keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:36:
[...]

OK, ik ben niet zo'n tweaker en dus tevreden met het standaard keyboard.
Alternatieve toetsenborden installeer je gewoon uit de Play Store hoor, dat heeft heel weinig met tweaken te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:41:
[...]

Alternatieve toetsenborden installeer je gewoon uit de Play Store hoor, dat heeft heel weinig met tweaken te maken :)
Dat weet ik wel, maar is het niet zo dat dit soort app's meer van de accu vergen?
Ik heb namelijk al een halve tot 1 dag minder sinds ik ICS heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:11:
[...]

[/tegengeluid]
Al gebruikt, maar zelfde issue als met 2.3.5. Ik moet er een andere launcher (Nova) opzetten voordat het lekker werkt. Dat vind ik wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
lanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:52:
[...]

Al gebruikt, maar zelfde issue als met 2.3.5. Ik moet er een andere launcher (Nova) opzetten voordat het lekker werkt. Dat vind ik wel erg jammer.
Ik vind het een ontzettende plus dat Samsung de TW-launcher ongeveer hetzelfde heeft gehouden. Ik ben het met je eens dat de Nova / Apex launchers lekkerder werken, maar die hebben hun mogelijkheden volledig te danken aan ICS. Heel veel mensen met een SII die via Kies de update krijgen (want ze syncen al dingen via kies) zitten er niet op te wachten dat hun halve telefoon ineens veranderd, en dat heeft Samsung echt heel goed begrepen. Ik zie de moeders van 40 al gaan met een nieuwe launcher, die zijn blij dat ze deze net door hebben, nog los van het feit dat de ICS-launcher/kleuren op de SIII dan weer een USP tov de SII kunnen zijn voor diezelfde doelgroep ;)

Het is toch juist onzettend fijn aan android dat je het compleet naar je eigen hand kunt zetten, ALS je dat nodig vindt? Launcher hier, sms-app daar en nog een toetsenbordje om het compleet te maken, maar het moet niet hoeven ;)
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:45:
[...]

Dat weet ik wel, maar is het niet zo dat dit soort app's meer van de accu vergen?
Ik heb namelijk al een halve tot 1 dag minder sinds ik ICS heb.
Nah... apps die veel van je accu vergen zijn de apps die veel wakelocks vragen. Dit kun je checken met betterbatterystats, en daar komen soms hele grappige dingen uit (een bug met audio_out in de SII stock-rom die je telefoon continu uit deep sleep houdt bijvoorbeeld, te fixen door bepaalde geluiden uit te schakelen). Een toetsenbord is gewoon een toetsenbord, weinig rare dingen verder :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 16-04-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
ik heb 2 weken geleden (@ The Party 10 in Eindhoven) door iemand anders mijn S2 laten flashen..

Was binnen 5 minuten gepiept.

Info:

Smalbandversie: I1900XXKI4
Kernel: 3.0.27-Siyah-v3.0+
CPU: Armv7 (v7l)

Mod: CyanogenMod Versie 9-20120407 (Nightly-galaxys2)
Date build: Sat 7 April

Buildnummer: IMM76D

Sinds ik deze heb laten flashen heb ik erg weinig problemen waar ik problemen mee heb gehad.

Soms wilt mijn muziek player (winamp) soms doorgaan op de standaard muziek :/
Verder rest werken alle Apps zonder problemen en ook heb ik geen meldingen ofzo bij mijn Patroon.

Het enige wat ik nu wel heb, is dat ik thuis niet meer op mijn ouwe router kan komen (WRT54L volgens mij)
Zegt autherisation problem ofzo iets..

Weet iemand waarom ? :$

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Soundstorm2010 schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:11:
ik heb 2 weken geleden (@ The Party 10 in Eindhoven) door iemand anders mijn S2 laten flashen..

Was binnen 5 minuten gepiept.

Info:

Smalbandversie: I1900XXKI4
Kernel: 3.0.27-Siyah-v3.0+
CPU: Armv7 (v7l)

Mod: CyanogenMod Versie 9-20120407 (Nightly-galaxys2)
Date build: Sat 7 April

Buildnummer: IMM76D

Sinds ik deze heb laten flashen heb ik erg weinig problemen waar ik problemen mee heb gehad.

Soms wilt mijn muziek player (winamp) soms doorgaan op de standaard muziek :/
Verder rest werken alle Apps zonder problemen en ook heb ik geen meldingen ofzo bij mijn Patroon.

Het enige wat ik nu wel heb, is dat ik thuis niet meer op mijn ouwe router kan komen (WRT54L volgens mij)
Zegt autherisation problem ofzo iets..

Weet iemand waarom ? :$
Dit is echt compleet unrelated aan de i9100-ICS, omdat het CM9 EN de siyah kernel betreft. Ik zou even in het custom rom topic vragen hoe/wat.

Los van het feit dat ik iemand anders (lees: onervaren gebruiker op het gebied van custom roms en kernels) zijn telefoon voorzien van CM9 en/of Siyah echt een hele rare move vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 08-09 11:42
Status na een weekendje ICS (XEN), via Kies geupdate:

1x Reboot (heb sinds de update mijn SD weer in de telefoon)
2x Swype vastgelopen
1x Gloeiend heet & uitgevallen na een paar uur (waarschijnlijk app die is blijven hangen).
1x Wifi blijven hangen. Ging niet meer aan of uit..

Verder werkt hij wel erg fijn, ik ben bang dat nog niet alle apps "ICS ready" zijn en dat het probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sahi_NL op 16-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybex
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-04 23:02
Sahi_NL schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:37:
Status na een weekendje ICS (XEN), via Kies geupdate:

1x Reboot (heb sinds de update mijn SD weer in de telefoon)
2x Swype vastgelopen
1x Gloeiend heet & uitgevallen na een paar uur (waarschijnlijk app die is blijven hangen).

Verder werkt hij wel erg fijn, ik ben bang dat nog niet alle apps "ICS ready" zijn en dat het probleem is.
Batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Die is volgens mij niet beter of slechter geworden, vandaag heb ik een normale werkdag, dus ik kan je daar vanavond pas echt meer over zeggen.. Normaal (met exchange sync aan!) doe ik zo'n 12 tot 14 uur op een volle lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybex
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-04 23:02
Sahi_NL schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:41:
[...]

Die is volgens mij niet beter of slechter geworden, vandaag heb ik een normale werkdag, dus ik kan je daar vanavond pas echt meer over zeggen.. Normaal (met exchange sync aan!) doe ik zo'n 12 tot 14 uur op een volle lading.
Als ik op internet ben, lijkt het wel of ie per minuut 2% opslurpt van mijn batterij.
Zal het helpen als ik alles er afgooi en dan weer opnieuw installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
In dit topic staat diverse keren uitgelegd hoe je het toestel helemaal wiped.. Dat kan zeker helpen als je sinds de update een veel slechtere batterij duurt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon gisteren ook een factory reset gegeven omdat hij sinds ICS rustig 5-10% per uur gebruikte terwijl ik hem niet eens gebruikte. Nu lijkt het weer normaal te gaan (1-2% per uur).

In de netwerkteller stond de Exchange service (e-mail?) overigens veel hoger in het gebruik dan normaal, dus wellicht dat die de overgang naar ICS niet helemaal lekker had doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het Leoh-Paard schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:29:
Ik heb mijn telefoon gisteren ook een factory reset gegeven omdat hij sinds ICS rustig 5-10% per uur gebruikte terwijl ik hem niet eens gebruikte. Nu lijkt het weer normaal te gaan (1-2% per uur).
Dit heb ik ook, lijkt me zeer redelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wou al gaan klagen dat de russische versie beter was in batterij verbruik, toen las ik dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik ben van android 2.3.5 en 109 applicaties gegaan naar 4.0.3 en 42 applicaties gegaan.
en mijn batterij verbruik is is van android 2.3.5 16 uur naar android 4.0.3 23 uur en dat zonder de telefoon op te laden.
ik had veel onnodige apps die ik heel weinig gebruikte.
wel voor dat ik upgrade full wipe gedaan en gemeten met de zelfde aantal uur + applicaties dat ik gebruikte.

ps: wps hebben ze vernageld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Draai drie dagen probleemloos op ICS maar......kan sinds vanochtend niet met me stock browser op internet via 3g.
Heel vreemd want met Opera gaat het weer wel. Playstore kan ik niet openen maar kan weer wel op mijn NAS.
Lijkt of internet maar "half" werkt. 3g logo verschijnt gewoon bovenin met het rode en groene pijltje.

Al opnieuw opgestart en dataverbinding paar keer aan/uitgezet. Dit probleem nooit gehad.....weet iemand raad?

EDIT: lijkt KPN storing, hebben meer mensen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door FunZip op 16-04-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
FunZip schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:27:
Draai drie dagen probleemloos op ICS maar......kan sinds vanochtend niet met me stock browser op internet via 3g.
Heel vreemd want met Opera gaat het weer wel. Playstore kan ik niet openen maar kan weer wel op mijn NAS.
Lijkt of internet maar "half" werkt. 3g logo verschijnt gewoon bovenin met het rode en groene pijltje.

Al opnieuw opgestart en dataverbinding paar keer aan/uitgezet. Dit probleem nooit gehad.....weet iemand raad?
Als je KPN heb dan zou het daaraan kunnen liggen (ik dacht een storing o.i.d.) Zelf heb ik MTV Mobile en ik kan internet ook niet op (whatsapp-berichten krijg ik wel gewoon binnen)

Jij heb het geluk dat je een andere browser gebruikt, ik kan nu gewoon helemaal niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Wat raden jullie me aan?

Ik draai nu 2.3.6 maar ben niet zo tevreden. Updaten via Kies naar de officiele ICS of gelijk het 'goed' doen en een ICS mod erop zetten (heb veel goeds gehoord over Cyanogen)
Backuppen kan ik op SD kaart (Whatsapp, foto's, muziek, contacten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Knamix schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:31:
[...]

Als je KPN heb dan zou het daaraan kunnen liggen (ik dacht een storing o.i.d.) Zelf heb ik MTV Mobile en ik kan internet ook niet op (whatsapp-berichten krijg ik wel gewoon binnen)

Jij heb het geluk dat je een andere browser gebruikt, ik kan nu gewoon helemaal niks :'(
Heb iid Hi (KPN)....zou het daar aan liggen? Storinkje? wacht nog ff af. ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
CoB schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:32:
Wat raden jullie me aan?

Ik draai nu 2.3.6 maar ben niet zo tevreden. Updaten via Kies naar de officiele ICS of gelijk het 'goed' doen en een ICS mod erop zetten (heb veel goeds gehoord over Cyanogen)
Backuppen kan ik op SD kaart (Whatsapp, foto's, muziek, contacten).
Het is maar net wat je wilt.

Custom Rom heeft gewoon veel voordelen in mijn ogen tegenover de officiële ICS.

- geen Touchwizz
- betere batterij prestaties
- meer rechten over je mobiel (dingen veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
KPN storinkje? Kan er nergens wat over vinden. Wordt er wel gek van trouwens.

TNL Update lijkt iets sneller te komen dan geplanned. Ben net gebeld over het feit dat ze dit nog deze week willen uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Knamix schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:35:
[...]

Het is maar net wat je wilt.

Custom Rom heeft gewoon veel voordelen in mijn ogen tegenover de officiële ICS.

- geen Touchwizz
- betere batterij prestaties
- meer rechten over je mobiel (dingen veranderen)
Ik ben niet zo gevorderd als sommigen hier maar ben wel bereid om wat te tweaken (en heb denk ik ook wel de vaardigheden). Denk dat root voor mij niet nodig is. Gewoon custom rom flashen met odin dan maar gelijk ipv. de omweg met de officiele rom die dan toch minder gaat bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Waarvan? Ook geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
KPN storing hier verder doen? Dan kunnen wij het hier over ICS hebben...

Storing KPN mobiel internet 16 April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
CoB schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:37:
[...]

Ik ben niet zo gevorderd als sommigen hier maar ben wel bereid om wat te tweaken (en heb denk ik ook wel de vaardigheden). Denk dat root voor mij niet nodig is. Gewoon custom rom flashen met odin dan maar gelijk ipv. de omweg met de officiele rom die dan toch minder gaat bevallen?
Ik draai zelf ook liever een Custom rom dan de Officiële versie (niet genoeg verstand van Rooten enz.)

officiële rom valt me wel een beetje tegen. Apps crashen vaak en mijn toestel blijft vaak hangen voor 1-2 min en dan doet hij het weer.

Hoop dat ze snel met Android 4.0.4 komen en al deze problemen oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Knamix schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:41:
[...]

Ik draai zelf ook liever een Custom rom dan de Officiële versie (niet genoeg verstand van Rooten enz.)

officiële rom valt me wel een beetje tegen. Apps crashen vaak en mijn toestel blijft vaak hangen voor 1-2 min en dan doet hij het weer.

Hoop dat ze snel met Android 4.0.4 komen en al deze problemen oplost...
Dat apps crashen, ligt vaak aan de apps zelf :) Dat hangen etc. is niet normaal, heb je dat alleen bij bepaalde apps, of als er een bepaalde service synct?

Eventueel als het echt de spuigaten uitloopt wipen. Ik snap dat dat geen wenselijke optie is voor veel mensen, maar deze upgrade is net zoiets als van Windows XP naar Windows 7, ook daar gaat er met upgraden een hoop mis en is een clean install vaak de meest wijze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Het Leoh-Paard schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:29:

In de netwerkteller stond de Exchange service (e-mail?) overigens veel hoger in het gebruik dan normaal, dus wellicht dat die de overgang naar ICS niet helemaal lekker had doorstaan.
Had ik ook. Na een factory reset is het verbruik enorm afgenomen. In 10 uur is ie nu 57% ontladen ipv 100%. Heb wel het idee dat dat beter kan...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ursamajor schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:44:
[...]

Had ik ook. Na een factory reset is het verbruik enorm afgenomen. In 10 uur is ie nu 57% ontladen . Heb wel het idee dat dat beter kan...
Hangt ervanaf hoeveel je je telefoon gebruikt natuurlijk, maar waar ik vroeger tussendoor de lader mocht pakken, heb ik nu een afname van bijna niets als ik de telefoon niet gebruik, net zoals veel mensen denk ik dat je de 3 dagen idle wel moet kunnen pakken.

Pas even op voor de audio_out wakelocks, die kunnen echt killing zijn voor je batterijverbruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:43:
[...]

Dat apps crashen, ligt vaak aan de apps zelf :) Dat hangen etc. is niet normaal, heb je dat alleen bij bepaalde apps, of als er een bepaalde service synct?

Eventueel als het echt de spuigaten uitloopt wipen. Ik snap dat dat geen wenselijke optie is voor veel mensen, maar deze upgrade is net zoiets als van Windows XP naar Windows 7, ook daar gaat er met upgraden een hoop mis en is een clean install vaak de meest wijze ;)
Gisteren nog een full wipe gedaan in de avond!

Het zijn inderdaad apps die dat moment aan het syncen zijn (waardoor hij blijft hangen. Pas na 1 of 2 minuten krijg ik een crash rapport en kan ik weer verder (geen betaalde apps)

Ook krijg ik 2-3x per dag een error in de browser dat de pagina niet geopend kan worden door XML-... ofzoiets.

Dan bedoel ik bijvoorbeeld de site van facebook (mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:46:
[...]
Pas even op voor de audio_out wakelocks, die kunnen echt killing zijn voor je batterijverbruik :P
Die heb ik wel staan maar waar komen ze vandaan? :9

Gadgets FTW!

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.