Nickname does not reflect reality
Gadgets FTW!
Scheelde hier geen foek, maar YMMV uiteraardUrsamajor schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:24:
Tnx! Had ze voor het lezen van je post al uitgezet. Mooie bevestiging! nu eens kijken hoe dat gaat.
In video modus blijkt dat mijn galaxy s2 niet eens focus/auto-focus.
scherm aantikken werkt ook niet want dan zoom ik blijkbaar in.
Iemand anders dezelfde euvel?
links bovenin

CM9 installeren en uit zettenSlideR NL schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:06:
Iemand enig idee hoe ik dat weg krijg.
Probleem heb ik ook met exchange. Exchange blijft met push werken ipv de polling van 15 min die ik heb ingesteld (of het is polling van 15 secHet Leoh-Paard schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:29:
Ik heb mijn telefoon gisteren ook een factory reset gegeven omdat hij sinds ICS rustig 5-10% per uur gebruikte terwijl ik hem niet eens gebruikte. Nu lijkt het weer normaal te gaan (1-2% per uur).
In de netwerkteller stond de Exchange service (e-mail?) overigens veel hoger in het gebruik dan normaal, dus wellicht dat die de overgang naar ICS niet helemaal lekker had doorstaan.
update: geen 15 sec; lijkt op constant polling of push. (ok 15ms zou ook nog kunnen)
update2: telefoon uitgezet en weer aan....wtf..handmatig syncen staat uit en weer op de 15min (wat dus niet werkt)
[ Voor 10% gewijzigd door tinus73 op 16-04-2012 15:52 ]
Ik vind dat eigenlijk wel relaxed, ik gebruik voor connectbot hackers keyboard, maar met alle andere gewoon het swype keyboard, nu kan ik snel wisselen.SlideR NL schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:06:
Iemand enig idee hoe ik dat weg krijg
owh wat is dit een genot weer zeg, lekker mn wifi aan zonder crashes, gps fix binnen no time, Mickroz is weer een tevreden man
Lang drukken op het invoerveld en dan kiezen duurt toch niet zó veel langer zekerMickroz schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:14:
Ik vind dat eigenlijk wel relaxed, ik gebruik voor connectbot hackers keyboard, maar met alle andere gewoon het swype keyboard, nu kan ik snel wisselen.
I stand correctedMickroz schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:17:
dat werkt bij mij niet? ik moet het settings knopje ingedrukt houden, en dan selecteer invoermethode kiezen, en dan kan ik pas switchen van keyboard?
IMAP/ActiveSync/GMail/oid gebruiken.Durazno schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:19:
Ik heb dus die standaard email app van samsung ingesteld, werkt prima;ik zie alle neiuwe mailtjes... Maar heb ik ze eenmaal gelezen of verwijderd worden ze wel in de app verwijderd, maar niet in de inbox op internet... Meer mensen hier last van en wat is de eventuele oplossing, liefst hou ik namelijk de samsung app
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Lijkt inderdaad te zijn veranderd. Deleten met de prullenbak verwijdert mail niet op de server. Mijn workaround (Yahoo): niet deleten, maar naar de map 'Prullenbak' verplaatsen, dan is ie wel echt verwijderd. Wel eigenaardig dat dit niet direct via de verwijderoptie kan...Durazno schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:19:
Ik heb dus die standaard email app van samsung ingesteld, werkt prima;ik zie alle neiuwe mailtjes... Maar heb ik ze eenmaal gelezen of verwijderd worden ze wel in de app verwijderd, maar niet in de inbox op internet... Meer mensen hier last van en wat is de eventuele oplossing, liefst hou ik namelijk de samsung app
Australia (Optus)Franco10 schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:10:
http://www.sammobile.com/firmware/
LP8 is inmiddels al ook uit.
Zal wel niets boeiends zijn, branded?
Vind dat niet echt best..

Als ICS (TNL) uitkomt zal hij dan ook op Sammobile komen te staan ?n00bs schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:55:
[...]
Australia (Optus)
Op de screenshot is te zien dat je telefoon wel constant 'wakker' is. Blijkbaar zorgt een app er voor dat je telefoon niet in deep-sleep raakt.BertP schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:04:
Ik heb nu sinds de officiële update ICS op mn S2 staan en ik merk dat ik met een volle batterij zo'n 10/11 uur doe. Waarvan ik per dag 8u werk en hij dus op mn bureau ligt (wel met wifi aan) en ik af en toe whatsapp lees...
Vind dat niet echt best..
[afbeelding]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nogal, het stikt van de bloatware in die ROM...n00bs schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:55:
[...]
Australia (Optus)
Als ICS (TNL) uitkomt zal hij dan ook op Sammobile komen te staan ?
Waar zou je die dan wel vandaan kunnen halen als je hem wil hebben ?lanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:08:
ga er maar niet van uit. Daar staan meestal alleen de "grote" releases
[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 16-04-2012 16:12 ]
BetterBetteryStats downloaden en info even hierneerzetten?Polster schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:08:
[...]
Op de screenshot is te zien dat je telefoon wel constant 'wakker' is. Blijkbaar zorgt een app er voor dat je telefoon niet in deep-sleep raakt.

[ Voor 11% gewijzigd door BertP op 16-04-2012 16:24 ]
In mijn geval kwam dit doordat het synchroniseren van de bookmarks met de standaard browser niet goed werkte. Ik heb hetzelfde probleem op een ASUS transformer. Als je veel bookmarks hebt dan werkt het synchroniseren met de standaard browser vaak niet. Met Google Chrome gaat het wel goed.
Afijn: volgens BetterBatteryStats bleef de Google service de gehele tijd proberen de synchronisatie toch uit te voeren. Ik heb in de Account opties het synchroniseren van bookmarks met de standaard browser uitgezet en probleem opgelost. Ik heb weer 1%/uur batterytijd verlies die ik ook had in Gingerbread.
erm? Kies? Zoals het hoort? En als mensen gelijk dit willen quoten gaan janken en zeiken/zeuren over KIES. Daar IS AL EEN TOPIC VOOR.Albert020 schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:10:
[...]
[...]
Waar zou je die dan wel vandaan kunnen halen als je hem wil hebben ?
Ja in caps, omdat mensen dat concept nog steeds niet doorhebben.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat is ook een optie maar ik ben er nog steeds niet helemaal achter wat nou precies de echte voordelen zijn en heb er ook nog niet echt helemaal naar gekeken hoe dat allemaal in ze werk gaat.
Als ik hem zou willen wil ik hem niet via Kies, maar met Odin... !lanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:42:
[...]
erm? Kies? Zoals het hoort? En als mensen gelijk dit willen quoten gaan janken en zeiken/zeuren over KIES. Daar IS AL EEN TOPIC VOOR.
Ja in caps, omdat mensen dat concept nog steeds niet doorhebben.
Gadgets FTW!
Moeilijk zeker om de waarschuwing te lezen? Er is een zeik topic over kies.Albert020 schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:06:
[...]
Als ik hem zou willen wil ik hem niet via Kies, maar met Odin... !
Moeilijk om de originele vraag dan dus te lezen? Hij wil hem niet via kies, anders was hij wel in dat topic gaan zeiken [sic]. Niet iedereen zit op kies te wachten, waarom dat jij je dat persoonlijk aantrekt begrijp ik nog steeds niet.lanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:27:
[...]
Moeilijk zeker om de waarschuwing te lezen? Er is een zeik topic over kies.
En om de vraag deels te beantwoorden; de release die t-mobile uit gaat geven, is ongetwijfeld gebaseerd op een (tegen die tijd) reeds gereleasede Rom, maar dan met bloatware. ongeveer hetzelfde met de russische LP7 en die van NL, die zijn los van wat toegevoegde apps, identiek
Gewoon de rom pakken waar de TNL versie op gebaseerd is dus, en als je echt op een andere CSC zit te wachten, die flashen met odin, of aanpassen zoals hier al eerder besproken is.
[ Voor 18% gewijzigd door Henk op 16-04-2012 18:40 ]
Heb NL al een paar dagen goed draaien, wou dat alleen even weten, bedankt...Henk schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:38:
[...]
Moeilijk om de originele vraag dan dus te lezen? Hij wil hem niet via kies, anders was hij wel in dat topic gaan zeiken [sic]. Niet iedereen zit op kies te wachten, waarom dat jij je dat persoonlijk aantrekt begrijp ik nog steeds niet.
En om de vraag deels te beantwoorden; de release die t-mobile uit gaat geven, is ongetwijfeld gebaseerd op een (tegen die tijd) reeds gereleasede Rom, maar dan met bloatware. ongeveer hetzelfde met de russische LP7 en die van NL, die zijn los van wat toegevoegde apps, identiek
Gewoon de rom pakken waar de TNL versie op gebaseerd is dus, en als je echt op een andere CSC zit te wachten, die flashen met odin, of aanpassen zoals hier al eerder besproken is.
Edit
Zie net dat ik nu 16% batterij kwijt ben nadat ie ineens uit was.
[ Voor 16% gewijzigd door Framoes op 16-04-2012 20:26 ]
Nog niet [afkloppen]. Met 2.3.6 had ik er wel regelmatig last van, soms 2x per dag soms 1x per week. Het is dus nog iets te vroeg om te zeggen dat het reboot probleem voor mij is opgelost.Framoes schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:25:
Ik heb de officiele unbranded NL ICS nu een paar dagen en heb nu al twee keer gehad dat mijn telefoon ineens uit was. De eerste keer was ik ook nog eens 13% batterij kwijt. Iemand anders hier last van?
Ik heb op dit moment 2.3.6 CSC:KJ1(KPN). Stel dat ik nu de 4.0 XEN versie flash, krijg ik dan problemen met Samsung/KPN op het gebied van garantie? Maakt het wat uit voor de garantie als ik mijn KPN-branded telefoon debrand? (Ik ga mijn telefoon deze/volgende maand naar een service center/business center brengen ivm een blauwe streep in mijn scherm, dus vandaar deze vraag.)
Had het vanmiddag dat ik m zelf herstartte en van 50% naar 13% ging... Raar!Framoes schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:25:
Ik heb de officiele unbranded NL ICS nu een paar dagen en heb nu al twee keer gehad dat mijn telefoon ineens uit was. De eerste keer was ik ook nog eens 13% batterij kwijt. Iemand anders hier last van?
Edit
Zie net dat ik nu 16% batterij kwijt ben nadat ie ineens uit was.
Maar nu verder geen last meer gehad.
Gadgets FTW!
Dan flash je toch weer even KPN terug? De counter gaat toch niet lopen middels de officiele firmware dus ze z ullen niets zien in het service center0ffspring schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:40:
Ik heb dit topic door gekeken opzoek naar een goed antwoord op mijn vraag maar heb het niet gevonden.
Ik heb op dit moment 2.3.6 CSC:KJ1(KPN). Stel dat ik nu de 4.0 XEN versie flash, krijg ik dan problemen met Samsung/KPN op het gebied van garantie? Maakt het wat uit voor de garantie als ik mijn KPN-branded telefoon debrand? (Ik ga mijn telefoon deze/volgende maand naar een service center/business center brengen ivm een blauwe streep in mijn scherm, dus vandaar deze vraag.)
On topic:
TNL met bloatware? heb hier juist totaal geen extra apps op staan (T-mobile branded) geen Bol geen extra meuk, alleen de standaard Samsung zooi.
[ Voor 66% gewijzigd door janvanduschoten op 17-04-2012 11:45 ]
Verwijderd
Hang vanochtend mijn telefoon aan de laptop en zie dat er geen update is via kies. Zit bij HI, als ik jou reactie lees, moet ik dus nog even geduld hebben??Huib_Bloodstone schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:17:
CSC:KJ1 KPN update is er nog steeds niet... komt dit eigenlijk nog wel ?
Ik kan in mijn agenda geen afspraken meer prive zetten en als ik ga zoeken in contactpersonen laat hij alle contactpersonen zien ipv alleen de contactpersonen via google.
Iemand een idee hoe je dit oplost?
Contacten openen -> opties -> contacten voor weergeven -> email@gmail.comJanic schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:32:
Ik heb de update binnengekregen via kies (lux) versie.
Ik kan in mijn agenda geen afspraken meer prive zetten en als ik ga zoeken in contactpersonen laat hij alle contactpersonen zien ipv alleen de contactpersonen via google.
Iemand een idee hoe je dit oplost?
Dat andere weet ik zo 123 niet.
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Verwijderd
Ik was Swype kwijt na de update via Kies... Snap er niks van. Maar je kan zelf Swype installeren:Christian schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:53:
Is Swype niet meer beschikbaar in 4.0.3?
beta.swype.com
Lees het topic gewoon even door.. beetje zelf initiatief mag ook wel zeg.Huib_Bloodstone schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:17:
CSC:KJ1 KPN update is er nog steeds niet... komt dit eigenlijk nog wel ?
Hij is er NOG niet, wanneer deze komt is NOG NIET bekend. Nee, nu ook nog niet.
Ik zie inderdaad alleen maar de contacten van Gmail nu. Maar als ik dan contacten zoek, zoekt hij tussen alle contacten (facebook, gmail, telefoon, sim,...) en dat deed hij in 2.3.6 niet. daar ging hij alleen zoeken tussen de Gmail contacten.Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:58:
[...]
Contacten openen -> opties -> contacten voor weergeven -> email@gmail.com
Dat andere weet ik zo 123 niet.
Verwijderd
[ Voor 78% gewijzigd door janvanduschoten op 17-04-2012 11:47 ]
Zodra ik de wifi inschakel gaat deze niet aan. Als het scherm vervolgens uit gaat, wil deze niet meer aan en moet ik de batterij uit het toestel halen.
Het ziet er goed uit, batterij doet het beter en instellingen van apps blijven bewaard. Wel helaas alle apps opnieuw installeren en configureren. Mijn advies: Upgrade naar ICS en doe altijd een complete wipe daarna (of wellicht daarvoor).tinus73 schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:11:
ok. naast het niet onthouden vavn de settings van mail/exhange problemen onthoud hij ook geen settings van noLED, Llama en waarschijnlijk andere prog's. Ik ga maar een complete wipe doen.
btw ik heb niks geroot of custom roms of andere tweaks, gewoon de standaard.
Verwijderd
Nog nooit gebruikt maar nu ff getest, en het geluid werkt bij mij iig wel.Albert020 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:17:
Heb ICS-ROM XENLP3 en weer iets raars, nog nooit eerder gehad, alarm ging wel aan maar zonder geluid ?
je alarm geluid uit gezet? quicksettings downloaden in play store.Albert020 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:17:
Heb ICS-ROM XENLP3 en weer iets raars, nog nooit eerder gehad, alarm ging wel aan maar zonder geluid ?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
De hele week heeft ie het gewoon gedaan, heb niks uitgezet, sinds vandaag ineens ( Alarm geluid staat aan )Ewivis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:32:
[...]
je alarm geluid uit gezet? quicksettings downloaden in play store.
En notification sounds? Die gaan bij mij met het togglen van geluid naar stil wel eens uit en niet meer aanAlbert020 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:49:
[...]
De hele week heeft ie het gewoon gedaan, heb niks uitgezet, sinds vandaag ineens ( Alarm geluid staat aan )
Goed, net iets irritanter dan een reboot. Telefoon op zwart en nergens op reageren. 2x batterij eruit gehad en toen startte ie weer op. Verder voelt de interface nog steeds laggy aan t.o.v. GB. Bv. terug naar Home en de iconen worden weer geplaatst, niet gelijk programma openen op het moment dat je het aantikt en soms is het touchscreen van slag, dan werkt naar links swipen bv. niet op de homescreens of teletekst app.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het werkt weer normaal, heb de tel even uit en aan gedaan en alles is weer goed......Henk schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:52:
[...]
En notification sounds? Die gaan bij mij met het togglen van geluid naar stil wel eens uit en niet meer aan
Verwijderd
ik ben voor het eerst op dit forum(sorry voor e.v.t fouten enz.)maar ik loop elke x tegen het probleem aan dat wanneer ik een ics rom op mijn s2 zet,deze niet meer aangaat nadat mijn scherm inactief wordt, ik heb al 2.3.3 erop gezet en counter gereset daarna officiele update naar ics,andere batterij,zonder sd kaart,zonder sim kaart,allerlei roms en kernels maar helaas zonder resultaat, ook de batterij is met ong. 2uur leeg.
wie o wie kan me helpen
Ik weet niet wat er allemaal op je telefoon staat, maar denk met zoveel problemen ik eerst een full wipe zou doen, SD card opnieuw ook formatteren, duis echt alles weg (misschien dat je alles naar google of je PC kan backuppen?) cache partitie wissen, dalvik cache, factory reset en dan pas die nieuwe rom erop doen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:24:
hallo beste mensen,
ik ben voor het eerst op dit forum(sorry voor e.v.t fouten enz.)maar ik loop elke x tegen het probleem aan dat wanneer ik een ics rom op mijn s2 zet,deze niet meer aangaat nadat mijn scherm inactief wordt, ik heb al 2.3.3 erop gezet en counter gereset daarna officiele update naar ics,andere batterij,zonder sd kaart,zonder sim kaart,allerlei roms en kernels maar helaas zonder resultaat, ook de batterij is met ong. 2uur leeg.
wie o wie kan me helpen
Niet toevallig half slapend je gsm omgedraaid ? Dan mute ie namelijk het alarm.Albert020 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:17:
Klopt het dat als je de statusbar naar beneden trekt (kan even niet op de term komen) dat de datum niet meer verschijnt? Ik vond dat echt heel handig.
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
De datum staat helemaal rechts naast je providernaam. Iets verder op het scherm kijken dan alleen rechtsboven dus..ibmos2warp schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:49:
Ik ben wel blij met ICS, momenteel heb ik 16u 17m mijn telefoon op batterij en nog 12% over. Van 9 tot 5 heeft de dataverbinding open gestaan, toen heeft per ongeluk ook de wifi aangestaan zonder enige verbinding (en ik heb ook wel wat verplaatst). De wifi heb ik toen 2 uur ofzo uit gehad, toen die weer aangezet en de dataverbinding uitgezet. Gisteren had ik ook al goede performance met de batterij, dus daar ben ik echt tevreden over.
Klopt het dat als je de statusbar naar beneden trekt (kan even niet op de term komen) dat de datum niet meer verschijnt? Ik vond dat echt heel handig.
De datum staat in 'gingerbread' links in de balk... en verschijnt over de linkse notificatie icoontjes heen, zodra je met je vinger bovenin het scherm drukt. (waarna je de balk omlaag kunt halen)-Edwin- schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:51:
[...]
De datum staat helemaal rechts naast je providernaam. Iets verder op het scherm kijken dan alleen rechtsboven dus..
Wat heeft Gingerbread hier nu weer opeens mee te maken dan?TNJ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:26:
De datum staat in 'gingerbread' links in de balk... en verschijnt over de linkse notificatie icoontjes heen, zodra je met je vinger bovenin het scherm drukt. (waarna je de balk omlaag kunt halen)
Verwijderd
Indien root:Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:26:
Heb een raar probleem heb net een full wipe gedaan, heb de poolse versie op het toestel staan. Als ik hem nu opstart, kom ik niet verder dan dat ik te zien krijg TW-launcher is stopped. Verder kom ik niet batterij er al uitgehaald en opnieuw een full wipe gedaan.. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Lijkt wel of hij een file mist of iets dergelijks.
Nandroid terugzetten of andere ROM flashen
Indien geen root:
Odin, FW flashen, klaar
Nee hoor, de datum staat boven het weer...TNJ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:26:
[...]
De datum staat in 'gingerbread' links in de balk... en verschijnt over de linkse notificatie icoontjes heen, zodra je met je vinger bovenin het scherm drukt. (waarna je de balk omlaag kunt halen)

[ Voor 28% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-04-2012 09:01 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Thanks voor de snelle reactie. Zit in Thailand ben dus even een internet cafe ingedoken, om maar meteen de nieuwe nederlandse versie te downloaden en the flaschen via odin. Gaat alleen wat trager hier...AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:50:
[...]
Indien root:
Indien geen root:
Odin, FW flashen, klaar
2.3.5 linksboven, over de notifications heen. Bij mij tenminste. Dit is gewoon de touchwiz gingerbread, wat de persoon ook bedoelt denk ik. Als we elke andere mogelijke skin/app gaan mee denken dan blijven we bezigAllSeeyinEye schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:50:
[...]
Indien root:
Indien geen root:
Odin, FW flashen, klaar
[...]
Nee hoor, de datum staat boven het weer...
[afbeelding]
Bij mij werkte sype pas na een full wipe de standaard apps worden dan weer opnieuw geinstelleerd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:36:
[...]
Ik was Swype kwijt na de update via Kies... Snap er niks van. Maar je kan zelf Swype installeren:
beta.swype.com
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dat begrijp ik ook wel. Alleen dat vertelt het verhaal nietlanerios schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:04:
[...]
2.3.5 linksboven, over de notifications heen. Bij mij tenminste. Dit is gewoon de touchwiz gingerbread, wat de persoon ook bedoelt denk ik. Als we elke andere mogelijke skin/app gaan mee denken dan blijven we bezig
Was dus een illustratie om het belang van het volledig opschrijven van relevante informatie te benadrukken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
T-Mobile mensen kunnen ook aan de slag
Verwijderd
Ik heb niet zo'n zin om alles weer opnieuw te installeren. Ik heb nu voor gemak gekozen, maar bedankt voor de tip.Megapaul schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:05:
[...]
Bij mij werkte sype pas na een full wipe de standaard apps worden dan weer opnieuw geinstelleerd.
Wordt inderdaad keurig door KIES gemeld na opstarten van dit programma.Razer schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:30:
#SGS2_Upd_Checker 08:29 GMT *NEW FW* Netherlands/T-Mobile (I9100/LKATNL) I9100BOLPD/I9100TNLLP5/I9100BOLP5/I9100BOLPD

Bij controle op de SG2 voor een software update wordt er gemeld dat er geen update beschikbaar is.

Even de SG2 volledig opladen en een backup maken en dan installeren. Mijn ervaring met T-Mobile updates is positief. Software is stabieler en bevat meestal minder bugs dan de unbranded versie.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Wilde WiFi inschakelen maar die bleef hangen op "Wifi inschakelen...." en een paar minuten later ging hij uit zichzelf opnieuw opstarten.
Verdere ervaring tot nu toe:
Na installatie van ICS een factory reset gedaan + cache legen + USB opslag formateren
Stuk minder spontane reboots, had er nog geen één sinds donderdag op deze van vandaag na dan
Batterijduur lijkt mij haast niet te verschillen, wellicht ietsjes beter dan met GBR
Het scrollen in programma's als Twitter en Whatsapp gaat toch aanmerkelijk minder vloeiend.
Ook het scrollen tussen home screens en het scrollen in het instellingen menu gaat met kleine schokjes.
Ben aan de slagRazer schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:30:
#SGS2_Upd_Checker 08:29 GMT *NEW FW* Netherlands/T-Mobile (I9100/LKATNL) I9100BOLPD/I9100TNLLP5/I9100BOLP5/I9100BOLPD
Ik ben benieuwd
Update uitgevoerd in ca 7 minuten. Alles is blijven staan, alleen koppelingen op het home screen waren weg. Alle apps werken. Toestel voelt snappy aan, kleuren zijn wat mooier (?). Icons wat strakker. Veranderingen voornamelijk cosmetisch. Nog geen hier gemelde bugs tegengekomen. Kortom prettig geslaagde update.Razer schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:30:
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 18-04-2012 12:48 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Scherm lijkt scherper en beter.
Werkt net iets sneller
Apex erop gegooid, nog geen oplossing kunnen vinden om in de app drawer folders aan te maken.
Wordt wel warmer merk ik met opladen. Misschien hardware anders benut?
Ik heb hier ook al eens last van gehad, meerdere malen zelfs. Wat ik heb gedaan is even het Micro-SDHC kaartje eruit gehaald, en later er weer ingezet. Geen problemen gehad tot nu toe, maar het schijnt wel daarmee te maken te hebben...Dennis-L schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:38:
Zojuist eerste spontane reboot gehad...
Wilde WiFi inschakelen maar die bleef hangen op "Wifi inschakelen...." en een paar minuten later ging hij uit zichzelf opnieuw opstarten.
Verdere ervaring tot nu toe:
Na installatie van ICS een factory reset gedaan + cache legen + USB opslag formateren
Stuk minder spontane reboots, had er nog geen één sinds donderdag op deze van vandaag na dan
Batterijduur lijkt mij haast niet te verschillen, wellicht ietsjes beter dan met GBR
Het scrollen in programma's als Twitter en Whatsapp gaat toch aanmerkelijk minder vloeiend.
Ook het scrollen tussen home screens en het scrollen in het instellingen menu gaat met kleine schokjes.
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
* Lag's zijn nog steeds niet verdwenen
* Als ik in mijn contacten wijzigingen aanbreng loopt hij vast
* Als ik contacten überhaupt nog maar wil openen zit daar al een gigantische vertraging op
* Batterijduur is zeker met 15% verminderd
Ik kan nog zo een tijdje doorgaan!
Iemand enig idee wanneer cyanogene mod 9 uitkomt? (richtlijn?)
Want ben die Touchwiz versie van ICS echt moe!
Verwijderd
Van alles wat jij hier noemt heb ik geen last.Geo1984 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:19:
Samsung's ICS is echt dikke rommel!!
* Als ik contacten überhaupt nog maar wil openen zit daar al een gigantische vertraging op
CM9 is toch al uit? Of ben ik nu gek.Geo1984 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:19:
Stabiele versie? Of enkel nightly?
Als ik naar de website ga kan ik enkel nog maar stabiel 7.1 versie kiezen. Of ben ik het diegene die gek is
Als je toch aan de custom roms wilt, waarom begin je niet met rooten, NAND backup en het flashen van CM9 nightly, wanamlite 10.nogwat of Hydrogen ICS?Geo1984 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:19:
Of gewoon het wipen van je systeem, kan ook al een hoop helpen
Voor custom roms kun je btw beter even in dit topic kijken; [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
It's a miraclejordy5 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:59:
Full wipe helpt idd. Op een of andere manier denk ik dat sommige apps problemen geven na upgrade. Ik had last van lags, spontane reboots etc. Na een volledige wipe al aantal dagen geen enkel issue.
Ik denk niet dat het alleen er aan ligt waar je woont. Ik heb er namelijk in Enschede ook last van. Dat terwijl mijn weer gadget op het homescreen (ook van accuweather) nooit ergens last van heeft. Raar.. zal het aan de firmware liggen dan?-Edwin- schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:04:
Ik heb een apart bugje ontdekt. Als ik in Almere ben geeft het weerbericht op de lockscreen erg vaak 0,0 graden aan. Af en toe staat het er wel goed, maar meestal staat er dus 0,0 graden. In andere steden heb ik er geen last van. Zal er wel niks aan kunnen doen, behalve verhuizen
[ Voor 3% gewijzigd door musicer op 18-04-2012 16:15 ]
Misschien kan iemand met een T-Mobile ROM dit bevestigen.@All
Vanaf nu is de ICS update voor de Galaxy S2 te downloaden via Kies (Samsung PC Software). Binnen 1 a 2 weken zal de update ook via FOTA (Firmware Over The Air) te verkrijgen zijn.
https://forum.t-mobile.nl...update-166927/#post935257
Waarom gebruik je dan geen GoLauncher EX? Werkt imho echt perfect en goed te customizen!lanerios schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:22:
dangit.. >_< zowel Nova als Apex ondersteunen geen folders in de app drawer, en daarbij crashed Nova ook constant. Dan maar een nieuwe Rom erop gooien? Ik haat touchwiz ><
Permanent wintericon!

Toen ik vanmiddag een sms'je van hi kreeg dat ik op de helft van mijn verbruik zit ging bij mij een belletje rinkelen (omdat ik deze nooit krijg). Ik ging in netcounter kijken naar mijn data verbruik en zag dat ik vandaag via wifi 11 mb heb verbruikt maar via hi 162 mb... terwijl hij gewoon op mijn bureau ligt en ik een paar mailtjes en wat whatsappjes binnen heb gehad..
Iemand enige idee hoe dit kan? Ik heb dit voor mijn update naar ICS nooit gehad, altijd stabiel verbruik...

welke app is verantwoordelijk voor de wakelocks?BertP schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:55:
Ik zit met een raar probleem, ik zag vanmiddag dat mijn telefoon een enorme drain vertoonde zie onderstaande 2 screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
Toen ik vanmiddag een sms'je van hi kreeg dat ik op de helft van mijn verbruik zit ging bij mij een belletje rinkelen (omdat ik deze nooit krijg). Ik ging in netcounter kijken naar mijn data verbruik en zag dat ik vandaag via wifi 11 mb heb verbruikt maar via hi 162 mb... terwijl hij gewoon op mijn bureau ligt en ik een paar mailtjes en wat whatsappjes binnen heb gehad..
Iemand enige idee hoe dit kan? Ik heb dit voor mijn update naar ICS nooit gehad, altijd stabiel verbruik...
[afbeelding]
zo?Henk schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:01:
[...]
welke app is verantwoordelijk voor de wakelocks?

Is wel weer lachen hoe mensen denken alles beter te wetenlanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:08:
ga er maar niet van uit. Daar staan meestal alleen de "grote" releases
Razer schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:30:
[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 18-04-2012 17:28 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2012 19:03 ]
Is goed....
P.S.
Jij had toch al 4.03 XENLP3 draaien, wat is beter aan de (TNL) versie ?lanerios schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:48:
TNL werkt inderdaad goed.
Scherm lijkt scherper en beter.
Werkt net iets sneller
Apex erop gegooid, nog geen oplossing kunnen vinden om in de app drawer folders aan te maken.
Wordt wel warmer merk ik met opladen. Misschien hardware anders benut?
Scherm scherper en werkt sneller....
[ Voor 57% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2012 19:04 ]
Wat ik bedoelde is dat het over de gehele linie (dus ICS in algemeen) het scherm scherper lijkt en alles gewoon sneller werkt. Het is nog wel een beetje buggy, maar dat is te verwachten.
Maar tussen TNL of XEN zit dus eigenlijk geen verschil, alleen de meuk van de eerste ?lanerios schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:05:
Ik heb op verschillende toestellen 4.0 draaien. TNL, XEN, poolse etc. Voordeel van voor provider werken, genoeg test toestellen.
Wat ik bedoelde is dat het over de gehele linie (dus ICS in algemeen) het scherm scherper lijkt en alles gewoon sneller werkt. Het is nog wel een beetje buggy, maar dat is te verwachten.
Dit topic is gesloten.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.