Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Eerste indrukken:

-Wáááá, wat een rare kleuren. Achteruitgang. Ik zette mijn instelling altijd op "film", maar deze is nu overdreven paars/blauw
-Smoothe besturing, minder hakkerig, vooral bij widgets.
-Browser is wennen denk ik. Vind het nu nog een achteruitgang. Laadt wel sneller, maar lijkt wat minder smooth
-Typen is een heel stuk beter geworden.
-Het "mooie" taakbeheer vind ik maar niks. Het voegt weinig toe en is hakkerig.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n toestel ook geupgrade naar 4.0.3. De upgrade met KIES ging prima.
Het vreemde is alleen dat na de upgrade m'n 3G van Vodafone totaal niet meer werkt (Wifi wel).
De instellingen zijn hetzelfde gebleven t.o.v. 2.3

Als ik bij 'Status' kijk, zie ik bij Status mobiel netwerk staan: Verbinding verbroken.
Dat klopt dus. Maar why? Harde reset, batterij eruit gehaald etc., niets lijkt te helpen.

Iemand meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58

Xanax959

relax...

Ik heb hier gezocht ja, maar blijkbaar kan je nog niet updaten als je een telefoon hebt die bij de kpn vandaan komt? Nieuwste kies gedownload, verbinding succesvol tot stand gebracht, maar 2.3.6 is nog steeds de allernieuwste software volgens "mijn" kies. Ik zal wel weer wat fout gedaan hebben.
Ik blijf geduldig zoeken....

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Mensen, hoe updaten jullie?
Bij mij staat er nog steeds dit is de nieuwste firmware!?

[ Voor 52% gewijzigd door StrongArmLance op 12-04-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Nieuwste versie van KIES downloaden via de site en dan je (unbranded) toestel inpluggen.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-12-2020
Na de update vanmiddag heeft mijn toestel moeite met bellen.

Wanneer ik iemand bel gaat het scherm op zwart, alleen de bovenste balk met netwerkstatus etc. blijft staan. Telefoon gaat dan wel over, en je kan wel verbinding maken, maar je krijgt geen opties op het scherm. Het blijft zwart op de bovenste balk na. Probleem is dat je zo niks kan, en dus ook niet ophangen. Enige optie is de Home Button te gebruiken, en dan reageert ie pas na ongeveer een halve minuut met de melding:

Het proces com.android.phone is gestopt. Druk ik dan op OK, dan vallen al mijn verbindingen uit en start hij die weer opnieuw op.

Meer mensen met dit probleem en/of tips?

Een tweede probleem is dat het toestel (ook voor de update) niet uit kan. Wanneer ik hem uitzet krijg ik standaard of een reboot of een accu foutmelding (het scherm blijft dan aan met accustatus en een leuk uitroeptekentje). Ik had gehoopt dat dit nu verholpen zijn maar niks is minder waar.

Hebben meer mensen dit en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

rickyy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:27:
[...]

Nieuwste versie van KIES downloaden via de site en dan je (unbranded) toestel inpluggen.
Ik heb vandaag KIES gedownload, ik kwam van 2.3.3 ofzo, daarna geupdate naar 2.3.5 maar dat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56
Xanax959 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:25:
Ik heb hier gezocht ja, maar blijkbaar kan je nog niet updaten als je een telefoon hebt die bij de kpn vandaan komt? Nieuwste kies gedownload, verbinding succesvol tot stand gebracht, maar 2.3.6 is nog steeds de allernieuwste software volgens "mijn" kies. Ik zal wel weer wat fout gedaan hebben.
Ik blijf geduldig zoeken....
Je doet niets fout. Zie ook het artikel op de frontpage: "Gebruikers met door providers aangepaste firmware moeten nog even wachten. De update voor versies van KPN, Vodafone en T-Mobile zouden 'in de komende weken' beschikbaar komen."

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
Update geïnstalleerd
Update zelf verliep probleemloos.
Na de update waren mijn home screens weer default, dus moest ik allemaal weer opnieuw instellen en heb er een vage applicatie bij in het applicatiescherm:
com.samsung.mmm.ui.L
wanneer ik deze wil starten loopt hij vast en zegt hij na een minuut:
"twlauncer is gestopt"

Blijkbaar de Samsung MMM app die ik nu niet meer kan starten, niet dat ik dat ooit al deed maar toch.

Toestel is aanzienlijk trager.
In angry birds vliegen de vogels nu met horten en stoten.
Ook lijkt de batterij als een gek leeg te lopen op het moment.
Ook wordt het toestel in de buurt van de processor opmerkelijk warmer dan met 2.3.6

6% batterij weg in 13 minuten met alleen wordfeud open en het scherm uit, processor is ook heel erg warm nu.

Tot nu toe weinig blij met ICS.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 12-04-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dringend hulp gezocht,

Ik had een oude versie draaien op mijn sgs 2 en die werkte goed. Ik ben nu al dagen bezig om via odin te updaten naar ICS. Zowel met de Poolse, de Luxemburgse en de Nederlandse versie loop ik tegen het volgende probleem aan:
Mijn toestel geeft foutmelding : Niet aangemeld bij netwerk.
Dit nadat is de icecream sandwich versie heb geinstalleerd via Odin.
Ik heb van alles geprobeerd, de Luxemburgse, de Poolse en vandaag de Nederlandse updates geinstalleerd en dat gaat geweldig ALLEEN krijg ik mijn telefoon niet aangemeld bij een netwerk. Ik ben geen expert en zoek dringend hulp om mij te adviseren wat ik verkeerd doe of vergeten ben te doen. Heb overigens T-Mobile als provider.
Heb alles gewist (cache) en fabrieksinstellingen reset gedaan maar niets helpt.
Heb heel internet en verder gezocht en geen antwoord gevonden op mijn probleem.
Ook met een simkaart van een andere provider krijg ik geen netwerk. Ik heb wel een IMEI nummer als iki op *#06# druk.
Als ik handmatig netwerken zoek dan vind hij zoiwel T Mobile, KPN en Vodafone maar bij verbinden zegt hij geen verbinding mogelijk, probeer het later nog eens.
Hulp wordt erg op prijs gesteld.

Groeten,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58

Xanax959

relax...

d3vlin schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:29:
[...]

Je doet niets fout. Zie ook het artikel op de frontpage: "Gebruikers met door providers aangepaste firmware moeten nog even wachten. De update voor versies van KPN, Vodafone en T-Mobile zouden 'in de komende weken' beschikbaar komen."
Ah kijk, had ik dus toch niet goed gekeken :) Dan wacht ik nog even, dankjewel voor de moeite :)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CreativeMind schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:05:
[...]

Held! Is even kijken hoe dat ding geroot wordt dan.
Ik heb over de LUX XWLP4 firmware de SpeedMod Kernel K3-9 geflashed via Odin. Vervolgens heb ik vanuit de recovery een factoryreset gedaan. Daarna heb ik via Odin de firmware XWLP7 (XEN dus voor Nederland) geflashed. Telefoon laten opstarten. Terug uitgezet en dezelfde firmware nog een keer geflashed met Odin. Dan vanuit de opgestarte gsm alles terug gereset (Instellingen -> back-up maken en terugzetten -> Standaardgegevens herstellen). Op die manier heb ik mijn CSC terug op XEN gekregen en word de SII correct geïdentificeerd door Kies. Merk op dat het truukje met *#272*IMEI-nummer# bij mij niet werkte om de CSC te veranderen, vandaar het gedoe met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:32:
Dringend hulp gezocht,

Ik had een oude versie draaien op mijn sgs 2 en die werkte goed. Ik ben nu al dagen bezig om via odin te updaten naar ICS. Zowel met de Poolse, de Luxemburgse en de Nederlandse versie loop ik tegen het volgende probleem aan:
Mijn toestel geeft foutmelding : Niet aangemeld bij netwerk.
Dit nadat is de icecream sandwich versie heb geinstalleerd via Odin.
Ik heb van alles geprobeerd, de Luxemburgse, de Poolse en vandaag de Nederlandse updates geinstalleerd en dat gaat geweldig ALLEEN krijg ik mijn telefoon niet aangemeld bij een netwerk. Ik ben geen expert en zoek dringend hulp om mij te adviseren wat ik verkeerd doe of vergeten ben te doen. Heb overigens T-Mobile als provider.
Heb alles gewist (cache) en fabrieksinstellingen reset gedaan maar niets helpt.
Heb heel internet en verder gezocht en geen antwoord gevonden op mijn probleem.
Ook met een simkaart van een andere provider krijg ik geen netwerk. Ik heb wel een IMEI nummer als iki op *#06# druk.
Als ik handmatig netwerken zoek dan vind hij zoiwel T Mobile, KPN en Vodafone maar bij verbinden zegt hij geen verbinding mogelijk, probeer het later nog eens.
Hulp wordt erg op prijs gesteld.

Groeten,
Ronald
Heb dit ook al eens gehad, paar keer switchen naar vliegtuigstand en terug, en handmatig zoeken naar provider bood hier toen uitkomst. 1x gehad, nooit meer terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Had ik ook maar dan met een ROM van XDA van GB naar ICS. Even de instellingen handmatig aangepast en het netwerk werkt weer

[ Voor 69% gewijzigd door PJzzz op 12-04-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zo, ook ge-upgrade. In eerste instantie wilde ik het via de officiele Kies weg doen, maar kreeg de melding dat ik niet kon updaten. Heb toen maar XWLP7 gedownload, geflashed en ge-root. Klopt toch dat deze versie vrijwel identiek is aan de vandaag uitgebrachte update?

Net even zitten spelen met face recognition... erg tof, maar vind het te langzaam gaan. Je camera heeft 2 seconde nodig om aan te springen en het detecteren duurt ook nog een seconde. Mijn pattern zit er zo ingeramt (muscle memory ftw) dat ik de oude manier veel sneller vind. Werkt wel erg goed, ook bij weinig licht.

De data-counter is ook erg handig. Gelijk 3g Watchdog er afgehaald... vind 't fijn om zoveel mogelijk vanuit m'n OS te kunnen doen. Vind ook de instant-sms'jes handig die je kan instellen en kan gebruiken als je de telefoon niet gelijk kan opnemen.

Paar dingen die niet werken voor mij: ik kan Beam nergens activeren. Het zou onder Settings > More moeten staan, maar zie het nergens. Voice recognition zou instant moeten zijn terwijl je praat. Net even in Memo geprobeerd maar dit is het niet... daar naast kan ik voice met geen mogelijkheid Nederlands laten detecteren,

De camera effecten die ik alle previews zie kan ik ook nergens vinden, maar dat komt waarschijnlijk door de TouchWiz schil.

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 12-04-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb T-Mobile even getweet over de ICS update voor T-Mobile branded toestellen. Ze vertelden dat ze een aantal bugs hadden gevonden toen ze hem aan het testen waren en dat ze die er nu uit aan het halen zijn, over een 'aantal' weken moet hij beschikbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik probeer up-te-daten. Maar zonder succes. Ik krijg geen firmware gegevens NIKS te zien.

Wie heeft dit ook en hoe kan ik dit oplossen? Heb al van alles geprobeerd. Nieuwe wipe gegeven, fabrieksinstellingen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f87331fca937/4f87331fc5340-firmware.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 08:44
Er is al genoemd hoe je je CSC kunt wijzigen. Echter is de keus beperkt. XEN ontbreekt zelf bij mij in het lijstje.

Heeft iemand een resource kunnen vinden waarbij de de XEN CSC voor de SGS2 kunt downloaden en flashen (Odin), zoals dat met de SGS ook altijd ging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:56:
Jongens, ik probeer up-te-daten. Maar zonder succes. Ik krijg geen firmware gegevens NIKS te zien.

Wie heeft dit ook en hoe kan ik dit oplossen? Heb al van alles geprobeerd. Nieuwe wipe gegeven, fabrieksinstellingen etc.

[afbeelding]
Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen andere oplossing? Het liefst doe ik het via samsung kies namelijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
elninja schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:56:
Er is al genoemd hoe je je CSC kunt wijzigen. Echter is de keus beperkt. XEN ontbreekt zelf bij mij in het lijstje.

Heeft iemand een resource kunnen vinden waarbij de de XEN CSC voor de SGS2 kunt downloaden en flashen (Odin), zoals dat met de SGS ook altijd ging ?
Gewoon LP7 rom met XEN CSC flashen? Bijv van SamMobile of XDA trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:57:
[...]

Is er geen andere oplossing? Het liefst doe ik het via samsung kies namelijk :O
Nee, maar denk als je ooit 1x met Odin gedaan hebt, en je merkt dat het in 3 minuten gepiept is je nooit meer KIES zult aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:59:
[...]

Nee, maar denk als je ooit 1x met Odin gedaan hebt, en je merkt dat het in 3 minuten gepiept is je nooit meer KIES zult aanraken.
Ik heb zo vaak geflasht met odin. Maar ik ga liever weert erug naar 100% officieel namelijk (dus ook uodaten via odin) Het viel mij op dat mijn CSC op XOR staat. Maar ik kan uit mijn lijsje andere kiezen. Weet iemand waar ik de XEN csc kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
elninja schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:56:

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:03:
[...]

Ik heb zo vaak geflasht met odin. Maar ik ga liever weert erug naar 100% officieel namelijk (dus ook uodaten via odin) Het viel mij op dat mijn CSC op XOR staat. Maar ik kan uit mijn lijsje andere kiezen. Weet iemand waar ik de XEN csc kan downloaden?
Dat probleem had ik ook en dat heb ik kunnen oplossen door te rooten en te flashen (zie mijn vorige post).

[ Voor 28% gewijzigd door FezzFest op 12-04-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:56:

Lees de laatste paar pagina's ff door. Heb je Kies geupdate naar 2.3 (los installatie bestand) en doet hij het nog steeds niet? Is je telefoon branded? Indien ja op 1 van deze 2 vragen, dan zou ik gewoon odin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:32
Ik wil gelijk ook even reageren op de mensen die zeiden dat enkel tweakers op Android 4 wachtten. Mijn vrienden die normaal niks over Android versies of wat dan ook weten zitten nu allemaal op Android 4. Onder andere door het nieuwsbericht van vandaag op nu.nl. Ze zijn ook tevreden. Dus updates spelen weldegelijk een rol bij het binden en tevreden houden van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hades.NL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:03:
[...]

Lees de laatste paar pagina's ff door. Heb je Kies geupdate naar 2.3 (los installatie bestand) en doet hij het nog steeds niet? Is je telefoon branded? Indien ja op 1 van deze 2 vragen, dan zou ik gewoon odin gebruiken.
ja en nee.
Hij is unbranded en ik heb geupdate naar de nieuwste kies (beter gezegt ik heb hem pas net geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
FezzFest schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:35:
[...]

Ik heb over de LUX XWLP4 firmware de SpeedMod Kernel K3-9 geflashed via Odin. Vervolgens heb ik vanuit de recovery een factoryreset gedaan. Daarna heb ik via Odin de firmware XWLP7 (XEN dus voor Nederland) geflashed. Telefoon laten opstarten. Terug uitgezet en dezelfde firmware nog een keer geflashed met Odin. Dan vanuit de opgestarte gsm alles terug gereset (Instellingen -> back-up maken en terugzetten -> Standaardgegevens herstellen). Op die manier heb ik mijn CSC terug op XEN gekregen en word de SII correct geïdentificeerd door Kies. Merk op dat het truukje met *#272*IMEI-nummer# bij mij niet werkte om de CSC te veranderen, vandaar het gedoe met flashen.
Heb deze stappenplan helemaal gevold en ik heb idd XEN terug tevens gelukkig een QWERTY tobo en hij maakt correct verbinding en identificatie met KIES! Ga je opgeven voor een lintje :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij download hij de rom ook al. Alleen niet via kies maar gewoon los dan. Kies herkent hem helaas niet. Kies denkt dat ik firmware-loos ben. Stomme kies ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:05:
[...]

ja en nee.
Hij is unbranded en ik heb geupdate naar de nieuwste kies (beter gezegt ik heb hem pas net geïnstalleerd.
En je CSC is XEN (*#1234#)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:03:
[...]

En je loopt niet officieel als je LP7 via Odin flasht??? Gek... Want dat is daarna namelijk wel zo. Als jij XEN LP7 flasht loop je gewoon weer met KIES releases voor XEN mee.
CreativeMind schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:10:
[...]

Heb deze stappenplan helemaal gevold en ik heb idd XEN terug tevens gelukkig een QWERTY tobo en hij maakt correct verbinding en identificatie met KIES! Ga je opgeven voor een lintje :D.
Hier drink ik een pilsje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Geflashed van 2.3.4 XEU naar 4.0.3 XEN, ging soepeler dan ik had verwacht.
Alle zooi is 1 op 1 overgenomen, no problems here.

Maar ben niet onder de indruk van de nieuwe shell, blijf lekker bij SPB denk ik...
Daarnaast is de lock screen éeeeeerg lelijk in mijn ogen :P die moet ik nog vervangen voor wat moois :)

Het scrollen e.d. voelt wel wat smoother, dus dat is positief. Trouwens is er een mogelijkheid om het contacttabje gewoon weer bij je call logs te hebben e.d.?

Edit:
Zie in het topic dat meerdere al om het contacts feestje hebben gevraagd...
Wel enorm lomp dat je niet vanuit je log, waar je kijkt wie gebeld heeft naar je contacts kan maar meer acties moet uitvoeren... Hmmm

[ Voor 38% gewijzigd door Ikke_Niels op 12-04-2012 22:28 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:58:
[...]
Gewoon LP7 rom met XEN CSC flashen? Bijv van SamMobile of XDA trekken.
Helaas, dit veranderd mijn CSC niet, wel zijn de keuzes die ik wel had allemaal weg :)

Overigens werkt alles gewoon. Maar ik zie liever XEN ipv KOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
elninja schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:14:
[...]

Helaas, dit veranderd mijn CSC niet, wel zijn de keuzes die ik wel had allemaal weg :)

Overigens werkt alles gewoon. Maar ik zie liever XEN ipv KOR :)
Zie bericht van FezzFest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hades.NL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:11:
[...]

En je CSC is XEN (*#1234#)?
Blijkt gewoon XOR te zijn terwijl ik 2.3.5 officieel gedownload had (XEN versie).
Maar alsnog geeft kies dan aan van update via kies is niet nodig. Dat het leegt blijft is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Kies zeurt dat ik niet kan updaten want heb te weinig ruimte vrij. (3000mb)
Nu heb ik al apps verwijdert maar dat is maar een klein beetje ruimte.

Als ik zo kijk kan ik ook nooit 3000mb vrij krijgen als je het vrije en het gebruikte bij elkaar op telt.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/taqwdt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/orqzhl.jpg

Waarom zit dit zo vol?
Wil graag updaten maar zo lukt 't niet.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Daywalk3r schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:17:
Kies zeurt dat ik niet kan updaten want heb te weinig ruimte vrij. (3000mb)
Nu heb ik al apps verwijdert maar dat is maar een klein beetje ruimte.

Als ik zo kijk kan ik ook nooit 3000mb vrij krijgen als je het vrije en het gebruikte bij elkaar op telt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarom zit dit zo vol?
Wil graag updaten maar zo lukt 't niet.
Dat gaat om je PC, daar moet je 300MB hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:04
Moeten jullie ook het serienummer ingeven? Eerst de batterij eruit en dan....
csc I9100XENKJ1

Zou toch moeten kunnen?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:15:
[...]

Zie bericht van FezzFest :)
Tnx!
Die had ik gemist, omdat ik vrolijk zat te flashen :)

Anyway, rooten nog even niet op m'n SGS2. Pas met een CM9 release. Overigens boeit het geen zak die 'KOR', al mijn settings kloppen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eerder geschreven over mijn probleem dat ik na update naar ICS geen netwerkverbinding kan krijgen.
Ik ondekte net dat met de toetsencombinatie *#06# het imei nummer 004999010640000 wordt weergegeven terwijl in de telefoon het imeinummer 358150/04/172665/5 staat.
Ben bang dat ik mijn telefoon goed verziekt heb.

Iemand nog een goed advies zodat ik wel aan de gang kan met ICS want het gekke is dat ik met oude versies 2.3.4 en zo wel gewoon netwerk heb en met ICS niet. Ook dan geeft mijn telefoon het verkeerde IMEI nummer weer.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ronald

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Albert020 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:18:
[...]

Bij mij klikt ie nog wel hoor, dit kun je gewoon instellen bij camera instellingen....

BTW.

Als ik me phone nu aan KIES! hang zeg ie steeds:

[afbeelding]
Ik heb het uiteindelijk weten op te lossen door niet 2.3.6 XEN met odin te flashen, maar 2.3.5 XEN te flashen. Hierna zag Kies wel dat je mag en kan updaten naar 4.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Dennis-L schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:19:
[...]

Dat gaat om je PC, daar moet je 300MB hebben
FFS tuurlijk. Dat ding is stampensvol. Moet herinstallen.
Sjongejonge ik voel me zoooooo dom :'(
Ik furieus apps verwijderen en alles kopieren.

Je bent mijn held _/-\o_

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Met odin heb ook ik de xen- over de lux-versie gezet. Alleen de cache geleegd voor het flashen. Na 3 minuten en 17 seconden was het geïnstalleerd. Gecontroleerd in Kies waar de telefoon prima werd herkend als xen. Ik heb het idee dat xen nog iets soepeler loopt als lux. Wel valt op dat tot vanmiddag de weersverwachting op het lockscreen op 0 graden stond. Out of the blue werd dit aangepast. Tot dit moment is dit nog niet geactualiseerd, waarbij ik heb aangegeven dat dit elk uur aangepast moet worden.

Swype doet het wel, maar werkt niet prettig. De naam Silvia werd veranderd in Stokvis. Bij de te kiezen woorden stond geen Silvia. Swiftkey geeft geen problemen.

Ik gebruik geen touchwiz, maar go launcher. Doet het prima. Ik wil graag nog meer een ics-look. Hier heb ik nog niets voor gevonden. Ook apex en nova hebben dit te weinig. Die vijf icoontjes van stock ics vind ik zelf erg leuk.

In de applijst staat com.samsung.mmm. Wat is dit eigenlijk?

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
kerkhoff.gjwm schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:25:

Music, Movies & Media -> een samsung app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Beetje offtopic maar......een paar posts hierboven werd over "face reconation"" gesproken. Zit dit ingebouwd in ICS of heb je hier een app voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
kerkhoff.gjwm schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:25:
Met odin heb ook ik de xen- over de lux-versie gezet. Alleen de cache geleegd voor het flashen. Na 3 minuten en 17 seconden was het geïnstalleerd. Gecontroleerd in Kies waar de telefoon prima werd herkend als xen. Ik heb het idee dat xen nog iets soepeler loopt als lux. Wel valt op dat tot vanmiddag de weersverwachting op het lockscreen op 0 graden stond. Out of the blue werd dit aangepast. Tot dit moment is dit nog niet geactualiseerd, waarbij ik heb aangegeven dat dit elk uur aangepast moet worden.

Swype doet het wel, maar werkt niet prettig. De naam Silvia werd veranderd in Stokvis. Bij de te kiezen woorden stond geen Silvia. Swiftkey geeft geen problemen.

Ik gebruik geen touchwiz, maar go launcher. Doet het prima. Ik wil graag nog meer een ics-look. Hier heb ik nog niets voor gevonden. Ook apex en nova hebben dit te weinig. Die vijf icoontjes van stock ics vind ik zelf erg leuk.

Die app staat er bij mij ook en is niet te starten, twlauncher is gestopt krijg je dan.
Het is overigens samsung MMM (Movies, Music & Media)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
FunZip schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:27:
Beetje offtopic maar......een paar posts hierboven werd over "face reconation"" gesproken. Zit dit ingebouwd in ICS of heb je hier een app voor nodig?
Dat kan je vinden onder instellingen -> beveiliging -> schermvergrendeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 6 minuten wachten en dan kan ik ook mijn ervaringen delen.
Is de XEN versie trouwens sneller dan de poolse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:31:
Nog 6 minuten wachten en dan kan ik ook mijn ervaringen delen.
Is de XEN versie trouwens sneller dan de poolse versie?
Moeilijk te zeggen. Een vergelijk tussen snel en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:52
Ik heb net ICS erop gezet. Het werkt opzich wel lekker, vind de kleuren alleen wel iets minder mooi (persoonlijk).

Maarrrr..alles werkte goed, tot ik hem opnieuw heb opgestart. Nu laadt hij Touchwiz en Touchwiz crasht meteen na het laden. Nu kan ik dus eigenlijk niks doen, kan het scherm ontgrendelen en daarmee houdt het ongeveer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elninja schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:33:
[...]

Moeilijk te zeggen. Een vergelijk tussen snel en snel :)
Ik vond de poolse versie echt super traag. Soms hangt ie, soms typt hij ff niet meer enz. En dan krijg je perrongelijk WEER dat spraakgestuurd zoeken naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
LP7 is de snelste rom to date, sneller als LP4 en LPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sinds vandaag ook een Galaxy S2 maar nu heb ik ICS erop staan alleen werkt de camera niet, dus misschien iemand een idee ? Krijg dus telkens een foutmelding vreemdgenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:44:
[...]

Ik vond de poolse versie echt super traag. Soms hangt ie, soms typt hij ff niet meer enz. En dan krijg je perrongelijk WEER dat spraakgestuurd zoeken naar boven.
Ik moet zeggen dat ik hier niks van gemerkt heb.

Hopelijk hebben ze de bluetooth AVstream bug eruit gekregen. Morgen testen in de auto!

Overigens merk ik wel verschillen. Zoals het dimmen van het scherm, en pas na een veeg op het scherm gaat de brightness weer omhoog. Dit had de LPS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:52

DJ

Ik heb sinds vandaag mijn SGS2 geupdate naar de officiële ICS rom (XEN) voor nederlandse toestellen. De update ging goed, en ook alle apps werden netjes meegeupdate (is hij wel even mee bezig).

Alleen nu heb ik een probleem met de Exchange sync. Ik draait zelf een Exchange 2003 Standard machine (moet ik nog upgraden naar Exchange 2010 . . . I know). Op die Exchange bak heb ik Pushmail aanstaan en dat werkte altijd perfect met mijn SGS2 op Android 2.3.6 (en andere toestellen).

Nu met de nieuwe ICS ROM leek het goed te gaan en initieel leek hij ook netjes te syncen. Alleen toen ik beter ging kijken waren al mijn mappen verdwenen (niet in de server natuurlijk) en ook sync't hij de Postvak In niet meer. Wel de Verzonden Items map.
Heel vreemd . . . zijn er hier ook anderen die hier last van hebben? En zo ja, is er een fix voor?

Voor de volledigheid: ik draai zonder SSL (dus gewoon HTTP) voor PushMail. HTTPS gebruik ik voor iets anders, vandaar dat ik HTTP gebruik voor mijn mailsync . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Ikke_Niels schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:12:
Geflashed van 2.3.4 XEU naar 4.0.3 XEN, ging soepeler dan ik had verwacht.
Alle zooi is 1 op 1 overgenomen, no problems here.
Wat staat er in je in je S2 als je *#272*IMEI# doet? Ik ben nl ook van 2.3.4 XEU naar 4.0.3 XEN gegaan maar daar staat toch echt XEU, en kan het niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Weet iemand iets over het annuleren van de update? Hij staat op bestand downloaden haal kabel niet los enz. Maar als ik op annuleren druk gaat hij gewoon door, in een half uur is hij op 48% gekomen en de tijd om dit af te wachten heb ik niet. Kan ik de boel er nu gewoon uit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Hoe wissel ik van Launcher, in HC deed ik dat door de Home knop ingdrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
FunZip schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:56:
Hoe wissel ik van Launcher, in HC deed ik dat door de Home knop ingdrukt te houden?
Niet. Want er staat maar 1 launcher op, namelijk TouchWiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:45:
LP7 is de snelste rom to date, sneller als LP4 en LPS
Dat is 100% waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
M'n SGS met CM9 nigthly is net zo snel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Kan iemand even helpen, ben nieuw hiermee.

Ik heb een SGS2 :

PDA: KK2, PHONE:KI4, CSC: KJ1 (KPN)

Nu heb ik via samfirmware de XEN ICS 4 gedownload 'I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN'. En ook op dezelfde site Odin 1.83 met een PIT file (u1_02_20110310_emmc_EXT4.pit) ..

Kan ik nu die XEN versie over de KPN firmware (2.3.6) heen flashen ? Of gaat dat problemen geven ?

En kan ik de bijgeleverde PIT file gewoon gebruiken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
elninja schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:57:
[...]

Niet. Want er staat maar 1 launcher op, namelijk TouchWiz
Heb Go Launcher Ex erop, hoe ga ik naar TW Launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb hem nu erop staan. Moet toegeven dat hij best soepel werkt. Alleen ik vind het naar beneden scrollen in je browser soms haperen? Ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:23:
Ik heb vandaag m'n toestel ook geupgrade naar 4.0.3. De upgrade met KIES ging prima.
Het vreemde is alleen dat na de upgrade m'n 3G van Vodafone totaal niet meer werkt (Wifi wel).
De instellingen zijn hetzelfde gebleven t.o.v. 2.3

Als ik bij 'Status' kijk, zie ik bij Status mobiel netwerk staan: Verbinding verbroken.
Dat klopt dus. Maar why? Harde reset, batterij eruit gehaald etc., niets lijkt te helpen.

Iemand meer met dit probleem?
Wat mij opvalt is is dat de instellingen voor het toegangspunt de drager op 'niet-gespecificeerd' staat. Als alternatief kan ik kiezen voor LTE of eHRPD. Bij versie 2.3 stond dat nog netjes op Internet+MMS. Is dat normaal? Hoe hebben jullie dat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

eew schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:56:
Weet iemand iets over het annuleren van de update? Hij staat op bestand downloaden haal kabel niet los enz. Maar als ik op annuleren druk gaat hij gewoon door, in een half uur is hij op 48% gekomen en de tijd om dit af te wachten heb ik niet. Kan ik de boel er nu gewoon uit trekken?
Laat maar, hij was naar Dowloading do not turn of target gesprongen. Waarna kies riep dat hij hem niet meer zag en mij de opdracht gaf de batterij eruit te trekken. Morgen doen we wel een nieuwe poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vreemd hier maar de back camera wil niet en telkens krijg ik een melding van Unknown error by ErrorCallback en sluit ie de camera app af. De front camera doet het wel maar duurt wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
Mijn SGS2 is nu voorzien van het Nederlandse ICS image, maar er staat nog steeds VDF achter (terwijl het een los toestel is), echt irritant... maargoed, het werkt verder helemaal prima :D

Afbeeldingslocatie: http://img.schattorie.nl/images/68897754514719713474_thumb.jpg

http://marc.schattorie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
BoXie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:03:

Ik heb een SGS2 :

Nu heb ik via samfirmware de XEN ICS 4 gedownload 'I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN'. En ook op dezelfde site Odin 1.83 met een PIT file (u1_02_20110310_emmc_EXT4.pit) ..

Kan ik nu die XEN versie over de KPN firmware (2.3.6) heen flashen ? Of gaat dat problemen geven ?

Over de PIT file kan ik je geen antwoord geven, deze had ik er niet bij (I9100OXALPS_XEO poolse firmware)

Ik had alleen een .tar.md5 en heb deze via odin geflashed (stappenplan is hier vaker voorbij gekomen)

ook ik kwam van dezelfde firmware als jij nu hebt.

Edit: betreffende de PIT file; zie hieronder :)

[ Voor 3% gewijzigd door pin_point op 12-04-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BoXie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:03:

Ik heb een SGS2 :

Dude lees je eens kwartiertje in...

NOOIT PIT GEBRUIKEN!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:19:
[...]

NOOIT PIT GEBRUIKEN!

Succes
Lees me al zeker 3 uur in ;) Maar thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Fijn allemaal dat jullie over zijn. Ik zit nog te worstelen met de laatste versie van Kies om uberhaupt de telefoon te herkennen. Tot nu toe niet gelukt. Wat is dat toch een k*tprogramma. Doe ik er goed aan om mijn 32GB kaartje er eerst uit te halen? Laat maar weten. Hoe krijg ik Kies zover? Is er iets structueels / procedure dat zorgt voor 100% connectiviteitsgarantie? Alvast bedankt.

Anderzijds word ik niet warm als ik de ervaringen lees. Mijn 2.3.6 loopt stabiel, geen reboots, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:19:
[...]

NOOIT PIT GEBRUIKEN!

Succes
Overigens had ik dat PIT van de samfirmware.com update guide. Maar ik ga er dan maar vanuit dat ik van CSC:KJ1 (KPN) naar XEN kan flashen en dat daarvoor geen repartitionering nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pe Nis schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:22:
Fijn allemaal dat jullie over zijn. Ik zit nog te worstelen met de laatste versie van Kies om uberhaupt de telefoon te herkennen. Tot nu toe niet gelukt. Wat is dat toch een k*tprogramma. Doe ik er goed aan om mijn 32GB kaartje er eerst uit te halen? Laat maar weten. Hoe krijg ik Kies zover? Is er iets structueels / procedure dat zorgt voor 100% connectiviteitsgarantie? Alvast bedankt.

Anderzijds word ik niet warm als ik de ervaringen lees. Mijn 2.3.6 loopt stabiel, geen reboots, etc.
ICS loopt prima, aanrader zelfs! Haal je SD-kaartje eruit, want het zorgde bij mij er de eerste keer (met SD) voor dat dat ik ik een qwertz ipv qwerty had....2e keer flashen met Odin (zonder SD) en hij loopt als een trein!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:32
Niet echt over het updaten zelf dit. Maar update de weerinformatie op het lockscreen ook automatisch je locatie (zoals HTC Sense)? Anders is het vrij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb ook geupdate maar qua snelheid en user interface is het niet echt heel veel beter dan de 2.3.5 rom die ik voor vanavond op de telefoon had staan (ook stock).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:32:
[...]

ICS loopt prima, aanrader zelfs! Haal je SD-kaartje eruit, want het zorgde bij mij er de eerste keer (met SD) voor dat dat ik ik een qwertz ipv qwerty had....2e keer flashen met Odin (zonder SD) en hij loopt als een trein!

Succes
Dank voor reactie. Ik ga die kaart ermaar tijdelijk uitmikken. Overigens heb ik een XWKK2 en bij sammobile zie ik nog geen firmware hiervoor om met odin erop te keilen. Iemand al een officiele XWKK2 gevonden? -> dombovraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Pe Nis schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:39:
[...]

Dank voor reactie. Ik ga die kaart ermaar tijdelijk uitmikken. Overigens heb ik een XWKK2 en bij sammobile zie ik nog geen firmware hiervoor om met odin erop te keilen. Iemand al een officiele XWKK2 gevonden?
KK roms zijn Gingerbread ROM, LP7 wil je flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:52

DJ

DJ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:51:
Ik heb sinds vandaag mijn SGS2 geupdate naar de officiële ICS rom (XEN) voor nederlandse toestellen. De update ging goed, en ook alle apps werden netjes meegeupdate (is hij wel even mee bezig).

Alleen nu heb ik een probleem met de Exchange sync. Ik draait zelf een Exchange 2003 Standard machine (moet ik nog upgraden naar Exchange 2010 . . . I know). Op die Exchange bak heb ik Pushmail aanstaan en dat werkte altijd perfect met mijn SGS2 op Android 2.3.6 (en andere toestellen).

Nu met de nieuwe ICS ROM leek het goed te gaan en initieel leek hij ook netjes te syncen. Alleen toen ik beter ging kijken waren al mijn mappen verdwenen (niet in de server natuurlijk) en ook sync't hij de Postvak In niet meer. Wel de Verzonden Items map.
Heel vreemd . . . zijn er hier ook anderen die hier last van hebben? En zo ja, is er een fix voor?

Voor de volledigheid: ik draai zonder SSL (dus gewoon HTTP) voor PushMail. HTTPS gebruik ik voor iets anders, vandaar dat ik HTTP gebruik voor mijn mailsync . . .
Even een update: als ik een mailtje selecteer om die te verplaatsen dan zie ik al mijn mappen wel . . . wierd. Dus de mappen zijn er wel, alleen laat hij ze niet meer zien in de mappenlijst view (behalve de standaard Exchange mappen).
De mappen zijn er wel, alleen in de mappenlijst moet je op de map Postvak In 'tappen' dan klapt de lijst uit . . . Het plusje valt weg omdat er nieuwe mail in de map staat waarschijnlijk . . . en ik zag dat plusje niet, en dus . . . maar goed.
Wat wel overblijft is dus die mailsync die maar niet wil blijven lopen. Dus als ik mijn account weghaal en opnieuw instel, dan download hij netjes alle mail. Ook bijlages downloaden achteraf gaat goed. Maar nieuwe mails komen niet of nauwelijks binnen . . .

Ik heb inmiddels SSL ook even aangezet en mijn account volledig weg gehaald en opnieuw met SSL aangemaakt, maar dat helpt helaas niets . . .

Anyone any idea?

[ Voor 14% gewijzigd door DJ op 13-04-2012 00:11 . Reden: Foutje mijnerzijds hersteld . . . ]

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag geupdate via Kies. Alles verliep naar behoren, maar nadat ik het lettertype veranderde liep mijn telefoon vast. Vervolgens viel hij uit en probeerde weer op te starten. Hij blijft nu alleen hangen bij het Samsung galaxy logo. Hij geeft een kleine tril om de zoveel seconden, maar hij start niet op! Ik heb de batterij eruit gehaald, aan de lader gehangen, aan de pc aangesloten, maar niets helpt.
Wat kan ik nu nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:56:
Ik heb vandaag geupdate via Kies. Alles verliep naar behoren, maar nadat ik het lettertype veranderde liep mijn telefoon vast. Vervolgens viel hij uit en probeerde weer op te starten. Hij blijft nu alleen hangen bij het Samsung galaxy logo. Hij geeft een kleine tril om de zoveel seconden, maar hij start niet op! Ik heb de batterij eruit gehaald, aan de lader gehangen, aan de pc aangesloten, maar niets helpt.
Wat kan ik nu nog proberen?
Home + Power + Volume Up, recovery in, wipe data reboot en je hebt weer frisse nieuwe telefoon.

(let op wiped je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Bij deze een korte update/vraagstelling. Deze ervaringen heb ik zowel bij de Russische LP7 als de XEN versie opgedaan en vroeg mij tevens af of er meerdere mensen zijn, die hetzelfde ervaren.

1. Zodra ik de pinch to zoom op het homescreen, gaat dit laggy. Screens verwijderen gaat tevens stotterend. Zelfde geldt voor het uitzoomen naar de screens in het apps menu.

2. Zodra ik de agenda toevoeg aan een van de homescreens crasht TWLauncher. Super irritant.

Afgezien van deze twee problemen/bugs is XEN tot op heden een hele fijne rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R86Bakker schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:17:
Bij deze een korte update/vraagstelling. Deze ervaringen heb ik zowel bij de Russische LP7 als de XEN versie opgedaan en vroeg mij tevens af of er meerdere mensen zijn, die hetzelfde ervaren.

1. Zodra ik de pinch to zoom op het homescreen, gaat dit laggy. Screens verwijderen gaat tevens stotterend. Zelfde geldt voor het uitzoomen naar de screens in het apps menu.

2. Zodra ik de agenda toevoeg aan een van de homescreens crasht TWLauncher. Super irritant.

Afgezien van deze twee problemen/bugs is XEN tot op heden een hele fijne rom.
Dat pinch to zoom traag gaat heb ik ook. Een agenda toevoegen op je homescreen gaat bij mij zonder crash (je moet daarvoor volgens mij je telefoon cache leeg gehaald hebben) In het app menu pinch to zoom gebruiken is bij mij ook traag. En bij mij is het zoemen en doen in de browser ook traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:22:
[...]

Dat pinch to zoom traag gaat heb ik ook. Een agenda toevoegen op je homescreen gaat bij mij zonder crash (je moet daarvoor volgens mij je telefoon cache leeg gehaald hebben) In het app menu pinch to zoom gebruiken is bij mij ook traag. En bij mij is het zoemen en doen in de browser ook traag.
Zoomen en scrollen in zowel de stock browser als chrome gaat bij mij uiterst vloeiend. Scrollen eveneens. Chrome is trouwens een geschenk uit de hemel. Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een browser, probeer deze eens. Mag van mij zo de stock browser vervangen in toekomstige roms (mits ze fullscreen en die handige quickkeys vanuit de stock browser implementeren).

Ga morgen dan maar met dat cache aan de gang. Kijken of dat het gewenst effect heeft. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Helemaal blij dat ik eindelijk een kabeltje had gevonden om te updaten, maar het resultaat is twijfelachtig.

Het meest ranzige vind ik de lettergrootte die te pas en onpas anders is, in de E-mail app is het echt niet om aan te zien (ook op tekstgrootte "Klein" is de tekst voor een blinde olifant op 1.5 km afstand nog leesbaar). Dan heb je een telefoon met een groot strak scherm, zit je met koeieletters opgescheept.

Is dat een Touchwiz dingetje? Met andere woorden, ben ik er vanaf als ik er b.v. Cyanogenmod 9 oid op zet?

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:03
Gisteren ICS (stock erop gezet): Sindsdien 2x een crash gehad van het swype toetsenbord (reageerd gewoon nergens meer op). Verder update de mail widget niet (wel in de mail app, maar niet de widget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Razer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:41:
[...]

KK roms zijn Gingerbread ROM, LP7 wil je flashen...
Heb je helemaal gelijk in. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterb44
  • Laatst online: 05-06 07:57
Ik heb me rot gezocht maar ik herken geen enkele taal of landencode van mijn toestel.
Kies zelf laat ook geen updage zien.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-UzGOJTwqXiU/T4e4ztLwgfI/AAAAAAAALLI/JzXhEJE4OjM/s1024/geen%2520update.JPG
Dit geeft Kies aan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
tel. start na installatie ICS standaard op in Go Launcher EX. Hoe kom ik in de TW Launcher? Eerder ging dat door de Homeknop ff ingedrukt te houden maar nu brengt me dat in taakbeheer...........??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

DJ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:51:
Ik heb het geprobeerd met de Poolse rom om connectie te maken met een exchange-server. Dat ging opzich prima, maar ik kon in tegenstelling tot op mijn Gingerbread ROM geen mappen zien met de ingebouwde client. Dus ik ben bang dat dit probleem bij Samsung ligt (die hebben in de ROM hun eigen exchange gezet).

Tegenwoordig zijn we verplicht om touchdown te gebruiken, dus je zou het daar mee kunnen proberen, maar om eerlijk te zijn is het een k*t produkt, maar ja het synct wel :|.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
FunZip schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:00:
tel. start na installatie ICS standaard op in Go Launcher EX. Hoe kom ik in de TW Launcher? Eerder ging dat door de Homeknop ff ingedrukt te houden maar nu brengt me dat in taakbeheer...........??
Bij andere launchers (Apex of LauncherPro) kan dit door het volgende te doen:
instellingen, apps, Apex Launcher, "Standaard-Instellingen wissen"
Als je daarna op de home knop drukt, dan krijg je de keuze welke launcher je wil gebruiken voor die actie.
Daar kan je TW eventueel als standaard instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
pieterb44 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:52:
Ik heb me rot gezocht maar ik herken geen enkele taal of landencode van mijn toestel.

[afbeelding]
Dit geeft Kies aan:
Je hebt een Vodafone telefoon, je zal dus moeten wachten tot Vodafone de update vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:19
FunZip schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:00:
Je moet ff de default setting van go launcher veranderen in je applicatielijst.
Anders kan je ook het programma home switcher downloaden. Met deze app kan je dit makkelijk instellen.

Zelf heb ik gisteren de update gedaan (middels odin) van de Poolse LPS versie naar de Nederlandse LP7 versie. Dit ging allemaal goed echter ik kon swype niet meer gebruiken, zodra ik deze aanzette liep de telefoon vast en en kreeg ik de melding swype is gestopt.
Uiteindelijk maar een factory reset gedaan. Het probleem is hiermee opgelost.
Gelukkig kan je na het opnieuw opstarten (in de 1e setup) gelijk al je gedownloade apps in 1 keer terugzetten.
Echter dit deed hij wel via mijn data (3G) verbinding, wifi was namelijk nog niet ingesteld.
Nu heb ik nog een abo waar geen limiet aan zit maar voor anderen is dit wellicht een tip.
Want als je ineens 150 apps binnen haal met je 3g verbinding dan kan het hard gaan met je databundel.
Zelf heb ik toch maar me wifi verbinding ingesteld en de telefoon ging vrolijk verder met het installeren van de apps maar dan middels wifi. Dit ging sneller als 3G :P

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Dat Exchange syncen hebben ze echt verkloot in ICS hoor. Hij houdt zich ook soms niet aan het sync schema en dan krijg ik dus ineens om 02:00 uur 's nachts een email ping....Zit ik weer rechtop in bed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
pieterb44 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:52:

[afbeelding]
Dit geeft Kies aan:
Vodafone, je moet wachten. Zelfde met TNL. T-mobile zegt 6 weken, vodafone ook. (B2B helpdesk)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:24:
[...]

Vodafone, je moet wachten. Zelfde met TNL. T-mobile zegt 6 weken, vodafone ook. (B2B helpdesk)
Dan vraag ik me af wanneer KPN er mee op de proppen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Exterminator schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:25:
[...]

Dan vraag ik me af wanneer KPN er mee op de proppen komt
KPn doet er niet eens iets aan, geen bloatware etc. toegevoegd, dus zo lang hoeft het niet te duren. (versie 2.3.6 KPN was op dezelfde dag als de XEN)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Omdat Kies bij mij zuigt (ik krijg het toestel niet eens connected, maar ik probeer het vanavond wel zonder 32 GB kaartje), even de XEN update via Sammobile omlaaggetrokken om de zaak via Odin te flashen. Wat moet die DLL file in het pakket? Iemans een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
reyals schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:27:
[...]

KPn doet er niet eens iets aan, geen bloatware etc. toegevoegd, dus zo lang hoeft het niet te duren. (versie 2.3.6 KPN was op dezelfde dag als de XEN)
Dan ga ik me eens laten verrassen, gisteravond was er nog niets iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 14:04
Foxl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 01:47:
Helemaal blij dat ik eindelijk een kabeltje had gevonden om te updaten, maar het resultaat is twijfelachtig.

Het meest ranzige vind ik de lettergrootte die te pas en onpas anders is, in de E-mail app is het echt niet om aan te zien (ook op tekstgrootte "Klein" is de tekst voor een blinde olifant op 1.5 km afstand nog leesbaar). Dan heb je een telefoon met een groot strak scherm, zit je met koeieletters opgescheept.

Is dat een Touchwiz dingetje? Met andere woorden, ben ik er vanaf als ik er b.v. Cyanogenmod 9 oid op zet?
Dat was ook mijn grootste kritiek en ben er nog niet achter of een andere rom dat oplost, misschien gewoon een cleane ICS rom zonder TW? Zijn die er?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.