Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vhough schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:21:
[...]

Opzich heb je gelijk. Maar omdat de luidsprekers in een vrij kleine kamer staan is een 684 eigenlijk al te veel.
En het is een studenenkamer :P Ik wil ook de buren niet wakker hebben :)
Een grotere speaker kan wel harder, maar gaat niet automatisch harder. Ook dieper doorlopend laag hoeft geen probleem te zijn. Alleen sterk oplopend laag is dat wel. Maar dat is iets wat je meer ziet bij cheape slecht afgestelde subwoofers.

Voor de ruimte of de buren hoefde je het iig niet te laten. Voor het witte wellicht wel (of als je de kleintjes gewoon beter vond klinken, ik vond in het verleden de DM602 s1 ook (veel) beter klinken dan de DM603)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

JvS schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:29:
[...]
of als je de kleintjes gewoon beter vond klinken, ik vond in het verleden de DM602 s1 ook (veel) beter klinken dan de DM603)
klopt, dat het ik ook met sommige muziek stijlen met mijn elac FS 57.2 en zijn broer de FS 58.2.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 16:51
Freakie1NL schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:53:
[...]

_/-\o_ Dik hoor.

Alleen die vloer, WTF?
Traanplaat vinyl <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet !! waar haal je dat ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-08 20:03
Nicklazzz schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:25:
[...]

En de 684 leveren ze niet in het wit, dus als hij echt wit wou...
Niet alleen vanwege de witte kleur. Sommigen vinden het zelf Jan de Bouvrie achtig. Ik hou er wel van. Het was meer een geld kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Vhough schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:33:
[...]

Niet alleen vanwege de witte kleur. Sommigen vinden het zelf Jan de Bouvrie achtig. Ik hou er wel van. Het was meer een geld kwestie.
nou, als je goedkope stands wil, je kan bij de bouwmarkt ook gwn 4 witte planken kopen van 15x35,
(of de maat van je vloervlak van de speaker), en dan koop je bij onze zweedse vrienden een wit Lack tafeltje, (zo'n ding voor 5,-) je gebruikt één witte plank als grondvlak en een als plek waar de speaker komt, en je doet per per stand dus 2 poten tussen, KLAAR!

dat is een beetje EuroShopper, maar kan best leuk worden denk ik 8) , ongeveer 52 cm hoog.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19
Aangezien hier mer mensen met receiver zitten, even mijn topic onder de aandacht brengen:
Stereo receivertje met wekfunctie op werkdagen gezocht
Schijnt nogal lastig te zijn om zo'n ding te vinden. Timers prima, maar aangezien ik hem als soort van wekkerradio wil gaan gebruiken wil ik hem met 1 druk op de knop aan of uit kunnen zetten.
Naast dat ik vrijwel geen setjes of receivers zie die het hebben, hebben de receivers met een timer hem diep in het menu verstopt zitten. Dus als iemand enig idee heeft over een receiver met een dagelijks timer, dan graag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
The Eagle schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:21:
Aangezien hier mer mensen met receiver zitten, even mijn topic onder de aandacht brengen:
Schijnt nogal lastig te zijn om zo'n ding te vinden. Timers prima, maar aangezien ik hem als soort van wekkerradio wil gaan gebruiken wil ik hem met 1 druk op de knop aan of uit kunnen zetten.
Naast dat ik vrijwel geen setjes of receivers zie die het hebben, hebben de receivers met een timer hem diep in het menu verstopt zitten. Dus als iemand enig idee heeft over een receiver met een dagelijks timer, dan graag :)
Kijk even hier werkt altijd ;)
https://www.google.nl/sea...cQ_AUoAQ&biw=1920&bih=983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
Winkel is overgenomen jaren geleden door Eijerkamp.
Google op traanplaat vinyl kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Grapjas :+
Dat haalt echt geen hifisetje of receiver uit standby.
Had eigenlijk gehoopt op wat meer serieuze reacties - receivers zijn hier toch schering en inslag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Receiver-wekkerradiocombinaties dan weer niet :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Als een Denon CEOL beschikt over een timer, en de kleine setjes van Onkyo ook, dan ga ik er vanuit dat de wat duurdere al dan niet 5.1 modellen ook iets dergelijks aan boord hebben. Mijn Denon AVR2311 heeft het helaas niet - anders had ik meteen een hele mooie drogreden voor een upgrade in de woonkamer gehad :P
Maar ik ben iook niet bekend met de andere merken, dus wellicht, wie weet. Mag zonder meer een stereo-receiver zijn, als er maar een afspeeeltimer op zit. Dus oproep aan allen: kijkt uw handleidingen na voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
Wat schuift het? Misschien kun je iets zelf maken met rs232 aansluiting?, of zit dat nietbop je denon of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonos Play 5 heeft timer en wekker functie. Zit een mute knop op de bovenkant en in de AB op je telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

http://www.gramophone.co....-marantz-slim-series-1020

Heb ik vroeger gehad. Ooit eens tweede hands gekocht van iemand voor weinig geld en hem samen met mijn vader op gaan halen (ik had nog geen rijbewijs)

Ik gebruikte hem op mijn slaapkamer en daar was de wekkerfunctie heel handig.

Het is verder ook een heel mooi en degelijk ding. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik hem ooit heb weg gedaan.

Of hij ook per dag in te stellen is weet ik niet meer. Volgens mij kon je wel twee aparte instellingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Freakie1NL schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:53:
[...]

_/-\o_ Dik hoor.

Alleen die vloer, WTF?
Haha die vloer komt mij zeer bekend voor haha, mooie set dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nicklazzz schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:25:
[...]

En de 684 leveren ze niet in het wit, dus als hij echt wit wou...
Daarnaast vind ik de 685 beter klinken dan de 684.
De 683 vind ik dan weer een stuk beter (wel vrij sterk bass heavy, misschien iets TE).

Zelf ben ik voorstander van boekenplankmodellen op een goede standaard. Is in veel situaties beter te plaatsen en ondanks dat het even veel vloeroppervlak inneemt staat het ruimtelijker.

Nu nog een setje 685 of 686 erbij scoren, of compleet alles omgooien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-08 20:03
swordfish103 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:38:
[...]

De 683 vind ik dan weer een stuk beter (wel vrij sterk bass heavy, misschien iets TE).

Zelf ben ik voorstander van boekenplankmodellen op een goede standaard. Is in veel situaties beter te plaatsen en ondanks dat het even veel vloeroppervlak inneemt staat het ruimtelijker.

Het liefste een 802 Diamond voor thuis, maar dat zit er helaas nog niet in :P. Ik zit nog wel een een goede centre te kijken. Of inderdaad een setje voor achter.

Ik ben het trouwens met je eens dat de 685 beter klinkt dan de 684.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Vhough schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:58:
[...]

Het liefste een 802 Diamond voor thuis, maar dat zit er helaas nog niet in :P.
niet? :P

die is trouwens echt fu**ing baas, maar het liefst hem ik dan toch een B&W Natilus.

[ Voor 17% gewijzigd door klaasje11 op 22-04-2013 18:55 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
klaasje11 schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:53:
[...]

niet? :P

die is trouwens echt fu**ing baas, maar het liefst hem ik dan toch een B&W Natilus.
Magico speakers all the way. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

janjwjmc schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:21:
[...]

Magico speakers all the way. _/-\o_
of magnepan, die werken met snaren, die wil ik echt nog eens beluisteren.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:16
swordfish103 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:38:
[...]

Hier moet ik je gelijk in geven, zelf heb ik als fronts een stel 683 en bass geven ze echt wel.
Ik vind ook dat de 685 beter klinkt als een stel 684, raar maar waar.

Trouwens een gelukkige *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
Thanks !!

Zelf zal ik zodra m'n nieuwe tv binnen is eens een paar leuke plaatjes schieten hoe de set bij mij staat te spelen. Ik verwacht de tv binnen 10 dagen thuis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

swordfish103 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:24:
Thanks !!

Zelf zal ik zodra m'n nieuwe tv binnen is eens een paar leuke plaatjes schieten hoe de set bij mij staat te spelen. Ik verwacht de tv binnen 10 dagen thuis te hebben.
je ''nieuwe tv'' :| ? wat voor een :P ?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
klaasje11 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:04:
[...]

of magnepan, die werken met snaren, die wil ik echt nog eens beluisteren.
:N
Voor zover ik weet zijn Magnepans nog altijd gewoon electrostaten. Niks snaren, maar gewoon heel dun folie dat trilt. Dat het dan weer lijkt of er snaren voor zitten door het front, dat kan kloppen.
Maar correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
klaasje11 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:12:
[...]

je ''nieuwe tv'' :| ? wat voor een :P ?
Ik volg al een tijdje de prijzen van de Panasonic 55VT50.
De VT60 in die maat start officieel met €2.700 maar is al te koop voor €2.400. Toch nog bijna €1.000,- verschil met de VT50 momenteel. Sommige prijzen zijn nu zelfs aan het stijgen, omdat de voorraad vermindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swordfish103 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:45:
[...]
Ik volg al een tijdje de prijzen van de Panasonic 55VT50.
De VT60 in die maat start officieel met €2.700 maar is al te koop voor €2.400. Toch nog bijna €1.000,- verschil met de VT50 momenteel. Sommige prijzen zijn nu zelfs aan het stijgen, omdat de voorraad vermindert.
Tricky aanschaf wordt dat hè :P Ik ben zelf van plan een 65VT50 te halen nu ze rond de 2200 euro schommelen, maar wil toch even de prijzen en leverbaarheid van de 65VT60 afwachten aangezien de VT60-reeks als referentie uit de tests komt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
Ik kan melden...
Zojuist (5 minuten geleden) is besteld:
Panasonic 55VT50 *O* oOo
Ultra flat muurbeugel met draagkracht van 75kg (8mm van de muur af)
Een 5 cm brede aluminium kabelgoot voor tijdelijk OP de wand. Vriendin en ik zijn het nog niet eens wat we doen met de muur: kabels IN de muur en opnieuw stuccen, kabelgoot erop, of complete voorzetwand maken.

@ FeaR: ik heb al een eerder de boot gemist. Toen waren er enkel nog demo-modellen over. En aangezien die op vol contract 10 uur per dag, 6 dagen in de week aan staan bedank ik daarvoor.
55" is bij ons een mooie maat. Kijk nu tijdelijk na het verhuizen op een eerste generatie 32" LCD, dramatisch. Kijkafstand is ca. 3,5 meter. Als de tv aan de wand hangt hooguit 4m.
Beschikbaarheid van de VT60 serie is nog minimaal inderdaad. VT50 will do the trick for now. Aardige Bang for Buck !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

The Eagle schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:37:
[...]

:N
Voor zover ik weet zijn Magnepans nog altijd gewoon electrostaten. Niks snaren, maar gewoon heel dun folie dat trilt. Dat het dan weer lijkt of er snaren voor zitten door het front, dat kan kloppen.
Maar correct me if I'm wrong :)
ik denk dat je gelijk hebt, een klasgenoot van me, zijn pa, die had een paar, daarvan ken ik ze.
hij (mijn klasgenoot dus) zei dat het snaren waren, maar electrostaten lijkt mij, nu je het zegt, ook een stuk rieëler

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39
klaasje11 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:42:
[...]

ik denk dat je gelijk hebt, een klasgenoot van me, zijn pa, die had een paar, daarvan ken ik ze.
hij (mijn klasgenoot dus) zei dat het snaren waren, maar electrostaten lijkt mij, nu je het zegt, ook een stuk rieëler
Beetje offtopic misschien, maar er was pas op discovery een stukje over hoe ze die dingen maken.

YouTube: How It's Made - Electrostatic Speakers

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Palm schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:51:
[...]

Beetje offtopic misschien, maar er was pas op discovery een stukje over hoe ze die dingen maken.

YouTube: How It's Made - Electrostatic Speakers

<3
interessant!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer een jaar niets gepost te hebben op dit forum hier even een kleine bijdrage. Vorige week bij de Mediamarkt een Philips 9956 58 inch 21:9 ratio (L) weten te bemachtigen voor 999 euro. Was een model dat nog gesealed was hoewel ik van een showmodel uitging. Verkoper ging er van uit dat het een ingepakte showmodel was in het magazijn. Was ik even blij dat hij dus nieuw was.

Full array led backlighting + ambilight spectra 3 = fenomenaal

Hier het resultaat op mijn slaapkamer :D

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/dot643.jpg

Wat je eronder ziet zijn:

Yamaha soundbar

Philips blu ray speler

Xbox 360

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!

Ik ben deze tv al meerdere malen tegengekomen in dit topic. Wat is de reden dat er nog niet meer 21:9 televisies worden geproduceerd? Te weinig interesse door de 'gewone' consument?

Vind ze er prachtig uitzien en voor een 'movie' kamer zou het zeker niet misstaan denk ik... Lijkt mij misschien zelfs praktischer dan een beamer (scherper, minder geluidsontwikkeling etc....)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Thecola schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:32:

Ik ben deze tv al meerdere malen tegengekomen in dit topic. Wat is de reden dat er nog niet meer 21:9 televisies worden geproduceerd? Te weinig interesse door de 'gewone' consument?
Omdat het voor de meeste mensen thuis totaal geen zin heeft, tenzij je alléén maar dvd's/blu-ray's kijkt.
Vind ze er prachtig uitzien en voor een 'movie' kamer zou het zeker niet misstaan denk ik... Lijkt mij misschien zelfs praktischer dan een beamer (scherper, minder geluidsontwikkeling etc....)
Voor een filmkamer is het leuk, maar hoeveel mensen hebben echt een dedicated filmkamer? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft afgezien van verdere ontwikkeling omdat de toestellen simpelweg te duur waren om te produceren. Voor consumenten blijft het een niche product waar bijna geen vraag naar is. Ik daarentegen vind het een fenomenaal toestel.

Deze serie die ik heb is weliswaar al bijna 2 jaar geleden uitgebracht @ 3999 euro. Gewoonweg te duur voor de meeste mensen om winstgevend te zijn.

Een beamer is helaas niets voor mij.
Hahn schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:35:
[...]
Omdat het voor de meeste mensen thuis totaal geen zin heeft, tenzij je alléén maar dvd's/blu-ray's kijkt.
Ik snap dit niet helemaal. Misschien kan je even onderbouwen waarom dit toestel dan enkel geschikt is voor blu rays?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34

Ikzelf vind 21:9 ook mooi. Maar denk dat de meeste mensen die voor een "filmruimte" ofwel "thuisbios" situatie willen gaan voor een beamer kiezen. Beamer is in verhouding simpelweg goedkoper en makkelijk te combineren met een 16:9 TV.

21:9 is immers alleen mooi wanneer je 21:9 films gaat kijken. Series en TV zijn voor 95% immers 16:9 en dan heb je ofwel stretched beeld ofwel zwarte balken aan links en rechts van je scherm.

Wij hebben nu bv. een 50" Plasma. In de toekomst wanneer hier budget voor is, willen we een 90-110" screen plaatsen welke voor de TV rolt en dit icm met een beamer.

Maar dat zal nog wel even duren, wil wachten tot 4K beamers betaalbaar zijn, en moet geld voor zijn! (zijn nu voorlopig nog bezig met de bouw van onze nieuwbouw... dus vandaar dat ik nog niet weet wanneer er exact centen voor zijn ;) )

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:04:
[...]

21:9 is immers alleen mooi wanneer je 21:9 films gaat kijken. Series en TV zijn voor 95% immers 16:9 en dan heb je ofwel stretched beeld ofwel zwarte balken aan links en rechts van je scherm.
Dit klopt niet helemaal. Mijn foto laat duidelijk een 16 9 uitzending zien van Pauw en Witteman (ik weet het actualiteiten programmas zijn voor nerds =) en het 'strechcy' gedeelte valt heel erg mee. Het zijn geen onnatuurlijke beelden. Petje af voor de philips ingenieurs hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Ik heb heel even getwijfeld of ik niet beter voor een plasma kan gaan, maar gezien het feit dat plasma gewoonweg te weinig licht opbrengt in de middag en gebruikmaken van verschrikkelijk grote fosforcellen, wat zorgt voor een onscherp beeld korter dan 3 meter, heb ik meteen de full led gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:09:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Mijn foto laat duidelijk een 16 9 uitzending zien van Pauw en Witteman (ik weet het actualiteiten programmas zijn voor nerds =) en het 'strechcy' gedeelte valt heel erg mee. Het zijn geen onnatuurlijke beelden. Petje af voor de philips ingenieurs hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.
Beeld wordt alsnog uitgerekt, alleen in het midden minder dan aan de randen. Het valt daardoor iets minder op, maar als je het gaat vergelijken met een 16:9-tv ernaast zal je zien dat alles toch echt wel een stukje breder is dan hoort.

Prima als jij je er niet aan stoort, maar het is niet alsof het ze is gelukt om 16:9 om te zetten naar 21:9 zonder enig compromis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stoort mij zeker niet :) Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat een 21 9 formaat, ook bij tv kijken, gewoon goed te noemen is. Veel vrienden van mij hebben me diezelfde argumenten gepresenteerd waarom ik juist niet voor een 21 9 moet gaan. Nu dat ik er wel een hier bij mij thuis heb staan, zijn de meeste het erover eens dat Philips dit erg goed voor mekaar heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:45:
[...]
Deze serie die ik heb is weliswaar al bijna 2 jaar geleden uitgebracht @ 3999 euro. Gewoonweg te duur voor de meeste mensen om winstgevend te zijn.
"Te duur" hoeft zeker niet de reden te zijn, denk eerder te duur voor wat je krijgt. Voor dat geld zou ik dan eerder een 65" plasma ophangen in 16:9. Maar ik heb die hele 21:9 hype dan ook nooit begrepen, idem met die "nieuwe" PC-schermen met 2560 X 1080. Ambi Light blijft dan wel weer tof, dat is iets wat ik toch wel ga missen als ik van Philips overstap naar wat anders.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 24-04-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:21:
Het stoort mij zeker niet :) Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat een 21 9 formaat, ook bij tv kijken, gewoon goed te noemen is.
Tja, daar zullen de meningen toch wel over verschillen. Ik houd niet van gerommel aan mijn beeld, dus bij mij staat de vissenkomsimulator altijd uit. Ik kijk ook nog regelmatig 4:3 series en films; met een 21:9 tv zou daarbij bijna de helft van het scherm op zwart gaan. Tenzij opeens alle film- en televisiemakers over gaan naar 21:9, blijf ik wel bij 16:9. Desondanks is 1000 euro voor een 58" 21:9 lcd-tv wel een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ FeaR

Voor Philips is het helaas een nadeel dat de 21 9 formaat juist geen hype is geworden.

Voor mij is het ook van belang dat mijn televisie nog steeds over 5 jaar een eyecatcher blijft. Hoewel deze 9956 al twee jaar oud is blijft het nog steeds 'apart' juist door zijn beeldverhouding en in mindere mate zijn afwerking. Vanwege zijn discontinuiteit blijft het toestel hierdoor in mijn ogen een lange tijd zijn coolheids gehalte behouden.

Bij 16 9 toestellen ben ik meer geneigd om ze al na 2 jaar te upgraden. Steeds vanwege de doorontwikkeling in design die zijn grenzen niet kent. Dit geldt dus ook voor de plasma modellen waar ik eerst ook over twijfelde.
evEndzhar schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:59:
[...]

Tja, daar zullen de meningen toch wel over verschillen. Ik houd niet van gerommel aan mijn beeld, dus bij mij staat de vissenkomsimulator altijd uit. Ik kijk ook nog regelmatig 4:3 series en films; met een 21:9 tv zou daarbij bijna de helft van het scherm op zwart gaan. Tenzij opeens alle film- en televisiemakers over gaan naar 21:9, blijf ik wel bij 16:9. Desondanks is 1000 euro voor een 58" 21:9 lcd-tv wel een mooie prijs.
Gerommel aan je beeld zal er altijd zijn hoe je het wend of keert. Wanneer je 4 3 series bekijkt op je 16 9 toestel blijft het ook gerommel. Daarbij is het zo dat elk filmstudio, programma maker, provider etc. zijn of haar beeld wel aanpast/mastered op de een of ander manier. Een philips die daarmee ook gaat sleutelen zal het verschil ook niet echt maken.

Het is alleen jammer dat 21 9 geen standaard is geworden zoals het destijds met 4 3 naar 16 9 wel is gegaan. 'Breder is altijd beter' is dus nog steeds mijn motto! :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
[...]

Ik heb heel even getwijfeld of ik niet beter voor een plasma kan gaan, maar gezien het feit dat plasma gewoonweg te weinig licht opbrengt in de middag en gebruikmaken van verschrikkelijk grote fosforcellen, wat zorgt voor een onscherp beeld korter dan 3 meter, heb ik meteen de full led gekozen.
en het 'strechcy' gedeelte valt vind ik heel erg mee.

Fixed it for you 8)

Je zegt het zelf al... dat hij het vanuit het midden minder doet dan aan de zijkant zou voor mijn juist nog erger zijn. Immers als iemand van links naar rechts loopt zou zijn verhouding veranderen...

Ik kan me al irriteren als mijn luidspreker ten opzichte van mijn TV meubel 5mm verder weg staat dan de andere luidspreker. Dat de gemiddelde persoon dit niet eens zal opmerken ofwel KAN zien maakt het nog niet zo dat er geen verschil IS. (Ja... ik heb nogal "last" van een combinatie van perfectionisme in symmetrie en daarbij een zeer hoge visus (haal per oog 1.5 en samen 1.6, ter info: dat zijn de kleinste letters bij de meeste opticiens. Mijn vriendin zag deze MET correctie als wazige bolletjes...)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg mooie verhouding om te zien. Maar is ben niet van compromissen. Er is echter geen enkele oplossing die alles perfect kan zonder hier of daar uit te rekken ofwel met balken te werken. Dus ga ik maar voor een "zo goed als" en dat is voor mij een 42-55" TV en t.z.t. een GOED screen (Projecta) samen met een nette beamer (4K voorkeur, 3D kan me niet boeien)
evEndzhar schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat 21:9 juist meer en meer zal verdwijnen (Zie de opkomst van meer en meer IMAX films)
De verschillende filmformaten zijn veelal een keuze van de regisseur omdat hij/zij de film mooi vind in een bepaald formaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 24-04-2013 18:10 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de verbetering/nuancering

Het strechen vanuit de zijkanten bij bewegingen van links naar rechts gaat vrij natuurlijk. Wat mij wel opvalt is dat wanneer de camera van boven naar beneden gaat, ik wel een soort van onnatuurlijk beeld krijg. Maar het blijft inderdaad een kwestie van smaak als je een purist bent. Ik ben gewoon het 16 9 beu en wil gewoon iets nieuws :)

Ik denk dat 21:9 juist meer en meer zal verdwijnen (Zie de opkomst van meer en meer IMAX films)
De verschillende filmformaten zijn veelal een keuze van de regisseur omdat hij/zij de film mooi vind in een bepaald formaat.

Ik denk dat dit enkel voor de blockbusters geldt. 70 mm film blijft nog steeds extreem duur om mee te schieten. Zeker voor een speelfilm van 2 uur.

Mocht dit zo zijn zal 16 9 ook op den duur verdwijnen gezien IMAX toch op 5:4 verhouding uitkomt

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swordfish103 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:44:
Ik kan melden...
Zojuist (5 minuten geleden) is besteld:
Panasonic 55VT50 *O* oOo
Ultra flat muurbeugel met draagkracht van 75kg (8mm van de muur af)
Een 5 cm brede aluminium kabelgoot voor tijdelijk OP de wand. Vriendin en ik zijn het nog niet eens wat we doen met de muur: kabels IN de muur en opnieuw stuccen, kabelgoot erop, of complete voorzetwand maken.
Wat een vette bak, mooi spul man! Vel plezier ermee.

Voor wat betreft de ''kabelproblematiek''........gewoon lekker in de muur en lekker afstuccen.
Niet dat ik dat gedaan heb (dit terzijde) maar een mooie hangende tv verdient een mooie strakke muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Om toch nog wat "plaatjes" te brengen in het topic..

Onze nieuwbouw woning zal nog even op zich laten wachten helaas, we late in ieder geval aardig wat extra leidingen etc. leggen om alles mooi weg te werken:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2dljal2.png

Wand details:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/xpydg9.png

Ter info:
2*4 dubbele WCD (apparatuur) op 1 aparte groep + 1 enkele WCD (TV)
Loze leidingen t.b.v. zowat alles >:)

2 loze leidingen t.b.v. de (verre) toekomstige beamer met bij de achterste een "WCD" erbij.

Ik zal t.z.t. een update geven zodra er iets te zien valt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 25-04-2013 03:49 . Reden: Correctie plaatjes en tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:54
Voor de liefhebbers, de Denon AVR-1513 is in de aanbieding bij Redoon. Van 379 voor 133 (vanaf 200 in de pricewatch)

@Tweakers: Hoe krijg ik een direct linkje naar de pricewatch?

[ Voor 35% gewijzigd door _Piwi_ op 25-04-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
gewoon de link van de pricewatch hier plakken en het is automatisch een linkje ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Denon avr-1513

Als ik naar redcoon ga staat hij daar voor 199 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39
Staat in de nieuwsbrief geloof ik:
http://voordeelflyer.redc...usgabe.php?ent=3520&cd=rL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

klaasje11 schreef op zondag 21 april 2013 @ 08:32:
[...]

nou, als je goedkope stands wil, je kan bij de bouwmarkt ook gwn 4 witte planken kopen van 15x35,
(of de maat van je vloervlak van de speaker), en dan koop je bij onze zweedse vrienden een wit Lack tafeltje, (zo'n ding voor 5,-) je gebruikt één witte plank als grondvlak en een als plek waar de speaker komt, en je doet per per stand dus 2 poten tussen, KLAAR!

dat is een beetje EuroShopper, maar kan best leuk worden denk ik 8) , ongeveer 52 cm hoog.
Kijk ook een hier ikeahackers.net daar werd vandaag bijvoorbeeld dit gepost, Frosta Speaker Stands for Bookshelf Speakers

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
[...]
Grote fosforcellen en dus onscherp beeld, really? Zit op 2.75 meter van een 65 inch plasma en beeld is prima.
Gerommel aan je beeld zal er altijd zijn hoe je het wend of keert. Wanneer je 4 3 series bekijkt op je 16 9 toestel blijft het ook gerommel.
Hoe kom je hierbij? Kijk 4:3 content gewoon zoals het bedoelt is om te kijken: in 4:3. Uiteraard heb je dan aan de zijkanten twee verticale zwarte balken lopen maar dat is niet anders. Niets zo vreselijk als rekken/zoomen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
Ik zal dit topic ook binnenkort eens verfraaien met foto's. M'n tv is namelijk vervangen voor een 50" Philips model. Ook een 21:9. En dat is een verademing! In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het niet puur en alleen voor films, ook gewone tv uitzendingen zien er super op uit. Het is mijn beste aankoop ooit geweest. Alleen is het jammer dat Philips ze niet meer maakt en dat ze voor de bezel plastic met een metaal look hebben gebruikt. Mijn vorige 42" Philips tv had een rand van echt aluminium.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rimave schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:24:
Ik zal dit topic ook binnenkort eens verfraaien met foto's. M'n tv is namelijk vervangen voor een 50" Philips model. Ook een 21:9. En dat is een verademing! In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het niet puur en alleen voor films, ook gewone tv uitzendingen zien er super op uit.
Het grootste nadeel vind ik de enorm lage hoogte. Je moet wel een enórme 21:9 tv hebben wil je ook een beetje acceptabele hoogte qua beeld hebben imho. Als er een 80 inch was geweest, soit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
Brad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:26:
[...]

Het grootste nadeel vind ik de enorm lage hoogte. Je moet wel een enórme 21:9 tv hebben wil je ook een beetje acceptabele hoogte qua beeld hebben imho. Als er een 80 inch was geweest, soit :P
Mwa. Hij is net zo hoog als mijn 42" en alleen iets breder. Bovendien is de afstand tot mijn tv niet zo groot, dus de ze 50" past perfect, want ik heb die 58" ook nog overwogen toen de MM hem in de aanbieding had.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rimave schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:32:
Mwa. Hij is net zo hoog als mijn 42" en alleen iets breder. Bovendien is de afstand tot mijn tv niet zo groot, dus de ze 50" past perfect, want ik heb die 58" ook nog overwogen toen de MM hem in de aanbieding had.
De hoogte is volgens mij hetzelfde als een 40 inch 16:9 tv, beiden zo rond de 50cm qua paneel. Zo is de 58 inch versie ongeveer even groot (qua hoogte) als een 46 inch 16:9 tv. Dat zijn best forse verschillen en zodoende moet je ook best wel een grote 21:9 tv hebben om een enigszins hoog beeld te hebben. Als je dus kijkt naar 16:9 of 4:3 content zonder teveel te willen scalen heb je effectief best een klein beeld. Relatief dan.

Op een 16:9 tv kijken naar 21:9 content levert natuurlijk hetzelfde "probleem" op, acceptabele breedte maar geheel bagger qua hoogte. Vooral vanwege dié reden dan ook van 50 naar 65 inch gegaan. Native 16:9 content was prima te doen op 50 inch maar bij 21:9 spul bleef er absurd weinig beeld "over", imho :P

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 25-04-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Ik vind het zelf bij 16:9 een verademing om de ondertitels in het zwarte gedeelte te hebben en niet door de film heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Brad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:26:
Zo groot is 80 inch niet hoor... maar 3 stuks in portrait stand naast elkaar maken wel een hoop goed :Y

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:05:
[...]

Grote fosforcellen en dus onscherp beeld, really? Zit op 2.75 meter van een 65 inch plasma en beeld is prima.
Dat vindt jij juist. Vond het op 2,5 meter een draak van een beeld om naar te kijken. Nu vind ik het design van een Pana Plasma al niet te best maar binnen de 3 meter een 55-65 inch? No thhx! En dan hebben we het nog niet eens gehad over de de beperkte lichtopbrengst, retentie, trillende beelden etc.
Brad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:05:

Hoe kom je hierbij? Kijk 4:3 content gewoon zoals het bedoelt is om te kijken: in 4:3. Uiteraard heb je dan aan de zijkanten twee verticale zwarte balken lopen maar dat is niet anders. Niets zo vreselijk als rekken/zoomen.
Omdat vrijwel iedereen in 16 9 formaat kijkt, ook met 4 3 uitzendingen. Jou uitgezonderd dan :)
rimave schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:24:
Ik zal dit topic ook binnenkort eens verfraaien met foto's. M'n tv is namelijk vervangen voor een 50" Philips model. Ook een 21:9. En dat is een verademing! In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het niet puur en alleen voor films, ook gewone tv uitzendingen zien er super op uit. Het is mijn beste aankoop ooit geweest. Alleen is het jammer dat Philips ze niet meer maakt en dat ze voor de bezel plastic met een metaal look hebben gebruikt. Mijn vorige 42" Philips tv had een rand van echt aluminium.
:) Fijn om te horen dat het je bevalt rimave, ook voor mij is dit het beste aankoop ooit. Ook petje af voor Philips dat ze dit aangedurfd hebben hoewel het geen commercieel succes is geworden.
Arunia schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:20:
Ik vind het zelf bij 16:9 een verademing om de ondertitels in het zwarte gedeelte te hebben en niet door de film heen.
Let je dan nog op wat er on screen gebeurd? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Spreek voor jezelf :> Ik kijk 4:3-uitzendingen ook gewoon op 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 12:14

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:48:
[...]

Dat vindt jij juist. Vond het op 2,5 meter een draak van een beeld om naar te kijken. Nu vind ik het design van een Pana Plasma al niet te best maar binnen de 3 meter een 55-65 inch? No thhx! En dan hebben we het nog niet eens gehad over de de beperkte lichtopbrengst, retentie, trillende beelden etc.
Heb je niet naar een defecte plasma zitten kijken? Dat de lichtopbrengst minder is dan bij LCD is duidelijk, maar "onscherp beeld door grote fosforcellen" is echt een nieuwtje voor me. Ook iets waar ik mezelf totaal niet in kan vinden. Ook "retentie" is niet iets waar je bij moderne plasma's bij normaal gebruik last van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
Ravnoss schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:35:
[...]
Heb je niet naar een defecte plasma zitten kijken? Dat de lichtopbrengst minder is dan bij LCD is duidelijk, maar "onscherp beeld door grote fosforcellen" is echt een nieuwtje voor me. Ook iets waar ik mezelf totaal niet in kan vinden. Ook "retentie" is niet iets waar je bij moderne plasma's bij normaal gebruik last van zal hebben.
Hebben de moderne plasma's nog altijd last van het flikkerende beeld? Alsof je naar een oude CRT monitor / TL buis zit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:07:
[...]
Hebben de moderne plasma's nog altijd last van het flikkerende beeld? Alsof je naar een oude CRT monitor / TL buis zit te kijken?
Dat is er nog steeds, echter is de ene persoon hier gevoeliger voor dan de ander. Genoeg mensen die het helemaal niet zien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien licht het aan mij, maar bij de instap series viel mij dat wel een beetje op, zeker als je wat schuiner naar het beeld kijkt maar bij de duurdere Pana's had ik dat dan weer totaal niet... Alleen de meeste modellen hebben een rare kleuren waas viel mij op. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 12:34

MazeWing

The plot thickens...

De ene plasma flikkert meer dan de andere plasma. Verder kan het ook een defect zijn aan het scherm zelf. Zo flikkerde mijn eerste plasma (Samsung C7700) dusdanig veel (leek alsof je 60hz op een crt had) dat ik die meteen RMA heb gedaan. De 2e C7700 had hier aanzienlijk minder last van en was niet echt storend (enkel een beetje bij grote witte vlakken). De vt30 die ik daarna had, had het weer wat meer dan de C7700.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij steeds blijft verbazen bij Panasonic is dat ze de plasmatechniek alsmaar blijven doorrecyclen. Zo heeft een vriend van mij een VT 10 of VT 20 van bijna 5 jaar oud die qua beeld nagenoeg hetzelfe weergeeft als een huidige VT 50 (op wat smart-tierlantijntjes na). Komop, de Kuro techniek hebben ze tegen een prikkie kunnen overnemen en nog is er geen toestel in hun line-up die dezelfde waardes als de pioneer kan halen.

Ze hadden beter 3 jaar geleden een echte high-end plasma kunnen uitbrengen. Misschien dat ze dan wat marktaandeel terug hadden kunnen winnen. Nu is het al een beetje te laat om nog een echte high end plasma uit te brengen.

Als het aan mij ligt heeft Panasonic het gewoon dom aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 12:14

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:53:
Ze hadden beter 3 jaar geleden een echte high-end plasma kunnen uitbrengen. Misschien dat ze dan wat marktaandeel terug hadden kunnen winnen. Nu is het al een beetje te laat om nog een echte high end plasma uit te brengen.

Als het aan mij ligt heeft Panasonic het gewoon dom aangepakt.
Tja... Volgens mij zij de nieuwe modellen Pana's gewoon weer de standaard waar alle andere consumenten HDTVs aan gemeten worden. Ook nu zijn de plasma's van Panasonic volgens vele reviews weer de "reference" wanneer het op beeldkwaliteit aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je iets tegen plasma of ben je voor jezelf aan het goedpraten wat een goede koop je gedaan hebt ofzo? Plasma heeft zeker nadelen. Een LCD is overdag in volle zon absoluut veruit superieur. En het beeld staat als een rots, waarbij een plasma met grote lichte vlakken kan flikkeren. Maar grote pixels en jaren stilstaande techniek is echt onzin. Die schermen worden steeds beter. Ok, niet zo snel / extreem als bij LCD, maar die kwamen ook van ver (als in: Ondanks grote sprongen zijn LCD's nog steeds minder goed qua pure beeldkwaliteit / zwartwaarden / uniformitijd).

Wat je beweert, lijkt op zeggen dat de ecomie van Rwanda zo ontzettend veel beter is dan die van Nederland, omdat ze daar tenminste al 10 jaar op rij meer dan 10% per jaar groeien, terwijl Nederland alleen maar bijna stilstaat :P.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 25-04-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom blijft anders een HD Ready Kuro van 9 jaar! oud nog steeds de referentie voor plasmas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:12:
Waarom blijft anders een HD Ready Kuro van 9 jaar! oud nog steeds de referentie voor plasmas?
Volgens mij is die al lang achterhaald, diverse sites hebben al (vorige) series van Panasonic als referentie uitgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen idee of dat echt zo gezien wordt, maar ik zie niet helemaal in wat er mis is met techniek die 9 jaar geleden gewoon al zodanig goed was, dat het nog steeds het beste is. Zie mijn Nederland / Rwanda voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel door panasonic iig. Je kan de voorbeelden zo terugvinden op het net waarin ze de zt60 naast een kuro zetten.

Dat je die superieure techniek niet 5-6 jaar geleden al zou inzetten om iets leuks te creëren, daar stoor ik mij aan. Anno 2013 met een dergelijk toestel uitkomen is mosterd na de maaltijd. Zie ook nieuwsberichten waarin panasonic al vorig jaar aankondigde te gaan stoppen met plasma.

Je vergelijking met Rwanda en NL slaat gewoon nergens op gezien het feit dat ultra hd en in mindere mate de full led toestellen al hun intrede hebben gemaakt. imo heeft de hx 900 series van Sony de panasonic VT series al van de troon gestoten 3 jaar geleden
FeaR schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:13:
[...]

Volgens mij is die al lang achterhaald, diverse sites hebben al (vorige) series van Panasonic als referentie uitgeroepen.
He FeaR, lange tijd geleden :)

Even snel snel, heb ik dit gevonden. Panasonic die zelf de referentie-strijd met de Kuro 600 aangaat in een persruimte met hun nieuwe zt60

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1361272859

lees ook even de eerste reactie van Rasmus Larsen daaronder

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Net zeg je dat plasma al 5-6 jaar net zo goed is (sinds de VT10) en nu stoor je je eraan dat ze het niet eerder zo goed maakten... Goed verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Waar heb jij het over? Negen jaar geleden bestond er helemaal geen Kuro man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon aangegeven waar ik mij aan stoor aan Panasonic plasma toestellen en waarom Panasonic het niet slim heeft aangepakt en daardoor nou achter de feiten aanloopt.

@ Brad Pitt, mijn voorbeeld van 9 jaar is misschien verkeerd, Dit had 6 jaar moeten zijn. Ik ging van een andere serie Pioneer uit die ik met de Kuro had verward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:46
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:51:
Ik heb gewoon aangegeven waar ik mij aan stoor aan Panasonic plasma toestellen en waarom Panasonic het niet slim heeft aangepakt en daardoor nou achter de feiten aanloopt.

@ Brad Pitt, mijn voorbeeld van 9 jaar is misschien verkeerd, Dit had 6 jaar moeten zijn. Ik ging van een andere serie Pioneer uit die ik met de Kuro had verward.
Ik heb altijd het idee dat Philips met een al jaren verliesgevende tv afdeling en *kuch* 21:9 modellen waar praktisch geen vraag naar is *kuch* achter de feiten aan blijft lopen.
Het beeld wat een vt60 van Panasonic bijv. geeft daar kunnen volgens mij weinig andere tv's aan tippen.
En Philips heeft toch echt wel een paar keer de boot gemist t.o.v. bij spelers als Samsung en LG, die een stuk harder zijn gegaan op de tv markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

timwijn schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:08:
Ik heb altijd het idee dat Philips met een al jaren verliesgevende tv afdeling en *kuch* 21:9 modellen waar praktisch geen vraag naar is *kuch* achter de feiten aan blijft lopen.
Ik heb bij Philips gewerkt en verbaas me nog altijd over de heersende mentaliteit daar. Prima technologieontwikkeling, maar weinig kaas gegeten van marketing, support en het kostenefficient ontwikkelen en produceren. En dan met droge ogen beweren dat er in de CE-markt geen geld te halen valt, terwijl andere merken ze links en rechts inhalen. Ze hebben het over zich afgeroepen, want kritiek op de way of working wordt niet gehoord.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
Ravnoss schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:35:
[...]

Onscherp beeld heb ik inderdaad ook nog nooit gezien bij mijn ST50. Het is juist super scherp! :)

Retentie hebben de moderne plasma's wel. Inbranden zal je bij normaal gebruik geen last van hebben. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
Exirion schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:54:
[...]

Ik heb bij Philips gewerkt en verbaas me nog altijd over de heersende mentaliteit daar. Prima technologieontwikkeling, maar weinig kaas gegeten van marketing, support en het kostenefficient ontwikkelen en produceren. En dan met droge ogen beweren dat er in de CE-markt geen geld te halen valt, terwijl andere merken ze links en rechts inhalen. Ze hebben het over zich afgeroepen, want kritiek op de way of working wordt niet gehoord.
Ergens hebben ze wel gelijk, want de grootste TV merken draaien wereldwijd nog steeds fikse verliezen.
Philips adverteert niet veel meer op tv voor hun tv's. Maar wel gericht in een aantal bladen en bijvoorbeeld magazines van winkels zelf. Iets doeltreffender imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
swordfish103 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:11:
[...]

Ergens hebben ze wel gelijk, want de grootste TV merken draaien wereldwijd nog steeds fikse verliezen.
Philips adverteert niet veel meer op tv voor hun tv's. Maar wel gericht in een aantal bladen en bijvoorbeeld magazines van winkels zelf. Iets doeltreffender imho.
Is het niet zo dat Philips niet meer adverteert, omdat ze er bijna niets meer mee ter maken hebben? De TV afdeling is verkocht aan TP-vision, en die zijn denk ik ook verantwoordelijk voor de nieuwe weg die ze ingeslagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Weinig foto's worden hier nog gepost zeg :P

Bij mij een verandering, mijn (prima werkende) Akai AA5210 moet het veld ruimen voor een Marantz PM7200. De Akai is een fantastisch ding met een verrassend goede hoofdtelefoonaansluiting, maar de Marantz doet het toch beter.
Iemand trouwens een tip om een afstandsbediening op de kop te tikken voor de Marantz? Ik neem aan dat de meeste Philips- en Marantzafstandsbedieningen er op moeten werken, maar meer dan een tientje wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven.

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/De1zutyBS6BSclPt7N1qnS3Q/full.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZCUPBpTLkC6KK78pJ8kiGgx3/full.jpg

Zelfs op de simpele zelfbouwspeakers die ik hier boven heb klinkt hij erg goed. Vanavond maar eens proberen op de B&W's beneden :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Heeft hier iemand een tip voor mij?
De meeste films hebben minder lijnen dan 1080 en dat kijkt niet zo lekker op de beamer. Ik zou dan willen dat het beeld op de bodem komt, dat zou zomaar een halve meter schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Mikayu schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:52:
Heeft hier iemand een tip voor mij?
Daar is dit topic niet voor bedoeld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Exirion schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:59:
[...]

Wel als ik van t weekend wat plaatsjes schiet van het resultaat :)
Er is ook veel veranderd vergeleken met wat er nu nog in mijn inventaris staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:56
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:07:
[...]
Ja, dat is nog steeds aanwezig ik heb net een nieuwe Panasonic ST50 -55 inch en ook daar kan ik het duidelijk zien vooral met lichte beelden.
Alleen ik heb er niet zoveel last van omdat ik hem altijd vrij donker heb staan en het contrast ook vrij laag, en dan valt het eigenlijk helemaal niet meer op.

Ik vind een plasma nog steeds het mooiste beeld geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JvS schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:36:
Net zeg je dat plasma al 5-6 jaar net zo goed is (sinds de VT10) en nu stoor je je eraan dat ze het niet eerder zo goed maakten... Goed verhaal :P
VT hadden ze toen niet : Dat heet een V10/V10E ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Exirion schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:59:
[...]

Want dit topic wordt nu wel gebruikt waar het voor bedoeld is?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
toekomstige center??? Maybe ... binnenkort een een uitgebreide review van de 100.33 van xtz.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ru7byr.jpg

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je er wel voor kiest, mag je meteen je TV verhangen. Wat een bakbeest, die 100.33. Je vloerstaanders zien er een beetje klein uit met deze als center ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
henkie196 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:23:
Als je er wel voor kiest, mag je meteen je TV verhangen. Wat een bakbeest, die 100.33. Je vloerstaanders zien er een beetje klein uit met deze als center ;)
Klopt dat ding is huge. Ik zou dan gelijk voor 3 stuks gaan. Ik heb er nu 2 staan dus ik test eerst als center. straks zet ik ze om als stereo speakers.

Ik ben ook voor een nieuwe TV aan het kijken dus verhangen moet dan toch gebeuren.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Hele mooie set, alleen die Center past er niet tussen kwa looks :P, kwa sound vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
Masterkale1 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:29:
[...]

Klopt dat ding is huge. Ik zou dan gelijk voor 3 stuks gaan. Ik heb er nu 2 staan dus ik test eerst als center. straks zet ik ze om als stereo speakers.

Ik ben ook voor een nieuwe TV aan het kijken dus verhangen moet dan toch gebeuren.
En volgens de site van xtz zijn ze ook te gebruiken als surround speaker dus ook meteen ff 2 als surround aanschaffen ;) . Maar dat word meteen wel een prijzige aangelegenheid waarschijnlijk.
Vindt ze wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@Sharky: Jouw Marantz is voro zover ik kan zien eentje uit de tijd dat Marantz en Denon al bij elkaar waren. Ik denk dat je eerder een Denon AB op de kop kunt tikken :)
Wat heeft dat ding gekost als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
mike123 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:23:
[...]

En volgens de site van xtz zijn ze ook te gebruiken als surround speaker dus ook meteen ff 2 als surround aanschaffen ;) . Maar dat word meteen wel een prijzige aangelegenheid waarschijnlijk.
Vindt ze wel mooi.
Klopt .. het liefste had ik er ook 3 .. Helaas heb ik d`r maar 2 (te leen)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33545y8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Graag een zo uitgebreid mogelijke review van die 100.33 speakers.....! Ziet er in ieder geval al top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:21:
Graag een zo uitgebreid mogelijke review van die 100.33 speakers.....! Ziet er in ieder geval al top uit.
Nog specifieke voorkeuren??

Morgen komt een collega met wat dure kabeltjes en pathos versterker, Dit om te kijken of daarwerkelijk verschil zit in de kabels of dat een gemiddeld persoon zoals ik dat niet kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Masterkale1 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:41:
[...]
Nog specifieke voorkeuren??

Morgen komt een collega met wat dure kabeltjes en pathos versterker, Dit om te kijken of daarwerkelijk verschil zit in de kabels of dat een gemiddeld persoon zoals ik dat niet kan horen.
Het plan klinkt al goed. Ben gewoon benieuwd hoe ze klinken, waar hun sterke/zwakke punten liggen.

Wil ooit nog upgraden, en ik ben zeer geïnteresseerd in deze 100.33, maar wil eigenlijk actieve speakers. A) omdat ik denk dat dit een beter concept is (actieve filtering, meerdere optimaal afgestemde versterkers) en B ) ik dan geen hoofdbrekens meer heb over een versterker (en een deel van de kabels!).

Deze actieve speakers lijken me zeer goed voor wat ik zoek (neutraal), de Focal SM9:

Afbeeldingslocatie: http://api.ning.com/files/4bpw8YBuCuJ2kueOIneD*eCInlDOqTYcvDRiNmUgqwuK0leVNjNcqiL2Ue93RyOH71Ev-gI7mmS55OTe9DInxttLkJ-7mKtJ/Focal2.jpg

Qua geld ongeveer hetzelfde als zo'n set 100.33 met goede versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

The Eagle schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:34:
@Sharky: Jouw Marantz is voro zover ik kan zien eentje uit de tijd dat Marantz en Denon al bij elkaar waren. Ik denk dat je eerder een Denon AB op de kop kunt tikken :)
Wat heeft dat ding gekost als ik vragen mag? :)
De AB van de Denon-receiver beneden doet het er in ieder geval niet op.
De versterker heeft me niets gekost, de reparatie was 120,-.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Masterkale1 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:36:
[...]

Klopt .. het liefste had ik er ook 3 .. Helaas heb ik d`r maar 2 (te leen)

[afbeelding]
vet mooi! <3 wat zijn dat voor stands?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
klaasje11 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:31:
[...]

vet mooi! <3 wat zijn dat voor stands?
Stands zijn de originele bedoeld voor de xtz 100.33

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic