Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:09:
[...]
Dit klopt niet helemaal. Mijn foto laat duidelijk een 16 9 uitzending zien van Pauw en Witteman (ik weet het actualiteiten programmas zijn voor nerds =) en het 'strechcy' gedeelte valt heel erg mee. Het zijn geen onnatuurlijke beelden. Petje af voor de philips ingenieurs hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.
Ik heb heel even getwijfeld of ik niet beter voor een plasma kan gaan, maar gezien het feit dat plasma gewoonweg te weinig licht opbrengt in de middag en gebruikmaken van verschrikkelijk grote fosforcellen, wat zorgt voor een onscherp beeld korter dan 3 meter, heb ik meteen de full led gekozen.
en het 'strechcy' gedeelte valt
vind ik heel erg mee.
Fixed it for you
Je zegt het zelf al... dat hij het vanuit het midden minder doet dan aan de zijkant zou voor mijn juist nog erger zijn. Immers als iemand van links naar rechts loopt zou zijn verhouding veranderen...
Ik kan me al irriteren als mijn luidspreker ten opzichte van mijn TV meubel 5mm verder weg staat dan de andere luidspreker. Dat de gemiddelde persoon dit niet eens zal opmerken ofwel KAN zien maakt het nog niet zo dat er geen verschil IS. (Ja... ik heb nogal "last" van een combinatie van perfectionisme in symmetrie en daarbij een zeer hoge visus (haal per oog 1.5 en samen 1.6, ter info: dat zijn de kleinste letters bij de meeste opticiens. Mijn vriendin zag deze MET correctie als wazige bolletjes...)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg mooie verhouding om te zien. Maar is ben niet van compromissen. Er is echter geen enkele oplossing die alles perfect kan zonder hier of daar uit te rekken ofwel met balken te werken. Dus ga ik maar voor een "zo goed als" en dat is voor mij een 42-55" TV en t.z.t. een GOED screen (Projecta) samen met een nette beamer (4K voorkeur, 3D kan me niet boeien)
evEndzhar schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:59:
[...]
Tja, daar zullen de meningen toch wel over verschillen. Ik houd niet van gerommel aan mijn beeld, dus bij mij staat de vissenkomsimulator altijd uit. Ik kijk ook nog regelmatig 4:3 series en films; met een 21:9 tv zou daarbij bijna de helft van het scherm op zwart gaan. Tenzij opeens alle film- en televisiemakers over gaan naar 21:9, blijf ik wel bij 16:9. Desondanks is 1000 euro voor een 58" 21:9 lcd-tv wel een mooie prijs.
Ik denk dat 21:9 juist meer en meer zal verdwijnen (Zie de opkomst van meer en meer IMAX films)
De verschillende filmformaten zijn veelal een keuze van de regisseur omdat hij/zij de film mooi vind in een bepaald formaat.
[
Voor 16% gewijzigd door
Thalaron op 24-04-2013 18:10
]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW