Stereo receivertje met wekfunctie op werkdagen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Aangezien de receiver van mijn trouwe Technics minisetje uit 1994 het heeft begeven, zoek ik naar iets nieuws voor in de slaapkamer. Beetje hifi mag wel, budget tot ca 200 euro (maar in geval van nood rekbaar) en zou in principe alleen een receivertje hoeven te zijn, speakers zijn aanwezig. Ik heb maar 1 eis: er moet een wekfunctie op zitten die ik bij voorkeur met 1 knop aan- en uit kan zetten, en die de mogelijkheid heeft om alleen op weekdagen af te gaan.
Als Denon liefhebber zag ik de Denon D-M39. Die heeft wel een alarmfunctie, maar of maar op 1 dag (en dus dagelijks instellen), of op elke weekdag (en da's teveel van het goede). Ik wil maandag t/m vrijdag gewekt worden met kwalitatief goed geluid van de radio. Een wekkerradio doet dat iig niet ;)

Nou zullen d'r hier ongetwijfeld mensen zijn die van dit soort setjes in huis hebben, dus graag advies over welk merk juist dit specifieke ding kan bieden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Technics op marktplaats kopen. Staat genoeg. Hele set voor <±100 euro. Een SU-X320, SU-X102, SU-X302. En dan 4-5 compenenten.. Komt met tuner die de stand-by/sleep/wek-timers heeft, dus die is nodig.

Heb 3 sets staan hier. Varienrend van 17,50 voor de goedkoopste, tot 7 tientjes voor de 5 compenten + speakers + kast.

En die 5.1 analoge setjes van Technics zijn er ook nog zat te vinden.

Technics <3 Toch jammer dat het merk er niet meer is...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Mja, MP heb ik ook al gezocht. Ik heb een Technics SC-CH650 setje. Dat zit allemaal met een flatcable aan elkaar geknoopt, dus daar kan geen andere apparatuur tussen, alleen die specifieke receiver.

Het zure is dat mijn pa het zelfde setje, maar dan met defecte cd speler heeft staan op mijn moeders hobbykamer, maar het (logischerwijs) niet kwijt wil. Of ik moet ze iets anders bieden. Maar dat wordt ook een dure aangelegenheid. Het liefste koop ik gewoon een mooi nieuw minisetje met goede prijs / kwaliteit verhouding en een beetje power. Want zo'n 10w Samsung setje ziet er mooi uit, maar dan kan ik net zo goed die wekkerradio wat harder zetten, dat klinkt het zelfde :X

Zag overigens dat Panasonic nog wel zoiets biedt, evenals Onkyo. Dat zijn al twee merken, maar hou me voor de rest evenals voor ervaringen ernstig aanbevolen :)

En een midiset is al geen optie, dat wordt te groot. Moet op twee gestapelde nachtkastjes (dont ask :P ) komen te staan, dus wil het niet te hoog of te breed hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 15-04-2013 22:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb de 550 staan hier uit die serie. Althans, een halve. Heb enkel de Amp + Tuner + de 2 front spakers nog. Denk dat de 550 en de 650 wel enigsinds op elkaar aangesloten kunnen worden.

Als je daar oren naar hebt kan je die wel voor een prikkie overnemen (zonder de speakers, dus enkel de Amp & Tuner + Remote).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
U have DM :)

En ondertussen hoor ik nog steeds graag andere ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
OK, heb ondertussen naar minisetjes gezocht, maar de enige die ik kan vinden die een wekfunctie / timer / alarm ook nog op een beetje zinnige manier geimplementeerd hebben zijn Panasonic en Onkyo. Als ik zie wat die setjes kosten en ik weet dat ik geen cd/dvd of iPod dock nodig heb, dan neig ik nu eerder richting een normale receiver - maar met timerfunctie dus.

Kent iemand merken / types die dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
/bump :)

Wie helpt mij aan een receivertje met timer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Voor het nageslacht dan maar, want het is uiteindelijk toch gelukt _/-\o_
Vandaag een Panasonic SC-PMX5 gekocht. Dit ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://img.hifitest.de/minianlagen_panasonic_sc_pmx5_bild_1341310621.jpg

En die heeft een play timer, die dagelijks afgaat als je hem aanzet.

Pikant detail: Technics / Panasonic is beiden Matsushita. Maar Technics is al een tijd niet meer als consumentenspul verkrijgbaar - helaas.

Pagina: 1