@
YouLess
Ik heb een tijd geleden een youless meter aangeschaft. Nu ligt deze al een tijdje in de kast omdat het gewoon niet werkt op mijn meterkast met extra PVC kast rond.
Nu wou ik dit toch graag terug in gang krijgen.
Misschien beginnen bij het begin. Ik heb een jaar geleden een huis gekocht. In dit huis zat nogal redelijk veel stroom verbruik. Omdat het toen echt wel nodig was om een beeld te krijgen heb ik de pvc kast van infrax open gemaakt (zegel doorbroken) en de youless meter rechtstreeks op de meter geplaatst.
Hierdoor was de dip wel zichtbaar maar ik heb de youless nog moeten tweaken voor betere performantie maar uiteindelijk heb ik het wel in gang gekregen.
Nu vond ik het toch maar niks om beschuldigd te kunnen worden van fraude en nadat ik het verbruik in kaart heb gebracht (gevonden dat er 3 boilers continue actief zijn in huis) heb ik infrax gebeld en gemeld dat mijn zegel doorbroken was. Nu hebben ze dit terug gemaakt en gemeten dat er geen fraude gebeurd is. Alles was OK. Maar nu kan ik mijn youless dus niet meer gebruiken.
Op jullie site staat duidelijk vermeld dat hij op mijn meter moet kunnen werken. Het gaat hier om een draaischijf met rood streepje.
Zijn er nog manieren om de youless beter te kunnen tweaken. Ik zie bijvoordbeeld dat jullie met een rood ledje werken. Ik heb gelezen dat rood op rood eigenlijk gewoon onzichtbaar is. Dit zal dan ook wel de reden zijn dat ik nog verder heb moeten tweaken. Kan dit ledje vervangen worden door een blauw? Dit is een composite kleur van rood.
Ik heb alle youless tools al gebruikt om de dip te meten. Van het moment de extra pvc kast erop zit is de dip gewoon niet meer zichtbaar. Ik vind dit wel jammer omdat op jullie site hier niks over vermeld staat.
Alle hulp wordt geapprecieerd.
Bedankt,