Zou je een iets duidelijkere (zoom) van het probleemtijdstip kunnen geven? Het is wel erg priegelig zo.
In de eerste paar weken dat ik mijn Youless had merkte ik dat er soms ook onverklaarbare pulsen gedetecteerd werden. Het beste is om op het moment dat die random pulsen zichtbaar zijn te kijken waardoor deze gedetecteerd worden.
(Als het even kan i.c.m. de RAW monitor)
- Kan het bijvoorbeeld niet liggen aan invallend licht, welke voor een grotere lichtinval op de meterkast zorgt, waardoor de ingestelde LW waarde niet meer goed werkt? Hier had ik het idee dat invallend zonlicht een probleem vormde, gezien het enkele keren overdag gebeurde; maar voor hetzelfde geld heb jij in je hal een lamp hangen die je bijvoorbeeld net voordat je weg ging hebt aangezet.
Ook zou ik het led lampje op de Youless (en van de rest welke in de meterkast hangen) even afplakken om mogelijke problemen te voorkomen.
- Klopt je ingestelde LW waarde wel? Ik lees
hier dat je deze op 108 hebt gezet, maar als ik
deze afbeelding zie dan denk ik dat dit (zonder het na te rekenen) best een
stukje hoger mag zijn.
Sterker nog, ik denk dat de standaard van LW=180 meer dan laag genoeg is om te werken gebaseerd op die screenshot.. Die ziet er perfect uit nll.
- De pulsen tussen het probleemtijdstip lijken (op een gegeven moment) erg consequent.. Zijn ze ook altijd 100% vlak? Wat is de tijd tussen deze pulsen? Je hebt een meter van C=120 zeg je, Dit betekend dat je bij een sluipverbruik van 60W elke 8,3 minuten een puls zou moeten krijgen. Lijkt erg veel op de breedte van die pulsen..Dit zou betekenen dat alleen in de 1e minuut van die brede puls er 'iets' gedetecteerd is, en in de 8 minuten daarna niets (want 60W sluipverbruik)
- Wat ook nog kan is dat hij perfect werkt en het stroomverbruik gewoon omhoog schiet als je weg bent.

Niet toevallig een surveillance systeempje draaien die opneemt als er iemand langsloopt? En die als er een tijdje niemand langsloopt (jij was weg nll) in een of andere loop springt

, de CPU load naar 100% vliegt

en het ding een dikke 200W staat te zuipen.
Vanaf het moment dat je weer thuis komt issie weer rustig en doet hij alsof er niets gebeurd is.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup