Bij deze dan de door mij aangepaste versie van het Youless script van magic_monkey & RedNax67.
Hij is 100% compatible met een al bestaande/draaiende RedNax database, maar je kunt ook opnieuw beginnen.
(Maak voor de zekerheid altijd even een backup/export van je huidige database!)
Toegevoegde Features:
- 10 minuten data-fill (in het geval de minuutdata niet aanwezig is in de database of youless, wordt deze opgevuld met de 10 minuten data uit de Youless. Deze data wordt max. 24 uur bewaard in de Youless.)
- 1 uur data-fill (in het geval de minuut- en 10-minuten data niet aanwezig is in de database of youless, wordt deze opgevuld met de 1-uur gegevens uit de Youless. Deze data wordt max. 7 dagen bewaard in de Youless.)
- (In de Youless wordt ook de totale dagstand opgeslagen tot 365 dagen geleden. Ik heb het restoren van deze data (indien niet aanwezig in de database) wel toegevoegd, maar uitgecomment.
Dit omdat 1 maand restoren al bijna 50k (31d * 24h * 60m) database inserts doet, wat soms de nodige timeouts opleverde.

)
- Performance improvement t.o.v. het oude xanjob script door aan te geven dat de database alleen moet worden geupdate met > 1 uur data indien de laatste update LANGER als 1 uur geleden is geweest. Hierdoor wordt de database niet elk uur gecontroleerd/gevuld met 2880 samples (48 uur) aan '
-1 fill data' zoals nu wel het geval is.
Fixed Bugs:
- Het RedNax script update bij elke update de laatste 59 i.p.v. 60 minuten.(
zie ook hier)
Dit is uiteraard simpel op te lossen door het script meermaals per uur te draaien, maar ik heb het alsnog even gefixt omdat het kan.

- Typo In Ajax.php regel 52
"$begin = date('Y-m-d', strtotime("-1 year",time()));" aangepast waardoor het jaaroverzicht (soms) niet werkte.
Download V2.0.0:
https://drive.google.com/...QQ1JUcms/view?usp=sharing
Setup:
Pas het Youless IP en database (wachtwoord) in 'settings.inc.php' aan (in de map 'inc')
Indien nieuwe setup: roep 'install.php' aan.
Indien bestaande Rednax setup/database: Zie volgende stap.

Voeg een uurlijkse cronjob toe die 'SmiGjob.php' aanroept
Default username/password is admin/admin
Screenshots:
Originele data (Thanks to maomanna voor z'n database dump!):
Data indien NAS/server de hele nacht uit had gestaan. (t/m 8:00 uur)
Automatisch gegenereerde 10-minuten data door het script:
De 1e en 3e chart in Photoshop over elkaar heen gelegd, om de verschillen/afwijkingen te bekijken.
Edit 31-5-2015:
Ik heb enkele knoppen toegevoegd in een nieuwe versie van het script, dit om te voorkomen dat je zelf aan de gang moet met bestanden.
Credits voor deze toevoeging gaan naar emnich, zie
hier en
hier zijn post.
Ik heb het alleen wat aangepast zodat het zwarte pijltjes worden ipv de blauwe tekst vorige/volgende.
Als de knoppen niet gewenst zijn zou ik gewoon versie 2.0.0 downloaden.
Download V2.1.0:
https://drive.google.com/...VUGhpam8/view?usp=sharing
Toegevoegde Features (t.o.v. V2.0.0):
- Knoppen << en >> bij de agenda linksboven.
-- In het dag overzicht hebben de knoppen de functie om 1 dag terug en verder te navigeren.
-- In het week overzicht hebben de knoppen de functie om 1 week terug en verder te navigeren.
-- In het maand overzicht hebben de knoppen de functie om 1 maand terug en verder te navigeren.
Screenshots:
Ik heb dankzij het lange weekend

nog wat toevoegingen gemaakt (voor een volgende versie) aan het script die me wel handig leken.
Zo haalt hij nu bijvoorbeeld (indien gewenst) bij het dagoverzicht óók de data van de vorige dag op. (rode/grijze lijnen) Bij het weekoverzicht wordt de huidige week vergeleken met de week ervoor.
Heeft iemand suggesties wat hiervoor praktisch is? Ik dacht zelf aan:
- Het dagoverzicht vergelijken met 1 dag ervoor.
- Het week overzicht vergelijken met die van 1 week ervoor.
- Het maandoverzicht vergelijken met die van 1 maand ervoor (of is 1 jaar ervoor beter?)
- Het jaaroverzicht met die van 1 jaar ervoor. Indien beschikbaar.
Omdat ik nog niet genoeg data heb voor een weekoverzicht heb ik voor het dagoverzicht even wat charts gemaakt.
De kleuren ben ik nog niet helemaal over uit, dus heb wat verschillende versies gemaakt.

Nr4 ziet er tot nu toe wel goed uit (en zijn de history lines ook niet te afleidend)
In principe is het nu (denk ik

) ook niet zo moeilijk meer om de data van 2 Youlessen (bijv. verbruik & opbrengst) te combineren in 1 chart. Indien hier belangstelling voor is dan wil ik hier best even mee aan de gang mits iemand een (willekeurige) week aan data uit z'n 2 databases wil delen om het te testen.
Tijdrovend maar wel leerzaam project dit!
[
Voor 10% gewijzigd door
SmiGueL op 15-06-2015 10:57
]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup