Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
TD-er schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:25:
Je zou je computer (tijdelijk) qua DNS in kunnen stellen op een van de DNS-servers van Google (8.8.8.8) en dan de config-tool opnieuw runnen.
Maar dan los ik toch niets op? Ik heb andere apparaten nooit aanstaan in de ochtend, het enige dat verbonden is met me modem is de Youless. That's it. Die heeft een ip in de interface ingesteld op 33
Dit komt overeen met hetgeen wat in het modem staat.

Het modem heb ik eergisteren een reset gegeven en dit mag blijkbaar ook niet baten, want vandaag had ik wederom geen countdown. alleen het teken *
Zet ik de youless uit/aan doet ie t wel en telt ie weer af.
Blijft vreemd dat ie soms wel werkt en soms niet. ( 's nachts in de logs van youless zijn nooit onderbrekingen te zien).

klantenservice heeft t vermoeden "dat de Youless geen geresolved gateway adres meer in zijn werkgeheugen heeft"
Blijkbaar doet de youless dit iedere 4uur standaard, vandaar dat in mijn logs in pvoutput te zien is dat rond 12uur wel data beschikbaar komt. (dit klopt omdat ik in de ochtend rond 8u 't modem aanzet)
Zou het geheugen defect zijn of vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Na een verhuizing heb ik in plaats van een draaischijf met 75 rotaties per kWh een "slimme" meter met 1000 pulsen per kWh

Wat een enorm verschil in precisie...nou zie je ook echt verschil als er een kleine verbruiker aan of uit gaat _/-\o_

Nu weer opnieuw aan de slag met het opsporen van de sluipverbruikers...dat was voorheen al hoog met ~110 en nu maar liefst ~160 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitlezen van de slimme meter heb je geen YouLess voor nodig, kan ook prima met wat zelfbouw spul :9 Kun je ook gelijk je gasverbruik uitlezen (als je ook een slimme gasmeter hebt).

ThinkPad's TweakBlog: Uitlezen van de slimme meter P1-poort met een Arduino en waarden opslaan in MySQL-database

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 26-11-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zal binnenkort is kijken naar de mogelijkheden

Het monitoren van gas lijkt mij ook interessant aangezien ons huis enkel voorzien is relatief trage vloerverwarming

Daarnaast ben ik bekend met je blog over de pompschakelaar op de vloerverwarming, ik zal is uitzoeken hoe dit bij onze nagelnieuwe installatie zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingcharles
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
Sinds 27 November ontvangt Bidgely geen updates meer van mijn Youless.
Mijn Youless werkt gewoon prima dus ik denk dat mijn token misschien vernieuwd moet worden. Alleen de website bidgely.com is zo veranderd dat ik nergens meer kan vinden hoe ik dit opnieuw kan aanmelden.
Dus als iemand me op weg kan helpen?

Het is me gelukt om via de Bidgely site m'n registratie te verwijderen en daarna opnieuw via de Youless web GUI aan te melden. Alleen geeft Bidgely nog steeds aan dat er geen contact is met mijn "Energy Monitor"
Kan dit aan de firmware liggen? Ik draai versie 1.0.7

Firmware updaten lukt me niet trouwens (10x tooltje gedraaid). Flashen lijkt te lukken maar bij de validatie stap gaat het mis:
********** Flash YouLess **********

Flash blocks sent.
Flash end result could not be determined.
YouLess firmware flashing unfortunately failed.
Run the flash tool once more, and try it again.
Diagnose:
Ping test OK
HTTP test OK
1.0.7
Nog een update:
Mijn geklooi met firmware updates en Youless resetten heeft ervoor gezorgd dat ik weer verbinding met Bidgely heb, alleen is al mijn historische data weg :'(

Eindresultaat:
  • Draai nog steeds 1.0.7 maar dat maakt mij niet uit, ik denk dat mijn firmware te oud is voor dat fancy nieuwe tooltje.
  • Bidgely werkt weer maar history (vanaf januari 2012) weg, da's balen.
Jammer dat op de Youless pagina geen vorige versies van firmwares zijn op te halen anders had ik misschien in stappen kunnen upgraden via een oude methode. (was er een oude methode?)

Ik heb 'm in januari 2012 in de meterkast gehangen en nooit meer naar om gekeken, feilloos gewerkt tot nu toe _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door kingcharles op 29-11-2014 22:25 . Reden: Het werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb sinds een paar uur de YouLess geinstalleerd op mijn analoge meter, ding knipperde geel als een gek dus daarna netwerk erin gedaan en gaan. Verbruik kwam terug op dashboard, Win7 gadget en Android app maar na een paar uur buiten de deur geeft ie nu 0 Watt aan op alle plekken. Waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is 'ie iets naar beneden gezakt?
Vooral wanneer je de kabel ook nog los hebt hangen, hangt er nogal een gewicht aan.
Ik heb zelf de UTP-kabel tussen 2 planken geklemd zodat er vrijwel geen gewicht aan de Youless zelf hangt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Even gecheckt en inderdaad gezakt, onhandig :{ Heb de kabels wat geklemd nu inderdaad wat gewicht scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 23:27
Wat zijn de ervaringen met de youless op een oude analoge kWhmeter die ook ook negatief(achteruit) draait?

Kan de youless hiermee omgaan, of helaas niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:12
Nee. Bij een analoge (Ferraris) meter telt de Youless het aantal pulsen/keren dat de schijf voorbij komt. Of dat linksom of rechtsom (leveren of consumeren) is, ziet de Youless niet

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruto productie kan geen enkele kWh-meter van de netbeheerder meten. Eerst gaat je eigen verbruik er immers af, en wat dan overblijft kan hij nog meten.
Meestal wordt voor bruto productie in de meterkast een DIN-rail kWh-meter op de groep van de zonnepanelen geïnstalleerd. Op het knipperledje / S0-contact van die meter dan een Youless aansluiten zodat je rechtstreeks kunt uploaden naar PVoutput.org bijv.

Zo'n losse kWh-meter heeft YouLess ook te koop (1-fasen of 3-fasen). Zie hun webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb vannacht, om sluipverbruik te minderen, de NAS automatisch laten uitgaan. Op datzelfde moment stopte ook de YouLess met doorgeven van data, toen de NAS weer aan ging is de YouLess ook weer gaan doorgeven. Ik snap daar niks van want de YouLess zit op een losse switch en rapporteert momenteel enkel naar Bidgely en niet naar m'n NAS oid. Iemand een idee hoe dit kan? WOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar haalt de Youless z'n voeding weg? Niet via USB aangesloten op de NAS ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat moet wel de domste vraag zijn die ik hier ooit heb gesteld _O-

Ontopic: ik zit toch 's nachts nog op ~120 Watt verbruik. De dingen die ik kan verzinnen zijn:
- Modem
- Router
- 2 switches
- Koelkast
- CV
- Aquarium

Ga dit weekend eens alle apparaten die ik verdenk loskoppelen en kijken hoe dicht ie bij 0 komt.

[ Voor 65% gewijzigd door Cartman! op 06-12-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik vind van niet, pc's/laptops hebben tegenwoordig usb-poorten waarvan de voeding actief blijft terwijl de pc uit staat, voor opladen/voeden randapparatuur. Wie weet hebben NASsen dat tegenwoordig ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 06-12-2014 12:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50
Cartman! schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:17:
Dat moet wel de domste vraag zijn die ik hier ooit heb gesteld _O-

Ontopic: ik zit toch 's nachts nog op ~120kWh verbruik. De dingen die ik kan verzinnen zijn:
- Modem
- Router
- 2 switches
- Koelkast
- CV
- Aquarium

Ga dit weekend eens alle apparaten die ik verdenk loskoppelen en kijken hoe dicht ie bij 0 komt.
Oeh 120, dat is best is best wel wat. Ik verdenk je aquarium :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:59
Ik hoop (denl) dat hij 120Watt bedoeld en niet 120kWh.

En dan is het niet heel weinig, maar zeker ook niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Watt inderdaad ja, zat niet op te letten :) Volgens mij niet dramatisch veel meer moet zeker omlaag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:59
Ik zit zelf op ongeveer 110Watt. Nas zal ongeveer 30Watt zijn (UPS), dan nog ongeveer een watt of 30 aan Switches en routers waar ik nog eens goed naar moet kijken wat evt. uit kan gedurende de nacht. En die overige 50 Watt zit waarschijnlijk in klokjes, Kaku schakelaars, TV standby. Maar voor mijn gevoel mis ik nog wat, dus het plan is om hier eens naar te kijken, maar moet me niet te veel comfort kosten. Ben tenslotte met behulp van o.a. de youless van 6500kWh naar 4500kWh op jaarbasis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
58W hier. M'n ouders op zo'n 220W - 370W :X

Maar die discussie is meer voor: Serieus elektriciteit besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist even een paar KAKU-schakelaars op een stekkerblok gezet en op de Energy Monitor 3000 geprikt.
Die dingen trekken gemiddeld 0.4 Watt per stuk. (idle, niet getest met aangeschakeld relais)
Dus dat zal 'm niet zijn in je verbruik.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt bij jullie de koppeling Youless <> Enelogic er ook zo vaak uit? Log net even weer in, en al een paar dagen weer geen meetgegevens binnengekomen :/ Youless hangt dus weer ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dear all,

I'm the developer of the new iPhone App Electricity Monitor which is available in the Apple App Store for iPhone/iPod Touch.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/0J0U0143081M2h0K450s/ElectricityMonitorOverview%20Kopie.png

Description:
Identify power guzzlers with your iPhone/iPod Touch and display the current power usage/consumption of your household in real time over your local ip address or dynamic DNS with your Youless interface.

Features:
* Beautiful designed user interface
* Real time readings and savings
* Display current power usage in watt
* Display recent power usage differences in watt
* Define update interval (0,5-5 seconds)
* Set maximum watt display (1.000-10.000 watt)
* Self-calibrating power graph
* Readings via local ip address and dynamic DNS (*)
* Automatic selection of your network connection (*)

(*) Dynamic DNS - DynDNS - will be available in the next release

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

I'm a satisfied Youless user since 6 months. The only thing I was missing was a good and beautiful iPhone app. Therefore I started to develop Electrcitiy Monitor starting with a Lite version. In a few weeks, a Pro version will be available which offers additionally consumption graphs for day, week, month and year consumption and more/exact details about your power meter.

Your feedback is appreciated - future enhancements will be considered.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 07-12-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hello Michael,

Nice to see someone else is also creating apps for the Youless.
I added a link to the startpost of this topic.

I do not have an Apple product, so I cannot test it.
Is it possible for people to test the app for free for a limited period, before actually paying the $ 0.99?

One thing I am missing in the screenshots is the option to see the power-consumption throughout the year.
The Bidgely app does this and it is possible to get the historic data from the Youless itself. (see my wiki for more information)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

thanks for you reply and the adding to the initial post.

I can offer a limited amount of promo codes, no problem.
Your mentioned feature will be available in the pro version.

Rgds,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I have an Apple iPad 1 and a Youless with Bidgely.

No problems here for testing your App combined with my Youless, if that is possible with an iPad(1).

Kind regards.

Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
I also have an iPad (Air) and currently using the YouLess iPhone app. If needed I can also test your app, just send me a Direct Message :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
ThinkPadd schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:54:
Ligt bij jullie de koppeling Youless <> Enelogic er ook zo vaak uit? Log net even weer in, en al een paar dagen weer geen meetgegevens binnengekomen :/ Youless hangt dus weer ofzo.
Nee, alleen die 0W bug(?) in grafiek. Kan niet door de lamp komen die er in de buurt hangt, want die is 's nachts uit.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is de app is ontwikkeld voor de iPhone en iPod. Het kan ook worden gebruikt met de iPad, maar ik denk dat het resulotion zal niet leuk zijn. Ik heb 10 promocodes achtergelaten. Ik zal ze hier posten op het forum. Sorry voor de slechte nederlands. Ik moet gebruik maken van Google Translator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hello Michael,

I own a Ipod version 3 (IOS 5.1.1), and would like to test your application too.
I using currently two youllesses, one for measuring energy generated from solar panels, and one for measuring energie consumption.
Does your application has any support for two youlesses?
Anyway, it;s nice to see that someone is making another app for the youless.

[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 07-12-2014 15:00 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Elektriciteit Monitor heeft minstens iOS7 - sorry.
Het idee van het hebben van ondersteuning voor 2 youless is groot. Ik zal nadenken over een concept.
Dank u.

Ik heb 10 promocodes achtergelaten. Voel je vrij om een van hen te gebruiken.

PLPXHPEPHKNY
436JYX4NRJL3
9FE6L44EEAAP
3NW7P6FY497T
67WPA4ANE7WE
HHYA7EJTR3NA
NKJAYKJRJJTY
HJPN4M6W4FW9
L9RAK3JXJKLP
W6RH64RA4JJE

Laat het me weten wat werd verlost, dus ik kan doorhalen op de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vereist idd iOS7 waarmee mijn ipad(1) afvalt. Geen android mogelijk.

De eerste (doorgehaalde) code is dus gewoon beschikbaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:27:
Vereist idd iOS7 waarmee mijn ipad(1) afvalt. Geen android mogelijk.

De eerste (doorgehaalde) code is dus gewoon beschikbaar......
De bovenste doorgehaalde code is inmiddels ook gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

I accidentally bought the app instead of using the promo code. Also, the app crashes after a second every time since configuring the ip address. Slightly bummed now.
Ipad 2, ios 7.1.2

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:24

DDX

Zag net dat op de webinterface van de youless de meterstand stuk lager is als daadwerkelijke meterstand.
Hij is alleen niet naar 0 gesprongen oid, staat op 4120 terwijl waarde die er ston paar maanden geleden nog wel klopte.

Kan ik veilig de waarde aanpassen in de webinterface, of krijg ik dan een piek in verbruik ? (bij bidgely)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb de app geinstalleerd en werkt prima, los ervan dat de app gemaakt is voor iPhone en niet de iPad wat jammer is. Voegt op dit moment (omdat het betaald is zeker) niet echt iets toe op de gratis app die er al is, ben wel erg benieuwd naar de Pro-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slein schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:22:
I accidentally bought the app instead of using the promo code. Also, the app crashes after a second every time since configuring the ip address. Slightly bummed now.
Ipad 2, ios 7.1.2
Op het moment dat de app is alleen ontwikkeld voor de iPhone / iPod. Een hybride versie voor de iPad is al aan het werk. Ik heb gewoon een iPad2 met iOS 8 -> app werkt prima. Heb je geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren? Toch kan ik je een promo code voor de pro-versie, als het beschikbaar is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 23:38

BoGu5

hmmmz

I bought the normal version and it looks nice. I'm very interested in the pro version if it contains some more backlog.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:49
Hoe voer ik zo'n promocode in??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Naar Appstore -> Uitgelicht -> Naar onderen scrollen -> Code inwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

hansR

koffie zwart graag

Code 9FE6L44EEAAP gebruikt ...

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:02
L9RAK3JXJKLP gebruikt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:49
LeGato23 schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:37:
[...]

Naar Appstore -> Uitgelicht -> Naar onderen scrollen -> Code inwisselen
Thanks!

W6RH64RA4JJE gebruikt

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Laatst online: 24-09 12:43

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Zijn er hier meer mensen die moeilijkheden hebben met het uitlezen van een Actaris G4 RF1 gasmeter.??
Op de laatste 6 zit een spiegeltje en ik heb mijn Youless LS 110 er netjes voorhangen, maar elke keer weer komen de kubieke meters niet overeen.
Op de gasmeter staat b.v. 3707,435 m3...... dan geeft de Youless al direct een compleet ander getal weer via het uitlees programma van Youless. Dit verschil is soms bijna 1 kubieke meter hoger na 1 uurtje draaien.
Ik heb het aantal pulsen per m3 ingesteld op 100, met de instelling is dus niets mis.
Ik heb de Youless ook al ondersteboven gehad en ook al horizontaal opgehangen.... niets heeft geholden.
Iemand een simpele oplossing.?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
pribo schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:37:
Zijn er hier meer mensen die moeilijkheden hebben met het uitlezen van een Actaris G4 RF1 gasmeter.??
Op de laatste 6 zit een spiegeltje en ik heb mijn Youless LS 110 er netjes voorhangen, maar elke keer weer komen de kubieke meters niet overeen.
Op de gasmeter staat b.v. 3707,435 m3...... dan geeft de Youless al direct een compleet ander getal weer via het uitlees programma van Youless. Dit verschil is soms bijna 1 kubieke meter hoger na 1 uurtje draaien.
Ik heb het aantal pulsen per m3 ingesteld op 100, met de instelling is dus niets mis.
Ik heb de Youless ook al ondersteboven gehad en ook al horizontaal opgehangen.... niets heeft geholden.
Iemand een simpele oplossing.?? |:(
Ik heb dezelfde meter, maar ik kreeg het niet werkend zonder aanpassingen. Ik heb er een reed contact op aangesloten om het werkend te krijgen. Misschien dat dit bij die van jou ook kan. Dan moet er een ruimte zitten onder de laatste cijfers van de meterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
De code 67WPA4ANE7WE heb ik gebruikt! Kunnen we eens gaan testen en vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Ik heb geen (holle) ruimte zitten onder de laatste 3 cijfers.... wel een open ruimte boven de cijfers.
Wat voor een ''reed contact'' gebruikt je.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

NKJAYKJRJJTY gebruikt

Kan hij ook m3 aangeven?

Ipad 2 met 7.04 crashes zodra je de goede ip ingevuld hebt, opslaat en gaat zoeken, de youless app werkt wel gewoon.

[ Voor 55% gewijzigd door Rol-Co op 08-12-2014 18:54 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
pribo schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:35:
Ik heb geen (holle) ruimte zitten onder de laatste 3 cijfers.... wel een open ruimte boven de cijfers.
Wat voor een ''reed contact'' gebruikt je.?
Een reed contact maakt contact als er een magneet bijgehouden wordt. Bij mij zit bij de 6 een magneet. Hierdoor kan ik met het reed contact een puls naar mijn youless. Anders moet je met je telefoon ofzo kijken of er een magneet zit.
De site die ik gebruikt heb: https://www.flukso.net/content/actaris-g4-pulse

[ Voor 7% gewijzigd door BThomas op 08-12-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

BThomas schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:05:
[...]

Een reed contact maakt contact als er een magneet bijgehouden wordt. Bij mij zit bij de 6 een magneet. Hierdoor kan ik met het reed contact een puls naar mijn youless. Anders moet je met je telefoon ofzo kijken of er een magneet zit.
De site die ik gebruikt heb: https://www.flukso.net/content/actaris-g4-pulse
Oke.... ik wist niet dat er een magneetje in de ''6'' zat.
Ik zal wel een domme vraag stellen, maar hoe contoleer ik dit met mijn telefoon.?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appje installeren, voor Android heb je bijv. deze: https://play.google.com/s....maxcom.magdetector&hl=nl

Daarmee moet je een wisseling in het magnetisch veld kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pribo schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:10:
[...]

Oke.... ik wist niet dat er een magneetje in de ''6'' zat.
Ik zal wel een domme vraag stellen, maar hoe contoleer ik dit met mijn telefoon.?? :S
Of anders met een kompas (of kompas-app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:59
I used HHYA7EJTR3NA - Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Er schijnt een magneetje in te zitten, want de metertjes slaan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-12-2014
ThinkPadd schreef op zondag 23 november 2014 @ 08:35:
Grappig gemaakt! Je kWh meter hangt op de kop trouwens...
Anders kwamen de aansluitingen beroerd uit. Digitale meter, heeft daar geen last van!

Some like it hot but I prefer to stay Cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
pribo schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:41:
Er schijnt een magneetje in te zitten, want de metertjes slaan uit.
Mooi! Dan kan je met een reed contact aan de gang! twee draadjes er aan en in de gaatjes stoppen bij de sensor van de Youless (solderen is wat betrouwbaarder). Dan moet het werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Nou dan moet ik dat maar een gaan doen dit weekend.... bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Neem wel een 2 draads reed contact, je hebt ook 3 draad versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een voorbeeldje van hoe je zo'n reedcontact op je gasmeter monteert: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=1641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 10:29
Zo, ik heb ook een Youless aangeschaft. Ons jaarverbruik is namelijk 6800 kWh, en met 4 personen in een rijtjeshuis is dat volgens mij veel te veel (het waterbed verhoogt het gemiddelde verbruik wel iets, maar dan is het nog te hoog). Op naar de vele besparingen!

Nu heb ik de Youless ongeveer een week. Na de koppeling met Bidgely was ik tot de conclusie gekomen dat dit niet de juiste service was om mijn gegevens in te monitoren, omdat er geen hoog/laag verbruik in kan worden gesteld, er geen ondersteuning voor Euro is en ik niet goed kan inzoomen in de grafieken.

Hierna heb ik de service van Enelogic geprobeerd. Hier is helaas ook geen ondersteuning voor hoog/laag tarief, kan ik geen opmerkingen bij pieken plaatsen (zoals wasmachine/droger ed). Ook springt de grafiek regelmatig naar 0 kWh, ook bij een belasting van 1 kW. Mijn C=600, dus er komen sowieso meerdere pulsen per minuut binnen. Ook staat de registratie wel goed in de Youless interface. Nu heb ik nog de gratis proefversie van een maand, hierna vind ik €19,- vrij veel voor deze service. Ik hoop dat dit gemaakt kan worden.

Vanwege de bovenstaande redenen zoek ik andere opties om mooie grafieken te maken. Nu zou ik graag het script van -LA- uitproberen, maar ik heb geen idee hoe ik dit installeer. Ik heb een WD Mybooklive NAS en ik heb een abonnement bij XS4ALL met webruimte. Ik zou het script het liefst bij XS4ALL installeren (hoeft de NAS niet 24/7 te werken). Ik had wel gevonden hoe ik naar de webserver moet uploaden (via FTP) maar hoe ik het PHP script geïnstalleerd moet worden weet ik niet. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik het script installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk dat is toch wel kwalijk dat je als nieuwkomer over zulk soort dingen moet klagen hier. Het zijn allemaal bekende issues, maar de makers van Bidgely en Enelogic doen er dus gewoon niks mee/heeft weinig prioriteit :/ :(

Joas707 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:26:
Na de koppeling met Bidgely was ik tot de conclusie gekomen dat dit niet de juiste service was om mijn gegevens in te monitoren, omdat er geen hoog/laag verbruik in kan worden gesteld, er geen ondersteuning voor Euro is en ik niet goed kan inzoomen in de grafieken.
Toen ik overstapte van Bidgely naar Enelogic en m'n account bij Bidgely op heb gezegd kreeg ik volgens mij nog een mailtje waarin ze vroegen om de reden. Heb o.a. bovenstaande punten tegen ze gezegd (is vast wel ergens terug te vinden in dit topic). Vooral dat ze geen Euro ondersteunen vind ik echt triest, dat kan nooit heel veel werk zijn om te implementeren. En dat je grafieken niet kunt inzoomen maakt Bidgely voor mij ook waardeloos, je kunt er op deze manier onvoldoende detail uit halen.

Hierna heb ik de service van Enelogic geprobeerd. Hier is helaas ook geen ondersteuning voor hoog/laag tarief, kan ik geen opmerkingen bij pieken plaatsen (zoals wasmachine/droger ed).
Klopt, zie ik hier ook niet. Voor de slimme meter ondersteunen ze wel hoog/laag. Maar dat is voor hun een stuk makkelijker te maken, daar komen de meterstanden immers gescheiden binnen voor hoog/laag. Opmerkingen plaatsen bij pieken is opzich wel handig, maar dat kan Bidgely of een ander platform ook niet toch?

Ook springt de grafiek regelmatig naar 0 kWh, ook bij een belasting van 1 kW.
Troost je, daar schijnt bijna iedereen in dit topic last van te hebben. Heb daarover al eens met Enelogic gesproken, en ze gaan het oppakken, ergens in 2015 :|
Dat lijkt mij ook iets wat niet heel moeilijk kan zijn om te programmeren. Een verbruik van 0 schrijf je gewoon niet weg...

Nu heb ik nog de gratis proefversie van een maand, hierna vind ik €19,- vrij veel voor deze service.
Helemaal mee eens. Ineens out of the blue bleek een tijdje geleden dat Enelogic betalend zou gaan worden. Dit vind ik niet kunnen als sommige basisfunctionaliteiten nog steeds niet aanwezig zijn (het naar 0 springen bijv.). Nog zo eentje is een mailtje krijgen als Enelogic al <xx> uur/minuten geen gegevens meer heeft ontvangen van de Youless... Hebben ze ook niet.... Bidgely heeft dat dan weer wel.

Vanwege de bovenstaande redenen zoek ik andere opties om mooie grafieken te maken.
Verstandig, want echt een dienst die alles naar tevredenheid doet heb ik nog niet gevonden :-(

Nu zou ik graag het script van -LA- uitproberen, maar ik heb geen idee hoe ik dit installeer. Ik heb een WD Mybooklive NAS en ik heb een abonnement bij XS4ALL met webruimte. Ik zou het script het liefst bij XS4ALL installeren (hoeft de NAS niet 24/7 te werken). Ik had wel gevonden hoe ik naar de webserver moet uploaden (via FTP) maar hoe ik het PHP script geïnstalleerd moet worden weet ik niet. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik het script installeer?
Het script van -LA- heeft PHP en MySQL nodig. Bij XS4ALL is dit waarschijnlijk niet aanwezig, je kunt alleen HTML pagina's tonen en bestanden erop zetten gok ik. Zo was het vroeger bij @Home wel altijd.
Je zult dus wel je NAS in moeten zetten (webserver package erop zetten?) of een host zoeken die wel PHP en een MySQL database aanbied. Je moet dan wel de poort van de YouLess forwarden naar internet, zodat hij van buitenaf bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat je grafieken niet kunt inzoomen maakt Bidgely voor mij ook waardeloos, je kunt er op deze manier onvoldoende detail uit halen.
Niet de beste oplossing, maar als je naar de klassieke dashboard ga (Go to Old Dashboard, rechtsonder) kan je wel inzoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50
Even een klein vraagje: via een tijdschakelaar laat ik elke nacht mijn modem/wifirouter uitzetten. Als ik een youless neem met wifi adapter, gaat dat dan goed? Ik hoop neem aan dat elke ochtend wanneer wifi weer beschikbaar is alle metingen van de uren ervoor verstuurd worden zodat ik wel doorlopende grafieken krijg?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat is niet vanzelfsprekend, zie ook: pielle007 in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bij deze even mijn dank aan -LA- & rednax70 voor het scriptwerk, mooi werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig al een Cacti template gemaakt? Zou zo mooi zijn om verbruik in Cacti weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
ThinkPadd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:05:

[...]

Het script van -LA- heeft PHP en MySQL nodig. Bij XS4ALL is dit waarschijnlijk niet aanwezig, je kunt alleen HTML pagina's tonen en bestanden erop zetten gok ik. Zo was het vroeger bij @Home wel altijd.
Je zult dus wel je NAS in moeten zetten (webserver package erop zetten?) of een host zoeken die wel PHP en een MySQL database aanbied. Je moet dan wel de poort van de YouLess forwarden naar internet, zodat hij van buitenaf bereikbaar is.
Ik ben van plan om de NAS te gaan gebruiken. Via de feature pack manager heb ik de webserver geïnstalleerd. Helaas heb ik totaal geen ervaring met programmeren. Het enige wat lukte is om het script van -LA- in de folder WWW-priv te zetten. Daarna heb ik de het settings bestand aangepast, maar volgens mij moet daar ook nog wat info over een database in. Klopt dit?

Hierna kreeg ik, door te gaan naar https://192.168.178.42/magic_monkey/install.php het loginscherm (magic_monkey is de naam van de map in de map WWW-priv). Volgens mij moet ik de mySQL database installeren, wat ik ook heb gedaan volgens http://mybookworld.wikido...eed-help-installing-mysql, maar dan krijg ik deze foutmelding: 'PDO Mysql extension ontbreekt!'. Ook weet ik niet wat ik in het settings bestand bij DB Settings moet invullen. Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:25
Ik heb hier nog een Youless, en die is overbodig. Iemand interesse? Please DM of quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06
Joas707 schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:52:
[...]

Ik ben van plan om de NAS te gaan gebruiken. Via de feature pack manager heb ik de webserver geïnstalleerd. Helaas heb ik totaal geen ervaring met programmeren. Het enige wat lukte is om het script van -LA- in de folder WWW-priv te zetten. Daarna heb ik de het settings bestand aangepast, maar volgens mij moet daar ook nog wat info over een database in. Klopt dit?

Hierna kreeg ik, door te gaan naar https://192.168.178.42/magic_monkey/install.php het loginscherm (magic_monkey is de naam van de map in de map WWW-priv). Volgens mij moet ik de mySQL database installeren, wat ik ook heb gedaan volgens http://mybookworld.wikido...eed-help-installing-mysql, maar dan krijg ik deze foutmelding: 'PDO Mysql extension ontbreekt!'. Ook weet ik niet wat ik in het settings bestand bij DB Settings moet invullen. Alvast bedankt voor de hulp!
Dat die extension ontbreekt lijkt erop dat je dat nog op je webserver moet installeren.

DB settings zijn de naam van de database, de gebruiker en het wachtwoord daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Nu iedereen vanaf 2015 gratis een slimme meter krijgt, heeft een Youless nog wel meerwaarde tov zo'n slimme meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slimme meter mag je weigeren. Verder kun je hem ook op de knipperende LED van je slimme meter plakken (als die LED aanwezig is), om het huidige verbruik uit te lezen.

En de Youless is ook nog te gebruiken op een losse tussenmeter die je voor je zonnepanelen hebt geplaatst.

En zo'n vaart gaat het niet lopen denk ik met de slimme meter.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 22-12-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
vandermark schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:21:
Even een klein vraagje: via een tijdschakelaar laat ik elke nacht mijn modem/wifirouter uitzetten. Als ik een youless neem met wifi adapter, gaat dat dan goed? Ik hoop neem aan dat elke ochtend wanneer wifi weer beschikbaar is alle metingen van de uren ervoor verstuurd worden zodat ik wel doorlopende grafieken krijg?
Bij mij werkt dit inderdaad niet meer sinds een maandje. Voorheen ging dit altijd goed.
Waarom dit niet meer goed gaat is mij nog steeds niet duidelijk, support kan mij hier geen duidelijk antwoord op geven helaas.

Nu moet ik als volgt handelen:

Modem aanzetten
inloggen op youless interface, op NETWERK klikken, hierna op opslaan.
Hierna op youless interface op UPLOAD klikken, koppeling naar pvoutput deactiveren
Wederom op youless interface op UPLOAD klikken, koppeling weer activeren.
Nu volgt er een countdown en gaat t oploaden weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
ThinkPadd schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:53:
Slimme meter mag je weigeren. Verder kun je hem ook op de knipperende LED van je slimme meter plakken (als die LED aanwezig is), om het huidige verbruik uit te lezen.

En de Youless is ook nog te gebruiken op een losse tussenmeter die je voor je zonnepanelen hebt geplaatst.

En zo'n vaart gaat het niet lopen denk ik met de slimme meter.
Maar als je geen zonnepanelen hebt en alleen wilt weten wat je verbruik is geweest de afgelopen periode en de realtime? Dan zou je volgens mij icm de Anna app net zoveel kunnen als met een Youless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
Pino112 schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:09:
[...]

Dat die extension ontbreekt lijkt erop dat je dat nog op je webserver moet installeren.

DB settings zijn de naam van de database, de gebruiker en het wachtwoord daarvan.
De webserver heb ik geïnstalleerd: Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/4jyi7nodt/webserver.jpg . Ik heb alleen geen idee hoe ik een database moet toevoegen. Hoe zou ik dat moeten doen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

supayoshi schreef op maandag 22 december 2014 @ 00:38:
Ik heb hier nog een Youless, en die is overbodig. Iemand interesse? Please DM of quote?
Je hebt een DM.

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:24

DDX

DDX schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:30:
Zag net dat op de webinterface van de youless de meterstand stuk lager is als daadwerkelijke meterstand.
Hij is alleen niet naar 0 gesprongen oid, staat op 4120 terwijl waarde die er ston paar maanden geleden nog wel klopte.

Kan ik veilig de waarde aanpassen in de webinterface, of krijg ik dan een piek in verbruik ? (bij bidgely)
Iemand ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:29
vanaf 015, dat betekent dus dat de netbeheerders nog geen stap harder gaan lopen met het aanbieden daarvan.. de vraag is dus hoe lang het duurt eer iedereen een slimme meter heeft.

daarnaast, als je nu geen slimme meter hebt, en je wilt er eentje, dan moet je er voor betalen en dat kost net zo veel als een youless, of nog meer, en met een slimme meter heb je nog steeds geen tools om zelf iets met de meterstanden te doen. en de resolutie is ook niet erg hoog....
Resolutie is voor mij hoog genoeg hoor, hij spuugt elke 10s het huidige verbruik in Watt uit. Kun je behoorlijk gedetailleerde grafieken mee maken.

Voordeel is wel dat als je een slimme meter laat plaatsen, je elektra EN gas kunt uitlezen. Met de Youless kun je maar één van beiden uitlezen ;) Dus als je beiden wilt uitlezen is een slimme meter goedkoper.

Ik lees hem uit met een Arduino en met een Raspberry Pi (Domoticz). Even een RJ11 splitter ertussen en klaar.

Heb trouwens in augustus een slimme meter (elektra + gas) laten plaatsen, maar nog geen factuur gezien :? O-)

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 25-12-2014 13:46 ]

• engelbertus
Ok, dan moet je wel zelf iets programmeren / bouwen, dat elke 10 sec. het vrebruik wegschrijft...
standaard via website's of zo heb je slechts elk kwartier een waarde of volgens mij.

Ik heb 2 youlessen, dus gas en elektra :)
ik overweeg nog een derde, voor water, er zit daar ook een reflecterend stukje op, mar geen idee of die ook echt gaat werken. ook is waterverbruik niet echt schokkend om te volgen in mijn ogen.

andere meters worden soms ook aangeboden, en dan hoef je niet te betalen ( bij aanschaf zonnepanelen of zo) maar officieel is het zo dat wanneer je er zelf om vraagt de meter te wisselen, dan kost dat dus een standaard tarief.

ik ben er ook achter gkomen dat wannee je je youless met enelogic gebruikt, het terug naar 0 springen betekent dat je in de minuut geen puls hebt gehad van de youless... ndeze lopen namelijk niet synchroon.
youless logt op het moment dat er een puls is, en enelogic logt alleen wanneer er in een minuut een puls is geweest, doordat youless eens per minuut een waarde of meterstand doorgeeft.

hierdoor krijg je rare grafieken. bij mij is het verbruik dus in de range van 0 tot zeg 6 pulsen per minuut. de grafiek kan dus 6 waardes hebben, en ziet er dus blokkering/ piekeri uit, terwijl dit niet zo is natuurlijk.

wanneer je enelogic in een smaller scherm bekijkt worden de grafieken wel veel meerzeggend, omdat er dan op een lagere resolutie getoond wordt ( op hoge resolutie heb ik vaak 0, 1, of 2 pulsen per minuut, over de hele tijdperiode. het verbruik lijkt daardoor constant. bij een smaller scherm veel meer variatie, en dus veel meer inzicht.
vooral gasverbruik naast elektra van de ketel (plugwise) komt dan goed overeen :)
600 of 1000 pulsen per kwh of m3 is eigenlijk voor thuisgebruik nog te laag om echt mooie grafieken te kunnen maken.

de youless app voor iPhone is veel leuker voor electra, gewoon realtime het echte verbruik, ipv het verhaspelde verbruik van enelogic

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:21
Ik gebruik het script van LA/Rednax en dat lijkt allemaal prima te werken. Enige probleem is nog: iPad (Air) en iPhone 6 laten alleen huidig zien. Menu's voor dag/week/maand zijn niet zichtbaar. Is hier een oplossing voor? Las iets over stylesheet aanpassen, had een poging gedaan maar krijg het nog niet werkend :)

Of ie er een directe link die je op iPad kunt openen zodat hij meteen naar de daggrafiek gaat, dat zou ook al mooi zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
Gisteren 2 Youlessen binnen gekregen en daar vandaag mee aan de slag gegaan.
1 hangt nu aan het slimme meter ledje en de andere wil ik aan een losse gas tussenmeter (hangt voor een 2e cv ketel) plakken. Zal uiteindelijk niet zo'n probleem zijn.

Waar ik echter wel tegen aan loop is dat wanneer ik de Enelogic firmware gebruik ik via de upload pagina wel op "activeren" kan klikken, waarna ik op een inlogpagina van Enelogic terecht kom, er echter daarna een foutmelding verschijnt op de site van Enelogic "forbidden".
Dit gebeurt met zowel de gas als electra versie.

Is er nog een andere 'simepele' manier om deze gegevens te combineren op 1 'site'? Al dan niet zelf gehost op een Nasje? Eventueel kan ik ook nog een Raspberry Pi inzetten.
In PVoutput krijg ik wel netjes het electra verbruik te zien, maar daar krijg ik geen gas verbruik in want er is geen PVoutput gas firmware?

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• Rol-Co

Rol-Co

Jawel, ik heb een pv output gas firmware. :)
Dat ziet er zo uit

http://pvoutput.org/list.jsp?sid=26862

• x-RaY99
Nice!

De kWh is dan m3 gas?

De volgende vraag is dan natuurlijk hoe ik dat op PVoutput krijg en waar ik die firmware vandaan kan halen O-)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• Rol-Co

Rol-Co

1kWh is dan 1 m3 gas inderdaad, in de firmware kan je een api key geven net als de pv output firmware maar deze firmware heeft ook het detectie gedeelte voor een gas meter, dus een combi firmware.

Ik kan hem je mailen als je me even een e-mail via dm stuurt.

• x-RaY99
Top! Zou je als je doneert bij PVoutput ook nog de eenheden aan kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 13:15
Ik geef mijn gasverbruik door aan PvOutput met de extended parm v7, eenheden kan jezelf instellen, ziet er als volgt uit:

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=32281&sid=30707

Gebruik maken van de extended data vergt een donatie van ongeveer 7 eur/per jaar, maar dat is het me wel waard, topsite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hmm ik kwam er vannacht achter dat de youless stand erg veel afwek van de werkelijke stand op de meter, ik dat nog eens gecheckt.
uiteindelijk het probleem gevonden.
de fout zat hem in de onuiste gedachte dat de gasmeter 3 decimalen achter de komma heeft en dus per liter telt, betekent dat er ook 1000 pulsen worden gemeten door de youless.. dit zijn er slechts 100, het reflecterend plaatje in de 6 komt immers maar 1 keer per 10 liter voorbij de youless....
aangepast en nu volgens enelogic op 1 januari al 318 m3 gas verbruikt... dat wordt nog wat komend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
Eduardo M schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:18:
Ik geef mijn gasverbruik door aan PvOutput met de extended parm v7, eenheden kan jezelf instellen, ziet er als volgt uit:

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=32281&sid=30707

Gebruik maken van de extended data vergt een donatie van ongeveer 7 eur/per jaar, maar dat is het me wel waard, topsite!
De donatie had ik meteen al gedaan, maar bij de v7 input krijg ik de waardes die de Youless naar PVoutput stuurt niet goed, http://pvoutput.org/intra...4047&dt=20141230&gs=0&m=0
PVoutput schrijft er nog extra 3 getallen achter de komma bij en gooit de meegestuurde 3 achter de komma als extra duizendtal erbij.
Voor nu even als extra systeem erbij gezet zoals Rol-Co voorstelde: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=37217&sid=34137
Waarbij de kWh de m3 zijn, en Watts de liters per uur.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat de waardes goed weg geschreven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
x-RaY99 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:38:
[...]

De donatie had ik meteen al gedaan, maar bij de v7 input krijg ik de waardes die de Youless naar PVoutput stuurt niet goed, http://pvoutput.org/intra...4047&dt=20141230&gs=0&m=0
PVoutput schrijft er nog extra 3 getallen achter de komma bij en gooit de meegestuurde 3 achter de komma als extra duizendtal erbij.
Voor nu even als extra systeem erbij gezet zoals Rol-Co voorstelde: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=37217&sid=34137
Waarbij de kWh de m3 zijn, en Watts de liters per uur.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat de waardes goed weg geschreven worden?
Ik lees zelf de P1 poort van mijn slimme meter uit met een script op een Raspberry PI, met een Youless kan je geen extended data naar PVO sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
Aha ok, Raspberry PI heb ik ook nog wel ergens liggen, is er van jou methode ergens een howto te vinden? Zeker voor het slimme meter gas gedeelte is dat een mooie toevoeging (de huidige gas verbruik gegevens zijn van een tussenmeter welke enkel de cv-ketel voor de vijver uitleest). En de electra uit de slimme meter is niet interessant, vanwege teruglevering.

Zoals Rol-Co een paar posts boven je al riep, kan het met de Youless wel middels een andere firmware (die gebruik ik nu ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
x-RaY99 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:26:
Aha ok, Raspberry PI heb ik ook nog wel ergens liggen, is er van jou methode ergens een howto te vinden? Zeker voor het slimme meter gas gedeelte is dat een mooie toevoeging (de huidige gas verbruik gegevens zijn van een tussenmeter welke enkel de cv-ketel voor de vijver uitleest). En de electra uit de slimme meter is niet interessant, vanwege teruglevering.

Zoals Rol-Co een paar posts boven je al riep, kan het met de Youless wel middels een andere firmware (die gebruik ik nu ook).
Ik kan je het script sturen, als je belangstelling hebt even een PM dan.
Het script leest zowel de P1 poort als de YL uit, combineert deze data en levert de parms V1 t/m V4 naar PVO aan. Daarnaast wordt het gasverbruik aangeleverd naar Mindergas en als V7 parm naar PVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie

crazyharrie

Vraagje aan de forumleden, ik heb sinds 11-11-2013 een youless icm een puls kwhmeter.
Vandaag is mijn youless overleden, wat ik gezien de aanschaf prijs nogal snel vind.

Meer mensen ervaringen hiermee? En wat is eigenlijk de garantietermijn?

Ik heb een mail naar youless verstuurd, maar ben benieuwd naar de ervaringen.
Misschien moet ik anders een duurzamer product vinden om te meten.

Ik hoor het graag.

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyharrie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:07:
Vraagje aan de forumleden, ik heb sinds 11-11-2013 een youless icm een puls kwhmeter.
Vandaag is mijn youless overleden, wat ik gezien de aanschaf prijs nogal snel vind.

Meer mensen ervaringen hiermee? En wat is eigenlijk de garantietermijn?

Ik heb een mail naar youless verstuurd, maar ben benieuwd naar de ervaringen.
Misschien moet ik anders een duurzamer product vinden om te meten.

Ik hoor het graag.
Kan altijd een keer gebeuren maar ik heb nog niet eerder iemand voorbij zien komen met een echt defect.

Volgens mij zit je met een duurzaam product nog ruim in een garantie periode die daarvoor redelijk is.

Hun algemene voorwaarden noemen zelfs geen periode:
http://www.youless.nl/voo.../algemene_voorwaarden.pdf

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3STSBlDHsjqpdVJD0Xfd3R5r/full.png

Mocht je snel op zoek zijn naar voordelige vervanging (60 euro):
V&A aangeboden: Youless LS110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie

crazyharrie

Bedankt voor je antwoord, ik wacht even de mail van youless af hoe zij dit ( kunnen ) oplossen.

De youless gaf afgelopen dagen al wat haperingen in de metingen naar pvoutput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken of het bv alleen de voeding ligt ?

Zo'n adaptertje kost slechts 5 euro wat al snel voordeliger is dan de verzendkosten over en weer...........

Zoals ik het inschat zal Youless hem kostenloos repareren of vervangen.
De verzendkosten ben je dan wel lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, de kans lijkt mij groter dat de voedingsadapter overleden is, dan de Youless.
Maar goed, de response van Youless is over het algemeen vrij snel, dus grote kans dat ze nu al gereageerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eenvoudige YouLess plugin voor HomeGenie gemaakt:
http://www.homegenie.it/forum/index.php?topic=427.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie

crazyharrie

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:20:
Heb je al gekeken of het bv alleen de voeding ligt ?

Zo'n adaptertje kost slechts 5 euro wat al snel voordeliger is dan de verzendkosten over en weer...........

Zoals ik het inschat zal Youless hem kostenloos repareren of vervangen.
De verzendkosten ben je dan wel lichter.
Helaas, de voeding werkt gewoon. Dat was het eerste wat ik heb getest.

Pagina: 1 ... 37 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.