Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:18
klump4u schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:51:
[...]

Zet je er toch een losse kWh-meter tussen.
Ik wil m'n verbruik graag meten, niet mijn opbrengst.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:04:
[...]

Ik wil m'n verbruik graag meten, niet mijn opbrengst.
Nou dat kan dan toch? Als die panelen maar terug leveren voor die geïnstalleerde meter.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:32:
YouLess en PV gaat nog steeds niet samen he ivm pulsjes die knipperen bij opbrengst en gebruik?
Heb een digitale meter maar geen poortjes ofzo om uit te lezen.
Twee kWh meters, twee youlessen met S0 en pvoutput uploaden? Dan heb je meteen alles bemeten.
Linkje

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ah zo, dan moet ik een hoop knutselen in mijn meterkast, aangezien ik ook nog eens drie fasen heb. Twee met verbruikers, een met verbruikers + teruglevering.

Dan zou ik 1 fase voor teruglevering moeten maken en twee voor levering en heb ik 3 kwh meters en 3 youlessen nodig. Los van dat ik dan geen gebruikers meer voed met zonnestroom zonder door de meter te gaan. Principe had ik nog niet aan gedacht, dank voor de tip, wel kijken of het nog iets slimmer kan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, ik heb het ook.

1x 3 fase kwh meter
1x 1 fase kwh meter voor teruglevering.

het verbruik via een youless, de opwerk via een raspberry. Die leest wel de omvormer uit, maar een youless op de kwh meter van de zonnepanelen kan ook.

De 1 fase kwh meter zit voor de 1x 3fase, dus ik meet echt het verbruik, inclusief wat ik verbruik aan zonnestroom.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Maar, de drie fase kwh meter neemt dan toch ook je opwek mee, of voed je geen pv in op deze drie fasen maar er met een eigen alamat 'onder'?

Heb nu 1 alamat en 2 aardlekschakelaars, beide met 4 groepen, waarvan 1 pv. Gaat een stuk makkelijker als ik de alamat omruil met de pv als ik het zo bekijk. Of ik snap niet hoe se kWh metertjes dit gaan snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, in mijn geval wel. De 3fase meter meet mijn verbruik, ongeacht waar de stroom vandaan komt (net of zonnepanelen). De 1fase meter meet mijn opwek.

Mijn ferrismeter meet wat ik aan de energiemaatschappij moet betalen (of juist terug krijg).

i

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm de Youless met Enelogic firmware was hier vastgelopen ofzo :? Enelogic had geen meetdata meer na dinsdag 27 mei 14:42. Net m'n pa (YL hangt bij m'n ouders thuis ;) ) even powercycle laten doen, en ik kon hem gelijk weer pingen, en Enelogic gaf weer liveverbruik weer.

Ben benieuwd of het nog vaker gebeurd. Voeding kan het volgens mij niet aan liggen, hij draait al een hele tijd met deze, en volgens mij was het een voeding van een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vastlopers zijn hier wel vaker gesignaleerd, komt vooral voor als de Youless van buitenaf zonder ww benaderbaar is. TD-er verdenkt script kiddies.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Werkt Enelogic met wachtwoord dan nog wel? Met ww was het in elk geval niet te flashen...

Misschien tip om de script kiddies twgen te gaan.
Heb nu YL zonder ww en is alleen voor support / bepaald ip in de router benaderbaar.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier staat de Youless naar internet niet open, kan er alleen zelf bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Youless hier is ook een enkele keer onbereikbaar geweest.
1x bleek het de switch te zijn die gecrasht was, wat na een powercycle van de switch dus wel opgelost was, aangezien powercycle van Youless niet hielp.
En een enkele keer "gewoon" gecrasht. Kan uiteraard ook "gewoon" een powerdipje zijn geweest.
Van die power-dipjes hebben we hier gelukkig niet zoveel last, maar in ons vorige huis (voor de Youless) kwam het zeer regelmatig voor dat de lichten even knipperden en de UPS van mijn PC dus aansprong.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
De Youless hangt in de meterkast, ik had er eerst 1, welke ik op de sb poort van de router had aangesloten voor stroom.
nu heb ik een tweede youless, en deze hangt nu met de eigen voeding aan een stopcontact in de meterkast. ik wil eigenlijk slechts 1 voeding gerbuiken, en dan het liefst die in de router uiteraard. zijn er usb-"splitters" voor deze situatie? zodat e.e.a. ook werkt op de router, en er geen rare dinen gebeuren doordat de youless proberen te communiceren met de router of andersom?
ik heb wel een usb-hub, maar denk dat die veel meer uit de router trekt dan benodigd is voor 2x youless. en dat is dan weer zonde ( en lastig en een "ddure"oplossing...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs als ze er al zijn (en ja, een USB-hub is eigenlijk ook een splitter, als je de communicatie niet gebruikt), zit je nog met het maximale stroomverbruik wat een USB poort mag leveren.
Dat is max. 500 mA.
Ik weet niet wat een Youless trekt, maar bij 2 stuks zou dat iets zijn waar je rekening mee moet gaan houden.
En even aangenomen dat de voedingen een vergelijkbare efficiëntie halen bij verschillende belasting, zul je er ook niets mee besparen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Nu online
Youless hij doet het prima op de usb-poort van de router. deze levert wel 500 mA denk ik, want er moet ook een HD op kunnen. of dit ook begrensd is weet ik niet, dus wat er gebeurt als je de poort zwaarder zou belasten.

1 youless doet 5v, 160mA en dus 0,8 W.
dus er kunnen er minstens 3 op 1 poort.
hoeveel zou een usb hub aan extra verbruik opleveren? Het data gedeelte daarvan en de communicatie met de youless en de pc gaat dan meer stroom kosten dan wat de youless nodig heeft om zijn kunstje te doen lijkt mij. maar misschien is er wel helemaal geen data of iets tussen youless en pc. Date gaat bij de immers altijd via de netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gegeven dat de Youless nooit meer dan 160 mA trekt, zou je die prima met 3 stuks uit een USB poort kunnen voeden en zeer waarschijnlijk ook nog via een niet extern gevoede HUB. (die trekt enkelijke mA's)

Blijft over het potentiële probleem dat een USB apparaat officieel pas 500 mA mag gaan trekken vanuit de USB controller na aanvraag.
In de praktijk gaat dat meestal wel goed, zelfs als er een "domme" verbruiker aan hangt die niets via de datalijnen communiceert.

Dan nu de vraag of je met een adapter minder (en hub meer, maar die negeren we voor het gemak even) ook minder verbruikt.
Beide Youless-apparaten zullen evenveel verbruiken, ongeacht hoe ze gevoed worden.
Dus dat vermogen moet hoe dan ook uit het stopcontact komen.
Blijft over het verschil in efficiëntie van de voedingen.
Hierbij is het dus de vraag of de voeding van de router efficiënter is dan die meegeleverd is bij de Youless.
Heel simpele redenatie is dat hoe warmer de adapter wordt, hoe minder efficiënt deze is.
Maar moderne geschakelde voedingen worden als het goed is niet zo warm meer en dan gaat het dus om of de efficiëntie toeneemt of afneemt bij toenemende belasting van de voeding van de router.
Er is in dit topic al eens aangetoond dat de meegeleverde adapter van de Youless helemaal zo gek nog niet is, dus ik heb een vermoeden dat het qua besparing echt minimaal zal zijn.
Uitgaande van een geschat worst-case scenario, waarbij de efficiëntie van de Youless adapter maar 50% is en de voeding van de router 100% efficiënt, dan is het verlies 0.8 Watt.
Oftewel 1,60 euro per jaar.
In de praktijk zullen beide voedingen een stuk dichter bij elkaar liggen en zal het verwachte verschil ongeveer 0 zijn.

Voor de besparing hoef je het dus niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Nu online
ok.
minder voedingen hebben dacht ik theoretisch ook minder totaal verlies. en minder voedingen is ook wel wat overzichtelijker. dus alles op router is ook qua verbruik van stopcontacten of stekker dozen misschien ook praktischer.

Ik zal eens kijken wat de voeding van de youless kan leveren, want dan zou ik daar ook 3x een youless op kunnen zetten, via een hub, of door wat knip en plakwerk.

Kortere kabels zijn dacht ik ook voordeliger gezien de minieme doorsnedes ervan?

is de warmteontwikkeling niet ook afhankelijk van hoeveel energie er uitkomt, en dus als ik een 18 v 10 W routervoeding heb, dat de warmteontwikkeling hoger is dan bij een voeding die zoals bij een youless benodigde 5v bij 0,8W? dan kan ik niet simpel even temperaturen om te bepalen welke voeding ik ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Warmteontwikkeling is uiteraard ook afhankelijk van het verbruik zelf.
Een voeding die 50% efficiënt is, maar maar 1 Watt moet leveren, zal 1 Watt in warmte omzetten en een voeding die 90% efficiënt is, kan bij gelijke warmteontwikkeling al 9 Watt leveren.

Maar evengoed is een warme adapter al wel een indicatie van de efficiëntie.

Kortere kabels kunnen inderdaad voor een lagere weerstand zorgen, maar in de praktijk zijn de stekkertjes zelf de grootste verliezers, of je moet wel heel erg dunne adertjes in je kabel hebben zitten.
Het gevolg van "slechte kabels", oftewel kabels (incl stekkers dus) met een grote weerstand, is dat bij enige belasting de spanning inzakt bij de verbruiker.
Dat zie je heel goed bij het laden van een mobieltje met een bagger kabeltje. Die zal ofwel heel traag laden, of steeds stoppen met laden en weer opnieuw beginnen.
Maar daar is het vaak ook een stroom van 800 - 1000 mA en dan beginnen de verliezen wel mee te tellen.
Bij 160 mA is het verlies niet zo groot. Zelfs niet als de weerstand 1 Ohm is. (160 mV verlies), maar bij 1 Ampère is 1 Ohm al een spanningsverlies van 1 Volt en dat is nogal veel op een basis-spanning van 5 Volt.

Dan dus het volgende probleem. Als je zelf kabels gaat solderen, moet je een goede soldeer kunnen leggen, anders loopt de weerstand bij die soldeerverbinding dus al snel op en de ervaring is dat de huidige USB-kabeltjes redelijk lastig te solderen zijn. Het is gelukkig nog niet zo erg als de snoertjes van hoofdtelefoons, maar vaak al wel redelijk lastig. Net alsof het geen (puur) koperdraad meer is.
Dus een simpel USB hubje is het makkelijkst en waarschijnlijk het minst storingsgevoelig (losse adapter daargelaten)

Aangenomen dat de voedingen een verlies hebben wat evenredig is met het verbruik, zal het aantal voedingen niets uitmaken.
Nu is het in de praktijk wel zo dat de efficiëntie wel afhangt van de belasting, maar hoe dat in jouw geval loopt zou je moeten meten en dat is niet zo makkelijk. Dan moet je namelijk al vrij goede meters hebben en die zijn niet zo vanzelfsprekend als je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Nu online
Bedankt voor de uitleg!
nu is plugwise redelijk nauwkeurig, maar om een goed beeld te krijgen zul je denk ik vrij lang moeten meten, om het verschil zichtbaar te maken, omdat plugwise niet voor het meten van 0,8W is bedoeld....
ik zal eens kijken hoe he gaat met de hub die ik, door deze op de router aan te sluiten. wanneer dat werkt zal dat denk ik net zo efficient zijn als wanneer ik de hub met de eigen voeding aansluit. ik denk dat de voeding van de youless zelf echter beter zal zijn dan de voeding van de usb hub. ik kan als laatste nog proberen de hub te voeden via de voeding van de youless, als die dat aan kan, en de usb printerkabel (A-B?) gewoon op dezelfde manier de stroom doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:25:
[..]

Blijft over het potentiële probleem dat een USB apparaat officieel pas 500 mA mag gaan trekken vanuit de USB controller na aanvraag.
In de praktijk gaat dat meestal wel goed, zelfs als er een "domme" verbruiker aan hangt die niets via de datalijnen communiceert.
[..]
Standaard 500mA, en na autorisatie/babbelen met host device pompt hij er max. 1A uit toch? Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Engelbertus:
USB-hubs zijn eigenlijk veel te soepel als het gaat om accepteren van voeding. Sterker nog, bij 9 van de 10 hubs zou je op 1 van de uitgangen nog een 5V signaal kunnen zetten en dat komt dan op alle andere poorten te staan (zelfs op de input).
Dus ik ga er van uit dat het wel gaat werken...
Echter probeer te allen tijden te voorkomen dat apparaten met elk een eigen netvoeding elkaar proberen te voorzien van power.
Dat is ook precies wat er soms dus mis kan gaan met goedkope USB hubs en sommige mainboards. Dan komt er vanuit het USB apparaat een spanning op de hub te staan, die ook weer dat doorgeeft aan de PC kant en dan kun je rare dingen krijgen.

Maar goed, ik ga weer hopeloos off-topic merk ik al wel weer ;)
ThinkPadd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:12:
[...]

Standaard 500mA, en na autorisatie/babbelen met host device pompt hij er max. 1A uit toch? Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.
Nee, standaard 100 mA en na autorisatie/babbelen met de host mag dat naar 500 mA.
Laders kunnen vaak nog een trapje hoger, maar de max voor gewoon USB1 en USB2 is 500 mA per poort.
Voor USB3 is dat trouwens 900 mA.
Laders kunnen op 2 manieren aangeven hoeveel ze kunnen leveren.
De goedkope manier is dat de spanning gewoon in elkaar zakt als er teveel gevraagd wordt. Vandaar ook dat je mobiel stopt met laden bij gebruik van een brakke USB kabel.
De meer intelligente manier is dat het apparaat herkent wat voor lader eraan hangt en dan net zoveel trekt als de lader specificeert. Denk aan Apple adapters.

Sommige mainboards kunnen ook wel meer leveren dan die 500 mA (denk aan laptops), maar het is niet aan te raden. Je kunt de root-hub van je mainboard ook opblazen en dan krijg je te pas en te onpas een melding van Windows dat er teveel gevraagd wordt. Zelfs als er niets aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 24-09 00:10

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zit zelf te denken om 2 din kwh meters met S0 bus te kopen. 1 voor de opbrengst van de zonnepanelen en 1 voor het verbruik van ons huis. Zat te denken aan de volgende. Gaat dat werken met de Youless? Zal dan nl kijken naar een extra youless.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 16-06-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Volgens mij is dat precies dezelfde die YouLess op de website verkoopt.

Ik heb er eentje van YouLess gekocht en sinds afgelopen maandag registreert ie de opbrengst van de zonnepanelen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 24-09 00:10

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ach helemaal over het hoofd gezien dat youless ze zelf ook verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 13:58
Vorige week mijn Youless maar eens verwijderd van de meter. Mocht iemand hem willen overnemen, stuur me dan even een berichtje via Tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwinB op 24-06-2014 10:03 . Reden: Verkocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

De meeste hebben hem al denk ik in dit topic. V&A van tweakers kan doen wonderen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Nu online
ik heb nu youless icm enelogic.

kan het zijn dat bij een laag verbruik. de youles minder dan 1 puls per minuut heeft, en daardoor op enelogic om de zoveel tijd in een bepeelde minuut weergeeft dat er 0 verbruik is?
ik vind dat een beetje onlogisch eerlijk gezegd....
volgens mij geeft de youles ook altijd de meterstand door, dus het totaal klopt uiteindelijk wel , maar de grafiek ziet er wat vreemd uit.

ook vindt ik het een beetje vreemd dat enelogic een minimum verbruik weergeeft op een dag, dmv een niet doorzichtige blauwe band onderaan de grafiek. ik snap het idee wel, maar ik had liever een doorzichtie band gehad, of alleen een horizontale lijn, ik zou ook graag een optie hebben om een cumulatieve lijn te kunnen laten zien...

Mijn router staat bijvoorbeeld overdag uit. er is dan een logging naar enelogic, en daar geeft de enelogic dan een verbruik van 0.. hier zou ook een stippellijn kunnen worden getoond voor het gemiddelde verbuik in die periode, zowel in de "belasting" grafiek als in een cummulatieve grafiek.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mijn youless lijkt er sinds 15 mei uit te liggen en kwam er vandaag pas achter. Ingelogd op de web interface en ik zie dat het actuele verbruik op 0 watt blijft staan. De input is rond de 22-24%, wat volgens mij aan de lage kant is.

Iemand een idee hoe te fixen??

Het script van -LA- heb ik al anderhalf jaar draaien naar tevredenheid, maar ik zie dat de cronjob foutmeldingen geeft
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Warning: array_merge(): Argument #1 is not an array in
/home/deb42392/domains/peetje.net/public_html/youless/classes/request.class.php on
line 111

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in
/home/deb42392/domains/peetje.net/public_html/youless/classes/request.class.php on
line 113

Warning: implode(): Invalid arguments passed in
line 122
SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1048 Column 'time' cannot be null

Got it fixed
Port forwarding was schijnbaar vanaf verkeerde interne IPadres, stond nog op .14 terwijl youless schijnbaar .25 is. Script werkt weer, mis alleen wel heel veel data, aangezien de laatste van 15 mei om 19.08 is :(

[ Voor 11% gewijzigd door PASware op 19-06-2014 22:42 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf nu de Youless maar laten pushen naar Enelogic ipv zelf de data eruit trekken? Moet zeggen dat Enelogic ook een prima dashboard heeft. Zit zelfde techniek voor de grafieken achter als script van -LA- ;)

Screenshot: Dukejohn in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik upload sindskort ook naar Enelogic (jammer dat het niet samen kan (Bidgely en Enelogic, te weinig power van de YouLess?). Site werkt prima, leuk is dat de livemeter verbruik (blauw) en pv? (groen) toont. Heb alleen verbruik.
Mis momenteel één ding: resetknopje na zoomen :P
Jammer dat hij onder 1kW niet als W toont.

@Bertus: Heb ik ook last van, met Bidgely niet... Nieuwe Bidgely dashboard kan niet meer zoomen. Ik heb een 1000p/kwh meter.
Screen van 's nachts:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/louwrensvv/meuk/youless/Enelogicsnachtsthumb.png
Al die kleine loze ruimtes zijn 0kW, gebeurd overdag ook wel eens tijdens normaal verbruik (zichtbaar na 7:00). Ik heb de YouLess afgeschermd voor extern licht, ging wel eens verkeerd dat de led continu aan was :+

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je naar Bidgely willen uploaden? Ik vond het altijd een waardeloze site eigenlijk. Voor mij was het enige voordeel dat het door de Youless zelf geupload werd, en ik er zelf geen omkijken naar had.

Verder was de site niet heel bruikbaar. Je kon niet inzoomen, en de valuta was in dollars. Zelfs na meerdere meldingen/verzoeken om ook de mogelijkheid tot Euro toe te voegen werd hier niks mee gedaan. Ben blij dat er nu Enelogic is, is 10x beter bruikbaar _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Zo, ik heb mijn nieuwe (tweedehands) Youless ook aan de praat, met logging en al. Ik heb op mijn Ready NAS mysql en PHP gezet en met behulp van het jvanderkroon de logging aan de praat gekregen.

Tot nu toe valt het niet mee. Ons verbruik 's nachts lijkt me best wel hoog: we zakken bijna niet onder de 200W, met daartussen nog regelmatig (om de 45min) pieken van (lijkt mij) de koelkast. Maar eens op zoek wat nu eigenlijk de verbruikers zijn...

E.e.a. is overigens eigenlijk een beetje een trial voor in ons nieuwe huis, waar ik wat uitgebreider wil gaan meten en regelen. Daar hebben we ook (4 wat oudere) zonnepannelen waarvan ik de opbrengst wil gaan meten. Maargoed, daar kunnen we pas eind september in, en alles waar ik nu vast ervaring mee opbouw is meegenomen natuurlijk. Hebben we direct ook wat vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 30% gewijzigd door ATS op 25-06-2014 09:46 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattiasvdm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 07:52
Hey guys,

Kunnen jullie me op weg helpen? Ik heb sinds een aantal dagen een Youless in huis. Hij werkt prima maar nu wil ik m linken met Bidgely. In de manual staat dat dit via de web interface moet bij het Upload tabblad. Hier heb ik alleen de optie om PVOutput te configureren. Bidgely staat er niet bij.

Ligt dit aan de firmware oid? Firmware is 1.2.0-PO3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuw gekocht of overgenomen?
voor zover ik weet is dit namelijk niet de default firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al in de topicstart gekeken? Daar staan de firmware versies. Je zult hem even moeten flashen.

Als ik je een tip mag geven: vergeet Bidgely, en zet de Enelogic firmware erop. Die heeft veel beter bruikbare grafieken (scroll maar eens omhoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattiasvdm
Tnx!

Heb m inderdaad overgenomen van iemand. De standaard firmware is:

1.2.0 (zonder -PO3)

Zal m dus moeten flashen. Zat ook al even te kijken naar de Enelogic posts maar ik dacht laat ik beginnen met Bidgely aangezien dit "standaard" meegeleverd wordt.

Maar als ik toch moet gaan flashen kan ik net zo goed Enelogic erop zetten.

Bedankt, ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattiasvdm
Enelogic erop gezet en werkt goed. Ziet er overzichtelijk uit. Kan alleen geen app vinden van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben ze ook niet. Zie deze link hoe je een 'app' kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
Sorry als ik heel erg dom overkom, maar schets even de volgende situatie.
Ik heb al geruime tijd een "slimme" meter en via de P1 poort en een Qbox meet ik inmiddels wat meer als een jaar mijn verbruik.

Nu heb ik begin dit jaar mijn dak vol gelegd met zonnepanelen en aangezien ik geen apparte groep meer had en in mijn bestaande buizen ook geen nieuwe groep getrokken kon worden zonder erg veel hak en breekwerk is bij mij de wasmachinegroep gesplitst (op zolder) en lopen dus de wasmachine en de panelen via 2 groepen boven via de oude bestaande bekabeling naar 1 groep beneden.

Nu heb ik dus het probleem dat ik niet een bruto productiemeter beneden kan neerhangen en daar het bruto verbruik op kan zien, want als de wasmachien draait dan klopt de opwek niet meer.

Mijn AEG PV2800 logged alles naar PVoutput, en nu zat ik te denken, kan ik een youless op mn slimme meter plakken en die ook naar PVoutput laten loggen, zie ik dan niet mijn werkelijke opwek en verbruik? Of mis ik dan nog steeds iets?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

De pulsen van de slimme meter gaan ook niet kloppen. Die knipperen per (bijvoorbeeld) 1Wh. Maar dat doet het met levering en verbruik.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Ik heb nog steeds problemen met het script van LA. Hij haalt wel data op en lijkt dit goed op te slaan maar toont geen grafieken. Wanneer ik ga zoomen dan komt de data opeens wel zichtbaar op sommige plekken, wanneer ik dan bijvoorbeeld een stukje naar links of naar rechts scroll verdwijnt de grafiek weer. Wanneer ik met m'n muis hover over de grafiek wanneer deze niets laat zien, laat ie wel datapunten zien. Iemand enig idee?

Ook een dag ziet er raar uit volgens mij. Als ik gisteren bekijk ziet het er bijvoorbeeld zo uit: plaatje

Slechts 16 uur?

[ Voor 16% gewijzigd door zwik op 03-07-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enelogic gebruiken? Die kan hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Dat doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok. Bekijk je tabellen eens in phpMyAdmin. Zijn die wel netjes gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Volgens mij gaat dat niet helemaal lekker: screenshot van phpmyadmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee inderdaad. Hoe heb je je cronjob staan? Ik zie namelijk steeds dat hij precies op de nul minuut van het uur gevuld wordt. Volgens mij heb ik daar in het verleden ook issues mee gehad. Probeer eens om je cronjob één minuut later te laten beginnen (dus 20:01:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

m'n cronjob staat nu op 0 * * * * , hoe zet ik 'm op 1 minuut later? Wanneer ik het op 1 * * * * zet gaat het elke minuut lopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik niet zeker... probeer het gewoon eens. Kan het zo ook niet terugvinden hoe dat moest.

Oja en je kunt dit nog testen: rachez in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"
Dan kun je zien of je YouLess wel alles netjes doorgeeft. Kan zijn dat hij soms net niet snel genoeg reageert. Vandaar ook de cronjob 1 of 2 minuten na het uur, ik kan me namelijk voorstellen dat de YL zelf op exact het uur ook bezig is met iets wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 21:18

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

zwik schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:53:
m'n cronjob staat nu op 0 * * * * , hoe zet ik 'm op 1 minuut later? Wanneer ik het op 1 * * * * zet gaat het elke minuut lopen toch?
Nope. Elke eerste minuut van het uur.

Wikipedia: Cronjob

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Ik ga het even proberen en een paar dagen laten lopen. Wanneer ik een stuk of 50 keer dat curl commando geef krijg ik elke keer netjes wat terug, daar lijkt geen probleem te zijn dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik merkte dat als ik één keer per uur ging pollen, ik vaak 1 datapunt miste. Ik gebruik nu het script van jvdkroon die ook een alternatieve job heeft. Die maakt geen tabel met alle datapunten in één kolom, maar een rij per datapunt en deze kan je rustig vaker laten lopen dan één keer per uur. Ik heb nu netjes een rij per minuut.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

Toevallig dat ik dit topic weer een keer aan klikte, het doorlas en er achter kwam dat er een fantastische Excel is gemaakt voor het uitlezen van de gegevens!

Ik heb het zojuist gedaan en alles lijkt OK te gaan, maar;

De waardes die in mn jaar- en maandverbruik worden weergegeven zijn zéér hoog;
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/93ecsu3zl/youless.png

De bedragen geven aan dat ik zo'n paar duizend euro per maand kwijt moet zijn aan electra :P
Het heeft volgens mij te maken met het tabblad 'DATA" .

Is mijn redenatie verkeerd of gaat er iets anders mis?
*Ik betaal een kleine 0,23 per KWh. Dit heb ik ook ingegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Kraz op 05-07-2014 01:01 . Reden: extra details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Klopt je ingestelde aantal pulsen per kWh wel op de youless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En klopt de regio-instelling wel?
Stel dat "0,23" gelezen wordt als "23" doordat Excel bij jou een "." verwacht en niet een "," ?

Edit:
Hmm de kWh schaal komt wel overeen met de prijs, blijft inderdaad over de vraag of de standen per dag wel goed gaan (kan nog steeds een "locale" setting in je Excel/Windows zijn) of inderdaad aantal pulsen per kWh.
Maar dan zou je actuele verbruik ook in de app en op de site van je Youless nogal verdacht hoog moeten zijn.
1600 euro of 7000 kWh is zeg maar 2x jaarverbruik gemiddeld gezin. Dus per dag is al makkelijk een factor 700? te hoog.
Dat is nogal lastig te verklaren met een verkeerde waarde in de Youless, maar een factor 1000 zou kunnen.
Echter die factor 1000 kan je ook nog steeds verklaren met regio-settings als punten en komma's :)

[ Voor 76% gewijzigd door TD-er op 05-07-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

TD-er schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:25:
En klopt de regio-instelling wel?
Stel dat "0,23" gelezen wordt als "23" doordat Excel bij jou een "." verwacht en niet een "," ?

Edit:
Hmm de kWh schaal komt wel overeen met de prijs, blijft inderdaad over de vraag of de standen per dag wel goed gaan (kan nog steeds een "locale" setting in je Excel/Windows zijn) of inderdaad aantal pulsen per kWh.
Maar dan zou je actuele verbruik ook in de app en op de site van je Youless nogal verdacht hoog moeten zijn.
1600 euro of 7000 kWh is zeg maar 2x jaarverbruik gemiddeld gezin. Dus per dag is al makkelijk een factor 700? te hoog.
Dat is nogal lastig te verklaren met een verkeerde waarde in de Youless, maar een factor 1000 zou kunnen.
Echter die factor 1000 kan je ook nog steeds verklaren met regio-settings als punten en komma's :)
*Danku! _/-\o_
Het waren idd de regio instellingen.
Ik heb Win8 op engels gezet en hij pakt standaard de regio op de ingestelde taal; United Kingdom.
Hierdoor ging het mis met de punten en komma's.

Nu heb ik wel normale waarden en ben ik, volgens de Excel, geen 20K+ kwijt per jaar aan energie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag gedaan :)
* TD-er schuift een rekening van 19k euro die kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit er aan te denken om zelf een Arduino oplossing te bouwen voor P1 (slimme meter) om JSON uit te spugen voor de software van -LA- of jvdkroon .

Ik ben van plan om m'n slimme meter via de P1 poort uit te gaan lezen met een Arduino. Dat moet met deze sketch lukken hoop ik. Volgens mij als ik de code zo aanpas dat hij net als de YouLess een JSON string uitspuugt dan kan ik de scripts van -LA- / jvdkroon 1:1 gebruiken :D

Iemand die handig is met programmeren en wil helpen: Graag! Zo'n ster ben ik er namelijk niet mee :p vooral copy-paste van allerlei scripts, en hopen dat het werkt :p

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handig met programmeren ben ik wel en ook Arduino is geen vreemde hier.
Echter een eigen meter met P1 aansluiting (en tijd) zijn toch wel een minimale vereiste om dat soort dingen aan mee te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het niet meer dan
C++:
1
2
3
client.print("('{");
client.print("\"A");
client.print(analogChannel);
en dan ipv de 'analogChannel' de waarden die de Arduino uit het telegram vanuit de meter haalt.

Zie ook deze sketch, waar ze analoge input waarden uitsturen als JSON: https://gist.github.com/sfentress/2126328

Hier staat de JSON output van de YL uitgelegd: Paul C in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Volgens mij moet dat wel te combineren zijn lijkt mij..... Hoeft dus niet eens echte JSON te zijn, maar gewoon data in de goede markup uitspugen >:)

Ik krijg vandaag m'n slimme meter (met gasmeter) dus ik zal dan wel even een telegram uit de meter hier neerzetten. Zal je net zien, wordt ik gebeld dat de monteur ziek is en dat het pas 19 augustus gaat worden :-(

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik zou de JSON ook even netjes afsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 12:58

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zojuist 1.2.0-PO3 geladen, werkt perfect. De Youless is vanaf morgen twee jaar in bedrijf zonder een enkele hik-up.

Nog steeds erg content met dit kleine apparaatje.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand een Arduino sketch die ongeveer hetzelfde kan doen als de Youless? Ben een tijdje aan het zoeken geweest, maar kan zo niks vinden. M'n doel is om live weergave te hebben en historische data wegschrijven in tabel.

Ik heb al zelf wat zitten pielen, maar als je elke puls wegschrijft dan krijg je immens veel rijen in je database... Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ThinkPad:
Kun je niet na een bepaalde periode de oudste data wat laten uitdunnen door het minder specifiek te maken? Dus ipv elke puls te bewaren het aantal pulsen optellen en dan per 15, 30 of 60 minuten alleen het totale aantal gemeten pulsen van die periodes opslaan? Dat scheelt uiteindelijk heel wat rijen. Voor een opruimactie zou je evt een export kunnen doen zodat je de data indien nodig wel terug kan zetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso moet je niet vaak schrijven naar het flashgeheugen. Dan is 'ie in no-time stuk.
Daarnaast moet je eigenlijk een soort van emergency-schrijfactie kunnen doen. Dus 1 pinnetje op je Arduino reserveren voor de voedingsspanning.

Heel simpel gezegd, zorg je voor een paar flinke condensatoren die de Arduino minimaal een aantal seconden kunnen voeden als de voeding wegvalt. De voedingslijn zelf (dus niet via de condensatoren) stuur je naar een pinnetje toe en als de spanning daarop naar een te laag niveau schiet, ga je heel snel je gebufferde data wegschrijven.
Tussen dat pinnetje en de voedingsspanning zet je een diode en tussen voedingsspanning en de condensatoren ook.

Dan kun je rustig aan in 't geheugen data gaan verzamelen en net zo vaak als je kijkt naar de fotodiode, kijk je ook naar dat pinnetje.

Als je dan 1x per etmaal je data sowieso naar het flash schrijft, heb je dat in elk geval veiliggesteld.

Live weergave is 1 waarde die bijhoud wat het verbruik was tussen de laatste 2 (of 3) pulsen die je gezien hebt. Meer kun je niet doen voor 'Live'.
Daarnaast houd je een aantal registers bij, zoals:
  • huidige minuut
  • huidige 10 minuten
  • huidig uur
  • huidig etmaal
Telkens als 1 zo'n periode voorbij is, schuif je de data in feite door naar het volgende register en elk uur sla je het uur-totaal ook even op in een lijstje in 't geheugen en elk etmaal sla je het op in het flash.

Dat is echt geen rocket-science.
Let wel op dat je registers groot genoeg zijn, vooral voor de langere perioden.
Ipv. op te slaan in een flashgeheugen, zou je ook een URL aan kunnen roepen om het elders in een database op te kunnen slaan. Alleen kan dat nogal wat tijd kosten van de CPU, dus misschien handig om dan gelijk de details van 1 uur door te geven oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat nog te denken, ik kan ook gewoon elke puls wegschrijven, en dan na een uur/dag met een cronjob de pulsen optellen en verbruik berekenen. De rijen met pulsen van <24h kunnen dan weg.

Zal dat script van -LA- ook nog eens bekijken. Daar kan ik mooi zien wat er in de tabellen gedumpt wordt.

Het uitlezen van de sensor wil je dan het liefst interrupt based denk ik? Maar is het ook mogelijk om in één sketch 2 interrupts te hebben? Gasmeter wil ik het liefste door dezelfde Arduino uit laten lezen.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou eventueel 2 signalen via een OR kunnen verbinden met 1 pin. Dan is er een interrupt wanneer je aandacht moet geven. Dan kun je alsnog kijken welke van de 2 het geweest moet zijn. Als het lage spanning is, is dat een fractie later ook nog wel. Anders was het de photodiode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wou echt dat ik wat meer programmeer ervaring had. Zoals jij het vertelt klinkt het allemaal te begrijpen en eenvoudig te realiseren. Maar dan open je de code-editor, en waar begin je dan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet ook niet beginnen met iets groots.
Probeer eerst eens een Arduino projectje te maken waarbij je op interruptbasis (schakelaartje) een LED laat branden.
Werk dat dan uit met een optocoupler (scheelt anti-dender code) ipv. de schakelaar en daarna proberen een getal te berekenen aan de hand van de tijd tussen 2 pulsen.
Zo breid je dat steeds iets meer uit.
Bijvoorbeeld 1 teller bijhouden voor alle pulsen en dan per tijdsinval die teller kopiëren naar een nieuw adres. (minuut/uur/dag score enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik heb al bijna 2 jaar een YouLess om het verbruik te meten (digitale meter). Prima zijn werk gedaan! En heeft me al behoorlijk veel geld bespaard! Sindskort ook zonnepanelen en vervolgens ook een YouLess aangeschaft om de opbrengst te monitoren. Echter heb ik de digitale meter moeten laten vervangen door een slimme meter, waardoor 1 YouLess eigenlijk overbodig is geworden. Ik hoop dat YouLess in de toekomst komt met iets om de P1 uit te lezen en te monitoren. :)

Tot die tijd moet ik helaas zelf iets gaan knutselen om het verbruik te monitoren.

Offtopic: Ohja en ik heb een YouLess te koop staan voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou ook kunnen kijken bij HomeWizard, samen met de EnergyLink.
Is wel een heel stuk duurder dan een Youless (of 2), maar je kunt er veel meer me dan alleen energie monitoren. De HomeWizard zit een topic verderop: HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een slimme meter kun je teruglevering ook meten, dus heb je in jouw situatie beide YouLessen niet meer nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:06:
Met een slimme meter kun je teruglevering ook meten, dus heb je in jouw situatie beide YouLessen niet meer nodig toch?
Je kunt daarmee alleen maar meten wat er door de meter heen gaat.
Dat hoeft niet je productie te zijn. Sterker nog, het is altijd beter om je eigen opbrengst zelf te gebruiken.

Dus ik vermoed dat 'ie z'n 1e Youless blijft gebruiken om de opbrengst te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja tuurlijk, dat was ik even vergeten. De slimme meter heeft daar wel een apart veld voor in het telegram wat hij uitspuugt. Maar als je 2000W produceert en ondertussen 1000W gebruikt dan meet de slimme meter maar 1000W teruglevering inderdaad.

En zelf gebruiken is inderdaad het beste, vandaar dat de topics over de warmtepompen ook de grond uit schieten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Yep, ik blijf een YouLess gebruiken om de opbrengst van de zonnepanelen te monitoren.

Echter wil ik nog steeds wel weten wat ik dagelijks aan stroom verbruik. Daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

Vanavond heeft mijn virusscanner de flash utillity van de youless versie 1.2.0-PO3.exe
aangemerkt als virus en dus de nek omgedraait ( verwijdert ) 8)7

Afbeeldingslocatie: http://sv650s.home.xs4all.nl/YouLess/ScreenShot344.jpg

De virusscanner is van xs4all, F-Secure, is de virusscanner gewoon iets de weg kwijt of
is het wel een virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dergelijke flashtools doen ongebruikelijke dingen, dus dat de virusscanner het als een false-positive ziet, lijkt me niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23
GioStyle schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:03:
Yep, ik blijf een YouLess gebruiken om de opbrengst van de zonnepanelen te monitoren.

Echter wil ik nog steeds wel weten wat ik dagelijks aan stroom verbruik. Daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. ;)
Een goedkoper alternatief is een raspberry Pi met Domoticz er op. Leest zowel de Slimme meter (met een kabel uiteraard) uit alswel de Youless

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

TD-er schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 06:22:
Dergelijke flashtools doen ongebruikelijke dingen, dus dat de virusscanner het als een false-positive ziet, lijkt me niet zo gek.
En nu wou ik deze even opnieuw ophalen van de youlesssite, maar kom er niet op wegens een blokade
van F-Secure |:(

Afbeeldingslocatie: http://sv650s.home.xs4all.nl/YouLess/ScreenShot345.jpg

(werkt wel (te) goed, deze virusscanner )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 14:46
Sommig virusscanners vinden op basis van heuristiek/patronen de flash utility verdacht (zonder iets specifieks verkeerds gevonden te hebben). Het lijkt erop dat F-Secure nu ook de site markeert omdat de download daar te vinden, wat natuurlijk wel vervelend is. We hebben dit als false-positive gemeld bij F-secure, hopelijk corrigeren ze dit spoedig. In het algemeen markeren de meeste security pakketten de site niet als verdacht:

https://www.virustotal.co...bb17/analysis/1405670484/

Volgens deze lijst markeert enkel ook bitdefender nog de site als verdacht. We hebben zodoende ook bij hun een melding gemaakt van de false-positive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

YouLess schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:00:
Sommig virusscanners vinden op basis van heuristiek/patronen de flash utility verdacht (zonder iets specifieks verkeerds gevonden te hebben). Het lijkt erop dat F-Secure nu ook de site markeert omdat de download daar te vinden, wat natuurlijk wel vervelend is. We hebben dit als false-positive gemeld bij F-secure, hopelijk corrigeren ze dit spoedig. In het algemeen markeren de meeste security pakketten de site niet als verdacht:

https://www.virustotal.co...bb17/analysis/1405670484/

Volgens deze lijst markeert enkel ook bitdefender nog de site als verdacht. We hebben zodoende ook bij hun een melding gemaakt van de false-positive.
Ik heb PO3.exe weer uit de quarantaine van F-Secure hersteld en als uitzondering vermeld bij
de scan uitzonderingen.
Jullie site heb ik niet toegevoegt als uitzondering daar me dat te link is. druk nu gewoon op doorgaan
maar ik kan dan PO3 niet opnieuw binnenhalen want deze wordt dan dadelijk afgebroken door F-Secure
maar die weer terug is uit quarantaine werkt gelukkig wel goed ( getest )

Bedankt voor de snelle reaktie _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door PClop op 18-07-2014 23:18 . Reden: t ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik ben deze week verhuis, maar zit nog met het probleem om de pulsen in te stellen, Ik heb alleen een A waarde en die is 10(30), is de handleiding staat dat je de waarde x 60 moet doen, dus zou er 600 uitkomen. Maar de watt die hier uitkomt als ik bijvoorbeeld mijn droger aanzet zijn zeer laag.

Weet iemand of ik die juiste waarde (600) heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pak anders eens een verbruiker waarvan je het verbruik weet (liefst een beetje stevige verbruiker) en kijk wat de toename is volgens de Youless.
Bijvoorbeeld een waterkoker.

Veel voorkomende waarden voor het aantal pulsen per kWh zijn 600 en 1000, dus probeer anders ook eens 1000.
Dat verschil moet je wel kunnen zien, ookal weet je het verbruik niet helemaal precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 20:24

painkill

Pain(k)(ill)

Een droger is ook geen vaste verbruiker, alleen als hij verwarmd verbruikt hij veel, bij het ronddraaien zal het niet meer dan 100W zijn denk ik. En gezien de huidige temperaturen zal de droger bijna niet hoeven te verwarmen :P

Maar neem idd anders 10 gloeilampen, of 1 broodrooster als hij aan het opwarmen is.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto van je meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://file.groenewoud.run/teller.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door FrankGNL op 02-12-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

187,5 pulsen/toeren per kWh, staat daar heel duidelijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 22-07-2014 21:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:56:
187,5 pulsen/toeren per kWh, staat daar heel duidelijk ;)
Perfect, deze waardes zien er beter uit. Ik was zo gefixeerd op de A waarde, dat ik helemaal niet naar de andere waardes heb gekeken. 8)7

Ik heb nog een andere vraag over de script van LA, sinds ik de site en DB heb verhuisd naar een andere server, wordt de prijs niet meer berekend.
Afbeeldingslocatie: http://file.groenewoud.run/la.png

De benodidge php modules zijn wel geinstalleerd
  • PHP curl extension
  • PHP pdo_mysql extension
Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Heb je bij instellingen wel de prijzen voor kWh ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:35:
Heb je bij instellingen wel de prijzen voor kWh ingevuld?
Ja heb zowel met , en . geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McGreenNL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:29:
[...]

Perfect, deze waardes zien er beter uit. Ik was zo gefixeerd op de A waarde, dat ik helemaal niet naar de andere waardes heb gekeken. 8)7

Ik heb nog een andere vraag over de script van LA, sinds ik de site en DB heb verhuisd naar een andere server, wordt de prijs niet meer berekend.
[afbeelding]

• PHP curl extension
Iemand een suggestie?
Geen suggestie, maar wel herkenning. Bij mij was het precies andersom, vandaar dat ik het niet verder heb onderzocht.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:17
Tijdje geleden een YouLess binnengekregen,
Nu zit ik alleen met afstellen van de "Pulsen/kWh:"
Hoe kan ik hier makkelijk achterkomen?

Gaat om een energiemeter met een 'led'.

Afbeeldingslocatie: http://uploadffs.nl/images/2014/07/25/5c3Jo.th.jpg
http://uploadffs.nl/yR7

[ Voor 20% gewijzigd door ExploitSolo op 25-07-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
C= 1Wh/Imp oftewel: per opgenomen Watt knippert de LED 1 keer. Per 1000 Watt knippert die dus 1000 keer. In de YouLess moet je per kWh instellen, dus per 1000W. Daar vul je dus 1000 pulsen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Thanks voor uitleg, dan had ik hem dus goed ingesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dezelfde meter en mijn ervaring is dat je het beste de netwerkkabel een beetje vast kunt maken aan een van de buizen. Dit om te voorkomen dat het gewicht van de kabel de Youless lostrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

Is de de flash utillity van de youless versie 1.2.0-PO3.exe nu wel of geen virus
ik heb hem als uitzondering aangemerkt in F-Secure, maar de melding blijf maar komen
elke keer als ik de map open waar deze in zit |:(

Dit vind ik op de F-Securesite, is hier niemand anders die ook F-Secure heeft met het zelfde resultaat

Afbeeldingslocatie: http://sv650s.home.xs4all.nl/YouLess/ScreenShot348.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist weer even op bidgely ingelogd en ik kreeg ineens een nieuwe terms of service voor m'n neus.
Een van de dingen is kennelijk dat je er niet naar mag linken, maar we kunnen net doen of ik dat link voordat ik op agree heb geklikt ;) terms of service
Een van de dingen is dat ze het recht voorbehouden om er in de toekomst geld voor te gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:37:
Waarom zou je naar Bidgely willen uploaden? Ik vond het altijd een waardeloze site eigenlijk. Voor mij was het enige voordeel dat het door de Youless zelf geupload werd, en ik er zelf geen omkijken naar had.

Verder was de site niet heel bruikbaar. Je kon niet inzoomen, en de valuta was in dollars. Zelfs na meerdere meldingen/verzoeken om ook de mogelijkheid tot Euro toe te voegen werd hier niks mee gedaan. Ben blij dat er nu Enelogic is, is 10x beter bruikbaar _O_
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Ik heb bijna voor elkaar met het scriptje van "http://code.magicmonkey.nl/youless/wiki/Home" alleen de YouLess leest niks uit op de webpagina, terwijl die in de webinterface van de YL zelf wel uitleest?

Verkeerd gelezen, probleem opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door ExploitSolo op 26-07-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
McGreenNL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:29:
[...]

[afbeelding]

• PHP curl extension
Iemand een suggestie?
Ik heb de log file van php bekeken, en om deze error gaat het:
[28-Jul-2014 15:51:16 Europe/Paris] PHP Warning: Creating default object from empty value in C:\wamp\www\youless-test2\classes\generic.class.php on line 78
[28-Jul-2014 15:51:16 Europe/Paris] PHP Stack trace:
[28-Jul-2014 15:51:16 Europe/Paris] PHP 1. {main}() C:\wamp\www\youless-test2\ajax.php:0
[28-Jul-2014 15:51:16 Europe/Paris] PHP 2. Generic->calculateDayKwhCosts() C:\wamp\www\youless-test2\ajax.php:84
[28-Jul-2014 15:51:16 Europe/Paris] PHP 3. Generic->calculateTimeRangeKwhCosts() C:\wamp\www\youless-test2\classes\generic.class.php:67

Regel 78 in generic.class.php is:
$data->kwh = 0;

Iemand hier een php guru?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier totaal geen ervaring met PHP, ik heb het script niet gezien en je geeft wel erg weinig context van het script.
Maar goed, gezien de foutmeldingen lijkt het mij dat de kwh waarde van de dataset eerst op 0 wordt geïnitialiseerd. Dat is een goede zaak, alleen waarom het een warning geeft weet ik niet, misschien moet er een default constructor gemaakt worden voor het data object?
Daarna wordt er wat berekend en mogelijk komt daar een deling in voor die deelt door 0 (de default waarde)?
Oftewel dat zou een indicatie kunnen zijn dat iets wat na de initialisatie met die waarde wordt gedaan niet zorgt voor het bijwerken van de kwh waarde?
Kortom, kijk vooral even na die regel 78.

Pagina: 1 ... 34 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.