Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ben al een beetje verder
Maar nu blijkt hij continue contact te maken.

Precies of hij de "puls" niet detecteerd

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:59:
Ok ben al een beetje verder
Maar nu blijkt hij continue contact te maken.

Precies of hij de "puls" niet detecteerd
Misschien moet je de puls inverteren? Dus nu standaard "aan" tenzij puls?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TD-er, enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even geen tools bij de hand om het te tekenen, maar als het een opencollector interface is volgens mij met 1 transistor en een paar weerstandjes wel te inverteren.

Ongeveer als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.franksalomon.de/123456/Elektronik/inverter.jpg

Het idee is dus dat je een NPN-transistor gebruikt en de basis-emiter spanning trek je dan standaard naar 0, dus is de uitgang (collector) 0.
Gaat de ingang omhoog, dan dus ook de uitgang van de transistor.

De 5 kOhm weerstand uit het plaatje is een pull-up weerstand die de spanning omhoog trekt wanneer de input (open collector) "dicht" gaat.
Op de uitgang zet je dan (via een weerstandje) een LED en een beschikbare spanning (bijv. 5V wat je ook op het "+" punt zet).
Dus "+" ... weerstandje - >| (LED) ... "Ausgang".
Tussen "Eingang" en "GND" zet je dus de open collector.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in screenshots dat je een wachtwoord kunt instellen voor de youless API. is dat http basic? Of zit er meer achter? Ik heb zelf geen youless maar bekijk om mijn eigen tool compatibel te maken. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PHP scripts gemaakt door wat mensen hier kunnen er ook mee overweg, volgens mij is het gewoon HTTP basic. Misschien dat je de sourcecode van de PHP scripts (van user "-LA-" bijv.) eens door kunt nemen om inspiratie op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:46:
De PHP scripts gemaakt door wat mensen hier kunnen er ook mee overweg...
Merci ik zat in een python script te zoeken dat hier onlangs gepost werd maar daar stond geen login bij. In script van de gebruiker die jij aangeeft wel. Blijkbaar sessie openen met een url met wachtwoord aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 14:46
Wanneer er een wachtwoord is ingesteld, wordt toegang idd gegeven op vertoon van een cookie. Met curl kun je je bijvoorbeeld als volgt authenticeren om het cookie te krijgen:
$curl -c ~/tmp/cookie.txt http://192.168.1.14/L?w=wachtwoord 

Waarna vervolg uitvragen op deze manier gedaan kunnen worden:
$curl -b ~/tmp/cookie.txt http://192.168.1.14/a?f=j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 15:29
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Youless, hij valt regelmatig een paar uur uit, dan registreert hij niets. Daarbuiten registreert hij prima, met een input van 93/94% en een puls van 51/52%.
Op het moment dat hij niets registreert is de input nog steeds zo'n 93% maar hij registreert geen puls. Het gaat om een analoge meter, de youless is hier op vast-getaped.
Hij kan ook geen last hebben van lichtinval oid, zit allemaal in een dichte kast. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na het proberen van een andere voeding, zou je ook kunnen kijken of warmte een issue kan zijn.
Als de uitlijning nogal kritisch is, kan een beetje verandering al tegen kunnen werken.
Als het niet weer/temperatuur gerelateerd kan zijn, kun je ook even kijken of het op vergelijkbare tijden van de dag is of telkens vrijwel even lang. Bijvoorbeeld externe invloed van een wasmachine of iets anders groots wat kan trillen, of een zender oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 15:29
Ik vermoed nu dat het inderdaad warmte-gerelateerd is. Ik heb de data van een temperatuursensor die in de gang hangt geplot tegen de data van de youless en het lijkt inderdaad te ontstaan als het warmer wordt aan die kant van het huis. 's Middags komt de zon aan die kant van het huis, en in de winter had ik er inderdaad minder last van. Toch een kwestie van beter positioneren dan misschien, ga ik proberen.....
Bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heren, ( ja want vrouwen kom ik op dit forum geloof ik niet tegen),

Ik overweeg om een youless meter aan te schaffen, ik heb in dit forum er al veel over gelezen, ook veel
problemen dus. Ik ben niet echt heel technisch, dus kan ik de meter aan schaffen en er vanuit gaan dat ik hem aan de praat krijg, of is het al bij al toch een afrader.
Ik wil hem mijn ferraris meter laten meten die na de omvormers van mijn zonnepanelen hangt( 16 stuks), dus voor de meterkast.

Alvast bedankt,

Ernesto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:27
Dat is niet aan te raden. Op het moment dat je meter terug gaat lopen, omdat je zoveel elektriciteit opwekt denkt de YouLess dat je nog steeds elektriciteit verbruikt in plaats van teruglevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp uit zijn verhaal dat hij een losse Ferraris meter heeft hangen tussen z'n zonnepanelen en z'n meterkast. Dan moet het prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
GioStyle schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:31:
Dat is niet aan te raden. Op het moment dat je meter terug gaat lopen, omdat je zoveel elektriciteit opwekt denkt de YouLess dat je nog steeds elektriciteit verbruikt in plaats van teruglevert.
Volgens mij bedoelt hij dat 'ie een extra ferrarismeter heeft tussen zijn meterkast en zonnepanelen in. Dus die alleen de stroom telt die de panelen hebben opgewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
In dat geval: I stand corrected. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik was misschien niet heel duidelijk, de ferraris meter hangt bij mij in de garage, ik heb de bedrading aangepast dus draait de meter , dus ook het wieltje vooruit en telt dus op , daarna loopt de bedrading naar de meter kast.
Afgelopen jaar heb ik netto teruggeleverd aan mijn energie leverancier ( Eneco), dit geeft volgens Eneco gedoe en een handmatige bereking.Ook in de meterkast heb ik nog een ferraris meter,ze adviseren nu een smartmeter, ik begrijp o.a uit dit forum dat dit niet aan te raden is en overstappen naar leverancier Greenchoise lees ik hier en daar is aan te raden om deze reden, iemand ervaring ?

Ernesto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 18:00
De eenvoudige oplossing is natuurlijk om te zorgen dat je netto niet teruglevert aan Eneco, maar het stroomoverschot op een andere manier inzet om bijvoorbeeld je gasrekening terug te dringen. Er staan hier genoeg topics in dit forum om je daar lekker op in te lezen. Buiten dat is het ook niet erg economisch om netto terug te leveren. Voor het overschot krijg je 7 cent per Kwh., de zogeheten kolenfooi. Als je dat elektrisch opmaakt met een manier van verwarmen (straalkacheltje of bij grote overschotten een warmtepomp) verdien je meer dan die 7 cent per Kwh weer terug op de gasrekening Dat doet ook weer wonderen voor de terugverdientijd van je panelen.

Overstappen naar Greenchoice heb ik in ieder geval goede ervaringen mee, ging erg snel en soepel. Heb nog geen jaarrekening van ze gehad dus hoe soepel het financiele gedeelte gaat kan ik je pas in januari wat over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ernesto, mocht je er om wat voor reden dan ook niet uitkomen, dan is de Youless-support zeer ervaren met de hele grote hoeveelheid verschillende meters die in NL hangen. Dus het zal uiteindelijk hoe dan ook gaan werken :)

@elektriciteit inzetten om gasverbruik terug te dringen:
Let wel dat de warmte uit gas bijna een factor 4 goedkoper is dan uit elektriciteit. Dus je moet dan al best wel veel minder terug krijgen voor het overschot dat dat uitkan. 7 ct is meer dan de 25% van de reguliere 23 cent, dus lijkt mij niet uit te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 12:58

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Is er al iemand die de nieuwe pvoutput firmware heeft geladen?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 18:00
Ik heb hem geladen ja, wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 13:32
revolution-nl schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:08:
Is er al iemand die de nieuwe pvoutput firmware heeft geladen?
ik ook

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:41
Prachtig apparaat, ik heb hem sinds gister aangesloten. Moet wel zeggen dat het plaatsen van de Youless op een analoge meter _erg_ precies komt. Ik moest hem een milimeter naar rechts verplaatsen en toen pakte ie ineens wel pulsen. Maargoed, als het werkt, dan werkt het.

Ik ben er achter gekomen dat:

- Mijn pc veeeel meer verbruikt dan ik had verwacht/gehoopt (150 watt idle :X)
- Elektrische tandenborstels met z'n tweeën slechts 1 watt verbruiken
- Nachtelijke apparaten toch met elkaar zo'n 60 watt gebruiken. Nog twijfelen of ik hier wat aan ga doen of niet (toch wel erg prettig als m'n NAS m'n favoriete series weer gedownload heeft).
- M'n vriendin ineens m'n apparatuur niet meer interessant vindt sinds ze weet hoeveel ze verbruiken (in hoeverre dit al het geval was).
- .....

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elektrische tandenborstel-lader gewoon opbergen, en pas aansluiten als de tandenborstel leeg is. Is ook beter voor de accu van je tandenborstel dan wanneer je hem elke keer na gebruik op de lader gooit. Hoef de mijne maar eens in de 1,5week op te laden.

En wat heb je 's nachts draaien dan? Misschien dat je daar nog wat op kunt besparen?

Zo heb ik mijn PC spul achter een stekkerschakelaar (0,99 bij Action) zitten die ik na gebruik uitzet. Bij m'n TV spul eenzelfde schakelaar, gaat 's avonds na gebruik ook allemaal uit. In de inpandige berging nog een netwerkprinter + USB printerserver (HP JetDirect 175x) staan. Printer staat alleen aan als we iets moeten printen. Printerserver gaat 's nachts uit dmv schakelklok (5/6 euro voor 3 stuks bij Gamma). De adapter daarvan werd vrij warm namelijk, en dat is dus onnodige energie die gebruikt wordt.

Met een paar kleine investeringen voor schakelaars heb je daar zo op bespaard.

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Timoline,

ik heb net uw versie geïnstalleerd en ik vind hem mooi / goed werken.

Het enige wat ik mis is een download van de meterstand (kWh) naar de database en een weergave hiervan ergens op de Liveweergave.

Is dit makkelijk toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds de laatste DSM 5.0 update krijg ik het script van LA geen (live) data meer te zien. Hebben hier meer mensen last van? Rest DB al gedaan, geen suc6.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cronjob die niet meer draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Al zou die niet meer draaien. Dan moet ik live verbruik kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 19:07
De voeding van een van mijn Youlessen is naar de malle moeren. Met een andere USB voeding werkt ie gelukkig nog wel. Maar even een mailtje gestuurd naar de support afdeling met de vraag voor een nieuwe voeding :).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
na een update deed mijn cronjob het niet meer. Deze moest ik opnieuw instellen. Het blijkt dat als je etc/crontab aanpast deze na een reboot weer leeg is. Vervolgens heb ik de nieuwe crontab volgens het commando cp /etc/crontab /etc.defaults/ gekopieerd en de service via /usr/syno/sbin/synoservicectl --restart crond.
Wat bleek H: 1742,797 kWh / L: 3016,803 kWh terwijl ik 1681 en 2881 heb ingevuld bij de instellingen. hoe kan dit en hoe kant het herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 23:06
Mijn Youless blijft niet plakken! Heb er al twee stukken 3M tape aan gewaagd, maar de tape laat gewoon weer los na verloop van tijd. De meter is nieuw en ik heb hem netjes ontvet.
Ducttape zie ik eigenlijk niet zitten, want dan kan ik de meter niet meer aflezen.
Heeft hier nog iemand een andere suggestie?

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 12:04
VincentH schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:46:
Mijn Youless blijft niet plakken! Heb er al twee stukken 3M tape aan gewaagd, maar de tape laat gewoon weer los na verloop van tijd. De meter is nieuw en ik heb hem netjes ontvet.
Ducttape zie ik eigenlijk niet zitten, want dan kan ik de meter niet meer aflezen.
Heeft hier nog iemand een andere suggestie?
Mss niet volgens de NEN norm maar ik heb een tie wrap gebruik, blijft prima zitten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Gelukkig ben ik niet gecertificeerd! ;) Ga eens proberen of ik die er omheen kan prutsen. En of ik de Youless dan er nog af kan krijgen om de meter af te lezen.

Stom eigenlijk dat die metermakers dat ledje altijd zo dicht bij het display maken.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VincentH schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:17:
Gelukkig ben ik niet gecertificeerd! ;) Ga eens proberen of ik die er omheen kan prutsen. En of ik de Youless dan er nog af kan krijgen om de meter af te lezen.

Stom eigenlijk dat die metermakers dat ledje altijd zo dicht bij het display maken.
Je kan de meterstand toch aflezen in de Youless app? Op m'n gasmeter zit de Youless ook gedeeltelijk voor de display. Met een smartphone lukt het wel om een afleesbare foto te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door ericplan op 30-04-2014 09:28 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
VincentH schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:17:

lol... ;)
Moet lukken, ík kan de youless er tussenuit schuiven zonder problemen.
Maar waarom zou je de meter apart willen aflezen als je logt via de youless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Nou, omdat ik mijn meterstanden bijhoudt en ik een dubbele meter heb. De Youless telt immers alleen maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
VincentH schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:42:
Nou, omdat ik mijn meterstanden bijhoudt en ik een dubbele meter heb. De Youless telt immers alleen maar op.
Ok, ik was in de veronderstelling dat je een kwh metertje had om je zonnepanelen te loggen.
Ben benieuwd of t alsnog lukt met die tie wrap :P

[ Voor 7% gewijzigd door pielle007 op 30-04-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

pielle007 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:59:
[...]

Mss niet volgens de NEN norm maar ik heb een tie wrap gebruik, blijft prima zitten zo.
Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om tie wrap te kunnen bevestigen. Niet bij alle meters kan dat. Ducktape mooi oplossing, zal vanavond foto schieten en hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
pielle007 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:09:
[...]

Ok, ik was in de veronderstelling dat je een kwh metertje had om je zonnepanelen te loggen.
Ben benieuwd of t alsnog lukt met die tie wrap :P
PV komt volgende week vrijdag! 8)
Nee ik bedoelde hoog en laag tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak scheelt het ook al wanneer het gewicht van de kabels niet aan de youless hangt. Die kun je wel vaak vastbinden zodat ze de youless eerder omhoog houden dan naar beneden trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

TD-er schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:09:
Vaak scheelt het ook al wanneer het gewicht van de kabels niet aan de youless hangt. Die kun je wel vaak vastbinden zodat ze de youless eerder omhoog houden dan naar beneden trekken.
Goeie tip alleen als ik dat zou doen kan ik de meter niet meer zien :(. Foto komt morgen vananvond wat tussen gekomen :/

Daar is hij dan helaas met zoveel tape blijft hij mij nog steeds los laten.
https://www.dropbox.com/s...2014-05-01%2019.11.20.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 01-05-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47

allure

Titaan fase 2/3

Ik gebruik nu al enige tijd de PHP + cronjob van -LA- v1.2.2, dit werkt echt perfect.
Ik vraag me af, is er ondertussen al een nieuwere versie beschikbaar en is het ook mogelijk om het verbruik per jaar te zien?
Ik kan het nu maximaal per maand sommeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of Rednax nog in deze thread actief is? Maar ik zie dat zijn fork wel nog steeds bijgewerkt wordt, door ene Compboy - is dit Rednax? Mijn vraag is: ik zou graag een fork maken voor gasmeters; is dat ok? Enkel de eenheden moeten aangepast worden vermoed ik; in zowel de php bestanden als de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:41
ThinkPadd schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:53:
Elektrische tandenborstel-lader gewoon opbergen, en pas aansluiten als de tandenborstel leeg is. Is ook beter voor de accu van je tandenborstel dan wanneer je hem elke keer na gebruik op de lader gooit. Hoef de mijne maar eens in de 1,5week op te laden.

En wat heb je 's nachts draaien dan? Misschien dat je daar nog wat op kunt besparen?

Zo heb ik mijn PC spul achter een stekkerschakelaar (0,99 bij Action) zitten die ik na gebruik uitzet. Bij m'n TV spul eenzelfde schakelaar, gaat 's avonds na gebruik ook allemaal uit. In de inpandige berging nog een netwerkprinter + USB printerserver (HP JetDirect 175x) staan. Printer staat alleen aan als we iets moeten printen. Printerserver gaat 's nachts uit dmv schakelklok (5/6 euro voor 3 stuks bij Gamma). De adapter daarvan werd vrij warm namelijk, en dat is dus onnodige energie die gebruikt wordt.

Met een paar kleine investeringen voor schakelaars heb je daar zo op bespaard.
Klopt :) alleen schijnt het ook weer niet mega goed te zijn om elke dag de stroom op apparaten te klappen. Er draait modem / router / switch / raspberry pi / tv + stereo standby

Tandenborstels heb ik alleen op de lader als ze op zijn idd, maar het was meer een constatering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:45

Gaitman

The Real One

Misschien heb ik er overheen gelezen. Maar kun je bij het -LA- script ook een start waarde voor laag en hoog meegeven. De waarde in mijn Youless heb ik al aangepast. Maar het -LA- script kan (denk ik) niet aan de hand daarvan bepalen wat de (start)waardes moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Zijn er ook mensen die gebuik maken van de Youless Dash van emnich?

Ik dus wel...
Data komt ieder uur netjes met de cronjob op mijn raspberry pi in de tabel data_h terecht, dus dat komt allemaal netjes binnen.

Maar... wanneer ik nu op de site inlog, krijg ik de melding 'Geen data beschikbaar op deze datum' en dus is er op geen enkele view ook maar een grafiek te zien.

De tabel data_m is ook nog steeds leeg... terwijl als ik in de verschillende classes (bv: database.class.php) kijk daar toch wel wat zou moeten staan.

Doe ik iets fout? Ben ik iets vergeten? Moet ik bv. meerdere cronjobs draaien? Of zit er ergens een foutje in de code?

Ben benieuwd of er meer mensen met dit probleempje zijn...

O oh: My bad: xanjob.php moet ook in crontab zo te zien. De data_m tabel vult zich dan wel...

[ Voor 5% gewijzigd door RAdV op 06-05-2014 21:58 . Reden: xanjob does the job... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik gebruik hem zelf ;). Volgens mij is de versie die in bitbucket staat vrijwel gelijk aan die van RedNax. Ik zal hem eens updaten, ik heb lokaal nog wat wijzigingen staan. De voornaamste is het selecteren van de volgende en vorige dag.

Maar goed, dat was de vraag niet.

Hoe lang heb je hem al in gebruik? Werkte het eers wel of heeft ie het nooit gedaan? En welk script gebruik je voor je cronjob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Altijd makkelijk als maker ervan zelf meeleest... :P

Maar uit je antwoord begrijp ik dat cronjob.php overbodig is en vervangen is door xanjob.php. Klopt dat?
(Waar wordt de tabel data_h dan nog voor gebruikt?)

Ik heb 'm zondagavond geïnstalleerd en de cronjob.php toen toegevoegd aan de crontab. En dat leek prima te werken. Genoeg data in data_h. Maar geen grafiek. Gisteren geen tijd voor gehad en nu ff naar gekeken.

Lijkt er meer op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ja cronjob.php is vervangen en is niet meer nodig. Deze kwam uit een de versie van -LA-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 13:18
ik heb een youless gescoord.
ik wil de gasmeter uitlezen. in de starttopic wordt verwezen naar een firnware. het lijkt erop dat dit een firmware van youless zelf is.
ik vind deze niet op hun website.

is dit een youless firmware, of wordt deze niet meer ondersteund? is dit de laatste versie, en werkt die goed?

gaat het flashen volgens de laatste youless firmwares op hun site, of werkt dit omslachtig dmv het handmatig in fflashmodus zetten, of rechtstreeks aansluiten op een pc?

ik neem aan dat vervolgens de youless apps aangeven dat de gasmeter kwh verbruikt?

ik heb overigens een gasmeter met 3 cijfers achter de koma, en een reflectievlakje op de 6.
kan ik die firmware instellen op dat elke reflectie een liter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt allemaal en het werkt perfect. Met een script kan je ook nog automatisch uploaden naar Mindergas.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Of met de firmware die ik heb naar pvoutput als verbruik :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ehm, maar voor gas uploaden naar pv output? is dat zinvol?
voor mindergas kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar datgebruik ik nog niet, al heb ik wel al sinds 2008 de standen voor gas water en elektra bijgehouden.

werken die scripts ook onder windows 8, en moet de pc dan altijd aan staan?
ik heb de youless nu op de usb poort van de router, die gaat normaal gesproken snachts uit. dat ga ik dus veranderen, anders wordt er niet gelogd. en dan kan meteen de koppeling met bidgely bijvoorbeeld wel gewoon doorgaan.
als die scripts dus alleen werken als ze continue draaien, dan vindt ik het zonde de pc daarvoor aan te laten staan....

maar dat flashen, gaat gewoon zoals op het filmpje op de site van youless, en dus gewoon heel simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
De mededeling die we wilden doen past toevallig goed bij dit onderwerp:

Als alternatief voor Bidgely is de firmware voor de Nederlandse energiemanager Enelogic (www.enelogic.com) nu ook te downloaden:

http://www.youless.nl/tl_...uless-flash-1.2.0-EL2.exe (elektriciteit)

http://www.youless.nl/tl_...less-flash-1.2.0-ELG6.exe (gas)

Het is mogelijk om meerdere Youlessen (bijvoorbeeld met gas en elektriciteit) aan hetzelfde account te koppelen, maar ook om meerdere locaties in 1 account te beheren.

Enkele andere verschillen (om er een paar in het oog springende te noemen) t.o.v. Bidgely zijn dat er piek/dal tarief ondersteuning is en dat de getoonde tijdresolutie in de dashboard grafiek hoger is (2 minuten). Ook voor gebruikers met 1 Youless is het dus een interessant alternatief.

De Enelogic firmware zal nog later ook op de Youless site aangekondigd worden, maar we wilden het alvast hier onder de aandacht brengen.

Edit: bruto productie meting/monitoring van zonnestroom met de Youless is ook mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door YouLess op 19-05-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Ik heb deze firmware al een poosje in gebruik en het werkt erg goed.
Mijn Youless stuurt de opbrengst van de zonnepanelen door naar Enelogic en deze komt mooi overzichtelijk in grafieken op de site te staan.
YouLess schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:11:

Als alternatief voor Bidgely is de firmware voor de Nederlandse energiemanager Enelogic (www.enelogic.com) nu ook te downloaden:

Het is mogelijk om meerdere Youlessen (bijvoorbeeld met gas en elektriciteit) aan hetzelfde account te koppelen, maar ook om meerdere locaties in 1 account te beheren.

Enkele andere verschillen (om er een paar in het oog springende te noemen) t.o.v. Bidgely zijn dat er piek/dal tarief ondersteuning is en dat de getoonde tijdresolutie in de dashboard grafiek hoger is (2 minuten). Ook voor gebruikers met 1 Youless is het dus een interessant alternatief.

De Enelogic firmware zal nog later ook op de Youless site aangekondigd worden, maar we wilden het alvast hier onder de aandacht brengen.

Edit: bruto productie meting/monitoring van zonnestroom met de Youless is ook mogelijk.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Enelogic firmware opgenomen in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
vet, mooi op tijd dus :) kan ik alles in 1 keer goed instellen.
weet iemand of je op enelogic ook oudere gegevens nog kunt toevoegen, zoals ik die in excel heb bijgehouden, sinds een aantal jaren?
kan het script voor mindergas naast de loging naar enelogic worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
jammer dat er nog niet ergens goed omschreven is hoe de youless te koppelen aan enelogic.
er is een äutomatisch" proces voor, maar ik kan nergens controleren of e.e.a. goed is gegaag, eerst wilde het koppelen niet echt goed ukken, nu is er volgens youless en enelogic een koppeling, volgens youles verbruik, maar verschijnt er nog niets op enelogic...
er staat bij de youless pagnia een token, maar ik kan niet zien of de youless e.e.a. juist opload, en krijg ook geen melding dat er iets mis is met de youless upload, of dat de website van enelogic iets verkeerd zou doen, o niet bereikbaar zou zijn.
op de site van enelogic staat dat er nog geen data van de meter beschikbaar zijn en dat ik 5 minuten moet wachten en anders de meter moet controleren. deze werkt echter goed...
al 10-tallen, zoniet honderden liters gas geregistreerd, al dan niet verspild tbv het koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telt de Youless zelf wel? Te zien in de webinterface, of via de app enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
er is nu geen gasverbruik.

voor het installeren van de youless heb ik de waterkraan een tijd laten stromen met warm water.
de youles telde goed, en er is verbruik, en ik heb de beginmeterstand ingevuld.

De youles geeft aan dat de uploads lukken, iedere minuut.

ik weet niet welke gegevens de youless naar de site stuurt, en dus ook niet of de youless denkt dat de uploads werken, omdat hij gewoon niets hoeft te sturen wegens geen verbruik, en dus ook geen foutbericht krijgt van een upload.

het lijkt me niet de bedoeling dat ik nu nog een keer minutenlang de kraan open zet om te kijken of het nu werkt.

volgens mij zou de site realtime moeten werken, en niet pas na een uur gegevens ontvangen een resultaat zou moeten laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ook al contact gehad met Youless zelf?
Aangezien deze firmware pas net een dag beschikbaar is, zal er nog niet heel veel praktijk-ervaring zijn met deze firmware.
Daarnaast reageert Youless meestal erg snel op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Juist omdat er nog weinig ervaring mee is, heb ik de vraag hier neergezet.
dan kan iedereen die hem vanaf hier probeert, ook hier zien wat er misschien mis gaat , en hier ook eventueel de antwoorden vinden.

Inmiddels komt er wel wat tevoorschijn op mijn account, dus wat dat betreft werkt het nu :)

als meer mensen deze problemen tegenkomen valt er dus nog wat te verbeeren in de website en de teksten die worden getoond vlak na het openen van een account of het toevoegen van meters.
Wanneer ik de tekst had gekregen dat het een half uur of een uur kan dren voor er iets zochtbaar wordt, dan had ik daar (on)geduldig op gewacht, ipv deze vraag te stellen :)

Ik heb nog wel wat puntjes voor enelogic:

Ik zou graag het gasverbruik in liters per minuut willen zien.
Er zitten nog wat taalkunige fouthes in de (vertaalde) teksten.
ik zou meer info willen zien over meterstanden. nu wordt er nog weinig getoond op mijn account, maar wel eenbeginstand en eindstand. ik ga er maar vanuit dat dat de standen voor die dag zijn. en niet de overall standen, anders zou ik graag een datum bij vermeld willen zien.

Ik zou graag willen weten hoe je bijvoorbeeld om moet gaan met een meterwissel

Ik zou graag willen weten hoe je meterstanden kunt corrigeren.

Ik zou graag ook cummulatieven willen zien ipv verbruik per tijdseenheid.

Ik ou graag een gemiddelde willen kunnen weergeven, of verbruik van eerdere periodes kunnen vergelijken in 1 grafiek.

Er is een module rekeningen, ik zou graag willen weten of en zoja hoe die met graaddagen rekent, en of je zelf een temperatuur kunt instellen voor het berekenen van de graaddagen.

Ik zou graag willen weten of je ook gegevens van voordat je de meter hebt gekoppeld kunt toevoegen aan de gegevens op enelogic.

Ik heb ook plugwise. Ik zou graag wilen weten of er in de toekomst misschien ondersteuning voor plugwise bij zou kunnen komen. (of dat dat juist niet gaat gebeuren omdat plugwise dat niet wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enelogic leest hier niet mee. Je kan een mail sturen. Ik gebruik Enelogic en het script van -LA-. Enelogic is minder nauwkeurig, maar heeft het voordeel van de tellerstanden.

Mijn Mindergasscript is een bashscript, dat op de fritzbox (met Freetz) draait.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
le dj schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:29:
na een update deed mijn cronjob het niet meer. Deze moest ik opnieuw instellen. Het blijkt dat als je etc/crontab aanpast deze na een reboot weer leeg is. Vervolgens heb ik de nieuwe crontab volgens het commando cp /etc/crontab /etc.defaults/ gekopieerd en de service via /usr/syno/sbin/synoservicectl --restart crond.
Wat bleek H: 1742,797 kWh / L: 3016,803 kWh terwijl ik 1681 en 2881 heb ingevuld bij de instellingen. hoe kan dit en hoe kant het herstellen?
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aantal pulsen per kwh wel goed ingesteld? Lijkt alsof hij te snel telt.

Heeft iemand trouwens een screenshot van hoe het eruit ziet als je je Youless hebt gekoppeld aan Enelogic? Ben wel benieuwd wat voor grafieken Enelogic tevoorschijn tovert. Helaas hebben ze geen demo op de site staan.

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1jDUWVohRrzHtPoioi9HR2A7/full.png
Plaatje van januari.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:23
Hier nog een Enelogic met Youless data screenshot;
Afbeeldingslocatie: http://www.berendrecht.nl/var/resizes/gallery/Enelogic.JPG?m=1400665934

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt, ziet er goed uit! Heel wat bruikbaarder dan Bidgely waarbij alles in dollars is (terwijl ik al meerdere keren aan ze heb gevraagd of ze niet de Euro als valuta konden toevoegen), en je niet kunt inzoomen op grafieken.

Binnenkort de Youless die bij m'n ouders hangt maar even omflashen dus. Heb zelf geen Youless meer omdat ik het iedere maand handmatig noteer op www.energiemanageronline.nl het live verbruik wil ik nog oppakken met een Raspberry Pi, maar vind ik niet heel erg boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Leuke screenshot! Heb nu die van LA draaien alleen ik zie geen stats meer ook geen live stats meer....

Goeie site die enelogic.com
504 Gateway Time-out
nginx

Verder van Youless een nieuwe plakker gekregen aanzien de huidige niet meer bleef zitten. Top support op het product! a.s. Zaterdag word hobby middag :). zojuist maar alles uitgevoerd. Zaterdag check momentje :)

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 21-05-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
enelogic heeft wel plannen om e.e.a in abonnementsvorm aan te gaan bieden, dus naar mijn idee kost logging met youless straks 80 - 130 euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

engelbertus schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:31:
enelogic heeft wel plannen om e.e.a in abonnementsvorm aan te gaan bieden, dus naar mijn idee kost logging met youless straks 80 - 130 euro p/m
Is wel een smak geld... bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
in hun blogpostings op de site
geloof eerst wel een jaa gratis of zo...
maar daarna..

maar goed, wat is het gratis alternatief aan externe sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
80 - 130 per maand? Ik neem aan dat je per jaar bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
engelbertus schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:31:
80 euro per maand lijkt me een tikkeltje overdreven.
Dat betaalt een gemiddeld huishouden nog niet eens aan elektra. (1000 euro per jaar)
hier staat dat "uitlezen" gratis is, maar "live uitlezen" schrijven ze dit over:
[...] kunnen we ook melden dat we naast de slimme meter uitlezing ook gewoon betaalde diensten hebben. Bijvoorbeeld de aanvraag van slimme meters, live uitlezing van je slimme meter, of het live uitlezen van energiemeters en zonnepanelen. In de toekomst zullen er nog meer betaalde diensten bijkomen.
Beetje vaag en het begin van die regel heb ik maar niet meegenomen, omdat dat echt vaag staat. (staat zoveel als "gratis, maar als je je er niet goed bij voelt kunnen je ons ook betalen")

Ze zijn kennelijk ook partner/dealer van de Youless geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

YouLess schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:11:

Zojuist flash gedaan. Appeltje eitje. Wel even dit vermelden

Er moet geen wachtwoord op youless zitten anders valt er niet te flashen!!!

Na flash, vanuit youless interface de youless aan enelogic koppelen.

Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Er staat niets bij van als je al een youless uit een andere bron hebt gekocht....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik de Youless ook over afstand flashen (dus via VPN verbinding maken met locatie waar hij staat, en dan flashen)? Of moet je fysiek nog iets met de Youless doen (stroom eraf halen ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het programmeren moet binnen een paar sec (1500 ms volgens mij) na het booten beginnen.
En het gaat op een nogal low-level niveau, dus flashen via VPN zou wel eens niet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ga ik mij er niet aan wagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou er op afstand niet aan beginnen. Het is niet de meest soepele procedure

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Cyberpope schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:23:
[...]

Er staat niets bij van als je al een youless uit een andere bron hebt gekocht....
Al heb je hem ergens anders hebt gekocht abbo van 19 euro p/j (na eerste jaar gratis waar ik vanuit ga anders ben je als huidige bezitter voor 19 euro benadeeld) blijft dan toch gelijk....

Anders het abbo submeters:
€ 79 - 129 eenmalig

YouLess Energiemeter
+ 1 jaar PREMIUM

Stel je koopt/ heb hem ergens anders gekocht (wat vele al hebben, denk daarbij aan eerste jaar gratis PREMIUM dan komt het op het zelfde neer 79 idd youless eenmalig, gratis PREMIUM 1 jaar daarna 19 p/j betalen)
ThinkPadd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 07:50:
Kan ik de Youless ook over afstand flashen (dus via VPN verbinding maken met locatie waar hij staat, en dan flashen)? Of moet je fysiek nog iets met de Youless doen (stroom eraf halen ofzo)?
Zou ik niet doen. De firmware setup checkt naaar je interne newerk daarna is het kwestie van je youless ip invullen en hoppa in 1 min flash klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 22-05-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
De Youless met Enelogic firmware is inderdaad al langere tijd direct bij Enelogic te verkrijgen. Deze firmware is zodoende al 'proven' over een langere periode. De reden dat we hiervoor de firmware niet los beschikbaar hadden voor bestaande Youless eigenaren, was dat we nog geen afspraak daarover hadden met Enelogic (vormt immers een extra belasting op hun server). Nu dus wel.

Als de Youless topic beheerders het akkoord vinden, dan zou Enelogic hier misschien de vragen over de functies en voorwaarden die hier naar boven zijn gekomen kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^^Geen probleem.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij inderdaad geen probleem en eigenlijk zelfs zeer wenselijk.
Van onduidelijkheden/speculatie gaat het meestal niet beter worden en dat zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet Enelogic wel even contact opnemen met Tweakers, dan krijgen ze zo'n bedrijfsaccount, net als YouLess ook heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHE
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 23:57

VHE

Heeft toevallig iemand hier ervaring dat de led op de youless continu blijft branden? Ik wilde gisteravond de youless (zonder wachtwoord) flashen naar de firmware van Enelogic. Tijdens het flashen kon het programma verbinding maken en pingen (de youless zat toen in flash-mode) en heeft toen de youless geüpdatet, daarna deed hij nog een poging om te pingen maar dit was zonder succes. Sindsdien blijft de led continu aan, ik heb de stroom al een tijd van de youless eraf gehaald maar zodra ik de stroom erop zet gaat meteen de led aan en gaat niet meer uit.

Ik krijg hem met geen mogelijkheid weer aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Flash misgegaan, ik denk dat je nu met een AVR programmer aan de slag moet gaan om dat te fiksen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHE
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 23:57

VHE

Dank voor het snelle antwoord. Hopelijk is er nog een andere oplossing. Zeker gezien op de website van Youless staat: "Als geruststelling wil ik daarom zeggen dat het gelukkig niet mogelijk is om de Youless door een mislukte update onbruikbaar te maken." Dit was ook een reden voor mij om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon contact opnemen met Youless, die fixen het vast wel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees de gebruiksaanwijzing hoe je de Youless kan resetten. Iets met de stekker er een paar keer in steken.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
De Youless hoeft niet gereset te worden; hij kan alsnog geflasht worden door de flash util gewoon nog een keer te draaien. De util kan de Youless (vanwege dat het de eerste keer niet meteen lukte) nu niet zelf over het netwerk in de flash mode zetten, en zal vragen om de Youless voeding even te onderbreken om hem in flash mode te zetten. De rest gaat dan verder hetzelfde als bij de eerste poging.

We hebben Enelogic gevraagd of ze hier willen reageren op de vragen die gesteld zijn. Ze hebben een bedrijfsaccount aangevraagd en zullen wanneer deze actief is reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enelogic firmware op de Youless gezet, werkt prima. Was alleen standaard al gekoppeld, beetje raar :S (in m'n Enelogic account stond hij nog niet namelijk). Leek wel alsof er iets van de Bidgely koppeling achter was gebleven. Njaa even ontkoppeld en opnieuw gekoppeld en klaar.

Flashen over VPN was idd nooit gelukt, want via de laptop met wifi wou het al niet (verbinding niet goed genoeg volgens YL tool). Kabeltje in de laptop en flashen was zo gepiept.

Nu genieten van de vele malen duidelijkere weergave dan bij Youless _O_

En hopen dat het gratis blijft, anders doe ik de Youless maar weg denk ik. Geen zin om er voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
dan moet youless tegen die tijd maar een koppelin met een andere site zien te vinden ?:P er zullen vast meerdere initiatieven onstaan . En misscien daardoor, meer concurrentie, en dus minder dure of gratis abonnementen.

en de mogelijkheid zelf te loggen kan ook nog wel eens makkelijker worden als er mensen zijn die zich daar eens in verdiepen. dat zou ook zomaar kunnen.

Ik meende bijvoorbeeld dat google, in Amerika ook initiatieven heeft mbt tot energie metering en zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enelogic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-07-2024

Enelogic

Bedrijfsaccount Enelogic
Beste Tweakers,
We wachten nog even op ons bedrijfsaccount, maar hierbij even een kort berichtje.

Zoals YouLess al heeft verteld, bieden we al langere tijd YouLess producten aan en hebben we hierdoor al wat ervaring opgedaan :).

De meeste vragen gaan over de kosten, begrijpelijk ;).
We zijn als een gratis studentenproject gestart, maar willen na onze studie hier onze fulltime baan van maken. Kern van het verhaal: Er zal altijd een gratis uitlezing blijven. We zijn op dit moment wel bezig met aanvullende (betaalde) diensten, bijvoorbeeld weerdata, vergelijken, rapportages enz. Ook zal er in de gratis versie niet alle historie beschikbaar zijn. Het blogbericht wat hierover de ronde gaat, hebben we naar al onze gebruikers gestuurd, om hun feedback te kunnen krijgen.

We wachten even met aanvullende reacties tot we een bedrijfsaccount hebben.
Tot ziens,
Huub, Wesley, Marcellino, Mike, Mark - Team Enelogic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan jullie evt. ook een API beschikbaar stellen om zelf meetgegevens (afkomstig van bijv. een Arduino/Raspberry Pi) naar jullie site te publiceren?

Ik kan mij namelijk voorstellen dat er een hele hoop Tweakers zijn die een mooie omgeving kunnen gebruiken om hun meetgegevens te uploaden. Denk bijv. aan opbrengst van zonnepanelen, gemeten door Raspberry Pi.

Al zullen jullie liever zien dat ze dan een slimme meter laten installeren, en bij jullie een P1 reader aanschaffen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enelogic schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:09:

Huub, Wesley, Marcellino, Mike, Mark - Team Enelogic
Welkom Team Enelogic. Hoop dat we jullie hier regelmatig zien. (Maar vergeet ondertussen je studie niet!)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:18
YouLess en PV gaat nog steeds niet samen he ivm pulsjes die knipperen bij opbrengst en gebruik?
Heb een digitale meter maar geen poortjes ofzo om uit te lezen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:32:
YouLess en PV gaat nog steeds niet samen he ivm pulsjes die knipperen bij opbrengst en gebruik?
Heb een digitale meter maar geen poortjes ofzo om uit te lezen.
Zet je er toch een losse kWh-meter tussen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Pagina: 1 ... 33 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.