Al even niets meer gedeeld, ik probeer wat in te halen op feedback...
@
Grote Schurk Prachtig beeld dat slapend solitair bijtje, heel goed uigelicht ook en mooie kleuren. Het microscopisch kleine bezoekertje maakt het af voor mij.
@
GrowMyHair Puik gestackt, leuke sfeerzetting ook met de uitgesproken contrasten.
@
Jackie Moon Heel geslaagde vliegenfoto's als je het mij vraagt, misschien iets meer ruimte laten rond de vliegjes hoewel het mij eigenlijk niet stoort.
@
sys64738 2x mooie en strak portretten van die blinde bijen, goed scherp waar het moet en leuk kleurenpalet dat de zonnebloem aanbiedt, past goed bij z'n bezoekers
@
Xfile Vlinderkas foto's zijn niet zo eenvoudig omdat je inderdaad heel actieve insecten hebt. Ik mis technisch wat scherpte maar anders zijn het zeker aangename composities.
@
Wesloxx Normaal heb je geen verschil in dichtste focus afstand bij manueel of AF maar het kan wel zijn dat het op manueel focussen makkelijker aanvoelt om op die limiet te werken. Actieve bijtjes zijn heel erg moeilijk, je mist vooral wat scherpte, volgende keer die sluitertijd nog wat korter proberen te houden.
@
Malle-piet Mooie waarnemingen, wel nogal wat ruis in je beeld. Misschien sterk gecropt?
@
oviMivo Mooi rustgevend zacht beeld van die gele bloem. Fijn licht ook! Vlieg is ook heel puik in beeld gebracht, m.i. ondergewaardeerd mooie insecten. Je haalt hier technisch zuivere scherpte op het oogje, ik zie het liever zo met wat minder scherptediepte dan te hoog gaan in f-waarde maar dan bewegingsonscherpte oplopen. Opnieuw mooi licht en knappe achtergrond!
@
bombus Twee knappe foto's van zweefvliegen, vol van detail en prima scherp.
@
Malle-piet Leuk dat blauwtje zo op die goudklaver (?), toffe pose. Je stadsreus vind ik wat minder geslaagd omwille van het harde licht - wel een toffe waarneming. Paardenbijter staat er goed op, alleen denk ik dat je die foto 90° gedraaid hebt want volgens mij rusten ze steeds "hangend" in verticale houding. Heidelibel staat er ook goed op!
Ik spendeerde enkele dagen in een vakantiehuisje op de Hoge Venen, en had het geluk dat er leuke vlinders in de tuin te vinden waren, waaronder een soort die al heel lang op m'n "to-do" lijstje stond: de bruine vuurvlinder.
Zwartsprietdikkopje
Icarusblauwtje tegen de ondergaande zon
Bruine vuurvlinder
Klaverblauwtje
Distelvlinder / stack van 30 beelden