@
GrowMyHair Altijd dankbaar spul die paardenbloemenpluizen. Zelf zie ik liever ook nog wat achtergrond, maar ik houd meer van natuur dan van structuur. Zo heeft elke gek zijn gebrek.
@
sys64738 De textuur van de verdraaide tweelingbloempjes vind ik heel mooi, maar het vage steelstukje vind ik wat tegenvallen, vooral omdat het ook al in een soort donkere baan valt. Ook die donkere mop op de voorgrond van je krokus.vind ik een beetje storend, Niet je gaafste krokus, if I may say so...
@
Deathchant # 1 Bloemknopjesballet? Mooi spel van scherp en onscherp, ik mis een stukje dat mijn oog even vasthoudt.
#2 Croppen tot vierkant? Die negatieve ruimte rechts leidt eerder af dan dat het toevoegt, en de centrale composite vind ik minder spannend dan een waarin meer nadruk op het bloempje valt.
#3 Grasdruppels zeggen me weinig . gras en druppels, that's it.
#4Varenrolletje (?) vind ik erg fijn, met dat scherpe spiraaltje tegen die net iets donkerdere ondergrond.
En wat 1:4 à 1:5 betreft: voor mij moet een macrofoto in de eerste plaats een foto zijn, en dat macrolenzen 1:1 (of meer) kunnen afbeelden betekent niet dat ze het ook moeten. Voor alle zekerheid heb ik een LR-collectie die "!close-up en macro" heet, zodat er ook plaats is voor minder vergrote bijtjes en bloemetjes. Zoals deze drie:
1. Malva in het zonnetje

2. Korenbloemen eerst, dan pas papavers

3. Distels in drievoud