Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:11
Ik weet niet of je de topic start hebt gelezen, want blues en browns verschillen niet alleen qua geluid. Bij blue heb je echt een klik als je die indrukt. En blue is wat zwaarder om in te drukken.
Ondanks dat in de topic start staat dat blue het beste is voor Starcraft vind ik (en TeamLiquid Fora) dat browns het beste voor Starcraft 2 is. Voor Battlefield zou je eerder voor de blacks of reds moeten gaan. Dus naar mijn mening kun je (als je wilt gamen) de blues meteen wegstrepen.

Ik heb zelf een Daskeyboard Silent en ik vind het echt een genot om te typen. Ik heb zelf wel eens een Razer Blackwidow (blues) uitgeprobeerd (in de Mediamarkt, heb je meteen je winkel ;)) en dat is toch echt minder dan de Daskeyboard met browns. En dat ligt niet alleen aan de kwaliteit van de Blackwidow, maar ook dat ik blue switches echt wat minder fijn vind voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 15:56
In Mediamarkt kan je Blue's en Blacks proberen iig. Blue's op de BlackWidow en blacks op de Steelseries.
Als je beide getest hebt kan je eigenlijk al een beetje een inschatting maken wat je wilt hebben want reds zijn gewoon lichtere blacks en browns zijn lichter dan blue's, minder weerstand en mindere 'klik'.

[ Voor 50% gewijzigd door Stark op 16-10-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 08:11
Eigenlijk hebben browns gewoon geen klik. Meer een 'bump'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Dank voor je uitleg, Browns lijken dus toch de goede keuze. Daar was ik eerst ook al op uit gekomen, dus niet vreemd dat ze nu toch weer naar voren komen.

Misschien eens langs de MediaMarkt dan, gewoon... omdat het kan :+

Nu nog wachten tot de Nighthawk X8 leverbaar is en gaan met die banaan! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-IN
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Nieuw coolermaster mechanisch toetsenbord
http://nl.hardware.info/n...echanisch-toetsenbord-aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Na op 2 oktober besteld te hebben, heb ik eindelijk mijn WASD keyboard binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/kcnqmb_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/102t91z_th.jpg

WASD V1 Custom Mechanical Keyboard Designer met
  • Cherry MX Brown switches
  • 40A dampeners
  • 104-key US ANSI layout
  • zwarte, gegraveerde toetsen
  • alle letters en teksten gecentreerd, behalve op toetsen met een tweede karakter (daarop is linksboven en rechtsonder gegraveerd)
  • lettertoetsen in kapitalen
  • alle overige tekst in onderkast
  • Esc, Num Lock en Option keys blanco
Helaas ben ik vergeten de pijltjestoetsen om te zetten in graveren, dus die zijn nu bedrukt. Misschien vervang ik die nog een keer.

Het toetsenbord kostte $172.99, de verzendkosten voor het toetsenbord en keycap puller ($5.99) waren $58.33. Daar kwamen €35,28 aan btw (op basis van een douanewaarde van €138, wat omgerekend momenteel ~$181 is) en €17 aan inklaringskosten bij.

Aan PayPal betaalde ik €189,82, aan PostNL €52,28. In totaal dus €242,10.

Hij typt heerlijk, dus m'n versleten Logitech G11 kan eindelijk de prullenbak in.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Laatst online: 23-07 23:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik heb een paar dagen op een Steelseries 6G V2 kunnen spelen. En ik vond het een hele prettige ramplank.
Toen ik na die anderhalve week weer naar mijn G19 terug ging was dat toch een tegenvaller.

Dus ik ga nu de G710+ proberen. Want ik heb wel graag een backlight en een pols steun. Helaas geen Cherry Blacks want die bevielen eigenlijk wel goed. Dat is bij de Brouwns nog maar de vraag. Maar ik ben benieuwd.

Daarnaast houd ik die Coolermaster ook even in de gaten. Want als die stukken goedkoper wordt. Ga ik daar voor. Daar kun je ook kiezen wat voor een key's je wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 18-10-2012 14:14 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Je komt van een G19 dus ws geen issue voor je maar houdt er wel rekening mee dat die Logitech keyboards vaak zo'n grote Enter key hebben en iets andere layout. De "normale" US Ansi layout kun je in NL meestal nergens krijgen.

Heb zelf geen blacks gehad maar ben erg tevreden over de browns voor combi van type en game gebruik (FPS maar ook dishonored, oblivion etc.)

[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 18-10-2012 14:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:52

BioHazard

*\o/*

Astennu schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:13:
Ik heb een paar dagen op een Steelseries 6G V2 kunnen spelen. En ik vond het een hele prettige ramplank.
Toen ik na die anderhalve week weer naar mijn G19 terug ging was dat toch een tegenvaller.

Dus ik ga nu de G710+ proberen. Want ik heb wel graag een backlight en een pols steun. Helaas geen Cherry Blacks want die bevielen eigenlijk wel goed. Dat is bij de Brouwns nog maar de vraag. Maar ik ben benieuwd.

Daarnaast houd ik die Coolermaster ook even in de gaten. Want als die stukken goedkoper wordt. Ga ik daar voor. Daar kun je ook kiezen wat voor een key's je wilt.
Helaas geen Cherry blacks zeg je, maar ik denk dat de Cherry browns je ook prima gaan bevallen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:20:
^
Je komt van een G19 dus ws geen issue voor je maar houdt er wel rekening mee dat die Logitech keyboards vaak zo'n grote Enter key hebben en iets andere layout. De "normale" US Ansi layout kun je in NL meestal nergens krijgen.

Heb zelf geen blacks gehad maar ben erg tevreden over de browns voor combi van type en game gebruik (FPS maar ook dishonored, oblivion etc.)
Klopt ja die steelseries had een kleine enter. Was even wennen. Opzich geen issue. Ik vind het zelf wel prettig om een ouderwets grote enter te hebben :)
BioHazard schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

Helaas geen Cherry blacks zeg je, maar ik denk dat de Cherry browns je ook prima gaan bevallen! :)
Ik ben benieuwd :) Ik kan ze in ieder geval vergelijken. Want mijn broertje gebruikt nu standaard een Steelseries 6G V2. Eerst had hij een Razer Marrauder maar uiteindelijk vond hij de 6GV2 toch prettiger voor het gamen. En hij speelt op aardig hoog niveau Starcraft II (nog net geen Pro maar wel Top 5 nederland inc de echte pro's Grubby en Ret)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Astennu schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Klopt ja die steelseries had een kleine enter. Was even wennen. Opzich geen issue. Ik vind het zelf wel prettig om een ouderwets grote enter te hebben :)

[...]

Ik ben benieuwd :) Ik kan ze in ieder geval vergelijken. Want mijn broertje gebruikt nu standaard een Steelseries 6G V2. Eerst had hij een Razer Marrauder maar uiteindelijk vond hij de 6GV2 toch prettiger voor het gamen. En hij speelt op aardig hoog niveau Starcraft II (nog net geen Pro maar wel Top 5 nederland inc de echte pro's Grubby en Ret)
Het enige wat ik kan bedenken is dat de Browns ietsjes zwaarder gaan. Ik ben benieuwd naar de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BioHazard schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:29:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is dat de Browns ietsjes zwaarder gaan. Ik ben benieuwd naar de verschillen.
Ah dat is niet erg. Ik dacht gelezen te hebben dat die blacks het zwaarte waren. Daarnaast moet ik zeggen dat ik die klik van de blacks ook erg leuk vond :D echt een stukje nostalgie. Dat zal die G710+ aanzienlijk minder hebben. Of zelfs geen klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Astennu schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:36:
[...]

Ah dat is niet erg. Ik dacht gelezen te hebben dat die blacks het zwaarte waren. Daarnaast moet ik zeggen dat ik die klik van de blacks ook erg leuk vond :D echt een stukje nostalgie. Dat zal die G710+ aanzienlijk minder hebben. Of zelfs geen klik.
Oh ik heb me vergist. De browns zullen inderdaad wat lichter gaan dan de blacks. En klikken kunnen ze ook. Ze hebben sowieso een tactile feedback, en als je ze bottomed klikken ze net zo lekker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BioHazard schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:41:
[...]

Oh ik heb me vergist. De browns zullen inderdaad wat lichter gaan dan de blacks. En klikken kunnen ze ook. Ze hebben sowieso een tactile feedback, en als je ze bottomed klikken ze net zo lekker denk ik.
Cool. Ben erg benieuwd.
Nu is het wachten tot die G710+ leverbaar is. Voor +- 120 euro wil ik er wel een proberen. (ben ze voor iets van 128 tegen gekomen alleen hij is nergens op voorraad ook niet voor 160 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verstandige vent die het geschreven heeft : MS Natural 4000 FTW!!! 8)

Hoop dat ze ooit nog een mechanische variant maken dan is die helemaal af !!
Help!!!! schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:20:
^
Er zijn hier en daar winkels die het uit de USA importeren, maar daar betaal je dan ook voor :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Als je de verschillende Nederlandse webwinkels bekijkt, zie je wel dat ze praten over een US-layout. Misschien dat Logitech toch een normale layout verkoopt in Europa? Bijv.
http://www.mycom.nl/Produ...0-Gaming-Keyboard/1365824
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick
http://www.takeitnow.nl/p...=57&product_code=51258835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

De part numbers lijken te corresponderen met de layouts:
  • PN 920-004553: International
  • PN 920-004539: English
  • PN 920-004550: Français
  • PN 920-003888: Deutsch
  • PN 920-004554: Suisse / Schweizer
  • PN 920-004552: Nordic countries
Ze zijn allemaal te bestellen (lees: reserveren) op de site van Logitech zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door 8088 op 18-10-2012 17:44 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Voordat ik een dure goede mechanische keyboard koop wil ik eigenlijk eens een niet zo'n dure uit proberen. Zijn er een beetje keyboards (met brown switches) voor een redelijk prijs? Vind trouwens jammer dat je in de prijswatch niet kunt filteren op mechanisch of niet :(

[ Voor 19% gewijzigd door Rutix op 18-10-2012 21:51 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Wat is een redelijke prijs? Veel goedkoper dan de CM Storm QuickFire Rapid zul je ze waarschijnlijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:22
8088 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:16:
Wat is een redelijke prijs? Veel goedkoper dan de CM Storm QuickFire Rapid zul je ze waarschijnlijk niet vinden.
Idd, en dan is de Cooler Master rapid ook nog eens een heel goed toetsenbord. Dus dat zit wel goed, echter brown switches zijn hier bijna niet te vinden, dan zou je red of black moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Eens kijken naar tweedehands misschien? Deskthority en geekhack hebben allebei een marktplaats waar regelmatig leuke modellen langs komen

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

En voldoet waarschijnlijk aan alle regels voor gaming wat niet zo raar is aangezien het toetsenbord ook specifiek voor gaming gemaakt is. Dat ie dan niet aan regels voor programming voldoet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AquaSheep schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:33:
Als je de verschillende Nederlandse webwinkels bekijkt, zie je wel dat ze praten over een US-layout. Misschien dat Logitech toch een normale layout verkoopt in Europa? Bijv.
http://www.mycom.nl/Produ...0-Gaming-Keyboard/1365824
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick
http://www.takeitnow.nl/p...=57&product_code=51258835
Enige voorzichtigheid is wel geboden. Die zogenasmde us layout van logitech is in europa met kleine shift en grote enter toets.
Zoek het forum eens door op logitech borden met us layout. Er zijn al heel wat planken geretourneerd omdat het toch geen echte us layout was, maar een aangepaste us layout voor europa. Het grote minpunt van logitech dus.
Logitech store zelf kon mij de echte us layout niet leveren 2 maanden geleden ongeveer.

Edit:
Eerder tikte ik het berichtje op m'n telefoon, nu wat linkjes voor meer info:
Logitech en hun herziene beleid qua toetsenborden layout
Logitech G110 NL Layout toetsen!
En als je verder zoekt op het forum...

[ Voor 32% gewijzigd door BounceMeister op 20-10-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 16:59
Ik heb sinds een week een nieuwe pc en nu heb ik een probleem met mijn toetsenbord. Aanslagen worden gemist, soms blijft een letter hangen, heel irritant.
Net alsof he signaal gestoord wordt.Herkent iemand dit?
Het gaat om een draadloze keyboard/muis van Logitech waarvan ik de muis niet meer gebruik.
Daarvoor in de plaats gebruik ik een andere Logitech muis met USB-dongle(tje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ppl schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:26:
En voldoet waarschijnlijk aan alle regels voor gaming wat niet zo raar is aangezien het toetsenbord ook specifiek voor gaming gemaakt is. Dat ie dan niet aan regels voor programming voldoet... :P
Waaraan moet een toetsenbord dan voldoen voor gaming? Ik zelf vind bijvoorbeeld de toetsaanslag niet zo belangrijk bij gaming, maar de layout wel. Vooral bij spellen waar je met de WASD je character rondstuurt, vind ik het belangrijkste nog dat ik zoveel mogelijk knoppen in een handige layout om de WASD kan bereiken (hotkeys voor alles). En eigenlijk is een standaard toetsenbord layout niet bijzonder ergonomisch voor veel gebruik van de WASD. En daarvoor vind ik zo'n layout als bijvoorbeeld een Steelseries Merc Stealth veel belangrijker dan de toetsaanslag.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je voor RTS spellen of iets dergelijks wel weer meer hebt aan mechanische toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dat is zeker ook belangrijk. Recentelijk heb ik echter een speciale gamepad erbij gekocht die op zich een hele fijne layout heeft. Echter vind ik de knoppen vrij zompig ivgl tot mijn brown keys en daardoor gebruik ik die gamepad toch vrij weinig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:42

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie Filco http://www.diatec.co.jp/en/det.php?prod_c=887 :)

Heb vroeger een keertje research naar mechanische toetsenborden gedaan, daar kwam wel uit dat Filco de beste toetsenborden levert. Maar ook enorm duur, en in Nederland niet verkrijgbaar.

Heeft iemand ervaring met zowel Cherry Brown als Cherry Red switches? Wat zijn je ervaringen met zowel gamen als Word-gebruik?

[ Voor 81% gewijzigd door ocn op 19-10-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 09:07
Gigabyte heeft nu ook een mechanisch toetsenbord :) http://nl.hardware.info/n...h-toetsenbord-voor-gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSH
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 22:08

BSH

Als ik een mechanisch toetsenbord heb met een USB aansluiting (Razer Blackwidow Ultimate) is het dan toch verstandiger om hem via een verloop op de PS/2 port van het moederboard aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-07 16:23
barcawinner schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:02:
Mooie Filco http://www.diatec.co.jp/en/det.php?prod_c=887 :)

Heb vroeger een keertje research naar mechanische toetsenborden gedaan, daar kwam wel uit dat Filco de beste toetsenborden levert. Maar ook enorm duur, en in Nederland niet verkrijgbaar.

Heeft iemand ervaring met zowel Cherry Brown als Cherry Red switches? Wat zijn je ervaringen met zowel gamen als Word-gebruik?
Ik heb gisteren net een Filco besteld, maar ben erg benieuwd waarom Filco's volgens jou de beste toetsenborden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-IN
Welke is beter? De CM Storm Quickfire-Rapid of de Steelseries 6GV2. Allebei dezelfde prijs, allebei Cherry MX Black, TKL maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

henkie196 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:57:
Waaraan moet een toetsenbord dan voldoen voor gaming? Ik zelf vind bijvoorbeeld de toetsaanslag niet zo belangrijk bij gaming, maar de layout wel. Vooral bij spellen waar je met de WASD je character rondstuurt, vind ik het belangrijkste nog dat ik zoveel mogelijk knoppen in een handige layout om de WASD kan bereiken (hotkeys voor alles). En eigenlijk is een standaard toetsenbord layout niet bijzonder ergonomisch voor veel gebruik van de WASD. En daarvoor vind ik zo'n layout als bijvoorbeeld een Steelseries Merc Stealth veel belangrijker dan de toetsaanslag.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je voor RTS spellen of iets dergelijks wel weer meer hebt aan mechanische toetsenborden.
Leuk dat je een vraag stelt en die zelf meteen beantwoordt :P Laat ik mijn vorige reactie eens anders verwoorden: gamers en programmeurs stellen andere eisen aan hun toetsenbord.

Programmeurs tikken veel en willen graag dat alles eenvoudig via het toetsenbord gedaan kan worden binnen de IDE en/of editor die ze gebruiken. Dan wil je niet in de weg worden gezeten door allerlei multimedia fratsen en toetsen die moeilijk zijn in te drukken en weinig tot geen feedback geven. Het geluid wordt vaak ook opgegeven als zijnde een handige maatgever (soort van metronoom).

Bij gamers ligt de nadruk op responsiviteit, het makkelijk kunnen bereiken van toetsen en het kunnen maken van toetscombinaties (dat laatste is de reden waarom ze zo fan zijn van ps/2 en dat n-key rollover).

Om maar eens wat voorbeelden te geven. Het is dan ook nogal wiedes dat toetsenborden gericht op de ene doelgroep lang niet altijd in goede aarde zal vallen bij de andere. Iets wat eigenlijk universeel is, geldt voor vrijwel alles maar in dit geval is het ook weer heel typisch omdat er duidelijke verschillen zitten tussen de 2 doelgroepen. Kijk voor de gein ook eens naar de switches die gamers en programmeurs gebruiken. Het is vaak rood/zwart (gamers) vs blauw/bruin (programmeurs) wat Cherry MX betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTD87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik ben totaal niet thuis in de wereld van gamingtoetsenborden. Kan iemand mij een mechanisch toetsenbord aanbevelen dat draadloos is? Ik veronderstel dat deze allemaal normale hoge toetsen hebben en geen laptoptoetsen (wat ik wel handig vindt bij mijn Cherry G258B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:51
D-IN schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:40:
Welke is beter? De CM Storm Quickfire-Rapid of de Steelseries 6GV2. Allebei dezelfde prijs, allebei Cherry MX Black, TKL maakt me niet uit.
dit ligt helemaal aan jezelf. welke is het mooist, beste layout, grootte. ze zijn allebei hele goede toetsenborden
LordTD87 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:08:
Ik ben totaal niet thuis in de wereld van gamingtoetsenborden. Kan iemand mij een mechanisch toetsenbord aanbevelen dat draadloos is? Ik veronderstel dat deze allemaal normale hoge toetsen hebben en geen laptoptoetsen (wat ik wel handig vindt bij mijn Cherry G258B)
Draadloos heb ik ze nog niet gezien, bestaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Voor de mensen die O-ringen hebben besteld bij WASD, hoe lang duurde het ongeveer voordat je ze thuis had? Want het is op 9 oktober verstuurd waarbij het op 11 oktober uit Los Angeles is vertrokken maar nu ben ik toch wel een beetje benieuwd waar het blijft. Maar misschien ben ik wel heel ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

LordTD87 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:08:
http://www.ergogeek.com/x...-mechanical-keyboard.html

das de enige die bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:35
Prima aanbieding: http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden/qpad-mk-85.html

Niets dan lovende reviews online. Reviews wel allemaal in combinatie met Cherry Red omdat hij daar standaard mee wordt geleverd. Tijdelijk is er te kiezen uit verschillende kleuren.

[ Voor 40% gewijzigd door beast1909 op 21-10-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Seers schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:52:
Voor de mensen die O-ringen hebben besteld bij WASD, hoe lang duurde het ongeveer voordat je ze thuis had?
Ik heb in totaal vijftien dagen moeten wachten (op een compleet toetsenbord, maar wel met snelste verzendmogelijkheid).
Nee hoor.
http://kbtalkingusa.com/
http://www.wireless-compu...ucts/mechanical-keyboard/
http://www.keyboardco.com/keyboard_data.asp?PRODUCT=670 (lijkt alleen nog in Azië verkocht te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
8088 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:47:
[...]

Ik heb in totaal vijftien dagen moeten wachten (op een compleet toetsenbord, maar wel met snelste verzendmogelijkheid).

[...]
Hmm, dan zal ik nog even geduld moeten hebben denk ik. Ik heb het met de goedkoopste (en daarmee waarschijnlijk ook traagste) verzendmogelijkheid gedaan. Tot die tijd mag mijn Brown nog wel even in de kast blijven liggen, want stiekem maakt hij nog aardig wat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Ik heb heb mezelf een Filco cadeau gedaan voor me verjaardag, moet zeggen dat het heel fijn typt. Het zijn blue switches en persoonlijk vind ik het geluid nogal meevallen, ik had erger verwacht. Nu weer op het werk te typen met een rubber dome en weet gelijk wat ik mis. Wereld van verschil.
Ben opgegroeid met een IBM model M thuis en was vergeten hoe het voelde maar het voelt vertrouwd die blue switches.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier nog steeds wachtende op de Nighthawk X8, zou leverbaar zijn rond half oktober, dus moet niet lang meer duren.
Ziet er goed uit inderdaad! :o

---

Maar zo vreselijk duur: http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=623 (€ 147,- excl. verzendkosten).

[ Voor 63% gewijzigd door TheNephilim op 22-10-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ik heb mijn Ducky Shine II binnen! :D
Op 9 oktober besteld, maar op 16 oktober had hij hem pas verstuurd, vandaag binnen gekregen vanuit China. 196 dollar betaald inclusief snelste shipping.

Op de foto lijkt het net paars, beetje raar, maar de blauwe lichten zijn erg fel op de hoogste stand.
In het echt ziet het erg blauw uit en dus niet paars, hehe.

Hoogste stand:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1096596/width/350/height/700/flags/LL
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1096597/width/350/height/700/flags/LL

3e stand:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1096598/width/350/height/700/flags/LL

2e stand:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1098033/width/350/height/700

Lichten uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1096599/width/350/height/700/flags/LL
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1096600/width/350/height/700/flags/LL

Ik moet zeggen hij typt heerlijk, het is natuurlijk even wennen (Ik kom van een Razer Lycosa) en dit toetsenbord ligt toch wel wat hoger. Maar het is een stevig ding en heeft hele goede grip op het bureau.

Media keys werken prima met Spotify. Er zitten ook knoppen op boven de numpad om rekenmachine, windows verkenner, windows mail en mijn browser op te starten.

Er zijn een aantal verschillende licht modes:
Lichten uit
Alle lichten aan (5 verschillende standen)
Breathing (Licht gaat van fel naar zacht en terug)
Reactive (Knop die je indrukt gaat branden)
Soort knightrider (Bovenste rij knoppen branden van links naar rechts en terug)
Alleen de letters/nummers aan (Dus niet F knoppen, pijltjes en numpad)
Custom (Je kan zelf kiezen welke knoppen branden, met 2 profielen die je kan opslaan)

[ Voor 57% gewijzigd door Stark op 23-10-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:01:
Leuk dat je een vraag stelt en die zelf meteen beantwoordt :P Laat ik mijn vorige reactie eens anders verwoorden: gamers en programmeurs stellen andere eisen aan hun toetsenbord.
Ik stel de vraag algemeen, en geef daarna mijn eigen mening. Ik ben nog steeds benieuwd wat andere mensen een goed gaming toetsenbord vinden ;)

Mijn post was ook niet zozeer bedoelt als reactie op het verschil tussen eisen die een gamer en een programmeur aan toetsenborden stellen (dat verschil is me duidelijk) maar meer op het feit dat een mechanisch toetsenbord in mijn ogen niet zoveel extra biedt voor een gamer. Of in ieder geval ondergeschikt is aan layout (en de daaraan verbonden ergonomie).

De Steelseries Merc Stealth heeft bv. verschillende vormen en materialen op de verschillende toetsen, wat helpt bij het blind vinden van de toets die ik nodig heb en daarnaast krijg ik veel minder snel kramp in m'n vinders door de relaxtere positie van mijn hand op het gaming gedeelte. Dat de feedback bij een druk op de knop wat minder is neem ik dan voor lief.

Maar ik kan me ook voorstellen dat als je een RTS speelt, je er ook blind op wilt kunnen vertrouwen dat je ook daadwerkelijk de groep selecteert die je zojuist dacht te hebben geselecteerd en dus niet per ongeluk de verkeerde groep een opdracht geeft. Waarvoor de feedback van een toets weer belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Stark schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:37:
Ik heb mijn Ducky Shine II binnen! :D
Op 9 oktober besteld, maar op 16 oktober had hij hem pas verstuurd, vandaag binnen gekregen vanuit China. 196 dollar betaald inclusief snelste shipping.

Op de foto lijkt het net paars, beetje raar, maar de blauwe lichten zijn erg fel op de hoogste stand.
In het echt ziet het erg blauw uit en dus niet paars, hehe.

Felste stand:
[afbeelding]
[afbeelding]

2 standjes minder fel:
[afbeelding]

Lichten uit:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik moet zeggen hij typt heerlijk, het is natuurlijk even wennen (Ik kom van een Razer Lycosa) en dit toetsenbord ligt toch wel wat hoger. Maar het is een stevig ding en heeft hele goede grip op het bureau.
Nice dude! Die ziet er goed uit, deze en de Nighthawk X8 zijn eigenlijk waar tussen moet kiezen. Tot zover gaat mijn voorkeur toch naar de X8.

Waar heb je em besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
http://www.vendio.com/stores/E-sports-Gaming-equipments/

Hier heb ik hem gekocht.
De verzending kon hij wel wat sneller versturen maar hij geeft je tracking van fed ex en alles erbij, dat was wel handig.

Ik was het twijfelen dus Cherry MX brown of reds en tussen blue of pink lights, toch maar voor MX Brown en Blue leds gegaan, en ik ben er wel blij mee dat ik voor browns heb gekozen alhoewel ik reds nog nooit heb geprobeerd.

Mijn Antec 900 case heeft ook blauw licht dus dat past wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Stark op 22-10-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit ook te kijken naar een mechanical keyboard. Wil het liefst een zwarte met Cherry MX Red switches, en geen LED backlight verlichting (ik kijk toch niet naar m'n toetsenbord als ik typ). Ideaal zou zijn als er PBT keycaps op zitten (slijt minder snel, dus minder snel die glans na veelvuldig gebruik).

Op m'n shortlist staan nu de Ducky DK9008G2, de Noppoo Choc Pro en de Filco Majestouch 2. Alleen die specifieke Ducky heeft PBT caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 13:49
Ik ben nu een paar dagen in het bezit van een Razer Black Widow Tournamation Edition Tenkeyless.
En ik merk het verschil direct met een 'normaal' toetsenbord, het programmeert een stuk fijner met Cherry Blue switches.

Geen spijt van mijn aankoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 16:02

dada

Verzamelaar van rotzooi

Heb eindelijk mijn WASD Keyboard ontvangen. Ben er zeer tevreden mee. Build quality is zeer goed. Het is geen IBM Model M, dat niet, maar zeker een zeer degelijk keyboard.

Ik had een eigen ontwerp gemaakt, dus het is heel tof om mijn vectoren op een daadwerkelijk toetsenbord te zien. Ontwerpdoel was: US ANSI compatible, met extra toetsen voor Japans, en functietoetsen voor Mac OS X. Heb hem besteld met Cherry MX Blue switches, lekker tactile feedback.

Afbeeldingslocatie: http://wedemandhtml.com/tmp/wasd_keyboard/IMAG0808.jpg

full keyboard:
http://wedemandhtml.com/tmp/wasd_keyboard/full_keyb.jpg

pdf met vectoren voor wie geïnteresseerd is:
http://wedemandhtml.com/t...da_keyboard_flattened.pdf

Meer foto's:
http://wedemandhtml.com/tmp/wasd_keyboard/

[ Voor 11% gewijzigd door dada op 22-10-2012 16:44 ]

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

msikma schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:40:
Heb eindelijk mijn WASD Keyboard ontvangen. Ben er zeer tevreden mee. Build quality is zeer goed. Het is geen IBM Model M, dat niet, maar zeker een zeer degelijk keyboard.

Ik had een eigen ontwerp gemaakt, dus het is heel tof om mijn vectoren op een daadwerkelijk toetsenbord te zien. Ontwerpdoel was: US ANSI compatible, met extra toetsen voor Japans, en functietoetsen voor Mac OS X. Heb hem besteld met Cherry MX Blue switches, lekker tactile feedback.

[afbeelding]

full keyboard:
http://wedemandhtml.com/tmp/wasd_keyboard/full_keyb.jpg

pdf met vectoren voor wie geïnteresseerd is:
http://wedemandhtml.com/t...da_keyboard_flattened.pdf

Meer foto's:
http://wedemandhtml.com/tmp/wasd_keyboard/
d:)b Ziet er goed uit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

msikma schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:40:
Werken al die keys (met name de multimedia keys) in OS X dan ook out of the box of moet je daar dan weer iets als KeyRemap4MacBook voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

ppl schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:39:
Werken al die keys (met name de multimedia keys) in OS X dan ook out of the box of moet je daar dan weer iets als KeyRemap4MacBook voor gebruiken?
Heb er een KeyRemap4MacBook profieltje voor aangemaakt. Dat was eigenlijk veel makkelijker dan ik had gedacht, kostte maar 15 minuten ofzo. Hier de XML daarvan: http://wedemandhtml.com/t...dada_KeyRemap4MacBook.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Pietpool schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Bedankt voor de reactie ik was daar al bang voor ik hoop dat er snel meer webshops gaan komen die ze gaan leveren beetje concurrentie zou goed zijn voor de prijs.
Wel een beetje laate reactie misschien kan je hier toch nog wat mee http://www.gamegear.be/ke...8s4nrreislr0cmi45r2gruce5 dit is een shop in belgie die heeft in iedergeval de filco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 15:19
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord om voornamelijk mee te typen, programmeerwerk. Een Happy Hacking toetsenbord (HHKB Pro 2) lijkt me super, maar wel erg aan de prijs. Wat vinden jullie een goed toetsenbord voor typen? En waar zou je een HHKB kopen? Weten jullie goede alternatieven voor een HHKB? En is de HHKB Lite iets?

Vast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-IN
Op samenkopen.nl is opnieuw een actie opgezet voor Q-pad toetsenborden: http://samenkopen.net/action/410704

Keuze uit alle soorten switches bij alle drie de modellen (behalve brown bij de MK-50), goedkoper dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:35
Ik heb gister mijn Qpad MK-85 met brownies binnen gekregen. Ik zal binnenkort een review over het toetsenbord plaatsen als ik er een wat uitgebreidere impressie van heb, maar het is een zeer goede bouwkwaliteit. Persoonlijk vind ik het bord er ook erg mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort mijn eerste mechanisch toetsenbord kopen maar heb nog geen idee het welke. Ik heb het liefst van al een blanco tenkeyless keyboard. Tot nu toe is er nog maar 1 kanshebber: de Filco Majestouch ninja al heeft die ook tekst op de zijkant van de toetsen en is deze ook nog altijd iets te groot (home, pageUp, ... en pijltjestoetsen toetsen heb ik niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:47:
Ik ga binnenkort mijn eerste mechanisch toetsenbord kopen maar heb nog geen idee het welke. Ik heb het liefst van al een blanco tenkeyless keyboard. Tot nu toe is er nog maar 1 kanshebber: de Filco Majestouch ninja al heeft die ook tekst op de zijkant van de toetsen en is deze ook nog altijd iets te groot (home, pageUp, ... en pijltjestoetsen toetsen heb ik niet nodig)
Ik weet niet welke switches je zou willen maar je hebt ook nog de CM Storm QuickFire Rapid als tenkeyless keyboard. En als je dat te groot vind kijk dan eens naar Noppoo Choc Mini :P. Die heeft wel de arrow keys maar is toch kleiner dan de andere tenkeyless.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar Cherry Brown MX switches en heb ook al eens gekeken naar de Noppoo Choc Mini. Nu is deze laatste wel niet compatible met OSX, maar dat is nog wel te verhelpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Zijn er mensen hier met ervaring met het Truly ergonomic keyboard?

Dat plaatje van de Microsoft Natural Ergonomic 4000 keyboard (het toetsenbord wat ik nu heb) op hun website, geeft namelijk precies mijn ergernis aan: dat toetsenbord is zo groot (met hele numpad erbij etc), dat je alsnog niet recht voor je toetsenbord zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.trulyergonomic.com/store/image/data/Staggered_ergonomic_keyboards.jpg

(onderste keyboard heb ik momenteel).

Met 229 dollar is die truly ergonomic keyboard wel heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Ben niet zo'n fan van dit soort toetsenborden met non-standaard layout. Je moet eerst een steile leercurve overheen voor je pas echt kunt zeggen of het beter is of niet. En we gebruiken onze normale rechte keyboards nu al zo lang, met voor verreweg de meeste mensen geen problemen, als er echt een serieus een ergonomisch probleem was met het ontwerp hadden we dat onderhand wel gemerkt.

Je hebt ook rechte toetsenborden die geen numpad hebben (tenkeyless). Zoals deze: http://elitekeyboards.com...ftenkeyless&pid=rf_se0700

[ Voor 18% gewijzigd door dada op 24-10-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

msikma schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:57:
Ben niet zo'n fan van dit soort toetsenborden met non-standaard layout. Je moet eerst een steile leercurve overheen voor je pas echt kunt zeggen of het beter is of niet. En we gebruiken onze normale rechte keyboards nu al zo lang, met voor verreweg de meeste mensen geen problemen, als er echt een serieus een ergonomisch probleem was met het ontwerp hadden we dat onderhand wel gemerkt.

Je hebt ook rechte toetsenborden die geen numpad hebben (tenkeyless). Zoals deze: http://elitekeyboards.com...ftenkeyless&pid=rf_se0700
Hoewel ik de Natural 4000 van Microsoft best wel fijn vind, heb ik ook weinig problemen met rechte keyboards. Ik ga eens zoeken op tenkeyless keyboards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Nog een keer dan maar:
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:56:
Tot nu toe is er nog maar 1 kanshebber: de Filco Majestouch ninja
Leopold heeft de tenkeyless Otaku met Red, Blue en Brown switches.
iets te groot (home, pageUp, ... en pijltjestoetsen toetsen heb ik niet nodig)
Als je Topre (hybride) switches geen probleem vindt, is hun blanco happy hacker keyboard ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
  • Laatst online: 03-07 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:47:
KBC Poker, of Happy Hacking. Maar die laatste zijn wel zeer duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Bedankt voor uw contact met de Logitech klantenservice.

Uit uw e-mail bericht heb ik begrepen dat u een toetsenbord wilt met een grote linker shift toets. Dit is inderdaad de US layout, welke verschilt van de US international layout.
Helaas is de US layout alleen in de US te verkrijgen en niet beschikbaar in Nederland. Althans, dit is niet mogelijk via de logitech website om een US indeling in Nederland te bestellen .
Mogelijk ziet u iets op een webwinkel zoals amazon? Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat u vrienden, familie of kennissen heeft in de US en dat deze voor u een keyboard met US layout bestellen.

Houd u er alstublieft rekening mee, dat als we binnen een week niets meer van u vernemen, dat we ervan uitgaan dat het probleem succesvol afgehandeld is en wij deze vraag op 'opgelost' zetten. In dat geval ontvangt u van ons een enquete waarin u feedback kunt geven.
Dit bericht heb ik terug gekregen van Logitech na mijn vraag of er in NL ook de standaard layout te verkrijgen wordt van de G710+. Dat gaat dus (weer) niet gebeuren helaas. Iemand een ander briljant idee om toch zo'n standaard US layout bij shops in NL te krijgen? Of wordt het toch zoiets als Amazon?

Wel heel irritant van Logitech zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Sh4wn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:59:
Zijn er mensen hier met ervaring met het Truly ergonomic keyboard?

Dat plaatje van de Microsoft Natural Ergonomic 4000 keyboard (het toetsenbord wat ik nu heb) op hun website, geeft namelijk precies mijn ergernis aan: dat toetsenbord is zo groot (met hele numpad erbij etc), dat je alsnog niet recht voor je toetsenbord zit.
Vraagje: is je buro zo klein of de ruimte aan de rechterkant zo beperkt dat je het toetsenbord niet iets naar links of naar rechts kunt verplaatsen zodat je er toch recht achter zit? Of heeft dit te maken met de plaatsing van de muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

rookie no. 1 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:39:
[...]

Dit bericht heb ik terug gekregen van Logitech na mijn vraag of er in NL ook de standaard layout te verkrijgen wordt van de G710+. Dat gaat dus (weer) niet gebeuren helaas. Iemand een ander briljant idee om toch zo'n standaard US layout bij shops in NL te krijgen? Of wordt het toch zoiets als Amazon?

Volgensmij missen ze behoorlijk wat verkopen op deze manier...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

henkie196 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:21:
[...]

Vraagje: is je buro zo klein of de ruimte aan de rechterkant zo beperkt dat je het toetsenbord niet iets naar links of naar rechts kunt verplaatsen zodat je er toch recht achter zit? Of heeft dit te maken met de plaatsing van de muis?
Ik heb een Wacom Tablet als 'muis', en ik vind het bijzonder irritant dat ik best wel scheef moet zitten om de uiterste hoek van mijn tablet te halen. Ik heb hem liever een stuk dichterbij.

Ik heb nu inderdaad mijn toetsenbord iets naar links verschoven, maar ik zit dan niet recht voor mijn toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

rookie no. 1 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:39:
[...]

Moet Amazon ze wel willen versturen naar Nederland, tot nu toe versturen ze alleen binnen de US.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Er zijn wel geruchten dat Amazon binnenkort een Nederlandse vestiging opent, maar het zou me niks verbazen als die dan alleen Europese producten aanbiedt ipv ook Amerikaanse producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8088 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:53:
Nog een keer dan maar:

[...]

Leopold heeft de tenkeyless Otaku met Red, Blue en Brown switches.

[...]

Als je Topre (hybride) switches geen probleem vindt, is hun blanco happy hacker keyboard ook een optie.
Die Leopold ziet er inderdaad ook nog de moeite uit. Waarschijnlijk zal het de Noppoo Choc Mini worden, ik vind hun layout een pak leuker. De Keycool 84 is ook nog een mogelijkheid, maar ik ben niet zo'n fan van die leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
Waarschijnlijk zal het de Noppoo Choc Mini worden, ik vind hun layout een pak leuker. De Keycool 84 is ook nog een mogelijkheid, maar ik ben niet zo'n fan van die leds.
Waar zul je deze Noppoo dan gaan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk via Ebay of Amazon. Wel de UK-versies van de website zodat ik geen invoerrechten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zijn dit de originele Cherry MX toetsenborden?

http://www.ebay.com/itm/C...balls&hash=item2575d3fef4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Met orginele bedoel je model G80-3000? Die link is een evolutie van die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

DareDevil schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:08:
[...]

Met orginele bedoel je model G80-3000? Die link is een evolutie van die.
Ja oké versie 2, maar wel van de originele Cherry MX fabrikant? Zijn deze borden dan niet beter dan de Filco's die iedereen zo looft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

msikma schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:56:
Heb er een KeyRemap4MacBook profieltje voor aangemaakt. Dat was eigenlijk veel makkelijker dan ik had gedacht, kostte maar 15 minuten ofzo.
Ja dat is precies wat ik heb gedaan. Fijne tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
TheNephilim schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:01:
[...]

Ja oké versie 2, maar wel van de originele Cherry MX fabrikant? Zijn deze borden dan niet beter dan de Filco's die iedereen zo looft?
Als ik de reviews moet geloven zijn ze niet beter, dit lijkt meer een instap model te zijn. Heb zelf voor Filco gekozen en zeer gelukkig met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja precies, de Filco's zien er ook gewoon strak uit trouwens. Ik vind ze alleen een tikkie te hoog, zeker omdat er standaard geen polssteun bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dan zul je, denk ik, wel moeite gaan hebben met zo ongeveer 99% van de mechanische toetsenborden. De Filco's (en ook anderen) hebben een heel simpel design. Dat kan niet platter. Polssteunen zitten er weliswaar niet standaard aan/bij maar je kunt ze wel los verkrijgen. Lederen versie van Filco zelf maar je zou ook eens kunnen kijken bij een kantoorhandel. Daar hebben ze vaak ook van die steunen voor muis en toetsenbord (met een gel erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of de Qpad MK-85 compatible is met mac os x?
Ik kan deze informatie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
Vraagje, weten jullie of een CM Storm Quick Fire Rapid (RED) te gebruiken is met OSX? Ik heb zowel een Macbook als een Windows-PC, voor beide wil ik één mechanisch toetsenbord gebruiken, voornamelijk voor typen (programmeerwerk). Zou dit dan een goede keus zijn? (zeker aangezien mijn budget max. 100 euro is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een keyboard met blue switches aangezien ik het elke dag gebruik voor mijn werk. Welk blue switches keyboard raden jullie mij? Ik heb van bijna alle mechanisch toetsenbord merken nog nooit gehoord dus welke zijn van echt goede kwaliteit?

Is dit misschien iets?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Tweakers,

Onlangs heb ik mijn QPAD mk-85 ontvangen. Nu heb ik hem aangesloten op de microfooningang op mijn laptop, en mijn microfoon aangesloten op het toetsenbord. De tegenpartij hoort nu telkens een pieptoon, die wat weg heeft van een voeding die hem knijpt (dat is het niet hoor).

Bij e.e.a. aan troubleshooting ben ik erachter gekomen dat het de LED-verlichting is! Zet ik die uit, is de pieptoon weg. LED's aan, piep terug.

Heeft iemand deze ervaring ook?
(zal straks een opname plaatsen)

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2012 19:34 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
  • Laatst online: 26-09 19:19
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:47:
Ik ben aan het kijken voor een keyboard met blue switches aangezien ik het elke dag gebruik voor mijn werk. Welk blue switches keyboard raden jullie mij? Ik heb van bijna alle mechanisch toetsenbord merken nog nooit gehoord dus welke zijn van echt goede kwaliteit?

Is dit misschien iets?
Ik hoor wel dat leopolds goede keyboards zijn, waar je wel rekening mee moet houden dat ze op die site nog 50 dollar shipping rekenen en ik weet niet precies hoe het met invoer zit. Als je een simpel goed toetsenbord zoekt zou je ook op http://www.getdigital.de/index/start/lng/en kunnen kijken. De leopold hebben ze alleen in duitse layout maar ze verkopen ook filco's (erg duur) en daskeyboard. Voor Filco's kun je ook kijken bij http://www.keyboardco.com/

Verder hoor ik veel goeds over ducky's maar die zijn nog moeilijker te krijgen. (in de 1ste post staan kort een aantal merken op een rij)

[ Voor 6% gewijzigd door Jelle Jort op 29-10-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die 50 euro extra shipping kom je al voor een leopold keyboard op rond de 150 euro uit.
Dan kun je voor 10 euro meer een filco halen bij getdigital. Is dat dan niet een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
  • Laatst online: 26-09 19:19
Ik zou ook voor een filco of das gaan sinds deze makkelijker te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn huidige toetsenbord last van vervaagde letters.
Is dit bij filco beter of verdwijnen de letters ook snel?
Verder wat is de beste blue switches filco die ik kan halen? (Max 160 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Heb me Filco net 2 weken dus kan niets zeggen over de letters, of wel ze vervagen nog niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ooit laten vertellen dat je toetsen kan laten laseren of erop kan laten plakken.
Bij laseren zouden de letters een stuk langer meegaan, is het bij filco toetsenborden gelaserd of geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:27:
Ik heb me ooit laten vertellen dat je toetsen kan laten laseren of erop kan laten plakken.
Bij laseren zouden de letters een stuk langer meegaan, is het bij filco toetsenborden gelaserd of geplakt?
Gelaserd uiteraard, mag je wel verwachten voor de prijs. Bij de nieuwere filco's lijkt tevens dat ze er meer "verf" in hebben gegoten waardoor de letter ook echt een beetje voelbaar is. Ik weet niet hoe snel dat dan weer wegslijt.

Overigens worden filco toetsen wel behoorlijk snel glimmend. Ben ik zelf niet heel erg kapot van altijd, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Filco heeft het op de toetsen "geplakt" maar ze hebben wel 2 varianten toetsen: beplakking bovenop de toets zoals iedereen dat kent of beplakking aan de voorzijde van de toets. Dat laatste is de ninja stijl, een mooie combinatie tussen compleet zwarte toetsen en beplakking. Daardoor heb je stealth maar kun je toch die speciale toetsen nog zien. Uiteraard kun je ook gewoon elders keycaps aanschaffen, bijv. de keychaps van de makers van het DAS Keyboard. Bij WASDKeyboards hebben ze ook dit soort dingen net als op diverse keyboard fora (geekhack, deskthority, enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-09 11:49
Ik zag dat er binnenkort een nieuw bord uitkomt van Cooler Master!

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfiretk/

Hoop dat deze qua prijs in de categorie valt van de CM Storm Quickfire Pro. (€70,- tot €80,- euro).
Ik zit namelijk te kijken voor een goed mechanisch game toetsenbord, wat rond die prijsklasse valt. Helaas heeft de CM Storm Quickfire Pro Alleen verlichting bij het linkse deel van het bord, ik zoek er een met volle backlight, en het liefst blauw uiteraard!

Ben benieuwd, heb er op tweakers nog niks over gehoord helaas :-(

*EDIT*

Oh snap. Ik zie nu pas dat hij "The Home Key Cluster" mist! En dit is wel een belangrijk punt vindt ik persoonlijk! kan iemand mij een bord aanraden? of zit ik daarvoor in het verkeerde topic?

[ Voor 15% gewijzigd door Noctonix op 30-10-2012 23:25 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Noctonix schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:18:
Oh snap. Ik zie nu pas dat hij "The Home Key Cluster" mist! En dit is wel een belangrijk punt vindt ik persoonlijk! kan iemand mij een bord aanraden? of zit ik daarvoor in het verkeerde topic?
Tjah, dan moet je eerst even je eisen op een rijtje zetten. Voor elk wat wils!

Allereerst is je budget belangrijk, wil je backlight, tenkeyless, welk type switches?

---

w00t, gisteravond kreeg ik een private link toegestuurd om de Nighthawk X8 te bestellen! B) Eindelijk na maanden wachten, komt over een kleine 2 weken (hopelijk) mijn eerste mechanische toetsenbord binnen.

Over de verzendkosten zullen we het maar niet hebben... USD 52,00 :'(

Maar goed, cadeautje van m'n vriendin dus het mag wat kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

TheNephilim schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

Tjah, dan moet je eerst even je eisen op een rijtje zetten. Voor elk wat wils!

Allereerst is je budget belangrijk, wil je backlight, tenkeyless, welk type switches?

---

w00t, gisteravond kreeg ik een private link toegestuurd om de Nighthawk X8 te bestellen! B) Eindelijk na maanden wachten, komt over een kleine 2 weken (hopelijk) mijn eerste mechanische toetsenbord binnen.

Over de verzendkosten zullen we het maar niet hebben... USD 52,00 :'(

Maar goed, cadeautje van m'n vriendin dus het mag wat kosten :+
Wat maakt die nighthawk zo bijzonder dan? Als ik zo naar de foto's kijk, is ie hetzelfde als mijn Qpad MK-80 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dezelfde skin als de Qpad en Xarmor nog wat, maar ander binnen werk XD

Bron: http://www.overclock.net/...thawk-x8-x9#post_17882687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja ik wil perse een toetsenbord zonder Blauwe backlight. Alles is goed als het maar niet blauw is. Dus was daarom zo blij met die Logitech :) Coolermaster zou ook nog in aanmerking kunen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Astennu schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:45:
Tja ik wil perse een toetsenbord zonder Blauwe backlight. Alles is goed als het maar niet blauw is. Dus was daarom zo blij met die Logitech :) Coolermaster zou ook nog in aanmerking kunen komen.
mijn qpad mk-85 heeft rood backlight.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ducky Shine II heeft alle kleuren zo'n beetje die je kan kiezen: roze, geel, groen, rood, blauw en wit.
Was zelf aan het twijfelen toen tussen roze of blauw, toch maar voor blauw gegaan. Mijn Antec 900 kast heeft ook blauw licht dus dat past wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
Ik zit te twijfelen tussen 2 switches, wat kun je aanraden, rood of zwart? Voornaamste gebruik is type-werk (programmeren). Tips? Of waar kun je evt. toetsenborden testen? Ik zie ze eigenlijk alleen maar in webshops.
Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.