• pindab0ter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 14:13
Ik ben op zoek naar een leuk bordje met cherry blue switches. Op het moment typ ik op een Steelseries 6GV2 maar dat typwerk ga ik veel meer doen en gamen veel minder.

Het liefst zitten er mediakeys op maar met AutoHotKey valt ook wel te werken, niet?

Tot slot, een sober uiterlijk, geen fancy stuff, geen geeky dingen, een leek moet denken: Wat een saaie plank. Suggesties?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zit zelf nog steeds heel erg te twijfelen om een Corsair K90 te kopen.
Ik heb momenteel een US G510 en die bevalt prima, echter weet ik hoe ontzettend fijn mechanisch typt.
Ik ben alleen bang dat het extra geluid op een stille kamer, mij erg tegen gaat vallen.
Iemand die mij kan overtuigen? :)
(Geen koptelefoon argument aub... het gaat met name om de herrie 's nachts als er andere mensen in een gehorig huis liggen te slapen :)).

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 29-09-2012 12:28 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Da_maniaC schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:27:
Ik zit zelf nog steeds heel erg te twijfelen om een Corsair K90 te kopen.
Ik heb momenteel een US G510 en die bevalt prima, echter weet ik hoe ontzettend fijn mechanisch typt.
Ik ben alleen bang dat het extra geluid op een stille kamer, mij erg tegen gaat vallen.
Iemand die mij kan overtuigen? :)
(Geen koptelefoon argument aub... het gaat met name om de herrie 's nachts als er andere mensen in een gehorig huis liggen te slapen :)).
Dan neem je toch O-rings

• Da_maniaC

Da_maniaC

Werkt dat een beetje?
Zijn er types die veelgebruikt worden? Zoja, waar te koop? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Robin198
Da_maniaC schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:08:
[...]

Werkt dat een beetje?
Ja, ik heb een K90 met 40A-R rings. Stuk stiller, maar uiteraard niet zo stil als een membrane keyboard.
Volgens mij is de enige plek waar iedereen ze haalt WASD Keyboards.

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Er zijn goedkopere varianten, maar het kunststof wat gebruikt wordt door WASD is een stuk stabieler en zal langer meegaan. Ik gebruik ze momenteel op cherry Clears en het scheelt wel, maar het blijft zo dat je gekllik hoort. Bij Blues zal het verschil groter zijn denk ik.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 19:19
Weet iemand of er ducky 1008 in nederland verkrijgbaar zijn of uit europa naar nederland worden verstuurd? Ik zit namelijk te kijken naar een mx red toetsenbord en deze lijkt me mooi. Als ze niet verkrijgbaar zijn weet iemand of ik beter de 6gv2 red edition van steelseries kan proberen te krijgen als hij uit is of de k60 van corsair?

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
PZOOO schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:17:
Ik zoek een draadloos keyboard dat kwa toetsen op de Apple keyboard lijkt, weet iemand een identiek model? Ik wil het zowel voor windows als mac gaan gebruiken.

(en er moet ook een numeriek op zitten)
Veel keuze is er niet, dus ik weet niet of dit qua lay-out voldoet:

X-Armor U9W (Cherry MX Browns) (edit: bij Mechanical Keyboards overigens nog wat goedkoper.)

[ Voor 12% gewijzigd door zion op 01-10-2012 12:30 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 12:47
Jelle Jort schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:32:
Weet iemand of er ducky 1008 in nederland verkrijgbaar zijn of uit europa naar nederland worden verstuurd? Ik zit namelijk te kijken naar een mx red toetsenbord en deze lijkt me mooi. Als ze niet verkrijgbaar zijn weet iemand of ik beter de 6gv2 red edition van steelseries kan proberen te krijgen als hij uit is of de k60 van corsair?

Jelle
Op het moment staat er een Ducky keyboard met red switches in de V&A, misschien is dat iets voor jouw? Het kost wel een paar centen: V&A aangeboden: Ducky DK9008S - Mechanisch & verlicht toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_maniaC schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:08:
[...]
Werkt dat een beetje?
Ik heb ze bij de sanitair afdeling weten te vinden. WASD heeft ze volgens mij in hardheid 20 en 40, die van mij zijn 30~32. Het werkt enigsinds, maar écht veel stiller wordt het er niet van. Andere keycaps (zwaarder / dikker materiaal) werkt meer volgens mij, mits je natuurlijk keihard tot onder doorramt.

De paar millimeter minder travel was voor mij eigenlijk de belangrijkere reden. Uiteindelijk alsnog ~€35 betaald voor de ringetjes geloof ik, ik weet niet of ik dat nog eens zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

djunicron schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:24:
[...]
Uiteindelijk alsnog ~€35 betaald voor de ringetjes geloof ik, ik weet niet of ik dat nog eens zou doen.
Bij WASD heb je het voor $ 17-21 (omgerekend € 13,13-16,22) in huis, inclusief verzending. :+

[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 02-10-2012 17:42 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
gisteren een unicomp besteld; is samen met het wasd keyboard het enige dat leverbaar is met een Belgische azerty. Geen problemen met internationaal querty, maar ik vindt het ongelofelijk irritant om op 1 computer van keyboard layout te moeten switchen. En helaas was de vaio Z met azerty (wat niet gemakkelijk vervangen kan worden) extreem goedkoop toen ik hem kocht.

Unicomp was gevoeliger goedkoper dan wasdkeyboards, dus ja... We zien wel wanneer hij aankomt, is al aangemeld bij fedex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
djunicron schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:24:
[...]

Ik heb ze bij de sanitair afdeling weten te vinden. WASD heeft ze volgens mij in hardheid 20 en 40, die van mij zijn 30~32. Het werkt enigsinds, maar écht veel stiller wordt het er niet van. Andere keycaps (zwaarder / dikker materiaal) werkt meer volgens mij, mits je natuurlijk keihard tot onder doorramt.

De paar millimeter minder travel was voor mij eigenlijk de belangrijkere reden. Uiteindelijk alsnog ~€35 betaald voor de ringetjes geloof ik, ik weet niet of ik dat nog eens zou doen.
Dat was dan wel heel dom van je, ik heb 14 nogwat betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Logitech schijnt binnenkort met een mechanisch toetsenbord te komen. De eerste plaatjes zijn al uitgelekt. De specs zijn er best wel goed uit.
- MX-brown switches (zowat de enige in Europa die deze switches aanbiedt)
- Backlit
- Aparte media-toetsen _/-\o_
- Macro-toetsen
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En logitech kennende komen ze spijtig genoeg met die waardeloze UK-layout
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/KB_United_Kingdom.svg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AquaSheep schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:11:
Logitech schijnt binnenkort met een mechanisch toetsenbord te komen. De eerste plaatjes zijn al uitgelekt. De specs zijn er best wel goed uit.
- MX-brown switches (zowat de enige in Europa die deze switches aanbiedt)
- Backlit
- Aparte media-toetsen _/-\o_
- Macro-toetsen
Bron
Het zou ook wel erg vreemd zijn als Logitech dit niet zou gaan oppakken.
Ben erg benieuwd wat ze ervan gaan maken!
Napo schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:15:
[afbeelding]
Dat is idd zwaar irritant en voor mij een no go! :r

De G19 is er o.a. daarom nooit gekomen bij mij....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 08:11
Help!!!! schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Het zou ook wel erg vreemd zijn als Logitech dit niet zou gaan oppakken.
Ben erg benieuwd wat ze ervan gaan maken!

[...]

Dat is idd zwaar irritant en voor mij een no go! :r

De G19 is er o.a. daarom nooit gekomen bij mij....
Alleen daarom of ook omdat die niet mechanisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Net maar een CM Quickfire Pro met MX-Red switches besteld. Word mijn eerste mechanische toetsenbord, ben benieuwd.

Had me al helemaal laten meeslepen in het enthousiasme tot het punt dat ik custom boards op WASD aan het maken was of eigenlijk al de MAX Nighthawk X9 wilde bestellen maar jemig, dat was $50 aan verzendkosten voor die laatste, wat spijtig zeg, dat leek me een heerlijk toetsenbord.

Maar goed, mezelf toch wat weten in te houden uiteindelijk en voor dit 80 euro toetsenbord gegaan voor mijn eerste ervaring, waarschijnlijk zal ik snel wat O-rings bestellen nadat hij binnenkomt maar ik zal het eerst even aanzien.

Ik zal als ik tijd heb mijn ervaringen wel delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pheace op 04-10-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20
Sky Lynx schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:17:
Voor de geïnteresseerden die een tenkeyless met Blue's willen hebben --> ik heb nog twee Quickfire Rapids met Blue switches liggen :)
Alhoewel ik een aantal reacties heb gekregen, lijkt het erop dat de vraagprijs voor velen toch net iets te hoog is. Voor degenen die twijfelden (maar natuurlijk ook voor nieuwe geïnteresseerden) --> price adjusted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben ook maar aan het mechanische toetsenbord gegaan na een tijdje de boom uit te kijken en dit topic een beetje te volgen. Het is de CM storm quickfire rapid met blacks geworden. Ik moet zeggen dat het wel enorm wennen is afkomende van een super el cheapo keyboard met sissor switches. Ik ben nog niet helemaal comfortabel met dit ding vanwege de hoogte en de feel maar af en toe heb ik al momenten dat het vanzelf gaat en dan typt het heerlijk.

Al met al kan ik hier wel een aantal jaar mee door wat de investering meer dan waard zal zijn aangezien ik veel moet typen voor de uni. Alleen game ik voorlopig nog wel op mijn Logitech G13 voor de FPS games. Ik vind een analoge joystick gewoon veel te fijn voor movement. Gewoon lekker 360 graden kunnen lopen met alleen mijn duim verslaat WASD voor mij met gemak. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-10-2012 23:14 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Napo schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:15:
[afbeelding]
hier op deze site staat er een model afgebeeld met een US lay-out. http://hardforum.com/showthread.php?p=1039197710

Ik heb een beetje het idee dat de meesten hier de voorkeur hebben voor de US lay-out. persoonlijk vindt ik de US lay-out er zelf ook veel strakker uitzien :>

Ik vind dit mechanisch toetsenbord, van Logitech, eigenlijk best wel lelijk

[ Voor 6% gewijzigd door macho op 05-10-2012 16:13 ]

Don't give up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

die logitech krijgt nu ook wel mijn oog :)
witte achtergrond verlichting en dedicated multi media knoppen. en een par macro keys zijn altijd handig.
nu maar hopen op de brown switches, en goede bschikbaarheid :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 05-10-2012 17:27 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

En steelseries heeft vandaag een vraaglijst doorgestuurd via geekhack. Blijkbaar zijn ze bezig met een nieuw toetsenbord.
- Backlit
- Media keys (links)
- afneembare kabel
- Cherry browns
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_mai5jcXuIS1rrganpo1_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

macho schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:09:
[...]

hier op deze site staat er een model afgebeeld met een US lay-out. http://hardforum.com/showthread.php?p=1039197710

Ik heb een beetje het idee dat de meesten hier de voorkeur hebben voor de US lay-out. persoonlijk vindt ik de US lay-out er zelf ook veel strakker uitzien :>

Typische Logitech look. Vind het wel ok. Ze hebben duidelijk geprobeerd veel gevraagde functies in het board te stoppen. Scrollwiel voor geluid is ook top. (Helaas niet zo goed als draaiknop van G15v1)
Veel zal afhangen van uiteindelijke prijs, kwaliteit en layout.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 22:27
De afgelopen dagen heb ik veel reviews en fora doorgespit om te bepalen wat voor cherry keys ik in mijn toekomstige mechanisch toetsenbord wil hebben. Echter toen mij duidelijk was ik de bruine cherry keys wilde hebben kwam ik erachter dat de keus hierin beperkt is. Zeker gezien het feit dat ik een verlicht toetsenbord wil hebben met g-toetsen. Deze zijn in de states voldoende verkijgen echter in Europa heb ik de qpad, das keyboard en de filco gevonden. (razer laat ik links liggen aangezien ik hier niet veel lovends over heb gelezen).

Na veel google etc kan ik geen van deze toetsenborden in Nederland verkrijgen terwijl hier toch wel mijn voorkeur naar uitgaat.
* Mijn vraag is dus wie weet een webshop in Nederland waar deze toetsenborden te verkijgen zijn?
* Zijn er nog andere merken die de cherry brown toetsen gebruiken in hun toetsenborden die ook nederland te verkijgen zijn. (Toetsverlichting moet minimaal aanwezig zijn en bij voorkeur ook g toetsen waar ik een macro onder kan zetten).

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Lees eens een paar berichten boven jou. Daar is een kleine discussie van een Logitech KB met MX Brown die binnenkort aankomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
AquaSheep schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:54:
Lees eens een paar berichten boven jou. Daar is een kleine discussie van een Logitech KB met MX Brown die binnenkort aankomt. ;)
Die had ik inderdaad gezien alleen wil ik niet zolang wachten. De logitech voldoet idd aan de eisen die ik eraan stel alleen is die volgens komplett pas eind november beschikbaar. Dus mochten nog mensen alternatieven kennen die in nederland beschikbaar zijn dan hoor ik dit uiteraard graag!

Op deze webshop is de logitech G710 al opgenomen in het artikelbestand. Helaas is er nog geen release date bekend.

[ Voor 17% gewijzigd door Pietpool op 06-10-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Nu online
Brown is sowieso nauwelijks verkrijgebaar in nederland. Je beste kans is om te importeren, vanuit de VS of vanuit het VK. Anders moet je wachten op de Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
TheMrWishtle schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:20:
Brown is sowieso nauwelijks verkrijgebaar in nederland. Je beste kans is om te importeren, vanuit de VS of vanuit het VK. Anders moet je wachten op de Logitech
Bedankt voor de reactie ik was daar al bang voor ik hoop dat er snel meer webshops gaan komen die ze gaan leveren beetje concurrentie zou goed zijn voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Pietpool schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Bedankt voor de reactie ik was daar al bang voor ik hoop dat er snel meer webshops gaan komen die ze gaan leveren beetje concurrentie zou goed zijn voor de prijs.
De qpad mk80 en mk85 zijn leverbaar met browns. Via samenkopen.net zijn er regelmatig inkoopacties. Een mk 85 kost je dan incl verzending €125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
NE5Freak schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:45:
[...]

De qpad mk80 en mk85 zijn leverbaar met browns. Via samenkopen.net zijn er regelmatig inkoopacties. Een mk 85 kost je dan incl verzending €125.
Bedankt voor de tip ga die site zeker ff in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:22

Zenix

BOE!

Ik heb een CM Storm Quickfire Rapid met MX red besteld, wou het liefste brown maar eens kijken hoe MX red bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Nou, mijn CM Quickfire Pro RED is binnen. Toetsen voelen goed aan, en ik denk dat over tijd de MX-Red switches me zeker wel zullen bevallen. De bouwkwaliteit lijkt me solide en een removable kabel is ook fijn mocht de kat er op los gaan.

Helaas kreeg ik hem met geen mogelijkheid werkende op geen van mijn twee computers. Kabel zat er goed volledig in, geen metaal meer te zien (bekend probleem) maar het enige wat ik kreeg was 'USB Device Not Recognized' en behalve een lichte flash van de backlights als je hem er in stak was er verder niks uit te krijgen. RMA aangevraagd, teleurstellend. Denk dat ik die Qpad actie van hierboven maar in de gaten ga houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Pheace op 06-10-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Na veel lezen en vergelijken heb ik de CMstorm Trigger aangeschaft. Mijn eisen waren naast mechanische toetsen, verlichting en een beperkt aantal macro toetsen. Hiervoor had ik een Logitech G510 maar die had nogal kleine letters op de toetsen en de verlichting liet te wensen over. Op zich was de functionaliteit en de aanslag helemaal niet beroerd maar vooral de eerder genoemde nadelen wogen best zwaar. Ik heb nog wel de Quickfire Pro overwogen maar het ontbreken van een polssteun en de mogelijk te lichte aanslag van de Cherry reds heeft me tegen gehouden.

Bij de Trigger moest ik wel even wennen aan de wat zwaardere aanslag bij normaal typwerk. Tijdens gamen ervaar ik dat juist weer als een voordeel. De verlichting is fel genoeg en de letters zijn lekker groot. Helaas zijn de extra symbolen onder op de cijfertoetsen niet zo goed leesbaar. Dat is inherent aan de plaatsing van de leds. Het programmeren van macro's is nogal omslachtig maar daar was ik door de diverse reviews al voor gewaarschuwd. Hopelijk komt daar nog wat verbetering in met updates van de software. Al met al ben ik toch heel tevreden met deze ramplank. :)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

macho schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:09:
[...]

Gezien dit één van de strakke richtlijnen in de bedrijfsvoering van Logitech is, vergeet het maar dat je hier in Nederland de US lay-out kan kopen.
Dat was bij de G510 en G110 ook zo.
Oplossing; vind een reseller in de UK of DE die ze wel heeft. 8)

Ben wel erg benieuwd naar het toetsenbord.
Wat ik dan weer niet snap is dat het model af wijkt van de huidige G510. Zelfs Corsair heeft deze layout 'overgenomen' met hun K90. Maarja, misschien komt er nog een groter broertje. :Y).

[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 07-10-2012 00:47 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Da_maniaC schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:32:
[...]

Gezien dit één van de strakke richtlijnen in de bedrijfsvoering van Logitech is, vergeet het maar dat je hier in Nederland de US lay-out kan komen.
Dat was bij de G510 en G110 ook zo.
Dat is de belangrijkste reden dat ik bijv. niet voor de G19 ben gegaan.

Heel irritant dat de US layout in NL lastig verkrijgbaar is. Maar uiteindelijk is het Logitech's loss omdat het geld elders besteed wordt. :o

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
Ik zit nogsteeds te zoeken naar een goed toetsenbord voor lang gebruik.
(geen macro's, backlighting enzovoort)
Ik zit nu meer in de richting van MX browns te kijken en tot nu heb ik dit gevonden:

QPAD mk-50 (vind ik een ongelovelijk lelijk toetsenbord net zoals de CM storm pro)
Daskeyboard model S silent (~140 euro en zit dus te twijfelen of ik het waard vind en weet niet of de kwaliteit echt zoveel beter is)

CM storm quickfire rapid (red, omdat brown alleen in de VS verkrijgbaar is)

Ik zou het graag rond de honderd euro willen houden en graag zelfs iets minder. Heeft iemand een brown toetsenbord dat rond deze prijs (incl verzendkosten) in Nederland verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
Ook kijk ik naar de zowie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:52

BioHazard

*\o/*

Jelle Jort schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:18:
Ik zit nogsteeds te zoeken naar een goed toetsenbord voor lang gebruik.
(geen macro's, backlighting enzovoort)
Ik zit nu meer in de richting van MX browns te kijken en tot nu heb ik dit gevonden:

QPAD mk-50 (vind ik een ongelovelijk lelijk toetsenbord net zoals de CM storm pro)
Daskeyboard model S silent (~140 euro en zit dus te twijfelen of ik het waard vind en weet niet of de kwaliteit echt zoveel beter is)

CM storm quickfire rapid (red, omdat brown alleen in de VS verkrijgbaar is)

Ik zou het graag rond de honderd euro willen houden en graag zelfs iets minder. Heeft iemand een brown toetsenbord dat rond deze prijs (incl verzendkosten) in Nederland verkrijgbaar is?
Ik heb een DasKeyboard Professional Silent, en de bouwkwaliteit is wel subliem. Ding is echt solide. Enige probleem wat ik nu heb is dat de keycaps slijten, maar dat hebben heel veel toetsenborden. :)

De CM Storm zou een heel mooi alternatief zijn, vind het ook zo brak dat die hier alleen geleverd kan worden met MX-Red. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ben al een hele tijd aan het wachten op de Nighthawk X8 van Max Keyboard (http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html)

Het is inmiddels oktober, dus zou hij over enkele weken weer leverbaar moeten zijn! :o Hopelijk zijn de Cherry browns een goede keuze voor m'n eerste mechanische toetsenbord. Ik heb heel wat alternatieven bekeken, maar als je verlichte toetsen wil dan kom je snel bij varianten van de Nighthawk X8 of de Ducky's.

De Nighthawk X8 doet wat steviger en completer aan, dus toch maar de Nighthawk X8 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nighthawk is een rebrand van de xarmor u9 als ik het goed heb, net als de mk80 van qpad. Deze was via samenkopen.net bij een actie te krijgen. De.organisator heeft ze als het goed is vandaag binnen gekregen, en hij bestelt er meestal een paar extra. Je zou even op Nkon.nl. rond kunnen kijken of hem een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het is geen rebrand, alleen het uiterlijk is anders: http://www.overclock.net/...-keyboard-nighthawk-x8-x9

Maar toch bedankt voor de tip! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, had ik niet gezien. Het uiterlijk is bijna identiek, dus vandaar. Qpad is iig wel en rebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Das Keyboard heeft trouwens ook een hele tijd op mijn voorkeurslijst gestaan. Echter de glimmende finish en het ontbreken van backlight heeft mij doen zoeken naar alternatieven. Ik ben er bij de Nighthawk X8 nog niet helemaal uit wat ik vind van de palmrest, liever had ik een palmrest die vast zit aan het toetsenbord zelf. Daarnaast zie je bij de meeste mechanische toetsenborden geen palmrest, dus het zal toch wel met voorkeur te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
Ik ga denk ik voor de DAS ultimate model s silent, want wat er niet is kan ook niet verslijten.
eerst even kijken wanneer ik het geld ervoor heb.
trouwens wel als achtergrond een us layout neerzetten want die home, end,page up en down keys ken ik niet uit mijn hoofd. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Jelle Jort op 08-10-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:22
TheNephilim schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:20:
Das Keyboard heeft trouwens ook een hele tijd op mijn voorkeurslijst gestaan. Echter de glimmende finish en het ontbreken van backlight heeft mij doen zoeken naar alternatieven. Ik ben er bij de Nighthawk X8 nog niet helemaal uit wat ik vind van de palmrest, liever had ik een palmrest die vast zit aan het toetsenbord zelf. Daarnaast zie je bij de meeste mechanische toetsenborden geen palmrest, dus het zal toch wel met voorkeur te maken hebben.
Had je ook de Cooler Master Trigger al bekeken? Prima toetsenbord, en lijkt te voldoen aan je eisen (wel black switches ipv brown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook een heel fijn toetsenbord, maar het lijkt erop dat deze nergens meer te krijgen is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Logitech mechanical keyboard review:

http://www.anandtech.com/...-mmo-mouse-capsule-review

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik heb nu sinds een week een FILCO MAJESTOUCH 2 black us. Heerlijk voor shooters en racers. Aanslag is redelijk zwaar en het toetsenbord voelt zeer degelijk en strak aan.
Via Duitsland besteld en binnen drie dagen binnen.

Was gewend om bij mijn logitech g15 om de Windows key te disabelen maar heb dat nu via een register tweak opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Laatst online: 04-10 09:07
Ziet er goed uit!
Maar er zal dan ook wel een behoorlijke prijs aan zitten denk ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

luuj schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Ziet er goed uit!
Maar er zal dan ook wel een behoorlijke prijs aan zitten denk ik zo :+
USD 149,00... valt opzich nog mee, maar ik denk dat de meeste mensen voor die prijs liever een mechanisch toetsenbord hebben van bijv. Filco of een andere gespecialiseerde fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheNephilim schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:53:
USD 149,00... valt opzich nog mee, maar ik denk dat de meeste mensen voor die prijs liever een mechanisch toetsenbord hebben van bijv. Filco of een andere gespecialiseerde fabrikant.
Logitech gebruikt voor alles juist externe fabrikanten dus dat kan zomaar Filco zijn of één van de andere bekende fabrikanten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
€155 is adviesprijs. In de winkel zal het vast wel een paar tientjes goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:22

Eagle Creek

Breathing security

Mechanische Logitech!

Eindelijk: nieuws: Logitech introduceert gamingtoetsenbord G710+

Ben wel erg benieuwd naar de gebruikerservaringen. Ik heb goede ervaringen met gewone logitechs en vooral met hun garantieprocedure. Dit is zeker een bordje dat ik uit ga proberen!

Cherry MX Brown lees ik overigens.

[ Voor 37% gewijzigd door Eagle Creek op 09-10-2012 14:50 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

BioHazard schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:19:
[...]

Logitech is de grote afwezige op de mechanische markt wat dat betreft. Zou wel willen weten wat Logitech hiervan zou bakken.
nieuws: Logitech introduceert gamingtoetsenbord G710+

[ Voor 9% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 09-10-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Voor die prijs koop je een Daskeyboard, Leopold, en voor 20 euro meer een Filco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Wat vinden jullie van de Razer BlackWidow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Over het algemeen wordt die als slecht beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 15:56
Ik heb mijzelf een Ducky Shine II besteld met browns.
Geimporteerd uit Azië, zal volgende week hopelijk binnenkomen omdat ik expedited shipping heb gekozen.

Zat echt te twijfelen tussen red of browns, ik heb ze beide nog nooit geprobeerd, alleen blue's en black's in de mediamarkt getest.

Toch maar voor browns gegaan omdat het mij wat lekkerder lijkt om mee te typen alhoewel ik ook aardig wat doe gamen maar toch meer voor allround gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb sinds vrijdag een Filco Majestouch 2 red. bevalt prima hiervoor had ik een Corsair K90 en niets dan problemen hij is nu al 12 weken weg voor RMA wegens extreme ghosting. Heb deze via gamegear.be gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Fleximex schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:28:
Over het algemeen wordt die als slecht beoordeeld.
Hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Veel verhalen over dat bijvoorbeeld bij een enkele toets de backlight het opeens niet meer doet, een toets blijft hangen (filmpje) of dat een stukje van een toets afbreekt.
Ook hoor je wat vaker dan bij andere toetsenborden (misschien omdat er meer van verkocht worden maar toch) dat de Razer Black Widow deels DOA is. Dus dat de bovengenoemde problemen er al zijn bij een nieuw product.
Laten we zeggen dat de Black Widow er goed uit ziet, maar als je hem eenmaal voelt dan voelt het toch iets wat goedkoop en minder aan (vergeleken met andere toetsenborden).

[ Voor 15% gewijzigd door Fleximex op 09-10-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
Net de Das Keyboard model S ultimate silent besteld. Ik denk dat ik er wel een review over schrijf als ik er de tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Iemand ervaring met WASDKeyboards.com?

En wat is het grote verschil tussen 104 key en 105 key? Welke key "mis" je bij 104 key?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou hierom.

Trouwens niet "slecht", maar zeker niet goed en al helemaal niet voor het geld dat tie kost.

Ik vergelijk de toetsen en het mechanisme er onder hier ook met de Filco Majestouch 2 om maar even te demonstreren hoe het wel had gemoeten.

[ Voor 25% gewijzigd door InflatableMouse op 09-10-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Laatst online: 29-09 13:49
Ik zoek al een tijdje een goed toetsenbord voor het programmeren. Nu heb ik mij ingelezen op mechanische toetsenborden en komt de Razer Black Widow Ultimate voor mij als een goede optie over. Echter is dit wel echt een gameboard met die glossy finish. Heeft iemand een beter optie voor mij?

Edit: Door Glossy en layout problemen + slijtage zoals hierboven wordt aangegeven valt deze ook al af.
  • 100% typwerk, dus geen gaming. Dus Blue of Brown switches(?)
  • In een ruimte met meerdere personen, klik geluid geen probleem zolang iemand er 3-4 meter verderop verstopt achter 2 beeldschermen er geen last van heeft. ;)
  • Makkelijk bestelbaar, dus liever geen import / buitenlandse websites.
  • Budget: minder is beter maar in principe tot 150 euro.
  • Backlight zou leuk zijn, geen must.
Ik zie wel Red en Black switches hier en daar, maar de Black Widow is de enigste met Blue die ik tot nu toe in de pricewatch heb gezien en wat enigszins leverbaar is. (Helaas staan mijn favoriete shops er niet tussen)

Bij de youtube comments van de Razer Black Widow Ultimate staat ook dat de 'groene' backlight versie met Black switches werkt, weet iemand hier meer over? Voordat ik denk Blue in huis te halen terwijl het Black is..
Ach jah alles beter dan het standaard dell 5 euro toetsenbordje wat ik nu heb :+

[ Voor 4% gewijzigd door Melodic Metal op 09-10-2012 23:24 . Reden: Aanpassing Razer Black Widow ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue is goed voor typen, maar maakt wel meer geluid dan browns. Brown maakt ook nog wel wat geluid, maar niet heel veel meer dan de gewone rubberdomes. Ik ben zelf erg tevreden over mijn browns, maar dat kan voor iedereen verschillen. Ik heb zelf erg goede ervaringen met de qpad mk80. Deze zijn hier te bestellen met blues of browns: http://www.nkon.nl/Qpad-toetsenborden.html. Deze toetsenborden waren met een actie op samenkopen.nl te krijgen die net een week of 2 geleden afgelopen is, maar degene die het organiseert haalt er altijd (dit is de 3e keer) een paar extra. De mk50, die wat meer basic is, geen backlight heeft en alleen met blues of reds te krijgen is via nkon, is wat goedkoper.
Als je echt meer stilte wilt moet je helaas wel naar import kijken zoals de das keyboard s ultimate silent o.i.d., of er zelf o-ringen op gaan zetten (die ook meestal import zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Laatst online: 29-09 13:49
nkon is inderdaad een mooie optie, morgen maar is een beslissing nemen.

Helaas is de website wel erg traag en kan rustig minuten lang doorladen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Jeroenneman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:38:
Iemand ervaring met WASDKeyboards.com?
Ik hoop mijn WASD V1 Custom Mechanical Keyboard Designer met MX Brown switches en 40A dampeners binnenkort te ontvangen. Werd een dag na bestellen verzonden met USPS International Express, maar ligt sindsdien bij de douane in San Francisco. Dat was 3 oktober jl.
En wat is het grote verschil tussen 104 key en 105 key? Welke key "mis" je bij 104 key?
104-key (modern ANSI):

Afbeeldingslocatie: http://www.wasdkeyboards.com/media/layouts/thumbs/thumb_104_modern.jpg

105-key (UK ISO):

Afbeeldingslocatie: http://www.wasdkeyboards.com/media/layouts/thumbs/thumb_105_uk.jpg

Hier staan nog meer layouts: http://www.wasdkeyboards.com/resources/keyboard-layouts

Oftewel:
North America mostly uses ANSI keyboards. Europe mostly uses ISO keyboards. The layouts are similar, but ISO has a few extra keys. An ANSI keyboard usually has two keys between L and Return, while ISO usually has three. Also, ANSI places Z adjacent to the left Shift key, but ISO has an intervening key. To allow for this, ANSI has a wider left Shift key than ISO.
http://bitguru.wordpress....23/ansi-vs-iso-keyboards/

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ik ben ook 't denken om 40A dampeners te kopen maar hoeveel betaal jij voor de verzendkosten voor die dingen? Is misschien wat duur om puur die ringetjes te kopen ivm verzendkosten.

Ik ga altijd voor US int. layout, ik ben er aan gewend met die brede linker shift toets en @ boven de 2 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Stark schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:24:
Ik ben ook 't denken om 40A dampeners te kopen maar hoeveel betaal jij voor de verzendkosten voor die dingen? Is misschien wat duur om puur die ringetjes te kopen ivm verzendkosten.
Ik heb ze als optie geselecteerd tijdens het bestellen van mijn keyboard, dus ik betaal geen extra verzendkosten. Maar de goedkoopste verzendmogelijkheid (First-Class Mail International Parcel van USPS) bij WASD Keyboards kost maar $ 3, dus dan heb je de 40A-L (0.2mm Reduction) voor $ 21 of de 40A-R (0.4mm Reduction) voor $ 20 in huis.

Dat valt me alleszins mee; ik betaalde $ 58,35 voor de verzending van mijn complete bestelling (keyboard met voorgeïnstalleerde dampeners en een keycap puller). Bovendien ken ik ook geen ander adres dat die ringetjes verkoopt (maar daar heb ik ook niet verder naar gezocht).
Ik ga altijd voor US int. layout, ik ben er aan gewend met die brede linker shift toets en @ boven de 2 etc.
Jep, ik heb precies dezelfde gewenning.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Oh dat valt wel mee ja, ik dacht het was meer.

Ik vraag me wel af of de lichten minder fel zijn met die demp ringetjes.

[ Voor 37% gewijzigd door Stark op 10-10-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Als het goed is krijg ik een dezer dagen mijn nieuwe bordje binnen. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Beste medetweakers, ik zit met een vraag:

Voor een upgrade wil ik ook graag een mechanisch keyboard.
Nu heb ik wat rond zitten neuzen, maar ik kan lastig het juiste keyboard vinden.

Mijn wensen zijn enkel en alleen:
* Cherry Brown switches
* Verlichte toetsen (per toets, dus niet zo'n blauw lint om het hele bord heen)
* USB aansluiting (of PS/2 met > usb verloop)

Ik keek eerst naar de CM Storm Trigger (prachtig ding), maar die heeft geen bruine switches...
Het liefst blijf ik onder de 130 euro; maar ik heb mijn twijfels of dat lukt.

Heeft iemand goede tips naar welke keyboards ik dan kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
AquaSheep schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:44:
€155 is adviesprijs. In de winkel zal het vast wel een paar tientjes goedkoper worden.
Enkel hebben Logitechs tegenwoording in Europa enkel nog (imo) bagger keyboard layouts (met korte linkershift), dus dan zit je al snel alsnog vast aan importeren uit Amerika, en dan wordt het snel weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
Stinow schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:05:

Nu heb ik wat rond zitten neuzen, maar ik kan lastig het juiste keyboard vinden.

* Cherry Brown switches
Ik zou gaan kijken naarqpad mk-80 dacht ik (of 85 maar ik dacht dat 80 ook backlight heeft) of je zou moeten kijken naar een ducky ofzo maar dan ben je met importkosten wel veel meer kwijt. Ook de nieuwe logitech zou een optie kunnen zijn, maar daar is nog niks over de kwaliteit bekent.

Jelle

[ Voor 6% gewijzigd door Jelle Jort op 10-10-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn Razer Blackwidow ontvangen (Cherry MX Blue). Mijn eerste ervaring met Blue keys. Ben er goed over te spreken. Geluidsproductie wel degelijk aanwezig, maar iets minder dan ik had verwacht. Ik ben alleen niet zo blij met de macro toetsen; blijkbaar orienteer ik mijn handen soms t.o.v. de linker zij, en omdat daar nu een extra rij toetsen zit grijp ik nog wel eens mis, maar dat is een kwestie van gewenning, ik heb hem nog maar net. De glans op het keyboard is erg jammer, zit al vol met vingervegen/afdrukken. Maar w.b.t. type beleving een grote stap vooruit op mijn rubberdome bordje. PS: klein probleempje; na eerste reboot (had hem eerst live aangesloten toen ging het goed) deden allerlei toetsen het niet meer. Toen heb ik de firmware geupdated (keyboards met firmware..) naar 1.08, en ook al beweerde de tool dat die firmware er al op stond, daarna heb ik geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Stinow schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:05:

* Cherry Brown switches

Ik keek eerst naar de CM Storm Trigger (prachtig ding), maar die heeft geen bruine switches...
Het liefst blijf ik onder de 130 euro; maar ik heb mijn twijfels of dat lukt.

Heeft iemand goede tips naar welke keyboards ik dan kan kijken?
www.samenkopen.net en dan de Qpad? Is brown, verlicht en USB en/of PS/2.
119€ en de mijne is 10 min geleden door meneer ptt afgeleverd.

Edit
Zojuist uitgepakt. Yummie :9. Dat is nog eens typen zeg. Wel weer eventjes wennen merk ik al.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 10-10-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Laatst online: 23-07 23:31
Eagle Creek schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:34:
USB en/of PS/2 en de mijne is 10 min geleden door meneer ptt afgeleverd.
Zat er bij jou wel een PS/2 | USB adapter bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Nee. (nu je het zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
ligt dat niet aan de Q-pad die je hebt.
Heb zelf de MK-85 en die heeft alleen een USB aansluiting.

Volgens mij heet de mk50 een PS2 aansluiting, daar zou een converter bij moeten zitten
De mk80 weet ik niet (en kan het zo snel niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mk80 heeft USB voor USB hub+backlight, en ps/2 met adapter voor het toetsenbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Nee foutje van qpad denk ik, zit geen converter bij mijn mk50. Had wel gemoeten. De starter van de samenkopen.net actie is ook de kerel achter nkon.nl geloof ik. Hij besteld wat extra en zet dat op zijn shopje.

Ik heb op het forum van samenkopen gemeld dat ik geen converter had, en hij heeft gelijk er eentje nagestuurd die hij nog had liggen. Top dus.

Ik had al twee filco browns. Die keyboards zijn t.o.p., maar de qpad mk50 lijkt niet heel veel anders te zijn. Mijn mk50 heeft blues, en het valt me gelijk op dat het klikje van de blues helemaal niet zo luid is. Het geluid dat je de toetsen 'bottom out' is luider dan de klik van de blues.
Wil iemand dus stiekem blue maar maak je je zorgen om het geluid: zo veel erger dan browns is het niet. Browns maken al herrie genoeg :). (de switches maken dus geen herrie, maar de toetsen die de bodemplaat raken wel ).

Als je 150,- hebt om uit te geven is een filco majestouch2 wel geweldig maar erg kaal. Als coder vind ik dat geweldig. Ook de 'ninja' optie om de print niet bovenop de toetsen te printen maar op de kant waar je tegenaan kijkt is geweldig. Zo slijten ze zeker weten niet en het tobo is gebouwd als een tank.

Maar de qpad mk50 lijkt na de eerste dag niet (veel) slechter en heb ik wel voor 75,- euro (incl. of excl. 5 euro verzendkosten, weet het even niet meer ) kunnen krijgen wat echt heel veel goedkoper is.

Als coder kan ik niet meer zonder mechanical, en browns tikken geweldig en zijn qua geluid goed te doen in een kantoor en/of huiskamer. Maar ik krijg wel gelijk een glimlach op m'n gezicht als ik een regeltje op blues tik :). Als je het voor het typen doet lijkt me black / red gewoon niks toevoegen... haalt het hele gevoel van een mechanical keyboard weg lijkt me.

edit: telefoon auto-correct fouten :)

[ Voor 8% gewijzigd door dipje2 op 11-10-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 16:36
Even een vraagje voor de toetsenbord-goeroes 8)

Ik heb de afgelopen jaren een Logitech G15v1 en v2 gehad, maar beide vond ik niet zo fijn (vooral vanwege de irritant grote enter-toets en kleinere shift) en ben toen overgestapt op de Microsoft Sidewinder X6.

Dit toetsenbord bevalt echt goed, met name door de lage toetsen en (voor mij) perfecte toetsen indeling. Alleen is deze zga versleten door het vele gamen en een tweede minpuntje is dat deze niet altijd gelijktijdige toetsen verwerkt.

Nu volg ik al een tijdje dit topic en vraag me echt af of ik ook aan het mechanise toetsenbord moet, zeker gezien er weinig gelijkwaardige alternatieven (meer) zijn voor de X6 die ik heb. Ik zit weer te kijken naar een Logitech, de G710+.

De vraag: zijn er mensen die zijn overgestapt van zo'n Sidewinder geval naar mechanisch en daar een oordeel over kunnen geven? Heb geen zin om (weer) een loze investering te doen in een duur toetsenbord.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
ik ken de x6 niet dus weet niet hoe hij tikt / gamed. Maar Logitech zal weer met die irritante layout komen waar je last van had op je g15. Of je moet hem importeren en 100% zeker zijn dat het de US layout is, maar dan gaat de prijs weer omhoog.

Ik weet niet of je het geld waard vind, maar als je enige minpunt is dat je geen goede NKRO hebt op je huidige keyboard, dan loont het om te zoeken naar een cheaper keyboard dat het wel heeft, bestaat vast.
Mechanische keyboards promoten er altijd mee, maar volgens mij kan een cheaper keyboard het ook. Mechanische keyboards zijn gewoon duur dus die moeten ook de kleine dingetjes perfect doen. (Of de printplaatjes worden zo complex door de NKRO dat het duurt wordt, don't know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb een back vol met schakelaars gevonden die bijna precies lijken op de cherry mx black witches.
alleen is de basis waarop het plusje staat rond, en niet vierkant. de behuizing is verder wel vierkant. als logo staat er SMK op, met daaronder een hoofdletter K met een trema erop (").
ik kan ze niet vinden op google, en ze voelen bijna hetzelfde aan als cherry mx black switches (zwart, lineaire indruk en redelijk zwaar)

weet iemand welke deze switches zijn? ik kan er misschien aan meer komen en er een toetsenbordje van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Fordox schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:37:
Ik heb een back vol met schakelaars gevonden die bijna precies lijken op de cherry mx black witches.
alleen is de basis waarop het plusje staat rond, en niet vierkant. de behuizing is verder wel vierkant. als logo staat er SMK op, met daaronder een hoofdletter K met een trema erop (").
ik kan ze niet vinden op google, en ze voelen bijna hetzelfde aan als cherry mx black switches (zwart, lineaire indruk en redelijk zwaar)

weet iemand welke deze switches zijn? ik kan er misschien aan meer komen en er een toetsenbordje van maken :P
Staat ie hier toevallig tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Misschien eens een foto plaatsen, ze zullen op Geekhack blij zijn met een nieuwe kleine zoektocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 16:02

dada

Verzamelaar van rotzooi

Heb zojuist mijn WASD Keyboard besteld met volledig eigen ontwerp in PDF. Hier een image van de uiteindelijke versie: http://wedemandhtml.com/tmp/dada_keyboard_progress_final.png

Heb hem besteld met Cherry MX Blue switches, volledig zwart met keycaps laser etched (in wit). Kan niet wachten tot ik hem krijg.

Als iemand trouwens de Adobe Illustrator AI file wil (om wat voor reden dan ook), laat het me weten.

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb een CM Storm Quickfire Rapid met MX red vandaag binnen gekregen. Maar op mijne zit geen branding boven de arrow key en op de win keys staat ook gewoon win op. Alleen aan de bovenkant van het toetsenbord zit branding maar die zie je nooit als je hem gebruikt. Dus het toetsenbord is heel erg clean en ziet er mooier uit dan ik had gehoopt. Ben niet de enige die dat heeft mijn broer heeft het ook.

Verder het typen is erg fijn tot nu toe gaat al sneller maar hij maakt wel een herrie dus daar moet ik nog aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ik dacht dat MX red niet zo'n herrie maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Stark schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:57:
Ik dacht dat MX red niet zo'n herrie maakte.
Als je rubber dome gewend bent maakt elke mechanisch toetsenbord herrie.

Edit: Heb trouwens verder gekeken blijkt dat coolermaster nou standaard minder branding doet zoals ik die heb ontvangen houdt dus in:

Geen win keys met CM storm logo.
Geen logo tussen ESC en F1 in.
Geen logo meer boven de arrow keys.

Kan zijn dat een shop nog oude stock heeft en dat je dus wel meer branding krijgt.

[ Voor 42% gewijzigd door Zenix op 12-10-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Gigabyte Osmium (Cherry reds)?
YouTube: Gigabyte Aivia Osmium USB 3.0 Mechanical Gaming Keyboard Unboxing & Overview
pricewatch: Gigabyte Osmium

Ik moet zeggen dat ik hem er erg gaaf uit vind zien..
Ik denk dat op dit moment mijn keuze tussen deze gaat:
Gigabyte Osmium
Corsair Vengeance K90
CM Storm Trigger

Mijn voorkeur gaat naar de Osmium, ik vind hem er erg gaaf uit zien etc, alleen je hoort er zo weinig over :S?

Games die ik speel:
LoL, GW2, MW3

Ik heb een topic hierover trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 23:34
Na heel wat te hebben gelezen nu over mechanical keyboards, gaat het voor mij toch de CM Storm quickfire pro worden. Hij ziet er gewoon heel netjes uit, zal mooi passen bij m'n headset van CM storm en heeft opzich erg goede reviews.

Nog wel een vraag, zijn er losse steuntjes verkrijgbaar zoals die bij de Corsair K90 zit?
En eventueel voor de muis ook? Aangezien ik nog al aan lange gamesessies doe merk ik soms een beetje "sore" feeling in men polsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 06:53
rookie no. 1 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Nu volg ik al een tijdje dit topic en vraag me echt af of ik ook aan het mechanise toetsenbord moet, zeker gezien er weinig gelijkwaardige alternatieven (meer) zijn voor de X6 die ik heb. Ik zit weer te kijken naar een Logitech, de G710+.

De vraag: zijn er mensen die zijn overgestapt van zo'n Sidewinder geval naar mechanisch en daar een oordeel over kunnen geven? Heb geen zin om (weer) een loze investering te doen in een duur toetsenbord.

Alvast bedankt.
Ik ben van een Japanse Sidewinder X4 overgegaan naar een Qpad mk80, besteld via samenkopen.net, en het is eventjes wennen qua hoe de toetsen aanvoelen. Ook zijn de media toetsen nu oner de Fn knop te bereiken, maar dat zal wel snel wennen. Maar het typt, naar mijn mening wel veel lekkerder, ik heb meer het gevoel toetsen onder mijn vingers te hebben, ook omdat de toetsen verder in gedrukt kunnen worden dan een Sidewinder X4. Ik heb Brown switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch maar weer eens een algemene vraag stellen hier, gezien de vele verschillende reacties die ik lees over de Cherry MX switches. Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een mechanisch toetsenbord en als eerste kwam Das Keyboard om de hoek kijken, de versie met Browns. Door de glossy look en het ontbreken van backlight belande ik bij Max Keyboard en dan de Nighthawk X8, ook met Browns.

Browns en Blues verschillen alleen qua geluid of niet? Thuis game ik voornamelijk en typ ik ook nog wel eens wat. Naast Guild Wars 2, Battlefield 3 is ook de bedoeling dat ik StarCraft 2 kan spelen. Als het geluid niet zo'n issue is, kan ik dan beter Browns of Blues in mijn eerste mechanische toetsenbord hebben?

Ook lees ik veel over juist Reds voor gamen, of eventueel Blacks... allemaal erg lastig hoor :o

Overigens is de Nighthawk X8 nog steeds niet leverbaar XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:19
Hieronder staan alle soundtests die we gemaakt hebben.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt door te luisteren naar het geluid dat het produceert.

http://soundcloud.com/nie...y-keyswitches-sound-demos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rendiertje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

Hieronder staan alle soundtests die we gemaakt hebben.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt door te luisteren naar het geluid dat het produceert.

http://soundcloud.com/nie...y-keyswitches-sound-demos
Thanks! Dat valt volgens mij dan best weer mee eigenlijk XD Geluid maken ze toch al, of het nou Brown of Blue is, erg veel verschil zit er niet in lijkt het zo.

Maar dan nog... welke switch nou? Zijn er 'winkels' in Nederland waar je ze kunt proberen? Zo niet, dan maar eens een Mechanical Keyboard Import Store beginnen :+
Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.