Nee foutje van qpad denk ik, zit geen converter bij mijn mk50. Had wel gemoeten. De starter van de samenkopen.net actie is ook de kerel achter nkon.nl geloof ik. Hij besteld wat extra en zet dat op zijn shopje.
Ik heb op het forum van samenkopen gemeld dat ik geen converter had, en hij heeft gelijk er eentje nagestuurd die hij nog had liggen. Top dus.
Ik had al twee filco browns. Die keyboards zijn t.o.p., maar de qpad mk50 lijkt niet heel veel anders te zijn. Mijn mk50 heeft blues, en het valt me gelijk op dat het klikje van de blues helemaal niet zo luid is. Het geluid dat je de toetsen 'bottom out' is luider dan de klik van de blues.
Wil iemand dus stiekem blue maar maak je je zorgen om het geluid: zo veel erger dan browns is het niet. Browns maken al herrie genoeg

. (de switches maken dus geen herrie, maar de toetsen die de bodemplaat raken wel ).
Als je 150,- hebt om uit te geven is een filco majestouch2 wel geweldig maar erg kaal. Als coder vind ik dat geweldig. Ook de 'ninja' optie om de print niet bovenop de toetsen te printen maar op de kant waar je tegenaan kijkt is geweldig. Zo slijten ze zeker weten niet en het tobo is gebouwd als een tank.
Maar de qpad mk50 lijkt na de eerste dag niet (veel) slechter en heb ik wel voor 75,- euro (incl. of excl. 5 euro verzendkosten, weet het even niet meer ) kunnen krijgen wat echt heel veel goedkoper is.
Als coder kan ik niet meer zonder mechanical, en browns tikken geweldig en zijn qua geluid goed te doen in een kantoor en/of huiskamer. Maar ik krijg wel gelijk een glimlach op m'n gezicht als ik een regeltje op blues tik

. Als je het voor het typen doet lijkt me black / red gewoon niks toevoegen... haalt het hele gevoel van een mechanical keyboard weg lijkt me.
edit: telefoon auto-correct fouten
[
Voor 8% gewijzigd door
dipje2 op 11-10-2012 11:56
]