Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.
Ow dat si wel nice! Ga ik zeker eens naar kijken dank je
Nothing to see here!
Z-machine OriginID: JaccoW
Verwijderd
Typ nu al ruime tijd op een oud acer bord met daarin zwarte switches van acer.
Die beginnen helaas te piepen dus opzoek naar een nieuw tobo
Ben opzoek naar de mx brown van cherry, maar daar zijn er best wel wat van.
had wel interesse in de qpad mk50 maar die zijn niet meer op voorraad.
Er wordt heel veel getypt op deze machine voor het werk maar af en toe gamen we ook nog.
Nog andere suggesties die onder de 120 euro blijven? De vengeance k60 vind ik er niet mooi uit zien.
Op die pagina een 5-tal die onder 120 dollar blijft.
Ik weet niet hoe het zit met verzendkosten. Ik weet wel dat de euro t.o.v de dollar redelijk is: 120 dollar is nu 95 euro
Razer blacwidow misschien?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:10:
Wat is nu eigenlijk het beste toetsenbord met verlichting? Ik typ nu alweer een tijd op een G11 maar ben wel toe aan wat nieuws zolangzamerhand.
mixing a drink and music
Ze komen weer terug, maar dat gaan minimaal 2 maanden duren helaas..MeneerKrab schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:05:
Ben opzoek naar de mx brown van cherry, maar daar zijn er best wel wat van.
had wel interesse in de qpad mk50 maar die zijn niet meer op voorraad.
[url=http://sk.nkon.nl]
Verwijderd
Zat ik inderdaad ook over na te denken, daar is volgens mij ook gemakkelijk aan te komen. Ging een beetje twijfelen omdat een aantal mensen hier minder positief over dit toetsenbord waren.
Ik heb zo'n blackwidow en heb ergens in dit topic voors en tegens benoemd.
Je moet wel in je achterhoofd houden dat er betere zijn maar dat het in de praktijk gewoon best een goed board is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Als alles goed gaat heb ik dus over een tijdje een toetsenbord met eigen ontwerp, ook met zelfgekozen lettertype voor de keys (Univers LT 57 Condensed, voor de ontwerpers onder ons).
Waarschijnlijk niet veel mensen die een combinatie als dat interessant vinden maar ik zal desalniettemin de PDF sharen als ik 'm af heb.
De reden dat ik voor de semi custom heb gekozen is vooral de prijs. Je kan dan enkele aanpassingen laten doen aan het toetsenbord(wijzigingen kan je nog laten doen via e-mail voordat het naar je verzonden wordt). De prijs voor een Semi-Custom Mechanical Keyboard is ook veel lager, $119,99. Een volledig Custom Mechanical Keyboard is aanzienlijk duurde, de prijs begint pas bij $139 en loopt op naarmate je meer wijzigt. en dat zal je bij invoer ook merken
Voor mijn toetsenbord was dit omgerekend naar de douanewaarde€98. Als je dit toetsenbord besteld, hou er dan vooral rekening mee dat de verzending ook de nodige tijd in beslag neemt, USPS je lang in het ongewisse laat en het hier aangekomen in Nederland ook de (on) nodige tijd bij de douane kan blijven liggen en dat je mogelijk je ook de BTW bij invoer en de inklaringskosten, bij je aanschaf moet bijtellen. Zelf moest ik €31,12 bijbetalen bovenop het totaal van $167,39 inclusief verzendkosten voor het toetsenbord. Een doos van dergelijk formaat zal moeilijk ongezien er door komen. Bij mij hebben ze in ieder geval het plastic waarin de bon op de verpakking in zat, opengemaakt om het te controleren. Niet de doos zelf waar het toetsenbord in is verzonden.
Don't give up

Net binnen: een WASD keyboard met custom design. Ook ik wou een keyboard met OSX keys, dus heb ik heb het design van Yuchen Wang gepakt en hier en daar een beetje getweaked. Als je niet zwarte keys maar witte keys wil moet je dit expliciet vermelden. Ik heb zelf gekozen voor zwart. Resultaat bevalt zeer goed. Ik heb brown switches genomen met rubber ringen. Die ringen maken een duidelijk verschil als je de toetsen helemaal indrukt. Bouwkwaliteit is goed, het is natuurlijk een zwaar bakbeest (Jobs zou zich omdraaien in z'n graf als hij dit ziet), maar ik vind het wel lekker retro en het past prima bij mijn niet apple muis en monitor. Typen is een genot. Enige probleem is dat ze de wrist rest zijn vergeten.msikma schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:03:
Heeft iemand wel 'ns zo'n WASD keyboard met custom design besteld? Ik ben op dit moment druk in Illustrator bezig om een mooi keyboard layout te designen die 104 US ANSI compatible is en tegelijkertijd ondersteuning biedt voor Japans typen en OSX functies.
Als alles goed gaat heb ik dus over een tijdje een toetsenbord met eigen ontwerp, ook met zelfgekozen lettertype voor de keys (Univers LT 57 Condensed, voor de ontwerpers onder ons).
Waarschijnlijk niet veel mensen die een combinatie als dat interessant vinden maar ik zal desalniettemin de PDF sharen als ik 'm af heb.
Ik was wel nog even bezig met KeyRemap4MacBook om alle keymappings goed te krijgen.
Kleine waarschuwing, dit is niet goedkoop. Voordat het keyboard hier is ben je een klein vermogen kwijt.
basis keyboard : $140, rings $24, custom design $10, wrist rest $8 = 182 dollar (142 euro).
Maar dan komt het: Shipping and Handling $58 en vervolgens moet je nog btw en inklarings kosten betalen : nog eens 50 euro voor een totaal prijs van 237 euro. Ook duurde het inklaren 7 dagen.
Verwijderd
Wow, bijna 250 euro voor een toetsenbord. Je moet het er maar voor over hebben.Duerf schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:35:
[...]
Net binnen: een WASD keyboard met custom design. Ook ik wou een keyboard met OSX keys, dus heb ik heb het design van Yuchen Wang gepakt en hier en daar een beetje getweaked. Als je niet zwarte keys maar witte keys wil moet je dit expliciet vermelden. Ik heb zelf gekozen voor zwart. Resultaat bevalt zeer goed. Ik heb brown switches genomen met rubber ringen. Die ringen maken een duidelijk verschil als je de toetsen helemaal indrukt. Bouwkwaliteit is goed, het is natuurlijk een zwaar bakbeest (Jobs zou zich omdraaien in z'n graf als hij dit ziet), maar ik vind het wel lekker retro en het past prima bij mijn niet apple muis en monitor. Typen is een genot. Enige probleem is dat ze de wrist rest zijn vergeten.
Ik was wel nog even bezig met KeyRemap4MacBook om alle keymappings goed te krijgen.
Kleine waarschuwing, dit is niet goedkoop. Voordat het keyboard hier is ben je een klein vermogen kwijt.
basis keyboard : $140, rings $24, custom design $10, wrist rest $8 = 182 dollar (142 euro).
Maar dan komt het: Shipping and Handling $58 en vervolgens moet je nog btw en inklarings kosten betalen : nog eens 50 euro voor een totaal prijs van 237 euro. Ook duurde het inklaren 7 dagen.
Nice! Ik ben bijna klaar met mijn toetsenbord. Ik wilde ook een eigen lettertype kiezen (deze gebruikt de Univers 57 Condensed voor kleine tekst, Univers 47 Condensed voor de type keys, en MigMix 1P voor Japanse tekst; zit nog te twijfelen, misschien dat ik uiteindelijk Univers vervang door de Akzidenz Grotesk) dus ik ben maar helemaal opnieuw begonnen.Duerf schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:35:
[...]
Net binnen: een WASD keyboard met custom design. Ook ik wou een keyboard met OSX keys, dus heb ik heb het design van Yuchen Wang gepakt en hier en daar een beetje getweaked.
Heeft me heel wat gepiel en geworstel gekost, maar ik heb nu eindelijk een ontwerp waar ik tevreden mee ben, min een paar zeer kleine dingen die nog aangepast moeten worden. Het is lastig om alle Japanse toetsen netjes in het 104-key layout te passen (eigenlijk kan dit niet, sommige toetsen zijn helaas dus verplaatst). Sommige symbolen die normaal op Japanse toetsenborden zitten zijn vervangen door de normale uit de ANSI layout.
Ik heb ook originele symbol icoontjes gemaakt, met verhoudingen die corresponderen met het lettertype. Ik doe het net iets anders als de layout waar je naar linkte, mijn functietoetsen gaan maar tot F12 en ik behoud de Print Screen etc. toetsen.
Ik twijfel nog of ik deze symbols hou. Misschien dat ik net als die layout waar je naar linkt een "eject CD" knop maak. Maar dan heb ik dus nog één ruimte over in het blok in het midden (want daar komen dan drie knoppen voor iTunes control). Twijfel, twijfel!
Als ik klaar ben zal ik ook op geekhack mijn layout delen.
Ben van plan om de gast zelf even te mailen (het is maar een iemand en ik geloof zijn vriendin die de zaak samen runnen). Volgens een vriend van me kan hij soms custom dingen doen die niet voor massaverkoop zijn. Als hij ergens een witte body heeft liggen neem ik witte toetsen, zo niet dan een volledig zwarte.Als je niet zwarte keys maar witte keys wil moet je dit expliciet vermelden. Ik heb zelf gekozen voor zwart. Resultaat bevalt zeer goed. Ik heb brown switches genomen met rubber ringen. Die ringen maken een duidelijk verschil als je de toetsen helemaal indrukt. Bouwkwaliteit is goed, het is natuurlijk een zwaar bakbeest (Jobs zou zich omdraaien in z'n graf als hij dit ziet), maar ik vind het wel lekker retro en het past prima bij mijn niet apple muis en monitor. Typen is een genot. Enige probleem is dat ze de wrist rest zijn vergeten.
Thanks, dit is precies waar ik naar zocht!Ik was wel nog even bezig met KeyRemap4MacBook om alle keymappings goed te krijgen.
Als je dag en nacht voor je werk zit te typen is het het echt waard, believe me.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:31:
[...]
Wow, bijna 250 euro voor een toetsenbord. Je moet het er maar voor over hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door dada op 10-09-2012 12:04 ]
Dat is wel heel netjes, ik ga er zeker 1 aanschaffen.
Beetje jammer dan Informatique de Quickfire Rapid Red voor 30(!) euro duurder verkoopt!
Verwijderd
Ik las hier toch wat negatieve ervaringen over de Blackwidow, ik zou dan zelf voor de mk80 willen gaan in verband met de verlichting. Dat vind ik echt enorm fijn aan mijn G11 nu.MeneerKrab schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:40:
ik heb mijn qpad mk50 binnen. Man wat lekker typen. stukken beter dan mijn oude acer. Nu nog een met rode keys bestellen voor thuis, lekker typen en gamen.
Waar kun je deze goedkoop bestellen?
Je kon de verschillende qpads goedkoop bestellen op samenkopen.net. Misschien dat daar binnenkort weer een actie van is. Bij de laatste actie heb ik zelf een mk-85 brown gehaald. Superblij ermee. De organisator heeft overigens een paar extra ingekocht die die verkoopt op http://sk.nkon.nl/Qpad-toetsenborden.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:14:
[...]
Ik las hier toch wat negatieve ervaringen over de Blackwidow, ik zou dan zelf voor de mk80 willen gaan in verband met de verlichting. Dat vind ik echt enorm fijn aan mijn G11 nu.![]()
Waar kun je deze goedkoop bestellen?
Ik zie wel dat enkel nog de mk 85 en mk 50 en dan ook enkel nog blue en red er nog zijn. Maar als dat jou ding is, kun je ze dus daar voor een fractie van wat rechtstreeks bij qpad halen kost krijgen.
Verwijderd
Heeft de mk85 veel meerwaarde ten opzichte van de mk80? Het gaat me echt om de verlichting in de toetsen, anders was ik voor een goedkopere versie gegaan.NE5Freak schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:42:
[...]
Je kon de verschillende qpads goedkoop bestellen op samenkopen.net. Misschien dat daar binnenkort weer een actie van is. Bij de laatste actie heb ik zelf een mk-85 brown gehaald. Superblij ermee. De organisator heeft overigens een paar extra ingekocht die die verkoopt op http://sk.nkon.nl/Qpad-toetsenborden.html
Ik zie wel dat enkel nog de mk 85 en mk 50 en dan ook enkel nog blue en red er nog zijn. Maar als dat jou ding is, kun je ze dus daar voor een fractie van wat rechtstreeks bij qpad halen kost krijgen.
Ik had een vraagje over mechanische toetsenborden. Is het mogelijk om meerdere kleuren te hebben? Bijv. blauw voor alles behalve wasd, en daar dan bijv. bruin voor? En wat is een goed toetsenbord voor een niet te hoge prijs(<90 à 100 euro)? Ik hoef er geen numpad bij als dat niet kan, maar liever wel, en ook backlight verlichting is gewenst.
En welke kleur switch is het handigst om the bottomen? Dus weinig kracht om in te duwen?
[ Voor 9% gewijzigd door SteenMSc op 11-09-2012 17:26 ]
De mk-85 onthoud de helderheid van de backlight tijdens reboots, heeft enkel een usb aansluiting (maar wel full nkro via usb). De mk-80 heeft usb en ps2, maar enkel full nkro over ps2, en over usb slechts 6kro.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:03:
[...]
Heeft de mk85 veel meerwaarde ten opzichte van de mk80? Het gaat me echt om de verlichting in de toetsen, anders was ik voor een goedkopere versie gegaan.
De mk85 komt met een stukje software waarmee je aan alle toetsen macros kunt koppellen.
verder is er net een nieuwe actie op samenkopen.net gestart:
http://www.samenkopen.net/action/455088
Dus heb je weer alle keus, maar kan het zijn dat je wel even moet wachten.
Ik neem aan dat je het over keycaps hebt en niet switches voor je eerste vraag. Je kunt best verschillende kleuren hebben, die moet je kopen. WASD Keyboards verkoopt customized keyboards, dan kun je dus zelf kiezen welke kleuren bijv. de wasd knoppen hebben. Die zijn alleen wel wat duurder dan 100 eur, en hebben geen backlight. Je kunt ook een paar losse keycaps kopen.TheMrWishtle schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:22:
Ik had al eerder mijn vraag gesteld, en daar geen antwoord op gekregen, dus ik vraag het maar nog een keer.
Ik had een vraagje over mechanische toetsenborden. Is het mogelijk om meerdere kleuren te hebben? Bijv. blauw voor alles behalve wasd, en daar dan bijv. bruin voor? En wat is een goed toetsenbord voor een niet te hoge prijs(<90 à 100 euro)? Ik hoef er geen numpad bij als dat niet kan, maar liever wel, en ook backlight verlichting is gewenst.
En welke kleur switch is het handigst om the bottomen? Dus weinig kracht om in te duwen?
Voor je tweede vraag zou ik hier even kijken.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Het is de extra 20 euro dubbel en dwars waard. Aangezien het toetsenbord vrij hoog is, had ik er graag een complete polssteun bij, en die zit alleen bij de K90. De toetsen voelen iets anders aan, fijner vind ik.
Dan heb je nog de super vette backlight achter alle toetsen. De mechanische hebben een blauw ledje, de macrotoetsen een witte. Deze macrotoetsen zijn super makkelijk in te stellen.
Al met al: Twijfel je tussen de K60 en de K90? Spendeer die paar euro extra in de K90. Hij is veel beter
Tja, je kunt ze evt per stuk kopen en dan zelf in het toetsenbord zetten. Maar zou dat niet gewoon heel verwarrend zijn, meerdere switches op een toetsenbord? Op z'n hoogst iets andere druk per toets zoals de Topre Realforce.MegaTronics schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:28:
Ik denk dat hij het echt over verschillende switches heeft en het lijkt mij dat dat wat lastig te leveren is.
Bedankt. Ik bedoelde 2 verschillende kleuren switches. Blauw schijnt fijn te zijn om te typen, maar vervelend te bottomen.msikma schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:57:
[...]
Ik neem aan dat je het over keycaps hebt en niet switches voor je eerste vraag. Je kunt best verschillende kleuren hebben, die moet je kopen. WASD Keyboards verkoopt customized keyboards, dan kun je dus zelf kiezen welke kleuren bijv. de wasd knoppen hebben. Die zijn alleen wel wat duurder dan 100 eur, en hebben geen backlight. Je kunt ook een paar losse keycaps kopen.
Voor je tweede vraag zou ik hier even kijken.
Heeft iemand ervaring met de Razer Blackwidow Ultimate? Of the Blackwidow Anansi?
zijn er keyboards met brown of blue switches voor onder de 100,- te krijgen? Ik weet alleen van de blackwidow stealth, de rest wordt met verzending bijna altijd wel duurder. De razer's lijken me qua uiterlijk niet iets.
Ik heb al een tenkeyless Filco met browns. Die had ik eigenlijk voor de woonkamer bedoeld waar m'n game machine staat. Maar sinds ik tegenwoordig een nette studeerkamer heb met een thuiswerkplek staat m'n Filco daar, want ik tik daar toch het meest. Dus nu loop ik weer op een crappy rubber keyboard te gamen. Dus ik zocht eigenlijk een (niet te duur) mechanisch keyboard met brown / blues om bij alle twee m'n computers mechanisch te houden. Omdat het een aparte kamer is kan ik daar lekker op blues raggen zonder m'n vriendin te ergeren. Ben weer erg geneigd om een Filco Ninja Tenkeyless maar nu met blues te bestellen, maar ik schrik weer van de prijs.
Heeft iemand een qpad direct van de sweedse website besteld? De mk50 kost daar 79,- en met de 20,- verzendkosten zit ik dan precies op de 99,- euro. Maar komt daar nog douane bij of andere onverziene geintjes?
Misschien moet je gewoon een keer naar Amerika op vakantie gaan en als je er dan toch bent daar een mechanical keyboard kopen. Dan kun je vast wel aan bijvoorbeeld een Ducky voor onder de 100 euro komen.
[ Voor 44% gewijzigd door Fleximex op 13-09-2012 10:24 ]
http://tweakers.net/price...byte-osmium-(osmium).html
Voor nog geen 50 euro heb ik een Cherry G80-3000 LPCEU-2 US layout met Black keyswitches gekocht in Duitsland en gister ontvangen. Daar is de originele Cherry keyboard goed verkrijgbaar, verwacht alleen geen media keys of speciale gaming aandacht. Gebruikte ik toch al niet dus een gewoon simpel toetsenbord is precies wat ik nodig had.dipje2 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:51:
ik had dit in een V&A 'gevraagd' ad gezet, maar misschien is het hier handiger:
zijn er keyboards met brown of blue switches voor onder de 100,- te krijgen? Ik weet alleen van de blackwidow stealth, de rest wordt met verzending bijna altijd wel duurder. De razer's lijken me qua uiterlijk niet iets.
Ik heb al een tenkeyless Filco met browns. Die had ik eigenlijk voor de woonkamer bedoeld waar m'n game machine staat. Maar sinds ik tegenwoordig een nette studeerkamer heb met een thuiswerkplek staat m'n Filco daar, want ik tik daar toch het meest. Dus nu loop ik weer op een crappy rubber keyboard te gamen. Dus ik zocht eigenlijk een (niet te duur) mechanisch keyboard met brown / blues om bij alle twee m'n computers mechanisch te houden. Omdat het een aparte kamer is kan ik daar lekker op blues raggen zonder m'n vriendin te ergeren. Ben weer erg geneigd om een Filco Ninja Tenkeyless maar nu met blues te bestellen, maar ik schrik weer van de prijs.
Heeft iemand een qpad direct van de sweedse website besteld? De mk50 kost daar 79,- en met de 20,- verzendkosten zit ik dan precies op de 99,- euro. Maar komt daar nog douane bij of andere onverziene geintjes?
http://www.idealo.de/prei...80-3000-lpceu-cherry.html
[ Voor 5% gewijzigd door siknu op 14-09-2012 12:54 ]
Bij de MM heb ik toch nog even getwijfeld of ik de Razer (blue) zou kopen maar deze heb ik toch links laten liggen ondanks dat deze best wel degelijk overkomt.
Nu doet zich het volgende voor: de nieuwe steelseries 6gv/2 is opeens een stuk lichter qua typen en gamen dan de versie die ik een paar maanden geleden heb gehad.
Mijn conclusie na 3 mechanische toetsenborden met (black switches) is dat niet 1 gelijk is qua aanslag, de vershillen zijn best groot waarbij de ene beduidend zwaarder is dan de andere.
Ik ga nu een tijdje dit toetsenbord gebruiken en kijken of ik hieraan kan wennen.
De CM Storm Trigger met MX brown (SGK-6000-GKCM1) lijkt inderdaad zeldzaam en zul je waarschijnlijk moeten importeren (met alle extra kosten die daarbij komen).TheMrWishtle schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:26:
Na een beetje onderzoek, heb ik besloten voor Cherry MX Brown switches te gaan. Ik kon alleen nergens een toetsenbord vinden met achtergrond verlichting. De Cooler Master Trigger heeft ze, maar alleen in de V.S. Weet iemand waar ik die dan moet kopen, of heeft iemand een alternatief?
Als alternatief kun je de Qpad MK-80 of MK-85 met MX Brown hier aanschaffen voor een leuke prijs. Dit is in ieder geval de correcte US layout (met grote shift).
Andere alternatieven staan er volgens mij wel in dit topic, maar dat moet je zelf maar doorlezen.
Persoonlijk vind ik de backlight overigens niet zoveel toevoegen.
Heel erg bedankt. Ik ga hem zeker bestellen, behalve als iemand weet waar ik de trigger kan importeren. Amazon doet het niet.Flitzer schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:53:
[...]
De CM Storm Trigger met MX brown (SGK-6000-GKCM1) lijkt inderdaad zeldzaam en zul je waarschijnlijk moeten importeren (met alle extra kosten die daarbij komen).
Als alternatief kun je de Qpad MK-80 of MK-85 met MX Brown hier aanschaffen voor een leuke prijs. Dit is in ieder geval de correcte US layout (met grote shift).
Andere alternatieven staan er volgens mij wel in dit topic, maar dat moet je zelf maar doorlezen.
Persoonlijk vind ik de backlight overigens niet zoveel toevoegen.
[ Voor 5% gewijzigd door SteenMSc op 16-09-2012 10:16 ]
De Corsair Vengeance K90 heeft (mooie) verlichting. Het zijn wel Red switches, maar ik vind ze heerlijk.TheMrWishtle schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:26:
Na een beetje onderzoek, heb ik besloten voor Cherry MX Brown switches te gaan. Ik kon alleen nergens een toetsenbord vinden met achtergrond verlichting. De Cooler Master Trigger heeft ze, maar alleen in de V.S. Weet iemand waar ik die dan moet kopen, of heeft iemand een alternatief?
Ga je geen last krijgen van de 2KRO, of is het dermate retro dat dat niet het geval is? Hoe dan ook gaaf toetsenbord, zeker als je boos bent is het fijn om ermee te typen.msikma schreef op zondag 16 september 2012 @ 02:32:
Heb zojuist een origineel IBM Model M keyboard gekocht. Ongebruikt! Wel een wat latere versie (de latere versies zijn iets minder mooi dan de originele, maar nog steeds supergoed). Ga ik gebruiken voor mijn retro gaming rig.
Die had ik al eerder op het oog. Ik vind hem heel mooi, maar ik weet niet of red switches goed zijn voor gamen? Anders zal ik hem zeker overwegen. Kan hij ook van kleur veranderen, Of is hij alleen maar blauw?(dan kan ik daar de rest een beetje op afstellen)Cornholio schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:23:
[...]
De Corsair Vengeance K90 heeft (mooie) verlichting. Het zijn wel Red switches, maar ik vind ze heerlijk.
Ben me overigens net aan het inlezen over mechanische keyboards. Ik wist überhaupt niet wat het verschil was, en hoe het moet voelen. Maar ik heb ergens nog wel wat hele oude keyboards liggen, waaronder misschien zelfs wel een jaren '80 IBM toetsenbord. Van wat ik tot nu toe gelezen, gehoord en gezien heb (nee, niet gevoeld) zou ik zelf voor een Cherry MX Blue gaan. Ik wil bij WASD een custom keyboard maken, zoals je hier kan doen: http://www.wasdkeyboards....d-v1-custom-keyboard.html, maar het komt op zo'n 200 dollar om dat ding hierheen te laten komen. Nogal aan de prijzige kant. Ik heb best 140 dollar voor een toetsenbord over, zeker als 'ie helemaal naar mijn wensen is gemaakt. Maar nog een 50 dollar om het te bezorgen? Nee dank je. Ik heb nota bene een vulpotlood van 10 dollar uit Hong Kong laten komen voor maar 4 dollar extra. Waarom is bestellen in de VS zo duur..
In jouw geval zou ik je eigenlijk af willen raden om gelijk een duur bord aan te schaffen. Kijk anders of er hier of op Deskthority.net mensen zijn die hun oude toetsenbord met MX blue switches verkopen. Dat is bijna allemaal binnen Europa en omdat ze 'tweedehands' zijn, zullen ze zelfs nog wat goedkoper zijn.
Anders kan je hele leuke goedkope bordjes vinden op de Vendio winkel van Qtan. De HPE 87 is bijvoorbeeld maar $64, wat met $20 verzendkosten op slechts €65 komt. In het slechtste geval vindt je het niks en kan je hem weer verkopen.
Als blijkt dat je het wel lekker vindt kan je altijd nog kijken voor een custom bord.
* JaccoW is zelf tegen zijn eigen advies ingegaan destijds. Heb gelijk €250 neergelegd voor een Déck Legend.
[ Voor 15% gewijzigd door JaccoW op 16-09-2012 22:56 ]
Oh maar ik impliceerde ook niet dat dit de info van de TS vervangt. Gewoon een extra bronF_demon schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:51:
De TS van dit topic bevat anders ook aardig wat info.
In jouw geval zou ik je eigenlijk af willen raden om gelijk een duur bord aan te schaffen. Kijk anders of er hier of op Deskthority.net mensen zijn die hun oude toetsenbord met MX blue switches verkopen. Dat is bijna allemaal binnen Europa en omdat ze 'tweedehands' zijn, zullen ze zelfs nog wat goedkoper zijn.
Anders kan je hele leuke goedkope bordjes vinden op de Vendio winkel van Qtan. De HPE 87 is bijvoorbeeld maar $64, wat met $20 verzendkosten op slechts €65 komt. In het slechtste geval vindt je het niks en kan je hem weer verkopen.
Als blijkt dat je het wel lekker vindt kan je altijd nog kijken voor een custom bord.
* Richard P is zelf tegen zijn eigen advies ingegaan destijds. Heb gelijk €250 neergelegd voor een Déck Legend.Maar dat was voordat er echt leuke goedkoper varianten waren zoals nu.
EDIT: Gezien de wachttijden voor een bestelling uit Hong Kong, alleen om Blues te proberen, is het een idee om voor de Steelseries 6Gv2 die Blacks heeft? Als ik de blues alleen al hoor, krijg ik zin om te gaan typen.
- mooi ding trouwens die Legend.
[ Voor 5% gewijzigd door Richard P op 17-09-2012 00:34 ]
Probleem wat ik heb met de Vengeance is dat maar een deel mechanisch is, en een deel niet. Wat wel en niet mechanisch is precies, is ook niet duidelijkCornholio schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:23:
[...]
De Corsair Vengeance K90 heeft (mooie) verlichting. Het zijn wel Red switches, maar ik vind ze heerlijk.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In dit filmpje vertelt hij welke toetsen wel en niet mechanisch zijn. Vrijwel alle nuttige toetsen dus eigenlijk, behalve ins/home/del etc., de F-toetsen, escape en de macrotoetsen. Denk niet dat het heel veel uitmaakt.lanerios schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:06:
[...]
Probleem wat ik heb met de Vengeance is dat maar een deel mechanisch is, en een deel niet. Wat wel en niet mechanisch is precies, is ook niet duidelijk
Prijs vergelijking is gewoon een beetje off imo
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De enige toets die ze van mij nog mechanisch mogen maken is de Escape toets
Bij andere full-mechanical toetsenborden met macrokeys hebben mensen nogal eens de neiging om op een Macro key te drukken als ze de Escape toets willen indrukken (Of andersom). Bij 1 plank was dit probleem zelfs zeer hinderlijk omdat de Escape toets direct naast een macro key lag. Welk toetsenbord dit zo is weet ik niet.
* D4NG3R koopt binnenkort ook een K90
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2012 10:33 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Heb het in de winkel uitgeprobeerd en vind het toch wat vreemd aanvoelen. In bijv BF3 gebruik je o.a. ook de F toetsen en dat is imo een gekke overgang.
Nee, vind het een mooi Tobo en zou voor mij een grote kanshebber zijn maar dan wel volledig mechanisch.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Ik heb al wat op ebay gezocht maar daar vind ik alleen windows varianten. En op google kom ik uit op de bekende razor en corsair varianten waar een mac versie van uit is gebracht.
Hier is die te koop, maar ook de professional silent (brown) en dan zou je er een mac set van 17 euro bij moeten kopen.
Verwijderd
nu heb ik de Gigabyte Aivia Osmium USB 3.0 Mechanical Gaming Keyboard besteld die als goed is morgen binnen komt.
met 1 1/2 kilo hoef je niet bang te zijn dat die verschuift .
hij is pas uitgebracht en heb er met alles wat ik lees vertrouwen in.
http://www.pcgameware.co.uk/gigabyte-aivia-osmium-review/
http://www.youtube.com/wa...E&feature=player_embedded
The back of the box highlights many other features of the keyboard:
Superior Cherry MX Mechanical Key-Switch Technology
Supports USB 3.0 SuperSpeed (via motherboard)
Absolute Anti-Ghosting Multi-Key Press Capability
18K Gold-Plated Connector
2 Meters Cotton-Braided Cord
Five Macro Keys
Dynamic Volume and Backlit Illumination Control
Full-Sized Wrist Rest
Ultra-Stable Non-Stick Rubber Feet Stands
Macro Profile Switch
GHOST™ Macro Engine
Non-Slip Wear-Resistant UV Coated Keycaps
Accessories (Customized Keycaps & Keycap Puller)
Ik ben zelf heel tevreden met de goedkopere versie van de k90 namelijk de k90
Persoonlijk vind ik dat gigabyte geval lelijk

Je bent ook de eerste van wie ik hoor dat je echt problemen hebt met de k90, ram je misschien te hard op de toetsen
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Geen idee. Nog nooit met een 2KRO gewerkt. Hoor er gemengde dingen over, maar ik denk eigenlijk niet dat het zo'n groot probleem zal zijn. We zullen zien.Seers schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:27:
[...]
Ga je geen last krijgen van de 2KRO, of is het dermate retro dat dat niet het geval is? Hoe dan ook gaaf toetsenbord, zeker als je boos bent is het fijn om ermee te typen.
vraagje: Wat was de prijs, en graag een review als je hem hebt!
2KRO houd toch in dat je maar 2 toetsen tegelijk kan indrukken? (Of 3). Is dat niet wat weinig? Ik weet niet wat je precies wilt doen met die ramplank, maar meer als typen zou ik er niet mee willen doen
De review is de eerste linklanerios schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:34:
@Zoltan,
vraagje: Wat was de prijs, en graag een review als je hem hebt!

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
2KRO kan in veel gevallen een heel groot probleem zijn. Vooral tijdens gamen kunnen er rare dingen optreden.msikma schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:20:
[...]
Geen idee. Nog nooit met een 2KRO gewerkt. Hoor er gemengde dingen over, maar ik denk eigenlijk niet dat het zo'n groot probleem zal zijn. We zullen zien.
Stel je speelt een FPS en bent aan het sprinten (w-key + shift). Als je tijdens de sprint over een muur wil springen (spatiebalk) dan bestaat dus de kans dat de spatie niet geregistreerd wordt en je dus niet kan springen. Wat ook kan is dat hij de spatie aanslag verkeerd registreerd en ziet als een ctrl aanslag. 2KRO is dan ook niet aan te raden voor gamen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
No shit sherlock.. ik vraag naar ZIJN review. Graag eerst even lezen en denken voordat je gaat posten.
On topic:
Tobo ziet er wel goed uit zeg, alleen lijkt die pols steun ding erg lang
[ Voor 29% gewijzigd door corset op 19-09-2012 10:13 ]
Hoor ook van mensen die zeggen dat ze op een 2KRO gewoon FPS games kunnen spelen. Het is een experiment, we zullen zien hoe het werkt. Als het niet gaat ga ik hem voor werkdoeleinden gebruiken.ChojinZ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:35:
[...]
2KRO kan in veel gevallen een heel groot probleem zijn. Vooral tijdens gamen kunnen er rare dingen optreden.
Stel je speelt een FPS en bent aan het sprinten (w-key + shift). Als je tijdens de sprint over een muur wil springen (spatiebalk) dan bestaat dus de kans dat de spatie niet geregistreerd wordt en je dus niet kan springen. Wat ook kan is dat hij de spatie aanslag verkeerd registreerd en ziet als een ctrl aanslag. 2KRO is dan ook niet aan te raden voor gamen.
@ Zoltan1955
Is dit dat toetsenbord? pricewatch unsorted: Gigabyte Osmium (Osmium)
[ Voor 38% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 19-09-2012 11:20 ]
Logitech is de grote afwezige op de mechanische markt wat dat betreft. Zou wel willen weten wat Logitech hiervan zou bakken.Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:17:
* Alexxxxxxxxxx wacht nog steeds op een Logitech G19 met mechanische toetsen (dus de toetsen via PS/2, en de multimedia features via USB)
Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com
Ow, patience zal best wel werken hoor!msikma schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:10:
[...]
Hoor ook van mensen die zeggen dat ze op een 2KRO gewoon FPS games kunnen spelen. Het is een experiment, we zullen zien hoe het werkt. Als het niet gaat ga ik hem voor werkdoeleinden gebruiken.
Maar hoe meer toetsen je tegelijkertijd gebruikt, hoe groter de kans op faalen.
Wikipedia: Rollover (key)
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik kan het zelf niet uittesten wat ik het lekkerste vind typen omdat ik niemand ken met black of red switches.
Alvast bedankt
Paar euro boven je budget heb je de: pricewatch: Corsair Vengeance K90 (US English)
Nogmaals eentje van net boven je budget: pricewatch: Gigabyte Osmium
Razer Black Widow: pricewatch: Razer Black Widow
Redelijk slecht beoordeeld als ik reviews hier op t.net en google lees.
Anders zou ik idd voor een K60 gaan
Ik vind browns fijner dan blacks maar zoiets moet je toch echt zelf een keer voelen.
Ik heb al vaak gehoord dat er bij de Razer problemen zijn. Slechte bouwkwaliteit.
Verder heb je nog keuze uit: pricewatch: Cooler Master Storm QuickFire Pro RED (relatief goedkoop!)
En pricewatch: Corsair Vengeance K60 (International English)
Alle andere zijn waarschijnlijk boven de €100.
[ Voor 45% gewijzigd door Fleximex op 20-09-2012 17:13 ]
Verwijderd
Browns zijn imo heel erg lekker, ik weet niet op welke termijn je ze wilt hebben, maar ik ben zelf een groot fan van de http://www.samenkopen.net/action/455088 . Hier heb ik mijn mk80's brown vandaan. Gw2 gaat er heel lekker op, double tappen etc. De mk80 ligt alleen net wat boven je budget. Als je ook met een andere kleur genoegen neemt, zou je ook nog voor mk50's kunnen gaan, maar daar zit o.a. geen backlit op en de browns zijn daarvoor niet beschikbaar.Jelle Jort schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:09:
Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord voor onder de 100 euro. Ik wil er voor schoolwerk op typen en voor de rest vooral gw2 op spelen. Ik ben daarom rond gaan kijken en ik kwam uit op de Steelseries 6gv2 en de k60 van corsair. Heeft iemand een betere optie en wat raden jullie aan? red of black?
Ik kan het zelf niet uittesten wat ik het lekkerste vind typen omdat ik niemand ken met black of red switches.
Alvast bedankt
Ik zou trouwens niet echt weten waar je macro keys voor zou moeten gebruiken, aangezien je toch niet meer dan 9 skills en een paar f skills totaal kan hebben.
Ik typ zelf op de K60 van corsair.Jelle Jort schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:09:
Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord voor onder de 100 euro. Ik wil er voor schoolwerk op typen en voor de rest vooral gw2 op spelen. Ik ben daarom rond gaan kijken en ik kwam uit op de Steelseries 6gv2 en de k60 van corsair. Heeft iemand een betere optie en wat raden jullie aan? red of black?
Alvast bedankt
lees anders ook mijn review eens door misschien helpt je dat wat
Verwijderd
Hij verschilt zeker wel van de 6gv2. Bij de 6gv2 hebben ze de linker windows toets weggelaten. Als je in ubuntu een beetje overweg kunt met hotkeys, dan is dat echt een drama.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:44:
Ik wilde oorspronkelijk ook niet voor een toetsenbord met backlight gaan, maar de mk50 heeft op de een of andere manier leveringsproblemen met browns. Alle andere kleuren zijn prima, maar de afgelopen 2 acties zijn er geen mk50 browns verkrijgbaar geweest. Voor browns zijn de mk80's dus een mooie optie, en als je het geduld hebt kun je voor de andere ook naar de mk50 kijken. Al verschilt deze met blacks of reds o.i.d. natuurlijk niet zo wezenlijk van bijvoorbeeld de 6gv2 of k60 etc.
De mk50 heeft juist de rechter windowstoets weggelaten en daar de Fn toets gedumpt.
Klein verschil, maar het kan heel vervelend zijn.
Verwijderd
Alle mechanische keyboards hebben het klassieke rechthoekige design en sinds ik de MS 4000 heb wil ik eigenlijk geen normaal tobo meer
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja het kan, Lanx op Geekhack heeft het al eens gedaan. Makkelijk is het echter niet.nero355 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:59:
Maffe vraag : Zou ik mijn keyboard op de één of andere manier naar een mechanische versie kunnen ombouwen
Alle mechanische keyboards hebben het klassieke rechthoekige design en sinds ik de MS 4000 heb wil ik eigenlijk geen normaal tobo meer
Er zijn trouwens ook enkele oude modellen en een nieuw project. De Truly Ergonomic is misschien een alternatief voor je. Of de echt flexibele μTRON
[ Voor 24% gewijzigd door JaccoW op 21-09-2012 14:33 ]
Enige wat wel grappig is dat is die mod : http://geekhack.org/index.php?topic=12439.120 maar verre van bruikbaar elke dag op die manier... hij leeft zich wel uit met moddenF_demon schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:10:
Ja het kan, Lanx op Geekhack heeft het al eens gedaan. Makkelijk is het echter niet.
Er zijn trouwens ook enkele oude modellen en een nieuw project. De Truly Ergonomic is misschien een alternatief voor je. Of de echt flexibele μTRON
Dan maar wachten op MS totdat ze een nieuwe maken met mechanische switches
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
dat is wel k*t voor je.hawker schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:43:
Ik heb 2 weken geleden mijn IBM Model M uit 1996 vorige week weggegooid. Na een aantal jaar trouwe dienst heb ik er per ongeluk bier over laten vallen. Het hele apparaat uit elkaar gehaald ( Lees: 3 uur werk! ) en hem weer in elkaar te hebben gezet, bleek dat hij echt gestorven is. Een aantal connectoren doorgebrand, waardoor een aantal toetsrijen ( E,D,C bijvoorbeeld ) niet meer werken. Nu dus maar weer terug naar een Logitech g110 tot ik weer een vervanger gevonden heb.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik weet dat ik zelf laptopkeyboards prettig vindt en dat te zware toetsen juist last geven aan de vingers bij veel typwerk.
Hoe doen mechanische borden het op dat vlak?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
cherry mx-blue switches zijn het meest geschikt om op te typen. black en red switches zijn meer gemaakt voor gamen, en brown switches zitten er tussen in.Eagle Creek schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:42:
Wat ik mij afvraag: hoewel mechanisch voor games telkens wordt aangeraden i.v.m. de goede feedback en snelle respons, hoe zit het met mensen die gewoon 'veel' typwerk hebben?
Ik weet dat ik zelf laptopkeyboards prettig vindt en dat te zware toetsen juist last geven aan de vingers bij veel typwerk.
Hoe doen mechanische borden het op dat vlak?
maar het maakt niet helemaal uit welke switch je hebt, het blijft veel beter dan een rubber dome.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Bij de specs van een toetsenbord heb ik overigens nog nooit de kersenkleurvermelding zien staan dus hoe weet je welke je zou hebben?
[ Voor 31% gewijzigd door Eagle Creek op 22-09-2012 01:23 ]
Verwijderd
ik heb mx brown, ik moet veel essay's schijven (lees: 2000 woorden per week) en ik houd ongelofelijk veel van mijn toetsenbord. Ik heb blues geprobeerd, maar die maken imo veel te veel lawaai, als je 's middags op je studentenkamer zit te werken wil je gewoon in relatieve stilte werken, de browns zijn daar perfect voor. Ik heb geen ervaring met blacks en clears, maar browns vind ik gewoon allround de beste uit de cherry mx series tot nu toe. Ook gw2 kan er geweldig mee, nog nooit een probleem met double tap of iets gehad. Browns are the way to go imho als je gewoon allround goede prestaties wilt. Op samenkopen is er net weer een nieuwe qpad actie gestart waar ik zeer goede ervaringen mee heb, daar zijn mk80's (=xarmor u9-bl)'s met alle kleuren switches te krijgen. Zeer de moeite waard, en een zeer betrouwbare actie.Eagle Creek schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:22:
Ik typ én ik game.. De blue lijkt me dan dus af te vallen afgaande van deze specs. Ook zijn mijn herinneringen met oude IBM-borden niet erg positief..
Bij de specs van een toetsenbord heb ik overigens nog nooit de kersenkleurvermelding zien staan dus hoe weet je welke je zou hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 03:02 ]
Op veel sites die over mechanische borden gaan lees ik als eerste comments als dat men geen aandacht besteed aan hun toetsenbord. Hier herken ik mijzelf totaal niet in. Al bijna zolang als dat ik pc's koop koop ik ook met zorg en overweging de invoerapparatuur. Natuurlijk is uiterlijk van belang maar uiteindelijk gaat een fijne hanteerbare muis en een prettig typbaar toetsenbord absoluut aan kop bij de keur. Het ene bord is het andere niet en voor iemand die veel typt (zoals ik) is een comfortabel bord een must. Zowel qua snelheid als belastbaarheid (hoe lang ik door kan gaan) stel ik zeker mijn eisen.
Wat ik ook veel genoemd zie worden is dat de borde langer meegaan. Eerlijk gezegd heb ik in mijn hele leven nog maar 1 toetsenbord "versleten", dus die langere levensduur is in de praktijk wellicht een beetje een wassen neus.
Geluid bij het typisch is voor mij geen probleem, je mag best horen dat er gewerkt wordt. Ik vind mijn huidige K360 ook aardig wat produceren terwijl deze mij er toch geen veel comfort voor teruggeeft (voordeel hiervan is wel dat hij draadloos is, maar je moet niet alles willen
Heb op dit moment een Logitech K360 die mij nogal tegenvalt. Daarnaast heb ik een G15 die op zich prettig is maar toch nog ook weer niet helemaal wat ik zoek. Ik ga dus, na het lezen van dit topic, een mechanisch bord bestellen en uitproberen en ik ben zeer benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 22-09-2012 05:55 ]
Ik moet zeggen, ze typen echt geweldig, maar zijn een tikje lawaaiig. Niet dat ik me er aan stoor, ik vind het wel lekker klinken, maar voor een werkomgeving met collega's is het misschien een tikje te veel. Er wordt gezegd dat ze niet zo geschikt zijn voor gamers die snelle spellen spelen, maar UT2004 speelde prima. Tot zover geen spijt van mijn aankoop.
Ik heb het zonet even geprobeerd met mijn Unicomp (aannemende dat hij dus ook hetzelfde circuit en verwerking gebruikt), en dat gaat an sich wel goed. 2KRO is denk ik het gegarandeerde minimum.ChojinZ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:35:
[...]
2KRO kan in veel gevallen een heel groot probleem zijn. Vooral tijdens gamen kunnen er rare dingen optreden.
Dus: A+Z+X geeft je alleen A+Z.
W+A+Shift+Ctrl+Shift geeft de volle gevraagde output (schuin naar links schietend sprintend springen).
W+A+Ctrl+Left+Down+0 gaat ook goed. Als je er dan nog Shift bij in wil drukken gaat de 0 weg en krijg je insert (oei, ghosting!).
Ik zit nu wel op USB, maar ik denk dat 6 keys ook wel tegen het maximum van de unicomp aanleunt.
Alhoewel ik het geen fijn toetsenbord voor gaming zou vinden, lijkt het 2KRO verhaal me niet echt een groot probleem.
Edit: gedaan met: http://www.microsoft.com/...ntighostingexplained.mspx
[ Voor 3% gewijzigd door Seers op 22-09-2012 20:37 ]
Daar was ik zelf ook naar op zoek voor mijn nog-te-kopen browns om een echt stil toetsenbord te maken. Ik zat zelf te denken aan iets bij Eriks, maar daar moet ik nog even achteraan. Keuze genoeg daar in ieder geval.Droflen schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:07:
Weet er iemand waar je o-rings kan halen zonder dat je 20 euro moet betalen zoals op wasd?
Kan je daar als particulier bestellen? Een webshop ofzo? Ik kan namelijks niks vinden over bestellen op de siteSeers schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:42:
[...]
Daar was ik zelf ook naar op zoek voor mijn nog-te-kopen browns om een echt stil toetsenbord te maken. Ik zat zelf te denken aan iets bij Eriks, maar daar moet ik nog even achteraan. Keuze genoeg daar in ieder geval.
PC Specs
(en er moet ook een numeriek op zitten)
[ Voor 11% gewijzigd door PZOOO op 27-09-2012 22:18 ]
ICT & Reizen
Voor zover ik weet zijn er geen draadloze toetsenborden die ook mechanisch zijn. Of ze ook werken in combinatie met OSX heb ik al helemaal geen weet van..PZOOO schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:17:
Ik zoek een draadloos keyboard dat kwa toetsen op de Apple keyboard lijkt, weet iemand een identiek model? Ik wil het zowel voor windows als mac gaan gebruiken.
(en er moet ook een numeriek op zitten)
Dat is dus niet mechanisch alleen dan, dat zijn rubberdomes met een sizzor ertussen.wouter03 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:11:
[...]
Voor zover ik weet zijn er geen draadloze toetsenborden die ook mechanisch zijn. Of ze ook werken in combinatie met OSX heb ik al helemaal geen weet van..
Maar om toch antwoord te geven, dan kom je bij iets als de Logitech K750. Ik moet zeggen, dat bord typed toch nog best wel fijn, het is geen straf om te gebruiken ondanks dat ik MX Brown nu redelijk gewend ben.
Eigenlijk vind ik dat bordje ook voor b.v. SC2 toch wat meer de MX Blue sensatie geven dan ieder ander bord dat ik tot nu toe gevonden heb. De travel is gewoon erg kort, toch jammer, ik zou eigenlijk graag MX Black gewicht switches hebben met 2mm tot bottom.
Heeft iemand een idee of er een switch is die een héél korte travel heeft een een accentuatie punt dicht tegen de onderkant?
Dit topic is gesloten.