Verwijderd

Zoals in de post hiervoor heb ik een qpad mk80 brown gekocht, via samenkopen. De actie is al afgelopen, maar degene die deze actie heeft georganiseerd heeft er een paar extra besteld, ook wat mk85's, met macro keys. Mijn mk80 is volledig mechanisch (inclusief de toetsen als scroll lock etc.) Op zijn site zou je kunnen kijken of hij nog heeft. Mailen naar sk@nkon.nl zou ook kunnen denk ik. Deze qpad mk85's zijn rebrands van de xarmor u9bl-s volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 16:57 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Na lang hier mee te lezen heb ik besloten om ook een mechanische keyboard te kopen.
Ik heb een tijd zitten twijfelen tussen Blue of Red Switches.
Omdat ik voornamelijk veel typ voor school e.d. zat ik dus eerst te denken om een toetsenbord aan te schaffen met Blue Switches maar daar ben ik op een gegeven moment maar van af gestapt toen ik erachter kwam dat deze dus minder geschikt zijn voor mmo's , racers en shooters .
En laat dat nou net de type games zijn die ik het meeste speel , en het typen zal sowieso wel beter gaan dan op m'n huidige toetsenbord.

Ik ben dus uiteindelijk maar voor de Corsair K90 gegaan vanwege het design en de Red Switches .
Het maakt mij niet al te veel uit dat het toetsenbord niet helemaal mechanisch is , het is wel zonde maar het grootste punt is voor mij toch het design :9~ .

Ik krijg hem morgen binnen (volgens mycom).

ps.
Er is ipv de US-EN versie de INT-EN versie gekoppeld aan het topic , kan misschien vervelend zijn (ik had hem bijna besteld)

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Mijn Qpad MK80 is vandaag binnen gekomen met de post en ik moet zeggen, het is geniaal. Net battlefield gespeeld alsof ik ding al jaren heb en binnen kort met Guild Wars 2 maar is kijken hoe het daar werkt. Ik heb gekozen voor de browns met in m'n achterhoofd dat mijn game interresses bij veel verschillende genre's liggen en daarom voor de midden weg gegaan ben. BF3 gaat echt geniaal en ik was iig sneller met reageren op de meeste dingen, enige jammer is dat ik er achter kwam geen ps/2 slot op me moederbord te hebben en dat ik het TB via de usb moest aansluiten :( maar ach, hij doet het prima :) En ghosting nog niet gemerkt, mischien als ik sneller word met dit toetsenbord. (ik heb het ook besteld via de samenkopen actie).

De backlighting is wel wat fel op z'n zwaarst, maar daar zijn de verschillende standen voor. So far ben ik one happy camper, of, nou ja, ik camp niet zo veel meer. Rushen ftw :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:54:
Zoals in de post hiervoor heb ik een qpad mk80 brown gekocht, via samenkopen. De actie is al afgelopen, maar degene die deze actie heeft georganiseerd heeft er een paar extra besteld, ook wat mk85's, met macro keys. Mijn mk80 is volledig mechanisch (inclusief de toetsen als scroll lock etc.) Op zijn site zou je kunnen kijken of hij nog heeft. Mailen naar sk@nkon.nl zou ook kunnen denk ik. Deze qpad mk85's zijn rebrands van de xarmor u9bl-s volgens mij.
ik had bijna een mk-85 gehaalt vanwege die link, maar ik dacht: voor 140 euro wil ik er ook wel 1 met witte achtergrond verlichting... dus ik zoek nog even door :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

F_demon schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:34:
[...]

Mijn Cherry mx clears heb ik wel even aan moeten wennen, maar dat zijn ook zwaardere switches.
Pijn in de vingers bij snelle racespellen en sommige games. Maar na verloop van tijd worden je vingers sterker en voel je het niet meer.

Browns of reds zijn een stuk lichter en kan je zelfs nog dempend maken door er o-rings op te zetten. Dan krijg je hele lichte switches (lichter dan standaard rubber domes) die minder geluid maken en ook nog eens voorkomen dat je vingergewrichten de hele klap opvangen.

Mischien dat mensen die reds hebben hier meer over kunnen zeggen?
heb browns en red en ja de reds lijken een stuk lichter te zijn.

Maar ik typ net zo lekker op mijn reds als op de browns. Vanwege het gamen voor de reds gekozen (speciaal nog geïmporteerd) Blacks waren voor mij te zwaar en daar kreeg ik echt last van.
Voor iemand die 8 uur per dag voor zijn werk achter de pc zit en dan ook nog prive een paar uur moest die de deur uit.

Geen last van gehad met die reds.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo ik heb ook een hekel aan rubbers, maar heb een beetje krap budget (80 euro) en twijfel tussen steelseries Gv2 of MK 50.. Tips zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:02:
Yo ik heb ook een hekel aan rubbers, maar heb een beetje krap budget (80 euro) en twijfel tussen steelseries Gv2 of MK 50.. Tips zijn welkom!!
Volgens mij is GoT toch echt geen afhaalbalie van gratis advies aan iedereen. Er word hier wat inzet verwacht en dit is geen inzet...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hier een gebruiker van een Filco Majestouch 2 click action (blue switches)

Heb hem nu een maandje of 7 en nog steeds heel tevreden over. Het typen maakt inderdaad een hoop geluid maar dat bevalt me eigenlijk wel.

Persoonlijk heb ik een hoop toetsenborden gehad maar eigenlijk voor deze Filco nooit eentje gevonden waar ik 100% tevreden over was. Heb onder andere de Logipech G15v2, Deluxe 250, Ultra X en wat Benq's gehad. Waar ik me het meest aan stoorde was de layout van de borden. Ook heb ik een grote hekel aan toetsenborden met een hoge enter-knop icm een alternatieve plaats voor de \

Heb een blue gekozen omdat ik de focus toch wel op typen wil leggen, heb ook met browns gewerkt maar vind ik overall toch net wat minder fijn.

Nu ik dit bord heb is de zoektocht naar het ultieme toetsenbord voor mij voorbij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dear kKaltUu,
I received your payment for $89.99. Thank you!
HPE met browns, zal zodra ik het binnen heb laten weten hoe wie wat :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een high-end gamingtoetsenbord, en ik bij deze zoektocht stuite op de K90 met mechanische toetsen, had ik toch een kleine vraag:

Ik speel graag (en lang) games. Echter type ik ook ontzettend veel (en snel, rond de 500 aanslagen p/m op een reguliere ramplank). Heeft iemand ervaring met mechanische toetsenborden qua typen? Aangezien ik hier wat minder fatsoenlijke informatie over kan vinden.

Edit: Het gaat hierbij om red cherry switches.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 18-08-2012 20:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
@hierboven: Ik heb sinds gister beschikking over een CM storm pro: http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirepro/

Met rode switches.

Ik gebruik hem pas kort dus maar het eerste is me opgevallen hoe veel fijner en sneller je kan typen met een mechanisch toetsenbord (deze igg). Het slaat echt fijner aan. Meer kan ik er nog niet over zeggen omdat ik hem pas zo kort heb en dus net ben overgestapt (zelfde schuitje als jou). Maar als je echt veel typt dan is dit echt fijner. Of het het geld waard is weet ik niet, als je veel typt dan moet je het op z'n minst geprobeerd hebben want het is wel een groot verschil.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:46

Pykow

Angelo OTR

D4NG3R schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:38:
Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een high-end gamingtoetsenbord, en ik bij deze zoektocht stuite op de K90 met mechanische toetsen, had ik toch een kleine vraag:

Ik speel graag (en lang) games. Echter type ik ook ontzettend veel (en snel, rond de 500 aanslagen p/m op een reguliere ramplank). Heeft iemand ervaring met mechanische toetsenborden qua typen? Aangezien ik hier wat minder fatsoenlijke informatie over kan vinden.

ik heb vroeger op een IBM toetsenboard gezeten en mechanisch typt een stuk fijner en sneller.

Ik heb nu de K90 en het is een fijn toetsenboard. niet van die hele zware toetsen, waardoor de overstap van mijn G15v2 naar deze niet echt heel erg is.
Ik game er veel mee en is gewoon goed en zonder problemen.
Het is een toetsenboard die ik je kan aanraden en daarnaast ziet het er ook nog eens geweldig uit in het donker :9~

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een qpad mk80 met browns, en ook deze typen heel erg lekker. Gisteren nog ff een lang stuk (+-2 uur mee bezig) erop getypet, mijn handen waren totaal niet moe, ik haal denk ik ongeveer zo'n 250-. De aanslag is tamelijk licht, met een goede polssteun erbij waar ik mijn handen prima op kan leggen Heerlijk, maar dat zal iedereen die hier een mechanisch toetsenbord heeft je waarschijnlijk vertellen. Let er wel op dat reds er niet om bekend staan om goed voor typen te zijn, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

D4NG3R schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:38:

Ik kom nu ook van een toetsenbord met cherry blacks af, en kan er gewoonweg niet meer werken als ik duf ben door medicijnen/lang spelen. Ik zit nu bijv. op een andere PC met een toetsenbord met membraam, en dit is gewoon te... raar om sneller mee te typen (toetsen voelen een beetje te wiebelig aan op het moment dat ze aangeslagen worden).

Btw, 500 APM?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Hallo allemaal,

Ik zit er nu al een tijd over na te denken een mechanisch toetsenbord te kopen, maar vindt 75€+ een te grote investering om 'zo maar' even te doen. Nu ben ik al in verscheidene mediamarkten en andere elektronica winkels geweest, maar heb nog steeds geen mechanisch toetsenbord aangetroffen. Weet iemand hier een winkel (Veenendaal, maar best bereid even tripje naar Utrecht/Arnhem/etc. te doen) waar ik mechanische toetsenborden (voornamelijk de verschillen tussen brown, black en red) even kan proberen op te tikken? Of als iemand toevallig wat verschillende toetsenborden heeft die ik even zou kunnen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat probleem heb ik dus ook. Maar ik heb ook de volgende vragen:

Wat is de ervaring van iemand die lange tijd MMO's speelt op mechanisch?
Iemand die veel typed? (ben met boek bezig)

En hoe bevalt de Razer Blackwidow of de Corsair K90, maar de corsair heeft weer geen volledig mechanisch ><

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Yllnath schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:42:
Hallo allemaal,

Ik zit er nu al een tijd over na te denken een mechanisch toetsenbord te kopen, maar vindt 75€+ een te grote investering om 'zo maar' even te doen. Nu ben ik al in verscheidene mediamarkten en andere elektronica winkels geweest, maar heb nog steeds geen mechanisch toetsenbord aangetroffen. Weet iemand hier een winkel (Veenendaal, maar best bereid even tripje naar Utrecht/Arnhem/etc. te doen) waar ik mechanische toetsenborden (voornamelijk de verschillen tussen brown, black en red) even kan proberen op te tikken? Of als iemand toevallig wat verschillende toetsenborden heeft die ik even zou kunnen uitproberen?
MediaMarkt en Saturn hebben Steelseries 6Gv2's in de winkel staan, met black switches.
lanerios schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:46:
Dat probleem heb ik dus ook. Maar ik heb ook de volgende vragen:

Wat is de ervaring van iemand die lange tijd MMO's speelt op mechanisch?
Iemand die veel typed? (ben met boek bezig)

En hoe bevalt de Razer Blackwidow of de Corsair K90, maar de corsair heeft weer geen volledig mechanisch ><
Ik krijg morgen de K90 binnen en ga daar vanaf zaterdag GW2 mee spelen, dus dan kan ik het je vertellen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Sagaris op 20-08-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Ik zit er over te denken om een qpad van die samenkopenactie te halen. Weet iemand wat de vorm van de 'enter' key is bij die toetsenborden?

Ik ben momenteel gewend dat de backslash boven de enter en onder de backspace staat, en wil dit graag zo houden, aangezien zowel mijn laptop als de computers op de universiteit dit ook zo hebben en ik die backslash nogal vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben allemaal zo'n keyboard, us international volgens mij. Dat is de standaard met normale shift, enter en backspace toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

NE5Freak schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:26:
Ik zit er over te denken om een qpad van die samenkopenactie te halen. Weet iemand wat de vorm van de 'enter' key is bij die toetsenborden?

Ik ben momenteel gewend dat de backslash boven de enter en onder de backspace staat, en wil dit graag zo houden, aangezien zowel mijn laptop als de computers op de universiteit dit ook zo hebben en ik die backslash nogal vaak gebruik.
Ik heb een qpad mk80 gekocht via de samenkopen.net actie en die heeft een langwerpige enter toets op 1 rij van het toetsenbord, dus niet zo'n dikke die over 2 rijen versprijd zit. Zoals in het plaatje van Redono te zien is.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

offtopic:
Yup, al teste ik het op dat moment wel op mijn laptop met ruk toetsenbord :P . Op een gewoon toetsenbord houd ik langere tijden 550+ vol.

Ik vraag me af of ik dit ook vol ga houden op een keyboard met Red Cherry MX knoppen. Aangezien dit (iets) zwaarder is als een gemiddeld toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het typen op reds zou snel moeten kunnen in theorie, deze zijn namelijk de lichtste cherry mx'en qua activation force. Veel mensen schijnen ze zelfs te licht te vinden om goed mee te kunnen typen en kiezen daardoor eerder voor browns of blues. Als je nauwkeurig bent in je aanslag zou het heel goed moeten gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vrij nauwkeurig ja. Hmmm ik denk dat ik een dezer weken maar eens naar de MM oid ga om te kijken of ze een mechanische ramplank uitgestald hebben. Iemand enig idee of dit het geval is bij de MM in Hengelo of Enschede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:21
Bij de Mediamarkt in Enschede staat alleen een Steelseries 6Gv2 (met black switches). Staat niet bij de normale toetsenborden, maar bij de special 'gamingsectie'. Trap aflopen, rechtsaf en dan doorlopen totdat je er tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Makster schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:45:
Bij de Mediamarkt in Enschede staat alleen een Steelseries 6Gv2 (met black switches). Staat niet bij de normale toetsenborden, maar bij de special 'gamingsectie'. Trap aflopen, rechtsaf en dan doorlopen totdat je er tegenaan loopt.
Thx, daar maar eens een keertje kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ik heb nu een aantal maanden de Das Keyboard met blank keys maar het typt toch niet geheel fijn zonder tekens erop. Kun je ergens keycaps kopen? Ik keek even op getdigital waar ik dit keyboard ook vandaan heb maar daar verkopen ze alleen WASD toetsen. Het liefst heb ik een winkel binnen Europa (nog beter is Nederland maar denk dat ze keycap winkels hebben in Nederland).

//edit Voordat ik het vergeet; ik heb wasdkeyboards.com gezien alleen het liefst gebruik ik geen paypal, heb al maanden gezeur met paypal omdat ze m'n bankrekening weigeren dus moet ik met allerlei prepaid creditcards te werk.

[ Voor 23% gewijzigd door Xufuja op 22-08-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Makster schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:45:
Ik had daar een maandje terug ook al gevraagt en zeiden ze nee... niet lief :P
word binnenkort maar weer eens een uitstapje :)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Creqaw schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:31:
Ik heb nu een aantal maanden de Das Keyboard met blank keys maar het typt toch niet geheel fijn zonder tekens erop. Kun je ergens keycaps kopen? Ik keek even op getdigital waar ik dit keyboard ook vandaan heb maar daar verkopen ze alleen WASD toetsen. Het liefst heb ik een winkel binnen Europa (nog beter is Nederland maar denk dat ze keycap winkels hebben in Nederland).

//edit Voordat ik het vergeet; ik heb wasdkeyboards.com gezien alleen het liefst gebruik ik geen paypal, heb al maanden gezeur met paypal omdat ze m'n bankrekening weigeren dus moet ik met allerlei prepaid creditcards te werk.
http://www.vendio.com/sto...bt-key-caps/catId=3982960
http://www.elitekeyboards...p?sub=access#cherrymxkeys
http://www.ebay.com/

Probleem is alleen dat je bijna overal met creditcard of paypal moet betalen.

Maar je zelf geen print opdrukken op de keycaps? Als je handig bent moet dat wel te doen zijn.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Xufuja
Ceditcard zelf is geen probleem, het probleem zit er meer in dat het irritant is om prepaid creditcards met paypal te koppelen (ondervonden toen ik keyboard kocht).
Anyway. elitekeyboard verkoopt zo te zien alleen bepaalde keycaps en vendio ziet er ronduit verdacht uit. Hoe precies geef je caps handmatig opdruk? Verf? Dan liever niet want dat word een smerige bende.

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
Deze is er ook nog, accepteren ook credit card en zijn niet al te duur. Plus je kan ook custom keys laten maken daar, met je eigen opdruk en keuze in kleur.

http://www.qwerkeys.co.uk/

[ Voor 29% gewijzigd door ErikG2 op 23-08-2012 19:24 ]

• NESFreak
Creqaw schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:31:

Aangezien alle opties die ik hier voorbij zie komen behoorlijk prijzig zijn, kun je denk ik beter je 'oude' toetsenbord in de vraag en aanbod gooien en zelf een nieuwe met opschrift bestellen?

• Xufuja
ErikG2 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:24:
Deze is er ook nog, accepteren ook credit card en zijn niet al te duur. Plus je kan ook custom keys laten maken daar, met je eigen opdruk en keuze in kleur.

http://www.qwerkeys.co.uk/
Heb ik gezien maar ze verkopen alleen kleine pakketjes.
NE5Freak schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:47:
[...]

Aangezien alle opties die ik hier voorbij zie komen behoorlijk prijzig zijn, kun je denk ik beter je 'oude' toetsenbord in de vraag en aanbod gooien en zelf een nieuwe met opschrift bestellen?
Emotioneel gehecht aan deze omdat het zoveel moeite koste om hem binnen te krijgen~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:34

Pindamann

Human

Creqaw schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:15:
[...]

Heb ik gezien maar ze verkopen alleen kleine pakketjes.

[...]

Emotioneel gehecht aan deze omdat het zoveel moeite koste om hem binnen te krijgen~
Hier heb ik de mijne gekocht, en kun je los voor 17 euro bedrukte toetsen bestellen (even op de dropdown klikken):
http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en

Iets wat ik zelf ook overweeg omdat blank lastig is met sommige exotische wachtwoorden :(

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor die 17 euro krijg je maar een paar keycaps, niet een complete set.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 09:48
MegaTronics schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:02:
Voor die 17 euro krijg je maar een paar keycaps, niet een complete zet.
Mfg, inderdaad! Zo'n bedrag en dan twee toetsen en een puller krijgen, vind ik nogal wat :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik denk dat je dan toch vast zit aan bijvoorbeeld zo'n setje bij WASD Keyboards voor $ 60,02 inclusief verzending naar Nederland).

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 24-08-2012 12:24 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
MegaTronics schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:23:
Ik denk dat je dan toch vast zit aan bijvoorbeeld zo'n setje bij WASD Keyboards voor $ 60,02 inclusief verzending naar Nederland).
Sigh, zoiets dacht ik al, dan moet ik er over nadenken. Als ik dat bijkoop heb ik technisch gezien een keyboard van over de 180 euro, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1337 post (moest ff :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik zoek naar de juiste keuze voor mijn eerste mechanische tobo. Een paar avondjes browsen door fora, youtube, etc. bracht mij tot de steelseries, vnl. door de prijs. Daar kom ik nu van terug, omdat ik toch voor de MX red wil gaan. Die heb ik nog niet kunnen vinden voor die prijs. De K60/90s staan me niet aan (uiterlijk verschikkelijk, ik houd meer van clean, maar ook niet volledig mech). Ik ben gecharmeerd van Leopolds, maar (met dank aan dit forum) eenmaal gevonden, nogal prijzig om hier te krijgen.

Ondanks het verschrikkelijke uiterlijk, lijkt me de CM Storm QuickFire Pro de enige kandidaat, maar daar mis ik weer de PS/2..

Iemand nog suggesties voor deze twijfelaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:34

Pindamann

Human

MegaTronics schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:02:
Voor die 17 euro krijg je maar een paar keycaps, niet een complete set.
Niet goed gekeken sorry. Asociaal duur zeg.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Pindamann schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:18:
[...]

Niet goed gekeken sorry. Asociaal duur zeg.
Omdat mechanische toetsenborden zo duur zijn, worden ze niet veel verkocht. Hierdoor zijn ook de prijzen van losse onderdelen zo duur.

Het zelfde geld bijv voor dure videokaarten, als je een nieuwe of andere koeler wilt hebben. Kan je vrijwel alleen dure koelers kopen.

Maargoed, ik vind ze ook (te) duur. Zeker gezien de meest verkochte switches (Brown, Blue, Black, Red) allemaal dezelfde kop hebben om toetsen op aan te sluiten. Hierdoor zou het niet zo heel duur hoeven te zijn, aangezien het een algemene aansluiting is.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:24
Dat de "mechanische keyboards" zo duur zijn heeft er alles mee te maken dat die dingen in Nederland niet te koop zijn.

Normaal gesproken had ik er ook al 1 gekocht, maar het is mij teveel gedoe om zo'n ding te bestellen en de risico's die je er dan ook nog eens bij hebt.

Ik weet zeker dat de Marge op de keyboards enorm is, en dit zal niet eerder veranderen voordat die dingen gewoon te koop worden aangeboden in nederlandse winkels of online shops.

€170,- is gewoon te duur voor een mechanisch toetsenbord ik heb het dan over een FILCO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dat de "mechanische keyboards" zo duur zijn heeft er alles mee te maken dat die dingen in Nederland niet te koop zijn.
misschien een beetje een impulsief antwoord, maar jij zegt dus als een toetsenbord in nederland uitkomt dat ie in amerika van 160 naar 100 dollar gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
RoaDHouse schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 01:02:
Mja, ik geloof niet zo in Nederland. Iets in Duitsland bestellen gaat, behalve dat je geen iDeal hebt, net zo snel eigenlijk. Alhoewel ik het wel jammer vind dat er geen Nederlands verkooppunt is, maar de Duitse tenten waar ik besteld bij heb leveren eigenlijk net zo snel als Nederlandse. Ook die Engelse club is behoorlijk snel. Maar als het al in Duitsland te koop ik, verwacht ik niet dat een product magischerwijs goedkoper wordt als je het ook verkoopt in Nederland.
Normaal gesproken had ik er ook al 1 gekocht, maar het is mij teveel gedoe om zo'n ding te bestellen en de risico's die je er dan ook nog eens bij hebt.
Naja, gedoe kan het niet zijn (tenzij je het bij Nederlandse webshops ook teveel gedoe vindt), risico's moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
€170,- is gewoon te duur voor een mechanisch toetsenbord ik heb het dan over een FILCO.
Dat is natuurlijk een afweging. Je kunt natuurlijk wel het een en ander verwachten voor 170 euro, bijvoorbeeld dat hij degelijk in elkaar zit. Als je een Filco met twee handen beetneemt aan de kortste kanten en je gaat je handen dan wringen dan hoor je allerlei gekraak. Net zoals dat gebeurt als je op de ruimte vóór de spatiebalk drukt. Dan kun je je afvragen of het onrealistisch is om dat te eisen, maar dat vind ik niet. Het is misschien een kosten/baten-plaatje voor de fabrikant, maar ik heb hier ook een Realforce staan, en die is volledig kraakloos, wat voor torsie je hem ook geeft of op welke plekken je ook drukt. Je kan zeggen dat je dit bij een 170-euro-toetsenbord ook verwacht.

Aan de andere kant geven die knakkers van Realforce gewoon geen usb-to-ps/2-adapter mee, de gieren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:09:
Heren, ik zoek naar de juiste keuze voor mijn eerste mechanische tobo. Een paar avondjes browsen door fora, youtube, etc. bracht mij tot de steelseries, vnl. door de prijs. Daar kom ik nu van terug, omdat ik toch voor de MX red wil gaan. Die heb ik nog niet kunnen vinden voor die prijs. De K60/90s staan me niet aan (uiterlijk verschikkelijk, ik houd meer van clean, maar ook niet volledig mech). Ik ben gecharmeerd van Leopolds, maar (met dank aan dit forum) eenmaal gevonden, nogal prijzig om hier te krijgen.

Ondanks het verschrikkelijke uiterlijk, lijkt me de CM Storm QuickFire Pro de enige kandidaat, maar daar mis ik weer de PS/2..

Iemand nog suggesties voor deze twijfelaar?
Keycool. Met verzenden erbij ongeveer €70. Inclusief meegeleverde usb > PS/2 adapter die full nkro geeft. Enige nadeel is dat de zwarte variant bedrukte toetsen heeft en dus sneller zal slijten of vies wordt. Wit is gelaserd.

[ Voor 3% gewijzigd door JaccoW op 25-08-2012 11:03 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
PS/2 of USB ik verneem het verschil niet, dat zit meer tussen de oren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Beetje een dillema, de response van een mechanisch keyboard is veel prettiger, maar ze zijn wel enigzins RSI inducing omdat ze vaak hoger zijn dan membraam keyboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Sn0wblind schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:22:
Beetje een dillema, de response van een mechanisch keyboard is veel prettiger, maar ze zijn wel enigzins RSI inducing omdat ze vaak hoger zijn dan membraam keyboards.
Vandaar dat iedereen dan ook altijd een polssteun moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Maar dan kan je alsnog niet je gehele onderarm op de tafel kwijt.

Die Razer plankjes zien er wel leuk uit, en op de foto's lijken ze aardig dun, totdat je de zijkant ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Sn0wblind schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:05:
Maar dan kan je alsnog niet je gehele onderarm op de tafel kwijt.

Die Razer plankjes zien er wel leuk uit, en op de foto's lijken ze aardig dun, totdat je de zijkant ziet.
Tjah, als je denkt dat je jezelf niet genoeg indekt tegen rsi met een polssteun kun je je toetsenbord nog altijd 'ingraven' in je bureau. Je zou bijvoorbeeld een plaat piepschuim kunnen stofferen en die ervoor leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Heb er op gezocht maar kon niks vinden, er zijn zeker geen low profile switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vandaag in Enschede maar eens de Steelseries 6Gv2 geprobeerd. Hij typed inderdaad heerlijk, maar ik vraag me af of het niet vermoeiend gaat worden wanneer ik shooters speel (Wat ik veel doe). Het probleem is dan weer dat Red switches een stuk lichter zijn, wat tijdens typen weer wat minder is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Hmm, ik heb zojuist 3 uur non stop BF3 gespeeld op black switches en ik heb helemaal nergens last van. Ik vindt de zwaarte van de black switches nogal overtrokken (maar dat is persoonlijk), vooral op Geekhack schijn je nogal vreemd te zijn als je black switches niet zwaar vindt typen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De black switches zijn echt wel zwaar om mee te gamen ik krijg er kramp van in de vingers, als ik daarna mijn logitech illuminated flat keyboardje ga gebruiken dan is dat echt een genot.

De blauwe switches zijn wel erg lekker om mee te gamen en typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:03:
Vandaag in Enschede maar eens de Steelseries 6Gv2 geprobeerd. Hij typed inderdaad heerlijk, maar ik vraag me af of het niet vermoeiend gaat worden wanneer ik shooters speel (Wat ik veel doe). Het probleem is dan weer dat Red switches een stuk lichter zijn, wat tijdens typen weer wat minder is..
Ik heb meerdere lan party's gespeeld op mijn steelseries 7G. Starcraft 2 en Battlefield 3 onder andere en heb nergens last van gekregen. Ook voor andere taken doet hij het prima.. Ben het met de post hierboven eens dat het nogal overdreven kan worden hoe zwaar ze typen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 20:25
ik heb sinds een paar weken de corsair k60 (red switches) en daarmee kan je prima gamen en typen.
Met typen moet je gewoon niet met je vingers over het toetsenbord zweven maar meer glijden.
Met gamen is het gewoon een heerlijk snel toetsenbord,
Last van mijn armen onderarmen of whatsoever hbe ik geen last van, ik hbe ook een bureaustoel met verstelbare armsteunen(of hoe die dingen ook heten)
Ik heb eens een keer bij de saturn de SS G6v2 uitgeprobeerd en dat vond ik helemaal niks dan had ik nog liever een membraan toetsenbord, want de toetsen gaan echt zo zwaar dat je idd zere vingers krijgt. :(

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 23:35

Zenix

BOE!

Ben van plan om de key cool 87 te kopen. Maar ik heb wel een polssteun nodig. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:19
Ik gebruik al jaren de Keytronic KT2001. Hoewel deze goed bevalt en ik inmiddels wat reserve-exemplaren op de kop heb getikt, ben ik toch aan het kijken naar een vervanger.

Wat me opvalt is dat veel nieuwe toetsenborden (ook mechanische) helaas geen grote enter-key hebben (zoals op de afbeelding hierboven). Het enige mechanische toetsenbord wat ik ben tegengekomen met een grote enter-key is die van Steelseries. Deze heeft voor mij echter wat nadelen: Geen Windows toets links (dus ik vermoed ook geen windows-key shortcuts) en niet instelbaar qua typehoek (zoals je bij sommige toetsenborden achterop het toetsenbord kan verhogen).

Wellicht kijk ik erover heen, maar welke andere mechanische toetsenborden beschikken over een grote entertoets?

Edit: Via deze site kwam ik een uitgebreidere overzicht tegen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Milenco op 26-08-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Milenco schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:59:
Ik gebruik al jaren de Keytronic KT2001. Hoewel deze goed bevalt en ik inmiddels wat reserve-exemplaren op de kop heb getikt, ben ik toch aan het kijken naar een vervanger.

Wat me opvalt is dat veel nieuwe toetsenborden (ook mechanische) helaas geen grote enter-key hebben (zoals op de afbeelding hierboven). Het enige mechanische toetsenbord wat ik ben tegengekomen met een grote enter-key is die van Steelseries. Deze heeft voor mij echter wat nadelen: Geen Windows toets links (dus ik vermoed ook geen windows-key shortcuts) en niet instelbaar qua typehoek (zoals je bij sommige toetsenborden achterop het toetsenbord kan verhogen).

Wellicht kijk ik erover heen, maar welke andere mechanische toetsenborden beschikken over een grote entertoets?

Edit: Via deze site kwam ik een uitgebreidere overzicht tegen :)
Ik zal het nog mooier voor je maken:
Keyboard layout - Wikipedia
The ultimate guide to computer keyboards around the world - Matador Networks

Het komt erop neer dat het een oude Amerikaanse indeling is. Het gaat meestal samen met een kleine backspace, iets wat de meeste layouts niet hebben, en is voor sommige toetsen in het huidige tijdperk met internet niet handig.

Je beste keus is oudere mechanische toetsenborden te zoeken of inderdaad de Steelseries. De steelseries heeft links geen windows-toets omdat het een gamer bord is. De linker knop werkt met met de Fn-laag op de F-toetsen. De rechter windows-knop zal prima werken met windows shortcuts.

EDIT: Deze wist ik nog niet eens. Gebruik de Alt Gr laag nooit:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/420px-KB_US-International.svg.png
Ça va? :P

[ Voor 4% gewijzigd door JaccoW op 26-08-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
De Cooler Master Trigger heeft een grote enter toets (is niet te zien op de foto's op internet) en een grote backspace toets. De linker windows toets heeft standaard niet de windows functie maar dat kan angepast worden via de software.
http://forum.coolermaster.com/viewtopic.php?f=19&t=15564

Er staan 2 uitgebreide reviews op Tweakers van dit bord. 1 door -36- en 1 door ondergetekende :) .

pricewatch: Cooler Master CM Storm Trigger US Layout

[ Voor 31% gewijzigd door ErikG2 op 27-08-2012 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
De Steelseries valt voor mij helaas af: De linker Windows toets gebruik ik regelmatig en deze is bij de Steelseries modellen niet te remappen. Ik twijfel nu vooral tussen de Coolermaster Trigger (bedankt ErikG2, dit model is inderdaad wat ik zoek, minimale aanpassingen t.o.v. m'n huidige KT2001), de Razor Blackwidow (mits die ook leverbaar is met een grote enter-key, Razor gemailt) en de Zowie Gear CELERITAS.

Ik hoor een aantal negatieve reacties over de Blackwidow en vermoed dat dit zich uitstrekt naar Trigger (deze heeft dezelfde indeling en dezelfde afmetingen). Ik denk dat de Blackwidow afvalt door de onzekerheid van de grote Enter-toets i.c.m. slecht geplaatste USB poorten (rechts ipv bovenop).

Dus zal de afweging moeten maken tussen kwaliteit van de toetsen (Zowie) of de extra's (macro's, backlighting).

Edit: Als ik dit filmpje zie word ik ook wel enthousiast. Dit is volgens mij een Das Keyboard II met Cherry Blue switches, zo te horen?

[ Voor 8% gewijzigd door Milenco op 27-08-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Die Coolermaster Trigger ziet er erg goed uit zeg.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:02:
[...]

Keycool. Met verzenden erbij ongeveer €70. Inclusief meegeleverde usb > PS/2 adapter die full nkro geeft. Enige nadeel is dat de zwarte variant bedrukte toetsen heeft en dus sneller zal slijten of vies wordt. Wit is gelaserd.
Bedankt voor de tip (had je suggestie al eerder bekeken, sorry voor de late reactie)! Ik zoek alleen wel een full layout (incl. numpad). Ik heb toch maar een CM Storm besteld, zien waar het schip strand.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 03:13
Beste Rendiertje,

Ik zit er aan te denken om een Qpad MK80 of MK85 te kopen, maar ik twijfel erg
of ik deze met Cherry Brown keys of Blacks moet kopen en eigenlijk lijken de Cherry Clear
keys mij ook wel interesant.

Mijn instinct zegt Browns omdat die voor het typen en gamen wel gewoon goed zijn
maar Clears zitten nog wat dichter tegen je standaard rubber dome KB aan dus dan
is het wel makkelijker wennen denk ik.

Ik zou daarom graag eens als het mogelijk is binnen kort willen uitproberen hoe die keys
nou allemaal voelen.

DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 09:07
DrDeathhand schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

Beste Rendiertje,

Ik zit er aan te denken om een Qpad MK80 of MK85 te kopen, maar ik twijfel erg
of ik deze met Cherry Brown keys of Blacks moet kopen en eigenlijk lijken de Cherry Clear
keys mij ook wel interesant.

Mijn instinct zegt Browns omdat die voor het typen en gamen wel gewoon goed zijn
maar Clears zitten nog wat dichter tegen je standaard rubber dome KB aan dus dan
is het wel makkelijker wennen denk ik.

Ik zou daarom graag eens als het mogelijk is binnen kort willen uitproberen hoe die keys
nou allemaal voelen.

DrDeathhand
Graag contact via Dm voor zulke dingen.
Dit topic is meer bedoeld voor zaken die te maken hebben met mechanische toetsenborden in het algemeen.

Adviezen voor welke switch is zo goed mogelijk uitgelegd in de ts, voor verdere vragen vraag ik u om mij een DM te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 03:13
Rendiertje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:48:
[...]

Graag contact via Dm voor zulke dingen.
Dit topic is meer bedoeld voor zaken die te maken hebben met mechanische toetsenborden in het algemeen.

Adviezen voor welke switch is zo goed mogelijk uitgelegd in de ts, voor verdere vragen vraag ik u om mij een DM te sturen.
Rendiertje,

Je hebt helemaal gelijk, sorry het was laat en was niet zo wakker meer. Ik stuur u een DMmetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Het lijkt erop dat de Coolermaster Trigger helaas niet leverbaar is met Cherry Blue switches binnen Europa. Aangezien de Razor Blackwidow wel standaard Cherry Blue switches heeft, valt m'n oog toch weer hierop. Ik ging er eerder vanuit dat dit toetsenbord maar in één keyboard layout leverbaar is (met de shift-achtige entertoets). Ik kwam zojuist echter (na lang zoeken) een afbeelding tegen van een Blackwidow met Franse indeling, wat m'n hoop doet opleven dat ik deze toch leverbaar kan krijgen in deze toetsenbord indeling:

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/3086/kt2001problack7hn.jpg

Iemand hier met een Blackwidow die een vergelijkbare indeling heeft (grote enter-toets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wat een irritante backspace :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Maar net wat je gewend bent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

F_demon schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:35:
[...]

Ik zal het nog mooier voor je maken:
Keyboard layout - Wikipedia
The ultimate guide to computer keyboards around the world - Matador Networks

Het komt erop neer dat het een oude Amerikaanse indeling is. Het gaat meestal samen met een kleine backspace, iets wat de meeste layouts niet hebben, en is voor sommige toetsen in het huidige tijdperk met internet niet handig.

Je beste keus is oudere mechanische toetsenborden te zoeken of inderdaad de Steelseries. De steelseries heeft links geen windows-toets omdat het een gamer bord is. De linker knop werkt met met de Fn-laag op de F-toetsen. De rechter windows-knop zal prima werken met windows shortcuts.

EDIT: Deze wist ik nog niet eens. Gebruik de Alt Gr laag nooit:
[afbeelding]
Ça va? :P
De rechteralt gebruik je om naar je 2e toetsenbordindeling te switchen, behoorlijk handig als je 2 karaktersets gebruikt. Je kan het natuurlijk ook gebruiken voor speciale tekens.

En ik heb sinds gisteren m'n HPE 87 binnen. Zal hem een paar dagen intypen en later een review schrijven, maar ik kan al zeggen dat het een stuk beter is dan m'n steelseries.

[ Voor 5% gewijzigd door kKaltUu op 28-08-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Ik heb zojuist mijn eerste mechanische toetsenbord gekocht, een Corsair Vengeance K60. Het lawaai is nog even wennen :P
Helaas blijft de ] toets ] (naast de Enter) altijd hangen als ik erop druk. Je ziet niet dat hij blijft hangen, maar hij doet het wel. Hij is ook ULTRA gevoelig. De andere mechanische toetsen kun je toch wel bijna een milimeter indrukken voordat er iets gebeurt, maar zodra mijn vinger de ] ook maar aanraakt registreert hij hem al.
Uiteraard moet hier mee terug mee naar de winkel, maar is dit een vaker voorkomend iets bij mechanische toetsenborden?

Ik heb trouwens een Engels toetsenbord (zo heet dat volgens mij). De linkershift is klein en heeft een \ ernaast. Liever heb ik een grote shift. Zou de winkel deze ook hebben, of moet ik hem dan importeren ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Cornholio op 28-08-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets van toetsen die niet werken of overgevoelig zijn, maar ik heb dan ook geen reds. Kan een verschil zijn, maar het lijkt me wel iets om mee terug te gaan.
Daarnaast heb je inderdaad de verkeerde layout gekozen. Er bestaat een verschil tussenhttp://tweakers.net/pricewatch/292245/corsair-vengeance-k60-(international-english).html#tab:prices en pricewatch: Corsair Vengeance K60 (US English) en pricewatch: Corsair Vengeance K60 (UK English) Ik weet niet welke je precies hebt, maar je moet dus net een andere hebben, international is volgens mij de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Corsair Vengeance K60, de US international versie met de lange shift. Bij mij geen problemen met "Ultra gevoeligheid" of hangende toetsen, dus ik denk terug naar de winkel!
Ik ben btw er erg tevreden mee, gamen en typen gaat gewoon heerlijk. Het verschil in aanslag tussen de cherry red en normale rubber dome switches is mooi te voelen omdat de F toetsen niet mechanisch zijn, ik hou het voortaan bij mechanisch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
Ik ben hard op zoek naar de Coolermaster Storm Trigger met rode Cherry MX keys, en een US-international layout.

Ik had er al een besteld, en kreeg helaas alsnog degene met de zwarte Cherry MX keys, en een EU layout. (grote enter, kleine shifts) terwijl hij als red op de website stond.

Iemand enig idee waar ik er een kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Hmm, red switches heb ik tot nu toe alleen gezien op Australische en Nieuw Zeelandse websites. Als je die echt heel graag wil zal je hem moeten importeren. In Europa komt deze niet uit i.i.g.

Zie ook de site van Cooler Master:
http://www.cmstore.eu/cm-.../trigger-gaming-keyboard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Voor zover ik heb begrepen is binnen Europa alleen Red en Black leverbaar voor de Coolermaster Trigger. Red wordt bijv. verkocht bij Freezing Hardware. Wellicht kan je daar even naar toe mailen voor de zekerheid?

Wat betreft mijn eerdere vraag over de beschikbaarheid van de US ANSI layout (Grote enterkey) op de Razor Blackwidow, ik heb antwoord gekregen van Razor:
Hello Milenco,

Currently we only have Mac-US, PC-US, UK, French, German, and Norwegian layouts for the Razer Blackwidow. We do not have the Blackwidow in the layout you are looking for.
Helaas. Ik ga nu voor de Coolermaster Trigger met Black switches. Heb Black switches gisteren getest bij de Mediamarkt (op een Steelseries) en hoewel ik niet superenthousiast ben kan ik het me wel eigen gaan maken; het typt in ieder geval fijner dan rubberdomes ben ik al achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Ik ben nog niet naar de winkel gegaan met mijn toetsenbord vanwege de kapotte ]-toets. Ik heb namelijk nog een aantal vragen voordat ik hetzelfde toetsenbord weer haal.

Ik vind de toetsen erg hoog zitten waardoor ik minder snel kan typen. Op mijn normale toetsenbord had ik mijn hand altijd vrij plat liggen, maar hierbij moet ik mijn vingers veel meer buigen tijdens het typen, anders raak ik andere toetsen aan.
Het toetsenbord gebruik ik vooral om op de typen (programmeren, ik heb die ] toets nodig :P).
Is er een soortgelijk toetsenbord, met iets lagere toetsen, maar ook met mediakeys? Of hebben alle mechanische toetsenborden zulke hoge toetsen? Ik heb ook een linker Windows-toets nodig

[ Voor 3% gewijzigd door Cornholio op 29-08-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Cornholio schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:07:
Ik ben nog niet naar de winkel gegaan met mijn toetsenbord vanwege de kapotte ]-toets. Ik heb namelijk nog een aantal vragen voordat ik hetzelfde toetsenbord weer haal.

Ik vind de toetsen erg hoog zitten waardoor ik minder snel kan typen. Op mijn normale toetsenbord had ik mijn hand altijd vrij plat liggen, maar hierbij moet ik mijn vingers veel meer buigen tijdens het typen, anders raak ik andere toetsen aan.
Het toetsenbord gebruik ik vooral om op de typen (programmeren, ik heb die ] toets nodig :P).
Is er een soortgelijk toetsenbord, met iets lagere toetsen, maar ook met mediakeys? Of hebben alle mechanische toetsenborden zulke hoge toetsen? Ik heb ook een linker Windows-toets nodig
Eigenlijk hebben alle cherry-gebaseerde toetsen dezelfde hoogte (voor zover ik weet) en dezelfde "helling". Je zou dus ook kunnen kijken naar een meer "gebogen" toetsenbord. Je kunt dan denken aan een Realforce, daar zie je ook dat de onderlinge toetsverschillen groter zijn dan bij Cherry-toetsen en het zit gewoon net effe allemaal beter in elkaar (neem in jouw geval dan wel de vlak gewogen versie), of een Model M waarvan de toetsen wel dezelfde vorm hebben maar het geheel veel meer gebogen is.

Edit: Een Model M heeft niet echt lage toetsen. En mediakeys al helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Seers op 29-08-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Seers schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:42:
[...]

Eigenlijk hebben alle cherry-gebaseerde toetsen dezelfde hoogte (voor zover ik weet) en dezelfde "helling". Je zou dus ook kunnen kijken naar een meer "gebogen" toetsenbord. Je kunt dan denken aan een Realforce, daar zie je ook dat de onderlinge toetsverschillen groter zijn dan bij Cherry-toetsen en het zit gewoon net effe allemaal beter in elkaar (neem in jouw geval dan wel de vlak gewogen versie), of een Model M waarvan de toetsen wel dezelfde vorm hebben maar het geheel veel meer gebogen is.

Edit: Een Model M heeft niet echt lage toetsen. En mediakeys al helemaal niet.
Dan denk ik dat het een kwestie van wennen is :) Ik typ ook nog regelmatig per ongeluk 2x dezelfde knop :S

Thx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Cornholio schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:44:
[...]

Dan denk ik dat het een kwestie van wennen is :) Ik typ ook nog regelmatig per ongeluk 2x dezelfde knop :S

Thx voor de info :)
Wat ik wel eens deed bij normale domeborden is dat je op page down vaak moet drukken (bijvoorbeeld) om een pagina door te scrollen, en dan kon je hem "achter" het tactiele actuatiepunt hangen, als je snapt wat ik bedoel, dus vlak tegen het membraan aan. Dat kan dus bij mechanische niet meer omdat ze op het midden registreren. Bij die Realforce is het nog raarder omdat dat wel een rubber dome is maar alsnog hem op het midden pakt.

Als je overigens in de buurt woont kan je wel eens zo'n Model M-ding lenen als je wilt om te kijken of je dat wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Hier kan je toetsenborden vergelijkbaar met model M nieuw kopen:
http://pckeyboard.com/
Deze hebben dezelfde techniek aan boord alleen dan nieuw.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:48
Wil voor jet eerste een mechanisch toetsenbord kopen alleen ik kan de keuze niet maken.

Wil voor de corsair k6 of voor steelseries g6v2 alleen hoe maak ik een keuze? Ik type nu dagelijks voor mijn scriptie maar dat is zo klaar. Wil de toetsenborden voor namelijk gebruiken om te gamen zoals BF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Ik ga vanmiddag langs de Dixons om mijn toetsenbord om te wisselen. Ik twijfel alleen nog of ik de K60 houd, of toch voor de K90 ga. Nu heb ik namelijk het probleem dat ik mijn polsen te laag vind zitten, en de k90 heeft een polssteun over de hele breedte.
Heeft iemand ervaring met de polssteun? Typt het echt fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Laatst online: 23:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik ben op zoek naar een nieuw fatsoenlijk toetsenbord, dus dat wordt een mechanische. Ik ben helaas ook gelemaal niet ingelezen in de markt en heb dus geen goed beeld wat er allemaal te halen is, dus ik vroeg me of welke toetsenborden er allemaal aan mijn eisen voldoen.

Welke switches?
ik heb besloten dat Cherry MX Red of Brown (Brown lijkt mij iets prettiger) mij waarschijnlijk het beste bevallen, omdat ik geen zware aanslag heb. Ik gebruik het toetsenbord vooral voor gamen en teksten typen. Een beetje stilte wordt wel gewaardeerd

Styling?
Maakt niet zo veel uit, al heb ik liever een strak design (à la K90), of een standaard uiterlijk (zoals de Zowie celeritas)

Degelijkheid?
dit toetsenbord moet het toch zeker 5 jaar uithouden, de switches zullen het probleem niet zijn, maar de coating over de toetsen etc. moet toch wel goed zijn.

Prijs?
Liever niet boven de €120 euro, of een 10tje meer moet iets veel beters bieden (wat ik bij die prijs niet verwacht.

Ik zat zelf te kijken naar de Corsair Vengeance K90, dat niet alles machanisch is maakt niet zo veel uit (de rubberdomes gebruik ik toch niet erg veel).
Maar is er toevallig een toetsenbord met Cherry MX Brown switches, Verlichting, en een fatsoenlijk uiterlijk wat niet al te snel kapot gaat?

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Ik ben op zoek naar een 87-keys mechanisch toetsenbord die goed leverbaar is.

Het liefst zou ik een Ducky 1087 willen maar die kan ik niet vinden op de bekende/betrouwbare sites (ebay, E-sports-Gaming-equipments).

Weet iemand waar ik een Ducky 1087 (met blue switches) kan kopen? Of eventueel een Filco tenkeyless?

Ik heb nog andere toetsenborden overwogen maar die hadden allemaal hun problemen: Key Cool 87, Leopold, Noppoo Choc Mini (rare spatiebalk), quick fire rapid (verschrikkelijke logo's).

[ Voor 8% gewijzigd door DumbAss op 02-09-2012 02:28 ]

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Die ducky kan je alleen importeren, bijvoorbeeld via deze site:
http://tigerimports.net/s...x.php?l=product_list&c=75

Als je dat niet wil kan je wel de Rapid kopen en dan de omhuizing met vinyl beplakken of spuiten met plastidip.
E.e.a. hierover kan je op Geekhack terugvinden. Je hebt dan alleen nog logo's op de windows toetsen maar die kan je natuurlijk ook vervangen.

Zie bijvoorbeeld hier:
http://geekhack.org/index.php?topic=34531.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
Bedankt!

Out of stock :(
Ik heb ze gemailed. Ik hoop dat ze nog komen.

Dat wrappen zou ook nog een hele mooie optie zijn. Eens kijken of daar leveranciers / services voor zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik ben op zoek naar de CM Storm Quickfire Rapid met red of brown switches, maar is nergens te krijgen met fatsoenlijke verzendkosten iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
DumbAss schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:11:
Bedankt!

Out of stock :(
Ik heb ze gemailed. Ik hoop dat ze nog komen.

Dat wrappen zou ook nog een hele mooie optie zijn. Eens kijken of daar leveranciers / services voor zijn in Nederland.
Deze is er nog wel, echter staat daar wel overclock.net op, dat zou betekenen dat je extra keys moet kopen:
http://www.tankguys.com/m...-tenkeyless-blue-abs.html

Plasti Dip kan je b.v. bij Conrad kopen. Dat spuit je er op en als dat dan droog is kan je het er ook vrij makkelijk weer afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
Dan ga ik voor de quickfire denk ik. Bouwkwaliteit wordt overal als goed omschreven en is goed leverbaar.

Dat plasti dip klinkt te handig om waar te zijn. Ik ben er nog een beetje sceptisch over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
Zenix schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:37:
Ik ben op zoek naar de CM Storm Quickfire Rapid met red of brown switches, maar is nergens te krijgen met fatsoenlijke verzendkosten iemand een idee?
Misschien bij cdromland? Heb ze net gevraagd of andere modellen ook leverbaar zijn (blue switches in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

DumbAss schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:00:
[...]

Misschien bij cdromland? Heb ze net gevraagd of andere modellen ook leverbaar zijn (blue switches in mijn geval).
Ik wil de Quickfire Rapid niet de Quickfire Pro.
De red van de Quickfire Pro is makkelijk verkrijgbaar, maar die ik wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Bij Informatique geven ze aan dat ze wel de rode switches verkopen van de Quickfire Rapid.
http://www.informatique.n...oard-quickfire-rapid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

AquaSheep schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:20:
Bij Informatique geven ze aan dat ze wel de rode switches verkopen van de Quickfire Rapid.
http://www.informatique.n...oard-quickfire-rapid.html
Denk het niet, dat is de zwarte en de rode staat niet te koop.
Gewoon een copy paste van http://www.coolermaster.n...y_id=3626&product_id=6796

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 21:16
Mijn Das Keybord, gekocht bij GetDigital.de, deed helaas niets meer. Dankzij de goede service van GetDigital.de heb ik morgen een nieuwe. Het is een Filco geworden, de Das is niet meer leverbaar voorlopig. Er komt ook een nieuwe versie van de DAS heb ik begrepen.

Ik ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door rachez op 04-09-2012 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
Er zijn quickfire rapid's opgedoken zonder al te veel stickers: http://geekhack.org/index...35226.msg654452#msg654452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik vind nog moeilijk om een keuze te maken tussen welke switch ik nou wil hebben. Ik denk dat ik er maar een paar ga uitproberen ofzo :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 16:02

dada

Verzamelaar van rotzooi

Weet iemand trouwens of er iets bestaat waardoor je een XT signaal naar AT signaal kunt vertalen? Want ik heb nog een paar hele mooie XT keyboards. Maar helaas is een DIN5->USB niet genoeg om deze werkend te krijgen. Je moet echt het signaal zelf omzetten. Ik heb echter niks online kunnen vinden wat dat kan.

Ben nog van plan om voor mijn retro PC setup een mooie clicky keyboard aan te schaffen. Ik kijk op dit moment naar de Unicomp Ultra Classic (in beige uiteraard) omdat ik weet dat ze kwaliteit leveren, en omdat deze een extra toets tussen de Ctrl en Alt heeft (het toetsenbord zal ook met een Mac gebruikt worden, dus dan is die extra toets onontbeerlijk). Maar als iemand nog een mooie AT clicky keyboard voor mij te koop heeft... :)

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh, na een tijd lang met de MX Brown te hebben gewerkt, moet ik zeggen dat ik een wat zwaardere aanslag steeds meer ga waarderen. Voorheen vond ik de Steelseries g6v niet zo heel prettig om op te typen, maar nu ik dat laatst weer eens deed beviel mij dat eigenlijk wel erg. Het klikje in de Browns wat tesamen valt met de actuatie juist níet hebben en gewoon lineair moeten "rammen" voor je tekens heeft toch ook wel z'n charme.

Mx Reds vind ik nu juist eigenlijk te licht en een stuk minder speciaal aanvoelen. Voorheen had ik nooit voor de Blacks gekozen en vond ik Red fijner, maar ik denk dat dit nu toch andersom ligt. Of ik m'n MX Brown weg wil doen voor Black? Meh, nee, gewoon lekker de Browns bottommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Rutix schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:39:
Ik vind nog moeilijk om een keuze te maken tussen welke switch ik nou wil hebben. Ik denk dat ik er maar een paar ga uitproberen ofzo :).
Dit misschien een idee voor je. O-)

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.