Acties:
  • +1Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:52
Blues zijn naar mijn mening wel echt significant luidruchtiger dan browns.
Bij browns is het een kwestie van niet te hard aanslaan (en optioneel ringen monteren) en je hebt denk ik voor een beetje tolerante werkomgeving iets waar je wel mee gaat wegkomen...blues, not so much.
Ik gebruik een qisan/magicforce (van amazon.co.uk) met blacks voor hetzelfde doeleinde (ook met browns te verkrijgen in de duurdere uitvoering). Blacks zijn echter wat aan de zware kant qua type werk.
Het tb zelf weeg echter maar iets van 680gram, dat is maar iets meer dan de helft van de 1,1kg waar jij naar kijkt. Ik zou daar echt even goed over nadenken of je moet heb in de periode dat je daar zit daar kunnen laten staan, ik zit elke bijna elke dag ergens anders en dan gaat het richting belachelijk om een plan van 1,1kg mee te zeulen. :)

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 19:14

MarvinJames

Theatermaker

botoo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:56:
[...]
Het geluidsniveau onderling is zeker merkbaar verschillend maar absoluut veel luider dan rubberdome's. Er zijn wel opties om het geluidsniveau wat te minderen bv dmv O-ringen maar stil krijg je ze niet.
[...]
Wat je wel kan overwegen, als TKL een aanvaardbare optie is, is een CM NovaTouch [...]
Mja, het is een lastige afweging. Maar ik ben eerst nog benieuwd hoe tevreden ik ansich gewoon ga zijn qua typcomfort. En hoewel het een belangrijk onderdeel is, blijf ik alles boven de €50 duur vinden voor een toetsenbord. Al hoop ik dat mijn ervaring mij met een toekomstig mechanisch toetsenbord heel anders over doet laten denken. :)

I.v.m. gebruik het Numpad gedeelte wel heel veel, dus die wil ik er wel graag op hebben. Maar CM NovaTouch is los daarvan al €40 duurder dan de CM Storm.

Maar wel erg bedankt voor de suggestie! :)
Hero of Time schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:19:
Het is wel een degelijk toetsenbord. Je kan 't voor beginners zien, maar je kan 't ook zien voor mensen die wel lekker mechanisch willen, maar niet diep in de buidel willen/kunnen tasten.

Houd wel goed rekening mee met het gewicht van het ding.
[...]
Klinkt alsof het precies een toetsenbord is voor mij qua doelgroep. Ik wil het vooral even testen en wil voorkomen dat ik denk "Ja... Heb ik €120+ uitgegeven aan een toetsenbord, maar vind het de meerprijs helemaal niet waard.

Ik laat hem overigens gewoon op kantoor staan. Ik wil er inderdaad niet mee gaan leuren dag in, dag uit!
Mensen hier weten niet eens dat er verschillende soorten toetsenborden zijn en hoe dramatisch dat de units hier typen, dus hij staat ook wel veilig hier. :)
R3m3d7 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:23:
[...]
Bij browns is het een kwestie van niet te hard aanslaan (en optioneel ringen monteren) en je hebt denk ik voor een beetje tolerante werkomgeving iets waar je wel mee gaat wegkomen...
[...]
ik zit elke bijna elke dag ergens anders en dan gaat het richting belachelijk om een plan van 1,1kg mee te zeulen. :)
Dank voor het meedenken en de input qua geluid. Ik ga het gewoon wagen op de browns. Als het te veel herrie maakt, dan kan altijd nog eerst de o-ringen proberen.

Bedankt ook, net als Hero of Time al zei, voor de opmerking over het gewicht. Gelukkig heb ik een vast bureau tijdens mijn opdrachten. Dus daar heb ik geen problemen mee.

[Voor 17% gewijzigd door MarvinJames op 08-04-2016 14:28]

• R3m3d7
Ah, ok, ja, als je hem niet elke dag hoeft mee te nemen zoals ik ook voor een volledige plank gaan.
Ik zou eens kijken of je lokale pc shop of Media Markt niet wat planken heeft staan zodat je wat switches kan proberen. Naar mijn mening geven die switch testers maar een beperkte indruk en kan je het beste even zo'n heel ding proberen.
Moet wel zeggen dat als zo'n lokaal shopje dan ook het apparaat wat jij wilt heeft liggen of kan leveren ik hem dan ook daar zou komen anders kom ik moraal gezien in de knoop met mezelf. :)

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Ja, ik heb eens heel kort zo'n testertje met 6 verschillende switches te kunnen uitproberen. Maar ja, dan heb je 1 toets per type switch... Dat zei mij bijzonder weinig. Behalve zo'n "mja, ik kan me voorstellen dat een volledig toetsenbord best aardig zou tikken"-gevoel.

Maar sinds ik met dit idee speel ben ik al een paar keer bij de grotere winkelketens geweest, maar daar hebben ze ze dan of niet op voorraad of niet in een testbare omgeving. Dus ik denk dat ik gewoon het gokje voor de browns ga wagen.

Laat ik het zo zeggen, ik wil gewoon klik a la de Blue, maar met iets minder geluid, dus dan blijft de Brown volgens mij alleen maar over.

• R3m3d7
De blues clicken (hoorbaar) en daarna hoor je de clack als je de bodem raakt.
De browns clicken niet maar je voelt wel (als je goed oplet want ik vind het wel wat licht) een weerstand halverwegen de aanslag, de clack is gelijk en afhankelijk van je aanslag, type onderplaat en keycaps.
Het is dus de clack die je dempt met die rubber ringen.
mx clears zijn gelijk aan browns maar dan zwaarder, geen click maar wel een bump.

Ik denk dat jij browns prima zal vinden, als het te licht is terugsturen en voor clears gaan.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb bij mijn eerste mechanische toetsenbord ook voor de "veilige" browns gekozen. Totdat ik een keer op red switches typte en merkte dat ik daar veel makkelijker op typte. Ik maak veel minder fouten en voor mijn gevoel zijn ze ook iets minder luidruchtig dan browns.

Ik heb een week of twee geleden de Cooler Master Masterkeys Pro L gekocht met red switches. Fysiek bijna hetzelfde bord als de Quickfire XT. Ik hou erg van de strakke look van de Cooler Master/CM Storm toetsenborden. Lekker compact en geen opzichtige logo's en vormen.

Maar goed, het type switch blijft heel persoonlijk. :)

[Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 08-04-2016 15:06]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 14:47
botoo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:56:
Als je denkt dat Blue wat te luidruchtig gaat worden dan zullen de meeste mechanische switches te luid zijn. Het geluidsniveau onderling is zeker merkbaar verschillend maar absoluut veel luider dan rubberdome's. Er zijn wel opties om het geluidsniveau wat te minderen bv dmv O-ringen maar stil krijg je ze niet. Wat je wel kan overwegen, als TKL een aanvaardbare optie is, is een CM NovaTouch pricewatch: CM Storm NovaTouch TKL die hebben CM eigen Hybrid Capacitive switches en zijn beslist veel stiller en hebben een tactile feedback.

Logitech's Romer-G switches zijn ook beduidend stiller dan Cherry's, dat is ook een optie voor (relatieve) stilte.
Hybrid capacitive is niet echt mechanisch natuurlijk, het is een capacitieve switch die een veertje gebruikt in plaats van een rubberdome.

Share and Enjoy!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:57
Jackson6 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:42:
Ik krijg die magicforce binnenkort ook binnen, inmiddels mijn tweede setje keycaps binnen. Hier het resultaat, vinden jullie ervan?

[afbeelding]
Kleuren zijn tof, alleen ik vind het lettertype echt verschrikkelijk. Ikzelf hou alleen van de lettertypes op een (D)SA set zoals Troubled Minds/1974/JukeBox.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
OmgItsKoen schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:02:
[...]

Kleuren zijn tof, alleen ik vind het lettertype echt verschrikkelijk. Ikzelf hou alleen van de lettertypes op een (D)SA set zoals Troubled Minds/1974/JukeBox.
Ja het lettertypte stoor ik me niet heel erg aan maar zit hier haast aan gebonden want ik wil persee illuminated keys hebben.

• OmgItsKoen
Jackson6 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:04:
[...]

Ja het lettertypte stoor ik me niet heel erg aan maar zit hier haast aan gebonden want ik wil persee illuminated keys hebben.
Je zou nog altijd voor blanks kunnen gaan, ligt natuurlijk eraan of je blind kan typen of niet!

Heeft er iemand hier ervaring met een Planck keyboard? Zit erg te twijfelen met de aankoop van een kit maar kan niet echt solderen. :/

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
OmgItsKoen schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:08:
[...]

Je zou nog altijd voor blanks kunnen gaan, ligt natuurlijk eraan of je blind kan typen of niet!

Heeft er iemand hier ervaring met een Planck keyboard? Zit erg te twijfelen met de aankoop van een kit maar kan niet echt solderen. :/
Ja ik kan honderd procent blind typen, ik kan alleen niet echt "goedkope" (lees aliexpress) blanco keycaps vinden.

• OmgItsKoen
Jackson6 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:11:
[...]

Ja ik kan honderd procent blind typen, ik kan alleen niet echt "goedkope" (lees aliexpress) blanco keycaps vinden.
Op Massdrop staat er toevallig nu een setje, niet erg duur, wel een lange levertijd.

• el_duderino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 21:55
OmgItsKoen schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:08:
[...]
Ik heb er eentje gekocht, maar toen ik hem kocht zat er een levertijd op van 2 maanden en als je nu kijkt levert hij vlgs mij alleen nog via massdrop. Je hebt nog een paar dagen om in te stappen. Ik heb hem nog niet, dus ervaring kan ik niet met je delen.

Het solderen van dat ding is een cookie (te zien op youtube in een filmpje van randomfrankp). Kijk een paar guides op youtube dan kun je dat. Koop geen soldeer bij deal extreme, maar ajb iets goeds bij de lokale doe-het-zelf, of bij Conrad

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07-2022
Zalmanman schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:34:
[...]

Hoe bevalt de DSA indeling jou? Ik loop ook met het idee te spelen om een DSA Sublimated set voor mijn Pok3r te halen; Gray GKK Base Set + Gray GDE Modifier Set, in feite Granite namakende. Als ik dan toch bezig ben neem ik waarschijnlijk deze esc-toets erbij (DSA R3 Red w/ Black Inscription). Dit idee krijg je dan in feite:
[afbeelding]

Ziet er lekker retro-ish uit, daar houd ik wel van :9
Nu alleen nog een goede 60% polssteun. Hebben jullie daar nog tips voor?
Een goede 60% polssteun... Goeie vraag. Ik ben heel tevreden met m'n TKL Ducky steun, maar die is weer niet in 60% te krijgen. (Of ben ik nou gek?) Ik kan me eigenlijk alleen houten 60% steunen herinneren. Op Massdrop zie ik er wel eens een voorbijkomen. Is dat misschien wat?

Over Massdrop gesproken... hebben jullie die Hana DSA custom keycap set al gezien? Ik vind 'm wel cool en zit erover te denken die te nemen voor m'n Infinity 60% (waar ik nog een tijd op moet wachten, trouwens). :o

P.S. Noko Leatherworks heeft natuurlijk ook een 60% wrist rest. Als die te betalen is, is dat misschien een mooie?

[Voor 4% gewijzigd door Nonstop decay op 08-04-2016 21:44]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nonstop decay schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:41:
[...]
Over Massdrop gesproken... hebben jullie die Hana DSA custom keycap set al gezien? Ik vind 'm wel cool en zit erover te denken die te nemen voor m'n Infinity 60% (waar ik nog een tijd op moet wachten, trouwens). :o
Same here, voor m'n Magicforce 68.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[b][message=46459105,noline]Dus ik denk dat ik gewoon het gokje voor de browns ga wagen.

Laat ik het zo zeggen, ik wil gewoon klik a la de Blue, maar met iets minder geluid, dus dan blijft de Brown volgens mij alleen maar over.
Kun je dan niet beter de MX Blue voorzien van een ietwat dikke O-ring, zodat je de clack van de bottom-out niet zo hard hoort? Ik denk dat dit namelijk het overgrote deel van het geluid is. Mijn MX Greens klikken in elk geval niet zo hard, maar die sla ik dan ook niet tot op de bodem (en voor het geval dat, zitten er hier ook O-ringen onder, die al standaard in het toetsenbord zaten), wat met een Blue wel degelijk constant zou gebeuren, in mijn geval.

Je hoeft trouwens niet direct te gokken, als je je toetsenborden bij een Nederlandse (of volgens mij zelfs, Europese) winkel bestelt. Als je het toetsenbord normaal uitpakt en behandelt, kun je er zeker een paar dagen op typen en het terugsturen als het je niet bevalt.

Ik heb pasgeleden bij een winkel 5 vergelijkbare artikels besteld en betaald, en er 4 teruggestuurd, maar ik moet wel zeggen dat ik de winkel van te voren heb verwittigd dat ik dat ging doen, en de verzendkosten voor eigen rekening zou nemen. Ik had kunnen gaan kijken, maar de reistijd was vanuit mijn woonplaats 5 uur en 45 minuten enkele richting met het OV, nog afgezien van de kosten van het kaartje.

Deze winkel maakte hier helemaal geen probleem van, mits ik de artikels goed zou behandelen en onbeschadigd en compleet in de originele verpakking zou terugsturen.

[Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 08-04-2016 23:38]

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Jackson6 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:04:

Wat dit betreft vind ik de Cherry MX switches raar. Men maakt er veel poeha over dat dubbele tekens op toetsen zoals de numerieke toetsen niet verlicht zijn, en dat dit normaal zou zijn. Sommige toetsenborden, zoals de WASD Code, gebruiken daarom speciale toetsen, met de dubbele tekens naast elkaar in plaats van onder elkaar.

Waarom hebben mijn beide laptops (Lattitude E6500 uit 2008 en Precision 7510 uit 2016) daar dan geen last van? Dubbele tekens, driedubbele tekens (%, 5, €), Wndows logo in het midden, hotkeys rechtsonder in de hoeken, alles is gewoon egaal en fel verlicht. Zou hier verlichting ingebouwd zijn die op de een of andere manier in het hele toetsenbord is verspreid, in plaats van per toets met 1 LED per keer? Ik zou het niet weten.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:10
Na de lichte frustratie laatst lijkt de Corsair K95 weer prima leverbaar, en ook de K70 krabbelt weer overeind :)

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 08:58

Zalmanman

So long,

Nonstop decay schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:41:
[...]

Een goede 60% polssteun... Goeie vraag. Ik ben heel tevreden met m'n TKL Ducky steun, maar die is weer niet in 60% te krijgen. (Of ben ik nou gek?) Ik kan me eigenlijk alleen houten 60% steunen herinneren. Op Massdrop zie ik er wel eens een voorbijkomen. Is dat misschien wat?

Knip

P.S. Noko Leatherworks heeft natuurlijk ook een 60% wrist rest. Als die te betalen is, is dat misschien een mooie?
Ik zie ze inderdaad wel eens voorbij komen op Massdrop, maar om nou $80 (exclusief importheffingen en zo) te gaan betalen voor een stuk hout van zo'n 30 cm breed, omdat het zo speciaal is, vind ik iets te gortig. Die Noko is ook heel mooi, alleen niet op voorraad op het moment. Ik hou die site zeker eens in de gaten, thanks!

Ik weet niet voor hoeveel dit ding gegaan is, maar zoiets is natuurlijk ook nog een idee: https://www.massdrop.com/...lam-60-wood-keyboard-case

[Voor 7% gewijzigd door Zalmanman op 09-04-2016 11:07]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R3m3d7
Fiets naar de bouwmarkt en koop het mooiste stukje hout wat je kan betalen, recht is en wat klopt qua dikte, koop een houtvijl, en wat middel grof en fijn schuurpapier.
Dan heb je het een uurtje wat warm maar daarna heb je een prima polssteun, ik heb het zelf gedaan met een stuk palet hout omdat ik even snel iets nodig had. Paar rubber voetjes eronder geplakt en klaar.

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:19
Dutch Keyboard Meetup | 30th of april

Voor de mensen die interesse hebben. Ik ben zelf ook van de partij.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 20:49

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zit nu met twee stervende rubber dome toetsenborden, dus ik overweeg toch maar eens een upgraden naar een mechanisch bord. Wat ik wel graag wil is dat het eigenlijk niet luider is dan een rubber dome bord, onder andere omdat ik mijn huisgenoot niet wakker wil typen. Waarschijnlijk worden dat dus bruine of rode knoppen met O-ringen. Om een numpad geef ik niet. Het is alleen allemaal wel erg duur. Eigenlijk wil ik niet meer dan 60 euro uitgeven. Dan valt het aanbod, ook tweedehands, toch wel tegen. Ik denk dat ik enigszins bulky wel fijn vind. Ik ben ook een G15v1 gewend, die vrij breed is, mede door de 18 of zo macrotoetsen aan de linkerkant (die ik overigens nooit gebruik). Maar waarschijnlijk kan ik wel aan een slank bord wennen. Met een bulky bord heb ik misschien net wat meer het gevoel dat ik mijn handen kwijt kan, maar het is niet alsof ik nu echt joekels van tengels heb.

[Voor 30% gewijzigd door Amanoo op 09-04-2016 18:22]

• R3m3d7
Amanoo schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:18:
Ik zit nu met twee stervende rubber dome toetsenborden, dus ik overweeg toch maar eens een upgraden naar een mechanisch bord. Wat ik wel graag wil is dat het eigenlijk niet luider is dan een rubber dome bord, onder andere omdat ik mijn huisgenoot niet wakker wil typen. Waarschijnlijk worden dat dus bruine of rode knoppen met O-ringen. Om een numpad geef ik niet. Het is alleen allemaal wel erg duur. Eigenlijk wil ik niet meer dan 60 euro uitgeven. Dan valt het aanbod, ook tweedehands, toch wel tegen.
Magicforce heeft iets redelijks met echte bruine Cherry switches, zit net iets boven je budget met 60 pond.
De keycaps zijn okay maar niet top, die kan je ook eventueel op een later vervangen wanneer je iets anders wil proberen, maar dat gaat het totaal in kosten natuurlijk wel omhoog.
Het is een prima plankje verder.

http://www.amazon.co.uk/Q...words=cherry+brown+cherry

Daarnaast heb je dit soort dingen:

http://nl.aliexpress.com/...09-427d-a79f-6685e28923cc

Werkt ook prima maar dat zijn geen echte cherry switches, sommige mensen vinden dat vervelend.
Ik ben zelf erg te spreken over de blauwe Outemu's.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

R3m3d7 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:33:
[...]

Magicforce heeft iets redelijks met echte bruine Cherry switches, zit net iets boven je budget met 60 pond.
De keycaps zijn okay maar niet top, die kan je ook eventueel op een later vervangen wanneer je iets anders wil proberen, maar dat gaat het totaal in kosten natuurlijk wel omhoog.
Het is een prima plankje verder.

http://www.amazon.co.uk/Q...words=cherry+brown+cherry

Daarnaast heb je dit soort dingen:

http://nl.aliexpress.com/...09-427d-a79f-6685e28923cc

Werkt ook prima maar dat zijn geen echte cherry switches, sommige mensen vinden dat vervelend.
Ik ben zelf erg te spreken over de blauwe Outemu's.
De switches bij de tweede link zijn in principe wel vergelijkbaar? Dus blauw bij dat bord is clicky net als de echte Cherries, en de bruine, rode en zwarte zijn niet clicky? En is het compatible met o-ringen en met dit soort dingen?

Nadeel is wel dat het dan helemaal uit China moet komen. Eigenlijk heb ik wel redelijk dringend een nieuw bordje nodig.

• R3m3d7
Ze zijn in grote lijnen vergelijkbaar ja. De stems zijn exact gelijk dus ringen en keycaps zijn 1:1 uitwisselbaar.
Als je haast heb adviseer ik amazon.co.uk, ben je in een paar dagen klaar en anders natuurlijk nederlandse webshops mocht je iets vinden wat past qua budget. Amazon.co.uk heeft meerdere budget opties. Zoek op mechanical keyboard. Amazon.de kan je ook gebruiken.

[Voor 53% gewijzigd door R3m3d7 op 09-04-2016 19:51]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Het probleem met Amazon is dat je heel veel land-specifieke layouts hebt. Duitsers gebruiken bijvoorbeeld qwertz, and zowel Britse als Duitse modellen hebben leestekens op andere plekken.

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 20:33

KVanL

Alles is relatief

Net is er ongeveer een halve kop koffie over mijn bureau gegaan en daarbij is mijn Das Keyboard 4 (Cherry Brown) helaas niet helemaal ontzien. Tot ongeveer de tweede rij van onder is er op een paar plekken redelijk wat koffie (gelukkig zonder melk en suiker) op het toetsenbord terecht gekomen. Ik heb het toetsenbord zo snel mogelijk losgekoppeld en rond de nat geworden toetsen zo goed mogelijk schoongemaakt met keukenpapier. Daarna gekeken of het toetsenbord nog werkt en behalve de a doet iedere toets het nog. Dat juist alleen de a-toets niet meer werkt vind ik vreemd, want op die plek is het toetsenbord helemaal niet nat geweest, onder de keycap was het helemaal droog.

Als ik het toetsenbord inplug typt hij na ongeveer 2 seconden spontaan één a (en af en toe blijft hij a's typen tot ik een andere toets indruk), daarna reageert de a-toets helemaal niet meer. Ik ben een beetje bang dat het niet aan de switch ligt, maar dat de controller flipt, omdat de kapotte switch helemaal niet nat is geweest. Maar ook een kapotte controller zou ik ook wel vreemd vinden, want ik verwacht niet dat die onderin het toetsenbord zit (klopt deze aanname?). Weet iemand of dit normaal 'gedrag' is van een nat toetsenbord en wat de kans is dat mijn toetsenbord weer uit zichzelf tot leven gaat komen?

Inmiddels ligt het toetsenbord te drogen op de verwarming, ik hoop dat mijn geliefde a-toets het uit zichzelf weer gaat doen, ik heb niet echt zin om het hele toetsenbord uit elkaar te halen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zoals op elke printplaat heb je banen waar de signalen overheen gaan. Het kan nou net zo zijn dat de A toets qua pad wel nat is geworden en daar nu wat mis mee is. Als je 't wilt weten, zal je 'm hoe dan ook uit elkaar moeten halen. Je verliest er toch niets mee, want als de A toets het niet fatsoenlijk blijft doen, moet je toch een nieuw toetsenbord kopen. Spijtig, maar helaas. Dit is ook een van de redenen dat de gemiddelde consument zo'n simpel ding van een tientje nemen: werkt niet lekker meer = vervangen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• el_duderino
KVanL schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:34:
[...]
Weet iemand of dit normaal 'gedrag' is van een nat toetsenbord en wat de kans is dat mijn toetsenbord weer uit zichzelf tot leven gaat komen?

Inmiddels ligt het toetsenbord te drogen op de verwarming, ik hoop dat mijn geliefde a-toets het uit zichzelf weer gaat doen, ik heb niet echt zin om het hele toetsenbord uit elkaar te halen.
Dat is :( :( :( . Ik gok dat hij het gewoon weer doet als hij droog is, maar ik ben een optimistisch mens. Ik denk toch dat er koffie in je a-schakelaar zit. Als die een isolerend laagje achterlaat na drogen zul je hem toch schoon moeten maken. Cap eraf trekken en dan met een rietje wat heet water in laten lopen en hopen dat de koffie eruit spoelt en anders toch maar helemaal uit elkaar en goed schoon maken. Lijkt me niet dat een baan op de printplaat is aangetast, want dan zou er een hele rij en/of kolom moeten uitvallen aangezien ze op een matrix zitten en die banen zijn natuurlijk geisoleerd met een soldermask. Zou hem voorlopig niet aanzetten en die A ff droog proberen te fohnen.

Mooi keyboard btw, wel erg duur

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-05 22:11
el_duderino schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:18:
[...]
Cap eraf trekken en dan met een rietje wat heet water in laten lopen en hopen dat de koffie eruit spoelt en anders toch maar helemaal uit elkaar en goed schoon maken.
Als je dan met water aan de slag gaat, dan geen kraanwater pakken, maar gedestilleerd water. Mocht het niet lukken, een nieuwe switch monteren is ook best goed te doen.

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 20:33

KVanL

Alles is relatief

Een half dagje op de verwarming bleek te werken, ik typ dit bericht weer op mijn vertrouwde toetsenbord :). Ik hoop dat er geen onzichtbare schade is achtergebleven, maar ik verwacht dat het wel goed zit.

• el_duderino
stager schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:49:
[...]
Als je dan met water aan de slag gaat, dan geen kraanwater pakken, maar gedestilleerd water. Mocht het niet lukken, een nieuwe switch monteren is ook best goed te doen.
Ik heb het wel gedaan met kraanwater. Geen enkel probleem mee gehad. Ik had het uiteraard wel met beter water gedaan als ik dat voorhanden had gehad, maar ik heb zelfs een keer een echt smerig (cola) dome keyboard in de vaatwasser gedaan (zonder vaatwas tablet ervoor gezorgd dat het glansspoelmiddel op was) en die is er ook prachtig schoon uit gekomen en na een weekje op de verwarming niks aan de hand. Keys ook als nieuw.

Later las ik dat dat totaal uit den boze was. Weer wat geleerd :) KB werkt trouwens nog steeds prima. Ik zal geluk hebben gehad.

• Hero of Time
  • Nu online
Nogmaals, we hebben >10k posts. Wie maakt deeltje 2?

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Zo! Toch de stoute schoenen aangetrokken en nu in het bezit van deze mooie CM Storm QuickFire XT. :D Wat een lekker plankje en vooral een enorme verademing om te typen! Ik had niet verwacht dat het verschil zó groot zou zijn met de rubberdome toetsenborden.

Na twee dagen ermee gewerkt te hebben merk je ook dat het aantal typfouten echt met 80% gedaald is en dat ik ook geen last meer van pijnlijke vingers heb. Ik ben helemaal gelukkig. :) En dan is dit nog een relatief goedkope instapper!

• R3m3d7
Tsux schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:57:

Na twee dagen ermee gewerkt te hebben merk je ook dat het aantal typfouten echt met 80% gedaald is en dat ik ook geen last meer van pijnlijke vingers heb. Ik ben helemaal gelukkig. :) En dan is dit nog een relatief goedkope instapper!

[afbeelding]
Gefeliciteerd! *O*

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 04:46
Heerlijk dingetje is het. Ik heb de tenkeyless model. Typt echt gigantisch heerlijk. Welke switches heb jij? Ik heb MX red.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Dank u! Dank u! :)
Ik geniet er nog iedere toetsaanslag van!

Begrijp ik het goed dat ik nu eender welke keycap set erop kan zetten, zolang deze maar matcht met de MX Browns? Dan wil ik wel graag stukje bij beetje gaan customizen. Ik hou wel van lekker anders.
Khayma schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:31:
Heerlijk dingetje is het. Ik heb de tenkeyless model. Typt echt gigantisch heerlijk. Welke switches heb jij? Ik heb MX red.
Het is gewoon een heerlijk simpel toetsenbord zonder poespas, maar typt o-zo-heerlijk. Ik heb er zelf MX Brown switches in zitten omdat ik de hele dag door aan het typen ben en ik van een lekkere klik hou. Tot zover vind ik het heel heerlijk werken. Maar het zou goed kunnen dat ik de MX Red nog veel lekkerder vind typen. :)

• Hero of Time
  • Nu online
Tsux schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:21:
Tot zover vind ik het heel heerlijk werken. Maar het zou goed kunnen dat ik de MX Red nog veel lekkerder vind typen. :)
Er is tussen MX Brown en MX Red geen verschil, behalve dan de feedback halverwege.

• WCA
Hero of Time schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:23:
[...]

Er is tussen MX Brown en MX Red geen verschil, behalve dan de feedback halverwege.
Dat maakt een heel groot verschil, dus om te zeggen dat er geen verschil is behalve de feedback halverwege lijkt me niet echt een goeie beschrijving.

Ik bedoel maar, tussen een trackball en een gewone muis zit geen verschil, behalve dan dat je bij een trackball een bal beweegt in plaats van de muis over de tafel :p

Share and Enjoy!

• Hero of Time
  • Nu online
GreNade schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:36:
[...]

Dat maakt een heel groot verschil, dus om te zeggen dat er geen verschil is behalve de feedback halverwege lijkt me niet echt een goeie beschrijving.

Ik bedoel maar, tussen een trackball en een gewone muis zit geen verschil, behalve dan dat je bij een trackball een bal beweegt in plaats van de muis over de tafel :p
Ik vind er qua gevoel niet erg veel verschil tussen zitten. En voor de benodigde druk is er geen verschil. Trackball vs muis is appels en peren vergelijken.

• WCA
Hero of Time schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:08:
[...]

Ik vind er qua gevoel niet erg veel verschil tussen zitten. En voor de benodigde druk is er geen verschil. Trackball vs muis is appels en peren vergelijken.
Dan verschilt dat per persoon I guess, ik kan me persoonlijk weinig voorstellen dat iemand het verschil niet duidelijk voelt in ieder geval.

Share and Enjoy!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

GreNade schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:31:
[...]
Dan verschilt dat per persoon I guess, ik kan me persoonlijk weinig voorstellen dat iemand het verschil niet duidelijk voelt in ieder geval.
Ik heb nu net twee dagen ervaring met mechanische toetsenborden, dus veel mag / kan ik er niet over zeggen.

Maar persoonlijk had ik zoiets van: de Clears, Blues, Browns en Greens hebben allemaal een echt "klik" mechanisme in hun toetsen zitten. De Blacks en Reds hebben een glijdende schaal erin zitten.

Op papier is dat een wezenlijk verschil in switches. Het leek mij dan ook aannemelijk dat het verschil tussen de twee groepen groot was en ben daarom voor de Browns gegaan en niet voor de Reds.
GreNade schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:31:
[...]

De voelbare feedback is relatief beperkt bij MX Brown, veel minder dan bij Clear/Blue/Green het geval is. Zeker voor de wat 'stevigere' typist kan ik me dus wel degelijk voorstellen dat je er vrij weinig van merkt.

Voor de liefhebbers; op Massdrop hebben ze nu setjes Gateron switches (120 stuks) voor 25 USD (+10 shipping). Zitten alle gebruikelijke 'kleuren' bij, daarnaast ook Clear (35 gr, lineair), Yellow (50 gr, lineair) en Green (80 gr, clicky). Heb zelf een setje Greens besteld, ben erg benieuwd hoe deze zich verhouden ten opzichte van de Cherry MX Green switches die ik in mijn V60 Mini en QuickFire XT heb zitten. Zit erover te twijfelen om ook nog een setje Clears te bestellen ter vervanging van de Outemu Blacks in mijn MagicForce.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• R3m3d7
Ik zie dat die Gateron switches afwijken van de cherry's met de clears, die hebben bij Gateron geen tactile bump en ze zijn lichter dan de browns. Er is geen Gateron tegenhanger van de cherry clears van Gateron.

• Hero of Time
  • Nu online
Precies, ik voel eigenlijk de 'bump' van de MX Brown niet zo. Het is er, ik voel 't, maar dat is 't wel. Ik voel een klein hobbeltje in de weg, terwijl anderen bij wijze van spreken een hele drempel/berg voelen. Er is ook een reden dat ik m'n Ducky met MX Black toch net even wat prettiger vind dan m'n CM Quickfire TK met MX Brown. Ik bottom de Browns veel meer dan de Black.
Ik moet nog steeds eens de MX Clear van een collega voelen. Die zit echter op de 3e en ik op de 1e.

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-02 03:19
Mijn Pok3r (MX clear, zwarte uitvoering) is zojuist binnengekomen en persoonlijk vind ik het een hele vooruitgang ten opzichte van de Poker 2 met MX reds.

De keycaps voelen vergelijkbaar aan met die van de Poker 2 en daar is niks mee mis. De print is niet 100% van alle keycaps, sommige zijn wat lichter dan de rest. Nou moet ik zeggen dat dit bij de Poker 2 ook het geval was.

Wat me wel erg opvalt is dat op de keycaps aan de voorkant te zien is waar de "stammetjes" zitten aan de achterkant. Geen deal-breaker, maar wel jammer voor een bord in deze prijs categorie. Zie ook deze foto, kijk naar de 3 diamantjes op de shift toets:

Bij fotos van de witte Pok3r heb ik hier niks van gezien. Heeft iemand hier meer info over? Wellicht iets om mee te nemen in de overweging wanneer iemand een Pok3r wil bestellen en twijfelt tussen de zwarte en witte variant.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Ik wilde dit toch even verifiëren bij jullie. Het CM Storm QuickFire toetsenbord dat ik nu twee dagen heb, werkt ansich prima, maar de behuizing is een beetje gammel. Met name het gedeelte onder de spatiebalk zit wel erg losjes. Ansich vind ik het niet zo boeiend. Aan de andere kant denk ik: voor €80 mag ik wellicht iets meer verwachten qua behuizing.

Ik er een video van gemaakt zodat jullie het kunnen zien en horen. De klik is overigens is het "echt" nog iets harder dan in de video te horen is.

Zeggen jullie: hebben ze allemaal!
Of vinden jullie ook dat ik er een klachtje over kan indienen bij de winkel?

• Hero of Time
  • Nu online
Mijn Quickfire TK buigt ook wel iets, maar niet zo erg en ook niet zo luid. Ik denk dat het gewoon zo is door het gebruik van materiaal en ontwerp. Je ontkomt er niet aan. Pas als je het volledig metaal maakt (aluminium of titanium ofzo) kan je 't tegengaan.

• R3m3d7
Je kan zo'n lange holle kunstof strip niet zo makkelijk/goedkoop heel regiede maken, dan heb je inderdaad iets van aluminium nodig en poef, daar gaan de kosten.
Het lijkt mij horen bij een plank van die kosten met case.
Je kan er waarschijnlijk ook een andere losse case voor kopen als je je er genoeg aan stoort.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:09:
Nogmaals, we hebben >10k posts. Wie maakt deeltje 2?
Ik heb de vrijheid genomen om deel 2 te starten. Als er mensen mede-auteur willen worden hoor ik het graag :)

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 18:42
BillSpaarbank schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:21:
[...]

Ik heb de vrijheid genomen om deel 2 te starten. Als er mensen mede-auteur willen worden hoor ik het graag :)
Bedankt, en met Linkje naar deeltje 2

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Hero of Time
  • Nu online
BillSpaarbank schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:21:
[...]

Zoek je nog even een mooie animatie kan vinden van de MX Green switch, ipv een plaatje zoals nu, zou dat mooi zijn. Canaria vroeg aan mij ook al hiervoor, zij had ook interesse om een nieuw deel te maken. Ik gaf aan dat het wellicht ook handig is om andere switches te benoemen, zoals Römer e.d.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik zal de komende dagen proberen om de startpost wat bij te werken en dergelijke en de juiste mensen credits te geven voor deel 1 :)

Canarie is van harte welkom als ze wil helpen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 22:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee