Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
Ik stel mij echt voor dat iedereen hier met enorme kolenschoppen loopt te beuken op die arme plankjes. :)

Ik heb ook wat ringen op mijn bord gezet waar mijn blacks op zitten en ja, je hoort het verschil maar je moet wel erg hard typen voordat ik dat als een "stuk stiller" zou labellen.
Op mijn blues is de click zo hard tov de clack dat ik het verschil helemaal niet kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
R3m3d7 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:47:
Ik stel mij echt voor dat iedereen hier met enorme kolenschoppen loopt te beuken op die arme plankjes. :)

Ik heb ook wat ringen op mijn bord gezet waar mijn blacks op zitten en ja, je hoort het verschil maar je moet wel erg hard typen voordat ik dat als een "stuk stiller" zou labellen.
Valt mee hoor. De browns hebben een erg lichte aanslag en zodra je wat sneller gaat typen merk je wel dat je af en toe wel eens een toets helemaal tot de bodem indrukt, daarvoor hoef je bij een brown niet veel te doen ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 09:14
BastiaanN schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:50:
[...]
Valt mee hoor. De browns hebben een erg lichte aanslag en zodra je wat sneller gaat typen merk je wel dat je af en toe wel eens een toets helemaal tot de bodem indrukt, daarvoor hoef je bij een brown niet veel te doen ;)
Heb ik ook. Dat is dan ook de reden dat ik over ga stappen op clears, kijken hoe dat gaat. Ik heb hele dunne vingertjes, dus ik dacht dat browns voor mij goed zou zijn, maar vind ze toch wel erg licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) is gisteren binnen gekomen.

Ben er echt heel erg blij mee, typt heerlijk. Het enige nadeel is dat ik nu een nieuwe hobby heb... keycaps kopen :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25juzgo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Dat ziet er goed uit Jackson6, strakke setup zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
el_duderino schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Heb ik ook. Dat is dan ook de reden dat ik over ga stappen op clears, kijken hoe dat gaat. Ik heb hele dunne vingertjes, dus ik dacht dat browns voor mij goed zou zijn, maar vind ze toch wel erg licht.
Ik ben erg benieuwd hoe clears je gaan bevallen na een tijdje :)

Een collega van mij heeft een WASD Code keyboard met clear switches. Na 2 minuten typen kreeg ik ontzettend zere vingers, ik vindt ze te zwaar. En naast dat lijken ze me niet echt geschikt als je af en toe wel eens gamed.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
R3m3d7 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:00:
Dat ziet er goed uit Jackson6, strakke setup zo!
Dankje! ;) Heb even zitten Googelen, wat gebruiken jullie voor tooltje om je keys te remappe? Op mijn Rapid-i werken de mediakeys alleen met de function key maar aangezien ik de mediakeys meer gebruik dan de knoppen zelf wil ik dat andersom hebben. Dus de mediakeys zonder FN en de INS HOME PGUP PGDWN DEL END met FN

Edit:

Het is me gelukt met AutoHotkey, krijg nu alleen niet de originele knoppen werkend met FN.

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 19-03-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoek dan op wat de keycode is van de multimediaknoppen, of iig wat het toetsenbord stuurt. Ik kan het met Linux en xmodmap (of xkb iets, dat schijnt beter te werken) het heel makkelijk vinden en aanpassen.

Heb je voor volume omlaag, omhoog en mute hier iets aan voor Autohotkey?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
KeyPress event, serial 40, synthetic NO, window 0x5400001,
    root 0x2a3, subw 0x0, time 54714909, (163,-17), root:(2075,642),
    state 0x0, keycode 122 (keysym 0x1008ff11, XF86AudioLowerVolume), same_screen YES,
    XLookupString gives 0 bytes: 
    XmbLookupString gives 0 bytes: 
    XFilterEvent returns: False

KeyRelease event, serial 40, synthetic NO, window 0x5400001,
    root 0x2a3, subw 0x0, time 54714978, (163,-17), root:(2075,642),
    state 0x0, keycode 122 (keysym 0x1008ff11, XF86AudioLowerVolume), same_screen YES,

root 0x2a3, subw 0x0, time 54715234, (163,-17), root:(2075,642),
    state 0x0, keycode 123 (keysym 0x1008ff13, XF86AudioRaiseVolume), same_screen YES,

root 0x2a3, subw 0x0, time 54715330, (163,-17), root:(2075,642),
    state 0x0, keycode 123 (keysym 0x1008ff13, XF86AudioRaiseVolume), same_screen YES,

root 0x2a3, subw 0x0, time 54715618, (163,-17), root:(2075,642),
    state 0x0, keycode 121 (keysym 0x1008ff12, XF86AudioMute), same_screen YES,

root 0x2a3, subw 0x0, time 54715682, (163,-17), root:(2075,642),
    state 0x0, keycode 121 (keysym 0x1008ff12, XF86AudioMute), same_screen YES,

Als dat iig de drie knoppen zijn die je daar hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heb het nu zo staan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#NoEnv  ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
; #Warn  ; Enable warnings to assist with detecting common errors.
SendMode Input  ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.
SetWorkingDir %A_ScriptDir%  ; Ensures a consistent starting directory.
pgup::Volume_Up
pgdn::Volume_Down
home::Media_Next
end::Media_Prev

Op deze manier werken de mediakeys zonder de fn toets, alleen de oorspronkelijke toetsen werken dan niet. Ik ga nog even verder googelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 19-03-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, je moet dan wel nog een blokje toevoegen waarin je toetsen omdraait. Als je de kleuren rood en blauw wilt omwisselen van definitie en je zegt alleen rood=blauw, dan heb je niet automatisch blauw=rood erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:41:
Tja, je moet dan wel nog een blokje toevoegen waarin je toetsen omdraait. Als je de kleuren rood en blauw wilt omwisselen van definitie en je zegt alleen rood=blauw, dan heb je niet automatisch blauw=rood erbij.
Ja dat snapte ik al, ik vroeg het alleen of iemand toevallig wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, heb je 't dan geprobeerd of niet? Niet testen = niet weten. Iemand vragen of die weet wat er achter die deur zit terwijl je ook gewoon de deur open kan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:59:
Nou, heb je 't dan geprobeerd of niet? Niet testen = niet weten. Iemand vragen of die weet wat er achter die deur zit terwijl je ook gewoon de deur open kan doen. ;)
Die toon die je aanslaat is ook lekker gezellig zeg :? Voel me bijna schuldig om iets te vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 19-03-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jackson6 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Die toon die je aanslaat is ook lekker gezellig zeg :? Voel me bijna schuldig om iets te vragen.
Sorry, maar er is een groot tekort aan kristallen bollen, dus als jij niet zegt wat je al hebt gedaan en wat het resultaat daarvan is, blijft het voor ons onduidelijk en dat schiet niet op.

Dit topic is ook niet geschikt voor deze vraag, je kan daarom het beste een nieuw topic openen in Client Software Algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Heeft er hier iemand weleens de veertjes in switches vervangen met bv een wat lichtere variant?
Je kan de veren los krijgen, ik kan alleen zo 123 niet vinden wat het zou omhelzen om die dingen te vervangen. (ik zou mijn blacks graag net iets lichter maken en je kan voor 10 pond een set springs kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
Het vervangen zelf is niet zo moeilijk, switch openmaken kan met een omgebogen paperclip of een pincet. Maar waarschijnlijk moet je eerst al je switches desolderen en achteraf opnieuw solderen. Ligt aan welk toetsenbord je dit bij wilt doen, maar de kans is erg groot dat je moet desolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Natsu schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:49:
Het vervangen zelf is niet zo moeilijk, switch openmaken kan met een omgebogen paperclip of een pincet. Maar waarschijnlijk moet je eerst al je switches desolderen en achteraf opnieuw solderen. Ligt aan welk toetsenbord je dit bij wilt doen, maar de kans is erg groot dat je moet desolderen.
okidoki, thanks, dat desolderen is even geen optie voor me, ik laat het voorlopig wel even zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-06 11:39
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord bij voorkeur met Cherry MX Brown switches, maar met een indeling met hoge enter knop. Dus met een backslash naast de enter en niet erboven. Deze indeling heeft ook een korte linkershift met ook daar een backslash naast.

Volgens mij heet dat iets van de ISO indeling (itt de ANSI indeling met een lage enterknop), maar iedere fabrikant gebruikt z'n eigen naam voor de indeling lijkt wel..

Weet iemand van jullie een toetsenbord dat aan deze wens voldoet? Bij voorkeur ook niet te prijzig, een 300 euro gaming keyboard ofzo gaat me wat ver.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logitech G710+ ;)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 20:12
dacken schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:30:
[...]

Inmiddels heb ik Noise Dampeners gekocht voor mijn Ducky One met brown keys. Het gaat om Transparante 40A Shore rings en ze bevallen erg goed. Het is een stuk rustiger. Vriendin ook happy.

Nu na een paar weekjes moet ik zeggen dat tevreden ben. Mijn volgende zoektocht is een goede muis. :)
Muis nu in de aanbieding via Tweakers ;-)

Geluid van toetsenbord is bij mij al acceptabel zonder rings nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 18:34
Jeroenneman schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:18:
Is er hier al meer bekend over over de beschikbaarheid van de Masterkeys Pro S van Cooler Master?
http://gaming.coolermaste...yboards/masterkeys-pro-l/

Ook al enkele reviews op youtube.
YouTube: cooler master masterkeys pro review

Ik denk dat dit mijn nieuwe keyboard zal worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:34

WCA

Robbaman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:12:
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord bij voorkeur met Cherry MX Brown switches, maar met een indeling met hoge enter knop. Dus met een backslash naast de enter en niet erboven. Deze indeling heeft ook een korte linkershift met ook daar een backslash naast.

Volgens mij heet dat iets van de ISO indeling (itt de ANSI indeling met een lage enterknop), maar iedere fabrikant gebruikt z'n eigen naam voor de indeling lijkt wel..

Weet iemand van jullie een toetsenbord dat aan deze wens voldoet? Bij voorkeur ook niet te prijzig, een 300 euro gaming keyboard ofzo gaat me wat ver.

Alvast bedankt!
Dat moet de Logitech G710+ worden, zitten vanaf de fabriek ook al O-Rings op als je dat fijn vindt :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Laatst online: 18-06 11:39
Bedankt voor de reactie, maar als ik zoek op Logitech G710+ dan hebben bijna alle afbeeldingen in de zoekresultaten een ANSI indeling. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat ik een ISO uitvoering krijg? Bovendien heeft dat toetsenbord wel erg veel toeters en bellen. Als programmeur heb ik al die extra dingen niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07
Robbaman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:37:
Bedankt voor de reactie, maar als ik zoek op Logitech G710+ dan hebben bijna alle afbeeldingen in de zoekresultaten een ANSI indeling. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat ik een ISO uitvoering krijg? Bovendien heeft dat toetsenbord wel erg veel toeters en bellen. Als programmeur heb ik al die extra dingen niet echt nodig.
Bij Logitech is het heel simpel - daar kun je in Europa bijna onmogelijk aan een ANSI layout komen. Om de één of andere reden is Logitech er van overtuigd dat we hier allemaal die ISO plankjes willen hebben, terwijl als je hier dan de overgrote meerderheid ziet dat juist helemaal niet het geval is.
Aan de andere kant, als je een Logitech bordje bestelt en dan toch een ANSI te pakken krijgt, laat het even weten. Daar is vast belangstelling voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

De azerty en qwertz tobo's van onze buren zijn toch ook ruimschoots beschikbaar en nagenoeg altijd in ISO layout? Kan me voorstellen dat extra kosten voor losse qwerty caps een obstakel kunnen zijn natuurlijk, dan is wellicht een 'nordic' versie het handigst.

Alternatief is via artikel code van de fabrikant/groothandel controleren wat de exacte layout is.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Alle toetsenborden van Logitech zijn hier in ISO layout, maak je daar geen zorgen om. Tenzij anders vermeld in ieder geval. De afbeelding zegt er in ieder geval niets over.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 17:04
Heb enige tijd geleden een Ducky Shine 4 gekocht. Echter merk ik bij het gamen dat mijn bovenste pijl toets niet goed meer functioneert. Hij hapert. Daarbij moet ik hem harder indrukken voordat hij reageert. Is het mogelijk dat de switch nu al stuk is? En hoe lang heb je daar garantie op? Als ik hem indruk doet hij het wel maar tijdens het gamen merk je dus dat hij hapert.

Edit: toetsenbord type had ik verkeerd genoteerd...

[ Voor 7% gewijzigd door DeFries op 23-03-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

DeFries schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:19:
Heb enige tijd geleden een Ducky Shine 4 gekocht. Echter merk ik bij het gamen dat mijn bovenste pijl toets niet goed meer functioneert. Hij hapert. Daarbij moet ik hem harder indrukken voordat hij reageert. Is het mogelijk dat de switch nu al stuk is? En hoe lang heb je daar garantie op? Als ik hem indruk doet hij het wel maar tijdens het gamen merk je dus dat hij hapert.

Edit: toetsenbord type had ik verkeerd genoteerd...
Je hebt gewoon 2 jaar garantie. Even de winkel aanschrijven dat ie stuk is, en die zeggen wel wat je moet doen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2P8yh8hl.jpg

Tobo hier nu ook binnen. Geen invoerrechten (Mooi stickertje van $16). Vorm van de toetsen is enorm wennen omdat ik jaren alleen maar op vlakke toetsen heb getypt. Qua layout ook nog een beetje wennen (Zit af en toe te zoeken om de Del), maar ook dat went snel. Qua formaat is het wel ideaal Qua switches: Geluid is wel even wennen en vrij luid, maar dat komt vooral omdat ik bijna elke toets tot de bodem in druk. Even een weekje proberen en als het gaat storen dan o-rings bestellen. Voelt nog vrij licht ook, maar zwaarder zou denk ik niet bevallen. Het voelt in ieder geval veel directer als mijn oude tobo, waar ik regelmatig een aanslag mis.

Qua uiterlijk verder weinig speciaals. Toetsen voelen vrij stroef aan (PBT) wat ik wel erg fijn vind. De witte achtergrondverlichting ziet er wat dom uit, omdat legends verder niet transparant zijn en de caps niet dik genoeg en wit zijn, waardoor je dus vooral de vorm van de binnenkant ziet als schaduw ziet (Zie je op de foto, staat normaal uit). Misschien wel leuk als ik nog een keer andere donkere keycaps haal met eventueel transparante legends. Boeit me verder ook niet heel veel, maar de non-LED hadden ze niet meer met browns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet toegeven, bij Razer zijn ze wel verdomde goed in marketing. Die nieuwe BlackWidow X-modellen brengen ze ook uit als variant met Cherry MX switches, met een adviesprijs die 10 euro lager ligt dan die van dezelfde modellen met 'Razer switches' (oftewel Kailh) om de onwetende consument te laten denken dat laatstgenoemde switches beter zijn. Gruwelijk goed bedacht om de adviesprijzen bewust 'om te draaien'.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Yay! Meer keycools meer vreugd!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 25-03-2016 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
MiBe schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:25:
Ik moet toegeven, bij Razer zijn ze wel verdomde goed in marketing. Die nieuwe BlackWidow X-modellen brengen ze ook uit als variant met Cherry MX switches, met een adviesprijs die 10 euro lager ligt dan die van dezelfde modellen met 'Razer switches' (oftewel Kailh) om de onwetende consument te laten denken dat laatstgenoemde switches beter zijn. Gruwelijk goed bedacht om de adviesprijzen bewust 'om te draaien'.
Razer switches zijn niet 1:1 Kailh switches.
Ze hebben hun eigen specificaties en tegenwoordig ook productie facaliteiten.

http://i.imgur.com/kqAKBog.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag mijn Cooler Master Masterkeys Pro L binnen gekregen als vervanger van mijn Quickfire TK Stealth. Ik ben geswitched van Browns naar Red's. Heerlijk blij mee en de RGB ledjes doen goed hun werk :)

Ik wilde graag weer terug naar full size.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NttoBdlT2CGwLUV0mUj4xP8Y/medium.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

BillSpaarbank schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:59:
Vandaag mijn Cooler Master Masterkeys Pro L binnen gekregen als vervanger van mijn Quickfire TK Stealth. Ik ben geswitched van Browns naar Red's. Heerlijk blij mee en de RGB ledjes doen goed hun werk :)

[afbeelding]
Erg netjes, ik ben aan het wachten op de Cherry MX blue versie.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:59:

[afbeelding]
Mooi bordje! Nog niet in handjes gehad, ben wel benieuwd. Voorgangers van CM bevielen altijd prima.
R3m3d7 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:40:
[...]

Razer switches zijn niet 1:1 Kailh switches.
Ze hebben hun eigen specificaties en tegenwoordig ook productie facaliteiten.

http://i.imgur.com/kqAKBog.png
Ik zou dat verhaal wel met een korreltje zout nemen. Razer heeft heel leuk spul en minder leuk spul, maar hun marketing apparaat werkt altijd op volle toeren. Overigens is dat geen Razer-specifieke eigenschap, maar ze zijn er wel goed in.

http://nl.hardware.info/r...tal-no-jacket-schakelaars

Interessante toevoeging aan het Razer verhaal.

Uiteindelijk blijft het gissen voor mij, dus ik ben aan het spieken of ik zelf zo'n nieuw blackwidow bordje kan regelen om te reviewen. Kailh is de laatste jaren best ver gekomen, zo was ik erg tevreden over de Sharkoon MK80, maar eerdere verhalen over andere bordjes waren wel eens minder positief. Ik hoop echt dat Razer hun verhaal gewoon gaat onderbouwen met een goed product, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
De Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Brown lijkt mij een goed bord qua verlichting en lettertype.
Helaas zijn de dubbele functie toetsen anders dan bij andere tobo's (/? <>.,) Het vraagteken onder en de slash boven .

Jammer. Afvaller voor mij dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07
Roeptoeter schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:54:
De Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Brown lijkt mij een goed bord qua verlichting en lettertype.
Helaas zijn de dubbele functie toetsen anders dan bij andere tobo's (/? <>.,) Het vraagteken onder en de slash boven .

Houd er wel rekening mee dat dit misschien alleen op de toets is, maar dat de functie gewoon hetzelfde is. Vaak hebben verlichte toetsen het "probleem" dat alleen de bovenste helft verlicht is, en het is mogelijk dat Corsair voor dit bordje besloten heeft de opdruk daarom om te draaien - op die manier is de meest gebruikte functie verlicht, en niet de "shift" functie.

Ik geloof namelijk nooit dat je nummers alleen via shift zou kunnen invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Seal64 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Houd er wel rekening mee dat dit misschien alleen op de toets is, maar dat de functie gewoon hetzelfde is. Vaak hebben verlichte toetsen het "probleem" dat alleen de bovenste helft verlicht is, en het is mogelijk dat Corsair voor dit bordje besloten heeft de opdruk daarom om te draaien - op die manier is de meest gebruikte functie verlicht, en niet de "shift" functie.

Ik geloof namelijk nooit dat je nummers alleen via shift zou kunnen invoeren.
Ik heb een keycap set van Ducky (aftermarket) waarbij de primaire en secundaire functies inderdaad ook omgedraaid zijn. Het keyboard functioneert gewoon normaal, maar omdat de LED boven de switch zit worden op deze manier de primaire functies verlicht i.p.v. de secundaire.

Is even wennen, maar om eerlijk te zijn gebruik ik op dat specifieke bord het backlight nooit, en heb ik die set vooral omdat de opdruk zonder backlight vrijwel niet te lezen is, waardoor ik kan simuleren hoe het is om met blanco caps te typen, maar ik met 1 druk op de knop even kan valsspelen :+

Launching containers into space

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Roeptoeter schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:54:

Dat is inderdaad alleen de weergave op de keycap ivm de verlichting zoals hierboven al genoemd. Daarom zie je op de meeste tobo's de getallen al boven de @, #, etc staan, maar het valt mij nu pas op (MX Silent ligt hier naast mij) Corsair ook bij het vraagteken e.d. de boel heeft omgekeerd.

Werking is verder exact hetzelfde als elk ander US Int' kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 23:09
Hmm, naar aanleiding van mijn vorige post had ik de Corsair K95 Brown op het oog... Maar in de tussentijd is deze in de PW bij een flink aantal winkels verdwenen en de levertijd verhoogd. Zou deze dan van de markt af gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Toch wel wat vreemds met mijn Cooler Master Masterkeys Pro L. Er is een aantal LED's welke continue rood verlicht zijn. Hierbij maakt het niet uit welk kleurenprofiel je selecteert. Ook als je alle LED's uitzet, dan branden ze nog. De LED's doen verder wel mee als ze een andere kleur krijgen en zijn dus niet altijd rood.

Ik vermoed dat het in de firmware zit. Gister is me dit niet opgevallen. Ik kan niet ontdekken of ik kan downgraden of het toetsenbord op een of andere manier kan resetten.

Plaatje ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vPwqSJgpbGS65W9MtmsjdZxT/medium.jpg

-Edit-
Na support van Cooler Master toch moeten concluderen dat een een hardware defect is. Inmiddels RMA gestuurd naar de winkel en morgen ontvang ik een vervanger.

[ Voor 10% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-03-2016 19:23 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:19
Na jaren lang laptop gebruik (macbook pro , surface pro 2) heb ik onlangs mijn eigen game pc inelkaar geknutseld en ben ik voor een mooi toetsenbord naar de MM gegaan voor wat life ervaringen.

Nu lees ik hier wat negatieve berichten over de razer blackwiddow maar ik was echt compleet verkocht en heb eigenlijk in een waas even 169 euro afgetikt (blackwiddow ultimate chroma) bij de kassa ::p

Onderweg naar huis had ik toch wel een soort van raar gevoel 'WATTT!!! 169 euro voor een toetsenbord :o, maar eenmaal thuis snel uitgepakt en wat makkelijke profielen opgezet en wat mooie kleur combinaties ben ik echt erg tevreden

Wat een top toetenbord, typt geweldig en het geeft een erg mooi geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Vanwege de IMO duidelijkere verlichting neig ik nu naar de Logitech G910.
Echter lijken mij de gecurvede keycaps verschrikkelijk om mee te typen.
Nu heb ik gelezen dat er ook een normale set keycaps is:
http://gaming.logitech.com/en-us/product/romer-g-keycap-kit

Heeft iemand ervaring met deze set en is deze in NL te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445434

@ShitHappens Ik zit in hetzelfde schuitje, heb de K70 of K95 op het oog maar die zijn nergens meer te krijgen in NL. Via de site van Corsair krijg ik echter niet de indruk dat ze niet meer in productie zijn.

Op Amazon.co.uk worden ze echter (afgezien van toetsindeling) in drie uitvoeringen aangeboden: Gen1, Gen2 en Gen3; na enig gegoogle blijkt het verschil in het logo te zitten: Gen1: het oude Corsair zeilschip logo, Gen2: 'Trampstamp' tribal logo (IMHO heel lelijk!), Gen3: nieuw zeilschip logo.

Wellicht zijn Gen1 en Gen2 hier nu op en is het wachten op een nieuwe zending Gen3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:09
Via Massdrop een set Tai Hao bumblebee keycaps binnen gekregen (geen invoerrechten hoeven betalen :o )
Ziet er nog best goed uit met de verlichting die er omheen komt.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Uizp62nf69tVrdSk2Vlh0nHT/full.jpg

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Is er op de pok3r de mogelijkheid om de pijltjes-toetsen te togglen zoals dat kan bij de poker 2? Nu gebruik ik regelmatig Fn+space om de wasd toetsen om te zetten van letters naar arrows en terug. Dat is erg handig als je voor langere tijd de pijltjes nodig hebt.

Ik overweeg over te stappen van een poker 2 naar een pok3r. Ik heb nu een poker 2 met mx red switches en het formaat en de layout vind ik ideaal. Nu wil ik graag mx browns toe want ik mis de tactile feedback. De makkelijkste oplossing zou zijn een nieuwe poker 2 kopen. Maar voor zover ik heb kunnen vinden kan ik nergens meer een Poker 2 kopen (met MX brown of als het moet blue) voor een redelijke prijs (<= 130 euro).

De manual van de pok3r is even vaag als die van de poker 2 en in beide manuals staat deze functionaliteit niet beschreven. Aangezien het werkt bij de poker 2 betekend het niet vermeld staan van deze feature in de manual dus niks. Hopelijk is er een tweaker die hier ervaring mee heeft. Andere input over de overstap is natuurlijk ook van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
Je hebt 4 layers bij de pok3r, waarvan je er 3 kunt programmeren zoals je wilt. Je kunt er daar 1 van instellen met pijltjestoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:49
Vandaag een setje O-ringen besteld op deze site: http://tigri.bigcartel.com/products

Heb vandaag ook een pre-order op een logitech G610 (MX brown) gedaan, keuze was hierop gevallen omdat het bord alles heeft wat ik zocht icm azerty layout. Alhoewel de prijs me tegenvalt van de mechaniche tobo's tegenwoordig, maar dat heeft mss ook weer te maken met de huidige $ vs € koers.
(Ook nog een polssteun apart besteld omdat ik dit ondertussen gewoon ben, en me goed bevalt. http://sharkoon.com/ImgSr...0%5CSHARK_ZONE_WR10_2.jpg)

Als er iemand vragen heeft over het bord of de ringen (levertijd of ...?) kan ik ze hopelijk snel beantwoorden.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 11:38
Viva Vince schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:41:
Ik overweeg over te stappen van een poker 2 naar een pok3r. Ik heb nu een poker 2 met mx red switches en het formaat en de layout vind ik ideaal. Nu wil ik graag mx browns toe want ik mis de tactile feedback. De makkelijkste oplossing zou zijn een nieuwe poker 2 kopen. Maar voor zover ik heb kunnen vinden kan ik nergens meer een Poker 2 kopen (met MX brown of als het moet blue) voor een redelijke prijs (<= 130 euro).

De manual van de pok3r is even vaag als die van de poker 2 en in beide manuals staat deze functionaliteit niet beschreven. Aangezien het werkt bij de poker 2 betekend het niet vermeld staan van deze feature in de manual dus niks. Hopelijk is er een tweaker die hier ervaring mee heeft. Andere input over de overstap is natuurlijk ook van harte welkom!
@Viva Vince, in deze thread op reddit wordt veel gesproken over het gebruik van layers op de pok3r vergeleken met de poker 2.

Ik heb zelf de Pok3r met blues, bevalt prima. Als je veel gebruik maakt van de programmable keys/layers dan zou ik zeker de overstap overwegen vanaf de poker 2. Ikzelf gebruik de herprogrammeerbare toetsen niet en heb hem vooral voor het formaat gekocht. Mis als programmeur wel de 'losse' F-toetsen bijvoorbeeld.

Binnenkort maar eens rondzoeken voor een leuk TKL model van Das Keyboard of iets dergelijks. :9~ _/-\o_
GWBoes schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:19:
Via Massdrop een set Tai Hao bumblebee keycaps binnen gekregen (geen invoerrechten hoeven betalen :o )
Ziet er nog best goed uit met de verlichting die er omheen komt.
[afbeelding]
Over TKL gesproken, welk toetsenbord is dat? De set ziet er goed uit, ikzelf ben nog aan het twijfelen of ik een Troubled Minds set ga halen en misschien nog een miami set voor mijn Pok3r. Hoe vind je de kwaliteit van de opdruk van de letters? (op de bumblebee)

[ Voor 17% gewijzigd door OmgItsKoen op 30-03-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:09
OmgItsKoen schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:12:
[...]

Over TKL gesproken, welk toetsenbord is dat? De set ziet er goed uit, ikzelf ben nog aan het twijfelen of ik een Troubled Minds set ga halen en misschien nog een miami set voor mijn Pok3r. Hoe vind je de kwaliteit van de opdruk van de letters? (op de bumblebee)
Dit is de CM storm quickfire rapid-i.
De opdruk (is eigenlijk geen opdruk aangezien ze double shot zijn) valt me niks tegen. Ik had ergens gelezen dat je er niet te veel van moest verwachten maar ik vind de letters mooi strak en heb nergens het idee dat het een goedkope set zou zijn.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viva Vince
@OmgItsKoen Thanks dat is inderdaad ene erg nuttige thread (en die was ik nog niet tegengekomen).
OmgItsKoen schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:12:
[...]

Binnenkort maar eens rondzoeken voor een leuk TKL model van Das Keyboard of iets dergelijks. :9~ _/-\o_

[...]
Voor een programmable TKL is het ook erg interessant om te kijken naar een bord met een vervangbare controller. Een bekende combinatie is de CoolerMaster QuickFire Rapid in combinatie met een Frosty Flake, maar er zijn custom controllers voor een hele range van borden. Waarschijnlijk is dit hier al lang bekend, maar het lijkt mij in ieder geval erg tof als ik naar TKL zou overstappen. Zie ook: https://geekhack.org/index.php?topic=46700.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Ik ben toch voor een Corsair Strafe RGB MX-Brown gegaan.
Voordat ik tot aanschaf overging was ik bang dat de verlichting rondom de toetsen storend /afleidend zou zijn. Niets is minder waar.
Super duidelijke verlichting ( niet storend fel ) en wow wat typt dit toetsenbord fijn.
Voor mijn grote vingers is er genoeg ruimte tussen de toetsen. Iets wat ik bij andere toetsenborden nogal eens mis.

Hiervoor had ik een Medion Eraser keyboard met dome switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Viva Vince schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:28:
@OmgItsKoen Thanks dat is inderdaad ene erg nuttige thread (en die was ik nog niet tegengekomen).
[...]
Voor een programmable TKL is het ook erg interessant om te kijken naar een bord met een vervangbare controller. Een bekende combinatie is de CoolerMaster QuickFire Rapid in combinatie met een Frosty Flake, maar er zijn custom controllers voor een hele range van borden. Waarschijnlijk is dit hier al lang bekend, maar het lijkt mij in ieder geval erg tof als ik naar TKL zou overstappen. Zie ook: https://geekhack.org/index.php?topic=46700.0
w000t ik wist dat niet hoor 8)7
Ik heb nu zo'n Frosty Flake besteld bij bathroomepiphanies. Bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door el_duderino op 01-04-2016 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Ik kon uiteindelijk toch niet wennen aan mijn TKL toetsenbord en miste het numeriek deel. Daarom heb ik mijn Ducky DK2087S vervangen door een Ducky One DKON1508S weer met MX Blue switches maar deze keer met witte leds i.p.v. blauwe.

Ik ben erg tevreden met het nieuwe toestenbord hij typt heerlijk en is toch nog redelijk compact voor een fullsize keyboard. Wat ik wel wat vreemd vond is dat de caps lock key op de keycap een wit rondje heeft wat bedoelt lijkt te zijn voor een led om de toggle status weer te geven. Maar daar zit dus geen led onder, de toggle status zit helemaal rechtsboven het numerieke deel als aparte leds. Ik zou dan een keycap verwachten zonder rondje maar het mag de pret niet drukken.

Afbeeldingslocatie: http://i326.photobucket.com/albums/k403/rgieze/00b07c2a-2075-4870-82d1-16d57e34f724_zpsli6pauwr.jpg

Mijn oude keyboard staat inmiddels te koop bij Vraag & Aanbod mocht iemand geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Na goed onderzoek ben ik gevallen voor de keyboards van WASD (http://www.wasdkeyboards....-mechanical-keyboard.html).
Nu heb ik een leuk designtje gemaakt en wilde ik de bestelling plaatsen, maar dan schrik ik toch nog wel van de verzendkosten.

Is er iemand die wil delen in de verzendkosten? Wil je me dan een DM sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door n41r0j op 01-04-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nadat ik een paar weken geleden een pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) kocht, gelijk een paar setjes keycaps gekocht vanuit China, mijn eerste setje is binnen gekomen en met deze kleurstelling ben ik al heel erg tevreden. Mijn tweede setjes is mintgroen, alles wat nu nog zwart is wil ik dan mintgroen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/a4vt3p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MiBe schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:57:
[...]

Nieuwe ronde nieuwe kansen, guess the keyboard! }:O

[afbeelding]
Nu heb ik hem zelf ook!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9FG7M7hX2qR56BKcgpV0uYkM/full.jpg
Met Otemu blue switches, 39 euro bij Amazon dus leuk voor erbij.

De keycaps zijn beter dan wat er standaard op de backlit Pok3r geleverd werd, maar ik ben nu gehecht aan de DSA profile keycaps van Signature Plastics.

Bouwkwaliteit en afwerking van de Magicforce vallen me helemaal niet tegen en de Otemu switches doen het ook prima. Ze klinken iets scheller dan de Cherry MX blues, de klik is iets nadrukkelijker. Het is geen straf om hiermee te typen, toch is de Pok3r wel echt een andere klasse.

Misschien bestel ik nog wel DSA keycaps voor de Magicforce, al voelt dat een beetje raar: keycaps die twee keer zoveel kosten als het hele toetsenbord.

[ Voor 8% gewijzigd door Canaria op 03-04-2016 20:54 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
Canaria schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:52:
[...]

maar ik ben nu gehecht aan de DSA profile keycaps van Signature Plastics.
Waar heb je die keycaps die op de pok3r zitten vandaan? Dat is echt exact wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Viva Vince schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:53:
[...]

Waar heb je die keycaps die op de pok3r zitten vandaan? Dat is echt exact wat ik zoek.
http://pimpmykeyboard.com/dsa-sublimated-keycap-sets/ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Coole shizzle... "toevallig" vallen hier alle puzzelstukjes precies op hun plaats :P (OK, het was gepland, maar toch.)

Ruim 1,5 jaar terug heb ik een nieuwe monitor gekocht; een Eizo CS240. Die heeft USB-A-aansluitingen voor dingen als een toetsenbord en een muis, en twee USB-B-aansluitingen om twee computers aan te sluiten. Je kunt instellen welke ingangen (DVI, HDMI, DisplayPort) bij welke USB-B aansluitingen horen, en als je dan je video-ingang wijzigt, dan wijzigt de USB-B-aansluiting ook. (En indien gewenst herkalibreert de monitor ook nog automatisch, afhankelijk van het ingestelde profiel in Eizo ColorNavigator.)

Wat heeft dat met mechanische toetsenborden te maken?

Nou, de WASD CODE heeft een loskoppelbare Micro-USB-kabel. Deze heb ik eraf gehaald, en vervangen door een kort kabeltje van 50cm, en dat in de monitor gestoken. De ontvanger van de muis zit in de andere USB-A-aansluiting. De USB-B-aansluitingen zitten in mijn (oude) desktop, en het dockingstation van mijn (nieuwe) Precision-laptop.

Het resultaat is een via de monitor lopende KVM-switch. Nu kan ik mijn monitor, muis én toetsenbord van computer wisselen, door te schakelen tussen DVI (desktop) en DisplayPort (laptop), en omdat de CODE een vervangbare kabel heeft, heb ik nu niet een opgerolde USB-kabel van 2 meter op mijn bureau liggen :P

Monitor: ruim 1,5 jaar oud.
Toetsenbord: 1 jaar oud
Docking station: Net gekocht.

Ik kan er maar 1 ding op zeggen: :7

Afbeeldingslocatie: https://estherspetition.files.wordpress.com/2015/04/whenaplancomestogether.jpg

De oude desktop dient nu als backup 'voor het geval dat'. De laptop, die nu mijn hoofdcomputer is, heeft een 3x zo krachtige CPU, maar de grafische kaart is 'slechts' vergelijkbaar met de oude 560Ti (of de nieuwere GTX 960M). Spellen tot en met 2012 / 2013 lopen er prima op, maar misschien vervang ik de desktop ooit door een nieuwe kleine gaming desktop, en dan kan ik al de rest van mijn spul gewoon houden zonder wijzigingen.

Ik ben weer binnen voor een jaar of 8 ofzo :)

[ Voor 38% gewijzigd door Katsunami op 04-04-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nou...afgelopen weekend bij het inschenken van een glas drinken vlogen er per ongeluk twee grote druppels Crystal Clear mijn toetsenbord in (Logitech G710+).

Na deze actie werkte een aantal toetsen opeens niet meer (nog niet eerder meegemaakt).
De R. Control, Windows properties, R. Shift en apostrof toetsen doen het niet meer.

Na voorzichtig het hele zaakje open te halen, te föhnen en vervolgens nog met 96% alcohol in de switches en een wattenstaafje te hebben schoongemaakt werken de toetsen nog steeds niet...ook niet na een extra nachtje drogen.

Heeft iemand anders dit eerder meegemaakt? Ik zou het erg knap vinden als ik met wat crystal clear de switches om zeep heb geholpen.
De LEDs die in de desbetreffende toetsen zitten werken nog wel gewoon allemaal.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 10:08
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar de Logitech G810 met US lay-out (lange linker shift en ''kleine'' enter). Bij amazon kom ik rond de $210,- uit. Is er een alternatief die deze borden verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:49
Setje o-ringen is aangekomen. Redelijk snel en vrij goedkoop. Besteld bij: http://tigri.bigcartel.com/products

(Heb ze nog niet geinstalleerd want ik wil het bord eerst eens zonder ringen testen)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-06 20:46
Na het mogen aanschouwen van een ducky mini ben ik ook wel om kwa mechanische switches, en daar mijn oude mechanische IBM helaas wat gelig is en mijn oude toetsenbord langzaam aan het overlijden is (en helaas ook niet meer gemaakt wordt) vroeg ik mij af hoeveel real-world verschil er nu zit tussen de verschillende kleuren van cherry MX?
Ik speel af en toe nog eens een spelletje (mmo/fps) maar niet (meer) competatief en ik kan alleen nog zo'n ducky mini vinden met black switches, nu vraag ik me af: ga ik dat verschil (tussen bruin en zwart) nog signficant merken?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

blouweKip schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:46:
Na het mogen aanschouwen van een ducky mini ben ik ook wel om kwa mechanische switches, [...] vroeg ik mij af hoeveel real-world verschil er nu zit tussen de verschillende kleuren van cherry MX?
Ik speel af en toe nog eens een spelletje (mmo/fps) maar niet (meer) competatief en ik kan alleen nog zo'n ducky mini vinden met black switches, nu vraag ik me af: ga ik dat verschil (tussen bruin en zwart) nog signficant merken?
Het verschil ga je echt wel merken. Ik heb een MX Brown voor op 't werk en MX Black thuis, het voelt echt als een andere wereld. Leg voor de grap eens een boterhamzakje op een kom water en een waar je yoghert in hebt en steek je vinger er dan in. Je voelt ook verschil in de viscositeit van de twee verschillende vloeistoffen. Je zou het daar mee kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 14:40

botoo

💀 too old to die young

MX Black heeft een beduidend zwaardere aanslag dan de MX Brown en geen feedback, de MX Brown heeft wel een lichte feedback.

Voor veel typewerk is de MX Black, gezien de relatief zware aanslag voor de meeste gebruikers niet ideaal zijn, een spelletje zo nu en dan zal met beide prima gaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wil je het zeker weten, dan haal je een keyswitch tester. Toevallig heb ik er eentje te koop staan in V&A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Da_maniaC schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:34:
Nou...afgelopen weekend bij het inschenken van een glas drinken vlogen er per ongeluk twee grote druppels Crystal Clear mijn toetsenbord in (Logitech G710+).

Na deze actie werkte een aantal toetsen opeens niet meer (nog niet eerder meegemaakt).
De R. Control, Windows properties, R. Shift en apostrof toetsen doen het niet meer.

Na voorzichtig het hele zaakje open te halen, te föhnen en vervolgens nog met 96% alcohol in de switches en een wattenstaafje te hebben schoongemaakt werken de toetsen nog steeds niet...ook niet na een extra nachtje drogen.

Heeft iemand anders dit eerder meegemaakt? Ik zou het erg knap vinden als ik met wat crystal clear de switches om zeep heb geholpen.
De LEDs die in de desbetreffende toetsen zitten werken nog wel gewoon allemaal.
Probeer deze guide eens: http://imgur.com/a/9sHx7

met een rietje met heet water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

el_duderino schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:08:
[...]

Probeer deze guide eens: http://imgur.com/a/9sHx7

met een rietje met heet water.
Dat is een uitgebreide guide inderdaad....thanks. :)
Ik zal een dezer dagen nog eens kijken.
Volgens mij zitten de switches bij de G710+ wel op een plate maar ook nog eens vast gesoldeerd op een PCB. De PCB zelf schoonmaken zou een hels karwei worden denk ik.

Iemand een idee of er hier in Nederland ook ergens Cherry MX Top pullers te koop zijn?
Reaver schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:16:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar de Logitech G810 met US lay-out (lange linker shift en ''kleine'' enter). Bij amazon kom ik rond de $210,- uit. Is er een alternatief die deze borden verkoopt?
Ik heb zelf wel redelijke ervaring met een reseller (bedrijfje) op eBay genaamd TargetPC.
Het importeren van een toetsenbord is echter niet zo goedkoop.

Een betere optie is om eerst eens te mailen met http://www.gamegear.be/
Zij verkopen ook toetsenborden met (nadrukkelijk vermeld) de US-Layout en verzenden ook naar Nederland.
(Is ook prettiger indien er binnen de garantie iets gebeurd). :)

[ Voor 38% gewijzigd door Da_maniaC op 05-04-2016 15:23 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Da_maniaC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:18:
[...]

Dat is een uitgebreide guide inderdaad....thanks. :)
Ik zal een dezer dagen nog eens kijken.
Volgens mij zitten de switches bij de G710+ wel op een plate maar ook nog eens vast gesoldeerd op een PCB. De PCB zelf schoonmaken zou een hels karwei worden denk ik.

Iemand een idee of er hier in Nederland ook ergens Cherry MX Top pullers te koop zijn?

[...]

Ik heb zelf wel redelijke ervaring met een reseller (bedrijfje) op eBay genaamd TargetPC.

Zij verkopen ook toetsenborden met (nadrukkelijk vermeld) de US-Layout en verzenden ook naar Nederland.
Alle toetsenborden van logitech hier zijn US Layout, alleen de ISO variant.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
  • Laatst online: 26-05 10:08

Ik heb een collega geregeld die er een uit Amerika meeneemt! Toch bedankt voor je informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:07:
Wil je het zeker weten, dan haal je een keyswitch tester. Toevallig heb ik er eentje te koop staan in V&A ;)
Ondanks het feit dat een keyswitch-tester wel een hulp kan zijn, is het in mijn ervaring totaal geen vervanging voor echt typen op een toetsenbord.

Wat je overigens zelf moet bepalen is wat 'zwaar' is voor jezelf; ik typ op MX Green, en de meeste mensen lijken dat ontypbaar zwaar te vinden, maar ik heb er totaal geen moeite mee. Eigenlijk zou ik best nog een slag zwaarder kunnen gaan, maar dan zit je op het niveau van de mechanische typmachine :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 09:52

MarvinJames

Theatermaker

TiezZ_BE schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:03:
[...]

Setje o-ringen is aangekomen. Redelijk snel en vrij goedkoop. Besteld bij: http://tigri.bigcartel.com/products

(Heb ze nog niet geinstalleerd want ik wil het bord eerst eens zonder ringen testen)
Wat doen die O-ringen? Als ik het plaatje goed zie, dan zitten ze onder je toetsen. Betekent dit dat je je toetsen minder ver in kunt drukken? En dat het daardoor wat lichter typt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tsux schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:54:
[...]

Wat doen die O-ringen? Als ik het plaatje goed zie, dan zitten ze onder je toetsen. Betekent dit dat je je toetsen minder ver in kunt drukken? En dat het daardoor wat lichter typt ofzo?
Als je nou eens de TS leest? Daar staat het haarfijn uitgelegd. ;)

In 't kort, het zorgt ervoor dat je geen RAMBAM!!!! hoort als je de toetsen tot aan de bodem indrukt. Het dempt dus het geluid dat wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Hero of Time schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:59:
Als je nou eens de TS leest? Daar staat het haarfijn uitgelegd. ;)
Vokking 20 minuten lang die eerste post doorgelezen en dan daar overheen lezen... |:(
Maar dat verklaart. Dempertje dus. Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Laatst online: 09-06 11:38
Gisteren 60% blanks Classic Beige besteld bij Originative, ben benieuwd wanneer ze geleverd worden. Irriteerde mij de laatste tijd aan de toetsen van mijn Pok3r, gezien de letters een beetje eraf sleten. :/ Misschien wanneer ik de keycaps binnen heb nog een setje modifiers met de kleur Navy bestellen bij wasd. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

GreNade schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:25:
[...]

Alle toetsenborden van logitech hier zijn US Layout, alleen de ISO variant.
Ja dat klopt eigenlijk wel. Het is meer ANSI vs. ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Laatst online: 14:38

Zalmanman

So long,

Hoe bevalt de DSA indeling jou? Ik loop ook met het idee te spelen om een DSA Sublimated set voor mijn Pok3r te halen; Gray GKK Base Set + Gray GDE Modifier Set, in feite Granite namakende. Als ik dan toch bezig ben neem ik waarschijnlijk deze esc-toets erbij (DSA R3 Red w/ Black Inscription). Dit idee krijg je dan in feite:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S3N6i0L.jpg

Ziet er lekker retro-ish uit, daar houd ik wel van :9
Nu alleen nog een goede 60% polssteun. Hebben jullie daar nog tips voor?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 12-06 20:46
Hero of Time schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:17:
[...]

Het verschil ga je echt wel merken. Ik heb een MX Brown voor op 't werk en MX Black thuis, het voelt echt als een andere wereld. Leg voor de grap eens een boterhamzakje op een kom water en een waar je yoghert in hebt en steek je vinger er dan in. Je voelt ook verschil in de viscositeit van de twee verschillende vloeistoffen. Je zou het daar mee kunnen vergelijken.
Dat is jammer om te horen, ik kan nergens een ducky mini grey met Brown vinden, maar dan denk ik dat ik voor Red ga.

Ben wel benieuwd hoe het gaat zijn na dik 15 jaar op een zeer plat toetsenbord te hebben gewerkt.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
blouweKip schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:29:
[...]

Dat is jammer om te horen, ik kan nergens een ducky mini grey met Brown vinden, maar dan denk ik dat ik voor Red ga.

Ben wel benieuwd hoe het gaat zijn na dik 15 jaar op een zeer plat toetsenbord te hebben gewerkt.
Ik zou me daar niet al te druk om maken. De kans dat de overstap lukt is volgens mij best groot, als je tenminste wel een beetje weet wat je wil. Mijn overstap was van een superplatte en lichte UltraX naar een superdikke en zware WASD CODE, en dat is gewoon prima gegaan.

Ik moet wel zeggen dat ik als kind ruim 4 jaar heb getypt op een (destijds door Olivetti rebranded) IBM-M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zalmanman schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:34:
[...]

Hoe bevalt de DSA indeling jou? Ik loop ook met het idee te spelen om een DSA Sublimated set voor mijn Pok3r te halen; Gray GKK Base Set + Gray GDE Modifier Set, in feite Granite namakende. Als ik dan toch bezig ben neem ik waarschijnlijk deze esc-toets erbij (DSA R3 Red w/ Black Inscription). Dit idee krijg je dan in feite:
[afbeelding]

Ziet er lekker retro-ish uit, daar houd ik wel van :9
Nu alleen nog een goede 60% polssteun. Hebben jullie daar nog tips voor?
Nice!

Die ESC zit ook op mijn Pok3r :)
Ik ben heel blij met de DSA profile keycaps. Ze zijn mooi laag en vlak. De toetsen klinken ook beter tijdens het typen en het ziet er heel stijlvol uit, vind ik. Van Aziatische toetsenborden vind ik de opdruk vaak erg lelijk en rommelig, alsof er totaal niet over nagedacht is.
Eerder vergeleek ik het PBT al met Lego. Ik twijfelde nog of ik het ruwe oppervlak wel fijn zou vinden maar dat bevalt verrassend goed!

Achteraf heb ik alleen spijt dat ik niet (voor dezelfde prijs!) de TKL modifiers heb gekocht maar de 60%. Dan had ik de toetsen ook op de nieuwe Magicforce 68 kunnen proberen.
Katsunami schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:42:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik als kind ruim 4 jaar heb getypt op een (destijds door Olivetti rebranded) IBM-M.
Ik heb als tiener op een margrietschijfmachine leren typen :') Potje Tipp-ex ernaast, al kostte dat weer tijd voordat het droog was, waardoor je aanslagen-per-minuut omlaag ging. Later kwamen er gelukkig correctievelletjes. En nu ben ik blij dat er plattere toetsenborden zijn met veel lichtere aanslag.

[ Voor 16% gewijzigd door Canaria op 06-04-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Canaria schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:43:
[...]

Nice!

Die ESC zit ook op mijn Pok3r :)
Ik ben heel blij met de DSA profile keycaps. Ze zijn mooi laag en vlak. De toetsen klinken ook beter tijdens het typen en het ziet er heel stijlvol uit, vind ik. Van Aziatische toetsenborden vind ik de opdruk vaak erg lelijk en rommelig, alsof er totaal niet over nagedacht is.
Eerder vergeleek ik het PBT al met Lego. Ik twijfelde nog of ik het ruwe oppervlak wel fijn zou vinden maar dat bevalt verrassend goed!

Achteraf heb ik alleen spijt dat ik niet (voor dezelfde prijs!) de TKL modifiers heb gekocht maar de 60%. Dan had ik de toetsen ook op de nieuwe Magicforce 68 kunnen proberen.
Hé, dankje! Ik vind de layout van de Pok3r ook niet echt goed doordacht... De layout had wel wat mooier gemogen voor die prijs. Hoe lang duurde het bij jou tussen bestelling en levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Even opgezocht :)

Besteld: 29 januari
Bezorgd: 13 februari
Moest nog wel een bedrag van €35 aan de bezorger betalen: BTW en administratiekosten. Contant aan de deur, dus zorg ervoor dat je geld in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Canaria schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:45:
Even opgezocht :)

Besteld: 29 januari
Bezorgd: 13 februari
Moest nog wel een bedrag van €35 aan de bezorger betalen: BTW en administratiekosten. Contant aan de deur, dus zorg ervoor dat je geld in huis hebt.
Ohja, crap, importbelasting en zo. Ik wacht nog wel even, tegen de zomer zal het me beter uitkomen. +€35 is toch wel redelijk wat, als je kijkt naar het geheel.

[ Voor 10% gewijzigd door Zalmanman op 07-04-2016 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:43:
Ik heb als tiener op een margrietschijfmachine leren typen :') Potje Tipp-ex ernaast, al kostte dat weer tijd voordat het droog was, waardoor je aanslagen-per-minuut omlaag ging. Later kwamen er gelukkig correctievelletjes. En nu ben ik blij dat er plattere toetsenborden zijn met veel lichtere aanslag.
Aangezien ik als 10-11-jarige heb getypt op een IBM-M (en daar ook op heb leren typen dus), heb ik nooit het idee gehad dat een toetsenbord zwaar is. Als je plattere en lichtere toetsenborden prettig vindt, wat doe je dan in een topic over mechanische toetsenborden? :P Er zijn er wel die vrij licht zijn qua aanslag, maar erg plat en zo licht als de UltraX-en die ik vroeger had zullen ze nooit zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even een korte vraag tussendoor:

Ik lees veel over het verschil tussen ABS, PBT en POM keycaps.

Is dit een puur theoretisch verschil, of vervagen letters echt al binnen een normale gebruiksduur bij ABS of goedkope keycaps?

Dat zou ik wel opmerkelijk vinden. Ik heb hier een oud Compaq bord liggen, welke als sinds 19xx meegaat, en nog steeds perfect leesbaar is. Hoe kunnen nieuwe borden dan binnen een paar jaar al slijtage vertonen? Ik neem aan dat Compaq niet de meest high-end technieken gebruikte op standaard ramplankjes?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Laatst online: 18-06 11:29
Gisteren o rings op mijn k70 gedaan. Flink geluidsverschil. Eerst pakte mijn microfoon toch wel een hoop herrie van de clack op maar nu is dat een stuk minder. Vandaag komt ook mijn magicforce binnen van Amazon. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

blouweKip schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:29:

Ook een fanatiek Ultra X-gebruiker + Apple tobo-gebruiker hier en ben voor mijn gamebak ook overgegaan naar reds + o-ringen. Nu moet ik erbij vermelden dat ik er eigenlijk alleen op game en weinig typ, dus ik ''leer" nog steeds niet echt typen op het ding. Maak het jezelf dus makkelijker door vooral je nieuwe mechanische toetsenbord continu te gebruiken, dan zal het echt wel meevallen. Zelf tik ik overdag nog steeds 8 uurtjes op een Ultra X op het werk + veel uurtjes op een Apple-tobo, dus dan hou je die muscle memory nog steeds heftig in stand.. Even doorbijten is het advies :P

Mijn wederhelft was ook helemaal weg van de Ultra X, en heeft nu van die platte Logitech tobo's (moet in werktas passen om mee te sleuren) en die kan netjes volgens de regels blind tikken, maar vind mijn mechanische toetsenbord ook niet lekker tikken door de hogere (eigenlijk normale) toetsen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:59:

Is dit een puur theoretisch verschil, of vervagen letters echt al binnen een normale gebruiksduur bij ABS of goedkope keycaps?

Dat zou ik wel opmerkelijk vinden. Ik heb hier een oud Compaq bord liggen, welke als sinds 19xx meegaat, en nog steeds perfect leesbaar is. Hoe kunnen nieuwe borden dan binnen een paar jaar al slijtage vertonen? Ik neem aan dat Compaq niet de meest high-end technieken gebruikte op standaard ramplankjes?
Sommige duurdere Compaq's uit die tijd hadden gerebrande IBM-M toetsenborden. Misschien is het eentje daarvan, al weet ik niet wat de IBM-M voor keycaps gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechCrazy2180
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik ben zelf een draadloos mechanisch toetsenbord aan het maken. Ik ben nog op zoek naar keycaps. De ideale oplossing zou een setje Mac keycaps zijn, maar blanke witte zouden ook goed zijn. Waar kan je in de Benelux het beste keycaps kopen? Ik weet dat er bedrijven als WASD zijn maar ik ben niet dadelijk bereid om €20 verzendkosten te betalen. Er staan nu ook blanke witte PBT keycaps op Massdrop, maar die verzenden pas op 30 Maart dus dat is toch nog even werken en ik wil mijn project graag afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41

Chiron

Moderator Discord

ABS vind je in de meeste low end en goedkopie toetsenborden terug; De toetsenborden die we bij onze pc's van Dell krijgen heb ik binnen 2 a 3 weken de letters al vanaf, en de meestgebruikte toetsen zijn glimmend glad geworden inclusief plekken op de spatiebalk.

Op mijn eigen werk pc heb ik een TKL toetsenbord met POM caps, dat is een stuk harder plastic. Daar zitten inmiddels ook gladde plekken op, maar de letters zijn nog steeds zichtbaar, nu na 4 jaar.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Chiron schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:17:
[...]

ABS vind je in de meeste low end en goedkopie toetsenborden terug; De toetsenborden die we bij onze pc's van Dell krijgen heb ik binnen 2 a 3 weken de letters al vanaf, en de meestgebruikte toetsen zijn glimmend glad geworden inclusief plekken op de spatiebalk.

Op mijn eigen werk pc heb ik een TKL toetsenbord met POM caps, dat is een stuk harder plastic. Daar zitten inmiddels ook gladde plekken op, maar de letters zijn nog steeds zichtbaar, nu na 4 jaar.
Hmm, misschien heb ik dan te maken met een gevalletje "oud, maar goud".

Het is gewoon een standaard PS/2 ding, maar wel met smartcard reader. Wellicht dat ze voor de keycaps dan ook duurzamer materiaal gebruikt hebben.

Ze glimmen wel, maar de letters zelf zijn nog perfect wit en scherp. Zeker niet zomaar een printje erop, eerder gegraveerd en daarna met wit ingevuld (ik ken de correcte term niet)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is ook puur afhankelijk van gebruik. Sommige misbruiken hun toetsenbord zo erg, dat tekens er binnen de korste keren eraf zijn. Anderen doen met exact hetzelfde bord jaren zonder dat je ook maar iets aan slijtage ziet, terwijl het uiteindelijk veel meer gebruikt is. Ik heb nog een UltraX liggen en daar zie je alleen de toetsen wat glimmen, maar de tekens zijn nog prima te lezen (ok, van 2 toetsen zie je duidelijke slijtage, maar that's it).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Laatst online: 18-06 11:29
zo de magicforce is binnen. Zat ook kabel bij om hem met een tablet of mobiel te verbinden door een usb naar micro usb. Voor 40 euro zeker een goeie oplossing voor mensen die een portable toetsenbord zoeken maar niet gelijk voor een pok3r willen gaan. De ootemu switchen tikken zo bij het eerste gebruik lekker weg. De eerste dat ik met blues werk dus het geluid is nog even wennen :p.

[ Voor 12% gewijzigd door linkje op 07-04-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik krijg die magicforce binnenkort ook binnen, inmiddels mijn tweede setje keycaps binnen. Hier het resultaat, vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2dtwy8w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Keycaps van mindere kwaliteit kunnen wat sneller glanzen. Of letters slijten heeft overigens meer met de techniek van het beletteren te maken dan het soort plastic. Als het gewoon een opdruk is dan slijten ze gewoon gegarandeerd snel. 'laser etched' geneuzel is al een snel een ander verhaal, en zelfs op ABS verwacht je daar weinig slijtage. Mn dagelijkse ramplank (en ik tik aardig wat af) is een CM Storm Trigger-Z met ABS caps, maar na 2 jaar is die nog in uitstekende staat.

Luxere caps koop je m.i. primair voor het gevoel, of de -hele- lange termijn, maar ik blijf erbij dat als uitgangspunt weinig mis is met ABS an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Houden we rekening mee dat we nog maar een paar posts verwijdert zijn van 10k? Tijd voor een nieuw deel dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Mensen, ik wil heel graag voor mijn werk de overstap maken naar mechanisch.

Ik word gedetacheerd dus ik heb iedere paar maanden een andere werkplek, maar ook een andere computer en dus een ander toetsenbord. Negen van de tien toetsenborden die ik tegenkom typen gewoon waardeloos. Soms krijg je gewoon last van je vingers omdat het niet lekker typt.

Met andere woorden, ik ga het toetsenbord dus puur gebruiken om te typen, niet om te gamen of iets dergelijks. Nu hou ik van klik toetsenborden, maar ik denk dat de Cherry Blue switches wat te luidruchtig gaan zijn voor mijn omgeving.

Ik heb daarom mijn oog op deze jongen laten vallen:
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Is dit een degelijke instapper en beginners mechanisch toetsenbord?
Ik ben wel heel gecharmeerd van de WASD Keyboards, maar dat is toch echt nog even een stapje te duur. :)
Zijn de Cherry Brown switches een veilige keuze aan de hand van mijn verhaal hierboven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is wel een degelijk toetsenbord. Je kan 't voor beginners zien, maar je kan 't ook zien voor mensen die wel lekker mechanisch willen, maar niet diep in de buidel willen/kunnen tasten.

Houd wel goed rekening mee met het gewicht van het ding. 1,1 kilo klinkt misschien niet veel, maar als je er dagelijks mee gaat slepen, inclusief laptop van zo'n 3 kilo kom je al snel op een totaal van 5 kilo in je tas (je hebt nog een paar andere dingen en de tas zelf is natuurlijk ook niet gewichtloos). Helaas zijn mechs niet veel lichter verkrijgbaar, maar een TK ipv full kan wel iets schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 14:40

botoo

💀 too old to die young

Als je denkt dat Blue wat te luidruchtig gaat worden dan zullen de meeste mechanische switches te luid zijn. Het geluidsniveau onderling is zeker merkbaar verschillend maar absoluut veel luider dan rubberdome's. Er zijn wel opties om het geluidsniveau wat te minderen bv dmv O-ringen maar stil krijg je ze niet. Wat je wel kan overwegen, als TKL een aanvaardbare optie is, is een CM NovaTouch pricewatch: CM Storm NovaTouch TKL die hebben CM eigen Hybrid Capacitive switches en zijn beslist veel stiller en hebben een tactile feedback.

Logitech's Romer-G switches zijn ook beduidend stiller dan Cherry's, dat is ook een optie voor (relatieve) stilte.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.