• Hot Pixel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 14:11

Hot Pixel

King of no pants

Thanks AIXGOD! Daar heb ik wat aan. Heel herkenbaar, van n00b naar 'expert' tijdens twee weken hyperfocus. Ben er zelf nog niet over uit of ik zoiets nou leuk vind of niet. Op het moment ben ik óók nog met bonenmalers bezig (of all things :X), dus ben wel klaar om mijn toetsenbord avontuur af te sluiten.

Had ongeveer dezelfde overwegingen als jou; maar omdat het mijn eerste plankje is lijkt het me niet verstandig om direct >150 euro uit te geven voor een pok3r, b.mini etc. Zelfs de 22 mini is de revue gepasseerd. Over endgame tobo's gesproken...

Nog een speciale reden waarom je niet voor de 82 key versie van Qisan bent gegaan? Die hou ik nu met ene schuin oog in de gaten; lijkt me ideaal als beginsel.

• boers.j.j
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 27-04 09:10
AIXGOD schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:54:

[...]

Bedankt voor je reactie, het is voor mij te ver uit de buurt maar het zal vast gezellig worden! :)
Geen enkel probleem, misschien een volgende keer ;)

• R3m3d7
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 29-11 21:01
Hot Pixel schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:08:
Thanks AIXGOD! Daar heb ik wat aan. Heel herkenbaar, van n00b naar 'expert' tijdens twee weken hyperfocus. Ben er zelf nog niet over uit of ik zoiets nou leuk vind of niet.
Herkenbaar, het is een veelal onvrijwillige missie, bijna alsof iemand anders je op pad stuurt en goede antwoorden eist.

Op het moment ben ik óók nog met bonenmalers bezig (of all things :X), dus ben wel klaar om mijn toetsenbord avontuur af te sluiten.
Ha, ik ben zelf ook thuisbarista (en lid van alle fora's die daarbij horen) en heb een leuk setje thuis staan, de maler is belangrijker dan je espresso machine.

Had ongeveer dezelfde overwegingen als jou; maar omdat het mijn eerste plankje is lijkt het me niet verstandig om direct >150 euro uit te geven voor een pok3r, b.mini etc. Zelfs de 22 mini is de revue gepasseerd. Over endgame tobo's gesproken...

Nog een speciale reden waarom je niet voor de 82 key versie van Qisan bent gegaan? Die hou ik nu met ene schuin oog in de gaten; lijkt me ideaal als beginsel.
Die Qisan 82 key kost ongeveer 67 euro met verzendkosten.
De Lingyi kost 37 euro, ik heb hier verder geen kosten aan gehad..if you know what I mean. :X
Het zal elkaar qua kwaliteit niet zoveel ontlopen als ik nu naar de Magicforce (Qisan) en mijn LiNGYi kijk.
Dezelfde switches, dan gaat het erom of je die backlighting wil denk ik en die paar centimeter aan ruimte wil besparen, let er wel op dat je de toetsen standaard maten blijven als ze alles zo in elkaar schuiven anders zijn alternatieve caps lastig.
Anyway, voor mij is dit prima zo, wellicht ooit nog een paar extra luxe bordjes maar hier kan ik prima mee uit de voeten en de upgrade is echt enorm voor een leek als ikzelf.

• Proioxis
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-11 14:01
Heb gisteren een Model M mogen ontvangen via marktplaats, prachtig dingetje!

http://imgur.com/bnnjNvf

Heb ook oog op deze Model F, heeft iemand enig idee wat deze waard zou kunnen zijn?

http://imgur.com/tDrQSHr

[Voor 10% gewijzigd door Proioxis op 10-03-2016 09:38]

• DeadKennedy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 30-11 12:26
Proioxis schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:37:

Heb ook oog op deze Model F, heeft iemand enig idee wat deze waard zou kunnen zijn?

http://imgur.com/tDrQSHr
Gaaf! Model M is toch wel echt het ultieme mechanische toetsenbord he :)
Die F kende ik überhaupt niet, wat een geweldig toetsenbord, en wat een vreselijke layout! Op ebay heb ik even gezocht, en de verkochte Model F's gingen daar voor iets van $50-$80. Wat voor aansluiting heeft hij, en wat is het model nummer?

Ryzen 3700X, EVGA RTX 3080, 32GB PC3200 DDR4, 2TB NVMe, LG48CX 120HZ OLED & 165Hz IPS 1440p

• hantheman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:16
.....Ik weet niet of andere er ook last van hebben maar als ik mij in iets verdiep slaat het nog wel eens door, dan ga je van een paar googles tot forums aanmelden in 4 uur en voor je het weet zit in er 4 dagen later diep in.
Ik stoot van onbekend zo door naar (soms kortstondige) obsessie zonder verdere tussenstops.....
Heel herkenbaar dit misschien moeten we een praatgroep beginnen ;)
Koortsachtig verdiep ik me soms in de meest uiteenlopende onderwerpen.

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:33

Een wit vakje bij de statuslichtjes? -O-

Grijs ftw! *O*

Mocht er trouwens nog iemand een keycap voor de -toets over hebben, laat maar horen :+

• R3m3d7

Gaaf ding, dit was mijn eerste fiets als het ware. :)

• el_duderino
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 12:01
Ik weet niet of andere er ook last van hebben maar als ik mij in iets verdiep slaat het nog wel eens door, dan ga je van een paar googles tot forums aanmelden in 4 uur en voor je het weet zit in er 4 dagen later diep in.
Ik stoot van onbekend zo door naar (soms kortstondige) obsessie zonder verdere tussenstops.
LOL ja, hallo internet :) Ik heb dat heel vaak. Ik zag een gast op een youtube filmpje op een soort halve ninja happy hacker keyboard en toen klikte er iets in m'n hoofd waardoor ik de dagen erna alleen nog maar kon lezen daarover.

mbt de pijltjes toetsen in je relaas: ik deel je mening en daarom heb ik op het werk een TKL liggen, maar ik zat laatst wel na te denken over keyboard ergonomie en toen kwam ik tot de conclusie dat het ook juist handig kan zijn. Als je blind typt en je wijsvingers zitten op "f" en "j" (en ik ga best hard) moet ik zo ongeveer AFK gaan om de pijltjes te bereiken. Als je dat niet hoeft te doen kun je misschien wel efficienter worden dan op een keyboard met dedicated pijltjes. Alleen dat gaat natuurlijk niet zomaar en het ligt eraan wat je doet, maar devops kan denk ik wel goed gaan op zo'n 60% met meerdere function layers, maar mss is het minder handig als je hele dagen in excel door brengt.

• DeadKennedy
el_duderino schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:36:
[...]

LOL ja, hallo internet :) Ik heb dat heel vaak. Ik zag een gast op een youtube filmpje op een soort halve ninja happy hacker keyboard en toen klikte er iets in m'n hoofd waardoor ik de dagen erna alleen nog maar kon lezen daarover.

mbt de pijltjes toetsen in je relaas: ik deel je mening en daarom heb ik op het werk een TKL liggen, maar ik zat laatst wel na te denken over keyboard ergonomie en toen kwam ik tot de conclusie dat het ook juist handig kan zijn. Als je blind typt en je wijsvingers zitten op "f" en "j" (en ik ga best hard) moet ik zo ongeveer AFK gaan om de pijltjes te bereiken. Als je dat niet hoeft te doen kun je misschien wel efficienter worden dan op een keyboard met dedicated pijltjes. Alleen dat gaat natuurlijk niet zomaar en het ligt eraan wat je doet, maar devops kan denk ik wel goed gaan op zo'n 60% met meerdere function layers, maar mss is het minder handig als je hele dagen in excel door brengt.
Dat is ook een beetje de reden achter de populariteit van 60% bordjes: alles zit super dicht op je home key rij, en je kan je handen in één houding houden om alles te typen. Ik ben al min of meer gewend aan de Fn+WASD pijltjes van mijn 60% bordje, het is alleen nog soms een beetje irritant om daar dan nog combinaties mee te maken (bijv Windows Pijlrechts voor verplaatsen van schermen in Windows is nu Win Fn D).

Ryzen 3700X, EVGA RTX 3080, 32GB PC3200 DDR4, 2TB NVMe, LG48CX 120HZ OLED & 165Hz IPS 1440p

• R3m3d7
Dit is ook een leuke, met PBT caps er standaard bij.
https://www.massdrop.com/...gn=Drop:+Request+Launched

• DeadKennedy
$188 +invoerheffingen? Ouch. En dat met een logo in Comic Sans erop.

• R3m3d7
Hij is leuk, niet goedkoop ;)

• el_duderino
Mja, maar dat Matias keyboard vind ik dan leuker:
https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open

Als er dan toch pijltjes op moeten :)

• DeadKennedy
Massdrop is gewoon oninteressant voor Europa vanwege die belachelijke verzendkosten. Bij dat Matias toetsenbord meer dan 33% van de prijs! En dan komen de invoerkosten er nog bij...

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-12 16:22

GWBoes

Rik B.

Ik kijk ook regelmatig op Massdrop maar elke keer als ik aan het rekenen ga haak ik toch maar weer af. Voor een leuke keycapset betaal je met invoerkosten, btw en verzendkosten bijna net zoveel als voor een nieuwe Quickfire rapid-i, dat wordt mij een beetje te gek.

Diablo3 - Flickr

• DeadKennedy
GWBoes schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:41:
Ik kijk ook regelmatig op Massdrop maar elke keer als ik aan het rekenen ga haak ik toch maar weer af. Voor een leuke keycapset betaal je met invoerkosten, btw en verzendkosten bijna net zoveel als voor een nieuwe Quickfire rapid-i, dat wordt mij een beetje te gek.
Dit bedoel je?

[Voor 7% gewijzigd door DeadKennedy op 10-03-2016 16:55]

• R3m3d7
Ik heb ook op dat punt gestaan..too rich for my blood maar wat een mooie set.

• Natsu
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 30-11 08:27
Vind het vooral jammer dat die 1976 keycapset niet echt SA profiel is, maar uniform row 3. Ik snap dat dit handig is als je dvorak of een andere layout dan qwerty gebruikt, maar dat gaat bij deze set niet op door de verschillende kleuren van keys.

• Nonstop decay
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-08 18:28
hantheman schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:30:
[...]

Heel herkenbaar dit misschien moeten we een praatgroep beginnen ;)
Koortsachtig verdiep ik me soms in de meest uiteenlopende onderwerpen.
Zo, wat een opluchting. Ik dacht dat ik gek was. :P Ik ken niet veel mensen die, als ze iets willen kopen, eerst urenlang gaan zoeken wat dan het beste zou zijn. Is dat soms ook iets voor tweakers?

• Proioxis
DeadKennedy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:22:
[...]
Gaaf! Model M is toch wel echt het ultieme mechanische toetsenbord he :)
Die F kende ik überhaupt niet, wat een geweldig toetsenbord, en wat een vreselijke layout! Op ebay heb ik even gezocht, en de verkochte Model F's gingen daar voor iets van $50-$80. Wat voor aansluiting heeft hij, en wat is het model nummer?
De aansluitng is AT/XT, modelnummer staat niet op de achterzijde, die is blanco.. geen idee waar het zou moeten staan.
Moet wel een USB convertertje er voor aanschaffen, ik kan hem overnemen voor 80 dollar, niet verkeerd voor zo'n zeldzaam object :)
Melkunie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:34:
[...]

Een wit vakje bij de statuslichtjes? -O-

Grijs ftw! *O*
[afbeelding]

Mocht er trouwens nog iemand een keycap voor de -toets over hebben, laat maar horen :+
Oh joh, dat valt me nu pas op. Inderdaad, dat staat wel beter!

[Voor 10% gewijzigd door Proioxis op 10-03-2016 21:11]

• DeadKennedy
Proioxis schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:11:
[...]

De aansluitng is AT/XT, modelnummer staat niet op de achterzijde, die is blanco.. geen idee waar het zou moeten staan.
Moet wel een USB convertertje er voor aanschaffen, ik kan hem overnemen voor 80 dollar, niet verkeerd voor zo'n zeldzaam object :)
Als je het geld hebt, is het wel erg gaaf :) Ik ben wel benieuwd hoe het typt

• Proioxis
Het schijnt een lichtere keypress te zijn, de Model M activeert bij 70 gram, en de Model F bij 50. Lijkt meer op een hedendaagse Cherry MX switch zover ik het begrijp.

YouTube: IBM Model F AT Typing Test (Capacitive Buckling Springs) - KeyChatter.com

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:47
De O toets van mijn G710+ bleef de laatste tijd hangen, althans, soms registreerde hij niets en soms 2x. Mega irritant dus een RMA aangevraagd bij Logitech. Kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd (tevens iets nieuwer model, want logo iets anders) en mocht de oude houden i.v.m. dat dat serienummer bij de originele bon hoort en die dus nodig heb voor eventuele nieuwe RMA aanvragen. :P De oude nu dus even goed schoonmaken en dan heb ik ook mechanisch op m'n werk. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Maar daar zit ook die child kit à 19,99 bij. Beetje misleidend om dan alleen die 53,99 te gaan omcirkelen.

You save everyone, but who saves you?

• R3m3d7
Dat is waar, maar toch zou een distributiecentrum van massdrop in Europa heel prettig zijn om de verzend en (hopelijk) importkosten enigsinds te normaliseren.
Ze hebben er namelijk vaak best leuke speeltjes.

• J_o_s
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-04 16:08

J_o_s

newbie

Hoi,

Interessant topic. Ik zoek al een tijdje naar een (relatief) compact mechanisch toetsenbord dat echter niet te hoog is. Hebben jullie daar nog tips voor?

De toetsen op mijn huidige toetsenbord zijn bijvoorbeeld 2 cm hoog, en dat bevalt me goed. Maar mechanische toetsenborden als de Ducky mini (3.8cm) en de Cooler Master Quick Fire rapid (3.9cm) zitten daar al duidelijk boven.

Als ik mijn huidige toetsenbord verhoog met 2cm dan komen mijn polsen in een rare hoek te staan waardoor typen niet comfortabel meer is. Jullie nog een idee?

• DeadKennedy
J_o_s schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:51:
Hoi,

Interessant topic. Ik zoek al een tijdje naar een (relatief) compact mechanisch toetsenbord dat echter niet te hoog is. Hebben jullie daar nog tips voor?

De toetsen op mijn huidige toetsenbord zijn bijvoorbeeld 2 cm hoog, en dat bevalt me goed. Maar mechanische toetsenborden als de Ducky mini (3.8cm) en de Cooler Master Quick Fire rapid (3.9cm) zitten daar al duidelijk boven.

Als ik mijn huidige toetsenbord verhoog met 2cm dan komen mijn polsen in een rare hoek te staan waardoor typen niet comfortabel meer is. Jullie nog een idee?
Ik denk dat een polssteun je enige oplossing is. Mechanische toetsen kunnen niet veel lager vanwege het mechaniek.
Misschien eist het ook gewoon even wat gewenning.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 16:25
De hoek van je polsen tijdens het typen horen niet te groot te zijn. Bij een mech tobo kom je daar al snel aan vanwege de hoogte van 't toetsenbord. Een polssteun is hoe dan ook nodig als je er erg gevoelig voor bent. Ben je wat minder gevoelig, dan is het alsnog aangeraden om er een te nemen. Ik moet er ook nog steeds een zoeken, of twee eigenlijk, een thuis en een voor op kantoor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

J_o_s schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:51:

Dan denk ik dat ik nog een groter probleem heb als ik wil overstappen naar een mechanisch keyboard? Heb hier 2 gewone keyboards van Logitech liggen aan de PC's waarvan de spatiebalk minder dan 1.4cm boven mijn tafelblad uitkomt. Daarnaast heb ik niet heel erg lange vingers en heb al tientallen jaren de (nare) gewoonte om mijn handen zo vlak mogelijk te houden.

De pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch is 2.5cm hoog (volgens de site van CM) dus dat is al een stukje lager dan de bijna 4cm die je noemt bij andere merken. Het ligt er ook een beetje aan hoe snel je kan wennen inderdaad; zelf heb ik heeel weinig op met toetsenbord die relatief "hoog" staan (al dan niet door pootjes of uberhaupt de hoek van het design).

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• J_o_s
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-04 16:08

J_o_s

newbie

DeadKennedy schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:22:
Ik denk dat een polssteun je enige oplossing is.
Hero of Time schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:57:
De hoek van je polsen tijdens het typen horen niet te groot te zijn. Bij een mech tobo kom je daar al snel aan vanwege de hoogte van 't toetsenbord. Een polssteun is hoe dan ook nodig als je er erg gevoelig voor bent.
Daar was ik al wat bang voor; ik ben namelijk niet echt een fan van polssteunen. Deze zijn me snel toch al te hoog, en het voelt ook beperkt om steeds een polssteun te moeten gebruiken en deze op de juiste afstand te houden.
MAX3400 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:57:
Het ligt er ook een beetje aan hoe snel je kan wennen inderdaad; zelf heb ik heeel weinig op met toetsenbord die relatief "hoog" staan (al dan niet door pootjes of uberhaupt de hoek van het design).
Nee precies. Ik heb al wel een Ducky toetsenbord geprobeerd (een gewone variant qua afmetingen, niet de mini), maar die uiteindelijk teruggestuurd omdat ik niet aan de hoogte kon wennen (met polssteun erbij). Dus het lijkt me dat een mechanisch toetsenbord niet voor mij is met de hoogtes en noodzaak voor een polssteun. 'Grappig' genoeg heb ik ook al 6 toetsenborden met 'gewone' siccors en die bevallen me ook niet, vandaar de zoektocht naar een goed mechanisch toetsenbord. :)

[Voor 5% gewijzigd door J_o_s op 12-03-2016 15:50]

• R3m3d7
J_o_s schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:46:

Daar was ik al wat bang voor; ik ben namelijk niet echt een fan van polssteunen. Deze zijn me snel toch al te hoog, en het voelt ook beperkt om steeds een polssteun te moeten gebruiken en deze op de juiste afstand te houden.
Je kan vrij makkelijk met een stuk hout, een vijl en wat schuurpapier zelf een mooie polssteun maken die exact is zoals jij het wilt.
Dan kan je de hoek van de steun zo maken dat het natuurlijk voor je voelt en perfect aansluit op je plankje.
Ik ben dit nu ook aan het doen met wat pallet hout, als ik dat heb zoals ik het wil ga ik het van eiken maken naar mijn eigen specificaties.

• el_duderino
Nu ik de Infinity 60% heb gekocht was ik verder aan het kijken en gefascineerd geraakt door een 40% model (de "planck") en ook nog een kit gekocht :). Je krijgt een stalen bodem plaat, een PCB, schakelaars (MX clears) en de bovenkant waar je de schakelaars in zet en dan mag je hem zelf in elkaar zetten.

Ik vond hem zo mooi eruit zien met de 1976 keycap set dat ik er die maar bij heb gedaan op massdrop :P die is dan weer relatief goedkoop ($62 inc shipping)

nu ff paar maanden wachten op die handel :(

• R3m3d7
el_duderino schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:32:
Nu ik de Infinity 60% heb gekocht was ik verder aan het kijken en gefascineerd geraakt door een 40% model (de "planck") en ook nog een kit gekocht :). Je krijgt een stalen bodem plaat, een PCB, schakelaars (MX clears) en de bovenkant waar je de schakelaars in zet en dan mag je hem zelf in elkaar zetten.

Ik vond hem zo mooi eruit zien met de 1976 keycap set dat ik er die maar bij heb gedaan op massdrop :P die is dan weer relatief goedkoop ($62 inc shipping)

Wow, gefeliciteerd met je aankoop, dat is leuk speelgoed! _/-\o_

• DeadKennedy
el_duderino schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:32:

Laat hem vooral zien als hij af is!

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:03

Turismo

Clobberin' time!

Heb nu mijn eerste mechanical keyboard, wilde niet al te duur gaan en hoefde geen board met 100'en opties.

Wilde eerst voor de CM Storm Quick Fire XTi (aangezien ik nog wel blauwe leds wilde).

Maar kwam toen in de outlet store van Alternate de Ducky Shine 3 met brown keys tegen voor maar € 79,90, degelijk en simpel keyboard en met blauwe leds, precies wat ik wilde.

Ik heb m vandaag binnen gekregen, en tikt echt heerlijk en is gewoon als nieuw binnengekomen (al zou die gerepareerd moeten zijn oid).

Ben wel blij dat ik m per toeval tegenkwam omdat ze via de pricewatch uitverkocht schijnen te zijn en de white leds €150 moet kosten 8)7, ze hebben er nog een aantal liggen, dus mooi voor als iemand nog zoekt voor niet al teveel geld.

Werkbak

• R3m3d7
Turismo schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:07:

Maar kwam toen in de outlet store van Alternate de Ducky Shine 3 met brown keys tegen voor maar € 79,90, degelijk en simpel keyboard en met blauwe leds, precies wat ik wilde.
Goede deal man, veel plezier ermee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Zo, gisteren vanuit Hengelo (OV) richting Ridderkerk gereden om in de showroom van Alternate eens wat mechanische toetsenborden uit te proberen. Ik heb daar onder andere een Ducky Shine 5 met MX Nature White, een Das Keyboard met MX Brown en een corsair toetsenbord met MX Red switches uitgeprobeerd. Ook nog wat andere toetsenborden uitgeprobeerd met andere switches (weet niet meer exact welke) maar de meeste daarvan vond ik veel te zwaar.

Uiteindelijk na een half uurtje wel de conclusie getrokken dat ik de MX Brown toch wel verreweg het fijnst vond typen. Ik vindt het Das Keyboard Pro bordje zijn prijs niet waard omdat het toetsenbord heel makkelijk weg schuift vanwege het liniaal dat er onder zit en omdat het gewicht ongelijk verdeeld lijkt te zijn over het toetsenbord is dit dus aan de ene kant erger dan aan de andere.

Uiteindelijk heb ik een CM Storm Quick Fire XT gekocht met MX Brown switches. Eigenlijk een straight-on toetsenbord met een lekkere anonieme look and feel. Voor mijn gevoel toch best veel "Bang for the Buck" aangezien het toetsenbord "maar" 89 euro kost. Er zitten dan wel geen hippe features op zoals dip switches of backlight maar dat gebruik ik toch allemaal niet aangezien ik al snel last van mijn ogen krijg in een donkere ruimte en toch vaak blind typ. Het toetsenbord is wel lekker zwaar en ligt als een blok op mijn bureau. _/-\o_

Ik moet nog wel erg wennen aan het feit dat ik de toetsen niet helemaal meer tot de bodem hoef in te rammen maar moet al wel zeggen dat elk andere toetsenbord dat ik hier in huis heb met dome switches nu echt al ontzettend kut typt... :+

Ik vraag me wel af of mijn collega's geen geluidsoverlast gaan ondervinden van het toetsenbord. Hoewel de brown switches de meest stille variant zijn vindt ik het toetsenbord nog wel relatief veel geluid maken. Wellicht komt dat doordat ik nog iets beter moet leren om de aanslag van de toetsen aan te voelen. Misschien dat ik nog o-ringen ga bestellen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• R3m3d7
Ik heb een setje o-ringen erop zitten, het verschil is zeker hoorbaar maar ik zou er geen wonderen van verwachten.

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-12 17:56
R3m3d7 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:32:
Ik heb een setje o-ringen erop zitten, het verschil is zeker hoorbaar maar ik zou er geen wonderen van verwachten.
Het vershil is ernorm, of je hebt ze er niet goed opzitten of je bent disco-doof :P

• R3m3d7
RoaDHouse schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:41:
[...]

Het vershil is ernorm, of je hebt ze er niet goed opzitten of je bent disco-doof :P
Wellicht heeft het mij mijn aanslag te maken maar ik moest echt even goed luisteren en als ik iets niet ben dan is het "disco-doof" er zou wel iets anders kunnen meespelen http://smilies-gifs.com/rock/18rock.gif

;)

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:50
BastiaanN schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:50:
Zo, gisteren vanuit Hengelo (OV) richting Ridderkerk gereden om in de showroom van Alternate eens wat mechanische toetsenborden uit te proberen. Ik heb daar onder andere een Ducky Shine 5 met MX Nature White, een Das Keyboard met MX Brown en een corsair toetsenbord met MX Red switches uitgeprobeerd. Ook nog wat andere toetsenborden uitgeprobeerd met andere switches (weet niet meer exact welke) maar de meeste daarvan vond ik veel te zwaar.

Uiteindelijk na een half uurtje wel de conclusie getrokken dat ik de MX Brown toch wel verreweg het fijnst vond typen. Ik vindt het Das Keyboard Pro bordje zijn prijs niet waard omdat het toetsenbord heel makkelijk weg schuift vanwege het liniaal dat er onder zit en omdat het gewicht ongelijk verdeeld lijkt te zijn over het toetsenbord is dit dus aan de ene kant erger dan aan de andere.

Uiteindelijk heb ik een CM Storm Quick Fire XT gekocht met MX Brown switches. Eigenlijk een straight-on toetsenbord met een lekkere anonieme look and feel. Voor mijn gevoel toch best veel "Bang for the Buck" aangezien het toetsenbord "maar" 89 euro kost. Er zitten dan wel geen hippe features op zoals dip switches of backlight maar dat gebruik ik toch allemaal niet aangezien ik al snel last van mijn ogen krijg in een donkere ruimte en toch vaak blind typ. Het toetsenbord is wel lekker zwaar en ligt als een blok op mijn bureau. _/-\o_

[afbeelding]

Ik moet nog wel erg wennen aan het feit dat ik de toetsen niet helemaal meer tot de bodem hoef in te rammen maar moet al wel zeggen dat elk andere toetsenbord dat ik hier in huis heb met dome switches nu echt al ontzettend kut typt... :+

Ik vraag me wel af of mijn collega's geen geluidsoverlast gaan ondervinden van het toetsenbord. Hoewel de brown switches de meest stille variant zijn vindt ik het toetsenbord nog wel relatief veel geluid maken. Wellicht komt dat doordat ik nog iets beter moet leren om de aanslag van de toetsen aan te voelen. Misschien dat ik nog o-ringen ga bestellen :)
Volgens mij zijn de brown switches toch een van de luidere aangezien ze toch een 'klikje' maken. Rood of zwart zal toch wel een van de stilste zijn.

• R3m3d7
Volgens mij zijn de browns niet clicky of heb ik dat mis?
Ik dacht dat je bij browns alleen het clack geluid zou moeten horen als je hem tot de bodem door drukt (wat je al snel doet want ze zijn vrij licht). Daar zouden die ringen dan wel bij kunnen helpen.

• BastiaanN
  • Niet online
Xepos schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Volgens mij zijn de brown switches toch een van de luidere aangezien ze toch een 'klikje' maken. Rood of zwart zal toch wel een van de stilste zijn.
Ze maken wel een klikje inderdaad maar dat is nauwelijks hoorbaar bij de browns. Doordat ze zo licht zijn druk je ze gemakkelijk in voorbij het actuation point en dan hoor je dat "klak" geluid en dat vindt ik best wel luid. Ik denk dat de o ringen mij daar wel bij gaan helpen.

Van de rode en de zwarte weet ik niet hoe luid ze zijn, ik vindt ze alleen niet fijn omdat ze lineair zijn.

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Xepos schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Browns zijn wel 'tactile' maar niet 'clicky', al moet ik zeggen dat het 'tactile' deel ook wel meevalt. Voor mij voelen browns nog steeds als 'dirty reds'.

Ik moet mogelijk maar eens gaan kijken voor een bordje met iets anders dan MX Blue, aangezien bij mijn huidige opdrachtgever recentelijk een 'kantoortuin-optimalisatie' heeft plaatsgevonden die erop neerkomt dat er nu grofweg 50% meer mensen per vierkante meter zitten.

Misschien toch maar eens een plankje met MX Clears dus. En o-rings voor de 'angry Vim sessions' :+

Launching containers into space

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Whieee schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:17:
Browns zijn wel 'tactile' maar niet 'clicky', al moet ik zeggen dat het 'tactile' deel ook wel meevalt. Voor mij voelen browns nog steeds als 'dirty reds'.
Ik vind de feedback van Browns zelf behoorlijk underwhelming. Als je simpelweg begint te typen op een toetsenbord zou je zomaar kunnen missen dat het om een mechanisch bord gaat. Pas als je specifiek gaat voelen merk je dat er op een ongebruikelijke plek wat weerstand zit.

Persuader of bytes.

• BastiaanN
  • Niet online
Camacha schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:29:
[...]

Ik vind de feedback van Browns zelf behoorlijk underwhelming. Als je simpelweg begint te typen op een toetsenbord zou je zomaar kunnen missen dat het om een mechanisch bord gaat. Pas als je specifiek gaat voelen merk je dat er op een ongebruikelijke plek wat weerstand zit.
So far vindt ik het best prettig. Als je moeite doet om er naar te "luisteren" dan merk je dat een lichte druk op elke toets al genoeg is om een aanslag te registreren. Ik merk wel dat als je sneller typt het moeilijker is om die feedback waar te nemen omdat hij zo subtiel is.

Aan de andere kant vind ik het voor gamen erg fijn dat als je er niet zo op let de switch bijna linear aanvoelt.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

BastiaanN schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:15:
So far vindt ik het best prettig. Als je moeite doet om er naar te "luisteren" dan merk je dat een lichte druk op elke toets al genoeg is om een aanslag te registreren. Ik merk wel dat als je sneller typt het moeilijker is om die feedback waar te nemen omdat hij zo subtiel is.

Aan de andere kant vind ik het voor gamen erg fijn dat als je er niet zo op let de switch bijna linear aanvoelt.
Het gebrek aan feedback bij enige realistische snelheid van typen en ook bij spellen vind ik een groot nadeel. Bij spellen is het zelfs vrij frustrerend om niet te weten wanneer je op een toets drukt. De heldere klik van een Blue is dan een groot voordeel.

Persuader of bytes.

• Natsu
Die moest ik even opzoeken, dacht dat ik de meest cherry mx switches wel kende :P Het is blijkbaar een lineaire switch die tussen rood en zwart inzit (bron).

• Wooper
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 00:38

Wooper

Docent CMD

Voor gamen zijn (over het algemeen) keys zonder click of bump het fijnst.

Laat ik het anders zeggen; voor het gamen voegt de click en/of bump van mijn MX blue en MX brown borden niets toe en kan zelfs storend zijn, maar tijdens het schrijven merk ik dat mijn snelheid ruim 20-25% stijgt met blue/brown, doordat ik na de ''bump" alweer ontspan. Ik druk knoppen ook nauwelijk door tot de bodem.

Als je browns doordrukt tot de bodem tijden het typen kun je net zo goed blue's nemen, want de 'clack' van een brown is net zo hard als de 'click' van een blue, misschien zelfs harder. - Edit: Als je merkt dat je brown elke keer tot onderaan het bord slaat kun je ook greens (click) of Grey's overwegen (let op.. grey's heb je tactile en linear)

[Voor 12% gewijzigd door Wooper op 13-03-2016 23:42]

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:04
Na dit topic in grote delen gelezen te hebben, en wat relevante sites bekeken te hebben, ben k inmiddels aardig wijs geworden over mechanische toetsenborden op zich. Echter is het wel zo dat er zo veel te krijgen is, maar misschien niet wat aan mijn eisen voldoet.

Momenteel heb ik de pricewatch: Logitech G510 Gaming Keyboard waar ik vervanging voor wil gaan zoeken. Hij doet het in principe nog prima, maar loop tegen 2 dingen aan:
- Incorrecte lay-out (het bekende probleem met Nederlandse toetsenborden), gecombineerd met de gewenning aan US Int lay-out van m'n laptop
- Is minder aangenaam voor het langere typwerk. Op een typische dag gebruik ik 'm 8 uur om te werken (vooral typwerk, beetje programmeren ed) plus enkele uren recreatief met soms wat spelletjes.
Daarom wil ik dus voorzichtig aan gaan kijken naar vervanging.

Waar ik naar op zoek ben:
- Blue of brown switches (al uitgeprobeerd met een key tester, ook al meerdere malen Red switches kunnen gebruiken maar vind die wat minder lekker)
- US Int lay-out (dus platte enter, lange linker shift), full-size inclusief numeriek pad en normale pijltjestoetsen en home-blok.
Simpel tot daar aan toe. Maar nu:
- Macrotoetsen. De G510 heeft er dan wel veel, maar ik gebruik er op dagelijkse basis 6. Echter wel zo vaak, dat het gewoon irritant zou zijn als ze er niet meer zijn.
- De multimediatoetsen zijn erg fijn, maar eventueel te missen.

Verder:
- Toetsenbordverlichting staat meestal in een constant donkerblauw. Het LCD schermpje gebruik ik niet zo vaak meer. Deze laatste is niet verplicht, en denk zelfs dat ik de verlichting nog wel zou kunnen missen.

Tot nu toe gevonden:
WASD V2 104-key. Voldoet aan eis 1 en 2 maar mist de macrotoetsen. Verder ben ik wel overtuigd van z'n 'simpelheid'. Bonuspunten gaan natuurlijk naar hoe deze te customizen is, met extra waardering voor de "US International" bedrukking van de keycaps (welke ook laat zien welke karakters onder de AltGr(+Shift)+key zitten: dus op de plus toets staat niet alleen + en - vermeld, maar ook × en ÷). Klinkt stom, maar een aantal van deze tekens gebruik ik vrij veel en ben ze altijd kwijt.

Logitech G710+. "Mist" het minst, maar is vanuit Nederland gezien alleen te krijgen met de 'verkeerde' lay-out. En als ik zo vrij mag zijn te mierenneuken: ik vind het lettertype niet echt mooi.

Corsair Venegance K70 en Ducky One. Mist de macrotoetsen maar ziet er verder prima uit.

Kan het zo zijn dat ik misschien een merk of type over het hoofd gezien heb? Of zijn juist de eisen iets te veel?

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 30-11 07:28
ShitHappens schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:30:
Na dit topic in grote delen gelezen te hebben, en wat relevante sites bekeken te hebben, ben k inmiddels aardig wijs geworden over mechanische toetsenborden op zich. Echter is het wel zo dat er zo veel te krijgen is, maar misschien niet wat aan mijn eisen voldoet.

Momenteel heb ik de pricewatch: Logitech G510 Gaming Keyboard waar ik vervanging voor wil gaan zoeken. Hij doet het in principe nog prima, maar loop tegen 2 dingen aan:
- Incorrecte lay-out (het bekende probleem met Nederlandse toetsenborden), gecombineerd met de gewenning aan US Int lay-out van m'n laptop
- Is minder aangenaam voor het langere typwerk. Op een typische dag gebruik ik 'm 8 uur om te werken (vooral typwerk, beetje programmeren ed) plus enkele uren recreatief met soms wat spelletjes.
Daarom wil ik dus voorzichtig aan gaan kijken naar vervanging.

- Blue of brown switches (al uitgeprobeerd met een key tester, ook al meerdere malen Red switches kunnen gebruiken maar vind die wat minder lekker)
- US Int lay-out (dus platte enter, lange linker shift), full-size inclusief numeriek pad en normale pijltjestoetsen en home-blok.
- Macrotoetsen. De G510 heeft er dan wel veel, maar ik gebruik er op dagelijkse basis 6. Echter wel zo vaak, dat het gewoon irritant zou zijn als ze er niet meer zijn.

Verder:
- Toetsenbordverlichting staat meestal in een constant donkerblauw. Het LCD schermpje gebruik ik niet zo vaak meer. Deze laatste is niet verplicht, en denk zelfs dat ik de verlichting nog wel zou kunnen missen.

Tot nu toe gevonden:
WASD V2 104-key. Voldoet aan eis 1 en 2 maar mist de macrotoetsen. Verder ben ik wel overtuigd van z'n 'simpelheid'. Bonuspunten gaan natuurlijk naar hoe deze te customizen is, met extra waardering voor de "US International" bedrukking van de keycaps (welke ook laat zien welke karakters onder de AltGr(+Shift)+key zitten: dus op de plus toets staat niet alleen + en - vermeld, maar ook × en ÷). Klinkt stom, maar een aantal van deze tekens gebruik ik vrij veel en ben ze altijd kwijt.

Logitech G710+. "Mist" het minst, maar is vanuit Nederland gezien alleen te krijgen met de 'verkeerde' lay-out. En als ik zo vrij mag zijn te mierenneuken: ik vind het lettertype niet echt mooi.

Corsair Venegance K70 en Ducky One. Mist de macrotoetsen maar ziet er verder prima uit.

Kan het zo zijn dat ik misschien een merk of type over het hoofd gezien heb? Of zijn juist de eisen iets te veel?
Je zou in plaats van de K70 naar een K95 kunnen kijken. Is hetzelfde bordje, maar dan mét macro-toetsen.

• Hero of Time
ShitHappens schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:30:

Tot nu toe gevonden:

Heb je ook eens naar de pricewatch: Cougar 700K gekeken? Even uitgaande dat je Windows gebruikt, anders is het toetsenbord nogal nutteloos (zie mijn review erover ;)) Heeft 6 macrotoetsen, maar door de drie profielen effectief 18. Voldoet verder redelijk aan je eisen. Je moet er wel tegen kunnen dat het rechterdeel van de spatie een macrotoets is. Ik kon daar niet aan wennen, met alle gevolgen van dien.

• Frostbiter
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 30-11 17:01
Is er ook een soort van Nederlands versie van WASDkeyboards? Ik heb namelijk alleen een paar keys nodig en verzenden vanuit Amerika word me wel een beetje te duur. En bij mechanicalkeyboards moet je gelijk een hele set kopen.

• Natsu
Frostbiter schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:20:
Is er ook een soort van Nederlands versie van WASDkeyboards? Ik heb namelijk alleen een paar keys nodig en verzenden vanuit Amerika word me wel een beetje te duur. En bij mechanicalkeyboards moet je gelijk een hele set kopen.
Wat voor keys zoek je? Wellicht heb ik of iemand anders hier die voor je :+

• Frostbiter
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 30-11 17:01
Natsu schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:24:
[...]

Wat voor keys zoek je? Wellicht heb ik of iemand anders hier die voor je :+
Ik zoek de volgende keys: Delete (vierkant), Home, Page up, Page down, End en eventueel de pijltjes toetsen.
Ze zijn trouwens voor de Nopoo choc mini 84

[Voor 6% gewijzigd door Frostbiter op 14-03-2016 21:26]

• Natsu
Frostbiter schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Ik zoek de volgende keys: Delete (vierkant), Home, Page up, Page down, End en eventueel de pijltjes toetsen.
Ze zijn trouwens voor de Nopoo choc mini 84
De delete toets zit dan in dezelfde rij als de functietoetsen?

Ik heb een grabbag van Signature Plastics (overrun keys, production start-up parts, production rejects, and/or excess inventory) in totaal ~1 kilo aan toetsen gekocht :)

Ik heb de volgende toetsen in SP dcs profile, zal waarschijnlijk net iets ander profiel zijn als de nopoo (cherry profile?): zie https://www.reddit.com/r/...ys_is_hard_top_to_bottom/

Heb geen goed fototoestel ik probeer wel of ik morgen bij daglicht een betere foto kan makenn:
  • Delete msg, portal keycaps (in hetzelfde profiel als functietoetsen)
  • Delete toetsen (voor op dezelfde rij als qwerty...)
  • Portal en een control modifiers, 1.25U
  • 9 x links ( met een aantal misprints :( )
  • 4 x rechts (same)
  • 1 x omhoog
  • 1x omlaag(met yes)
Alternatief heb ik ook nog blanke keycaps in verschillende kleuren mocht je dat interessant vinden kan ik wel zoeken.
Mocht je interesse hebben om keycaps voor een klein prijsje over te nemen PM maar. Portal keys zijn gereserveerd (2x). Zal binnenkort wel wat op vraag en aanbod zetten.

[Voor 8% gewijzigd door Natsu op 15-03-2016 11:54. Reden: Betere foto]

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-11 16:01
Bummer, ik heb denk net iets te lang gewacht met de pok3r bestellen. Ik heb mezelf laten wachten tot ik een bepaalde deadline had gehaald. Om mezelf een beetje te motiveren, en om te kijken of ik hem dan wel nog steeds wilde hebben.

Helaas is ie nu dus een stukje duurder geworden. En bovendien is ie niet meer in Brown te krijgen (als ie ook een zwarte case en een ansi layout moet hebben). Twijfel, twijfel...

Stel he, dat ik heb in Clear bestel, maar dat ik dat niet fijn blijk te vinden, hoeveel werk is het dan (met een redelijk crappy soldeerbout) om de bruine switches van mijn andere bordje om te zetten? Kan dit zonder te zolderen? (Wetende dat de pok3r plate mounted is).

Verder heb ik gehoord dat bij Clears het risico een stuk groter is dat de stem van je switch afbreekt, omdat ze net iets dikker zijn dan de andere kleuren switches. Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand al zonder enkel probleem alle keycaps van zijn Clear switches vervangen?

• el_duderino
Geen idee, maar wat je sowieso kan doen is de ergo clear mod uitvoeren

• R3m3d7
Volgens mij kan dat niet zonder solderen en daarmee uiteraard het kwijtraken van je garantie.
Ik heb ook gelezen dat je de stems kan breken van je clear switches.
edit ; ik weet het weer, ik heb dat niet gelezen maar het zat in een video van Tek Syndicate, daar had hij het erover dat je die switches niet meteen van keycaps moet verwisselen en dat er bij hem een stem van een clear was gebroken.
Iets wat ik niet helemaal snap want het lijkt mij zelden zo dat die dingen bij cherry vandaan komen en de volgende dag bij jou erin zitten, wat zou dan een paar weken wachten uitmaken? Maar goed, daar komt het vandaan.

[Voor 58% gewijzigd door R3m3d7 op 15-03-2016 17:38]

• ShitHappens
Seal64 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Je zou in plaats van de K70 naar een K95 kunnen kijken. Is hetzelfde bordje, maar dan mét macro-toetsen.
Hé, da's tof! :) Denk dat ik die voorzichtig voorbij had gekeken ivm de prijs, aan de andere kant mag het ook wel wat kosten natuurlijk. Bedankt!
Hero of Time schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Heb je ook eens naar de pricewatch: Cougar 700K gekeken? Even uitgaande dat je Windows gebruikt, anders is het toetsenbord nogal nutteloos (zie mijn review erover ;)) Heeft 6 macrotoetsen, maar door de drie profielen effectief 18. Voldoet verder redelijk aan je eisen. Je moet er wel tegen kunnen dat het rechterdeel van de spatie een macrotoets is. Ik kon daar niet aan wennen, met alle gevolgen van dien.
Uit een soort van automatisme sla ik in de PW producten over die <10 prijzen hebben. Is namelijk een redelijk terechte indicatie voor de populariteit. Terecht gezien je laatste punt (en wat verder in reviews wordt aangehaald). En vind deze er ook niet echt knap uit zien :p

• DeadKennedy
MaffeMaarten schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:26:
Bummer, ik heb denk net iets te lang gewacht met de pok3r bestellen. Ik heb mezelf laten wachten tot ik een bepaalde deadline had gehaald. Om mezelf een beetje te motiveren, en om te kijken of ik hem dan wel nog steeds wilde hebben.

Helaas is ie nu dus een stukje duurder geworden. En bovendien is ie niet meer in Brown te krijgen (als ie ook een zwarte case en een ansi layout moet hebben). Twijfel, twijfel...
V&A aangeboden: Vortex POK3R Cherry MX Brown in KC60 case met KC60 keycaps
Iets voor jou?

• Hero of Time
ShitHappens schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:42:

[...]

Uit een soort van automatisme sla ik in de PW producten over die <10 prijzen hebben. Is namelijk een redelijk terechte indicatie voor de populariteit. Terecht gezien je laatste punt (en wat verder in reviews wordt aangehaald). En vind deze er ook niet echt knap uit zien :p
Tja, sommige producten zijn wat schaarser dan anderen. Ik vind het vaak ook vervelend als een product maar bij een handjevol aan winkels beschikbaar is.
Dat met de spatie/macro 6 is overigens prima in te stellen met hun tooltje, dus het is geen show-stopper wat dat betreft. Je maakt dan alleen wel door de drie profielen maar 15 macro's, ipv 18. Maar ach, nog steeds meer dan je wil gebruiken, al is het wisselen tussen profielen wel iets waar je rekening mee moet houden.

Ik denk eigenlijk dat je met die andere keuzes blijer wordt. :)

• ShitHappens
OK, macro 6 is maar een kleinigheidje. Maar dan alsnog redenen genoeg om 'm niet te kiezen :) En misschien is dit dus wel een slecht teken van schaarste... 20 winkels die kunnen leveren, maar met een langere levertijd betekent meestal dat een product wél populair is :)

Heb voor de K95 een pricealert ingesteld, kijken of 'ie eerdaags ergens in de aanbieding komt.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-11 16:01
Ik had hem al zien staan inderdaad. Erg jammer dat de orginele cast aluminum case er niet meer bij zit, dat is toch wel één van de pluspunten van de Pok3r. Als die er nog omheen gezeten had ik waarschijnlijk niet lang getwijfeld.

Ik denk dat ik nog maar even afwacht wat de voorraden doen op amazon.

• Hero of Time
ShitHappens schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:27:
OK, macro 6 is maar een kleinigheidje. Maar dan alsnog redenen genoeg om 'm niet te kiezen :) En misschien is dit dus wel een slecht teken van schaarste... 20 winkels die kunnen leveren, maar met een langere levertijd betekent meestal dat een product wél populair is :)
Als 20 winkels een lange levertijd hebben kan het ook zijn dat ze dezelfde distributeur gebruiken. ;)

• Natsu
MaffeMaarten schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:26:

Stel he, dat ik heb in Clear bestel, maar dat ik dat niet fijn blijk te vinden, hoeveel werk is het dan (met een redelijk crappy soldeerbout) om de bruine switches van mijn andere bordje om te zetten? Kan dit zonder te zolderen? (Wetende dat de pok3r plate mounted is).
Dit kan niet zonder desolderen en opnieuw solderen. Mijn ervaring met desolderen is dat het een stuk meer werk is dan solderen, maar dit kan aan mijn eigen (crappy) soldeerwerk liggen. Naast een soldeerbout heb je ook een desoldeerpomp of desoldeerdraad nodig.
Ik zou gewoon wachten totdat de versie met browns weer op voorraad is of clears gebruiken. Vooral dat laatste, want clears zijn veel fijnere switches :9
el_duderino schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:33:
Geen idee, maar wat je sowieso kan doen is de ergo clear mod uitvoeren
Ook voor een ergo clear mod moet je een pok3r desolderen. PCB mounted toetsenborden en toetsenborden met een speciale plate met uitsparingen dat je de switchtop kunt verwijderen (volgens mij alleen zelfbouw), daarbij kun je wel zonder desolderen een ergo clear mod uitvoeren.
Verder heb ik gehoord dat bij Clears het risico een stuk groter is dat de stem van je switch afbreekt, omdat ze net iets dikker zijn dan de andere kleuren switches. Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand al zonder enkel probleem alle keycaps van zijn Clear switches vervangen?
Ja, gewoon voorzichtig zijn. Heb meestal wel een keycappuller gebruikt en ben extra voorzichtig met stabilized keys (spatie, enter, shift etc) geweest.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zag zonet een persberichtje voorbijschuiven over de G610 Orion in red/brown met, jawel, de red/brown Cherry MX-switches. Een niet zo flashy toetsenbordje, ziet er wel nice uit moet ik zeggen :) Witte verlichting, fullsize + mediatoetsen, beschikbaar vanaf begin april Adviesprijs: 139 euro, maar dat zal hopelijk wat tientjes lager uitvallen in de bekende webshops.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:59

Touchdomex

Meisje!

2Dutch schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:36:
Zag zonet een persberichtje voorbijschuiven over de G610 Orion in red/brown met, jawel, de red/brown Cherry MX-switches. Een niet zo flashy toetsenbordje, ziet er wel nice uit moet ik zeggen :) Witte verlichting, fullsize + mediatoetsen, beschikbaar vanaf begin april Adviesprijs: 139 euro, maar dat zal hopelijk wat tientjes lager uitvallen in de bekende webshops.
[afbeelding]
Holy fuck! Dat is ongeveer precies wat ik wil! :o Vooral met browns en verlichting. Wel met de absoluut standaard layout maar dat is soms wat pittig met logitech. 8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Touchdomex schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:12:
Holy fuck! Dat is ongeveer precies wat ik wil! :o Vooral met browns en verlichting. Wel met de absoluut standaard layout maar dat is soms wat pittig met logitech. 8)7
Dat idee had ik ook: "Hey da's een fancy Ultra-X met lampjes en mechanische toetsen" :P
Denk wel dat ze hier aardig wat klanten mee kunnen trekken.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:33
Touchdomex schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:12:
[...]

My thoughts exactly... Maar Logitech kennende is dit plaatje niet de lay-out die wij gaan krijgen |:(

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:59

Touchdomex

Meisje!

2Dutch schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:31:
[...]

Dat idee had ik ook: "Hey da's een fancy Ultra-X met lampjes en mechanische toetsen" :P
Denk wel dat ze hier aardig wat klanten mee kunnen trekken.
Alleen als de layout volledig standaard gaat worden zodat je ook mooi keycaps kan halen imho. Dan alleen is het ding het geld waard. Anders niet. Dan gaat persoonlijk Das Keyboard toch voor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• el_duderino
rainbow caps binnen O+ <3

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

Iemand ervaring mee? Helaas is de Blue Switch niet beschikbaar, met brown kom je toch nog het meest in de buurt?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:27

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Zo lelijk dat het mooi is. :D

Ik zit er zelf over te denken om een setje ninja caps te halen voor m'n Ducky Zero, iig voor de normale alfabetische toetsen.

[Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 17-03-2016 13:48]

• RubenDJ
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:54
Jackson6 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:38:

Iemand ervaring mee? Helaas is de Blue Switch niet beschikbaar, met brown kom je toch nog het meest in de buurt?
Net als meerdere mensen in dit topic heb ik er ook een (met browns), ben niet zo'n purist als sommigen hier maar vind het een prima toetsenbord. Geen ervaring met blues verder. Heb wel o-rings geplaatst om het geluid wat tegen te gaan.

Check de review van pclinde bij het product, genoeg leesvoer :)

specs

• Jackson6
  • Niet online
RubenDJ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Net als meerdere mensen in dit topic heb ik er ook een (met browns), ben niet zo'n purist als sommigen hier maar vind het een prima toetsenbord. Geen ervaring met blues verder. Heb wel o-rings geplaatst om het geluid wat tegen te gaan.

Check de review van pclinde bij het product, genoeg leesvoer :)
Helemaal overheen gekeken, ik ga die review eens even fijn lezen, dit wordt mijn eerste mechanische keyboard. Als iemand nog beginnerstips heeft hoor ik die graag.

• el_duderino

LOL, dat is het keyboard op de foto boven je post. Ik vind het een fijn keyboard, alleen irritant dat er een laagje rubber op zit dat op sommige plekken er al af aan het slijten is... Het is wel mooi mat, maar van mij had het niet gehoeven, het is gewoon te kwetsbaar.

• Jackson6
  • Niet online
el_duderino schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:28:
[...]

LOL, dat is het keyboard op de foto boven je post. Ik vind het een fijn keyboard, alleen irritant dat er een laagje rubber op zit dat op sommige plekken er al af aan het slijten is... Het is wel mooi mat, maar van mij had het niet gehoeven, het is gewoon te kwetsbaar.
Oh haha herkende hem niet, waar heb je die keycaps vandaan?

• el_duderino
Jackson6 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:44:
[...]
Oh haha herkende hem niet, waar heb je die keycaps vandaan?
http://nl.aliexpress.com/...chanical/32462617141.html

Lekker goedkoop 8)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geweldig keyboard,
Blue is niet te verkrijgen, dus zelf maar gemaakt.

[Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 17-03-2016 15:28]

39

• DeadKennedy
Fietsbel schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:28:
[...]

Geweldig keyboard,

[afbeelding]

[afbeelding]
Ha gaaf :)

• Hero of Time
Gisteren heb ik de o-ringen op m'n Ducky Shine 3 met MX Black gedaan. momenteel op het overgrote deel, maar niet alle toetsen. Onderste regel alles behalve spatie, vervolgens alles wat in de post van Fietsbel naar blauwe switches zijn gegaan op de escape na. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Het voelt idd anders aan, klinkt ook iets anders, maar er iets waar ik niet helemaal m'n vinger op kan leggen en weet ook niet of het nou positief is of niet. Zal wel gewenning wezen.

Er zit ook een groot verschil tussen o-ring A en o-ring B. Heb al aardig wat verschillende soorten geprobeerd en vond het tot nu toe in alle gevallen ten koste gaan van de aanslag, ik type (indien de omgeving het toelaat) dus ook zonder. Op mijn stage gebruikte ik wel o-rings op mijn Filco met MX Browns om de oren van mijn collega's te sparen, na afloop heb ik ze echter gelijk weer verwijderd. Hoe minder rubber hoe beter (is trouwens niet alleen bij toetsenborden het geval), o-rings neigen naar mijn mening teveel naar het rubber dome gevoel.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• Hero of Time
Ik had ze gekocht omdat m'n MX Brown van de CM Storm Quickfire TK wel redelijk wat herrie maken. De MX Black van m'n Ducky waren al redelijk stil. Kan de switch zijn, maar kan ook 't merk zijn. De Black is nu wel nog wat stiller geworden, wat op zich ook wel fijn is.

Ik twijfel ook nog of ik de twee planken niet omwissel. Ik mis het nummeriek deel thuis wel een beetje en heb daar nu een apart USB ding voor gehaald. Maar aan de andere kant is de enter net naast de muis ook wel prettig tijdens werk.

• Jackson6
  • Niet online
Fietsbel schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:28:
[...]

Geweldig keyboard,

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice die blauwe keycaps, waar komen die vandaan?

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jackson6 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:21:
[...]

Nice die blauwe keycaps, waar komen die vandaan?
Camera's hebben moeite om de exacte kleur weer te geven, ze zijn eigenlijk groenig.
Het is een Triumph Adler Keyset gekocht via massdrop, gemixed met de originele zwarte toetsen van het keyboard.

De foto's hieronder geven de kleuren beter weer.

39

• Cio
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-11 11:00
Hoi. Aankoopadvies vragen mag, toch? Ik heb m'n huiswerk volgens mij gedaan.

Gebruik nu 2 maanden een oud Razer tobo (2013) met MX Blues. Ik bottom bijna al mijn aanslagen en de bump zit in de weg bij gamen, ik kan de ruimte tussen bump en actuation niet goed plaatsen, bij een depress laat ik de key vaak te ver omhoog komen. Teksten die ik schrijf zijn meestal kort (max 2 A4).

Ik wil een tobo met MX Black switches kopen en dunne O-ringen plaatsen. MX Red lijkt me iets te licht, maar ik vraag me af of het veel verschil maakt als ik toch alles bottom. Iemand anders met kolenscheppen i.p.v. handen die hier ervaring mee heeft?

Ik pas met grote regelmaat het volume van mijn PC aan op momenten dat ik geen taakbalk in beeld heb, dus mediakeys voor volume zijn hebben meerwaarde. Wil graag goed leesbare, duurzame (ABS double shot of PBT) toetsen in US-int layout met linker windows knop en liever geen extra/macro keys links.

Ik heb de volgende opties binnen mijn budget van ~100 euro.

Ducky DK9008 Pro (https://mechanicalkeyboar...product/ducky-dk9008-pro/)
+ PBT Keykaps, vervagen niet
+ MX Black switches
~ kleuren (alleen de zwarte body met witte/beige keys is leverbaar en beige is lelijk!)
~mediakeys programmeerbaar als volume
- hoog en geen polssteun

fUNC KB-460 (https://www.alternate.nl/...=40&s2m_product_id=NTZY05)
+ polssteun
+ vaste, braided kabel
+ Keykaps vervagen niet (ABS Double shot)
+ USB hub
~ FN toets voor volume (kan gelocked worden)
- 'gaming' lettertype voor tekens (en betaalbare andere keycaps zijn wit met groene of rode tekens)
- Één gebruiker geeft aan dat het tobo buigt? (vast op te lossen als dat storend blijkt)

Een Ducky One (mooier, heeft standaard volume knoppen) met zwarte switches kan ik niet vinden zonder veel meer uit te geven. Steelseries 6Gv2 valt af vanwege gebrek windows knop (geen zin om garantie meteen weg te gooien) en laser etched keycaps.

Heeft iemand advies om de keuze makkelijker te maken (of moeilijker, als daar reden toe is)?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• R3m3d7
Fietsbel schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:29:
[...]

Camera's hebben moeite om de exacte kleur weer te geven, ze zijn eigenlijk groenig.
Het is een Triumph Adler Keyset gekocht via massdrop, gemixed met de originele zwarte toetsen van het keyboard.

De foto's hieronder geven de kleuren beter weer.
[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, echt stijlvol!

• el_duderino
Cio schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:41:
fUNC KB-460 (https://www.alternate.nl/...=40&s2m_product_id=NTZY05)
+ polssteun
+ vaste, braided kabel
+ Keykaps vervagen niet (ABS Double shot)
+ USB hub
~ FN toets voor volume (kan gelocked worden)
- 'gaming' lettertype voor tekens (en betaalbare andere keycaps zijn wit met groene of rode tekens)
- Één gebruiker geeft aan dat het tobo buigt? (vast op te lossen als dat storend blijkt)
Heeft iemand advies om de keuze makkelijker te maken (of moeilijker, als daar reden toe is)?
Wat is er met die linkershift aan de hand? Daardoor zou voor mij deze af vallen. En wil je ANSI of ISO? Ik zou voor de Ducky gaan, maar is puur persoonlijke voorkeur. Standaard layout en ANSI. PBT keycaps zijn erg fijn.

• Hero of Time
Die fUNC heeft zo te zien de ISO standaard, ipv de meer gewenste ANSI.

Cio, ik heb een MX Red gehad (was verkeerd verstuurd, had MX Brown besteld) en heb een MX Black. De Brown is net iets, heel minimaal, zwaarder dan de Red, maar als ik het vergelijk met m'n Black, vind ik de Black eigenlijk toch wel iets prettiger typen. Het is meer de vraag of je een lichte aanslag wil, of toch wat meer weerstand. Ik heb geen enorme handen zoals jij, maar ik kon met de MX Red iig niet normaal m'n vingers op de toetsen rusten zonder deze in te drukken. Dat kan ik bij rubber dome en scissors wel, net als m'n MX Black. Bij de Brown gaat het net, maar het komt wel eens voor dat ik alsnog een toets extra indruk.

Let dus ook op je houding, laat je vinger anders eens rusten op een keukenweegschaal en meet hoe 'zwaar' je vinger is. Als je in rust al tegen de 40 gram zit, kan je beter niet voor een MX Red gaan.

• DeadKennedy
Hero of Time schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:16:
el_duderino schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Wat is er met die linkershift aan de hand? Daardoor zou voor mij deze af vallen. En wil je ANSI of ISO? Ik zou voor de Ducky gaan, maar is puur persoonlijke voorkeur. Standaard layout en ANSI. PBT keycaps zijn erg fijn.
Er staat wel heel groot bij "Dit toetsenbord heeft een US-international lay-out.", ANSI dus tov de foto die ISO laat zien.
Lijkt mij al met al een heel prima toetsenbord, voor die prijs. Ikzelf houd ook erg van rode switches.

• Hero of Time
DeadKennedy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:20:
[...]

[...]

Er staat wel heel groot bij "Dit toetsenbord heeft een US-international lay-out.", ANSI dus tov de foto die ISO laat zien.
Lijkt mij al met al een heel prima toetsenbord, voor die prijs. Ikzelf houd ook erg van rode switches.
Weet je wat het probleem is met die benamingen als 'US Int'? Het zegt geen zak over de werkelijke layout. Logitech zegt ook dat ze US Int hebben en laat dat nou net de verneukte en veel vervloekte ISO layout zijn die niemand wil. Wat ze met de tekst US Int bedoelen is dat de tekens die erop staan hiermee overeenkomen. Dus euroteken op de 5 bijvoorbeeld. Als een winkel echt duidelijk wil zijn, dan moeten ze met ANSI en ISO de layout benoemen.

• Cio
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-11 11:00
el_duderino schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Hero of Time schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:16:

..Het is meer de vraag of je een lichte aanslag wil, of toch wat meer weerstand. Ik heb geen enorme handen zoals jij, maar ik kon met de MX Red iig niet normaal m'n vingers op de toetsen rusten zonder deze in te drukken...
De fUNC heeft inderdaad een plaatje van een EU/ISO layout (Nordic?), maar de productcode bevestigd de beschrijving: US/ANSI layout. Precies wat ik wil dus.

MX Blues drukte ik al een beetje in, maar de ruststand is niet het probleem voor mij, denk ik. Lichte aanslag is wel onprettig, dus dan valt de fUNC daarop af. Zeker als ik er ooit zwaardere PBT keycaps op wil zetten.

Ik baal wel enorm van de functies op de media keys van de Ducky 9008. Hun andere modellen hebben wel gewoon volume controls, maar zijn of niet leverbaar met MX Black of veel duurder. Sterker nog, op hun eigen website staat een versie van de 9008 die dat ook heeft. Zou firmware flashen een optie zijn? Ik moet gewoon even zoeken naar een versie die WEL normale media keys heeft en niet dat vieze beige.

[Voor 3% gewijzigd door Cio op 18-03-2016 14:33]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• DeadKennedy
Cio schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:28:

De fUNC heeft inderdaad een plaatje van een EU/ISO layout (Nordic?), maar de productcode bevestigd de beschrijving: US/ANSI layout. Precies wat ik wil dus.
Hero of Time schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:24:

Weet je wat het probleem is met die benamingen als 'US Int'? Het zegt geen zak over de werkelijke layout. Logitech zegt ook dat ze US Int hebben en laat dat nou net de verneukte en veel vervloekte ISO layout zijn die niemand wil. Wat ze met de tekst US Int bedoelen is dat de tekens die erop staan hiermee overeenkomen. Dus euroteken op de 5 bijvoorbeeld. Als een winkel echt duidelijk wil zijn, dan moeten ze met ANSI en ISO de layout benoemen.
Yup heel irritant inderdaad, dat je productcodes moet gaan googlen om te kijken wat voor layout het heeft. Ik snap ook niet waarom ISO nog gemaakt wordt, ik ken niemand die er blij van wordt.

Ontopic: regenboogtoetsen, IBM model M en oude Razer met blues binnen & drie nieuwe keycap sets besteld. Dit naast mijn Poker2 en CMStorm met reds, heb ik een probleem?

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-12 16:22

GWBoes

Rik B.

DeadKennedy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:06:
[...]
Ontopic: regenboogtoetsen, IBM model M en oude Razer met blues binnen & drie nieuwe keycap sets besteld. Dit naast mijn Poker2 en CMStorm met reds, heb ik een probleem?
Mij is geleerd dat problemen niet bestaan, alleen uitdaging. Jouw uitdaging is dan hoe je dat allemaal gaat gebruiken O-)

Diablo3 - Flickr

• DeadKennedy
GWBoes schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Mij is geleerd dat problemen niet bestaan, alleen uitdaging. Jouw uitdaging is dan hoe je dat allemaal gaat gebruiken O-)
I like the way you think. Ik ga op zoek naar meer handen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dacken
  • Laatst online: 04-10 18:59
Shodan schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Ah.... Die situatie heb ik dus ook... hmmm
Inmiddels heb ik Noise Dampeners gekocht voor mijn Ducky One met brown keys. Het gaat om Transparante 40A Shore rings en ze bevallen erg goed. Het is een stuk rustiger. Vriendin ook happy.

Nu na een paar weekjes moet ik zeggen dat tevreden ben. Mijn volgende zoektocht is een goede muis. :)

• BastiaanN
  • Niet online
dacken schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:30:
[...]

Inmiddels heb ik Noise Dampeners gekocht voor mijn Ducky One met brown keys. Het gaat om Transparante 40A Shore rings en ze bevallen erg goed. Het is een stuk rustiger. Vriendin ook happy.
Ik heb via V&A ook wat ringetjes gekocht met minimal travel reduction voor mijn browns. Toetsenbord is een stuk stiller geworden en typt inderdaad nog even fijn. Wat dat betreft dus een aanrader :)

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee