Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Jij hebt al eens eerder bij Banggood gekocht? Hoe lang heb jij moeten wachten? Ik vind een maand best lang, zeker als ze zeggen dat het max 20 dagen kan duren.
Paar keer inderdaad. Ik kijk even door m'n order history heen en de de snelste was 2 weken, langste 7. Weet niet wat voor tijd ze opgegeven hadden, maar heb uiteindelijk alles nog gekregen. Misschien nog een weekje wachten, dan zit je op een maand, en dan maar eens contact opnemen als je je er niet lekker bij voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 20:53
Ik heb zelfs twee maanden meegemaakt maar vele tientallen kleine pakketjes uit China besteld en er is nog nooit iets verloren gegaan tot nu toe, ik zou mij er geen zorgen over maken.
Als je contact zoekt krijg je iets te zien waarop je kan zien dat de order is verzonden, meestal kunnen ze het tracen tot het china uit gaat en dan is het anybody's guess waar dat ding uithangt.
el_duderino schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:30:
[...]

Ik heb er ook lang over gedacht moet ik zeggen (weken), maar uiteindelijk hiervoor gegaan:

* bag of LED's
* alphabet layout (makkelijk keycaps voor te vinden)
* Kit Cherry MX Clear (again: makkelijk keycaps voor te vinden)
* black injection molded case (wilde die ALU, maar damn wat duur)
* no keycaps

http://i.imgur.com/t9FBNgJ.jpg
Met die keycaps die je linkt gaat dat een heel mooi setje maken, daar ga je lang plezier van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10 09:39
Pok3r staat nu op massdrop.

https://www.massdrop.com/...-backlit-compact-keyboard

Nog een beetje aan het twijfelen tussen Brown en Clear. Ik heb nu Brown, erg blij mee, maar iets anders proberen is natuurlijk ook wel eens leuk.

[ Voor 8% gewijzigd door MaffeMaarten op 28-02-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
MaffeMaarten schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:40:
Pok3r staat nu op massdrop.

https://www.massdrop.com/...-backlit-compact-keyboard

Nog een beetje aan het twijfelen tussen Brown en Clear. Ik heb nu Brown, erg blij mee, maar iets anders proberen is natuurlijk ook wel eens leuk.
Heeft amazon.co.uk niet een betere deal?
Geen invoerkosten en lage shippingskosten naar Nederland.
Als ik de Pok3r door http://www.invoercalculator.nl/ haal komt dat volgens mij niet goed qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
AIXGOD schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:02:
[...]

Als ik de Pok3r door http://www.invoercalculator.nl/ haal komt dat volgens mij niet goed qua kosten.
Je hebt helemaal gelijk, dankjewel. Toch nog maar eens over na denken. Kan ik me ook nog wat langer inlezen wat er allemaal wel en niet te programmeren is. Ik heb nu de KBT Pure, en de pijltjesknoppen zitten bijvoorbeeld weer net effe anders op de pok3r, terwijl ik hier nu wel goed aan gewend ben geraakt.

Scheelt dus wel dat ik via amazon niet binnen 8 dagen hoef te beslissen, en ik kan ook niet-backlight kiezen.
Alleen even oppassen dat ik wel een ansi bestel en geen iso, maar als je daar op let gaat dat ook niet zo snel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 12:26
Daarom ga ik voor die infinity, daar is gewoon alles aan te passen met behulp van de configurator.

http://input.club/configurator-md-1-1-alphabet

Kost wel wat, maar als je er na een maand achter komt dat je de pijltjes toch liever onder wasd hebt zitten dan prog je hem om. Ik heb het gevoel dat ik dat voor een keyboard van dat formaat gewoon hard nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

AIXGOD schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:02:
[...]

Yes of amazon.de, daar komt mijn Pok3r vandaan. Scheelde nog een paar euro, maar de belangrijkste reden voor mij om daar te bestellen was de kortere levertijd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
el_duderino schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:37:
Daarom ga ik voor die infinity, daar is gewoon alles aan te passen met behulp van de configurator.

http://input.club/configurator-md-1-1-alphabet

Kost wel wat, maar als je er na een maand achter komt dat je de pijltjes toch liever onder wasd hebt zitten dan prog je hem om. Ik heb het gevoel dat ik dat voor een keyboard van dat formaat gewoon hard nodig ga hebben.
Is ook wel een heel mooi bordje inderdaad, maar wat mij betreft toch net wat duurder dan wat ik eraan uit wil geven.
"Hard nodig" zal wel meevallen denk ik. Ik werk nu al een paar jaar met de KBT Pure, en die is net zo groot, (eigenlijk 1 knop meer) en daar valt helemaal niets aan te programmeren behalve wat opties met de dip-switches.

Bovendien lijkt het erop dat er maar weinig dingen zijn bij de pok3r die je niet kan programmeren, zoals de pijltjes, maar zelfs de fn en pn knoppen zijn zo goed als vrij te plaatsen.

Het is inderdaad niet zo gebruiksvriendelijk als met de infinity. En volgens mij is de infinity firmware ook echt open-source, zodat je echt zelf alles kan programmeren, en misschien dingen als SpaceFN mogelijk worden.

Tsja...

[ Voor 6% gewijzigd door MaffeMaarten op 29-02-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
MaffeMaarten schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:28:
[...]

Is ook wel een heel mooi bordje inderdaad, maar wat mij betreft toch net wat duurder dan wat ik eraan uit wil geven.
"Hard nodig" zal wel meevallen denk ik. Ik werk nu al een paar jaar met de KBT Pure, en die is net zo groot, (eigenlijk 1 knop meer) en daar valt helemaal niets aan te programmeren behalve wat opties met de dip-switches.

Bovendien lijkt het erop dat er maar weinig dingen zijn bij de pok3r die je niet kan programmeren, zoals de pijltjes, maar zelfs de fn en pn knoppen zijn zo goed als vrij te plaatsen.

Het is inderdaad niet zo gebruiksvriendelijk als met de infinity. En volgens mij is de infinity firmware ook echt open-source, zodat je echt zelf alles kan programmeren, en misschien dingen als SpaceFN mogelijk worden.

Tsja...
Je hebt helemaal gelijk, ben het helemaal met je eens. Ik wist dat niet van die pijltjes. Het herprogrammeren van de pok3r is trouwens lastig zo te zien, heb je daar ervaring mee?

https://www.reddit.com/r/...pok3r_programming_layers/

Wat voor mij ook mee weegt is het feit dat dit gewoon een leuk knutselproject is. Ik hou van knutselen aan hardware (ik maak bv ook zelf PCB's met Eagle en laat ze maken bij Seeed) en knutselen aan software op microcontrollers (ESP8266) en dit ligt in het verlengde daarvan. Mijn inner hacker kan dit niet laten liggen.

Als ik niet die hobby's had en alleen maar een keyboard fetish zou ik niet weten of ik het eraan zou kunnen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Ben sinds enige tijd aan het kijken voor een mechanisch toetsenbord voor op m'n werk (programmeur).
Moet nog kiezen tussen brown of red Cherry MX-switches, maar heb het idee dat m'n configuratie een beetje onhaalbaar is.
Dus vandaar hier de vraag.

Ik zoek een ISO toetsenbord (grote L-shaped enter dus) maar dan tenkeyless. Na lang overal te hebben gezocht (want wilde eigenlijk een Ducky, maar dat wordt helemaal onhaalbaar, volgens mij) heb ik nu het idee dat ik maar moet settlen voor een UK-ISO layout en dan maar een paar keycaps moet vervangen ofzo.

Hoef verder geen fancy dingen, geen backlit (als hij het heeft prima, zet ik het wel uit)... maar ja. Weet niet of ik zomaar losse keycaps kan bestellen en die eenvoudig kan vervangen enzo.

Dus de vraag of jullie nog aanbevelingen hebben voor een ISO tenkeyless toetsenbord.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
el_duderino schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:51:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ben het helemaal met je eens. Ik wist dat niet van die pijltjes. Het herprogrammeren van de pok3r is trouwens lastig zo te zien, heb je daar ervaring mee?

https://www.reddit.com/r/...pok3r_programming_layers/

Wat voor mij ook mee weegt is het feit dat dit gewoon een leuk knutselproject is. Ik hou van knutselen aan hardware (ik maak bv ook zelf PCB's met Eagle en laat ze maken bij Seeed) en knutselen aan software op microcontrollers (ESP8266) en dit ligt in het verlengde daarvan. Mijn inner hacker kan dit niet laten liggen.

Als ik niet die hobby's had en alleen maar een keyboard fetish zou ik niet weten of ik het eraan zou kunnen uitgeven.
Tsja, ik ben ook wel een hobbyist inderdaad, niet zozeer qua hardware, maar toch zeker wel in de firmware, dat maakt het ook zo'n lastige keuze. Uit ervaring weet ik echter dat dit soort hobby projectjes toch vervelend vaak op de stapel naast de andere experimenteerbordjes komt te liggen. In dit geval natuurlijk niet letterlijk, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik heel die firmware toch wel op standaard zou houden. |:(

Het programmeren van de pok3r valt volgens mij wel mee als je het truukje door hebt, het voordeel is dat het allemaal op het apparaat gebeurt. Daardoor hoef je niet te flashen als je voor een herhalend taakje eventjes een macro-tje wil maken bijvoorbeeld. Ik kon nog niet zo snel vinden of dat op de infinity ook kan (als in, is er al firmware beschikbaar die dat ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Skar schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:03:
Ben sinds enige tijd aan het kijken voor een mechanisch toetsenbord voor op m'n werk (programmeur).
Moet nog kiezen tussen brown of red Cherry MX-switches, maar heb het idee dat m'n configuratie een beetje onhaalbaar is.
Dus vandaar hier de vraag.

Ik zoek een ISO toetsenbord (grote L-shaped enter dus) maar dan tenkeyless. Na lang overal te hebben gezocht (want wilde eigenlijk een Ducky, maar dat wordt helemaal onhaalbaar, volgens mij) heb ik nu het idee dat ik maar moet settlen voor een UK-ISO layout en dan maar een paar keycaps moet vervangen ofzo.

Hoef verder geen fancy dingen, geen backlit (als hij het heeft prima, zet ik het wel uit)... maar ja. Weet niet of ik zomaar losse keycaps kan bestellen en die eenvoudig kan vervangen enzo.

Dus de vraag of jullie nog aanbevelingen hebben voor een ISO tenkeyless toetsenbord.
Met een willekeurig ISO layout bord kan je natuurlijk ook gewoon de caps wisselen. Je kan daarvoor bijvoorbeeld deze set van WASD gebruiken. Persoonlijk zou ik dan eerder meteen voor een WASD v2 custom bord gaan zodat je de hele layout, kleuren, fonts e.d. zelf kan bepalen.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Whieee schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:15:
[...]

Met een willekeurig ISO layout bord kan je natuurlijk ook gewoon de caps wisselen. Je kan daarvoor bijvoorbeeld deze set van WASD gebruiken. Persoonlijk zou ik dan eerder meteen voor een WASD v2 custom bord gaan zodat je de hele layout, kleuren, fonts e.d. zelf kan bepalen.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Heb gekeken naar een WASD custom bord, maar die kosten al 170 dollar en dan heb je nog ook maar of blanco-ISO of UK-iso. Dus dan alsnog moet ik wat keycaps vervangen. En die prijs was dan ook nog eens zonder de verzend- en invoerkosten... dus heb die maar even laten zitten for the time being.

Zoek meer iets rond de 150,-

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 00:06
Skar schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:19:
[...]

Heb gekeken naar een WASD custom bord, maar die kosten al 170 dollar en dan heb je nog ook maar of blanco-ISO of UK-iso. Dus dan alsnog moet ik wat keycaps vervangen. En die prijs was dan ook nog eens zonder de verzend- en invoerkosten... dus heb die maar even laten zitten for the time being.

Zoek meer iets rond de 150,-
Ik was laatst aan het mailen met Wendell van mechanicalkeyboards.nl en volgens hem komt er nog een Ducky TKL (geen idee of het ISO is):

"Als je nog wat geduld kan opbrengen, zullen er dit jaar nog aardig wat nieuwe modellen bij komen….mogelijk ook TKL van Ducky;-)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
hantheman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:48:
[...]

Ik was laatst aan het mailen met Wendell van mechanicalkeyboards.nl en volgens hem komt er nog een Ducky TKL (geen idee of het ISO is):

"Als je nog wat geduld kan opbrengen, zullen er dit jaar nog aardig wat nieuwe modellen bij komen….mogelijk ook TKL van Ducky;-)"
Op de site van Ducky staan inderdaad een tweetal TKL toetsenborden. Maar ja, komen die er dan ook in ISO layout en ook bestelbaar hier in NL? Daar zit ik beetje mee.

(naast het feit dat geduld iets heel zeldzaams is tegenwoordig - misschien heb ik nog wel iets ergens onderin mn kast liggen... O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
@hantheman: Dank voor je advies! Ik heb 'm nu lekker toch besteld. Een beetje hobbyen, leren solderen en dan ook nog eens een te gek toetsenbord krijgen is best wel heel leuk. :D
@el_duderino: Dat wordt een leuk ding. Ik ga heel saai voor de zwarte keycaps. Nog even wachten en dan kunnen we aan de slag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Nonstop decay schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:34:
@el_duderino: Dat wordt een leuk ding. Ik ga heel saai voor de zwarte keycaps. Nog even wachten en dan kunnen we aan de slag. ;)
Ik kan niet wachten. Wel heel cool die zwarte knoppen, dat wil ik eigenlijk ook wel, alleen ik vind ze zo duur voor alleen maar zwart. Ik kan double shot goede kwaliteit caps krijgen voor hetzelfde geld inc. verzendkosten, dus ik ga sowieso de keycaps maar uit China halen. Ik twijfel nog tussen een fancy keycap set of gewoon stealth/elite black. Misschien moet ik maar twee keyboards nemen zodat ik kan wisselen afhankelijk van m'n stemming.

Ik wil eigenlijk ook een Novatouch keyboard van CM, ik heb een CM tester met MX schakelaars, maar ook met een topre switch, die noemen zij de "hybrid capacitive" en ik vind dat echt zalige schakelaars.
http://cmu.coolermaster.com/hybrid-capacitive-switch/

Iedereen die ik die switch even laat bevoelen zie ik glimlachen. Zit ik wel weer met een TKL |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er sterk aan te denken voor een Razer Blackwidow te gaan, maar wellicht zie ik nog interessante opties over het hoofd. Ik zoek:

- Een full size toetsenbord, het liefst met macroknoppen
- Een understated uiterlijk. Metaal heeft de voorkeur, maar hoeft niet per se. Geen grote stickers, logo's, wat dan ook
- Bij voorkeur RBG
- Blues of een andere switch met stevig en expliciet actuatiepunt
- Gelaserde toetsen

Een K95 heeft net teveel rommel om de knoppen heen om interessant te zijn. Een Ducky Shine 5 heeft dan weer geen macrotoetsen. Zijn er nog goede opties die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:58:
Ik zit er sterk aan te denken voor een Razer Blackwidow te gaan, maar wellicht zie ik nog interessante opties over het hoofd. Ik zoek:

- Een full size toetsenbord, het liefst met macroknoppen
- Een understated uiterlijk. Metaal heeft de voorkeur, maar hoeft niet per se. Geen grote stickers, logo's, wat dan ook
- Bij voorkeur RBG
- Blues of een andere switch met stevig en expliciet actuatiepunt
- Gelaserde toetsen

Een K95 heeft net teveel rommel om de knoppen heen om interessant te zijn. Een Ducky Shine 5 heeft dan weer geen macrotoetsen. Zijn er nog goede opties die ik over het hoofd zie?
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Havit "magic eagle" op Amazon.co.uk (50£, zo'n 65-70€). Hij voldoet aan een hoop van de eisen op jouw lijstje.

CapTVK in "Het grote mechanische toetsenborden topic"

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-10 21:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eindelijk heb ik de o-ringen binnen. Dat wordt dus morgenochtend van m'n toetsenbord op werk alle keycaps eraf halen om de ringen erop te doen. :) Hopelijk merk ik gelijk een verschil, anders is 't nogal nutteloos geweest om ze te kopen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:56

botoo

💀 too old to die young

Doe je toch eerst de helft? Heb ik ook gedaan (en na 2 min de andere helft :+ ).

Welke o-ringen heb je gekozen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die banggood wit/transparant voor 2,nogwat per zakje die hier al een paar keer is gelinkt. :)

Kan de tijd die ik ervoor nodig heb goed gebruiken om te wachten totdat m'n laptop na wakker worden de schermen weer uitzet. Of eigenlijk scherm, de andere twee blijven uit en gaan pas aan als de automatische slaapstand van 't OS wordt afgebroken. :P Dus o-ringen plaatsen ipv in slaap vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:44

WCA

Ik heb een tobo met orings voorgeïnstalleerd (g710+) en ik wil niet meer zonder eigenlijk. Als ik op browns tik zonder orings voelt het vreemd aan

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
el_duderino schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:47:
[...]
Ik wil eigenlijk ook een Novatouch keyboard van CM, ik heb een CM tester met MX schakelaars, maar ook met een topre switch, die noemen zij de "hybrid capacitive" en ik vind dat echt zalige schakelaars.
http://cmu.coolermaster.com/hybrid-capacitive-switch/

Iedereen die ik die switch even laat bevoelen zie ik glimlachen. Zit ik wel weer met een TKL |:(
O ja? Ik heb op m'n werk een Novatouch en vind die stiekem toch een beetje tegenvallen. Ik vind een hobbeltje/klik of iets van feedback toch wel fijn en dat mis ik een beetje. Maar verder is het wel een erg fijn toetsenbord. Sowieso veeeel beter dan de "standaard rommel" die ik daarvoor kreeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je in Nederland van die losse cherry mx switches sleutelhangers met keycaps kan krijgen? Ik heb best wel onrustige handen en volgens mij kunnen twee van die dingen goeie afleiding zijn om niet bijvoorbeeld te gaan nagel bijten. Vind het alleen een beetje overdreven om ze uit China te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:11:
Weet iemand waar je in Nederland van die losse cherry mx switches sleutelhangers met keycaps kan krijgen? Ik heb best wel onrustige handen en volgens mij kunnen twee van die dingen goeie afleiding zijn om niet bijvoorbeeld te gaan nagel bijten. Vind het alleen een beetje overdreven om ze uit China te laten komen.
Let wel op dat mensen in je omgeving plots moordneigingen kunnen krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:13:
[...]

Let wel op dat mensen in je omgeving plots moordneigingen kunnen krijgen :+
De kleur had ik nog niet besloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stressballetje al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar daar voel ik me zo ongemakkelijk mee in de trein/klas of op kantoor/straat. Ben op zoek naar iets discreter voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:31:
Ja, maar daar voel ik me zo ongemakkelijk mee in de trein/klas of op kantoor/straat. Ben op zoek naar iets discreter voor onderweg.
KLIKLIKLIKLIKLIKLIKLIKLIK!

of bij een andere kleur

kliklikliklikliklikliklikliklikliklik

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, ringen geïnstalleerd, ik voel wel gelijk verschil, maar ik moet denk bij een paar toetsen zoals de spatiebalk meerdere ringen plaatsen. Dus niet alleen bij de mechaniek, maar ook de stabilisatoren. Zo klinkt het iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 10:58
Hey,

Mensen met een G910/Corsair RGB toetsenborden vinden misschien mijn applicatie wel interessant: https://github.com/SpoinkyNL/Artemis

Mocht je vragen/suggesties hebben laat het dan even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
SpoinkyNL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:00:
Hey,

Mensen met een G910/Corsair RGB toetsenborden vinden misschien mijn applicatie wel interessant: https://github.com/SpoinkyNL/Artemis

Cool! Kun je misschien ook een video maken voor CS:GO?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Hey,

Super gaaf! ik zou er bijna een RGB board voor aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 17:54

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Hey,

zodra je dota support zal ik eens kijken :P

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 22-10 08:47
Hero of Time schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:59:
Nou, ringen geïnstalleerd, ik voel wel gelijk verschil, maar ik moet denk bij een paar toetsen zoals de spatiebalk meerdere ringen plaatsen. Dus niet alleen bij de mechaniek, maar ook de stabilisatoren. Zo klinkt het iig.
Ja, heb ik ook gedaan, alle stabilisatiepunten ook een ring erbij. Voelt een stuk beter. (Dat kan gelukkig met de banggood ringen, zitten er genoeg in). Ik had eerst alleen mijn werkkeyboard gedaan, maar heb na 5 min typen gelijk ook twee setjes voor thuis besteld. Als je de ringen gewend bent voelt het raar als je zonder ringen met de toets de bodem raakt, alsof de schokbrekers van je auto versleten zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Pino op 03-03-2016 09:21 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pino schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Ja, heb ik ook gedaan, alle stabilisatiepunten ook een ring erbij. Voelt een stuk beter. (Dat kan gelukkig met de banggood ringen, zitten er genoeg in). Ik had eerst alleen mijn werkkeyboard gedaan, maar heb na 5 min typen gelijk ook twee setjes voor thuis besteld. Als je de ringen gewend bent voelt het raar als je zonder ringen met de toets de bodem raakt, alsof de schokbrekers van je auto versleten zijn ;)
Ik had al gelijk een 2e setje voor thuis besteld. :) Die moet ik nog doen, maar omdat ik thuis een Ducky heb met MX Black is die van zichzelf al stiller dan de Quickfire TK met MX Brown op m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 22-10 08:47
Hero of Time schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Ik had al gelijk een 2e setje voor thuis besteld. :) Die moet ik nog doen, maar omdat ik thuis een Ducky heb met MX Black is die van zichzelf al stiller dan de Quickfire TK met MX Brown op m'n werk.
Ja, ik heb brown op het werk en blue en brown thuis. Stiller is één, maar wat ik probeer aan te geven is dat het toetsgevoel anders is, als je de ringen gewend bent wil je niet op eentje zonder ringen typen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Whah, dat valt voor mij wel redelijk mee. En ik heb al 2 verschillende merken en 2 verschillende mechanieken. Dat voelt hoe dan ook al anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Hey,

Werkt dit ook met de nieuwe G810?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Krijg vanavond mijn Pok3r al binnen, verwacht was een maand maar werkelijk is het binnen een week geleverd :) top! (via eBay).
Nadeel was wel de douanekosten van 40,- beetje zuur maar goede les voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 22-10 17:51
Ben ook geinteresseerd geraakt in mechanissche toetsenboorden. Alleen jammer dat die dingen zo moeilijk verkrijgbaar zijn, althans net datgene wat ik wil.

Ik wil een standaard full layout toetsenboord met MX brown switches. Maar die zijn in Nederlandse shops simpelweg niet leverbaar. Alleen de logitech, maar ik heb liever een zo minimalistisch toetsenboord zonder toeters en bellen erop.

Zie ook dat de gemiddelde prijs behoorlijk gestegen is. Zo was de CX storm XT (welke ik het liefst zou hebben) van 75 naar 90 gemiddeld gestegen.

Naja, maar even wachten dan... Voorlopig nog maar blijven stampen op dat puree toetsenboord wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23
Shodan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:37:
Ben ook geinteresseerd geraakt in mechanissche toetsenboorden. Alleen jammer dat die dingen zo moeilijk verkrijgbaar zijn, althans net datgene wat ik wil.

Ik wil een standaard full layout toetsenboord met MX brown switches. Maar die zijn in Nederlandse shops simpelweg niet leverbaar. Alleen de logitech, maar ik heb liever een zo minimalistisch toetsenboord zonder toeters en bellen erop.

Zie ook dat de gemiddelde prijs behoorlijk gestegen is. Zo was de CX storm XT (welke ik het liefst zou hebben) van 75 naar 90 gemiddeld gestegen.

Naja, maar even wachten dan... Voorlopig nog maar blijven stampen op dat puree toetsenboord wat ik nu heb.
Zelfde idee hier, was aan het wachten op de Ducky one zonder backlight die binnenkort leverbaar is bij Alternate, maar kon niet wachten en heb de versie met backlight genomen. Waar ik met volle tevredenheid dit nu op typ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:51
Shodan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:37:

Als ik in de Pricewatch ga zoeken op mechanische toetsenborden met MX Browns, zónder verlichting, dan kom ik zo al vijf varianten tegen die gewoon bij Azerty of Alternate (en ééntje zelfs bij Bol.com) leverbaar zijn. Als je verlichting geen probleem vindt (die kun je immers uitschakelen) dan zijn het er ineens 35. Een deel daarvan is uiteraard met mediatoetsen, maar om dat nu ook al als toeters en bellen te beschouwen...

Ik zit zelf op een K95 te kloppen, ook met MX Brown. Als je die macrotoetsen niet wilt hebben kun je ook eens naar de K70/75 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigri
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-01-2021
*knip* spam

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 05-03-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Seal64 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Als ik in de Pricewatch ga zoeken op mechanische toetsenborden met MX Browns, zónder verlichting, dan kom ik zo al vijf varianten tegen die gewoon bij Azerty of Alternate (en ééntje zelfs bij Bol.com) leverbaar zijn. Als je verlichting geen probleem vindt (die kun je immers uitschakelen) dan zijn het er ineens 35. Een deel daarvan is uiteraard met mediatoetsen, maar om dat nu ook al als toeters en bellen te beschouwen...

Ik zit zelf op een K95 te kloppen, ook met MX Brown. Als je die macrotoetsen niet wilt hebben kun je ook eens naar de K70/75 kijken.
De K70 vind ik zeker een zeer mooi toetsenboord. Maar kost 159,- Dat vind ik gewoon veel te veel.

Van de toetsenboorden met full layout kom ik het volgende tegen in de pricewatch:

Logitech G710, maar die schijnt redelijk plastic, wat goedkoper aan te voelen en is de 30,- meerprijs tov CM storm XT absoluut niet waard (volgens fora / reviews)

CM storm XT niet direct verkrijgbaar.

Ducky zero, niet direct verkrijgbaar

CM storm ultimate is met achtergrondverlichting. Deze is zelfde prijs als CM storm XT, maar schijnt toch weer wat minder van kwaliteit te zijn dan de XT, maar is een alternatief inderdaad.

Corsair gaming strafe weer 30.- duurder dan CM storm XT.

ASUS strix tactic pro, extra macro toetsen en mij een te exotisch uiterlijk.

De rest van de toetsenboorden zijn allemaal 120+ en bieden niets wat ik nodig heb.

Tja, wil gewoon denk ik toch het liefst of de CM storm XT of de ducky. nononsense keyboards voor een redelijke prijs, ik zal dus gewoon geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaafvanHoute
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05-2021
heeft een van jullie een setje keycaps die jullie niet gebruiken? ik zoek namelijuk een mooie set. ik heb na advies uit dit forum een setje keycaps gekocht laatst maar wat verandering lijkt mij toch wel weer leuk. Laat het maar weten, ik sta open voor ruilen en voor kopen dus ik hoor het hopelijk graag van jullie, ik zal ook nog wel even een v&a advertentie plaatsen. maar ik hoor het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Verassing, er zaten wat keycaps een keycap puller en een draagtas bij :)
Zeer tevreden!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YDo9Maql.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ziet er goed uit :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigri
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-01-2021
*knip* spam

[ Voor 121% gewijzigd door br00ky op 05-03-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Mijn tobo is ondertussen ook onderweg. Uiteindelijk toch maar de dedicated mediatoetsen opgegeven en toen besloten dat ik dan meteen maar voor een compacte layout ga, even gekeken naar Choc Mini, maar het wordt een Keycool 84. Laptop had altijd dezelfde layout wat zeer goed beviel. Gaat om deze met de kailh brown switches. Misschien nog een keer een setje blank colored caps kopen om het geheel wat op te fleuren. Helaas passen meeste standaard setjes niet vanwege de 1x size rechter alt, ctrl en Fn toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 10:58
DaTiezl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Werkt dit ook met de nieuwe G810?
Is niet door mij getest, maar zeer waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Adanteh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 04:09:
Mijn tobo is ondertussen ook onderweg. Uiteindelijk toch maar de dedicated mediatoetsen opgegeven en toen besloten dat ik dan meteen maar voor een compacte layout ga, even gekeken naar Choc Mini, maar het wordt een Keycool 84. Laptop had altijd dezelfde layout wat zeer goed beviel. Gaat om deze met de kailh brown switches. Misschien nog een keer een setje blank colored caps kopen om het geheel wat op te fleuren. Helaas passen meeste standaard setjes niet vanwege de 1x size rechter alt, ctrl en Fn toets.
mooi keyboardje. Heb je dat ook gekocht bij aliexpress? Ik kan dat keyboard alleen maar kopen met kailh blue, de rest is greyed out als je probeert te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
[b]el_duderino schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:39
mooi keyboardje. Heb je dat ook gekocht bij aliexpress? Ik kan dat keyboard alleen maar kopen met kailh blue, de rest is greyed out als je probeert te bestellen.
My bad. Uiteindelijk de versie met led besteld waar de browns er nog wel waren. Nog even contact gehad met die verkoper en die verwachtte ook niet de non-LED browns op voorraad te krijgen in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Setje backlit rainbowcaps besteld voor m'n CM rapid-i :)

Ik zag dat het font hetzelfde was en voor 15,30 euro inc. verzendkosten kon ik het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
RaafvanHoute schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:44:
heeft een van jullie een setje keycaps die jullie niet gebruiken? ik zoek namelijuk een mooie set. ik heb na advies uit dit forum een setje keycaps gekocht laatst maar wat verandering lijkt mij toch wel weer leuk. Laat het maar weten, ik sta open voor ruilen en voor kopen dus ik hoor het hopelijk graag van jullie, ik zal ook nog wel even een v&a advertentie plaatsen. maar ik hoor het graag van jullie
Ik ben van m'n front-printed keycaps toch maar weer teruggegaan naar de stocks van m'n Ducky Zero. 8)7 Die front-printed gebruik ik nu dus niet en zou je best over kunnen nemen, mocht je dat willen. Ik heb hier: Nonstop decay in "Het grote mechanische toetsenborden topic" wel een paar foto's staan. (Let op: de spatiebalk en pijltjestoetsen horen er dus niet bij!)
hantheman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:17:
Verassing, er zaten wat keycaps een keycap puller en een draagtas bij :)
Zeer tevreden!
[afbeelding]
Mooi dingetje! :D Daar zul je vast nog een hoop plezier aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
el_duderino schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 09:18:
Setje backlit rainbowcaps besteld voor m'n CM rapid-i :)

Ik zag dat het font hetzelfde was en voor 15,30 euro inc. verzendkosten kon ik het niet laten.
Ha, ik ook niet maar ik was je voor. :-)

Ik heb ze zonet binnen gekregen, bij mijn shopje (niet gekeken of dat exact dezelfde was binnen aliexpress) kon je een paar kleuren combinaties kopen en ik heb degene met roze links en rechts buiten en oranje pijltjes toetsen.
Je krijgt ze binnen in een doosje netjes in schuim met puller en ik kreeg er ook een james bond profiel key bij als extra..die is zwart en van mindere kwaliteit maar goed, het is een leuk extratje.
Ze voelen we okay aan, heel licht profiel zit erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
AIXGOD schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:45:
[...]

Ha, ik ook niet maar ik was je voor. :-)

Ik heb ze zonet binnen gekregen, bij mijn shopje (niet gekeken of dat exact dezelfde was binnen aliexpress) kon je een paar kleuren combinaties kopen en ik heb degene met roze links en rechts buiten en oranje pijltjes toetsen.
Je krijgt ze binnen in een doosje netjes in schuim met puller en ik kreeg er ook een james bond profiel key bij als extra..die is zwart en van mindere kwaliteit maar goed, het is een leuk extratje.
Ze voelen we okay aan, heel licht profiel zit erop.
LOL, u heeft een uitstekende smaak, ik heb nml ook die combo besteld, dat is optie #6 op aliexress.
Zijn ze echt "double shot"? Dan zijn de letters dus echt van transparant plastic en kunnen ze er nooit afslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
SpoinkyNL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:50:
[...]
Is niet door mij getest, maar zeer waarschijnlijk wel.
Zojuist getest. Werkt inderdaad prima op de G810! Die kun je dus toevoegen aan je software (ik heb nu 910 moeten kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
el_duderino schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:21:
[...]

LOL, u heeft een uitstekende smaak, ik heb nml ook die combo besteld, dat is optie #6 op aliexress.
Zijn ze echt "double shot"? Dan zijn de letters dus echt van transparant plastic en kunnen ze er nooit afslijten.
:*)

Ja, ze zijn echt double shot.
Het is voor het geld een aardig setje denk ik, het lijken net spekies qua kleuren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze kunnen dan echter niet volledig PBT zijn, aangezien de legends dan niet doorzichtig waren geweest.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik weet nog niet zo goed wat die verschillende materialen en technieken precies betekenen maar ik kan er wel een paar detail foto's van maken als mensen die willen zien. Het was voor mij een impuls aankoop.
Ik heb nog geen eens een keyboard waar ze op kunnen! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Nee, kan niet volledig PBT zijn, maar is dat erg?

http://keypuller.com/pbt-pom-double-shot-by-vortex/

Hier staat dat de legends dan POM zijn. Niet dat ik iets weet van de verschillende soorten plastic, maar ik heb liever een double shot dan een dye sub of gelaserd, omdat ik denk dat dat langer mooi blijft. Geen idee of het echt zo is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zeg ik ook niet, toevallig typ ik dit ook op de Vortex keycaps waar je net naar linkt :P

Het grote verschil is echter dat Vortex er transparant over is (godver wat een slechte woordgrap weer) terwijl de caps op aliexpress onterecht alleen als PBT geadverteerd worden. POM is verder nog best een prima materiaal, het zou echter ook zomaar kunnen dat er van ABS gebruik word gemaakt. Op dat moment zal je niet eens zo zeer last hebben van slijtage, maar ik betwijfel of het wel zo prettig aanvoelt als je een relatief stroeve PBT keycap hebt met gladde ABS legends. De structuur kan in dat geval behoorlijk verschillen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
MiBe schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:01:
terwijl de caps op aliexpress onterecht alleen als PBT geadverteerd worden.
Dit vermoed ik nu inderdaad ook, ze voelen niet zo heel veel anders dan de caps op mijn 10 euro kostende logitech keyboard en lijken niet van ander materiaal gemaakt te zijn.
Ze lijken wel iets stroever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Net o-ringen geinstalleerd, qua geluid een groot verschil en het typgenot is gelijk gebleven.

Nog niet helemaal gewend aan het ontbreken van de pijltjes toetsen maar het begint nu te komen.
Ik heb capslock als een fn toets ingesteld zodat het een stuk eenvoudiger is om jkli te gebruiken als pijltjes.
Een layer voor OSX en de overige weet ik nog even niet hoe ik die ga inzetten.

suggesties? :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Razer Blackwidow met Green clicky keys is binnen en ik ben vooralsnog erg tevreden. Het geluid valt me ontzettend mee en de feedback is erg fijn in vergelijking met de Oranges (MX Brown-achtig).

Deze gaat helaas terug vanwege een cosmetische beschadiging, maar met de mechanische toetsen is niets mis :)
CapTVK schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:25:
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Havit "magic eagle" op Amazon.co.uk (50£, zo'n 65-70€). Hij voldoet aan een hoop van de eisen op jouw lijstje.

CapTVK in "Het grote mechanische toetsenborden topic"
Geen slechte suggestie, maar ik knap op de details af. De blauwe hoeken, het logo en het witte snoer zijn het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik had het al aan een eigenaar van dit plankje via PB gevraagd maar weet iemand waar je deze in de EU/NL kan halen?

https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26
Ik meld me ook maar eens in dit topic :)
Ik heb een sterke voorkeur voor Cherry MX Blues en Reds, boven Browns en Blacks. Helaas nog geen ervaring met Kailh of Gateron switches, ik hoor vooral over Gateron goede verhalen. Mijn volgende toetsenbord wordt waarschijnlijk een CM Storm Novatouch TKL; over die capacitieve switches zijn toch wel heel veel mensen lyrisch. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Topre én Cherry MX die misschien wat kunnen vertellen over de overeenkomsten/verschillen?

Een paar foto's:

CM Storm Quickfire Rapid MX Red met gedeeltelijk witte keycaps van een oud Cherry kb (wát een lelijk font gebruikt CM), en de Noppoo Choc Mini MX Blue (gewéldige layout naar mijn mening, echt ideaal)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m7ILsDS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5LKeec3.jpg

Das Keyboard Professional Silent MX Brown, niet helemaal mijn switch, wel mooie fijne keycaps.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GA9OINT.jpg

KBT Pok3r II MX Red. Pracht toetsenbord. Wel (nog steeds) lastig dat de pijltjestoetsen onder een function layer zitten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7nLzLK4.jpg

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Leuke plankjes DeadKennedy.
Grappig dat je dat schrijft over die pijltjestoetsen, het was uiteindelijk toch de reden dat ik niet die Pok3r durfde te halen, ik had zo'n vermoede dat het mij voor mijn werk zou gaan irriteren, ik gebruik ze namelijk constant.

Ik was veel tijd in het stoppen naar het zoeken naar het perfecte bordje voor mijn werk waar ik dat ding mee zal moeten slepen door het land.
Je begint voor een paar tientjes, leert hoe of wat en voor je het weet zit je naar bordjes van 300+ dollar te kijken.
Even stapje terug gedaan en deze is nu onderweg : http://www.amazon.co.uk/gp/product/B01A9QP0MC

Eerst maar even kijken hoe zoiets bevalt en of het in de praktijk werkt naast de laptop, dan kunnen we altijd later nog iets serieus gaan zoeken.
En een mens moet natuurlijk ook een verzameling van iets kunnen bouwen want 1=geen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26

D4NG3R

kiwi

:)

Even over Topre switches, zijn dat niet gewoon verijdelde rubber dome switches? Men is er helemaal lyrisch over en ze zijn ook vrij duur, maar het lijken op papier gewoon rubber domes met een extra veertje te zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
AIXGOD schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:05:
Leuke plankjes DeadKennedy.
Grappig dat je dat schrijft over die pijltjestoetsen, het was uiteindelijk toch de reden dat ik niet die Pok3r durfde te halen, ik had zo'n vermoede dat het mij voor mijn werk zou gaan irriteren, ik gebruik ze namelijk constant.

Ik was veel tijd in het stoppen naar het zoeken naar het perfecte bordje voor mijn werk waar ik dat ding mee zal moeten slepen door het land.
Je begint voor een paar tientjes, leert hoe of wat en voor je het weet zit je naar bordjes van 300+ dollar te kijken.
Even stapje terug gedaan en deze is nu onderweg : http://www.amazon.co.uk/gp/product/B01A9QP0MC

Eerst maar even kijken hoe zoiets bevalt en of het in de praktijk werkt naast de laptop, dan kunnen we altijd later nog iets serieus gaan zoeken.
En een mens moet natuurlijk ook een verzameling van iets kunnen bouwen want 1=geen. :)
Ik weet wat je bedoelt, mijn #1 is nu de Leopold FC660C van een euro of 300 :)
Van die OUTEMU switches heb ik gehoord dat de benodigde druk nogal variabel is, ik hoor graag wat jouw ervaringen ermee zijn. De prijs is in ieder geval érg OK, jammer van het lettertype op de keycaps.
D4NG3R schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:29:
Even over Topre switches, zijn dat niet gewoon verijdelde rubber dome switches? Men is er helemaal lyrisch over en ze zijn ook vrij duur, maar het lijken op papier gewoon rubber domes met een extra veertje te zijn.
Soort van. Wat ik heb begrepen is het een mechanische switch, óp een soort rubberdome met veer. Die veer druk je met die mechanische switch omlaag zodat de capacitieve rubber dome contact maakt. Die veer duwt dan ook weer de toets omhoog. Ik vraag me erg af hoe verschillend dat aanvoelt, vooral de tegendruk weer omhoog lijkt me wel apart.

Ik ben trouwens ook geïnteresseerd in het ruilen of overnemen van keycaps, en van Cherry / Gateron / capacitieve toetsenborden die precies tussen 60% en TKL inzitten (bijv Leopold FC660c/m, Noppoo Choc Mini, Keycool 84, KBT Race2, Varmilo VA68M, Magicforce / Qisan 68, Plum 84).

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:56

botoo

💀 too old to die young

Het lijkt er wel op vanwege de rubber dome, maar topre werkt beduidend anders. Waar je een normale rubber dome tot de bodem in moet drukken om je toetsaanslag te registreren (actuation) registreert Topre de aanslag al veel eerder.

Topre voelt beslist heel prettig aan maar er zit soms een storend geluidje van het veertje in.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
DeadKennedy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:50:

Ik weet wat je bedoelt, mijn #1 is nu de Leopold FC660C van een euro of 300 :)
Van die OUTEMU switches heb ik gehoord dat de benodigde druk nogal variabel is, ik hoor graag wat jouw ervaringen ermee zijn. De prijs is in ieder geval érg OK, jammer van het lettertype op de keycaps.
Ik heb naar exact hetzelfde plankje gekeken, toch maar even klein (budget technisch) beginnen. :)
Ik begrijp juist dat Kailh switches meer verschillen onderling en dat OUTEMU redelijk consistent is hoewel ze niet op het niveau van Cherry zitten.
Eens vwb je opmerking over het lettertype, die zijn gelukkig 100% Cherry compatible en dus te vervangen, eerst maar even kijken hoe dit bevalt.

Ik zal mijn bevindingen delen nadat ik hem een paar weken in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
AIXGOD schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:13:
[...]

Ik heb naar exact hetzelfde plankje gekeken, toch maar even klein (budget technisch) beginnen. :)
Ik begrijp juist dat Kailh switches meer verschillen onderling en dat OUTEMU redelijk consistent is hoewel ze niet op het niveau van Cherry zitten.
Eens vwb je opmerking over het lettertype, die zijn gelukkig 100% Cherry compatible en dus te vervangen, eerst maar even kijken hoe dit bevalt.

Ik zal mijn bevindingen delen nadat ik hem een paar weken in gebruik heb.
Wel goed te vervangen, maar als je er ook nog een set keycaps bij moet kopen, is het prijsargument weer zo goed als weg :)
Voor een goede set keycaps betaal je zo €40-100 (zoals bijvoorbeeld deze 1976 set :9~)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Wow, okay, je kijkt naar hetzelfde plankje EN dezelfde keycaps...dit is een beetje freaky.
Een paar posts terug zie je mij vragen of iemand weet waar je die 660C in Nederland kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
DeadKennedy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:19:
[...]
Voor een goede set keycaps betaal je zo €40-100 (zoals bijvoorbeeld deze 1976 set :9~)
Ik zat ook te kijken naar die set, maar ik weet niet of ik nog met mezelf kan leven als ik meer dan 100 euro aan keycaps heb uitgegeven. Wel errug mooi.

Ik zou dan de TKL en de mac uitbreidingen erbij nemen. Kaching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
AIXGOD schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:25:
Wow, okay, je kijkt naar hetzelfde plankje EN dezelfde keycaps...dit is een beetje freaky.
Een paar posts terug zie je mij vragen of iemand weet waar je die 660C in Nederland kan krijgen.
el_duderino schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:18:
[...]

Ik zat ook te kijken naar die set, maar ik weet niet of ik nog met mezelf kan leven als ik meer dan 100 euro aan keycaps heb uitgegeven. Wel errug mooi.

Ik koop ze ook niet, heb ook al twee extra sets keycaps liggen, en ik vrees dat de HTC Vive ook binnenkort wordt afgeschreven...

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooper
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

Ik een Razer Blackwidow Ultimate (2010/2011, dus toen ze nog MX blue gebruikten) die heb ik met pijn in mijn hart moeten vervangen na een koffie incident. Ik heb enorm getwijfeld om gewoon weer een nieuwe Razer te halen, want die dingen liggen als een baksteen op je bureau. Heerlijk. Maar ik durfde de nieuwe Razer switches niet aan. Ze verkopen het als een upgrade, maar het voelt toch als een goedkoper productie alternatief.

Sinds twee dagen type ik nu op een Ducky Shine 5, met MX Brown switches. Wat een feest! Al heb ik misschien wel een beetje spijt van mijn ongeduldigheid.. de versie met MX Blue was uitverkocht en ik mis mijn klikjes wel een beetje.

[ Voor 12% gewijzigd door Wooper op 07-03-2016 18:06 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
el_duderino schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:18:
[...]

http://i.imgur.com/MtMPsuj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
  • Laatst online: 15:45
Gisteren heb ik een Ducky One met brown keys gekocht. Leuk bordje, kom van een cherry tobo af met Scissor switches maar dit typt sowieso een stuk fijner...

MAAR... mijn vriendin klaagt nu over het geluid. :S

O-ringen bestellen of omruilen voor een black? Wat denken jullie? Ben nu trouwens aan het typen terwijl ik niet probeer te bottomen.. werkt ook wel, maar komt mijn typ snelheid niet ten goede. ;) misschien kwestie van gewenning... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dacken op 08-03-2016 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dacken schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:06:
O-ringen bestellen of omruilen voor een black? Wat denken jullie? Ben nu trouwens aan het typen terwijl ik niet probeer te bottomen.. werkt ook wel, maar komt mijn typ snelheid niet ten goede. ;) misschien kwestie van gewenning... ;)
Omruilen voor een black weet ik niet, maar dat deze vriendin haar beste tijd gehad heeft is wel duidelijk.

Zeker in het begin heb je veel meer de neiging om door je toetsen heen te stampen, dus dat levert inderdaad relatief veel geluid op. Op zich zijn de Browns ook niet ontzettend luidruchtig en zal het voor allebei ook een kwestie van wennen zijn. De vraag is of je dat verkocht krijgt aan den vrouwmensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
>Omruilen voor een black weet ik niet, maar dat deze vriendin de beste tijd gehad heeft is wel duidelijk.

:)

Ik adviseer 4 maal daags een uurtje http://www.coding.fm/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el_duderino
O-ringen gaan helpen, maar het zal nooit een stealth bordje worden. Omruilen voor blacks gaat helemaal niets doen, blacks zijn niet stiller dan browns, tenzij je op blacks kan typen zonder de bodem te raken, dat is iets dat op browns erg moeilijk is, vandaar dat browns + o-ringen wel een zinnige combo is. Die vriendin van je zal er snel aan wennen, ze is ook aan jou gewend <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Gisteren heb ik een Ducky One met brown keys gekocht. Leuk bordje, kom van een cherry tobo af met Scissor switches maar dit typt sowieso een stuk fijner...

MAAR... mijn vriendin klaagt nu over het geluid. :S

Waar heb je hem gekocht? Met backlight? Mogelijk wil ik er ook een kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
el_duderino schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:56:
[...]

O-ringen gaan helpen, maar het zal nooit een stealth bordje worden. Omruilen voor blacks gaat helemaal niets doen, blacks zijn niet stiller dan browns, tenzij je op blacks kan typen zonder de bodem te raken, dat is iets dat op browns erg moeilijk is, vandaar dat browns + o-ringen wel een zinnige combo is. Die vriendin van je zal er snel aan wennen, ze is ook aan jou gewend <3
Is er een goede site waar ik deze o-rings kan bestellen? Laat maar, ik zie in de topic start al een aantal adresjes staan. :)
Shodan schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:27:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Met backlight? Mogelijk wil ik er ook een kopen.
Bij Alternate met backlight. Daar hebben ze ook een Cherry Key tester. Daar werd eigenlijk al direct duidelijk dat ik brown het beste vond aanvoelen. :)

Ik ben goed tevreden over hoe 'simpel' het toetsenbord is. Zeer stevig ondanks 100% plastic extern (intern weet ik niet :)). Je kunt er blijkbaar ook macro's mee opnemen maar ik vind de handleiding nogal onduidelijk. De led 'modes' zijn ook leuk. Het mini usb kabeltje dat er bij zit is vrij kort (ik schat 1,5 meter) maar net voldoende voor mij.

Edit:
Haha.. zo te zien zijn er meer mannen met dezelfde problemen..

http://www.wasdkeyboards..../42/category/11/?limit=20
I have ordered both red and blue o-rings for my wasd keyboard with brown switches.
Red o-rings leaves a bit of noise, while blue o-rings clears all noise caused by pressing the keys all the way down.
I was very happy, in the fist place, without o-rings; I just loved the noise and pressing feeling. However, my wife was not so happy... Now, the situation is inverted.
With blue o-rings, the keyboard feels very soft and it is definitely much more quiet, just a bit less... mechanical. I love it anyway... :-) WASD really exceeded my expectations with it.
These 'O' rings are what allowed me to purchase your CODE 87-Key Mechanical Keyboard with Cherry MX Blue's and get full approval from my girlfriend. I think I am typing with less impact now due to them and I have a feeling this may further increase my typing speeds in the future, A million time better than my old mushy **major brand** keyboard. Very nice.
:D ;)

[ Voor 32% gewijzigd door dacken op 08-03-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hebben jullie geen eigen hobby kamer? This natuurlijk wel gezelliger als je in dezelfde ruimte bent...

Alleen vroeger voor verhuizing stond mijn computer ook nog in de woonkamer. Af en toe vond ze dat minder prettig toen ik nogal eens rage-de bij BF3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Ik heb deze gekocht:

http://www.ebay.nl/itm/281938876411
geen idee of ze goed zijn, ik vind ze wel OK, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Ja, eigen kamer, maar die o-ringen zitten op het tobo op het werk, daar zit ik met 6 man op een kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
Shodan schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:20:
Hebben jullie geen eigen hobby kamer? This natuurlijk wel gezelliger als je in dezelfde ruimte bent...

Alleen vroeger voor verhuizing stond mijn computer ook nog in de woonkamer. Af en toe vond ze dat minder prettig toen ik nogal eens rage-de bij BF3...
Ja, eigen werk kamer waar mijn computer staat. Maar de slaapkamer is er naast en ze werd wakker door mijn geklop.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
dacken schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Ja, eigen werk kamer waar mijn computer staat. Maar de slaapkamer is er naast en ze werd wakker door mijn geklop.. ;)
Ah.... Die situatie heb ik dus ook... hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar werken jullie dan in vredesnaam mee? Beitel en hamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers.j.j
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
Beste NL Clackers

Het duurde iets langer voordat ik dit verder kon doorgeven maar hier is het dan. De Dutch Keyboard Meetup is bij Cooler Master in Eindhoven. Daar hebben we toegang tot de vergaderzaal, kantine en game rooms.

We hebben twee opties voor de mogelijke dagen, dat zijn:
- 23 April
- 30 April

Er zullen minimaal 20 mensen bereid zijn om te komen en dit word gepeild met het formulier onderaan dit bericht.

Er zal Koffie, Thee en water aanwezig zijn. Al het andere wat je zou willen eten en drinken zal je zelf voor moeten zorgen. Er is een AH op 5 minuten loop afstand dus dat komt wel goed :)

In de Game rooms zullen ook de nieuwe toetsenbord serie van Cooler Master te vinden zijn dus het is zeker wel de moeite waard :)

- Lodewijkstraat 1B
- 5652 AC Eindhoven

Locatie is makkelijk te bereiken met het OV, met de auto iets lastiger heb ik vernomen doordat ze heel veel hebben opengetrokken in en rond Eindhoven dus omleidingen zullen er waarschijnlijk zijn.

Link om aan te geven wanneer het jou het beste uitkomt: http://goo.gl/forms/OEQIuMM82H

Meer info: https://www.reddit.com/r/...rt_two_choosing_the_date/

[ Voor 0% gewijzigd door boers.j.j op 08-03-2016 16:48 . Reden: Layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
Shodan schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Ah.... Die situatie heb ik dus ook... hmmm
ik heb van die o-ringetjes besteld.. laat wel weten of dit beter bevalt. :)

[ Voor 19% gewijzigd door dacken op 08-03-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
boers.j.j schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:48:
Beste NL Clackers

Het duurde iets langer voordat ik dit verder kon doorgeven maar hier is het dan. De Dutch Keyboard Meetup is bij Cooler Master in Eindhoven. Daar hebben we toegang tot de vergaderzaal, kantine en game rooms.

- 23 April
- 30 April

Er zullen minimaal 20 mensen bereid zijn om te komen en dit word gepeild met het formulier onderaan dit bericht.

Er zal Koffie, Thee en water aanwezig zijn. Al het andere wat je zou willen eten en drinken zal je zelf voor moeten zorgen. Er is een AH op 5 minuten loop afstand dus dat komt wel goed :)

In de Game rooms zullen ook de nieuwe toetsenbord serie van Cooler Master te vinden zijn dus het is zeker wel de moeite waard :)

- Lodewijkstraat 1B
- 5652 AC Eindhoven

Locatie is makkelijk te bereiken met het OV, met de auto iets lastiger heb ik vernomen doordat ze heel veel hebben opengetrokken in en rond Eindhoven dus omleidingen zullen er waarschijnlijk zijn.

Link om aan te geven wanneer het jou het beste uitkomt: http://goo.gl/forms/OEQIuMM82H

Heb mijn keyboard nog niet, maar mogelijk vanavond wel. Ik woon op 9km afstand dus mogelijk kom ik ook wel. Wat is het idee, gewoon breng je keyboard mee en kijk wat anderen hebben? Het is denk ik niet zo dat er ook nog dingen te koop zijn? Gewoon voor de lol? De rondleiding bij Cooler master lijkt me ook wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Shodan schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:36:
[...]

Wat is het idee, gewoon breng je keyboard mee en kijk wat anderen hebben? Het is denk ik niet zo dat er ook nog dingen te koop zijn? Gewoon voor de lol? De rondleiding bij Cooler master lijkt me ook wel tof.
Dit vraag ik mij ook een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:53
Had een support ticket aangemaakt bij Logitech omdat de O toets van mijn G710+ de laatste tijd niet goed registreerde. Soms niets en soms dubbel, mega irritant dus.

Hoorde een weekje niks en krijg vandaag ineens mail dat de duitse versie onderweg is met een set US keycaps, want de US modellen waren op en of ik dat erg vond. :+ Nee hoor ik vervang de caps zelf wel, goede service! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vattick
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-01-2024
boers.j.j schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:48:
Beste NL Clackers

- 23 April
- 30 April

- Lodewijkstraat 1B
- 5652 AC Eindhoven

De bereikbaarheid met de auto is overigens erg goed te doen (vanaf breda/tilburg iig)

[ Voor 89% gewijzigd door Vattick op 09-03-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers.j.j
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
Shodan schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:36:
[...]

Heb mijn keyboard nog niet, maar mogelijk vanavond wel. Ik woon op 9km afstand dus mogelijk kom ik ook wel. Wat is het idee, gewoon breng je keyboard mee en kijk wat anderen hebben? Het is denk ik niet zo dat er ook nog dingen te koop zijn? Gewoon voor de lol? De rondleiding bij Cooler master lijkt me ook wel tof.
Het idee is om inderdaad andere toetsenborden te bekijken en of proberen evenals switches. Verder zal er gewoon veel gepraat en gespeeld worden over en met de toetsenborden. Er zijn mensen die wel dingen mee willen nemen om te ruilen en of te verkopen maar uiteindelijk is het gewoon voor de lol. Hopelijk heb je nu het antwoord wat je zocht en zie ik je op een van de twee dagen (afhankelijk van welke het word) daar :D
AIXGOD schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Dit vraag ik mij ook een beetje af.
Copy-Pasta:
Het idee is om inderdaad andere toetsenborden te bekijken en of proberen evenals switches. Verder zal er gewoon veel gepraat en gespeeld worden over en met de toetsenborden. Er zijn mensen die wel dingen mee willen nemen om te ruilen en of te verkopen maar uiteindelijk is het gewoon voor de lol.
Vattick schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:32:
[...]

De bereikbaarheid met de auto is overigens erg goed te doen (vanaf breda/tilburg iig)
Goed om te weten. Ik hoorde van iemand uit de regio Rosmalen dat het vervelend was maar misschien moet ik het dan nog maar eens zelf controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Zo heb je er geen en zo heb je er twee.
Het begon allemaal met de wens om een los toetsenbord voor mijn werk te regelen zodat ik mijn laptop in een houder omhoog kon zetten voor een betere werkhouding bij klanten.
Ik weet niet of andere er ook last van hebben maar als ik mij in iets verdiep slaat het nog wel eens door, dan ga je van een paar googles tot forums aanmelden in 4 uur en voor je het weet zit in er 4 dagen later diep in.
Ik stoot van onbekend zo door naar (soms kortstondige) obsessie zonder verdere tussenstops.

Nou goed, zo ook met mechanische toetsenborden.
Pas toen ik mij erin ging verdiepen begreep ik wat ik al die tijd miste.
Ik heb in de jaren 80 leren typen op een IBM model M die aan de IBM Model 50z (286) vast zat.
daarna over op de rommel plankjes, nooit meer bij stilgestaan, ik weet niet waarom niet eigenlijk, het was blijkbaar goed genoeg.

Nu liggen er twee goedkope mechanische toetsenborden voor mij op tafel, eentje voor thuis om mijn 12 euro kostende logitech rubber dome plank mee te vervangen, de LINGYI van aliexpress met blauwe Outemu switches en een Magicforce 68 key met zwarte Outemu switches voor werk.
Beide typen goed en zijn heel bewust gekocht qua layout en switches.

De LINGYI met blauwe switches is echt een leuk mechanisch toetsenbord mee te starten, voor 40 dollar heb je hem in huis en het ding is stevig en zwaar, braided USB kabel TKL layout met oa media keys achter de FN.
Goed het font is minder maar dat kan mij eigenlijk niet zo boeien, ik wil de caps later vervangen met PBT caps.
De blauwe Outemu switches zijn voor een leek als ik geweldig, het brengt de lol weer terug in het typen.

De Qisan (Magicforce) zonder leds (29 pond via amazon.co.uk) met zwarte Outemu switches is gekocht omdat deze via Amazon alleen met blauw of zwart te krijgen was en ik via youtube al kon bepalen dat blauw voor mijn werk niet zou gaan werken. O-)
Daarnaast is hij compact maar wel met de pijltjes toetsen erop, dat miste de 60% keybord en nadat ik mezelf op werk een paar dagen in de gaten heb gehouden wist ik dat de pijltjes achter de Fn mij echt gek zouden maken, de F toetsen gaat wel maar niet de pijltjes, die moet ik er gewoon op hebben.
Deze is weer een totaal andere type ervaring, het ontbreken van de clicks is een gemis maar tevens de reden dat hij wel op werk te gebruiken is, hij is compact en licht genoeg om mee te nemen in de tas en ik zie het als een test, als dit over een jaar of wat nog bevalt kan ik altijd voor 660 gaan of iets dergelijks.

Al met al zo op het eerste gevoel blij met beide maar vooral de LINGYI voor thuis is met die blauw Outemu switches top voor relatief weinig geld.

Alles natuurlijk zo op het eerste gezicht, dit is letterlijk het langste wat ik er tot nu toe mee getyped heb. ;)
boers.j.j schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:14:
Copy-Pasta:
Het idee is om inderdaad andere toetsenborden te bekijken en of proberen evenals switches. Verder zal er gewoon veel gepraat en gespeeld worden over en met de toetsenborden. Er zijn mensen die wel dingen mee willen nemen om te ruilen en of te verkopen maar uiteindelijk is het gewoon voor de lol.
Bedankt voor je reactie, het is voor mij te ver uit de buurt maar het zal vast gezellig worden! :)
Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.