Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Heb de G810 besteld! Ook al met een medetweaker afgesproken dat hij The Division voor 35 euro overneemt die meegeleverd wordt. Dan is ie dus 189 - 35 = 154 euro. Dat vind ik nog wel te doen. :)

Vraagje.. Met welke layout zal ik het tobo krijgen? Met een kleine enter toets en lange shift toetsen hoop ik? Volgens Bol.com is dit de fabrikantscode: 920-008077. En onderaan kun je de verschillende codes voor de verschillende layout zien: http://gaming.logitech.co...ctrum-rgb-gaming-keyboard

Maar ik weet niet hoe ik kan zien welke layout bij welke code hoort. Kan iemand me helpen?

[ Voor 55% gewijzigd door Montu op 09-02-2016 23:58 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:10
Op coolblue staat dat het US-layout is dus met een lange shift.

[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 10-02-2016 08:36 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53

vhal

ಠ_ಠ

GWBoes schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:36:
Op coolblue staat dat het US-layout is dus met een lange shift.
Mijn ervaring met Logitech na enkele toetsenborden is dat je in Europa gewoon de UK versie krijgt met een korte shift en de \ + Z toets ernaast, ook al staan op diverse NL sites de specs/plaatjes op US-layout (wat dus domweg verkeerd is)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10 09:33
Jirachi schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:23:
Heb de G810 besteld! Ook al met een medetweaker afgesproken dat hij The Division voor 35 euro overneemt die meegeleverd wordt. Dan is ie dus 189 - 35 = 154 euro. Dat vind ik nog wel te doen. :)

Vraagje.. Met welke layout zal ik het tobo krijgen? Met een kleine enter toets en lange shift toetsen hoop ik? Volgens Bol.com is dit de fabrikantscode: 920-008077. En onderaan kun je de verschillende codes voor de verschillende layout zien: http://gaming.logitech.co...ctrum-rgb-gaming-keyboard

Maar ik weet niet hoe ik kan zien welke layout bij welke code hoort. Kan iemand me helpen?
wie geeft er de gamecode?de winkel waar je het product koopt of logitech?want ik weet als je koopt bij amazon dan krijg je een code van amazon en een code van logitech :)

edit:code zit dus in de doos.
iemand de g810 al ?

• Montu
De G810 binnen, en ik kan bevestigen dat ie NIET de US layout heeft. Ook al staat dat op de doos.

Jammer, maar helaas. Ik kan er wel mee leven in ieder geval. Ik ben erg onder de indruk van de switches tot nu toe. Erg stil en de lage travel distance vind ik persoonlijk heerlijk.

De verlichting ziet er verder ook gaaf uit. Kleurtjes zijn erg helder en in t.s.t. Cherry switches, is hier wél de hele keycap verlicht. Dit komt wellicht door het verschil in posities van de LEDs. Bij de Romer Gs zitten ze in het midden en bij de Cherrys aan de bovenkant.

[ Voor 23% gewijzigd door Montu op 11-02-2016 12:39 ]

PC Specs

• Montu
sele schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:11:
[...]

wie geeft er de gamecode?de winkel waar je het product koopt of logitech?want ik weet als je koopt bij amazon dan krijg je een code van amazon en een code van logitech :)

edit:code zit dus in de doos.
iemand de g810 al ?
Ja, de code zit in de doos.

PC Specs

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
botoo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:22:
Mijn V80 TKL is onderweg maar inmiddels heb ik alweer een ander wensenlijstje :o Een poosje geleden heb ik een keytester gekocht en die staat onder handbereik op mijn bureau, gevolg is dat ik steeds met de MX green zit te spelen, dat is toch wel een heel erg fijne switch en dus wil ik nu een TKL met Cherry MX green . . .

Layout maakt me weinig uit.
TKL (80%) is een must.
Backlight minstens two-color, RGB nog beter maar geen dealbreaker.
Cherry MX green
Programmable keys om wat macro's te maken
Prijs maakt me in principe weinig uit

Wat weet ik al?
Dat het een hele lastige gaat worden om te vinden. De K Type komt in de buurt maar die lijken zich toe te spitsen op een eigen switch 'We won't be committing to a specific switch brand, but we will be committing to match the weights and feel of these types.' en geen vermelding van greens.
MX Green is al lastig te vinden, maar als je speciale eisen hebt, dan wordt het wellicht onmogeljk.

Je hebt een stevige aanslag als je zonder problemen overweg kan met MX Green. Zelf kan ik goed typen op bijna alles; van rubber dome tot chiclet, en van scissors tot MX Green, waarschijnlijk omdat ik constant op andere computers werk, naast mijn eigen. Mijn WASD Code heeft Greens. Sinds mensen op mijn werk er eens op getypt hebben, denken ze dat ik pneumatische vingers heb :+

Voor mij is de aanslag van de MX Green helemaal niet zwaar. Misschien komt dat omdat ik ook piano en Hammond speel en dus gewend ben aan toetsinstrumenten met een best zware aanslag. (En als kind typte ik al op een Olivetti-toetsenbord; destijds een rebrand van de IBM Model M.)

• sele
Jirachi schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:37:
De G810 binnen, en ik kan bevestigen dat ie NIET de US layout heeft. Ook al staat dat op de doos.

Jammer, maar helaas. Ik kan er wel mee leven in ieder geval. Ik ben erg onder de indruk van de switches tot nu toe. Erg stil en de lage travel distance vind ik persoonlijk heerlijk.

De verlichting ziet er verder ook gaaf uit. Kleurtjes zijn erg helder en in t.s.t. Cherry switches, is hier wél de hele keycap verlicht. Dit komt wellicht door het verschil in posities van de LEDs. Bij de Romer Gs zitten ze in het midden en bij de Cherrys aan de bovenkant.
hoe is het gevoel tegen over het gebruik van cherry mx? en er is geen wristrest bij is dit een probleem?

ik tijfel tussen de k70 en de g810,de g810 zou wel minder lawaai maken,en aangezien ik in de living game om dat mijn vrouw me anders niet meer ziet :)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

Jirachi schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:37:

Het is wel degelijk een US international layout, alleen de ISO US Int, en niet de ANSI Us Int.

Share and Enjoy!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 16:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

vhal schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:57:
[...]

Mijn ervaring met Logitech na enkele toetsenborden is dat je in Europa gewoon de UK versie krijgt met een korte shift en de \ + Z toets ernaast, ook al staan op diverse NL sites de specs/plaatjes op US-layout (wat dus domweg verkeerd is)
Dat klopt, Logitech verkoopt alleen maar ISO-layout in Europa. Wil je een Logitech-toetsenbord in ANSI-layout, dan zul je die moeten importeren uit Amerika.

Destijds toen ik geïnteresseerd was in een G710+ heb ik hierover zelfs nog contact opgenomen met Logitech, maar die zeiden me dat ze echt niks voor me konden betekenen en dat ik er één uit Amerika zou moeten halen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 17:58
freaky35 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:07:
Weet iemand een fijne polssteun voor een ducky shine 5. De orginele ducky is nergens te krijgen of iemand moet toevallig nog wat weten.😀.
https://www.alternate.nl/...teun/html/product/1108067

De levertijd is onbekend. Ik heb ze vorige week nog even gebeld om te vragen of het niet een eufemisme was voor onleverbaar, maar ze verzekerden me ervan dat hij nog leverbaar is.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:48
Ok dank je wel👍

• Montu
sele schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:45:
[...]

hoe is het gevoel tegen over het gebruik van cherry mx? en er is geen wristrest bij is dit een probleem?

ik tijfel tussen de k70 en de g810,de g810 zou wel minder lawaai maken,en aangezien ik in de living game om dat mijn vrouw me anders niet meer ziet :)
Mijn vorige toetsenbord was de Ducky Shine 3 met blues. Geweldig toetsenbord maar persoonlijk vond ik deze switches niet zo fijn vanwege het lawaai en de lange travel distance. De Romer Gs zijn echt heel stil en de kortere travel distance vind ik persoonlijk heel fijn, vooral bij het typen.

Verder komt ie met hele goede software, lekker simpel en toch behoorlijk uitgebreid. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 12-02-2016 13:03 ]

PC Specs

• Katsunami
  • Niet online
Compizfox schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:39:

Dat klopt, Logitech verkoopt alleen maar ISO-layout in Europa. Wil je een Logitech-toetsenbord in ANSI-layout, dan zul je die moeten importeren uit Amerika.

Destijds toen ik geïnteresseerd was in een G710+ heb ik hierover zelfs nog contact opgenomen met Logitech, maar die zeiden me dat ze echt niks voor me konden betekenen en dat ik er één uit Amerika zou moeten halen.
Is dat dan alleen zo bij hun mechanische toetsenborden? Ik koop al 20 jaar Logitech-toetsenborden (behalve dan mijn huidige WASD CODE), en die waren allemaal US-layout met lange Enter en lange Shifts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Katsunami schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:15:
[...]

Is dat dan alleen zo bij hun mechanische toetsenborden? Ik koop al 20 jaar Logitech-toetsenborden (behalve dan mijn huidige WASD CODE), en die waren allemaal US-layout met lange Enter en lange Shifts.
Volgens mij geldt dat voor al hun toetsenborden. Dit is niet altijd zo geweest, maar pas sinds een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Wauw, de verlichting is echt indrukwekkend op de G810. De kleuren zijn zo zuiver en helder! Ziet er erg gaaf uit.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravinez
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10 10:25
Ik heb de logitech G810 ook besteld, komt vanmiddag binnen! Gelukkig had ik nog die mooie kortingscode van logitech (Blackfriday failure :D). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10 08:27
Ik heb inmiddels bijna een jaar mijn keyboard en kan zeggen dat ik nooit meer terug ga van mechanische keyboards, heb een CODE keyboard https://codekeyboards.com/ (met Green switches, het geluid is goddelijk).

Door de weeks staat hij op mijn werk en in het weekeind neem ik hem mee naar huis, ding is niet te tillen maar het zeker waard, ik kan het iedereen aanraden die een geen-poespas keyboard wil.

PS, werk op een kantoortuin, van tevoren mijn collega's verteld dat mijn nieuwe keyboard herrie gaat maken en dat ze een voorkeur uit kunnen spreken tussen veel/weinig herrie, toen iedereen even een dagje laten luisteren naar normaal keyboard/muis geklik op de afdeling en het was al snel duidelijk dat het toch wel een keyboard herrie is (werk op een software ontwikkel afdeling, dus overal code kloppers).

Behalve dat iedereen me voor gek verklaard waarom ik niet een gratis toetsenbord pak van IT (ugh 10 euro dell bakken) heeft niemand problemen met het geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
Ravinez schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 04:17:
Ik heb de logitech G810 ook besteld, komt vanmiddag binnen! Gelukkig had ik nog die mooie kortingscode van logitech (Blackfriday failure :D). Ben benieuwd!
welke code?
ik heb em ook toegekregen van coolblue vandaag,wow dit reageerd zo snel in csgo.
ik kom van een g15 dan is dit keyboard wel klein.
ik mis wel een wristrest... :(
wat wel jammer is,is dat mijn azerty ook echt een franse azerty is :(

[ Voor 7% gewijzigd door sele op 12-02-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 15:18
Same here

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Welke code inderdaad? En hoeveel korting heb je gekregen?

Ik heb hem al sinds gisteren en ik denk dat ie je zeker niet zal teleurstellen. ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:08:
[...]

Volgens mij geldt dat voor al hun toetsenborden. Dit is niet altijd zo geweest, maar pas sinds een paar jaar.
Dan zou het kunnen. Mijn laatste Logitech-toetsenbordaankoop is inderdaad jaren terug, toen ik een partij van 4 uitlopende zwarte UltraX-toetsenborden heb gekocht.

Logitech is aan het veranderen; zelfs hun logo is gewijzigd. Als deze toetsenbordindeling een van de veranderingen is, dan zal ik geen Logitech-toetsenborden meer kopen. Ik vind de layout met L-enter en korte Shift-toetsen ontiegelijk irritant. Ik ben een van die mensen die BEIDE Shift, Ctrl, en Alt-toetsen gebruikt.

Het is al erg genoeg dat fabrikanten constant op laptops met toetsenborden lopen te kloten. Dat wil ik niet ook nog op mijn desktop hebben.
YaNightmare schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:19:

PS, werk op een kantoortuin, van tevoren mijn collega's verteld dat mijn nieuwe keyboard herrie gaat maken en dat ze een voorkeur uit kunnen spreken tussen veel/weinig herrie, toen iedereen even een dagje laten luisteren naar normaal keyboard/muis geklik op de afdeling en het was al snel duidelijk dat het toch wel een keyboard herrie is (werk op een software ontwikkel afdeling, dus overal code kloppers).
Kantoortuinen in de software-ontwikkeling zouden verboden moeten worden. Ik heb uiteraard geen last van mijn eigen typen en klikken, maar het typen en klikken van anderen (en alle andere vage geluiden die veel mensen lijken te *moeten* maken, de hele dag door) leiden me vaak gigantisch af. (Ik zit als schrijver van embedded software ook in een kantoortuin.)

[ Voor 34% gewijzigd door Katsunami op 12-02-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Katsunami schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:11:
[...]
Logitech is aan het veranderen; zelfs hun logo is gewijzigd. Als deze toetsenbordindeling een van de veranderingen is, dan zal ik geen Logitech-toetsenborden meer kopen. Ik vind de layout met L-enter en korte Shift-toetsen ontiegelijk irritant. Ik ben een van die mensen die BEIDE Shift, Ctrl, en Alt-toetsen gebruikt.

Het is al erg genoeg dat fabrikanten constant op laptops met toetsenborden lopen te kloten. Dat wil ik niet ook nog op mijn desktop hebben.
Die toetsenbordindeling heet ISO trouwens ;) Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik vind het ook schijtirritant. Het is natuurlijk gewoon een kwestie van wat je gewend bent, maar ik ben ANSI gewend en als ik dan een ISO-toetsenbord voor me heb, sla ik constant de backslash aan als ik bij de L-Shift of Enter wil.

Maar wat dat betreft zit je bij de meeste mechanische toetsenborden wel prima, meestal heb je daar geruime keuze qua indelingen. Maar dan zul je niet bij Logitech moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10 08:27
Katsunami schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:11:
[...]
Kantoortuinen in de software-ontwikkeling zouden verboden moeten worden. Ik heb uiteraard geen last van mijn eigen typen en klikken, maar het typen en klikken van anderen (en alle andere vage geluiden die veel mensen lijken te *moeten* maken, de hele dag door) leiden me vaak gigantisch af. (Ik zit als schrijver van embedded software ook in een kantoortuin.)
Ik snap je punt zeker, ik zou het zelf niet anders willen, een beetje herrie op de afdeling vind ik persoonlijk fijn om in te werken, zodra het stil word bij ons gaan de oordoppen in en de muziek aan, hetzelfde heb ik (gek genoeg) met keyboard geluiden :o , ik vind het heerlijk achtergrond geluid, hebben denk ik een 50/50 verdeling van mensen zoals jij en ik, als comprmis hebben we geen muziek op de afdeling en proberen we enigsinds op de herrie te letten, maar je ontkomt er niet aan.

Helaas denk ik dat de software-ontikkeling kantoor huishouding nooit optimaal zal zijn, ik ben in iedergeval gelukkig dat niemand bij ons een probleem heeft met Green-keys O-)

PS wij zitten op ~40m2 met 14 man en een zooi test apparatuur, dus zelfs iemand die op een laptop zit te tikken hoor je aan de andere kant van het hok, of dwijl-kast zoals wij onze afdeling noemen,

Jammer dat sales etc allemaal kantoren hebben met ramen, degelijke airco en ruimte voor 10 .... ach, wij zijn cooler met onze mechanische toetsenborden ... toch ... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door YaNightmare op 12-02-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravinez
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10 10:25
Jirachi schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Welke code inderdaad? En hoeveel korting heb je gekregen?

Ik heb hem al sinds gisteren en ik denk dat ie je zeker niet zal teleurstellen. ;)
Ik heb de kortingscode ontvangen nadat mijn blackfriday bestelling gecancelled was. Dit was een kortingscode van 30% op het gehele assortiment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:46:

Maar wat dat betreft zit je bij de meeste mechanische toetsenborden wel prima, meestal heb je daar geruime keuze qua indelingen. Maar dan zul je niet bij Logitech moeten zijn.
Ja, inderdaad; bij de meeste fabrikanten kun je wel indelingen kiezen. Jammer genoeg kan dat bij laptops maar zelden. Mijn oude DELL had een apart blok met Insert, Del / Home, End / PgUp, PgDn, rechtsboven, in Thinkpad-stijl. De meeste nieuwe laptops hebben dat niet meer, maar DELL is nog een stapje verder gegaan; ze hebben Home en End onder de FN-knop gezet, onder de linker en rechter pijl Tevens zijn de pijltjestoetsen nu half-hoog.

Nu moet ik constant nadenken als ik aan het typen ben, terwijl mijn oude laptop dezelfde indeling had als mijn desktop. Ik vraag me af waarom fabrikanten met toetsenbordindelingen blijven kloten. Op de desktop zie je dat vooral met dat Insert-Del / Home-End / PgUp-PgDwn blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
Iemand die weet waar ze wristrest verkopen ?
Het is voor te gebruiken bij de logotech g810 want ik kan het echt niet lang gebruiken nu zonder.

[ Voor 52% gewijzigd door sele op 13-02-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Mechanisch toetsenbord?

Stap 1: Zoek een kringloopwinkel
Stap 2: Zoek een oud IBM toetsenbord of van die tijd. Grote kans dat hij ook ps2 heeft.
Stap 3: Maak hem zwart.. dat vieze witgele is niets

Voila.. een toetsenbord van 70 euro of meer voor 2,50.

Wanneer de soft touch trend weer inslaat kijken we welke 2010 toetsenborden voor een prikkie te koop liggen en herhalen we ons ritueel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
sele schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:24:
Iemand die weet waar ze wristrest verkopen ?
Het is voor te gebruiken bij de logotech g810 want ik kan het echt niet lang gebruiken nu zonder.
Wil je gewoon zo'n generieke gel polssteun? Die krijg je zo ongeveer bij elke computerwinkel. Informatique, 4Launch, Alternate; waar je maar wil. Als er een losse polssteun specifiek voor de G810 bestaat, dan zou ik jej niet kunnen zeggen waar je die zou kunnen kopen, maar dan zou ik eens mailen naar een winkel die de G810 verkoopt.

Logitech heeft trouwens zelf nu ook een webshop. Misschien staat hij dan daar wel in; even aangenomen dat er een speciale G810 polssteun bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nieuwe toetsen voor mijn Pok3r, echt een groot verschil!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qWK9vqA4NHMe3kNY8F9YJEcz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EEw9QkTu1KmfRK8h8hnNx15b/full.jpg

PBT DSA Sublimated, van Signature Plastic

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat ziet er inderdaad knap uit :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
@Canaria: ziet er tof uit. :D Vind je die vorm keycaps ook lekkerder typen dan de standaard keycaps? (Op de versie met verlichting zitten ABS caps, toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ook een mechanisch toetsenbord, omdat mijn oude Logitech toetsenbord een paar haperende toetsen had gekregen, en ik wilde wel eens mechanisch proberen. In mijn geval gaat het om een Ducky Zero 2108, red. Ik moet zeggen dat het prima bevalt! Ik gebruik hem eigenlijk niet voor gaming, dus de keuze voor red is misschien niet helemaal logisch, maar de lichte aanslag en relatief weinig geluid heeft de keuze bepaald.

Eigenlijk zou het fijn zijn als je ergens daadwerkelijk toetsenborden met verschillende switches kunt uitproberen. Maar een dergelijke plek heb ik niet kunnen vinden. Veel computer zaken zijn de laatste jaren failliet gegaan, maar ik vraag me af of er niet markt zou zijn voor een speciaalzaak in input devices: vooral toetsenborden en muizen dus. De PC zelf koop je maar ergens anders. Er zijn best veel gamers, maar ook mensen die veel schrijven voor hun werk. Voor die groepen kan het de moeite waard zijn om een prettig toetsenbord te hebben, en dat kan vrij persoonlijk zijn. En die groepen hebben vaak best een paar centen te besteden, dus je hoeft geen rommel te verkopen. Ook accessoires als polssteunen, muismatten etc. Eigenlijk het helpen van de klant bij het inrichten van een ergonomische werkplek. Nou ja, zelf ben ik geen ondernemer, maar ik denk wel dat ik er naartoe zou gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door KopjeThee op 13-02-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er zijn zo verschrikkelijk veel soorten keyboards, niet alleen de switch heeft impact op het typ gevoel maar ook de behuizing en de keycaps. Kortom, je moet aardig veel keyboards op voorraad hebben en vooral er veel van verkopen wil het rendabel zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Fietsbel schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:17:
Er zijn zo verschrikkelijk veel soorten keyboards, niet alleen de switch heeft impact op het typ gevoel maar ook de behuizing en de keycaps. Kortom, je moet aardig veel keyboards op voorraad hebben en vooral er veel van verkopen wil het rendabel zijn.
Dat had ik me nog niet gerealiseerd, maar juist daarom wil je eigenlijk veel varianten kunnen uitproberen. Zo'n winkel kan natuurlijk niet alles op voorraad hebben. Maar nu heb ik in feite maar een gok gedaan, want nu heb ik niets, behalve wat reviews, waarvan onduidelijk is of die voor mij ook van toepassing zijn.

Als ik 20 toetsenborden daadwerkelijk kan uitproberen, dan lijkt me de kans groot dat ik met een voor mij prettiger toetsenbord thuiskom, dan wanneer ik uit honderden op internet selecteer op basis van reviews maar zonder ze te kunnen uitproberen.

Een risico van een dergelijk winkel is natuurlijk dat mensen wel komen uitproberen, maar vervolgens thuis op internet de goedkoopste aanbieder zoeken. Misschien zou je vooral moeten concentreren op de zakelijke markt en een op maat bepaalde ergonomische werkplek moeten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

KopjeThee schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:13:
Nou ja, zelf ben ik geen ondernemer, maar ik denk wel dat ik er naartoe zou gaan.
om keertje op die knopjes te rammen, om vervolgens in de winkel met je smarphone bij de goedkoopste webshop een bestelling te plaatsen.
lanparty heb je dan nog meeste kans op, of bij beurzen, maar de pc(speciaal) zaak is d0od

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nonstop decay schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:05:
@Canaria: ziet er tof uit. :D Vind je die vorm keycaps ook lekkerder typen dan de standaard keycaps? (Op de versie met verlichting zitten ABS caps, toch?)
Thanks! Ja, ik vind het vooral fijn dat ze iets lager liggen. Ziet er mooier uit en typt lekkerder. En een zakje met PBT-toetsen klinkt als een zakje Lego, terwijl een zakje met ABS-toetsen klinkt als een zakje met plastic vorkjes. Het enige nadeel is dat de opdruk niet doorschijnend is, maar dat vind ik niet zo erg. Verlichting is voor mij ook niet functioneel, ik vind het er gewoon mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechCrazy2180
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2024
Korte versie: Waar koop je in de Benelux het best (Gateron) switches?

Hele verhaal:

Hey, ik ben nieuw op het forum hier. Ik ben van plan zelf een draadloos mechanisch toetsenbord te bouwen, ik ga hiervoor de Feather 32u4 Blusfruit LE van Adafruit gebruiken als controller. Ik heb ook al Gateron Blue switches besteld op Massdrop (het toetsenbord zal voor typen zijn met mijn Mac setup, dus de Blues leken het beste). De Gaterons worden bij Massdrop echter pas de 16e maart verzonden, wat toch best wel lang wachten is. Weet er iemand waar je in België (of Nederland aangezien verzending naar hier meestal geen probleem is) die switches kan krijgen, ik ben vrij zeker dat ik met Gaterons ga gaan omdat de "real deal" MX Blues toch best wel duur zijn voor mijn eerste project, andere ideeën worden ook altijd op prijs gesteld! Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Logitech ARX app en software in combinatie met een Windows 8.1/10 tablet en Bleustack 2.0? Googlend kan ik nog weinig vinden, helaas. Ik heb een HP Stream 7 die jammer genoeg maar 1GB geheugen heeft waardoor ik hierop geen BleuStack 2.0 kan gebruiken, daar is minimaal 2GB voor nodig, ben dus voorzicht naar een andere tablet aan het kijken.

Ik wil alleen wel bij een Windows tablet blijven, een Android tablet is By Default een No Go (discussie hierover ga ik niet hier voeren :) ) en iPads vindt ik aan de dure kant, maar om een andere Windows tablet op te scharrelen en er achter komen dat het met BleuStack niet functioneert is ook een beetje jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 13-02-2016 20:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
pff kan die g810 maar niet gewoon worden,het typen is wel super zalig.
ik ga eens de g910 bestellen en eens testen,mss dat deze me wel bevalt aangezien dit meer weg heeft van een g15.en mijn g810 terug sturen naar coolblue :)

[ Voor 53% gewijzigd door sele op 14-02-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
sele schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:56:
pff kan die g810 maar niet gewoon worden,het typen is wel super zalig.
ik ga eens de g910 bestellen en eens testen,mss dat deze me wel bevalt aangezien dit meer weg heeft van een g15.en mijn g810 terug sturen naar coolblue :)
Ik gebruik een grifiti wrist rest. Gewldige wrist rest, ook in combinatie met mijn G810. Te bestellen via amazon.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
Jirachi schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:18:
[...]

Ik gebruik een grifiti wrist rest. Gewldige wrist rest, ook in combinatie met mijn G810. Te bestellen via amazon.
merci voor de info,heb eens de g910 besteld bij bol en dan kan ik die ook eens testen,en dan beslis ik wel :)

voila de g910 is toegekomen,eerste goevoel is wel goed,ook al de keys anders ze voelen wel goed aan,de wrist is wel wat klein dus zal waarschijnlijk de g910 terug sturen.
morgen vroeg em eens wat testen.

[ Voor 23% gewijzigd door sele op 16-02-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Cool, de Infinity 60% KB is nu te koop op Massdrop! (https://www.massdrop.com/...er=DCAN3B&mode=guest_open)
Ik zat al een tijdje te kijken naar de Vortex Pok3r met Cherry MX Clears en dacht dat ik die wel zou gaan bestellen als ie terug zou komen op Massdrop, maar deze is misschien eigenlijk wel een stuk interessanter!
Mijn belangrijkste wensen zijn layout kiezen (Colemak), tactile switches, PBT (of vergelijkbare) keycaps en compact/draagbaar. Ik denk dat ik dat hierin wel heb gevonden. Als iemand daar nog iets nuttigs aan heeft toe te voegen (bijvoorbeeld over de andere switches: Matias, Gateron en Zealios), ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
De infinity is zeker een interessant alternatief voor een poker 3. Maar het is uiteindelijk wel duurder en je moet het nog zelf solderen (tenzij je gateron switches wilt). Maar het biedt ook voordelen: andere layout opties (split backspace, split right shift) en het bord is volledig te programmeren.

Als je mx clear overweegt kun je inderdaad ook kijken naar zealios die wat lichter en smoother zijn maar wel vergelijkbaar tactile. Matias quiet pro is ook vergelijkbaar tactile, maar dan zijn keycaps een stuk lastiger te vinden. Als je genoegen neemt met wat minder tactile feedback zijn mx browns en gateron brown nog een optie. NIET de gateron clears kiezen in ieder geval, die zijn lineair (nog lichter dan reds).

Voor je wensen denk ik dat een pok3r prima voldoet en stuk goedkoper is. De non-backlit variant komt geloof ik al met pbt keycaps. Maar een toetsenbord zelf bouwen is wel leuk :9

EDIT: De infinity heeft een optie voor DSA profile keycaps, dit houdt in dat alle rijen even hoog zijn en de keycaps spherical zijn. Is wel handig voor een colemak layout, want alle keycaps kunnen op elke plek. Maar het typt wel heel anders, ik vind DCS profile een stuk fijner typen.

[ Voor 12% gewijzigd door Natsu op 17-02-2016 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:52:
Sterker nog, ik kan er eigenlijk niet bij hoe bedrijven zó kunnen bezuinigen op de 'human interface' punten van computer werkplekken: toetsenbord, muis, beeldscherm. Mensen die soms voor miljoenen aan business value opleveren door 8+ uur per dag achter een toetsenbord door te brengen, zoals ontwikkelaars en systeem engineers, die opgezadeld worden met een waardeloos (low-res TN) beeldscherm en een toetsenbord/muis combo die goedkoper is dan de gemiddelde lunch in de bedrijfskantine (en met een beetje pech evenveel voedingswaarde bevat).
Drie keer raden welke feedback je krijgt als een systeem door de testfase gaat. Zo snel, lekker stil, veel opslag? Niets daarvan. Je krijgt te horen dat de muis een scherp randje heeft, dat de toetsen van het toetsenbord te plat zijn of dat de monitor wel wat hoger zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
@WildeBeestje: bedankt voor het advies! De Infinity is ook "assembled" te krijgen, dus zelf solderen is niet per se noodzakelijk, maar het klopt wel dat het zo (met leuke keycaps) een eindje duurder uitkomt dan een Pok3r. Denk ik... Of scheelt het niet zo heel veel. :? Met blank PBT DSA kom ik op $170 totaal (+$30 voor de dye sub keycaps). Via corus-kb.com is de Pok3r met MX clear te krijgen voor €153. Hmm... Nog maar even nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nonstop decay op 17-02-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Sinds gisteren heb ik een CM storm quickfire rapid-i met browns. typt erg goed en de extra backlight functies zijn erg tof (Pacman FTW :D ). Echter heb ik twee toetsen (linker win-key en rechter alt) waarbij je de veer hoort tijdens het indrukken, niet het welbekende "ping" geluid maar een raspend geluid van iets wat langs een veer schuurt.
Is dit een gevalletje garantie of zal dit langzaam weg gaan door hem wat langer te gebruiken of eventueel los te halen en te smeren?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
Jirachi schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:18:
[...]

kan je eens een foto posten van de wrist rest en het keyboard?welke afmeting heeft hij?want ik zoek 1 die even hoog is als het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 00:51:
[...]

Drie keer raden welke feedback je krijgt als een systeem door de testfase gaat. Zo snel, lekker stil, veel opslag? Niets daarvan. Je krijgt te horen dat de muis een scherp randje heeft, dat de toetsen van het toetsenbord te plat zijn of dat de monitor wel wat hoger zou moeten kunnen.
Feedback?

Gewoon pakken wat het goedkoopste is, alsof het management ook maar iets kan schelen waar het loonvolk op moet typen...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

2 Feb heb ik die o-ringen bij Banggood besteld. Dag erna waren ze verstuurd, maar tot op heden nog niets gezien. Het is pas 2 weken van de max 20 dagen, maar ik vraag mij toch wel af wanneer ik ze precies krijg. Ik hoop dat ik ze morgen in m'n brievenbus heb, kan ik ze vrijdag gelijk toepassen op kantoor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:07:
Feedback?

Gewoon pakken wat het goedkoopste is, alsof het management ook maar iets kan schelen waar het loonvolk op moet typen...
Dan moet je een betere baas zoeken :P Om feedback vragen is geen zeldzaamheid :)

Overigens vind ik zelf een mechanisch toetsenbord prachtig spul, maar het is niet alsof ik opeens productiever ben dan op een rubber dome, of dat het spul significant ergonomischer is. Heeft het de voorkeur? Zeker. Is rubber dome een drama? Absoluut niet.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 14:24

skoozie

SCSI

Hero of Time schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:01:
2 Feb heb ik die o-ringen bij Banggood besteld. Dag erna waren ze verstuurd, maar tot op heden nog niets gezien. Het is pas 2 weken van de max 20 dagen, maar ik vraag mij toch wel af wanneer ik ze precies krijg. Ik hoop dat ik ze morgen in m'n brievenbus heb, kan ik ze vrijdag gelijk toepassen op kantoor.
Mijn bestelling vanuit China van vorige week was vertraagd vanwege het Chinese nieuwjaar (7-13 februari), misschien dat dit ook iets mee speelt. Bij bestellingen vanuit China houd ik rekening met een levertijd van een maand. is het korter valt het mee, duurt het langer had ik maar niet zo gierig moeten zijn :+
sele schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:04:
[...]

kan je eens een foto posten van de wrist rest en het keyboard?welke afmeting heeft hij?want ik zoek 1 die even hoog is als het toetsenbord.
Ik heb een Grifiti Fat 17 voor bij mijn Ducky Legend, qua hoogte is dat heerlijk. ik heb er geen foto's van maar hier kan je zien hoe dik hij is (ja ik heb de paarse :))

edit: mijn wrist rest heb ik bij Massdrop vandaan. ook heb ik van die Grifiti sleeves besteld om de Ducky mee te kunnen nemen en een om de CM QF TK mee te nemen. de eerste is wat lastiger omdat de kabel niet los kan van het toetsenbord en je wat netter de kabel moet vouwen (en hij is zwaar!) de 2e past net wel/niet. hij zit er goed in, maar je ziet dat de sleeve net íétsjes groter mocht zijn. maar voor iedere dag meenemen is het een goede sleeve.

[ Voor 15% gewijzigd door skoozie op 18-02-2016 08:14 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 15:25
Na lang uitstellen toch eens 120,- neer gelegd voor een Corsair Strafe met Cherry MX red.

Ik gebruik hem voornamelijk voor gamen, maar ik type regelmatig ook nog wel eens hele texten. Hoe dan ook, het is een hele verbetering. Alleen de layout is iets anders dan ik gewend ben, mijn fingers zitten steeds op een toets ernaast als ik mijn handen op het toetsenboord plaats. Kwestie van even wennen, net als de gevoeligheid van de toetsen. Nog geen last gehad dat ik geen polssteun heb, maar ik heb ook grote handen, dus misschien scheelt dat?

De CUE software is wel leuk, ben al veel te lang bezig geweest om een leuk LED profiel in te stellen.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

skoozie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:08:
Ik heb een Grifiti Fat 17 voor bij mijn Ducky Legend, qua hoogte is dat heerlijk. ik heb er geen foto's van maar hier kan je zien hoe dik hij is (ja ik heb de paarse :))
Heb ook een Grifiti, was toen in de aanbieding bij Amazon.co.uk. Mijn Ozone-tobo heeft namelijk een (te) korte polssteun en ik tikte voorheen thuis (en nu nog steeds op het werk) op zo'n dunne Ultra X van Logitech. Bevalt me goed die Grifiti, maar leg hem schuin neer: als het ware onder mijn arm: linker pols tot aan linker elleboog. Dat voelt voor mij comfortabel. Als ik klaar ben met gamen leg ik hem op mijn toetsenbord: soort van stofblocker voor m'n tobo :+

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 18-02-2016 12:31 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is er een andere plek en mogelijk merk voor vergelijkbare polssteunen zoals die Grifiti? Dan de 14" versie zo te zien voor TK en TKL. Ik vind 14 GBP redelijk aan de dure kant (zo'n €18), vooral als je er 2 wilt. Of is dat het echt waard? Ik ben bang dat zo'n polssteun snel slijt, als in, nog geen half jaar tot jaar bij gebruik op kantoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boers.j.j
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
Beste Clackers,

Ik ben bezig met het organiseren van een Mech Meet up. De locatie word aan gewerkt en is naar verwachting met 2-3 weken bekend. De datum moet dan nog worden bekeken maar dat komt wel goed ;)

Wat is het idee? Nou, gewoon samen komen en je Mechanische toetsenbord(en) showen en er met anderen over praten en alles daarom heen. Zoals zelf bouwen, Keysets, verschillende switches proberen, Artisans misschien ruilen en van alles en nog wat.

Reageer of PM me voor meer info en of vragen, je bent altijd welkom om een voorstel te doen.

Fijne avond!

Als je mee wilt praten met andere enthousiastelingen dan kan je dit formulier invullen zodat ik je kan toevoegen aan de Slack groep die is gemaakt:
http://goo.gl/forms/aNswWJNwM2

Andere fora waar dit is gepost:
reddit, GeekHack en DeskThority

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilonz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 08:23
Ik kwam via reddit dit bedrijf tegen: http://www.wooting.nl/
Ze zijn bezig met een mechanisch toetsenbord met druk-gevoeligheid. Lijkt jullie dat handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Lijkt mij voor sommige games wel handig. Bij GTA5 heb ik altijd de controller nog naast me liggen omdat bepaalde auto's niet te rijden zijn zonder analoge input.
Ik denk wel dat hij wel erg duur wordt. Als je al ziet wat Cherry switches kosten en dan zijn deze nog wat technisch geavanceerder.

[ Voor 29% gewijzigd door GWBoes op 19-02-2016 09:30 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zoals velen die in bezit zijn van een Logitech G710+ rev. 1, wil hier nog wel eens een toets kapot gaan.
Na zo'n 1,5 jaar gebruik ging dit bij mij enkel om de meestgebruikte toetsen (de CTRL toetsen, Escape en de D toets ivm ASWD). Het toetsenbord werd hierdoor onbruikbaar.
Omdat ik persé een US layout wilde en deze destijds nog nergens eenvoudig te vinden was had ik het toetsenbord geïmporteerd vanuit Amerika. Naar eventuele garantie kon ik dus fluiten tenzij ik dit met Logitech US op zou nemen en bereid zou zijn om zo'n 60 USD. aan verzendkosten te betalen.

Vervolgens ben ik dus op zoek gegaan naar alternatieve toetsen voor de G710+ en dit bleek ondanks het gebruik van de Cherry switches een behoorlijke opgave.
Vrijwel alle toetsen en kits die ik kon vinden waren niet geschikt voor backlighting. De zogeheten etched toetsen waren vrijwel niet te vinden.
Wel waren er talloze alternatieven als standaard, gespoten toetsen of volledig transparant zodat er toch nog backlighting doorheen kon schijnen. Deze transparante toetsen vond ik helemaal afschuwelijk dus dat ging hem ook niet worden.

Na lang zoeken een setje Zinc WASD toetsen gevonden op http://www.geekkeys.com/ welke op de juiste manier de backlighting door zouden laten (etched out legend/markings).
Vervolgens helaas geen succes voor de Escape toets dus heb ik maar besloten om deze te vervangen door een Counterstrike logo wat op de juiste manier ge-etched was. Ik speel veel CS dus hier kon ik prima mee leven.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RYQgdgj21VwHh6baiDoCNwjP/medium.jpg

Toen kwam de volgende uitdaging...de CTRL toetsen. Ook hier liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Maar na een poos zoeken vond ik een setje Portal CTRL keys (ook voor Logitech G710+) op http://www.maxkeyboard.com/ .
Dit zou betekenen dat ik een portal icoon op beide toetsen te zien zou krijgen, maar ook hier kon ik prima mee leven.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iUQMQbUHqQFuInlyGRKBfBtl/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kWstJeB2VvMUhDNNc0DazQaj/medium.jpg

Gisteren kwamen eindelijk mijn nieuwe toetsen binnen en ben ik meteen begonnen met het loshalen van de keys en het toetsenbord meteen een keertje goed schoon te maken.
De CTRL keys zou ik helaas vandaag pas ontvangen.

Fotootje tijdens de schoonmaakt beurt:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g276gQnmhlU6ei5U1AQpwDjk/medium.jpg
Het keyboard is overigens erg makkelijk schoon te maken, even buiten met de spray duster erover heen en vervolgens nog met een doekjes de laatste vuiltjes af doen...

Het eind resultaat is me niet tegen gevallen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/k1XwwEG1M7DR3Em4mAJuTc5I/medium.jpg
De Zinc keys maken iets meer geluid (klak) dan de standaard keys....ook met o-rings maar dat vind ik verder niet hinderlijk.

Wilde dit even delen voor mensen die wellicht ook worstelen met het repareren van de (vaak meest gebruikte) keys op een backlit gaming toetsenbord en geen soelaas kunnen vinden bij de fabrikant.
Totale schade: Zo'n 25 USD. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Hero of Time schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:46:
Is er een andere plek en mogelijk merk voor vergelijkbare polssteunen zoals die Grifiti? Dan de 14" versie zo te zien voor TK en TKL. Ik vind 14 GBP redelijk aan de dure kant (zo'n €18), vooral als je er 2 wilt. Of is dat het echt waard? Ik ben bang dat zo'n polssteun snel slijt, als in, nog geen half jaar tot jaar bij gebruik op kantoor.
Ik heb ook een grifiti wrist rest. Na een paar maanden gebruik zie je wel waar ik m'n polsen het meest houdt. Het is op die plekken ook wat stroefer. Maar het is nog steeds wel fijn. Ik denk dat ik over een jaar misschien voor een wat duurzamere houten of leren polssteun ga.

Een houten polssteun kun je eenvoudig zelf maken: https://www.reddit.com/r/...for_my_quickfire_tk_from/
boers.j.j schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:37:
Beste Clackers,

Ik ben bezig met het organiseren van een Mech Meet up. De locatie word aan gewerkt en is naar verwachting met 2-3 weken bekend. De datum moet dan nog worden bekeken maar dat komt wel goed ;)

Wat is het idee? Nou, gewoon samen komen en je Mechanische toetsenbord(en) showen en er met anderen over praten en alles daarom heen. Zoals zelf bouwen, Keysets, verschillende switches proberen, Artisans misschien ruilen en van alles en nog wat.

Reageer of PM me voor meer info en of vragen, je bent altijd welkom om een voorstel te doen.

Fijne avond!

Als je mee wilt praten met andere enthousiastelingen dan kan je dit formulier invullen zodat ik je kan toevoegen aan de Slack groep die is gemaakt:
http://goo.gl/forms/aNswWJNwM2

Andere fora waar dit is gepost:
reddit, GeekHack en DeskThority
Leuk idee! Ik heb daar wel interesse in. Wil nog graag een keer een topre toetsenbord uitproberen, dus wil iemand die meenemen :P? Wat is een Slack groep?
Ziet er goed uit! Ook veel leuker dan ctrl en escape :9 Ik heb zelf een vortex backlit set van massdrop, maar ik wilde ook een complete set hebben. Was geloof ik €48 (30€ + €18 importkosten). En verder heeft iig Ducky ook nog wel backlit keys.

[ Voor 50% gewijzigd door Natsu op 20-02-2016 01:33 . Reden: :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers.j.j
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
[...]

Leuk idee! Ik heb daar wel interesse in. Wil nog graag een keer een topre toetsenbord uitproberen, dus wil iemand die meenemen :P? Wat is een Slack groep?

[...]

Mooi dat je interesse hebt, als het goed is zijn er dan 2 HHKB's en een FC660C dus dat zou moeten lukken ;)

Slack is een chat service die nu word gebruikt door een groepje Clackers. We zijn nu met 15 man maar er is zat ruimte ;)

Er is een app voor iPhone en Android (volgens mij zelfs windows phone) Ook desktop applicaties voor Windows, Mac OS en Linux (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
Ik ga nou toch weer twijfelen of 60% zo goed voor mij zou zijn. Met de Pok3r en Infinity 60% valt natuurlijk een groot deel van het gemis te ondervangen door de verschillende lagen en programmeeropties, maar dat werkt toch weer iets omslachtiger dan gewoon aparte pijltjestoetsen, bijvoorbeeld. Ik merk namelijk dat ik de pijltjes, Home, End, PgUp, PgDn en Delete nog best vaak gebruik. En dan lijkt een WhiteFox weer handiger. Maar die is ook niet zomaar te krijgen... Ik vind het een lastige keuze. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-10 19:25
Vandaag mijn bordje ook maar weer eens delen, tijdje geleden van een KBP V60 met mx blue's overgestapt naar een Corsair K65 RGB met mx reds. Na de moeite te hebben gedaan om hem in nl te krijgen vielen de mx reds toch een beetje tegen, met gevolg dat ik ze maar allemaal los gesoldeerd heb :+

Van een oud razer bordje mooi mx blues kunnen her gebruiken en de stems met veer over gezet in de behuizing van de rgb reds. Ook nog een Translucent keycap setje van maxkeyboards er op want die van corsair lieten niet genoeg licht door.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CajVPR3l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik voel een migraine opkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is er hier al meer bekend over over de beschikbaarheid van de Masterkeys Pro S van Cooler Master?

Nu tussen een rock and a hard place qua keuzes.

- Rapid-i (geen software nodig, simpel design, wel slechts witte backlight)

- K65 RGB (RGB, maar niet zo mooi als op de Strafe, software nodig, neemt iets meer ruimte in)

- MK Disco (lijkt perfect, maar door shipping alsnog duur, en die lelijke spacebar)

- Masterkeys Pro S( dit lijkt alles goed te doen. Design van de Rapid-i, felle LED's, software óf hardware programmeren, waarschijnlijk gunstiger dan de MK Disco of de K65)

Hoe meer je leest, hoe moeilijker de keuze wordt..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jeroenneman schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:18:
Is er hier al meer bekend over over de beschikbaarheid van de Masterkeys Pro S van Cooler Master?

- Masterkeys Pro S( dit lijkt alles goed te doen. Design van de Rapid-i, felle LED's, software óf hardware programmeren, waarschijnlijk gunstiger dan de MK Disco of de K65)
Availability:

MasterKeys Pro L and Pro S: Q2 2016

Dat is alles tot op heden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 00:06
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord en ben er uit om een mechanische te gaan nemen.
Wat wil ik er mee doen:

Macbook Pro
Lokaal OSX: programmeren
VM Windows: programmeren en ook Office (vooral Excel)

Wensen:
* Numpad
* Wil hem mee kunnen nemen in mijn rugtas (wellicht dat hierdoor wens1 komt te vervallen)
* Cherry brown keys (dit wordt wel mijn eerste mech maar wil mijn collega's niet al te veel tot last zijn met te hard geluid)
* Gemakkelijk switchen qua layout tussen OSX en Windows

Ik zag bij Alternate de Ducky One DKON1508F voor een leuke prijs (89,95).
Denken jullie dat deze aan mijn wensen voldoet en wat is nu het verschil tussen de F en de S (behalve 30,-)
In de wat hogere prijsklasse(>100euro)
Code toetsenbord en DAS keyboard 4 pro (windows of mac).

Hebben jullie nog goede suggesties, lastigste vind ik het switchen tussen mac en win.

[ Voor 8% gewijzigd door hantheman op 22-02-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

botoo

💀 too old to die young

Afgelopen weekend mijn Massdrop transparante O-ringen mogen ontvangen en op de nieuwe KBP V80 gemonteerd. Ik heb de dunste (1,5 mm) gekozen en het geluid is merkbaar minder, zonder de 'muziek' te verpesten en ik merk niets van een slappere/wekere aanslag. Dit in tegenstelling tot eerdere blauwe WASD O-ringen die ik wel eens gebruikt heb.

Aanradertje :Y

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/n13Eu02xMP2UhRvIgPrxkOZQ/medium.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
hantheman schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:33:
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord en ben er uit om een mechanische te gaan nemen.
Wat wil ik er mee doen:

Macbook Pro
Lokaal OSX: programmeren
VM Windows: programmeren en ook Office (vooral Excel)

Wensen:
* Numpad
* Wil hem mee kunnen nemen in mijn rugtas (wellicht dat hierdoor wens1 komt te vervallen)
* Cherry brown keys (dit wordt wel mijn eerste mech maar wil mijn collega's niet al te veel tot last zijn met te hard geluid)
* Gemakkelijk switchen qua layout tussen OSX en Windows

Ik zag bij Alternate de Ducky One DKON1508F voor een leuke prijs (89,95).
Denken jullie dat deze aan mijn wensen voldoet en wat is nu het verschil tussen de F en de S (behalve 30,-)
In de wat hogere prijsklasse(>100euro)
Code toetsenbord en DAS keyboard 4 pro (windows of mac).

Hebben jullie nog goede suggesties, lastigste vind ik het switchen tussen mac en win.
Ik denk dat een CM storm quickfire TK ook wel een goede optie is. Weet alleen niet je OS X wens, wat moet er anders zijn aan een toetsenbord daarvoor? En kun je dit niet remappen in OSX?
Het verschil bij de Ducky One tussen F en S is backlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Natsu schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat een CM storm quickfire TK ook wel een goede optie is. Weet alleen niet je OS X wens, wat moet er anders zijn aan een toetsenbord daarvoor? En kun je dit niet remappen in OSX?
Het verschil bij de Ducky One tussen F en S is backlighting.
Dat is inderdaad mogelijk, bedankt voor de quickfire TK tip deze zag ik toevallig ook op MP voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hantheman schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:46:
[...]

Dat is inderdaad mogelijk, bedankt voor de quickfire TK tip deze zag ik toevallig ook op MP voorbij komen.
Ik heb de stealth versie van de quickfire TK. Heerlijk toetsenbord, alleen is het schakelen tussen de pijltjestoetsen en het numerieke gedeelte iets waar je een paar maanden aan moet wennen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Paar maanden? Ik was er na een week al aan gewend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 17:54

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Hallo, ik heb een vraagje.

ik zit momenteel enorm te twijfelen.
ik wil graag een mechanisch toetsenbord kopen en momenteel twijfel ik of de Corsair Strafe RGB MX brown een goede aankoop is.

ik gebruik mijn toetsenborden vooral voor RPG en Moba's. ik heb geen interesse in macro keys en hou deze ook het liefst van mijn toetsenbord. Momenteel bezit ik een K40.

zijn er mensen met ervaringen of andere aanbevelingen?

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

botoo

💀 too old to die young

De Strafe is een prima keus als je perse RGB wilt, is dat geen vereiste dan zo ik liever naar een Ducky One DKON1508S kijken, Ducky heeft een betere reputatie dan Corsair en is nog wat goedkoper ook.

pricewatch: Ducky One DKON1508S - Zwart

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

botoo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:54:
De Strafe is een prima keus als je perse RGB wilt, is dat geen vereiste dan zo ik liever naar een Ducky One DKON1508S kijken, Ducky heeft een betere reputatie dan Corsair en is nog wat goedkoper ook.

pricewatch: Ducky One DKON1508S - Zwart
ik ooit al wel eens naar een ducky gekeken maar het design was niet echt mijn ding, het is net te saai zegmaar, logitech borden zijn me dan weer veel te aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:18
Man man man, een nieuw toetsenbord zoeken is zo simpel nog niet, de laatste keer dat ik hiervoor heb geshopt was er nog niet eens Cherry MX, zijn er plekken waar je cherry mx kan proberen?

Anyways, heb even gekeken op WASDkeyboards en dat vind ik best mooi, maar echt véél te duur voor een simpel toetsenbord, plus je moet het ook nog eens importeren, extra kosten en al.. dus dat valt in mijn ogen ook af.

Een absolute must is dat het een ISO layout heeft, en zo simpel mogelijk is, ik vind verlichting achter de toetsen wel mooi maar dit moet optioneel zijn (wit) en ook dimbaar zijn.
Welke Cherry MX er op moet zitten.. maar na wat gelezen te hebben denk ik dat het Red gaat worden maar goed, dit moet ik dus proberen.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Meer dan 30 jaar geleden voor het laatst een toetsenbord gekocht?! :o

Ga gewoon naar een winkel waar ze mechanische toetsenborden hebben en probeer uit wat je fijn vind qua switches. De meeste winkels hebben vooral "gamer" toetsenborden, dat zal niet echt aan je wensen voldoen denk ik, maar je kunt de switches wel uitproberen :P Mocht je in de buurt wonen / zijn van Rotterdam, kun je ook bij Alternate langsgaan die hebben wel wat meer keuze aan toetsenborden die je kunt uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Natsu schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Meer dan 30 jaar geleden voor het laatst een toetsenbord gekocht?! :o

Ga gewoon naar een winkel waar ze mechanische toetsenborden hebben en probeer uit wat je fijn vind qua switches. De meeste winkels hebben vooral "gamer" toetsenborden, dat zal niet echt aan je wensen voldoen denk ik, maar je kunt de switches wel uitproberen :P Mocht je in de buurt wonen / zijn van Rotterdam, kun je ook bij Alternate langsgaan die hebben wel wat meer keuze aan toetsenborden die je kunt uitproberen.
Ik zit helaas ergens in zeeland waar er echt geen ene *** te vinden is behalve een mediamarkt, die hebben er wel een paar staan maar als je dan gaat vragen om die switches, dat gaat dan net iets te ver.

Heb inmiddels een testsetje van die switches aangeschaft, hoop dat eind v/d week of begin volgende week binnen te krijgen.

Het laatste toetsenbord dat ik heb gekocht was de 1e versie van de simpele logitech illuminated usb keyboard, met laptop toetsjes :>

[ Voor 6% gewijzigd door joon op 24-02-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:33:
Heb inmiddels een testsetje van die switches aangeschaft, hoop dat eind v/d week of begin volgende week binnen te krijgen.
Waar heb je dat gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Ongelofelijk ik heb denk ik hetzelfde probleem als veel mensen hier, ik dacht dat ik wist welk toetsenbord ik wilde hebben en dan duik je het mechanisch keyboard rabbithole in..
Eigenlijk neig ik nu het meest naar een Pok3r toestenbord maar dan het liefst met pijljtes en dan is dit eigenlijk perfect:K Type/

Echter moet je dan nog maanden geduld hebben en waarschijnlijk diep in de buidel tasten.
Zijn er nog meer bordjes met deze form factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
hantheman schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:02:
Ongelofelijk ik heb denk ik hetzelfde probleem als veel mensen hier, ik dacht dat ik wist welk toetsenbord ik wilde hebben en dan duik je het mechanisch keyboard rabbithole in..
Eigenlijk neig ik nu het meest naar een Pok3r toestenbord maar dan het liefst met pijljtes en dan is dit eigenlijk perfect:K Type/

Echter moet je dan nog maanden geduld hebben en waarschijnlijk diep in de buidel tasten.
Zijn er nog meer bordjes met deze form factor?
"Deze form factor" = bedoel je tenkeyless (TKL)? Die komt wel vaker voor, ja. Hier kun je ze bijvoorbeeld makkelijk krijgen: https://mechanicalkeyboards.nl/en/shop/ten-keyless-model
Maar als je niet bang bent om toetsenborden de halve wereld over te laten verschepen, kun je bijvoorbeeld ook bij deze winkels terecht:
http://www.wasdkeyboards.com/
https://mechanicalkeyboards.com/shop
http://keyboardco.com/
En op Massdrop.com staan vaak leuke aanbiedingen.

De keuze is reuze. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Nonstop decay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:46:
[...]

"Deze form factor" = bedoel je tenkeyless (TKL)? Die komt wel vaker voor, ja. Hier kun je ze bijvoorbeeld makkelijk krijgen: https://mechanicalkeyboards.nl/en/shop/ten-keyless-model
Maar als je niet bang bent om toetsenborden de halve wereld over te laten verschepen, kun je bijvoorbeeld ook bij deze winkels terecht:
http://www.wasdkeyboards.com/
https://mechanicalkeyboards.com/shop
http://keyboardco.com/
En op Massdrop.com staan vaak leuke aanbiedingen.

De keuze is reuze. Succes! ;)
Dank!! ik was de meeste wel tegengekomen behalve keyboardco :)
edit: Met de form factor bedoel ik vooral de smalle bezels om de behuizing, dat is wat imho de Pok3r zo mooi maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door hantheman op 25-02-2016 07:54 ]

• Paranoidnl

Paranoidnl

Maar een Strafe RGB MX brown gekocht gisternacht en ik ben benieuwd hoe dit gaat zijn!
mijn allereerste mech :D

• hantheman
Uiteindelijk vandaag de knoop doorgehakt.. ik vond de Pok3r the mooi en ga de gok wagen ;)
Heb er 1 met mx-browns aangeschaft nu een maandje wachten tot hij binnenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Xilonz schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:02:
Ik kwam via reddit dit bedrijf tegen: http://www.wooting.nl/
Ze zijn bezig met een mechanisch toetsenbord met druk-gevoeligheid. Lijkt jullie dat handig?
Nu ook op de frontpage: nieuws: Nederlanders werken aan mechanisch toetsenbord met analoge input

Ik vind het zeker een interessant concept maar nog wel early days om iets zinnigs over te zeggen.

Daarnaast hecht ik aan mijn numblock dus er moet eerst een full version komen wil ik het overwegen.

Ben iig benieuwd wat dit wordt. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, 23 dagen verder en nog steeds geen o-ringen. Chinees nieuw jaar of niet, het duurt wel heel erg lang zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

hantheman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:45:
Uiteindelijk vandaag de knoop doorgehakt.. ik vond de Pok3r the mooi en ga de gok wagen ;)
Heb er 1 met mx-browns aangeschaft nu een maandje wachten tot hij binnenkomt..
Een maand? Ik had mijn Pok3r binnen een week in huis, via amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Canaria schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:54:
[...]

Een maand? Ik had mijn Pok3r binnen een week in huis, via amazon.de.
Heb ik niet goed genoeg gezocht 8)7
Geschatte leveringsdatum vr, 11 mrt - vr, 01 apr

Het zou dus nog mee kunnen vallen maar met mijn geluk waarschijnlijk niet ;) ach altijd leuk om naar iets uit te kijken.
Bevalt hij goed Canaria? ik ben me in de tussentijd gaan verdiepen in de progamming layers, erg leuk ben van plan een osx, windows en code layer te maken.
Verder heb ik niet de backlight versie besteld maar heb gelezen dat je na de firmware update ook zelf ledjes kan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:33
Ik reis het hele land door voor IT projecten en wil graag een compact en degelijk mechanisch toetsenbord kopen om op mijn laptop aan te sluiten bij klanten.

Wat ik niet wil is irritatie veroorzaken met een bak herrie. :-)
Ik overweeg een Pok3r met clear switches en ringen erop.
Is er iemand die zo'n setup heeft en kan inschatten of dit in een ruimte met 5 andere snel voor irritatie zou kunnen zorgen?
De geluidsvideos op youtube zijn redelijk voor vergelijkingen onderling maar geven geen beeld of het in zo'n omgeving realistisch is of niet. Ik heb leren typen op een IBM model 50z 286 met een model M eraan en mis een lekker toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Nou ik ben er uit na de cherry-mx tester ontvangen te hebben (heeft iemand anders hier interesse in?).

Wat ik zoek is een toetsenbord met:
Cherry MX Red/Brown
ISO layout
Indien er backlight is moet deze uit te zetten zijn en/of dimbaar zijn.
Numeriek gedeelte.
Optioneel: media shortcuts

Zonder: toeters en bellen :P

Aanraders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 12:26
AIXGOD schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 07:43:
Wat ik niet wil is irritatie veroorzaken met een bak herrie. :-)
Ik overweeg een Pok3r met clear switches en ringen erop.
Gaat best, gewoon doen. Zolang je geen blauw of groene hebt gaat het best met o-ringen, anders kun je nog pads proberen, die zijn nog stiller.

https://elitekeyboards.co...ccess,slpads&pid=sl120_cs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:33
el_duderino schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:50:
[...]

Gaat best, gewoon doen. Zolang je geen blauw of groene hebt gaat het best met o-ringen, anders kun je nog pads proberen, die zijn nog stiller.

https://elitekeyboards.co...ccess,slpads&pid=sl120_cs
Hey, die kende ik nog niet, thanks.
Ik denk dat we het maar eens moeten gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Ik heb me ingeschreven op deze:

https://www.massdrop.com/...board-kit?mode=guest_open

Met de alphabet layout is hij nagenoeg identiek aan de poker3, alleen met meer programmeeropties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
el_duderino schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:48:
Ik heb me ingeschreven op deze:

https://www.massdrop.com/...board-kit?mode=guest_open

Met de alphabet layout is hij nagenoeg identiek aan de poker3, alleen met meer programmeeropties.
Cool, jij gaat ervoor? :) In welke configuratie?
Ik zit er al een week over te denken of ik het ook moet doen. Ik zou er wel eentje willen met Zealios tactile switches, zwarte keycaps, plastic case en de standard layout, denk ik. Maar de hoge prijs en het feit dat ik geen soldeerbout heb (en nog nooit heb gesoldeerd) houden me nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:47
Hero of Time schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:51:
Nou, 23 dagen verder en nog steeds geen o-ringen. Chinees nieuw jaar of niet, het duurt wel heel erg lang zo.
Mwa, 23 dagen kan gerust hoor, ook al was het geen Chinees nieuwjaar. Ik zou me nog geen zorgen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
Nonstop decay schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Ik zit er al een week over te denken of ik het ook moet doen. Ik zou er wel eentje willen met Zealios tactile switches, zwarte keycaps, plastic case en de standard layout, denk ik. Maar de hoge prijs en het feit dat ik geen soldeerbout heb (en nog nooit heb gesoldeerd) houden me nog tegen.
Wel tof om te doen! zou het dan ook meer als een leuk hobby project zien met een tof eindresultaat.
(Het is dat ik de tijd niet heb ivm kinderen enz anders had me dat geweldig geleken)

ps: solderen zelf is helemaal niet lastig, koop terwijl je wacht op het infinity board een klein projectje bij de electronica zaak om te oefenen, maakt het wachten ook weer wat leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Melkunie schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Mwa, 23 dagen kan gerust hoor, ook al was het geen Chinees nieuwjaar. Ik zou me nog geen zorgen maken.
Jij hebt al eens eerder bij Banggood gekocht? Hoe lang heb jij moeten wachten? Ik vind een maand best lang, zeker als ze zeggen dat het max 20 dagen kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Nonstop decay schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:42:
[...]
Ik heb er ook lang over gedacht moet ik zeggen (weken), maar uiteindelijk hiervoor gegaan:

* bag of LED's
* alphabet layout (makkelijk keycaps voor te vinden)
* Kit Cherry MX Clear (again: makkelijk keycaps voor te vinden)
* black injection molded case (wilde die ALU, maar damn wat duur)
* no keycaps

Ik heb nog nooit Zealios gebruikt, dus ik zou niet weten of ik dat zou willen :p
Dat solderen is echt supersimpel, maar volgens mij is er een assembly optie voor $10.

Zit te denken om deze keycaps te halen:

http://i.imgur.com/t9FBNgJ.jpg

Koop je voor $40 op inc. verzendkosten en ik denk dat het allemaal past op de Alphabet layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook wel getwijfeld, maar ik wacht toch liever op de K Type.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.